Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Door de veranderde regels mag ik niet meedoen met Jong Ajax’

Laatste update:

Siem de Jong rondde donderdag zijn overstap naar Sydney FC af. De middenvelder speelt de rest van het seizoen op huurbasis voor de club uit Australië, al lijkt het erop dat hij openstond voor een langer verblijf bij Ajax. Sinds dit seizoen mogen spelers van 24 jaar en ouder echter niet meer meedoen bij de beloften in de Keuken Kampioen Divisie. Derhalve zag De Jong geen andere optie.

“Mijn doelstelling voor dit seizoen was duidelijk. Ik wilde meer wedstrijden gaan spelen en belangrijk zijn voor het team. Na gesprekken met de trainer kwam het erop neer dat ik meer wedstrijdritme op moest doen en fitter worden, om zo de concurrentie aan te kunnen gaan”, zegt De Jong op de website van zijn werkgever uit Amsterdam.

“Maar door de veranderde regels mag ik niet meer meedoen met Jong Ajax in de Keuken Kampioen Divisie. Voor mij werd het dus moeilijk veel wedstrijden te spelen. Daarom is deze stap naar Sydney voor mij erg belangrijk. Ik ben ontzettend gemotiveerd om hier de draad op te pakken. Voor mezelf is het belangrijk om weer lekker een serie wedstrijden te spelen en samen met mijn ploeggenoten succesvol te zijn. Uiteindelijk wil elke voetballer graag wedstrijden spelen.”

De Jong werd opgeleid door De Graafschap en maakte op jonge leeftijd de overstap naar Ajax. In Amsterdam brak hij door en groeide hij uit tot aanvoerder. Onder trainer Frank de Boer won hij tussen 2011 en 2014 vier landstitels op rij. Hij vertrok uiteindelijk naar Newcastle United, maar mede door blessureleed kwam hij daar niet uit de verf. In het seizoen 2016/17 werd hij uitgeleend aan PSV en vorig jaar keerde hij definitief terug naar Ajax. In de Johan Cruijff ArenA loopt zijn contract nog twee jaar door.

Denk jij dat Siem de Jong in de toekomst nog een wedstrijd voor Ajax 1 gaat spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me toch niet dat Siem anders daadwerkelijk bij Jong Ajax zou willen spelen?

23 augustus 2018 om 10:18

Lijkt me dat hij bedoeld dat hij eerst daar speelt om ritme op te doen na zijn blessure en dat hij dat uiteindelijk weer bij de wedstrijdselectie aansluit, maar door de nieuwe regels kan dit dus niet

23 augustus 2018 om 12:19

Precies wat Sven zegt. Hierdoor krijgt ie never nooit ritme om een kans te maken bij het eerste. Dus dat wordt kansloos voor hem. Begrijp hem dus wel. Iets anders: de enige keer dat niet een van de twee broertjes De Jong kampioen geworden is, os toen ze samen bij PSV speelden. Sinds (uit mijn hoofd) Twente in 2010 is er altijd 1 De Jong kampioen geworden, behalve dat ene jaar dat ze samen speelden. Zie het dus somber in voor Ajax dit jaar 😜

23 augustus 2018 om 12:26

Feyenoord!!! 2jaar geleden 😉

23 augustus 2018 om 13:01

En toen speelden ze dus beiden bij PSV.

23 augustus 2018 om 13:14

Ajax heeft frenkie nog...

Hieraan zie je dat de Jong Elftallen in de KKD sinds de nieuwe regels veel minder waarde heeft als daarvoor voor de deelnemende clubs.
Jong Teams zijn uitermate geschikt om je aankopen en geblesseerde spelers in op te stellen zodat je ze daar ritme op doen voor het echte werk.

23 augustus 2018 om 10:25

Voor eerste elftalspelers is het irritant dat je die niet na een blessure ritme op kan laten doen. Maar voor de talenten is het natuurlijk gewoon een hele goeie competitie met meer weerstand waardoor ze beter zullen worden.

23 augustus 2018 om 10:28

Dedonnie, nieuwe spelers ook he?
Zo heeft bij FCT Nacho bij Jong meegedaan en speelt hij morgen in het eerste.

23 augustus 2018 om 10:54

Het doel was en is om jong talent klaar te stomen en op deze wijze meer weerstand te bieden dan alleen tegen leeftijdsgenoten. Overigens als een speler x aantal wedstrijden bij 1 heeft meegedaan mag die ook niet meer uitkomen voor het jong elftal.

23 augustus 2018 om 10:57

Rkallan,

Nee, dat is het nieuwe en enige doel nu,
het doel van jong teams an sich ligt veel breeder.

23 augustus 2018 om 11:05

Even kopie paste van KNVB site

Talentontwikkeling en meer weerstand

De belangrijkste reden om beloftenteams in de voetbalpiramide uit te laten komen is het creëren van weerstand. Weerstand is goed voor de ontwikkeling van talentvolle spelers. Dit is op termijn ook goed voor de competitie en het gehele Nederlandse voetbal. Andersom voegen de beloftenteams ook wat toe voor de weerstand van de overige teams in de voetbalpiramide. Die spelen daardoor tegen de meest talentvolle spelers in Nederland en hebben in de Eerste Divisie gemiddeld vollere stadions als een beloftenteam op bezoek komt.

23 augustus 2018 om 11:28

rkallan

Klopt, maar ik heb het over waar de clubs doorgaans hun jong elftallen voor gebruikten. Zie nu geval Siem de Jong.
Dat de Knvnb dit wil en aan vast blijft houden is mij helder, maar de clubs zelf hadden meer belangen bij hun Jong teams dan alleen maar de talenten.

Dit is toch een gekke regel. Dus stel Ajax zou De Jong verhuren naar Twente, dan had hij wel in de keukenkampioen divisie mogen spelen, maar bij Jong Ajax niet. Hoezo meten met 2 maten. Het kan toch niet zo zijn dat in 1 competitie verschillende regels per team gelden. KNVB maakt zich hier compleet belachelijk.

23 augustus 2018 om 10:25

Dat is inderdaad gek. Ik snap de reden, maar als je het zo bekijkt, dan slaat het natuurlijk nergens op.

23 augustus 2018 om 10:34

Weer een reactie van iemand die alleen maar aan zijn eigen clubpie denkt. Denk eens aan die kleine clubjes in de Keuken Kampioen divisie die met een kleinere budget dat een gemiddelde amateurclub uit de Tweede divisie, hun hoofd boven water proberen te houden. Het is toch belachelijk dat zulke clubs spelen tegen een Jong Ajax met teveel spelers van Ajax 1. Als een Twente of een Sparta een speler als Siem de Jong huurt, dat is toch heel wat anders dat een Jong ajax met bijv. De Jong, Dolberg, Johnsen en een Wober in de abasis?? Daar kan geen enkel lokaal clubje tegen op.

Nederland moet eens ophouden met die beloften in de gewone competities. Vorig jaar speelde bijv ACV tegen Jong Groningem in de derde divisie tegen spelers als Larsen, Begois, Antuna en Reis. Antuna is note bene van Man. City! En daar moet een amateurclub tegen voetballen? Ronduit belachelijk. En dat geldt precies het zelfde voor de Keuken Kampioen Divisie.

23 augustus 2018 om 10:43

Jeroenassen

Ik ben het nog wel met je eens ook maar ik hoop dat je inziet dat de Voetbalpyramide een voorstel van de Knvb zelf was en niet van de clubs...

De clubs hebben een Jong elftal om jeugd door te laten stromen, om geblesseerde spelers te laten revalideren en nieuwe spelers in klaar te stomen.
Dat de Knvb dit graag wilde hield niet in dat de clubs dan maar af moesten zien van waar ze hun jong elftal voor wilden gebruiken.
Met deze beperkingen die nu opgelegd zijn stek je die clubs eigenlijk in de rug, nogmaals, ik snap jouw redenatie volkomen en ben het er nog wel mee eens ook maar de clubs treffen geen blaam in deze en zijn zelfs de dupe nu.
Dat zie ju nu bij Ajax met de Jong gebeuren dus.

23 augustus 2018 om 10:46

Kortom, er is maar 1 oplossing: Alle beloften uit de Pyramide en terug naar een eigen competitie. Probleem opgelost.

23 augustus 2018 om 10:56

Onder de huidige regels lijkt me dat het beste ja, voor iedereen.
maar ja, beleidsbepalers en bedenkers zijn hier nogal trots op, dat zal wel touwtrekken worden.

23 augustus 2018 om 11:01

vak104

Ja die kloppen zichzelf de hele tijd op de borst...

23 augustus 2018 om 11:03

@jeroenassen

Behalve Jong Ajax heeft de KKD niets aan de Jong Elftallen qua niveau, sterker nog, ik denk dat Jong Utrecht elke wedstrijd met lood in de schoenen ingaat, die worden ook in de tweede en derde divisie overhoop gespeeld.

23 augustus 2018 om 11:13

vak104,

Klopt helemaal. Ik vind de beloften elftalen in de tweede en derde divisie ook een beetje tegen vallen trouwens. Jong Groningen traint 5/6 keer per week, en toch verliezen ze regelmatig of een groepje amateurs in de Derde Divisie. Dat je het als beloften team moeilijk hebt in de Tweede divisie kan ik me nog wel voorstellen. Spelen grote amateur clubs met veel geld en vele ex profs in de selectie.

23 augustus 2018 om 11:16

@jeroenassen

Welk probleem is opgelost? KK clubs ontvangen geld van de TV rechten omdat de jong elftallen in de KK divisie spelen, dat heeft Fox contractueel vast gelegd. Zonder jong elftallen heb je helemaal geen KK divisie.

Of verwacht je dat de erdivisie nog meer geld gaat afdragen aan de KK divisie omdat daar de TV gelden vervallen omdat ze daar geen jong elftallen meer willen hebben?

23 augustus 2018 om 11:25

@jeroenassen

Je schrijft: "weer een reactie van iemand die alleen maar aan zijn eigen clubpie denkt".

En vervolgens schrijf je: "nederland moet eens ophouden met die beloften in de gewone competities. Vorig jaar speelde bijv ACV tegen Jong Groningem in de derde divisie tegen spelers als Larsen, Begois, Antuna en Reis. Antuna is note bene van Man. City! En daar moet een amateurclub tegen voetballen? Ronduit belachelijk. En dat geldt precies het zelfde voor de Keuken Kampioen Divisie".

Daaruit blijkt dat je jezelf ook schuldig maakt aan wat je een ander verwijt: alleen maar oog hebben voor het eigenbelang. Alle kritiek op de deelname van de jong teams van eredivisieclubs aan de eerste divisie is 1 groot toneelspel en hangt aan elkaar van de drogredenering, huichelarij en eigenbelang. De clubs uit de eerste divisie zijn uit hebzucht zelf met die deelname akkoord gegaan omdat geen enkel mediabedrijf brood ziet in de uitzendrechten van die competitie en dat deelname van de Jongteams een voorwaarde van FOX was om een contract te tekenen met de eerste divisie nv. Nu de inkt daarvan droog is, heeft men ineens moeite met die afspraak. En dat is behoorlijk huichelachtig.

De argumenten die de tegen deelname van Jong teams aan de eerste divisie worden aangevoerd, zijn drogredenen. De ware reden is dat er voor Ajax, PSV en Az die nu met een jong team in de eerste divisie spelen, veel minder reden is om spelers uit te lenen, waardoor de clubs die daar tegen zijn, niet langer in aanmerking komen om die spelers voor een appel en een ei te huren. Een andere reden is het melkkoeprincipe, men wil die clubs een poot uittrekken en extra geld zien voor deelname. Achter de schermen zijn de belangrijkste eredivisieclubs echter al lang bezig met het opzetten van een internationale competitie voor jong-teams en reserve elftallen. Het is dan ook al lang niet meer de vraag of Jong PSV en Ajax uiteindelijk uit de eerste divisie zullen worden terug getrokken, maar wanneer. Als dat is gebeurd, zullen de eerste divisie clubs opzoek moeten naar een nieuwe mediapartner die niet alleen bereid is om hun wedstrijden uit te zenden, maar ook de bereidheid heeeft om daarvoor te betalen. Dat zal geen sinecure worden, een internationale competitie voor jongelftallen, is natuurlijk veel aantrekkelijker voor de media en het zou zo maar kunnen zijn dat de achteraf blijkt dat het enige dat de eerste divisieclubs met hun heksenjacht op de jong teams, hebben bereikt, is dat ze daarmee zelf een concurrent in de tv markt hebben gecreeerd. Tel uit je winst!

23 augustus 2018 om 11:34

Eigen belang? Ga alle clubs eens bij langs in de Tweede/derde divisie en zelfs in de Hoofdklasse. Die zeggen allemaal het zelfde. Ik heb bij al die clubs geen eigen belang. Ik had ook een voorbeeld kunnen nemen van Jong Almere tegen bijvoorbeeld Dovo of Vvog.

Zonder de beloften worden de wedstrijden toch ook wel uitgezonden? Ik kijk liever naar FC Twente - NEC dan naar Jong Utrecht tegen Jong Psv. En ook over twee jaar is de KKD aantrekkelijk. Twente, Roda, Nec, Sparta ect promoveren niet allemaal tegelijk. Wie weet komt er wel een PEC Zwolle of een FC Groningen bij.

23 augustus 2018 om 11:37

Speedy
Dat punt wordt wel eens vergeten inderdaad.
Ik vind het ook onwenselijk dat je als KKD ploeg de ene keer een Ajax treft dat mee kan in de eredivisie en de andere ker een Ajax dat met B jeugd spelt. De resultaten tellen wel gewoon mee in de eindklassering natuurlijk, dat is onwenselijk,
Daarnaast heb ik alle begrip voor de clubs die hun jong elftallen daar stallen dat ze de functie van hun Jong elftal op deze manier zien verdampen.
Ja de talenten krijgen zwaardere weerstand maar je gebleseerde spelers en je nieuwe spelers kunnen geen wedstrijdritme meer op doen en dat is ook onwenselijk.

23 augustus 2018 om 11:38

Zonder de Jong teams wordt de KKD niet door FOX uitgezonden.
Dat is wel een belangrijk punt Jeroen.

23 augustus 2018 om 12:00

Dan koopt De Mol de rechten wel en dan kan iedereen de KKP zien op Veronica. 1 livewedstrijd en alle samenvattingen. Kom he, daar komt echt wel een oplossing voor.

Ik heb totaal geen verstand van die TV rechten ect, maar waarom wil FOX dat niet/ Iederreen kijkt toch liever naar FC Twente tegen Sparta dan Jong Ajax tegen Jong AZ? Of ben ik echt de enige?

23 augustus 2018 om 12:21

Jeroen
Dat is maar de vraag he.
FOX ziet er blijkbaar zonder de Jong teams geen heil in, dus wie zegt de De Mol dat wel zou zien?

23 augustus 2018 om 12:27

@jeroenassen

Je noemt nu ook ter gemakshalve ook maar even de grootste teams uit de KKD op. Ja, er zal waarschijnlijk een groot deel voetbalfans zijn die liever kijken naar Twente tegen Sparta of Twente tegen NEC dan naar Jong Ajax tegen Jong Az.

Maar vergelijk dat eens met wedstrijden zoals MVV - Helmond Sport of Telstar - TOP Oss. Er spelen in de KKD vrij weinig ploegen die interessant zijn voor het grote voetbal publiek. Het is niet voor niks dat er zo weinig publiek te vinden is in de stadions van deze clubs.

De gemiddelde KKD club heeft niet eens een bezetting van meer dan 50%. RKC Waalwijk, Emmen en Dordrecht hadden zelfs maar een gemiddelde bezettingsgraad van 25-40% vorig seizoen. Emmen promoveerde vorig seizoen nota bene.

De Keuken Kampioen Divisie is niet interessant voor het grote publiek. Ik geloof dat de 'jong' clubs nog enige interesse opwekken dan het overgrote deel van de clubs in deze zelfde divisie.

23 augustus 2018 om 12:28

Omdat er grotere clubs als ooit te voren inzitten! FOX doet dat puur om de grotere clubs in de Eredivisie in te paaien. Geen hond die naar een beloftenploeg kijkt.

23 augustus 2018 om 13:33

Vak104, wat je stelt klopt helemaal niet Ajax heeft vorig jaar grotendeels met de dezelfde selectie gespeeld, alleen rond interlands wordt er met andere selecties gespeeld maar dit is omdat de Knvb de competitie dan niet stil legt.
Dat de spelers van de Jong teams dan er niet zijn er moet toch gespeeld worden.

Maar ach de tijd zal het leren, ik weet niet voor welk team Jeroentje is maar mochten de top Jong team verdwijnen denk dat hij toch naar een ander team moet gaan kijken.

23 augustus 2018 om 17:41

Tuurlijk noem ik de grooste op. De meeste kijkers van de Eredivisie kijken toch ook liever naar Ajax - PSV dan een Heracles - VVV. Ik zal wel echt de enige zijn dan, maar ik kijk liever naar Telstar - Oss dan naar Jong Ajax - Jong PSV.

23 augustus 2018 om 10:35

Wat is daar gek aan? Het eerste van Twente speelt in de Kkd. Het eerste van Ajax speelt in de Eredivisie. Als die regel er niet was geweest, konden heel veel spelers van Ajax 1 wedstrijdritme opdoen bij de beloften. Dan heb je de ene week een heel sterk beloftenteam en de andere week een zwak beloftenteam, afhankelijk van de dag waarop je tegen ze speelt. Als ze oudere spelers willen hebben, moeten ze maar er maar Ajax 2 van maken en met váste selecties werken. Maar dat gebeurt niet, dus is het prima dat de Knvb beperkingen oplegt.

23 augustus 2018 om 10:49

De KKD is sowieso niet serieus te nemen alleen maar jankende clubjes. Oh nee hij heeft 5 miljoen gekost. Kunnen ze beter in de 3de divisie gaan spelen daar heb je dit niet. Promoveren naar de ED zullen ze wel weigeren anders moeten ze tegen Tadic - Blind - Neres - Lozano die een veelvoud hebben gekost. Misselijkmakend en dat achterlijke kunstgras waar blessure na blessure op voorkomt (van het weekend Neres weer en zijn nog veel meer voorbeelden). Nee de KKD is een grap met al zijn extra regeltjes om te zorgen dat het failliet van die competitie niet aan het ligt komt. Namelijk het feit dat het niveau zo laag is dat ze niet eens van veredelde jeugdteams kunnen winnen.

23 augustus 2018 om 11:06

Snap de commotie nooit hier in nederland. Die jong elftallen moeten gewoon een vaste selectie hebben zoals ze bijv. in spanje ook hebben.
Ik zie het al voor me dat Messi geblesseerd is en naar een tijdje wedstrijd ritme gaat opdoen in Barca B. En er dan 3 scoort tegen Granada. Moet je toch niet willen.

Maak gewoon vaste selecties dan is er heel wat gezeik uit de lucht.

23 augustus 2018 om 14:35

Maar als Messi geblesseerd is geweest waar doet hij dan zijn wedstrijd ritme op? Of traint hij gewoon mee tot ze denken het kan weer? Serieuze vraag hoor?

23 augustus 2018 om 11:00

Daarvoor zijn het jong elftallen, vergelijk het met jong oranje. En de kkd heeft mede door inbreng van de jong elftallen inkomsten uit tv gelden en word er nu ook wedstrijden van 2de en 3de divisie wedstrijden uitgezonden en samenvattingen getoond.
In Duitsland en Spanje delen aantal B teams van hoogste niveau ook mee aan de pyramide, wel met verschil dat die elftallen een vaste selectie hebben

23 augustus 2018 om 12:20

Je geeft zelf al antwoord op je comment. Het is natuurlijk jong Ajax.. Je weet hoe oud Siem is?

23 augustus 2018 om 12:33

Net zo gek als dat de ene week een team tegen een ‘zwak’ Jong Ajax speelt zonder spelers van het eerste, maar een ander team tegen 5-6 spelers van het eerste in Jong Ajax. Nee, dat was lekker eerlijk. Vergeet even niet waar ‘Jong’ elftallen voor zijn normaliter: doorstroming van talent en niet het tevreden houden van de wisselspelers. Ze hadden overigens beter de regel kunnen invoeren dat er wekelijks twee uitzonderingen zijn voor Jong teams, zodat geblesseerde spelers ritme op kunnen doen.

23 augustus 2018 om 13:11

En wanneer is dat dan gebeurd? De afgelopen jaren heeft Ajax maximaal 2 spelers uit het eerste elftal tegelijkertijd mee laten doen bij Jong Ajax en dat was om wedstrijdritme op te doen na een blessure.

23 augustus 2018 om 13:39

precies Nijogeth, het is vermoeiend dat mensen steeds dit als argument proberen te gebruiken zonder eerst even te kijken hoe vaak het ook werkelijk is gebeurd.

Alle jankerds moeten eens naar zich zelf gaan kijken, want 85%van de tijd wordt er verloren van tieners die vaak in hun eerste/ tweede profjaar zitten.
Maar nee dit ligt niet aan hun maar aan de jong teams......

Siem de Jong vind ik echt van een bedenkelijk niveau. Die jongen had op zijn 20ste een topseizoen en is daarna langzaam achteruit gegaan. Na zijn 24ste heeft hij erg aan snelheid verloren en vond hem in zijn laatste seizoen bij Ajax voordat hij ging al amper goed genoeg meer. Deze laatste 2 seizoenen is hij een aardige speler maar zou hij ook niet misstaan in de keuken kampioen divisie dus was Jong Ajax wel zijn niveau geweest denk ik. Hopen dat ie in Australie nog iets kan laten zien.

23 augustus 2018 om 10:36

Jij bent echt lachwekkend, tot zijn vertrek naar Newcastle was hij altijd uitermate belangrijk voor Ajax en het maakte niet uit waar je hem neerzette.

23 augustus 2018 om 11:41

Ik heb nooit iets in Siem gezien, ook niet in zijn ‘toptijd’ bij Ajax. Hij staat synoniem aan de saaie speelstijl van Frank de Boer. Siem heeft nooit een duidelijke positie gehad, altijd half/half. Omdat Siem zo nodig altijd met Klaassen moest worden opgesteld (waarom? Juist een vreselijk duo, te weinig pure snelheid) liep hij altijd anderen in de weg. Daley moest hierdoor op LB spelen (terwijl het allang duidelijk was dat hij centraal moest staan), Bazoer werd op de bank gedropt omdat Siem nul defensieve intenties had en Poulsen de rotzooi moest opruimen die hij achterliet en spelers als Schone moesten vast op de flank spelen, omdat Siem totaal niet kon switchen van positie. Nee, Ajax was jaren met Siem dominant in de ED, maar het spel was om te huilen, juist omdat Siem een basisopleiding had.

23 augustus 2018 om 10:50

Een fitte Siem zou niet misstaan in de middenmoot van de Eredivisie en hij zou zelf ook niet zijn tijd moeten willen slijten bij Jong Ajax. Jammer om hem niet in NL te blijven zien spelen.

Voor de talenten in Jong Ajax blijft de Keuken Kampioen Divisie een mooie competitie om zich te ontwikkelen. Echter met deze regels heeft Ajax de mogelijkheid niet meer om geblesseerde spelers wedstrijdritme op te laten doen. Dat is wel een groot nadeel.

23 augustus 2018 om 12:22

Die regels gelden ook voor psv, az en Utrecht

23 augustus 2018 om 13:42

Geldt dit ook voor de jong teams van clubs die in de KKD spelen die en hun Jong teams hebben in de lagere divisies? zal wel logisch zijn.
Ik weer eerlijk gezegd of dat er teams zijn die dat zo hebben?

23 augustus 2018 om 22:05

Ja dat geldt ook voor die clubs, zo had Vitesse juist een ervaren man voor de 'jong' elftal gecontracteerd echter door de verandering mocht hij niet meer spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren