Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Drommel richt zich liever op club en verlaat trainingskamp Jong Oranje

Laatste update:

Jong Oranje speelt in de aankomende anderhalve week EK-kwalificatiewedstrijden tegen Engeland en Schotland, maar het is nog de vraag of Joël Drommel daarbij van de partij zal zijn. De doelman van FC Twente twijfelt namelijk of hij de uitnodiging van bondscoach Erwin van de Looi wel moet aannemen, aangezien de Tukkers hem ook goed kunnen gebruiken in de Keuken Kampioen Divisie.

“Ik weet het nog niet. Ik twijfel enorm. Ik ben heel blij hoe het nu bij FC Twente gaat en ik wil alles spelen. Ik zit heel goed in mijn vel. Tegelijkertijd leer ik bij Jong Oranje enorm en vind ik het een eer om voor mijn land uit te komen”, legt hij uit aan TC Tubantia. FC Twente speelt aankomende zaterdag een wedstrijd tegen TOP Oss, precies tussen de twee interlands van Jong Oranje op 6 en 11 september in.

Drommel besprak de kwestie onlangs met trainer Marino Pusic, clubicoon Sander Boschker en zijn vader. Een knoop heeft de 21-jarige doelman echter nog niet door weten te hakken: “Van Sander en Marino mag ik zelf de keuze maken. Justin Bijlow is eerste keeper bij Jong Oranje. Dat is logisch. Hij keept bij Feyenoord en in de Eredivisie. Hij blijft alleen heel moeilijk voor mij. Ik heb nog nooit zo'n keuze moeten maken.”

Update 4 september 10.10 uur - Drommel richt zich liever op club en verlaat trainingskamp Jong Oranje
Joël Drommel heeft toch besloten om het trainingskamp van Jong Oranje te verlaten, zo meldt de KNVB via zijn officiële kanalen. De 21-jarige sluitpost wil zich op dit moment liever op FC Twente richten, met wie hij het komende zaterdag opneemt tegen FC Oss. Yanick van Osch van Jong PSV is door bondscoach Erwin van de Looi opgeroepen als vervanger van Drommel. Justin Bijlow en Indy Groothuizen zijn momenteel de andere doelmannen van Jong Oranje.

"Natuurlijk zijn we teleurgesteld dat Joël het team verlaat. We hebben hem niet voor niets geselecteerd en hadden hem er graag bij gehad", laat Van de Looi op de website van de KNVB weten. "Wel is het zo dat we spelers nodig hebben die hier voor de volle honderd procent willen zijn. Joël gaf aan zich op dit moment liever te richten op zijn club en deze keuze hebben wij te respecteren. Met Yanick hebben we nu een prima vervanger in onze selectie."

Vind jij dat Joël Drommel zich toch bij Jong Oranje moet melden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is ook belachelijk dat de JL doorgaat terwijl er interlands zijn. Dit was vorig jaar ook al met NEC en fortuna en j. Ajax. Miste aantal belangrijke spelers meermaals per seizoen.

Hopelijk gaat dit volgend jaar anders.

1 september 2018 om 14:24

Wat belachelijker is, is dat blijkbaar de vijver in de Eredivisie zo schaars is dat het nationale elftal spelers uit de Eerste Divisie moet selecteren.

1 september 2018 om 14:33

Gaat dus vooral over jeugdelftallen he. Vind het niet gek dat de reservekeeper van Jong Oranje in de KKD speelt.

1 september 2018 om 14:35

Het gaat wel om een 2e / 3e doelman en ook nog eens voor Jong, dus moet een jonge gast zijn

Dan vind ik het niet zo gek dat die uit de eerste divisie komt

Voor de veldspelers zou je inderdaad geen eerste divisie spelers verwachten, maar beter is toch om de eerste divisie af te stemmen op de wedstrijden van Jong Oranje

Dan heb je dit soort dilemma's niet

1 september 2018 om 14:32

Helemaal mee eens

Als Jong Oranje speelt, moet je ook geen eerste divisie spelen

Dan krijg je dit soort scheve verhoudingen

Die jongen wordt in en spagaat gebracht en dat zou niet zo moeten zijn

4 september 2018 om 10:42

Dan moet je bij de clubs zijn die hierover gestemd hebben en schijnbaar erop stonden dat er tijdens interlands wordt doorgespeeld. Alle argumenten over competitievervalsing zijn hierin meegenomen. Daarom spelen de Jong ploegen tijdens dit soort weekenden tegen elkaar zodat er geen clubs zijn die voordeel kunne halen uit het feit dat de jong ploegen een elftal aan spelers missen.

Goed om te lezen, heeft zich goed herpakt dit seizoen, misschien dat een niveau lager dan de eredivisie wel gunstig voor hem is. Voelt natuurlijk wel de hete adem van Brondeel in zijn nek, die op de weg terug is en ook prima kan keepen. Overigens vind ik het belachelijk dat er gewoon gespeeld word, Twente mist bijvoorbeeld al een paar spelers, en er zullen wel meer clubs zijn die een paar van zijn beste spelers moeten missen.

1 september 2018 om 14:05

Ja dat was vorig seizoen ook zo. Hier is destijds door de clubs over besloten.

Tja hij weet dat zijn positie bij jong oranje dan voorbij zal zijn. En daarbij zijn enige mogelijke kans op een groot toernooi. Al is de kans dat ze dit halen niet eens zo groot. Dus begrijp zijn twijfel wel. Een kans(je) hebben op een unieke mogelijkheid of gewoon voor je club gaan.

1 september 2018 om 14:13

Nee, hij benoemt zelf zijn twijfels al. Waarom een extra twijfel erbij gaan verzinnen?

Ik werd ooit verbeterd door iemand op vz die mij garandeerde dat er tijdens Interlandweekenden geen JL meer zou zijn, maar dat klopt dus niet. Dit is zo'n onzin. Je kunt toch wel een keer een extra midweekse ronde inlassen of zo.
Als ik hem was zou ik bij Twente blijven. Je zit toch bank bij Oranje en Twente moet dit jaar kampioen worden.

1 september 2018 om 14:52

Eens, dit is een voorbeeld hoe het dus kan uitpakken.. Daarnaast Jong Ajax en PSV zijn nu de grootste talenten kwijt, maar ook beste spelers uit de A jeugd.. lijkt me niet wenselijk

1 september 2018 om 22:45

Dat was ook zo, maar de clubs in de KKD hebben er zelf voor gestemd en wilden dat er gewoon gespeeld werd. Een beetje krom in mijn ogen, want ondertussen klaagt men wel regelmatig over het feit dat sommige teams tegen mindere elftallen staan bij Jong Ajax en Jong PSV. Ja, dat komt nou doordat al die spelers tijdens interlandperiodes weg zijn.

4 september 2018 om 10:39

Dat maakt nu niks meer uit. Dit seizoen laten ze de jong elftallen tegen elkaar spelen tijdens de interlandweken. Kunnen ze zonder problemen allebei hun onder 17 opstellen

4 september 2018 om 10:47

En die spelen ook allemaal interlands gok ik met -18 en -17 enz. Worden leuke potjes haha

4 september 2018 om 11:04

Bij Ajax valt het wel mee met de -17. De meeste jongens die voor -18 en -17 oranje uitkomen zitten bij Ajax al in de -19. Ajax -19 is wel zo'n beetje kaalgeplukt door Oranje.

En daar hebben we het volgende gevalletje competitievervalsing.
Er lopen meerde spelers uit de KKD in de selectie van Oranje onder 20.
Die kunnen dus niet voor hun club uitkomen of moeten hetzelfde doen als Drommel.
Het is dan ook ongelofelijk dom dat de clubs akkoord zijn gegaan met deze interlands dan terwijl de KKD wel gewoon een programma in het weekend heeft.

4 september 2018 om 10:55

Klopt theo,

los van de laatst gedegradeerden, die hier niet in mee hebben kunnen stemmen omdat ze in de Eredivisie speelden, heft de meerderheid destijds voor doorspelen gestemd.
Met zulke uiteeinlopende belangen is simpelweg omhooggestoken vingertjes tellen natuurlijk ridicuul.

4 september 2018 om 12:07

het gross van de clubs hebben geen internationals, dus is voor stemmen alleen maar voordelig. Het gaat mis bij de Knvb die zulke beslissingen neemt op basis van een stemronde en niet op basis van beleid

Okay dus hij mag terug, nou allemaal terug naar je club maar dan nu. Andere clubs zullen nu toch ook wel even polshoogte nemen bij hun spelers lijkt me.

4 september 2018 om 12:08

iedereen is vrij om te bedanken voor interlands, maar de meeste spelers hebben meer uitzicht op speeltijd dan Drommel. De keuze is dan eenvoudiger te maken

6 september 2018 om 07:56

Dat is dus niet zo. Je bent niet vrij om te bedanken. Als je opgeroepen wordt, dan moet je komen, zo zijn de regels. Als je dan bedankt om vervolgens met je club wel te spelen, dan zeggen de regels dat je tijdens interland periode niet mag spelen.

Zo simpel en zwart wit is het nou eenmaal en daar heb je je aan te houden.

Drommel is de enige uit de KKD en zou naar mijn mening 3e keeper zijn achter Bijlow en Groothuizen.
Laat hem dan lekker voor Twente kiezen.
Van de rest van de selectie zou Yannick van Osch dan waarschijnlijk dan de andere zijn die voor Jong PSV in de KKD zou uit kunnen komen.
De anderen zitten gewoon bij de eerste elftallen die wel vrij zijn.

4 september 2018 om 12:09

voor Nederland ja. Twente heeft ook nog Smith rondlopen die weg is door interlands

6 september 2018 om 08:06

Hoe bedoel je Drommel is de enige uit de Kkd? De enige die bij Jong Oranje moet spelen.
Maar vergeet je niet dat het beloftenelftal ook speelt en het -18 etc. Hier lopen nog wel een paar spelers rond die in de KKD acteren.

En terecht, je staat onder contract bij je club en niet de knvb. Ik vind dat alle JL spelers dit moeten boycotten . Toch te gek voor woorden dat de competitie doorgaat tijdens een interlandperiode.

4 september 2018 om 11:53

Ze hebben er zelf mee ingestemd.....dan kan je daar niet op terug komen omdat de bondscoach opeens spelers van jou team selecteert en er eerder profijt van had. Ok Twente is gedegradeerd maar dit is wat de clubs willen.

Meneer Gudde heeft inmiddels de Sparta-spelers Duarte en Harroui gedreigd een speelverbod op te leggen, als zij deze ''uitnodiging'' weigeren. Volgens mij is een uitnodiging vrijblijvend. Waar staat dat je verplicht ben mee te gaan, als je een uitnodiging krijgt.
Er zijn nog genoeg vrije speeldagen over. Denk niet dat er clubs met ''internationals'' zullen weigeren te spelen op bijvoorbeeld een donderdag en dan weer op zondag. Het is echter te gek voor woorden dat ''meneer'' Gudde deze uitspraak doet. Dan heeft het voor Joël weinig nut on met trainingskamp te verlaten, want hij mag toch niet spelen. Of zou dit alleen / gezien zijn F-verleden / alleen voor Sparta-spelers zijn bedoeld.

4 september 2018 om 11:45

Nee. Ze krijgen een speelverbod als Sparta weigert. Niet als ze zelf weigeren. Dit omdat clubs niet mogen weigeren maar spelers wel..

@ Opafred Als klopt wat je zegt aangaande Gudde, dan is die meneer Gudde dus doelbewust bezig met competitievervalsing. Want waarom mag Drommel dan wel weg en de Spartanen niet ?
Klassiek gevalletje met 2 maten meten.
Was ik nu bestuurslid van Sparta dan nam ik toch even contact op met mijn spelers.
En was ik een van die spelers dan ging ik nu terug naar mijn club.
Zelfs al zou ik een speelverbod krijgen.
Dan maar een duidelijk statement maken.

4 september 2018 om 13:54

Omdat Twente Drommel wel heeft vrijgegeven, maar Drommel zelf een andere keuze maakt. Sparta wou haar spelers niet vrijgegeven. Het is dan wel de vraag onder welke druk en speler dan besluit vrijwillig te bedanken. Het zou toch echt beter zijn om de KKD gelijk te trekken met het schema van de ED.

Clubbelang is ook veel belangrijker. En de knvb doet er niks aan, dus moet hij het zelf doen

Hoe zit t nou met de loyaliteit van deze jongen? Deze jongen heeft alles aan Nederland te danken en het moment dat ie zijn schuld aan de Nederlandse samenleving kan inlossen; kiest ie er voor om dat niet te doen....als ie niet voor Oranje wil spelen moeten ze maar ook gelijk zijn paspoort intrekken.

4 september 2018 om 11:37

euh...dit gaat over Drommel en niet over Mazraoui

Iedere speler moet voor zichzelf (of haarzelf) bepalen wat voor hem (of haar) het beste is. Dat hij in dit geval voor zijn club kiest is te prijzen. V.w.b. Drommel kiest hij eieren voor zijn geld omdat hij wellicht de hete adem van Brondeel in zijn nek voelt?

4 september 2018 om 11:43

Badrmaghrani

Kom je je gram halen joh met het oog op Marokkaans-Nederlandse voetballers en de commentaren die daarop komen? Ondanks dat Drommel wel praat als een Marokkaan (want dat doet hij) en zo'n jaloersmakend mooi kneuzentasje om zijn schouder heeft, heeft hij maar een nationaliteit en kan er dus niets ingetrokken worden. Waardeloze reactie dus en totaal onvergelijkbaar met voetballers met dubbele nationaliteiten.
Overigens heb ik er niets op tegen als spelers met een dubbele nationaliteit kiezen voor hun gevoel/hart, maar speel dan ook niet in de vertegenwoordigende elftallen van Nederland daarvoor.

4 september 2018 om 12:21

Ik vind het gewoon schandalig dat iemand niet namens voor zijn land wil spelen; het land waar hij alles aan te danken heeft! Het land waar hij heeft kunnen genieten van de sociale voorzieningen en nu opeens dan weigeren?

4 september 2018 om 12:37

Stop maar Badr, blijkbaar ben je nog steeds ernstig gekwetst door eerdere opmerkingen inzake Mazraoui

4 september 2018 om 12:39

Het land waarbij hij met een vorstelijk brutoloon netto heel wat minder overhoudt. Met dat verschil worden mede die mooie sociale voorzieningen bekostigd.

4 september 2018 om 12:45

Je hebt in zekere zin wel gelijk Badr. Hoe zit het met eergevoel? Je mag best een beetje trots zijn uit te mogen komen voor oranje. In het vervolg hoeft hij van mij ook niet meer opgeroepen te worden...

4 september 2018 om 13:15

is dit nu cynisch bedoeld? Zo niet, dan ben ik het met je eens!

4 september 2018 om 13:56

@suarezje, ik zie je aankomen bij je baas. "Bedankt voor het betalen van mijn salaris, maar in verband met mijn eergevoel ben ik even een lang weekend weg."

4 september 2018 om 14:20

Rugnummer

heeft werkelijk 0 met het verdedigen van Twente te maken. Wat lul je nou?
Ik lees dit bericht alleen omdat het de doelman van Twente is. En ik ben niet eens groot fan van zijn doen en laten als keeper en daarbuiten.
Ik hoef mijn club hier op geen enkele manier te verdedigen.
Wel mag Twente zijn mening hierin hebben en zullen ze hem vast geadviseerd hebben om bij Twente te blijven. Hij is 3e(!) doelman bij Jong Oranje en gaat toch niet spelen. Wanneer hij eerste doelman is daar of wanneer het voor het 'grote' oranje zou zijn zou het anders liggen.
Of kun je dat verschil niet zien, of wil je het niet zien?

4 september 2018 om 17:20

Gebrek aan loyaliteit is gebrek aan loyaliteit en ondankbaarheid is ondankbaarheid!

4 september 2018 om 12:14

Spelers hoeven niet dankbaar te zijn aan hun land, dat is de grootste bullshit. In het geval van Jupiler League wedstrijden ten tijde van interlands niet en ook niet in het geval van een dubbel paspoort wat jij er plots bij haalt.

Het land moet dankbaar zijn dat dit soort spelers in Nederland spelen en succesvol zijn. Dit levert bakken belastinggeld op en positieve marketing richting andere landen. Als een speler iemand dankbaar moet zijn is het de club die tijd en moeite in hun ontwikkeling heeft gestopt, wat meestal wel vergoed wordt door een transfersom en dat hij zijn stinkende best doet in het eerste elftal.

4 september 2018 om 12:34

Haha ja weer eens een vuile streek van fc list-en-bedrog cq fc gemeenschapsgeld.

Het zit nog diep bij jou, misschien moet je het artikel eens lezen..

4 september 2018 om 13:54

Denk dat het Twente weinig uitmaakt, Brondeel is zeker niet slechter dan Drommel, dus qua kwaliteit zouden ze er niet op achteruit gaan, denk eerder dat Drommel redeneert van, 3e keeper bij Jong Oranje is leuk, maar de kans is vrij groot dat Brondeel zo 1e keeper wordt en ik mijn plek kwijt ben. Weet het niet zeker natuurlijk, kan niet in zijn hoofd kijken, maar het lijkt mij een vrij logische redenering. Ik zou het in ieder geval wel zo bekijken.

4 september 2018 om 13:59

@wandering, ik deel jouw aanname. Brondeel zou immers eerste keeper zijn. Dit zou een uitgelezen mogelijkheid zijn de rollen weer om t draaien. Dat voelt Drommel natuurlijk ook wel. Daarnaast zou Drommel een partijtje mogen bankzitten, dan wist ik het ook wel.

4 september 2018 om 13:51

Wat een onwijs rare discussie is dit aan het worden zo.

Kan men niet op Drommel inpraten? Ik wil bij Twente wel eens een echte keeper op doel. Het is wel jammer dat Smith opgeroepen is voor een interland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren