Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Di Francesco neemt Kluivert als voorbeeld: ‘Heeft duidelijk tijd nodig’

Laatste update:

Justin Kluivert sloot zich deze zomer aan bij AS Roma, nadat de Italiaanse club minimaal 17,25 miljoen euro betaalde aan Ajax. Trainer Eusebio Di Francesco laat tegenover verschillende Italiaanse media weten dat hij geduld heeft met de negentienjarige buitenspeler, die tot medio 2023 heeft getekend bij de club uit Rome.

“Ik wil duidelijk maken dat ik precies weet welke spelers zullen starten in bepaalde wedstrijden”, begint Di Francesco. “Maar je kunt niet alleen rekenen op één speler als je zoveel wedstrijden in de loop van het seizoen hebt. Dit geldt voor alle posities. Neem bijvoorbeeld Kluivert, die erg getalenteerd is, maar duidelijk tijd nodig heeft om zich aan te passen aan het nieuwe systeem en de nieuwe omgeving.”

“Maar ik hoop echt dat ik 22 à 23 spelers heb waar ik in het komende seizoen volledig op kan rekenen”, aldus Di Francesco, die met zijn ploeg de laatste tijd oefende tegen Tottenham Hotspur, Barcelona en Real Madrid in het kader van de International Champions Cup. De oefenmeester stelt dat Roma zich zeer kranig heeft geweerd tegen de andere topploegen.

“Ik denk dat we een goede instelling hadden bij alle wedstrijden, zelfs tegen Tottenham (1-4 verlies, red.). Nu startten we goed en maakten we een grote fout, waardoor Real kon counteren. Wat betreft onze fitheid: misschien zijn we nog niet helemaal klaar, maar dat is normaal in deze fase van het voorseizoen." Zondag 19 augustus begint de Serie A voor AS Roma met een uitwedstrijd tegen Torino.

Verwacht jij dat Justin Kluivert het goed gaat doen bij AS Roma?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is duidelijk taal, die gaat veel banken. Hij begint namelijk onderaan de ladder, zoals hij ook bij Ajax begon. Daar was hij gegroeid naar basisspeler, Marja... toen rook hij geld en werd zijn ego groter. Nu krijg je dus dat je opnieuw begint en weer moet knokken voor een basisplek.

8 augustus 2018 om 14:40

Het was natuurlijk al meteen duidelijk dat hij zou moeten knokken voor een basisplaats. Dat wil niet zeggen dat hij sowieso veel op de bank zit. Misschien gaat Roma wel veel rouleren met Kluivert. Misschien knokt hij zich wel in de basis.

8 augustus 2018 om 14:43

Jaja professortje en Jij Zou er niet voor kiezennn ?

8 augustus 2018 om 14:51

Klopt, ik zou voor sportieve zekerheid gaan en dan kan je alsnog de transfer maken. Als gearriveerde speler, en dus niet onderaan de ladder.

8 augustus 2018 om 14:52

Nee, ik zou een de volgende weg bewandelen:

1. Basisplaats veroveren
2. Beslissend zijn voor het team (dus onmisbaar)
3. Dit een jaar of 2/3 uitvoeren, zodat je aan de buitenwereld kan laten zien dat je een stabieler speler bent, dan ben je aantrekkelijker voor een club.
4. Door dit te doen, krijg je veel ervaring. Ook een team meeslepen waar dat nodig is.
5. Na een tijdje van dit gedaan te hebben, ben je rijp voor een transfer.

Alsjeblieft meneertje , hoe zou jij het doen?

8 augustus 2018 om 15:02

Wat als je dan toch minder goed bent als er voorspeld werd? Dan komt het buitenland niet meer.

8 augustus 2018 om 15:07

En als je vóór je dit rijtje hebt afgewerkt ergens vijf/zes keer zoveel kunt verdienen? Want het is makkelijk praten als je niet in die positie zit natuurlijk.

8 augustus 2018 om 15:12

Tuurlijk is het allemaal makkelijk praten. Maar met alle respect zijn vader is ook geen putjesschepper die heeft hem de nodig advies gegeven vanuit zijn ervaring die niet mis is. En als je dat advies dan negeerd en ervoor kiest om zitvlees te creëren tja dan heb je het na mijn mening volledig aan jezelf te wijten.

8 augustus 2018 om 15:16

En wat als jij je kruisband zou scheuren en nooit meer je niveau haalt? Altijd lekker makkelijk praten van achter je computer zonder nooit in zn situatie te hebben gezeten. Mooie praatjes hebben jij en @professoroak! Was het maar zn feest dat je het ideale pad zo makkelijk kon uitstippelen maar daarnaast heb je ook te maken met tegenslagen er kan namelijk van alles gebeuren.

8 augustus 2018 om 15:18

Ondanks dat zijn vader idd genoeg ervaring heeft is hij toch diegene die het moet doen en er een goed gevoel bij moet hebben? Althans dat denk ik?

8 augustus 2018 om 15:20

volgens mij verdient kluivert geen 5 a 6 mln. 1.5 mln als de media het goed hadden. Dus 5 a 6 keer is echt ruimschoots overdreven.

8 augustus 2018 om 15:23

@minderjarig proffesortje

Je praat heel makkelijk. Alsof je onderweg niet 5x geblesseerd kan raken. 2 jaar om een of andere reden minder speelt. De nieuwe coach je niet ziet zitten of jij hem niet. Kluivert is 19 woont in Rome speelt bij een betere club in een betere competitie en verdient op 19 jarige leeftijd wat hij bij Ajax pas zal kunnen verdienen wanneer hij een gearriveerde speler is. Kluivert is niet met het idee naar Rome gegaan om in het eerste jaar 40 wedstrijden te spelen. Dus de mensen die hier grappig doen over bank warm houden en dat ze dat al voorspeld hebben zijn gewoon haters. De trainer zegt niks negatiefs over Kluivert, alleen dat hij moet wennen en dat hij t komende seizoen om 23 spelers rekend.

8 augustus 2018 om 15:25

Professor Oak, een beetje zoals Davy Klaassen?

8 augustus 2018 om 15:30

Het wordt aan mij gevraagd, wat ik ZOU doen. Inderdaad lekker makkelijk praten. Maar als dat niet meer kan, dan kunnen we journalistiek maar beter ook verbannen.

8 augustus 2018 om 17:21

Beetje overbodige lap tekst van je maar blessures kan je je je voor verzekeren in de voetballerij

9 augustus 2018 om 06:27

Dan heeft hij bij roma een half miljoen per jaar meer verdiend.

9 augustus 2018 om 06:28

Justin luisterd niet naar zijn pa als je dat nog niet wist

10 augustus 2018 om 00:09

Ik snap wat je bedoeld.. Maar op de leeftijd die hij heeft, zou hij nu juist zoveel mogelijk wedstrijden moeten spelen.. Ervaring op doen, leren van fouten die hij maakt.. Door op de bank te zitten in die "betere competitie, bij die betere club" doet hij die ervaring niet op.. Daarnaast is wedstrijdfitheid wat anders dan trainingsfitheid want de intensiteit is net ff een tikkeltje anders.. Wat weer een verhoogd risico op blessures met zich meebrengt als ie dan een keer wel speelt.. Er vervolgens zomaar een paar maanden uit ligt of misschien wel het hele seizoen.. En zo ontstaat de nieuwe Elia die nooit meer dezelfde is geworden als die hij was bij Twente, zelfs zijn snelheid is voor een deel verdwenen.. Je moet als jonge speler, die nog veel moet leren en verre van constant presteert gewoon niet in die fase van je carriere naar een topclub uit de grote competities gaan.. Dat kan welt als je Mbappe bent, maar die presteerde al constant op dat moment.. Kluivert heeft misschien 4 goede wedstrijden achter elkaar gespeeld en vervolgens weer 7 wedstrijden onzichtbaar en wat je dan van hem zag was op z'n best zeer matig.. Dit soort dingen betekenen simpelweg dat je er nog niet klaar voor bent..

8 augustus 2018 om 14:45

Tjaa dat ventje is net 19 jaar , zijn zaakwaarnemer rook geld. Want normaliter zou een een zaakwaarnemer zo een jongen moeten beschermen , en hem het juiste traject voor moeten houden. Kluivert verdient daar 1,4 miljoen per jaar , en die bolle strijkt 3,5 miljoen op voor 8 telefoontjes , 5 emails met 12 spelfouten en 2 meetings in het armoedige Restaurant Einde Carriere.

8 augustus 2018 om 15:19

Grappig om te lezen dat mensen de zaakwaarnemers altijd de schuld geven maar is de zaakwaarnemer niet in dienst van de speler? En is het niet de speler die uiteindelijk de keuze maakt? Of beslist de zaakwaarnemer alles?

8 augustus 2018 om 18:03

Ik ben het met je eens dat de zaakwaarnemer uiteindelijk niet beslist. De knopen doorhakken doet de speler zelf. Een zaakwaarnemer heeft echter wel een adviserende rol. Raiola staat erom bekend dat hij veel jonge talenten al vroeg weg brengt naar grote clubs, waar deze spelers vaak op de bank terecht komen. Je hebt ook zaakwaarnemers die adviseren langer te blijven. Dit is voor de carierre van een speler vaak beter.

8 augustus 2018 om 18:03

Ik ben het met je eens dat de zaakwaarnemer uiteindelijk niet beslist. De knopen doorhakken doet de speler zelf. Een zaakwaarnemer heeft echter wel een adviserende rol. Raiola staat erom bekend dat hij veel jonge talenten al vroeg weg brengt naar grote clubs, waar deze spelers vaak op de bank terecht komen. Je hebt ook zaakwaarnemers die adviseren langer te blijven. Dit is voor de carierre van een speler vaak beter.

9 augustus 2018 om 13:36

Je vergeet te vermelden dat gedurende afgelopen voorjaar vrij langdurig de berichten waren "we zijn in onderhandeling met Ajax, ik heb er vertrouwen in dat we er uit komen". Later meldde Kluivert dat Ajax nooit meer een nieuwe aanbieding deed nadat hij basisspeler werd en in Oranje ging spelen. Ajax wilde kennelijk een flinke tranferwinst maken zoals bij de Ligt wordt genoemd. Dan is Raiola de zaakwaarnemer die zegt: 'leuk, maar hoe gaan we die pot verdelen'? Kennelijk heeft Ajax daar niet meer op gereageerd. Dan laat je Kluivert geen keus. E.e.a. bleek uit een interview in de Volkskrant. Overmars heeft wel gereageerd op dat interview maar die gang van zaken niet ontkend. Soms vind ik Overmars wat merkwaardig. Ook door dat rugnummerverhaal naar buiten te brengen, terwijl Ziyech dat binnenskamers hield. Dat roept bij mij vraagtekens op.

8 augustus 2018 om 14:48

Dat niet alleen, het niveau is hoger en totaal andere omgeving (land, taal, spelers, vrienden/kennissen). Het knokken gaat lastig worden al zie ik wel potentie in een ware topper als ik eerlijk ben.

8 augustus 2018 om 14:52

Hoop dat je ook zo reageert als Frenkie de Jong naar Barca gaat. Ben benieuwd of je je dan hypocriet opgaat stellen. Want beiden hebben niks te zoeken in het buitenland.

8 augustus 2018 om 14:53

Uhm... jaa? Waarom zou ik mij hypocriet opstellen? Ik zou het super dom vinden, hetzelfde geld voor de Ligt, van de Beek of Dolberg. Nog lang niet uitgeleerd.

8 augustus 2018 om 14:55

Dat roept bijna iedereen hier door voor Ajax is en op de Ajax sites al helemaal. Niemand ziet in hem een basisspeler van Barcelona, we houden hem liever.

9 augustus 2018 om 06:31

Barca of as roma of bij ajax blijven. Dan vind ik barca erg moeilijk te weigeren.. Zeker als je met Messi mag trainen

10 augustus 2018 om 00:25

Als er een van de jonkies die overstap nu wel zou kunnen maken is het De Ligt.. Die speelt nu al langere tijd in de basis en lijkt ook gewoon een vaste basisspeler bij Oranje te zijn, hij kan de verdeging prima aansturen, aanvallend weet hij ook de juiste momenten te kiezen om mee te gaan en misschien wel het belangrijkste, de foutjes die hij 2 seizoenen geleden regelmatig maakte zijn eruit en dus heeft die leerfase gehad en heeft daardoor flinke stappen voorwaarts gezet..

11 augustus 2018 om 01:57

De Ligt moet alles behalve basisklant zijn bij Oranje. De Vrij en Van Dijk zijn de logische keuzes. Ook vrij overdreven om dat ventje al een aanvoerdersband om te doenbij ajax. Don't believe the hype...

8 augustus 2018 om 14:56

Bij Ajax werd hij zo snel basisspeler dat de uitdaging weg was en nu gaat hij proberen of dat bij AS Roma ook lukt. Lukt dat dan is hij daar ook zo weer weg, supporters blijven talenten gaan.

8 augustus 2018 om 15:03

Sorry maar je reactie slaat echt nergens op. Er is serieus niemand die dacht dat jij wel even in de basis zou staan incl Kluivert niet. Ik ben heel erg blij met deze woorden aangezien hieruit blijkt dat hij de tijd zal gaan krijgen om zich te ontwikkelen. Ze zullen een duidelijk plan voor hem hebben en hopelijk voor het Nederlands voetbal komt het er uit.

8 augustus 2018 om 16:16

Of dacht je dat ie meteen de aanvoerdersband ging krijgen ofzo. Natuurlijk moet hij zich bewijzen. Je trapt gewoon weer open deuren in zoals iedereen hier vaak die drang heeft om te doen.

8 augustus 2018 om 16:23

Het ligt aan Kluivert zelf als hij zijn invalbeurten goed benut zal hij genoeg minuten maken alleen om de lompen reacties van de zogenaamd voetbalkenners en misgunners ik geloof echt dat hij toch nog genoeg minuten zal gaan maken dit seizoen

8 augustus 2018 om 16:44

@professor oak

voor Van Persie is deze aanpak iig niet verkeerd uitgepakt. rustig wennen aan het niveau, je minuutjes maken om vervolgens uit te groeien tot een sterspeler

8 augustus 2018 om 16:46

Het is ook redelijk onzinnig om te denken dat Roma hem heeft gehaald voor in de basis. Hij is 19 jaar en een talent voor de toekomst.

8 augustus 2018 om 17:48

Bij Ajax had hij dit seizoen ook zo maar op de bank kunnen belanden.
Als je twee spelers kunt kiezen uit Tadic, Neres, Kluivert en Bande (mits fit) is het ook geen uitgemaakte zaak dat hij elke wedstrijd in de basis staat.
Tadic is voor dit Ajax een top aankoop en Neres heeft een hoger rendement.

9 augustus 2018 om 06:33

Maar als je bij ajax op de bank beland... Weet je het bij roma ook wel natuurlijk

Met andere woorden gezegd, Kluivert gaat de bank warm houden dit seizoen. Helaas zoals velen hadden voorspeld. Ik had hem nog voordeel van twijfel gegeven, maar ziet er niet goed uit

8 augustus 2018 om 14:50

Ja goh.. Niemand, inclusief Kluivert zelf, had natuurlijk verwacht dat hij gelijk even basisspeler zou worden bij AS Roma, die jongen is net 19 jaar. Het verschil zit hem in diegenen die roepen "die zien we over 2 jaar terug bij Rkc" (wat natuurlijk volstrekte onzin is) en diegenen die er wel vertrouwen in hebben dat hij op den duur zijn minuten kan gaan pakken en zich misschien volgend jaar of het jaar erna richting basis speelt (over 2 jaar zou hij net 21 zijn, als je dan basis staat bij Roma heb je het alsnog super gedaan). Hij heeft een 5-jarig contract getekend, hij en de club weten echt wel dat hij er niet direct kan staan, maar Roma heeft vertrouwen in zijn talent (en terecht wat mij betreft want talent heeft hij zeker weten erg veel) en ziet een speler voor de toekomst in hem die ze nu op hun eigen trainingscomplex met hun eigen technische staf en hun eigen middelen willen klaarstomen voor het grote werk.

8 augustus 2018 om 15:25

Volgens mij is er voor Kluivert alles aan gelegen om zoveel mogelijk te spelen. Van de bank warm houden wordt niemand beter. En het argument dat hij met betere spelers kan trainen etc. is echt achterhaald. Van wedstrijden spelen wordt hij geslepen. Kijk naar Drenthe die jaren met toppers heeft kunnen trainen, maar zelf een carriere van niks heeft gehad.

8 augustus 2018 om 17:06

@doejezo

nou, de theorie die jij hier noemt klopt anders niet meer als je kijkt naar spelers als bv Pogba, Marcelo, De Bruyne, Christensen, Lukaku, Salah, Casemiro en Robin Van Persie. dus er is niet een weg naar succes

er zijn meerder wegen die naar Rome leiden maar jij kiest weer de makkelijke weg door alleen de falende talenten te noemen terwijl er ook genoeg succesverhalen zijn te vinden van spelers die via geleidelijke speeltijd bij een grote Europese club zijn geslaagd en daar zijn uitgegroeid tot wereldsterren

8 augustus 2018 om 17:12

Ja, zoveel mogelijk te spelen ja. Dat kan hij alleen maar afdwingen door de trainer te overtuigen op de trainingen en door zich positief te laten zien in bijvoorbeeld de eerdere rondes van de Copa Italia, waar hij waarschijnlijk wel wat minuutjes gaat krijgen. Japie omschrijft hier boven al mooi dat er even veel voorbeelden te geven zijn van jongens die rustig gebracht worden en alsnog de absolute top halen, met als topvoorbeeld onze eigen Robin van Persie. Nogmaals, Kluivert heeft een enorme berg talent, ik had hem ook liever nog bij ons gezien maar het is echt niet zo dat deze stap bij voorbaat gedoemd is om te mislukken ofzo. Ik denk (en hoop voor het Nederlands elftal) dat Justin nog veel mensen gaat verassen op den duur in Rome. Dat zal nog niet direct dit jaar zijn, maar ik denk dat hij het wel degelijk gaat maken.

8 augustus 2018 om 17:57

Maar Kluivert is wel een dermate groot talent dat je op zijn leeftijd regelmatig moet spelen. Mocht er dit seizoen dus geen plan voor hem liggen, zou ik me toch laten verhuren in het geval van Kluivert. Ik denk dat het heel gevaarlijk is als Kluivert een jaar zou moeten banken. Dat is ook op zijn leeftijd niet lekker voor het zelfvertrouwen en de ontwikkeling.

8 augustus 2018 om 18:25

Ja Drenthe, die het voor een groot deel zelf verprutst heeft door randzaken buiten het veld, is het voorbeeld.

Natuurlijk wordt je wel beter als je betere spelers om je heen hebt en op een hoog niveau kan trainen.
Alleen moet je die trainingen op een gegeven moment wel om kunnen zetten in prestaties, en dat kan niet als je nooit onder druk speelt.
Net zoals sommige tekortkomingen niet direct aan het licht komen op een training.

Maar om een voorbeeld te noemen, denk je nou echt dat als Varane bij Real Madrid net zo goed zou zijn worden als hij dagelijks tegenover van Weert van Groningen had gestaan i.p.v. Bale, Benzema of Ronaldo?
Of dat hij net ze veel had kunnen leren op de trainingen van Warmerdam als van Serio Ramos?

8 augustus 2018 om 16:48

@crzeven

wat had je dan verwacht? dat de trainer van AS Roma zou zeggen, Kluivert krijgt automatisch een basisplaats en is de grote man in ons elftal en alle vedettes gaan nu in dienst van Kluivert spelen? natuurlijk niet.

dat Turkse jonge talent Under werd ook rustig gebracht en word nu gezien als een belangrijke kracht omdat hij in de minuten die hij kreeg indruk maakte op het veld. nu is het de taak aan Kluivert om dat ook te doen en dan kan hij ook zomaar in de basis belanden

Vrij vertaald. Hij heeft het potentieel maar is nog niet klaar en zal meer invallen dan starten.
Was te verwachten, ook lekke duidelijk van de trainer

Aardig verhaal, maar er klinkt een grote waarschuwing voor Kluivert. Hij krijgt kennelijk van de trainer de tijd zich aan te passen, maar zolang zijn concurrent wel de verwachting waarmaakt en de trainer geen reden heeft hem te vervangen, wordt het erg moeilijk voor een 19-jarige jongen met nog het lichaam van een puber, om een basisplaats te veroveren. Laat staan vasthouden. Niet alleen reken ik er niet op dat Kluivert serieus in beeld komt voor de eerste 16 bij Roma, ik reken er ook op dat dit helemaal de verkeerde kant op kan gaan. Jammer voor Oranje, maar Kluivert kan wel eens de Labyad van zijn generatie gaan worden, wanneer hij op zijn 22e met een handvol wedstrijden in Italie op zoek moet naar pakweg Hoffenheim, Sunderland of Atalanta om zijn carrière te redden en zelfs dán is het nog geen speler die onomstreden een selectie binnenkomt. Hij is talentvol, maar ook weer geen megatalent a la Mbappe, De Ligt of Vinicius Jr. om zich wel staande te houden op die leeftijd wel staande te houden op dat niveau. Ik zie het somber in voor Kluivert.

Hoewel ik voor het Nederlands voetbal anders hoop, kan ik me voorstellen dat Ajax-fans een glimlach bij dit scenario niet kunnen onderdrukken. Juist nu de club zelf een mooie selectie heeft, waarin Kluivert zelf mogelijk niet eens een basisplaats zou hebben. Ik zou Ajax een ultieme revanche gunnen: in de Champions League gekoppeld aan AS Roma, Amsterdam Arena, een voorsprong met succes verdedigen en zien hoe Kluivert als derde wissel nog vijf minuten tevergeefs wordt ingebracht om het tij te keren.

8 augustus 2018 om 15:38

Wat een onzin. As Roma is geen Sporting, Labyad is geen Kluivert. Volgens mij was Labyad transfervrij daar naartoe gegaan, Kluivert voor een flinke transfersom. Volgens mij kwam Labyad in de problemen omdat hij niet met minder salaris genoeg wilde nemen, bij Kluivert is daar geen sprake van. Dus al die onzin over atalanta enzo is gewoon voorbarige nonsens

8 augustus 2018 om 16:55

@gomes1psv

de beste speler gaat gewoon spelen hoor, of dat nou Kluivert is of iemand anders. iedereen zal heus wel zijn kans krijgen en de best presterende flankspeler blijft uiteindelijk staan. met de Italiaanse beker, de Champions League en de Serie A speel je aardig wat wedstrijden en er zal flink gerouleerd gaan worden dus Kluivert maakt straks gewoon zijn minuten

Kluivert kan idd de Labyad van zijn generatie worden maar het kan ook zomaar de Robin Van Persie van zijn generatie worden. wat jij hier zegt is pure speculatie en wat is een megatalent? Under werd ook niet gezien als een megatalent maar heeft toch aardig wat gespeeld bij AS Roma.

vergeet niet dat Kluivertje bij AS Roma zit en niet bij een club uit de absolute Europese top zoals een Barca of Real. die jongen gaat echt zijn kansen wel krijgen

Ehmm, ik begrijp de reacties hier niet echt.
Ik denk namelijk dat niemand ook kluivert zelf niet had verwacht dat hij daar meteen basisspeler zou worden. , hij wilde weg bij Ajax om een nieuw avontuur aan te gaan in het buitenland, niet om meteen basisspeler te zijn bij AS roma

Hij zal het de eerste jaar veel moeten dan met invallen dat kan volgend seizoen weer heel anders zijn, lijkt alsof hij nu al gefaald heeft voor velen, gozer is pas 19 jaar.

Het is meer dat mensen (met name Ajax supporters) graag willen dat hij faalt.
Beetje jammer

8 augustus 2018 om 16:50

ach ja, als Klaassen hopeloos faalt bij Everton heeft hij geen eerlijke kansen gekregen. staat Kluivert niet meteen in de basis bij AS Roma is het einde carriere. de selectieve mening van de gemiddelde supporter

8 augustus 2018 om 17:54

Dat afbranden en het misgunnen is inderdaad wel erg 'over-the-top', maar er zijn ook liefhebbers die goede en kritische argumenten aanhalen. Kluivert draait namelijk een voorbereiding zoals ik persoonlijk wel had verwacht. Je ziet het talent en de kwaliteiten, maar je ziet ook een speler die nog niet klaar is voor een dergelijke stap en simpelweg ervaring mist om de juiste beslissingen te maken in het veld.

Zolang hij zelfvertrouwen heeft zal dat wel beter gaan, maar als hij een langere periode weinig speelt, zal er toch een gebrek aan zelfvertrouwen komen en dan is het nog moeilijker om goede beslissingen te nemen in het veld. Voetbaltechnisch kan hij het niveau namelijk prima aan, maar heeft nu wel een leeftijd waarop een speler met zijn talent wekelijks moet spelen.

Kluivert zal nog wel een aantal jaar een hot topic zijn op deze website. Hordes volwassen mensen die bijna uit elkaar knappen van afgunst staan massaal vooraan in de rij om kleine Kluivert af te branden. Daardoor hoop ik zelf vurig dat hij slaagt.

8 augustus 2018 om 17:18

@sniewaar

mee eens en ik hoop dat voor alle Nederlandse voetballers of het nou Klaassen, Frenkie De Jong, Kluivert of Vilhena is. ik wil dat Oranje zsm weer een keer naar het EK of WK gaat dus hoe meer van die jongens het goed doen hoe groter die kans

Ik verwacht er helaas ook niet veel van. Ik heb een aantal wedstrijden van AS Roma en Justin Kluivert gezien, maar hij leidt wel erg veel balverlies en maakt vaak de verkeerde beslissingen. Dat terwijl je ook bij AS Roma wel kunt zien dat hij echt specifieke kwaliteiten en veel talent heeft.

Hij is echter jong, bevlogen maar bezit bovendien ook een nodige dosis arrogantie. Ik denk niet dat Justin Kluivert het type is dat een periode op de bank kan zitten zonder z'n onvrede te laten merken. Ook is regelmatige speeltijd met zijn talent wel een belangrijk gegeven en dat zie ik bij AS Roma zeker het eerste jaar niet gebeuren.

Heel goed. Begon die jongen in de basis was hij na 4/5 wedstrijden laten vallen als een baksteen. Nu zijn de verwachtingen wat getemperd en kan hij rustig gebracht worden. Denk dat dit eigenlijk het beste was wat hem had kunnen gebeuren. (Op enorm verassend meteen sterspeler worden na dan...)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren