Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kranten halen fors uit: ‘Een wanvertoning van Feyenoord’

Laatste update:

Feyenoord lijkt een langer verblijf in Europa nu al uit het hoofd te kunnen zetten. De Rotterdammers leverden donderdag in de derde voorronde van de Europa League een wanprestatie tegen het Slowaakse AS Trencín: 4-0. De grote ochtendkranten zijn daags na het debacle in Zilina hard voor Feyenoord. Het Algemeen Dagblad spreekt van ‘een wanvertoning’ en noemt de vernedering 'beschamend' en 'Nederland-onwaardig'.

De Telegraaf gaat er niet minder hard in. “Feyenoord voor schut in Slowakije”. De kop boven het wedstrijdverslag is kort maar duidelijk “Europese afgang.” Volgens de krant is het probleem groter dan Feyenoord alleen. “Een jaar geleden werd PSV uit de voorronde geknald door een subtopper uit Kroatië, nu heeft een bescheiden clubje uit Slowakije Feyenoord in het ravijn gesmeten: 4-0. AZ is al uitgeschakeld voordat de competitie begint.”

'Lamlendig Feyenoord laat zich slachten in Slowakije' en 'Het elftal van Van Bronckhorst zette zich voor schut in het warme Zilina’, valt in Trouw te lezen, terwijl de Volkskrant termen als 'Pijnlijke afgang Feyenoord' en 'een onthutsend slecht spelende ploeg’ hanteert. De slechte resultaten van de Nederlandse clubs afgelopen week in de Europese toernooien hebben negatieve gevolgen voor de UEFA-ranking, zo meldt Voetbal International vrijdag.

Ook Vitesse verloor donderdag in de Europa League, met 0-1 van FC Basel, terwijl Ajax in de Champions League een zeker lijkende overwinning verspeelde tegen Standard Luik (2-2). Nederland is inmiddels plek twaalf kwijtgeraakt aan Denemarken, terwijl het veroveren van de elfde stek juist het doel van dit seizoen zou moeten zijn. In totaal pakte Nederland in dit prille seizoen één punt, Oostenrijk staat op 0,6 punt, terwijl de Denen al op 2,75 punten staan.

De landen die na dit Europese seizoen de top tien vormen, mogen in het seizoen 2020/21 minimaal één club afvaardigen aan de Champions League. De kampioen van de nummer elf stroomt zeer waarschijnlijk ook rechtstreeks door naar het miljardenbal, maar alleen als de CL-winnaar zich ook via de eigen competitie heeft gekwalificeerd voor het toernooi.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was ook echt schandalig. Clubs spelen het hele seizoen om europees te spelen. Dan halen ze het en verkloten ze het zo erg. Op deze manier gaan we alleen maar verder weg zakken en wordt CL spelen alleen maar moeilijker.

10 augustus 2018 om 07:51

Mooiste vond ik nog bronkhorst die aan het einde bijna stond te janken bij z'n interview. Die man moet echt z'n ontslag nemen.

10 augustus 2018 om 08:54

De spelers van Feyenoord lijken allemaal wel een contract te hebben als Ajax. Als ze uitgeschakeld worden in EL mogen ze naar een betere club vertrekken.

10 augustus 2018 om 09:06

Welke club zou de spelers van Feyenoord die gisteravond op het veld stonden, willen hebben?

10 augustus 2018 om 09:50

Schijnt dat FC Emmen nog een paar versterkingen zoekt...

10 augustus 2018 om 10:11

Mooi plekje voor Dolberg

10 augustus 2018 om 10:25

Helaas wel ja, als je jezelf respecteert moet je gewoon opstappen of de club moet hem ontslaan. Niet dat het zijn schuld is, want de beste jongen ie een echte Feyenoorder en een goede intelligente man, maar je moet wel even een paar mensen wakker schudden.

10 augustus 2018 om 10:36

Wat is Feyenoord slecht! Dart ze de JH schaal hadden gewonnen was ook puur geluk en slecht van PSV want dit Feyenoord is nog minder dan AZ. Ben meteen gestraft, zet nooit Toto op Feyenoord maar ik zelf dacht van dit kan niet misgaan en ja hoor. Wauw tegen Trencis word je gewoon alle hoeken van het veld weg gespeeld en Bijlow. Wie heeft dit verzonnen. Zij al bij de JH Schaal dat het een onbegrijpelijke keuze van GIO was. Ondanks alle enthousiasme dat hij een penal tegen hield zag ik dat deze jongen de veters van Vermeer niet mag strikken. Wederom een blunder van GIO en die Larson. Wat is er toch met die jongen gebeurd sinds hij Heerenveen heeft verlaten. Berghuis kan e kar ook niet trekken is ook gewoon een middelmatige buitenspeler die zichzelf geweldig vind maar niet eens bij Watford in de wedstrijd selectie zat. Feyenoord gaat dit jaar gewoon weer spelen voor plek 8 t/m 4 en hoger zal het niet worden!

10 augustus 2018 om 12:52

Feyenoord miste wel zijn allerbeste spelers. Van Persie, Jorgenson, Vilhena en Haps kun je niet allemaal tegelijk missen. Met dit elftal wat gister speelde is het nog steeds werkelijk Schandalig dat ze verliezen van Trencin, maar het is niet hetzelfde team als tegen Psv. Het is natuurlijk complete onzin als je zegt dat dat geluk was. Feyenoord heeft die wedstrijd namelijk terecht gewonnen (meeste kansen gecreã«erd). Dat maakt het alleen maar zorgwekkender dat ze gisteren zo'n belachelijke wedstrijd spelen. De spelers moeten zich diep diep diep schamen. Dit is letterlijk de grootste schande sinds de 6-0 in Groningen.

10 augustus 2018 om 13:02

Ik vind het wel mooi dat van Bronckhorst duidelijk geraakt is door zo'n uitslag. Beter dan arrogant of nonchalant te gaan zitten doen.

10 augustus 2018 om 07:57

Hier ben je van overtuigd? Ik denk dat financieel gezien geen een club, Europees voetbal zou weigeren

10 augustus 2018 om 07:59

Als je niet weet waar je het over hebt kan je beter zwijgen. Wanvertoning? Absoluut! Hier moet je ook met een B elftal van winnen. Feit is echter wel dat dit geen keuze was! Feyenoord miste 10 spelers en de vervangers zijn keihard onderuit gegaan, ronduit schandalig. Maar dit heeft niets te maken met dat Feyenoord bewust een minder elftal opstelt en geen Europees wilt spelen.

10 augustus 2018 om 08:06

Als je van Persie kapot speelt in de JC-schaal is het gewoon een keuze. Die brengt toch enige rust in je elftal.

10 augustus 2018 om 08:07

Feyenoord heeft zich zelf overschat en Trencin onderschat, anders hadden ze alles eruit gehaald, of het onmacht is weet ik niet maar Leroy is nu heel Fer te zoeken want er is geen geld dat extra binnen gaat komen. Zonde want had ze graag in de groepsfase gezien ondanks ik een ajax supporter ben, dit is echt slecht voor nederland, maar goed de wedstrijden in Nederland zijn in het algemeen veel leuker om naar te kijken dus laten we dat maar koesteren.

10 augustus 2018 om 08:07

Maar dan vind ik dat de Knvb maatregelen moet nemen tegen Feyenoord, want het Nederlandse voetbal is de dupe! Dat had de Knvb eigenlijk al in een eerder stadium al moeten doen tegen Twente en Psv, maar ook toen bleef het stil in Zeist.
Ik denk zelf dat het vooral onderschatting is. Men vond het niet nodig om er de tijd voor te nemen, ruim op tijd te arriveren en ook nog eens een veldtraining daar te doen. Daarbij mag iedereen zo langzamerhand zich eens afvragen wat er bij Feyenoord gebeurt op technisch gebied. Veel slechte aankopen hebben het geld er kennelijk weer doorheen gejaagd. Weinig goede aankopen en kennelijk ook weinig talenten die ook nog niet het niveau hebben. Slechte scouting. Blunder om Jong Feyenoord niet in de Jupiler League te laten spelen, want daardoor is de jeugd bij Ajax en PSV en zelfs AZ en Utrecht verder.

De Knvb zal zijn best moeten doen om de Nederlandse clubs er van te overtuigen dat ze de voorrondes voor Europees voetbal serieus moeten nemen. Anders moet er een beloningssysteem komen voor clubs die Europees spelen, bijvoorbeeld in de vorm van een beter wedstrijdschema. De play-offs voor Europees voetbal zo snel mogelijk afschaffen en in plaats daarvan vast de Johan Cruyff schaal spelen. En als belangrijkste: de competitie moet eerder beginnen, want dan komen de clubs beter voorbereid in de voorrondes en zullen ze ook eerder hun selectie op peil hebben.

10 augustus 2018 om 08:09

(vivabarsa)
Jij geloof toch zelf niet dat Feyenoord de EL niet serieus neemt toch ? het zijn punten die we moeten halen en die we erg hard nodig hebben om straks weer als er een club kampioen wordt rechtstreeks de CL ingaat , en niemand accepteert een nederlaag tegen een veredeld amateur team deze club zou in de eerste divisie niet eens kampioen worden of bij de eerste vijf meedraaien maar , met zo'n mentaliteit zou ik mij als supporter doodschamen want dit is gewoon het Nederlandse voetbal te kakken zetten als het waar zou zijn wij jij beweert , maar daar geloof ik geen barst van dat is verbloemen van de feiten dat Feyenoord gewoon een club is die blij mag zijn als het bij de eerste 5 komt ook als ze compleet zijn , en waar was Clasie met veel bombarie binnengehaald die deed 1 ding goed de middencirkel bewaken juist een speler waarvan ik dacht die neemt de ploeg op sleeptouw , maar het ergste is nog dat er geen inzet en beleving was , de beste man op het veld was Boetius en die deed maar een kwartier mee ,

10 augustus 2018 om 08:12

Van persie kun je niet inzetten op dat veld waar gister gespeeld werd. Dan kan hij daarna 3 maanden herstellen

10 augustus 2018 om 08:17

Als ze dat zouden doen hadden ze wel sneaky 1-0 verloren en thuis 1-1 ofzo.
Als je met opzet verliest laat je het niet zo een slachtig worden.
Mocht dit met opzet zijn gebeurd dan zou ik als ik feyenoorder was meteen supporter af zijn.
het is gewoon de extreem matige selectie niks meer niks minder.

10 augustus 2018 om 08:18

"Dan had iedereen die nederlaag geaccepteerd". Een 4-0 nederlaag is nooit te accepteren

10 augustus 2018 om 08:24

Hij kan ook gewoon een ervaren keeper kunnen opstellen in zo een wedstrijd om de rust achterin te houden. Jan Wouters met zijn ervaring als trainer had hem dat zeker wijsgemaakt maar goed die is er niet meer.

10 augustus 2018 om 08:39

Vermeer is nog net helemaal fit en Jones is weg

10 augustus 2018 om 08:56

Geef dan aan het eind van het seizoen die tickets aan een andere club wat een onzin zeg. Als dat echt waar zou zijn krijg je door zulke instelling dat we over een par jaar maar 2 teams Europa in kunnen sturen na 6 voorrondes.
Feyenoord heeft ook baat bij EL of CL dat geeft ze meer aanzien en zorgt er ook voor dat hun spelers meer in trek komen waardoor er meer transfergeld komt. Als ze het zo laten schieten zou de knvb ze van mij part echt gewoon mogen uitsluiten van Europees voetbal.

10 augustus 2018 om 08:57

Feyenoord haalt ieder jaar haar neus op voor de EL. Dat is meer dan duidelijk. Niet de eerste keer dat de B-keuze ongeïnspireerd het veld op stapt in een voorronde. KNVB moet optreden hiertegen, Feyenoord uitsluiten voor Europees Voetbal de komende 5 jaar. Want door Feyenoord gaat de UEFA Coefficientielijst naar de haaien.
Dat ze niet presteren in de CL...logisch, maar 4 jaar geleden 4 jaar achtereen niet kwalificeren voor de poulefase EL (Krasnodar, Kiev, Praag, Gent, geen wonderploegen) nu weer niet tegen Trencin....helemaal een prutteam

10 augustus 2018 om 10:19

Haha vivabarsa dit probeer je nou al een aantal keer te claimen. Wat. een. onzin!! Feyenoord werlt heel het jaar om Europees voetbal te halen en dan denk jij dat ze dit zomaar weggooien. Voor de titel gaan ze met zulk spel sowieso niet meedoen dus waarom denk je dat dit waar is??

10 augustus 2018 om 11:00

Als ze de competitie.prefereren boven de EL dam hoop.ik dat Feyenoord een gigantische boete krijgt van de KNVB of uitgeslotem wordt van Europees voetbal. Feyenoord verne*kt het zo voor heel Nederland als ze het zogenaamd niet belangrijk vinden. Echter lijkt het mij stug. Feyenoord speelt een heel jaar voor de EL. Dat is het hoogst haalbare voor de club want CL zit er sowieso niet in.

10 augustus 2018 om 12:46

Waar baseer je op dat feyenoord de vooronde niet serieus neemt @mayarood?

Dit feyenoord met 8 blessures (als het er niet meer zijn) kan gewoon niet beter en kende gister een totale off day.

Ik reken dit ook zeker gio aan omdat hij niet met een aangepast tacktiek ging spelen. Als je zoveel blessures hebt moet je ook tegen dit trencin de slot erop gooien en steeds de vrije man zoeken voor een aanval. Iedereen wist dat trencin hoog druk ging zetten!

Nogmaals veruit schandalig wat feyenoord heeft laten zien want een 4-0 gaat niet recht getrokken worden!

10 augustus 2018 om 13:26

Het worden wel steeds meer blessures naarmate de tijd verstrijkt. Ik dacht dat het er 6 waren?

10 augustus 2018 om 13:41

Kom op zeg, deze nederlaag lag toch niet aan Bijlow? Hij werd door zijn volledige verdediging in de steek gelaten. Vooral van Beek verdedigde schandalig bij 2 goals. En die rechtsback ging zomaar onder een bal door. Bijlow deelde misschien mee in de algehele malaise, maar hij pakte nog een paar goede ballen ook. Het was met Vermeer (trouwens een erg matige keeper) echt niet beter gegaan.

10 augustus 2018 om 08:04

Dramatisch. Feyenoord gaat echt 6e of 7e worden dit seizoen. Jordy Clasie de Messias ook niet gezien. En die bank was ook zeer zeer matig. Geen enkele gerenommeerde naam. Nee, Ajax wordt met twee vingers in de neus kampioen. Maar dat terzijde. Hopelijk kwalificeert Vitesse zich nog wel, die waren eigenljjk de betere ploeg. Dan heb je drie ploegen in Europa daarmee Kun je nog wel wat punten scoren.

10 augustus 2018 om 08:10

Clasie kan met deze amateurs die de selectie herbergt ook niet de kar trekken, dat ligt echt niet aan hem.

10 augustus 2018 om 08:17

6de of 7de op basis van een team wat 6 basisspelers mist.... Clasie als Messias. Wie beweert dat? Eerst maar eens het seizoen afwachten. Daarna kun je je glazen bol weer uit de kast halen.....

10 augustus 2018 om 08:52

Elke speler zou in een potentie een basis speler kunnen zijn, maar dit zegt meer over de selectie dan die spelers dus Martin van Geel heeft zijn huiswerk niet goed gedaan. En dit resultaat zal niet in zijn voordeel werken want geld gaat nu ook niet binnen komen en spelers zullen minder waard worden. Martin van Geel heeft zijn club overschat en had Jorgenson gewoon voor 18 miljoen moeten verkopen toen het nog kon had je nog een goede aankoop kunnen doen of in ieder geval 3 goeie spelers kunnen huren voor een jaar. Nu zit je met dure spelers die niet op dat niveau gaan acteren en geen kampioen gaan worden. Maar goed de wedstrijd is niet gespeeld ze moeten nu minimaal 4 maken om kans te maken om door te gaan wat ik echt hoop voor het nederlandse voetbal.

10 augustus 2018 om 10:22

Ietwat overdreven maar een derde plek is echt de max.

10 augustus 2018 om 09:49

@ Realee

Helemaal mee eens. Het word nu tijd dat wij als supporters van het Nederlandse voetbal dit niet langer tolereren. Het dieptepunt is bereikt! Ja, je hoort het goed, het dieptepunt is bereikt! Dat we slechter zijn dan de Portugezen kan ik begrijpen (benfica&porto zijn goed). Dat we slechter zijn dan de Russen kan ik ook nog begrijpen (In Moskou zit veel geld). Maar dat Wit- Rusland onze concurrent is en dat Tsjechië, Griekenland, Oostenlijk en Scandinavië ons voorbij gaat, dat kan echt niet! Een oproep: Tot hier en niet verder! Dat de alarmbellen nog niet hard genoeg rinkelen bij din dit geval AZ en Feyenoord is werkelijk waar ongelofelijk en schandalig voor worden. Van Bronkhorst, schaam u diep.

10 augustus 2018 om 11:49

Ze zijn trouwens een plaats gezakt alleen Denemarken is Nederland voorbij dus Scandinavië Griekenland en Oostenrijk zijn nog concurrenten en Tsjechië weet ik niet zeker

10 augustus 2018 om 13:07

Als we naar de huidige selectie kijken heeft Feyenoord ook gewoon niks te zoeken in de EL. Ze hebben een goed seizoen gedraaid als ze misschien (lcky) de Knvb beker winnen omdat Ajax en PSV beide CL spelen en verder in de top 5 (plaats 4/5) geëindigd zijn. Het is de harde realiteit van dit Feyenoord. Slecht aankoopbeleid ook, heel jammer voor het Nl'se voetbal!

10 augustus 2018 om 07:46

Vergeet je eigen clubje niet afgelopen dinsdag. Met de kwaliteiten die Ajax heeft lopen en de waarde van de spelers die op het veld stond (misschien wel 10x van feyenoord) heeft Ajax afgelopen dinsdag net zo slecht gepresteerd! Dat was ook schandalig slecht. Standaard miste ook nog gewoon 3x een 100% kans niet te vergeten.

10 augustus 2018 om 07:50

Wij hebben nog wel perspectief op de volgende ronde en een prima uitgangspositie , kun je van feyenoord niet zeggen. Het is een regelrechte schande

10 augustus 2018 om 07:51

Zoveel onzin op een zonnige vrijdagochtend heb ik nog niet gelezen. 2-2 in een uitwedstrijd in een CL voorronde tekent elke team van te voren voor! Als je kijkt naar het verloop van de wedstrijd had Ajax het nooit moeten verspelen. Feyenoord heeft geen enkel moment aanspraak gemaakt op een overwinning, dit keer helpt vingertje wijzen niet maat! Gewoon even rustig zitten en alle hoon over je heen laten komen want dit is SCHANDALIG!

10 augustus 2018 om 07:53

Hahaha Ajax schandalig slecht? Alle voorrondes bij elkaar was de 2e helft inderdaad ondermaats. Verder loopt het in principe prima, daarnaast speel je tegen de nummer 2 van belgie en niet de nummer 5 (!) Van slowakije...

10 augustus 2018 om 07:56

@atleticofc wat voor zin heeft het om Ajax hierin te betrekken? Tevens vergeet je de 100% kansen die Ajax heeft gemist dus waarschijnlijk ben je niet helemaal objectief. Maar het stuk gaat over de afgang van Feyenoord dus laten we het daar over hebben. Ik ben wel van mening dat de reactie van analisttt enigszins provocerend is en zeker ook misplaatst. Feyenoord blijft natuurlijk een topclub.

10 augustus 2018 om 07:56

Je bedoelt het clubje dat volgende week zich nog gewoon kan plaatsen voor de play-offs van de CL, dat de afgelopen jaren voor NL de meeste punten voor de coefficienten-lijst bijeen heeft gesprokkeld? En over waarde gesproken, Trencin is een club die jaloers zou zijn op de begroting van een pakweg Telstar en FC Emmen. En je verliest niet 1-0 en ook geen 2-0, maar 4-0. Had ook makkelijk 8-0 kunnen zijn.

Wat een onzin op de vroege ochtend kan je uitkramen zeg.

10 augustus 2018 om 07:58

Wat heeft ajax hier mee te maken dan?

10 augustus 2018 om 08:06

Het enige hoe je Ajax hierin kunt betrekken is de vraag stellen hoe zij het hadden gedaan zonder zes basisspelers.

10 augustus 2018 om 08:13

En Ajax miste net zo goed een hoop kansen op de 3/4-0. Muv vorig seizoen heeft Ajax minstens overwintert. Mee eens dat t nooit 2-2 had mogen worden. Maar om t te vergelijken met de wanvertoning van Feyenoord gisteren.. en wat heeft Feyenoord nog meer afgedwongen in Europa laatste 10 jaar?

Geloof me.. baal net zo hard met je mee. We hebben de punten nodig en dit is Feyenoord (fan) onwaardig. Superzonde dit.

10 augustus 2018 om 08:15

Het verschil tussen Ajax en Luik is veel kleiner dan dat tussen Feyenoord en Trencin. Daarbij heeft Ajax zich wel geplaatst voor Europees voetbal door de eerste voorronde wel te winnen.

Feyenoord heeft de Cruyff schaal belangrijker gevonden dan Europees voetbal. De zoveelste stommiteit van de technische staf. Met jeugdspelers red je het niet, waarbij het niveau van deze spelers niet indrukwekkend is. Kennelijk zijn de Champions League miljoenen er alweer doorheen gejaagd, want echt versterkende aankopen zijn er niet gedaan.

10 augustus 2018 om 08:19

Tussen standard en ajax zit eigenlijk geen verschil

10 augustus 2018 om 08:39

Dat je überhaupt Ajax durft te betrekken om je gelijk te halen.
Wat een onzin.

10 augustus 2018 om 08:43

Iets minder verschil. De begroting van Standard staat gelijk aan dat van AZ of Vitesse. Dus daar kun je uit gelijk tegen spelen. Trencin heeft een begroting van FC Oss of Telstar en als je daar 4-0 van verliest, is dat schandalig.

10 augustus 2018 om 08:49

Nou ja we weten nu al wel dat Feyenoord geen 4prijzen gaat pakken dit seizoen. Als je hier al met 4-0 van verliest.schandalig. Ze moeten de supporters schadeloos stellen.

10 augustus 2018 om 09:32

Klopt Mayarood. Trencin is vele malen beter gebleken dan Feyenoord. Luik minder of gelijkwaardig aan Ajax.

10 augustus 2018 om 09:34

Nou net zo slecht... dat lijkt me wat overdreven. Natuurlijk had het beter gekund. Ajax had kansen op 3-0 niks aan het handje. Feyenoord is echt afgegaan en heeft geen moment aanspraak gehad op een leuk resultaat.

10 augustus 2018 om 10:48

Atleticofc zegt:standaard miste ook nog gewoon 3x een 100% kans niet te vergeten.

En dat is dus niet waar, wat ij kansen noemt waren oppurtunistische afstandsschoten
maar dus geen kansen.en al zeker geen 100 procent kansen.

Het is dat ze in blessuretijd een penalty krijgen anders win je gewoon in België..

10 augustus 2018 om 11:31

Net zo slecht?! Schaam jij je dood! Gelijkspel uit bij Standard met 2 uitdoelpunten exact vergelijken met 4-0 op je kaak krijgen uit bij een slowaakse subtopper. Ophoepelen gauw.

10 augustus 2018 om 11:54

Hahaha wat een onzin zeg. AS Trencin heeft een totale marktwaarde van 6,33 mil euro (transfermarkt.de). De selectie van Feyenoord is (of was na gister) 100 mil euro meer waard. Ajax heeft gewoon een prima uitgangspositie tegen een tegenstander uit een hele andere categorie, dus om dat aan te halen is een enorm zwaktebod.

10 augustus 2018 om 12:22

@993410

Standard had wel degelijk enkele 100% kansen. Kijk er gerust de wedstrijd op na ipv in jouw gekleurde versie te geloven.

10 augustus 2018 om 07:46

Het beleid zit gewoon structureel niet goed. Koeman deed het enorm goed met redelijk veel jonge spelers. Dan verwacht je dat ze doorgaan met de jeugd. Maar in plaats daarvan steken ze het geld van een kampioenschap weer in de breedte van de selectie en spelers die over hun top zijn. Dit terwijl je juist de breedte uit de jeugd zou moeten halen.

10 augustus 2018 om 07:57

Precies. In het kampioensjaar klopte alles, maar Feyenoord heeft altijd periodes en wedstrijden waarin het totaal niet loopt. Mensen zeggen dan dat Feyenoord door hun ondergrens is gezakt. Maar ik denk dat Feyenoord een ondergrens heeft die ontzettend laag ligt. Larsson, Clasie, Amrabat, Toornstra en heel de verdediging van gisteren zijn allemaal spelers die als het niet loopt niets kunnen klaarbakken. Gok dat Ajax de grootste kanshebber is op de titel dit seizoen en Feyenoord de grootste kanshebber op plek 3. De titelkansen van PSV schat ik ook nog wel redelijk hoog in.

10 augustus 2018 om 07:59

Ajax 1, psv 2, az gaat gewoon weer voor de 3e plek aangezien die ook geen Europees spelen. Feyenoord word gewoon weer 6e of 7e

10 augustus 2018 om 08:14

Hmmm. De blamage van AZ is snel vergeten.

10 augustus 2018 om 08:40

Gewoon weer 6e of 7e? Alsof dit meer regel dan uitzondering zou zijn... Belachelijke reactie.

Ontopic: Feyenoord heeft het uiteraard volledig laten afweten. Goed dat de omstandigheden niet als excuus worden gebruikt maar men zich gewoon realiseert dat dit echt niet kan. Mogelijk dat deze prestatie dan toch de ogen van het bestuur opent. Het wordt tijd dat er automatismen in de ploeg komen waar ze op terug kunnen vallen als het individueel wat minder is, want zodra er voorin wat spelers niet in de wedstrijd zitten, valt Feyenoord automatisch terug naar een zeer bedenkelijk niveau.

10 augustus 2018 om 08:41

Inderdaad. AZ, Feyenoord en Vitesse, 1 pot nat.

10 augustus 2018 om 09:35

Fchondenbrok, als ik zo de reacties van afgelopen week heb gelezen wordt Ajax kampioen, PSV 2e (maar die wonnen niet van Feyenoord) AZ maximaal 5e of 6e en Feyenoord dus zelfs 6e of 7e. Vitesse en Utrecht worden dan 3e en 4e? Ik denk het niet... Ik denk dat Feyenoord gewoon in de top 3 beland en AZ en Vitesse gaan strijden om plaats 4. AZ en Feyenoord mistten allebei gewoon een half elftal aan basisspelers hè. Vergeet dat niet.

10 augustus 2018 om 10:34

Dan alsnog kan je in het geval van Feyenoord niet met 4-0 verliezen, Amrabat moest alle geweld voor Nederland kiezen want een nieuwe topper, van Beek is ook gewoon prima, het is niet alsof Feyenoord gister door blessures en schorsingen een blik debieltjes moest open trekken.. Er liep genoeg kwaliteit rond om van Trencin te winnen, maar ook Xavi (Clasie) en Berghuis waren helemaal nergens

10 augustus 2018 om 10:34

Wat doet Vitesse verkeerd dan? Ze spelen tegen een club die vorig jaar gewoon nog de kwartfinale van de CL haalde, wat verwacht je dan? Dat Vitesse even wint omdat Basel in een mindere fase zit?

10 augustus 2018 om 11:10

@alkmaardertje Dat PSV niet van Feyenoord heeft gewonnen in de JCS zegt niet zoveel natuurlijk. Vooral niet op de manier waarop. Utrecht wint ook regelmatig van Ajax maar die worden ook nooit (of zelden?) kampioen. Ik denk persoonlijk dat Ajax gaat strijden om de derde plek en dat Ajax en PSV gaan strijden om plek 1. Hierin een lichte voorkeur voor Ajax gezien de versterkingen die ze hebben gehaald. Maar ook dat moet er allemaal goed uitkomen uiteraard. Verder ben ik erg benieuwd hoe van Bommel het gaat. Idem voor Ten Hag.

10 augustus 2018 om 11:41

Ik word ook doodmoe van de reacties op Vitesse. Ik denk dat niemand de wedstrijd gezien heeft. Vooral de eerste helft waren we heer en meester. Feyenoord daar in tegen de hele wedstrijd niet gezien. Je kon aan Fc basel ook merken dat ze verbaasd waren over de brutaliteit van de ploeg uit arnhem. En daarnaast is de wedstrijd nog helemaal niet gespeeld. We hebben thuis verloren ja, maar zodra wij daar ook maar 1 doelpunt scoren is het weer een wedstrijd die zomaar winnend afgesloten kan worden. Ik zie die reacties alweer komen hoe goed Vitesse dan ineens is geworden na die wedstrijd blablablabla...

10 augustus 2018 om 12:14

Kevin, "dat Ajax gaat strijden om de derde plek" ? Je bedoelt waarschijnlijk "dat Feyenoord gaat strijden om de derde plek".

10 augustus 2018 om 08:13

Ik heb niets gezien (ik zit ver weg) maar gezien de uitslag en de commentaren, wordt het weer een lang seizoen😞. Ik ken de kwaliteiten van Trecin niet, maar dit mag gewoon niet, ook niet met een past afwezigen.

10 augustus 2018 om 08:55

Trecin heeft geen kwaliteiten...behalve misschien karakater

10 augustus 2018 om 12:00

Ik vind het ook schandalig maar trencin zit eigenlijk op een lijn met Feyenoord eerst kampioen worden en dan als 5e eindigen en aangezien jullie reacties zijn van de eredivisie is achteruitgegaan is dit nog een blamage maar met vergelijkbare positie in eigen land en trouwens laten we even terugkomen op niveau eredivisie wat Cruijff al zij de eredivisie gaat niet achteruit de rest gaat vooruit en Cruijff zij allemaal vroeger was het beter nee het tempo is ook hoger en Ajax Barcelona barca heeft het spel van Cruijff geleerd en beter gemaakt terwijl we hier in Nederland nog steeds hetzelfde doen gewoon verschil in leergierigheid

10 augustus 2018 om 12:16

Vandorpie, nee, niet vergelijkbaar. De begroting van Feyenoord is 30x (!) hoger dan die van Trencin.

10 augustus 2018 om 09:04

En hoe noem je een club die al 4 jaar geen enkele prijs heeft gepakt?

10 augustus 2018 om 09:36

dat noem je ongerelateerd

10 augustus 2018 om 09:39

Hoogstens ongelukkig

10 augustus 2018 om 11:54

Hoe noem je een club die meer prijzen heeft gepakt dan PSV en Feyenoord bij elkaar? Feyenoord al 19 uit wedstrijden in Europa op rij niet gewonnen, echt een topclub

10 augustus 2018 om 09:06

Wat een onzin, zelfs als subtopper in Nederland moet je een Slowaakse subtopper aankunnen en minimaal een gelijkwaardige wedstrijd afwerken. Dit sloeg helemaal nergens op en dat afgeven op Feyenoord hoeven we als Ajax supporters niet te doen.
Ik ben me kapot geschrokken dat dit Feyenoord kan gebeuren, dat zegt iets over de Eredivisie en gezien het feit dat Ajax niet zomaar van Feyenoord kan winnen betekent dit dat Ajax ook veel zwakker is dan ik verwachtte.

Zwarte dag voor het Nederlandse voetbal en niet alleen voor Feyenoord.

10 augustus 2018 om 09:15

We hebben nog niet eens tegen Feyenoord gespeeld dit jaar

10 augustus 2018 om 11:33

Als Trencin 4-0 wint van Feyenoord, mogen we Feyenoord niet eens meer serieus nemen als concurrent. Het feit dat het wel een serieuze concurrent is baart me zorgen en zegt iets over de positie van de gehele eredivisie; we moeten leren winnen ipv zo goed mogelijk voetballen. Het doel van voetbal is winnen, niet zo mooi mogelijk voetballen.

10 augustus 2018 om 15:27

@magikhetwete. Feyenoord speelt alles behalve mooi voetbal. Het is meestal slaapverwekkend (tikkie terug, tikkie breed.

10 augustus 2018 om 09:54

Je doet je naam geen eer aan. Een ploeg met de begroting van FC Oss. Zelfs al stel je een B elftal op, moet je gewoon een resultaat neerzetten.

Dit zijn inderdaad geen lastige headliners voor de kranten maar ze moeten nu kijken wat ze zo vroeg kunnen doen in het seizoen. Denk dat Feyenoord nu ballen moet tonen en v Bronckhorst eruit gooien, nu kan een andere coach er nog wat mee aangezien de eerste wedstrijd in de competitie nog gespeeld moet worden. Ook die laatste wissel man man man

10 augustus 2018 om 07:51

Dus de oplossing is de trainer eruit gooien. Vind je dan echt dat hij materiaal heeft om iets te laten zien? Ik vind het elftal al jaren magertjes dat wel boven zichzelf uit kan stijgen als het als team staat. Dat was in het kampioensjaar. Afgelopen seizoen was het al matig.

10 augustus 2018 om 08:02

Ik vond dat Feyenoord van Bronckhorst er al had moeten uitgooien. Misschien niet hardhandig ontslaan, maar samen tot de conclusie moeten komen dat het niet meer werkte en dan op een mooie manier afscheid nemen. Nu hem eruit gooien zou niet slim zijn. Het beste wat het bestuur nu kan doen is geduldig zijn en hopen op betere resultaten.

10 augustus 2018 om 08:06

Heb je nou echt super materiaal nodig om te winnen van Trencin? En ik denk inderdaad dat de trainer eruit de juiste keuze is als je kijkt naar zijn wissels of de spelers die hij wil halen. Kampioensjaar was ook te danken aan Kuyt en het falen van PSV en Ajax doe nou niet of van Bronckhorst zo'n tacktisch sterke trainer is dat hij verantwoordelijk is voor alle behaalde prijzen de laatste jaren.

10 augustus 2018 om 08:12

Ik denk dat het materiaal op papier helemaal niet slecht is. Spelers als Larsson en Amrabat waren de sterspelers van de subtop. Clasie heeft toch genoeg laten zien in het verleden etc. etc. Wat ik zorgwekkend vind is dat er nog steeds geen normaal positiespel gespeeld wordt. Vrijwel iedereen speelt beter voetbal als team. Dode spelmomenten zijn ook al jaren ondermaats. Berghuis, Larsson, van Persie en Toornstra hebben een goede trap dus daar ligt het niet aan. Dan denk ik dus eerder aan looplijnen en slim zijn. Motivatie is een terugkerend probleem. En zoals gisteren duidelijk werd ook wedstrijd voorbereiding. Hoe kunnen spelers de wedstrijd serieus nemen als de technische staf dat ook niet doet? Voor mij zijn Gio en zijn team duidelijk de oorzaak dat Feyenoord maar niet verder lijkt te komen. Alles dat trainbaar is gaat structureel fout. Het spelersmateriaal vind ik eerlijk gezegd best goed.

10 augustus 2018 om 09:12

Ik heb gisteren alleen het laatste half uur gezien, dus ik kan niet oordelen over de wedstrijd, maar het lijkt me sterk dat de spelers niet gemotiveerd waren aangezien het grootste deel van de basiself alle reden had om zich te bewijzen. Over de staf ben ik het volledig met je eens. Het lijkt er inderdaad op dat Gio dit niet serieus genoeg neemt. Een goed voorbeeld is het gebruiken van van Persie tegen PSV. De grootste reden dat dit heeft kunnen gebeuren is denk ik ook dat bijna alle spelers van Feyenoord nooit een vast niveau halen. Alleen Vilhena, Berghuis en Jorgensen lijken de enige die dat hebben. Bij Ajax en PSV heb je die veel meer. Bij Ajax bijvoorbeeld: Onana, de Ligt, Nico, van de Beek en Ziyech. Blind zal dat ongetwijfeld ook worden en Tadic waarschijnlijk. Ik denk dat dat ook zwaar meetelt.

10 augustus 2018 om 15:32

Rutten had minder materiaal en won van Sevilla.

10 augustus 2018 om 08:18

Ik zou eerder voor van Geel gaan als ik er iemand uit zou moeten gooien. De selectie is te mager en de jeugspelers missen het niveau. Daar kan een trainer weinig aan doen. Ook de late aankomst en het niet doen van een veldtraining droeg veel bij aan het verlies. Is dat een beslissing van de trainer of gaat van Geel daar ook over?

Helaas na AZ, nog 2 teams die Europees waarschijnlijk uitgeschakeld worden. Waar je Vitesse weinig kwalijk kan nemen, die heb gestreden, maar komen gewoon tekort tegen een team als Basel. Dat is niks om voor je te schamen.

Maar Feyenoord, poeh poeh poeh, het leek wel alsof ze dachten dat het een trainingspotje was en zelfs daar zie ik meer strijd bij spelers. En dingen als het veld en het weer mogen geen invloed hebben, want de tegenstander heeft daar ook last van, die spelen ook bijna nooit in dat stadion. Hoorde iets dat Feyenoord pas dezelfde dag in de stad aangekomen was, dan neem je zo'n wedstrijd toch niet serieus? Voorbereiding moet ook voor deze wedstrijd gewoon geregeld zijn, dit is pure onderschatting op heel veel niveau's.

Over de spelers hoef ik waarschijnlijk niet veel te zeggen, eindelijk iedereen heeft gefaald. Dan verwacht je dat een clasie het voortouw neemt en er eentje onder het gras stopt, maar laat helemaal niks zien als leider. Enige die een beetje positief vond, was boetius, die bracht met zijn invalbeurt nog wat gevaar en had Feyenoord met beetje geluk nog terug in de wedstrijd. Aan de andere kant had Feyenoord er al meer dan 4 tegen moeten krijgen, Maarja.

Het Nederlands voetbal komt zodoende alleen maar meer in de problemen. Nu moeten Ajax en PSV de CL halen en dan minimaal 3e worden in de groep, anders raak je alleen maar verder achterop. Had ingeschat op 4 teams Europees, is weer een lekkere deceptie zo.

10 augustus 2018 om 08:28

Het probleem is juist dat schijnbaar verwacht wordt dat Clasie het voortouw neemt. Er zijn genoeg mensen die hun twijfels hebben bij Clasie omdat ie geflopt is in Engeland en in Belgie toen het om de prijzen ging als eerste uit het elftal verdween. Echter als dat benoemd wordt zijn het vooral Feyenoorders die roepen dat het toch allemaal wel aardig was in Belgie en dat het echt wel een goeie speler is met niveau. We hebben het weer kunnen zien gisteren. Clasie is geen leider. Als het goed gaat hobbelt ie leuk mee en ziet hij de ruimte voorin om in te spelen. Echter als het minder gaat verzuipt hij vanwege zijn gebrekkige fysiek als eerste,

10 augustus 2018 om 09:58

Het is zo triest eigenlijk. Rusland, Belgie, Oekraine, Denemarken, Turkije en Oostenrijk staan alemaal boven Nederland. De clubs uit deze landen nemen Europees voetbal wél serieus. Maar eigenlijk zou Nederland daar gewoon boven moeten kunnen staan, of in ieder geval minimaal in de top 10. Maar met deze houding zakken we nog een stuk verder af en kunnen we rechtstreekse plaating voor de CL wel vergeten.... zo ontzettend jammer.

10 augustus 2018 om 10:26

We moeten ook gewoon realistisch zijn en beseffen dat we als voetballand inderdaad wel zo slecht zijn als soms word gedacht. Zelfs de topclub die z'n portemonnee heeft getrokken en meer dan 40 miljoen euro heeft uitgegeven, weet een club als Standard Luik niet eens van zich af te schudden. Dan is dat nog niet het einde van de wereld, maar laten we dan maar zwijgen over de rest.

In landen als Oekraine, Denemarken, Oostenrijk en Belgie is het niveau bij vlagen ook zeer slecht, maar zij hebben in ieder geval ervaring in de ploeg en spelen niet met een veredeld beloftenelftal. Dan lopen we in Nederland altijd te zeuren dat ervaring veel te duur is, maar in andere landen lijkt ervaring geen enkel probleem te zijn op financieel gebied.

Tsjaa is het nog een wanvertoning of gewoon het algehele niveau van de Nederlandse competitie. We moeten nu gewoon meer hopen op een uitzondering als Ajax die de finale van de Europa league haalde of PSV die de groepsfase van CL overleefde. Willen we met Oranje weer meer gaan betekenen ben ik toch van mening dat de grootste talenten in Nederland een goede stap naar het buitenland moeten maken om zich echt te ontwikkelen. De Ligt, de Jong en Bergwijn zouden eigenlijk gewoon volgend seizoen meteen een stap maken als er een realistische kans is op speeltijd, want met dit soort wanprestaties speel je alleen nog maar tegen Heracles en Groningen niveau. Daar worden de spelers ook niet beter van.

10 augustus 2018 om 09:01

We weten allemaal dat het Nederlands voetbal niet zoveel meer voorsteld en we houden verschrikkelijk vast aan het verleden. Maar feit blijft dat het elk jaar een stukje minder goed gaat. Wij (onze nummer 3) kan zich nu eenmaal qua niveau meten met dit soort clubs. Het is pijnlijk om de realiteit in Europa onder ogen te moeten zien, want in Nederland zijn de clubs nog redelijk aan elkaar gewaagd.

Ajax gaat het ook niet zo gemakkelijk krijgen tegen standard en PSV zal de groepsfase (normal gesproken) ook niet overleven. Het niveauverschil (en de financiele middelen) is gewoon veel te groot. Je moet geluk hebben met je talenten (zoals Ajax 2 jaar geleden), maar weet dat je die het jaar erna vaak meteen weer kwijt bent.

10 augustus 2018 om 09:17

Dit heeft niet zozeer te maken met de kwaliteit van de spelers te maken, de Nederlandse clubs worden namelijk de laatste jaren uitgeschakeld door door teams die op papier gelijk of zelfs minder zijn (ik kan me nog Utrecht herinneren dat uitgeschakeld werd door een team semiprofs uit Luxemburg).

Maar meer met de ouderwetse, voorspelbare manier waarop veel Nederlandse coaches hun team laten voetballen. Het wordt tegenstanders te makkelijk gemaakt. Dat zag je gister in extremis. Trencin speelde een moderne versie van de Hollandse school, fel op de bal, goed in de omschakeling, fris met zelfvertrouwen.

10 augustus 2018 om 10:10

Klopt, voetballend zou je het moeten kunnen redden tegen dit soort teams. Het is de arrogantie, het gebrek aan inzet, de slappe houding,, de laffe manier van duels aangaan - dat is wat Nederland nekt!

Was het ook, maar iedereen doet van:" ja het is notabene de nummer 5 van Slowakije" DUS!? Alsof feynoord zo goed is... Feynoord werd 4e in onze mickey mouse competitie, kom op he' daarbij vind ik dus Trencin normaal gelijkwaardig. Maar dat kon je wellicht merken aan de 4-0. Ajax voorsprong uithanden gegeven, feynoord kapot gespeeld,Vitesse verloren AZ eruit, waarom? Omdat wij gewoon bizar ondermaats zijn. Vooral op basis van profensionaliteit. Op een gegeven moment moet je bij een voorsprong de wedstrijd doodspelen, wat ajax moest doen, maar kunnem ze niet, omdat wij de zwaar achterhaalde nederlandse school hanteren, man man man...

10 augustus 2018 om 07:49

En natuurlijk ook kwaliteit ofcourse. Maar dat merkte je al toen we zo hype waren over eem Klaassen,Clasie ect ect, allemaal pure middelmaat als de vergelijking trekt met buitenlandse spelers, maarja

10 augustus 2018 om 10:25

In Frankrijk hebben ze 100 Clasies en Klaassens, die nooit uit zullen komen voor het nationale team. En wij lopen de polonaise als we zo'n speler hebben. Het contrast kan bijna niet groter. Denemarken gaat ons nu voorbij op de puntenranglijst en we zakken ver weg in het moeras.

10 augustus 2018 om 07:54

Over het laatste ben ik het niet met je eens. Ajax speelde gewoon een hele zwakke tweede helft en wist de bal niet meer in bezit te houden. Had niks met het hanteren van de Hollandse school te maken. In mijn optiek had het meer te maken met professionaliteit en alles willen doen om het resultaat over de streep te halen. Dat een speler van een meter of 20 vrij mag uithalen en niemand zich ervoor gooit dat zie je in Nederland heel vaak, maar in buitenland gooit men het hele hebben en houden erin om de bal te blokken. Ik ben ook van mening dat er meer aan afronding gewerkt moet worden. Al jaren zie ik dat Nederlandse clubs zo enorm veel kansen nodig hebben om goals te maken en dat breekt menig club vaak op in Europees verband.

10 augustus 2018 om 08:03

Ajax speelde een zwakke 2e helft, mede door ten hag met z'n rare wissels en z'n rare middenveld

10 augustus 2018 om 08:01

Ja je hebt voor een groot deel (of helemaal?) gewoon gelijk. Het is echt gênant. Vroeger dacht je misschien nog wel eens aan leedvermaak, Feyenoord of ajax zo'n zeperd in Europa. Maar nu is het gewoon echt triest en geeft het de staat van het NL voetbal pijnlijk weer.

Je denkt telkens dat we weer iets omhoog krabbelen, met de aankopen van ajax, van Persie, Lozano die nog een jaar blijft. Het veelbelovende (maar toch naïeve) spel van ajax eerste rondes. En dan zo'n afgang tegen een clubje uit Slowakije, uitschakeling tegen een clubje uit Kazachstan.

Je dacht eerst altijd nog dat het aan het geld lag, gigantische verschil in begrotingen met de clubs in Europa. Maar dat was toen we een flater sloegen in de CL.
Nu doen we zelfs in de EL op een uitzonderingsjaar van ajax niet mee en verliezen we van clubs met begrotingen die vele malen lager zijn dan in NL. Kunnen we daar dus ook niet meer naar wijzen.

Dan kan je alleen nog maar stellen dat het echt slecht is gesteld met het NL voetbal. Vorig jaar een gênant jaar, nu ws maar max 2 ploegen in de hoofdfase van een toernooi.
Is het dan gewoon ons totaal naïeve voetbal? Dat je met slechte omstandigheden en veel geblesseerden met 1 0 verliest in Slowakije zou al niet best zijn, maar dan gooi je de boel op slot en denk je: we repareren het thuis.
Maar zo perspectiefloos eraf gaan en niet de deur op slot kunnen gooien. Net als ajax na een 0-2. Tuurlijk een prima uitgangspositie, maar gaat me nu om het op slot kunnen gooien van een pot.

En wat je zegt: de eeuwige naïeve hollandse school. Lekker 433 en traag opbouwen achterin... als enige in de wereld nog

10 augustus 2018 om 08:17

Trencin liet gisteren andere wel zien dat 4-3-3 prima werkt.

10 augustus 2018 om 09:20

Precies! Maar ze gebruikten het ook effectief, fel op de bal, totaal geen onnodig getik achterin(wel, misschien om even tijd te winnen). Zo moet je 4-3-3 of de Hollandse School gebruiken.

Niet het inspiratieloze spel wat we gister en eigenlijk al jaaaaaren van Nederlandse clubs zien.

10 augustus 2018 om 09:45

Klopt, maar ik zei dan ook 433 en traag opbouwen achterin. Volgens mij zijn wij nog de enige die oeverloos traag rondspelen. 433 of welke opstelling dan ook maakt niet eens zo gek veel uit, als het maar dynamisch, snel en naar voren gericht is.

10 augustus 2018 om 10:27

Dit soort spel hebben we meer gezien. Klopp bij Dortmund en Liverpool, Nagelsmann bij Hoffenheim. Ik herinner me RB Salzburg tegen Ajax. Veldbezetting op papier totaal onvergelijkbaar met de praktijk. Balbezit is niet persã© heilig, wel wat je doet als je de bal hebt. En op de juiste momenten op de juiste plekken volle pressing.
Dat heet modern voetbal, wij zitten met onze Hollandse school nog ergens in de jaren 80. Tikkie heen en weer en weer terug. Als we maar meer de bal hebben dan de tegenstander... Het stomme is dat de dinosauriers van de Knvb het op dezelfde bekende manier wil blijven doen, net als de trainers uit die school.

10 augustus 2018 om 08:21

Het spijt maar dit is totale onzin. Je speelt tegen een club met een begroting van 2 miljoen terwijl je er zelf 1 van 67 hebt. Er staan daar jongens die geflopt zijn bij NEC en ADO in de basis. Hoe achterhaald de Nederlandse school ook zou zijn zo'n elftal moet je gewoon oprollen. Dus Trencin is normaliter gelijkwaardig dat is de opmerking van een waanzinnige.

10 augustus 2018 om 11:22

Trencin heeft een begroting van 2 miljoen wat pakweg gelijk staat een FC Oss.. Spelers die daar in de basis staan konden geen potten breken bij NEC in de Jupiler League dus het is gewoon een wanprestatie van Feyenoord en op geen enkele manier goed te praten. Ze moeten zich doodschamen, wat een drama.

Is gewoon een soort van misplaatste arrogantie die er altijd leeft bij Nederlandse clubs maar ook bij het Nederlandse publiek. Zo van we doen dit wel even. Locadia had het vorig jaar goed al gezegd dat hij zich niet kan opladen tegen osjeik. Kwalitatief zijn de Nederlandse clubs gewoon beter dan de teams waar van ze Europees verliezen, maar het denk van "wij zijn beter omdat het een onbekende club is waartegen we spelen" dat nekt de Nederlandse team. Niet de Hollandse school of wat dan ook

10 augustus 2018 om 09:57

Het is geen misplaatste arrogantie, het is een inschattingsfout. In het verleden hebben we namelijk hele goeie resultaten neergezet in Europa en stonden we bekend. Het complete niveau van de eredivisie is langzaam achteruit gegaan, zodat het niet zo opvalt dat de 'traditionele top 3' ook veel slechter is geworden. In Europa krijg je die realiteit ineens snoeihard op je neus. Degradatiekandidaten in Engeland kunnen bijvoorbeeld als spelers van 18 miljoen of meer halen. Daar heb je in Nederland een hele selectie voor. Dat verschil is zo groot geworden, maar wij hebben dat minder goed door.

Een kampioen denkt vaak dat hij zich kan meten met kampioenen (want dat konden we voorheen). Maar tegenwoordig is dat helemaal verschoven.

10 augustus 2018 om 10:29

De kampioen kan zich vast nog wel meten met kampioenen. Alleen niet meer de kampioenen van Spanje, Italie, en ook niet meer met die van Zwitserland en Portugal. Nee, meer met die van Wit-Rusland, Bulgarije en Roemenie.

10 augustus 2018 om 11:58

De Nederlandse top kan structureel niet meer mee tegen de grote clubs van de vier grote competities dat is al jaren zo maar echt wel tegen de beste clubs van Belgie, Zwitserland, Portugal, de Scandinavische landen en de middenmoters van de grote competities en al helemaal wat daaronder zit. De wanprestatie van Feyenoord heeft net als die van Utrecht van vorig jaar tegen dat Luxemburgse clubje niks met het verval van het Nederlandse voetbal te maken. Trencin heeft de begroting van een eerste divisie clubje en ook spelers van dat niveau (sommige zijn zelfs letterlijk afgedankt door de kleine eredivisieclubs en eerste divisie clubs). Je moet die wedstrijden zoals hierboven al gezegd alleen wel serieus nemen. Ik vind het een semantische discussie of dat nou misplaatste arrogantie of een inschattingsfout is.

Nederland onwaardig? Men blijft NL nog steeds hoog inschatten, terwijl het gros van de clubs er al jaren uitgekegeld wordt door ploegen uit Kazachstan, Kroatie, Slowakije, ja zelfs Luxemburg. Niks Nederland onwaardig, dit is gewoon het niveau van NL (ja ja met een enkele uitschieter omhoog voor het geval hier weer mensen over vallen

10 augustus 2018 om 10:01

Inderdaad. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de financiele middelen en aantrekkingskracht van een club als Basel (ten opzichte van Feyenoord en Vitesse), dan is dat best een harde realiteit. Het scheelt dat Nederland nog veel grote talenten afleverd. Suarez, Ibrahimovic, Erikssen of De Vrij houden de Nederlandse aantrekkingskracht/ afleverkracht nog redelijk hoog. That's is

10 augustus 2018 om 11:44

Met Nederland bedoel je denk ik ajax

10 augustus 2018 om 12:55

waarom denk je dat?

10 augustus 2018 om 13:51

Niet zozeer Ajax, maar de huidige topspelers ter wereld met een historie bij Nederland komen nu eenmaal daar vandaan. Ik kan ook Ronaldo en Romario noemen, maar die zijn niet meer actief. Ik kon even geen andere echte toppers verzinnen.

Feyenoord voegt al enkele jaren niets toe op Europees gebied. Het lijk wel of ze daar geen Europees willen spelen zodat ze alles op de competitie kunnen gooien, wat trouwens ook niet altijd effect heeft... Maar wat Martijn Krabbendam van VI zegt: "Je staat voor lul in heel Europa" en dat geldt niet alleen voor Feyenoord maar ze zetten tegelijkertijd ook heel Nederland voor lul.

Het is te hopen dat zowel Ajax als PSV de groepsfase CL halen, dat herstelt de schade nog enigzins een beetje. Zeker als beiden 2e of 3e worden in de poule zodat er overwintert wordt.
En ik geef Vitesse ook nog alle kans volgende week in Basel.

10 augustus 2018 om 07:56

Ach, we moeten niet zo emotioneel worden. ‘We staan voor lul’, wat stonden we vorig seizoen dan toen Ajax en PSV geen Europees voetbal haalden? Ja het Nederlands voetbal heeft niet meer die uitstraling maar dit is een proces wat al heel lang gaande is

10 augustus 2018 om 08:37

Deze wedstrijd valt niet te vergelijken met de wedstrijden van Ajax of PSV vorig seizoen. Dit is een vernedering van jewelste. Ongelooflijk dat men daar zachtzinnig over kan doen

10 augustus 2018 om 09:25

Dat je Ajax en PSV er nog bij durft te halen. PSV haalde vorig jaar voor het eerst in 50 jaar geen Europees voetbal. Feyenoord presteert het jaar op jaar, behalve toen ze kampioen werden, om te falen tegen derderangsteams. Maar joh blijf lekker wijzen naar andere teams ipv naar je eigen falen te kijken

10 augustus 2018 om 11:54

Isook, ik weet niet waar je het vandaan haalt om te stellen dat Feyenoord jaar op jaar faalt. Toen ze door een diepe financiele crisis gingen zijn de prestaties Europees inderdaad tegengevallen, maar dat is natuurlijk niet verwonderlijk en zou elke ploeg gebeuren. Feyenoord heeft de laatste jaren Europees juist weer een aantal mooie resultaten behaald, met overwinningen op Napoli, Man United en Sevilla. Nederlagen als deze leken verleden tijd, maar ze worden ditmaal op alle fronten afgetroefd. Uiteraard is dit een wanvertoning, maar doe nou niet alsof Feyenoord er nooit iets van bakt in Europa.

hashtag gio out incoming

Wat een droevig niveau van Feyenoord gisteren.. De oordelen van de kranten zijn natuurlijk terecht en de uitslag had zelfs nog hoger uit kunnen vallen. Tijd om clubs zoals Feyenoord, die al jaren niets presteren in Europa, maar eens uit te sluiten van deelname? Maar een idee..

De kranten kunnen het ook positiever verwoorden.

Als Feyenoord gisteren de kansen had benut die ze HADDEN KUNNEN krijgen, hadden ze nog kunnen winnen.

Helaas had Feyenoord de scheidsrechter tegen die Trencin hun gang liet gaan door hoog druk te zetten op de Feyenoord superstaat.

Afgezien van de 4 goals heeft Feyenoord het gisteren achterin goed dicht gehouden.

Helaas haalde enkele Feyenoord spelers hun niveau niet en werden de geblesseerde Van Persie en Jorgensen gemist. Trencin maakte een aantal gelukkige goals.

Als je de gehele eerste helft nog een keer gaat terugkijken met de kennis van nu dan schrik je je drie kwartier een ongeluk.
Dan zie je drie kwartier spelers die als watjes de duels aangaan, fysiek niks brengen en aan alle kanten voorbij gelopen worden. Ze winnen geen duel omdat ze denken dat het verderop allemaal nog wel wordt opgevangen.verderop is dus dichter bij het doel van Bijlow.
Feyenoord kwam terwijl het aan alle kanten voorbij werd gelopen tot welgeteld 2 overtredingen voor de rust. Een team dat in de eerste tien minuten zo te kakken worden gezet zoals Feyenoord gisteren gaan na 10 minuten gewoon een schop uitdelen.of dat mooi is ? Nee. Maar het gebeurt.
Bij Feyenoord liep werkelijk niemand die dat ook maar heeft overwogen.
Heeft iemand bij Feyenoord na een kwartier eens goed zijn mond opengetrokken over de belachelijke manier van spelen ?
Niet gezien. Ook van Bronkhorst niet.het is wellicht zijn stijl en persoonlijkheid niet, maar hier had iemand langs de lijn moeten lopen die dat zootje lamlendelingen op hun flikker had gegeven.
Ik denk echt dat voor de sympathieke van Bronkhorst een andere baan moet worden gezocht.
En niet aan het einde van het seizoen als zijn contract afloopt.
Maar nu.

Typerend vond ik de opmerking van van Bronkhorst dat Feyenoord van zichzelf verloren heeft. Waar slaat dat op? Complete minachting naar en onderschatting van Trencin. Feyenoord heeft verloren van een ploeg die op alle facetten beter was. Qua veldspel in balbezit, druk zetten bij balverlies en wedstrijdinstelling was Trencin beter. En dat mag je de technische staf aanrekenen. Feyenoord had totaal geen basispatronen en defensieve organisatie om op terug te vallen. Amateuristisch

10 augustus 2018 om 09:25

Voor de spelopvatting van Trencin kun je alleen maar respect hebben idd. Positief, fel, uitgaan van de eigen kwaliteit, al was die op papier minder dan de tegenstander. Uitgezet door een Nederlandse coach. Het geeft iig een voorbeeld hoe het wél moet.

Super Grover zet er even (lol) bij als je grappen maakt......

De spelers van Feyenoord lijken allemaal wel een contract te hebben als Ajax. Als ze uitgeschakeld worden in EL mogen ze naar een betere club vertrekken.

10 augustus 2018 om 08:57

met als enige verschil dat er geen betere club is die deze spelers wil hebben

En toch denk ik dat het nog niet gespeeld is.

Laten we Trencin niet groter maken dan ze zijn. Ze zijn gisteren extreem boven zichzelf uit gestegen, maar het blijft een clubje met een Jupiler League-begroting en spelers die anderhalf jaar geleden nog op de bank zaten bij ADO en Nec. Het is toch niet onmogelijk dat Feyenoord daar met een sterkere opstelling, met een fellere mentaliteit en in een volle, kolkende Kuip straks gewoon met 5-0 overheen klapt?

En wij PSV-supporters weten nog heel goed waar een echt getergd Feyenoord toe in staat is. In 2010-2011 won PSV thuis met 10-0, in Rotterdam speelde Feyenoord vervolgens alsof het een zaak van leven of dood was en won het met 3-1...

Vond dat de trainer weinig bijstuurde tijdens de wedstrijd.
Lijkt wel of hij hoopt dat die ontslagen wordt.
Hij straalt rust uit maar dat is uiterlijk.
Er is volgens mij nu iemand nodig die de zweep erover zet

Het probleem is dat Nederlandse clubs zich te groot voelen om de bus voor het doel te parkeren in een uitwedstrijd omdat de tegenstander maar een klein clubje is. Dit loopt keer op keer fout af omdat de tegenstander dit wel doet.
Ajax had na de 0-2 Huntelaar voor een middenvelder of verdediger moeten wisselen en lekker op de counter moeten gaan spelen maar omdat Nederlamdse teams dat niet doen wordt het 2-2. Hoogste tijd dat we leren dat resultaat belangrijker is dan mooi aanvalsspel.

Ik had Diego Simeone wel bij dit Feyenoord willen zien.......

Wat een hoop geknetter allemaal van de Ajacieden! Ik begrijp het wel na 5 jaar je mond houden. Eindelijk revanche. Maar even terug naar de realiteit. Dit seizoen heeft nog maar 1 ploeg een prijs gepakt en volgens mij is dat Feyenoord. Voor de rest natuurlijk een ieder veel succes gewenst.

10 augustus 2018 om 09:25

Ajax heeft zich tenminste al voor de EL gekwalificeert. Levert een miljoen of 5 startgeld op. Wat levert de JC schaal op qua prijzengeld? Helemaal niks. Daarnaast kunnen de talenten van Ajax zich weer laten zien in Europa en zich doorontwikkelen. Op dit moment kan je beter in Ajax' positie staan dan in die van feyenoord.

10 augustus 2018 om 09:32

Ach, als dit je als Feyenooorder troost bied, dan mag je van mij mijn Ajax wel even bashen. Heb namelijk medelijden met de normale Feyenoorder. Het zal je cluppie maar wezen dit seizoen..

10 augustus 2018 om 09:40

Waarom blazen die ajacieden toch altijd zo hoog vd toren? Jullie hebben niets gewonnen afgelopen 5 jaar! Ja het was drama gisteren, maar come on: jullie al gekwalificeerd voor de EL? Knap hoor als je spelers van 15 miljoen kan kopen. Dit is toch geen vergelijking meer? Als jullie nu (weer!!) geen kampioen worden moet je je nog dieper schamen dan Feyenoord gisteravond.

10 augustus 2018 om 09:47

Waarom wij hoog van de toren blazen? Ik hoor alleen maar over jullie fantastische prijzenreeks en dat wij al zo lang niks hebben. Sinds de eeuwwisseling hebben jullie 1 prijs meer dan Twente. En toch een grote mond. Vergelijk de totale prijzenkast en tadaaaaaa onze grote mond.

10 augustus 2018 om 10:01

Afgelopen 5 jaar zijn we gewoon nog kampioen geworden.

10 augustus 2018 om 10:27

Wat loop ik hier nu hoog van.de toren te blazen? Jij ziet uitspraken die.ik helemaal.niet hedaan heb.
Zeg alleen als je er troost uithaalt door ajax te bashen,moet je dat vooral doen, ouwe blauwvinger..Daarnaast waren wij vijf jaar geleden kampioen, en hebben wij.onlangs nog in de finale el gestaan...noem het maar niks

10 augustus 2018 om 09:57

Het gaat niet om de prijzen maar wat je voelt voor je club.😎

Pure middelmaat deze ploeg. Spelers als Nieuwkoop, Boetius, Larsson, Amrabat, Toornstra, Botteghin, vd Heijden, van Beek...allemaal leuk voor een ploeg als Heerenveen of Groningen, maar niks voor een "topploeg" als Feyenoord. En dan heb ik het al helemaal niet over een speler als Verdonck (geflopt bij PEC en basis bij Feyenoord??). Zonder spelers als van Persie, Berghuis, Vilhena en Jorgensen (eventueel Clasie) spelen ze ook id eredivisie helemaal niets klaar dit jaar. Vente en Bijlow geef ik voorlopig nog ff de voordeel vd twijfel.

En dat doet pijn als Feyenoordfan.

10 augustus 2018 om 09:38

Ach als zondag feyenoord de eerste competitie wedstrijd wint met 5_0 dan is iedereen het weer vergeten en dan denken de feyenoord spelers weer dat ze de beste van de wereld zijn en dat de supporters veels te negatief zijn als het beetje tegen zit.de spelers moeten op handen worden gedragen.nederlandse clubs hebben altijd wel wat te zeuren en te zaniken of de temperatuur is te hoog of dit of dat

Heb het vermoeden dat dit het begin van het einde is voor gio, zie nog weinig inspiratie in de ploeg.
Kan hij van Geel ook meteen meenemen, wordt namelijk ook al enige tijd de hemel in geprezen, maar op de lange termijn wordt het toch weer pruts en broddelwerk...
Knap als Feyenoord dit jaar in de yop vijf eindigt.

Bones58 ik denk dat jij je op het verkeerde moment met de verkeerde dingen bezig houdt.
Of je nou Feyenoorder, Psver of Ajacied bent: iedereen heeft gisteren een volkomen lamlendig en schandalig Feyenoord gezien. Dan kun jij nu nog blij zijn met die zwaar gedevalueerde JC schaal, feit is dat je club zeer waarschijnlijk uit de Europa League ligt nog voor de groepsfase. En dat is heel slecht voor de top drie omdat één van hen jaarlijks de groepsfase van de CL wil bereiken.
Dat gaat alleen niet lukken zolang onze clubs zo vlug uit Europa worden gekegeld.
De manier waarop dat gisteren is gebeurd is Feyenoord onwaardig.
Die ooit zo geroemde "werklust van de havenclub" ligt vermoedelijk ook in de haven.
Want in Zilina was er niks van te vinden.
Dat moet van Bronkhorst zich aanrekenen. Weg Europees seizoen.
Maar goed, je kunt ook gewoon blij zijn met die JC schaal.

10 augustus 2018 om 11:04

Natuurlijk was het gisteren niet best, maar ik zie hierboven een hoop gebash en gehaat door de concurrentie uit Amsterdam. En dat begrijp ik gezien de prestaties van de laatste 5 jaar aldaar. Maar soms is een feit terughalen, bijvoorbeeld de winst van de jc schaal vorige week, heel verfrissend. Dan hou ik me op het juiste moment met de juiste dingen bezig.

Deze wedstrijd is natuurlijk niet goed te praten alleen je mist wel je halve elftal. Op oorlogssterkte had dit natuurlijk niet gebeurt. Wat me wel zorgen baart is het aan en verkoopbeleid. Dit seizoen kom je met een ayoub. Leuk natuurlijk voor de subtop eredivisie en leuk handelswaar aangezien hij geen drol kost. Daarnaast een talentje opgepikt uit Colombia. Leuk en kan. Plus enige zekerheidje meneer clasie echter gehuurd. Conclusie het geld is er niet op dit moment. Dit komt natuurlijk dat er vorig jaar al flink ingekocht is maar waar blijven de prestaties. De jongens hebben een jaar kunnen wennen maar moeten er dan dit jaar staan. Amrabat: een jaar kunnen Wenen maar staat er niet. Haps: helaas geblesseerd en denk wel het niveau dus twijfel. St juste : jaar kunnen wennen maar staat er niet. Larsson: jaar kunnen Wennen maar staat er niet. Dan mag je je afvragen waarom zijn deze jongens dan gehaald. Puur voor de breedte of toch. Dat laatste mag je dan concluderen dat ze het niet gered hebben dus verkopen en doorselecteren of ze nu er neerzetten en oudere spelers lozen. Nee nu blijf je hangen in middelmaat en mag je een seizoen lang hopen op de bevliegingen van van persie en berghuis. Word een lastig seizoen zo voor gio. Of van geel moet nu snel gaan handelen.

Come ON Guys!

Dit is toch geen verrassing meer???

Het niveau van de Eredivisie is de afgelopen jaren al enorm gekelderd naar een dusdanig laag niveau.
Inmiddels zijn clubs uit landen als Oostenrijk, Slovenie etc. al een te groot obstakel om overeen te komen.
Het NL Elftal is ook afgegleden naar het laagste niveau ooit.

Dit is de nieuwe realiteit! We zullen nooit grote dure sponsors aantrekken als we dit niveau laten zien. Zonder grote sponsors, geen investeringen en geen vooruitgang.

We zijn een groot voetbalminnende samenleving, maar dit zien we niet terug bij de NL topclubs. Dit heeft te maken met beleid, beleving, professionaliteit etc. Het is een aaneenschakeling van zaken die niet kloppen en we worden (zijn!!) ingehaald door kleinere voetballanden.

Nederlandse spelers uit de Eredivisie slagen ook inmiddels niet meer bij de europese top... dat zegt toch ook al genoeg!! Het gat is te groot. Jeugdspelers vertrekken te snel en zien we nooit meer terug op topniveau.

Ajax weet dit seizoen een paar toppers vast te houden en twee redelijk goede spelers aan te trekken, maar volgend seizoen zijn ook Neres, van Beek, de Ligt en Dolberg vertrokken.

Alles moet op de schop!
Begin met de jeugd en probeer ze langer aan je te binden.
Creeer een topsport klimaat! Passie wint Altijd van talent!!!

Misschien een stom voorbeeld; bij Feyenoord - Man City; in de rust zitten de wisselspelers wat te dollen op het veld.. beetje balletje tikken en klieren. Bij Man City worden de wisselspelers in de rust behoorlijk klaargestoomd voor het geval ze dadelijk moeten invallen.

Sta je dan als bekerwinnaar, en de grote mond over die fantastische prijzenreeks.Feyenoord verneukt al jaren de stand van het Nederlandse voetbal in Europa, niks nieuws dus.

10 augustus 2018 om 10:30

De prijzen tellen uiteindelijk! Jij hebt een grote mond zonder prijzen. En vorig jaar was Ajax natuurlijk ook zo goed bezig Europees? Dus doe niet alsof je roomser dan de paus bent. Ja het was schandalig gisteren, maar Europees zijn we allemaal ruk de laatste jaren met hier en daar een uitzondering.

10 augustus 2018 om 10:32

Ja maar zo ruk als feyenoord het afgelopen decennium europees voor de dag kwam was echt wel slechter dan Ajax of PSV

10 augustus 2018 om 10:34

Dat klopt. Maar dat stomme vingertje wijzen terwijl je zelf ook regelmatig blundert tegen kleine clubjes lijkt me een beetje onnodig dan.

10 augustus 2018 om 15:30

Ga ff na welke clubs uit NL de punten pakken. Feyenoord is echt veruit de minste met afgelopen CL avontuur als hoogtepunt. Je hebt gelijk als je wijst op het feit dat Ajax vorig jaar niks klaarspeelde en door Molde!! werd uitgeschakeld. Maar om de prestaties van Ajax en Feyenoord de laatste jaren even dramatisch te noemen is niet serieus te nemen.

10 augustus 2018 om 15:31

En de prijzen tellen? Als wij daar trots op zijn zijn we weer arrogant.

Trencin zou je ook kunnen verslaan met deze spelers als je goed positiespel hebt. Maar dat is iets wat nogal ontbreekt bij Feyenoord en niet alleen gister. Ook de passie waarmee ze normaal spelen in was niets van te zien, zelfs niet in de 2e helft je verwacht toch wel dat er een donderspeech is gegeven in rust en dat ze er dan opklappen? Nee was niets van dat te zien. Ik weet niet tot hoelang de houdbaarheidsdatum van Gio nog is eerlijk gezegd.

Feyenoord staat voor lul en zet Nederland ook nog eens voor lul. Hetzelfde geldt voor AZ. Wat een wanprestatie leveren de Nederlandse clubs de afgelopen jaren. En vervolgens piepen dat het gat met de top alleen maar groter wordt. Natuurlijk is dit zo wanneer je te beroerd ben om je in te zetten voor een pot waarmee je een toernooi kan bereiken waar de top van Europa aan mee doet en je kan leren van dit soort ploegen. Zowel de coach als de spelers zijn hier verantwoordelijk voor. Het is werkelijk waar beschamend voor Nederland. We hebben in Nederland talent zat, maar de clubs verprutsen het zelf. Het is tijd dat de Knvb naar de instelling van de Nederlandse clubs gaat kijken bij Europese wedstrijden.

Kunnen we in Nederland voetbal niet gewoon op papier gaan spelen? Op papier staan we er namelijk altijd wel goed voor. Alleen als we dan daadwerkelijk het veld op moeten om tegen die bal te trappen gaat het zovaak fout.

Goed werk verricht door la ling, met t langzaam opbouwen van de club.
Boekr een historiese overwinning op europees nivo die v bronkhorst doet wankelen

10 augustus 2018 om 10:07

Inderdaad dat mag ook gezegd worden. Moniz laat die gasten echt leuk voetballen ook.

Materiaal van Feyenoord is gelijkwaardig aan AZ en minder dan PSV en Ajax. Dat is al jaren zo. Alles wordt verbloemd doordat Gio op basis van een aantal spelers 4 prijzen heeft gewonnen. Er wordt totaal geen structurele vooruitgang geboekt met deze ploeg. Ondergrens blijft verschrikkelijk laag, alle aankopen lijken minder te worden bjj Feyenoord, geen automatisme of normaal voetbal. Ja ik bedoel echt normaal voetbal, ik verwacht geeneens uitzonderlijk goed voetbal. Ik heb in een wedstrijd van mijn club echt al 4 jaar geen normaal driehoekje gezien. De volgende stap moet eens gezet gaan worden en doorpakken. Niet alles moet op begroting gegooid worden. Ik zie talenten invallen met bravoure en technisch vermogen (Toure, Hansson, Wehrmann) en je ziet ze daarna nooit meer terug omdat eenheids worsten als Bilal (gelukkig weg), Toornstra en Boetius de voorkeur blijven krijgen. Ik word er echt doodziek van.

Niet alleen op basis van deze wedstrijd maar ook op basis van vorig seizoen mag Gio er van mij uit. Van geel ook, hij heeft veel gedaan voor de club en verdiend eigenlijk samen mer Gudde een standbeeld maar hij kan Feyenoord niet naar het volgende niveau brengen.

Alleen de eigen fans beschouwen Feyenoord nog als een topclub. Maar dat is het allang niet meer. Jullie moeten de lat wat lager zetten. Veel lager!!! De verwachtingen zijn allemaal te hoog. Het betekent niet omdat jullie 2 jaar terug kampioen zijn geweest of omdat van Bronckhorst 4 prijzen in 5 jaar of weet ik veel hoelang heeft gewonnen jullie er al zijn. In Nederland zijn er op dit moment maar 2 topclubs. Ajax en Feyenoord. Hun moeten het doen in Europa. De rest moet gewoon geluk hebben dat ze het treffen. Als je naar het elftal keek gisteren, hoeveel denk je dan dat het waard zal zijn 😂. Even kijken wat ze na ‘n paar wedstrijden over Bijlow gaan zeggen. Want al die Feyenoorders wilden hem als eerste keeper toch. Dat werd een week terug nog geschreeuwd. We zullen zien. Onthou goed als je in het eerste speelt, moet je er staan!! Bij iedere club.

10 augustus 2018 om 10:12

Zoveel geblaat en dan zeggen, er zijn maar 2 topclubs: Ajax en Feyenoord. Je hoofd is te vol van Feyenoord gok ik!

10 augustus 2018 om 10:19

Hahaha Elmo1908 ik heb genoten van de wedstrijd gisteren. Heerlijke pot. Ik ben die hard Ajacied jonge. Ik woon niet in Nederland. Denk je dat het me interesseert als Feyenoord het haalt of niet??? Maar dit zijn pure feiten die geen enkele Feyenoorder wil lezen of aanhoren. Jullie voelen jullie nog steeds een topcluppie. Er zijn maar 2 ja. Wij Ajax en die uit Eindhoven. Dus ik denk dat je totaal mis gokt. 🤣😂

10 augustus 2018 om 10:24

Ik gok niets, ik lees alleen maar wat je opschrijft. Maar je bent zo druk met het bashen van je concurrent, dat je Feyenoord typt i.p.v. PSV. Maar je hebt wel heel veel praatjes over topclub enzo voor iemand die 4 jaar geen enkel prijsje heeft gepakt en dat zijn de feiten. Het zal mij een worst wezen of je ons een topclub vind of niet. Zolang wij de prijzen pakken vind ik het prima.

10 augustus 2018 om 11:37

Je mag elke jaar de beker van mij winnen. En ja dat is een grove fout wat ik heb gemaakt. Word gelijk hersteld.

Stille willem, je wilt het niet goed praten maar vervolgens praat je het goed. "want op volle oorlogssterkte was dit natuurlijk niet gebeurd".
Volledig met je oneens.
Dit team, ongeacht wie er in stonden, was qua instelling zwaar ondermaats. Daar had Jorgenson, Botteghin of Ayoub ook niks aan veranderd.
Iedereen inclusief van Bronkhorst was verantwoordelijk voor de totale slapte van het team. Vooraf gaf van Bronkhorst ook aan dat het slechte veld of het missen van een aantal spelers geen excuus zou zijn voor een nederlaag. Terecht als je een team met een begroting van 2 miljoen tegenover een team van 67 miljoen zet. Het team dat van Bronkhorst ter beschikking had was nog altijd vele malen meer waard in geld uitgedrukt.
Maar als een team van zoveel geld geen mentaliteit toont dan kan het dus gewoon weggevaagd worden door zo'n ukkie. En dat hebben we gisterenavond beleefd.

Het is gewoon schrikbarend. Nederland staat nu op plek 13. Feyenoord had gewoon hun El ticket moeten afstaan aan een club die wel wil voetballen met passie. Door de slechte prestaties wordt het voor Ajax en Psv moeilijker om het Nederlands voetbal nog te redden.

10 augustus 2018 om 10:24

Ajax had het ook al aardig verpest natuurlijk en AZ was ook al uitgeschakeld.
Ik weet niet welke club in Nederland het ticket zou moeten krijgen om eerlijk te zijn.

Wellicht zijn minder tickets in Europa zo gek nog niet. Dan haal je alsnog misschien meer punten.

De harde werkelijkheid is helaas wat Jan Everse gisteren al zei. Positiespel van Feyenoird is al jaren matig en gecombineerd met matige aankopen krijg je dit.Elk jaar hebben ze een zware dip die veel.punten kosten nu uitschakeling Europees.V.Bronkhorst krijgt dat niet op de rails en van Geel slaagt er niet in met een beperkt budget goede spelers aan te trekken.Scouting is er niet.De spits van Trencin een kroaat,nieuwe spits anderlecht een kroaat. En beide voir heel weinig geld aangekocht.Ga daar es scouten .En trek es spelers aan die fysiek hun mannetje staan.Clasie,Vente ,v Beek,Verdonk...ze worden zo om er geblazen

Het probleem is bij alle NL clubs dat ze begin augustus nog een team in opbouw zijn. Met name subtoppers als az. Ze hebben 1 seizoen goed gedraaid en dan worden de toppers weggekocht. Deze clubs moeten vanwege financiële beperkingen tot het einde van de transferdatum wachten voor een koopje. Vaak moeten ze dan begin augustus tegen een oost Europese club die al weken in competitie is. Je speelt eigenlijk een heel seizoen voor Europees voetbal en dan wordt je er in de eerste ronde uitgeknikkerd tegen een team waar je maanden later echt wel van wint. NL clubs die in Europa uitkomen moeten eigenlijk hun seizoen anders indelen , eerder pieken...maar dat is wel lastig , bijna onmogelijk, want dat betekend dat je eigenlijk eind juli al een ingespeeld team moet hebben . Nu was deze vertoning van Feyenoord wel extreem pover . Nu helpt het ook als je de wedstrijd wat serieuzer neemt en bv de JC schaal wedstrijd met een b team speelt zo 4 dagen voor deze wedstrijd .

10 augustus 2018 om 10:43

Nee dat is de omgekeerde wereld. Achteraf is het makkelijk praten, maar je wilt ook die schaal winnen. Dat je vervolgens blessures oploopt is dikke pech. Maar je moet elke wedstrijd benaderen om te winnen. Anders had je beter niet kunnen komen opdagen voor de JC schaal.

Waarom verdedigd mensen Feyenoord nog na 4-0 nederlaag? Met zo veel reservespelers is het nog geen reden om te verliezen, zeker niet met 4-0.

Er is keuze gemaakt om sterkste opstelling te spelen tegen PSV om de schaal te kunnen pakken zonder spelers sparen. En met het oog dat ze binnenkort EL voorronde moet spelen, En dan denken dat het goed kom in el, omdat Trencin toch niks voorstelde. Is het gewoon terecht dat ze door de pers worden afgeserveerd.

10 augustus 2018 om 11:10

Wie doet dat dan?

Tegen een dergelijk team moet je het als Feyenoord toch nog kunnen rechttrekken. Dat je je op zo’n wijze vergaloppeerd tegen een club van Jupiler niveau mag natuurlijk niet gebeuren, maar dit is nog recht te trekken, zou ik zeggen....
Neem aan dat een aantal van de afwezigen voor de return gewoon weer terug zijn?

Er moet echt serieus gekeken worden waar het nu allemaal mis gaat in Nederland. Hoe kan het dat clubs die nauwelijks iets te besteden hebben ons ieder jaar weer voor schut zetten in die voorrondes. Financieel zijn de verschillen met die clubs gigantisch in ons voordeel. Maar keer op keer blijken ze naast betere spelers ook gewoon een betere mentaliteit te hebben en ogen ze zelfs vaak fitter en scherper . Ze knokken tot de laatste minuut om een resultaat te halen, iets wat je bij ons nauwelijks ziet. Of gooien de boel op slot, kunnen wij ook niet.
Dan gaan wij blijkbaar in Nederland toch wel heel slecht om met ons beschikbare budget.
We zeggen toch ook allemaal dat geld regeert in het voetbal, blijkbaar geld dat alleen voor de clubs uit de grote competities. We zijn het er over eens dat die niet meer in te halen zijn, er van verliezen is geen schande. Maar clubs die onder ons staan financieel lijken makkelijk resultaten tegen ons te halen. We doen echt iets goed fout in Nederland. Zijn het de trainingmethodes? Faciliteiten? Of gewoon slecht aankoopbeleid? Ben echt razend benieuwd wat ze bij Trencin zo anders doen dan bij ons dat het zo'n groot verschil opleverde. Begroting van 2 miljoen! Hoe kan het dat die op alle vlakken beter zijn en ze lijken ook grotere talenten te hebben. Zijn superfit en ga zo maar door.
Het is over een paar jaar echt afgelopen met Europees voetbal op deze manier en dat terwijl er echt genoeg geld beschikbaar is.

De afgelopen jaren werd weleens gesteld dat de top steeds meer richting niveau subtop gaat. ik vraag me af of dat wel klopt. Feyenoord lijkt er onder Van Geel nadrukkelijk voor te kiezen Varkenoord links te laten liggen. Bijlow krijgt nu weliswaar kansen en uit armoede is Dylan Vente - die me bij pakweg ADO niet zou opvallen denk ik - stand-in als Jorgensen of Van Persie iets anders te doen hebben. Maar nauwelijks nog stroomt er aansprekend talent door van de overkant dat werkelijk de middelmaat overstijgt. Ja, Malacia lijkt me een goede, maar ironisch genoeg spendeerde Van Geel juist het meeste geld aan de man die nu net hém op de bank houdt als ie fit is.

Bij Ajax zijn ze rijk, bij PSV creatief en bij Feyenoord overheerst opportunisme op technisch vlak. Zoals Van Geel 'groot' is geworden peest ie heel handig welke contractjes aflopen of waar hij economisch kan inkopen (wat soms ook duurkoop blijkt) en het gros van de tijd haalt hij ook spelers die bij Ajax of PSV niet in beeld zouden zijn. Gevolg: achterin bestaat je verdediging uit ex-AZ, -FC Groningen, -Vitesse en -Heerenveen, het middenveld is modulair van FC Utrecht overgenomen en linksbuiten Zweedse spring-in-het-veld die vroeger Samba Sam genoemd mocht worden. Dus ben je afhankelijk van een Deens spits die graag wegwilde, een opgeleefde miskoop van Watford en een wereldvoetballer van weleer die twijfelde of hij nog wel een seizoen door wilde.

Naar mijn idee heb je het als TD dan verkeerd gedaan. Bij de meeste spelers van Feyenoord ontbreekt de potentie om het Nederlands niveau te ontgroeien. En is die er wel dan is er te weinig personality en ervaring in de selectie die talentrijke jongens bij de hand te nemen. Van Persie bokst dat niet alleen voor elkaar, Jordy Clasie is na drie jaar de tweede viool spelen ook geen grote meneer en de (bijna-) dertigers Van der Heijden, Botteghin en Toornstra zal geen talent serieus nemen; zij kennen ook niets anders dan uitwedstrijden in de Koel en op Spangen...

Feyenoord heeft met opzet verloren. Die willen niet Europees en denken meer kans te maken als ze zich alleen op de Nederlandse competitie richten. Ik had Van Bronckhorst eruit gegooid na zo’n wanvertoning. Schande.

Ik blijf me verbazen hoe de Nederlandse clubs in Europees enorm zwak zijn. Zo de boot in gaan zou niet mogen voor een club als Feyenoord he, komaan zeg. Enkel PSV heeft de laatste jaren nog iets gepresteerd.

nu was het een wanvertoning op het veld maar de grootste wanvertoning vind al jaren plaats op het technische vlak waar we een TD hebben zitten die niet capabel blijkt te zijn een selectie neer te zetten die Feyenoord beter maakt. op korte termijn succes boeken is het devies maar aan de lange termijn word niet gedacht

De redactie van RTV Rijnmond is kennelijk zo ondersteboven van het resultaat van gisteren, dat men er via teletekst geen melding van maakt.
Dat gebeurt wel eens vaker als Feyenoord een mindere prestatie levert.
Onbegrijpelijk; want anders worden echt alle perikelen van Feyenoorders of ex-Feyenoorders vermeld.
Een onsportieve manier om verlies te verwerken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren