Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Die twee speelden de hele rechterflank van Ajax kapot’

Laatste update:

Standard Luik hield dinsdagavond in de heenwedstrijd van de derde voorronde van de Champions League gelijke tred met Ajax. De ploeg van Michel Preud’homme kon een nederlaag voorkomen: 2-2. “We komen terug van 0-2 tegen een betere ploeg, maar misschien hadden we wel meer verdiend”, oordeelde Preud’homme in gesprek met Het Nieuwsblad. “Er was weinig verschil tussen beide teams.”

“Ik heb zelfs de indruk dat wij het spel meer gemaakt hebben. Ajax is met hun technische bagage een indrukwekkende ploeg van Champions League-niveau. We hebben Ajax uit hun comfortzone getrokken door heel hoog druk te zetten”, legde Preud’homme uit. “We deden dat heel goed, maar jammer genoeg maken we achteraan verdedigende fouten. Daardoor kreeg Ajax ruimte en dan incasseer je doelpunten. Enkele spelers respecteerden de regels niet. We werken daar nochtans heel hard op.”

“We hadden zo veel mogelijkheden om hen in het eerste halfuur pijn te doen, maar dat deden we niet. Ajax kreeg drie kansen en legde er twee binnen. Na de rust scoorden we gelukkig wel.” Preud’homme gelooft nog steeds in de kwalificaties voor de play-offronde van het kampioenenbal. “Ajax heeft nog steeds meer kwaliteit. Maar in voetbal is er altijd een kans. Dat hebben we voor ons publiek getoond. En we gaan dezelfde lef tonen in Amsterdam. Waarom zou het niet kunnen?”

“Het middenveld heeft deze wedstrijd gedomineerd”, analyseerde Aad de Mos, voormalig trainer van onder meer Ajax en Standard, bij Q2 de sterke tweede helft van de Belgische vicekampioen. “Standard dwong Ajax naar achter. Het mag van geluk spreken dat er geen drie of vier goals vielen. Hun backs waren dramatisch. Die twee, Luis Pedro Cavanda en Mehdi Carcela, speelden de hele rechterflank van Ajax kapot. Dit is nog niet gelopen in Amsterdam. Michel heeft er een gevechtsmachine van gemaakt. Die geeft nooit op. De grote mannen zijn opgestaan in de tweede helft.”

Renaud Emond nam als invaller de 2-2 voor zijn rekening, vanaf elf meter. “Een strafschop nemen in de laatste minuut is nooit gemakkelijk. Ik was opgelucht dat die bal erin ging. Scoren tegen een grote club als Ajax in de voorrondes voor de Champions League is toch iets aparts”, stelde de aanvaller. “Als ploeg mogen we tevreden zijn. Terugkomen van een 0-2-achterstand geeft moed voor de return. Als we vroeger die gelijkmaker hadden gescoord, zat er wellicht nog meer in. Jammer dat mijn kopbal op de paal ging. Ajax heeft de betere uitgangspositie, maar ik ben ervan overtuigd dat we ook in Amsterdam kunnen winnen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zet preud’homme als coach van Ajax en dit duel was al beslist in het voordeel van Ajax. Snap niet dat het bestuur zo zwaar investeert in spelers maar ze dan wel laat leiden door een matige coach die weinig autoriteit uitstraalt en waarschijnlijk kerst niet zal halen.

8 augustus 2018 om 00:46

Zo simpel weet dit. Ja, Standard heeft een goede tweede helft gespeeld. Maar vergeet niet dat Ajax 0-2 voorstond en om de eerste tien minuten van de tweede helft uit kon lopen naar 0-3 en zelfs 0-4. Dat vervolgens Standard een hele goede tweede helft speelt en terugkomt kan gebeuren, maar die geweldige tactiek van Preudhomme werkte niet zo goed tot een half uur voor het einde. Vind het zo kortzichtig dat mensen dan meteen hem een koning vinden en Ten Hag een onbenul. Ten Hag had zeker dingen beter kunnen doen. Maar qua tactiek was er niets mis met Ajax hoor.

8 augustus 2018 om 08:54

@ilcapo;

Ik word zo moe van mensen die wat mij betreft met de waan van de leven. Standard speelde ten eerste thuis en trachtte aanvallend te spelen zoals altijd. Ajax zet daar iets tegenover wat eigenlijk tot vijf minuten voor de 1-2 prima werkte. Was het 0-3 of zelfs 0-4 geworden dan was het klaar. Dat heet gewoon kansen afmaken en echt de beste zijn. Nu ben je dat even niet. Maar Ten Hag kan er niets aandoen dat Tadic als een sulletje het duel met Carcela aanging en zo dus de 1-2 gemaakt kon worden. Het middenveld stond goed, maar wij weten ook dat daar geen bikkelaars staan als het nodig is. Dat zijn pure voetballers die het ergens anders van moeten hebben. Dat is een keuze die ze maken. Maar door het voetballende vermogen sta ik wel achter deze ploeg en coach. Want er zit zoveel moois in deze ploeg en dat krijgt de coach en zijn staf echt goed op de rit. Volgende week een nieuwe kans en dan zijn ze gebrand om door te stomen!

8 augustus 2018 om 01:43

Pread'homme is een bijzondere coach, dat was hij in zijn Twente tijd al. Wel heeft zijn manier van coachen een beperkte houdbaarheidsdatum. Maar tactisch was hij vanavond sterker dan Ten Hag, dat staat buiten kijf, vind het echt een utistekende coach

Om een of andere reden doet Ten Hag me erg denken aan Frank de Boer, die was ook altijd zo stijfkoppig. Werden we weggespeeld door Salzburg met hun hoge druk terwijl Ajax perse verzorgd moest opbouwen van achteruit.

Toch moesten de spelers een week later precies hetzelfde doen, zodat we wederom klop kregen. Frank weigerde te accepteren dat Ajax moeite had met de hoge druk van Salzburg, daar moest en zou Ajax zich onderuit voetballen. Al stonden de backs door de hoge druk op de achterlijn bij achterballen, er moest en zou opgebouwd worden van achteruit.

Ten Hag heeft ooit gekozen voor Schone op zes voor de opbouw en omschakeling en daar houdt hij aan vast, wat er ook gebeurd. Al heb je nu Ziyech en Frenkie middenvelders die ook prima opbouwen, die zelfs creatiever zijn en prima omschakelen, Schone speelt op zes. Al speelt de hele wereld met een balafpakker op zes, bij Ten Hag niet. Alles draait om de opbouw.

Om precies dezelfde reden speelt Mazraoui. is in mijn ogen een aanvallende middenvelder. Maar omdat hij redelijk opbouwd, graag diep gaat, speelt hij elke week tegenwoordig als rechtsback. Ook al kan hij niet zo goed verdedigen, met name zijn postie kiezen vind ik zeer matig en geeft hij zijn tegenstanders in mijn ogen teveel ruimte, veroorzaakt hij een penalty in de zestien, omdat hij niet gewend is te verdedigen in de zestien, hij zal elke week spelen. Want hij is beter in de opbouw en in de omschakeling dan bijvoorbeeld Orejuela wat wel een echte verdediger is.

Ten Hag zal ons dit jaar kampioen maken. Deze seletie creeert zo eenvoudig kansen, we zullen echt niet vaak gaan verliezen in de eredivisie. Maar in Europa wordt het een heel ander verhaal. Dan krijg je te maken met coaches als Preud'homme die je achilleshiel gewoon blootleggen en uitbuiten. Want het was echt geen toeval dat Luik zo vaak op het einde op rechts (hun linkerkant) opkwam.

8 augustus 2018 om 03:21

Ten Hagen heeft ooit gekozen voor Schone op 6? Onder de Boer en Bosz speelde hij daar al....

Ik word zo moe van al die mensen die ten Hag nu weer een tactisch onbenul vinden, vorige week kon hij niet meer stuk en nu kan hij niks meer? Welkom in 2018..

En dan ook nog iemand die Preud'homme een goede coach voor Ajax had gevonden? Op basis van wat?
Bosz werd aangesteld voor zijn visie die succesvol was bij diverse clubs, ten Hag werd aangesteld omdat hij succesvol was bij Utrecht en een visie heeft.
Preud'homme, zal ongetwijfeld een visie hebben maar dat je Ajax het moeilijk maakt met hoog druk zetten dat weten we allemaal al een jaar of wat toch? Had Ajax die trainer van Salzburg ook wel aan mogen stellen..

Geef ten Hag nu eens de kans, heeft een selectie samengesteld naar zijn visie, heeft de gehele voorbereiding hierop kunnen werken en oordeel dus pas rond de kerst of we nog meedoen in Europa en kampioen kunnen worden.
Want hij kan er weinig aan doen dat Mazraoui die penalty weggeeft, hij kan hem er van laten leren dat het niet weer gebeurd en zeggen wat ie wel zou moeten doen.

Dus laten we pas oordelen rond de kerst ipv de ene week hosanna en de andere week een rare Belg (Preud'homme) voor een groep zetten..

8 augustus 2018 om 07:41

Ten hag wordt overal afgezeken en het ligt altijd aan hem. Ik vond standaard er gister niets van bakken. Ook niet de 2e helft. 1 uitgespeelde kans. Het is zeker ook een tactische vondst om 20x vanaf 25m te schieten?

8 augustus 2018 om 07:56

En standaard zal conditioneel ook nog iets sterker zijn, daar is de competitie al bezig. Dat is toch anders dan oefenwedstrijdjes spelen. Volgende week thuis, met een extra competitiewedstrijd in de benen zie ik Ajax dit wel afmaken, want ondanks dat hij zelf zegt dat het een goede tactiek was, had Ajax na 60 miniten ook gewoon 3/4-0 voor kunnen staan. Laatste half uur krijgt standaard pas echt druk. Maar tactiesch was hrt niet zo heul goed wat standaard liet zien vind ik.

8 augustus 2018 om 08:23

Precies wat ik vbkak voor de 1-2 dacht: "die lui kunnen er helemaal niets van".
Zag er bij tijd en wijle wanhopig uit maar komen uit het niets op 1-2. Die penalty kun je over discussiëren maar leek mij een optelsommetje..

8 augustus 2018 om 10:05

@speedyafc

Preud Homme was tactisch sterker dan helemaal niemand. Hij was de zwakste. Gigantisch veld overwicht, een middenveld onderste boven spelen en dan 4 hele kansen bij elkaar voetballen. De rest waren afstand schoten. Backs/wingers die telkens vrij op komen stomen en welgeteld 1 keer een lage voorzet gaven en 1 keer via de achterlijn de 16 in doken.

Daar zette Ajax gewoon 5 a 6 gigantische kansen tegenover, die toch echt bij elkaar gevoetbald werden omdat de meest creatieve mensen van Ajax in aanvallend opzicht telkens vrij waren. Hoe kan dan de andere coach tactisch de betere zijn???? Dat tactisch genie kwam op het geniale idee om Neres in volledige dekking te zetten zodat die niet gevaarlijk kon worden om vervolgens Ziyech en Tadich de vrijheid te gunnen.

Sterker nog nadat Preud Homme klaar was met zijn ingrepen, kwamen de ingrepen van Ten Hag. Die zorgden voor veel balbezit van Luik, maar veel minder kansen. Ten Hag koos duidelijk voor elke risicospeler van het veld te halen en kiezen voor spelers die rustig zijn in balbezit (neres mocht bijvoorbeeld blijven staan, terwijl Ziyech eraf moest, Neres heeft minder risco in zijn spel zitten omdat hij zuiniger is op de bal, was het niet eens met zijn wissel, maar begreep het wel). Daarmee waren niet alle problemen opgelost, maar het nog grotere veldoverwicht zorgde niet voor nog meer kansen. Sterker nog Luik ging vrij opzichtig op zoek naar pingels omdat ze er voetballend niet doorheen kwamen. Uiteindelijk krijgen ze dan die pingel in de extra tijd door een fout van een te gretige jeugdspeler (en dan nog was die 50/50 zijn genoeg scheidsrechters die hem niet gegeven hadden).

Maar dan nog is de ene coach een tactisch genie en de andere is een onbenul???? Dat er spelers compleet door het ijs zakken , je daardoor totaal overrompeld wordt maar de boel in de rust dusdanig omzet dat je verdomd weinig kansen weggeeft is toch juist tactiek.

Een half seizoen geleden had ik je volledig gelijk gegeven want ik zag niets va ten hag wat duidde op verstand van het spelletje en zijn verhalen waren nog wolliger. De ten Hag die ik de laatste weken aan het werk zie, die kan mij wel bekoren. Veel rustiger voor de camera en ingrepen die verdedigbaar zijn (ben het niet met ze allemaal eens, maar de gedachte achter bepaalde ingrepen kan ik wel begrijpen). Wat goed is, is goed en wat slecht is, is slecht.

8 augustus 2018 om 02:46

Ach hou alsjeblieft op. Ten Hag is een prima coach en ik zie hem absoluut slagen. Het voetbalwereld is zo hypocriet. Gaat het slecht dan komt het meteen door Ten Hag en gaat het goed dan hoor je niks. Ik zie Ten Hag de CL wel halen. En is bij dan opeens een uitstekende coach? Want zijn voorgangers kwamen structureel niet door de kwalificatiewedstrijden.

8 augustus 2018 om 05:05

Precies dat ! toen hij met Utrecht won van zenit was het een tactisch genie. Hij moet nog wennen om als coach de favoriet te zijn. Ik dank als ajax underdog is tegen een echt sterke tegenstander ajax onder hem wel eens kan gaan stunten.

8 augustus 2018 om 08:57

Kwa wissels inderdaad pover wat Ten Hag heeft laten zien gisteren. Had Blind op die 10 gezet en Wober centraal achterin (schone er af) en dan hadden we die 0-2 gewoon over de streep getrokken.
Maar voetballend zie ik wel echt mooie dingen en maak me daarom ook geen zorgen voor de thuiswedstrijd.

Off: Hopen dat Ziyech tegen die tijd vertrokken is! Hij krijgt zoveel aandacht maar speelt als een zoutzak. Frenkie naar 10 en Donny terug in de basis.

8 augustus 2018 om 09:19

Het is iedere keer hetzelfde liedje met Ajax. Je domineert de wedstrijd en vergeet weer eens te scoren (huntelaar) zodat het vervolgens 0-3 staat en de tegenstander lamgeslagen is.

Vervolgens maakt Onana weer eens een blunder (niet voor de eerste keer) en de tegenstander krijgt weer hoop en gaat pressen. De zogenaamde ervaring van Ajax laat het op een cruciaal moment afweten en de wedstrijd slaat totaal om.

Kan je dat Ten Hag verwijten? Ik vind van niet, want op de bank zaten alleen maar nog meer rookies.

Achja.. 1 speler van Ajax speelde de eerste helft ook met de verdediging van Standard. Het feit is, is dat het 2-2 is geworden. Ajax moet volgende week en minder tegen krijgen dan dat ze zelf scoren, en er minder dan 2 tegen krijgen. Dan ben je door. Simpeler dan dat wordt het niet!
Ik zie dat Standard met die paar honderd man achter hun rug (ipv een heel stadion) echt niet zo spelen zoals nu. Bij vlagen werden ze vrij makkelijk weg gespeeld. Maar dat had Ajax ook.. Verhouding ligt 65/35 in het voordeel van Ajax volgende week!

Carcela heb ik altijd wel een goede speler gevonden volg hem al heel lang maakt ook bij Granada en Olympiakos indruk. Dit Standard kan het Ajax echt wel moeilijk maken dan zullen ze wel een betere spits opstellen. Die Orlando Sa was echt dramatisch als Edmond volgende week vanaf de start verschijnt krijgt Ajax het moeilijk. Dit is inderdaad nog niet gespeeld maar Ajax heeft wel een goede uitgangpositie. en moet het normaal gesproken thuis kunnen afmaken tegen Standard..

8 augustus 2018 om 01:17

Orlando Sa is best een goed aanspeelpunt en goaltjesdief maar dit was zijn eerste wedstrijd in maanden. In China heeft hij een handvol wedstrijden gespeeld in paar maanden tijd, dus qua conditie en wedstrijdritme zit hij helemaal niet goed. Slecht uitgepakte gok van Preudhomme.

8 augustus 2018 om 07:43

De wereldbefaamde edmond gaat het verschil wel maken want die verdediging van standard kan prima verdedigen

Ben zeer benieuwd naar de return na de 1-2 heeft Standaard eigenlijk ook maar weinig kansen gecreëerd. Buiten de penalty om was Ajax meer in de aanval, ben zeer benieuwd naar de wedstrijd in A'dam. Standaard moet aanvallen maar in defensief kwetsbaar net zoals Ajax. Wel is het vandaag duidelijk geworden dat er in duel kracht/fysiek nog zeker het nodige ontbreekt bij Ajax. Voor de 0-1 is er zo goed als geen duel gewonnen.

8 augustus 2018 om 07:31

Duidelijk. Ik zie graag een sterke cv naast de ligt en blind verdedigende middenvelder. Snap niet fat ze dat niet zien. Broodnodig. Masraoui ook geen sterke back

8 augustus 2018 om 09:25

Zet of hoog druk of zak als geheel in, en houd de linies kort op elkaar. Dit zat er een beetje tussenin en dan gaat het fout, omdat de aanvallers te makkelijk worden uitgespeeld, waardoor de middenvelders een keuze moeten maken. Er wordt vervolgens geen druk op de bal gezet. 2e helft slap eerste helft voldoende, maar dit resultaat behaal je door individuele kwaliteit. Thuis hoog druk zetten net zoals tegen sturm graz.

Aad de Mos is weer lekker aan het raaskallen. Mijn god, laten we zeggen dat hij gelijk heeft. Kwam Standaard niet goed weg met die kansen die Ajax nog kreeg voor de 0-3 en 1-3? Ik hoop echt dat we de Belgen op hun plek zetten. Alleen moeten we dan niet achteruit lopen. Ik heb best respect voor Luik, maar de Mos en Preud'homme hoop ik volgende week aan de verliezende kant te zien.

8 augustus 2018 om 05:58

Je hebt een punt dat Ajax had moeten uitlopen. Maar verdedigend zat het weer dramatisch in elkaar. En daar gaat het nu gewoon weer fout. Gaat nog heel lastig worden nu waar Ajax het gewoon over de streep had moeten trekken. De zorgen om de verdediging uit ik hier ook al de gehele voorbereiding. De Mos heeft echt wel gelijk

8 augustus 2018 om 07:47

Wat 1 pingel al niet met mensen doet. @hansje: jou verwachtte ik al vooraan. My god. Ik zou echt een andere club kiezen of stoppen met kijken. Wanneer was jouw laatste positieve reactie op een ajax topic? 1995 toen ze de cl wonnen?

8 augustus 2018 om 08:25

@hans, de Mos vergeet even voor het gemak dag Ziyech en Huntelaar tweemaal alleen op de keeper af kwamen. Wat zegt dat over de verdediging van Luik? Zonder enige twijfel waren er gaten bij Ajax, maar die zagen we ook bij Standaard. Zoals altijd is de Mos weer eens extreem met z'n mening en kan ik het nooit laten om te denken dat deze man nog steeds heel wat rancune heeft richting Ajax. Nogmaals, respect voor Luik dat ze terugkwamen, maar ik hoop voor de Mos dat de Belgen in de return op hun flikker krijgen. Ga er dan maar van uit dat Ajax weer de CL kan winnen.....

8 augustus 2018 om 08:26

@ Rolo1984

Hij heeft gewoon gelijk hoor, het middenveld was het grootste deel van de tweede helft nergens te bekennen, waardoor de druk om de defensie onnodig vergroot werd. Zoals vanouds werd weer gewoon de rode loper uitgerold, het is dat "standard" er vaak niets mee deed maar oh oh.

Het gebrek aan fysieke kracht was gisteren ook schrijnend om te zien, iets wat overigens niets nieuws is. Voor de revolutie constateerde iedereen dat ook, het gebrek aan fysieke kracht/vechters mentaliteit heeft Ajax en andere Nederlandse clubs Europees al zo vaak onnodig punten gekost en uitschakelingen. Bij elke revolutie/evaluatie/wanvertoning komen we weer tot dezelfde conclusie maar gebeurd er vervolgens weinig.

Je kunt Europees niet met zoâ´n licht middenveld spelen. Persoonlijk hoop ik nog steeds op die Argentijnse slager of een andere slager voor naast de Ligt, al vrees ik dat die niet meer komt en Overmars het wel weer best vind zo. De reden waarom ik er geen goed woord voor over heb is omdat we dit al bijna twintig ervaren (met uitzondering onder Bosz die er wel een vechters mentaliteit in kreeg).

Nu ben ik blij met de terugkomst van Blind, maar Blind is geen harde verdediger en heeft ook niet de agressie om een streep te trekken "tot hier en niet verder". Ook moet Ajax beter haar kansen benutten, maar ook dat is niets nieuws, en zo blijft er altijd een belangrijke schakel ontbreken die het goede werk wat gedaan word teniet word gedaan. Nu denk ik dat we het volgende week in eigen huis wel afmaken, maar het word echt eens tijd dat Ajax de les ook een keer echt leert. Ik vind het onbegrijpelijk en onacceptabel dat er nog steeds geen vervanger is voor Sanchez.

8 augustus 2018 om 09:03

@007, de Mos kijkt gewoon objectief naar de wedstrijd, iets wat jij en heel veel mensen hier met hetzelfde log in hun naam blijkbaar niet kunnen. Ja Ajax had op 0-3 kunnen komen. Echter dat Ajax op 0-2 kwam was echt een wonder. Luik speelde echt verzorgd goed voetbal. Vele malen beter dan Ajax.
Dan zie je Jack v. Gelder in de rust die zo ontzettend geil werd dat het 0-2 stond maar ook geen enkele objectiviteit heeft dat het geheel tegen de verhouding in was.
Aad de Mos is geen meeprater, die zegt gewoon hoe het was. Net als Preud'homme doet die volgens mij precies zegt hoe het was.

8 augustus 2018 om 10:08

'Vele malen beter dan Ajax', en dan heb je het over mensen die niet objectief naar een wedstrijd kunnen kijken?! Kom op man.. Standard begon, zoals vooraf al voorspeld, erg fel en was in de eerste 15 minuten de betere partij met enkele aardige kansen (wel allemaal van afstand bijna, maar daar staan ze om bekend). De rest van de eerste helft was Ajax gewoon beter dus hoe kom je er bij dat tot de 0-2 Luik vele malen beter was? Dit is echt complete onzin.

8 augustus 2018 om 10:13

Verzorgd voetbal tot aan de 16 misschien daarna wisten ze vaak niet meer wat te doen. Buiten een aantal gevaarlijke schoten van randje 16 en de kans waarbij de Ligt simpel aan d kant werd gezet heeft Standaard ook niet extreem veel kansen gecreëerd. Eigenlijk leefde ze na de 1-2 even op. Moet KjH de 1-3 maken, wordt niet gemaakt en in het slotoffensief gaat het alsnog fout.

Ben zeer benieuwd naar de wedstrijd in A’dam aangezien Ajax eigenlijk altijd wel goed speelt in Europese thuiswedstrijden.

Ik heb eigenlijk een heel slechte wedstrijd gezien waarbij beide ploegrn hun potentieel bij lamge na niet hebben kunnen tonen. Mijn god wat was het slordig. Daaraanst ben ik dankzij de woorden van De Mos wel gerustgesteld op een goed resultaat voor Ajax. Niet vanwege deze wedstrijd of het niveau van 1 van de twee ploegen. Daar valt echt nog niks over te zeggen na vandaag. Maar, zpdra Aad de Mos wat vermeld in de media (zoals dat Ajax thuis nog lang niet door is), gebeirt exact het tegenovergestelde. Ik denk dat ik ook gewoon lekker een x met Aadje mijn toto in ga vullen. Als hij zegt 'wi st voor de thuisploeg' weet je bijna zeker dat de uitspelende ploeg wint

8 augustus 2018 om 01:25

Inderdaad, altijd het tegenovergestelde zetten van Aad moet longterm-profit opleveren. Neemt niet weg dat het toch een held is. Zijn vlogs zijn briljant.

On: je ziet toch dat Ajax nog zoekend is, balans in het team zit er nog niet echt in. Bij vlagen mooi combinatiespel maar het oogt allemaal nog vrij broos. Beetje open deur maar snel die goal scoren en het geloof er bij die Belgen uithalen is essentieel. Je wilt niet dat je het laatste kwartier nog op een gelijkspel staat en Standard er vol op gaat. Dat zie ik Ajax zomaar eens niet overleven dan.

8 augustus 2018 om 01:32

Een vd sterkere punten bij Standard is mentaliteit. Uitstekende vechtsvermogen. Ze blijven ervoor gaan en geloven.

8 augustus 2018 om 02:22

Aad is inderdaad een held. Voetballiefhebber van het zuiverste water, met alle gekkigheid die daar bij hoort.

8 augustus 2018 om 07:42

En het zwakste punt bij ajax is mentaliteit. Nou ja, europa league is prima.

Blijft oppassen. Remember Rapid. Easy 0-2 voor daar en onverwacht nog 2-2. Thuis 2-3...

8 augustus 2018 om 07:49

Ah ja want 1 voorbeeld betekent nu idd dat het zo kan gaan. Zou dan tegen ajax inzetten want ajax is 75-80% fav bijbde bookies

8 augustus 2018 om 08:01

Rolo1984

We hebbem wel vaker een riante uitgangs positie gehad en vaker ook thuis verkloot. Ooit met een eigen doelpunt van Vermealen, rapid dus, Nice vorig jaar? Rosenborg misschien ook nog wel? Dus idd, het bljjft oppassen.

8 augustus 2018 om 10:31

Dorgie

Als je de resultaten in de CL en in de voorrondes vanaf, pak hem beet, 2005 tot nu bekijkt, dan zit daar een duidelijke lijn waarin Ajax vaak na de heenwedstrijd de klus wel geklaard lijkt te hebben maar dan toch in de return zwaar onderuit gaat. Sterker, in wezen haalde Ajax ooit, in 2010, één keer de CL door de voorondes te overleven. Alle andere keren werd Ajax voortijdig in de voorrondes uitgeschakeld.

Dus wat Rolo1984 zegt is onjuist, het is niet zo dat er sprake is van '1 voorbeeld'. De feiten spreken juist hele duidelijke taal.

Dit gelijkspel voelt als een nederlaag. In Amsterdam moeten de ervaren spelers opstaan en samen met het publiek Ajax naar de play-off brengen.
Het is jammer dat Ajax geen spits heeft die makkelijk scoort. Je krijgt nu als spits meer ballen van af de vleugels. Je hebt nu een aantal spelers die op de vleugels kunnen spelen en op het middenveld een aantal spelers die de spits kunnen vrij zetten voor de goal. Ondanks dat werd gezegt dat Ten Hag niets ziet in traditionele vleugelspelers komt er toch over het algemeen de dreiging vanaf de vleugels.

Met dank aan Ten Hag. Deze tactische onbenul speelt met een middenveld dat louter uit spelers bestaat die in de bal spelen, de bal willen hebben. Verdedigend denken kunnen/willen die jongens niet. Vandaar zeeën van vrijheid op het middenveld voor de tegenstander. Konden heel gemakkelijk de vrije man vinden omdat onze middenvelders 5 meter ruimte lieten. Dat de Belgen steeds van afstand konden schieten was tekenend. Gelukkig deden ze dat vooral slecht. Met een beetje pech was het na een kwartier al 2-0 geweest (2 keer 5 cm naast). Schöne moet eruit. Speelde na rust ook nog eens heel slordig en zette daarmee de toon. Juist een van de meest ervaren speler. Ziyech moet er ook uit. Die laat z'n man altijd los, reageert te laat en probeert de bal dan af te jagen. Kost en veel energie en hij komt meestal te laat. Van de Beek en Eiting met Frenkie de Jong en het probleem is opgelost.

8 augustus 2018 om 07:26

De drie die jij noemt zijn nu ook niet de meest verdedigend denkende spelers he. Eiting speelde aanvallend goed tegen Sturm maar verdedigend echt belabberd, evenals Frenkie vandaag. Blind moet daar staan!

8 augustus 2018 om 08:51

@ JK-Ajax

Daarom vind ik het onbegrijpelijk en onacceptabel dat er nog steeds geen vervanger is voor Sanchez. Eerlijk gezegd vind ik dat er van Blind iets verwacht word wat hij niet kan en niet is, hij is geen spijkerharde speler die een grens trekt. het gebrek aan serieuze fysieke kracht/vechters mentaliteit is al meer dan een decennium een ontzettend groot probleem voor Ajax.

Ondanks de harde lessen die zogenaamd door de jaren heen geleerd worden, is en blijft het nog steeds een ondergeschoven kindje. Niet dat ik er iets tegen kan doen, naar ik vind het onacceptabel en amateuristisch van hier tot en met Tokyo dat Ajax dit nog steeds niet beseft. Bosz wist er nog een vechters mentaliteit in te brengen, maar we hebben echt spelers zoals Sanchez en Poulsen (die er wel Europees en in grote wedstrijden er stond) nodig wil je internationaal niet elke keer tegen de bij iedereen bekende achilleshiel van Ajax oplopen..

8 augustus 2018 om 10:46

@F-18/TACP

Kom op zeg. Van Blind wordt iets verwacht, wat hij niet kan??? Standaard heeft wat 3 a 4 uitgespeelde kansen gehad? De ligt en Blind zaten haast overal tussen zodra de bal de 16 in gespeeld werd. Deuren die openstonden, bleken toch gewoon dicht te zijn. Leuk en aardig tot aan de 16, maar vervolgens niets. Maar dan ligt het aan de ervaring en de hardheid van Blind dat het 2-2 wordt?

Tadic zelfde ervaring zag je en werd duidelijk gebruikt. Standaard mocht tien minuten razen, krijgen het eerste kansje tegen, vervolgens missen ze een grote kans en boem alsjeblieft. Al die zogenaamde super vleugelspelers kregen te zien, man passeren is leuk, voorzet erom heen draaien strak op het hoofd van de aanvaller is leuker, kost minder kracht en net zo gevaarlijk en vervolgens klaar.

De wel bekende achielhiel van Ajax, fysiek spelen, opportunistisch en de ballen vallen vanzelf goed. Was toch echt niet zo, afstandschot en een pingel waren toch echt de goals en niet prijsschieten in de 16.

De andere welbekende achielhiel van Ajax. Hoog druk zetten en ze komen er niet meer uit. Was ook gewoon niet zo, Ajax heeft minstens 5 echt hele grote kansen gecreëerd.

Ik vind het dus ook geen ondergeschoven kindje van Ajax. Ook dat alleen maar mooi weervoetballers zijn we vanaf. De meeste zijn gewoon bereid alles te geven. Ik heb Mazraoui zien springen, vliegen, sleuren en beuken, terwijl die echt 80 minuten aan het zwemmen was en veel te weinig ondersteund werd (had de Ligt of Schone moeten doen) en geen hangend koppie. Mouwen opstropen en dan maar 3 keer zo hard werken.

De Ligt zag ik ook beuken, springen en vliegen om ballen maar weg te rammen, Blind won het ene na het andere luchtduel en de rest werd er echt in meegezogen. Frenkie begon duels te winnen op het middenveld, Neres begon alles in de strijd te gooien wat hij had. Lukt het niet aanvallend dan maar tot aan het gaatje mee verdedigen. Het was echt niet goed, maar er werd wel gevochten. Een man vocht helemaal niet. Onze grote vriend Lasse, mensen mochten uit zijn rug weglopen. Hij liep lekker met zijn mannetje mee de verdediging in i.p,.v. uitstappen naar rechts om Maxraoui extra dekking te geven of bij de mega kans van standaard in de eerste helft uitstappen naar links op het gat van Nico op te vullen.

Vechtersmentaliteit is er gewoon. Ik zie Ziyech i.t.t. vorig seizoen ook weer gewoon afjagen. Ik zie een rechtsback die er niet als een zacht ei ingaat, maar er gewoon opklapt. In zijn enthousiasme maakt hij fouten, maar je kan niet spreken van een gebrek aan mentaliteit. Ik zie Huntelaar elk luchtduel aangaan, terwijl hij 7 van de 10 luchtduels kansloos is. Ik zie een Nico vechten voor elke bal die er ook maar een beetje tussen valt.

Die mentaliteit zit echt wel in de ploeg. Ik miste die mentaliteit heel erg bij Schone en toch ook bij de Jong en daarna Eiting. Een van de drie moet dat gaan oppakken en aan ten Hag is het om dat duidelijk te maken.

8 augustus 2018 om 11:17

Het middenveld vandaag liet de gaten open, het is aan de kwaliteit van Blind en de Ligt te danken dat het slot er rond de 16 op ging. Echter de 1-2 komt wel voort uit een falend gat op het middenveld. Met een echte 6 hadden we veel meer controle gehad, Blind zou die rol echt goed in kunnen vullen maar dan valt er kwaliteit achterin weg. Dus ja, er had een bikkelharde verdediger bij moeten komen of een echte goede stofzuiger want Wöber is mede door blessures nog niet op het gewenste niveau. Europees worden we steeds door een falend verdedigend middenveld de dupe, het is bizar dat er nog steeds niet op geanticipeerd wordt.

8 augustus 2018 om 07:44

Honderd procent met Kakka eens. Juiste analyse. Zyiech zwaar overschat. Zaalvoetballer.

8 augustus 2018 om 10:38

kakka

"met dank aan Ten Hag. "

Aha, weer zo eentje die maar weer alles op Ten Hag afschuift en hem overal de schuld van geeft. En hem ook nog, helemaal stuitend, een tactisch onbenul noemt. Terwijl de realiteit natuurlijk is dat Erk ten Hag dit Ajax gewoon kampioen gaat maken, mede, en misschien wel vooral, vanwege het grote tactische inzicht van deze trainer en zijn vermogen om een team volledig naar zijn hand te zetten. Kijk anders nog even naar de wedstrijden tegen Graz. Normaal gesproken is dat voor Ajax een tegenstander van formaat en eentje die het Ajax bijzonder lastig maakt. Zie wat Rapid verleden jaar bij Ajax deed. Maar dit Graz is gewoon vrij simpel aan de kant geveegd. Ook dát is natuurlijk de verdienste van Erik ten Hag!

Beetje simpel en makkelijk om Ten Hag hier een onbenul te noemen. Want echt, het tegendeel is waar. En jij gaat dat de komende weken en maanden snel zien. Maar goed, ik verwacht jou straks, aan het einde van dit seizoen, ook gewoon vooraan in de polonaise bij het kampioensfeest. En dan kun je keihard gillen dat Ten Hag een supercoach is!

Ajax moet spelen met echte verdedigers en Blind op 6. Ik snap niet dat Ten Hag aan deze tactiek blijft vasthouden, een aanvallende middenvelder op rb is leuk tegen fc Emmen, niet tegen gelijkwaardige tegenstanders.

8 augustus 2018 om 07:39

verleden week was hij volgens iedereen een van de besten. En nu kan het ineens niet meer? Waan van de dag

8 augustus 2018 om 09:34

Precies, tegen Sturm Graz, dat was toch geen hoogvlieger qua tegenstander wel? Daar speelde hij inderdaad als een van de besten, maar tegen een betere tegenstander valt hij kei en keihard door de mand. Niets met waan van de dag te maken maar gezond verstand.

8 augustus 2018 om 07:50

En als we op de psv manier met 0-1 winnen is het ook niet goed. Ajax fans zijn soms net kleine kinderen

8 augustus 2018 om 09:35

Met deze verdediging en alleen maar voetballers op het middenveld is de 0 houden een utopie.

8 augustus 2018 om 10:47

Rolo1984

Nee, dat zie je verkeerd! Als je met 0-1 wint, op de 'psv manier' of op welke manier ook, dan is het uiteraard gewoon goed en gewoon prima! Laat dat gaan, die fictie dat Ajax 'alleen maar met mooi voetbal' zou mogen winnen. Winnen is winnen. Ook bij Ajax. En dat het alleen mooi mag, dat is heel erg 1972. Dat principe is door Ajax in de 21e eeuw allang overboord gemieterd.

Dit standard was vooral sterk en fel in de duels. Ze kunnen hoge ogen gooien in de Belgische competitie. Echter dat ze zo de 16 in konden lopen is niet iets bijzonders. Bij Ajax en andere Nederlandse clubs zie ik wel vaker dat hun dit overkomt. Daarnaast werd Ajax in de tweede helft op een gegeven moment op het middenveld overlopen, waardoor de 1-2 viel. Hopelijk is dit een goed leermoment geweest voor Ajax.

8 augustus 2018 om 07:51

Hoeveel kansen heeft standard dan gecreeerd in de 16?

8 augustus 2018 om 09:24

1, maar het is weer de waan van de dag die regeert op vz

9 augustus 2018 om 12:35

Een aantal keer kwamen ze erdoor heen. Daarnaast mochten ze lekker van afstand schieten. Tja dan vraag je om een tegendoelpunt.

Carcela is een erg nuttige speler, Ajax had een complete offday (dat had niet zozeer met de tegenstander te maken, gewoon weinig energie, rommelig, onnauwkeurig in de passing). Er werd gezegd dat de eerst helft wel goed was, vond ik helemaal niet. Was ook gewoon slecht, twee goals maken dan veel goed. Evengoed waren ze overall gelijk aan Luik. Echter denk ik dat het Luik allemaal meezat en dat ze in bloedvorm waren, behalve Sa. Penalty sloeg nergens op, zegt de commentator dat er contact was....nou, dat was minimaal (als het er was) en zeker niet voldoende voor een penalty. Zo’n goal als van Carcela mag nooit, eerst Tadic te slap en daarna Onana die stond te slapen. Die kans van Sa was hun grootste, maar die miste gruwelijk. Ajax heeft ook enkele enorme kansen gehad, moesten er gewoon in (Huntelaar, Ziyech). 2-4 was een juiste afspiegeling van de kansen geweest, ondanks dat Ajax echt slecht speelde (Schone en Neres waren erg slecht)

Wat praten mensen over vechtersmentaliteit. Heeft niks met vechtersmentaliteit te maken, zelfs met kleinere spelers kan je gewoon het spelletje winnen mits je je aanpast aan de formatie van je tegenstander. Dat was gister dus niet gebeurd. Ja met schone en Frenkie heb je mensen die naar voren willen ballen en daardoor word je middenveld overlopen. Omdat de backs van ajax geen directe tegenstander hadden, kwam er op het middenveld een man extra. Daardoor werd het middenveld constant overlopen, en wisten de backs geen raad met wie ze moesten verdedigen. Je zag gewoon aan Mazraoui en aan Tagliafico dat ie geen idee had wie die nou moest pakken. Ga met een 2-0 voorsprong gewoon 4-4-2 spelen, speel op de counter met een snelle Neres op links en zet Ziyech op rechts en Tadic op 10 en verdedig in zones en houd de linies kort op elkaar. Met 35 graden kost je dat minimale inspanning, als je Luik maar uit de 16 houdt. Schieten kunnen die gasten toch niet.

Ik lees nergens dat Mazraoui de oorzaak van het gelijkspel is. Hij oogde niet fit, leek dat ook aan te geven na die rare dubbele overtreding vlak voor rust, en was in de tweede helft zeer zwak met mislukte aannames en pass over de zijlijn. Vervolgens wordt hij twee keer gedold op de achterlijn en maakt hij weer een overtreding. Preud'homme had goed gezien dat de rechterkant van Ajax verdedigend zwak is (Tadic greep ook niet in bij de 2-1, dat was centraal, maar toch). Ten Hag had niet Eiting maar Kristensen moeten brengen. Maar ja.

Nou ik vond Standard niet zo super en dit trucje lukt natuurlijk alleen in je eigen stadion met de support erachter. In de Arena gaat dat echt niet gebeuren en op het moment toen Ajax wel voetbalde had Standard amper kansen. Ze konden de tweede helft zo goed doordrukken omdat ze bij Ajax dachten wel rustig de wedstrijd konden uitspelen maar we weten nu toch wel dat Ajax dat nooit kan en daarom snap ik ook niet waarom ze niet gewoon blijven voetballen dan had je het gewoon in het slot kunnen gooien en nu heb je het nog wat lastig in de return.
Hopen dat ten Hag hier wel iets van geleerd heeft kwa tactisch inzicht dat hij wel iets eerder moet ingrijpen en de juiste wissels moet doorvoeren want het middenveld was de tweede helft niet goed.

8 augustus 2018 om 12:11

Dat zou ik maar niet te hard roepen. Natuurlijk is Ajax beter maar een tegendoelpunt ligt altijd op de loer. Ook Sturm Graz had in Amsterdam en Graz in de beginfase gewoon kunnen scoren uit een counter of standaardsituatie. Wanneer Standard dit in de Arena per ongeluk doet komt er direct een nare druk op te staan waar Nederlandse teams vaak veel moeite mee hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren