Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Felle kritiek op Koeman: ‘Het is onprofessioneel, het is krankzinnig’

Laatste update:

Hugo Borst vindt het ‘krankzinnig’ dat Wesley Sneijder donderdagavond in de basis start tegen Peru. De recordinternational van het Nederlands elftal krijgt in de Johan Cruijff ArenA zijn afscheidswedstrijd. In zijn column voor het Algemeen Dagblad haalt Borst uit naar de keuze van Koeman om de middenvelder van Al-Gharafa aan de aftrap te laten verschijnen.

Borst beschrijft in zijn column hoe hij Sneijder in het verleden meerdere keren heeft bekritiseerd en de manier waarop de ex-speler van onder meer Ajax en Internazionale de discussie met hem aan ging. “Hij belde me eens op. Ik had op tv iets gezegd dat hem niet zinde. Hij legde uit hoe het precies zat. Ik gaf tegengas, hij kwam met nieuwe argumenten, het werd een goede discussie. Zulke voetballers bestaan niet meer.”

“En nóg zijn we niet van hem af bij Oranje. Hij, broodvoetballer in de woestijn, heeft zich nog één keer het Nederlands elftal in geluld. Dat krijg je als de bondscoach bij dezelfde zaakwaarnemer zit”, aldus Borst. “Donderdag, tegen Peru, krijgt Sneijder een heuse afscheidsinterland. Je denkt dan: Ronald Koeman stelt die jongen de laatste tien minuten op, als de wedstrijd is gespeeld, als de bondscoach zelf wijzer is geworden. Vergeet het maar. Wesley begint in de basis en speelt minstens een uur.”

“Het is onprofessioneel, het is krankzinnig”, vervolgt de columnist. “Drie dagen na Nederland-Peru speelt het Nederlands elftal tegen de nieuwe wereldkampioen. Tegen Frankrijk dus, niet vriendschappelijk maar om het echie. Onze bondscoach vindt het een goed idee om drie dagen eerder tegen Peru uitgebreid afscheid te nemen van een uitgerangeerde recordinternational in plaats van wat automatismen in te slijpen.”

Ben jij het eens met Hugo Borst?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nounou... beetje respect naar zo een grote voetballer mag best... hij heeft veel betekend voor ons... ik gun t hem van harte!

3 september 2018 om 07:29

Heeft niks met een gebrek aan respect te. Maken. Het gaat er om dat je een oefenwedstrijd hebt die je kan gebruiken als voorbereiding op een belangrijke wedstrijd. En je nu op een sleutelpositie een cadeautje geeft aan iemand die dan niet mee doet.

3 september 2018 om 07:48

Welke belangrijke wedstrijd? Nations League? Dat zijn toch veredelde oefenwedstrijden?

3 september 2018 om 08:04

De enige voor wie Hugo Borst respect heeft is hij zelf. Vind dit juist wel weer het toonbeeld van respectloosheid

3 september 2018 om 08:49

Iemand als Sneijder die zoveel heeft betekend verdiend dit gewoon. Dit is de menselijke maat, waar veel spelers behoefte aan hebben en die veel spelers hebben gemist. Professioneel van Koeman is dus om aan de behoeft van zijn spelers tegemoet te komen en niet te luisteren naar roeptoeters zoals Borst.

3 september 2018 om 08:56

Helemaal mee eens. Ik mag die walgelijke arrogante kwal Borst al niet. Gun onze record international een waardig afscheid!!!!

3 september 2018 om 08:56

@hangover96; voor de groep van NL maar 1, en je mag aannemen dat ieder land in groep A zich wel plaatst, dus mocht NL laatste worden in die groep hebben ze alsnog een kans, mochten ze zich niet rechtstreeks kwalificeren...

Echt handig is het misschien niet, maar is nou ook weer niet zo heel erg probleem. Tis geen WK finale ;-)

3 september 2018 om 09:10

Hugo Borst slaat de plank weer eens volledig mis. Denk je nou echt dat je in een oefenpot met Peru de automatismen erin slijpt? In een wedstrijd waarin je na rust waarschijnlijk 6x gaat wisselen? Omdat het zo goed is voor de automatismen.
We hebben het niet over een koekenbakker, we hebben het over de recordinternational,die er eigenhandig voor zorgde dat we in de wk finale van 2010 stonden.
Daar kunnen we toch wel 1 avondje, 1 k*twedstrijdje tegen Peru voor opofferen?
En dan nog, als die ander tien jongens nou flink werken aan de automatismen, dan hobbelt sneijder er wel lekker tussendoor!

3 september 2018 om 09:32

En als we verliezen tegen frankrijk weten we alvast wie de schuld krijgt🤔🤔

3 september 2018 om 09:38

Respect voor deze geweldige voetballer, geen enkele international mag Snijder zijn veters strikken. Wat hij heeft bereikt heeft geen 1 van alle spelers van het Nederlands elftal bereikt.
Hij heeft zekers wat betekent voor Nederlands voetbal dus Hugo (grootste kind en aandacht trekker) moet gewoon zijn mond houden en genieten dat hij Snijder nog een keer mag zien voetballen in het Oranje.
Frankrijk win je toch niet van dus maakt niet eens zoveel uit.

3 september 2018 om 10:25

Ik mag die Borst ook totaal niet, maar hij heeft hier gewoon een punt. Als Sneijder de laatste 10 minuten had gespeeld, was het afscheid niet minder waardig geweest. Koeman geeft hiermee ook een verkeerd signaal af naar zijn selectie

3 september 2018 om 10:32

Ik vind robben wel iets beter.
Ookk heeft robben een veel hoger niveau gehaald dan sneijder en heeft meer laten zien

3 september 2018 om 11:15

Een voetballer die zo veel respect vergaard, wilt op z'n minst dat zijn naam correct wordt gespeld.

Dat we 'toch niet winnen' van Frankrijk is natuurlijk een ontzettend zwak argument. Dit is gewoon een officiële wedstrijd en zo moet je hem ook benaderen. Dan is een wedstrijd tegen Peru gewoon de generale repetitie. Dat doe je met de 11 waarmee je ook Frankrijk gaat bestrijden. Ik ben het niet vaak met Hugo eens maar hier heeft hij gewoon een punt. Laat Sneijder- onder luid applaus- in de 80e minuut invallen en hij krijgt het eerbetoon die hij verdient. Desnoods nog een benefiet wedstrijdje erachter aan knallen.

3 september 2018 om 11:16

Hoezo, als we verliezen?

Zijn er nu nog mensen die verwachten dat we enige kans maken dan?
Ik begrijp dat dit pessimistisch klinkt maar je mag wel iets realistischer zijn..

3 september 2018 om 11:16

Hij had ook na de wedstrijd een ereronde kunnen lopen,deze oefenwedstrijd is nu al gedoempt te mislukken

3 september 2018 om 11:21

Natuurlijk heeft het wel met respect te maken. Ten eerste omdat deze wedstrijd er juist is om respect te tonen richting Sneijder. En Borst zegt nu dat we dat niet zo moeten doen. Hij zegt ook hardop dat Sneijder niet meer goed genoeg is. Alsof Sneijder een Mido-achtige omvang heeft gekregen en niet meer op zijn benen kan staan. Dat is gewoon niet zo, en dus ook vrij respectloos.

Borst heeft een punt, nou ja, een puntje. Ja, er volgt een belangrijke wedstrijd. Maar de kans dat we die wedstrijd verknallen om de enkele reden dat we de wedstrijd er voor Sneijder een uur mee hebben laten doen, lijkt me vrij klein. Borst zou er, als hij respect wil tonen, dat puntje van hem best kunnen maken, maar dan zonder al die schreeuwwoorden als zou het krankzinnig zijn. Dat is allemaal volstrekt onnodig.

3 september 2018 om 11:23

Het is gedoemd. Niet gedoempt.

En waarom is dat zo? Kan Sneijder niet meer voetballen? Zijn zijn teamgenoten zo slecht dat we gaan verliezen met Sneijder in het elftal? Zijn de andere middenvelders van ons dan zo geweldig? Is de tegenstander zo goed? Is de uitslag van deze wedstrijd dan zo belangrijk?

Nee, nee, nee, nee, nee. Wat een overdreven gedoe allemaal zeg. We nemen afscheid van een geweldige international die ons veel heeft gebracht. In een oefenwedstrijd. Laten we het een beetje in perspectief blijven bekijken.

3 september 2018 om 12:07

Je hebt gelijk tot dat je zegt dat je niet van Frankrijk kan winnen. Natuurlijk kun je wel winnen van Frankrijk. Ik snap niet dat zo veel zich bij voorbaat kansloos achten. Nederland heeft een goed team staan en had met Bergwijn nog beter geweest. Frankrijk kan alleen maar verliezen.

3 september 2018 om 12:46

Niet helemaal, je kunt je via deze weg ook plaatsen voor aankomend EK. Een extra kans dus...

3 september 2018 om 13:08

Je dacht serieus dat we tegen Frankrijk een schijn van kans maakte? Tegen Duitsland in diens huidige vorm kun je wellicht nog wel gaan voor een resultaat, maar in 3 dagen tijd sinds dat vriendschappelijke duel tegen Peru ga je er echt geen automatismes op zo'n manier inslijpen dat je überhaupt iets te betekenen hebt tegen Frankrijk. Dus ik ben geneigd te zeggen dat er geen beter moment is voor Sneijder's uitzwaaiwedstrijd dan tegen Peru.

3 september 2018 om 15:27

@walter

Inderdaad, ik snap ook totaal niet waarom zoveel mensen dat denken. Natuurlijk is Nederland niet de favoriet tegen Frankrijk, maar we zijn geen San Marino ofzo. En bovendien heeft Nederland de lijn naar boven echt wel weer gevonden. Dan ga je niet van iedereen winnen, maar er is altijd een serieuze kans. Bij Frankrijk heb je nu ook kans op verzadiging/onderschatting, dus maak daar lekker gebruik van, zou ik zeggen. Wij hebben ook spelers met halve finale WK ervaring, finale EL en halve en hele finale CL. Dus we kunnen echt wel wat.

Ik gun het wesley van harte. Frankrijk is toch een ingecalculeerde verliespartij en dat van automatisme erin slijpen in 1 wedstrijd? Neem aan dat die het zelf ook niet geloofd. Wesley heeft me meer vreugde gegeven, dan al dat middelmaat bij elkaar, wat met hem aan de aftrap staat.

3 september 2018 om 11:25

@jayden dat zou ook kunnen, maar daar zit de kalender te vol voor. En je hebt dan flinke kans dat er weinig publiek op af komt. Dus dan krijg je zo'n lullig afscheid.

Is Van Persie trouwens al klaar met oranje? Ik dacht dat hij nog beschikbaar was.

3 september 2018 om 07:44

Als het idee inderdaad is dat Frankrijk ‘een ingecalculeerde verliespartij’ is, dan heeft Borst inderdaad gelijk met het idee dat er onprofessioneel gehandeld wordt. En automatismen moet je over meerdere wedstrijden inslijpen. Hoe later je daarmee begint, hoe langer het duurt. Dus ja, deze oefenwedstrijd telt daarin gewoon mee.

3 september 2018 om 07:50

In dat geval hadden we de hele selectie van 2010 tegen Peru afscheid moeten laten nemen. Oranje moet door, niet een speler die afscheid neemt een uur laten spelen

Misschien kan Hugo dat aan de proffesional overlaten? Die loopt al even mee, terwijl journalisten als Borst alleen maar van de zijlijn lopen te schreeuwen, maar er inhoudelijk geen bal echt verstand van hebben. Hij trekt een veel te grote broek aan.

3 september 2018 om 07:25

Hij ziet vanaf de zijlijn dat Sneijder al een lange tijd geen serieuze wedstrijd heeft gespeeld en dat Nederland aan het bouwen is aan een jong nieuw elftal. Waar moet je professional voor zijn om te zien dat dat niet helemaal samengaat?

3 september 2018 om 08:06

Bouwen aan een nieuw team? Volgens mij had Koeman daar juist de vorige wedstrijden voor gebruikt. Daarom het afscheid nu.

3 september 2018 om 08:16

Dus het elftal is nu af? Zo zag het er nou niet echt uit de laatste wedstrijd. Valt nog wel genoeg te verbeteren.

3 september 2018 om 08:19

Alsof het eventjes op die wedstrijd gaat aankomen. Dat een jongen wel gaat doorbreken wanneer het al jarenlang aan kwaliteit ontbreekt in Oranje.

Alsof nieuwe jonge jongens ooit de kans hebben gekregen de afgelopen 8 jaar, al is het om eens mee te trainen met Oranje en te zien hoe ze het zouden doen. Dat gebeurde ook niet. Talloze jongens die het leuk deden bij hun club, speelden, wat lieten zien maar gewoonweg niet mee mochten (kijk maar een type Pieters).

Wat een belachelijke discussie dit.

3 september 2018 om 08:27

Arnout, dus jij kan ook bondscoach worden met jouw huidige kennis? Ik word zo moe van al die roeptoeters in de media met die grote bekken, terwijl ze zelf voetbal alleen maar vanachter hun blocknote of laptopje managen.

3 september 2018 om 08:33

Wat is je punt nou precies. Je zegt dat jonge spelers nooit een kans krijgen in oranje maar volgens mij valt dat ook wel mee. De Ligt, Fosu-Mensah, Kluivert, Van de Beek, De Jong alleen al kregen het afgelopen jaar kansen. En dan vergeet ik er vast nog een hoop. En over die ene wedstrijd die het verschil moet maken: 1 wedstrijd maakt inderdaad niet een heel groot verschil maar die ene wedstrijd is wel een kans om de nieuwe tactiek weer iets beter te maken dan de vorige interlands. En die paar project kan heg verschil maken in topsport, om nog maar eens een open deur in te trappen.

3 september 2018 om 07:47

Het is ook journalistiek onprofessioneel en amateuristich om te roepen dat ze dezelfde zaakwaarnemer hebben wanneer dat niet zo is

3 september 2018 om 08:08

Ze hebben volgens mij toch echt beide Guido Albers als zaakwaarnemer, maar het kan zijn dat het internet tegen me liegt.

3 september 2018 om 08:50

Koeman zit volgens mijn internet bij Rob Jansen...welke provider heb jij

Eens met Hugo. Dit is zeer onlogisch, Sneijder had dit zelf ook niet moeten willen.

3 september 2018 om 07:21

Waarom zou Sneijder een afscheid als deze niet moeten willen?

Is toch mooi, hij nodigd zijn fans uit om deze wedstrijd te bekijken, wedstrijd staat compleet in ere van hem persoonlijk.

3 september 2018 om 07:49

Hij heeft er tenslotte zelf om gevraagd ;'

4 september 2018 om 02:06

Disdus omdat hij zo groot is mag hij niet aangeven dat hij een afscheidswedstrijd wilt? Geen oproep plaatsen dat hij nog 1 keer in actie komt om afscheid te nemen? Ik heb geen idee of hij invloed heeft gehad op het moment en de tegenstander,maar dat lijkt mij niet zo. Kan zomaar dat de knvb deze datum, deze wedstrijd, deze tegenstander heeft geopperd.

Of ben jij van mening dat een afscheidswedstrijd 1 moet zijn met oude teamgenoten, tegen wellicht een oude club? Alle Dirk Kuyt bij feyenoord? En is dat te realiseren voor de knvb? Daar hebben ze toch meer werk aan lijkt mij.

Zuur als zo vaak. De reactie van dhr Borst. Gun Wesley zijn afscheid, mijn part speelt hij de hele wedstrijd. Die wedstrijd 3 dagen later, die is interesant maar echt niet eerder gewonnen als je tegen peru de beoogde basis opstelt.
Peru en Frankrijk zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.

Hier ben ik het wel mee eens. Koeman was net zo lekker bezig met het bouwen aan een team en nu offert hij 1 wedstrijd zo goed als op omdat Sneijder mee wou doen. Sneijder was natuurlijk een grote speler en verdient een geweldig afscheid maar zijn afscheid is niet belangrijker dan de toekomst van het Nederlands elftal. Wat was er mis met een afscheidswedstrijd in de Arena. Dan laat je wat ex Ajax speler waar hij mee samenspeelde tegen wat ex oranje speler waar hij mee samen speelde tegen elkaar spelen ofzo. Dan heb je ook gewoon een mooi afscheid en de voorbereiding van oranje lijdt er niet onder.

Maak je toch niet zo druk Hugo, eerste helft met Sneijdertje is prima te doen.

3 september 2018 om 09:09

Precies.. Dit was al eerder ingecalculeerd en de KNVB wilde het niet eerder doen. Dat ze nu zijn afscheidswedstrijd plannen vlak voor Frankrijk kan Wesley niets aan doen! En daarnaast mag ie ook wel wat meer respect tonen voor deze held. Neem aan dat ie in Zuid Afrika ook stond te springen met de goals en assists van deze baas

Hij had beter op een andere datum een afscheidswedstrijd kunnen krijgen.
Het argument om automatisme in het elftal te krijgen dat vind ik geen goed argument. Als je drie dagen voor de wedstrijd er automatisme in moet krijgen dan ben je denk ik te laat daar mee

3 september 2018 om 09:08

jammer dat robben niet mee doet met deze afscheids wedstrijd

3 september 2018 om 10:56

Juist op de trainingen heb je de ideale tijd om automatisme aan te brengen. Daar kun je blijven herhalen totdat her automatisch gaat. Tijdens de wedstrijd komt die situatie misschien een keer voor. De trainingen zijn er dus voor om automatimse in het elftal te slijpen

Alleen in Nederland zeiken we hierover. De Italianen hadden geen problemen met hetzelfde te doen voor Buffon.

3 september 2018 om 09:00

Dacht ik ook al en Frankrijk met platini

3 september 2018 om 09:56

Waarschijnlijk scheelt het ook dat Buffon nog op een iets hoger niveau speelt als Sneijder. Denk dat de Italianen er nog niet eens minder op worden.

Ze hadden gewoon een afscheidswedstrijd zoals die van Bergkamp moeten organiseren. Dat was een groot feest (zelfs Cruijff speelde nog mee). Veel geschikter als feestwedstrijd dan een interland drie dagen voor een belangrijke wedstrijd.

"Dat krijg je als je dezelfde zaakwaarnemer hebt"?! Nee, lieve maar domme Hugo, dat krijg je als je recordinternational bent. Dat krijg je als je een bondscoach hebt die zelf ontiegelijk veel bereikt heeft. Dat krijg je als mensen in een organisatie bij de KNVB hebt die ontzettend veel voetbalkennis hebben. Dit alles kan Hugo Borst zelf niet zeggen. Ik hoorde deze zuurpruim van jewelste gister op de radio weer conservatief en negatief doen. Dat mensen een podium aan hem geven is mij een raadsel. Laat hem lekker boekjes schrijven over de ouderenzorg, het enige dat hij wel goed kan.

Na alles dat wesley sneijder heeft gedaan voor het nederlands voetbal, vind ik dat hij die wedstrijd 100% verdiend heeft.

Borst brengt het extreem over, maar ik ben het met hem eens voor het grootste gedeelte. Nederland is op het moment nog volop in de verandering, dus waarom zou je een speler als Sneijder nu een afscheidswedstrijd geven? Er moet nog een heel systeem ingeslepen worden bij dit Oranje en dat ga je nu weer vertragen door Sneijder op te stellen. Ik zie liever een De Jong, Wijnaldum of Propper op het middenveld. Ja, Sneijder is een leukere middenvelder, maar we moeten het doen met de huidige generatie.

Ik ben overigens ook van mening dat Sneijder één van de betere Nederlandse voetballers ooit is en dat hij zeker een afscheid verdient, maar nu vind ik dat niet de tijd.

In ieder land doen ze dit en dan hoor je er niemand over, behalve in het zure Nederland. Wat zijn wij slecht in het ere van onze beste spelers.

Waarom moet meneer Borst dit negatief uitleggen? Alsof het meespelen van 1 speler je hele voorbereiding overhoop gooit. Koeman had juist de andere wedstrijden gebruikt om zijn team te vormen. Daarom is het afscheid nu, of is zure Hugo dat vergeten?

Met Borst eens. Een bondscoach behoort altijd het beste team op te stellen en sentimenten thuis laten.

We mogen best wel eens iemand op een voetstuk plaatsen. Sneijder is record international en heeft dit echt verdient. We moeten inderdaad verder, maar het is af en toe ook wel goed om stil te staan bij de afgelopen jaren aan succes.
Noem het onprofessioneel of weet ik veel waar Hugo het allemaal over heeft... Ik vind het een mooi gebaar aan het werk en professioneel gedrag dat Sneijder voor ons al de jaren heeft geleverd. Een voorbeeld voor andere professionals.
Een voorbeeld die andere zouden moeten overnemen en daarom is het juist belangrijk om stil te staan bij onze record international en de successen die hij met Oranje heeft geboekt. Daarmee sluiten we de periode af en starten we met de nieuwe generatie.

Hij brengt een beetje rot, maar heeft wel een punt. Wes verdient absoluut een afscheidswedstrijd in Oranje. Maar doe dat lekker aan het einde van het seizoen op een zomeravond en niet 3 dagen voor de start aan de Nations League.

Hugo Borst id basis doen. Wat een zuurpruim. Moet altijd iets te zeuren hebben. Beetje meer respect voor een voetballer die ons bijna het wk had gebracht. Je wordt snel vergeten als held in dit land. Best erg.

3 september 2018 om 08:15

Het moment is ongelukkig gekozen. Sneijder verdient een mooie afscheidspot en daar is dit niet het podium voor.....

Waarom krijgt Borst nog een podium.
Wat een idioot kan die kerel zijn.
Aan de andere kant zal het wel lekker voelen om ongenuanceerd de lucht in razen zonder dat je op het matje geroepen wordt.

En dan wel erover vallen dat ze in het buitenland vaak nog respect hebben voor oudspelers. En dan zelf hier je helden niks gunnen, en owee als we iets speciaals voor iemand doen. Een afscheidswedstrijd tijdens een oefencampagne, waar praten we over?
Gaat iedereen nu ook ineens spastisch doen over die nations cup? Gewoon veredelde oefenwedstrijden in het kader
Van het geld genereren voor uefa en iemand met geluk kan dan.ook een ticket naar een hoofdtoernooi winnen. Wauw.
En daarnaast kan sneijder op techniek echt nog wel een uurtje meeballen.

Blijf het zonde vinden om van een speler afscheid te nemen op deze manier. Een interland tegen Zuid Afrika voorde zomer om afscheid te nemen van de grote vier (en anderen uit het wk 2010 team) was mooier geweest. Nog een keer de vuvuzela uit het vet halen en in de rust nog even de WK finale herbeleven op het grote scherm. Mafikizola nog ff langs laten komen.

Borst, Spaan, Waterreus, etc.... Allemaal blablabla. Lullen onzin om andere uit de tent te lokken. En om vooral niet vergeten te worden door de lezers en kijkers. Azijnzijkerds!!

ach Hugo Borst wordt door niemand serieus genomen en het is een azijnzeiker eerste klas weet zelf amper of en lucht of zand in een bal zit , en dan commentaar hebben op iemand die afscheid neemt na 1130 interlands wie is die borst eigenlijk om daar een oordeel over te hebben vet een vervelende vent .

Ik snap niet dat Hugo Borst wordt opgesteld, maar hij krijgt ook nog steeds een plekje. Sommige dingen moeten we mee leven.. Helaas.

Helemaal eens met Hugo Borst, in Oranje moeten gewoon altijd de beste Nederlandse spelers staan die in de basis bij hun club spelen!! Nu wordt het grote Oranje een campingelftal met kneuzen, veteranen, krukken en bankzitters, dat kun je alleen doen als je tegen FC Emmen oefent, haha...

Automatismen inslijpen doe je hoofdzakelijk niet in een wedstrijd maar tijdens een training. Daarbij als je het nog van die 60 minuten moet hebben, heb je niet genoeg van tevoren gedaan.

Veel sentiment, maar vrij overbodig.
Vraagt zelf om een afscheidsinternational, zal waarschijnlijk net zoals zijn andere keuzes de afgelopen 5 jaar financiele motieven hebben. Ik voorspel 1 of andere Sneijder tv special ergens op tv binnenkort.
Zet die vent erin, blijft toch je recordinternational en geef hem het aantal speelminuten dat op zijn rug staat. En wissel hem dan!

3 september 2018 om 09:04

Klopt, het is al erg gênant dat Sneijder zelf om een afscheidsinterland vraagt, brrrr.. Maar dat die sukkels bij de Knvb het daarna nog doen ook, dat is helemaal niet te geloven. Sneijder kan met zijn dikke postuur toch niet meer in Oranje voetballen, dat wordt een lachertje voor de hele voetbalwereld. Ik hoorde zelfs dat hij een krat bier voor de hele selectie zou meenemen? Die staat nu al in de Oranje-bus, haha

Dat Hugo zich zo kan opwinden over het NL elftal,
laten we blij zij als die potjes achter de rug zijn en

ik vind het alleen maar een hinderlijke onderbfeking van de NL competitie..

Weer al die malle clowneske oranje supporters, volwassen kerels met leeuwenstaarten uit hun broek, wortelpetten en/of schuimrubberen kazen op hun kop,
Vreselijk al die flauwekul en je kan toch ook een bos bloemen, kort praatje en een medaille geven. Behalve Sneijder zit hier niemand op te wachten.




3 september 2018 om 09:12

Ik ken veel NL supporters en zelden zie ik er iemand zo gekleed zoals jij zegt....die zitten in het stadion. Dat is folklore, volgroeid met onze tradities, lekker belangrijk. Geen gezeik zoals in Kiev, gewoon feest zoals het hoort. En ja....die mensen.,,,laat ze lekker ;-)

3 september 2018 om 09:32

Tuurlijk moeten mensen het zelf weten als ze het leuk vinden om zichzelf zo idioot te verkleden,
maar als dit dan folklore en zgn. onze traditie zijn, dan zijn we een potsierlijk landje.

Ik hoop dat er ook nog andere tradities zijn dan schuimrubberen kazen en plastic molentjes op je kop te zetten.

3 september 2018 om 09:52

Ja hoor, haring happen op een markt en lullen over het weer.

Ik heb niet zo veel met die Borst, maar ergens heeft hij wel een punt. Wie heeft er nou een speciale afscheidsinterland gekregen?

En z'n laatste echte interlands heeft Sneijder ook alleen maar gespeeld om dat record te halen. Met kwaliteit had dat ook niets meer te maken.

Pfff, wat een onzin, hij loopt echt niet in de weg. Een groots voetballer die op een top manier bedankt wordt! En Hugo Borst....azijnzeiker eerste klas, doodzwijgen.

We zeggen altijd dat we zo slecht zijn in het eren van onze helden.....dit is juist supertop!!!

Ik zie zo veel mensen hier quasi interessant reageren dat het maar veredelde oefenpotje zijn en we zo'n grootheid moeten eren no matter what... Ja, we moeten hem eren. Maar niet op deze manier. Je zit midden in je voorbereiding op wederom een hoofdtoernooi (ja, dit zijn periodes van tenminste 2 jaar) en verstoort het proces nu. Voor hen die dit niet snappen; lees de theorie van Tuckman over teambuilding maar eens. Momenteel begeeft oranje zich tussen fase 2 en 3, niet het moment om dit te verstoren lijkt mij.

Het gaat hier om onze recordinternational. De speler die waarschijnlijk wel het belangrijkst is geweest voor Oranje sinds 2004. Dat hij op deze wijze afscheid kan nemen is alleen maar mooi. Dat hij erin staat in een oefenwedstrijd, maakt niet uit. Dit maakt de wedstrijd ook niet minder leerzaam voor Koeman. We hadden ook zomaar in een situatie kunnen zitten dat de 5e keus moest spelen, omdat de rest geblesseerd is. Ik snap daarom niet waarom Hugo hier een probleem mee heefti. Wilt hij zelf even in de schijnwerpers staan?

3 september 2018 om 10:01

Hiermee doe je Robben zwaar tekort. Robben heeft er jaar in, jaar uit (wanneer fit) gestaan. Aan Robben zijn carriã¨re kun je ook zien dat hij er veel meer heeft uitgehaald dan Sneijder, die enkel rond 2010 een enorme piek in zijn carriã¨re had. Natuurlijk is hij in 2014 ook nog belangrijk geweest, maar toen moest het meer van Robben en van Persie komen. Ik ben er ook van overtuigd dat Sneijder zonder van Gaal nooit zo fit op het toernooi zou zijn verschenen. Hij had even een schop onder zijn kont nodig destijds.

3 september 2018 om 12:11

Ik bekijk het over de hele periode, niet specifiek een bepaald jaar. Natuurlijk is Robben ontzettend belangrijk geweest voor Oranje en was het zonder hem altijd minder. Je kan echter niet ontkennen dat Sneijder overall de belangrijkste speler was. Dankzij Sneijder kon ook vaak Robben excelleren.

Hij is alleen recordinternational vanwege de laatste nutteloze invalmomenten..

En een invalbeurt was beter geweest, is hij gewend. En het is belangrijker dat de nieuwe spelers aan elkaar wennen dan dat een uitgerangeerde veel speeltijd krijgt

Sneijder verdient uiteraard een afscheidswedstrijd maar ik geef Borst helemaal gelijk dat je dat niet moet doen in een oefenwedstrijd voor een serieuze wedstrijd. En uiteraard moet je de wedstrijd tegen Frankrijk serieus nemen als je hoopt dat we er op het volgende toernooi weer bij zijn. Sneijder tegen Peru een uur laten spelen kan zomaar betekenen dat je De Jong dus nog niet laat starten en dat hij dus ook tegen Frankrijk nog niet speelt. Dat kan wel eens de toekomst van Oranje worden.
Had de Oranje selectie van 2010 lekker tegen Spanje laten spelen op een mooie dag. Kon je gelijk afscheid nemen van meedere spelers die dat ook verdienen.

Wat een onzin van een bullshit journalist! Ga anders lekker stukjes schrijven over sparta... Deze jongen verdiend het gewoon om een mooi afscheid te krijgen en niet 10 minuten tegen een Peru

De timing is idd wat onhandig, maar Hugo is hier ook wel erg de dramaqueen aan het uithangen.

Aan de ene kant, je hebt met een serieuze tegenstander te maken en gezien er een paar dagen de belangrijke wedstrijd tegen Frankrijk is zou het logischer zijn om volledige oorlogssterkte tegen Peru te spelen.

Echter een record international als Wesley, één van de beste middenvelders die Oranje heeft gehad, verdient een mooi afscheid. Koeman zelf doet er niet moeilijk over, waarom wij dan wel.

Wat ook nog meespeelt, het heeft een paar dagen van tevoren ook helemaal geen zin meer om hier over te zeuren, het is zo ingepland en het gebeurt gewoon. Dan had dit maanden van tevoren aangekaart moeten worden. Of voor het volgende grote afscheid.

Hugo borst krijgt een veel te groot podium voor zijn geraaskal.. En mag nog geen eens De veters strikken van Wesley.

Wesley Sneijder is onze recordinternational, onze voormalig aanvoerder, was de belangrijkste voetballer voor Nederland op het WK in Zuid-Afrika waar een finale werd gespeeld en bovendien nog steeds van grote waarde geweest tijdens het WK in Brazilië. Als je dan ook nog bedenkt dat hij een sterke carrière heeft gedaan bij Internazionale en ook actief is geweest bij Real Madrid kun je niet anders stellen dat Sneijder een afscheid verdient zoals hij die krijgt. Wellicht onprofessioneel, maar van alle kanten wel gewoon begrijpelijk waar ik het gewoon mee eens ben

Respect is ver te zoeken door die betwetertjes die een collumpje schrijven

lekker boeien, we hebben het over een oefenwedstrijd waarin helemaal niks op het spel staat. gun die jongen gewoon zijn afscheid

Ik zie parallellen met de manier waarop Feyenoord de wedstrijd tegen Trencin voorbereidde. We denken het met een halve voorbereiding ook wel te redden. Sneijder verdient zeker een afscheidswedstrijd, maar had daar een van de oefenpotjes vóór het WK voor gebruikt. Nederland dient elke kans aan te grijpen zich te plaatsen voor het EK.

Voor zo een grote speler hoor je respect te hebben! Hij verdient dit na al die dingen die hij gepresenteerd heeft.

Ik snal Borst wel maar het is de afsheid die een topvoetballer, de beste van de wereld in 2010, verdient.
Andere belangen zouden wel eens vaker mogen wijken voor fatsoen.

Mwah, tis toch een oefenwedstrijd. Of je die nou speelt met Wes of de middelmaat die er normaal staat. 19 van de 20 keer verliezen we toch kansloos van Frankrijk. Sneijder is de laatste link naar de voorbije glorie. Gisteren die paar momenten van Sneijder, wat mis ik dat Oranje zeg. De wedstrijd in 2008, de finale in 2010.

Bleh.

Ach, de act "hugo Borst" is al jaren door de mand gevallen.
Hugo borst is een karikatuur van zichzelf geworden.
Hugo Borst speelt Hugo Borst om graag onderscheidend te zijn in wereld met louter eenheidsworsten.

Laat Hugo Borst lekker zijn domme tackel gaan pamperen en aaien

Wat heb ik me geërgerd aan dat misselijke gedrag zeg met die hond

Ik vond hem vroeger wel leuk maar het is een raar mannetje geworden

Dit heeft niets met respect te maken. Iedereen vindt dat Sneijder een groots afscheid verdient, maar niet 3 dagen voor een cruciale wedstrijd. Hij kan lekker 5 minuten invallen of een oefeninterland uitspelen wanneer er niet om het echie wordt gespeeld. Die wedstrijd tegen Peru zou een goede coach gebruiken om de spelers aan elkaar te laten wennen na een lange tijd. Er is een reden waarom Nederland het zo slecht doet de laatste jaren, de coaches zijn ongelofelijk slecht. Koeman heeft niets bereikt in het buitenland. Bij Valencia zo weg, en bij Everton ondanks zoveel aankopen toch hopeloos ontslagen.

Wie is Hugo Borst? Wat heeft hij gepresteerd in het voetbal? Denk hij nu echt dat wij wat in te brengen hebben tegen Frankrijk en Duitsland in de Nations League? In elke oefenwedstrijd worden spelers vervangen waardoor je vaak de 2de helft een compleet ander elftal krijgt. Stel dan in de 2de helft je beste spelers op om eventuele automatismen te oefenen.

Om het echie een paar dagen later? Die hele Nations League is gewoon vriendschappelijk. OK er staat wat op het spel naast de trots die er bij grote wedstrijden op staat, maar je wint er niets mee. De kwalificatiewedstrijden zijn de echte wedstrijden die er toe doen. Tot dan heeft Koeman om de kneden en formeren en om Sneijder geen afschijdswedstrhijd te gunnen, je record international, zou wel heel koeltjes zijn.

Hugo is er natuurlijk om een nogal stevige mening te formeren als columnist en reacties teweeg te brengen, maar de argumentatie moet wel iets van logica bevatten.

We zien Hugo Borst al vele jaren in allerlei discussieprogramma's waarvan de meesten voetbal gerelateerd.
Mocht Hugo nou ooit een laatste keer op het scherm verschijnen dan vind ik dat hij dat moet doen bij zo'n programma.
Maar dan alleen in de allerlaatste tien minuten.
Als men net begint over de wedstrijd Bal op Dak - FC Schubbekutteveen.

Ik ben het eerlijk gezegd niet eens met Hugo. Eren we eindelijk eens een recordinternational zoals het hoort ( en niet met een lullig zilveren schaaltje in de rust van een onbetekenend oefenpotje), is het weer niet goed. Sneijder heeft veel betekend voor het NL elftal in de afgelopen 15 jaar. Die verdient dit afscheid. Daarnaast: als je in deze laatste wedstrijd voor je 1e officiele duel nug nog de automatismen er niet in hebt zitten, lukt het je dat in deze oefenwedstrijd ook niet meer. Zeker niet met de 60 wissels die je toe mag passen. Dus ik zie het probleem niet en vraag me af waar Hugo zich druk om maakt. Ik denk dat er bij Hugo naast respect toch ook wat afgunst zit omdat het om Sneijder gaat. Wesley heeft in het verleden vaak een weerwoord gehad op Hugo's columns. Hugo kan daar slecht mee om gaan.

Het is ook niet verboden soms geen mening te hebben toch? Altijd maar weer die profileringsdrang van die journalisten. Best vermoeiend.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren