Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV walst met fraaie doelpunten over FC Utrecht heen

Laatste update:

PSV heeft zaterdag direct geprofiteerd van het puntverlies van Ajax in de eerste speelronde van de Eredivisie. De regerend landskampioen was zaterdagavond heer en meester in de wedstrijd tegen FC Utrecht en zegevierde met 4-0. De doelpunten kwamen van Gastón Pereiro, Steven Bergwijn, Hirving Lozano en Denzel Dumfries. Met name de eerste drie treffers waren fraai.

Trainer Mark van Bommel voerde één wijziging door ten opzichte van de verloren Johan Cruijff Schaal-wedstrijd tegen Feyenoord: Lozano, achter wiens naam een klein vraagteken stond, verdrong Donyell Malen uit de basis. PSV kreeg de kans om al in de eerste speelronde afstand te nemen van Ajax en op papier was Utrecht daarvoor de perfecte opponent. De Eindhovenaren wonnen voor zaterdag al 22 thuiswedstrijden op rij van Utrecht. Toch ging het stroef in het eerste kwartier en opende PSV met een laag tempo.

In de zeventiende minuut bood een standaardsituatie uitkomst voor de gastheer. Nadat Willem Janssen zich licht vergreep aan Luuk de Jong, mocht Pereiro aanleggen vanaf circa twintig meter. De Uruguayaan krulde de bal prachtig binnen via de onderkant van de lat: 1-0. Pereiro was betrokken bij acht goals in zijn laatste zeven competitieduels, met zes doelpunten en twee assists. Bovendien kwamen drie van de vier schoten van PSV voor rust van hem.

Het doelpunt gaf PSV vertrouwen en de thuisploeg domineerde in het restant van het eerste bedrijf. Utrecht kwam niet vaak van de eigen helft af, maar veel grote kansen wist PSV voor rust niet meer te creëren. In de tweede helft speelde de gastheer nog een stuk frivoler. Onder aanvoering van een uitblinkende Bergwijn walste het team van Van Bommel over Utrecht heen. De buitenspeler maakte er na 57 minuten 2-0 van: Utrecht kreeg een corner niet goed weg en Bergwijn joeg de bal laag in de hoek. Doelman David Jensen stond als aan de grond genageld.

De 3-0 kwam van Lozano, die genadeloos raak schoot met een streep, nadat Jensen redding bracht op een schot van De Jong in een één-op-één-situatie. Bergwijn slalomde vervolgens door de defensie van Utrecht en wilde de bal breed leggen op De Jong, maar omdat Sean Klaiber ertussen zat bleef de 4-0 uit. Lang hoefde het publiek daar echter niet op te wachten. Dumfries kopte tien minuten voor tijd raak na een corner en maakte zijn eerste doelpunt in Eindhovense dienst. In de slotfase maakte Maximiliano Romero zijn debuut in de Eredivisie.

Prolongeert PSV dit seizoen de landstitel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een manier om het seizoen te beginnen. Heerlijk positiespel en constant de drang naar voren voor meer goals. Wat een verschil met vorig seizoen. Beste spelers van vandaag: Dumfries, Rosario, Lozano en man of the match Bergwijn.

11 augustus 2018 om 22:40

Ook ontzettend knap hoe Van Bommel zo snel dat positiespel erin krijgt. Kijk ik toch wel een beetje jaloers naar als ik onze hakkelende Ten Hag zie hoor... Bij Van Bommel wist je tijdens zijn carrière gewoon al dat het een topcoach ging worden.

11 augustus 2018 om 23:02

1 wedstrijd.. Goeie pot, maar komop.

11 augustus 2018 om 23:18

Is toch abnormaal lekker hoe al die "neutrale" journalisten eergisteren nog zeiden Ajax wordt kampioen. BamN PSV gelijk gestrekt been. Is niet!

11 augustus 2018 om 23:29

Tja precies zoals ik voorspelde. Ajax is met deze trainer alle vroeg klaar als het prijzen betreft en als het kalf verdronken is dempt men de put. Kansloos seizoen!

11 augustus 2018 om 23:32

Nou nou, er is pas 1 wedstrijd gespeeld hoor. Ik ga Dinsdag nog met goed vertrouwen naar de Johan Cruijf Arena en ik zie ons samen met PSV gewoon strijden om het kampioenschap. We zijn pas 1 wedstrijd bezig, nog niks beslist. Voor hetzelfde geld verrast Vitesse dit jaar is .

11 augustus 2018 om 23:41

Ff serieus het valt op hoeveel PSV fans het “erg”” vinden dat een stel journalisten Ajax als de favoriet voor de titel zien. Wat boeit jouw dat? Mogen zij niet hun mening hebben ? Moeten zij ook veranderen na 1 pot? Wat heb je er überhaupt aan? Aan het einde vd rit is er maar 1 kampioen. De spelers moeten het doen niet wij buitenstaanders...

12 augustus 2018 om 00:23

Wij ergeren ons daar gewoon aan omdat ze het altijd over Ajax hebben en Ajax veren in de bips steken. Vorig seizoen werd PSV ook al afgeschreven van tevoren waarna wij gewoon ruimschoots kampioen werden, dit seizoen lijken ze niet van hun fouten geleerd te hebben en blijven zij maar doorgaan over hoe geweldig Ajax wel niet is, en totaal geen oog hebben voor PSV of voor Feyenoord. Er zijn meerdere topclubs in de Eredivisie en daar mogen de zogenaamde analisten toch ook wel eens van leren.

12 augustus 2018 om 00:32

Maar jullie hebben het zelf ook altijd over Ajax ? Kijk alleen al hoevaak het woord Ajax hier in een PSV topic is benoemd.

12 augustus 2018 om 00:50

Sinds 2000 heeft PSV 9 titels. Ajax 6. Feyenoord, Twente en AZ 1. De feiten spreken voor zich.

12 augustus 2018 om 01:46

Je ontkomt er bijna niet aan. Alles op gebied van voetbal moet klaarblijkelijk worden vergeleken met Ajax. Ik houd er zelf niet van, houd het lekker bij jezelf, maar als je interviews bij FOX pakt ofzo. Dan wordt ook gelijk die koppeling met puntenverlies Ajax gemaakt.

Ja het is de grootste club en ja het is de vanuit historie meest succesvolle club, maar er is meer buiten Amsterdam. Zeker op voetbalgebied en dat wordt door enkele vaderlandse media nogal eens vergeten heb ik het idee.

12 augustus 2018 om 01:55

Maar Gaudi, dan stoor je je er gewoon toch niet aan?! Geniet er lekker van als (dat?) ze ongelijk hebben.

12 augustus 2018 om 01:59

Het is lastig om te negeren, als het op verschillende plekken terugkomt. Ik stoor mij er niet aan, maar leuk is anders. Het is in zekere zin logisch, want Ajax is de grootste, maar het wordt te ver doorgevoerd. Als je zo'n programma als Studio Voetbal neemt. Dat pretendeert er voor alle clubs te zijn. Je kunt er vergif op innemen dat het zondag, zoals vaker, 75% van de tijd over Ajax gaat. Ik vind dat gewoon jammer.

12 augustus 2018 om 02:17

Is niks meer dan logisch dat wij het over onze concurrent hebben, misschien dat wanneer het andersom was jij je beter hierin kon verplaatsen. Verder komt het ook gewoon vaak doordat Ajacieden het vaak over hun eigen club hebben in PSV topics. Dit is al zo lang aan de gang dat dit gewoon een gewoonte is geworden. Wat Gaudi zegt klopt ook, het wordt er door de Nederlandse media zo erg ingedrukt dat dit een gewoonte is geworden. Hoe vaak heb jij gehoord op de TV dat PSV van deze eeuw de meest succesvolle club is? Dat hoor je dus bijna nooit en dat is dus precies het feit waar wij ons aan storen. Het moet altijd maar over Ajax dit en Ajax dat gaan. Daarbij willen de meeste Ajacieden niet inzien dat jullie Amsterdamse bluf vaak gewoon misplaatste arrogantie is op basis van prestaties uit het verleden. Neemt niet weg dat dit uitzonderlijke prestaties zijn geweest, maar jullie hoeven jezelf niet constant op de voorgrond proberen te drukken. Misschien is het ook wel een idee voor jouw clubbie om eens te kijken naar de concurrent en wat hun krachten zijn, zal helemaal geen kwaad kunnen en zouden jullie nog een hoop van kunnen leren. Kijk alleen al naar Erik ten Hag die man gaat kapot aan dat neppe Amsterdamse bluf en die onzekerheid voelen de spelers ook aan!

12 augustus 2018 om 02:22

Nou het is vooral heel hyprocriet Lee. Het stikt bij vrijwel alle PSV artikelen van de Ajax fans. Als er vervolgens op die fans wordt gereageerd met een vergelijking/tegenargumenten naar Ajax, dan krijg je weer "wat heeft Ajax hier nou mee te maken?" Terwijl dat gewoon hoort bij discussiëren. Ik erger me er vooral aan dat Ajacieden (doordat ze overal in de meerderheid zijn) elkaar maar zoveel mogelijk blijven napraten zodat ze op gegeven moment gaan denken dat bepaalde onzin waarheid is. Ik denk dat er heel veel voetbalfans zijn die zich daaraan storen.

12 augustus 2018 om 04:55

Het is maar hoe je het bekijkt. Ik zie zoveel “trol” accounts hiero van mensen die zich voordoen als Ajacieden en dat zien bepaalde mensen als de waarheid. Tsja niet iedere Ajacied denkt zo. Verder zie ik totaal niet wat de winst is van het benoemen van PSV als de meest succesvolle club sinds 2000. Ga je daar beter van slapen of zo? Zo ja dan prima dat je daar voldoening uithaalt, echter is dat je eigen pakkie aan. De media heeft door dat Ajax meer luisteraars en kijkers trekt. Tsja neem je het hen dan kwalijk ? Zij worden oa beoordeeld op kijkcijfers en luisteraars. Dan pakken ze toch logischerwijs de club uit met de meeste “kijkers”? Zeker als de concurrent ook gewoon blijft kijken als het om
Ajax gaat. Ik stoor me er overigens ook aan, maar daar doen wij ook aan mee. Het feit dat Ajax trending is tijdens een PSV kampioenschap geeft al aan dat er voor de media de meeste kijkwinst valt te behalen als Ajax wordt benoemd.

12 augustus 2018 om 06:56

Haha dus jij snapt niet dat de fans van psv het prachtig vinden dat na het wekenlange bewieroken van ajax als topfavoriet, psv wint met prachtog spel en ze uitlopen op ajax??

12 augustus 2018 om 08:23

@kasper: Ik heb inderdaad het idee dat Lee er weinig van snapt momenteel. Ik ben het geheel met jullie eens. Ajax wordt dik kampioen. Geweldige aankopen. En dan krijg je dit geniale antwoord van Van Bommel. Zelfs als niet-PSVer geniet ik van het verloop van zo'n avond. Zowel door de media als door vele Vzers (waaronder dus zo'n Lee).

Er zijn gewoon 2 titelkandidaten bij voorbaat. Het leek mij al 50/50 en PSV heeft vanavond aangetoond prima mee te kunnen doen, dan wel niet de favoriet te zijn. Dumfries, Bergwijn, twee spelers die echt geweldig speelden. Pereiro liet ook weer mooie dingen zien. Dit kan voor PSV wel eens een heel erg mooi seizoen worden als dit voetbal zo door blijft gaan

12 augustus 2018 om 10:09

Waar geef ik dat aan dan @ Kasper? Ik snap niet waarom men maar al te graag de succesvolste club sinds 2000 genoemd wilt worden. Ik zie daar de waarde niet van in. Dat PSV fans blij zijn met 2 punten meer dan Ajax lijkt me logisch, maar nergens ontken ik dat. @ lanjouwer. Wat bedoel je met zo’n lee? Kom met bewijs waar men heeft verteld dat PSV geen titel kandidaat is. Lijkt me logisch dat PSV dat wel is, aangezien zij dat altijd zijn evenals Feyenoord...

12 augustus 2018 om 15:41

Lee dat is gewoon even drukken op de feiten, die bijna nooit worden uitgesproken. Jij lijkt het niet te snappen maar als een ploeg de best presterende is van een eeuw mag daar best wel wat meer credits aangegeven worden. Misschien snap je dat niet of wil je dat niet inzien. Maar dan is deze discussie ook volkomen kansloos als je dat niet wilt inzien. Ik doe dit niet om lekkerder te slapen of mij beter te voelen over mijn club. Ik zeg dit zodat iedereen kan inzien wst de feiten zijn en niet als een stel schapen de media volgt.
Ja Ajax heeft meer fans dan PSV, is lekker makkelijk kijkcijfers scoren. Er spelen nog 17 andere clubs in de Eredivisie die bij elkaar toch veel meer fans hebben dan Ajax wat dus ook een garantie op kijkcijfers zal zijn. Het zal toch een droom zijn om een neutraal programma te hebben op TV waar simpelweg naar prestaties wordt gekeken, en clubvoorkeur helemaal niets mee te maken heeft...

14 augustus 2018 om 12:20

plus die griekse mietjes bestaan al 13jr langer

11 augustus 2018 om 22:43

Echt he! Genoten van dit PSV! Angelino wel twijfels, hopelijk gaat het beter met wat meer vertrouwen. Rosario idd erg sterk. Tetetetededede Stevie Bergwijn😍

11 augustus 2018 om 22:44

Angelino vond ik prima spelen. Goede wisselwerking met hendrix.

12 augustus 2018 om 00:04

Probleem met Angelino is dat hij vergeet dat hij verdediger is en daarbij ook enorm onrustig oogt, zelfs aan de bal. Dat kan nog voor problemen gaan zorgen. Hendrix zakt inderdaad wel goed in als hij mee gaat, net zoals Guardado dat altijd deed met Willems.

11 augustus 2018 om 22:43

Dan vergeet je Pereiro nog!

11 augustus 2018 om 22:47

Ja inderdaad. Al viel hij gedurende de wedstrijd wat terug. Maar op de Jong en Angelino na speelde iedereen een puike wedstrijd. Niet dat de genoemde 2 slecht waren, maar de Jong had écht moeten scoren en Angelino is aanvallend prima, maar verdedigend erg onrustig. Ook geeft hij wel érg snel de blinde peer naar voren.

11 augustus 2018 om 22:52

Dat vond ik dus ook bij Angelino, maar goed ze komen beide goed op. Daarom wellicht wat meer vertrouwen bij Angelino dat het onrustige eruit gaat. Pereiro is sowieso een geweldige speler en heerlijk om hem zo achter de spits te zien!

11 augustus 2018 om 22:46

Pereiro noem je niet eens? By far de beste. Alweer ondergewaardeerd nu alweer!

11 augustus 2018 om 23:07

Neem me vooral niet kwalijk. Hij speelde heel goed. Hij viel een beetje terug, vandaar dat ik hem even was vergeten. Nu wel hopen dat hij dit vaker laat zien.

12 augustus 2018 om 02:26

Ik had na de JC Schaal zaadpot van Pereiro het vertrouwen in hem weer verloren, maar dan wisselt hij het op zn Pereiro's weer af met deze wedstrijd.. Ik hoop dat hij dit vast weet te houden, maar ergens zie ik hem volgende week weer een hele wedstrijd onzichtbaar zijn.

11 augustus 2018 om 23:23

Rosario kan zomaar gewoon basisspeler zijn komend jaar. Fysiek en verdedigend sterk maar ook aan de bal goed.

11 augustus 2018 om 23:42

Inderdaad zeg. Voor de titelkansen is het misschien minder dat Guti niet komt, maar voor PSV kan het zo goed uitpakken met de jeugd. Ook naar Gakpo, Malen en Romero ben ik benieuwd. Vandaag niet veel van Romero kunnen zien jammer genoeg. Verder mag de Jong wel eens gaan trainen op 1 op 1 met de keeper. Zal toch niet zo moeilijk zijn om die een keertje te omspelen, want naar mijn idee doet ie maar wat dan. Meestal half hoog op de keeper.

12 augustus 2018 om 10:19

Ik zie de noodzaak van die Gutiérrez nu ook nog niet. Middenveld is al goed bezet, Ramselaar, Mauro, Thomas en Rigo zijn er ook nog. Ik vond Rigo gisteren ook goed spelen, wel een paar foutjes maar je ziet de potentie.

12 augustus 2018 om 09:07

Ik snap niet waarom niemand Hendrix noemt, die speelde misschien nog wel het beste.

12 augustus 2018 om 09:54

Had wel net iets te vaak balverlies als je het mij vraagt. Verder wordt Hendrix standaard onderschat. Een van de beste/belangrijkste middenvelders van de Eredivisie. Op zijn eigen manier dan.

Heerlijk begin van het seizoen. Mooi op de aanval gespeeld en een prachtige 4-0 overwinning. Ajax 1-1 dus ik klaag nergens over!

Zo, de toon is gezet voor aankomend seizoen!

Hoewel PSV af en toe inzakte zag het spel er bij vlagen goed uit. Dit gaat het seizoen worden van Bergwijn en pereiro. Een uitstekende start van een dominant PSV! Alvast twee punten uitgelopen op Ajax.

De platte kar kan alvast van stal.... grapje... maar natuurlijk wel heerlijk om zo te beginnen

Zeer goede wedstrijd van PSV, vooral de tweede helft was van een meer dan prima niveau. Hopelijk kunnen ze deze lijn doortrekken en bereiken ze de groepsfase van de CL.

Zeker verdient. Heel overtuigend. Bergwijn en Pereiro publiekswissel. Van Bommel die bij 2-0 gewoon Rigo laat invallen. Cocu had waarschijnlijk Luckassen erin gezet. Lekker avondje zo.

Geweldig begin van het seizoen. Bergwijn Gaston en dumpfries waren genieten. Ook het centrum stond goed. Benieuwd waar dit gaat eindigen maar ziet er goed uit. Van Bommel heeft het goed staan. Jammer dat Luuk en Romero niet een goaltje meepikken. Had hun beide goed gedaan.

Erg knap gedaan van PSV! Media schrijft ze al bijna af, maar ik zag een fris en goed team spelen. Met bergwijn, Pereiro en lozano heb je ook echt waanzinnige aanvallende spelers.

12 augustus 2018 om 01:11

Hoop alleen zondag pereiro het eens een heel seizoen kan laten zien.
Dat hij klasse heeft valt niet te ontkennen, maar het zijn maar een handje vol goede wedstrijden in het seizoen dat is zo zonde.

12 augustus 2018 om 10:37

Dumfries is ook een enorm aanvallend wapen, verzorgde vorig seizoen bij ons op een gegeven moment bijna alle assists. Hij moet nu nog even wennen maar als hij aanhaakt dan heb je daar echt wel een troef mee.

Heerlijke begin van de competitie.

4-0 thuis tegen onze favoriete tegenstander in eigen huis, die staat in ieder geval.

Eerste 20 minuten een hele goede PSV gezien, daarna kakte het wat allemaal in. Tweede helft een geweldige PSV gezien, en met name Bergwijn. Die was echt niet te stoppen. Pereiro die weer met passes liep te strooien, en wat een fantastische vrijetrap. Zo nonchalant. Keeper kon er alleen maar naar kijken.

Veel goede dingen gezien, maar er moet nog duidelijk aan paar dingen gewerkt worden natuurlijk. Het kan alles nog altijd beter. Mooi dat Rigo een halfuur mocht spelen van Mark. Eindelijk ook is Romero in actie gezien.

Tis natuurlijk nog geen topniveau allemaal, maar wel prima voor de Eredivisie.

Overigens denk ik dat het einde oefening is voor Isimat, die kan beter naar Besiktas(?) En Ramselaar is denk ik ook einde oefening. Duidelijk signaal als jij niet mag invallen en een jeugdspeler wel, en dan komt straks Ryan Thomas ook nog.

11 augustus 2018 om 22:53

Had ook wel meer verwacht van Ramselaar. Mocht ‘guti’ nog komen dan mag hij van mij wel vertrekken mochten we er nog wat voor kunnen krijgen. Beetje hetzelfde verhaal als Maher. Een dure aankoop die het niet haalt.

11 augustus 2018 om 22:59

Gelukkig koste ramselaar 3-4 miljoen euro. Ga je waarschijnlijk geen verlies op maken.

11 augustus 2018 om 23:43

Zo weinig ja? Ik meende 6 miljoen of zo iets. Maar we zullen er vast geen winst op maken.

12 augustus 2018 om 00:18

Memphis en cuco, Ramselaar kostte qua basisbedrag rond de 4.8 miljoen euro meende ik. Met bonussen erbij kon dat bedrag oplopen naar 6-6.5 miljoen euro. Aangezien Ramselaar afgelopen twee jaar best veel gespeeld heeft, gescoord heeft, en eenmaal kampioen is geworden, denk ik dat Ramselaar toch wel tegen de 6 miljoen aan gekost heeft. Best wel duur dus inderdaad.

Lijkt mij titel kandidaat nr1
Geoliede machine knap gedaan PSV jaloers..
Wou dat wij wel een coach hadden..

11 augustus 2018 om 22:42

Die hadden we ook maar die hebben ze weggejaagd en 2x een kopie op uiterlijk ervoor terug gehaald. Alleen daar stopt ook gelijk de gelijkenis. Ik ben bang dat we weer een lang en frustrerend seizoen gaat worden.

Kan iemand Utrecht eens uitleggen dat de wedstrijden tegen PSV ook meetellen voor de competitie?

11 augustus 2018 om 23:23

Inderdaad de favoriete tegenstander van PSV én de angstgegner van Ajax, voor Heerenveen geldt bijvoorbeeld het tegenovergestelde, dus niet zo huilen. Had wel meer van je verwacht met jouw naam

12 augustus 2018 om 00:09

Het gaat me niet om Ajax. Ik vind het absurd dat een stabiele subtopper als Utrecht altijd met dikke cijfers verliest van PSV, het lijkt alsof die wedstrijden van tevoren al worden opgegeven.

12 augustus 2018 om 01:21

Heerenveen verliest ook altijd van Ajax maar wint vaak van psv

12 augustus 2018 om 10:46

Heeft veel met speelstijl te maken, Heerenveen wil altijd meevoetballen met Ajax en gaat dan het schip in terwijl PSV veel meer inzakt en gaat loeren. Als het dan niet echt loopt en wij scoren krijg je een pot waarbij we toch gewoon goede kans hebben. Ajax voetbalt zich er tegen ons eigenlijk altijd onderuit, heeft ook weer te maken met een bepaald ontzag dat er is.

Utrecht vreet Ajax op met fysiek en intimiderend spel, dat werkt. Maar dat werkt weer niet tegen PSV dat rustig inzakt en Utrecht laat uitrazen en toeslaat op de momenten dat het moet. Ajax en PSV hebben twee verschillende speelstijlen en zullen dus ook hun favoriete tegenstanders hebben.

Die Angelino vind ik toch ook wel een lekkere back hoor. Blijft maar opkomen

11 augustus 2018 om 22:45

Aanvallend leuk en prima, maar verdedigend erg onrustig. Vetder geeft hij wel erg snel de wilde peer naar voren. Kortom: ik ben nog niet overtuigd.

Denk dat psv een beter team heeft dan Ajax, alleen Ajax betere spelers.
Als je ziet dat bergwijn zelf kan scoren maar het luuk gunt. Dan zit het wel goed.

PSV heeft een nieuwe spits nodig...
Luc de Jong is niet meer de Luc van FC Twente en zal die vorm ook niet meer terugkrijgen ook.
PSV had V Wolfswinkel moeten halen...

11 augustus 2018 om 22:44

Eh....... wel eens van Romero gehoord? Kostte maar 10 miljoen.

11 augustus 2018 om 22:44

Ze hebben Romero toch?

11 augustus 2018 om 22:47

Luuk kan in sommige duels wel gewoon het verschil maken. Dit duel staan andere jongens op maar Luuk heeft ook al aangetoond in het verleden dat hij van belang is voor PSV.

11 augustus 2018 om 23:29

De jong gaat er minimaal vijftien maken; niet veel voor een spits van een topclub, maar ik vind hem wel heel belangrijk in het spel dat PSV speelt. Met hem in de punt tussen spelers als Lozano, Bergwijn en perreiro in, die alledrie over zowel scorend als voetballend vermogen beschikken, maakt het aanvalspel van PSV erg lastig om te verdedigen.

12 augustus 2018 om 00:37

Je zou kunnen zeggen dat je dankzij Luuk de Jong hier de wedstrijd wint. Hij versiert namelijk de vrije trap voor de 1-0, en tot dan toe ging het enorm moeizaam, maar de 1-0 breekt de wedstrijd open.

Of je nou heel trots moet zijn op de manier waarop de Jong dat deed, is een tweede..

Weinig wisselingen zorgen vaak voor een betere start. Of dat ook gedurende het seizoen zo blijft is de vraag.

11 augustus 2018 om 22:47

Met Viergever, Angelino en Dumfries waren er toch 3 nieuwe spelers. Rosario speelde ook nog eens ipv Van Ginkel. Dat Ten Hag aan het husselen is geslagen kan ik niks aan doen. PSV wordt onderschat, want er staat echt een goed team. De flanken zijn nu sterker dan vorig seizoen.

Vandaag was heerlijk voor ons PSV'ers! En ontzettend pijnlijk voor de Ajacieden en de Pro-Ajax media. Het zal wel niet maar misschien gaan ze nu zelf inzien dat er meerdere goede ploegen dan Ajax zijn in de Eredivisie. Dat terzijde gelaten een heerlijke wedstrijd gezien en verdedigend ook heel sterk gevoetbald! Al met al een mooi Eredivisie debuut voor Dumfries en Van Bommel. Angelino speelde ook goed maar wilt het af en toe iets te spectaculair doen. Heel trots op mijn ploegie!!

12 augustus 2018 om 02:05

Maar wat alle Ajacieden doen volgens jou, doe je nu zelf toch ook? Dat de media Ajax naar voren schuift als kampioen, kan Ajax toch niets aan doen? Kunnen we nou gewoon stoppen met dat vingerwijzende gedrag en gewoon puur zelf genieten van deze zaterdag?! Twee punten gewonnen, nu op naar volgende week. En aan het eind van de rot zien we wel weer wie er kampioen is.

12 augustus 2018 om 02:21

Dit heeft simpelweg te maken met irritatie, dit is niet bijzonder dat dit voorkomt. Het is een gewoonte. Toen Ajax de titel verspeelde ging bijna de hele uitzending over waarom Ajax geen kampioem geworden was, en maar een klein stukje over PSV.

Vandaag was heerlijk voor ons PSV'ers! En ontzettend pijnlijk voor de Ajacieden en de Pro-Ajax media. Het zal wel niet maar misschien gaan ze nu zelf inzien dat er meerdere goede ploegen dan Ajax zijn in de Eredivisie. Dat terzijde gelaten een heerlijke wedstrijd gezien en verdedigend ook heel sterk gevoetbald! Al met al een mooi Eredivisie debuut voor Dumfries en Van Bommel. Angelino speelde ook goed maar wilt het af en toe iets te spectaculair doen. Heel trots op mijn ploegie!!

Als Bergwijn deze lijn doorzet gaan we daar nog gigantisch van genieten dit seizoen

Nu al ontzettend blij met van Bommel. Psv oogt heel scherp, goed georganiseerd, dominant en gaat tot het einde vd wedstrijd op zoek naar goals. Vooral genoten van Bergwijn die utrecht spelers voorbij loopt alsof het pionnen zijn.

En dan zijn er mensen die roepen dat Ajax met een straatlengte kampioen gaat worden... lachwekkend toch? Hoe krijg je het bedacht? Dan kijk je niet verder dan teletekst hoor. Dan zie je dat er twee spelers uit de PL komen en dan kom je tot de conclusie. Een beetje nadenken en je weet dat het niet zo simpel is.

Eén wedstrijd zegt natuurlijk nog niks, maar PSV wint van een betere tegenstander (en ook nog eens ruim) en Ajax verliest punten tegen een mindere tegenstander. Tel daarbij op dat Ajax nog geen enkele overtuigende pot heeft gespeeld, zelfs niet in de voorbereiding, en dan kan je conclusie nooit zijn dat Ajax makkelijk kampioen gaat worden.

Ik vraag me af hoe vaak de uiteindelijke landskampioen is begonnen met puntverlies. Ik denk niet vaak. En ik voorspel dat de landstitel gewoon naar PSV gaat. Een minder team is nog steeds beter dan een los elftal met veel individuele klasse. Ajax zal op die klasse punten gaan pakken, maar als team zal je altijd beter gaan draaien. En zo heel veel slechter is PSV natuurlijk niet qua selectie. Zeker niet als bij ons de Donny's al dramatisch gaan spelen.

Ik hoop wel dat PSV nog wat versterkingen haalt met oog op de resultaten in Europa. Nadeel is dan natuurlijk dat ze dat ook in de Eredivisie zal helpen. Maar goed, als pessimist ben ik al ingesteld op een landstitel in Eindhoven, dus dan zijn die Europese resultaten wel welkom.

Heerlijke overwinning voor het zelfvertrouwen. Goed positiespel wat onder Cocu niet aan te pas kwam. Mooie overwinning thuis en op naar volgende week. Ik hoop dat mijn mede psv fans niet te hard van stapel lopen en zeggen dat de schaal naar Eindhoven komt want we moeten nog zien Feyenoord doet. Ookal verliezen ze van Trencin. Het blijft een titelkandidaat. En Ajax zou ook wel naar het niveau dat van hun verwacht word dit seizoen komen.
forza Psv!

11 augustus 2018 om 22:48

Wees blij dat psv thomas heeft gekocht zoon speler missen ze bij ajax

11 augustus 2018 om 22:49

Feyenoord heeft geen kwaliteit genoeg om mee te doen om het kampioenschap te veel middelmaat op het veld en op de bank

11 augustus 2018 om 22:53

Dat zei iedereen ook in het seizoen 2016/2017, de rest is geschiedenis. PSV en Ajax hebben een betere selectie, maar schrijf Feyenoord niet af. Na het Europese debacle lijkt dat logisch, maar er miste veel spelers.

11 augustus 2018 om 22:56

Ja, dat klopt. Ze zullen ook extra gemotiveerder zijn om een goed resultaat neer te zetten om de druk een beetje weg te halen en vertrouwen pompen voor Trencin.

PSV is voor mij de favoriet ze hebben veel meer scorend vermogen in huis dat gaat het verschil maken dit seizoen en Bergwijn wat een speler kan dat worden .Talent die jaar hoop ik echt doorbreekt

Al met al een goede wedstrijd van PSV gezien, met name Dumfries, Pereiro en Bergwijn. Angelino is ook erg prettig om naar te kijken, maar speelde ontzettend slordig de tweede helft, dat moet er echt nog uit.

Het meest positieve is echter dat de druk op Utrecht bijna 90 minuten consequent gezet werd en dat ze zowel zakelijk verdedigde als aanvallende intenties hadden, dat is toch prettiger om naar te kijken dan het spel van vorig jaar.

Goed, nog voldoende wedstrijden te gaan, maar ik ben erg benieuwd hoe dit systeem zich uit als het wat verfijnder is geworden.

Een gemotiveerde PSV gezien met een winnaarsmentaliteit. Iets wat Ajax helemaal mist. Ik zie Ajax dan ook dit seizoen weer achter PSV eindigen.

Overigens zou ik lozano graag bij ManU willen zien.

Ik heb de kampioen vanavond al weer in actie gezien. Het klopt bij PSV weer en gaan en mooi seizoen draaien. Door dat er goede clubs gedregadeerd zijn word het alleen maar moeilijker om de achterstand in te halen.

11 augustus 2018 om 23:00

Hahah kom eens op man, na 1 wedstrijd heb je de kampioen alweer gezien. Wat een onzin zeg.. Je kan dit toch, zowel over PSV, als over Ajax, als over andere ploegen, helemaal niet zeggen na 1 potje man..

11 augustus 2018 om 23:09

PSV was meer overtuigend vanavond dan Ajax. We lopen weer achter de feiten aan en dit PSV gaat niet zomaar punten laten liggen en zeker thuis niet.

11 augustus 2018 om 23:37

Ja dat klopt, PSV was vandaag meer overtuigend dan Ajax inderdaad, klopt. En wat heeft dat met de volgende 33 speelrondes te maken dan? Je snapt toch wel dat je hier nog helemaal niks over kan zeggen ajaxrkc33..

11 augustus 2018 om 23:38

Zowel PSV als Ajax hebben vanavond gespeeld dus als je beide wedstrijden hebt gezien is de kans ongeveer 85% dat je de aanstaande kampioen hebt zien spelen. En bovendien klopt het feitelijk ook nog wat hij zegt, hij heeft PSV zien spelen, inderdaad de kampioen!

11 augustus 2018 om 23:55

Hoezo Tijnstar4ajax? Je kunt ook achter je club staan en realist zijn? Ik bedoel ik ben een Groninger sta achter mijn club maar weet ook wel dat ze dit jaar geen landskampioen gaan worden, moet ik dan ook verhuizen? Ik begrijp wel waarom ajaxrkc33 dit zegt, van Bommel was als voetballer al een geslepen mannetje met een absolute wil om te winnen, wanneer hij dit over kan dragen als trainer aan een elftal, dan heb je daaraan geen leuke tegenstander

Net zoals dat Ajax misschien te euforisch was voorafgaand aan het seizoen, lijken Psv'ers dat nu ook te zijn na deze wedstrijd.
Alsof ze Utrecht helemaal hebben weggespeeld, kom op zeg. Pas na de 2-0 ja.
Tot de 1-0 ging het helemaal niet zo makkelijk. Het is dat Nijhuis meegaat met de schwalbe van de Jong wat tot de 1-0 leidt.. Daarna deed Utrecht ook nog prima mee, tot de 2-0 (wederom vanuit een standaardsituatie). Na de 2-0 was PSV superieur ja, maar Utrecht moet dan ook alles of niets gaan spelen

11 augustus 2018 om 23:11

PSV heeft het meestal makkelijk tegen Utrecht dat is zo op vorig seizoen naar. We gaan het de komende weken zien of PSV echt zo goed is maar dat denk ik wel.

11 augustus 2018 om 23:14

Ja vorig seizoen had PSV alle mazzel van de wereld dat het in Eindhoven bij rust niet 1-3 stond.
Hier hadden ze ook absoluut niets te klagen met die belachelijke vrije trap die tot de 1-0 leidt, want wordt die niet gegeven moest ik het nog maar zien of het zo makkelijk was gegaan. Ging tot dan toe namelijk vrij moeizaam, volgens mij had PSV nog geen echte kans gehad.

11 augustus 2018 om 23:46

Wat is mazzel ? PSV heeft een goede keeper (ook vorig jaar) en heeft veel scorend vermogen. En als scoren zo makkelijk was dan waren er veel vaker 5-5 en hogere uitslagen geweest. Zelfs of misschien vooral Huntelaar laat zien dat scoren makkelijker lijkt dan dat het is.

12 augustus 2018 om 00:07

Zeker speelt een goede doelman een rol, maar het ging me er dus om dat de illusie werd gewekt dat PSV het 'zo makkelijk' heeft tegen Utrecht terwijl dat helemaal niet zo het geval was.
Maar wat betreft die wedstrijd, die 1-0 was natuurlijk pure mazzel, had niks met scorend vermogen te maken. En dat Utrecht even daarvoor net op de paal schoot en de rebound ook net in de handen van Zoet stuiterde is nou ook niet echt iets wat PSV of Zoet afdwingt, daar moet je gewoon mazzel bij hebben.
En wat te denken van de 2-0 van de Jong, die halve omhaal via zijn scheenbeen. Dat was zeker allemaal zo bedoeld, en te danken aan zijn subliem scorend vermogen.. :P

12 augustus 2018 om 03:08

Ach, dat horen we altijd uit Utrecht, dat het gelijk opging tot een bepaald moment. En PSV had mazzel... Zal allemaal wel. Afgelopen 3 wedstrijden cumulatief 14-1 gewonnen. De groeten.

12 augustus 2018 om 11:02

Niet alleen vanuit Utrecht, in live meepraten waren er zat reacties van Psv'ers die het een lastige middag zagen worden en PSV helemaal niet zo overtuigend zagen spelen. Maar na de 2-0 slaat dat volledig om natuurlijk.

Ja leuk om dan met 14-1 cumulatief te komen, maar denk je dat je me daarmee dan verslagen hebt in de discussie o.i.d.? Inderdaad zijn de uitslagen veruit in het voordeel van Psv, betekent dat dat het dan altijd maar makkelijk ging? Natuurlijk niet.

11 augustus 2018 om 23:13

Hoe zwaar de overtreding is kun je je afvragen maar je ziet duidelijk dat Jansen hem aan zijn shirt vast houdt. En ja tot de 2- 0 was het niet makkelijk, maar Utrecht speelde ook heel verdedigend.
Maar maakt het iets uit dat het een standaard situatie was ? Het afgelopen wk heeft toch aan getoond dat hierdoor veel wedstrijden beslist wordt.

11 augustus 2018 om 23:18

Het punt is dat dat soort vasthouden in tig dergelijke duels gebeurt. Alleen meestal gaat de aanvaller niet direct als een zwaan naar de grond waardoor het niemand iets boeit en er gewoon doorgevoetbald wordt.
Het is een grote misvatting dat contact direct gelijkstaat aan een overtreding.

Nou hoeft opzich niet uit te maken dat het een standaardsituatie was, dat kan inderdaad een kwaliteit zijn, maar om maar aan te geven dat het nou niet door het geweldig frivole spel kwam o.i.d, zoals velen hier wel doen voorkomen.

11 augustus 2018 om 23:33

Volgens mij heeft PSV vorig veel penalty’s tegen gekregen vanwege aan shirtjes trekken. Maar tegen een zo n verdedigend team is frivool niet echt makkelijk. Maar PSV zag je wel de wil om te willen.

Misschien moet Jansen ook maar met tennisballen gaan trainen.

11 augustus 2018 om 23:37

Het enige contact wat mag is een schouderduw. Al het andere contact is verboden. Aan het shirt trekken mag niet volgens de regels. Dus was het een vrije trap volgens de regels. Of luuk nu valt of niet had de scheids moeten fluiten
Nu kun je zeggen dat er vaker ander contact is waar niet voor gefloten wordt. Klopt ook maar daarvootr is de voordeel regel uitgevonden.

11 augustus 2018 om 23:40

Hmm maar vaak niet op cruciale momenten, vaak terwijl het al 3-0 of 4-0 stond en het dus behoorlijk irrelevant is. Juist op de cruciale momenten (wanneer een wedstrijd nog niet gespeeld was) zat het PSV juist erg vaak mee.

En het is vooral dat iedereen meepraat met de uitslag. Het is nu 4-0 en dan is alles goed en worden alle positieve punten eruit gehaald. Zoals 'de wil om te winnen was er'.
Maar als die 1-0 nou niet gegeven wordt en de 2-0 ook niet valt maar wel Exact hetzelfde spel wordt vertoond maar het nog 0-0 staat, is alles opeens 10x zo negatief.

11 augustus 2018 om 23:45

''het enige contact wat mag is een schouderduw. Al het andere contact is verboden.''

Denk dat als jij een wedstrijd fluit er iets van 34 minuten blessuretijd per helft bij zou komen omdat het spel telkens stil ligt vanwege overtredingen
Ook zullen het doelpuntrijke duels worden omdat elke corner tot een penalty gepromoveerd zou worden.

Denk nou eens na. Als een spits wordt ingespeeld met een verdediger in zijn rug is er nou eenmaal contact. Vaak nog veel 'erger' dan wat er hier bij de Jong gebeurde, waarbij niet wordt gefloten. Het is gewoon triest dat dit soort gedrag van de Jong beloond wordt.

11 augustus 2018 om 23:52

Als telt niet in topsport. Daarnaast weet je dat het de topclubs het vaker meezit dan de kleinere clubs. Als ik vandaag bij Ajax de scheidsrechter zie dan ging hij ook voor een overwinning van Ajax.

En ja het zat PSV ook vorig jaar vaak mee. Maar los van de winst in Zwolle was het elke keer wel terecht. Ze dwongen het daarbij ook af door er voor te blijven gaan.
Maar zoals van Bommel ook al aan gaf, het was zeker niet altijd even goed maar het was een meer dan terechte overwinning.

En trouwens als Heracles een man bij de 2de paal neer had gezet was de voorsprong al 3 punten geweest. Maar ja, als telt niet.

12 augustus 2018 om 00:19

Je lijkt het niet helemaal te begrijpen, ik bedoel de 'als' niet in de zin van 'het had ook anders kunnen lopen', maar meer dat het scoreverloop nou eenmaal de tendens van reacties over het spel bepaalt zelfs als het spel identiek is. Wat dus niet objectief is.

'' En ja het zat PSV ook vorig jaar vaak mee. Maar los van de winst in Zwolle was het elke keer wel terecht. Ze dwongen het daarbij ook af door er voor te blijven gaan. ''

Sorry maar dit vind ik echt de grootst mogelijke onzin die er bestaat. Als je 'terecht' bedoelt in de zin van 'ze scoorden uiteindelijk meer', dan is het terecht ja. Maar neem aan dat je dat niet bedoelt en dan is het echt totale onzin.

Neem bijv return tegen PEC in Eindhoven. Dat werd 4-0 volgens mij dus is het allemaal euforie en geweldig. Maar wat men niet doorheeft is dat PSV 45 minuten lang nauwelijks beter is dan Pec, vrijwel niks creã«ert, maar door een zeer dubieuze beslissing van de scheids komt PEC met 10 te staan en scoort PSV uit de vrije trap. En dan walst PSV er logischerwijs in de 2de helft overheen en dan is het hosanna en wordt het 'dikverdiend' genoemd, maar zo simpel ligt het dus niet.


12 augustus 2018 om 00:34

Maar bepaalt het scoreverloop niet altijd de wedstrijd en het spelbeeld ? Utrecht speelde heel verdedigend en moest na de 2-0 anders spelen met meer ruimte. Dit kwam het spel van PSV ten goede. Maar geldt dat niet voor elk team ? Voetballen met ruimte is makkelijker dan tegen een verdedigend team.

Los van voetballende kwaliteiten lijkt PSV al tijden in Nederland de ploeg te zijn die een wedstrijd dood kan maken en vanuit spel hervattingen wedstrijden te beslissen. Mede door het scorende vermogen en de degelijkheid is PSV voor mij titel kandidaat nummer 1. En ja ik heb mijn voorkeur, maar zie bij PSV veel meer balans dan bij Ajax.

12 augustus 2018 om 00:55

Exact, vroege doelpunten/openingsdoelpunten bepalen inderdaad vaak het spelbeeld voor het restant van de wedstrijd omdat de tegenstander meer moet komen (daarom was ik ook zo gefrustreerd over dat PSV uit hun eerste 'kans' scoort uit een (in mijn ogen) belachelijk gegeven vrije trap), maar dat is niet wat ik nu probeer uit te leggen.

Neem het spel tot de 1-0 (of in mindere mate tot de 2-0). Dat was matig/niet overtuigend. Maar omdat je uiteindelijk met 4-0 wint krijgt men de neiging om dat spel ook overtuigender neer te zetten dan het daadwerkelijk was. Snap je het nu?

''zijn die een wedstrijd dood kan maken en vanuit spel hervattingen wedstrijden te beslissen'' Misschien enigszins het geval maar als je daadwerkelijk naar de context van al die situaties gaat kijken waren er echt teveel externe factoren waarbij het je echt meezit.

''mede door het scorende vermogen en de degelijkheid is PSV voor mij titel kandidaat nummer 1''

Maar je bedoelt het scorende vermogen van Bergwijn en Lozano? Want de Jong wordt door Psv'ers juist bekritiseerd vanwege zijn gebrek aan scorend vermogen toch? En met van Ginkel weg verlies je ook scorend vermogen.

12 augustus 2018 om 13:18

@janssen: even uit nieuwsgierigheid, voor welke club ben jij zelf eigenlijk? Meende me te herinneren dat je niet voor PSV bent maar voor een kleinere club maar zie geen favoriete teams op je profiel staan verder.

12 augustus 2018 om 13:31

Ik ben voor de graafschap.

Mooie goals! En een gedreven PSV. Zet dit door naar de play off CL !
Maar in de comp wens ik jullie minder succes😉 zijn nog niet van ons af!

Fijne avond..

En wat ik dan helemaal lekker vind is de uiterst coole en beheerste Mark van Bommel bij Fox.
Geen grote waffel, nuchter, bescheiden en heel ambitieus. Zo zie ik het heel graag.

11 augustus 2018 om 23:19

Eens. Was geen gezellige speler, was nooit favoriet van mij, maar ziet er prima uit als trainer.

12 augustus 2018 om 00:06

Objectief, absoluut geen gezellige speler voor de tegenstander. Een geslepen sluwe vos, dit soort types missen we bij het huidige Oranje.als hij dit kan overbrengen aan een aantal spelers, worden we er niet slechter van.

Bizar dat we ons hier allemaal willen uitspreken over de titelstrijd. Transfermarkt is nog 3 weken open. Wel of niet halen van CL kan voor beide clubs een boost of een domper zijn. Rondom Europese wedstrijden verspelen de topclubs vaak punten dus hoe ver je in Europa komt speelt ook sterk mee. Blessures, schorsingen, onverwachte incidenten... Dit alles speelt mee, en wij willen nu al met zekerheid zeggen wie er over 9 maanden met de schaal in handen staat??? Bizar!

Lol nu is iedereen opeens lyrisch over psv... Mensen hier op voetbalzone draaien een mening elke week met 180 graden. Tegen Feyenoord was Psv gewoon matig. Utrecht bood nauwelijks tegenstand.

11 augustus 2018 om 23:35

Utrecht bood zeker wel tegenstand maar probeerde na de 2-0 er nog iets van te maken en werd toen overklast door vooral zeer goede buitenspelers.
Daarbij schat ik dit Utrecht hoger in dan Heracles.

12 augustus 2018 om 09:04

Utrecht speelde met 5 verdedigers.

Goede seizoensouverture(zie jc-schaal als laatste oefenpot);lang geleden dat ik een wedstrijd met dominant spel heb gekeken,zonder zweet in de bilnaad.
Een zwaluw maakt natuurlijk nog geen goede zomer,maar dit geeft de burger veel moed.
Lekker Bommel.

12 augustus 2018 om 09:44

PSV - Ajax van vorig jaar niet gezien dan? Ook dominant zonder zweet in de bilnaad hoor.

Heerlijk in het zadel geholpen door de scheids die een belachelijke vrije trap geeft. Die werd wel lekker ingeschoten trouwens. Begrijp al jaren niet waarom ploegen altijd tegen Ajax de bus parkeren en uit tegen psv wel gaan voetballen terwijl psv het spel niet kan maken. Zijn al die trainers nu zo dom of ben ik zo slim zou Louis zeggdn.

12 augustus 2018 om 01:10

Utrecht voetballen? Speelde met 5 verdedigers en heeft alleen maar proberen tegen te houden van overduidelijk niet gelukt is. de Jong heeft hard gefaald maar hij is tactisch ook een onbenul. Hadden ze maar gevoetbald want nu zijn ze alsnog afgedroogd.

Ben als belg toch echt jaloers op sommige van jullie spelers hoor... een Lozano of Tadic (e.a) vind je gewoon niet in de jpl

Duidelijk dat van Bommel nu al de betere trainer is. Geef hier nog effe aan dat Ten Hag een halfjaar extra heeft kunnen uit vogelen hoe te spelen met het eerste. En dan vervolgens met een nagenoeg intacte selectie een 1-1 klaarspeelt thuis tegen Heracles. Van Bommel boorduurt verder op een kampioensselectie en wint zijn eerste pot overduidelijk tegen een goede middenmotor.

Mooie overwinning van een swingend PSV, knap gedaan. PSV speelt modern voetbal, waarbij ze goed gebruik maken van de standaard situaties. Wel jammer dat de randstedelijke voetbalkenners dat niet inzien. Zij kijken enkel naar de miljoenen aankopen van Ajax, maar met kopen, kopen, kopen heb je nog geen team!!

12 augustus 2018 om 09:05

Nou ja psv koopt ook veel in.

Lekker hoor 4-0 tegen utrecht, vooral de buitenspelers zijn goed. Pereiro speel vandaag ook uitsteken. Alleen mis ik Luuk nog met zijn doelpunten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren