Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik denk dat dit het beste Ajax is van de afgelopen tien jaar’

Laatste update:

Erik ten Hag beschikt over de beste Ajax-selectie van de afgelopen tien jaar. Althans, dat stelt Pierre van Hooijdonk. De oud-speler van onder meer Feyenoord en Benfica is onder de indruk van de kwaliteit in de selectie van de Amsterdammers. Volgens Pi-Air is het huidige Ajax beter dan het team dat vorig jaar de finale van de Europa League behaalde.

Van Hooijdonk vindt Ajax op dit moment beter dan de ploeg van jaren geleden waarin Luis Suárez, Jan Vertonghen, Toby Alderweireld en Christian Eriksen speelden. "Ik denk dat dit het beste Ajax is van de afgelopen tien jaar. Beter dan de ploeg die de Europa League-finale haalde? Ja, dat vind ik wel. Meer ervaring en met Ziyech en Tadic is er ontzettend veel voetbal."

Van Hooijdonk heeft er dan ook vertrouwen in dat Ajax zich kwalificeert voor de groepsfase van de Champions League. Als de ploeg van Ten Hag de dubbele confrontatie met Dynamo Kiev overleeft, is het tot en met december zeker van Champions League-voetbal. “Ik heb Ajax dusdanig goed zien spelen tegen Standard Luik dat ze in staat zijn om de Champions League te halen. Ze zitten dichter bij de Champions League dan de voorgaande jaren", aldus Van Hooijdonk bij Studio Voetbal.

Ajax rekende in de tweede voorronde van de Champions League af met Sturm Graz. In de derde voorronde waren de Amsterdammers te sterk voor Standard Luik. In België bleef Ajax steken op een 2-2 gelijkspel, waarna vorige week in de Johan Cruijff ArenA de klus werd geklaard door met 3-0 te winnen.

Ben jij het eens met Pierre van Hooijdonk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mee eens. Kost een duit maar dan heb je ook wat 😀

20 augustus 2018 om 18:09

We hebben misschien wel veel uitgegeven maar ik vind de selectie niet in balans. In de verdediging staan twee middenvelders. Rechtsback vrij zwak. Backup is ook niet overal even volledig. Een reserve keeper die nergens bij kan. Dat maakt de defensie echt heel zwak.
Middenveld is wel sterk bezet. Voorin wel oke. Wanneer tadic of neres wegvalt dan doe je wel meteen een grote stap terug.

20 augustus 2018 om 18:39

Elke dag hetzelfde gezeik van jouw Hans, wanneer kap je daar nou eens mee? Ajax heeft 4(!) spelers voor rechtsback en jij zegt doodleuk dat er meer bij moet. Eerst moeten er 2 weg alvorens er überhaupt 1 bij zou kunnen, maar jij blijft gewoon ongefundeerd je gal spuwen onder het mom van 'de kritische supporter'. Louis van Gaal en Mourinho zagen in Blind meer een verdediger dan een middenvelder, maar zure Hans zal het wel beter weten. Alsof Ajax er de club naar is om 4 gelijkwaardige buitenspelers van 15 miljoen onder contract te kunnen hebben, man man.. Bande bovendien ook langdurig geblesseerd. Je probeert zoveel te zeggen met zo weinig argumentatie, waarom ben jij eigenlijk nog fan van de club en volg je het voetbal nog als je er alleen maar negativiteit uit haalt?

20 augustus 2018 om 18:40

Oh vergeet ik de keepers nog, waar van Leer gewoon de 2e keeper is maar ook daar heeft Ajax momenteel pech.

20 augustus 2018 om 19:49

Shorty, ik kan me niet herinneren wanneer hansje voor het laatst positief over Ajax is geweest.

20 augustus 2018 om 20:29

Ik ben toch positief over middenveld en aanval? Maar de verdediging schiet te kort. Mag dat niet gezegd worden?
Blind wint geen kopduels van lange spitsen en is gewoon een 6.
Lampru kan je toch niet serieus nemen? Waarom mag dat niet gezegd worden? Kreeg niet voor niets 1 jaar. De man kan nergens bij. Kan ik ook niets aan doen

20 augustus 2018 om 20:59

Volgens mij is Benjamin van Leer tweede keeper van jouw Ajax, Hans.

20 augustus 2018 om 21:07

Hansje, Van Leer is tweede keeper. Lamprou is derde keeper.

20 augustus 2018 om 21:11

Is die geblesseerd dan? Lamprou liep warm tegen vvv

20 augustus 2018 om 22:03

Lamprou is een prima 3e doelman. Zeker voor de Eredivisie. Overigens is Kotarski 4e doelman.

Als hij zo slecht is volgens jou, noem eens wat situaties waarin hij slecht heeft gekeept? Laatst werd nog zijn inzet en coachende rol tijdens trainingen geroemd door Sierhuis en Eiting.

21 augustus 2018 om 06:13

Zijn inzet zal best prima zijn. Maar bij Feyenoord en Willem2 heb je toch gewoon gezien dat hij gewoon te klein is? Waarom nou iets recht praten dat krom is. Bij afstand schoten kon hij er gewoon niet bij vanwege zijn rijkwijte. Bij corners en ballen die hoog voor de pot komen is het ook een ramp. Zeker als je defensie maar 1 goede kopper heeft.
Maar is van leer nog geblesseerd? Kyle geeft geen antwoord meer. Volgens mij is die weer fit

21 augustus 2018 om 11:13

Voor een Ajax fan heb je wel erg weinig feitelijke kennis Hans, maar goed maak jezelf lekker verder belachelijk. In de laatste 5 jaar heb ik jou echt alleen maar zien zeiken, dat doet me vermoeden dat je geen Ajacied bent, of gewoon het heel leuk vind om een beetje opschudding te creëeren op internet. Voor een man van 50 jaar is dat wel een beetje sneu, vind je niet?

21 augustus 2018 om 14:32

Ik heb dit jaar voor de 28-ste keer op rij een seizoenkaart dus je perceptie klopt niet. Maar waarom mag je hier geen kritiek hebben op het beleid van Overmars? De feiten liegen niet. Ik vind de selectie al jaren niet in balans. Heeft helemaal niets met opschudding zoeken te maken.
Ik onderbouw ook altijd waarom ik iets vind. Dus je perceptie klopt niet
En of van leer nog geblesseerd is.....echt geen idee. Maar Lamprou vind ik echt geen Ajax waardige keeper. Is gewoon veel te klein heb je bij feyenoord en willem2 vaak genoeg kunnen zien toch?

21 augustus 2018 om 19:19

Het enige waar Hans gelijk in heeft, dat is dat we voorin wat missen.
Kluivert is weg en Tadic ontpopt zich steeds meer als een hangende linksbuiten dan wel een nr 10.
Nu Neres wegvalt missen we diepgang op de vleugels, daar ontbreekt het gewoon nogal aan.

21 augustus 2018 om 22:40

@jc63
Neres wordt morgen een groot gemis.benieuwd hoe we dit gaan opvangen.maar als je verder vindt waarom ik geen gelijk heb, ben ik benieuwd waarin niet en waarom niet

Niks van gezien tegen Hereacles en VVV. Dat soort ploegen moet je zoek spelen met dit materiaal.

20 augustus 2018 om 17:56

VVV speelden ze ook zoek, bij vlagen. Understall was een grote sta-in-de-weg. Anders hadden ze daar met ruime cijfers gewonnen.

20 augustus 2018 om 18:00

poh, VVV weggespeeld. Van het beste Ajax sinds 10 jaar mag er wel meer verwacht worden lijkt me zo.

20 augustus 2018 om 18:08

Poh, tegen de al tweede! tegenstander in de competitie, speelde Ajax gewoon naar behoren. Ook hebben ze in de Europese wedstrijden tot nu toe laten zien tot wat ze in staat zijn.

Of verwacht jij dingen die buiten wedstrijden om gebeuren, aangezien ze al zo enorm veel podia hebben gehad om hun potentie te laten zien?

20 augustus 2018 om 18:12

@likdat
Naar behoren? Heb je de wedstrijd gezien? Blijkbaar niet.
Wanneer de VAR niet had ingegrepen en Ajax met 1-0 verliest, was het dan ook naar behoren?

20 augustus 2018 om 18:47

@likdat

Ik wil niet bijdehand of vervelend gaan doen maar van het Beste Ajax in 10 jaar mag je wel iets meer verwachten dan 4 punten en een doelsaldo van 2 tegen 1 na 2 naar behoren gespeelde wedstrijden.

20 augustus 2018 om 17:59

Tegen VVV dat 88 minuten lang de bus parkeerde op het traagste veld van de eredivisie is een 0-1 een maximaal resultaat.
Heracles was hopelijk een incident en 3 dagen later ook volledig goed gemaakt door een wedstrijd eens goed gas te geven. En juist wanneer Ajax goed gas gaat geven zijn ze zeer lastig te stoppen.

Dus in plaats van dat je er niks van gezien hebt tegen Heracles en VVV zou je de wedstrijden tegen Sturm Graz en Standard eens terug moeten kijken. Daar zie je de potentie ook tot uiting komen.

20 augustus 2018 om 18:05

Hoezo zijn jullie zo trots op de wedstrijden tegen sturm Graz. Wist je dat Graz ook is uitgeschakeld in de vEL door AEK Larnaca uit Cyprus. (5-0 en 0-2). Sturm Graz is gewoon Jupiler league niveau.

20 augustus 2018 om 18:10

Twee Europese wedstrijden gewonnen, dus punten. Dus trots.
Mooi verzorgd voetbal gezien, vooral in de returnwedstrijd, na een korte voorbereiding. Dus trots.

Bovendien hebben we allemaal kunnen zien hoe bepaalde Nederlandse ploegen het doen tegen clubs van het zogenaamde Jupiler League niveau.

20 augustus 2018 om 20:20

Wist je dat Feyenoord en AZ beide zijn uitgeschakeld door clubs van Jupiler league niveau. Dus enof ik trots ben. Wij gooien er tenminste niet met de pet na. En dan komt daar nog eens bij dat niet 1 aanwinst in de basis stond de eerste wedstrijd tegen Sturm. Dus zelfs onze wisselspelers gooien er niet met de pet na. Vervolgens wordt Standaard ook te kakken gezet in de Arena, maar dat is vast en zeker een ploeg die om degradatie zou spelen....... intussen zijn vijf van de drie ploegen uitgeschakeld in de voorronde en blijven Ajax en PSV over.......

21 augustus 2018 om 01:07

Dan moeten VVV en Heracles ook wel willen voetballen als ze met z'n 11en op een kluitje gaan staan zullen zelfs de meeste europese topploegen het moeilijk hebben.

Goed spelen ze nog niet, alleen tegen Standaard een goede match gezien. Maar in de Eredivisie is het niet goed. Ze konden nu zomaar 5 punten achterstaan op psv.

20 augustus 2018 om 17:53

Ze konden ook zomaar gelijk staan met psv nu.

laat ze eerst cl groepsfase behalen en overwinteren(of finale behalen europaleague) en daarnaast kampioen worden in de eredivisie.

Dat zou heel goed kunnen. Alleen mist Ajax een coach die het maximale uit deze groep kan halen. Dat wil zeggen tegen de 'kleinere' tegenstanders. Ten Hag heeft mij persoonlijk nog niet overtuigd.

20 augustus 2018 om 17:54

Geen enkele trainer is goed genoeg in jullie ogen. De supporters vonden Peter en Frank ook niets. Denk dat er in jullie ogen niemand goed genoeg is.

20 augustus 2018 om 18:00

Wat een onzin. Ik denk dat bijna iedere ajacied Bosz tot op de dag van vandaag graag terug ziet komen. Hij had het op een matige start van het seizoen na prima voor elkaar. Laat staan met de huidige selectie die nu toch echt een stuk sterker is dan voorheen.

20 augustus 2018 om 18:06

Bosz werd pas aan het einde van het seizoen gewaardeerd. Halverwege het seizoen waren de meningen verdeeld (veelal negatief nog) en na een wedstrijd of 6 - 8 riepen de meeste Ajacieden dat die moest oprotten, omdat we toen al een aardige achterstand hadden en slecht speelde.

20 augustus 2018 om 20:00

Ik ben ajacied en voor mij hoeft bosz niet terug te komen. Ik vond het een arrogante zuurpruim, en eigenlijk speelde ajax helemaal niet zo goed onder hem. 3 geweldige Europese thuiswedstrijden, die ik eerder toereken aan de ambiance van de avond.

20 augustus 2018 om 20:22

Hahahaha, lekker bezig, stambec!!! Zelfs als ajax de CL wint, zul jij nog wel wat te zeuren hebben. Het spel onder Bosz was prima: aanvallend, hoog tempo, met durf. EL finale gehaald, daar mag je hem best erkentelijk voor zijn.

20 augustus 2018 om 20:27

Stambec nu maak je jezelf belachelijk. Het laatste wat Bosz presteerde gebeurde in 1995, namelijk met aantrekkelijk spel een Europese finale halen.

20 augustus 2018 om 20:32

Hey deArbiter. Integendeel, ik ben al tevreden als ze zich voor de CL kwalificeren, haha. Ik ben overigens ook een stuk sneller tevreden dan je zou denken, alleen word het tijdperk Bosch maar mijn mening een beetje geromantiseerd. De meeste wedstrijden waren zeer matig.

20 augustus 2018 om 22:13

Ik ben het eens met Stambec. Bosz deed een hoop fout en pas na de winterstkop deed hij het beter. Hij had een fantastisch team en wist geen kampioen te worden. Ik zie zelf veel liever De Boer terugkomen. Wat een held is dat. Maar dat is meer iets persoonlijks dan dat het met kwaliteiten te maken heeft. Vind zelf zowel Bosz als De Boer meer overtuigend als trainer voor Ajax dan Ten Hag. Dat vind ik zelf 3 keer niks. Hopelijk bewijst hij m'n ongelijk.

20 augustus 2018 om 18:07

@BGACJDB: dan moet je even beter opletten. Ten Hag gaat het prima doen bij Ajax. Als je ziet hoe Standard en Sturm thuis worden weg geblazen. Het grote verschil is dat deze tegenstanders wilde voetballen wat VVV helemaal niet wilde dus krijg je een andere wedstrijd. Maar ook in deze wedstrijd waren en genoeg mogelijkheden.

Al die analisten moeten meteen weer hun stempel drukken met duffe conclusies op basis van een paar wedstrijden. Heb nu Henk Hoijtink, van Hooijdonk, van der Gijp en Willem Vissers allemaal al betrapt op domme, veel te snelle uitspraken. En dan heb ik het niet eens echt gevolgd.
Laat dat seizoen nou eerst een wedstrijd of 10 duren voor je gaat spreken van een crisis of juist een goede start.

20 augustus 2018 om 18:41

Je kunt toch op voorhand best stellen dat een selectie kwaliteit heeft? Dat die kwaliteit niet garant staat voor resultaat is een ander verhaal, maar dit Ajax is op papier toch ook gewoon een pak beter dan wat we de laatste jaren gezien hebben?

20 augustus 2018 om 18:50

Vond het Ajax onder Bosz uitstekend. Beste voetbal wat ik in lange tijd van Ajax gezien heb. Denk niet dat die selectie beter of slechter was dan de huidige..
Dat deze selectie kwaliteit heeft gaat niemand ontkennen. Maar hoe groot die kwaliteit is kun je alleen afleiden uit resultaten.

20 augustus 2018 om 18:54

Onzin, kwaliteit kan je niet alleen afleiden uit resultaten. Van Persie heeft ook kwaliteit, maar als je volgens jou redenering naar de laaste resultaten gaat kijken kan die er helemaal niks meer van. Is natuurlijk onzin. Kwaliteit valt uit meer af te leiden dan alleen resultaat.

20 augustus 2018 om 19:21

Feye88, precies zoals Arwinos schrijft: Van Persie heeft heel veel kwaliteit. Echter, er is geen resultaat bij Feyenoord. Wil dat zeggen dat hij geen kwaliteiten meer heeft omdat Feyenoord het niet goed doet?

Absoluut. Je had een aantal jaren geleden natuurlijk heel veel goede spelers als Suarez, Eriksen, Alderweireld en Vertonghen, maar zij waren toentertijd nog niet zo goed als nu. Daarnaast heeft Ajax de afgelopen 10 jaar ook constant totaal niet gebalanceerde selecties gehad, met een bijze van spreken absolute wereldtopper op het middenveld met daarnaast iemand van RKC-niveau.

Ajax heeft nu een goede mix van ervaring, potentiele wereldtoppers en waterdragers die van een goed niveau zijn. De rechtsback-positie gaat nog wel een probleem worden gedurende het seizoen, maar voor de rest is elke positie goed en vooral ook kwalitatief en niet alleen kwantitatief dubbel bezet.

PS: Mocht je Dynamo Kiev trouwens niet uit kunnen schakelen, heb je sowieso niets te zoeken in de CL. Omdat je in pot 3 zit, is een ploeg van het niveau Dynamo Kiev waarschijnlijk de zwakste tegenstander in je groep. Ook is het niet de ploeg van een aantal jaar geleden. Dit moet Ajax gewoon overleven.

20 augustus 2018 om 18:02

Maar is de balans goed ? Wel tussen ervaring en jonge spelers, maar ook p posities ? Hoeveel spelers met diepgang heb je (behalve Neres) ? Hoeveel rechtsbacks heb je (die Ajax waardig zijn)? Wie moet er in de verdediging spelen als de Ligt geblesseerd of geschorst is ? Een Labyad is een totaal overbodige speler. Schuurs en Bande (ook al was hij niet geblesseerd) moet je de tijd geven. Ja tegen luik hebben ze lange tijd goed gespeeld maar geven ze bij het eind ook wel weer veel kansen weg, tegen Heracles en Vvv was het heel pover, ik heb mijn twijfels en zeker over de mogelijkheden van de wissels.

20 augustus 2018 om 18:06

Ik denk dat Van Hooijdonk refereert aan de eerste elf spelers. Zonder blessures spelen die ook altijd. En als je naar hen kijkt, staat er een heel sterk elftal.

20 augustus 2018 om 18:14

Precies, diepgang en scorend vermogen is voorin een zorg en wat mij betreft balafpakken op het middenveld ook.

20 augustus 2018 om 18:25

Maar zoals stphnlntng ook hieronder schrijft wie is de bal afpakker ? En voetbal is meer dan 11 spelers.

20 augustus 2018 om 18:53

De selectie is alles behalve perfect. Er zitten inderdaad genoeg haken en ogen aan. Het punt is alleen dat dit de afgelopen 10 jaar nog meer het geval was. Nu heb je op de rechtsback positie na op elke positie minimaal 1 speler dat ook echt het niveau heeft van minimaal de absolute Eredivisie top.

Ik vind nog wel dat Schone uit de basis moet op den duur en ik vrees dat bij Mazraoui het gebrek aan talent en het niet gewend zijn van zijn nieuwe positie later dit seizoen zal opbreken. Voor nu is het iemand die 'het wel goed doet' voor iemand die geen rechtsback is. Ik zie ze het alleen niet aandurven om weer een rechtsback te halen.

Voor de rest heb je met Tagliafico, Blind, (straks miss Veltman), Schone, Tadic, Ziyech & Huntelaar (straks miss Dolberg) een elftal waarin de helft van je spelers minimaal 25 jaar oud is. Dat is ongekend voor Ajax. En de spelers die dat niet zijn, zijn kun je denk ik wel stellen gigantische talenten. Potentiele basisspelers voor de Europese top. Op wederom de rechtsbackpositie na.

Diepgang heb je ingeleverd met Kluivert en je mist een echte strijder op het middenveld, maar voor de rest ziet het er best goed uit toch in tegenstelling tot de vorige jaren?

20 augustus 2018 om 19:22

Ik vind dat Donny voldoende diepgang heeft.

20 augustus 2018 om 19:59

Potentiële wereldtoppers? Wie dan?

20 augustus 2018 om 20:35

Voor een middenvelder wel (hoewel diepgang op de bank wel lastig is) maar een aanvaller heeft een ander soort diepgang dan een middenvelder. En deze kwaliteit zit nauwelijks in de selectie. Kluivert is weg en daar zijn Labyad en Tadic voor terug gekomen. Dit zijn beide dezelfde soort spelers zonder echte diepgang

20 augustus 2018 om 20:39

Spelers met diepgang, zeker drie (o.a. Van de Beek en ook gewoon Bande, Dolberg en jong Ajax spelers tel ik niet, want dan werden het meer). Mazraoui is een redelijke back. Mist nu de power voor de volle 90 minuten, moet hij uitbouwen. Maar hij is de 2e back. Veltman is geblesseerd. Wat blijft er bij de rest over als de 1e back geblesseerd is. Als de Ligt niet speelt gaat of de jong terug de verdediging in of speelt Wober (die weer op het niveau begint te acteren van voor zijn blessure). Labyad is tot nu toe niet veel, maar moeten we die niet net als bande en Schuurs een heel klein beetje tijd gunnen. Tegen Heracles was ruk, tegen VVV verre van. Zeker 4 100% kansen in een helft. Vervolgens valt Neres weg en is het voorin zoeken. Maar wat mij opvalt iedereen roept maar dat de selectie niet in balans is en dat de wissels ruk zijn, maar intussen loopt de blessurelijst bij Ajax verder en verder op. Begon met Veltman, vervolgens Bande, toen Dolberg en nu Neres. En vervolgens roepen we er is geen balans en de selectie is niet breed genoeg.

20 augustus 2018 om 21:13

Dat je veltman als 1ste back rekent klopt eigenlijk niet. Ajax heeft backs gekocht omdat men dacht dat veltman zou vertrekken. Dit is door de blessure niet gebeurd dus dat hij er nog is is eigenlijk een extraatje. Hetzelfde geldt voor de aanwezigheid van Ziyech.

21 augustus 2018 om 10:50

@Tuppie: De Ligt, De Jong, Neres en Dolberg (als hij straks weer fit is). Alle 4 grote talenten en tottiGALACTICO noemt ze potentiële basisspelers voor Europese topploegen. Nee, niemand zegt dat ze over 3 jaar alle 4 bij Real Madrid spelen (dus kom ook niet met dat cliché dat alleen Bayern, Barca en Real absolute top zijn ofzo), maar die 4 hebben alle 4 wel degelijk potentie om bij een grote club in een van de topcompetities te spelen later. Bij Mathijs de Ligt noem ik het niet eens potentie meer, ik weer zeker dat hij over een paar jaar een van de beste verdedigers ter wereld is.

Dit elftal heeft ongekende potentie voor recente Nederlandse begrippen. Echter hoop ik dat de grootste achilleshiel , de trainer en zijn staf, deze potentie niet al teveel zullen belemmeren.

20 augustus 2018 om 22:17

Ik vind dat Ajax een goeie tijger op het middenveld mist (een cvm). Met Blind, Schone en De Jong is het nog puzzelen en ik ben er nog niet van overtuigd dat Ten Hag de oplossing heeft gevonden.

Nee, niet mee eens. Het Ajax van Jol vond ik beter. Dat was echt een feest om naar te kijken met het gouden trio De Jong, Pantelic en Suarez.

20 augustus 2018 om 18:04

Dat was qua punten, doelpunten en misschien ook wel met het voetbal het beste Ajax van de laatste jaren. Jol had alleen de pech dat Twente ook zoveel punten haalde.

20 augustus 2018 om 18:43

Qua voetbal zeer zeker niet hoor, alle ballen naar voren rossen en hopen dat Suarez zich voorbij 5 man klungelt wat heel vaak ook gewoon lukte. Ik chargeer het wel, maar het voetbal onder Jol was echt niet beter dan onder pak 'm beet Bosz.

20 augustus 2018 om 19:09

Ook onder Bosz had je je beperkingen. Het was opvallend hoe je toch ook wel een aantal wedstrijden weggespeeld werd. (Vooral uitwestrijden en finale EL). Onder Jol had je wel ander voetbal omdat hij meer met een echte aanspeelpunt speelde.

Lekker kort door de bocht weer zoals we Pierre allemaal kennen. De man roept altijd wat met de waan van de dag, als ze woensdag klop krijgen is het weer een slecht elftal en zal hij bijvoorbeeld weer refereren naar zijn 'top carrière' toen volgens eigenzegge elke kans afmaakte en zeggen dat ze zo iemand nu missen. desalniettemin is dit wel een sterk elftal maar op basis van een handvol wedstrijden valt nog niet te zeggen of dit echt het sterkste team is van de laatste 10 jaar.

we hebben net 2 eredivisie wedstrijden gehad
dit is hetzelfde gezeur als dat Feyenoord al kansloos zou zijn voor de titel
ik vind het allemaal goedkoop voorbarig proberen te scoren

Vooralsnog had Ajax het moeilijk genoeg met VVV en Heracles. het kan heel goed zijn dat het gaat lopen als een trein, maar dat zien we vanzelf wel. dat kun je nu nog niet voorspellen

20 augustus 2018 om 18:54

(stengun)
Ach het is de waan van de dag joh als Feyenoord de helft van de kansen had benut afgelopen donderdag dan had de wereld er weer anders uitgezien en zat Feyenoord in de groepsfase EL , ook zaterdag hoor want die goal van VVV was imo gewoon een geldig doelpunt maar eerlijk gezegd die penalty was ook gewoon terecht dus voor hetzelfde geld had Ajax verloren of gelijkgespeeld er zijn 2 wedstrijden gespeeld en er is al paniek , na 34 wedstrijden worden de prijzen verdeeld en we zien wel en die Pierre van Hooijdonk neem ik sowieso niet serieus die is net als Aad de Mos en daar begon ik mee de waan van de dag .

20 augustus 2018 om 18:54

Ik heb geen glazen bol en ik wil me ook niet profileren als een echte kenner maar hoewel ik liever heb dat Feyenoord kampioen wordt dan Ajax of Psv, dicht ik ze geen enkele kans toe om kampioen te worden. Waarschijnlijk zal Van Persie de nodige punten binnen halen maar die gaat niet spelen op kunstgras en afgaande op mijn onderbuikgevoel, zie ik daar de Rotterdammers wel de nodige punten verliezen.

20 augustus 2018 om 19:52

Stengun, een serieuze vraag: hoe groot schat jij de kans dat Feyenoord kampioen wordt als de enige verandering wordt dat een paar spelers weg gaan?

20 augustus 2018 om 20:08

misschien 5 % maar het gaat om het principe, het kan natuurlijk opeens allemaal goed gaan vallen

stel dat Jorgensen straks terug is en daardoor de aanval als een onstopbare machine gaat draaien en je er 110 maakt?

ik schat realistisch gezien de kans niet groot dat Feyenoord het gaat worden, maar het kan natuurlijk altijd. en laten we wel eerlijk blijven dat zowel Ajax als PSV in die 2 wedstrijden niet bijzonder overtuigend gespeeld hebben. tenminste, beide niet met zulk machtsvertoon dat je denkt: die zijn over 20 rondes al kampioen

20 augustus 2018 om 21:16

Kee. In theorie kan elke ploeg kampioen worden. Maar als spelers als Vilhena, Boëtius en Amrabat weg gaan, en Feyenoord niemand erbij haalt, het wel heel moeilijk gaat worden. Ook al hebben Boëtius en Amrabat weinig toegevoegde waarde. Daarnaast is het zo dat Ajax het wel goed heeft gedaan in de Europese duels. Ik denk echt dat als Feyenoord niet zo slecht had gespeeld tegen Trencin, het publiek het verlies tegen de Graafschap voor lief zou hebben genomen.

Ajax heeft op papier een prima selectie, maar toch niet beter dan toen ze nog spelers hadden als Vermaelen, Vertonghen, Alderweireld, Van der Wiel en Suarez?

20 augustus 2018 om 18:38

Die waren in potentie goed. Ajax heeft nu enkele spelers die hun potentie al bereikt hebben.

20 augustus 2018 om 22:21

Nou vond Vertonghen Eriksen en Suarez ook al bij Ajax enorm goed?? Ook wel beter dan De Ligt Dolberg en Ziyech. Alhoewel die laatste wel richting het niveau van Eriksen bij Ajax gaat denk ik. Maar Eriksen had zoals jij zegt meer potentie.

Ik begin toch steeds meer te vermoeden dat onze vriend Bergkamp ontzettend veel heeft tegengehouden de afgelopen jaren omdat hij heilig gelooft in de jeugd. Daardoor is er jaren een tekort aan ervaring geweest met als gevolg heel wisselvallig voetbal.
Je ziet, nu Bergkamp weg is, dater veel meer vrijheid lijkt te zijn mbt tot de aanstelling van nieuwe spelers en staf.
Wat mij betreft een goeie zaak want met alleen jeugdig talent ga je het niet redden.

Hopelijk kunnen we de komende tien dagen de selectie intact houden en dan hebben we inderdaad echt een sterke selectie. Hiermee moeten we kampioen worden en Dinamo kunnen verslaan.

Ik vind dat het in deze selectie nog wel ontbreekt aan een spits die 20+ doelpunten maakt in een seizoen. Dat zie ik Huntelaar en Dolberg niet doen.

20 augustus 2018 om 19:24

Aan de andere kant: als je veel spelers hebt die scoren, maakt het niet uit als een spits er geen 20+ in schopt.

20 augustus 2018 om 21:29

"ik vind dat het in deze selectie nog wel ontbreekt aan een spits die 20+ doelpunten maakt in een seizoen. Dat zie ik Huntelaar en Dolberg niet doen."

Natuurlijk wel. Dolberg kwam in 2016-2017 al tot 16 goals, terwijl hij toen pas 18-19 jaar oud was, niet altijd in de basis stond en ook wat wedstrijden mistte door blessures. Een fitte Dolberg van 20-21 jaar oud moet er dus makkelijk meer dan 20 kunnen maken.

20 augustus 2018 om 22:21

Eens, maar hij heeft sindsdien wel een terugval gehad. Ik moet het nog maar zien. Hoop natuurlijk dat je gelijk hebt.

Als het meezit kan Ajax met spelers als Tadic, De Jong, Ziyech en Neres ongekend voetbal op de mat leggen. Niettemin vind ik de hosanna niet op zijn plaats. Kijk je netto eens naar het basiselftal dan heb je met Blind naar mijn idee een ontzettend overschatte en duurbetaalde doorsneevoetballer in huis die allerminst de leider is waar iedereen hem voor wegzet en bovendien verbleekt bij zijn centrumkompaan Mathijs de Ligt, ben je een egocentrisch talentje als Kluivert kwijt en heb je voor hem in Tadic teruggekregen. Tadic is de enige die de selectie van vorig jaar een directe impuls geeft. Valt hij uit, dan heb je nagenoeg dezelfde ploeg, dezelfde kwaliteit als vorig jaar op het veld staan. Bovendien een trainer die er maar niet in slaagt de kikkers in de kruiwagen te houden. Ik weet niet waarom iedereen nu met een stijve plasser naar Ajax uitkijkt, maar dat de tegenstanders die het in de voorrondes trof waren van het niveau FC Bal op 't Dak die totaal geen graadmeter zijn voor komend seizoen!

Dat het al nat ging tegen Heracles en het de VAR mocht bedanken dat Ajax niet de slechtste seizoenstart in decennia beleefde mag gerust een kanttekening zijn op het bijna sacrale geloof in Ajax' succes komend seizoen. Zeker van een analist die Van Hooijdonk probeert te zijn, mag dat best opgemerkt worden.

20 augustus 2018 om 19:28

De VAR bedanken? De scheidsrechter had de overtredingen moeten zien. Dat is zijn taak. Dus waarom moet Ajax dankbaar zijn voor het doen van hun werk? Daarnaast heb ik genoeg reacties gelezen dat Ajax het niet zou redden om te winnen van Sturm Graz en van Standaard Luik. En nu zijn ze van het niveau FC Bal op 't Dak? Over bagatelliseren gesproken!

20 augustus 2018 om 20:54

Prima. Zonder de VAR had Blom zonder knipperen direct de VVV-goal afgekeurd én Ajax eigenhandig een penalty gegeven. En Sturm en Standard waren inderdaad fantastische tegenstanders. Mij een zorg.

20 augustus 2018 om 21:17

Dus omdat Blom zijn werk niet goed deed, moet Ajax de VAR bedanken? Wat je laatste opmerking betreft: drink wat minder azijn!

Afgelopen 10 jaar serieus vond met eriksen en suarez vertongen toch wel een beter elftal iedereen is zo lyrisch over die zyech maar meneer kan niet eens afdrukken die pass heb je niks aan erriksen was veel beter

Wat is er met pierre gebeurd tegen een deur aangelopen? Uitgegleden over een banaan en z'n harses beschadigd? Hij is nooit positief over ajax.. Denk dat ie een griepje heeft.. Maar ben het er wel mee eens.. En eigenlijk is ajax gewoon verplicht om elke week met 4 of 5-0 te winnen.

De potentie is er zeker, maar we zijn er nog lang niet. Woensdag zal absoluut niet makkelijk gaan worden. Die Oekraïners lijken me een zeer taaie tegenstander.

We zullen overmorgen zien hoe sterk Ajax is. Als je ziet dat een club uit Cyprus Sturm Gras een pak slaag geeft, ben ik nu benieuwd wat de kracht is. Uit bij Standaard kon je zien dat er gaten vielen. Die worden overmorgen wel afgestraft. Kiev gaat ook rustig afwachten en via counters toeslaan.

Het is zeker een heel goed team maar ik denk dat het team dat de EL finale haalde net wat beter was met een fantastische Sanchez, Dolberg die toen nog wist hoe een bal eruit zag, Younes die vooral in de EL wedstrijden geweldig speelde.
Het duo de Ligt - Sanchez is toch een paar klasse beter dan het duo de Ligt - Blind//de Jong.
Maar desondanks is dit zeker een geweldig team en veruit het beste van de Eredivisie. Maar er moet ook een goede trainer voor staan en wat dat betreft heb ik nog niet bepaald een goed gevoel bij Ten Hag.
Al met al moeten we hopen dat dit Ajax de CL haalt en daar nog voor een leuke verrassing kan zorgen in de vorm van overwintering

Misschien wel de beste spelers, de beste ploeg nog niet.
De Boer werd uiteindelijk 4 keer kampioen met misschien wel de minste selecties van de afgelopen 10 jaar.

Ik zie Ajax de groepsfase eerlijk gezegd niet halen, zeker als er woensdag niet gewonnen word en je nog naar kiev moet. Vond het team met Vertonghen alderweireld , eriksen persoonlijk echt wel sterker .

Qua leeftijdsbalans misschien wel maar vind het allemaal wat te speels, iedereen wil de pass geven en niemand kan het afmaken. Als je straks tegen een ploeg speelt die net als in de eredivisie Ajax goed analyseren zijn ze de sjaak. Met Eriksen, Vertonghen en Suarez had je echt wel afmakers in je ploeg waar nu slechts Huntelaar een goal kan maken. Van de beek met al zijn diepgang en scorend vermogen wordt opgeofferd voor eindeloos gecombineer en spelerijtjes door de jong, schone, Ziyech en tadic. En ten hag is te bang om Ziyech te offeren om het team beter te laten presteren, das wel duidelijk. En Ziyech wil alleen maar laten zien hoe goed hij is want die moet anders straks een afgang accepteren dat niemand hem wil, en dat gaat zijn ego geen goed doen. Zie geen club uit Duitsland, Frankrijk of Spanje 25 voor hem neerleggen.

Dat is waar, maar ze hebben het nog niet laten zien

20 augustus 2018 om 22:23

Tegen Standard wel, verder niet nee.

Als alles goed op elkaar ingespeelt raakt dan kan het best wel is aardig worden! Maar om die tijd te evenaren met suarez vertonghen etc hebben ze nog wat stappen te zetten

Dat iemand een wedstrijd tegen dat matig standaard als maatstaf neemt best absurd.
En lekker vroeg ook in het seizoen dat iemand dat al ziet.
Het kan wel wat worden ja maar zo ver is het nog lang niet.

Het is sowieso het duurste Ajax van de afgelopen 10 jaar.

In die tijd van Eriksen en Suarez had je gewoon namen die in hun eentje konden beslissen. Ook al worden Ziyech, Tadic, Blind en Dolberg etc. zeer hoog aangeschreven, ik vind ze op één of andere manier minder beslissend (tadic wil ik daarbij nog het voordeel van de twijfel geven).

Een Huntelaar bewijst zijn waarde bijvoorbeeld wel tijdens de Europese wedstrijden, maar is niet een heel jaar door constant meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren