Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Hij hoort in de categorie Cruijff, Gullit en Van Basten, honderd procent’

Laatste update:

Wesley Sneijder speelt donderdag tegen Peru zijn 134e en laatste wedstrijd voor het Nederlandse elftal en daarmee komt een einde aan een rijke interlandloopbaan, met de finaleplaats in Zuid-Afrika acht jaar geleden als hoogtepunt. Andy van der Meijde is ervan overtuigd dat de recordinternational in het rijtje van de allerbeste spelers die het oranje droegen thuishoort.

“Hij hoort in de categorie Johan Cruijff, Ruud Gullit en Marco van Basten, honderd procent. Een Nederlands elftal zonder Sneijder was een mindere ploeg”, is de zeventienvoudig international stellig tegenover NUsport. “Wesley heeft heel veel betekend voor Oranje en is een van de belangrijkste mensen geweest die het Nederlands voetbal op de kaart heeft gezet. We waren natuurlijk al heel bekend, maar door Sneijder en zijn generatie is dat nóg beter geworden.”

Door het afscheid van Sneijder verdwijnt een van de leiders van de afgelopen jaren van het toneel bij Oranje. Van der Meijde weet echter zeker dat bondscoach Ronald Koeman spelers in zijn selectie heeft die die rol kunnen overnemen: “Ik zie Ajacied Matthijs de Ligt momenteel echt als de nieuwe leider van het Nederlands elftal”, vervolgt hij zijn verhaal.

Sneijder speelde zijn laatste interland in november van het afgelopen jaar tegen Roemenië en Koeman liet de middenvelder bij zijn aantreden weten dat hij niet meer in aanmerking zou komen voor een plek bij de selectie. Van der Meijde vindt het echter goed dat Sneijder toch een ‘echt’ afscheid krijgt: “Als ze dat niet hadden gedaan, had ik Nederland niet meer gesupport. Hij heeft altijd alles gegeven en is niet voor niets recordinternational.”

Vind jij dat Wesley Sneijder in bovenstaand rijtje thuishoort?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sneijder is een wereld voetballer. Ik ben blij dat hij voor Ajax heeft gespeeld. Hij is zo ontzettend gedreven. Altijd scoren en Nederland op sleeptouw nemen.

6 september 2018 om 13:45

Sneijder zal altijd een van mijn favoriete voetballers blijven wat een geweldige voetballer is het toch. Een type Sneijder is ook precies wat het huidige oranje mist. Sneijder je bent een held.

6 september 2018 om 13:48

Niet alleen gespeeld, maar ook opgeleid. Dat vind ik persoonlijk nog het mooist.

6 september 2018 om 18:44

Minder mooi was dat hij bij Ajax nooit leerde verdedigen. Van der vaart ook niet. dit kan je ook goed terugzien in de match tegen Rusland in 2008 en in 2010 tegen Spanje,waar beiden de zwakste schakel waren, kijk beide matches maar eens terug en kijk hoe Sneijder en vdvaart staan te stuntelen bij balverlies.

6 september 2018 om 17:27

@JasonRhijn: Zeker blij dat hij voor Ajax heeft gespeeld! Maar inhoudelijk op het stuk: vind je dat hij in de categorie Cruijff, van Basten en Gullit thuis hoort? Ik denk dat Cruijff zijn eigen klasse heeft, daarna de andere twee heren, met Bergkamp, Kluivert, Rijkaard, Robben, van Nistelrooij, Stam en eigenlijk het grootste deel van Ajax ‘95. Sneijder was super, maar wel een categorie lager, zeker gezien zijn carriere-verloop en prestaties.

6 september 2018 om 17:56

Wel grappig dat eigenlijk iedereen hier (inclusief Van der Meijde zelf) Willem van Hanegem nog vergeet.

6 september 2018 om 19:59

Ik ben ook een fan van Sneijder, maar deze quote is vrij onhandig,
want geen enkele Nederlandse voetballer hoort in de categorie Cruyff. Die staat een straatlengte voor op van Basten, Gullit, Bergkamp van Hanegem en Sneijder.

Daar ben ik het niet mee eens. Sneijder was een hele goede voetballer, maar hij heeft maar kort op het hoogste niveau gespeeld. In totaal maar vijf seizoenen (twee bij Madrid en drie en een beetje bij Inter). Ik verwacht van een wereld voetballer toch wel meer. Een Robben heeft bijvoorbeeld veel meer in de top gevoetbald, net als Cruijff en Gullit. Zelfs Van Basten heeft in zijn korte carriere meer seizoen gespeeld voor een top club dan Sneijder.

Dit neemt niet weg dat Sneijder een geweldige voetballer was voor het Nederlands elftal.

6 september 2018 om 13:53

Bij Galatasaray heeft hij ook nog geweldig gespeeld hoor. Denk je dat de fans zomaar helemaal weg zijn van hem. Niet het hoogste niveau, maar hij was echt nog wel goed. Helemaal in de periode dat Van Gaal hem prikkelde.

6 september 2018 om 13:57

Kom op zeg, Sneijder nam deel aan verschillende legendarische toernooien én wedstrijden voor het Nederlands elftal, dit over een langere periode dan bijvoorbeeld Gullit. In 2008 vernederde hij Italiã£â« en Frankrijk, op dat moment de nummers 1 en 2 van de wereld. In 2010 was hij de beste middenvelder van de wereld met als gevolg een ongekend WK waar hij topscorer werd en ons in een legendarische wedstrijd voorbij Braziliã£â« kopte. In 2012 was hij de beste speler van Oranje, met afstand zelfs. Ondanks een dramatisch toernooi voor Oranje en het niet spelen op zijn favoriete positie (hij moest van de linkerkant komen) speelde hij als enige een goed toernooi. In 2014 maakte hij wederom deel uit van een legendarische ploeg die de Wereldkampioen compleet vernederde met 5-1, hij had in die slachting ook nog eens een enorm aandeel met 2 assists. Kortom, Gullit staat misschien net boven Sneijder vanwege het EK van 1988, Cruyff staat daar weer boven omdat het Cruyff is. Toch hoort hij in dat rijtje thuis, simpelweg gezien zijn ongelofelijke prestaties door de jaren heen voor Oranje. Ik weet zeker dat jij hem in dat rijtje had gezet zonder aarzelen zelfs als Robben die geweldige bal van hem in 2010 wel afgemaakt had en ons op die manier Wereldkampioen zou maken. Een te dun lijntje wat mij betreft, Wesley is een legende voor Oranje.

6 september 2018 om 14:21

Hij is ook zo vaak matig geweest dat hij absoluut niet eens in de buurt komt van deze spelers.
Er is er maar 1 van die generatie die in de buurt komt en zonder blessures er absoluut bij had gehoord en dat is Robben.
Verder leuke speler maar subtop en geen top.

6 september 2018 om 16:28

Hahaha subtop?! Was absolute wereldtop in 2010. Werd toen nog vierde in de verkiezingen om de Ballon d'or, schoot Inter naar de treble en Oranje naar de WK-finale. Best prima prestatie voor een subtopper.

6 september 2018 om 17:32

Ja 1 seizoen was die echt goed. Is toch veel te weinig. Komt niet eens in de top tien van de beste Nederlandse voetballers. van Persie en Robben staan boven hem. Zelfs van der Vaart heeft in clubverband langer gepresteerd.

6 september 2018 om 14:30

@miccoli

Ronaldinho piekte ook maar een paar jaar maar dat was toch ook gewoon een wereldspeler? hetzelfde geld voor Sneijder imo. dat was ook gewoon een wereldspeler

6 september 2018 om 17:23

Precies , maar ik denk dat we over 10 jaar het er wel mee eens zijn. Nu denken we bij sneijder toch teveel aan de sneijder van nu en die is niet meer zo goed..

6 september 2018 om 17:33

Mee eens, dan is een Seedorf een grotere voetballer geweest (in mijn ogen was hij ook een grotere voetballer dan Sneijder). Ook van Nistelrooy heeft langer in de top gespeeld. Echter is de inbreng van Sneijder voor Oranje dan weer groter.

Sorry, ik vind de categorie Cruijf een andere dan die van van Basten en Gullit.
Sneijder past wel in die tweede categorie.

6 september 2018 om 13:49

Ik denk dat jij Van Basten hier aardig mee tekort doet. Ook al is Cruijff de allerbeste.

6 september 2018 om 19:11

Inderdaad. Word door velen gezien als de beste spits ooit.

6 september 2018 om 13:57

@crooked: Ben ik met je eens. Maar ik denk dat Sneijder zelfs nog niet in de categorie Van Basten en Gullit hoort.

6 september 2018 om 15:05

Nee, hoort hij ook niet. Ik vind het mooi dat men zijn kunde nu zo erkent maar veel mensen slaan door. Van Basten was een fenomeen als spits. Sneijder zal nooit de internationale erkenning hebben als middenvelder die Van Basten als spits wel geniet. Net als de vergelijking met een aantal grote middenvelders eerder deze week, gaan de complimenten te ver.

Sneijder was in zijn beste jaren inderdaad een geweldige voetballer, maar verreweg niet van het niveau van deze drie. Het is belachelijk om hem in dezelfde categorie met Van Basten, Gullit en natuurlijk helemaal Cruijff te zetten.

Hahaha, wat een grap. Snijder komt nog niet in de buurt van deze heren! Hij kan ballen, dat zeker. Heeft zijn verdienste voor club en Nederland gehad! Dat ook. Maar niet meer dan dat! Cruyff, Gullit, Van Basten en zelfs Rijkaard, hebben WERELDS gepresteerd. En dat voor jaren! Snijder heeft 1 topjaar gekent en dat was het. Nee deze vergelijking klopt in mijn ogen totaal niet!!

6 september 2018 om 17:21

Denk eerder dat hij in het rijtje Cocu, Jonk, Wouters, Van Bommel en Van der Vaart kunt zetten. Bovendien schat ik Seedorf ook hoger in dan Sneijder.

6 september 2018 om 17:37

Helemaal met je eens. Je zet hem neer precies waar die hoort en niks mis mee. Mooie grote namen. Maar a.u.b. zeg Cruijf is de Messi van de jaren 70. De meyde heeeft gewoon teveel gesnoven.

Ik geloof toch niet dat Sneijder later in één adem genoemd zal worden met Cruijff, Van Basten en Gullit. Zeker niet met die eerste twee. Cruijff en Van Basten zijn allebei drie keer uitgeroepen tot beste speler van Europa, Sneijder heeft zelfs nooit de top drie gehaald.

Hij heeft inderdaad evenveel, zo niet meer, voor het Nederlands elftal betekend dan cruijf, basten en Gullit met drie toptoernooien (2008, 2010, 2014). Maar overall en qua carrière is hij natuurlijk wel van een lagere orde dan bovengenoemde drie.

6 september 2018 om 14:34

Ik vind 2008 allerminst een toptoernooi. Leuk die geweldige wedstrijden in de groepsfase, maar vervolgens er roemloos uit in de kwartfinale tegen Rusland.

6 september 2018 om 14:41

@lfc11

ik was toch trotser op Oranje na dat toernooi van 2008 dan na die halve finale plek op het WK 2014 toen het voetbal van Oranje echt pijn deed aan je ogen. het WK 2010 toen we de finale bereikten was het voetbal overigens ook om te huilen

6 september 2018 om 14:58

Dat snap ik en het was in 2008 echt genieten tegen Frankrijk en Italië, maar dat maakt het voor mij geen toptoernooi (2014 schaar ik daar eigenlijk ook niet onder). 2010 was voetballend ook niet best, maar met het behalen van de finale en vooral die wedstrijd tegen Brazilië toch wel een toptoernooi te noemen.

6 september 2018 om 14:36

"hij heeft inderdaad evenveel, zo niet meer, voor het Nederlands elftal betekend dan cruijf, basten en Gullit"

Wat mij betreft heeft niemand meer voor het Nederlands Elftal betekend dan Van Basten. De enige prijs die Oranje ooit heeft gewonnen hebben we immers grotendeels aan hem te danken.

Oke het is tegenwoordig ook normaal om Sneijder in het rijtje Cruijff (!), van Basten en Gullit te plaatsen.

mij maakt het niet eens uit of hij net zo goed was als deze genoemde voetballers of niet, we kunnen alleen maar hopen dat we ooit weer een middenvelder krijgen met de wereldklasse van een Sneijder. de laatste jaren was hij wat minder maar wat een geweldenaar!

De carrière had zijn piek bereikt in 2010, met het behalen van de CL titel en een finale WK. Daarna ging het bergafwaarts. Of dat te maken had met de relatie met Yolanthe weet ik niet, maar feit is wel dat het begin van hun relatie eigenlijk het einde van zijn voetbalcarrière inluidde. Na seizoen 2009-2010 werd het zeuren bij Inter om vervolgens via Galatasaray af te glijden naar het niveau van een modale voetballer die niet altijd even fit was.

In 2010 was ie 26 jaar....zijn piek had normaliter nog moeten komen. Vd Vaart hetzelfde, misschien nog wel een groter talent. Verkwanselde zijn carrière door de relatie met Sylvie en stond vaker in de Prive dan in de VI.

Ik geloof echt dat deze dominante golddiggers funest zijn geweest voor hun carrière. Er was te veel verkeerde media-aandacht om hen heen.
Waarom heeft Robben wel een lange succesvolle carrière...een bescheiden vrouw op de achtergrond. Bergkamp...idem.

Sylvie.....vreselijk! Wat heeft Rafaël moeten lijden met haar. Fake onmens, continu op zoek naar geld en aandacht, kan geen spontaan interview vanaf....alles ingestudeerd. Heeft nu telkens een andere kerel, de een nog rijker dan de ander.

Yolante.... Yolante is naar mijn idee veel minder erg dan Sylvie. Wat nuchterder, maar wel eentje met de wil een carrière neer te zetten. Daar ook niet mee wil wachten, totdat Wesley klaar is met voetballen. Dat snijdt de belangen van Wesley. Te veel verkeerde media-aandacht.

6 september 2018 om 17:38

Misschien bega je een vergissing in je onderbouwing met betrekking tot de relaties van vdvaart en Sneijder. Want de keuze voor die vrouwen hebben ze natuurlijk op de eerste plaats zelf gemaakt. Dat zegt dus meer over hen dan over die vrouwen.

Hoe goed je ook bent als voetballer, als het plezier in voetbal en de sportieve ambities bijzaak worden gaat het snel bergafwaarts. En dan helpt een Sylvie of Yolanthe niet echt om de focus op voetbal te houden. Dat maakt hen echter niet de oorzaak van een ingekakte carrière.

Hahaha waar horen Robben, Bergkamp, Van Persie en Van der Vaart dan? Allemaal betere voetballers dan Sneijder. En Kluivert, Davids, Seedorf? Ook allemaal een stuk beter. Laten we vooral normaal blijven doen want ook dat zogenaamde interland record van hem is zo nep als de neten. Edwin van der Sar is de enige echte recordhouder op dat vlak.

Dacht het ff niet Van der Meijde. Snijder was een goede voetballer, maar meer niet dan dat. Misschien kun je hem scharen bij Bergkamp, Van Nistelrooy etc.

6 september 2018 om 17:24

Kom op zeg gaan Bergkamp niet beledigen. Bergkamp was tien jaar de een van de smaakmakers in de BPL. Bergkamp is een absolute legende. Wesley heeft 1 seizoen top gepresteerd in zijn hele carrière.

Cruijff?

Die staat wat mij betreft, zelfs wereldwijd gezien over alle tijdvakken, nog altijd op eenzame hoogte. Om wat hij als speler, trainer, voetbalprofessor en als mens heeft gebracht. Niemand die bij dat totaalplaatje ook maar in de buurt komt. Dus Sneijder ook niet.

Dan komt er even niks...

Dan bijzondere spelers die allemaal op hun eigen manier een flinke stempel drukten: vbasten, Bergkamp, vhanegem, Moulijn, Robben, Sneijder, vpersie, Kluivert, Seedorf, vnistelrooij en nog meer namen waar ik nu even niet op kom.
Daaronder op weer respectabele afstand gewoon goede spelers als de Boertjes enzo

Wat een waanzin om hem op gelijke hoogte te zetten als Johan cruyfff !!!!!! V Basten. Gullit allemaal klasse lager en daarna Sneijder en de rest !!!! Slap gelul zeg verder

Iedereen heeft het over de treble met Inter alsof Sneijder jet alleen deed. Inter had gewoon een zeer goede elftal toen waar Sneijder echt niet de belangrijkste was. Milito was erg goed en chivu speelde er en ook Maicon geloof ik. En een top coach. Daarna was het niks meer met Sneijder. Onzichtbaar in de WK finale net zoals van persie. En uiteindelijk naar Turkije gegaan omdat geen enkele club hem wou.

Hij kon naar Manchester united maar vroeg teveel geld. Hoop dat de Sneijder hype morgen voorgoed over is..

6 september 2018 om 19:43

Je doet alsof hij niks in Turkije heeft gepresteerd. Meerdere malen overwinterd in de CL, 2x kampioen geworden en vgm in 4 jaar tijd 8 prijzen gepakt. Vaak ook de belangrijke speler in de derbys

Echt belachelijk dat zoveel personen hier zo weinig respect hebben voor deze fantastische voetballer! Echt een van de besten van zijn generatie en niet voor niets zo lang aanvoerder van Oranje en record international!!
Iets meer respect voor Sneijder zou terecht zijn.

Iedereen is al de gehele week bezig met vergelijkingen van Sneyder met anderen. Eerder deze week las ik de namen Totti, Xavi en Pirlo. Nu weer Cruijff van Basten en Gullit.
Wat een onzin is dat toch steeds.
Sneyder is net als die andere spelers gewoon uniek, enig in zijn soort.
En daar heeft Oranje en in ieder geval ook ik jaren plezier van gehad.
Nu zijn ze weer op zoek naar een nieuwe Sneyder.
Hou maar op, die is er niet.
Dus wordt het nu weer even zoeken naar een nieuwe balans in het team.
Nik s erg, dat gaat heus ook wel weer goed komen.
Maar niet met een nieuwe Sneyder.
Want die is er niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren