Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Zidane is de ideale kandidaat om Mourinho op te volgen bij Man United’

Laatste update:

Zinédine Zidane is volgens gokkantoren de favoriet om de volgende trainer van Manchester United te worden. De clubloze Fransman, die deze zomer na tweeënhalf jaar vertrok als hoofdtrainer van Real Madrid, aast volgens L'Équipe nadrukkelijk op de baan van José Mourinho. Voormalig Manchester United-middenvelder Lee Sharpe zou de komst van Zidane op Old Trafford toejuichen.

Na de 3-2 nederlaag bij Brighton & Hove Albion in de tweede speelronde van de Premier League nam de druk op Mourinho toe. Hij oogt ongelukkig, ziet Sharpe. "Hij heeft er nooit gelukkig uitgezien sinds zijn komst bij Manchester United. Het lijkt alsof er helemaal geen plan is bij Manchester United. Niemand lijkt te weten waar de club naartoe moet en wat er gedaan moet worden', merkt de achtvoudig international van Engeland op in gesprek met talkSPORT.

"Ik heb een gerucht gehoord dat de manager niet echt instructies geeft aan de spelers voorafgaand aan de wedstrijden: hij maakt slechts de opstelling en laat ze vervolgens hun gang gaan", vervolgt Sharpe, die tussen 1988 en 1996 tot 193 competitieduels kwam voor Manchester United . "Hij heeft deze zomer niet de spelers gekregen op wie hij hoopte en lijkt daar boos over."

Volgens Sharpe tast Mourinho de teamgeest aan. "Als je constant klaagt over wie je niet hebt gekregen, in plaats van de spelers te prijzen die je wel hebt, is dat niet goed voor het moraal. Ik denk dat Zidane de ideale kandidaat is om hem op te volgen. Hij heeft met succes op het hoogste niveau gespeeld en getraind. Hij is een grote naam, die de druk aan kan bij een club van zo'n grote statuur."

Is Zinédine Zidane de ideale trainer voor Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Man Utd mist op dit moment veel tactische fundamenten. Zidane is meer een people manager, ik betwijfel of hij echt wonderen kan verrichten met deze selectie. Volgens mij kan dat enkel tegenvallen.

21 augustus 2018 om 18:56

Precies. Mourinho moet gewoon de tijd krijgen om iets op te bouwen. We kunnen het ons niet veroorlofen om hem te ontslaan. Die onslag vergoeding is veel te hoog voor United! Hopelijk mag die zijn contract uit dienen, stabiliteit is belangrijk voor de club. Daarnaast is Zidane niet aantoonbaar beter dan Mourinho. Met CR7 3x de CL winnen achter elkaar kan Frank de Boer ook gewoon.

21 augustus 2018 om 18:59

Beter Giggs

21 augustus 2018 om 19:02

Wie z'n idee was het ook om zijn contract in januari te verlengen?

21 augustus 2018 om 19:05

Ik dacht dat Mourinho geen Bouwer is...maat een trainer van korteduur.
Mourinho heeft nooit lang bij een club gezeten.
Mourinho is feromonen in praatjes en dissen. Maar een team bouwen of een team laten spelen zo als toptrainers deden kan hij echt niet.

Mourinho hanteerde maar een tactiek en als dat niet werkt dan valt hij zijn spelers aan om zich zelf uit de media te houden.

21 augustus 2018 om 19:11

Waarom deed Mourinho het niet dan?

21 augustus 2018 om 20:14

@Dimmer. Ed Woodward, en dat is nou ook de reden dat wij het ons nu ook niet kunnen veroorloven om Mourinho te ontslaan. Veels te duur voor ons, en de selectie is ook nog eens zeer matig. Dus we moeten Mourinho gewoon de tijd geven en stoppen met in de waan te leven dat we voor de titel kunnen meespelen.

21 augustus 2018 om 21:16

Ben jij al lang fan van United? Ik vind je commentaar opvallend. Het is mooi hoe je denkt, maar ik denk er wel anders over. Ik ben ook niet van het ontslaan maar ik wil ook niet dat ze met Mourinho doorgaan. Hij brengt de club in diskrediet met zijn rare gedrag. De persoon Mourinho op dit moment past gewoon niet bij United. En de selectie is zo slecht niet. Er zit echt veel potentie in. We kunnen zo maar meespelen om de titel waarom niet. We hebben een topkeeper en een topspits, dat lijkt me een aardig fundament. Daarnaast hebben we meerdere wereldtoppers in huis en jonge talenten. Alleen centrale verdediger erbij en het is best wel compleet. Het is geen team er is geen gedachte en spirit, dat zijn allemaal factoren waar de trainer veel invloed op heeft. Daarnaast, en dat vind ik nog het ergst, straalt Mourinho totaal niet uit dat hij er nog zin of geloof in heeft. Integendeel hij lijkt op ramkoers te zijn. Dat vind ik zonde en United onwaardig.

21 augustus 2018 om 21:18

Dus de Boer kan met (dankzij) Ronaldo 3 keer de CL winnen, maar Mourinho flikt hem dat niet één keer? Genoeg reden om hem als ManU weg te doen lijkt me.

22 augustus 2018 om 01:07

@moss-side

ik zal het je nog sterker vertellen, zelfs Robert Maaskant was dat gelukt met CR7

maar zonder dollen. Zidane heeft daar een wereldprestatie geleverd. de laatste coaches van Barca en PSG hebben ook een Messi en Neymar tot hun beschikking maar die is het niet gelukt

21 augustus 2018 om 19:14

Met een goede rechterhand lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat hij beter dan Mourinho gaat doen. Misschien heeft dit United juist wel een people manager nodig. Samen met een man die de club kent en tactisch sterk is (Giggs) zou geweldig zijn voor United.

21 augustus 2018 om 23:47

Zou een prachtig duo zijn. De selectie is nog niet zo slecht. Met zo'n trainer krijg je daar veel positiever voetbal uit. En dan wordt het denk ik ook weer makkelijker om meer toppers te gaan aantrekken...geld is er nog altijd zat.

21 augustus 2018 om 19:22

Onzin. United heeft topspelers, ze missen alleen een trainer die ze laat voetballen, die ze de moed en vertrouwen geeft, die ze de moed inspreekt en motiveert. Dat doet Zidane als geen andere, topspelers hebben niet teveel tactische onzin nodig, goeie voetballers hebben enkel een steuntje nodig van hun trainers.

21 augustus 2018 om 20:23

Er zit totaal geen mentaliteit, leiderschap of vastberadenheid in dat team zoals bij Real Madrid, dat ontzettend veel leiders had die alles al hadden gewonnen. Bij United is dat alleen Matic die daarbij in de buurt komt.

21 augustus 2018 om 23:02

Om United te laten voetballen heb je toch wel een aantal aankopen nodig hoor. Verdediging is niet gemaakt om heel hoog te staan en is kwalitatief ook niet echt wauw, het middenveld is vrij pover kwa creativiteit en de spelers die creatief zijn vind ik geen niveau United en de aanval tja Martial en Rashford komen niet helemaal toch hun recht op de flank ik vind ze ook meer spitsen maar daar staat Lukaku al. De vleugels vind ook vrij ondermaats alleen Alexis kan mij bekoren alleen haalt hij ook niet zijn niveau.

Wat United in mijn opinie het beste kan doen is de bittere pil slikken en Mourinho zijn ontslag vergoeding geven en Woodward ook zo snel mogelijk de laan uit sturen. Deadwood als Fellaini, Valencia en Young laten gaan en met een coach als Jardim en nieuwe jonge aankopen proberen te bouwen aan een nieuw Manchester United.

Zou wel een enorme uitdaging zijn voor Zidane. Van een warm bad bij Madrid in een op het moment ijskoud bad in Manchester.

Zidane zou wel goed staan. Ook een trainer met aantrekkingskracht die natuurlijk respect afdwingt onder de spelers. Bij Real uitstekend gedaan, maar twijfel of het een opbouwtrainer is. Wil je Man U aan de top krijgen, dan ben je vijf jaar verder. Ze moeten Liverpool,Chelsea en Man C passeren qua kwaliteit. Vooral de laatste zie ik niet gebeuren. Man C gaat niet leeggekocht worden en de spelers zijn jong

Daar zal je zien of Zidane indd een top trainer is.
Ik persoonlijk denk ik dat Zidane ook zo als Mourinho zal falen bij United.
Want Zidane had miljarden selectie bij Real en dat zal hij bij United niet hebben.

Zidane heeft tactisch vaak gefaald.
Maar de tijd zal het leren.
Ik zie hem graag bij United.

Zidane bij United, ik zou het uiterst toejuichen.
Alleen op de een of andere manier zie ik het (nog) niet gebeuren.

want zidane speelt mooi voetbal? sorry hoor maar vond real madrid onder mourihno veel beter voetballen dan onder zidane. onder ancelotti speelde real het beste voetbal. verschil tussen zidane en mourino was het geluk en en de band met de spelers. real madrid had wel heel veel pech in de cl onder mourihno.

Pols Henry ook gelijk of hij zijn rechterhand wilt worden! Ik denk dat dit een gouden duo kan zijn voor United. Denk alleen niet dat het realistisch is haha, maar zou leuk zijn.

21 augustus 2018 om 19:13

Henry heeft ook nog niets laten zien waaruit blijkt dat hij toe is aan een van de grootste clubs ter wereld waarbij de druk enorm is en het technisch een grote rommel is. Verder vraag ik me ook af of mensen verder kijken dan alleen een naam of prijzenkast.

Zidane is een coach, maar ik acht hem niet in staat om de club op technisch gebied ook weer op de rails te krijgen en dat is nou net waar de club baat bij heeft. Zidane is een prestatiecoach die goed met veteranen om kan gaan. Je krijgt dan dus waarschijnlijk hetzelfde spelbeeld als nu.

21 augustus 2018 om 19:18

Henry was ook meer een grap, maar ik denk wel een hele goede partner voor Zidane. Daarnaast vind ik Zidane meer dan alleen prestatiecoach, maar dat is mijn mening. Giggs zou geweldig zijn aangezien ik hem wel tactisch sterk vind en de club door en door kent.

Het verbaast me hoe iedereen zich blind staart op de naam. Zidane is een goede coach, maar dat is niet genoeg om Manchester United weer op het juiste pad te krijgen. Ze hebben niet alleen een leuke tacticus nodig, maar iemand die het technische beleid uit kan stippelen en tevens tactisch de juiste visie heeft.

Aan alleen een grote naam heb je niets. De club is op technisch gebied een enorme chaos en Zidane is meer een coach die graag in een gespreid bedje komt om van daaruit prestatievoetbal te spelen. Op dat punt is Manchester United nog lang niet.

21 augustus 2018 om 19:38

@sirius

ze hadden met Van Gaal een hele tactische coach met een technisch beleid maar dat bleek voor geen meter te werken ook

350 euro aan miskopen en zeer matige resultaten zonder enkele progressie in het voetbal

22 augustus 2018 om 15:01

Van Gaal heeft het gewoon niet goed gedaan bij Manchester United, maar dat betekent niet dat de club echt iemand nodig heeft die het technisch beleid uit kan stippelen. Dat zie ik Zidane absoluut niet doen.

Dacht eerder dat dat gerucht juist ging over Zidane toen die bij Real zat.

Ik zie dit niet direct gebeuren. Zidane is toch een type mens dat vaak in vertrouwde omgeving wilt zijn, in een omgeving waar hij zich niet meer moet voorstellen of mnsen moeten leren kennen. Ik weet ook niet hoe goed zijn Engels is maar naar mijn weten spreekt hij geen woord Engels. Ik zie hem eigenlijk alleen Juventus nog trainen, paar clubs in Frankrijk en de nationale elftal van Frankrijk of Algerije. United zou mooi zijn maar ik weet niet of dit iets voor Zizou is. Ik kan niet wachten tot hij weer ooit terug komt bij Real, mooiste afscheid ooit, hij won de 3e CL vertrok als een heer en zei dat hij de deur niet dicht doet want hij zal terug komen....

Dat Mourinho eruit moet dat is wel duidelijk. Hij ligt totaal op ramkoers met spelers die in theorie het team moeten dragen. Maar Zidane is totaal niet de juiste man. Hij heeft welliswaar de CL 3 maal gewonnen, maar hij is ook afgelopen seizoen met Real op ruime achterstand op Barcelona geeindigd op plek 3. De CL winst was zijn geluk en tevens vrijpas om eervol op te kunnen stappen. Anders zou hij wel weggestuurd zijn.

Zidane lijkt me een uitstekende coach voor United. heeft een grote status als speler en als trainer, heeft een prima uitstraling en is ook altijd een echte gentleman tijdens persconferenties die zelden klaagt en zeer realistisch is.

verder heeft een hij een indrukwekkende prijzenlijst achter zijn naam voor een coach die pas net een paar jaar bezig is. ook staat hij voor verzorgd voetbal en gaat hij altijd uit van eigen kracht. ik zeg doen!

verder zou ik Wenger ook een prima coach vinden voor United mits hij een mooi transferbudget krijgt van United want bij Arsenal was dat al een tijdje niet meer echt het geval

21 augustus 2018 om 23:24

Zidane speelt verzorgt voetbal? Het spel van real madrid zag er vaak niet uit. Is totaal geen aanvallende coach. Heb wij het over dezelfde zidane? Wat heeft zidane nou bereikt 3x CL met heel veel geluk winnen mede door Cr7 en deels de scheids. Zidane was mijn favoriete speler maar wel even objectief blijven.

22 augustus 2018 om 01:02

precies, wat stelt dat nou voor 3 keer de Champions League winnen? toernooitje van niks

22 augustus 2018 om 01:22

3x winnen met heel veel hulp van de scheids en een ronaldo inform. real madrid had enorm veel gleuk dat is wat het verschil heeft gemaakt. halve finale hebben ze elkaar jaar gehaald sinds mourihno is gekomen. enige wat ze nodig hadden was geluk. onder zidane hadden ze enorme geluk. zidane heeft gewoon geluk gehad dat de top teams nu veel minder waren dan bijvoorbeeld in mourihno zijn tijd. die speelde tegen de beste bayern, dortmund en barca.

22 augustus 2018 om 09:50

‘geluk’ geluk houd op na 1 CL, en loopt niet op tot 3 keer winnen. Dus aub hou op, Zidane heeft geschiedenis geschreven.

22 augustus 2018 om 11:58

nou als de scheidsrechter zag bij die wedstrijen dan kan je zeker van geluk spreken. al was er var hadden jullie er max 1 gewonnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren