Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Bergwijn herstelt goed en meldt zich op het trainingsveld

Laatste update:

Steven Bergwijn heeft zich geblesseerd afgemeld bij Jong Oranje. De aanvaller van PSV heeft tijdens een traning een liesblessure opgelopen en is per direct teruggekeerd naar Eindhoven. Bondscoach Erwin van de Looi kan derhalve geen beroep doen op Bergwijn voor de belangrijke EK-kwalificatiewedstrijden tegen Engeland (donderdag) en Schotland (volgende week dinsdag).

Van de Looi heeft besloten om geen vervanger op te roepen voor Bergwijn. De aanvaller zat in de voorselectie van het Nederlands elftal, maar werd door bondscoach Ronald Koeman buiten de selectie van het grote Oranje gehouden omdat Jong Oranje Bergwijn goed kon gebruiken in de EK-kwalificatieduels. De ernst van de blessure van Bergwijn is onduidelijk.

Door het afvallen van Bergwijn reist Jong Oranje met een groep van twintig spelers af naar Norwich. Dinsdag meldde Joël Drommel zich al af bij Van de Looi nadat hij te horen had gekregen dat hij derde keeper was achter Justin Bijlow en Indy Groothuizen. Drommel verkiest de competitiewedstrijd van FC Twente tegen TOP Oss daarom boven de duels van Jong Oranje. Van de Looi heeft Yanick van Osch (PSV) opgeroepen als vervanger.

Update 10 september 15.20 uur – Bergwijn herstelt goed en meldt zich op het trainingsveld
Steven Bergwijn trainde maandagochtend mee bij PSV, zo meldt het Eindhovens Dagblad. De aanvaller moest afgelopen week afzeggen voor een interlandperiode bij Jong Oranje vanwege een liesblessure. Het lijkt erop dat Bergwijn de wedstrijd tegen ADO Den Haag komende zaterdag kan spelen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mag de KNVB dit zomaar prijsgeven?? Hoe zit het met de privacy wet!!

4 september 2018 om 15:21

Wat ik heb begrepen is dat clubs en bonden dit alleen nog doen als het van journalistieke waarde is. Als ze nu de blessure niet hadden genoemd dan was de kwestie natuurlijk helemaal discutabel gezien de situatie met Bergwijn. Kan me voorstellen dat ze het daarom in dit geval er wel bij zetten.

4 september 2018 om 15:21

Hoe bedoel je? Er word toch geen naw gegevens gedeeld?

4 september 2018 om 15:43

NAW heeft hier niets mee te maken.

4 september 2018 om 17:31

Mits akkoord met de speler mag dit wel hoor.

4 september 2018 om 23:00

In principe zou dit zonder toestemming van de speler niet mogen.

10 september 2018 om 17:27

Stel je aan vent...

Haal Kluivert maar naar jong oranje ! Doe je iedereen een plezier mee ...

4 september 2018 om 15:38

Iedereen behalve jong oranje

4 september 2018 om 15:48

Ik vind dit een hele zure en ongefundeerde rare opmerking die werkelijk nergens op gestoeld is

4 september 2018 om 17:26

Ik vind m althans wel mooi!

4 september 2018 om 16:06

Valt regelmatig in bij Roma. Doet het ook goed. Zou me niet verbazen als hij binnen nu en een half jaar basisspeler zal zijn.

4 september 2018 om 16:52

2x in 3 wedstrijden, 45 minuten gevoetbald, een keer toeval assist. Maar afwachten hoeveel kansen die gaat krijgen. Valt nog weinig van te zeggen.

4 september 2018 om 16:38

Beetje een zure pil dat verlaten van Ajax. Nu hebben we wel Tadic en Ziyech. Dus het hem niet gunnen betuigd ook van hoe slecht je kan zijn als Ajacied. Gun hem het allerbeste. Alleen maar beter voor het Nederlands Elftal.

4 september 2018 om 17:15

@willemjansen

dat heb je snel geconcludeerd na 2 wedstrijden

en wat is je mening dan over vaste bankzitter Cillessen die bij het grote Oranje in de basis staat?

4 september 2018 om 18:32

Hoezo. ..doe ff normaal man, hij wordt basis speler bij Oranje net als Frengkie.
Met alle respekt maar Bergwijn staat niet eens in beeld bij Roma...
"Lachwekkend Oranje..?, ga je schamen en excuus aanbieden maar laat ook maar je bent het ook niet waard.

11 september 2018 om 00:32

Dat hij wekelijks speelt is geen argument. Genoeg keepers die wekelijks spelen. De beste moet in de basis staan en dat is Jasper.

Dan zou ik zeggen, onmiddellijk Kluivert naar Jong Oranje halen voor deze mega-belangrijke pot. In Oranje speelt Kluivert toch niet, net als bij AS Roma, nu kan hij tenminste minuten maken bij Jong Oranje....

4 september 2018 om 16:07

Speelt wel bij Roma, viel de laatste wedstrijden in. Laat ook mooie dingen zien.

4 september 2018 om 20:48

Hogwash wat je hier uitkraamt, chapi. Ik heb het gevolgd en hij had een leuke assist. De rest was matig. Slome handeling ook. Hij wordt nu zelfs regelmatig overgeslagen door teamgenoten als hij invalt. Roma fans zijn er ook niet echt warm van.

10 september 2018 om 16:48

@willemjansen Ja meeste kunnen niet eens een mannetje voorbij, laat staan een fatsoenlijke voorzet geven. Noem een vleugelaanvaller in Nederland die een mannetje kunnen passeren en goeie voorzet kunnen geven.

11 september 2018 om 00:19

Beerens

4 september 2018 om 16:34

Coolcat Ehv,

Gaat het met je? Gelukkig heb je geen afkeer jegens Ajax...het valt totaal niet op.
Koeman heeft bij alle 3 de topclubs getraind. Dus ik snap je verontwaardiging niet echt.

Je kan ook zeggen dat Bergwijn het faked. Wie zal het zeggen. Overigens vind ik ook dat Bergwijn verder is en beter is momenteel dan Kluivert, maar maak hier niet een tirade van, je zet jezelf voor schut zo.

Elke coach doet dingen die we niet altijd begrijpen, hoewel het wel erg plausibel klinkt wat Koeman zegt. Het gaat over een oefenpotje...waar jij je druk over maakt zeg.

4 september 2018 om 19:17

ach, er is bij PSV niks op tegen als het ajax jeugdspelers zijn zoals bergwijn en malen.

4 september 2018 om 15:24

Ik ga er gewoon vanuit dat hij echt geblesseerd is namelijk. De staf van Jong Oranje laat hem heus niet zomaar naar huis gaan als hij zegt dat ie wat pijn heeft. Dat wordt echt wel onderzocht daar.

4 september 2018 om 15:27

Werd op FOX al gespeculeerd dat hij zich wel zou afmelden gezien het programma van PSV. Wel heel toevallig dit

4 september 2018 om 15:32

Heeft gewoon een licht pijntje waar hijzelf geen risico mee wil lopen bij (jong) Oranje
Was dit bij het grote Oranje had hij helemaal geen pijntje !

4 september 2018 om 15:40

Als je nu lichte pijntjes hebt en je speelt komende weken tegen Ado, Barcelona, Ajax en Inter, dan snap ik eigenlijk heel goed dat je daar geen risico mee wilt lopen.

4 september 2018 om 15:40

"jong Oranje laat hem heus niet zomaar naar huis gaan"
En wat zouden ze er tegen willen doen?

4 september 2018 om 15:42

Dat hij zich gezien het programma van PSV afmeldt met een (licht) pijntje is opzich niet eens zo gek lijkt me. Tenzij hij helemaal nergens last van heeft maar dat kan ik me niet voorstellen.

4 september 2018 om 15:42

Op dit moment niks maar dan hoeft hij natuurlijk in het vervolg van Koeman ook niks te verwachten. Dat lijkt me duidelijk.

4 september 2018 om 15:49

niet laten spelen voor psv in de wedstrijd tegen Ajax

4 september 2018 om 15:56

Gryga: Henk Spaan zei het (ook) al bij Rondo, dat Bergwijn zich af zou melden. Toen werd er wat lacherig over gedaan, maar heeft die ouwe krullenbol toch gelijk gekregen. En dat gebeurt niet met grote regelmaat 😉

4 september 2018 om 18:39

Wat als hij niet wilt. ...een trainer zal alleen spelers opnemen die 100+% achter zijn aanstelling staat, lijkt me duidelijk.

4 september 2018 om 19:24

@formus dat valt toch wel mee. Henk laat zich meeslepen in zijn adoratie en voor mijn gevoel roept dat weerstand op. Ik vind het wel meevallen met dat hij rare dingen zou verkondigen. Vind het zelfs jammer dat hij geen commentator is, zoals aan het begin van zijn cariere (samen met Vermegen). Dat waren leukere verslagen dan van die nitwits die nu verslag doen bij voetbalwedstrijden (de meest irritante vind ik nog wel Jeroen Grueter; snapt imo het spel niet en heeft een voor mij irritante stem).

4 september 2018 om 21:49

Waar staat dat?

4 september 2018 om 15:48

die word dus nooit meer op geroepen Koeman kenende!

Kom er maar in Kluivert. Of was het toch een lul verhaal van Koeman? Deze wedstrijd is immers belangrijk.

4 september 2018 om 15:31

Waarom zou je Kluivert nu nog weghalen bij Oranje terwijl je op die manier een man tekort komt op de selectie? (Max 23 man, nu even 24 vanwege Sneijder). Zo kun je onmogelijk 11 tegen 11 trainen aangezien er 3 keepers meegaan.

4 september 2018 om 15:31

Inderdaad. Kan Berghuis de plek van Kluivert innemen bij het grote Oranje. Had zowel Bergwijn als Berghuis eerder opgeroepen dan Kluivert.

4 september 2018 om 15:50

@chrisajax92

Berghuis rendeert helemaal niet in een 5-3-2 systeem. daarvoor komt hij snelheid tekort

verder zou jij eerder Bergwijn oproepen wat je goedrecht is net zoals het het goedrecht van Koeman is om Kluivert op te roepen. het is niet zo dat Bergwijn echt een klasse beter is als Kluivert ofzo dus in dat kader blijft dit altijd een discutabele afweging wie van de twee je selecteert

dan komen sommige mensen weer met het argument dat de ene bankzitter is en de andere niet, maar volgens die theorie zou je dan dus ten alle tijden ook de voorkeur moeten geven aan een basisspeler als Zoet ipv aan een bankzitter als Cillessen

4 september 2018 om 16:07

Kluivert rendeert evenmin in dit systeem. Ik denk dat zowel Kluivert als Berghuis weinig kans heeft op een basisplaats maar als Koeman jong Oranje aanvoert als reden om Kluivert boven Bergwijn te kiezen dan zou het ook logisch zijn dat Kluivert nu zich bij Jong aansluit en Berghuis zijn plaats inneemt.

Verder ben ik het wel met je eens dat Bergwijn en Kluivert redelijk gelijkwaardig zijn maar op basis van vorm zou ik op dit moment voor Bergwijn kiezen

4 september 2018 om 16:20

Rendeert Kluivert wel zo goed in dat systeem dan? Lijkt me lastig te zeggen, de jongen heeft in zijn loopbaan pas 12 keer gescoord.

In de Eredivisie rendeert Berghuis in ieder geval onmiskenbaar beter dan Kluivert. En dan speelt hij zelfs in een veel slechter team. Kluivert heet gewoon Kluivert, dat geeft hem een zetje.

4 september 2018 om 16:24

Precies, bankzitters (zoals Cillessen) hebben geen wedstrijdritme en dan is de kans op een blunder veel groter. Een bankzitter staat stil in zijn ontwikkeling en wordt in frite alleen maar dlechter. Iemand die zelf heeft gevoetbald, die weet dat....

4 september 2018 om 16:37

@migi

Kluivert heeft iig snelheid dus op de counter in een verdedigend systeem is dat een stuk handiger dan een speler zonder snelheid

ik denk ook dat Koeman zich minder laat leiden door de emoties die veel mensen hebben t.o.v. Kluivert. Kluivert is gewoon een heel groot talent en net 18 jaar. hij heeft een prima voorbereiding gedraaid bij AS Roma en had in zijn eerste wedstrijd een beslissende voorzet als invaller in een topcompetitie als de Serie A. zo kan je het ook bekijken natuurlijk

4 september 2018 om 16:39

@Migi, maar Kluivert speelt niet meer in de Eredivisie.

4 september 2018 om 16:40

Coolcat Ehv,

Zelfs wanneer Cillissen bankzitter is is hij beter dan Zoet. Zoet heeft in teveel grote wedstrijden fouten gemaakt, iets wat Cillissen zelden doet.

En ja, waar maak je je druk over, het is een oefenpotje. Straks tegen Frankrijk is wel van belang. Dat jij een hekel hebt aan Ajax en jaloers bent omdat Ajax nu zoveel kan kopen en straks gewoon het Bayern van Nederland kan worden als ze verstandig zijn, daar zal ook wel wat achter zitten.

Persoonlijk had ik ook Bergwijn in Oranje gezet en Kluivert in jong Oranje, omdat ik vind dat Bergwijn verder is, maar Koeman ziet dat anders of wilt anders spelen, dus laat het dan.

4 september 2018 om 17:11

Wat een onzin. Cillessen is nog steeds gewoon vol aan het trainen. Natuurlijk is wedstrijden spelen goed voor je ontwikkeling maar dat hij stil zou staan is onzin. De wedstrijden die hij wel keept laat hij zien dat hij de beste keeper is die we nu hebben.

4 september 2018 om 17:19

Ben niet tegen Ajax, maar wel tegen spelers die door een hype na een paar wedstrijden in het 1 e, meteen in de basis van Oranje opgesteld worden. Ook ben ik tegen het in de badis opstellen van bankzitters. Hebben geen ritme, zitten er alleen voor het geld en doe sukkels worden dan ook nog beloond met een basisplaats in Oranje. Precies zoals lsnden als Finland en Moldavie dat doen, maar heel armoedig voor een groot voetballand als Nederland dat in de Nations League speelt..

4 september 2018 om 18:16

Moldavië en Finland spelen ook in de Nations League, dat lijkt me geen argument dus. Die Zoet/Cillessen discussie is nu toch onderhand wel een beetje over zeker, bondscoach na bondscoach kiest voor Jasper onder de lat en hij laat ook zien waarom, prima keeper. Met Zoet een keurige backup erbij, prima toch?

Als de wedstrijden zo belangrijk zijn, waarom dan geen vervanger? Bijvoorbeeld Boadu kunnen ze best gebruiken. Zo'n jongen zie ik sowieso liever dan een Zivkovic, die al tig keren is mislukt.

Haha dit gebeurt wel erg vaak met spelers van Psv. Maar ook wel weer begrijpelijk want de speler moet toch kiezen voor het belangrijkste en dat is de club. Was hij geselecteerd door Koeman dan was hij niet afgehaakt.

4 september 2018 om 15:26

Wat gebeurt vaker?

4 september 2018 om 16:24

Ik denk dat hij doelt op een spontane, kortdurende blessure wanneer er interland verplichtingen zijn.

4 september 2018 om 17:03

Ik kan me dat zo niet voor de geest halen eerlijk gezegd.

4 september 2018 om 17:31

Vorige interlandronde: De Jong, Bergwijn en Ramselaar (bij Jong)

4 september 2018 om 18:59

Kan me herinneren dat Ramselaar toen een hersenschudding had. Van die andere twee weet ik het niet. Lijkt me meer toeval dan een bewuste keuze.

4 september 2018 om 15:37

Hij is bij Jong zelf geblesseerd geraakt he. Het is niet zo dat hij niet komt opdagen met een smoesje.

4 september 2018 om 15:49

Nee hahahah duh dat zou helemaal opvallen. Dus eerst melden lekker trainen en dan schiet het in je lies.. Haha zeg niet dat het zo is maar als ze het dan doen doen ze het wel slim zijn ook niet dom bij Psv.. miss zelfs instructies vBommel..

4 september 2018 om 16:14

Dit is een behoorlijk bizarre opmerking. Kun je die onderbouwen?
Of gaat onderbuik voor onderbouwen?

4 september 2018 om 17:03

Ik zal eerlijk bekennen dat het bij mij ook vooral een onderbuik gevoel is. Zal het dus nooit benoemen als feit, maar hij is niet de eerste van PSV die plotseling een blessure heeft. Trek zelf je conclusie.

4 september 2018 om 19:14

Belachelijk. Hoe kan ik een conclusie trekken uit jouw onderbuik gevoel?
Ik zag op je profiel dat je o.a. fan bent van Ajax. Lees de boeken van Matti Verkamman over de historie van het Nederlands elftal eens.
Daar kun je zien hoe Ajax bij tijden met Oranje is omgegeaan.
In de tijd van speler Cruijff werd er regelmatig afgezegd vanwege clubbelangen, soms vanwege geld. Idem toen hij bij Barca speelde. In de periode van Gaal stelden zij af en toe ook geen spelers beschikbaar voor Oranje.

10 september 2018 om 17:40

Ik benoem het nergens als feit en ik zeg dat je zelf een conclusie mag trekken (wat jouw het beste uitkomt). Ik ben dan wel voor Ajax maar je pakt mij er niet mee om haar erbij te betrekken. Ik zal namelijk nooit zeggen dat Ajax perfect is. Bovendien praat jij over een ver verleden.
Dat Bergwijn precies nu weer terug is bij de training had iedereen natuurlijk al wel verwacht.

Heb altijd moeite dit soort blessures te geloven. Bij Oranje, en dan in het specifiek oefenwedstrijden of Jong Oranje valt altijd praktisch de helft uit vanwege blessures. Ik snap dat je daar wat minder risico wil nemen, maar daar gaan ze nog naar huis als ze zich licht verstappen.

Een Bazoertje heet dit. In Belgiã« noemen we het een 'musonda' of een 'januzaj'. Ontgoocheld dat hij niet bij de grote jongens mag meedoen en daarom afmelden voor de U21..

Al kan het best dat hij echt licht geblesseerd is en preventief wil herstellen bij zijn club.

Nee dat zagen we niet aankomen toen Koeman aangaf waarom ie niet bij oranje maar jong zat..

Ik denk dat dit geen verstandige zet is van Bergwijn, afhankelijk van de vraag hoe ernstig de blessure is. Mocht hij ernstig geblesseerd zijn en niet kunnen spelen dan is de afmelding begrijpelijk. Maar als hij prima had kunnen spelen en dat nu niet doet omdat hij bij het ‘grote’ Oranje mee had willen doen, sla je de plank volledig mis. In dat geval zie ik Koeman hem voorlopig niet oproepen, want ik denk dat maar weinig trainers - en zeker Koeman - zo’n (gebrek aan) instelling kunnen waarderen.

4 september 2018 om 15:47

Alsof dat Bergwijn ook maar iets interesseert, of zou moeten interesseren. Ik vind het schrijnend dat iedereen hier te kwader trouw is en hem niet gelooft.

Als ik Bergwijn was en pijntjes had, ook al is het niets ernstigs, zou ik ook wegblijven. Je bent fit of niet. Als niet: niet gaan. Maakt niet uit of je 90% of 70% fit bent.

4 september 2018 om 15:55

En als hij bij het grote mannen oranje had gezeten voor de wedstrijd tegen Frankrijk ook......?

4 september 2018 om 17:20

@strandjutter: lees mijn eerste zin nog even een keertje. Ik zeg niet aan hem te twijfelen, integendeel.

Verder zou het Bergwijn natuurlijk moeten interesseren dat afmelden in deze situatie onder de loep wordt genomen door alles en iedereen. Je kan er donder op zeggen dat de media hier bovenop duikt.

Dat jij weg zou blijven als je pijntjes hebt is precies wat ik probeer te zeggen: jij bent geen topsporter met dito mentaliteit. Neem Robben als voorbeeld, die man speelt/speelde regelmatig met pijnstillers om belangrijke wedstrijden te kunnen spelen. Dat is een mentaliteit van een topsporter. Als dat bij je ontbreekt, kan ik me zo voorstellen dat trainers aan je bereidheid en inzet gaan twijfelen. Als dat vervolgens ertoe leidt dat Bergwijn niet wordt opgeroepen voor het grote Oranje, dan heeft hij zich hier een slechte dienst bewezen. Dat bedoelde ik te zeggen.

4 september 2018 om 17:25

Onze aanval is zo armoedig dat Bergwijn als hij zo blijft presteren en zich verder ontwikkelt echt wel wordt opgeroepen. Daarbij is hij ook 1 van de weinige aanvallers die mogelijk wel rendeert in het 5-3-2 aangezien hij ook als spits kan spelen.

Ben blij dat hij zich af heeft gemeld. PSV krijgt de komende weken een zwaar programma, en dat is toch wel wat belangrijker dan de kwalificatieduels van Jong Oranje.

4 september 2018 om 16:28

Het toont absoluut geen instelling richting het nationale voetbal. Helemaal jong oranje is belangrijk. Al helemaal met de stumpers die op dit moment bij Oranje lopen. Wij moeten het hebben van de volgende generatie oranje. Dat is imo belangrijker dan clubwedstrijden.

4 september 2018 om 20:13

Ach, daar verschillen de meningen over. Mij kan het NLs elftal werkelijk helemaal niets schelen, maar clubvoetbal juist weer wel! Dus ik vind het een verstandige keuze

Ach, over het afmelden van Drommel hoor je niemand... Bergwijn is tenminste nog geblesseerd.

4 september 2018 om 15:57

Hoe weet jij dat zo zeker?

4 september 2018 om 16:35

Omdat er staat dat hij een liesblessure heeft. Ik snap dat mensen gelijk denken dat het expres is of onwaar, maar zolang daar geen enkel bewijs voor is, is Bergwijn geblesseerd.

4 september 2018 om 16:06

bergwijn was toch niet op gesteld in jong oranje ! zijn plaats word overgenomen door sierhuis van Ajax is veel beter en hij speelt bij Ajax ook nog!

4 september 2018 om 16:36

Ik denk inderdaad dat van Bommel niet blij is dat Bergwijn geblesseerd is, komt een zwaar programma aan. Ik denk niet dat Bergwijn een hak naar Koeman zet, bereik je niets mee namelijk.

4 september 2018 om 16:59

Ik denk dat Bergwijn volgend weekend en daarna gewoon weer kan spelen...

Kom er maar in Koeman. Die wedstrijden zijn toch zoveel belangrijker dan die vanhet grote Oranje? Kijken of die nou Kluivert alsnog naar Jong Oranje stuurt.

Het is wrl te hopen dat de blessure van Bergwijn meevalt en hij bij de start van de CL weer fit is. Die heb je nog hard genoeg nodig.
Maar het zal me ook niets verbazen als die blessure gewoon een lulverhaal is omdat die niet voor Jong Oranje wil spelen

Goh wat toevallig toch weer allemaal. Waarom had ik toch al het vermoeden dat dit ging gebeuren.. bergwijn zal wel geen zin hebben in jong Oranje. Ik hoop dat Koeman hem nu helemaal niet meer oproept. Laat je land... maar in de steek, laat je land maar in de steek!

4 september 2018 om 16:47

Ja had ik ook. Dit is te opvallend.

4 september 2018 om 17:29

Leuk als hij echt een pijntje had is dit gewoon zwaar terecht. PSV is 85000 keer belangrijker dan dat domme jong oranje EK.
En niet meer oproepen? We hebben al zo weinig goede aanvallers dus Bergwijn zal heus wel opgeroepen worden als hij goed blijft presteren!

Snel Kluivert naar jong halen, immers een extreem belangrijke wedstrijd en bij de senioren begint ie toch op de bank. Kan je Berghuis als vervangend bankzitter bij de selectie komen.

Dit hebben ze al voorspeld dat dit zou gebeuren. Zo jammer als dit gefaked blijkt te zijn. Te goed voelen voor jong Oranje.

Die zal er wel maanden uit liggen. Wie zijn backup bij PSV?

4 september 2018 om 16:51

Nee hoor de eerst volgende wedstrijd van Psv speelt hij gewoon let maar op. Ze hebben dit in het verleden vaker geflikt.

4 september 2018 om 17:00

Er staat mij eigenlijk niks van bij dat dit op regelmatige basis gebeurt bij spelers van PSV.

4 september 2018 om 17:18

Malen.

Goh, waarom had ik meteen al zo’n voorgevoel dat ie op een of andere manier “geblesseerd†zou raken...dit is een terugkerend iets bij dit soort situaties. Kom op zeg dit kan je toch niet serieus nemen. Dat mensen hier ook nog intrappen ook. Dat het de lies is zegt al genoeg. Dat kan je makkelijker roepen voor de buitenwereld dan zeggen dat Het je enkel is. Die jongen mankeert helemaal niets. Typisch weer zo’n ik vind mezelf heel goed en ben op mn pik getrapt gevalletje......punt!

Ben benieuwd of ie echt geblesseerd is of slechts een pijntje heeft en zichzelf reeds de status heeft toegezegd te groot te zijn voor Jong Oranje. Volgende week loopt ie ongetwijfeld weer als een kieviet uit tegen ADO.

4 september 2018 om 17:33

Als hij een pijntje heeft is het gewoon zwaar terecht dat hij geen risico neemt. Hoop het Bergwijn is onder hand een sleutelspeler van PSV die kunnen we echt niet missen!

Die jonge knapen hebben toch een mentaliteit hè.
Door God gegeven talent, zogenaamd er hard voor werken om op de plek te komen waar ze nu zijn (heb zelf op redelijk niveau gevoetbald, dat is geen werken, maar dat gaat als je jong bent vanzelf, daarnaast wordt namelijk niks van je verwacht).
Zodra ze op het hoogste niveau een paar wedstrijden presteren gaan ze al naast hun schoenen lopen. Te goed voor Jong Oranje...
Volgende keer laten we Depay of Promes wel thuis, zodat Bergwijn mee kan....wat denkt ie zelf?!

4 september 2018 om 17:04

Maar hoe weet jij zeker dat hij niet gewoon echt last heeft? Ik snap dat het allemaal erg toevallig is, en ik zou het ook erg zwak vinden, maar niemand heeft enig bewijs dag hij nergens last van heeft natuurlijk.

Ik hoop het echt niet voor Bergwijn maar hij loopt mogelijk het risico dat het einde oefening wordt voor hem bij zowel Jong als Oranje.
Zo triest dit hele gedoe, zo jammer weer voor het Nederlandse voetbal.

Valt mij op dat ze bij PSV vaak geblesseerd zijn voor nationale teams. KNVB graag grondig onderzoeken. Dit zaakje stinkt.

10 september 2018 om 15:52

Juist bij PSV niet het geval. Dat is eerder bij Ajax en Feyenoord waar spelers zich afmelden (overigens is dit dan bij jeugdelftallen zoals o19 waar ze kiezen voor de voorbereiding van de A selectie in plaats van toernooi (toulon etc).

Is dit nieuws of hadden we dit allemaal wel verwacht ??

Anyway aankomend weekend en daarna speelt hij gewoon CL hoor.

Goed dat hij rust gepakt heeft of hulde aan de medische staf van Psv....

10 september 2018 om 15:31

Ik moest meteen lachen toen ik het las. Was er echt iemand die eerst dacht dat hij echt zo zwaar geblesseerd was?

Toevallig fit op de dag dat de internationale potjes zijn afgelopen en de training weer begint. Je verwacht het niet...

10 september 2018 om 16:05

De training was de hele week gewoon al begonnen. Daar heeft hij ook niet aan meegedaan. Vandaag pas de eerste training gehad. Dus onjuist wat je zegt.

10 september 2018 om 16:23

De ‘training’ met jong spelers en niet-internationals ja. Maar laten toevallig vandaag en morgen de internationals weer instromen...

En het zou natuurlijk een beetje vreemd zijn on vorige week al met Jong PSV en de ‘thuusblijvers’ mee te trainen als je geblesseerd bent.

Laten we het maar houden op wonderbaarlijk snel herstel van een liesblessure

10 september 2018 om 16:30

Liesklachten en een liesblessure zijn twee verschillende dingen. Hij kan ook gewoon uit voorzorg Jong Oranje hebben overgeslagen om zijn lies niet onnodig veel te belasten.

10 september 2018 om 16:59

Daarom spreken ook alle media behalve Skede over liesblessure...

Overigens vind ik het prima en begrijpelijk dat die jongen zich afmeldt omdat hij pijntjes heeft of rust nodig heeft en zich wil opladen voor belangrijke wedstrijden.
Maar zeg dat dan gewoon. Niks mis met ‘ik kan in theorie spelen maar voor de langere termijn is het beter om een paar dagen rust te pakken in deze periode’.

Van mij hoeft hij ook niet eeuwig verbannen te worden, zoals hieronder gesuggerreerd maar de toevalligheid van een ‘blessure’ van 5dagen en de zekerheid waarmee door sommigen wordt beweerd dat het een echte blessure is waar geen enkele reden tot twijfel is, tja...

Goh wat een blessure is het dan dit was gewoon fake om niet met jong oranje mee te doen. Schors hem. Ook even 2 duels zodat hij niet mee mag doen volgende week.

Deze jongen nooit meer oproepen. Wilde gewoon niet spelen. Voelt zich blijkbaar te groot voor jong oranje. Dan ook geen plaats meer bij het grote oranje

10 september 2018 om 15:48

En wanneer hij uitgroeit tot een wereldspeler, wordt alles vergeven en vergeten door iedereen die hem nu niet meer wilt.

10 september 2018 om 16:05

Hoeft niet eens per se een wereldspeler te worden. Zelfs een beslissende actie tegen Duitsland volgende maand is al genoeg

10 september 2018 om 16:22

Ja dat dus. Ze leven hier teveel in het moment.

10 september 2018 om 15:49

Grapjas. Komen enorm belangrijke weken aan voor PSV dan ga je toch geen risico nemen bij het onzinnige jong Oranje?
Haha en die wordt echt wel opgeroepen voor het grote Oranje als hij zich zo doorontwikkelt de volgende keer we kunnen een getalenteerde vleugelspeler veel te goed gebruiken!

10 september 2018 om 15:52

Psv-ers staan er om bekend om oefenwedstrijden te laten lopen maar wel verbolgen zijn als ze geen oproep krijgen. Gewoon niet meer oproepen

10 september 2018 om 16:21

@bramhouten: Geef anders even een paar voorbeelden.
Dit werd namelijk ook gezegd toen Narsingh af had gemeld, vervolgens bleek zijn kruisband afgescheurd en kon hij een jaar niet spelen voor Psv. Ook bij Wijnaldum werd dit gezegd, die had toen een rugblessure waardoor hij ruim de helft van een seizoen miste voor Psv. Bij Locadia lag hij er vervolgens ook 3 maanden uit.
Bij iedere blessure van een PSV speler wordt dit eigenlijk wel geroepen en blijkbaar nemen ze dat faken van blessures zo serieus dat ze maanden niet spelen en zelfs operaties ondergaan om het echt te laten lijken.

10 september 2018 om 16:29

"deze jongen nooit meer oproepen."

Op een dag in 2034.

"papa, hoe kan het eigenlijk dat Steven Bergwijn zo'n mooie carriere heeft gehad bij al die Europese topclubs, maar nooit voor het Nederlands Elftal heeft gespeeld?"
"nou, jongen, 16 jaar geleden heeft hij zich een keer geblesseerd afgemeld bij Jong Oranje. Daarna is besloten om hem nooit meer op te roepen."
"o, dan begrijp ik het wel."
"ja, ik denk dat hij inmiddels zijn lesje wel heeft geleerd."

Wat een smerige engnek ben je dan, je gaat mij niet vertellen dat het puur toeval is. Waar is de tijd gebleven dat je dat Oranje droeg met een beetje trots? Sneijder heeft gelijk als het om dit soort spelers gaat.

10 september 2018 om 15:56

Wat weet jij er nou van. Hij heeft zich gemeld bij Jong Oranje, heeft mee getraind. Zal dus ongetwijfeld contact hebben gehad met de verzorger van Jong Oranje.

10 september 2018 om 16:45

Ja, alleen kan de verzorger niet voelen wat Bergwijn voelt en kan hij dus makkelijk in de maling genomen worden.

10 september 2018 om 17:39

Hij heeft afgelopen week ook niet bij PSV meegedaan met de training. Ik vind het volkomen logisch dat je je afmeld als je (lichte) klachten hebt als je een loodzwaar programma voor de boeg hebt.

Dit zegt voldoende over de pijngrens en mentaliteit van Bergwijn. Hopelijk houden VS Looi en Koeman de komende interlands hiermee rekening.....

10 september 2018 om 16:04

Want? Uit voorzorg zo'n interland laten lopen zegt wat over iemands mentaliteit en pijngrens? Kom op zeg, niemand die er het fijne van weet maar de stoere harde woorden worden alweer geuit hoor.

10 september 2018 om 16:04

"hopelijk houden VS Looi en Koeman de komende interlands hiermee rekening....."

Heel eerlijk gezegd denk ik dat jongens die bij Ajax of PSV in de basis staan niet meer zo zitten te wachten op Jong Oranje. Dus denk ik niet dat Bergwijn er wakker van ligt als Van de Looi hem links laat liggen. En Koeman, tja... Ik denk dat hij ook wel snapt dat het onverstandig zou zijn om één van de grootste aanvallende talenten van ons land links te laten liggen, alleen maar omdat hij niet het risico wilde lopen om door een opkomende blessure (wat we dan maar moeten geloven) Barcelona-uit en Ajax-thuis te missen.

10 september 2018 om 17:42

Gut wat een reactie weer zeg. Als je (lichte) klachten hebt is het toch volkomen logisch dat je je afmeld als je zo'n zwaar programma voor de boeg hebt.

10 september 2018 om 18:49

Tuurlijk helemaal logisch... Ik denk dat Bommel 'm zaterdag uit voorzorg ook buiten de selectie houdt. De wedstrijden tegen Barca en Ajax zijn immers heel belangrijk !

Ik gok dat als Bergwijn echt heel graag met Jong Oranje had willen willen spelen, dat hij er heus wel fit genoeg voor was. Maar aan de andere kant, hij moet over een dikke week tegen Barcelona spelen en vijf dagen later tegen Ajax. Als je dan ergens een pijntje voelt, dan begrijp ik wel dat je geen enkel risico wil nemen en je toch maar even af gaat melden.

10 september 2018 om 16:39

Nou ik geloof er weinig van. Ik denk dat hij teleurgesteld was dat hij niet geselecteerd was voor de grote Oranje en niet zoveel trek had om nog voor Jong Oranje te voetballen.

Fijne reacties hier zeg. Zonder enige onderbouwing allerlei onzin insinueren. Als ik Bergwijn was zou ik lekker bedanken voor Oranje. Want voor dit soort klootjesvolk zou ik niet willen spelen.

10 september 2018 om 16:03

Exact dit. Iedereen heeft meteen z'n mening klaar. Terwijl het heel goed mogelijk is dat Bergwijn gewoon uit voorzorg deze interland liet lopen met het oog op de komende drukke en vooral belangrijke wedstrijden. Niks vreemds aan lijkt me.

10 september 2018 om 16:07

Hij heeft toch een soort van bedankt? Ten minste, voor Jong Oranje. Laten we het erop houden dat het gewoon zeer toevallig is. Mocht het waar zijn is het namelijk juist Bergwijn die ondankbaar is, en zou je als Knvb zijnde hem niet eens moeten willen oproepen. Maar goed, zoals je zegt; speculaties. Al ben jij er ook overdreven zeker van dat hij een echte blessure had

10 september 2018 om 16:14

Hij meldt zich een week later pas weer op eerste training bij Psv. In een week kan je goed herstellen. Dat hij geblesseerd is uitgevallen is de enige informatie die is verschaft, dus ik ga er dan inderdaad vanuit dat dat waar is. De rest is allemaal speculatie.

10 september 2018 om 16:25

Als lichte sporter misschien. Wanneer je als speler in een week weer kan meetrainen met het 1e kan je nauwelijks spreken over een serieuze kwetsuur. Ik vind het moeilijk te geloven, maar dat ben ik. Dat er alleen is vermeld dat hij een blessure heeft betekent niet dat je er geen kritische vraag bij kan stellen

10 september 2018 om 16:44

Sinds wanneer mag je je alleen afmelden bij een serieuze kwetsuur? Hij had niet mee kunnen spelen, dus dan mag hij zich afmelden.

10 september 2018 om 16:52

Dinsdag is er nog gewoon een wedstrijd hoor. Ik weet niet in welke hoedanigheid hij vandaag kon trainen (individueel of met de groep)

10 september 2018 om 17:16

Met de niet-serieuze kwetsuur bedoelde ik in het ergste geval. Volgens mij had ik vaak genoeg duidelijk gemaakt dat ik er uberhaupt niks van geloof. Ik zet er tenminste nog mijn vraagtekens bij. Jij neemt klakkeloos dingen over zonder zekerheid

10 september 2018 om 17:21

Jij neemt je eigen gevoel als waarheid zonder zekerheid.

10 september 2018 om 18:00

"Mocht het waar zijn", "speculaties", "moeilijk te geloven". Ik zeg dat ikzelf achterdochtig, maar voor hetzelfde geld is het wel waar. Dat is wat anders dan Boris die stellig zegt dat hij een blessure heeft, punt

10 september 2018 om 19:26

Je kunt ook af moeten zeggen om een (beginnende) blessure niet erger maken.

Wat een toeval. De interlandperiode is voorbij en meneer kan plotseling weer meetrainen. Die gaat op de beker na alles spelen komende maand. Als ie vervolgens voor Jong Oranje wordt opgeroepen zal ie wel weer geblesseerd zijn. Zo gaat dat wel vaker in Eindhoven. Vraag maar aan Locadia, Hendricx, van Ginkel, Ramselaar en Luuk de Jong in het recente verleden voor al dan niet Jong of het echte Oranje.

10 september 2018 om 16:39

Ach, ik zou er eigenlijk wel een voorstander van zijn als elke speler die een basisplaats heeft bij een club die Europees speelt vrijstelling krijgt voor Jong Oranje.

Kijk nou eens naar de jongens van Ajax en Psv. Die spelen bij Jong Oranje in een slechter team dat ze gewend zijn, in kleinere stadions, voor minder publiek en voor amper TV-kijkers. Daar kun je je toch bijna niet meer voor opladen? Zeker niet met de wetenschap dat die jongens als alles heel erg meezit misschien tot wel 60 officiã«le wedstrijden moeten gaan spelen dit seizoen. Van iemand als Bergwijn kun je eigenlijk niet verlangen dat hij 100 procent gaat geven voor Jong Oranje, terwijl hij Barcelona en Ajax voor de deur heeft staan.

Bovendien: Jong Oranje is een opleidingsteam. Zodra spelen voor dat team een speler meer schaadt dan goed doet, streef je dan niet je doel voorbij?

10 september 2018 om 19:24

Wat een cynisme.
Hij heeft vorige week niet getraind.
Heeeel misschien was ie wel geblesseerd. Pfffff, wat een sneu gedoe van jou.

Dat die blessure nep was wist ieder normaal denkend persoon.
Hij is nu in ieder geval goed uitgerust voor de belangrijke wedstrijden in de CL en wanneer hij volgende week de hele wereld verrast met het winnende doelpunt tegen Barcelona is iedereen dit voorvalletje vergeten.

10 september 2018 om 16:32

Er wacht hem zaterdag al een hele zware uitwedstrijd!

Die was niet geblesseerd... Die deed hetzelfde als de keeper van Twente alleen dan slimmer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren