Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘We hebben geluk dat we betrokken zijn in een tijdperk waarin Messi voetbalt’

Laatste update:

Mede dankzij twee treffers van Lionel Messi opende Barcelona zijn seizoen in LaLiga zaterdagavond met een 3-0 overwinning op Alavés. Trainer Ernesto Valverde was na afloop zeer te spreken over het spel van de Argentijn. De eerste treffer van Messi in het treffen met Alavés was de zesduizendste Barcelona-treffer in LaLiga.

“Messi is een genie, we hebben geluk dat we hem iedere dag aan het werk kunnen zien. We hebben geluk dat we betrokken zijn in een tijdperk waarin Messi voetbalt. We willen hem iedere dag wel een konijn uit de hoge hoed zien toveren”, zo wordt Valverde op de persconferentie na afloop van de wedstrijd geciteerd door verschillende Spaanse media. Voor zijn ploeg wacht nu volgende week zaterdag het duel met Real Valladolid.

“Je kan alles verwachten van Messi, want hij ziet dingen die niemand anders ziet. Messi kan ons nog altijd verrassen. Hij stopt nooit om mij weer te verbazen”, stelt de oefenmeester. “Je kan niet rustig zijn, want je weet nooit wat er gaat gebeuren. In de rust dacht ik dat het goed was om Philippe Coutinho in het veld te brengen, omdat hij kan dribbelen en kan schieten. Er was een gebrek aan ritme, maar Alavés speelde zo ver naar achter.”

“Er is nog niks zeker aan mijn basiselftal. Het is waar dat er een aantal spelers nog in moeten komen, maar we hebben veel wedstrijden en iedereen zal belangrijk worden”, besluit Valverde. Ook Sergio Busquets spreekt van een lastige wedstrijd. “Het was moeilijk voor ons, tot er een kunstwerk van Messi verscheen. We hebben ons goed versterkt, hebben een grotere selectie en hopelijk kunnen we de treble winnen.”

Wie schat je tot dusver hoger in?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het hele jaar presteert hij zo constant. Of het nou Chelsea, Juventus, Real Madrid of Alaves is, Messi staat op met geweldig spel en goals en assists. En dat in zijn rol waarin hij toch vaak vrij ver van de goal speelt.

19 augustus 2018 om 10:20

Eind vorig seizoen was ie onzichtbaar, dus dat gaat niet op, waar de Messi van vroeger er bijna altijd stond tegen grote tegenstanders in o.a. De CL is dat nu minder, tegen Roma niet gezien bv, en toen hadden ze hem echt nodig, tegen PSG vorig seizoen idem. Geen schande, want niemand kan altijd constant zijn, iedereen laat het soms afweten, ook Messi.

19 augustus 2018 om 10:24

"Eind vorig seizoen was hij onzichtbaar". Je bedoelt alleen in Rome waar hij met een elftal stond dat alleen de lange bal hanteerde en waar hij letterlijk niks kon doen. Maakte de winnende in praktisch de kampioenswedstrijd tegen Atletico en de hattrick in de echte kampioenswedstrijd plus een goal in de Clasico en geweldig spel in die Clasico met een magische pass op Alba. Vorig seizoen liet hij het in de CL afweten, dit jaar was hij ongelooflijk constant en bij het collectieve falen in Rome ging hij zeker niet vrijuit, maar dit was ook de enige wedstrijd waarin hij minder was.

19 augustus 2018 om 10:40

En dat is geen moment waarop het minder gaat? Wat daar de reden toe is zegt mij niks, het gaat er gewoon om dat het zeker gebeurd en daar heb ik het over, jij zegt dat hij over het hele jaar constant presteert, dat wilt zeggen week na week wedstrijd na wedstrijd, maar dat is gewoon niet zo, zijn seizoen was super, maar miste de finishing touch doordat hij en Barcelona het lieten afweten wanneer het erom ging.

19 augustus 2018 om 10:51

Als 1 wedstrijd per jaar minder spelen al 'laten afweten' is? Wie speelde er wel goed dan, niemand toch?

19 augustus 2018 om 10:56

Dan is Messi nog steeds de speler die het meest constant presteert, noem mij maar een speler die het hele jaar door week in week uit goed presteert.

19 augustus 2018 om 10:58

Sander

Ik zeg toch iedereen laat het soms afweten? Men doet hier alsof Messi altijd presteert nu na twee wereldgoals, ik geef gewoon de feiten die dat weerleggen.

19 augustus 2018 om 10:59

Als je het zo letterlijk neemt heb je gelijk. Ik bedoel dat hij over het jaar gezien constant is. Daar doet één collectieve wanprestatie in Rome niks aan af. Door zijn constante spel heeft een in mijn ogen vrij kwetsbaar Barcelona de dubbel gewonnen. Terwijl ik Real een veel beter team vond hebben, maar die waren niet constant en lieten het afweten in de eerste seizoenshelft, om later te pieken.

19 augustus 2018 om 11:02

De CL is in mijn ogen lang niet zo representatief voor hoe je seizoen is verlopen. Je kan praktisch een heel seizoen ruk spelen en een wedstrijd of 3 a 4 pieken. Omdat het zich op een internationaal toneel afspeelt kijken er 10 keer zo veel mensen naar een wedstrijd en schijnt het tournooi meer prestige te hebben. Gaat nergens over natuurlijk. Maar zo werkt het met de grote massa en hun percepties.

19 augustus 2018 om 11:02

De CL is in mijn ogen lang niet zo representatief voor hoe je seizoen is verlopen. Je kan praktisch een heel seizoen ruk spelen en een wedstrijd of 3 a 4 pieken. Omdat het zich op een internationaal toneel afspeelt kijken er 10 keer zo veel mensen naar een wedstrijd en schijnt het tournooi meer prestige te hebben. Gaat nergens over natuurlijk. Maar zo werkt het met de grote massa en hun percepties.

19 augustus 2018 om 11:12

AlexDelPiero10 hoe kun je dit nou zó letterlijk nemen. Niemand speelt 55-60 westrijden in een seizoen uitstekend, maar Messi komt er vaak verdomd dicht bij.

19 augustus 2018 om 11:23

Tuurlijk wel constant, maar afgelopen 3 jaar in de CL tegen ploegen als Atletico, PSG, Juventus en Roma (dit zijn tweeluiken) toch niet echt geweldig. Voor zijn land ook genoeg minddere wedstrijdem. Dit wat ik nu opnoem ligt natuurlijk lang niet alleen aan hem. Ik vind Messi de meest constante speler, maar ook hij laat het niet altijd zien. Dan heb ik het niet over af en toe een wedstrijd in de Copa del Rey of La Liga, maar ook grote wedstrijden.

19 augustus 2018 om 11:25

Hoop dat dit geen sneak diss is op Ronaldo... Maar goed, de CL is zeker niet representatief, het miljoenenbal is de beste competitie waar je normaal gezien speelt tegen de beste clubs na de groepsfase. Je krijgt tegen elke club 2x de kans om jezelf te showen en doe je dat niet, dan word je snel gezien als een speler die niet kan presteren wanneer alle ogen op je gericht zijn wat eigenlijk wel kan kloppen. Maar het grappige aan Lionel is dat hij dit vroeger altijd deed in elke competitie en nu (de laatste jaren) alleen maar in La Liga en niet meer in de CL.

19 augustus 2018 om 11:40

Alexdelpiero10 : Messi wordt vaak teleurgesteld door zn ploeggenoten.. hoe kan je nou 3-0 van roma verliezen?! Pique ging vaak opzichtig in de fout die wedstrijd en is de zwakste schakel bij barca.. zowel vorig seizoen als dit seizoen, helaas is hij deel van het meubilair daar dus zullen ze hem niet snel doorselecteren. Terwijl we allemaal weten dat gerard het niet meer aankan

19 augustus 2018 om 12:00

Messi speelde zelf ook niet goed die wedstrijden. Tegen Roma bijvoorbeeld kwam hij ook niet uit de verf. Niet alleen de 0-3, maar ook in de 4-1 winst was Messi niet geweldig. Net als vele andere knockoutwedstrijden in de CL afgelopen 3 jaar.

19 augustus 2018 om 12:42

Sorry hoor, maar de knockout wedstrijd tegen Chelsea dit jaar vergeten? Messi besliste zowel het uitduel als thuisduel. Er wordt alleen gekeken naar een mindere partij tegen Roma, waarin heel Barca 2x niet goed voor de dag kwam, ook de 4-1 thuis zag er van heel het team niet uit.

19 augustus 2018 om 13:07

Ik heb het over alle knockoutwedstrijden in de CL van de afgelopen 3 jaar. Behalve degene waar jij het over hebt tegen Chelsea. Ik beweer ook niet dat hij het altijd laat afweten in de knockoutfase. Ik noem gewoon eat voorbeelden van wedstrijden waarin hij het liet afweten. Iedereen laat het wel eens afweten, ook Messi.

19 augustus 2018 om 11:07

Hij heeft nog nooit in een andere competitie gespeeld. Vind ik wel jammer, presteert hij net zo in andere comps dan is hij absoluut de beste

19 augustus 2018 om 11:18

Hoeft niet imo, hij heeft de beste teams van elke competitie allemaal kapot gemaakt en met grote scores, denk je nou echt dat hij dan geen hattrick zou scoren tegen West Brom, Sassuolo, Nantes, Augsburg?

19 augustus 2018 om 11:23

Onzin, waarom moet je ergens anders voetballen om de beste te zijn? Barcelona is een van de grootste clubs ter wereld en hij bewijst bijna wekelijks de beste daar te zijn.

19 augustus 2018 om 11:45

Ah de classic CR-fanboy reactie. Messi heeft elke ploeg ter wereld al een keer zijn wil opgelegd, die hoeft niet naar een andere competitie om dat te bewijzen. Als Ronaldo van kind af aan bij Real zou spelen zou hij ook nooit voor Sporting en/of United gespeeld hebben, dat zou hem toch ook niet minder goed maken?!

19 augustus 2018 om 11:17

Tot ze in de CL moeten spelen of met Argentinië. Maar goed Messi is en blijft een fantastische speler en vooral in de competitie is hij ongekend. Kijken of hij die CL kan winnen met Barca, want La Liga winnen ze vast wel.

19 augustus 2018 om 11:50

Je weet dat hij 4 keer de CL gewonnen heeft en ook in meerdere finales (waaronder WK finale) heeft gestaan met Argentinië he... Haha sommige mensen blijven gewoon doen alsof hij er buiten La Liga weinig van bakt, lachwekkend.

19 augustus 2018 om 12:43

Jullie hebben het over verdomd constant presteren en noemem dan Messi als beste voorbeeld, terwijl iedereen ziet dat dat dit jaar Modric is.

19 augustus 2018 om 13:07

Daarmee ben ik het oneens, hoewel ik wel vind dat Modric dit jaar een serieuzere kans mag maken op de grote prijs was Real Madrid eigenlijk afgezien van de CL het gehele seizoen zwak. Aangezien Modric de motor en waarschijnlijk meest belangrijke speler is/was van Real kun je hem dat toch enigzins aanrekenen

Ik schat Atletico hoger in qua team en werklust voor elkaar. Maar uiteindelijk is Barcelona de beste en real met de drift kikker Ramos een goede 3e. Maar het leuke aan voetbal is dat er van alles kan gebeuren dus we gaan het wel zien. Het is mooi om te zien dat la Liga messi nog heeft maar er zijn zat andere geniale spelers bij Barcelona.

19 augustus 2018 om 11:47

Jij schat Atletico hoger in dan Real? Hahaha laat me niet lachen

19 augustus 2018 om 11:58

Alleen omdat we hebben verloren van jullie betekent niet dar jullie nu het beter team hebben, we zullen zien wie er kampioen wordt van la liga

19 augustus 2018 om 12:07

Precies!

19 augustus 2018 om 13:19

Met alle respect, maar dit is wel een hele voorbarige conclusie.
Besef dat atletico geluk had tegen een dominerend Real, blunders bij de verdediging, maar Real had meer balbezit en was toch echt de betere.
Ik snap nooit hoe mensen, niet alleen jij in deze hoor, Real afschrijven voor dit hele seizoen op basis van 1 wedstrijd, terwijl de fouten in de verdediging lagen. Met andere woorden, als Ronaldo nog speelde was dit dus ook gebeurd.
De voorhoede van Real was behoorlijk scherp en creëerde mooie acties.
Atletico word 3e en zal echt nooit niet beter zijn dan Real of Barcelona.
Ze wonnen met geluk van Real.
Barcelona begint goed, maar als Real vanavond met 4-0 wint is iedereen stil en is Real in 1x de favoriet. Ook dat is gebaseerd op slechts 1 wedstrijd.
Laten we 10 wedstrijden verder kijken voordat we een beeld of reële analyse kunnen trekken.

Er is maar 1 speler die de gouden bal verdiend en dat is Messi. Er komt dit jaar geen enkele speler in de buurt die constanst heeft gepresteerd en elke wedstrijd toch vanalles heeft laten zien. Er waren een aantal wedstrijden op hand te tellen die jammer genoeg een onvoldoende kregen maar buiten dat heeft Messi zich met kilometers ver weg van iedereen boven zicht weten te houden.

Er zullen uiteraard mensen zeggen dat Messi dat maand niks heeft gepresteerd en misschien was dat maand de belangrijkste in het voetbaljaargang, maar zoals ik al zei, op hand te tellen wedstrijden waar niet alleen Messi "slecht" was maar het hele elftal.

Als je puur kijkt naar elke wedstrijd dan steek Messi er ver boven uit.

19 augustus 2018 om 12:10

Gaan we weer met een verhaal van een Messi fan. De Gouden bal draait naast goed voetbal ook om prijzen. Messi heeft het in La Liga goed gedaan maar op het WK en in de CL niet goed genoeg. Ik verwacht daarom ook dat Ronaldo gaat winnen aangezien hij vanaf januari goed was in La Liga en beslissend in de CL met een beter WK. Het is veel te makkelijk om slechte wedstrijden van Messi te verbloemen met woorden: Het hele team was slecht. Zo werkt het niet als je daadwerkelijk de beste speler zou zijn. Dat zijn de momenten dat je op moet staan. Dit deed Messi niet in de CL en ook niet op het WK bijvoorbeeld. Dat heeft te maken met mentaliteit en wilskracht en dat is bij Messi een van zijn mindere kwaliteiten. Dat Messi geniaal is hoeft niet over gediscussieerd worden maar dat Messi de Gouden Bal moet winnen is iets waar ik het Door onder andere bovengenoemde redenen niet mee eens ben. Excuses voor gebrek aan alinea's. Ik typ vanaf mijn telefoon waar dat niet goed wil.

19 augustus 2018 om 13:15

Messi heeft in de CL goed gespeeld op de wedstrijd tegen Roma na, om nou alleen mening te baseren op die wedstrijd is kort door de bocht. Ik denk dat ook we niet mogen vergeten dat Argentinië op het wk stond omdat messi een hattrick schiet in de meest belangrijke wedstrijd. Dat Messi daar omringd is door een paar niets kunners kan hij niks aan doen. Je zou eens moeten kijken naar de aantal ‘key passes’ en ‘chances created’ dat is niet meer normaal. Dat deze vaak niet zijn afgemaakt kan hij niks aan doen.

19 augustus 2018 om 13:24

Laten we dan de gouden bal van het voetbaljaargang 2012 afnemen van Messi en laten we dan die dan aan Drogba geven omdat hij de Champions League heeft gewonnen met Chelsea of misschien zelfs aan Mata? Want de mannen die de Champions League winnen moeten uiteraard de gouden bal winnen.

Aangezien je aangeef dat het dan toch om prijzen gaat, dan doet Messi ook ik dit geval het beter. Het WK voor clubs was immers in 2017.

De definitie van een welverdiende gouden bal is wat jij zelf beter maakte in dat voetbaljaar. Niet om het meeste prijzen want in dat geval verdiend ook Varane of Modric een gouden bal.

19 augustus 2018 om 13:27

Hahaha snel naar voetbalprimeur das meer jou niveau. Kom op zeg je maakt jezelf compleet belachelijk met je achterlijke vergelijking

19 augustus 2018 om 12:10

Je zegt het zelf dat Messi niks gepresteerd heeft in de belangrijkste maand van het seizoen. Daarom verdient hij de gouden bal niet. Omdat je een keer een hattrickje scoort tegen Eibar of er 2 scoort tegen leganes verdien je de gouden bal niet.

19 augustus 2018 om 13:29

Of het kampioen schap besliste tegen Atletico, Real, Barca redde tegen Sevilla ga zo maar door Yovo enkeltje naar de maan alsjeblieft

19 augustus 2018 om 12:41

Ik denk niet eens top 3 dit jaar. Laten afweten in de champions league, laten afweten op het wk en zodra de wedstrijden tegen de bilbao's en de deportivo's weer beginnen moet hij weer de gouden bal winnen. Als je een voorbeeld van constant presteren wil geven noem dan Modric.

19 augustus 2018 om 13:15

Niet eens top 3 slaat natuurlijk nergens op, ik zou het wel leuk vinden als Salah hem zou winnen is ook weer eens iets anders en dat Messi in de CL en op het WK minder was klopt ook natuurlijk maar Ronaldo heeft echt niet een beter WK gespeeld (alleen wat meer doelpuntjes) en was voor het grootste deel in de liga nergens!

19 augustus 2018 om 13:22

Waarom slaat dat nergens op als Ronaldo, Modric en Mbappé allen een hele grote kans hebben om in de top 3 de komen. Volgens mij staat Messi bij de bookies ook op 4.

19 augustus 2018 om 13:33

Volgens mij wdstrijdsn tegen Atletico , real, chelsea , sevilla beslist ...
Topscorer van Top 5 in Europa
Voetbal verstand van ronald wattereus heb jij

19 augustus 2018 om 13:40

Nounou Sevilla daar noem je me wat. Verder was Real een gelijkspel in een wedstrijd die geen enkele waarde meer had (ook Ronaldo scoorde hierin). Chelsea uit onzichtbaar maar beslissend door een fout van Chelsea, Chelsea thuis uitstekend. Roma uit en thuis af nergens te bekennen. Op het WK geen een wedstrijd overtuigd. Dus we kunnen gewoon concluderen dat het gewoon niet voldoende was in de grote wedstrijden en vind ik het zwaar overdreven om te stellen dat hij de gouden bal moet krijgen. En de Ballon d'or gaat over het kalenderjaar dus heeft Ronaldo gewoon meer goals in elke competitie.

19 augustus 2018 om 13:56

Laten we het maar niet hebben over welke manier Real Madrid de Champions League heeft gewonnen, Madvillain?

Als je dan graag over statstieken wilt praten, ook daarin steek Messi ver boven uit, ook in 2017 waar hij gewoon beter was. Dit jaar, 2018 is het nog niet voorbij, Messi staat zo'n 2 of 3 goals achter dacht ik. Wat betreft de andere statstieken, dribbels, assists, pre-assists, key-passen, meeste vrijetrappen, meeste kansen gecreërd... ook Messi blinkt daarin uit en Ronaldo? Helaas, zelfs in de top 15 staat Ronaldo er niet ertussen.

19 augustus 2018 om 14:06

En die statistieken heeft hij allemaal vergaard in la liga en de copa, waar zelfs de nummer 4 met 5-0 naar huis wordt gestuurd als Real of Barça een normale dag heeft. Dat is toch geen toeval? Dat is al 3 jaar zo. En wanneer het dan weer eens zover is wordt het op een "het team liet hem in de steek" en "hij kan niet alles alleen doen" gegooid.

19 augustus 2018 om 14:08

Tsja de bookies🤔

19 augustus 2018 om 14:19

Klopt, het is geen toeval maar dat we de nummer 4 met 5-0 werd verslagen kan ik me niet herinneren, het werd wel 0-3 destijds voor Barcelona, in Santiago Bernabeu toen Real Madrid 4de stond.

Verder hebben we toch over welke statistieken een rol spelen in een gouden bal dus wat je nu wilt aangeven snap ik niet?

19 augustus 2018 om 14:29

De nummer 4 van de liga is doorgaans Sevilla. En het is gewoon vanzelfsprekend bijna dat die club tegen Real of Barca er met 3/4/5-0 afgaat op een normale dag, volgens mij werd het dit jaar inderdaad 5-0 tegen Real Madrid.

Dat lukt hem al 10 jaat alleen wanneer hij omringd is door de uitzonderlijke spelers van Barcelona en anders niet. Daarnaast, meer dan een vrij trap en een dribbel kan hij niet. Nooit een schaar, aka pana, elastico, kopbal, omhaal, bal op de hak, vrijwel niks

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren