Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Potindeling Champions League bijna bekend voor Ajax en PSV

Laatste update:

Ajax plaatste zich dinsdagavond ten koste van Standard Luik voor de play-offs van de Champions League. Daarin is Dynamo Kiev de tegenstander van het team van Erik ten Hag. PSV neemt het in de laatste horde in aanloop naar de groepsfase van het miljardenbal op tegen BATE Borisov. De topclub uit Wit-Rusland was een maatje te groot voor Qarabag FK. De heenduels staan voor 21/22 augustus op de rol; de returns voor 28/29 augustus.

Een dag na de laatste play-offs, op 30 augustus dus, wordt er in Monaco geloot voor de groepsfase. De acht landen die daarbij in pot 1 zitten zijn al bekend: de kampioenen van Spanje, Duitsland, Engeland, Italië, Frankrijk en Rusland, plus de winnaars van de Champions League en Europa League. De andere potten worden gevuld op basis van de UEFA-coëfficiëntenlijst.

Voetbal International onderzocht de mogelijke potindeling, ervan uitgaande dat de club met de hoogste coëfficiënt zich via de play-offs plaatst voor het hoofdtoernooi van de Champions League. Dynamo Kiev heeft een iets hoger coëfficiënt dan Ajax, maar de winnaar van dat duel komt sowieso in pot 3 terecht. Ook PSV komt, als BATE Borisov wordt uitgeschakeld, in pot 3 terecht. Benfica kan er, bij winst op PAOK Saloniki, voor zorgen dat Liverpool, nu nog in pot 2, naar pot 3 afdaalt.

Play-offs:

Ajax - Dinamo Kiev
BATE Borisov - PSV
Benfica - PAOK Saloniki
Young Boys - Dinamo Zagreb
Videoton - AEK Athene
Rode Ster Belgrado - Red Bull Salzburg

Pot 1
Real Madrid
Atlético Madrid
Barcelona
Bayern München
Manchester City
Juventus
Paris Saint-Germain
Lokomotiv Moskou

Pot 2
Borussia Dortmund
FC Porto
Manchester United
Shakhtar Donetsk
Benfica (via play-offs)
Napoli
Tottenham Hotspur
AS Roma

Pot 3
Liverpool
Dynamo Kiev (via play-offs)
Schalke 04
Olympique Lyon
AS Monaco
Red Bull Salzburg (via play-offs)
CSKA Moskou
PSV (via play-offs)

Pot 4
Valencia
Viktoria Plzen
Club Brugge
Galatasaray
Young Boys (via play-offs)
Internazionale
1899 Hoffenheim
AEK Athene (via play-offs)

Wie gaat de groepsfase van de Champions League bereiken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vreemd dat er vanuit word gegaan dat dynamo Kiev en PSV door gaan , omdat hun in de potten ingedeeld zyn
Ik vrees wel voor afstraffingen als we de champignons League halen . De Nederlandse clubs zyn zo veel slechter dan de Europese topclubs

15 augustus 2018 om 07:26

Ze hebben gewoon de clubs die van de play-offs tegen elkaar spelen de hoogste ranling hebben gepakt voor het overzicht. Heeft niets te maken met dat daar van uit wordt gegaan.

15 augustus 2018 om 07:47

Volgens mij doen ajax en psv niks onder voor porto benfica shactar en dortmund. Dus als ze die loten kunnen ze zelfs overwinteren in de CL . tamelijke onderschatting van jou Kevin May

15 augustus 2018 om 07:55

Hahah Porto wordt echt onderschat door iedereen hier zo te lezen. We zullen zien. Een aantal jaren geleden had PSV nog echt flinke moeite met laagvlieger Estoril uit Portugal.

15 augustus 2018 om 07:57

Dortmund blaast onze top drie van het veld. Volledig kansloos.

15 augustus 2018 om 08:02

Ik Zou Dortmund toch een stuk hoger inschatten, Porto Benfica en shaktar moet inderdaad te doen zijn

15 augustus 2018 om 08:15

Wat is dit voor een reactie Dortmund speelt ze gewoon kapot

15 augustus 2018 om 08:18

net zoals schalke zeker? ajax is veel beter geworden en speelde schalke 2 jaar geleden al van de mat.

15 augustus 2018 om 08:33

Sorry, de ploegen die jij opnoemt zijn veel sterker dan de Nederlandse top. Ajax doet het nu prima maar laten we nu niet doen alsof ze sterker zijn dan bv Porto.

15 augustus 2018 om 08:58

Ajax speelde Schalke thuis van de mat ja. In Gelsenkirchen werd Ajax volledig overklast en ging het echt door op puur geluk.

15 augustus 2018 om 09:19

Toch netjes als je gewoon 2 keer scoort terwijl je volledig overklast wordt, zie je niet vaak Schalke had geluk dat de wedstrijd in Gelsenkirchen überhaupt niet schriftelijk afgedaan kon worden, die hadden in de Arena wel met 6-0 op de broek kunnen krijgen en dat was 100% verdiend geweest. Wordt een beetje moe van mensen die de Europese campagne van Ajax maar als een aaneenschakeling van geluk zien, kom op zeg.. OT: Porto, Benfica, Shaktar en vooral Dortmund zijn op papier allemaal betere ploegen, dat betekent natuurlijk niet dat je er niet van kunt winnen. Tuurlijk wordt het lastig, het is de CL.

15 augustus 2018 om 09:24

En heb het nog even voor je nagekeken Jiren, ook in Gelsenkirchen had Ajax meer doelpogingen dan Schalke (dat is wel incl. verlenging). Schalke was wel de betere ploeg hoor, maar volledig overklast ben je niet als je nog tot 20 doelpogingen komt natuurlijk..

15 augustus 2018 om 09:42

Haha hou toch op man, Porto is allang niet meer het Porto van pakweg 5 jaar geleden. De Portugese clubs hebben het een stuk lastiger als gevolg van die rare investering maatschappijen. Porto is nog steeds een goed team maar thuis kan een PSV of Ajax daar gewoon van winnen, dat zou niet eens gek zijn.

En om op je argument terug te komen, zo'n laagvlieger was Estoril toen niet anders hadden ze zich niet gekwalificeerd. Moet ik je er ook even aan herinneren dat PSV jouw club volledig wegspeelde in de voorbereiding 2 seizoenen geleden?

15 augustus 2018 om 10:40

In dat zelfde jaar verloor Porto thuis met 1-0 van Estoril dus ik weet niet zeker wat je punt is F.c.p...

15 augustus 2018 om 11:40

Schalke was toen 8ste in Duitsland en vorig jaar 2de

15 augustus 2018 om 23:53

Klopt, Porto is totaal anders dan 5 jaar geleden. Maar nog steeds ieder jaar aanwezig op CL. 2014/2015 nog de kwartfinale gehaald. Toch denk ik, ondanks dat het niet gek zou zijn als PSV of Ajax zou kunnen winnen in eigen huis, dat een Porto of Benfica een klasse hoger zijn dan de Nederlandse ploegen. Er wordt vanuit hier gewoon zeer weinig tot niets van de Liga NOS bijgehouden. Snap ik ook wel, alleen valt er niet te oordelen over hoe er daar gespeeld wordt. Daarom kwam Estoril als een verassing voor de PSV-supporters. Estoril was toentertijd inderdaad een redelijk elftal, dat inderdaad dat jaar ook een wedstrijd van Porto had gewonnen, maar draai het eens andersom. Zie jij het een respectievelijk PEC Zwolle het Porto of Benfica moeilijk maken? En ja alles kan, dat weet ik, maar toch?

Ik snap dat je de prachtige momenten nu moet gaan halen uit voorbereidingswedstrijden? Of wat bedoel je met die wedstrijd aanhalen? Dat Porto, of ik, daar daadwerkelijk van heeft wakker gelegen dat ze "volledig weggespeeld" waren? Tevens stelde Cocu zijn sterkst mogelijke opstelling op: "in Arnhem begon trainer Phillip Cocu in zijn sterkst mogelijke opstelling tegen FC Porto." - Nu.nl

15 augustus 2018 om 08:03

"voetbal International onderzocht de mogelijke potindeling, ervan uitgaande dat de club met de hoogste coëfficiënt zich via de play-offs plaatst voor het hoofdtoernooi van de Champions League."

Daarom gaan ze er van uit dat Kiev en PSV doorgaan. Ze hebben gewoon een simpele berekening toegepast om te kijken waar iedereen terecht komt. Het is niet zo dat ze er van uit gaan dat Ajax gaat verliezen en PSV makkelijk wint.

15 augustus 2018 om 08:16

Ajax en PSV hebben beiden 1 x in europa overwinterd in de afgelopen jaren. Dit Ajax kan van iedereen winnen, maar ook van iedereen verliezen met het nonchalante voetbal, als alles mee zit kunnen ze zeker wel ver komen. Voor PSV precies hetzelfde, goed genoeg om te kunnen overwinteren met een gunstige loting.

15 augustus 2018 om 11:20

Van iedereen winnen ? Ze hebben tot nu toe alleen nog maar tegen mindere ploegen gespeeld en daar al 2 keer niet van gewonnen. Tegen de echte topploegen zie ik ze echt niet winnen.

15 augustus 2018 om 12:30

AubaArsenal zegt hier natuurlijk niet dat Ajax gelijkwaardig is aan een topploeg. Alleen dat ze op een goede avond met wat geluk kunnen winnen van een ManU. Net als PSV overigens. Als beide ploegen derde worden in de poule is het europees seizoen voor mij geslaagd.

Onder het mom van, dromen mag, zie ik weer hele mooie topaffiches voor de Nederlandse ploegen. Met twee ploegen in de CL, is er wat meer kans op een gunstige loting en een mogelijke overwintering.

15 augustus 2018 om 07:58

Is altijd afwachten wat de eventuele loting gaat zijn als ik de teams in pot 1 en 2 zie en dan in pot 4 een Valencia en Inter en Galatasaray dan kan je zomaar verkeerd loten en sta je met lege handen. Eerst de kwalificatie doorkomen en dan wel verder zien.
Maar hoe komt Lokomotiv Moskou in pot1 terecht? Hebben die de laatste jaren zoveel punten gescoord in Europa dan?

15 augustus 2018 om 08:13

Waarom Lokomotiv Moskou in pot 1 zit, staat gewoon in de tekst. En ik begon mijn post, niet voor niks met de tekst: “onder het mom van, dromen mag..”.

15 augustus 2018 om 08:18

Pot 1 is niet op basis van ranking maar op basis van kampioenschap. De kampioenen van de top-6 landen zitten automatisch in pot1

15 augustus 2018 om 08:23

Galatasaray loten uit pot 4 is toch niet zo dramatisch? Zou minder graag Hoffenheim loten. Denk dat de kansen ook wel samenhangen met Lokomotiv loten, anders ben je sowieso kansloos.

15 augustus 2018 om 10:31

Doe mij maar deze pot.
Barca
Spurs
Ajax
Plzen

Dan kun je vechten voor plek 3. Een weerzien met alle oud Ajax spelers in Londen. Barca komt naar JC Arena. En ik woon zelf in Tsjechië dus Plzen is wel leuk. Kan ik nog even een wedstrijdje mee pakken.

Pff ijzersterke ploegen, ik zie het toch wel somber in als ik zo kijk. Ploegen als Valencia en Internazionale in pot 4. Je kan als Nederlandse club dus gewoon in een pot komen met Real Madrid, Man Utd en Inter. Daar valt echt niet tegen op te boksen. Zie maar weinig kans op een gunstige loting. Misschien met Lokomotiv, FC Porto en Pilzen.

15 augustus 2018 om 07:37

Gaat het niet meer om. Gaat om geld verdienen, marktwaarde verhogen van de talenten en evt overwinteren in de EL.

15 augustus 2018 om 07:43

Is dat de doelstelling tegenwoordig? Als een club als Basel met beperkte middelen al jaren goed kan presteren in de CL moet dat voor clubs als Ajax en PSV (met een hogere begroting) toch ook zeker wel mogelijk zijn...

15 augustus 2018 om 07:38

Als je Lokomotiv Moskou (pot 1), Shaktar Donetsk (pot 2) en niet Valencia of Inter uit pot 4 loot, dan hebben zowel Ajax als PSV echt wel kans om door te gaan. Maar aan de andere kant kun je ook real, Liverpool & Valencia loten en dan slinken de kansen enorm

15 augustus 2018 om 07:54

Vraag me af of het uberhaupt mogelijk is om de eerstgenoemde twee teams te loten, gezien de spanningen tussen Rusland en Oekraine (net als loting playoffs) zou het zo kunnen zijn dat ze elkaar niet mogen treffen.

15 augustus 2018 om 12:51

Je voorbeeld kan niet, russen en oekrainers mogen niet tegen elkaar loten. Maar ik bregijp je punt: een poule als Lok.moskou, porto en Plzen moet wel te doen zijn

Er liggen beperkte mogelijkheden voor de Nederlandse clubs, maar in pot 1, 2 en 4 zitten wel allemaal erg grote clubs.. Madrid en Spurs en Inter zou wat zijn.. of Lokimotiv, Porto en Pilzn.. dan kan het nog wat worden..

Stel dat Ajax het red, is ook mogelijk:

Lokomotiv Moskou, As Roma, Ajax en Aek Athene(nostalgische redenen).

mochten we het halen dan een keer een gunstige loting in de CL zou ook wel eens leuk zijn..

Eerst maar Kiev zien te verslaan hè

15 augustus 2018 om 10:00

En dat Kluivertje dan vanaf de bank mag aankijken hoe Ajax doorgaat en Roma niet Sorry beetje treurige opmerking maar het zou wel leuk leedvermaak zijn.

Jammer dat er steeds meer clubs in de CL komen van de grootste 4 landen. Vroeger was er veel meer diversiteit. Het maakt het toernooi er niet leuker op. Ajax en Psv zullen het in de CL niet makkelijk krijgen, maar goed dat heeft alles te maken met de huidige status van het Europees voetbal.

15 augustus 2018 om 08:02

Ja, de naam Champions League is helaas zeer achterhaald. Als de nummers vier van sommige landen al mogen deelnemen...

15 augustus 2018 om 09:06

De landen die de nummer 4 de Cl in mag sturen zijn Spanje engeland en Italie. Dus Valencia,Inter en Liverpool. Deze ploegen zouden, zonder al te veel moeite, gewoon kampioen worden in de niet-top landen als Nederland. Dus wel eerlijk want in de champions leugue hoort nou eenmaal alleen de sterkste

15 augustus 2018 om 09:28

Champions League hoort bij de kampioenen van oudsher maurootje, vandaar de naam 'champions'.

15 augustus 2018 om 09:29

De nummer 4 van Duitsland ook

15 augustus 2018 om 10:44

Ja, maar hoe meer ploegen je uit grote landen gaat toelaten hoe meer geld er in de grote competities komt en hoe groter dat verschil wordt. Het is een zelfversterkend proces en voetbal stevent zo steeds meer af op een monopolie.

15 augustus 2018 om 13:31

Dus straks 18 ploegen uit Engeland Maurootje?

Het valt nog mee dat je in Pot 3 komt en niet 4. Dan ontloop je teams als Monaco, Lyon, Schalke en misschien ook Liverpool. Maar desondanks zal de loting niet mee gaan vallen. Gunstigste loting zou zijn met Lokomotiv, AS Roma en Young Boys, ervan uitgaande dat Shacktar en Lokomotiv elkaar niet mogen loten vanwege de ruzie tussen Rusland en Oekraine.
Maar Ajax kennende zullen ze uiteraard weer Real Madrid of Barca loten, met United/spurs en Inter.

De regel was toch dat de kampioenen in pot 1 komen. Waarom staan er dan 3 Spaanse ploegen in pot 1 (snap wel dat dit de betere teams zijn) Real zal wel op basis van winst vorig jaar van de CL zijn.
Of is het zo dat dit komt omdat Spanje bovenaan staat en er niet genoeg kampioenen zijn?

15 augustus 2018 om 07:55

De kampioen van Spanje, de CL winnaar en de EL winnaar, toevallig zijn die laatste twee allemaal Spaanse teams.

15 augustus 2018 om 07:55

Kampioen van Spanje (barca), winnaar CL (real) en winnaar EL (atletico).

15 augustus 2018 om 07:55

Er staat letterlijk in de tekst dat in pot 1 de kampioenen van bepaalde landen, waaronder Spanje (Barcelona), de winnaar van de CL(Real) en de winnaar van de El (Atletico) zitten. Dat verklaart het dus.

15 augustus 2018 om 07:57

Atletico winst EL Real winst CL en Barca als kampioen van Spanje.

16 augustus 2018 om 08:11

Top bedankt! Daar had ik niet aan gedacht.

Als je die potten ziet... Je wilt natuurlijk altijd het hoogste nastreven maar..... Dan kan je toch veel verder komen in de EL..

15 augustus 2018 om 07:57

En het Nederlandse voetbal heeft nu ook punten nodig. In de EL heb je daarop meer kans...

15 augustus 2018 om 11:07

Bij plaatsing voor de 1/8 finale in de CL krijg je bonuspunten. (volgens mij 5) Daarnaast betekent het dat je meerdere wedstrijden hebt gewonnen en dus punten haalt.

Voor het nederlandse voetbal lijkt me doorgaan in de CL dus beter dan 3e worden en spelen in de Europla League. In de Europa League is punten halen gezien de tegenstand ook helemaal niet zo eenvoudig.

15 augustus 2018 om 15:55

Als je ziet welke mogelijke tegenstanders Ajax of PSV in de CL gaat krijgen vind ik het niet realistisch om te denken dat ze minimaal tweede kunnen worden. Ik acht dat overwinteren in de EL hoe dan ook groter is.

15 augustus 2018 om 08:06

Inderdaad, het is voor Nederlandse ploegen en het Nederlandse voetbal ook gewoon beter om te spelen in de Europa League. De kans dat clubs als PSV en Ajax 4de worden in hun Champions League poules is groot.

Het zijn leuke affiches om tegen clubs zoals Barcelona, Liverpool en Bayern te spelen, maar uiteindelijk verliest een Nederlands team daar 9 van de 10 keer van. Het meest gunstige zou zijn als Ajax en PSV allebei de Champions League halen, dan 3de worden in de poule en zo verder kunnen in de Europa League.

15 augustus 2018 om 08:11

ja gewoon 3e worden en door naar de EL is toch prima?

15 augustus 2018 om 10:21

Moet je dat wel worden natuurlijk! Maar men snapt hierboven niet dat de CL zoveel meer is dan de EL, voor de spelers, de ervaring, het geld. Je moet in sport het maximale willen dus CL ookal heb je misschien niet veel te vertellen tegen zulke teams, het blijft sport.

Ik vind het al heel wat als PSV en Ajax door zouden gaan naar de poule fase. Eerst daar op focussen.

Wie aan de Nederlandse punten denkt zou beter twee teams in de EL willen zien. Het zou natuurlijk leuk zijn om Ajax en PSV samen in de "money League" te zien, maar kennende de loting zullen we dan genaaid worden. Zeker Ajax heeft ervaring met zeer moeilijke lotingen in de CL. Maar goed, we zullen zien of ze het halen.

15 augustus 2018 om 08:07

Ben ik het niet helemaal mee eens. De 4 bonuspunten voor behalen groepsfase CL krijg je in de EL niet. Zijn 2 overwinningen die je minder hoeft te halen in 6 wedstrijden. De kans op overwinteren is niet heel veel minder aangezien je CL 75% (3 van de 4) kans hebt om te overwinteren en EL 50% (2 van de 4). De tijden dat je er vanuit kan gaan dat je als NL team wel even 4 of 5 wedstrijden wint zijn wel voorbij. Om over het financiële verschil maar niet te spreken. Dus de lange termijn betere teams / meer punten gedachte.

15 augustus 2018 om 13:18

De kans dat je de Champions League wint is 50% volgens jouw aparte benadering van kansen: je wint hem wel, of je wint hem niet.

15 augustus 2018 om 08:09

Hier ben ik het ook mee eens. Puur financieel is de Champions League interessant voor Nederlandse clubs. Daarnaast is het leuk om te spelen tegen grote clubs, maar uiteindelijk heeft Nederland punten nodig en die zullen logischerwijs makkelijker gehaald worden in de Europa League.

Ik hoop dat Ajax de Champions League bereikt, die enorme berg met geld binnenhaald voor het behalen van de groupsfase en dan als 3de eindigt in de poule.

15 augustus 2018 om 08:43

Als zowel Ajax en PSV de groepsfase halen zijn dat zo in totaal 8 bonuspunten extra. Dat maakt het wegvallen van AZ en Feyenoord weer wat goed.
Als je onverwachts dan 2e weet te worden komen er weer bonuspunten bij en anders kan je via de 3e plek alsnog doorstromen in de EL.
De CL is ten alle tijden lucratiever dan de EL, zowel financieel als voor de puntenlijst.

15 augustus 2018 om 09:45

Er zijn veel lotingen denkbaar waar zowel Ajax als PSV reële kansen hebben voor plek 3. Met wat mazzel zelfs plek 2.
Groepsfase EL is echt geen garantie voor overwinteren in de EL. Nederlandse ploegen moeten ook voor sportief uitzicht focussen op behalen CL.

Het halen van de CL levert naast veel centen op ook veel allure op. Ik denk dat spelers als bijvoorbeeld Richarlison eerder naar Ajax waren gegaan wanneer Ajax CL had gespeeld. En misschien wil Ziyech wel blijven wanneer Ajax CL speelt.

15 augustus 2018 om 10:51

Groepsfase EL is inderdaad geen garantie om ook door te stoten naar de knock-outs van de EL, maar vergeet niet dat de Nederlandse clubs voor EL-begrippen hoge coëfficiënten hebben en dus waarschijnlijk groepshoofden zouden worden. Ajax zeker, en PSV waarschijnlijk ook. Dat betekent dus dat de groepsfase EL relatief makkelijk te overleven is, zoals Ajax twee jaar geleden ook liet zien toen het de EL-groepsfase grotendeels afdeed met een veredeld jeugdelftal en toch haast alle wedstrijden won. Natuurlijk is het zaak om altijd waakzaam te blijven voor onderschatting van je tegenstanders, de Malmo's en Rosenborgs van deze wereld hebben bewezen ook niet altijd zomaar over zich heen te laten lopen, maar als Ajax of PSV de groepsfase van de EL niet overleven, dan mag dat gerust een blamage heten. In een knock-outsysteem zoals in de play-offs kan een enkele zeperd nog een keer fataal zijn, maar in de groepsfase over zes wedstrijden mag zoiets ze echt niet overkomen.

In de CL liggen die mogelijkheden natuurlijk een heel stuk moeilijker, dan gaat het er echt om om op de juiste momenten en tegen de juiste tegenstanders te pieken om in ieder geval die derde plek te kunnen veroveren. Maar Ajax en PSV zouden ook zomaar vierde kunnen worden - die kans lijkt me een stukje groter dan dat ze de knock-outfase van de CL weten te bereiken. Maar goed, dan heb je inderdaad in elk geval nog de bonuspunten gekregen voor het bereiken van de groepsfase, en de bijbehorende miljoenen kunnen bijschrijven op je bankrekening. (En natuurlijk de financiële voordelen van de media-aandacht en het laten zien van je merk op een groter podium.)

15 augustus 2018 om 13:33

Probleem met al die clubs uit dezelfde landen is de gestuurde loting. Je kunt straks bijna alleen maar de clubs uit de top 4 treffen omdat de rest niet tegen elkaar mag uitkomen vanwege de tv rechten.

Zul je zien dat een Nederlandse ploeg bij Paris SG, Dortmund en Inter komt.. Dat wordt dan gewoon 0 punten.. Dat wordt een lastige dan.. Maarja. Als het Lokomotiv, Shaktar en AEK word is er nog kans op groepwinst

15 augustus 2018 om 08:20

Zelfs met die clubs zie ik Ajax en PSV wel meer dan 0 punten halen. Je zag twee seizoenen geleden al dat als het publiek er achter gaat staan bij Ajax dat zij bijna iedereen aan kunnen. Of wat dacht je van PSV zo'n 3 seizoenen geleden? Ajax heeft onder Frank de Boer ook gewoon gewonnen van teams zoals Barcelona, Milan en Manchester.

15 augustus 2018 om 09:18

0 punten is alleen weggelegs voor een Feyenoord wat in de cl toch totaal door de mand zakte qua voetballend vermogen.
Als je de bal niet in de ploeg kan houden word je overlopen.
Psv en Ajax hebben veel meer kwaliteit aan de bal en word je ook veel minder overlopen.
Dus met die 0 punten zal het wel meevallen.

Ik durf zelfs wel te beweren dat als Ajax thuis een goed nivo haalt het gewoon van Inter wint hoor.

15 augustus 2018 om 10:58

Lokomotiv en Shaktar kan je vergeten aangezien Rusland en Oekraine niet tegen elkaar voetballen!

Eerst maar hopen dat zowel Ajax als PSV de groepsfase halen, dat zou al geweldig voor het Nederlands voetbal zijn.
Ik ben persoonlijk van mening dat Ajax en PSV altijd minimaal 3e zouden moeten kunnen worden in de poule, het zijn de beste clubs van Nederland die naar mijn mening nog steeds bij de Europese subtop horen.
Ajax heeft een CL waardig team en PSV een leuk elftal met een, tot dusverre, goede trainer ervoor. Mochten beiden de poulefase halen ga ik er vanuit dat een minimale 3e plek mogelijk moet zijn, wat recht geeft op overwintering in de EL.
Eerst de play-offs afwachten maar als beiden die doorkomen kan dit toch nog een leuk Europees seizoen worden voor Nederland

Poehpoeh daar kunnen nog wat interessante poules uit komen. Je zou zo maar 4 absolute topteams bij elkaar kunnen hebben.

Voor ajax en psv moet je uit pot 1 gewoon hopen op lokomotiv Moskou, thuis kan je daar van winnen, uit wordt lastiger.

Pot 2 moet je hopen op een porto, benfica, shacktar of eventueel dortmund. Betere ploegen, maar op een goede dag kan je zeker thuis daar eventueel van winnen.

Pot 4 wil 2 a 3 teams ontlopen. Valencia en vooral inter milaan zijn daar de teams die je niet wil loten. Ik weet niet of hoffenheim veel spelers verloren is, maarja een vorig jaar erg goed, dus die voor zekerheid ook maar ontlopen. Extreem goede trainer hebben die.

Afstaffingen voor Ajax en Psv?
tegen real madrid en barca misschien maar ploegen als porto lyon en dergelijke zijn er zeer zeker gewoon kansen.
Ik denk dat het topnivo wat Ajax kan halen met dit team schromelijk onderschat word hoor.
Psv kan ook gewoon zeer zakelijk spelen en loeren op die kans.
Ajax heeft voetballend een zeer hoog nivo waarmee ze echt meekunnen met de subtop van europa vooral thuis.

Natuurlijk wil je als speler van Ajax en PSV het allerhoogste halen.
Dat is voorlopig die groepsfase van de Champions League.
Dat is het podium waarop je je wilt laten zien.
Als club, maar zeker ook als individuele speler.
Hoeveel azen er niet op vette contracten bij die grote clubs in pot 1 of 2 ?
Dus moeten onze 2 vertegenwoordigers in Europa er alles aan doen om die poulefase te halen.
En lekker 6 grote wedstrijden spelen.
3 x een volle bak thuis, mooi voor de fans.
En proberen vrijuit te voetballen, je bent niet de grote favoriet.

Wanneer je Barca Real of Atletico loot, kun je in ieder geval Valencia niet treffen.
Wanneer je Juventus loot kun je Roma, Napoli en Inter niet treffen.
etc. etc.

Het gaat weer een complexe loting worden. Maar je hebt ook gewoon een behoorlijke kans op een poule met maar 1 hele sterke tegenstander en 2 tegenstanders waarmee je om de 2plaats moet gaan strijden. En anders in ieder geval moet proberen 3de te worden.

Heb je 'pech' en zit je wel een top poule heb je in iedergeval 6 mooie affiches. En dan sluit ik nog steeds niet uit dat er wat mogelijk is. Niet altijd de wint de ploeg met de beste spelers.

Waarom zegt iedereen dat Shaktar te verslaan is voor de nederlandse ploegen? Die zijn op dit moment zelfs een maat te groot voor ploegen als Inter en Galatasaray dus ho maar weer.

Wanneer komt er eens een tijd dat de definitie van loten naar boven komt?
Alles in 1 pot en grabbelen maar, 4 potten waar de meeste grote clubs elkaar ontlopen noem ik geen loten meer.

Toch wel bizar om Lokomotiv in Pot 1 te zien, maar goed zo zijn de regels tegenwoordig. Als PSV en/of Ajax zich plaatsen moeten ze zich in principe richten op plek drie maar we hebben een paar jaar terug met PSV nog gezien dat je met een gunstige loting je wel degelijk kunt stunten. Aan de ene kant zou een poule met bijv. Lokomotiv, Spurs en Young Boys ideaal, aan de andere kant wll je ook de grote jongens treffen als je eenmaal in de CL staat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren