Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Lukaku verrast en overweegt op 27-jarige leeftijd te stoppen als Rode Duivel

Laatste update:

Romelu Lukaku speelt met de gedachte om na het EK 2020 afscheid te nemen als international van België. De pas 25-jarige aanvaller vertelt aan Business Insider dat het in 2020 wellicht tijd is om plaats te maken voor een nieuwe generatie. Lukaku is met 40 doelpunten in 75 wedstrijden de topscorer aller tijden van het Belgisch elftal.

"Ik ben nu 25 en nog niet helemaal aan mijn top", verklaart de spits van Manchester United. "Ik beschouw elke speler dus nog als een concurrent voor mijn plaats bij de nationale ploeg. Ik wil dat voorlopig nog niet opgeven, maar ik denk er wel aan om te stoppen na het EK in 2020. Nog twee jaar en dan mogen ze mijn rol overnemen." Het onderwerp komt ter sprake als Lukau uitweidt over de staat van het Belgisch elftal. De verwachtingen zijn hoger geworden, merkt de aanvaller op.

"De lat ligt nu hoger voor de Rode Duivels", vertelt Lukaku, die na het EK 2020 slechts 27 jaar zal zijn. "België is het nu bij de start van een groot toernooi haast verplicht om de halve finales te halen. Voor minder gaan we niet meer." Volgens de scherpschutter komt er veel talent aan bij België, al vraagt hij zich af of de volgende generatie de drang heeft om 'voor het allerhoogste' te gaan. "Vandaag is het makkelijk om vanaf je dertiende tonnen geld te verdienen met voetbal, dus ik hoop dat mijn opvolgers even veel motivatie kunnen opbrengen."

In België wordt met verbazing gereageerd op het interview. Er is echter nog hoop dat Lukaku, die viermaal scoorde op het WK in Rusland, zich bedenkt. "Marouane Fellaini, Mousa Dembélé en Vincent Kompany lieten ook al doorschemeren dat ze na het WK definitief zouden stoppen met de nationale ploeg. Uiteindelijk zette nog niemand van hen officieel een punt achter zijn internationale carrière …", stipt Het Laatste Nieuws aan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nieuwste trend in 2018 is volgens mij stoppen als international.. Dit is al de zoveelste bericht in een paar dagen tijd over internationals die (vroegtijdig) stoppen.

16 augustus 2018 om 13:25

Hoezo is dit een nieuwe trend? Je ziet dit toch altijd na een groot toernooi dat internationals stoppen. Er zitten wel een paar verassingen tussen, dat kan ik niet ontkennen.

16 augustus 2018 om 13:29

Wat wel opvalt is dat de meeste die stoppen een dubbel paspoort hebben, ouders van een ander land. Ik snap niet precies wat de achterliggende reden is maar dat valt me wel erg op.

16 augustus 2018 om 13:30

Misschien kan het zo zijn dat die spelers juist als eerste als zondebok worden gezien. Die krijgen het te voorduren voornamelijk

16 augustus 2018 om 13:42

Geloof ik niets van, over welke spelers heb je het dan?

16 augustus 2018 om 13:42

Of ze gebruiken dat juist als excuus zoals een Özil dat heeft gedaan. Jarenlang geen bal geraakt, maar dat wijten aan de negatieve berichtgeving van bepaalde mensen en media.

16 augustus 2018 om 13:51

Ozil is steevast de beste speler geweest bij Duitsland, wat jij zegt is het bewijs van de zondebok die hij is.

16 augustus 2018 om 14:23

Lukaku heeft al meerdere keren gezegd dat die zich nooit gewaardeerd voelde bij het nationale elftal. Kreeg een tijdje geleden ook aardig wat kritiek.

16 augustus 2018 om 14:49

Steevast de beste speler geweest??? Ik ben Arsenal-fan en groot Ozil-fan, maar Ozil krijgt al jaren kritiek dat hij ondermaats is bij de Duitse ploeg. Op het WK 2014 was hij ook vrij onzichtbaar. Tuurlijk, als je naar de statistieken kijkt zie je direct dat Ozil de meeste kansen creã«ert en de meeste key passes verstuurt, maar net als bij Arsenal brengt niet wat hij zou moeten brengen bij die Mannschaft. Je verwacht van een nummer 10 dat hij dominant aanwezig is en het spel maakt, terwijl Ozil zich vaak verstopt. Moet ik overigens wel bij zeggen dat hij op het WK 2014 op de flank stond, niet zijn favoriete positie. Maar om nou te gaan beweren dat hij steevast de beste speler is geweest is onzin. Hij behoort zeker tot de sterkhouders van zijn generatie, maar als ik hierin een beste speler moet kiezen, dan kom ik toch eerder uit bij iemand als Lahm, Neuer of Kroos. Khedira heeft natuurlijk ook een grote bijdrage geleverd, maar de laatste jaren wat minder.

Ik zag dat je vanochtend ook al zo verongelijkt reageerde op het bericht over Kroos en Ozil, en ik krijg het gevoel dat je door een gekleurde bril kijkt.

16 augustus 2018 om 14:58

Ozil is helemaal niet steevast de beste speler geweest bij Duitsland.

Een van de beteren oke...

16 augustus 2018 om 18:14

Daar gaan we weer hahaha. Kansloos dit..

16 augustus 2018 om 21:27

Volgens mij hebben Lahm, Schweini, Müller, Gomez etc het ook niet onaardig gedaan de laatste jaren.

Ik geloof er helemaal niks van. Topscoorder van Belgie, 1 op 2 lopen en dan in 2020 stoppen? Dan heb je als voetballer zijnde geen ambitie om als topspeler gezien te worden.

16 augustus 2018 om 13:33

Geldt dat ook voor Messi..

16 augustus 2018 om 13:38

goede vergelijking, Messi is natuurlijk ook 25...

16 augustus 2018 om 13:46

Heeft volgens mij niks met leeftijd te maken ma meer wat je nog kan brengen voor jouw land...

16 augustus 2018 om 14:20

Zit wel verschil in op welke leeftijd je besluit te stoppen. Als je eenmaal de 30 gepasseerd bent is dat logischer dan wanneer je besluit te stoppen als je 25-27 bent.

16 augustus 2018 om 13:34

Ja precies, en welke generatie na hem gaat hij in de weg lopen? Zou toch minimaal tot zijn 31e mee moeten kunnen gaan.

16 augustus 2018 om 17:40

Het "interview" met business insider is niet meer dan een paar lijnen. Het is ook opvallend dat juist voor deze uitspraak er geen quote is.

Dit zou ik toch wel apart vinden. Als Lukaku zich nog doorontwikkeld (wat hij bij United afgelopen seizoen al deed), dan kan hij gewoon de onbetwiste eerste spits voor de komende 8 jaar blijven. Dan is hij 33, en kan hij alsnog met interlandpensioen. In dit artikel zie ik ook niet echt een motivering van hem om dan te stoppen, want het enige wat hier staat is dat hij dan zegt de rol over te geven aan jongere spelers. Maar waarom vind hij dat zo? Is hij bang voor concurrentie? Want dat vind ik weer totaal niet voor hem aangezien hij op mij zeer mentaal sterk overkomt.

16 augustus 2018 om 13:34

Ik snap hem wel, jonge wilt gewoon genieten en niet om de zomer constant weg zijn. Ik snap de spelers die willen strijden voor hun land tot ze met pensioen gaan en ik snap absoluut de andere die toch meer vrije tijd willen

16 augustus 2018 om 13:35

Ik denk niet dat concurrentie het probleem is. Het is meer dat over 4 jaar het belgische team wss erg verzwakt zal zijn. Veel spelers uit het belgische team kunnen nog max een ronde mee. Er dient zich niet echt veel talent aan. Lukaku ziet denk ik aankomen dat hij dan op de slechte prestaties wordt aangerekend.

16 augustus 2018 om 13:59

@Primetime. Dat lijkt mij eerlijk gezegd nog raarder. Dan speel je dus puur voor jezelf, en niet voor je land. Lukaku zou dat juist als een uitdaging kunnen zien, en juist dan als ervaren speler de rest proberen te leiden.

16 augustus 2018 om 15:05

Klopt, defensie is over 4 jaar over de top. Dikke 30ers of al gestopt. Hazard en de Bruyne zijn dan 31....wat kunnen die dan nog brengen....

16 augustus 2018 om 15:35

Klopt, defensie weg, Mertens en Chadli ook al te oud

16 augustus 2018 om 14:52

Je hebt twee soorten mentaliteit, eentje die altijd een wedstrijd wilt winnen en eentje die zo lang mogelijk aan de top wilt blijven. Eentje die altijd wedstrijden wilt winnen zijn er genoeg. Eentje die lang aan de top willen blijven zoals Robben, Messi, Zlatan, Ronaldo. Daar zijn er weinig van. Je moet niet vergeten dat met zijn bouw het erg lastig is om tot je 33e topfit te blijven. De eerdergenoemde spelers zijn allemaal wat slanker en kunnen daarom langer doorgaan. Gespierdere spelers blijven namelijk over het algemeen minder lang aan de top. Dacht je van het springen wat hij elke keer doet, dat het goed was voor zijn knie en enkels.

16 augustus 2018 om 15:14

Ik moet toch even lachen op het gedeelte tot je 33e topfit en het rijtje met Robben. De man met 6 pagina's op transfermarkt onder het gedeelte 'injuries'.

In mijn ogen is Lukaku juist in zijn voordeel is, kracht is iets wat je als laatste verliest. Kijk maar naar al die heavyweight boksers .

Juist, hij denkt eraan om misschien na het toernooi van 2020 te stoppen. Dit is dus een bericht van niks!

16 augustus 2018 om 14:20

Idd, komt ie 100% nog op terug denk ik. De beste man is nog maar 25 en kan nog heel lang mee. Daarnaast is het EK pas over 2 jaar en kan er nog van alles veranderen.

Dit gaat nergens meer over. Denk dat het niet waar is want Belgie kan echt wel door en bij de volgende eindrondes meedoen om se eindzege. Het enige wat ik me kan bedenken bij dit soort dingen is dat ze willen focussen op hun club en hun geld en dat ze tijd willen in de zomer om dat op vakantie uit te kunnen geven. Als voetballer is er niks mooiers dan je land vertegenwoordigen op een eindtoernooi, dat moet Lukaku toch ook aanvoelen.

16 augustus 2018 om 13:38

Mensen zoals jij roepen altijd zo makkelijk ‘het zou een eer moeten zijn’ blablabla, maar denken jullie wel eens aan de spelers zelf? Heb jij wel eens 70 wedstrijden in een jaar (incl. eindtoernooi) gespeeld met die intensiteit? Nee. Heb je enige idee wat het van je lichaam vraagt? Waarschijnlijk wel, maar dat laat je niet blijken. Ik zou ook lekker vakantie willen hebben na een slopend Premier League seizoen. En voordat het argument wordt aangehaald dat het duurbetaalde profs zijn.. Ja, bij hun club. Zo extreem veel krijgen ze niet voor een eindtoernooi.

16 augustus 2018 om 14:02

ja lastig, om inderdaad over duurbetaalde profs te beginnen dant denk ik je verdient (volgens google) 4.6 miljoen per jaar excl bonussen , dan kan je best 60 of 70 weds in een jaar spelen tot je een jaar of 32 bent , kan je daarna lekker afbouwen en nog 50 jaar van je verdiende centen genieten. Intensief? tuurlijk, krijg je ook gewoon betaald voor je kan niet alleen de lusten hebben zonder de lasten te dragen. En ja per wk en ek krijgen ze misschien minder betaald, maar in het geval Belgie kregen ze 80.000 euro per speler als ze de groepsfase doorkwamen, een plek in de kwartfinale 180.000 en voor de uiteindelijke 3e plek 312.000 euro per speler, als je dat deelt door het aantal gespeelde weds: 7 kom je uit op ongeveer 44.500 per wedstrijd, dat is op zich geen slecht bedrag en kan je dus best die 60 70 weds spelen. Dus mijn persoonlijke mening betreft duurbetaalde profs.

On:

Met Batshuayi heeft Belgie een zelfde soort type spits, wel maar een jaar jonger en misschien niet zo goed als lukaku, maar als het waar is dat lukaku wilt stoppen kan je daarmee doorgaan.

dit was mijn spreekbeurt

16 augustus 2018 om 14:56

Al krijgen ze een miljard per jaar. Mensen hebben gewoon rust nodig. Gewoon omdat het mensen zijn, maar ook om daarna weer top te kunnen presteren. Extra geld lost dat probleem helemaal niet op.

Dat neemt niet weg dat ik dit een raar verhaal vind, van Lukaku. Het argument dat de nieuwe generatie het mag overnemen is een argument dat alleen past als de oude generatie over zijn top heen is. Dan kan je kiezen voor een jong aanstormend talent, die nog net niet zo goed is, maar dan doe je als oudje een stap opzij.

Voor een speler van deze leeftijd geldt dat helemaal niet. Een stap opzij betekent dan gewoon dat je je niet meer in wil zetten voor je land. Dat kan, maar dan moet je dat zeggen. En niet met een flauwekul argument aankomen, zoals Lukaku nu doet.

17 augustus 2018 om 13:33

Je kan ook overleggen met de bondscoach dat je lekker bij de makkelijkere wedstriejden in een kwalificatie er niet bij bent en Batshuaiy of iemand anders laten spelen. Ik vind ze niet zielig, ik sta elke ochtend op voor 5 uur om me klaar te maken en naar werk te gaan. Weet best dat het appels met peren vergelijken is, en je hebt zeker wel een goed punt, maar vind het toch te makkelijk.

16 augustus 2018 om 13:45

@binny

Ik ben benieuwd hoe je dat weet want volgens mij is het level als international best dubbel presteer je goed ben je de held, presteer je minder of zelfs slecht dan krijg je een beste bak stront over je heen (voor de rest van je leven Seedorf?).

17 augustus 2018 om 13:34

Dat is niet alleen internationaal vriend, zo zit de voetbal wereld in elkaar!

België is nu bijna verplicht om elk toernooi minstens de halve finale te halen. Kan aan mij liggen maar dat klinkt toch wel redelijk hoogmoedig. Dat zou dus betekenen dat Belgie elk toernooi zou moeten inzetten op een evenaring van hun beste prestatie ooit.

16 augustus 2018 om 17:42

Als je kijkt naar het spelersmateriaal, dan behoren ze gewoon tot de beste ploegen van de wereld en dus zijn die verwachtingen daar ook naar. Dan zou het een teleurstelling zijn als ze in 2020 het EK spelen en niet verder dan de halve finale zouden geraken. Met dat materiaal kom je niet voor een kwartfinale plaats.

België is nu bijna verplicht om elk toernooi minstens de halve finale te halen. Kan aan mij liggen maar dat klinkt toch wel redelijk hoogmoedig. Dat zou dus betekenen dat Belgie elk toernooi zou moeten inzetten op een evenaring van hun beste prestatie ooit.

Over 2 jaar ziet die er vast wel uit als 34..
Wel 1 van mijn favoriete spitsen met Fifa

Lijkt mij prima als hij dit de komende tijd gaat overwegen. Dan kan hij in 2020 een definitieve keuze maken. Het is niet dat hij al een beslissing heeft genomen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren