Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘We moeten niet doen alsof Ajax een absolute topper heeft binnengehaald’

Laatste update:

Ajax versterkte zich deze zomer onder meer met Daley Blind en Dusan Tadic en de Amsterdammers worden gezien als een van de grote kanshebbers voor het kampioenschap. Kenneth Pérez is het ermee eens dat Ajax de titelfavoriet is en de voormalige middenvelder denkt dat het voor PSV en Feyenoord lastig zal worden om bij te blijven.

“Als je zulke aankopen doet en zulke transfersommen en salarissen van Premier League-niveau wil en kan betalen, dan heb je een wel erg grote voorsprong op de concurrentie”, steekt hij van wal bij FOX Sports. “Een ongekende luxepositie voor Ajax, zij kunnen zich dit soort uitgaves permitteren. Daardoor zijn ze wel haast verplicht om de titel te pakken. Als Ajax nú niet de grote favoriet is, dan zullen ze het nooit zijn.”

De Deen denkt dat uitblijven van zilverwerk dit seizoen weleens grote gevolgen zou kunnen hebben voor de beleidsbepalers in de Johan Cruijff ArenA. Hij is wel onder de indruk van de komst van Tadic, al probeert hij de euforie ook wat te temperen: “Een mooie voetballer, maar we moeten niet doen alsof een absolute topper is teruggekeerd. Hij speelde voor FC Groningen, FC Twente en Southampton. Tadic heeft zich niet bewezen in de top. Het is toch echt wat anders om voor een middenmoter, ook in het buitenland, te spelen, of voor een topclub, waar je móet”, vervolgt hij zijn verhaal.

Met Blind heeft Ajax volgens Pérez een speler binnengehaald die het wel gewend is om in de top te spelen. De verdediger annex defensieve middenvelder en Tadic hebben daarnaast een aantal jaar aan ervaring in Engeland in hun rugzak zitten en dit heeft hen alleen maar beter gemaakt, denkt Pérez: “Zij hebben bijgeleerd in de Premier League en dat kan van pas komen. Ik geloof namelijk dat een selectie niet zozeer beter wordt door een trainer, maar door goede spelers.”

Denk jij dat Ajax dit seizoen kampioen gaat worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kenneth voor eredivisie begrippen noem je dat gewoon een topper!

7 augustus 2018 om 11:34

Maar hij heeft het nu niet over Eredivisie begrippen

7 augustus 2018 om 12:17

Kenneth spreekt uit ervaring. Hij deed het zeer goed bij Mvv, waardoor hij een transfer verdiende naar AZ. Was daar uitblinker om vervolgens bij Ajax, PSV en Ajax te floppen; waarschijnlijk door de druk waar hij het over heeft. Het eind van zijn carriere sloot hij briljant af bij Twente, waarschijnlijk omdat hij daar niet per se moest, zoals bij Ajax en Psv.

7 augustus 2018 om 13:07

Mislukt bij Ajax ?

7 augustus 2018 om 13:19

Floppen bij Ajax vind ik wat voorbarig.

Hij deed het in mijn ogen altijd wel prima, geen gigantische topper, maar stond er wel altijd

8 augustus 2018 om 11:26

doa245

Perez is natuurlijk niet geflopt, bij Ajax en Psv. Maar tegelijkertijd moet je wel erkennen dat hij, uiteindelijk, nooit echt onbetwist basisspeler is geweest en eigenlijk altijd de twaalfde man was. En wat daarbij opvalt, dat was bij Ajax zo maar bij PSV óók! Perez heeft nog wel een periode de aanvoerdersbad gedragen, bij Ajax, maar zelfs in die periode was hij geen vaste basisspeler.

Bij Twente bereikte hij zijn hoogtepunt. Letterlijk. Pas in die ploeg had hij een vaste plek, een vaste rol en was hij één van de leiders van het team dat uiteindelijk ook landskampioen werd. Dat was pas de eerste landstitel voor Perez. In het jaar waarin hij zijn actieve carriere afsloot.

Dus Perez was gewoon een uitstekende eredivisie speler maar eentje die eigenlijk net niet goed genoeg was voor PSV en Ajax. Vergelijk hem met Guud Hiddink. Die was ook de koning van Doetinchem, maar redde het net niet bij Psv, als speler.

7 augustus 2018 om 12:25

Geen topper?? Ik ben als psv-er behoorlijk jaloers toch, die gast was in Nederland al steengoed en hoopte psv hem destijds zou halen. Die legt met zn ogen dicht de ballen panklaar voor de spitsen neer namelijk. Noem eens 1 buitenspeler die dat ook kan dan? (Nationaal en internationaal) hij is nooit op waarde geschat en als Ajax hem op de juiste positie zet, is het zeker wel een topper!

7 augustus 2018 om 14:51

Berghuis, bernardo silva... Is niet heel lastig toch?

8 augustus 2018 om 11:32

evandermeijden

Ik denk dat Perez hier met het woord 'topper' denkt in termen van Europese top. En als je de onderbouwing leest dan legt Perez ook uit dat het niet gaat om een speler die furore maakte bij City, Arsenal of Bayern als aanvaller, maar eentje die via Groningen, Twente en Southampton (lees: bepaald niet de topclubs in Nederland of Engeland) in de PL terecht gekomen is en het daar goed deed. Dat is nog wel een slag verwijderd van de 'echte top' zeg maar. Dus in die zin, in de ogen van Perez, nog eventjes iets onder die absolute top.

Maar goed, ik kan het mis hebben. In mijn ogen is Tadic inderdaad voor eredivisiebegrippen een absolute topspeler. Ik wijs alleen al op die twee voorzetten die hij gaf in het duel met Graz, binnen een paar minuten van zijn invallen. Twee ballen die allebei perfect voor doel kwamen en panklaar op het hoofd van instormende medespelers werden gelegd! Dat verraadt wel degelijk klasse. Maar ook ik zie wel dat het niet gaat om een speler die uit de top van Europa komt. Is ook niet zo raar. Die komen niet voor 11,5 miljoen Euro. Daar moet je een veelvoud voor betalen. En dat kunnen Nederlandse clubs nu eenmaal niet. Ajax ook niet.

7 augustus 2018 om 17:01

Natuurlijk is het het voor de eredivisie een topper, volgens mij is dat ook niet het punt wat hij probeert te maken.
Bij Ajax (en PSV en Feyenoord) moet je altijd winnen en is de druk altijd heel hoog.
Die heb je niet - minder bij de clubs waar Tadic gespeeld heeft.

Nou denk ik dat een speler van zijn leeftijd en met zijn ervaring en kwaliteiten (voor eredivisie begrippen) minder last om daarmee om te leren gaan dan een jong talent wat vanuit de subtop de stap naar de top maakt. Neemt niet weg dat dit ook voor hem nieuw is.

Tadic is ook niet degene die bij Ajax de absolute uitblinker moet worden. Die rol is weggelegd voor onze eigen jeugd en talenten, dus wat dat betreft is de komst van Tadic er vooral eentje om dat soort spelers te laten excelleren. Tadic is namelijk wel een speler waaraan de jongens zich in deze fase van hun carrière aan kunnen optrekken. Ik verwacht juist ontzettend veel van De Ligt, Onana, De Jong, Neres en Dolberg. Dat worden de uitblinkers bij dit Ajax.

7 augustus 2018 om 11:26

Welke jongens doel je dan op die hij moet laten excelleren? Niet lullig bedoeld maar die sterspelers en blikvangers, zeker in aanvallend opzicht, zijn geen jeugdspelers. Dat zijn Neres, Ziyech en Tadic. Die moeten de kar gaan trekken. Daarnaast heb je natuurlijk een toptalent als De Ligt, waar ik ontzettend veel van verwacht. en een topkeeper als Onana, maar het is nu niet zo dat Tadic die jongen beter laat spelen.

7 augustus 2018 om 13:43

Dolberg. Als Dolberg in zn ritme komt en Tadic legt elke wedstrijd 3 ballen panklaar neer voor m en hij legt er minimaal 1 per week in dan is Dolberg gewoon een held die 30 goals heeft gemaakt eind dit jaar hoor. En jonge, talentvolle spitsen zijn per definitie sterspelers en blikvangers.

7 augustus 2018 om 14:54

Als, als, als... Als ik er 30 inleg ben ik toch ook een held, daar hoef je geen Dolberg voor te heten?

Hij heeft het voorlopig vaker niet dan wel laten zien, dat is de realiteit.

Ik hoop daarentegen dat hij het wel goed gaat doen hoor(vooral in Europa natuurlijk😜). Er zit absoluut potentie in, dat zeker!

7 augustus 2018 om 11:29

De “absolute” uitblinker is toch gewoon degene die het beste speelt jeugd of geen jeugd en de enige in jou rijtje die je opnoemt die echt jeugd te noemen is is de ligt en ji verhaal gaat dus ook niet op

7 augustus 2018 om 12:00

Eigen jeugd laten excelleren... volgens mij wordt vdbeek nu juist kind van de rekening door zijn komst.

7 augustus 2018 om 12:32

Als Tadic op linksbuiten speelt, heeft Van de Beek geen 'last' van hem. Van de Beek speelde vorige week niet vanwege de vele middenvelders.

7 augustus 2018 om 15:35

als je goef hebt opgelet kneus dan zie je ook andere jeugdspeler nieuw in de basis. eiting 🤔

7 augustus 2018 om 17:12

Zelfs met Tadic op linksbuiten is het middenveld nog overvol. Dan nog heb je F. de Jong, Ziyech, Schone, Eiting, Layad en eventueel Blind of Mazraoui die op het middenveld kunnen spelen naast van de Beek. (En dan negeer ik voor het gemak S. de Jong, Sinkgraven en een rits aan jeugdspelers die eind vorig seizoen en in de voorbereiding minuten hebben gemaakt nog).

Geen idee of van de Beek in die lijst tot de eeste 3 gaat behoren. Op Ziyech en Tadic denk ik niet dat er al iemand "zeker" is van een basisplaats. Enige voordeel wat vd Beek heeft boven een antal andere spelers hierboven is dat hij zowel in een verdedigende rol als in een aanvallende rol op het middenveld kan spelen.

8 augustus 2018 om 11:53

mikebuist

Ik heb opgelet, maar ik heb Eiting niet in de basis gezien. Ik zag hem wel invallen.

Beetje raar om iemand dan een kneus te noemen, vind je niet?

8 augustus 2018 om 11:57

London Calling

Precies! Ajax heeft echt een karrenvracht aan middenvelders! Het is echt meer dan 'overvol'. Het is gewoon spitsuur daar. Als je realistisch bekijkt dan is er voor de jeugdspelers van Ajax, op De Jong, F, en Vdbeek na gewoon nauwelijks ruimte voor speeltijd. En vergeet die Eiting ook maar even. Dat die in de voorbereiding veel speeltijd heeft gekregen, dat zegt mij weinig. Ik heb ook heel veel Bakker op linksback gezien. Maar ik denk niet dat we Bakker, blessures en schorsingen daargeleaten, nog heel erg vaak gaan zien.

Zo gaat dat straks ook met Eiting. Als je Frenkie de Jong, Donny van de Beek, Daley Blind, Tadic, Labyad, Ziyech en dan nog Sinkgraven en Schone hebt rondlopen, dan gaat Eiting op de beker en wat invalbeurten gewoon niet heel erg veel speeltijd krijgen, of wel soms? Of zou jij als trainer Frenkie de Jong op de bank zetten omdat je Eiting wilt laten spelen? Nou, ik niet!

8 augustus 2018 om 11:49

Fcexclusief

"die rol is weggelegd voor onze eigen jeugd en talenten, dus wat dat betreft is de komst van Tadic er vooral eentje om dat soort spelers te laten excelleren. "

Dan ben ik toch heel erg benieuws hoe Erik ten Hag die eigen jeugd en de talenten denkt te gaan laten excelleren, als hij, om dát te verwezenlijken, dus vooral de door hemzelf aangekochte spelers op de bank zal moeten zetten en houden. Want als je de aankopen Ziyech, Labyad, Tadic, Neres, Huntelaar, Tagliafico, Wöber, Schuurs, Kristensen en wilt laten spelen, dan zal je toch echt je jeugd en je talenten als De Jong, F, Vdbeek, Eiting, Matusiwa, Mazraoui, Lang, Nunnely, Bakker, Sierhuis en Bijleveld op de bank en de tribune moeten houden.

En het is nu eenmaal lastig om de absolute uitblinker te worden als je op de tribune zit, of je speeltijd bij jong Ajax moet halen.

Wat ik bedoel te zeggen, is dat wat jij verkondigt - 'ajax gaat uit van de jeugd, alles moet gericht zijn op ontwikkeling daarvan' - allang geen realiteit meer is. Overmars en consorten hebben al twee jaar geleden door gekregen dat Ajax er met alleen de jeugd niet gaat komen. Elk jaar je beste spelers verkopen bleek ook niet te werken want elk jaar bleek weer dat de spelers die doorkwamen steeds minder werden. Dus moest er wel gekocht worden. En toen onder Bosz er opeens meer aankopen in het team stonden dan jeugdspelers, en Ajax prompt de EL finale haalde, zijn de ogen geopend. Ajax moest een kwaliteitsinjectie geven aan de selectie en dat is nu gebeurd. Sindsdien zijn er met Neres, Labyad, Sanchez, Tadic, Bandé en Blind grote versterkingen gehaald, die het niveau omhoog brengen. Maar, de keerzijde van die medaille is wel duidelijk. Meer speeltijd voor gearriveerde spelers betekent dus ook minder speetijd voor de jeugd. En dus minder mogelijkheden om uit te blinken. Dat lijkt mij een waarheid als een koe.

Is geen probleem verder als Ajax kampioen wordt. Mij lijkt het daarbij erg lastig om met deze selectie die Ten Hag nu tot zijn beschikking heeft (zelfs zonder Ziyech) géén kampioen te worden trouwens, maar dat terzijde. Maar de vraag is voor mij wel wat Ajax nu gaat doen, in de praktijk. Gaat Ajax volgend seizoen weer gewoon echt inzetten op de jeugd of is Ajax echt van plan om echt met geld te blijven smijten en worden er nu dus elk seizoen twee aankopen van in totaal tussen de 30 en 40 miljoen euro gedaan? Daar ben ik wel benieuwd naar. Want die verhalen over het 'bayern van Nederland' vind ik je reinste onzin. Ajax zit in een veel te kleine markt om te groeien naar het niveau van Bayern. Dat Ajax straks Lozano, Berghuis en Bijlow gaat kopen, is echt nog een utopie. OM het Bayern van Nederland te worden heb je geen omzet van 100 miljoen per jaar, een begroting van 80 miljoen en een eigen vermogen van 150 miljoen nodig. Dan heb je een omzet van 400 miljoen nodig. En een begroting van 250-300 miljoen. En een eigen vermogen van 500 miljoen. Geen enkele club in Nederland gaat dat halen. Moet je nu al zien wat voor moeite Van der Sar moet doen om een serie nieuwe sponsorcontracten af te sluiten, die Ajax in totaal een structurele omzetstijging leveren van tussen de zeven en tien miljoen! Laat staan dat hij eventjes een omzetstijging van 300% realiseert, ......

Ze hebben goede spelers, maar het gaat om het beste team. Ajax heeft eigenlijk bijna elk jaar de beste selectie, maar pakken al enkele jaren niks. Dus ja, zeg het maar.

7 augustus 2018 om 19:51

Dit jaar is toch wel anders. Normaal hebben ze de beste selectie maar missen ze ervaring en routine. Die heb je nu met Tadic, Blind en Huntelaar genoeg. En de spelers zijn daarnaast ook een paar jaar verder.

Absolute topper, beetje relatief. Voor huidige Eredivisie begrippen is het wel degelijk een absolute topper. Voor de Premier League gewoon 1 van de 11. Neem aan dat Kenneth dat zelf ook wel begrijpt.

7 augustus 2018 om 12:23

Hou toch op , gewoon een goede speler.
Waarom een absolute toppper?
Blind is ook geen topper.
Wel goede spelers die Ajax beter gaan maken maar absoluut geen toppers.

7 augustus 2018 om 12:59

Als je als club structureel mee zou willen doen in Europa dan zouden tadic, blind en Ziyech de ondergrens moeten zijn met daarbij aangevuld wat toptalenten en topspelers. Dan zou je, met alle respect geen Huntelaar moeten hebben die van de 12 kansen er 1 raak schiet maar een echte spits.

Niet bij een topclub gespeeld, maar wel jaren tegen verdedigingen van topclubs gepresteerd. Top aankoop voor Ajax dus, vooral als je kijkt naar wat de concurrentie PSV heeft aangetrokken. Dit is natuurlijk vooral de verdienste van Overmars en Co. Top!

7 augustus 2018 om 11:17

Ik ben anders van mening dat PSV zich tot op heden ook prima verstrerkt heeft. Het enige minpunt is dat we nog geen vervanger voor van Ginkel hebben aangetrokken.

7 augustus 2018 om 11:25

Jullie hebben enkel de verdediging '' versterkt '' met transfervrije spelers en de vertrokken backs opgevangen met spelers die komen van Heerenveen en NAC. PSV is altijd sterk, maar om dit nou prima versterkingen te noemen.

7 augustus 2018 om 11:26

Jij vond angelino en dumfries lekker ballen tegen Feyenoord ja? De backs van NAC en Heerenveen, die vervangen arias en ook brenet niet zo een, twee, drie hoor.

7 augustus 2018 om 11:56

Hmm ik ben van mening dat Dumfries, Viergever en Sainsbury geen waardige versterkingen zijn. Angelina is nog afwachten, maar vooral verdedigend vind ik hem geen indruk maken.
Nee PSV is er eerder zwakker op geworden.

7 augustus 2018 om 11:58

@lfc1998

Ik vind het bij PSV anders toch vooral heel erg mwa. Dumfries voor Arias is een stap terug. Dumfries heeft zeker potentie, maar hij is nog niet zo goed als Arias die misschien wel de beste rechtsback was van de eredivisie.

Angelino voor Brenet, ben ik geneigd om te zeggen vooruitgang, maar brenet was vooral op het laatst echt wel goed bezig en dat voor een rechtsback die op links werd neergezet.

Van ginkel is helemaal nog geen vervanger voor gevonden.

Met Viergever zijn ze in de breedte sterker geworden. En met die transfervrije australier zijn ze in mijn optiek ook vooral in de breedte sterker geworden.

Zolang er geen vervanger voor van Ginkel is aangetrokken, ben je er onder de streep gewoon op achteruit gegaan. En van Ginkel is echt niet zo 1,2,3 vervangen. Was de aanvoerder en heel belangrijk voor Psv.

Dat is bij Ajax net ff anders, maar dat heeft ook met een zekere mazzel te maken. Kluivert vertrekt en die vervang je voor Labyad (wat ook maar afwachten is hoe die gaat presteren). Vervolgens handelen ze pro actief met het aantrekken van tadic voor Ziyech en dan lijkt het erop dat Ziyech nog een jaartje blijft, waardoor tadic of ziyech als vleugelspeler neergezet wordt en dan ben je er opeens mega op vooruit gegaan.

Vertrekt Ziyech alsnog dan is het weer afwachten hoe labyad zich aanpast en of Tadic daadwerkelijk meer dan wel hetzelfde kan brengen als Ziyech.

Maar dat is ook een stukje mazzel, zowel Feyenoord als PSV moeten een belangrijke speler vervangen, terwijl Ajax tot nu toe alleen een talent heeft hoeven te vervangen.

Wat Tadic zelf betreft. Ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gehoord. Nee tadic is geen absolute topspeler, maar een absolute topspeler komt niet met z'n 29 bij Ajax voetballen. Daarentegen is hij wel een goede speler die in een zwaardere competitie heeft laten zien het niveau aan te kunnen en basisspeler was.

Het is dus niet het afvoerputje uit het buitenland dat hier naartoe komt om z'n carrière nieuw leven in te blazen. Het gebruikelijke krasje ontbreekt. Sterker nog hij maakte het verschil bij een zwalkploeg in de PL tussen lijfsbehoud en degraderen.

Voor eredivisiebegrippen is er dus wel degelijk een absolute topper en smaakmaker terug gekeerd die nu op z'n best zou moeten zijn. En ook nog eens ervaring op het hoogste niveau heeft (onder andere door zijn basisplaats bij Servië).

7 augustus 2018 om 13:07

Ik vind het prima versterkingen ja en ook gedurende de voorbereiding hebben angelino en dumfries redelijk gespeeld en ik heb dan ondanks de wedstrijd tegen feyenoord alle vertrouwen in komend seizoen. Het is in ieder geval niks nieuws dat de spelers van Ajax ieder jaar de hemel in worden geprezen.

7 augustus 2018 om 13:39

Van Angelino vind ik het vooral jammer dat hij de beslissende strafschop miste zaterdag.

7 augustus 2018 om 16:01

Ik vond Angelino erg goed tegen Feyenoord ja, ik raad je aan eens te kijken naar de wedstrijd in plaats van alleen de penalty’s.

7 augustus 2018 om 18:32

Laten we toch even voorop stellen dat als je met 10 punten voorsprong kampioen wordt je ook minder behoefte hebt aan versterkingen dan de rest. Dan moet je vooral voor vervangers zorgen van de spelers die vertrokken zijn en daar zijn ze nog volop mee bezig.

In de aanval is PSV sterker geworden. Romero is volgens de verhalen een groot talent (8 miljoen is nog steeds veel geld voor een speler in de eredivisie) en samen met Malen die door lijkt te gaan breken hebben ze hier dus meer opties. Overigens was het voor Bergwijn vorig jaar pas zijn eerste hele seizoen in de basis dus ook daar mogen ze dit jaar meer van verwachten.

De verdediging is ook niet minder dan vorig . Angelino/viergever voor Brenet is een hele aardige vervanging. Dumfries zal zeker in het begin nog niet op het niveau Arias zitten, maar heeft wel potentie. En met Sainsbury en Viergever lijken ze i.i.g meer opties te hebben achterin. Per saldo denk ik niet dat ze verdedigend slechter zijn geworden.

Alleen op het middenveld wordt het lastig om er echt beter op te worden. Maar met een vervanger voor van Ginkel moet het lukken om er niet te veel op achteruit te gaan. Dan staat er met Hendrix, Pereiro en een nieuwe speler, plus talenten als Roserio, een middenveld wat niet veel minder is dan dat van vorig jaar.

Per saldo is PSV er dan iets sterker op geworden. En als je dan mee neemt dat ze al sterker waren - met 10 punten voorsprong kampioen werden dan moet ik nog maar zien of Ajax kampioen wordt. Ik denk in ieder geval niet dat Ajax zo maar even kampioen PSV achter zich gaat laten.

8 augustus 2018 om 12:00

Sjakiewolfs

Joshua Brenet is natuurlijk de meest eenvoudig te vervangen speler van de hele eredvisie. Weet niet wat voor beeld jij nog hebt van die jongen, maar nadat ik die ellende vijf jaar lang heb moeten aanschouwen, iedere wedstrijd weer, hangt sinds de dag dat zijn vertrek werd aangekondigd bij mij de vlag uit. Echt iedere speler, bijna, die je in zijn plaats neerzet is een geschenk uit de hemel!

8 augustus 2018 om 12:08

ninjakai

Ben het gewoon met je eens, als het over PSV gaat.
Het vervangen van die backs, dat vind ik allemaal nog niet eens zo interessant verder. Brenet was een zwakke speler, maar Arias was een toppertje. In alle opzichten.

Maar de belangrijkste mutatie was en is het verdwijnen van Van Ginkel. Dat laat een immens gat achter op het middenveld. Want in wezen was Van Ginkel, met Ziyech, duidelijk de beste speler in de eredivisie. Niet alleen met zijn drive en zijn loopvermogen, ook met zijn leidingevende kwaliteiten. Van Ginkel kon ballen veroveren, aanvallen opzetten en dan ook op tijd voor het doel van de tegenstander opduiken om de kans af te ronden. Was een steunpilaar. Kon het tempo bepalen en bleef als rots in de banding overeind staan als het zwaar werd. Daarnaast heeft hij ook een uitstekende pass in zijn benen en scorend vermogen. Tot op heden heeft PSV daar nog geen enkele vervanging voor gevonden.

En Pereiro is niet de man die de zware last en taken van Van Ginkel kan overnemen. Pereiro is in wezen de antithese van Van Ginkel. Grillig en wispelturig, in plaats van betrouwbaar. Soms grote delen totaal onzichtbaar. Ook een slappe speler. Van Ginkel is ijzersterk in duels. Pereiro wint zelden duels. Als het stormt, dan zal Pereiro er niet staan om die te trotseren. En Hendrix heeft wel de body en fysieke capaciteiten om die taken over te nemen, maar die ontbeert dan weer de klasse en brille om het spel vorm te geven.

Dus dát vind ik vooral het verschil tussen Ajax en PSV op dit moment. Ajax heeft nu echt de spelers gehaald die een team kunnen dragen (tadic). Terwijl PSV die juist niet heeft.

Volgens mij was Southampton na de komst van Tadic achtereenvolgens 7e, 6e en 8e geworden. Toegegeven was het afgelopen seizoen dramatisch, maar dan spreek ik toch liever van een subtopper in een van de beste competities ter wereld. Dat is voor Ajax-begrippen gewoon een absolute aanwinst. Beetje zeuren om het zeuren van Kenneth.

7 augustus 2018 om 11:28

Klopt. Waar Perez echter op doelt is het moeten winnen in de top. Die druk is toch altijd anders. Hoeveel jongens die uitblinken in de subtop falen in de top? Dat zie je in de nationale competitie, maar ook internationaal.

7 augustus 2018 om 11:28

Ik vind dat hij niet echt zeurt. Hij bedoelt gewoon te zeggen dat de druk bij Ajax anders is dan bij de clubs waar hij heeft gespeeld.

7 augustus 2018 om 11:41

Het lijkt mij echter ook dat Tadic hier wel van doordrongen is en het ook een reden was om de transfer te maken. Met Southampton win je geen prijzen, hooguit een derderangs beker. Natuurlijk is een prijs winnen in Nederland wat anders dan in Engeland, maar hier speelt hij wel voor de titel en Europees voetbal op jaarbasis. Het is een ander soort voetbal en een ander soort dynamiek dan degradatievoetbal spelen op een hoger niveau.

Dan ben ik benieuwd welke speler, voor Eredivisie begrippen, voor Kenneth een absolute topspeler is.

7 augustus 2018 om 11:24

Kenneth zelf waarschijnlijk.

7 augustus 2018 om 11:27

Van Persie. En dat zeg ik niet om te fucken, maar dat is wel zo'n iemand. Huntelaar wellicht, al is dat een ander type speler en speelde hij iets onder de top.

7 augustus 2018 om 11:30

Uiteraard kan De voetballer Tadic niet tippen aan de voetballer Van Persie. Alleen zitten de twee momenteel wel in een andere fase van hun carrière..

Voor ajax is dit gewoon een absolute topspeler toch, wat had perez dan verwacht dat ajax deze zomer luis suarez terug zou halen?

Kenneth ... nr 7 van de premier league worden met een net gepromoveerde ploeg is geen makkie hoor...

Maarja weet jij veel jij hebt net als ik alleen wedstrijdjes gekeken op de tv

7 augustus 2018 om 12:29

Waar heb jij het over ?
Net gepromoveerde ploeg??

7 augustus 2018 om 12:56

Southampton

8 augustus 2018 om 12:11

Jmassing

Tadic speelde in zijn eentje, of had hij nog tien ploeggenoten bij zich toen hij 7e werd in de Pl????

Beetje apart altijd wel om het presteren van een team toe te schrijven aan één speler, en daarmee diens status. Hoe werkt dat bij de linksback van Southampton? Is die dus ook een topper, want hij haalde toch maar mooi de zevende plek nadat hij gepromoveerd was of zo????

Toch aardig wat wedstrijdjes gespeeld op het WK, dat is toch ook best hoog niveau. Voor eredivisie begrippen is dit wel een topper.
Het belangrijkste is dat Ajax er als team op vooruit gaat. En ik denk dat deze twee aankopen belangrijk zijn voor het balans in het elftal. Ook nemen ze meer de druk weg bij die jonge talenten, die zich hierdoor beter kunnen ontwikkelen.

7 augustus 2018 om 12:04

Perez zegt toch ook nergens dat Tadic niet heel goed is? Hij geeft alleen aan dat de druk in de top net anders is, en het dus maar de vraag is of hij onder deze druk ook elke wedstrijd zo goed kan presteren.

Voor de Mickey Mouse competitie is dit zeker wel een topper misschien niet in Engeland maar hier wel

Kenneth vind ik over het algemeen een goede en realistische analist. Maar hier vind ik hem een beetje zeuren.

Zowel Tadic als Blind zijn voor Eredivisiebegrippen topspelers. Op Europees niveau zijn het subtoppers, maar dat weet iedereen ook wel. Ze nemen echter ook een hoop ervaring mee, opgedaan in de zwaarste competities van de wereld. Dat is alleen maar goed voor de vele talentvolle spelers die Ajax nu in z'n selectie heeft.

7 augustus 2018 om 12:31

Blind is toch niet zo heel speciaal? een nuttige, degelijke teamspeler maar alles behalve een bijzonder voetballer imo. Tadic vind ik wel een topper voor Eredivisie begrippen

7 augustus 2018 om 12:36

Zullen we het erop houden dat jij hem niet zo speciaal vindt? Gelukkig voeg je in je tweede zin inderdaad de woorden 'imo' aan toe.

7 augustus 2018 om 14:17

Blind zal in de verdediging of als controlerende middenvelder spelen, een waterdrager dus. Maar wel eentje met een uitstekende wedstrijdinstelling, tactisch inzicht en een prima pass. In zijn positie één van de beste in de Eredivisie, een topspeler dus (voor Eredivisie niveau).

Met Tadic vergelijken heeft geen zin, het zijn 2 totaal verschillende voetballers met andere kwaliteiten. Je moet hem beoordelen op de kwaliteiten die hij nodig heeft op de positie waar hij gaat spelen.

8 augustus 2018 om 12:20

Japie_krekel

Mee eens! Van Tadic snap ik wel dat mensen hem een topper vinden. Okay, niet bij de top in de PL gespeeld, maar wel in de PL gespeeld. Paar jaar. En succesvol, in mijn ogen. En dát maakt hem op zichzelf dus ook een absolute topper in de eredvisie. Dat wás hij natuurlijk in wezen ook al bij Twente trouwens. Voeg daar een paar jaar ervaring in de PL aan toe, ....

Maar qua Blind vraag ik me echt af hoe mensen erbijn komen dat die een 'topper' is. Okay, eredivisie natuurlijk wel. Daarover geen discussie. maar waar gaat het echt over? Over het verschil tussen top eredivisie en de subtop in Europa toch? Blind is toch vooral niet nodig om kampioen in Nederland te worden, maar vooral om een stapje te maken internationaal? Nou, in dat licht bezien vind ik niet dat Ajax met Blind echt een 'topper' heeft gehaald. Wat zijn nou de kwaliteiten van Blind? Bij balbezit van je ploeg is hij een verderdiger die uitsteked kan opbouwen en ballen kan inspelen. Hij is tactisch ook slim, dus kan inschuiven en doordekken, waar nodig. Dus prima bij ploegen als Ajax, die veel balbezit spelen en van achteruit spelen. Maar, wat zijn de zwaktes? Fysiek is hij een lichtgewicht. Onder druk en onder zwaar weer is Blind nou net niet de speler die opstaat, de klappen opvangt en overeind blijft staan en juist zijn team door zo'n storm heen sleept. Zo'n speler is hij ook echt nooit geweest natuurlijk. Als hij ergens altijd om bekritiseerd werd, en terecht, is dat hij is gewogen en te licht bevonden. Bij United kon dat verbloemd worden als hij in vijfmansdefensies speelde. Maar in oranje, vooral, werd dat genadeloos bloot gelegd als hij CVM stond. Daar was hij echt ongeschikt. Hij werd constant overlopen. Dat had ook te maken met de speelwijzes en met de zwakte van de spelers rond om hem heen. Okay, dat is zo. Maar dát is toch juist hét verschil tussen een goede speler en een absolyte topper? De toppers maakt he tniet uit wie ze rond zich heben staan. Die staan op zichzelf wel hun mannetje. Bij Blind zie je dat hij dat dus gewoon mist. Nogmaals, in Nederland allemaal niet zo'n punt. Maar Europees vind ik dus dat Blind echt niet dé man is die als topper Ajax erdoorheen gaat slepen. Terwijl ik Tadic dat wél zie doen.

Dus inderdaad, Blind is niet zo speciaal.

Tadic is een absolute topper voor eredivisie begrippen.

Daley Blind is vooralsnog de grootste flop. Er is simpelweg geen positie voor hem. Frankie de Jong staat hem in de weg. Tenminste dat hoop ik voor Ajax dat Frenkie hoger in de pikorde staat dan Blind. Ideale positie van Frenkie is op het middenveld. In dat geval moet Blind achterin en niet eens op zijn eigen plek LB maar centraal. En laat dat nou precies de positie zijn waar hij snelheid tekort komt

7 augustus 2018 om 12:37

Blind is gehaald voor de verdediging. Een plek waar hij prima kan spelen. Dat jij hem een flop vindt, maakt hem geen flop.

8 augustus 2018 om 12:25

Kyle66

Blind nu al een 'flop' noemen laat nergens op. Hij heeft net pas zijn eerste wedstrijdjes voor Aajx gespeeld. Hoezo dan nu al conclusies trekken?

Maar de details die hij noemt, op zichzelf, zijn wel relevant. Ik zou als trainer ook altijd eerder voor Frenkie de Jong op het middenveld kiezen dan voor Blind. Dus dan moet hij achterin. En ik deel de opinie dat hij eigenljik te traag is om centraal te spelen. Maar goed, dat was zijn vader ook en die heeft als CV onder Van Gaal geëxceleerd. Maar dan zou Ten Hag dus zijn zorgvuldig erin geslepen patronen voor het komende seizoen weer compleet moeten omgooien en vervangen door het systeem dat Van Gaal 20 jaar gelden speelde. Is onmogelijk. Je kunt niet je hele voorbereiding nu weer gaan veranderen, daar is geen tijd meer voor en daarnaast heeft Ajax helemaal niet de spelers om nu opeens een soort 3-4-3 te gaan spelen zoals medio jaren '90. Kijk maar naar hoe het ging onder Keizer verleden seizoen.

Eindelijk een realistische mening van een expert. In tegenstelling tot vrijwel alle supporters ben ik een stuk minder overtuigd. Naar mijn mening is er 15-20 miljoen teveel betaald en veel te veel salariskosten met vrijwel geen restwaarde. Tuurlijk, goede spelers voor Ajax maar wel buiten proportioneel. Als iedereen binnenboord blijft gaat Ajax in NL heersen. Als Ziyech nog weggaat vind ik dat er weinig mee is opgeschoten. En ik mag toch hopen dat Donny vd Beek heel snel weer onbetwist basisspeler is want anders gaat er dubbelop kapitaal verloren. En om de reacties voor te zijn wat je dan met het geld moet doen zou ik zeggen: zsm van de beurs, nog veel meer investeren in jeugd, innovatie en scouting. Daar kan Ajax zich mee onderscheiden, niet met 2 internationale overbetaalde subtoppers van eind 20. Dit gaat natuurlijk helemaal scheef groeien en het is wachten op de volgende (bestuurlijke) crisis.

7 augustus 2018 om 13:41

Als jij de afgelopen wedstrijden niet hebt gezien welke meerwaarde ze allebei in het spel brengen, adviseer ik je een bezoek aan Specsavers. Ze hebben kortingsacties op dit moment.

7 augustus 2018 om 14:29

Sterke argumenten om jouw mening bij mij door de strot te drukken. Je hebt het in ieder geval niet goed begrepen dus ik zal de volgende keer proberen om het wat duidelijker voor je te omschrijven. Nogmaals; Blind en Tadic zijn prima versterkingen voor Ajax én een meerwaarde. Maar veel en veel te duur. We hebben het in 4 jaar tijd over 50-70 miljoen wat je investeert in 2 transfers en salarissen. Dat is mijn inziens gewoon een korte termijn oplossing onder druk waarmee je misschien in NL kampioen gaat worden maar waarmee je structureel weinig opschiet op het podium daarboven. Terwijl ik denk dat je met de helft van dat geld hele grote dingen kan bereiken over een wat langere periode als je dat vol investeert in jeugd, ontwikkeling, innovaties en scouting. En van de beursgenoteerde onderneming weer een voetbalvereniging maken niet te vergeten.

Tadic heeft wellicht niet dezelfde bagage als een Blind qua druk en verwachtingen bij een topclub. Maar ik denk dat je bij Southampton, zeker in die periode dat hij er kwam, geen ruimte hebt om te relaxen. De PL is moordend qua schema en concurrentie en Southampton was toentertijd echt een club die meedeed in de top 7. Daar zijn de verwachtingen misschien wat lager qua winstpercentages en prijzen, maar de druk om te presteren minsten zo hoog. Ik denk dat dit voor Ajax en voor Eredivisie begrippen een absolute toptransfer is.

In de huidige eredivisie zijn dit toppers ja. Net als Clasie dat voor Feyenoord is en Luuk de Jong dat bij PSV is. Alleen een moeilijke tijd in het buitenland gehad maar hier trekken ze het niveau omhoog. Voor de competitie alleen maar goed. Een sterke top 3 maakt de overige clubs ook beter en de competitie an sich interessanter. Willen we ooit Europees weer aanhaken dan is dit het begin. De volgende stap wordt om talenten 1 a 2 jaar langer bij de top te houden omdat ze in een sterk team spelen. Via de Europese weerstand zouden we dan betere spelers moeten krijgen die makkelijker de stap naar de top gaan maken daarna.

De frustratie van zn totale mislukking bij Ajax zit nog heel diep bij Kenneth.

Inderdaad, het is een bijzondere aankoop. Een speler die op het hoogtepunt van zijn carriere Ajax verkiest boven een basisplaats in de subtop van Engeland, Spanje, Duitsland, Frankrijk of Italië.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren