Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Feyenoord gaat de transfermarkt niet op en kiest voor de jeugd'

Laatste update:

Feyenoord gaat zich meer richten op spelers uit de eigen jeugdopleiding. Bij een eventueel vertrek van Sofyan Amrabat of Jean-Paul Boëtius gaat de club niet de transfermarkt op om een vervanger in huis te halen. Volgens De Telegraaf heeft de clubleiding veel vertrouwen in de talenten uit de jeugdopleiding en krijgen zij voorrang. Op deze manier hoopt de club uit Rotterdam te voorkomen dat de grootste talenten al op jonge leeftijd naar het buitenland vertrekken.

Bij Feyenoord wordt ernaar gestreefd om minimaal vijftig procent van het elftal te laten bestaan uit spelers die ze zelf hebben opgeleid. Afgelopen zondag werd daar ruimschoots aan voldaan, want trainer Giovanni van Bronckhorst liet zeven spelers uit de eigen jeugdopleiding starten. Na rust waren dat er zelfs acht. Ook bij Ajax en PSV wordt er veel gekeken naar de eigen jeugd. Bij de Eindhovenaren liet Mark van Bommel vier ‘eigen’ spelers in actie komen tegen Fortuna Sittard (1-2 winst): Steven Bergwijn, Dante Rigo, Jeroen Zoet en Jorrit Hendrix. Bij Ajax kwamen met Noussair Mazraoui, Matthijs de Ligt, Daley Blind, Donny van de Beek en Carel Eiting vijf spelers uit de eigen jeugdopleiding in actie tegen VVV-Venlo (0-1 winst).

Bij Feyenoord was de stap voor talenten naar het eerste elftal vaak te groot. Daarom werd geïnvesteerd in een nieuw trainingscomplex en extra trainers. Daarnaast kregen nog eens vijftien jeugdspelers een contract, waardoor het aantal contractspelers bij Feyenoord is gestegen van veertig naar vijftig. Dit kon de club zich voorheen amper veroorloven. Volgens het dagblad is het salarisbudget van de selectie daarentegen voor het eerst sinds 2010 op hetzelfde niveau gebleven, terwijl deze som doorgaans jaarlijks met een miljoen euro steeg.

Op deze manier hoopt Feyenoord de jeugd meer de kans te geven en zodoende te voorkomen dat talenten op jonge leeftijd naar Europese topclubs vertrekken. De afgelopen jaren vertrokken Tahith Chong (Manchester United), Joshua Zirkzee (Bayern München) en Melayro Bogarde (TSG Hoffenheim) bij Feyenoord. Rodney Kongolo koos voor de jeugdopleiding van Manchester City en is dit seizoen uitgeleend aan sc Heerenveen, de club waar hij vorige week zijn debuut voor maakte in de Eredivisie. In Rotterdam is men ervan overtuigd dat hij zijn debuut al lang had kunnen maken wanneer hij bij Feyenoord was gebleven.

Goed besluit van Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Logische keuze gezien (het gebrek aan) de toegevoegde waarde van al die eredivisie aankopen. Geinvesteerd in een nieuw complex, hopelijk voor hun wordt daar in de toekomst de vruchten van geplukt.

21 augustus 2018 om 08:26

Volgens mij is het eerder een logische keuze omdat Feyenoord niet genoeg geld heeft. Daarnaast brengen de spelers die van Geel nu opnoemt voor een eventueel vertrek waarschijnlijk nauwelijks wat op dus ik denk dat het eerder met geld heeft te maken.

21 augustus 2018 om 08:33

Precies. Het heeft alles met geld te maken. Als er geld was geweest om Janmaat te halen, had Nieuwkoop al lang op de bank gezeten. Nu wordt er geroepen dat de jeugd een kans krijgt.

21 augustus 2018 om 08:37

Het gaat niet om de rechtsback positie want als ze Janmaat kunnen krijgen doen ze dat. Het gaat puur om het vertrek van Ambrabat en Boetius op te vangen en daarin geven ze eerder de voorkeur aan hun eigen jeugd.... waarvoor moeten ze de transfermarkt op om 2 bank spelers te vervangen als je ook jeugd hebt die nagenoeg het zelfde kunnen brengen en voor hun plek willen vechten...

21 augustus 2018 om 09:06

Die kunnen ze krijgen maar er is geen geld. In juli hadden ze al interesse maar er moesten eerst spelers vertrekken. Ik heb het al eerder gezegd. Zodra Vilhena vertrokken is, halen ze Janmaat. En zou me ook niet verbazen als ze een balletje opgooien bij Fer...

21 augustus 2018 om 09:16

@WillemHolder

Joehoe Willem! Snap js het nou nog niet! Er wordt door je medesupporters gesmeekt om eigen jeugd of goede scouting en dan begin jij alweer een paar reacties lang over oud speler Janmaat!

21 augustus 2018 om 12:09

@penerai

helemaal mee eens! ik heb even de balans onderzocht van het aankoopbeleid van Van Geel sinds hij TD is bij Feyenoord en dat is niet best

Alle uitgaande transfers onder Van Geel - in totaal 101,90 miljoen

Uitgaande transfers uit eigen jeugdopleiding - 74,4 miljoen euro
(stonden al onder contract voordat Van Geel kwam)

Uitgaande transfers aankopen die er al waren voor Van Geel - 6,6 miljoen

Uitgaande transfers door Van Geel gehaalde spelers - 19,8 miljoen

Aankopen van Van Geel - 54,5 miljoen

Balans aankoopbeleid Van Geel bij Feyenoord = 34,7 miljoen negatief

21 augustus 2018 om 14:00

Dan is de kop fout. Er is geen sprake van keuze volgens jou. Echter kan een club als Feyenoord altijd nog investeren als ze de ambitie hebben om de bovenste helft van het linker rijtje te halen.

Mooi. Spelers als Amrabat of Larsson blijken pure kapitaalvernietiging. Wel jammer dat van Geel er via deze leerweg achter moeten komen.

Blijf erbij dat er een nieuwe TD moet komen. Van Geel zit te lang, en zijn aankopen blijken vrijwel allemaal ondermaats.

21 augustus 2018 om 07:15

Nou ik weet nog hoe Overmars werd afgebrand toen hij zei dat Larsson niet goed genoeg was. Hoe durfde hij dat te zeggen en wat had Ajax dan wel niet voor spelers op die positie, die waren allemaal minder. En een jaar later heeft van Geel het opeens verkeerd gezien en had hij nooit Larsson moeten halen.

Dit geeft toch gewoon aan hoe moeilijk het allemaal wel niet is. Zelfde geldt voor Maher, Sinkgraven, Ramselaar. Het is gewoon verdomd moeilijk in te schatten of een speler dat stapje hoger aan kan.

Neemt niet weg dat ik van mening ben dat van Geel te veel in de eredivisie rondkijkt en te weinig daarbuiten. Vooral omdat ik 9 van de 10 spelers uit de eredivisie te duur vind voor wat je daadwerkelijk krijgt.

21 augustus 2018 om 07:22

Sinkgraven is een prima linksback alleen wat blesure gevoelig anders werd tagliafico nooit gehaald.

21 augustus 2018 om 07:37

Maar wat is er bij Ajax dan geslaagd van buitenaf. De 2 rechtsback (samen zo’n 10 miljoen) zijn gepasseerd voor een talent uit eigen jeugd en straks heb je Veltman (eigen jeugd) als back-up. Wöber en Schuurs zijn beide nog jong, maar gaan die het redden? Bandé is ook nog afwachten? Alleen Neres heeft na een jaar acclimatiseren een vleugje van zijn talent laten zien. Taglio... is voor 4 miljoen een goede aankoop. De andere 3 heeft niks met scouting te maken (Frenkie, Sanchez en Onana), daar zat heel de wereld achteraan. Maar deze jongens kozen wel bewust voor de naam Ajax (fantastische opleiding en 4x EC1).

Als je de aankopen van Feyenoord buiten de eredivisie neemt, hebben ze de spits positie over het algemeen telkens goed weten te vullen. Maar de talenten uit Scandinavië zijn allemaal weer met verlies vertrokken.

21 augustus 2018 om 07:39

Buiten het feit dat er in de Nederlandse competitie mindere spelers rondlopen ben ik van mening dat er voldoende talenten bij zitten die bij een club als Feyenoord verder ontwikkelt kan worden. Dure en risicovolle aankopen kan een club vernietigen. Het is dat Ajax voldoende kapitaal heeft om bijv. miskopen als Orejuela, Cassierra, Wober en Kristensen veroorloven.

21 augustus 2018 om 08:13

@MarcelPeeters
Je vraagt wie er van buitenaf geslaagd zijn, om vervolgens degenen die geslaagd zijn uit te sluiten omdat de hele wereld er zogenaamd achteraan zat? Beetje kromme redenatie. Daarnaast klopt er ook niet veel van. De Jong zat niet heel de wereld achteraan, Onana is opgepikt uit Barca jeugd en alleen voor Sanchez was er concurrentie van Barca maar ook hem wilden ze in B stallen. Prima gescout dus. Zoiets zie je van Geel niet ondernemen.
Tevens vergeet je Milik en Younes, ondanks dat laatstgenoemde niet zo fraai weg is gegaan heeft ie zich zeker in het Europa League jaar bewezen een meerwaarde voor Ajax te zijn geweest.

21 augustus 2018 om 08:17

En dat is precies de reden dat Feyenoord blijkbaar nu weer terugdraait naar eigen jeugd. Geld.. vorig jaar werden er nog tientallen miljoenen uitgegeven. Onlangs wilde men nog Janmaat halen. Dat zou ook weer betekenen dat dat ten koste gaat van Nieuwkoop. Alleen er was geen geld voor...

21 augustus 2018 om 08:20

Overmars afgebrand? Ik was met hem mee eens dat Larsson niet goed genoeg was. Hij mist veel aspecten om Ajax te slagan oa doorzettingsvermogen en uithoudingsvermogen. Dat zijn de belangrijkste aspecten voor de top. Ozil bijvoorbeeld heeft dat ook niet.

21 augustus 2018 om 08:36

Ben ik blij dat Overmars Larsson niet gehaald heeft.

21 augustus 2018 om 08:43

Nee, omdat St Juste het prima invult... als Nieuwkoop de enige rechtsback was dan had van Geel Janmaat gehaald, maar waarom zou je dat doen als St Juste het goed invult en Nieuwkoop als backup hebt... Feyenoord draait genoeg op eigen jeugd... vorig seizoen maakte Bijlow zijn minuten, brak Malacia door, van Beek die na een blessure alsnog genoeg minuten maakte, Geertruida die wedstrijden speelde, Vente en Toure. De jeugd krijgt dus ook kansen in een seizoen waarin veel aankopen gedaan worden...

21 augustus 2018 om 08:56

Als Janmaat erbij was gekomen had ik wel verwacht dat St. Juste naar het centrum zou gaan en een van de centrale verdedigers (zoals van Beek waar wat biedingen op waren) verkocht zou worden.

21 augustus 2018 om 09:00

'ten koste van Nieuwkoop'. Die beste jongen laat iedere wedstrijd weer zien niet goed genoeg te zijn voor de top 3 van Nederland. Ik begrijp dat veel Feyenoord supporters eigen jeugd willen zien, maar dan moeten deze wel goed genoeg zijn. Er is inderdaad teveel geinvesteerd in middelmaat de laatste paar jaren. Maar waren het hele onlogische investeringen? Larsson was de belangrijkste speler van Heerenveen. Vejinovic was een prima speler bij Vitesse, Amrabat een ontzettend veelbelovend talent bij Utrecht, net als Bilal dat was bij Heerenveen. Wellicht is er inderdaad te veel geld voor betaald en heeft van Geel in dit geval gegokt en verloren. Wellicht had hij inderdaad wat meer buiten Europa moeten kijken. Dat is achteraf altijd makkelijk praten. Uiteraard moeten deze mensen ook op hun prestaties beoordeeld worden en verbloemen de prijzen van afgelopen jaren het erbarmelijke spel wat gespeeld wordt.

21 augustus 2018 om 09:38

Eerst smijt Feyenoord het geld van het kampioenschap over de balk om vervolgens weer tot bezinning te komen. Jammer dat ze het geld zo geïnvesteerd hebben...

21 augustus 2018 om 10:48

Bilal was bij Heerenveen zeker geen veelbelovend talent. Hij stond ook niet altijd basis, de supporters van Heerenveen waren ook verbaasd dat Feyenoord hem haalde voor die prijs.

21 augustus 2018 om 10:56

Er kwam 30 miljoen binnen vanuit transfers, er is 26 miljoen uitgegeven aan transfers. EN Feyenoord speelde CL, dat is geinvesteerd in een nieuw complex en een deel van de lening aan VvF is afbetaald, en alsnog draaien we zwarte cijfers.
Het is niet dus dat al het geld weggegooid is.

21 augustus 2018 om 11:01

Ozil? Volgens mij speelt die op een hoger niveau dan Ajax.

21 augustus 2018 om 12:13

@alexdevidal

sorry, maar ik heb het onderzocht en je zit er echt naast. het aankoopbeleid van van Geel is heel slecht, hier een overzicht:

Alle uitgaande transfers onder Van Geel - in totaal 101,90 miljoen

Uitgaande transfers uit eigen jeugdopleiding - 74,4 miljoen euro
(stonden al onder contract voordat Van Geel kwam)

Uitgaande transfers aankopen die er al waren voor Van Geel - 6,6 miljoen

Uitgaande transfers door Van Geel gehaalde spelers - 19,8 miljoen

Aankopen van Van Geel - 54,5 miljoen

Balans aankoopbeleid Van Geel bij Feyenoord = 34,7 miljoen negatief

21 augustus 2018 om 11:08

Dit is bij Ajax of PSV toch niet heel anders? Bij spelers uit de sub top, zeker in de groep tot 5-6 miljoen is het ook altijd maar afwachten wat het gaat worden en of ze de stap naar een top club kunnen maken.
Van Geel heeft ook aardig wat goede spelers gehaald. Je moet er alleen van uit gaan dat in die categorie eigenlijk de helft van de spelers het niet haald.

Vraag me eerder af of Van Geel niks kan vinden. Volgens mij kon hij geen speler meer scouten in de Eredivsie. Vraag me ook af welke talenten. Menig speler bij Feyenoord speelt zwaar ondermaats. Dus als talent moet je de basis wel pakken. Maar het is ook niet zo dat er top talenten staan te springen. Op deze manier gaan ze zeker niet aansluiten bij Ajax en PSV. Die hebben een vele malen betere selectie.

21 augustus 2018 om 07:34

Er staan zeker wel toptalenten te springen, maar die zijn 17/18 en zitten nu pas bij de selectie

21 augustus 2018 om 16:16

Dat maakt niet uit. Als ze er maar staan. Pele en Maradonna waren 16 toen ze op het WK speelden. Dus wie weet zit er een toptalent bij de jeugd van Feyenoord.

23 augustus 2018 om 21:32

Pele en Maradonna zijn ook niet zo maar spelers

21 augustus 2018 om 07:53

Vraag je je af welke talenten of weet je niet wie er lopen? Dan kan je het je jarenlang blijven afvragen. Er is namelijk veel vertrouwen in o.a. Burger en Kokcu. En Wehrmann kan ook een prima stand-in zijn. Op de vleugel had ik bij vertrek van Boetius nog wel iemand verwacht, omdat Toure vaak geblesseerd is.

21 augustus 2018 om 07:58

Een beetje talenten speelt dit deze middelmaat eruit. Bij Ajax debuteert De Ligt of Kluivert of wie dan ook gewoon.

21 augustus 2018 om 08:07

Oh ja, excuus. Nu een aantal 17-jarige middelvelders niet in het diepe gegooid worden in twee crisisweken (waar velen ineens compleet overheen vallen) zijn het geen grote talenten.. Een beetje talent speelt Schone er ook uit, maar speelt ook gewoon nog veel. Die gasten komen er wel en nemen nu dus ook de plek van Amrabat en/of JP over. Bij Feyenoord speelt een Malacia of Bijlow 'dan ook gewoon', dus zo bijzonder is het allemaal niet.

21 augustus 2018 om 08:33

@jason:
Nee want als iemand de talenten goed kent ben jij het? Toch knap dat je altijd iets te zeiken weet te vinden op Feyenoord. Juist goed dat eindelijk de jeugd de kans krijgt bij Gio boven net niet aankopen.

Zat goede en leuke talenten staan al aan de deur te kloppen. En middelmaat er niet uit kunnen spelen is ook weer beetje erg dramatisch. Deze middelmaat is nog steeds de 3de sterkste selectie in Nederland.

Maar vooral mooi dat er dus echt op talenten word ingezet nu. We hebben 2 slechte lichtingen gehaf, maar die er nu aankomen tot -15 zijn stuk voor stuk weer goed!

21 augustus 2018 om 09:18

Zo zonde dat Jong Feyenoord niet in de Jupiler League speelt. Daar hadden de talenten nu prachtige wedstrijden kunnen spelen tegen Twente, Sparta, Nec, Roda JC, etc. Nu staan ze op een maandagavond tegen de reserves van Helmond Sport en Eindhoven te ballen...

21 augustus 2018 om 09:21

Ze zijn nu wel ingeschreven, je moet er nu alleen nog komen. Maar toen was er het geld niet voor om zo veel contract spelers te hebben. Dat is zonde inderdaad, maar gaat ook wel komen. Feyenoord moet nog steeds stappen maken en rustig herstellen van de crisis waar ze uit kwamen

21 augustus 2018 om 09:35

Inderdaad zonde dat het destijds niet mogelijk was. Hopelijk staan we er over een aantal jaar, aangezien de kampioen van de huidige reservecompetitie vanaf dit seizoen instroomt in de Derde Divisie en zich zo omhoog kan werken.

21 augustus 2018 om 09:56

Dan verwacht ik dat ze snel te zien zullen zijn in de Jupiler League. Veel beter voor de ontwikkeling van die jonge gasten. Jong Feyenoord hoort ook gewoon op het hoogste niveau te spelen.

21 augustus 2018 om 12:09

Ik hoop het wel. Ben deze eerste seizoenshelft (reserve competitie wordt gespeeld in twee delen) vooral benieuwd hoe ze zich fysiek staande gaan houden. Verschil tussen 17/18-jarigen en 20/21-jarigen kan nog steeds groot zijn. Voetballend vermogen ontbreekt het in elk geval niet aan in mijn ogen.

Logische keuze als je scoutingsapparaat zo slecht functioneert. Ben benieuwd hoe dit seizoen voor Feyenoord gaat verlopen. Tot nu toe vind ik het weinig overtuigend en lijkt het dat een AZ een stuk verder is.

21 augustus 2018 om 07:33

De scouting is bij Feyenoord al jaren om te janken. Jörgensen was in zijn eerste seizoen een mooi succes, maar verder dragen de scouts al jaren weinig bijzonders aan. Laten we hopen dat Sinisterra daar verandering in gaat brengen...

21 augustus 2018 om 08:13

Daar heeft van bronkhorst sowieso al de ballen niet voor om die op te stellen, het komende half jaar

21 augustus 2018 om 08:55

En zelfs jorgensen was gewoon voetballer van het jaar in Denemarken. Ik mag toch hopen dat je daar geen scout voor nodig heb en dat hij bij de hele top 3 bekend was.

21 augustus 2018 om 08:15

Dat en het geld is gewoonweg op.

21 augustus 2018 om 08:27

Het is geld is niet weg. Feyenoord heeft nog steeds een positief transfersaldo over de afgelopen twee jaar. Toch nog zo'n 12 miljoen winst gemaakt. Alleen het bijzonder pijnlijke is dat bijvoorbeeld een Hercules afgelopen twee jaar 13 miljoen gemaakt heeft aan transfers waarbij Heracles maar voor 1,5 miljoen gekocht heeft en Feyenoord voor 40 miljoen. Met andere woorden, het rendement van het transferbeleid van Feyenoord is bedroevend laag maar niet verlieslatend

21 augustus 2018 om 12:18

@fortezium

kijk even naar mijn reactie bovenaan dit topic, daar zie je een overzicht van het aankoopbeleid van Van Geel en dat is wel degelijk verliesmakend. de balans daarvan is -34,70 miljoen

21 augustus 2018 om 17:51

Ja berekening is zeer selectief door bijvoorbeeld de verkoop van eigen jeugd bewust niet mee te nemen. Jij kijkt uitsluitend naar wat heeft van Geel gekocht en wat hebben die gekochte spelers opgeleverd. Maar die vergelijk kan je helemaal niet maken want niet alle gekochte spelers van van Geel zijn weer verkocht dus dat saldo is per definitie altijd negatief.

21 augustus 2018 om 08:35

In wat is AZ dan veel verder?
In Europa net zo kansloos uitgeschakeld en net zo dom als Feyenoord. En daar lopen ook echt geen geweldenaren meer rond. Zou niet 1,2,3 iemand weten daar die nou zo veel beter is dan wat er bij Feyenoord loopt.

21 augustus 2018 om 08:47

Isrissi zou ik liever op de flank hebben dan Boetius of Larsson... of Till inplaats van Toornstra, maar verder houd het wel op.

21 augustus 2018 om 09:04

@Capis, dit seizoen moet het nog blijken of Az verder is maar als je vorig seizoen een redelijk aantal punten achter ze eindigd zegt dat wel iets, en kwa spel is Az wel een stuk verder want tegen Excelsior was het ook weer niet om aan te gluren..

21 augustus 2018 om 09:13

@kokkie: vorig jaar bizar veel blessures bij Feyenoord. Je eerste spits heel lang er uit. Bijna heel je verdediging heel het jaar. Op het einde van het jaar was iedereen er wel weer en draaide het weer goed. Plus in de onderlinge duels was AZ steeds kansloos, zelfs in de finale van de beker.

Tel daar bij op dat die hun 2 beste spelers zijn kwijt geraakt. Nee Feyenoord speelde niet best afgelopen wedstrijden maar dat is wel weer heel erg de waan van de dag

21 augustus 2018 om 09:44

@capis: Qua jeugd zijn we zo'n beetje in alles verder nu. Een hypermodern complex die nog verder uitgebreid gaat worden, een beloftenelftal in de KKD en een groot aantal talenten dat doorkomt. Nu kunnen we een hoop zeggen over de beloftenteams, maar voor de ontwikkeling van talenten is dat goud. Dat heeft Feyenoord niet. Die gasten hebben nauwelijk serieuze wedstrijden die ze kunnen spelen. Wat dat betreft kan AZ (maar ook Ajax en Psv) jonge talenten een heel ander perspectief geven dan Feyenoord. Daarnaast is het aantal talenten dat de laatste jaren doorstroomt groter. Bij Feyenoord lijkt dat een beetje te stokken na de generatie Bmi, De Vrij, Clasie en later Kongolo.. Je hebt er nu een paar die meedoen, maar dat zijn alles behalve uitblinkers. Dat terwijl jongens als Koopmeiners, Til, Stengs en Boadu echt sterkhouders zijn, of dat in de zeer nabije toekomst gaan worden.

21 augustus 2018 om 09:48

Wat betreft de eerste elftallen ligt het niet zover uit elkaar. Ik zei vooraf al dat PSV en Ajax voor de titel gaan strijden en Feyenoord, AZ en eventueel Vitesse voor plek drie. Ik zie geen reden om die mening te herzien. Weghorst mis je niet echt. Die is heel bedrijvig, maar kan niet voetballen. Daar krijgen we Johnsen en Boadu voor terug. Dat heft elkaar wel op. Jahanbakhsh is inderdaad groter probleem, maar daarvoor hebben we nu Stengs en Rotariu. Laatstgenoemde moet alleen nog ritme krijgen en Stengs zit er weer aan te komen. Als die hetzelfde niveau haalt als voor zijn blessure zijn wij Jahanbakhsh zo vergeten. Op links heeft Idrissi nu concurrentie gekregen van Gudmundsson. Allemaal prima. In de breedte zijn wij dus sterker geworden, al moeten we nog even kijken hoe het gemis van Jahanbakhsh zich laat voelen.

21 augustus 2018 om 17:02

@AZAlkmaar2: Kan je wel weer een mooi verhaal ophangen, zoals jullie dat elke x weer doen, maar het feit blijft dat als het er op aankomt, jullie elke x verliezen van de grote 3. AZ kan leuk ballen, maar als het echt moet gebeuren tegen de grote 3 geven ze niet thuis. AZ wil zich graag meten met Feyenoord, maar komt kwa historie en achterban, niet eens in de buurt van Feyenoord. AZ is en blijft een leuke subtopper, maar ook niet meer dan dat. Ze zullen nooit de uitstraling van Feyenoord genieten, al blijkt dat voor jullie een behoorlijke frustratie te zijn. Begint Calimero achtige vormen aan te nemen.

21 augustus 2018 om 17:25

Feyenoord stond afgelopen zondag met 8 zelf opgeleide spelers op het veld?!?! Hoe kan je dan zeggen dat stokt een beetje??

Ik zeg ook er waren 2 jaar erg zwakke generaties ja. Maar komende zijn juist echt weer top! Complex van Feyenoord is ook aangepakt net nieuw en zijn ze ook nog mee bezig? Dus in wat is dat verder?

Jeugd geen uitblinkers? Vilenha is al jaren een dragende kracht en al verder dan de AZ talenten. Maar zeker de jongens die nu aansluiten gaan heel ver komen weer

De stap naar het eerste elftal was vaak te groot. Dat is dus de reden dat ze het niveau van 1 af hebben laten glijden

Typisch iets wat een club zonder geld zou zeggen. Natuurlijk als je grote talenten in huis hebt moet je die de kans geven. Maar ze gaan al de fout in door een doelstelling eraan te verbinden. De jeugdopleiding is geen fabriek waar topspelers aan de lopende band geproduceerd worden. Ze kunnen wel zeggen we willen 50% uit de eigen jeugd opstellen, maar je moet juist kijken naar de kwaliteiten. En ik geloof sowieso niet dat minimaal 50% de kwaliteiten heeft voor het niveau dat Feyenoord na streeft.

Het is nu eigenlijk gewoon bouwen op dom geluk en gokken dat er een gouden lichting komt.

Kiest .. uhu .. vind et tijd worden dat er es wat meer eigenjeugd doorstroomt maar ervoor kiezen vind k een groot woord..

Bedoelt hij al die jeugdspelers die inmiddels bij Bayern München, Manchester City en Manchester United spelen? Zo’n El Hankouri is een leuke speler, maar kon zich bij Willem ll al niet onderscheiden. Dat nieuwe jeugdcomplex is allemaal leuk en aardig, maar ik geloof niet dat een Zirkzee en Chong daarvoor wel in Rotterdam waren gebleven.

21 augustus 2018 om 07:56

Denk je dat hankouri en die zirkzee en chong de enige talenten zijn ? Lopen ng best wat jongens rond die wel eens een kans verdiennen alleen moet gio ze wel een kans geven! Zon hankouri in ze 1e seizoen mag 2x invallen doet dat 2x leuk, maar vervolgens mag die 6/7 maanden geen minuut meer maken en een bilal mocht fout na fout maken

21 augustus 2018 om 07:56

Wil daar trouwens niet mee zeggen dat hankouri goed genoeg is maar meer van hoe gio te werk gaat

21 augustus 2018 om 08:15

Inderdaad zonde van het talent, en te laf om eens een keer risico te nemen

21 augustus 2018 om 09:02

Dat laatste is ook helemaal waar. Voor een Chong en Zirkzee lagen contracten en sterke plannen (zoals 2 generaties overslaan, snel aansluiten bij 1, etc.) klaar en meer kan je in zo'n situatie ook niet doen. Zij wilden helaas sowieso vertrekken. Maar dat gebeurt bij alle clubs wel en het betekent niet dat al je toptalenten vertrekken, hoor. Het is alleen een utopie dat je ze er allemaal bij kan houden.

Zoeits heeft alleen nut als je een coach hebt die spelers beter maakt. Die hebben we niet.

21 augustus 2018 om 09:19

Klopt. Van Geel heeft zijn potje, wat werd gevuld na het kampioenschap, gewoon alweer geleegd. We zijn wat dat betreft gewoon weer terug bij af. Maar gelukkig kunnen we het resultaat van zijn geweldige aankopen elke week met bewondering aanschouwen, in de vorm van een fris en heerlijk voetballend elftal met spelers die echt weer worden verkocht voor minimaal twee keer de aanschafwaarde.

Wie gooit deze man er eindelijk uit? Hij begint gewoon een gevaar voor de club te worden, je komt geen stap verder met Van Geel. Het geld gaat er nog sneller uit dan in, en 90 aan middelmaat. Hij moet gewoon weer lekker naar een club die een man als Van Geel kunnen gebruiken. Hij is namelijk prima voor een club die het met een beperkt budget moet doen, daar ligt zijn kwaliteit. Maar op een gegeven moment houdt hij de groei tegen, en moet er afscheid van worden genomen.

21 augustus 2018 om 09:25

Want Karsdorp, Elia, Jorgensen, Kongolo, Vilhena, Van der Heijden etcetera hebben zich niet ontwikkelt.

21 augustus 2018 om 09:43

@fr12jules
De reden dat Karsdorp op RB terecht is gekomen komt door Fred Rutten, maar dat is een speler die zich in de periode van GvB goed heeft ontwikkelt. Elia ontwikkelt bij Feyenoord door Gvb? Kom op man. Jorgensen? Die was al een veel scorende spits in de Deense competitie, die kwam dus al op een bepaald niveau naar Feyenoord. En kan je nou echt zeggen dat hij elk jaar beter is gaan spelen? Ik denk van niet. Heeft sinds zijn binnenkomst redelijk gelijkwaardig gepresteerd.

Vilhena? Echt een modelvoorbeeld van een speler die zich totaal niet ontwikkelt. Staat als sinds het vertrek van Koeman stil in zijn ontwikkeling. Van der Heijden speelde beter bij Vitesse dan bij Feyenoord en is nog steeds gewoon erg matig. Heeft zich wel goed herpakt na een matige start toen hij er net was. Echter, ook gewoon geen Feyenoord materiaal.

Daarnaast, het gaat om het grote plaatje. Er zullen echt wel spelers zijn die ondanks GvB als trainer zich gewoon ontwikkelen. Maar zien we dit nou op grote schaal? Het is gewoon zoeken naar enkele spelers in de meer dan 3 jaar dat hij er al zit die significant beter zijn geworden. Zelfde geld voor het veldspel, er is totaal geen structuur of speelwijze te herkennen waarvan je kan zeggen; ja, daar is de hand van Van Bronckhorst in te herkennen.

21 augustus 2018 om 09:48

Dat Karsdorp door Rutten op de RB kwam doet toch niets af aan het feit dat hij zich onder Gio heeft doorontwikkeld? En Vilhena ontwikkelde zich vorig seizoen nog tot (veel)scorende middenvelder en betrouwbare pitbull, terwijl hij ervoor een postbode was en heel veel zwom omdat hij z'n plek steeds verliet.

Jorgensen was veel meer een schaduwspits in een 442 en ontwikkelde zich (ook met Makaay erbij) tot een echte centrumspits met de rug naar de goal.

En dan vergeten we nog een Kongolo, etc. of Malacia/vente die stappen maken onder Gio.

21 augustus 2018 om 18:17

Klopt. Hieronder staat al genoeg uitleg. GvB zou nu nóg Bilal in willen brengen, ook al speelt ie in Turkije. Toornstra idem. Vreselijk wisselbeleid, vreselijk veldspel, geen ‘plan B’ en vooruitgang bij de ploeg. Dan doe je iets niet goed. GvB maakt spelers en Feyenoord niet beter. Integendeel

21 augustus 2018 om 18:23

Vente is (nog) niet doorgebroken, die is in feite 3e spits. Malacia wel, maar ook dat is uit armoede/blessures. Gokje dat goed uitpakt. Maar je mag vinden dat GvB de juiste man is hoor. Ik vind het veldspel niet om aan te zien en tactisch is hij vreselijk zwak. Niet bevoordelijk voor jonge talentvolle spelers.

21 augustus 2018 om 09:28

Iemand die dat wel kan is van Gaal. Hij is beschikbaar. Zou wel een 'shock move' zijn, maar geef hem carte blance de komende 4 jaar en laat hem bouwen; bij uitstek een trainer die jeugd een kans geeft en beter maakt.

21 augustus 2018 om 18:11

Ik roep al 10 jaar dat van Gaal moet komen. Truus is Feyenoorder. Ik denk alleen dat het ‘fijne’ gedeelte van de supporters iets teveel kapot hebben gemaakt bij Louis.

Aangezien er geen scouting IS ,moeten ze deze oplossing wel nemen.In feite betekent het stilstand en dus achteruitgang.Hoe goed je jeugdopleiding ook is,je ontkomt niet aan aankopen ,maar ja als je geen scoutingsapparaat hebt of opgezet hebt kom je in deze situatie.Noodsprong,en je neemt dus genoegen met plaats 4 of 5.... Met dank aan v Geel en v.Bronkhorst..Ipv het kampioenschap uit te bouwen,een complete teruggang naar af.En v. Geel maar weer met zn pareltjes op de foto,waar je later niets van terughoort......wat een afgang....en alleen om het hachje van van Geel en Bronkhorst te redden....

21 augustus 2018 om 08:20

Dat was te verwachten, met het halen van spelers die in goede tot matige competities al niet meer goed genoeg bleken. (Boetius Elia amadi persie berguis enz). Die spelers haal je niet voor de toekomst, enkel om een keer kampioen te worden en geld op te verliezen helaas

Dit is geen bewust keuze maar een geforceerd besluit door de rampzalige aankopen van de laatste 4 seizoenen. Er is geen cent meer over dus dan moet je wel terugvallen op eigen jeugd.

21 augustus 2018 om 08:51

Ik heb net even gecheckt. Feyenoord heeft een positief transfersaldo van 30 miljoen over de laatste vier jaar.

21 augustus 2018 om 09:40

En is die 30 miljoen vrij besteedbaar ?

21 augustus 2018 om 17:42

Nee, natuurlijk niet. Het is 30 miljoen over vier jaar. Ga er maar vanuit dat het grootste deel weer hergeinvesteerd is. Maar dan nog, jaar op jaar is het transfersaldo van Feyenoord positief. Het rendement is gewoon bijzonder laag.

21 augustus 2018 om 10:59

Jij gebruikt elk moment om te kunnen zeiken he. Weet je hoeveel goeie aankopen er gedaan zijn. Die strepen de slechte naar mijn mening makkelijk weg. Overmars heeft zeker net zoveel miskopen gemaakt als van geel maar die wordt hier gezien als een fantastische td.

21 augustus 2018 om 15:57

Op mijn netvlies staan vooral matige aankopen / aanwinsten. Het terughalen van Elia en Kuyt was goed, maar Kuyt zou hoe dan ook terugkeren dat is niet speciaal aan vGeel te danken. Welke goede aankopen zijn er dan gedaan die alles makkelijk wegstrepen?

Hoeveel spelers halen we nog die het elders goed doen, maar bij Feyenoord opeens niet meer kunnen? En vervolgens die gasten maar afserveren als talentloos. Zo zonde.
Gio en die bamihap verpesten elk talent.

Mag je Daley Blind nu nog als eigen jeugd bestempelen nu er zo'n fors bedrag voor is betaald, of is het gewoon een aankoop? Maar in principe, dat vergelijken tussen clubs met hoeveel eigen zelf opgeleide spelers ze spelen is natuurlijk onzin. Het gaat om de prestaties op het veld. En of dat met 11 opgeleide spelers is, of met een vreemdelingen legioen maakt niet uit. Alleen winst telt!

21 augustus 2018 om 09:04

Het verkoop en aankoopbedrag van Blind was ongeveer even veel. Dus heb je hem een paar jaar ervaring laten opdoen bij Manchester United zonder winst of verlies. Maar wat maakt het inderdaad uit. De punten tellen en niet de eigen jeugd of aankopen.

21 augustus 2018 om 09:21

Tja daar heb je dan wel weer gelijk in. Klinkt wel mooi ook, paar jaar ervaring op laten doen bij United om hem daarna weer de kans te geven haha. Alsof je hem weer aan Groningen hebt uitgeleend.

21 augustus 2018 om 10:02

Alleen bij United stond hij vorig jaar nog 6X basis in de Champions League..

21 augustus 2018 om 09:27

Dat zal voor Van Persie ook gelden. Ik vermoed dat ze die ook hebben meegerekend maar is idd een non-discussie.

Krijg eerder het gevoel dat dit noodzakelijk is dan vrijwillig.
VaN geel heeft teveel missers gehad en heeft een heel beperkt scoutingapparaat.
Waar van geel in het begin bij Feyenoord nog bewierookt werd blijkt hij nu toch zelf kwalitatief te min. Hij vind gewoon te weinig goede spelers en.lijkt geen scouts buiten Nederland te hebben

21 augustus 2018 om 08:51

Het zal waarschijnlijk makkelijk praten zijn, maar dat Amrabat en co nu vervangen worden door jeugdspelers is (zelfs met van Geel aan het roer) geen verrassing. Dit staat namelijk al langer op de planning dan deze zomer. Als Vilhena was verkocht (of wordt verkocht) zouden Amrabat/tapia een plek opschuiven en dezelfde plek van nu ook ingenomen worden door een jeugdspeler.

En aangezien er ook (erg) veel talent schuilt in de lichtingen na hen, wordt er ook op de lange termijn met hen rekening gehouden.

Ja sorry hoor en Feyenoord wil meedoen voor de titel . Kan zo natuurlijk niet he

21 augustus 2018 om 09:20

Titel kunnen ze wel vergeten dit jaar. Dus ik vind het wel goed als ze dan voor de jeugd kiezen. Er lopen goede talenten rond en met jonge basispelers creeer je kapitaal op het veld. En dat heeft Feyenoord echt heel hard nodig.

Het geld zal wel weer op zijn. Dan gaan clubs meestal noodgedwongen over op spelers uit eigen jeugd. Zelden is dat echt een keuze. Kijk maar hoe Feyenoord jaren terug opereerde. Financieel aan de grond met 40 miljoen schuld nadat Bosz er een puinhoop van had gemaakt gen gelukkig had Willem Janssen wat goede jeugdspelers klaarstaan. Dankzij die jongens klimde Feyenoord financieel uit het dal en zodra er weer geld was, was van Geel de eerste om meteen de eigen jeugd te laten vallen en te gaan voor aankopen als Tapia, Kramer, Vejinovic, Larsson, Kazim-Richards, Boetius, St Juste, Amrabat, etc.

21 augustus 2018 om 08:25

Ik heb het aanstellen van van Geel vanaf dag 1 al vreemd gevonden. Bij Ajax ook pure middelmaat gehaald en zijn succes bij AZ kwam ook door het leeg plukken van zijn oude werkgever met een mooi elftal (Willem 2).
Wat dat betreft heeft meneer maar 1 handelswijze en is ie weinig creatief.
Als Feyenoord echt de volgende stap wil zetten moeten ze afscheid nemen van hem en een degelijke TD aanstellen die meer heeft dan een abonnement op Fox Sports en whatsapp groepen met ex voetballers van de club

21 augustus 2018 om 08:32

Het is absoluut een goede zet geweest om van Geel te halen, dat heeft er mede voor gezorgd dat ze uit dat diepe dal zijn gekrabbeld. Echter is hij, zoals je al zegt, weinig creatief en lijken zijn opties nu wel zo'n beetje op. Feyenoord moet nu opnieuw stappen naar boven gaan maken en kunnen dat mijn inziens niet met deze man als TD.

21 augustus 2018 om 09:36

Het aanstellen van Martin was ook één grote grap.
Ik bedoel, Ajax jaagt hem weg en Feyenoord haalt hem vervolgens met open armen binnen. Dan snap je het volgens mij niet zo en is tekenend voor het ambitieloze beleid dat er al jaren bij Feyenoord gevoerd wordt.

21 augustus 2018 om 08:56

Een kleine toevoeging. In die periode had Feyenoord ook geen jeugdspelers klaar staan. Dat was de generatie Van Deelen, Ramsteijn, Dammers, Steennvoorden, Schuurman, Achahbar, etc.

Allemaal minuten in het eerste gemaakt maar spelen nu volgens mij ergens in de Jupiler League of zo'n soort gelijk niveau.

21 augustus 2018 om 11:12

Ach toen werd zelfs Armenteros gehuurd en Achahbar naar Duitsland gestuurd. Dat sloeg nergens op, dat was toen gewoon het grootste talent.
Onder Rutten bleek dat je hem prima bij je selectie kon hebben. Heeft heel veel met begeleiding te maken.

21 augustus 2018 om 12:01

Je gaat er dan wel heel makkelijk aan voorbij dat die eigen jeugd zonder versterkingen in 2010-2011 op de 10e plaats eindigde (met echt wel een paar aardige talenten, o.a. wijnaldum, fer, en de vrij) en dat ze in de seizoenen daarna toch echt mede uit dat dal klommen door eerst o.a. el Ahmadi en Guidetti en vervolgens ook spelers als Pele, immers, janmaat etc...
Natuurlijk is het dan lekker als je ook terug kan vallen op eigen jeugd, en zonder die eigen jeugd was feyenoord ook niet so snel weer financieel gezond geworden en mee gaan doen om de bovenste plaatsen als nu het geval was. Maar laten we niet doen alsof dit alleen aan de eigen jeugd te danken was.

Kan iemand mij vertellen welke talenten er bij Feyenoord echt op de deur kloppen? Tiote, Vente en El Hankouri maken weleens minuten maar meer ken ik er niet. Er komt naar mijn mening echt veel te weinig door. Schandalig voor de club die jarenlang de beste jeugdopleiding had. En heel wat spelers die aangekocht zijn waren gewoon op te vullen met jeugdspelers. Dat ze nu wel eerst naar talenten kijken lijkt mij eerder (financiele) noodzaak dan beleid.

21 augustus 2018 om 08:36

Volgens mij is de volgende generatie behoorlijk talentvol met o.a. Wouter Burger (donderdag gedebuteerd), Kokcu, Wehrman, Hanson (nu verhuurd). En vergeet Bijlow niet.

21 augustus 2018 om 08:54

Keeper: Bijlow
Verdediging: Geertruida, Lewis, Knoester en Malacia
Middenveld: Wehrmann, El Bouchataoui, Burger en Kokcu
Aanval: Toure en Vente.

Natuurlijk zullen ze niet allemaal doorbreken maar dit zijn wel spelers die het eerste zouden kunnen halen. Nu afwachten wie uiteindelijk dit seizoen het meeste progressie gaat boeken. Ik vermoed Burger.

Veel vertrouwen in de jeugd... stap naar het eerste bleek vaak te groot... Maar wel je jeugd hardnekkig uit de Jupiler League houden en intussen klagen dat je toptalent uitvliegt naar betere oorden. Late roeping, dit statement. Ik lees dit meer als de deugd die uit nood voorkomt, ofwel het falende technisch beleid van Mr Zelfingenomenheid Martin van Geel, die stelselmatig Feyenoords geld en talent verspilt.

21 augustus 2018 om 08:57

Was op dat moment voor Feyenoord niet mogelijk helaas.

21 augustus 2018 om 19:14

Kan niet en Wil niet liggen naast elkaar op het kerkhof. Dit artikel uit 2017 geeft vooral een beeld van onwil:

https://www.fr12.nl/nieuws/44489-van-geel-tweede-e...
Kennelijk was Van Geel te trots in deze. Liever op een maandagavond ploeteren tegen de beloften van Groningen dan een jaartje in de hoofdklasse vertoeven om vervolgens ook de confrontatie met wat fysieker geweld in de Jupiler League zoeken. Onterecht, want bij AZ zeggen ze veel profijt van hun tijd in de Hoofdklasse te hebben gehad. Leerzaam was het voor hen.

21 augustus 2018 om 20:54

Kan de link niet openen maar ik zal Van Geel hier even citeren. Tevens kan ik mij dat moment nog goed herinneren.

Technisch directeur Martin van Geel legt het in De Telegraaf uit: ''vanaf 2016 moet een club een volledige selectie op de been brengen. Wij hebben minder contractspelers dan de andere topclubs in de eredivisie. We moeten een aparte technische en medische staf optuigen en ook de accommodatie ervoor inrichten.

Feyenoord moet ook één miljoen betalen aan instroomkosten en de club weet dat de entourage niet groot zal zijn. ''ik zie wedstrijden met slechts 300 man publiek. Die ga je in de tweede divisie ook krijgen.''

Feyenoord had dus niet voldoende selectiespelers, accommodatie was niet aangepast om clubs uit de Jupiler League te ontvangen. Er zouden veel hogere security kosten komen en Feyenoord had tegen een miljoen instroomkosten moeten betalen.

Feyenoord moet vernieuwen ! Scouting doorlichten en TD vervangen. Van Geel heeft het goed gedaan maar tijd om nieuwe episode in te gaan.

Ik zou dit toejuichen ware het niet dat sinds van Geel de jeugdopleiding naar zijn hand heeft gezet, er niets bijzonders doorbreekt.
Sinds de oude lichting waar o.a. de Vrij, Karsdorp en Vilhena toe behoorden is het droevig gesteld met dat wat er doorstroomt.

Aan de andere kant. De aankopen van Martin zijn veelal ook zwaar ondermaats. Dan kan je inderdaad beter de jeugd erin zetten en hopen dat er eentje bij zit dat redelijk mee kan komen.

21 augustus 2018 om 08:52

Jij hebt geen vertrouwen in de lichting Geertruida, Lewis, Knoester, El Bouchataoui, Burger, Kokcu en Toure?

21 augustus 2018 om 09:32

Niet bepaald nee. Ik vind ze niet bepaald opvallen. Ja heel misschien Touré.
Geertruida bijvoorbeeld heeft paar kansen gehad in het 1e en dat vond ik in 1 woord dramatisch.

21 augustus 2018 om 09:37

Maar baseer je dat alleen op minuten in het eerste of is jouw standaard de Chongs van deze wereld?

21 augustus 2018 om 10:55

Geertruida is toch ook een cv en moest steeds als rb opdraven in een team dat slecht draaide. Dan kan je het moeilijk goed doen.

Mooi om te lezen. Geef die Noah Lewis is een kans. Centrale verdediger bijna 2 meter en beresterk. Volg hem al sinds hij in de jeugd van feyenoord speelt. pure klasbak.

Slechte keuze, Feyenoord heeft nou niet echt een noemenswaardige generatie in de opleiding. Terwijl PSV en Ajax met aankopen behoorlijke selecties neerzetten, is het bij Feyenoord dikke crisis. Trek die creditcard en haal een versterkingen nu het nog kan!

21 augustus 2018 om 13:41

Dan moet je die creditcard niet aan van Geel geven, want dan krijg je rommel. Dan liever eigen jeugd de kans geven

Ik denk maar dat is mijn mening dat de fout is geweest dat Feyenoord na het behalen van het kampioenschap weinig tot niets heeft geïnvesteerd qua spelers en dan ook nog wat met ervaring.
Want spelers gaan weg maar komt niets bij

21 augustus 2018 om 08:40

Ze hadden inderdaad een paar echt goede spelers moeten halen. Nu hebben ze een hele hoop geïnvesteerd in meevoetballers. Dan had je beter een paar echt goede kunnen nemen en jeugdspelers daar omheen zetten.

21 augustus 2018 om 08:41

Precies jeugd is de toekomst maar niet 11 jochies

21 augustus 2018 om 08:46

Ik wil ook niet 11 jochies neerzetten maar bedoelde dat je toch net zo goed een jeugdspeler neer kan zetten op de plek van Amrabat, Larsson, Boetius en al die breedte aankopen. Als je die niet gehaald had en dat geld had uitgegeven aan wat goeie en ervaren jongens dan was Feyenoord nu verder geweest.

21 augustus 2018 om 09:00

Ja daar heb je een punt en mag he van geel best aanrekenen ben nooit zo gecharmeerd van hem geweest niet bij az en ook niet bij Ajax

Dit is nogeens een positief bericht. De binnenlandse aankopen blijken geen succes dus dan moet je maar met iets anders komen. Denk ook dat Feyenoord een prima lichting heeft. Malacia is goed, Vente doet het wel prima due middenvelder die er zondag in kwam voegde ook echt iets toe. De rest ken ik eigenlijk niet dus dat blijft nog even een verrassing voor me.

Gouka denkt zelf als Vilhena ook vertrekt, dat er dan wel een vervanger zal worden gehaald en hij denkt Fer. Je schiet er dan nog steeds weinig mee op als dat waar is. Geen Europees voetbal dus een type Fer zou in principe alle wedstrijden kunnen spelen. Daarachter nog Tapia. Wat blijft er dan over voor de talenten? Juist op deze posities hebben wij goede talenten lopen. Ik zie dus liever helemaal geen vervangers meer op het middenveld. Ook niet als Vilhena vertrekt en zelfs niet als ook nog eens Tapia vertrekt. Geeft enerzijds aan hoeveel vertrouwen ik in de jeugd heb, anderzijds hoe weinig vertrouwen ik in Van Geel heb.

21 augustus 2018 om 09:12

Lijkt me heel sterk dat Fer nog komt en dat zou ook echt totaal onnodig zijn. Los dat ik ook vind dat we goede talenten hebben om de reserve posities in te vullen, is het ook tijd voor Tapia z'n kans. Gio gaf ook al aan dat hij gretig was en heeft dezelfde power (zelfs meer techniek) die Fer ook heeft.

De huidige selectie schiet gewoon wat te kort. Als je dan ook nog jeugd in gaat zetten (in plaats van kwaliteit haalt), dan krijg je een behoorlijk overgangsjaar. Spelers als Karsdorp en Kongolo hebben er ook wel even over gedaan voordat ze een goed niveau hadden. En bij Vente heb ik nu al het idee dat hij iets te kort schiet.

Is dit niet gewoon een noodgedwongen keuze omdat het beschikbare geld naar dramatische aankopen is gegaan? VGeel zou ruimte moeten maken voor een echte TD die er veel meer uit kan halen i.p.v. de standaard eredivisie aankopen. Ook lijkt Gio me niet een trainer die perse spelers beter maakt, dan is gokken op de jeugd nogal een stap. Het rommelt.

21 augustus 2018 om 09:41

Hier tik je wel een goed punt aan, in de aankopen van Feyenoord zit erg weinig fantasie, kijk even naar Ayoub bijvoorbeeld, die kan gewoon heel goed voetballen, die kan iedereen wel ophalen als je een portomonnee hebt.

Eigenlijk zou je een aankoop als Chadli (of iemand soortgelijks) moeten kunnen realiseren als TD, relatief onbekend en goedkoop, directe meerwaarde, doorontwikkelen en voor de hoofdprijs weg, daar zit natuurlijk de absolute meerwaarde van een TD en ik vraag me af, en vraag de Feyenoorders hier, welke speller er onder v Geel is gehaald die voldoet aan bovenstaande?.

21 augustus 2018 om 09:49

Jorgensen is de enige die mij zo te binnen schiet.

Kijk, haal je een Haps en die gaat na twee jaar voor het dubbele weg, dan is dat op zich ook niet verkeerd. Zeker als je in de tussentijd nog wat wint. Maar er zijn teveel aankopen waar gewoon op afgeschreven wordt.

21 augustus 2018 om 09:54

Dikkebeer

Jorgensen kostte alleen wel 3.5mln toch?
Dat is gewoon een flinke aankoop voor Feyenoord?

21 augustus 2018 om 10:07

Ja, maar dat is bijna de helft goedkoper dan Haps. Ik denk dat het heel moeilijk is om voor rond het miljoen een speler te halen die meerwaarde is voor de Top 3 in Nederland. Kan alleen maar Arias en Schaars bedenken, die samen voor 1.2 miljoen bij PSV kwamen (of iets in die orde van grootte). Zelfs een speler als Midtsjo bij AZ kostte al rond de 2.

21 augustus 2018 om 10:11

Ja maar Arias en Midtsjo zijn wel relatief onbekende namen die eigenlijk per direct een vaste waarde bleken, dat is wel goed gescout op zich.

Tja, is natuurlijk hinken op twee gedachten dit.
Uiteindelijk moet het eerste elftal de sterkst mogelijke selectie zijn en, in geval van Feyenoord, mee kunnen doen om de titel, top 3. Dat is bottom line wat Feyenoord als doelstelling moet hebben.

Het lijkt erop dat een andere doelstelling, het behouden van grote talenten, in dit geval zwaar meeweegt, als we de jeugd deze kansen bieden dan vertrekken ze minder snel omdat ze perspectief zien, en hoe waar dat ook mag zijn, daar koopt het eerste elftal nu niets voor.

Ik neem aan dat de trainer zijn wensenlijstje bij de TD heeft liggen, geen Boetius en Amrabat meer, dat zou toch (bij Verkoop/verhuur) lucht moeten geven voor 1 gerichte aanschaf?

21 augustus 2018 om 10:33

Die eerste selectie had je veel sterker kunnen maken door jeugdige talenten de kans te geven in een jong Feyenoord die uitkomt in de Keukenkampioen divisie. Maar meneertje van Geel heeft dat zelf tegenhouden omdat hij erop tegen is, maar graag een reservecompetitie wilt, maar zo werkt het natuurlijk niet. wanbeleid bij Feyenoord.

21 augustus 2018 om 11:01

Ja dat blijkt nu inderdaad wel zijn vruchten af te werpen, echter, Jong Utrecht bijvoorbeeld is een vrij kansloze selectie die structureel onderaan hangt, de vraag is hoeveel beter die worden.

21 augustus 2018 om 11:09

De voornaamste reden dat Jong Feyenoord nu niet in de Eerste Divisie speelt is simpelweg dat er destijds geen financiële ruimte voor was. Of denk je dat het toeval is dat er pas sinds deze zomer een voltallige groep onder contract staat?

Dat van Geel er persoonlijk op tegen is is bekend, maar de beslissing om wel/geen team in te schrijven ligt bij meerdere dan alleen van Geel en zijn persoonlijk mening staat ook los van zijn professionele.

Nou dit is een mooie ontwikkeling! Hehe eindelijk iets positiefs. Als Feyenoord nu ook de kans krijgt om zich in te schrijven voor de voetbalpiramide dan gelijk doen! Verder alleen aankopen die echt wat toevoegen. Dan krijgt Feyenoord hopelijk ala Ajax op termijn meer slagkracht op de markt voor spelers uit een hoger segment.

Goede keuze, want aankopen van Feyenoord pakken om de één of andere reden bijna altijd slecht uit.

21 augustus 2018 om 10:40

"Bijna altijd" Vind je dat niet heel wat overdreven. Spelers als haps, berghuis, jorgenson, clasie, elia, v persie, kuyt, vermeer en el ahmadi zijn prima aankopen geweest de laatste jaren en dan heb je nog spelers als ayoub, vd heiden, botteghin en jones die niks koste en/of belangrijk waren in het kampioensjaar. Er zijn ook spelers als amrabat of larsson die tot nu te duur zijn of boetius die niet veel presteert (maar die gok was in mijn ogen gerechtvaardigd omdat die maar 1,5mil koste)?, maar wegen die mindere aankopen dan zoveel zwaarder dan alle goeie??

Kongolo is niet uitgeleend aan Heerenveen maar overgenomen door Heerenveen.

21 augustus 2018 om 11:31

Had Feyenoord zo terug kunnen halen

komende paar jaar word het worstelen, maar voor de lange termijn kan het erg leuk worden en nog aardig wat centjes opleveren.
kunnen andere clubs uit de eredivisie nog eens van leren.

Als dit gebeurd schrijf ik Feyenoord definitief af voor de titel. Op die posities heeft nou eenmaal geen spelers die op kunnen tegen PSV/Ajax. Schat Feyenoord dit jaar eerder in, in het rijtje Vitesse/AZ.

21 augustus 2018 om 09:57

Magistra,

Dit jaar zijn Vitesse en AZ erg sterk hoor, ik schat ze beide hoger in Feyenoord op basis van de gespeelde wedstrijden (ok, maar 2 tot nu toe maar de wedstrijdbeelden waren echt overtuigend).

Ik vind het amper verschil maken met PSV en Ajax eigenlijk zelfs.

21 augustus 2018 om 10:51

Vak104,

Vitesse en Az amper verschil in vergelijking met Ajax en PSV? Zet de spelers van deze teams tegenover elkaar en je zult zien dat het kwaliteitsverschil nog heel groot is.

Van der Werf - De Ligt/Schwaab.
Beerens - Neres/Lozano.
Johnsen - Dolberg/De Jong.
En zo kun je nog wel even doorgaan..

21 augustus 2018 om 10:59

Ja, individueel zeker met je eens, qua vertoonde spel, spelstijl en spelbeeld vind ik ze beide sterker en frisser ogen.

Echt een voorbeeld hoe je dus Geen beleid moet voeren, 2 jaar geleden kampioen , genoeg inkomsten gegenereerd met Europees voetbal ...

het jaar derop..22 punten verlies op kampioen en een jaar later doe je gewoon niet meer mee in zowel de landstitel als europa...

Nou dan maar voor de Knvb beker he!

Enorme wanbeleid...

21 augustus 2018 om 09:59

Dat weet ik dan weer niet Peterpan, als je het beleid puur baseert op resultaten kun je in gekke valkuilen stappen (ik weet er bij Twente alles van!), je kunt ook zeggen dat je blij bent met de successen maar dat je je kop niet op hol laat brengen en je portomonnee gewoon leidend laat zijn.

'heeft de clubleiding veel vertrouwen in de talenten uit de jeugdopleiding en krijgen zij voorrang.' Lulkoek! ook met de eventuele verkoop van Vilhena, Ambrabat en /of Boëtius heeft Van Geel nog steeds te weinig geld om geschikte vervanging te halen. Er zullen hier en daar nog wat financiële gaten uit het verleden gedicht moeten worden en dan nog zal het saldo op Feyenoord's banksaldo niet al te hoog in de plus staan.
Dus nobel praatje voor de bühne, maar het is gewoon weer noodgedwongen.

21 augustus 2018 om 10:13

Onzin. Als je die drie verkoopt hou je er 10 tot 15 miljoen aan over en kan je wel degelijk een vervanger halen. Alleen is er binnen Feyenoord (al langer) en zeker bij Gio vertrouwen in de aankomende generatie talenten. Vooral Burger gaat als een raket qua ontwikkeling.

Ja, je ziet bij Feyenoord geen lange termijn beleid...als Amrabat niets had aangegeven en Boetius niet was weggestuurd, had V Geel deze uitspraak nooit gedaan.

Als het een streven is om 50% eigen jeugd door te laten stromen, dan snap ik deze zulke middelmatige aankopen niet..

Heel goed besluit van Feyenoord!! Al wat middelmatige spelers van de hand gedaan..!! Bilal, vejinovic, jpb, amrabat... en er staan echt wat goede talenten te wachten.. burger, knoester, summerville, de mooij ( super talent ) el bouchataoui, malacia, touré en bijlow nog even geduld dan kan gio via de voordeur de kuip verlaten en zal Kuijt zijn rol overnemen!! Kuijt is nu aan de hand van cor Adriaanse de fijne kneepjes aan het leren met veel van onze talenten en zal straks met deze jeugd de stap maken naar Feyenoord 1. Met daarbij het super de luxe trainingscomplex en het nieuwe varkenoord staat er een goede basis om verder te gaan!!!

Van Janmaat naar middelmaat, van de Vrij naar vrijwel niks, van Nieuwkoop naar goedkoop, van mannen naar ventje naar Vente..van Jan met de pet op naar Geert met de trui aan..naar Amrabadeendje..
Ok, deze is wel positief: Er zal geen Warner Hahn naar kraaien, want van bijrol naar Bijlow!
...maar van Geel zucht..

Feyenoord is zo gigantisch dom en naief. Ajax en PSV je grootste concurrenten hebben teams met jeugd in de Keukenkampioen divisie. Feyenoord heeft deze niet en zal dus nooit het zelfde niveau spelers hebben als PSV en Ajax.
Waarom zijn de talenten van Ajax zo volwassen? omdat deze al serieuze weerstand hebben gehad in de eerder genoemde competitie. Vervolgens staat ze er direct in de eredivisie (de ligt, de jong, v Beek, mazraoui, Eiting)

Dus als Feyenoord zo graag eigen jeugd wil laten spelen, moet je wel de mogelijkheid hebben om deze spelers serieuze weerstand te bieden voordat ze in het eerste terecht komen anders voegen ze 0.0 toe en zullen Psv, Ajax maar ook een Utrecht gewoon altijd beter zijn omdat zij tevens geld generen door de jeugd voor veel hogere bedragen te kunnen verkopen.
Dom Feyenoord!

Goed zo. Tussenjaar voor Feyenoord. Kampioen worden is gezien de mogelijkheden van Ajax, PSV en zelfs AZ en Vitesse niet realistisch.

de jeugd is alleen van toegevoegde waarde als ze goed genoeg zijn en je elftal naar een hoger niveau tillen zoals een De Ligt bij Ajax bijvoorbeeld. ik hoop dat de Feyenoord talenten die nu de kans krijgen dat zijn want anders schiet je er weinig mee op.

er hoort een balans te zijn van goede aangekochte spelers en jeugdspelers. met alleen jeugdspelers ga je het niet redden tenzij je voor elke positie een toptalent hebt lopen maar dat heb ik nog nooit bij een club gezien

eigen jeugd is goed en daarnaast alleen ervaring van buiten of idd. oud spelers en als je een echte goede aankoop kan doen en eens 1 de zoveeltijd een gokje ala jorgensen

Gewoon de spelers -19 durven opstellen, met v. Persie en de huidige keeper erbij. Worden ze gewoon weer kampioen.

Opvallend dat er weer een hoeveelheid Ajax supporters reageren op dit artikel en altijd hun ongenoegen over de club Feyenoord willen spuien. Ga je eens bezig houden met jullie eigen club, want 1-1 tegen Heracles en ter nauwernood winnen van VVV, met hulp van de scheidsrechter is nou ook geen overbodige luxe, ondanks de 2 “ wereldaankopen” Blind en Tadic. Volgens mij valt er nog voldoende aan te merken op jullie eigen club, want daar is het ook geen rozengeur en maneschijn.

De reden is dat ze geen geld hebben maar het is marketingtechnisch natuurlijk leuk om te roepen dat je vol voor de jeugd gaat. Ze willen heus wel meer ervaren aanwinsten kopen maar zijn vergeten Jorgensen op zijn top te verkopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren