Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax weigerde aanbiedingen van 65 en 50 miljoen voor belangrijk duo’

Laatste update:

Ajax zag tot nu toe alleen Justin Kluivert vertrekken en de Amsterdammers lijken vastberaden om de rest van de selectie intact te houden. Voetbal International weet dinsdag namelijk te melden dat er deze zomer aanbiedingen van vele tientallen miljoenen zijn binnengekomen in de Johan Cruijff ArenA, die door directeur spelersbeleid Marc Overmars allemaal naar de prullenbak zijn verwezen.

Het weekblad schrijft dat er de afgelopen weken aanbiedingen van 65 miljoen euro voor Matthijs de Ligt en 50 miljoen voor Frenkie de Jong van niet nader genoemde clubs op de burelen van Ajax zijn gearriveerd. Overmars heeft echter laten weten dat niemand meer mag vertrekken. Alleen voor Hakim Ziyech staat de deur nog op een kier, al moet er ook flink betaald worden voor de spelmaker. Ajax zou namelijk 35 à 40 miljoen euro willen zien voor de middenvelder.

Ajax lijkt in de komende weken overigens ook nog de poot stijf te moeten houden, aangezien Sport eveneens op de dinsdag meldt dat Barcelona mogelijk terugkeert voor Frenkie de Jong. De Catalanen droomden de afgelopen dagen van de komst van Paul Pogba, die zelf met de Spaanse landskampioen al een akkoord zou hebben bereikt over een weeksalaris van 390 duizend euro.

Barça heeft echter te horen gekregen dat de wereldkampioen Manchester United onder geen beding mag verlaten, waardoor het zich mogelijk weer tot Ajax wendt. De club van trainer Ernesto Valverde zou namelijk ondanks de komst van Arthur en Arturo Vidal nog altijd een middenvelder aan de selectie toe willen voegen en De Jong staat bovenaan het verlanglijstje. Barcelona heeft volgens eerdere berichten uit Spanje maar liefst vijftig miljoen euro over voor het talent, dat anders volgend jaar naar de Catalaanse hoofdstad moet komen.

Vind jij dat Ajax bovenstaande aanbiedingen had moeten accepteren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zij serieuze bedragen wauw...

8 augustus 2018 om 11:34

Ja, Holy shit! Overmars zegt eventjes nee tegen 155 miljoen!!! voor De Ligt, Frenkie en Neres. Daar kan Ajax Hazard van kopen haha
Als ze Ziyech dan ook nog verkopen dan zitten ze al op zo'n 220 miljoen aan verkopen voor deze zomer. (Justin gaat ook nog meer dan 20 miljoen opleveren).
Daar kan Ajax weer spelers als Diop, Sarr, Pavon, Pedrinho, Samper (type Busquets), Quina (type Modric) van halen.
Kost ook erg veel geld maar dan heb je wel zeer talentvolle spelers die later weer erg veel geld kunnen opleveren. Daar kun je een leuk elftal mee maken:

Onana
Mazraoui Diop Sarr Blind
Quina Samper Tadic
Pavon Huntelaar Pedrinho

8 augustus 2018 om 12:17

Ook al is Ajax iets veranderd in hun strategie qua opleiding en aankopen.
Bij jou staan er 2 Ajacieden van eigen jeugd in het 11tal gaat en mag niet gebeuren

8 augustus 2018 om 12:28

mattereazzi

Ja, mooi elftal inderdaad! Wel opvallend dat er eigenlijk geen jeugd meer in jouw elftal voorkomt. Ja, Mazraoui, als back. En Blind, maar die is terug gehaald.

Is dat de toekomst van Ajax? Vooral een koopclub?

8 augustus 2018 om 12:28

Kotarski, Veltman, Schuurs, Wober, Bakker, Vd.Beek, Schone, Eiting, Cerny, Dolberg, Labyad.
In het B-elftal zitten er 7.
Dus bijna de helft van de selectie komt nog uit de eigen jeugdopleiding.
En Schone en Huntelaar kunnen we ook als echte rasAjacieden beschouwen ook al zijn ze niet door Ajax zelf opgeleid.

8 augustus 2018 om 12:37

@constantkante Ik zeg niet dat dat de toekomst moet zijn voor Ajax. Maar zou wellicht interessant kunnen zijn of dat Ajax sportief gezien verder kan brengen. En het is niet zo dat ze dat elk seizoen hoeven te doen.

8 augustus 2018 om 12:48

Het is geen football manager hoor

8 augustus 2018 om 14:00

mattereazzi

"en Huntelaar kunnen we ook als echte rasajacieden beschouwen"

Jij mag de bij PSV opgeleidde Huntelaar, als je dat wilt, natuurlijk als ras Ajacied beschouwen. In feite is hij dat natuurlijk ook, want hij speelde langer bij Ajax dan bij Psv.

Maar het gaat niet om rasspelers. PSV heeft ook rasspelers die niet bij PSV opgeleid zijn. Maar we hadden het over de basis van Ajax 1 natuurlijk. Dat Schuurs in jong Ajax gaat spelen, dat geloof ik best. Maar de benchmark is toch niet 'kijk eens, onze jeugd speelt in jong Ajax, mooi toch, want wij zijn een club die jeugd kansen geeft'? Slaat toch nergens op?

De discussie is dat Ajax het stempel van 'club die jeugd kansen geeft' aan het kwijtraken is. En jij draagt zelf een steentje bij in die discussie, door hier een opstelling te tonen met negen gekochte spelers en twee jeugdspelers. Dan is de opmekring dat er dus bijna geen jeugd meer in zit toch een volledig terechte????

8 augustus 2018 om 14:02

Des te mooier zou het zijn toch dat Ajax zo'n sterk fm elftal kan betalen
Kost alleen nog wel zo'n 100 miljoen extra maar dan heb je ook wat
Om een beetje mee te kunnen in het internationale transfergeweld moet je misschien ook een keer je grenzen gaan verleggen en out of the box durven te denken. Zo is het Nederlands voetbal ook groot geworden door innovatief te zijn.

8 augustus 2018 om 14:04

mattereazzi

Ja precies! Ik denk dus dat dit Ajax juist wél verder brengt. Want bewezen is dat met elk jaar je beste spelers verkopen en die vervangen door jeugd in ieder geval geen winnende formule is.
Althans, nationaal en Europees moest Ajax gewoon afhaken. Nu haakt Ajax weer aan. Dankzij dus, zie de EL campagne vorig seizoen, de aankopen zoals Traoré, Huntelaar, Sanchez, Ziyech, etc. etc. En dat gaat nu eenmaal ten koste van de jeugd, ik kan er echt niks anders van maken.

Of ze dat 'elk seizoen' moeten of zouden moeten doen, dat is geen uitgemaakte zaak. Want wat bedoel je daarmee precies dan? Dat Ajax volgend seizoen, na het winnen van de landstitel en overwintering in de CL groepsfase, weer veel spelers verkoopt en allemaal vervangt door jeugdspelers? Is toch niet echt denkbaar? Denkbaar is toch dat er volgend seizoen dan juist weer nog betere spelers gehaald worden?

8 augustus 2018 om 14:14

Ze zouden een combinatie kunnen doen van zeer goede talenten door laten stromen en een paar kwaliteits aankopen doen. Exceptionele talenten als Kotarski, Gravenbergh en Brobbey zouden ze sowieso moeten laten doorstromen naar het eerste. Idealiter zou dus na verkoop van een aantal spelers zijn: een paar exceptionele talenten laten doorstromen naar het eerste en de rest aanvullen met kwaliteitsaankopen met internationale ervaring van betekenis. Pure middelmaat spelers als Kristensen, Siem De Jong, Cassierra, Lang verkopen.

8 augustus 2018 om 16:58

Je vergeet even voor het gemak dat er naast de aankoopbonnetjes ook nog wat loon betaald moet worden? En het schijnt dat die loonstrookjes niet helemaal in het huishoudboekje passen (als uitgave, voor de goede orde).

8 augustus 2018 om 18:52

Net zoals bij Tadic en Blind een paar miljoen aan tekengeld aanbieden plus salaris. En in het contract laten opnemen dat je na 2/3 seizoenen meewerking verleent aan een transfer mits het gewenste minimum bedrag op tafel komt wat Ajax voor de speler wilt hebben.

8 augustus 2018 om 19:28

Net als Bayern.
Het Bayern van Nederland.
Dat is de ambitie.

9 augustus 2018 om 12:47

993410

Iedereen papegaait elkaar wel na over dat 'bayern van Nederland' maar behalve het gegeven dat gezonde ambitie heel mooi is moet er ook realisme zijn. Pas als Ajax nu in staat was geweest om Lozano, Berghuis, Bijlow en Odegaard te kopen, dan zou je ongeveer het Bayern van Nederland zijn. Wel, zo ver is Ajax niet en I hate to say it, maar zover gaat dat ook niet komen. Daarvoor is geen begroting van 80-90 miljoen en een omzet van 100 miljoejn nodig, maar een omzet van 300 mioljoen en een begroting van 250 miljoen! Minstens. Dat betekent dus dat Ajax voor dat geval zal moeten zorgen voor een verdrievoudiging van de jaarlijkse structurele inkomsten (exclusief dus de transferopbrengsten, want die zijn altijd incidenteel en nooit structureel). Dat is in de kleine markt waarin we zitten echt perfect onmogelijk! Het zou betekenen dat Ajax 30 miljoen per seizoen moet vragen voor shirtsponsoring, in plaats van de 8-10 miljoen die Ziggo nu op tafel legt. Wel, geen enkel bedrijf in Nederland gaat dergelijke bedragen betalen. Misschien kan je internationale gokbedrijven zo gek krijgen, maar gaan die investeren in d ekleine Nederlandse markt? Niet waarschijnljik.

Ik schat in dat alles gat blijven zoals het was. Alles in conjuncturen dus.
Ajax was de baas tussen 1979 en 1985, PSV tussen 1986 en 1992, Ajax gaf weer de toon aan tussen 1994 en 1998 en PSV weer tussen 2000 en 2008. Sindsdien, na een periode met AZ en Twente, gaf Ajax de toon aan tussen 2011 en 2014 en sindsdien was het dus weer Psv. En wie de komende jaren de dienst uit gaat maken in het Nederlandse voetbal, PSV of Ajax, dat zullen we dus de komende periode gaan zien. Maar dat Bayern-model, dat zit er echt niet in.

8 augustus 2018 om 11:59

Ja en...., wat koop je daarvoor terug? Overmars en v/d Sas waren er heel duidelijk in, geen enkele speler zal vertrekken waar Ajax niet achter staat. Hoe mooi de bedragen ook klinken maar Ajax heeft in tegenstelling met anderen eredivisieclubs de centen niet nodig als veruit rijkste club van NL en ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken.

8 augustus 2018 om 12:07

Ik vind dat altijd een beetje een dooddoener, nee een zak geld maakt geen doelpunten maar zonder een zak geld ga je ook geen doelpunten zien. Tegenwoordig is geld wel heel bepalend, een uitzondering daargelaten. Anders kijk maar even naar de omzet van de CL winnaars de afgelopen jaren...

8 augustus 2018 om 12:10

Als beursgenoteerd bedrijf kun je hier toch bijna geen nee tegen zeggen. Dan maar nog een jaar geen kampioen en deze spelers direct verkopen dan kun je zelf in grotere vijver vissen de komende jaren en wordt de afstand met de concurrentie onoverbrugbaar.

8 augustus 2018 om 12:18

Ajax is een beursgenoteerd bedrijf waarvan de meerderheid van de aandelen nog steeds in handen is van de vereniging van Ajax dus ze mogen en kunnen hun eigen beleid bepalen zonder tussenkomst van 3e. Dus als Ajax zegt wij verkopen niet voor welk bedrag dan ook, dan is er niemand die daar tegenin kan gaan.

8 augustus 2018 om 18:01

@fcrrr

Wat heeft de berusnotering hier nu weer mee te maken?

Je kan net zo goed volgend jaar verkopen. Heb je een jaar lsng prijzen kunnen winnen, het publiek kunnen vermaken en de speelrs verder ontwikkelen.

En dat is nou precies hoe Ajax er ook over denkt tegenwoordig.

8 augustus 2018 om 12:14

Ja, maar ik heb grote twijfels over de waarheid van dit bericht. Het staat ook niet voor niets tussen quotes.
Iedereen neemt dit soort roddels direct voor waarheid aan en vervolgens gaat het een eigen leven leiden.

8 augustus 2018 om 12:33

Inti

#metoo!
Er is al gebleken dat er nooit 50 miljoen is geboden door Monaco op Dolberg. Ik plaats dit bericht in dezelfde categorie.

Vergeet niet dat VI haar informatie ook vaak gewoon krijgt van een club zelf, of via intermediairs of agenten. Die droppen ook vaak proefballonnetjes en roepen wat dingen, in de hoop dat het als een gerucht (uit betrouwbare bron) geplaatst wordt. Daar gaan dan andere journalisten op verder, die dan weer vragen gaan stellen aan andere mensen van de club, etc. En zo houdt je de geruchtenstroom wel op gang, rond spelers.

8 augustus 2018 om 12:26

Als die spelers niet voor lange tijd geblesseerd raken dan zijn ze volgens seizoen dit nog steeds waard. Deze jongens worden alleen maar beter. Het heeft ook tijd om op zoek te gaan naar nieuwe spelers.

8 augustus 2018 om 12:39

Bierpens

"als die spelers niet voor lange tijd geblesseerd raken dan zijn ze volgens seizoen dit nog steeds waard."

Is dat zo? Nou, volgens mij ben je vergeten dat De Ligt, sinds kort, Raiola heeft als zaakwaarnemer. Je weet wel, die man die, vinden Ajaxfans, een smerige vieze rat is, en iemand die alleen maar zijn eigen belang nastreeft en zijn eigen zakken vult. Dus dan denk ik bij mijzelf, als je als Ajax nu al weet dat die De Ligt dankzij Raiola weggaat dna liever nu voor 65 miljoen dan over een jaar of misschien anderhalf of twee voor de helft of minder. Want je weet het, zelfs al lopen de contracten nog door, Raiola weet altijd een strategie te bedenken waardoor de speler atijd wegkan bij Ajax, maar die onherroepelijk ten koste gaat van de opbrengst die Ajax eruit zou kunnen halen.

8 augustus 2018 om 17:12

De "waarde" van een speler is eigenlijk meer de waarde van het contract. Kwaliteit x restantduur. Een jaar later is de restantduur korter. Ze brengen dus alleen net zoveel op als ze in dat jaar nog zoveel beter worden, of als je vervroegd een verlengd contract af sluit. Dat zal de speler niet snel doen.
Kluivert ging voor minder omdat er nog één jaar resteerde, Viergever voor nop omdat het contract eindigde.

Met het lezen van dit artikel besef ik me pas hoe erg de markt op hol is geslagen. Een club als Ajax die biedingen van 50 tot 65 miljoen afwijst voor een speler. Waar gaat dit heen? Over 5 jaar richting de 100?

8 augustus 2018 om 11:22

En wat voor speler ook... niet eens een onbetwiste basisspeler.

8 augustus 2018 om 11:53

Tja een speler waar ik niet eens van ben overtuigd.
Is met zijn leeftijd nog steeds niet doorgebroken maar moet wel meer dan 50 mil kosten..
De ligt begrijp ik helemaal maar die andere absoluut niet.

8 augustus 2018 om 11:28

Ik verwacht zelfs binnen een kortere tijd. Ik geef het een jaartje.

8 augustus 2018 om 11:31

Ik wil ook alles bij elkaar houden maar 65 miljoen en 50 miljoen is wel echt een bult geld

8 augustus 2018 om 11:31

Als wij niet meer betalen voor Fox sports,geen seizoenskaarten meer kopen dan is het snel voorbij met die bedragen. WIJ zijn het die dit soort bedragen mogelijk maken. best bizar eigenlijk.

8 augustus 2018 om 11:37

(vivabarsa)
Nou dan koop je toch geen seizoenkaart dat ben je toch niet verplicht en kijk ook geen Fox dan zie je toch ook geen voetbal ? wat maakt het jou nu uit wat clubs willen betalen voor spelers is dat een reden om geen seizoenkaart meer te kopen ? en ben blij dat Ajax zijn poot stijf hout want ik heb vaak genoeg meegemaakt dat spelers vlak voor de competitie nog even verkocht werden , ik vind het een beetje een onzinnige reactie die je neerzet .

8 augustus 2018 om 11:46

Die hoge bedragen komen omdat men in het buitenland bereid is om veel te betalen voor live wedtrijden op televisie. Wij bepalen de markt niet, zij bepalen en betalen.

Wij (nederlanders) zijn bereid om een seizoenskaart te kopen, maar wij betalen dus niet voor FOX sports. Dat zit voor de meeste mensen inbegrepen in een abonnement en uitgebreide pakketten zijn relatief goedkoop.

Het feit dat Nederlanders niet veel willen betalen voor live wedstrijden, betekent dat onze clubs afgehaakt zijn in Europa. Recettes brengen namelijk veel minder op dat televisiegelden.

On topic: heel mooi dat Overmars zijn poot stijf houdt en kiest voor de kwaliteit op het veld.

8 augustus 2018 om 12:09

Dat heeft met onze Mickey mouse competitie geen invloed hoor 😂😂😂. Denk je echt dat het voor Ajax financieel belangrijk is dat “vivabarca” een kaartje koopt

8 augustus 2018 om 12:30

Dit is natuurlijk niet helemaal waar. We zijn als Nederland gewoon een kleine vis in de markt. Er is buiten Nederland geen ander land geintereseerd in de eredivisie dus koopt niemand de rechten om de eredivisie te zien. De Premièreleague word over heel de wereld bekeken en verkocht. Hierdoor gaat daar zoveel geld in om.

8 augustus 2018 om 18:03

Dat wij valt wel mee, grootste investeeerders zijn de Engelsen met hun decoder voetbal abonnement, verder onze Arabische vrienden en onze Russische vrienden. Daarbij komt tegenwoordig ook steeds meer Aziatische geld.

Nederland verdiend tegenwoordig aan het voetbal. De Nederlandse consument krijgt heel goedkoop haar voetbal, vergelijk dat maar eens met het buitenland.

8 augustus 2018 om 11:59

Zo zijn de spelers die de bal 3 keer naar dezelfde kleur spelen meteen 25+ miljoen waard als je het zo bekijk. Dan ben ik echt benieuwd welk spelers de clubs gaan vissen. De prijs van Cassiera is nu minimaal 20 miljoen. Nou ja een koopje toch!

8 augustus 2018 om 12:15

Niet alles direct voor waarheid aannemen. Het bericht staat tussen quotes.

8 augustus 2018 om 17:24

Ik denk dat het vrij reële bedragen zijn gezien de TV-inkomsten in landen als Engeland en Spanje. Bedenk dat heel Afrika, Azië en tegenwoordig ook meer en meer Amerika het voetbal daar volgt.
Nederland moet echt hoognodig samen met België competitie gaan spelen om het gat iig wat te verkleinen. Anders is het wachten op een EU-competitie (misschien dat de Britten dan terugkomen op de Brexit.:-)..).

Prima beleid dit, wil je Europees een succes krijgen. Voordat mensen beginnen over gister, ja ze hadden moeten winnen met een voorsprong van 2-0. Maar dit is wel een goed signaal naar de supporters en het Nederlands voetbal. Hierdoor kunnen de betere spelers bij Ajax blijven en wordt het niveau beter. Als we keer op keer iemand opleiden en verkopen. Dan heb je op een gegeven moment geen termijn meer om als team iets neer te zetten.

8 augustus 2018 om 11:18

Mensen zeuren ook als Ajax al zijn goeie spelers verkoopt. Dus is gewoon mooi dat Ajax al zijn sterkhouders wilt behouden.

8 augustus 2018 om 11:32

Helemaal mee eens. Het zou wel toevallig zijn als De Ligt en De Jong komend seizoen met amputatie tot gevolg hun beide benen breken, dus verwacht mag worden - zeker in een seizoen waarin ik denk dat Ajax hoge ogen kan gooien in Europa - dat de interesse wel blijft. Aanwakkert zelfs en de prijs verder opdrijft. Ajax streeft naar een hegemonie in Nederland en eenmaal in die salarissferen denk ik dat ze ook vaker bekende talenten als Neres en directe versterkingen als Tadic (de miljoenen voor Blind vind ik geldverspilling) kunnen aantrekken en in Europa een vuist kunnen maken.

Voor iedereen die niet voor (en automatisch tegen ) Ajax is, zou je deze koers als bedreiging kunnen zien. Maar de stoute schoenen die Overmars aantrekt zouden een pad plattrappen waarover de concurrentie linksom of rechtsom wel moet volgen.

In de huidige markt kan Feyenoord het zich nog wel veroorloven om lekker in de luwte contractjes binnen de Eredivisie af te wachten. Maar wil het in de toekomst meekomen, dan zal die Nieuwe Kuip met 63K capaciteit en - nog belangrijker - tientallen duurbetaalde skybox het verschil maken voor Feyenoords sportieve ambities. Net als een slimme directeur die wel proactief een groter netwerk kan gaan aanspreken.

Voor Psv, dat traditioneel minder commercie-inkomsten heeft, zal de huidige lijn een prima koers zijn - vroeg en creatief scouts, meer beloften door laten stromen en aanvullen met directe versterkingen in de vorm van toekomstige toppers - met behalve direct sportief resultaat zo duur mogelijk verkopen om Ajax bij te benen. In dat licht zie ik dus ook niet gebeuren dat PSV na een jaar van interesse Érick Gutiérrez, met wie het al overeenstemming vond, nog laat lopen. Zeker met het oog op Champions League-deelname kun je je geen gevalletje Ramselaar veroorloven en moet je wel mee in de markt om een directe versterking als deze aan te trekken.

8 augustus 2018 om 12:58

Off topic maar heeft iemand een idee waar het verschil zit in de begroting tussen PSV en Feyenoord? Die ligt stuctureel 10 mln hoger. Terwijl Feyenoord een veel groter stadion heeft en ze meer fans hebben. De kaartjes van PSV zijn een heel klein beetje duurder, maar niet genoeg om de rest van het stadion te compenseren (i.i.g niet wat betreft de normale plaatsen). Waar laat Feyenoord het dat liggen? Is dat echt alleen in omdat het Philips stadion een paar sky boxen meer heeft?

8 augustus 2018 om 13:52

Voor een BVO zit de winst hem niet zozeer in de recettes. Commercieel heeft PSV meer mogelijkheden. En dat zit hem niet zozeer in 'meer skyboxen', maar vooral 'skyboxen.' Ik kan het mis hebben maar volgens mij heeft de huidige Kuip namelijk helemaal geen skyboxen.

Verder denk ik dat Feyenoord weliswaar historisch meer bekendheid heeft, maar de uitstraling van PSV internationaal sterker is.

8 augustus 2018 om 14:14

Een aantal dingen die maken dat de begroting van PSV hoger is zijn onder meer een veel grotere opbrengst in sponsoring en sponsorcontracten. Daarnaast is het inderdaad zo dat PSV en kleiner stadion heeft dan Feyenoord, maar PSV haalt al jaren structureel veel meer geld uit het stadion, ook al omdat PSV het stadion zelf in eigendom heeft, dan Feyenoord omdat bij PSV vooral de commerciéle kant veel betere en ruimere mogelijkheden heeft.

Dit heeft te maken met het feit dat de stoeltjes voor de 'normale' supporters simpelweg veel minder opbrengen dan de business seats. PSV maakt gewoon veel meer omzet en meer winst dankzij veel ruimere mogelijkheden in het stadion voor de VIP Boxen en business seats.

Uiteindelijk is dit ook dé voornaamste reden waarom Feyenoord dus al jaren bezig is om een nieuw stadion te bouwen. Zonder een nieuw stadion zal Feyenoord er namelijk simpelweg niet in slagen om het financiële gat met Psv, laat staan met Ajax trouwens, te dichten.

Wat dat betreft verbaas ik me al jaren over de soms naieve houding van sommige Feyenoord supporters die maar bijven hangen in het sentiment en die bovengenoemde realiteit maar niet onder ogen kunnen zien. Maar als je dus De Kuip gaat verbouwen en geen nieuwbouw realiseert, ja dan kies je er dus voor dat Feyenoord in feite gewoon derde viool zal moeten blijven spelen en dat PSV en Ajax gewoon financieel altijd sterker zullen blijven, als er geen veranderingen optreden.

Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat Psv, door jarenlang heel veel inkomsten ontvangen te hebben in de CL, gewoon naar een structureel hoger uitgave niveau heeft kunnen groeien. Ook dat is een gat dat voor Feyenoord niet eenvoudig te dichten is. Want vergeet niet, het gat is nu 'nog' maar tien miljoen, in de begroting, maar het verschil was een paar jaar geleden nog veel groter, meer rond de 30 miljoen ongeveer, en meer nog.

8 augustus 2018 om 14:16

gomes1psv

Feyenoord heeft, naast het stadion, het Maasgebouw. Daarin zijn wat mogelijkheden gecreerd om extra inkomsten te genereren. Ook de Maastribune zelf heeft een groot aantal skyboxen en business units. Maar de hoofdtribune heeft dus geen enkele skybox. PSV heeft over het gehele stadion, zoals in De Arena ook trouwens, business units.

8 augustus 2018 om 18:09

Ajax heeft haar spelers gewoon verzekerd. De schade valt dan wel te overzien als het een keerje mis gaat.

Ajax heeft een stap gezet door in een andere vijver te gaan vissen. Deze stap was noodzakelijk, het werd steeds lastiger om talenten binnenboord te houden. Ze voelen zich al snel uitgeleerd. Met spelers als Tadic en Blind geef je de ambities aan waar Ajax heen wil groeien. Jonge spelers willen daar deel van uitmaken, het is nu iets makkelijker om ze wat langer te behouden.

Nu in de CL kwalificaties zien we de eerste tekenen al, 2 keer winst en een keertje gelijk. Vergelijk dat eens met afgelopen jaren.

PSV kan wel meekomen, ze zijn daar altijd al goed geweest om zuid Amerikanen aan te trekken die echt een verrijking zijn. Nu met Lozano heb je weer zo'n speler. Ook PSV heeft nog wel geld, zeker als ze de CL halen. Kunnen ze ook weer investeren.

En de rest heeft daara ook profijt van. Krijgt de eredivisie meer aanzien, dan kunnen ook zij makkelijker spelers aantrekken of wat langer vast houden.

8 augustus 2018 om 12:29

Het langer aanhouden van speler is gunstig. Ik verwacht wel dat je dit niet lang kunt vasthouden waardoor je op bepaalde momenten veel grotere leegloop kunt verwachten onder druk van spelers en makelaars en wellicht ook beloften die gemaakt worden zoals bij Ziyech. Ik zie volgend jaar zomaar ineens 6 belangrijke spelers vertrekken, Onana, ligt, jong, neres, tagli, beek of dolberg. Dan moet Overmars nu alweer hard aan de bak voor nieuwe spelers. Hopelijk komt er weer een tijd dat je gewoon 2 of 3 jaar kunt bouwen.

8 augustus 2018 om 14:58

De vraag is of je je direct of later aan de grotere clubs laat onderwerpen. Uiteindelijk is het inderdaad zo dat een vertrek van je sterspelers onhoudbaar is. Maar als je ze voor iets langere tijd in huis kunt houden en sportief profiteert, ze langlopende contracten biedt en tussentijds goede spelers haalt die op de aantrekkelijker omstandigheden (financieel, sportief, transferperspectief) afkomen heb je op alle fronten waardevermeerdering. Stel dat de zes die jij noemt inderdaad vertrekken en je zet net zo hoog in op de markt als elders - waarom zou Nederland zijn huid niet duur verkopen? - dan loop je tegen een machtig bedrag aan. Even grof ingeschat, uitgaande van een sterk Europees seizoen: Onana (15 miljoen), De Ligt (70 miljoen), De Jong (60 miljoen), Neres (50 miljoen), Van de Beek (25 miljoen) en Dolberg (50 miljoen). Los van het feit dat er rond laatstgenoemde nog wel een hoop moet gebeuren voor het tot een transfer komt, maar dit zou Overmars grofweg 270 miljoen kunnen opleveren. Als hij van nu tot mei volgend jaar alvast zijn huiswerk doet, kan hij voor alleen al de helft van dat bedrag waanzinnige spelers terughalen.

Bij Psv, minder kapitaalkrachtig richten ze zich ook op behoud door met spelers een scenario te schetsen. Zoet en De Jong hebben echt niet verlengd om nog jaren te blijven, maar gewoon om PSV in ruil voor een topsalaris voor Nederlandse begrippen, nog geld te laten verdienen op hun transfer. Met Bergwijn, die met het aanblijven van belangrijke spelers én de komst van een vernieuwende trainer ook kiest voor een nieuw contract, is hetzelfde gaande. En Lozano en Romero hebben ook niet getekend om de volle vijf jaar bij PSV te blijven. Prima deals, die PSV ervan verzekeren dat er flink verdient wordt op zulke jongens.

8 augustus 2018 om 14:54

Dit bericht hoort gewoon in de wandelgangen te staan. Je denkt zelf toch niet als Ajax
die bedragen kon vangen dan waren ze allang weg gegaan. Al zouden ze de champions league
winnen dan verdienen ze nog niet zo veel.

8 augustus 2018 om 15:01

Hoeveel geld heeft Ajax al op de bank? Als je 16 tot 20 miljoen trekt voor een huis-tuin-en-keukeninternational als Blind, dan heb je toch niet het idee dat direct cashen de hoofddoelstelling is van Ajax wel? Bovendien, op megatalenten als De Ligt en De Jong verdien je volgend jaar ook wel en in het geval er prijzen worden gewonnen zelfs meer.

Als die bedragen werkelijk waar geboden worden kan je niet weigeren. De gekte kan niet doorgaan

8 augustus 2018 om 11:22

De gekte gaat door als je meewerkt aan dit soort bedragen.

8 augustus 2018 om 11:28

Nee hoor. De gekte wordt dan juist erger. Iedereen weet dat je met een flink zak geld bij Ajax moet komen om een speler los te weken.

8 augustus 2018 om 11:32

Hoezo kan je dat niet weigeren? Volgens mij wordt er juist beschreven dat Ajax dat wel heeft gedaan!

8 augustus 2018 om 12:12

Waar heb je het in godsnaam over. Ajax is financieel juist zo gezond dat ze dit soort bedragen wel kunnen weigeren. Bod van barca op de jong was overigens wel bevestigd en dat de ligt voor 65 m zou gaan zou ik ook niet gek van opstaan te kijken. Bod op Neres was ook bevestigd. Als Ajax dit team samen houd zijn deze spelers volgend jaar echt niet minder waard. Sterker nog als Ziyech ervoor kiest in dit team te blijven schat ik de kans op een goede transfer komend jaar hoger in dan nu.

115 miljoen gekte als hun het deze seizoen goed doen kan ze misschien voor nog meer weg

Nog even de champions league afwachten en daarna voor nog net iets meer verkopen. Ajax kan heus wel wat moois er voor terughalen

8 augustus 2018 om 11:25

Stel Ajax gaat door ten koste van Luik, maar ze verliezen de laatste ronde. Dan zit je eigenlijk al in eind augustus, zie dan nog maar 'iets moois' te vinden. Echt wel lastig hoor.

8 augustus 2018 om 11:28

Misschien niet, maar ik denk dat ze allang een back-up lijstje hebben en hier en daar al een lijntje aan het uitgooien zijn.

8 augustus 2018 om 11:59

Het zou zelfs ook zo kunnen zijn, dat mocht Ajax een hele grote kans hebben op plaatsing. (bijvoorbeeld doorgaan tegen Luik, en thuis tegen Kiev of Praag ruim winnen.. ) Dat Ajax zelf nog een grote transfer doet zelfs Voor Neres daadwerkelijk verkocht is. Als Ajax zich namelijk plaatst krijgen ze gegarandeerd weer 14miljoen aan inkomsten ofzo. Ik denk niet dat Ajax dit keer Neres verkoopt, zonder een vervanger op het oog te hebben.. en zie Ziyech, misschien wel al hebben binnengehaald voor je bereid bent Neres te verkopen.

Voor De Ligt ook beter om te blijven. Bij Ajax heeft hij elke week een basisplaats en hij kan misschien in CL zich nog beter ontwikkelen. Volgend jaar is de tijd rijp voor een vervolg stap voor hem. Voor Ajax is het trouwens ook te hopen dat Ziyech nog vertrekt. Ziyech loopt nu alleen maar de ontwikkeling van Frenkie De Jong, Eiting en Van de Beek in de weg. Voor een goede doorstroom is het dus te hopen dat er een bod op Ziyech komt.

8 augustus 2018 om 13:37

Ziyech loopt ‘alleen maar’ de ontwikkeling van die jongens in de weg? Vergeet je dan niet dat hij toevallig vorig jaar met afstand de beste speler was? Het is toch geen vooruitgang als jaarlijks de beste vertrekt om plaats te maken voor jongeren, die vervolgens ook weer weggaan zodra ze goed zijn?

Je bent wel gek als je t niet doet. Ondanks dat Ajax de laatste jaren al goed heeft gespekt aan de uitgaande transfers. 65 miljoen voor een 19 jarige speler is absurd. Ik zou hem nog voor ze inpakken en een strik erom heen.
Nu maar hopen voor Marc dat ie er volgend jaar hetzelfde of meer voor kan krijgen dan.

8 augustus 2018 om 11:44

Dit zijn altijd leuke berichten. Denk je nu echt zelf dat Ajax 65 miljoen weigert voor een 19 jarig talent?
nadat ze volgens de Telegraaf vorig jaar 50 voor Dolberg hebben afgewezen. (wat volgesn mij ook nergens bevestigd is). Dat risico kun je tohc niet lopen, Dolberg is sindsdien alleen nog maar geblesseerd geweest. Misschien scheurt De Ligt wel een kruisband, dan is er dus 65 miljoen in rook op gegaan. Die gok gaat ook Ajax niet nemen. Als ze de CL mislopen zijn ze ook gelijk 10 miljoen minder waard..

8 augustus 2018 om 12:02

Al scheurt een De Ligt zijn kruisband, en komt ie redelijk weer op niveau. Is hij nog zo jong dat er altijd wel 40+ geboden zou worden.. Wie 3 jaar geleden zei dat Ajax 40 miljoen voor De Ligt zou krijgen had je niet geloofd. Dan alsnog 25 miljoen minder maar goed, het blijft idd een gok. Kan ook zomaar zijn dat al zijn medespelers een miljoen of 2 meer waard worden omdat Ajax hoge ogen gooit.

Wat we zonder De Ligt misschien toch minder zouden gaan doen.

Goed gehandeld door ajax. Die jongens zijn er nog niet klaar voor om ajax te verlaten. Hopen op champions league voetbal en dan minuten maken, dat is nu belangrijk voor deze jongens.

Ahja.

De zogenaamde biedingen. Net als het bod van Monaco op Dolberg van vorig jaar. Dit zijn louter geruchten en niks van bevestigt. Hier kan je dus niks mee.

Als iemand daadwerkelijk 50 en 65 miljoen zou bieden op deze twee spelers, waren ze allang weg. Het is voor Ajax onverandwoord dat soort bedragen te weigeren.

Wat nog lachwekkender is, is dat Barca van Pogba weer naar de Jong gaat. Pogba zou er meteen staan en de Jong zou moeten wennen. Lijkt me dus niet dat ze onder de zelfde omschrijving vallen binnen het scoutingsapparaat van Barca.

8 augustus 2018 om 11:24

Je komt echt over als een wijsneus. Als Ajax dit beweert of het nou wel of niet waar is, dat mag jij lekker bepalen. Maar ik geloof echt dat er serieuze biedingen zijn. Of geloof jij alleen als een club dat meld? Je wilt niet weten wat er achter de schermen allemaal wordt gedaan. Niet alles komt in de media en De Ligt en Frenkie zijn gewoon populaire talenten.

Het is helemaal niet onverantwoordelijk. Ajax heeft 150 miljoen op de bank. Wat wil je dan? Meer geld en geen sportieve verbetering? Als Ajax geen prijzen pakt dit jaar ben jij de eerste die Ajax erop af rekent. En Feyenoord als voorbeeld gebruikt waarom zij wel prijzen pakt en Ajax niet.

8 augustus 2018 om 11:32

@jason:
Naja kom op 50 miljoen op Frenkie is echt niet te weigeren. En met alle respect waarom zou iemand 50 miljoen voor hem bieden? Ik vind hem geweldig hoor hele leuke speler, maar voor 50 kan je echt wel iets beters krijgen zelfs in deze markt.

En het is waar wat hij zegt over Monaco toen. Dat bleek ook nooit te zijn geboden, maar kwamen ook de Nederlandse kranten/bladen mee.

De Ligt moet je hoe dan ook nog behouden misschien nog zelfs wel 2 jaar. Maar 50 voor de Jong zouden ze hoe dan ook moeten pakken!

Ik geloof hier eerlijk gezegd ook bar weinig van.

8 augustus 2018 om 11:38

@capis

Je kan altijd een betere speler halen. Maar je kan moeilijk in een korte tijd een nieuwe speler halen. Die gewend is aan Ajax, stad, cultuur en het team en alles er om heen. Het is toch fijner als Frenkie zelf blijft. Maar waarom zal je een punt gelijk willen halen of Dolberg wel of niet geboden wordt? Wat doet dat er nou aan toe? Ajax is een populair merk. Buitenlandse clubs zijn lyrisch over Ajax spelers. Dit is een prachtig iets ze hebben niet voor niks 150 miljoen op de bank. Daar moet je wel iets voor hebben gedaan. Dat lukt niet met matige spelers die gescout worden of opgeleid worden.

8 augustus 2018 om 11:38

Ajax beweert niks. Voetbal International beweert dit. Dus het is gewoon een journalistiek trucje. je hebt inderdaad gelijk dat niet alles in de media komt. Dat betekent dat het dus ook niet bij VI komt. Toch publiceren ze het.

Waarom het onverantwoordelijk is? Je verdubbelt je eigen vermogen op de bank en je kan prima goede vervangers halen en geld overhouden. Ik denk dat je zelfs 3 a 4 directe versterkingen kan halen. Dan ga je er sportief dus opn vooruit. Want zeg nou zelf, wat heeft zo'n De Jong nou exact gepresteerd dat men heb op meer dan 50 miljoen inschat?

Helaas erg jammer dat jij meent te weten dat ik als eerste Ajax zou afrekenen en dat met Feyenoord zou vergelijken. Ik kan dan niet anders concluderen dat jij te weinig van mijn reacties leest om te merken hoe ik reageer.

Verder ben ik gewoon realistisch, als jij dat als wijsn eus wilt bestempelen, moet je dat vooral doen.

8 augustus 2018 om 11:39

Er zijn natuurlijk veel betere en ook wel voor 50 miljoen maar die komen niet naar de eredivisie Tadic en Blind zijn echt uitzonderingen denk ik ,

8 augustus 2018 om 11:43

@gloryunited

Waarom verkocht Feyenoord Jorgenson niet? Weet zeker dat je voor 20 miljoen een betere een spits kan vinden. Dan hebben ze toch ook meer vermogen uit eindelijk? Nee ze verkopen hem niet, omdat ze sportief graag succes willen hebben en met Jorgenson zou de kans groter zijn.

8 augustus 2018 om 11:45

Ze verkochten Jorgenson niet omdat (volgens berichtgeving) er
A. niet genoeg geboden werd.
B. Er gegokt werd op een goed WK en dus meer geld.
C. Niet zeker was of Van Persie door zou gaan.

Helaas speelde Jorgenson niet goed en speelde ook geen goed WK. Dus dan vervalt de Interesse.

8 augustus 2018 om 11:51

@gloryunited

Dus weggegooid geld. Een TD heeft toch betere inlevingsvermogen als een supporters. Jorgenson is op leeftijd, verwacht ook niet met zijn potentie dat hij ineens miljoenen meer zal op leveren. Feyenoord had hem moeten verkopen denk ik.

8 augustus 2018 om 11:53

@jason:
Dat alles wat er staat in de kranten over biedingen op ajax spelers dus niet altijd waaris.

Frenkie hoef je niet eens beter te halen. Je hebt al beter in huis. Waarom Ziyech wel willen laten gaan maar deze jongen niet? En waarom bied niemand voor Ziyech meer dan 30 (wat Ajax wil) en voor hem wel 50+?????

Die 150 op de bank is keurig, maar is nou niet echt met toppers geweest. Wie van deze top verkopen de afgelopen 2/3 jaar is nou echt een sterkhouder geworden in het buitenland? (sanchez dan ja)

Maar gaat daar even niet om, maar ik zeg ook de Ligt moet je houden die kunnen ze niet 1,2,3 vervangen. Maar de Jong is wel degelijk op te vangen zelfs met de huidige spelers nog wel. Dus daarom geloof ik dit echt niet.

8 augustus 2018 om 11:54

Dat het weggegooid geld is, zijn jouw woorden. Ik heb me daar niet over uitgesproken.

Maar de gok heeft wellicht verkeerd uitgepakt. Dat kan wel eens gebeuren. Niet voor niets is er veel kritiek op van Geel. Maar dat is verder niet relevant voor dit topic

8 augustus 2018 om 11:57

@capis

Ziyech wilt weg en De Jong wilt een jaar blijven vandaar. Dat Ajax niet Frenkie laat gaan en hij is eerste jaar basis. Je laat toch niet direct een talent na een seizoen gaan. Dat is toch geen voorbeeld voor andere of wel? Ik moet nog maar eens zien of Feyenoord of PSV zo kapitaal als dat op hun bank krijgen. We doen ook net of het heel makkelijk is het opleiden en het verkopen daarvan. Ajax moet iedereen behouden en sportief hun plicht te doen. 4 jaar geen prijzen kan niet voor een topclub.

8 augustus 2018 om 12:05

Ik snap niet dat Barcelona jou dan nog geen contract tot scout heeft aangeboden.het is in dit geval niet Ajax die het de wereld wilt doen geloven.. Spaanse kranten vragen bijvoorbeeld Xavi om zijn mening.

8 augustus 2018 om 12:09

@jason:
Wat hebben PSV en Feyenoord hun kapitaal er mee te maken?!?!!? Geloof dat het over biedingen gaat op 2 Ajax spelers....

Ja ziyech wil gaan en Frenkie wil blijven.. Frenkie gaf zelf al aan dat Barca wel heel mooi zou zijn. Maar dan alsnog waarom zou de 1 dan zoveel meer waard zijn dan een meer dragende speler al?

Ik hoef bij Feyenoord ook helemaal geen 150 miljoen op de bank! Wat heb je daar aan?

8 augustus 2018 om 12:34

Met 150m op de bank heb je de zekerheid dat je voorlopig niet weer in de ellende komt. Daarbij als je dan wederom spelers verkoopt, kan je bijna elke euro daarvan volledig spenderen. Je hebt immers toch ruim al voldoende op de bank. Hierdoor koop je sneller buitenkansjes.

8 augustus 2018 om 12:36

Jasonrhijn, je gelooft toch niet dat ze een bod van 50 miljoen wegschuiven voor de jong? Hij is niet eens echt basisspeler.. plus het middenveld probleem is direct opgelost.. maar waarschijnlijk zullen mensen dit onzin bericht in de toekomst eindeloos blijven herhalen als harde waarheid.. het is niet anders..

8 augustus 2018 om 11:27

Het verschil zit het ‘m in de berichtgeving. Dat bod van Dolberg kwam niet uit een betrouwbare bron. Deze wel.

8 augustus 2018 om 11:28

Inderdaad, de geruchten over biedingen van 50 miljoen etc. vliegen je om de oren echter bevestigd door een club is dit nog nooit en de realiteit schetst ook een ander beeld.
Vooralsnog is Kluivert weggegaan voor een leuk bedrag maar that's it. Bij Ziyech was AS Roma er ook snel bij om door te schakelen naar Pastore toen die vrij kwam.

Van Pogba terug naar de Jong lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk. Net zou waarschijnlijk als dat Barca even 50 miljoen gaat aftikken voor hem.

8 augustus 2018 om 11:32

Waarom kun je die bedragen niet weigeren als je geld genoeg hebt?
De kans dat ze volgend jaar niks meer waard zijn is niet zo groot. De ligt heeft al lang bewezen geen eendags vlieg te zijn

8 augustus 2018 om 11:39

Ik snap niet waarom zo'n groot deel van de mensen blijft roepen dat het onverantwoord is om dit soort hoge biedingen te weigeren. Ajax is een voetbalclub met sportieve ambities, dan wil je niet je hele elftal verkopen omdat er toevallig aan getrokken wordt en er leuke bedragen op tafel komen. Ajax heeft die spelers nodig. Al je spelers verkopen, dát is pas onverantwoord. En wie zegt dat De Ligt en De Jong volgend jaar minder waard zijn? Dan kun je als Ajax toch nog beter gewoon in elk geval een jaar langer van hun kwaliteiten gebruik maken?

8 augustus 2018 om 11:42

voor 115 miljoen kan je minstens 3 spelers halen die je basiself versterken. Dus dan ga je er sportief op voorruit.

Denk je zelf dat de Ligt voor nog meer weg gaat als de duurste verdediger al 85 miljoen kost. Geen enkele club trapt erin om dat bedrag te naderen voor een speler van een club uit de eredivisie.

8 augustus 2018 om 11:50

Omdat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is. Verder kan ik er nog meer redenen aan toevoegen maar dit is de belangrijkste. Je kan het namelijk niet verantwoorden tegenover de aandeelhouders.

8 augustus 2018 om 12:10

3 spelers halen die je basiself versterken, maar je laat er 2 gaan?
Kortom, je Moet elke euro van die 115 miljoen investeren.
Dan dus 2 spelers vinden die minimaal gelijkwaardig aan De Ligt en De Jong zijn, en dan nog een speler kopen die iets toevoegt (dus versterkt) aan dit Ajax?
Misschien kan je daar idd een heel goed rechtsback van kopen, maar je koopt nu niet zomaar een vervanger voor De Ligt of De Jong.

Daarbij zou Ajax nooit alle 115 miljoen van die twee uitgeven.

Sowieso, als er ergens een verdedigend talent als De Ligt loopt, die betaalbaar was voor Ajax dan had die momenteel ook wel alle interesse van allerlei clubs genoten. Werd dan dus wsl meteen onhaalbaar.

8 augustus 2018 om 12:19

Ajax keert niet of nauwelijks rendement uit maar herinvesteert winst in het bedrijf. Het aandeel van Ajax is dan ook vrijwel gelijk gebleven sinds de beursgang. De pluskanten van het weigeren van zo'n bedrag (grotere kans op sportief succes, meer draagkracht in de selectie bij calamiteiten, potentieel waardevermeerdering bij aanblijven) zijn geen slechte argumenten om de aandeelhouders ervan te overtuigen, zeker gezien Ajax financieel kerngezond is. Als de situatie nou erbarmelijk zou zijn en ze zouden het weigeren, dan kan ik me voorstellen dat aandeelhouders in opstand komen.

8 augustus 2018 om 15:18

Dat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is, zegt eigenlijk niet zo veel. De aandelen Ajax zijn voor zover ik weet vooral in handen van fans die zo voor een klein stukje eigenaar zijn van de club. Gewoon een stukje sentiment dus. Er is geen hond die die aandelen koopt om er rijk mee te worden, ze leveren weinig op en iedereen weet dat. Ajax hoeft dus ook niet per se bedrijfsmatig enorme winsten te maken om de aandeelhouders tevreden te houden, want de aandeelhouders zijn gewoon fans, en die willen vooral een gezonde voetbalclub zien. Het zegt ook genoeg dat Ajax bijvoorbeeld een jaar geleden enorme winsten kon rapporteren, maar er op de beurs vrijwel geen reactie was in de aandelenkoers van Ajax (+1,3 procent maar). Het zijn geen aandelen waar flink in gehandeld wordt.

Sterker nog: ik las dat het Amerikaanse Invesco (de enige uitzondering op de regel die ik kon vinden) grootaandeelhouder in Ajax geworden is, juist omdat er zoveel groeikapitaal op het veld staat (en de aandelen daardoor eigenlijk ondergewaardeerd worden). Geloof mij, iemand als De Ligt wordt voorlopig echt niet minder waard hoor, dus laat hem nog maar lekker bij Ajax blijven ballen, dat vinden de aandeelhouders geen enkel probleem. Cashen is op zich leuk, maar dan moet je weer nieuwe spelers kopen en maar hopen dat ze het goed gaan doen en dat er chemie ontstaat. Dat kost sowieso tijd, kost punten, kost kampioenschappen, en dat vinden de aandeelhoudende fans dan weer niet leuk.

8 augustus 2018 om 15:30

@bapfr
Ajax heeft weinig te verantwoorden tegenover de aandeelhouders.
Ten eerste wordt er toch niks uitgekeerd aan aandeelhouders, dus waarom zouden die zich druk maken om de winst.
Ten tweede zijn de aandelen, net zo als bijna alle voetbalaandelen, verkocht aan mensen/instanties die hier emotionele waarde aan hechten.

8 augustus 2018 om 11:45

Helemaal met jou eens Gloryunited. Alsof De Jong en Pogba hetzelfde spelersprofiel hebben lachwekkend gewoon. Zet ze eens fysiek langs elkaar en je ziet gelijk dat dit twee totaal verschillende spelers zijn.

8 augustus 2018 om 11:46

Waarom is dat onverantwoord dan om zoiets te weigeren? Ajax is toch een voetbalclub dat zijn beste spelers graag wil houden? Ajax heeft geen schulden en genoeg geld op de bank staan toch? Leuk man extra geld, je haalt er echter niet een speler voor terug die meteen in het team past. Niets onverantwoords aan om dit binnen te houden.

8 augustus 2018 om 12:23

- Als iemand daadwerkelijk 50 en 65 miljoen zou bieden op deze twee spelers, waren ze allang weg-

Zelf wijzen naar VI dat je met zulke berichten niks kan en dan zelf doen alsof jij weet hoe het precies zit.

Voor jouw informatie. Ajax wilde ook het bod op Sanchez, van 40 miljoen, weigeren. Ajax bood hem een contractverlening aan, maar hij wilde per se weg.

Ajax kan dus wel degelijk zulke biedingen weigeren. Beide spelers liggen nog 4 jaar vast en Overmars vind het sportieve aspect het meest belangrijk en als de jongens niet een enorme dip krijgen, zal de waarde ook niet dalen.

8 augustus 2018 om 13:08

Ook bij Barcelona kunnen ze hun geld maar een keer uitgeven.

Ajax is m.b.t. de financiele huishouding nu al de gezondste club in Europa. Natuurlijk is 100 miljoen een hoog bedrag, en ongeveer de begroting voor een jaar. Maar er is geen enkele andere club (i.i.g niet een van enige naam) die meer dan de volledige jaar begroting in cash op de bank heeft staan. Dus wat moeten ze dan doen, 2 of 3 keer de volledige jaar begroting op de bank zetten? Dat is misschien wel net zo onverantwoord als deze bedragen niet accepteren.

8 augustus 2018 om 14:02

Het ligt eraan van welk medium dergelijke geruchten komen. De clubwatchers van VI schrijven geen nonsens op, dus jij kan hoog en laag springen, ik geloof dit bericht.

Lachwekkend is dat VZ een Catalaans bericht ovr Pogba/de Jong gaat vermengen met een bericht van het betrouwbare Vi.

Lachwekkender nog(kan dat?), is dat jij postbode Pogba gaat vergelijken met balviruoos Frenkie de Jong; dat zijn totaal verschillende types. Hoezo zou Pogba er meteen staan en Frenkie de Jong moeten wennen, terwijl juist postbode Pogba zou moeten wennen om de bal het werk te laten doen; iets wat hij niet gewend is.

8 augustus 2018 om 14:22

Doncoxxx

Wel leuk dat jij Pogba een 'postbode' noemt. Als ik nou juist één kritiekpunt zou willen noemen in het overigens (vind ik) piekfijne spel van Frenkie de Jong, dan is het wel dat hij eens moet leren om minder ballen te brengen en meer de bal het werk te laten doen. Dat is ongeveer zijn grootste verbeterpunt, in een speler die verder alle kenmerken heeft van iemand die een topspeler zou kunnen gaan worden.

Kijk nog maar eens goed naar Frenkie! Zijn grootste kracht ligt in het feit dat hij uit het niets spelers, met de bal aan de voet, voorbij kan dribbelen. Dat is op zichzelf een behoorlijk unieke kwaliteit, die niet heel veel spelers bezitten. Veel spelers kunnen heel goed wegdraaien van een speler, of ze op snelheid uitspelen. Maar echt een speler voorbij dribbelen is een gave. In Nederland is Ibrahim Afellay de laatste speler die ik ken die deze kwaliteit bezat. En als ik me hem herinner was de grootste kritiek die hij kreeg altijd dat men hem een 'postbode voetballer' vond. Haha, dus zo zie je maar, kennelijk past dat bij het type spel.

8 augustus 2018 om 14:46

Ik weet waar jij op doelt, maar dat ligt volgens mij aan de positie waarop Frenkie speelt. Wanneer Frenkie als CV wegdraait tussen soms 2, 3 of zelfs 4 spelers in(zoals alleen Xavi en Messi kunnen), en 10, 20 of zelfs 30 meter pakt, dan versnelt hij het spel wel degelijk. De pass die volgt gaat ook loodrecht. Het ligt erg aan de situatie waarin Frenkie zich begeeft of hij loopt of direct speelt. Helaas speelt hij bij Ajax tot nu toe CV of Cvm, omdat keizer en EtH voetbal van achteruit willen zien. Ik zou hem liever als AM zien

ik snap ook de vergelijking die je wil maken. Maar in mijn ogen is het verschil met Afellay, van Bommel uit zijn PSV periode, en Pogba, dat ze het veld overstaken zonder plan. Ze zagen een gat en daar gaan/gingen ze in. Het snelle wegdraaien tussen 4 spelers in en de balvastheid van de Jong missen ze ook.

Ik meen te weten wat Barcelona met Frenkie wil, namelijk in de Xavi rol. Dan krijgt hij de bal verderop in het spel, dan hoeft hij ook niet meer te lopen met de bal, want die bal kan direct naar Messi of Suarez. Hier kan je Pogba echt niet voor gebruiken.

Anderzijds is het nog maar de vraag of Barcelona naar het type spel van het tijdperk Xavi Iniesta terug gaat. Wellicht is het wishful thinking van 'sport' en is Pogba een betere optie in het nieuwe 4-4-2 wat men daar vaak speelt(jc draait op in zijn graf )

8 augustus 2018 om 14:54

Pogba heeft het balgevoel en techniek van de absolute wereldtop. Daarnaast een geweldig schot. Dat hij niet altijd de juiste keuze maakt en liever dribbelt is nog geen enkele reden om hem postbode te noemen.

Die bal op Mbappe in de finale van het WK, was grandioos. Heb ik de Jong nog nooit zien doen.

9 augustus 2018 om 13:01

Doncoxxx

Om misverstanden te voorkomen, ik beoordeel Frenkie als middenvelder en niet als CV. Hij is natuurlijk helemaal geen CV. Maar, het is natuurlijk zo dat hij oner Keizer én Ten Hag als CV moest spelen. Deels omdat er op het middenveld geen plek was voor hem, en Ten Hag hem daardoor toch kon opstellen en deels omdat Ten Hag graag een speler wil vanuit de defensie die de opouwcapaciteiten heeft van een middenvelder. Om het voetbal van achteruit te laten plaatsvinden.

En ik snap ook nog wel dat het voor een speler met de techniek en het inzicht van Frenkie nu eenmaal simpeler is om vanuit de positie van een CV, met meer ruimte en tijd, te spelen dan als middenvelder. En met meer ruimte is het ook 'relatief eenvoudiger' om mensen uit te spelen/ze voorbij te dribbelen. En dát is natuurlijk wel een grote kwaliteit van Frenkie, dat hij gewoon met bal aan de voet een speler voorbij kan spelen. Soms twee of zelfs drie tegelijk.

Maar ik had, als ik vergelijk met Ibi, echt alleen Frenkie als middenvelder voor ogen. Dan maakt het ook niet eens zoveel uit of je Frenkie als CVM (mijn voorkeur!) laat spelen of als AM. Ibi speelde bij PSV ook op beide posities. Onder Hiddink vooral als rechtshalf, onder Rutten veelal als controleur (in een 4-2-3-1 systeem).

En dat Ibi het veld overstak zonder plan, dat herken ik niet zo. Mijn viel juist altijd op dat hij juist zo slim was meestal door mensen naar zicht toe te trekken m dan met een simpele pass die spelers uit te spelen en het spel te verleggen naar waar de ruimte was.

Enfin, Van Bommel was en is een totaal andere type speler. Dat is meer de echte controleur die, naast een type Ibi/frenkie, zorgt voor balans en rust, zodat juist de meer creatieve man voor de oplossingen kon zorgen. Overigens, los daarvan, vond ik vind ik wel dat Van Bommel wat dat betreft onderschat werd en wordt. Van Bommel kon natuurljik meer met een bal dan menigeen denkt. Hij was en is nooit een begaafd technicus als Frenkie/donny/ibi, maar echt een speler die een uitstekende functionele techniek heeft. En een fenomenaal rechterbeen. Uitstekend schot, uitmuntende passing. Van Bommel legde als het moest de ballen ook op de stropdassen van spelers over vijftig meter neer of het niets was. Maar vor het verfijde werk was Van Bommel minder gswchikt. Maar dat compenseerde hij met een werklust en fysieke kracht die zijn weerga niet kende. DIn duels met Roy Keane, Patrick Vieira en Steven Gerrard bleef Van Bommel vaak fier overeind. Nou, dat zie ik Ibi, Frenkie en Donny niet doen, zeg maar!

Ieder zijn kwaliteiten. Met elf Ibi's en Frenkies win je ook geen oorlog!

Dus Ajax heeft transfers van bij elkaar 155 miljoen afgewezen? Dat moet haast wel een record zijn!
Bizar dat een NL club dit afwijst en daar blijkbaar de mogelijkheid tot heeft.

Spreekt wel een mega ambitie uit!

8 augustus 2018 om 11:28

Dit is een mooi compliment naar Ajax. Gister in de voorrondes zag je dat Ajax veel werk aan de winkel heeft op team niveau. Maar thuis moeten we winnen van Luik. Vervolgens moet je daarna nog 2 wedstrijden spelen. Maar als je het team bij elkaar houdt krijg je betere kwaliteit. Ajax liet keer op keer betere spelers gaan. Hierdoor kreeg Ajax een probleem. Niet op tijd de juiste spelers kunnen terug halen en het team was niet op elkaar ingespeeld. Daardoor liep Ajax punten mis, wil niet zeggen dat ze dit seizoen niet kan overkomen. Maar het beleid is wel iets waar je als supporter je in kan vinden.

We zijn weer in het land van fabeltjes, Bod van 65 en 50 miljoen?
Als die bedragen daadwerkelijk geboden zouden zijn (wat ik niet geloof) dan zouden ze ingepakt en met strik erom op weg zijn naar die zogenaamde clubs want dat zijn ze bij lange na niet waard, en hebben zich niet eens bewezen nog.

Het zal eerder zijn dat ze voor die 2 samen tussen de 50 en 65 miljoen geboden zullen hebben.. het is maar net wat voor sensatie je wil schrijven.

Ik geloof het gewoon niet. Ajax wil graag de CL halen omdat het sportiefst het hoogst haalbare is het is financieel aantrekkelijk. Als ze een speler zoals de Jong voor 55 miljoen kunnen verkopen dan boeit heel het financiã«le plaatje van de CL niet. Dat is gewoon 50 miljoen pure winst. Welk beursgenoteerd bedrijf zou dat afwijzen..

8 augustus 2018 om 11:33

Een beursgenoteerd bedrijf met een behoorlijke achterban waarvan ze het niet boeit hoeveel geld ze op de bank hebben, maar gewoon goed voetbal willen zien en een kampioenschap.

8 augustus 2018 om 12:17

Ben ik meteen met je eens. Als het waar is hanteren ze een goed beleid. Maar de Jong voor 55 miljoen verkopen.. geloof gewoon niet dat ze daar nee tegen zeggen. Is puur een gevoel. Elke speler is te koop ook al zegt de club dat ze niks meer verkopen.

8 augustus 2018 om 12:40

Maar het is niet zo dat, NU De Jong niet verkopen per definitie een verlies van 55 miljoen is.. Wie weet is hij volgend jaar 65 of maar 35. Dat is de vraag.
Maar als je met hem in de ploeg wel een succesvol seizoen kan hebben. Gaat hij in ieder geval (mits hij geen blessures krijgt) niet zo snel meer zakken tot onder de 45 miljoen. Een hele grote zak geld krijgt Ajax volgend jaar wel met de uit-loop die er gaat komen. Maakt niet uit wat welke spelers nu ongeveer op zal leveren maar dat bedrag ligt volgend jaar zomer zomaar eens boven de 150,- (heel magertjes gecalculeerd, daar De Ligt en De Jong nu al 110 zouden zijn.)

8 augustus 2018 om 12:42

Eens dat elke speler te verkopen is, maar gezien de timing snap ik Overmars heel goed. De Ligt is momenteel niet meer op te vangen door een reservespeler en een nieuwe aankoop is ook maar de vraag of die er meteen kan staan, en voor een redelijke prijs te halen is. In mindere mate geldt dit ook voor Frenkie. Zodra je deze twee spelers verkoopt loop je tegen dezelfde scenario aan waarbij je je sterkhouders kwijtraakt, en niet tijdig een vervanger kan halen. De fans zullen dan ook niet met een gerust hart het nieuwe seizoen ingaan. Dat optimistische gevoel wat er nu heerst met de aankopen plus het team wat er al staat, moet je in stand houden bij de achterban.

Ajax zal kwaliteit in huis moeten houden, aangezien de prijzenkast onder het stof zit. En daar gaat het uiteindelijk toch om.

Ik geloof er helemaal niks van. Frenkie de Jong heeft niks gepresteerd, is geen belangrijke schakel in je elftal en dan ga je daar een bod van 50 miljoen voor weigeren. Alsof je ooit nog een vergelijkbaar bedrag gaat krijgen. Nog 3 van zulke wedstrijden als gisteren en de hype is voorbij. 65 miljoen voor de Ligt klinkt ook niet als een bedrag dat je kan weigeren.

8 augustus 2018 om 11:36

Dit zijn totaal bedragen die ver boven de begroting van de club ligt, dat kan je financieel helemaal niet weigeren.

Geloof er ook niks van

8 augustus 2018 om 11:52

Natuurlijk kun je dat wel weigeren. De enigste die gebaat is dat Ajax zulke bedragen kan incasseren is de belastingdienst. Ajax maakt elk jaar positieve cijfers. Het sportieve gaat nu eindelijk is voor tenopzichte van het finaciele.

8 augustus 2018 om 12:11

Puur financieel gezien is dat onverantwoord, dat is 50miljoen mislopen bij 2 blessures.

50 miljoen... goed voor 50% van je begroting of ruim 6 jaar hoodsponsor deal.

Nogmaals totaal onverantwoord om daar risico's mee te nemen en je kan dat geld gewoon investeren hoor zoals het hoort bij een voetbalclub.

8 augustus 2018 om 12:48

Ik maak me (met de huidige vooruitzichten) niet zo'n zorgen hoor...
Volgend jaar komt er bij Ajax een miljoentje of 125 tot 200 binnen.
Daarbij hebben we al een enorme bankrekening en liggen de sponsor contracten langdurig vast.

8 augustus 2018 om 14:27

Tulpen

Even wat nuance in de opmerking dat Ajax 'elk jaar positieve cijfers' maakt. Operationeel gezien is dat niet zo. Daarin draait Ajax of net break even, of er wordt een klein verlies gerealiseerd, zoals over het afgelopen seizoen. Feitelijk heeft Ajax nog net ietsje meer uit per seizoen dan het binnen krijgt per seizoen.

Want vergeet niet, transferwinsten- of verliezen zijn per definitie niet structureel. Dat zijn incidentele bedragen. Jij denkt, zoals wel meer mensen hier, dat een eigen vermogen een soort banksaldo is waar je naar gelieven geld vanaf kunt halen wanneer je dat wilt, maar dat is niet zo. En dat weten de directeuren en commissarissen van Ajax maar al te goed. Dus vandaar dat zij weleens dingen doen die gewone fans maar niet begrijpen. De bestuurders van Ajax hebben namelijk verstand van en inzicht in de cijfers. Doorgaans hebben fans dat totaal niet. En dan krijg je dus dat fans niet kunnen volgen waar bestuurders mee bezig zijn. Maar dat ligt aan die fans, niet aan die bestuurders die gewoon het beste doen voor de club.

8 augustus 2018 om 11:36

Je mag natuurlijk geloven wat je wil maar als een club voor Virgil van Dijk 85 miljoen betaalt dan vind ik 50 miljoen voor Frenkie de Jong opeens een stuk geloofwaardiger.

8 augustus 2018 om 12:03

Transfer bedragen hebben niet enkel met talent te maken. Van Dijk had een duur langdurig contract wat afgekocht moest worden, een transfer bedrag wat terug verdient moest worden plus een winst.

Als Van Dijk bij Ajax had gespeeld had die echt geen 85 miljoen gekost, nog niet eens de helfd, bij lange na niet zelfs.

50 miljoen voor de Jong is gekkewerk, dat zijn bedragen waavoor Keita, Fabinho, Jorginho gehaald zijn die in grotere competities spelen bij grotere ploegen met duurdere contracten.

Totaal ongeloofwaardig. Zie een toekomstige topper in hem maar hij zit nog lang niet op het niveau van de spelers die ik net opnoemde die voor gelijkwaardige bedragen zijn gekocht deze zomer.

8 augustus 2018 om 19:23

Waarom zou je niet een vergelijkbaar bedrag krijgen? Het is niet zo dat Frenkie en De Ligt er volgend jaar opeens niets meer van kunnen. Als ze 3 hele goede wedstrijden spelen in de CL of EL, dan krijg je er misschien nog wel meer voor.

VI meestal redelijk betrouwbaar, maar zonder dat de clubs er bij genoemd worden is het meestal lastig om te bedenken hoe serieus dit nou is. Of dat er slechts sprake is van tussenpersonen en geruchten. Net als bij dat "bod" op Dolberg toen.

Ik geloof hier niks van. 50 voor Frenkie. Dan zou Mbappe 900 miljoen waard moeten zijn Philipe Coutinho 600 miljoen. De markt is gek maar niet zo gek. Verder moet Ajax gewoon verkopen bij zulke bedragen. Als je die twee bedragen bij elkaar optelt kom je uit op een bedrag dat ongeveer even hoog is als je complete begroting. Dat is serieus geld. Ik geloof hier weinig van.

8 augustus 2018 om 11:43

Ajax moet helemaal niets want de club bepaalt of een speler weg mag of niet en als je een beetje wil aanhaken bij de subtop dan geef ik de club groot gelijk ze hebben geld genoeg , en al krijg je 100 miljoen binnen voor die twee wordt je er weer zwakker op en wat moet je met een zak geld ? ik heb om met Cruijff te spreken ik heb een zak geld nog nooit kampioen zien worden wel een club .

8 augustus 2018 om 12:12

Aansluiten bij welke subtop als ik vragen mag? Meer dan structureel kampioen worden en de nummer 3-4 van de CL groep worden is voor clubs uit de Eredivisie het hoogst haalbare hoor. Ze hebben geld zat ja maar dat hoeft ook niet veel te betekenen. In de voetbalwereld is alles en iedereen te koop voor de juiste prijs. Dat weet ik en dat weet jij. En wanneer je twee spelers uit de Eredivisie kan verkopen voor bij mekaar circa 110 euro moet je dat gewoon rennend doen. In geval van Frenkie de Jong hoeven ze niet eens een vervanger te halen en in geval van De Ligt mischien ook niet. Zelfs zonder deze twee is Ajax de gedoodverfde titelkandidaat op basis van kwaliteit.

8 augustus 2018 om 12:52

Structureel tot de 1/4finales mee doen in de Europa League.. Dat is ook aanhaken bij de Subtop.. Tegenwoordig wordt de Europa League steeds sterker.. Via de CL telkens 3e worden om de 1/4 finales van de EL te halen, met uitschieters tot de 1/2e of zelfs finale. Das toch prima zat?

Daarbij ben ik het met je eens dat De Jong wel het makkelijkst vervangbaar moet zijn in dit team. Simpelweg omdat er in NL toch geen vervangen van hem, met zijn spel rondloopt. Kom je al gauw op een ander type uit. En dan hebben we met Eiting al een jonge gozer rondlopen.

De Ligt daarentegen kunnen we dit seizoen onmogelijk missen. Schuurs is nog niet zo ver om hem op te vangen. Volgend seizoen ligt dat allemaal weer anders.

8 augustus 2018 om 19:27

@storing, waarom is dat in godsnaam het hoogst haalbare voor Nederlandse clubs? Leicester is toch ook gewoon kampioen geworden in Engeland? Een Nederlandse club kan best overwinteren in de CL. Ik word echt doodziek van die domme uitspraken. Doemdenken.

Als deze bedragen kloppen dan zou het het meest logisch zijn als Barca dat zou willen betalen voor de Jong en Tottenham Hotspur voor de Ligt als opvolger van Alderweireld. Maar zolang er geen clubs genoemd worden blijft het altijd een beetje speculeren...

Een bod dat de helft van je begroting betrekt kan je helemaal niet weigeren. Geloof er dan ook geen snars van. Waarom zou iemand 50 miljoen op De Jong bieden? Die jongen is 21 en heeft nog niet eens 20 wedstrijdjes in de basis gespeeld in de Eredivisie.

Natuurlijk geweldig als ze blijven.
Maar voor zulke bedragen moet je ze toch verkopen... En voor dat geld moet je toch wel vervanging kunnen halen.

VI neemt het schijnbaar niet zo nauw met de waarheid. Zullen ook wel meer krantjes moeten verkopen. Net alsof er een club is die 50 miljoen gaat betalen voor een speler van 21 die 20 wedstrijden gespeeld heeft, waarvan de helft niet echt overtuigend. Talent is prima, maar daar gaat niemand 50 miljoen voor neertellen. Dat soort beleid leidt binnen no time tot een faillissement of tot ffp uitsluitingen.

Goed gedaan, lekker weigeren die biedingen. Ik wil een Ajax zien dat de CL gaat proberen te winnen, ook als daar nog 2 a 3 jaar voor nodig is om serieus mee te doen.
Ajax is het gelukt in 1994-1995, in 1995-1996 deden ze weer mee en ik geloof oprecht dat het weer kan, Mbappe ontwikkelt zich ook als een raket, als Ajax dat gebeurd dat 3 of 4 van die 19 jarige talentjes een raketontwikkeling meemaken kan je ineens ver komen in de CL (zie de EL finale onder Bosz na een afslachting tegen Rostov)
Dan worden ze volgend jaar misschien weggekocht, maar jammer dan! Het zou prachtig zijn om echt mee te doen

8 augustus 2018 om 14:31

"ajax is het gelukt in 1994-1995, in 1995-1996 deden ze weer mee en ik geloof oprecht dat het weer kan,"

Moet je even zorgen dat het Bosman arrest wordt vernietigd, zodat spelers niet meer vrij kunnen gaan en staan waar ze willen, dat het Europees verdrag wordt opgezegd zodat de Knvb weer mag instellen dat er maar twee buitenlanders mogen worden opgesteld (heeft Ajax wel een uitdaging, want met Tagliafico, Onana, Tadic, Neres, etc. heeft Ajax dan veel teveel buitenlanders onder contract) en je moet zorgen dat de Uefa de hele opzet van de CL weer wegdoet en weer gewoon zoals vroeger open lotingen organiseert zonder plaatsing. Ook moet het grote prijzengeld weg uit de CL, want dat bevoordeelt de grote clubs ook nog.

Dan ongeveer heb je een level playing field (bijna) en dan kan je gaan hopen dat je medio jaren '90 nog een keer kunt herhalen. Zo niet, vergeet dan 1995 maar heel gauw!!

50 miljoen voor Frenkie de Jong? Zit het scoutingsapparaat daar continu aan de keta ofzo? Serieus, ik heb gisteren toch wederom niet ontdekt waar de hype nou precies om gaat bij deze speler die bij Willem II nog geen basisspeler was.

8 augustus 2018 om 12:08

Hij heeft bovenmatig veel techniek, spelinzicht en overzicht, hoog passingsratio, enzovoorts. In potentie kan hij een nieuwe Modric worden.

8 augustus 2018 om 12:37

Er zijn meerdere spelers met bovenmatig veel techniek, spelinzicht en overzicht. Als hij de nieuwe Modric kan worden en 50 miljoen waar is verwacht ik ook dat hij tegen het kaliber Standard Luik meteen er bovenuit stijgt. Dat deed hij niet.

8 augustus 2018 om 13:35

Naja dan zoeken ze toch lekker een andere speler. Blijkbaar ziet Barca wel iets in hem anders staat hij niet bijna dagelijks met zn kop in de Spaanse media. Dit is puur Nederlands volgens mij. Als supporter van een andere club druk maken over de waarde van een speler van Ajax. Ik vraag me serieus af of je dit in het buitenland ook hebt zulke onzinnige discussies op een voetbalsite. Want Modric stak er elke wedstrijd bovenuit toen hij nog in Kroatië speelde? Hou toch op! Ik vond Frenkie ook niet best gisteren maar wat je nu zegt slaat natuurlijk helemaal nergens op.

8 augustus 2018 om 19:29

Messi speelde niet heel goed op het WK, is hij nu ook niet meer de beste speler van de wereld?

Zie je nu in hoeveel onzin er in jouw berichtje staat? Frenkie speelde gister in een rol waarin hij niet kon uitblinken, maar hij speelde best goed. Een paar leuke dribbels en goede passing.

8 augustus 2018 om 21:11

Nee, er staat onnoemelijk veel bullshit in jouw post. Hoe vaak heeft De Jong laten zien dat hij het niveau is ontstegen in de Eredivisie? Hoe vaak was hij de dirigent van Ajax? Niet vaak. Dat verklaart ook waarom er veel Ajacieden zijn die net zo verbaasd zijn als ik.

Alleen De Ligt heb je de afgelopen jaren echt stappen zien maken. Zowel De Jong als Dolberg is het nog echt de vraag of die uberhaupt het niveau wat Ajax aankunnen en lijken weinig progressie te boeken. Bij Dolberg natuurlijk ook vanwege zijn blessures.

Tja het hangt er ook vanaf wat je er dan voor terug koopt, lijkt me

Waarom kostte Kluivert eigenlijk maar een derde van wat de Ligt en de Jong op moeten brengen? Kluivert is toch ook nog erg jong en zeer getalenteerd?

8 augustus 2018 om 12:36

Contractsduur.. Kluivert wilde niet verlengen, hield Ajax lang aan het lijntje en zou volgend jaar anders gratis de deur uitlopen.

8 augustus 2018 om 14:34

birotor

Omdat Ajax wilde dat Kluivert bijtekende. Dat wilde Kluivert ook, maar hij kwam er met Ajax niet uit. Daardoor dreigde een transfervrij vertrek. Om dat te voorkomen heeft Ajax trouwens gewoon een hoofdprijs gevangen voor Kluivert! En in het geval van Ligt en Jong liepen de contracten nog een paar jaar door.

50 miljoen voor de Jong. Dat moet je gewoon doen. Gister zagen we ook dat het niet veel is.
Ik denk ook dat Ajax afwacht of ze de CL halen. Mocht Ajax volgende week uitgeschakeld worden zal Ajax denk ik wel overstag gaan met in ieder geval de Jong

115 miljoen laten lopen voor 2 spelers die nog geen landstitel of beker achter hun naam hebben staan....for real
Als er iets is dat Marc beter kan dan spelers verkopen voor de hoofdprijs dan is het wel verzonnen bedragen de media ingooien in de hoop dat ze ook in het buitenland gelezen worden en men inderdaad gaat denken dat ze dat moeten neerleggen voor deze 2 knapen.
Dolberg was vorig jaar hetzelfde geval, daar zou wel even 50 miljoen voor neergeteld worden, alstublieft zeg, dat er überhaupt nog mensen zijn die dit geloven.

8 augustus 2018 om 13:28

Kun je mij een citaat van Overmars geven waar hij dat zegt? Het is volgens mij het doorgaans goed ingelichte vi wat dit meldt. Lachwekkend dat jij wel even weet wat er van waar is. Laat inderdaad het spelers verkopen maar aan Marc over, die weet prima wat hij doet.

8 augustus 2018 om 14:37

Tadietss

Inderdaad, laat Overmars maar verkopen! Maar als het gaat om aankopen, dan zou ik als ik Ajax was toch iemand anders sturen. Overmars tikt bijna standaard overal veel meer af dan noodzakelijk. 5,5 miljoen voor een back die niet kan verdedigen, ze zijn in Denemarken volgens mij nog steeds niet uitgelachen. En bijna tien miljoen voor een spits die je persé op links voorin neer wilt zetten? Bij Mechelen hadden ze met zes miljoen ook genoegen genomen, zo heb ik gelezen, maar Marc kwam even met een forser bod langs.....

8 augustus 2018 om 19:55

En weet je welke transfer ik me ook de ballen uit de broek heb gelachen om Overmars..... Die van Tadic.... die bleek gewoon een paar miljoen lager uit te vallen dan wat door VI werd gezegd Lol!. Gelukkig heeft Ajax veel geld want het zou pas echt pijnlijk worden als Overmars als TD bij een Kanis en Gunnink club zou werken die bijv. alleen spelers van kaliber kan halen door te leuren met bizarre doorverkooppercentages .....of dan de intentie hebben om Drie seizoenen achter elkaar dezelfde middenvelder te huren.... omdat je geen poen hebt om em te kopen...omdat je dat geld al hebt uitgegeven aan een of ander jong onbekend glazen pikkie uit Argentinie.... Dat kan je echt lachen met Overmars

BTW als je echt wil lachen om Overmars dan moet je effe het bedrag dat Overmars voor Frenkie de Jong naar Willem II heeft overgemaakt googelen. Dan kan je echt lachen.....muhuhahahaha

9 augustus 2018 om 10:07

@am***dam

De transfersom van Tadic is niet lager dan VI meldde, wel ff compleet blijven graag. Een deel van de transfersom die betaald zou worden zou richting Tadic gaan. Contractueel afgesproken. Echter wilde de club geen geld overmaken richting Twente.
Dus is er voor gekozen om het bedrag dat Tadic zou krijgen van zijn afkoopsom in te houden op de transfersom en dat Ajax dit bedrag als tekengeld zou uitbetalen aan Tadic.

Dus lood om oud ijzer. De transferkosten voor Tadic zijn gewoon zijn gelimiteerde afkoopsom zoals die in zijn contract stond alleen zijn de kostenposten iets verschoven. Ipv dat de verkopende partij het bedrag aan Tadic voldeed, doet nu de aankopende partij (ajax) dat en maakt het per saldo niks uit.

9 augustus 2018 om 13:12

"die van Tadic.... die bleek gewoon een paar miljoen lager uit te vallen dan wat door VI werd gezegd Lol!. "

Klopt. De transfer bleek paar mi;joen lager te zijn. Correcte opmerking. Maar vervolgens bleek de salariseisen wel met exact het bedrag dat op de transfer in mindering gebracht is omhoog gegaan te zijn. In een verhouding van 1-op-1. Oftewel, die vijf miljoen minder is gewoon in zijn volledigheid naar Tadic (en zijn zaakwaarnemer gegaan). Lachen hoor! Betekent in wezen alleen maar dat Ajax, dankzij de premies loonbelasting en de tabel bijzondere beloningen (voor eenmalig betaalde bedragen, zoals deze tekengelden van miljoenen) bovenop dit bedrag nog eens extra belasting zal moeten afdragen. Oftewel, Aajx betaalt zelfs méér dan ze in eerste instantie leken te betalen. Uiteraard, alle reden om te lachen voor jou inderdaad!

Verder, de Kanis en Gunninkclub (is dat een poging tot belediging, want ik zie hier niets naars in verder, maar leg uit?) heeft de club met de technisch directeur met de gaatjes in zijn handjes nog maar twee maandjes geleden totaal vernederd, afgedroogd en met de traantjes in de ogen en de staart tussen de benen laten zien wie het sterkste is. Ik zou zeggen, er is na vier jaar helemaals niets kennelijk een heleboel te lachen voor je! Dat is mooi om te zien. Doe mij een Kanis en Gunnink club die drie van de vier titels wint dan een club die niets wint, overal zakken met geld rondstrooit, niets wint maar schaapachtig gaat zitten lachen. Want 'frenkie de Jong koste weinig'. Ja duh, check nog maar even de tientalle miljoenen die door Overmars zijn besteed aan spelers die nu jong Ajax vullen en uitgeleend moeten worden. En oh ja, hahahahahahaha!

Succes met het lachen he!

Leuk hoor hier boven. Al die penningmeesters die precies weten wat Ajax wel en niet kan of moet doen.
Neem nou maar aan dat Ajax regelmatig in contact staat met haar aandeelhouders en dat er een strategie is uitgestippeld waar die aandeelhouders het mee eens zijn.
Die kan dus zijn dat Ajax al lang geleden heeft besloten tot een kwaliteitsinjectie, als gevolg waarvan Blind en Tadic zijn gekomen en verder haar selectie zo veel mogelijk intact te laten. Waarbij het vertrek van Kluivert dan niet voorkomen kon worden en Ziyech nog steeds de toezegging heeft dat er over een vertrek te praten valt.maar waar dan wel een prijskaartje aan hangt
Het kan dus zomaar zijn dat Ajax grote bedragen heeft geweigerd omdat het persé kampioen wil worden en de CL groepsfase wil halen.
Omdat dit dan weer grof geld oplevert..
Maar uiteraard kan ik niet zeggen welk geld door welke club op wie is geboden.
Daar heeft Ajax mij namelijk niet bij geroepen.
En eigenlijk ook niet iemand anders op deze website.

Absurde bedragen als het waar mag zijn. Vaak wordt er eerst wat geroepen om de spelers te prikkelen zodat ze wild worden om te vertrekken. Eerst zien en dan geloven was het motto van mijn ouders.

Wat zijn we egoïstisch de club bepaald toch niet of er iemand weggaat ze hebben zelf toch ook carrière gemaakt gun en ander dat dan ook

Die Overmars is niet goed. Hij denkt echt dat ie kan overwinteren in CL met Blind en Tadic en dat die kinderen hun daarbij gaan helpen.

Nou ik kan Overmars heel snel uit zijn droom halen. Als Ajax er al in slaagt door te dringen tot de groepsfase, dan komen ze bij twee clubs uit top leagues en dan halen za maximaal EL. Voor elke NL club is het gewoon beter EL te spelen vanaf het begin. Wat makkelijkere wedstrijden in het begin voor de winterstop en dan hopen op een makkelijke loting en wat geluk als Ajax twee jaar terug had.

Die 50 voor de Jong, 65 voor de Ligt en 40 voor Neres bieden ze nooit meer straks met kortere contracten en slechts een matig seizoen in CL or El.

Voor die 150 miljoen hoef je alleen een nieuwe buitenspeler en verdediger te halen ookal kun je zelfs zonder als Ziyech blijft. Daar hou je gewoon minimaal 130 miljoen aan over. Die talenten gaan toch wel, nu of volgend jaar maar je zag het met Riedewald, Bazoer en Tete: Als je niet op het juiste moment incasseert ga je verliezen.

Onana
Mazroui
Schuurs
Wober
Tagliafico
vd Beek
Blind
Eiting
Ziyech
Dolberg
Tadic

Dit is gewoon onzin. Want zulke bedragen zijn voor Eredivisie/ajax begrippen gewoon niet te weigeren. Daarnaast al zou het daadwerkelijk waar zijn dat een club dergelijke bedragen op tafel wil leggen. Dit is gelijk ook wel het maximum dat je voor een Eredivisie club gaat krijgen.

Ik weet niet of het in werkelijkheid zo werkt, het lijkt mij een mooi idee om die gewilde spelers te behouden, een grote prijs te pakken, en dat ze nog veel meer waard worden allemaal, dat hoop ik ook van mijn aandelen , je hoort wel vaker van spelers die te vroeg weggaan, goede zet van Overmars denk/hoop ik

Mocht het wel waar zijn en Frenkie gaat ooit op een dag naar Barca voor het hier genoemde bedrag......dan zou het wel echt de ziekste ROI ever zijn op een transfer......... ???!!! Toch...??!!!
Jammer genoeg heeft die kuch kuch "koekenbakker" van een Overmars zich destijds bij deze transfer tussen Willem II en Ajax een keer niet een poot laten uitdraaien ............... En hij kon ook naar Psv......... maar die hadden geloof ik Maher al (lol!!)

Natuurlijk moeten ze ook goede spelers kopen, wordt de jeugd ook alleen maar beter van, kijk wat ze allemaal van de oudere voetballers kunnen leren

Natuurlijk moeten ze ook goede spelers kopen, wordt de jeugd ook alleen maar beter van, kijk wat ze allemaal van de oudere voetballers kunnen leren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren