Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cillessen eerste keeper Oranje: ‘In het totaalplaatje is hij net iets beter’

Laatste update:

Jasper Cillessen is aangewezen als de eerste keeper van het Nederlands elftal. Ondanks dat de sluitpost geen vaste basisplaats heeft bij Barcelona, is de keuze op hem gevallen. Dat heeft bondscoach Ronald Koeman woensdag laten weten op de persconferentie. Cillessen heeft de concurrentiestrijd gewonnen van PSV-keeper Jeroen Zoet, die tweede keeper is.

Koeman werd op de persconferentie gevraagd of hij er al over uit was wie zijn eerste keeper wordt. “Ja, Cillessen gaat keepen”, reageerde de keuzeheer. “Zoet en hij hebben allebei twee wedstrijden gekeept en nu willen we duidelijkheid scheppen. In het totaalplaatje is Jasper net iets beter. Dat is teleurstellend voor Jeroen, en we zijn blij dat we twee geweldige keepers hebben, maar de keuze valt op Jasper.”

Cillessen moet bij Barcelona Marc-André ter Stegen voor zich dulden als eerste keeper. Desondanks is hij in Oranje de eerste keus. “Als een speler regelmatig een wedstrijd speelt en daarin toont de beste te zijn, dan stel ik de beste op”, ging Koeman verder. “Dat heeft Jasper laten zien. Maar als het maandenlang geen wedstrijd is, dan is het een ander verhaal.”

"Ik heb ze deze week ook kunnen bekijken en er is veel competitie onderling", aldus de bondscoach. Cillessen verdedigde tot dusver veertig keer het doel van het Nederlands elftal. Donderdagavond verschijnt hij onder de lat in de Johan Cruijff ArenA tegen Peru. Aanstaande zondag staat voor Oranje de uitwedstrijd tegen wereldkampioen Frankrijk op het programma in kader van de Nations League.

Ben jij het eens met de keuze van de bondscoach?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben het er volledig mee eens. Goede keuze van Ronald Koemen.

5 september 2018 om 16:37

Ben het er voor 80% mee eens. Na dit seizoen moet hij gaan keepen anders zou ik hem 2de keuze maken. Ten eerste om hem scherp te zetten maar ten tweede om in aanloop naar een toernooi (als we dat halen) een keeper daar neer te zetten die wekelijks speelt. Kortom; nu prima maar leg de druk maximaal op Cilessen om hem scherp te houden en uit te kijken naar een andere club.

5 september 2018 om 17:04

@Geniale: de beste moet gewoon keepen en dat is Cillessen ook als hij volgend jaar nog 2de doelman bij Barca is.

5 september 2018 om 17:27

Geniale keuze. Je kiest een keeper op basis van zijn preststies, niet op basis van zijn wedstrijdritme. Voor een keeper telt dat niet. 80% van de tijd is hij toch niet in actie. Je beoordeelt een doelman ook op zij betrouwbaarheid; dus op blunders vs reddigen. Jasper keept weinig, dus maakt hij ook weinig blunders. De reddingen zijn er wel. Zoet daarentegen zie ik nog wel eens falen de laatste rijd.

5 september 2018 om 18:16

Prestaties? Zoet heeft al meer minute dit seizoen gemaakt dan cilissen de afgelopen 2 kaar waarvn de helft ook nog tegen amateurs in de copa (?minimal 1 klasse lager). Daarbij ben ik uet wel eens met de keuze maar als zoet blijft keepen zoals hij nu doet (foutje tegen bate daar gelaten) verdient hij basis

5 september 2018 om 19:57

Zoet zal het nooit verdienen om bij Oranje in de basis te staan. Daar is hij simpelweg niet goed genoeg voor. Het is een uitstekende keeper voor PSV, maar als hij echt zo goed is als men hier vind en als hij echt de basis van Oranje waardig was, had hij al lang niet meer bij PSV gezeten.

6 september 2018 om 08:49

Ik ben het er mee eens al had ik liever gehad dat Cilissen naar Roma of een andere ploeg gegaan was waar hij eerste keeper zou zijn. Hij is te goed voor de bank en ik vind hem ook beter dan lijnkeeper Terstegen. Hij is sowieso beter dan Zoet al wordt Zoet wel beter.

indien Cilissen nog minder gaat keepen en Zoet doet het goed in CL dan moet je wellicht een andere keuze gaan maken maar op dit moment is het verschil best groot. Zeker in meevoetballen en rust.

Logisch denk ik, die Cillessen zou toch zomaar basis kunnen staan bij bv Roma, dat soort club qua niveau, en die Zoet van wat ik heb gezien mag al blij zijn met kelder PL of BL.

5 september 2018 om 15:48

Zit nog wel potentie in Zoet, alleen traint Cilessen inderdaad op een hoger niveau en laat hij nu tijdens de wedstrijden waarin hij mag aantreden zien dat hij het niveau aankan. Hoop dat hij volgend jaar wel naar een club verkast waar hij basisspeler is.

5 september 2018 om 15:50

Zodzeh

Dat 'trainen op hoog niveau' vind ik nog niet eens een echt argument. Ik vind Cillessen gewoon vooral een betere keeper dan Zoet. Ongeacht waar ze trainen en zelfs of Cillessen nou veel wedstrijden speelt, of niet. Zoet zal altijd een twijfelaar blijven. Had een heel erg mooi seizoen afgelopen jaar, maar blijft toch een twijfelaar. Cillessen niet.

5 september 2018 om 15:53

Zeker waar Constant Kante, echter als Cillessen nu op een lager niveau tweede keepers was geweest (of in ieder geval een lager team) was hij wel minder snel in beeld gekomen. Het helpt hem nu wel mee dat hij bij Barcelona speelt en dat de crème de la crème zijn teamgenoten zijn.

5 september 2018 om 16:11

Trainen op hoog niveau vind ik ook niet eens echt een goed argument. Want je kunt wel met een van de beste ploegen van Europa trainen, maar keepers trainen ook veelal buiten de selectie. En als hij op doel staat tijdens partijspel, en de ene bal na de andere gaat erin, dan heeft op hoog niveau trainen ook weinig zin.

5 september 2018 om 16:26

Jij vindt cillessen een betere keeper? Dat kan je helaas zeer moeilijk beoordelen aan de hand van die paar bekerwedstrijden die hij mag spelen. Hij Krijgt amper de kans om fouten te maken, itt Zoet die je wekelijks kan zien keepen. Koeman kan dat wel aan de hand van de trainingen. De keuze van Koeman is dus terecht, maar mensen die hier maar roepen dat cillessen beter is... op basis waarvan dan vraag ik mij af

5 september 2018 om 16:26

@ Kante;

Toch hoor je daar best veel spelers over. De Ajax selectie van 1995 gaven ook aan dat ze op trainingen veel meer leerden omdat ze daar weerstand hadden van de beste spelers van NL/ Europa.

Cillessen gaf eerder ook aan dat hij op de trainingen erg veel leert omdat hij structureel moet keepen vs de absolute top. Hij gaf aan dat jongens zoals Suarez, Messi en Neymar extreem hard en vanuit iedere positie op goal schieten.

Ik vind hem ook in de wedstrijden die ik hem bij Barca heb zien keepen een erg sterke en nog betere indruk maken dan destijds bij Ajax.

5 september 2018 om 17:06

Omdat Zoet gewoon niet goed genoeg is! Hij is een twijfelaar en maakt nog veel fouten. Snap je argumenten maar in de basis is Cilissen een stuk beter dan Zoet

5 september 2018 om 17:56

Dat cillessen beter is ben ik mee eens. Maar zoet veel fouten maken is echt een onzin verhaal en slaat nergens op. Daarnaast al zou het welzijn zijn hij speelt ook 10xzoveel

5 september 2018 om 18:18

Net of spelers van psv geen ballen in de kruis kunnen schiete

5 september 2018 om 19:17

@ferrybron welke fouten dan als ik vragen mag, kom eens met concrete voorbeelden. En ja tegen Bate maakte hij voor het eerst in lange tijd een fout maar dat is gelukkig menselijk ook onder topkeepers.

5 september 2018 om 19:58

Dat cillessen beter is ben ik mee eens. Maar zoet veel fouten maken is echt een onzin verhaal en slaat nergens op. Daarnaast al zou het welzijn zijn hij speelt ook 10xzoveel

5 september 2018 om 15:49

Mee eens. Hoewel ik Zoet wat hoger inschat dan een kelderelftal als hij vertrouwen krijgt. Zelden een speler meegemaakt die zo teert op zekerheid. Bij het Nederlands elftal is het vaak niet best maar bij PSV is hij echt heel goed

5 september 2018 om 16:05

Bij PSV heeft hij goede reddingen, maar hij oogt altijd onzeker.
Die onzekerheid doet ook geen goed aan de verdediging.
Zoet is gewoon een matige keeper en Cillissen is véél beter!

5 september 2018 om 16:16

Ik vind Zoet geen matige keeper. Doet het gewoon top bij ons. Kan een stap hoger ook best aan.

5 september 2018 om 16:34

Eens, prima keeper, niet de absolute top en wellicht bij PSV helemaal op zijn plek. PSV heeft een prima elftal en daar misstaat hij niet. Wel is Cilissen gewoon iets meer getalenteerd. Blijft alleen jammer dat hij niet wekelijks bij een goede andere topclub zijn kunsten kan laten zien. Dit moet niet t elang gaan duren, als hij later op zijn carriere terug kijkt is 10 jaar op de bank zitten niet iets om trots op te zijn.

5 september 2018 om 16:40

@geniale

Cillissen heeft niet het niveau om eerste keeper te zijn voor een internationale topclub imo. voor de Europese subtop vind ik het wel een prima keeper. voor clubs als een Schalke, Sevilla en Everton bv. dat vind ik echt zijn niveau

5 september 2018 om 17:39

Als je Zoet een matige keeper vindt raad ik je aan toch eens zelf naar wedstrijden van PSV te kijken in plaats van te papagaaien. De titel van afgelopen jaar is mede aan Zoet te danken.

5 september 2018 om 18:16

Kijk jij weleens als cillessen onder de lat staat bij barca ???
Hij kan dat niveau prima aan we hebben met hem gewoon echt een top keeper in huis

5 september 2018 om 18:55

Heeft de uitstraling van een molshoop die Zoet en gaat bovendien regelmatig de fout in. Wat mij betreft Cillessen met afstand de beste.

5 september 2018 om 18:56

Als Cillissen zo goed is dan was er afgelopen zomer wel een Europese topclub voor hem gekomen. De keeperscarrousel was op gang en er is geen een club serieus geworden voor hem.

Ik heb liever een ambitieuze keeper op doel die wekelijks keept en het goed doet in de CL. Dan een ambitieloze keeper die op relatief jonge leeftijd als een uitgerangeerde veteraan kiest voor een glorieloze rol als wisselspeler bij Barcelona. En op de training leert hij alleen maar vissen als hij als kanonnenvoer mag dienen voor Messi en de zijne.

Het is een onbegrijpelijke keuze van Koeman, juist keepers zijn gebaat bij wedstrijdritme en het continu inschatten van situaties. Dat kun je niet simuleren op trainingen. Die scherpte verliest Cillissen als hij voor de 10e keer op een training gedold wordt door Messi.

5 september 2018 om 19:21

Cilissen heeft de uitstraling van een molshoop met flinke wallen.

5 september 2018 om 19:48

Keepers hebben baat bij wedstrijdritme? Dat vind ik echt onzin. Een keeper heeft inprinciepe meer te doen op een training dan tijdens een wedstrijd hoor, ik zeg niet dat trainen perse beter is, maar een keeper moet gewoon ballen tegenhouden. 1 ding is voor mij wel zeker, je wordt beter door gedold te eorden door Messi en co, als gedold worden door de Jong en co. En het 'wedstrijsritme' wat Zoet nu meer zou hebben dan Cillesen heeft hem vooralsnog geen beter doelman gemaakt. Een keeper heeft vertrouwen nodig, geen wedstrijdritme. In mijn optiek dan😉

5 september 2018 om 16:16

Moet trouwens ook eerlijk zeggen dat ik wel had verwacht dat Jasper Cillessen harder voor een vertrek bij Barcelona zou vechten afgelopen zomer. Als je ziet hoeveel doelmannen er van club verwisselden kan ik niet begrijpen dat hij zijn zaakwaarnemer niet zou instrueren om een vertrek te forceren. Geloof dat afgelopen zomer zijn kans was om eerste doelman te worden bij een club als Napoli, Roma, Bayer Leverkusen of Sevilla. Al denk ik ook dat het voor hem absoluut geen straf is om bij Barcelona te blijven en Barcelona blij is dat hij nog minimaal een seizoen bij de club blijft.

Ben trouwens erg benieuwd hoe de uiteindelijke basiself van Koeman eruit gaat zien. Hij lijkt al wel een aantal keuzes gemaakt te hebben. Jasper Cillessen als doelman en een driemansverdediging met De Ligt, Van Dijk en De Vrij lijkt me een stabiele achterste linie. Diepgang over de vleugels moet komen van vleugelverdedigers, dus dan ben je al meteen gebonden aan een 5-2-3 of een 5-3-2 (en varianten op die formaties). Quincy Promes maakt een uitstekende stap naar Sevilla, terwijl Memphis in een centrale rol uitblinkt bij Olympique Lyon. Daarnaast ben ik zelf enthousiast over Frenkie de Jong en Steven Bergwijn, al zit die laatste (onbegrijpelijk genoeg) niet bij de selectie.

5 september 2018 om 17:49

Daar gaat het niet om. Een speler die niet structureel een wedstrijd speelt of keept moet je niet eens oproepen. Door Cillessen nu te benoemen als eerste keeper is als het niet erg is dat je geen ritme hebt. Ik vind het ronduit zwak.

5 september 2018 om 17:55

En daarom gaat Nederland falen. Je moet geen spelers opstellen en oproepen die niet spelen bij hun club. Vind dit gewoon slecht beleid.

5 september 2018 om 17:57

Cillessen zal wel genoeg ritme hebben en is beduidend beter dan Zoet. Trouwens, het is een keeper e, geen veldspeler, veldspelers ondervinden veel meer last van ritme of een gebrek daaraan dan een keeper.

5 september 2018 om 18:03

Nederlands falen kwam en komt niet door Cillessen hoor DennisHartkoorn, die laat keer op keer op keer zien dat het gewoon een stabiele doelman is voor Nederland, niet zo dramatiseren joh. Ik denk dat Nederland eerder zou falen met Zoet onder de lat, kanonnen wat heeft die magertjes gespeeld in zijn laatste 5 interlands zeg (i.t.t. bij PSV over het algemeen, dat moet ik er wel bij zeggen), elke pot wel een houdbare bal doorgelaten bijna en zeer onrustig aan de bal. Jasper lijkt me gewoon de juiste keuze.

5 september 2018 om 18:17

@Sander Koevoets. Ik geef niet de schuld volledig aan Cilessen. Grootste probleem was Vincent Janssen.

5 september 2018 om 18:17

Je moet altijd je beste spelers of elftal neerzetten. Onafhankelijk van de rest..

5 september 2018 om 20:06

Als wat jij van hem hebt gezien evenveel is als de berichtgeving over Zoet, is dat weinig om een mening over te hebben dan. Zoet was nota bene al in contact met Rome om de opvolger van Alison Becker te worden!

Cillessen is in de basis iets beter, toegegeven. Maar Zoet komt daar niet ver onder, die kun je gerust bij een topclub onder de lat zetten. En ook best Oranje, zeker als er een keer een penalty gestopt moet worden.

5 september 2018 om 20:18

Ja maar als er gevoetbald moet worden, of als je rust wil in je verdediginfg, of een simpele bal gevangen moet worden, heb je weer veel meer aan Cillesen. Cillesen trekt de bal ook niet over zijn eigen doellijn. Dan maar liever iemand die een 'beetje' moeite heeft met penaltys pakken.

5 september 2018 om 21:06

De opvolger van Allison? Dan zouden ze hem toch als eerste keeper halen? Ketste het juist niet daarom af, omdat hij helemaal geen garantie had dat hij de opvolger zou zijn.

'net iets beter'?? Hahaha, gewoon een klasse beter! Geen drie klassen, maar zeker wel één klasse beter.

Jeroen Zoet, prima doelman, maar geen topkeeper, bange jongen, simpelweg minder goed dan Cillessen. Ik zou zelf ook altijd Cillessen kiezen en niet Zoet.

5 september 2018 om 15:56

Uiteraard. Maar ja, beetje man management. Niet op de slurf van Zoet trappen. Wel zo verstandig.

5 september 2018 om 16:34

Eredivisie Zoet is een topkeeper.

Zolang Cilessen niet ergens basis speelt blijf ik het apart vinden en ook sneu voor Zoet. Maar als hij in oranje gewoon presteert moet er geen probleem zijn

5 september 2018 om 19:05

Ik vind Cillessen ook net wat beter dan Zoet. De beste opstellen in dit geval. Hoop niet dat het gebrek aan speeltijd hem gaat opbreken.

Niet meer dan logisch.
Cillessen is weliswaar reserve bij de absolute top maar bij clubs net daar onder als Liverpool en Atletico was hij gewoon onomstreden 1e doelman geweest, waar ik bij Zoet toch mijn grote twijfels bij heb. Dat hij nog steeds bij PSV keept zegt wel genoeg hoe de grotere Europese clubs over hem denken. Zoet zal uiteindelijk niet verder komen dan een club als Newcastle.

5 september 2018 om 15:51

Er is wel interesse geweest van clubs als Roma, Napoli en Atletico, alleen gaat Zoet alleen weg als hij de uitgesproken nummer 1 is.

5 september 2018 om 16:15

Ongelofelijk ook koeman lult maar wat, een bankzitter als eerste doelman wordt weer aankomende jaren niks met oranje

5 september 2018 om 16:19

Als 4 bondscoaches Cillesen zien als eerste keeper, zegt dat genoeg toch?

5 september 2018 om 17:06

Klopt alleen staan we met die wijsneuzen niet op het eind toernooi.

5 september 2018 om 17:36

penwi: want het lag natuurlijk alleen aan de keeper..

heel het elftal was bagger, Daar lag het aan

5 september 2018 om 18:58

Met Zoet zou dat ook niet het geval zijn geweest.

5 september 2018 om 19:34

Dat zeg je alleen omdat je psv fan bent.
Sorry maar zoet straalt niks uit in oranje, met hem in het doel is de verdediging wankel. Plus hij laat alle makelijke ballen doorgaan.

5 september 2018 om 15:53

Haha, onomstreden 1ste doelman bij Liverpool en Atletico??? Jan Oblak en Alisson Becker zijn echt klasse beter dan Cillessen hoor. Cillissen zal dus ook bij Liverpool en Atletico gewoon 2e doelman zijn en echt geen 1ste doelman, puur omdat Oblak en Alisson veel beter zijn dan Jasper Cillessen...

Zoet zal zelfs bij Newcastle geen basisplaats hebben, omdat die Slowaakse doelman Dubravka ook veel beter is dan Zoet. Zoet mag blij zijn dat hij bij een club als PSV onder de lat staat. Zijn oorspronkelijke niveau is meer dat van AZ of Heerenveen

5 september 2018 om 16:06

Ach hou toch opZoet is al jaren een zeer goede en stabiele keeper en zeker 2x beter dan wat Az en Heerenveen nu heeft. Zoet is samen met Onana de beste keepers van de eredivisie.

5 september 2018 om 16:54

Het verschil tussen Cillessen en Zoet is ook het verschil tussen Zoet en Bizot. Maar Cillissen is met afstand de beste keeper de Nederland op dit moment heeft. Zoet is zwaar overschat en is bij praktisch elke wedstrijd in Oranje in de fout gegaan.

5 september 2018 om 17:00

Alsjeblieft, Zoet is gewoon een goede keeper. Middenmoot PL, subtop La Liga of Bundesliga. Cillessen acht ik net zoiets. Wij hebben gewoon twee prima doelmannen die het onderling uit moeten vechten. Beiden hun voor- en nadelen, maar geen significante verschillen. Ik ben fan van Zoet, ik vind dat er dan meer 'iets staat'. Cillessen heeft alleen die katachtige reflexen waar je soms van overeind veert.

Natuurlijk, het zijn geen Neuer, Ter Stegen, Oblak of Ederson. Maar wij mogen in Nederland over beide keepers niet klagen. Prima bezette posities

5 september 2018 om 17:10

Liverpool wilde Cilissen toch deze zomer binnenhalen, juist als 1e doelman?

5 september 2018 om 17:33

Gerucht. Niet meer dan dat. Aan het geld kan het ook niet gelegen hebben, want Liverpool tikte wel doodleuk 60m of meer neer voor Alisson.

5 september 2018 om 19:03

jup en voor cillissen werd meer dan 60 gevraagd hij mocht weg voor 80 miljoen en daarbij was barca nog aanzienlijk gezakt met het transferbedrag.

5 september 2018 om 16:07

@rauhabt

die clubs vind ik wel erg hoog gegrepen hoor. ik vind Alisson en vooral Oblak echt betere keepers als Cillessen. die vind ik als eerste keeper Schalke/everton niveau, de Europese subtop

5 september 2018 om 16:19

Cillissen wilde weg wilde meer spelen en waar zit hij nu gewoon op de bank want de grotere clubs die meer maals genoemd worden in deze topic hebben betere keepers. Zoet en cillissen zijn aan elkaar gewaagd als bondscoach moet je ten aller tijden kiezen voor degene die speelt ook koeman komt nu niet geloofwaardig over

5 september 2018 om 16:45

Wie zegt dat Zoet en Cillessen aan elkaar gewaagd zijn? Jij toch!! Koeman (Ajax-PSV en Feyenoord verleden), Blind (ajax), Hiddink (psv) en Advocaat (met name Psv) zien het anders dan jij. Als ze gewaagd aan elkaar waren, dan had Zoet meer caps gehad. Maar jij betwist hun vakkennis?

5 september 2018 om 17:11

Liverpool wilde deze zomer toch Cillissen als 1e doelman binnenhalen maar lag Barcelona dwars ??

5 september 2018 om 17:26

@rauhabt

volgens de geruchten in die rubriek de Wandelgangen hier op VZ maar of het echt zo is dat betwijfel ik want anders haal je geen keeper voor 100 miljoen en vind je 30 miljoen euro teveel geld voor Cillessen

5 september 2018 om 17:58

Cilessen moet zorgen dat hij bij een club komt waar hij alles speelt

5 september 2018 om 17:40

Alleen wel typisch dat een club als Liverpool liever 60 miljoen voor een Bask uitgeeft dan 35 miljoen voor Cillissen. Blijkbaar is ie toch geen eerste keeper voor Liverpool.

Eindelijk een bondscoach met een beetje verstand. Iedere voetballiefhebber ziet overduidelijk dat Cilessen gewoon de beste Nederlandse keeper is. Ongeacht of hij nou veel of weinig speelt

Moet je de beste speler/keeper erin zetten ondanks dat hij niet veel wedstrijden voor zijn club speelt? Ik denk dat je op de training moet kijken of hij nog wel in vorm is en daarvan af laten hangen of die speelt.

Nou gaan keepers gelukkig gemiddeld langer mee dan veldspelers waardoor we voorlopig nog verzekerd zijn van een doelman als Cillissen maar als er niet snel iets doorbreekt uit de jeugd hebben we toch een serieus probleem. Wie moet dan in de toekomst 1e keeper worden bij Oranje? Bijlow ? Ophouden hoor. Doe ons dat niet aan...

De spits positie en keeper, daar moet gauw weer iets voor doorbreken...

5 september 2018 om 17:42

Hieruit blijkt maar weer dat we allemaal zo roeptoeteren over die geweldige jeugdopleidingen maar blijkbaar zijn die zo goed niet.

5 september 2018 om 18:20

Dat er momenteel niet een groot keepers talent klaar staat zegt inderdaad heel veel over de jeugdopleidingen.. Vreemde conclusie.. Daarnaast is het onmogelijk om een "constante" stroom van goede Nederlandse talenten af te leveren (Die het ook waarmaken). Zeker vanwege het feit dat veel spelers te vroeg vertrekken waardoor zij er niet uit halen wat erin zit. Alles gaat met ups en downs. Nederland komt er wel weer.

Wat een onzin! Zoet hoort gewoon onder de lat te staan. Hij speelt iedere wedstrijd, terwijl Cillessen alleen maar bank zit. Daarnaast heeft Cillessen ook nog eens 0,0 uitstraling

5 september 2018 om 16:12

Met uitstraling stop je geen ballen. Vd sar had eerst ook nooit uitstraling.
En zoet maakt gewoon teveel doen, cillessen is beter. Volkomen logisch dus

5 september 2018 om 16:37

@rinusmichelss

het is alleen wel handig bij penalty's en een op een situaties. spelers schrikken niet van Cillessen als ze een penalty moeten nemen omdat er een soort schoolpuber met de uitstraling van een pak diepvries spinazie op goal staat, maar desalniettemin vind ik hem wel de beste keeper die beschikbaar is voor Oranje momenteel

5 september 2018 om 17:10

Uitstraling Cillessen is stukken minder beroerd dan die van Zoet. Daarbij kan Zoet geen hoger niveau aan dan Psv, Cillessen is klassen beter dan Zoet. Zoet is geen Nederlands Elftal basis materiaal.

5 september 2018 om 19:32

@sjaak hoe weet je dat nu jochie? Heb je cilissen ooit zien keepen bij een club hoger dan PSV?

5 september 2018 om 20:34

Ja, bij Barca heb ik hem dat zien doen, live zelfs. Niks op aan te merken, goede doelman waar zijn verdedigers volledig op vertrouwen. Iets wat ik bij de PSV defensie wel mis, het volledige vertrouwen in je eigen doelman, jochie!!!

5 september 2018 om 16:21

Uitstraling is geen argument. Ten eerste hoeft een doelman geen grote persoonlijkheid te zijn, zeker niet als de aanvoerder en leider van het elftal centraal in de verdediging staat. Waarom zou je dan een driftkikker tussen de palen willen hebben staan? Slaat nergens op. Daarnaast is het leuk en aardig om te roepen dat Jasper Cillessen geen uitstraling heeft, maar wat spreekt er dan in het voordeel van Jeroen Zoet? Daar straalt toch ook geen charisma vanaf?

5 september 2018 om 16:35

Alsof het daarom gaat... Pfff. Gelukkig wordt er als eerste naar kwaliteit gekeken !!

Wat voor uitstraling heeft Zoet dan als ik vragen mag ? Die ziet er altijd uit of ie net uit bed is...

Ik ben het er niet mee eens. Als speler van het Nederlands elftal hoor je gewoon wekelijks of in ieder geval regelmatig bij je club te spelen. Persoonlijk denk ik wel dat Cillessen wat beter is, maar er zit niet veel verschil tussen. Als Cillessen nou aanzienlijk beter was dan Zoet was deze keuze nog te begrijpen.

5 september 2018 om 16:47

Je zegt het goed: "als Cillessen nou aanzienlijk beter was dan Zoet was deze keuze nog te begrijpen". Dat is namelijk het geval volgens vier bondscoaches met en zonder PSV-verleden.

5 september 2018 om 18:03

@DeSteek77 . Met die 4 bondscoaches hebben we geen Wk en Ek gekwalificeerd. Dus heb je spelers met wedstrijdritme nodig. Geen bankzitter!

6 september 2018 om 09:33

Dat heeft dus aan Cillessen gelegen wil je zeggen. Want dat was zo'n beetje de enige die niet wekelijks speelde. En ja, jullie Hiddink stelde Cillessen gewoon op. Dat zijn volgens jou koekenbakkers? Dan denk ik dat dat meer over jouw inzicht m.b.t. voetbal/.coachen zegt, dan over deze bondscoach met een uiterst rijke staat van dienst.

5 september 2018 om 17:11

Je zegt het zelf al. Cillessen is aanzienlijk beter dan Zoet. Dus een logische keus.

Blijf de discussie over speelminuten een vreemde vinden. Jasper Cillessen traint op het allerhoogste niveau, laat in de speelminuten die hij krijgt een dusdanig hoog niveau zien dat Barcelona huiverig was om hem kwijt te raken afgelopen zomer en heeft als groot voordeel dat hij ook met de bal aan de voeten rust uitstraalt. Waarom zou je de voorkeur moeten geven aan een (in mijn ogen) duidelijk mindere doelman als Jeroen Zoet als Jasper Cillessen duidelijk weinig problemen heeft om zonder alle wedstrijden te spelen een hoog niveau te halen?

Het Nederlands elftal onder Koeman begint eindelijk wat meer vorm te krijgen. Daarnaast denk ik dat de transfer van Quincy Promes naar Sevilla een uitstekende kan blijken voor Oranje, dat is namelijk een club waar spelers als hij de stap kunnen maken naar de wereldtop zonder bij iedere fout naar de tribune verwezen te worden. Memphis Depay heeft zijn vorm weer te pakken, op het middenveld komt er met Frenkie de Jong een uitzonderlijk talent aan, de defensie staat eigenlijk voor de komende vier jaar wel vast en nu maakt Koeman ook de juiste keuze voor Cillessen.

5 september 2018 om 16:19

Depay is alleen maar met andere dingen bezig..die vind zich zelf heel wat.hij moet zich alleen met voetbal bezig houden dan kan het nl team hem wel gebruiken

5 september 2018 om 16:23

En ondertussen speelt hij wel de pannen van het dak voor Olympique Lyon. Leuk en aardig om zijn leven buiten het veld er constant bij te betrekken, maar dit soort spelers heeft Oranje keihard nodig om zich straks te kwalificeren.

5 september 2018 om 16:37

Ik ben het hier niet met je eens. Wat zegt op een hoog niveau trainen nou? Misschien bakt hij er op de training wel helemaal niks van, niemand die dat weet. Michel Vorm traint ook op een hoger niveau en dan zouden we ook een lans kunnen breken voor hem als eerste keeper. We beoordelen Cilessen op 10 duels per seizoen waarin hij mag spelen en dan een hoog niveau haalt en dan wordt Zoet als onzeker neergezet, omdat hij gewoon 40 duels op niveau keept en daarin misschien enkele onzekere momenten kent.

5 september 2018 om 16:53

Denk dat de redenering andersom zou moeten zijn. Jasper Cillessen is een betere doelman dan Jeroen Zoet, daar zijn we het (hopelijk) toch over eens? Wat weegt dan zwaarder; een gebrek aan speelminuten van Cillessen of een gebrek aan kwaliteit van Jeroen Zoet ten opzichte van zijn concurrent? En dan is het argument over het trainingsniveau wel degelijk toepasselijk. Wellicht heeft Cillessen niet het aantal speelminuten nodig die Zoet duidelijk wel nodig heeft omdat hij wekelijks serieus op de training wordt getest. Waar Jasper Cillessen tegenover Lionel Messi, Luis Suárez, Philippe Coutinho, Ivan Raktic en Ousmane Dembélé staat, staat Jeroen Zoet in een vol stadion tegen de lamme en de blinde van de Eredivisie tussen de palen. Dus ja, dan denk ik dat het gebrek aan speelminuten van Cillessen wel degelijk gecompenseerd kan worden met het trainingsniveau bij Barcelona.

Daarnaast is de keuze van Koeman niet gebaseerd op het aantal wedstrijden dat een bepaalde speler speelt, maar op het niveau dat Koeman denkt dat de speler kan halen bij Oranje. Dan heb ik liever dat hij voor de betere doelman kiest dan voor de doelman die de meeste speelminuten maakt.

5 september 2018 om 17:34

Nou, ik ga er van uit dat jij alle wedstrijden van Barcelona kijkt dus dan moet jij toch ook weten dat Cillessen daar in die spaarzame wedstrijden ook meerdere zwakke momenten heeft gehad.
Daarnaast is hij in Oranje nou ook niet heel overtuigend.

Fijn dat hij rust uitstraalt met de bal in de voet, maar de beste man heeft al diverse malen de bal zo in de voeten van een aanvaller gespeeld, waaronder onlangs in Oranje. Daarnaast zijn er nog meer zwakke momenten in Oranje te noemen, zoals het blijven staan in de kwalificatiewedstrijd tegen Frankrijk terwijl hij overduidelijk had moeten komen. Dat leverde de 1-0 op. Duidelijk een indicatie van een gebrek aan wedstrijdritme naar mijn mening. Ook bij de goal van Italië zag hij er zwak uit. De grote fout lag bij van Dijk, maar Cillessen stond ook totaal verkeerd waardoor de bal zo dwars door het midden kon gaan.

De combinatie van ook niet overtuigen sinds hij vaste wissel is en het feit dat hij nauwelijks speelt, maakt deze 'vaste' keuze wat mij betreft toch wat discutabel.

Zeker omdat Koeman aangeeft dat het een ander verhaal wordt als hij maanden niet speelt.

Afgaande op vorig seizoen speelt Barca de eerste Copa wedstrijd pas eind oktober, wat doorgaans tegen een club uit een lagere divisie is. De tweede is dan eind november. Het seizoen er voor begonnen ze zelfs pas eind november met de Copa.

Dat betekent dat Koeman nu dus kiest voor een keeper die gedurende de resterende 5 interlands in 2018 welgeteld 1 of 0 wedstrijden zal spelen, en dat is dan een veredelde oefenwedstrijd ook nog.

Dat rijmt toch totaal niet met zijn citaat '. Maar als het maandenlang geen wedstrijd is, dan is het een ander verhaal.'

Dan verkondigd hij dus overduidelijke onzin, want dat verhaal ligt er, tenzij Ter Stegen geblesseerd raakt, nu dus al.

5 september 2018 om 18:24

Ben het grotendeels met je oneens wat betreft je oordeel over Jasper Cillessen, begrijp namelijk niet helemaal waar je het oordeel vandaan haalt dat hij meerdere zwakke momenten heeft gehad bij Barcelona. De enige zwakke momenten die ik me voor de geest kan halen zijn eerder communicatiefouten met het centrale duo voor hem, maar ook dat is beperkt tot enkele momenten. Overigens klopt het helemaal dat hij meermaals de bal bij de aanvallers in de voeten speelt, kijk maar eens naar zijn assist tegen Sevilla in de finale van de Copa.

In het Nederlands elftal maakt hij duidelijk meer fouten dan bij Barcelona, waaronder de momenten die je terecht noemt. Maar dat is ook niet de discussie, wat heeft Jeroen Zoet dan gepresteerd om boven Jasper Cillessen verkozen te worden? Want laten we eerlijk zijn, hij is verre van foutloos voor zowel club als land.

Overigens draag je wel een argument aan waar ik niet aan had gedacht. Buiten het voorseizoen waarin Jasper Cillessen een handvol wedstrijden speelde staat hij inderdaad eigenlijk maar één keer onder de lat bij zijn club terwijl hij meermaals voor Oranje uit moet komen. Dat maakt het wel even wat anders inderdaad. Want waarschijnlijk keept Cillessen de laatste wedstrijd in de groepsfase van de Champions League en de Copa del Rey en die vallen allemaal na de laatste wedstrijd met Oranje. Goed argument, dat pleit inderdaad voor Jeroen Zoet als doelman. Althans, dan gaan we er wel vanuit dat Cillessen niet in staat is om zijn niveau vast te houden wanneer hij weinig wedstrijden speelt. En daarvan zie ik eigenlijk nog geen gevolgen.

5 september 2018 om 19:38

@guaporta Graag voorbeelden van zoet die niet foutloos is bij zijn club? Ik volg PSV op de voet en ken weinig keepers die zo weinig fouten maken? Tegen Bate was een zeer zeldzame. Kom eens met voorbeelden dan? Slap gelul zeg.

5 september 2018 om 20:43

Ik ken er wel 1 die minder fouten maakt, is nu 1e doelman van Nederland. Hier nog een paar voorbeelden voor je, Feyenoord uit? Balletje over eigen doellijn trekken? In het NL elftal? Kijk de samenvatting tegen Bulgarije maar eens terug, een schot vanaf 20 meter, op 1,5 meter van de paal is nog te machtig voor hem. Kijk maar via t linkje. 2 slashen ff aan elkaar plakken. Vanaf 0.50. Lachwekkend gewoon.(kijk voor de gein ook ff naar M.Indi die bij het kopduel van de Ligt niet aansluit, waardoor aanvaller buitenspel wordt gezet, maar gewoon toeschouwer is, waardoor aanvaller aan kan nemen en achieten, want geen buitenspel).

https:/ /youtu.be/occ6ZzrupUg

Ik zou zeggen, probeer je PSV bril eens af te doen en objectief naar beide doelmannen te kijken, dan kan er maar 1 conclusie uit voortkomen.

5 september 2018 om 22:10

@Guaporta,

Dat Cillessen daar een fantastische lange bal gaf, wat overigens geen assist was, betekent toch niet dat hij in zijn carrière niet meerdere keren slecht in heeft gespeeld waardoor de tegenstander vlakbij de eigen goal een grote kans kreeg. Dat vind ik echt een beetje een rare reactie op de betreffende feiten. Voor de rest overigens een heel nette reactie hoor.

Wat betreft andere zwakke momenten, denk ik bijvoorbeeld aan 1 van de 2 tegengoals in de 5-2 wedstrijd tegen Sociedad vorig jaar.

Begrijp me overigens niet verkeerd. Ik vind Zoet ook geen geweldenaar en vind ook niet dat hij absoluut de eerste keeper zou moeten worden. Het is een beetje lood om oud ijzer wat dat betreft. Echter vind ik niet dat Cillessen in Oranje iets bijzonders heeft gepresteerd waardoor hij een voorkeursbehandeling zou moeten krijgen. En zeker niet als de redenering er bij ook rammelt.

@ Dorgie,

Je doet net alsof dat een wereldgrote blunder is. Zoet stond zeker fout gepositioneerd en had meer kunnen en moeten doen. Was echter alsnog gewoon ook een prima schot. Ik vind Zoet ook zeker geen topkeeper.

Verder zijn mensen die roepen dat een ander een club bril af moet zetten vaak zelf het meest subjectief. Ter info, ik heb geen enkele affiniteit met PSV, noch met Ajax of Feyenoord om dat ook alvast maar voor te zijn.

Zo zijn van Cillessen natuurlijk ook gewoon video's te vinden. https:/ /youtu.be/PPfg4SPRrJ8

Kijk eens vanaf 1:40. Een schot in de korte hoek van Arda Turan die zo goed als recht op hem af komt gaat gewoon onder hem door. Die is vele malen erger dan die bal die Zoet door liet. De 1-0 in de 4-0 tegen Frankrijk. Dwars door het midden door de beentjes. Frankrijk is sowieso niet zijn fijnste tegenstander. In 2014 stond hij ook al enorm zwak te keepen bij de 1-0 die destijds ook nagenoeg dwars door het midden ging. En pak dan direct de 1-0 van Mexico op het WK er bij. https:/ /youtu.be/xQ1dlcJA_7I

Dus tja, ieder zijn mening maar naar mijn mening heeft Cillessen op interland niveau niet dusdanig bijzonders laten zien wat een voorkeursbehandeling zou rechtvaardigen.

5 september 2018 om 23:05

Geloof dat Dorgie en Sammerens inmiddels genoeg momenten hebben aangedragen waarin Jeroen Zoet ook niet vrijuit gaat, daar ga ik dus verder mijn vingers niet aan branden.

Sammerens, die 'assist' was als grap bedoeld. Je hebt inderdaad gelijk dat Jasper Cillessen (net als iedere andere 'sweeper keeper' momenten heeft waarin hij een extreem gevaarlijke situatie creëert door de bal direct bij de tegenstander in de voeten te spelen. Die wedstrijd tegen Sociedad voelt echt als een eeuwigheid geleden, maar dat is inderdaad een wedstrijd waarin hij in de fout gaat. Maar verder kan ik hem op weinig fouten betrappen in het doel van Barcelona. Wil ook vooral niet doen alsof Jasper Cillessen een doelman van de buitencategorie is (dat is hij namelijk ook niet). Maar geloof aan de andere kant ook niet dat Oranje op dit moment een betere doelman tot haar beschikking heeft, zeker niet Jeroen Zoet.

Pleit trouwens ook niet voor een voorkeursbehandeling, dat zouden enkel spelers van de buitencategorie moeten krijgen. Pleit enkel voor een keuze die gebaseerd is op kwaliteit in plaats van speelminuten. En dan kom je nu op een keuze voor Cillessen in plaats van Zoet. Maakt Zoet (of een andere doelman) een stap naar een Europese (sub)topper en presteert daar naar behoren, dan is het een ander verhaal. Maar voor nu hebben we het gewoon over een doelman die het tegen de lamme en de blinde van de lage landen het heel aardig doet. En dat is in mijn ogen niet genoeg.

Waarschijnlijk komen er geen shootouts in de kwalificatie dus dan is de keuze wel te rechtvaardigen. Zonder gekheid, volgens mij is het lood om oud ijzer. Zit weinig verschil tussen deze 2. Waar de een wat beter kan meevoetballen is de andere een betere lijnkeeper. Alleen met cillesen is het hopen dat we geen penaltys tegen krijgen.

ik vind Cillessen geen geweldige keeper ofzo maar het is wel de beste die we hebben momenteel dus in dat kader snap ik wel dat hij als eerste keeper is aangewezen

Zoet speelt straks mooi wel tegen Barcelona, terwijl Cillessen moet banken. Dat trainen op niveau is natuurlijk onzin, trainen is niet hetzelfde als spelen. Zoet speelt straks tegen de absolute top in de CL, voor Cilllessen wordt het pas na de winterstop een ietsje pietsje leuk in de beker.

5 september 2018 om 16:14

Ja maar tegen wie ze ook spelen, zoet is wat minder. Al speelt hij elke dag tegen Real of Barça

5 september 2018 om 17:36

Ja, en de keeper van Rode Ster Belgrado staat straks ook op het veld tegen Liverpool, PSG en Napoli. Zo ken ik er ook nog wel een paar.

5 september 2018 om 17:40

Zoet leert inderdaad meer tegen fc Emmen dan cillessen op de training tegen de absolute top in de wereld. En dat dan onzin noemen. Hilarisch! 4 bondscoaches zien duidelijk dat Zoet een mindere keeper is.

5 september 2018 om 17:51

Natuurlijk leer je meer van een wedstrijd tegen Emmen dan een training. Kom op, zelfs tegen Emmen staat er druk op, dat je met sterren samen traint maakt geen drol uit, wat een onzin argument.
Maar natuurlijk is Cillesen wel gewoon een betere keeper en dus terecht nr. 1.

5 september 2018 om 19:32

Ja tegen Emmen leer je meer dan meerdere dagen in de week trainen met Messi Suarez coutinho etc. Haha, wat een grap, tegen Emmen staat er druk op!

5 september 2018 om 19:45

Hoezo is dat een grap? @jkajax. Het is toch logisch dat er op een training geen druk staat? Heb je zelf wel eens gevoetbald? Kijk voor de grap eens naar trainingen van topploegen je zult zien dat alle ballen perfect in de kruising vliegen simpelweg omdat er weinig druk bestaat. Ook tegen fm Emmen is er druk want het gaat uiteindelijk om de drie punten en een eventuele landstitel. Tevens speelt PSV niet alleen maar tegen Fc Emmen. Ik denk dat een keeper meer leert van een wedstrijd Ajax -PSV dan een paar trainingen en bekerwedstrijden. Ik ben het verder niet oneens met Koeman, cilissen is misschien net wat verder maar mensen doen net alsof je Jeroen Verhoeven vergelijkt met Manuel neuer. Man man man...

5 september 2018 om 20:03

JK Ajax

Vorm ook maar oproepen? Aangezien hij ook meerdere dagen in de week traint met toppers.

Prima elftal toch zo? Alleen op de linksachter/mid positie twijfel ik en of je Frenkie al boven Strootman kan plaatsen. Natuurlijk niet genoeg voor tegen een land als Frankrijk, maar plaatsing voor een hoofdtoernooi moet hier echt wel inzitten.

Cillissen
De Ligt
De Vrij
Van Dijk
Janmaat
Wijnaldum
Frenkie
Vilhena
Propper
Promes
Depay
5 september 2018 om 17:03

Vilhena doet het vaak aardig in Oranje, maar ik zie toch vele malen liever een Aké of heel misschien zelfs Blind.
Maar klopt, aardig elftal. Helemaal met Bergwijn er straks bij. Ons landje is zo verkeerd nog niet!

5 september 2018 om 17:37

Blind zou kunnen, maar Ake is alleen echt geen back in mijn ogen. Die is momenteel gewoon de stand-in van onze CVs

5 september 2018 om 17:41

Voetballend vind ik Aké voor een CV erg sterk. Alleen ben ik het wel (deels) met je eens. Dan speel je in zekere zin met 4 Cv's, dat is te veel van het goede.

Alleen ben ik gewoonweg niet overtuigd van Vilhena. Met momenten heel aardig (zeker in Oranje), maar allerminst een topper, vooralsnog. Maar ik denk dat je ook wel een grote gok neemt als je er een Babel neerzet. Echter heb je er dan wel weer veel voetbal staan.

5 september 2018 om 17:56

Willems zou je kunnen proberen. Die heeft verdedigend stappen gemaakt in Duitsland en is aanvallend natuurlijk prima. Ake zou ik, hoe zeer ik je mening over Vilhena ook deel (dat is ook geen back en vond ik eigenlijk de enige speler die in die wedstrijd tegen Portugal alsnog een beetje door de mand viel) niet als back opstellen. Dat heeft meer te maken met mijn algemene probleem met de meeste centrale verdedigers als backs. Hoe goed ze voetballend ook kunnen zijn, vaak missen ze de snelheid en/of wendbaarheid van een echte back. Dan ben je heel kwetsbaar tegen snelle vleugelspelers en backs van de tegenstander. Dat zag je heel erg bij Vilhena. Geen back van origine en die Gelson Martins van Portugal zocht hem dan ook altijd op. Die rende Vilhena er zo uit en als Portugal dan ook gevaarlijk werd, was het via die flank.

Zeer onterechte beslissing vind ik dit.zoet speelt iedere week en doet dit gewoon goed. Daarbij om te stellen dat cillissen zeker 1 ste keeper zou zijn dat denk ik zeker niet bij Liverpool en Atletico hébben ze gewoon heel goede keepers .zeker Liverpool die zouden toch zeker cillissen hebben gekocht voor plusminus 30 miljoen in plaats van allisson die zeg maar het dubbele kosten .als ze cillissen beter zouden vinden.normaal is de regel dat een speler bij zijn eigen club moet spelen.als ik zoet was zou ik mij bedanken voor het Nederlands team. Het is zwz een en al vriendjespolitiek bij het Nederlands team.ik weet dat veel mensen een andere mening hébben dan kan en mag ook,net zo als ik mijn mening mag zeggen. Btw ik ben geen psv supporter

5 september 2018 om 17:14

Goed verhaal. Maar in het Nederlands Elftal horen de beste spelers te spelen, dus is het logisch dat Cillessen de keeper is. Want Cillessen is veel beter dan Zoet. En daarom is hij de keeper, en Zoet niet.

5 september 2018 om 19:49

@DsjaakC ‘Cilissen is veeel beter’ verklaar je nader?

Zoet hoeft hier niet rouwig om te zijn. Valt toch geen eer te behalen aan het keepen bij dit Nederlands elftal. Alsof ze tegen Frankrijk en Duitsland ook maar enige kans hebben. Alleen in de niets zeggende oefenpotjes kun je je misschien een onderscheiden. Gewoon lekker rustig aan trainen, beetje op de bank zitten, je premie opstrijken en kut ballen aan Cillissen geven.

Een keeper die nooit speelt zal ook nooit geen fouten maken.
Daardoor lijkt hij al gauw een betere keeper dan een andere.
Alleen van trainen wordt je nooit beter.

Een terechte keuze; blij dat het nu een keer uitgesproken is !!

Psvers zullen het wel zwaar oneens zijn met deze beslissing, maar we zullen zien wat Zoet ervan bakt als hij aan moet treden tegen Barca...

5 september 2018 om 16:52

Ik ben benieuwd wat Cillessen ervan bakt tegen Psv......
Ik ben benieuwd wie er een hoger rapportcijfer haalt........ 😏

5 september 2018 om 17:10

Zoet het cijfer en Cillessen de punten en de wedstrijdpremie

5 september 2018 om 17:45

Zal Zoet wel winnen want Cillissen keept alleen voor de beker.

5 september 2018 om 19:05

Zoet maakt vooralsnog domme fouten als hij onder de lat staat bij Oranje en scoort niet vaak een voldoende. Sterker nog, ik kan me maar 1 of 2 wedstrijd(en) herinneren waarin hij niet verantwoordelijk was voor een tegengoal.

5 september 2018 om 19:54

@siruis heel oranje was ruk de afgelopen periode. Daarbij heeft cilissen ook niet foutloos gekeept voor het NL elftal.

5 september 2018 om 20:40

@kevin1989

die wedstrijd in de kwalificatie tegen Turkije toen was hij inderdaad niet best. daar kostte hij ons 3 punten

5 september 2018 om 23:34

@kevin1989

Het argument dat heel Oranje slecht was de laatste jaren gaat niet op als je de kwaliteiten van een speler onder de loep neemt. Verder is het verschil tussen een doelman en een veldspeler gewoon een groot verschil.

Spelers kun je verkeerd gebruiken en benutten. Een doelman is er eigenlijk hoofdzakelijk om de ballen eruit te halen, betrouwbaar te zijn en in het geval van Nederlandse keepers, een heel klein beetje mee kunnen voetballen.

Dat meevoetballen is geen issue. Daarin zijn Cillessen en Zoet gelijkwaardig. Echter is Zoet niet betrouwbaar gebleken en ook de ballen eruit halen heeft hij vooralsnog niet bijzonder goed gedaan.

Cillessen daarentegen is over het algemeen zeer degelijk in Oranje en slechts een paar slechte wedstrijden doen daar niets aan af als je dat tegenover de prestaties van Zoet in Oranje zet.

Wat een belachelijke beslissing om een keeper die weekelijks op de bank zit op te stellen,en een keeper die elke week presteert op de bank te zetten,verder heb ik wel veel vertrouwen in Koeman.

Lood om oud ijzer. Beide modale keepers niet slecht maar zeker niet top. Een beetje als de lijn van het hele elftal, aardig maar niet top.

Beide keepers blinken uit in matigheid. Zowel Zoet als Cillessen maken vrijwel iedere interland een domme fout, dus dan wordt het kiezen voor de minst slechte, en dat is in mijn ogen ook Cillessen.

Hopelijk komt er binnenkort een fatsoenlijke keeper door vanuit de jeugd ergens of iets dergelijks.

Beste PSV-fans,
De beste keeper moet keepen. Niet de keeper die het meest speelt, niet de keeper die op het hoogste niveau traint, een betere uitstraling heeft of een zwarte i.p.v. witte onderbroek draagt, maar de beste keeper. De bondscoaches beoordelen dat. De laatste vier bondcoaches, waarvan 3 met een PSV-verleden, verkozen Cillessen boven Zoet. Zou er bij jullie dan geen belletje gaan rinkelen dat Cillessen misschien de betere doelman is? Zien jullie dat dan niet wanneer Oranje speelt?
En ja, helaas zijn de spelers die banken bij Barcelona stuk voor stuk beter dan wat PSV en Ajax in de basis heeft staan (uitgezonderd de spelers die nadrukkelijk in de belangstelling van absolute topclubs staan, maar daar hoort Zoet helaas niet bij).

5 september 2018 om 17:10

Ik blijf het gewoon vreemd vinden dat spelers worden opgeroepen die niet of nauwelijks spelen bij hun eigen club. Daar moet je gewoon vanaf.

5 september 2018 om 17:41

Gelukkig vinden vier bondscoaches dat niet wat jij stelt, daar neig ik dan een stuk meer naar

5 september 2018 om 18:33

Moet je je voorstellen hoe goed hij moet zijn om dan tijdens de trainingen alsnog beter te spelen dan Zoet.
Trouwens, Cillissen heeft meerdere keren punten gepakt voor Oranje.

Geeft op zich voldoende aan dat "onze" 1e keeper een reserve is zonder structureel wedstrijdritme de laatste 2 jaar.

Wat is het jammer dat die Ter Stegen geen Nederlander is want die is veel beter dan deze twee. Geen van beide puntenpakkers of penaltykillers. De laatste 2 kwalificatieseries waren een drama.

In het totaalplaatje net iets beter, zeg maar gerust een stuk beter dan Zoet ondanks dat hij reserve bij Barcelona is.

5 september 2018 om 19:02

Koeman kan natuurlijk moeilijk zeggen dat er wel degelijk een aardig verschil is tussen de twee. Dan kun je Zoet net zo goed niet meer selecteren, want die jongen heeft momenteel niet bepaald veel zelfvertrouwen in Oranje.

Voor dit moment een juiste keuze. Je kan het straks alleen niet verkopen wanneer Cillessen 1x per maand 90 minuten maakt in de Spaanse beker en Zoet draaid goede wedstrijden in de Nederlandse Beker, Eredivise en CL. Dan verstoord hij wanneer hij op basis van één wedstrijd selecteren het gehele groepsproces.

Goed verhaal. Beetje lang. Uiteindelijk dus terecht dat Cillessen op doel staat, omdat hij in het totaal plaatje veel beter is dat Zoet. Zijn we er toch? Koeman heeft een wijs besluit genomen.

Als je twee gelijkwaardige keepers hebt, waarvan er eentje alles speelt en eentje alleen zo nu en dan een bekerwedstrijdje, dan moet je altijd voor de eerste gaan. En dat "trainen op hoog niveau" is een kulargument. Een training is geen wedstrijd.

5 september 2018 om 17:39

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik in de afgelopen wedstrijden van Oranje niet hebt gemerkt dat een gebrek aan wedstrijden invloed heeft op de prestaties van Cillessen ten overstaande van Zoet. Ik zou eerstgenoemde ook kiezen, hoewel het verschil niet heel groot is.

Zoet en Cillessen zijn ongeveer gelijkwaardig, dat zegt Koeman ook. Dan zou ik dus altijd de keeper nemen die elke week speelt. Dan kan Cillessen bij Oranje gewoon ook op de bank zitten, hij heeft immers genoeg zitvlees omdat hij al 2 jaar lang op de bank zit, haha

5 september 2018 om 19:01

Hij kan natuurlijk moeilijk zeggen dat de 1 beter is dan de ander. Zeker omdat beide doelmannen nog relatief 'jong' zijn en allebei voor de plek onder de lat bij Oranje gaan. Echter heeft Zoet tot op heden niets in Oranje laten zien waaruit blijkt dat hij de voorkeur moet hebben. In zo'n beetje elke wedstrijd was hij schuldig aan een doelpunt. Zo stabiel als hij is bij Psv, zo labiel is hij in het shirt van Oranje (tot nog toe). Cillessen maakt daarentegen wel een stabiele indruk en heeft zich ook duidelijk ontwikkeld bij Barcelona ondanks zijn gebrek aan speeltijd.

Ik schrik wel een beetje van de opmerking "2 fantastische keepers". Ik weet niet waar Koeman dat vandaan haalt, maar het zijn allebei alles behalve geweldige keepers. Ze zijn gewoon een weerspiegeling van de spelers momenteel; middelmaat

5 september 2018 om 18:25

Tja, Koeman kan als bondscoach moeilijk zeggen, "ik heb twee middelmatige keepers, dus stel ik maar de minst slechte op".

Overigens vind ik niet dat Zoet en Cillessen middelmatige keepers zijn. Er zijn ongetwijfeld tientallen prima keepers die dolgraag bij Barcelona op de bank zouden willen zitten, waarom zou Barcelona dan genoegen nemen met een middelmatige? En als Zoet zo middelmatig is, waarom is hij dan zo populair bij Psv?

5 september 2018 om 18:57

Het probleem met Zoet is in mijn ogen ook vooral dat hij niet echt laat zien ook klaar te zijn voor de volgende stap. Cillessen was niet bepaald in topvorm toen hij bij Ajax vertrok, maar heeft wel duidelijk meer zelfvertrouwen.

Dat is mijn probleem ook rondom Zoet. Hij heeft natuurlijk twee keer geweldig gespeeld tegen Atletico, maar Zoet is geen doelman die van druk houdt. Ook in Oranje maakt hij tot nog toe een zeer onzekere indruk.

Voor PSV natuurlijk goed dat hij bijtekende, maar ook dat zegt wel dat het zelfvertrouwen niet dermate groot is dat hij kan slagen bij een grotere club. Ook het feit dat Cillessen tot nu toe nog steeds de voorkeur krijgt bij meerdere bondscoaches zal zijn zelfvertrouwen geen goed doen.

5 september 2018 om 19:19

@sirius:

"zoet is geen doelman die van druk houdt."
Ik denk dat de enige druk waar Zoet niet tegen kan de druk is van het niet zeker weten dat hij eerste keeper is. Hij heeft wel een trainer nodig die tegen hem zegt: "maak je geen zorgen, jij bent mijn eerste man, punt uit". Hij speelde immers zijn slechtste wedstrijden in Oranje en in de fase waarin Pasveer bij PSV de Europa League-wedstrijden mocht keepen. Afgezien daarvan is hij al jaren een zeer betrouwbare keeper en denk ik dat hij op zich heel weinig last heeft van wedstrijdspanning. Hij speelde immers zijn beste wedstrijden in de Champions League en veel hoger dan in die wedstrijden zal wedstrijddruk niet worden.

"cillessen was niet bepaald in topvorm toen hij bij Ajax vertrok, maar heeft wel duidelijk meer zelfvertrouwen."
Dat concludeer jij uit het feit dat hij destijds die transfer naar Barcelona maakte? Ik vond dat juist laf. Iedereen wist dat hij geen schijn van kans maakte om daar eerste keeper te worden. Hijzelf ongetwijfeld ook. In mijn ogen heeft hij gewoon gekozen voor een makkelijk leventje. Goed verdienen, jezelf speler van het grote Barcelona mogen noemen, wonen in een lekker warm land en amper meer hoeven doen dan een beetje trainen met Messi en Suarez en zo nu en dan een bekerpotje spelen. Iemand die echt gek is van het spelletje zou kiezen voor een stap met meer perspectief.

Ik denk dat cilessen wel iets beter is dan zoet en cilessen is toch wel veel zeker van zich zelf dan zoet, zoet oogst sommige wedstrijden vooral waar het om gaat dat ie niet zeker is van zich zelf (heel onzeker)terwijl hij wel de kwaliteit heeft om 1e keeper te worden van oranje ,maar ik had wel zoet laten keepen tegen peru,is ook wel goed voor zoet. Dit komt hard aan als er elek week staat en de coach kiest toch voor een 2e keeper(wel is waar bij 1 van de beste clubs van de wereld)

Ik hoop stiekem dat Padt eens minuten mag maken, al is het maar om hem in ieder geval die ene interland te gunnen.

5 september 2018 om 18:51

Het moet natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling gaan worden. Cillessen en Zoet zijn stukken beter en zijn dus logischerwijs eerste en tweede keus. Ik vind Padt in Oranje toch vooral een gebrek aan kwaliteit.

5 september 2018 om 19:01

Dan nog zit hij er voor de zoveelste x bij als 3e keeper. Waarom niet een helftje in een oefenwedstrijd laten spelen?

5 september 2018 om 19:24

Omdat zowel Cillessen als Zoet een stuk beter zijn en ik zou ook niet weten wat Padt nou precies heeft gepresteerd waaruit blijkt dat hij speeltijd in Oranje verdient. Hij doet het nu leuk bij Groningen, maar dat is de laatste tijd ook niet bepaald een hoogvlieger in de Eredivisie.

als we het op beste is neem dan Vermeer dan die clown van cilissen want die bakt er niks van bij zijn magere wedstrijden die hij mag spelen bij barca.

Dit lijkt me ook gewoon logisch. Je merkt dat Zoet moeite heeft in Oranje en mijn persoonlijke voorkeur gaat eerlijk gezegd ook uit naar Cillessen. In Oranje is Zoet tot nog toe erg matig. Cillessen is natuurlijk ook niet volledig ontdaan van fouten, maar maakt een veel stabielere indruk in Oranje en is naar mijn mening wel een stuk verder dan Zoet.

Maakt hij nog wel minuten bij Barca? Zo ja, is het een logische keuze. Zo nee, kan je vraagtekens plaatsen bij de keuze.

Barca wil teveel geld voor Cillessen. Er is geen topclub die dat neer wil leggen voor een reserve doelman. Wel een logische keuze gezien het de meest constante is van de twee. Vooral in het meevoetballende aspect is Cillessen vele malen beter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren