Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kluivert ziet Ajax floreren: ‘Het voelt ook wel een beetje gek, beetje dubbel’

Laatste update:

Justin Kluivert ruilde Ajax deze zomer in voor een dienstverband bij AS Roma. De negentienjarige buitenspeler is nog altijd blij met zijn transfer naar de Italiaanse hoofdstad, maar de jongeling geeft in gesprek met Voetbal International ook aan dat het wennen is dat hij het shirt van Ajax niet meer draagt.

Kluivert zegt dat de eerste maanden bij AS Roma goed zijn verlopen. “Op de trainingen kan ik mezelf laten zien, en in de wedstrijden heb ik al de nodige minuten kunnen maken. Natuurlijk is een basisplaats het doel, daar ga ik dit seizoen voor", zegt Kluivert, die in gesprek met FOX Sports al aangaf meer speeltijd te verlangen bij Roma.

De Oranje-international erkent dat het vreemd voelt dat Ajax zich zonder hem wist te plaatsten voor de groepsfase van de Champions League. Hij noemt de prestatie van de Amsterdammers 'heel mooi'. “Het voelt ook wel een beetje gek, een beetje dubbel. Geen spijt ofzo, maar meer vreemd dat ik nog nooit voor een andere club had gespeeld.”

“Ik liep al mijn hele leven bij Ajax rond en dan nu opeens niet meer. Het is gek om mezelf niet meer te zien in dat shirt." Het talent zegt weinig duels van Ajax te hebben gezien dit seizoen. “Maar ik heb wel de standen steeds in de gaten gehouden. Wat ik heb gezien, zag er goed uit. Dat vind ik ook echt mooi, en leuk voor de jongens, want het zijn mijn echte vrienden die daar nog rondlopen.”

Verwacht jij dat Justin Kluivert gaat slagen bij AS Roma?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat Overmars zijn handjes dichtknijpt met de deals die hij gemaakt heeft. Heeft eigenlijk gewoon Kluivert voor Tadic ingewisseld en heeft er nog een zakcentje aan over gehouden ook..

5 september 2018 om 16:38

Precies dat. Kluivert een leuk talent, maar weinig laten zien. Nu hebben we Tadic, en die is echt een heel stuk verder dan Kluivert. Samen met Ziyech de dirigenten op het middenveld.

Jammer dat hij geen wedstrijden kijkt van Ajax, want als je beweert veel vrienden bij Ajax te hebben, doe je dat namelijk wel. Dit geeft eigenlijk al aan hoe Kluivert in elkaar steekt.

Hij denkt dat hij een hele grote meneer is, maar gaat spijt krijgen van zijn beslissing. Want in Italië moet je meer kunnen dan aardig hard rennen.

Ze kopen hem voor 17 miljoen, en hij mag af en toe wat minuten meepakken. Zegt genoeg lijkt mij.

Ik ben er eigenlijk niet rouwig om, want hij lijkt mij iemand die makkelijk onrust stookt in de selectie. Als je ziet hoe ze nu met elkaar omgaan. het is een hecht team geworden, zo lijkt het in ieder geval!

5 september 2018 om 17:50

De meeste vrienden spelen geloof ik sws nog niet in Ajax 1. Ziyech alleen denk ik. Hij is vrij jong van 1999 dus de meeste van zijn generatie spelen nog in Jong Ajax. Noa Lang en Che Nunnely zijn vrienden maar die spelen ook niet altijd in Jong

5 september 2018 om 18:19

@myajaxforever,
Allereerst, wat een sneue reactie...

Kluivert is achteraf ingewisseld idd, maar de bedoeling was dat Ziyech verkocht zou worden dus Tadic was de vervanger van Ziyech en niet van Kluivert...

Hij kijkt niet veel wedstrijden, misschien dat hij andere dingen te doen heeft? Moet iedereen opeens verplicht voetbal kijken of zo? Misschien heeft hij verplichtingen met de club, soms is hij ook in Nederland bij zijn familie etc... dikke onzin dat hij dus elke wedstrijd moet volgen....

"Hij denkt dat hij een grote meneer is" en dit baseer je op? Niks idd... waarom zou hij spijt moeten krijgen? Misschien ontwikkeld hij zich nog veel meer dan dat hij bij Ajax zou doen. Om terug te komen op jouw eerste stuk. Tadic en Ziyech domineren samen wie zegt dat Kluivert basisspeler zou blijven met Tadic erbij? Tadic is niet de vervanger van Kluivert, nogmaals... misschien had hij juist spijt gekregen dat hij in Nederland bleef.

Ze kopen hem voor 17 miljoen en tot nu toe zijn ze te spreken over hem. Zijn trainer geeft aan dat hij nog moet wennen en hij wordt rustig gebracht.... nou wat een ramp.

Ja, sinds Kluivert weg is is het team hechter geworden want Kluivert was zn onrustoker... jij bent gewoon helaas een van die zure Ajacied die nog gefrustreerd is... het was vorigjaar wat zwaar na wat er met Nouri is gebeurd: het jaar daarvoor toen ze de EL finale haalde was de sfeer ook goed

5 september 2018 om 20:12

Deze jongen is wel gekocht door Monchi, een visionair met heel weinig miskopen in zijn carrière.

5 september 2018 om 22:32

@primitime

De Ligt is toch ook net 19 geworden? Is toch dezelfde lichting als Kluivert? Justin is zelfs een paar maandjes ouder.

5 september 2018 om 23:28

Willem Holder, heerlijk, dank voor je reactie, helemaal mee eens. Kluivert had uitstekend bij dit Ajax gepast, doodzonde dat hij weg is. Als Ajax iets soepeler had gehandeld had Kluivert langer kunnen blijven om vervolgens beduidend meer op te brengen. Nu pas begint Overmars met contractverlengingen/verbeteringen actief te worden, zoals bij Neres. Al dat afgeven op Kluivert slaat nergens op. Z'n manier van spelen, z'n bravoure, maakte Ajax sterker, nog los van z'n directe rendement. Ik zie in Kluivert een toptalentent voor het NL-voetbal, in zekere mate vergelijkbaar met een Arjen Robben of Marc Overmars.

6 september 2018 om 01:34

@jannijhof

Kluivert had niet hetzelfde contract als Neres gekregen, zijn prestaties waren de helft van wat Neres afgelopen seizoen bracht. Ajax wil spelers die er echt bovenuit steken extra belonen, niet de gemiddelde speler of talenten die het nog waar moeten maken.

Verder liepen de onderhandelingen over contractverlenging stuk op het percentage transferrechten dat Kluivert en zijn zaakwaarnemer wilde hebben, ze vroegen 40 procent. Dat doet Ajax niet, bij geen enkele speler.

Niemand geeft af op de manier waarop Kluivert speelt, het enige wat velen wel opviel afgelopen seizoen is dat Kluivert vooral tegen het rechterrijtje goed speelde en tegen clubs van het linkerrijtje minder goed uit de verf kwam.

Je zegt het overigens goed, Kluivert is een top talent. Echter hij zit nog lang niet op top niveau. Vergelijken met Robben of Overmars slaat nergens op. Hij komt in de verste verte niet in de buurt van het niveau van die spelers. Je kan hem het beste vergelijken met spelers als Bergwijn. Al zie ik bij die speler moneteel veel groei, Kluviert zal echt zijn best moeten doen om zijn groeicurve gelijk te houden aan die van Bergwijn.

Ik hoop echt dat Kluivert het gaat redden, Oranje heeft goede aanvallers nodig maar gezien de beperkte speeltijd die hij momenteel krijgt bij Roma, vrees ik het ergste. maar goed, hij is nog jong, als het bij Roma niet lukt, kan hij het altijd nog elders of via verhuur proberen.

6 september 2018 om 01:43

@Jan, Ajax heeft tien (!) maanden onderhandeld met Kluivert. Ze deden hem een prima aanbod, maar weigerden hem en Raiola 40 % van de transfersom te geven. Dat wilden ze en ik geef Ajax groot gelijk. Als ze dat hadden gedaan, was het hek van de dam geweest. Ik hoop dat het talent van Kluivert daadwerkelijk uit zal komen en dat hij zal slagen bij Roma. Het zou alleen maar goed zijn voor Oranje. Koeman ziet blijkbaar ook iets in hem, anders had hij hem niet geselecteerd boven Bergwijn.

5 september 2018 om 16:39

Zakcentje plus behoorlijk wat winst in kwaliteitsverschil. Neemt niet weg dat kluivert nog meer waard kan worden en tadic hoogst waarschijnlijk niet meer. Maar mede de komst van tadic heeft voor cl gezorgd waar de nodige inkomsten bij horen

5 september 2018 om 16:46

Maar dit is jarenlang het probleem geweest. Teveel potentials die hun potentie toch nooit waar maakte bij Ajax omdat wanneer ze boven het maaiveld uitstaken weggekocht werden. Maar de echte doorgewinterde spelers liepen er niet. Nu is dat veel beter gedoseerd en zie je dat het beter gaat.

5 september 2018 om 19:17

Denk dat Kluivert met zijn grote mond op zijn 25e minder waard is als Tadic op zijn 35e. Kluivert zal alleen maar minder waart worden aangezien hij gewoon absoluut niet speelt.

5 september 2018 om 21:06

Nog steeds niet over hem heen?

5 september 2018 om 21:58

Je doet alsof Tadic een uitzonderlijke speler is, hij is slechts één van de velen.

6 september 2018 om 01:43

In de Eredivisie is hij wel een uitzonderlijke speler.

6 september 2018 om 08:43

@robert41, 1 wedstrijd om tactische redenen zonder buitenspelers gespeeld en nu al de conclusie durven te trekken dat hij "absoluut niet speelt" nog steeds gefrustreerd pijnlijk zeg...

5 september 2018 om 16:45

Wel een beetje oneerlijk natuurlijk. Tadic is 10 jaar ouder, dat is ruim meer dan de helft van een gemiddelde voetbalcarrière in jaren. Natuurlijk is hij veel verder, want Tadic speel nu op het hoogste niveau dat hij persoonlijk ooit zal halen, naar alle waarschijnlijkheid. Kluivert kan nog veel stappen zetten. Ja, dat hij te vroeg weg is gegaan zal bijna niemand ontkennen, maar dat hij bij voorbaat zal mislukken is ook een voorbarige conclusie. Dat hij niet meteen in de basis komt daar is vrij logisch, gezien de concurrentie, maar kansen komen er wel.

5 september 2018 om 17:06

Tja, echt een goede deal geweest, Tadic voor hem in de plaats.
Misschien is Justin een kind van de club, maar Tadic vind ik nu al veel meer een echte Ajaxcied, die is heel erg trots om ons shirt te dragen..
"liep al mijn hele leven bij Ajax rond" zegt hij. Dat is nogal een statement voor zo'n jong pikkie, hij had er goed aan gedaan om nog minimaal een jaar of 3 te blijven ipv voor het grote geld te kiezen.
Het is en blijft een omhoog gevallen jochie, ik moet nog zien of hij het redt daar in Rome.

5 september 2018 om 17:25

Hij heeft van z'n 8ste tot z'n 19de bij Ajax rondgelopen. Vind dat eerlijk gezegd geen heel rare statement dan.

5 september 2018 om 17:25

Hij was een kind van de club. Nu is hij ‘t kind van de rekening. Dat hij nu bij Roma bankzitter of zelfs tribuneklant is heeft alles te maken met het feit dat hij in het buitenland nog slechts gezien word als een talent en niet als een gevestigde naam. Ja die van z’n vader, maar die was kampioenen geworden met Ajax en win de wereldbeker en Champions keague waarin hij het winnende doelpunt maakte. Dan geniet je meer respect als je door een Italiaanse club word gekocht en kopen ze voor de basis en niet voor de breedte. Zelfde had met de Jong gebeurd als hij dit seizoen was vertrokken. Iedereen ziet dat hij talent heeft, maar probeer nou maar eerst 1 of 2 seizoenen basis te staan, prijzen te pakken en goede statistieken te overleggen. Nu word het een verhaaltje Klaasen, Clasie, Emanuelson, van Ginkel en noem ze allemaal maar op.

5 september 2018 om 17:37

@djabber Dat zal allemaal wel, maar ik vind het allemaal eenrichtingsverkeer.
Heeft een boel aan Ajax te danken, en er een spaarzame pot goed voetbal voor teruggegeven. Het is in mijn ogen echt een ras opportunist, en om dan te gaan pronken met die jaren bij ajax is echt tenenkrommend.

5 september 2018 om 17:23

En daarvoor ook in de plaats iemand die niet zeurt, geen spatjes heeft, graag laat zien dat hij voor de club wilt uitkomen. En vooral ervaring.

Wat zal Kluivert zich achter zijn oren krabben. Hoop dat Ajax dit seizoen een seizoen draaid zoals 1995

6 september 2018 om 08:46

Waarom achter de oren krabben? Als Tadic was gekomen en Ziyech niet verkocht waar zou Kluivert hebben gespeeld dan? Liever op de bank bij Roma, mooi weer, betere trainingen en een betere salaris dan op de bank bij Ajax...

5 september 2018 om 18:20

Dat is wel een beetje kort door de bocht. Tadic verdient minimaal het dubbele van wat Kluivert wilde verdienen en Kluivert vertegenwoordigt een veel groter kapitaal natuurlijk.

5 september 2018 om 18:58

Tadic heeft dan ook al wel wat laten zien in zijn carriere, dan kun je wat eisen. Niet na een paar goede potjes tegen degradatie kandidaten. Zodra een Heerenveen of beter op bezoek kwam, was het helemaal niks met Kluivert. Dat is anzich helemaal niet erg, je bent net 18, komt net kijken, dan mag je falen, geen probleem. Maar ga dan niet eisen om een miljoenensalaris, ga dat eerst eens verdienen. Daar ging het mis bij deze jongen, denkende dat presteren tegen fc bal op het dak3 voldoende is voor een topsalaris. Welkom in de grote mensen wereld. Voor Ajax vind ik het niet erg dat hij weg is, ik hoop dat die Italianen hem dusdanig opvieden dat we straks een weteld buitenspeler hebben voor het NLelftal. Ik heb daar voorlopig nog wel een beetje een hard hoofd in, maar laat mij heel erg graag verassen door Kluivert.

5 september 2018 om 19:20

Hij eiste een salaris dat hij elders ook kon krijgen. Zo werkt dat toch precies in de grote mensen wereld? Als bedrijf b je 3000 bied en bij bedrijf a verdien je nu 2500 dan ga je eerst om verhoging vragen bij je huidige bedrijf. Willen ze dat niet dan ga je lekker bij bedrijf b werken.

5 september 2018 om 19:33

Dat hij dat salaris elders ook kon krijgen wist hij op dat moment nog niet, is hem waarschijnlijk wel voorgelegd door die pizzabakker, maar bij de eerste besprekingen was er, voor zover bekend, nog geen serieuze interesse.

5 september 2018 om 19:42

Natuurlijk wist Raiola wel dat 1,5 miljoen elders ook mogelijk was. Die heeft heus wel rondgevraagd naar wat de perspectieven waren. Daar is hij gehaaid genoeg voor.

6 september 2018 om 00:41

Ajax was al ruim een jaar bezig om te verlengen. Hij zou ook een beter contract krijgen maar meneer wilde direct 1,5mio. Op basis van wat dan? 3 goals tegen Roda? Nee hij wilde meer! 20% voor hem bij verkoop en 20% voor die pizzapunt. In welke wereld zou Ajax met zulke eisen akkoord gaan? In de grote mensen wereld ga je pas meer verdienen na prestaties. Prestaties die hij bij Ajax nog niet geleverd had. Hij eiste idd een bedrag wat hij elders ook kon verdienen. Maar wel zonder speelgarantie en dus een stop op een belangrijke ontwikkeling in zijn carrière. Ik moet nog maar zien of hij het gaat redden. Hoop het voor hem. Maar hij en zijn zaakwaarnemer hebben gewoon een smerig spelletje gespeeld en dat wordt hem terecht kwalijk genomen.

Niet eens meer de wedstrijden volgen.. Nu al. Wat een verwaand menneke. Denk niet dat ie slaagt

5 september 2018 om 16:33

Bij een club als Roma zul je iedere wedstrijd 90 minuten lang voor dreiging moeten zorgen. Na twee slechte wedstrijden gebruiken ze een ander. Ik heb kluivert in de eredivisie nog niet constant zien presteren en als dat daar niet lukt dan is de serie a helemaal te hoog gegrepen. Ik gun het hem van harte maar ik verwacht ook niet dat hij het daar gaat maken. Maar ik laat mij graag verrassen.

5 september 2018 om 16:35

Je kan ook overdrijven.. el shaarawy is ook een gewaardeerde kracht daar maar is nou ook niet altijd de topspeler die volgens jou zo wordt verwacht.

5 september 2018 om 16:38

Nee, maar als je niet inziet dat die al een stuk verder is in zijn ontwikkeling dan kluivert is. Natuurlijk is 90 minuten overdreven. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat kluivert in een sterkere competitie meer moet laten zien dan dat hij bij Ajax heeft gedaan als hij een basisplaats wilt bemachtigen. En dat zie ik hem niet doen.

5 september 2018 om 18:30

Dat heeft er uiteraard geen biet mee te maken. Sterker nog, ik begrijp het wel. Je moet de focus op je eigen ploeg houden, zeker als je je net moet gaan bewijzen. Ik stond niet per definitie achter z'n overstap, maar dit begrijp ik dan weer wel.

5 september 2018 om 19:24

Is gewoon interesse. Heeft er geen biet mee te maken dat ie nu ergens anders speelt. Alsof je je niet zou kunnen focussen als je een voetbalwedstrijd kijkt. Wat een onzin zeg.

Als je vanaf je 9e met een club bezig bent geweest. Je alle teamspelers en jeugdspelers kent en na nog geen maand weg te zijn al geen enkele wedstrijd meer kijkt vind ik wel een beetje vreemd ja.

6 september 2018 om 07:47

Onzin. Het is een jonge gast in een totaal nieuwe omgeving. Naast het voetbal heeft ie misschien wel heel veel tijd nodig om te wennen. Oordelen is makkelijk als je niet in zijn schoenen staat.

5 september 2018 om 20:32

jezus maat die jongen heeft ook wel wat anders te doen dan alle wedstrijden te kijken van ajax. Zoals hij aangeeft volgt hij de wedstrijden nog wel qua standen, dus sws beetje een rare opmerking. Maar ja alles om een beetje te kunnen haten op een goede jeugdspeler die iets te snel naar de fans zijn zin is vertrokken. Het is de carriere van die jongen laat hem kiezen en ga niet haten, maar ga wat nuttigs doen miss had jij dan ook wel bij roma kunnen spelen ipv te haten op kluivert. Ik hoop dat ie slaagt bij roma.

5 september 2018 om 20:45

Ja want je gaat als profvoetballer natuurlijk in je vrije tijd nog wedstrijden kijken. Waar komt dat belachelijke idee vandaan?

6 september 2018 om 01:46

Er zijn genoeg ex-Eredivisiespelers die hun vorige club nog steeds volgen.

Vraag me af of Justin nu spijt zou hebben van zijn keuze. Het is een goed draaiend Ajax wat ook nog is champions League speelt.

5 september 2018 om 16:37

Denk het niet, aangezien hij bij Ajax nu ook op de bank zou zitten. Dan liever bij Roma op de bank voor meer geld en een beter klimaat.

5 september 2018 om 16:37

Mensen maken fouten en fouten maken mensen. Justin zal hier ongetwijfeld spijt van hebben en in de toekomst betere keuzes maken.

Wederom gevalletje te vroeg weg gaan en voor het grote geld kiezen ipv je carrière! We zien je over 3 jaar vast weer terug bij een club als ado

5 september 2018 om 17:25

Graag wij kunnen hem goed gebruiken. Maar de sneer vind ik weer typisch.

5 september 2018 om 18:45

Lijkt me geen sneer. Hij bedoelt simpelweg dat hij denkt dat Justin over een paar jaar weer in NL speelt omdat het avontuur is mislukt en dan voor alles behalve 1 van de top teams (ik hoop dat je het in zoverre met me eens bent dat Ado dat niet is). Dat hij Ado noemt zie ik als een logische link vanwege Kishna, die ook naar een (semi)topclub ging in Italie en vervolgens bij Ado kwam omdat het allemaal niet wilde lukken. @barcovnmasten correct me if I'm wrong..

5 september 2018 om 19:25

Kluivert heeft itt tot Kishna geen blessureleed. Kishna rolt al vanaf zijn 16e de ene na de andere blessure in. 3 zware knieblessures en nog heel wat andere dingen. Kishna zou sws geen speler worden die 40 wedstrijden per seizoen zou kunnen spelen. Die gozer is 23 en heeft denk ik in de 7 jaar van zijn 16e tot 23e zo'n 4 jaar in de ziekenboeg gelegen.

Kluivert de man die eieren voor zijn geld koos omdat hij bang was voor een grote leegloop.
Ik denk toch dat hij diep van binnen een beetje spijt heeft gekregen van het vertrekken bij ajax.
Als hij nu met ajax in de cl had gespeeld kom je toch weer anders binnen bij een grote club als roma.

Met Tadic als vervanger is Ajax er natuurlijk alleen maar op vooruit gegaan.hoop dat Kluivert slaagt, maar ik zie nog steeds niet wat er nou zo extreem bijzonder aan hem is.

Oh wel, hij heet Kluivert.

Hij had er natuurlijk best graag bij willen zijn. Gelukkig zijn we van de grilligheid en onzekerheid van hem verlost, als je steeds niet wilt verlengen zaai je onzekerheid en dat gaat ten koste van Ajax 1 en kwaliteit.

Met Tadic zijn we er flink op vooruit gegaan en hebben we ook nog de nodige miljoenen winst gemaakt, plus we kunnen nog jaren op hem steunen. Wat dat betreft is Kluivert een beetje ajacied af en ik hoef hem ook niet 1,2,3 nog in een Ajax shirt te zien, is toch een smetje wat hij nu heeft.

Nu kunnen we weer tijd en energie in andere opkomende talenten steken.

Kluivert is echt al een volwassen vent zeg! Mooi dat hij zegt dat die jongens bij Ajax zijn vrienden zijn. Zonder Kluivert heeft Ajax zich net aan geplaatst voor de CL. Mooi om te zien ook dat er bij hem geen rancune leeft. Nogmaals, volwassen voetballer met een top mentalliteit. Come on Kluivert!

5 september 2018 om 19:09

En jij denkt dat met de Kluivert van vorig jaar Ajax zich uberhaupt zou hebben geplaatst? Net aan geplaatst? Uiteindelijk heeft Ajax elke tegenstander weggespeeld, dus hoezo net aan geplaatst(zonder verlenging/penalties) en daarbij, Ajax moest niet tegen rechterrijtjes ploegen hoor, dus ik weet niet wat wij in deze wedstrijden aan Kluivert zouden hebben gehad, daar ik hem nog geen goede pot in een Ajax shirt heb zien spelen tegen een tegenstander beter dan pak en beet Heerenveen?! Ajax is uiteindelijk alleen maar beter geworden ondanks/dankzij zijn vertrek. Top mentaliteit? Een top mentaliteit heb ik Kluivert nog niet echt op kunnen betrappen. Zodra meneer denkt dat hij een beetje goed is, gaat hij dingen eisen, die totaal onhaalbaar waren, dat wist hij zelf ook wel. Bij een topmentiteit denk ik aan iemand die alles eruit wil halen wat erin zit, op sportief gebied. Kluivert wil alles eruit halen op financieel gebied, groot verschil vind ik.

De Oranje-international erkent dat het vreemd voelt dat Ajax zich zonder hem wist te plaatsten voor de groepsfase van de Champions League.

Als hij dit letterlijk gezegd heeft zou die het echt te hoog in zijn bollen hebben. Alsof Ajax het zonder hem nooit zou hebben kunnen redden.

Had Ajax en vooral de Ajax-fans wel een ultieme revanche gegund in een poule met Roma. Het zou toch een fantastisch scenario zijn geweest als Ajax in de laatste wedstrijd thuis de Romeinen eruit knikkert en dat snotjong in de eigen Arena keihard uitlacht? Met Tadic voor Kluivert heb je een fantastische deal en bovendien hou je per saldo nog wat over ook.

Kluivert moet zich intussen maar bekommeren om een basisplaats, want anders kan-ie het schudden. Ik vind hem niets beter dan Bergwijn, die dit seizoen wel enorme stappen lijkt te gaan zetten.

Ik kan mij voorstellen dat Kluivertje de race naar de groepsfase van de CL anders heeft ingeschat voor hij vertrok dan wat er nu uiteindelijk van terecht is gekomen.
Ajax heeft een prachtige eerste fase in Europa beleefd met een mooie groepsindeling als resultaat.
Waarschijnlijk zal hij nu inschatten dat hij bij Ajax veel meer minuten zou maken dan hij bij Roma zal krijgen in de groepsfase. Ik zou dat ook logisch vinden.
Feit is dat Ajax Kluivert nog geen moment heeft gemist.
Dat roep ik niet om te kwetsen, ik constateer gewoon iets.
Dit Ajax, met Tadic in plaats van Kluivert, is meer in balans dan het team van vorig jaar.

Denk wel dat als ook hij nog bij Ajax was dat Ajax echt titelkandidaat nr 1 was geweest. Nu moeten ze het toch echt delen met psv

5 september 2018 om 23:39

Kun je ook beargumenteren waarom je Kluivert blijkbaar aanzienlijk beter vind dan de nieuwe linksbuiten Tadic? Ik vind een Kluivert persoonlijk een erg goede speler maar ik snap niet waarom Ajax met hem erbij een grotere titelkandidaat zou zijn dan nu, of je moet doelen op de breedte van de selectie?

6 september 2018 om 00:34

Kluivert is grilliger in zijn acties en heeft meer diepgang. Zijn branie kan een team ook opzwepen. Maar dan moet hij wel in vorm zijn. Loopt het niet bij hem dan speel je praktisch met een man minder. Persoonlijk denk ik dat Ajax nog wel wat meer diepgang zou mogen hebben. Had je Kluivert erbij gehad dan had je dus een extra variatie en dus een extra wapen. Daarnaast zie je Ajax wel een stuk minder worden als er een speler wordt gewisseld. Met name nrs 1 tm 12 zijn erg goed (en als Veltman en Dolberg weer terug zijn 1-15). Dus een extra sterke wissel zou niet verkeerd zijn geweest. Maar ja.. jezelf overschatten en gek laten maken he...

6 september 2018 om 11:41

Bedoelde als hij er nog extra bij was. Dus ipv labyad

6 september 2018 om 12:44

Ah zo, ja dan heb je inderdaad gelijk, dan was de selectie nog sterker geweest. Echter vind ik Ajax alsnog wel de topfavoriet voor dit seizoen, hopen (voor ons dan) dat ze de favorietenrol weer eens waar kunnen maken!

@arnino als ik jou dan goed begrijp dan schat jij Ajax met Kluivert hoger in dan Ajax met Tadic.
Dat mag uiteraard, maar daar ben ik het totaal mee oneens.

6 september 2018 om 00:37

Dat zegt hij helemaal niet. Wat hij zegt is: "denk wel dat als ook hij nog bij Ajax was." Maw als Ajax hem er ook nog bij had (dus huidige selectie plus Kluivert) dan.....

6 september 2018 om 11:40

Klopt dat is wat ik bedoel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren