Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Wolfswinkel dompelt Vitesse in rouw met treffer in blessuretijd

Laatste update:

Vitesse is in het heenduel van de derde voorronde van de Europa League met FC Basel tegen een flinke domper aangelopen. Het treffen in Arnhem stevende af op een 0-0 gelijkspel, maar in blessuretijd zorgde uitgerekend Ricky van Wolfswinkel voor de enige treffer: 0-1. Het lijkt nu voor Vitesse een zware taak te worden om deze nederlaag volgende week in het St. Jakob-Park nog weg te poetsen.

Ten opzichte van het vorige Europa League-duel met Viitorul Constanta had Vitesse-trainer Leonid Slutsky weer een basisplaats ingeruimd voor Maikel van der Werff en Thomas Bruns, ten koste van Rasmus Thelander en Matus Bero. Bij opponent FC Basel verscheen Van Wolfswinkel aan de aftrap tegen zijn oude club. Vitesse ging in Arnhem uitstekend van start en kreeg via Tim Matavz al na twee minuten spelen een grote mogelijkheid, maar zijn inzet werd gered door Basel-doelman Jonas Omlin.

Het eerste gevaar van de gasten uit Zwitserland kwam van Raoul Petretta, die Vitesse-sluitpost Eduardo niet echt testte met zijn poging. In de beginfase maakten de Arnhemmers een stabiele indruk, terwijl Matavz namens de thuisploeg verschillende mogelijkheden kreeg. Aan de andere zijde kreeg Albian Ajeti na ruim een half uur spelen een aardige kans, maar zijn poging belandde in het zijnet. De spits kreeg vlak na rust andermaal ruimte van de Vitesse-defensie, die het in de tweede helft lastiger kreeg met de aanvallers van FC Basel.

Ook Van Wolfswinkel kreeg voor de Zwitsers een goede kans, maar de ex-speler van Vitesse stuitte op Eduardo. Tien minuten voor tijd leek invaller Kevin Bua op weg naar het doel van de Arnhemmers, waarna hij ten val gebracht werd door Van der Werff, die goed weg leek te komen met een gele kaart. De daaropvolgende vrije trap van Luca Zuffi ging naast het doel van Eduardo. In de absolute slotfase was het uitgerekend Van Wolfswinkel die FC Basel nog een 0-1 overwinning bezorgde. De spits ontsnapte aan de aandacht van de Vitesse-defensie en maakte oog-in-oog met Eduardo geen fout, waardoor de ploeg van Slutsky met lege handen achterbleef.

Gaat Vitesse de volgende voorronde van de Europa League halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
9 augustus 2018 om 21:53

Is ook gewoon de realiteit. Landen als Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechie en Belgie hebben Nederland gepasseerd op de ranking. Geld kan niet het excuus zijn, want die landen hebben veel mindere begrotingen.

9 augustus 2018 om 21:57

Het is de wijze waarop we (willen) blijven spelen.... Naief en weinig op resultaat.... De landen die je opnoemt spelen veel realistischer en dat breekt ons meer en meer op...

9 augustus 2018 om 21:57

Geld is zeker niet het excuus indd, begrotingen zijn vele malen hoger plus de toeschouwers aantallen kun je niet eens met elkaar vergelijken. Dan kun je wel een congresje organiseren, maar als dezelfde fossielen als daarvoor dan zo'n plan ik elkaar zetten heeft het allemaal geen zin meer. Conservatief zooitje vol galbakken.

9 augustus 2018 om 21:58

Absoluut waar, maar op basis van achterland, faciliteiten en dergelijke hoort Nederland 'gewoon' boven deze landen te staan. De realiteit is echter anders helaas.

9 augustus 2018 om 22:01

Het gaat om het willen. In Nedeland heeft EL voetbal geen prioriteit. Feyenoord speelt met zijn beste spelers de JC om daarna met een B team de EL kwalificatie te doen. Dat is echt een keuze, men wist dat bijvoorbeeld van Persie geen twee wedstrijden in een week kan spelen.

Men ging een dag voor de wedstrijd pas naar Slowakije, men trainde niet eens in het stadion. EL kwalificatie boeit ze gewoon niet en dat zag je terug op het veld.

9 augustus 2018 om 22:04

Als je blijft stijgen op de Uefa coëfficiënt. Dan wordt ook je competitie aantrekkelijker voor spelers uit het buitenland. Dan kan je wel een hoog budget hebben, maar spelers moeten altijd een reden hebben om in je land te komen spelen. 1 van die dingen is Europees voetbal. Wat Nederland nog wel kan bieden zijn relatief hoge lonen aan de top.

9 augustus 2018 om 22:07

@SpeedyAFC ben ik het niet helemaal mee eens. Kan me ook niet voorstellen dat Feyenoord zo tegen de Europa League aankijkt, al zou het het op basis van de instelling van vanavond wel denken.

Vele spelers waren voor vanavond gewoon niet fit of geschorst. En wat betreft van Persie snap ik de keuze wel. Op zo'n veld is de kans op blessures gewoon aanzienlijk groter. Hij moet nog gewoon een jaar mee, dus dan moet je gewoon niet gaan voetballen op zo'n veld.

Wat betreft het niet trainen in het stadion ben ik het wel met je eens. Gewoon vrij apart.

9 augustus 2018 om 22:15

Precies ! Alsof die JC-schaal belangrijker zou zijn dan kwalificatie voor de EL. Een volslagen belachelijke keuze !!

9 augustus 2018 om 22:17

@ajaciedjeee

Ik ben het er wel mee eens. Bij Feyenoord ontbraken vandaag 8 spelers. Reken er maar op dat ze dit weekend op Haps na allemaal weer beschikbaar zijn om speelminuten tegen de Graafschap te maken. Dat zijn gewoon keuzes. Van Persie had kunnen spelen vanavond. Maar gezien zijn verleden op kunstgras hebben ze hem gespaard. Als ze vandaag in de Kuip hadden gespeeld had hij minimaal op de bank gezeten. Ook dat is een keuze.

9 augustus 2018 om 22:27

Is ook gewoon de realiteit. Landen als Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechie en Belgie hebben Nederland gepasseerd op de ranking. Geld kan niet het excuus zijn, want die landen hebben veel mindere begrotingen.

Pardon??!! Basel heeft een begroting van 57,25 miljoen.

9 augustus 2018 om 22:44

@blumpkin, Basel heeft inderdaad die begroting, maar Ajax en PSV hebben een hogere begroting

9 augustus 2018 om 22:50

Eindelijk iemand die de waarheid zegt bedankt.
Klopt helemaal dat Nederland alleen maar dezelfde mensen heeft met plannen die al 15 jaar niet meer werken...
Naar je mogelijkheden spelen en meer focus op verdedigen.
Niet als kip zonder kop gaten achterin houden. Mandekking hebben ze nooit van gehoord

10 augustus 2018 om 04:39

Geld is gewoon een excuus in dit geval. Basel doet gewoon een omzet van het niveau ajax.

9 augustus 2018 om 21:55

Een understatement ja, wederom een zwarte dag voor het NL voetbal. Ik dacht dat vorig jaar een uitzondering was, diep triest.

9 augustus 2018 om 22:01

Dat komt dit seizoen tot nu toe met name door Feyenoord en AZ, die beide een wanprestatie van jewelste hebben geleverd. Echter, hier kan Vitesse niet zo heel veel kwalijk genomen worden toch? Het is namelijk gewoon een feit dat Basel een sterkere ploeg heeft en over een hoger budget beschikt.

Daarnaast is het voor Vitesse nog helemaal niet gelopen, en hebben zij nog kans alsnog door te stoten naar de volgende ronde. Feyenoord zie ik dit inderdaad niet meer halen.

Dan maar flink duimen voor Vitesse en Ajax volgende week! (En later nog Psv)

9 augustus 2018 om 23:29

Neeuh Van Wolfswinkel scoorde ?

Wat een opluchting dat m'n clubie Basel alsnog heeft gewonnen! Nu met de volgende ronde lukken! Basel mistte onwijs veel kansen en hadden hier meer goals kunnen en misschien wel moeten maken. Vitesse miste echter ook aardig wat kansen. Als Basel dit overleeft, moet de EL groepsfase haalbaar zijn.

9 augustus 2018 om 22:00

Één kans die van van Wolfswinkel. Verder geen schot op goal. Zelfs die vrije trap was niet gevaarlijk. Vitesse had het betere van het spel tot de laatste 10 minuten met het naïeve Nederlandse gevoetbal. Had het op 0-0 gehouden was het nog een hele leuke pot volgende week. Nu is het al over denk ik.

9 augustus 2018 om 22:04

Naïeve Nederlandse gevoetbal? Vitesse heeft een Russische coach.

9 augustus 2018 om 22:28

Het is duidelijk dat de Hollandse school zo dood als een pier is. De commentator bij Trecin - Feyenoord zei van niet (omdat Trecin op de manier van Cruijff speelt), maar die verbaasde zich waarschijnlijk ook over het hoge gehalte waarin Feyenoord zich in voorrondes uit laat schakelen. Je kan het niet minder dan triest noemen dat zo'n grote club 6 van de 7 keer geelimineerd wordt in een knock-outwedstrijd.

9 augustus 2018 om 22:45

De commentator had in dit geval gelijk. De visie van Cruijff is springlevend. Alleen spelen wij in Nederland het balletje breed en op balbezit spelen zoals van Gaal en de Boer willen. Kijk alleen al bij Ajax het verschil in speelstijl en resultaat in Europees verband tussen de Boer en Bosz, die de Cruijff-visie volgt

9 augustus 2018 om 23:42

@chilaverton, maar dat is v Wolfswinkel en dat zouden ze zeker bij vitesse moeten weten. Die man heeft aan een halve kans gewoon genoeg. Dan moet je niet zoveel ruimte weggeven. Zeker niet zo laag in de wedstrijd

10 augustus 2018 om 11:24

Wat is er eigenlijk met Basel gebeurd? Die waren voorheen toch altijd best goed?

Volgend jaar zakken we naar 20e plek..

Wat enorm naïef weer in de laatste 10 minuten. Deze avond hebben we weer goed kunnen zien wat er mis is met het Nederlands voetbal.

9 augustus 2018 om 21:54

Dit is een masterclass van Vitesse als je het vergelijkt met Feyenoord.

9 augustus 2018 om 21:56

Klopt, speelde vooral in de eerste helft best leuk. Maar in de tweede helft moet je gewoon aanvoelen dat er niet meer inzit dan een gelijkspel. Toch zie je zelfs na een aantal hachelijke momenten het hele elftal weer naar voren stormen...
Met als gevolg de welbekende deksel.

9 augustus 2018 om 21:59

Eredivisie clubs zijn gewoon van laag niveau, maar dat is toch niets nieuws?

Slutsky heeft de Nederlandse ziekte er nog niet uit gekregen. Basel kwam er al een paar keer gevaarlijk uit, kreeg een hoop ruimte in slotfase. Wanneer gaat een club uit Nederland nou eens de boel dicht gooien als de wedstrijd er om vraagt. Dan blijft het 0-0 meer zat er niet in, nu een zware tegengoal, zonde weer.

10 augustus 2018 om 16:05

Dit soort tegengoals heeft hij met mijn club ook zo vaak gehad op Europees niveau. Ik heb de indruk dat ook deze verdedigers niet snel genoeg zijn om met ruimte in hun rug te spelen, en dat zal voor Slutsky dodelijk kunnen worden tegen de traditionele top 3.

Nederlandse clubs in Europa..... Feyenoord er zwaar vanaf gejast vandaag, Vitesse dat het dus waarschijnlijk niet gaat redden, Ajax dat zich met 2-0 voor toch nog vergaloppeerd en ook met m’n eigen club moet ik het eerst nog maar zien.... We houden zo niet veel punten over met z’n allen.... Een enorm neerwaartse spiraal de afgelopen jaren en het lijkt niet meer op te houden.

9 augustus 2018 om 21:58

Feyenoord en AZ schandalig. Ajax starten goed en speelde wel tegen de nummer twee van België he. Die competitie schelen niet zoveel van elkaar.
Vitesse speelt tegen een Zwitserse topclub en hield lang goed thuis de nul, maar mocht niet baten helaas.
Ajax en PSV kunnen nog mooie dingen voor NL doen. Aan dat pessimisme heb je niets.
We moeten meer zoals Italiaanse ploegen gaan spelen. Achterin de boel dichthouden en wedstrijd dood gooien!

9 augustus 2018 om 22:03

Feyenoord en Vitesse liggen er (zo goed als) uit. Ajax en PSV zijn verzekerd van Europees voetbal en laat dat net de beste NL ploegen zijn. Jammer voor jullie maar PSV en Ajax gaan de broodnodige punten moeten pakken, anders wordt het nog erger en krijgen jullie een Europees ticket minder.

9 augustus 2018 om 22:04

Tja, maar dat vinden we dan weer niet bij het Nederlands voetbal passen.... Dat moet attractief zijn met het liefst zoveel mogelijk balbezit.... :

9 augustus 2018 om 22:09

Aan pessimisme hebben we idd niets. Er zijn een aantal ontwikkelingen in de jeugdopleidingen van verschillende clubs in gang gezet die iig kunnen zorgen voor meer aanwas van beter talent.

Dat gezegd hebbende, er is iets grondig mis met de manier waarop de meeste Nederlandse clubs Europa ingaan Spelen zoals Italië lijkt me niet de juiste weg, dat is niet ons sterkste punt.

Een groot gedeelte van de huidige generatie Nederlandse trainers moet écht de Hollandse School op een modernere manier gaan toepassen: het middenveld beheersen, fel in de omschakeling, teruggetrokken voorzetten etc. Dát is een gedeelte van de oplossing.

9 augustus 2018 om 22:11

Als het spel nog attractief zou zijn, zou je er nog een beetje vrede mee kunnen hebben. Maar dat is het ook niet. het is hopeloos, nutteloos gebrei achterin, breedtepassjes die makkelijk onderschept kunnen worden etc.

Hopelijk kunnen Ajax en jouw clubje de eer en de punten uit het vuur halen dit seizoen.

9 augustus 2018 om 22:21

@vazquez

Wat zou er precies erg zijn als we een Europees ticket minder krijgen? Zolang de play-offs in Nederland bestaan doen we op 1 of 2 seizoenen na helemaal niks met het 5e ticket. De laatste jaren doen we ook niks meer met het 4e ticket. Lekker inleveren en nooit meer terug vragen. We hebben toch de kwaliteiten niet om er iets mee te doen. Clubs als Rosenborg, Kairat, Trencin, Pacos Ferreira en Osijek zijn structureel te goed.

9 augustus 2018 om 23:33

Ik had anders graag tegen die clubs gespeeld ipv tegen Basel! Ik durf de stelling best aan dat Vitesse van al die teams gewoon gewonnen had aangezien Slutsky wel realistisch speelt in tegenstelling tot al die Nederlandse toptrainers...

10 augustus 2018 om 07:31

Dat er meer clubs komen die nergens om spelen. Dus minder publieke belangstelling, dus minder geld, dus mindere spelers, dus saaiere competitie, dus opnieuw minder geld, enzovoort

Ontzettend zonde dat het toch nog gebeurd. Even die concentratie weg bij die Satler weg en boem je eigen opgeleide spits schiet je dromen aan flarden.
Hele nare stand nu dit. 0-0 was echt perfectief om naar Basel te reizen..
Hopelijk kunnen ze daar vroeg scoren en 1-2 is al genoeg bijvoorbeeld.

Tsja, dat is jammer, maar niet zo heel vreemd. Vitesse hoort te verliezen van FC Basel. Jammer dat het dan in blessuretijd gebeurd en de return daardoor een relatief kansloze missie wordt.

Nederland kan het weer schudden in Europa. Dat we maar heel snel afzakken en die plekken inleveren. We hebben helemaal niks te zoeken met 5 ploegen in Europa.

9 augustus 2018 om 23:11

Het is echt complete onzin dat je zegt dat Vitesse hoort te verliezen van Basel. Vitesse had vandaag gewoon minimaal gelijk kunnen en moeten spelen maar door veel pech verliest Vitesse jammer genoeg met 0-1 van Basel.

10 augustus 2018 om 08:33

Wat ik bedoel is dat als Vitesse een resultaat haalt tegen FC Basel het een verrassing is. Een Vitesse is normaal gesproken kwalitatief minder dan FC Basel. Als men daar door wordt uitgeschakeld is dat logisch. Dus dat ze met pech in blessuretijd verliezen is jammer, maar niet verrassend. Ook al hadden ze meer verdiend.

Houdt het dan nooit op? Het Nederlands voetbal blijft maar dieper en dieper wegzakken... Ik acht het niet onmogelijk dat Ajax nog wordt uitgeschakeld en als PSV dan ook nog eens wordt uitgeschakeld... Echt bizar hoor...

9 augustus 2018 om 22:00

Ajax en PSV spelen nog minstens de groepsfase Europa League.

9 augustus 2018 om 22:22

Ja dat was ik effe vergeten haha. Dat geluk hebben we dan nog, maar ja, de vraag is of we daar dan veel mee op zullen schieten...

9 augustus 2018 om 22:01

Het is nog best realistisch dat zowel Ajax als PSV het niet gaan redden.... Ik snap ook al die arrogantie (van welke supportersgroepen dan ook) niet van we doen het wel ff... Gepaste bescheidenheid is meer op z’n plaats tegenwoordig.

9 augustus 2018 om 22:31

Ook een kans dat ze het wel halen. En in ieder geval EL. Dat kan ook tot leuke dingen lriden.

9 augustus 2018 om 22:03

Zoals Master D terecht opmerkt, Ajax en PSV spelen minimaal EL voetbal.

Ajax heeft in drie wedstrijden gewoon vijf punten binnengesleept. meteen na het einde van de competitie ging de focus op de Cl/el kwalificatie. spelers kamen eerder terug en krijgen later rust omdat men de kwalificatie met het sterkste elftal wil spelen.

Het zijn gewoon keuzes die clubs maken, hoe belangrijk vind je EL voetbal. De een gaat er vol voor, de ander stuurt liever een B elftal omdat men andere zaken zoals de JC wedstrijd belangrijker vind.

9 augustus 2018 om 22:37

De prestatie van Ajax komt toch in een iets ander licht te staan na de 0-2 thuisnederlaag van Sturm Graz tegen AEK Larnaca (een ploeg uit Cyprus, voor het geval dat je dat niet weet). Dat is gewoon echt een zeer zwakke ploeg. Worden ze uit de CL geknikkerd door Standard, en die kans zit er nog steeds in, dan kun je zeggen dat Ajax gewoon geluk heeft dat ze toch nog op deze manier in de EL terecht komen. PSV heeft het natuurlijk ook alleen maar aan het kampioenschap te danken als ze in de EL komen. Mochten ze toch de CL halen dan hebben die daar ook niets te zoeken. Misschien is het beleid bij Feyenoord niet helemaal optimaal, maar je moet niet net gaan doen na twee overwinningen tegen Sturm Graz en een gelijkspel tegen Standard Luik alsof Ajax, dat bovendien gewoon veel meer geld te besteden heeft dan Feyenoord, het lek boven heeft.

9 augustus 2018 om 23:36

Feyenoord speelde tegen een club met het budget van Telstar of Oss! Dan mag je er nooit kansloos met 4-0 af Gaan, ook al spaar je een paar spelers. Dit Feyenoord gaat echt niet meedoen om de titel, en zal denk ik zelfs moeten strijden om een plek bij de eerste 5...

9 augustus 2018 om 22:05

Nu moet ik wel zeggen dat het wat betreft de coëfficientielijst niet heel veel uitmaakt of PSV en Ajax nu Champions League of Europa League gaan spelen. Bij de Champions League krijgen ze dan wel bonuspunten, maar zullen ze waarschijnlijk minder overwinningen en gelijke spelen behalen. Desondanks is het financieel natuurlijk wel een enorm voordeel indien ze toch wel de Champions League weten te bereiken.

We staan er weer lekker op met de meest gevreesde competitie van Europa. Enkel psv en ajax kunnen binnen Europa nog iets van potten breken. En dan met zn allen op de banken op het moment Twente degradeert. Een club (naast az, psv en ajax) die in de afgelopen 10 jaar tenminste nog iets van punten wist binnen te harken. Zum kotsen! De weg naar boven is ingeslagen...

10 augustus 2018 om 10:06

@gestrekte-poot

Ik heb voor de gein even terug gekeken naar FC Utrecht.
Terug gekeken tot seizoen 2010/2011

6x winst, 9x gelijk en 3x verlies.

Dat is mijn inziens toch niet slecht? Ja er zitten jammerlijke wedstrijden tussen zoals tegen Differdange... Maar ook een overwinning tegen Zenit, gelijke spelen tegen Liverpool en Napoli...

Maar alle teams doen het inderdaad k*t in Europa op Ajax en PSV na

Tja, toplanden als Spanje Italie, duitsland en Engeland staan lichtjaren voor op nederland, man man man, wat een bedroeft niveau.

Ondertussen winnen de Belgische clubs wel hun twee wedstrijden en toch maar blijven neerkijken op de Jupiler league. Ik zie Vitesse spijtig genoeg die 0-1 niet meer goedmaken in Zwitserland.

9 augustus 2018 om 23:42

Omdat Belgische clubs qua niveau weinig beter zijn. Ajax had gewoon moeten winnen van Standard, alleen maken ze de typische Nederlandse fouten en word het nog 2-2.

10 augustus 2018 om 00:33

Daarom blijven neerkijken?

Jammer dat mensen zo negatief reageren. Gezien de de status van het Nederlandse voetbal(laatste jaar gelijk aan San Marino) is dit best goed van een subtopper uit NL tegen de Zwitserse grootmacht.

Veel meer en beter gaat het niet worden, gelukkig hebben we elk jaar minder EL en CL plekke te verdelen, scheelt een hoop ergernis als ik dit allemaal zo lees.

Hebben sommigen die reageren deze wedstrijd uberhaupt wel gezien? Vitesse verdiende meer dan dit verlies, echt enorm zuur dat 'ie dan in de allerlaatste minuut valt, nota bene dankzij Ricky.. Dit is wel het verschil wanneer je een spits als Ricky hebt of Matavz: Matavz had na een paar minuten al moeten scoren, Ricky zie je heel lang niet maar prikt 'm er toch in.

Enorm zuur, maar als we zo voetballen zoals (vooral de eerste helft) vandaag, èn je maakt de kansen nog af, dan zie ik volgende week zeker kansen

Vanavond vanaf de tribune een leuke wedstrijd gezien van Vitesse. In de tweede helft ging het moeizamer. Jammer dat het geen 0-0 bleef. Gong heeft laten zien dat hij nog terecht geen basisplaats heeft. Linssen en Matavz hadden niet het niveau dat nodig was om het verschil te maken. Alex (op links) en onze goede rus op rechts waren erg goed. Vd Werf heeft me ook positief verrast met goed inschuiven en goed positiespel. Laat Thelander maar nog even wennen op de bank. En Ricky van harte met je goal, maar jammer dat je hem net tegen je oude clubje moet maken in blessuretijd. Erg zuur. Hopen op een wondertje in Basel.

Hoe is het toch mogelijk. Ik had vooraf wel gedacht dat v Wolfswinkel er 1 in zou leggen. Dit gebaseerd op de verdediging in de wedstrijden tegen vitorul. Vandaag echter een ander Vitesse gezien. Een Vitesse waar ik blij van werd. Gevaarlijk van het begin af aan en de gehele eerste helft de betere. 2 helft ging in mijn ogen gelijk op. Vitesse komt mijns inziens goed weg met geel ipv rood. En dan zien je daar in de 93e minuut toch weer de klasse van sluipschutter v. Wolfswinkel. Wat ik vooral niet snap, is dat zo'n man, zoveel ruimte krijgt op zo'n moment in de wedstrijd.

10 augustus 2018 om 01:22

Met alle respect maar de tweede helft was basel gewoon echt veel beter, het is dat wolf's winkel die enorme kans miste en dat ze ieder keer ongelukkig waren met het uitspelen van de kansen anders hadden ze er zo 3 bij kunnen scoren. Als je even goed terug nadenkt werd de verdediging van vitesse in de laatste 30 minuten gewoon aan schort gespeeld.

10 augustus 2018 om 08:20

Als je zo gaat redeneren dan had Basel geluk dat ze niet 4-0 achter stonden met rust. Vitesse domineerde de eerste helft en had een aantal prima kansen.

Tweede helft zakten ze wat weg en kwam Basel er een aantal keer goed uit, waarbij ze zuur wisten te scoren in de 93ste minuut.

Als Basel thuis net zo speelt als gisteren dan is Vitesse echt nog niet kansloos.

Er word gewoon verkeerd gescout in Nederland en een overwinnings mentaliteit word niet aangeleerd bij de jeugd afdelingen.

Ook komen heel veel spelers gewoon fysiek en snelheid tekort, ook zie ik veelte weinig spelmaker als ziyech of echt goede dribbelaars rondlopen in de eredivisie.

Ik zie de Nederlandse voetbal in de toekomst nog erger afdwalen vooral ook omdat we iedereen een toptalent noemen wanneer een speler onder de 23 is en redelijk kan voetballen.

FC Basel is gewoon een sterke tegenstander. Zeker voor Vitesse.
Ze spelen vaak in de CL.

Genoten van Vitesse, met name de eerste helft. Laatste 10 minuten werd het rommelig, spel gaat op en neer en er ontstaat teveel ruimte. Heel zuur dat het in de 93e minuut alsnog onverdiend 0-1 wordt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren