Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV versterkt zich met Sainsbury: ‘Er komen mogelijk nog mutaties’

Laatste update:

Trent Sainsbury mag zich speler van PSV noemen. De Eindhovenaren maken dinsdagochtend via de officiële kanalen namelijk melding van de komst van de Australiër, die transfervrij wordt opgepikt bij het Chinese Jiangsu Suning. De 26-jarige verdediger heeft in Eindhoven zijn handtekening gezet onder een driejarig contract.

Sainsbury was in het verleden op de Nederlandse velden al actief voor PEC Zwolle, waar hij tussen 2014 en 2016 tot 27 wedstrijden in de Eredivisie kwam. De centrale verdediger vertrok daarna naar het Chinese Jiangsu Suning, dat hem vervolgens aan Internazionale en Grashoppers verhuurde. Door zijn aflopende contract in het Verre Oosten kan hij nu weer gratis terugkeren naar de Eredivisie.

Technisch manager John de Jong laat weten dat de verdediger al langer op de radar van de Eindhovenaren stond: “Trent is een verdediger die we al toen hij nog bij PEC Zwolle speelde interessant vonden. Het is inmiddels een speler met behoorlijk wat internationale ervaring. Onder andere op het WK heeft hij laten zien dat hij zich uitstekend heeft ontwikkeld. Dat we hem nu transfervrij kunnen halen zien we als een buitenkans. Er wachten ons mogelijk nog wat mutaties in de verdediging. Daar hebben we nu al op geanticipeerd.”

De 38-voudig international van Australië, die onder leiding van Bert van Marwijk en de huidige trainer van PSV Mark van Bommel deze zomer ook van de partij was op het WK, is na Denzel Dumfries, Angeliño, Nick Viergever en de meteen weer aan VVV-Venlo verhuurde Lars Unnerstall de vijfde aanwinst van de regerend landskampioen deze zomer. Daartegenover staat het vertrek van onder meer Santiago Arias, Joshua Brenet, Jordy de Wijs en de weer naar Chelsea teruggekeerde aanvoerder Marco van Ginkel.

Een goede aanwinst voor PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een speler die het WK gespeeld heeft en nog redelijk jong is gratis op halen. Dat kan alleen maar goed zijn. Isimat zal dan wel gaan, maar toch was deze aanwinst naar mijn mening overbodig met zowel Luckassen als Obispo achter Viergever en Schwaab. Obispo zou je nu eventueel kunnen verhuren

7 augustus 2018 om 09:52

Obispo (volgens "kenner" de Mos een groter talent dan de Ligt), deze speler kan nu zo snel mogelijk weg/verhuurt worden.

7 augustus 2018 om 10:02

Groter talent dan De Ligt is natuurlijk absolute onzin. Obispo speelde tot nu toe een half uur voor PSV terwijl hij een half jaar ouder is zelfs. De Ligt speelde al 65 wedstrijden voor Ajax, waaronder de EL-campagne en is A-international. Aad de Mos is af en toe een beetje de pad kwijt. Desalniettemin is Obispo ook een groot talent op CV, zou het triest vinden als PSV hem verhuurt ofzo terwijl er met Viergever of deze nieuwe Sainsbury nou niet echt geweldenaars staan verder.

7 augustus 2018 om 10:08

Zolang Obispo niet een reeks wedstrijden in de Eredivisie de kans krijgt om zich te laten zien kunnen we toch nooit zeggen of hij wel of niet net zo een groot talent als de Ligt is. De ligt heeft die kans gekregen en gepakt en bij Obispo laat het nog even op zich wachten. En dan nog doen alsof een half jaar ouder iets zegt.

7 augustus 2018 om 10:17

Ik doe helemaal niet alsof een half jaar ouder iets zegt. Ik vermeld er alleen de leeftijden bij om te laten zien dat zij ongeveer gelijk zouden moeten lopen mits het even grote talenten waren. Je kumt het ook omdraaien, als Obispo even goed was als De Ligt zou Isimat toch nooit in de basis staan vorig seizoen? Of wil jij met droge ogen beweren dat Isimat beter is dan Mathijs de Ligt?

7 augustus 2018 om 10:19

Zolang Obispo niet een reeks wedstrijden de kans krijgt heeft hij in ieder geval op zijn minst de schijn tegen. De Ligt heeft zich zo ontwikkeld dat hij ook bij PSV echt wel basisspeler zou zijn. Zolang Obispo die kans niet krijgt, schatten ze hem bij PSV toch een stuk lager in.

Of je moet zeggen dat PSV de jeugd niet genoeg kansen geeft om maar even een bommetje te droppen...

7 augustus 2018 om 10:22

Gelukkig zet je kenner ook al tussen haakjes, want dit is wat De Mos constant doet. Zodra een talent ook maar een klein beetje kan voetballen prijst De Mos hem al de hemel in, zodat wanneer het talent daadwerkelijk goed wordt hij kan claimen dat hij het altijd in hem gezien heeft.

7 augustus 2018 om 10:24

PSV kiest voor meer ervaring in de defensie. Schwaab bijvoorbeeld is individueel niet beter dan de Ligt, maar maakt gewoon veel minder fouten. Met een jonge leeftijd krijg je meer fouten en daar kiest PSV op het moment dus niet voor. Het gaat hier niet om is Isimat of Schwaab beter dan de Ligt. Het gaat erom wie er minder fouten zal maken in het seizoen en meestal is dat bij ervaren verdedigers veel minder. Verder vind ik dat je Isimat zwaar tekort doet, want ondanks alle kritiek vind ik het wel een prima speler. Opbouwend niet sterk, maar verdedigend staat hij gewoon zijn mannetje en doet hij net als Schwaab zelden gekke dingen. Niet spectaculair, maar o zo betrouwbaar.

7 augustus 2018 om 10:31

"of je moet zeggen dat PSV de jeugd niet genoeg kansen geeft om maar even een bommetje te droppen..."

Lijkt me geen verkeerde conclussie, of beter een onvermijdelijke.

7 augustus 2018 om 10:33

@Passionforpink, dat Cocu de jeugd te weinig de kans gaf was wel duidelijk en wekte bij menig PSV supporter enigszins irritatie op. Maar Cocu wordt in 4 seizoenen 3x kampioen dus zal het hem een zorg zijn wie er denkt dat hij de jeugd te weinig kansen heeft geboden. Ik denk niet dat ze Obispo lager inschatten, maar dat Cocu gewoon houdt van betrouwbaarheid. Vandaar de keuze voor spelers als Isimat, Schwaab en de Jong. Allemaal niet spectaculair, maar hij weet wat hij aan ze heeft. Een talent kan 10 wedstrijden top spelen en er dan 10 daarna als een drol spelen. Dat moet je dan maar op de koop toenemen en daar is/was Cocu niet van.

7 augustus 2018 om 10:34

Er is niets ervaren aan Isimat, betreft Schwaab ben ik het met je eens. Maar als je zegt dat De Ligt veel fouten maakt dan kijk je gewoon niet zo heel vaak Ajax, maakt verder ook niet uit. Isimat veroorzaakte geloof ik 3 pingels in een paar weken tijd, Cocu liet hem zelfs met tennisballen in zijn handen trainen. Verder is het een aardig goede verdediger hoor, maar echt niet beter dan De Ligt en Mathijs maakt, ondanks dat hij nog wat jonger is dan Isimat, minder fouten dan hem hoor.

7 augustus 2018 om 10:37

Ik zou ook niet willen zeggen dat Bergwijn een groter talent is dan Dennis Johnsen. Zijn nagenoeg even oud maar Johnsen heeft simpelweg nooit een reeks wedstrijden gespeeld. Hou toch op met die onzin man. Als Obispo net zo'n groot talent zou zijn als de Ligt doet PSV iets heel erg verkeerd als hij zo weinig minuten krijgt.

7 augustus 2018 om 10:47

Ik vind dat de Ligt zeker debet is geweest aan een redelijk aantal goals waar fouten van hem aan vooraf gingen. Ik ben voor PSV dus ga niet zeggen dat ik Ajax elke week kijk, maar kan mij de penalty uit bij Feyenoord herinneren, de goal van Groningen uit en de eigen goal bij Excelsior. Dit zijn dan de goals die ik me zo even snel uit het hoofd herinner. Isimat veroorzaakte wat penalty’s ja, maar dat PSV vorig seizoen een absurd aantal penalty’s tegenkreeg voor licht vasthouden kan je zien als een fout van verdedigers, maar ook zien als een zwak optreden van de arbitrage. Kan me een penalty uit bij Utrecht en VVV herinneren waarbij ik het zeer dubieus vond. Ik krijg aan je reacties te zien een gevoel dat je het niet zo hebt op Isimat. Nou als we dan Schwaab nemen waar ik ongeveer dezelfde argumenten voor kan gebruiken dan kan je toch redelijk begrijpen waar ik het over heb. Verder geef ik aan dat Isimat en Schwaab niet beter zijn dan de Ligt, maar daar kom je wel steeds op terug.

7 augustus 2018 om 10:54

Als hij een half uur gespeeld heeft kun je toch niet weten dat het absolute onzin is.
Als er een paar mensen het woord talent in de mond nemen gaat de transferwaarde opeens omhoog met 10 miljoen (zie De Ligt)

7 augustus 2018 om 10:56

Ik heb een verdediger in een korte tijd nog nooit zoveel fouten zien maken als De Ligt. Vorig jaar was dat een stuk minder maar dat komt ook omdat hij minder risico’s maakt, maar fouten heeft die al genoeg gemaakt, en meer dan gemiddeld.

7 augustus 2018 om 10:57

Daar tegenover moet je ook kijken hoeveel acties van hem goals en gevaar hebben voorkomen. Op deze manier kunnen we namelijk van iedereen wel een negatief beeld schetsen als we alleen de fouten mee laten wegen.

7 augustus 2018 om 11:01

Dan kijk jij weinig voetbal of hebt verdedigers als VD Hoorn, Bergdolmo, Vierklau, Wielaert, Oleguer, Oleguera, Kuffour, Colin en nog vele anderen nooit in een Ajax shirt zien spelen.

7 augustus 2018 om 11:05

@Tubes, dat zou ik zeker doen als ik zou beweren dat Isimat en Schwaab betere spelers zouden zijn dan de Ligt. Dat was niet het punt wat ik wilde maken en ik heb het gevoel dat Sanderkoevoets dat wel dacht te bespeuren bij mij. Het enige wat ik zeg is dat jonge talenten fouten met zich meebrengen. Daar worden ze alleen maar beter van. De ene trainer neemt dat op de koop toe en als het werkt heb je een supertalent of je doet het niet en kiest voor meer ervaring wat meestal tot minder fouten leidt en in deze voor een trainer als Cocu 3 titels in 4 seizoenen.

7 augustus 2018 om 11:07

Oh jawel hoor, ik vind Isimat een geweldige gozer, kan smakelijk lachen om zijn interviews steeds. Ook verdedigend is het prima, niet uitzonderlijk. Wat ik wel altijd raar vind is dat de 'foutjes' van De Ligt een eigen leven leiden: penal Feyenoord, Groningen-uit en eigen goal Excelsior horen we nu al tot in den treuren omdat dit ook de enige noemenswaardige fouten over een vol seizoen zijn, vooruit laten we Bulgarije-uit er ook nog maar bijpakken als we toch bezig zijn. Er is geen andere verdediger (zeker op die leeftijd) waar elke fout zo onthouden wordt en steeds wordt opgerateld als bij De Ligt. Tuurlijk heeft hij wel eens een slippertje, dat heeft een ervaren CV als Botteghin of Schwaab ook nog wel eens. Maar grote fouten? Nee, die maakt hij echt zelden. Mathijs is enorm gegroeid in slechts 1 seizoen. Je merkt ook precies wie wel of niet alle wedstrijden van Ajax kijkt. Als je wekelijks kijkt kun je nooit beweren dat deze jongen 'debet is aan veel goals', dat is nou eenmaal niet zo. Hij stond vorig jaar in het hart van de minst gepasseerde defensie, als aanvoerder nota bene, dus je kan wel raden dat dat allemaal wel mee zal vallen met die groffe fouten he..

7 augustus 2018 om 11:12

"Ik heb een verdediger in een korte tijd nog nooit zoveel fouten zien maken als De Ligt."

Sja, als je zo gaat overdrijven valt er niet een discussie te voeren. Dit is gewoon afgunst en niets anders.. Het is ook heeeeeel logisch dat de verdediger die de meeste fouten ooit maakte op zijn 18e aanvoerder en natuurlijke verdedigingsleider is van Ajax, onder 2 verschillende coaches alsook A-international van Nederland. Of zou jij misschien een ietsie pietsie overdrijven, VCF-LosChe-VCF??

7 augustus 2018 om 11:16

Heel recent nog. Terugspeelbal op Onana waardoor hij hem in de problemen brengt

7 augustus 2018 om 11:27

Ik ben mijn eigen persoon en heb niks te maken met andere mensen die “tot in den treuren deze fouten blijven opnoemen”. Ik heb deze fouten op mijn netvlies staan en noem ze dan even op om mijn argumenten kracht bij te zetten. Het zijn de kleine dingen in jouw reactie waar dingen staan die ik niet gezegd heb. Ik zeg debet aan redelijk wat goals en niet aan veel goals. Ik zeg dat hij een groot talent is en zijn fouten heeft en dat bevestig je zelf ook. Verder zeg je dat die fouten zijn eigen leven zijn gaan leiden, omdat hij ze weinig maakt. Maar zelf doe je toch exact hetzelfde bij Isimat door te zeggen ja hij veroorzaakt 3 pingels in een week. Hierbij neem je die pingels niet individueel in ogenschouw, want anders had je zelf ook geweten dat het dubieuze strafschoppen betroffen.

7 augustus 2018 om 11:34

Corian, wil je die doodnormale terugspeelbal die Onana in eigen goal peert omdat zijn poot bleef haken (thuis tegen Graz) nou werkelijk als fout van De Ligt aanhalen??! Hahahaha, hou op nou hoor..

7 augustus 2018 om 11:40

Ja ik benoem enkele fouten van Isimat (hij heeft er buiten de penalties vast nog wel wat gemaakt dit seizoen natuurlijk) om aan te geven dat iedereen die maakt. Waarom bij De Ligt altijd hameren op die paar fouten die iedereen van hem herinnert. Hij heeft tientallen potten nagenoeg foutloos gespeeld bij een topclub op 17- en 18-jarige leeftijd. Daarop kan men beter focussen in plaats van doen alsof hij fout op fout stapelt (zoals een VCF-LosChe-VCF dan weer probeert te beweren bijvoorbeeld), dat is werkelijk bizar.

7 augustus 2018 om 12:13

Giodinho7 als eerste gaat het om het rendement. Als een verdediger alleen verdedigt mag je hem alleen daar op afrekenen. Maar als een verdediger ook belangrijk is in de opbouw dan kijk je verder. De Ligt heeft bij Ajax niet alleen een paar penalties veroorzaakt maar ook door goede passing de assist of semi assist gegeven voor zeker 10 doelpunten en dan heeft hij gewoon een heel goed rendement.
Dat je de arbitrage erbij haalt maakt je betoog helemaal zwak. Ten eerste is vasthouden vasthouden en bestaat licht vasthouden niet (heb je ook licht hands?) En daarnaast is PSV de club zeker de afgelopen jaren het minst negatief is geraakt door de arbitrage. Daar is door een universiteit onderzoek naar gedaan en psv heeft op dat gebied helemaal niets te klagen.
Zoals anderen al opmerken psv geeft de voorkeur aan ervaring en defensieve zekerheid. En dan is deze aankoop een gerichte keuze die in dat beleid past.

7 augustus 2018 om 12:13

Giodinho7 als eerste gaat het om het rendement. Als een verdediger alleen verdedigt mag je hem alleen daar op afrekenen. Maar als een verdediger ook belangrijk is in de opbouw dan kijk je verder. De Ligt heeft bij Ajax niet alleen een paar penalties veroorzaakt maar ook door goede passing de assist of semi assist gegeven voor zeker 10 doelpunten en dan heeft hij gewoon een heel goed rendement.
Dat je de arbitrage erbij haalt maakt je betoog helemaal zwak. Ten eerste is vasthouden vasthouden en bestaat licht vasthouden niet (heb je ook licht hands?) En daarnaast is PSV de club zeker de afgelopen jaren het minst negatief is geraakt door de arbitrage. Daar is door een universiteit onderzoek naar gedaan en psv heeft op dat gebied helemaal niets te klagen.
Zoals anderen al opmerken psv geeft de voorkeur aan ervaring en defensieve zekerheid. En dan is deze aankoop een gerichte keuze die in dat beleid past.

7 augustus 2018 om 12:43

@Soccersupp, heel veel tekst, maar je zegt helemaal niets inhoudelijks over deze discussie. Wat jij hier zegt over de opbouw en assists etcetera zou relevant zijn als ik zou beweren dat de Ligt minder is als Schwaab of Isimat. Of als ik zou willen zeggen dat hij minder belangrijk is dan de twee Psv’ers. Verder om te zeggen dat mijn betoog zwak is door de arbitrage erbij te betrekken zegt mij dat je mijn stuk niet goed gelezen hebt. Ik zeg daar duidelijk dat je kan zeggen het is de fout van de verdediger of je kan het bestempelen als zwak optreden van de arbitrage. Voor beide valt wat te zeggen. Daarbij geef ik aan dat de penalty’s dubieus waren in mijn optiek, wil niet zeggen dat ze niet gegeven kunnen worden. Een hand op iemand zijn schouder leggen vind ik licht vasthouden. Je hebt licht vasthouden en trekken. Daar zit een verschil in. Om daar hands als vergelijking te gebruiken slaat kant noch wal. Tot slot heb ik het puur over vorig seizoen en dan kom jij met universitair onderzoek van de afgelopen jaren. Als PSV vorig seizoen 20 onterechte penalty’s tegen krijgt, maar de jaren daarvoor er geen één zegt dat toch helemaal niks over het afgelopen jaar waar ik het over heb. Ik reageer wel op je stuk, maar zoals ik begon had het inhoudelijk echt geen enkele waarde in deze discussie.

8 augustus 2018 om 13:33

Cojw

Voor jou en al die anderen die, als het om dit soort onderwerpen gaat, opeens waarde lijken te hechten aan de woorden van Aad de Mos:

Is de mening van Aad de Mos alleen een benchmark als het om PSV-spelers gaat of zijn jullie ook bereid om de meningen van Aad bijzonder serieus te nemen als hij ze heeft over de jeugdspelers van Ajax?? Gewetensvraag!


7 augustus 2018 om 09:54

Ja ben het wel met je eens over Obispo. Jong PSV spelen is leuk, maar dat moet ook niet voor eeuwig duren. Denk dat er wel wat eredivisie clubs in hem geïnteresseerd zouden zijn. Ben zelf niet weg van Viergever en Schwaab naast elkaar. Allebei zijn ze zeer degelijk, maar heb liever Schwaab en Luckassen naast elkaar staan. Die vullen elkaar beter aan vind ik. Schwaab wint bijna al zijn kopduels en Luckassen is juist weer heel snel en sterker in andere duels. Verder ben ik blij met de aankopen die PSV tot nu toe heeft gedaan en de contract verlengingen. De backs zijn wat aan de dure kant, maar er staan dan voor eredivisie begrippen prima spelers. Vooral Dumfries overtuigt mij tot nu toe. Nog een middenvelder erbij die naast Hendrickx kan spelen en er staat zeker een kampioendwaardige selectie

7 augustus 2018 om 10:57

Een middenvelder moet er in mijn ogen absoluut nog bij. Leuk en aardig, 4 verdedigers kopen. Maar laten we nou ook wat echte voetballers kopen om het verlies van van Ginkel op te vangen. Daar mag in mijn ogen ook best diep voor in de buidel getast worden. Als die Guti het is, ga er dan voor, want met alleen Rigo en Hendriks gaan we er niet komen.

Goede transfer. Mooie vervanger van Isimat

7 augustus 2018 om 09:49

Is toch gewoon een enorme messteek in je eigen jeugdopleiding? Als je zelf niet eens een speler kan opleiden die beter is dan Sainsbury

7 augustus 2018 om 10:02

PSV heeft gewoon een zeer zwakke jeugdopleiding. Vooral het opleiden van Nederlands talent dat al vanaf jongs af aan bij de club zit lijkt onmogelijk in Eindhoven. Jammer want het NL-elftal kan wel een nieuwe Cocu gebruiken.

7 augustus 2018 om 10:05

Ja, tuurlijk kan dat wel. Maar een Sainsbury kan nu gewoon op de bank zitten, terwijl die jeugdspelers hun minuten kunnen maken in Jong PSV of tijdens een verhuurperiode bij een andere club. En Sainsbury is dan gewoon een nuttige en ook ervaren kracht om de tijd mee te overbruggen.

7 augustus 2018 om 10:07

Nja, zeer zwakke jeugdopleiding is overdreven. Ja, het is minder dan die van Ajax, Feyenoord, AZ, etc. maar PSV's jeugdopleiding is echt wel aan het verbeteren. Verder hebben ze met Obispo een groot talent op CV. Het zou belachelijk zijn om hem te verhuren terwijl je met Sainsbury en Viergever 2 transfervrije modale spelers erbij haalt. Geef dan dat grote talent uit je eigen jeugd wat meer vertrouwen, ik snap het echt niet..

7 augustus 2018 om 10:08

Toch geven ze altijd enorm hoog op over Obispo. Aad de Mos noemde hem zelfs een betere versie dan De Ligt, wat natuurlijk een enorme grap is. Echter zit Obispo nu op een leeftijd dat hij toch wel dichter bij basis moet staan dan hij op dit moment staat.

7 augustus 2018 om 10:09

Obispo maakt al 2 seizoenen lang minuten in de Jupiler league. Wat heeft hij er nou aan om nu nog een 3de seizoen daar te gaan spelen. Echt een zinloze aankoop dit.

7 augustus 2018 om 10:10

Nee 100% met jou eens.

7 augustus 2018 om 10:12

@cruijffstadion:

"psv heeft gewoon een zeer zwakke jeugdopleiding."

Correctie: PSV had een zwakke jeugdopleiding.

Als je me een jaar of vijf geleden had gevraagd welke PSV-waardige spelers de opleiding nou op had geleverd in de laatste tien jaar, dan was ik niet heel veel verder gekomen dan Afellay. Maar nu? Depay, Zoet, Locadia, Hendrix, Brenet, Bergwijn... En is er is nog genoeg talent onderweg: Obispo, Rigo, Rosario, Lundvist, Mauro Jr., Malen, Gakpo, Gudmondsson, Lammers, Sadilek, Piroe...

En PSV is afgelopen seizoen zowel bij onder 17 als onder 19 landskampioen geworden.

Maar helaas komen er wel weinig goede verdedigers door. Vandaar Sainsbury.

7 augustus 2018 om 10:17

Ik geef alleen maar mogelijkheden aan. Wellicht dat Obispo gewoon aan een Eredivisieclub wordt verhuurd na twee seizoenen Jupiler League of wellicht vertrekt Isimat zodat de transfervrije Sainsbury er nu bij komt? En wie zegt dat Sainsbury uberhaupt in de pikorde boven Obispo komt te staan? Een extra reserve met (voor PSV hopelijk) een lang seizoen is toch prima.

7 augustus 2018 om 10:19

De namen die je nu noemt zijn ongeveer allemaal aangetrokken van andere profclubs. Depay, Zoet, Locadia, Bergwijn zijn allemaal pas later naar Psv gekomen. Mauro jr, Lundvist, Malen, Gudmondsson en Sadilek zijn geen complimenten naar je jeugdopleiding? Dat zijn gewoon aankopen? Overigens vind ik de rest van de namen niet zo heel bijzonder.

7 augustus 2018 om 10:20

Omdat ik PSV volg en Obispo speelt nu alweer mee bij jong PSV en niet meer bij PSV 1. Een seizoen starten met 6 centrale verdedigers is natuurlijk een bizarre situatie.

7 augustus 2018 om 10:22

@cabinessence: Wat betreft Depay en Zoet geef ik je gelijk dit zijn goede spelers. Alle andere spelers die je opnoemt zijn wat mij betreft niet bijzonder. Neem bijvoorbeeld Lammers vind je die nu echt bijzonder? Van wat ik van hem gezien heb ben ik alles van overtuigd. Ik vond bijvoorbeeld Ricky van Wolfswinkel op die leeftijd een klasse beter en die heeft nou ook geen prachtige carrière gehad.

7 augustus 2018 om 10:26

@voetbalimpact:
"depay, Zoet, Locadia, Bergwijn zijn allemaal pas later naar Psv gekomen."

Depay was 12. Bergwijn was 13. Zoet was 15.

Daarentegen zijn natuurlijk alle Ajax-talenten pal naast de Arena geboren en al op hun 6e in de F-jeugd van Ajax gaan voetballen, toch?

7 augustus 2018 om 10:30

@voetbalimpact bergwijn speelt al 10 jaar voor PSV, als je dat geen eigen jeugd mag noemen is het eind zoek. Mauro jr mag je zeker wel meerekenen als eigen jeugd. Die loopt namelijk al meer dan 4 jaar mee in de jeugdopleiding, alleen niet alle jaren daarvan waren officieel. Ook depay speelde gewoon 6 jaar voor PSV, waarvan 2 in het eerste.

7 augustus 2018 om 10:31

"wat betreft Depay en Zoet geef ik je gelijk dit zijn goede spelers. Alle andere spelers die je opnoemt zijn wat mij betreft niet bijzonder."

Dat kun je vinden. Maar Locadia is verkocht voor 16 miljoen. Hendrix staat al op 157 wedstrijden in PSV 1. Bergwijn wordt gevolgd door talloze Europese subtoppers. Brenet is verkocht voor 5 miljoen. En allemaal gratis doorgestroomd vanuit de eigen jeugd (zelfs al zijn ze, in het geval van Locadia en Brenet, pas bij de A1 of Jong PSV ingestroomd). Dan vind ik "zeer zwakke jeugdopleiding" nogal overdreven.

7 augustus 2018 om 10:42

Weet je meteen waarom afkoopsom aadje overal met een paar maanden is weg gestuurd. Hij heeft best kijk op het spelletje maar draaft door als hij wat probeert te onderbouwen.

7 augustus 2018 om 10:49

Daar word ik ook altijd zo moe van, Als psv een jonge speler aantrekt is het een aankoop. Bij ajax is het dan eigen jeugd. raar...

7 augustus 2018 om 10:49

@993410
Inderdaad. Maar daarom is hij als analist wel op zijn plek en zeer vermakelijk.

7 augustus 2018 om 11:16

Oke vooruit ik zal mijn comment van zeer zwak aanpassen naar zwak. Vind transferbedragen nu ook niet echt een goede graadmeter voor het beoordelen van een voetbalspeler anders waren Ryan Babel, Tom de Mul en Bazoer ook absolute wereldtop. Daarnaast 5 miljoen is dat al een bedrag waar je trots op mag zijn?! En Bergwijn heeft natuurlijk ook een gedeelte van zijn opleiding meegepakt bij een hele mooie andere club

7 augustus 2018 om 11:16

Of het nu 'echte' eigen jeugdspelers zijn of niet: ''de jeugd'' de kans geven doet PSV dan toch ook gewoon? Of ze nu 10 jaar in de opleiding zaten of als 18-jarige hier komen en een basisplek krijgen.

Jeugd(ige) spelers de kans geven of bepalen hoelang een jeugdspeler in de eigen opleiding moet zitten om het een ''eigen jeugdspeler'' te noemen is een andere en (in jouw woorden Rugnummer domme discussie.

7 augustus 2018 om 11:20

@rugnummer:

Ik vind het sowieso een onzindiscussie, over wie wel/niet echt eigen jeugd is. Wat is nou uiteindelijk het doel van opleiden? Dat spelers gratis doorstromen vanuit je eigen gelederen en van waarde worden voor het eerste elftal. Want elke speler die uit je eigen jeugd of beloftenteam komt is een speler die je niet hebt hoeven kopen. Dat is uiteindelijk het enige dat telt.

Dus of een speler nu sinds zijn 6e, 10e, 12e of pas sinds zijn 17e bij je speelt, en of hij komt van een andere profclub, een plaatselijk amateurclubje of nog nooit ergens anders heeft gespeeld, dat is helemaal niet relevant.

En dat bij PSV de jeugd niet genoeg kansen krijgt is bullshit. De jongens die goed genoeg zijn krijgen een kans. Ik kan uit de afgelopen pakweg tien jaar geen enkele spelers bedenken die bij PSV te weinig kansen kreeg en die vervolgens bij een andere club keihard het ongelijk van PSV heeft bewezen...

7 augustus 2018 om 11:22

"daarnaast 5 miljoen is dat al een bedrag waar je trots op mag zijn?!"

Het is natuurlijk geen toptransfer. Maar een speler overnemen uit de jeugd van Zeeburgia en hem jaren later verkopen voor 5 miljoen is toch 5 miljoen pure winst.

7 augustus 2018 om 11:24

Ik dacht dat Depay en Bergwijn later pas naar PSV gingen. Echter vind ik Zoet, die je gewoon aantrekt vanuit Veendam geen eigen jeugd speler. Net als dat ik Dolberg bijvoorbeeld geen eigen jeugd van Ajax vind.

7 augustus 2018 om 11:27

Mijn excuses, bergwijn speelde inderdaad vanaf het seizoen 11-12, op dertien jarige leeftijd pas in Eindhoven. Een echt jeugdproduct van Ajax dus. Mauro jr. doet overigens al sinds de zomer van 2013 mee met verschillende trainingsstages en toernooien (o.a. meerdere malen Otten cup), dus wat ik zeg is echt niet zo vreemd. Ik discussier verder niet over de kansen van de jeugd, ik heb alleen genoeg van die onzin dat PSV helemaal niks opgeleid zou hebben en mensen te pas en te onpas feiten verdraaien.

7 augustus 2018 om 11:27

Van Bergwijn en Depay waren foutjes van mij. Wat jij over Mauro jr zegt is complete onzin. Mauro is in zomer 2017 overgenomen van Desportivo uit Brazilië. Hij heeft af en toe een trainingsstage afgewerkt bij PSV, maar dat eigen jeugd noemen id zeer bijzonder.

7 augustus 2018 om 11:29

Dat is onzin. Komen ze rond hun 16de van een andere profclub dan zijn het gewoon aankopen. Aankopen met het oog op toekomst. Frenkie de Jong is ook geen eigen jeugdspeler van Ajax of Dolberg.

7 augustus 2018 om 11:33

Dus als een speler 2 weekjes meedraait in een seizoen en eens een toernooien speelt dan is het een eigen jeugdspeler. Zeer bijzonder. Ik begrijp niet dat PSV fans altijd zo in verdediging schieten als het over kansen gaat van jeugdspelers en over de kwaliteit van de jeugdopleiding.

7 augustus 2018 om 11:39

Ik haakte af bij een nieuwe Cocu... Wat deze klassespeler met dit verhaal te maken heeft is mij een raadsel. Speler van AZ jeugd die bij Vitesse verder doorbrak...

7 augustus 2018 om 11:46

@ cabinessence...want elke speler die uit eigen jeugd of beloftenteam komt is een speler die je niet hebt hoeven kopen.

Wat een grote onzin verkondig jij. Kijk alleen naar Ajax bv. Die hebben de afgelopen 10 jaar meer dan 20 miljoen uitgegeven aan spelers die in de jeugd gingen spelen of nooit verder kwamen dan de beloftes. Hoe bedoel je gratis??

7 augustus 2018 om 11:51

@voetbalimpact:

"echter vind ik Zoet, die je gewoon aantrekt vanuit Veendam geen eigen jeugd speler. Net als dat ik Dolberg bijvoorbeeld geen eigen jeugd van Ajax vind."

Zoet kwam op zijn 15e naar Psv, speelde bij PSV van 2006 tot 2011 in de B1, de A1 en in Jong PSV en maakte toen na een verhuur aan RKC zijn debuut.

Dolberg had in Denemarken al op het hoogste niveau gespeeld, was bijna 18 toen hij naar Ajax kwam en debuteerd een jaar later al in het eerste.

Dan vind ik, als we deze discussie toch gaan voeren, Zoet toch wel iets meer "eigen jeugd" dan Dolberg.

7 augustus 2018 om 11:52

"ik begrijp niet dat PSV fans altijd zo in verdediging schieten als het over kansen gaat van jeugdspelers en over de kwaliteit van de jeugdopleiding."

Omdat er heel vaak klinkklare onzin over verkondigd wordt.

7 augustus 2018 om 11:59

@rugnummer:

"dat is wel een beetje makkelijk natuurlijk. Ik kan namelijk ook zeer weinig vaste waarde spelers opnoemen die vervolgens bij een andere club goed gepresteerd hebben."

En vervolgens noem je spelers die het in Spanje of Engeland niet gered hebben... Wat ik dus bedoelde, is dat ik geen enkele ex-jeugdspeler kan bedenken die bij PSV weinig kansen kreeg en die vervolgens elders heeft bewezen dat hij wel degelijk een aanwinst zou zijn geweest voor Psv.

"ik denk dat Mauro bijvoorbeeld al beter is dan Ramselaar. Dat Obispo echt niet minder is dan wat er nu staat. Dat Gudmundsson niet onder doet voor Romero. Toch krijgen deze spelers amper tot geen kans."

Maar Ramselaar en Romero spelen momenteel toch ook niet? Sterker nog, Ramselaar is zijn plaats kwijtgeraakt aan Rosario...

7 augustus 2018 om 12:02

@timba69:

"wat een grote onzin verkondig jij. Kijk alleen naar Ajax bv. Die hebben de afgelopen 10 jaar meer dan 20 miljoen uitgegeven aan spelers die in de jeugd gingen spelen of nooit verder kwamen dan de beloftes. Hoe bedoel je gratis??"

Voor zover ik weet zijn Zoet, Depay, Locadia, Brenet en Bergwijn toch allemaal gratis naar PSV gekomen.

7 augustus 2018 om 12:11

@cabinessence, bewonderenswaardig hoeveel tijd en energie je nog stopt in het weerleggen van al die reactie, gezien de hoeveelheid onzin die er geschreven wordt. Het gros hier reageert puur uit onderbuikgevoel ipv feiten. Tot op een dusdanig kinderachtig niveau dat gewoon toegeven dat je fout zit er niet meer in zit. Chapeau

7 augustus 2018 om 12:13

Gakpo is wel echt een groot talent. Heeft al een paar uitstekende goals op zijn naam staan waar de klasse vanaf spat.

7 augustus 2018 om 12:23

Het is beiden geen eigen jeugd. Wil je ook wel het voorbeeld van Eriksen geven. Die was 16 toen hij naar Ajax kwam. Ook geen eigen jeugd. Overigens heeft Zoet 2 jaar in A1 gekeept en niet in B1.

7 augustus 2018 om 12:25

Want? Een Obispo krijgt maar geen kans, die had bin zowel Ajax als Feyenoord als AZ allang een kans gekregen. Daarnaast weet iedereen dat de jeugdopleiding van PSV niet super is ondanks dat ze er veel geld tegen asngooien en veel spelers van andere profclubs proberen te halen. Niet voot niets dat er over Gakpo als eerste Eindhovenaar sinds jaar en dag zoveel geschreven wordt.

7 augustus 2018 om 12:25

@baudy. En als psv haar jeugd bij elkaar koopt
Met jeugdspelers van ajax, emmen, veendam, etc. Dan is het eigen jeugd.
Doet Ajax dit, bijvoorbeeld dolberg etc, dan is het opeens geen eigen jeugd meer maar 'koopclub'

Ajax heeft een van de beste opleidingen te wereld. Mogen we als iedereen in nederland best trots op zijn.
Feyenoord heeft nog een topopleiding ondanks de financiele problemen, mogen ook grote complimenten naar toe.
AZ heeft een uitstekende opleiding voor een 'niet top 3 club'. Doet AZ heel erg goed.
En PSV is flink aan het investeren in de jeugd en komt qua opleiding ook steeds dichter bij de grote opleidingen in Nederland. Complimenten voor PSV dat ze nu alsnog met de inhaalslag bezig zijn.

Waarom is het dan zo moeilijk om een jonge/ jeugd speler te erkennen als van een bepaalde club of van meerdere clubs.
Bergwijn is een jeugdproduct van Ajax en PSV, net zoals Bazoer een jeugdproduct is van PSV en Ajax.

7 augustus 2018 om 12:25

@Cruyffstadoon
Bedoel je dat Cocu bij psv uit de jeugd komt?

7 augustus 2018 om 12:26

Dat je een omhaal erin schiet zegt niks over kwaliteit van een speler, die zie ik ook nog wel eens op de training bij de plaatselijke 4de klasse van een jeugdige speler.

7 augustus 2018 om 12:48

@voetbalimpact:

"want? Een Obispo krijgt maar geen kans, die had bin zowel Ajax als Feyenoord als AZ allang een kans gekregen."

Met andere woorden: Obispo had bij Ajax nu wel in de basis gestaan? Wie had Ten Haag dan op de bank gezet tegen Sturm Graz, De Ligt of De Jong?

7 augustus 2018 om 12:54

Dus als je een kans krijgt moet je perse nu spelen? Sierhuis krijgt zijn kans ook, ook al staat hij te boek als veel kleiner talent dan Obispo. Toch viel hij in in de thuiswedstrijd tegen Sturm Graz. Had Obispo bij Ajax gezeten, durf ik mijn hand in het vuur te steken dat Ajax Wober niet had gekocht. Nah kijk naar de minuten van Wober afgelopen seizoen en je hebt ongeveer je antwoord.

7 augustus 2018 om 13:04

"toch viel hij in in de thuiswedstrijd tegen Sturm Graz."

Hij mocht 3 minuten meedoen. Noem je dat echt "een kans krijgen"?

7 augustus 2018 om 13:25

Hij begint zijn kans te krijgen. Trainde nog maar sinds winterstop mee, zat al meerdere keren bij selectie in Eredivisie en nu mooi zijn debuut te pakken in de 1ste wedstrijd van het seizoen. Dat voot een speler die totaal niet te boek staat als groot talent. Zelfde geldt overigens voor Mazraoui, wat een veel beter voorbeeld is dan Sierhuis. 2 seizoenen terug was hij de enige speler bij Jong Ajax die geen contract had. Uiteindelijk hard gewerkt, krijgt zijn kans en is nu basisspeler en was de afgelopen 2 wedstrijden 1 van dr beste op het veld.

7 augustus 2018 om 13:52

Ja Sierhuis begint zijn kans te krijgen. Nadat hij eerst Cassiera in Jong Ajax voor zich had en zelfs Siem de Jong in de spits werd gezet. Nu krijgt hij de kans omdat Dolberg geblesseerd is en Huntelaar ze voor op goal nog naast mikt tegenwoordig. Mazraoui krijgt een kans nadat er 2 rechtsbacks gehaald zijn voor 10 miljoen die allebei niet voldoen en Veltman geblesseerd is. Goede voorbeelden.

7 augustus 2018 om 14:01

Daarbij: welke kans krijgt Sierhuis eigenlijk? Af en toe invallen? Is dat een kans?

7 augustus 2018 om 15:19

Als je af en toe of regelmatig invalt (kunnen we nu nog niet zeggen) dan krijg je toch een kans om je in 1 te laten zien. In tegenstelling tot steeds teruggezet worden naar wedstrijden spelen met jong.

7 augustus 2018 om 15:23

Dus omdat Dolberg geblesseerd is, is het geen kans voot Sierhuis... daarnaast over vorig seizoen, Sierhuis is gewoon niet zo'n groot talent als Obispo. Obispo stond jarenlang te boek als het grootste talent van PSV, net als De Ligt bij Ajax. Obispo is een half jaar ouder dan De Ligt. Obispo heeft 2 invalbeurten van 10 minuutjes gehad. De ligt staat al bijna op 60 wedstrijden voor Ajax 1 en 7 interlands voor oranje.

7 augustus 2018 om 16:01

@voetbalimpact:

Misschien is De Ligt dan dus toch een groter talent dan Obispo. Of ben je er van overtuigd dat hij ook al 7 interlands zou hebben gespeeld als hij bij PSV net zoveel speeltijd had gekregen als De Ligt bij Ajax?

7 augustus 2018 om 18:04

Voetbalimpact@ Benjamin van Leer,andre Onana,kostas Lamprou,
Rasmus Kristensen,max Wöber,daley Sinkgraven,perr Schuurs,
Luis Orejuela,nico Tagliafico,donny van de Beek,hakim Ziyech,zakaria Labyad,
David Neres,klaas Jan Huntelaar,dusan Tadić,hassane Bandé,václav Černý,
Kasper Dolberg.

Nou dat heeft Ajax goed gedaan allemaal zelf opgeleidt? Jij leeft een beetje in
het verleden

7 augustus 2018 om 18:09

Ik denk idd ook dat Obispo een minder groot talent is dan De Ligt. Echter zit er een gigantisch verschil tussen basisspeler en aanvoerder zijn en basisspeler van Jong Psv en geen rol spelen bij PSV 1.

7 augustus 2018 om 18:11

Want een selectie moet alleen maar bestaan uit zelf opgeleide spelers? Het gaat over kansen geven aan spelers. Overigens als je namen gaat noemen check dan je lijst wel even wat beter met vd Beek.

8 augustus 2018 om 13:41

Voetbalimpact

"de namen die je nu noemt zijn ongeveer allemaal aangetrokken van andere profclubs"

Ah, daar gaan we weer! Okay, prima, houden we dat even aan. Aangetrokken van andere profclubs.

Dus dan geldt dat ook voor Vertonghen, Vermaelen, Alderweireld, Andersen, Fisher, Eriksen, Dolberg, Bay, Boccara, Meleg, Muric, Cerny, Johnsen, El Ghazi, Bazoer (!), Frenkie de Jong, Hoesen, Leyder, Lobotka, Antonucci, etc. etc.

8 augustus 2018 om 13:46

Voetbalimpact

Ton Blanker gold ook ooit jarenlang als het grootste talent uit de Ajaxjeugd. Wie?, zullen velen zich afvragen. Weet je wie ook een groot talent was in de jeugd? tarek Oulida. Cruijff zelf voorspelde die jongen gouden bergen. Waar is die geëindigd?

PSV had ook ooit Frank 'pico' Berghuis (inderdaad, de vader van) in de jeugd spelen. Was het grootste talent dat daar rondliep, begenadigde techniek. Nooit verder gekomen dan SK Lommel, VVV en Cambuur.

En zo zijn er wel meer voorbeelden te bedenken. Moraal van dit verhaal, staar je nou niet zo blind op die predicaten van 'grootste talent' etc. Ze komen bijna vaker niet uit dan wél, zeg maar.

Lijkt me een zeer degelijke back up. Die van Bommel ook nog eens goed kent uit zijn periode bij Australië. Betekent wel een verkoop van Isimat dan waarschijnlijk

7 augustus 2018 om 11:52

Als ik afga op hoe hij voor Australië is denk ik dat hij Viergever er zonder veel problemen uitspeelt. Zeer complete speler. Snel en wendbaar, goed aan de bal, niet al te fysiek maar wel erg sterk in de lucht, niet bang om tackles te maken.

Lijkt me de perfecte partner voor Schwaab.

Isimat voor een miljoen of 6 weg, Sainsbury gratis erbij. Geen wereldspeler maar een prima vervanger voor Isimat. Ga z'n humor wel missen.

7 augustus 2018 om 09:49

Miljoen of 6??

7 augustus 2018 om 10:05

In een van de vorige artikelen stond dat de vraagprijs van PSV inderdaad 6miljoen is.

7 augustus 2018 om 10:19

Vragen kan altijd.. zal weliswaar niet veel lager uitvallen vermoed ik.

7 augustus 2018 om 10:41

Is niet verboden om onder de vraagprijs te zitten toch? PSV kijkt inzake Gutierrez gewoon wat de mogelijkheden zijn. Als (met de nadruk op als) PSV daadwerkelijk 5/6 miljoen op hem geboden heeft dan zullen daar uiteraard gewoon hele voordelige clausules aan vast zitten voor Pachuca, zoals met Lozano. Iedereen doet hier alsof PSV verontwaardigd is dat Pachuca niet makkelijk wil verkopen, maar er is gewoon een onderhandelingstraject bezig. Zoals 1000en keren per seizoen gebeurd.

Gisteren kwam Feyenoord aan met Joris Delle. Vandaag komt PSV met Sainsbury. Ben benieuwd met wat voor transfer Ajax komt. De Nederlandse top begint wel echt belachelijke spelers aan te trekken.

7 augustus 2018 om 09:50

Slimme aankoop van PSV om de breedte te versterken. Ik denk dat Ajax daarentegen weer een Colombiaan voor 5 miljoen op de bank zet.

7 augustus 2018 om 09:53

Nog altijd beter een Colombiaan van 5M op de bank dan een Argentijn van 10M op de bank toch?

7 augustus 2018 om 10:01

Het verschil is natuurlijk dat de Argentijn al een tijd geblesseerd is en net fit begint te worden. Terwijl de Colombiaan 2 seizoenen top fit is

7 augustus 2018 om 10:04

Ik denk alleen dat de colombiaan bij Ajax de bank niet eens haalt. Waar daar zit een andere duur gekochte rechtsback.

7 augustus 2018 om 10:04

Of voor jou begrippen de hoofdprijs betalen voor een Nederlander (Maher) en die op de bank zetten. Kortom, elke club heeft succes en pech met aankopen. Daarbij, Ajax kan het zich veroorloven om verschillende spelers van 5 milj op de bank te zetten.
Ontopic: Een speler van 26 transfer vrij, gaat naar Nederland. Het zal geen absolute topper (in spé) zijn maar goed, dat hoeft voor de Nederlandse competitie natuurlijk ook niet.

7 augustus 2018 om 10:11

Nee nee, dizzy050: dat is helemaal het verschil niet. Ik neem aan je doelt op Orejuela, die zit pas 1 jaar (sinds Augustus 2017) bij Ajax en hij heeft ook nog een blessure gehad dus je overdrijft weer eens enorm.. Verder gaat Romero als hij fit is ook gewoon veel op de bank plaatsnemen lijkt me gezien Luuk de Jong, de aanvoerder en aanjager van dit PSV, zijn directe concurrent is.

7 augustus 2018 om 10:11

Een speler die 2 seizoenen terug nog voor PEC zwolle 2 speelde noem jij een versterking voor de breedte.... daarnaast is het een enorme messteek naar je eigen jeugdopleiding. Obispo is nu de 6de centrale verdediger....

7 augustus 2018 om 10:13

Gaat mij erom dat PSV vrij hoog opgeeft over zijn eigen jeugdopleiding, maar dat ze een 5de centrale verdediger aantrekken, terwijl Obsipo zo'n groot talent is als je de PSV fans mag geloven.

7 augustus 2018 om 10:46

Haha, ik heb die jongen een beetje in de gaten gehouden, maar die komt eraan, dat kan niet anders. Maakt met links en rechts even makkelijk een goal. Zeer gevaarlijke speler met slimme loopacties.

7 augustus 2018 om 10:52

Ik had het over cassiera eerlijk gezegd, vandaar de 2 seizoenen

7 augustus 2018 om 11:18

Ah maar dan slaat het helemaal nergens op, die is op zijn 18e aangetrokken en loopt 1 op 1 met goals+assists in Jong Ajax. Met Dolberg en Huntelaar 2 goede spitsen voor hem, nu verhuurd in de ED en zal in de toekomst ongetwijfeld in Ajax 1 spelen.

7 augustus 2018 om 11:37

Is dat die speler die op de bank zit in Groningen? Of hebben we het over een andere spits?

7 augustus 2018 om 11:48

Het seizoen is nog niet begonnen en Groningen heeft welgeteld 0 officiële wedstrijden gespeeld. Knap dat jij nu al weet of hij op de bank zit.. We zullen zien of hij alles gaat spelen, dat is aan FC Groningen (zie hier direct het nadeel van verhuur). Alsnog zal dit beter zijn voor zijn ontwikkeling, in de KKD is de tegenstand te laag, bij Ajax 1 is de concurrentie te groot, hopelijk kan hij wat minuten gaan maken op ED-niveau bij Groningen nu.

7 augustus 2018 om 11:52

Ik kan me nog goed herinneren dat PEC het totaal niet erg vond dat Skippy naar China vertrok. Leverde een mooie transfersom op en PEC was van een blessuregevoelige speler af. Qua speler is het niet veel bijzonders en had PSV beter de Wijs kunnen behouden. Hier gaat PSV niet bepaald op vooruit ook al is het een breedte-versterking.

7 augustus 2018 om 09:51

Haha, wat een onzin! Sainsbury is een prima verdediger toen ik hem in zijn tijd bij Zwolle zag en Delle is gewoon om het keeperskwartet compleet te maken. Wel heb ik hier een wat dubbel gevoel bij aangezien Obispo dit jaar dan waarschijnlijk weer weinig in actie zal gaan komen, misschien een verhuur aan een leuke club uit de subtop (FC Groningen, Pec) waardoor hij ook ervaring in de Eredivisie opdoet.

7 augustus 2018 om 10:13

Er is geen subtop club die Obispo wil huren.

7 augustus 2018 om 09:51

Ja want een transfervrije 3e keeper of transfervrije reserve CV erbij halen voor de breedte zegt echt iets over het niveau van spelers wat onze top aantrekt. Transfers/mogelijke transfers als Tadic, Blind, Labyad, Clasie, Angelino, etc. gemist? Niet zo dramatiseren joh..

7 augustus 2018 om 10:14

Labyad is toch ook voor de breedte gehaald ?

7 augustus 2018 om 10:14

Niet alles zo serieus nemen. Het was een sarcastische opmerking.

7 augustus 2018 om 10:40

@Janssen: ja klopt, maar een sterkhouder van FC Utrecht als breedteaankoop is natuurlijk wel gewoon top. Veel Ajacieden zien het niet per se zitten merk ik hier op VZ maar ik ben persoonlijk wel gecharmeerd van de voetballer Labyad.

7 augustus 2018 om 09:53

@voetbalimpact

dat is al een tijdje zo. Diks, Viergever, Clasie, Ayoub, Labyad, Kristensen, Boetius. ik kan veel aankopen van onze top 3 echt niet begrijpen

7 augustus 2018 om 09:57

Viergever is toch van prima waarde gebleken, nationaal en internationaal. Ook Clasie, Ayoub en Labyad vind ik echt geen slechte aankopen. Kristensen nog wat vroeg om zo'n jonge jongen al af te schrijven. Diks en Boetius ben ik het wel mee eens inderdaad.

7 augustus 2018 om 10:07

Van je lijstje zijn er 4/7 al geen aankopen.
Diks en Clasie zijn gehuurd, Viergever en Ayoub zijn transfervrij.
De andere 3, Labyad mag zich nog bewijzen, Kristensen is misschien een dure reservespeler en Boetius is weggegooid geld, maar die kocht je voor een miljoen minder terug dan die opleverde. Het valt allemaal wel mee dus.

7 augustus 2018 om 10:12

neemt niet weg dat ik vind dat je spelers moet halen die je elftal aantoonbaar beter maken. transfervrije spelers en huurlingen mag ik dus ook gewoon matige transfers noemen als ik het geen bijzondere voetballers vind

7 augustus 2018 om 10:15

@sanderkoevoets

Viergever vind ik altijd een onzekere factor achterin. omdat hij het tegen Schalke een keer goed deed is iedereen opeens gaan geloven dat het structureel gezien ook een geweldige verdediger is

7 augustus 2018 om 10:21

Niemand stelt dat hij geweldig is, toch? Maar Viergever is gewoon erg solide en heel degelijk voor de top in Nederland.

Overigens; Ayoub (of welke aankoop ook) al afschrijven zonder dat hij uberhaupt een officiele wedstrijd gespeeld heeft in het betreffende team. Bijzonder.

7 augustus 2018 om 10:42

@Japie_krekel: je kan toch niet altijd alleen maar aankopen doen die je elftal aantoonbaar beter maken, dat snap je toch ook wel?! Dan zou Ajax over 10 jaar gewoon niveautje Real zijn of hoe zie jij dat voor je? De aankopen moeten namelijk alsmaar beter en beter worden om het elftal steeds aantoonbaar te blijven verbeteren..

7 augustus 2018 om 10:45

Je hoeft niet altijd spelers te halen die je elftal direct beter maken, je kunt ook spelers halen die je selectie of je team beter maken. Al halen ze het niveau op de training omhoog, of kunnen ze door hun ervaringen andere wat bijbrengen dan heeft het aantrekken van een nieuwe speler al een positief resultaat.

7 augustus 2018 om 10:54

En om je punt duidelijk te maken vergeet je voor het gemak even spelers als Tadic en Blind.

7 augustus 2018 om 11:47

@mgvm

ik schrijf niemand af, ik zeg alleen dat dit geen speler is die Feyenoord naar een veel hoger niveau tilt en straks naar een grote Europese club verkast en veel winst oplevert. voor de Eredivisie misschien redelijk bruikbaar maar internationaal gezien stelt het gewoon niet zoveel voor zo een Ayoub. ik zie hem al jaren bij Utrecht spelen waar hij een nuttige kracht was maar ik zie er geen basismateriaal in voor een top 3 club

7 augustus 2018 om 11:52

@sanderkoevoets

ik zie het nut niet in van spelers halen die je elftal niet naar een hoger niveau tillen en dan heb ik het niet over een Modric of Ronaldo maar zoals bij jullie bv met een Tadic of Ziyech wat voor Nederlandse begrippen topspelers zijn.

als je spelers haalt die je elftal niet beter maken dan kan je toch beter laten staan wie je al onder contract hebt staan lijkt mij, anders ben je overbodige aankopen aan het doen

Clasie bv is geflopt bij een laagvlieger uit de Premier League en bij Club Brugge en die halen wij bij Feyenoord binnen of we een internationale topper in huis hebben gehaald. dat zegt imo alles over de ambities of het gebrek daar aan van een top 3 club als Feyenoord

7 augustus 2018 om 12:16

@japie - Je zegt bij voorbaat al dat spelers (in dit geval Ayoub) die nog geen officiele minuut gespeeld hebben niks gaan toevoegen. En presenteert het nog als feit ook, terwijl het jouw bescheiden mening is. Dat noem ik behoorlijk afschrijven.

Als een transfervrije (in eerste instantie wissel)speler bij de club komt en voor ons erg bruikbaar is, vind ik de transfer al geslaagd. Je hebt namelijk ook een selectie te vullen in de breedte.

Maar we zijn bekend met je Football Manager-mening: haal alleen een toptalent of haal niemand, want ja.. Daar tussen in kan je toch niet verbeteren.

7 augustus 2018 om 12:20

@mgvm

heeft verder weinig met Football manager te maken. ik vind dat vooral PSV en Feyenoord gewoon matig inkopen de laatste jaren. we zijn dan weliswaar een keer kampioen geworden maar als je dan Europa ingaat zie je echt de tekortkomingen van onze spelers.

natuurlijk is het lastig om van meer vermogende clubs te winnen maar als je dan ziet hoe kinderlijk er soms verdedigd word of hoe kinderlijk er ballen of kansen worden verspeeld bv dan is dat echt een kwalijke zaak en een indicatie dat je een hoop spelers haalt die kwalitatief erg matig zijn

7 augustus 2018 om 09:59

Als je het nu over basisspelers had, zou ik je gelijk geven. Maar dit zijn allemaal namen die als 2e of 3e keus worden gehaald om de groep op te vullen.

7 augustus 2018 om 10:17

Een gratis WK-ganger voor de breedte, niks mis mee... Bovendien, als Inter hem goed genoeg vond om te huren, dan zal hij vast wel iets kunnen.

gewoon naast Viergever zetten, dan heb je twee centrumverdedigers staan die te klein zijn

7 augustus 2018 om 09:57

Dan heb jij Sainsbury nooit zien spelen. De bijnaam Skippy komt niet alleen omdat hij uit Australië komt, maar ook omdat hij moeilijk hoog kan springen. Hij heeft een bereik waar je U tegen zegt.

7 augustus 2018 om 10:13

dat kan maar als hij tegen een lange spits staat die ook goed kan springen heeft hij toch echt een probleem in de luchtduels

7 augustus 2018 om 10:48

Nu je het zegt, de spitsen in de eredivisie zijn allemaal 1.90m+.

7 augustus 2018 om 11:49

je hebt als Nederlandse club toch ook Europese ambities of niet? op dat toneel kom je dat soort spitsen namelijk wel regelmatig tegen en dan kom je aanzetten met Viergever en Sainsbury.

in de Eredivisie kan alles ja. hier kom je zelfs weg met een Lamprou (te klein) of Verhoeven (overgewicht) op goal wat alles zegt over het niveau hier

7 augustus 2018 om 13:52

@japie_krekel:

"gewoon naast Viergever zetten, dan heb je twee centrumverdedigers staan die te klein zijn"

Schwaab is wel lang genoeg en het zou mij erg verbazen als die zijn basisplek zou verliezen.

Een speler waarvan je hoopt dat hij nooit een serie wedstrijden voor PSV hoeft te spelen. Pure opvulling voor je selectie en eigenlijk niet het niveau dat PSV zou moeten nastreven. Volgens mij zitten ze ook wel goed in de reserves met Luckassen en het grote talent Obispo. Wat dat betreft snap ik zijn komst ook niet. Of ze moeten geen vertrouwen meer hebben in een van bovenstaande namen.

7 augustus 2018 om 10:31

Luckassen is gewoon een miskoop, iets wat iedereen hier op voetbalzone van te voren al zag aankomen.

7 augustus 2018 om 11:26

Erg sterk WK gespeeld en bij PEC was hij al een goede verdediger. Blijkbaar heeft hij na PEC nog stappen gezet.

7 augustus 2018 om 11:50

Van Bommel heeft deze jongen van dichtbij meegemaakt, en zal dus ook een redelijke inschatting hebben van zijn niveau. Dat zal vast hoger liggen dan in zijn tijd bij Pec. Wat betreft Obispo? Tja, we weten het niet. We weten alleen dat van Bommel een inschatting kan maken van hoe goed die jongen wel of niet is en of hij er klaar voor is. Ik heb echter het gevoel dat Obispo wel eens boven Luckassen in de rangorde zou kunnen komen te staan. Luckassen heeft nog helemaal niks laten zien, alleen dingen in negatieve zin. Als je dan dubbele bezetting wilt in de verdediging zijn Obispo en Sainsbury de backups.

Dit geloof je toch niet? Een verdediger die alleen bij pec en in China heeft gespeeld. Hebben we in de jeugd nou echt niet iemand van het zelfde niveau? Kan me hier niet echt in vinden..

7 augustus 2018 om 10:01

Iemand met WK en eredivisie ervaring en gratis op te halen vindt je niet in de jeugd nee....

7 augustus 2018 om 10:06

Nog geen 30 wedstrijden Eredivisie ervaring. Dat vind ik niet heel bijzonder. Voor de rest heb je met Viergever, Schwaab en Luckassen toch al redelijk wat Eredivisie ervaring rondlopen. Als je dan toch een groot talent (obispo) in de jeugd heb rondlopen, zou ik niet gaan voor een speler die het niveau sowieso niet heeft.

7 augustus 2018 om 10:09

Het gebrek aan ervaring komt wel voornamelijk door meerdere blessures, het is een prima verdediger en een goede back-up voor PSV

7 augustus 2018 om 10:36

En Inter

Als stand-in een goede gratis aankoop. Hij is bijvoorbeeld niet minder dan Viergever of Schwaab

Wat hebben we weer vooroordelen, die jongen heeft hier nog geen bal aangeraakt en wordt al bestempeld als miskoop. Dat is hetzelfde als zeggen dat psv na het verlies van feyenoord geen kampioenskandidaat meer is. Ben benieuwd, prima gratis speler voor de breedte.

Prima gedaan van PSV. Nu kan Isimat weg voor een leuk bedragje en dan is je kas weer met een paarmiljoen omhoog. Wie zou nou er nou nee zeggen tegen Isimat inwisselen voor Saintsbury en minimaal 4-5 miljoen erbij. Of hij echt nodig is betwijfel ik. Met deze selectie is Obispo 5e centrale verdediger. Had graag gezien dat hij een realistische kans op speeltijd zou krijgen, maar wie weet verrast van Bommel mij.

7 augustus 2018 om 10:17

Hoe groot is de kans dat Obispo speeltijd krijgt ? Als verdediger krijg je minder snel speeltijd dan als aanvaller. Nu kan hij zich als 5de verdediger richten op Jong Psv.

7 augustus 2018 om 10:27

Ja over de speeltijd heb je gelijk, maar Jong PSV gaat hem naar mijn mening niet helpen. De druk is daar echt heel klein. Denk dat Lammers ook eerder speeltijd had moeten hebben of verhuurd had moeten worden.

Ik kan me hem van PEC niet echt herinneren, maar ik begrijp dat hij toen ook veel geblesseerd was. De Jong volgde hem destijds blijkbaar wel en Van Bommel heeft met hem samengewerkt. Ik ga er dus van uit dat PSV weet wat men doet. Isimat is ook geen geweldenaar, dus als je hem verkoopt en daar deze speler transfervrij voor terughaalt (met Obispo erbij) dan doe je het volgens mij prima. Hij is gratis, dan ben ik niet zo kritisch.

7 augustus 2018 om 10:32

Ik ben ook gratis op te halen voor een redelijk salaris...heb je daar ook meteen vertroywen in?

7 augustus 2018 om 10:50

Nee, ik heb liever personeel wat begrijpend kan lezen.

Zie hier niet direct een.kwalitatieve versterking in. Dat hij international is zegt niet zoveel. Wel dat hij zowel bij de clubs waaraan hij Verhuurd werd als bij zijn.chinese "eigenaar" geen.grootse indruk heeft achtergelaten.
Lijkt wel alsof de scouting van psv nogal matig is dit seizoen..

7 augustus 2018 om 11:28

"dat hij international is zegt niet zoveel.".

Wel dat hij een goed WK heeft gespeeld tegen spelers als o.a. Griezmann, Eriksen

Ik kan nog niet zeggen dat PSV echt overtuigt op de transfermarkt. Angelino, Dumfries, Viergever en Sainsbury zijn niet echt spelers die je moeilijk vervangt bij een topclub en daar tegenover staat het vertrek van Van Ginkel. Dat zijn toch even minimaal 18 doelpunten per seizoen (goals en assists) die je moet compenseren. Ook blijft het afwachten wat er rondom Lozano nog gaat spelen.

7 augustus 2018 om 11:28

Daartegenover staat wel het langer vasthouden van De Jong, Zoet en Bergwijn. Dumfries heeft mij daarnaast tot dusver wel kunnen overtuigen. Ook Angelino moet je gewoon even de tijd geven. Ik heb daarnaast het gevoel dat Lozano wel blijft. Ik neem toch aan dat ze intern ook wel daarover met hem gesproken hebben en kenbaar hebben gemaakt niet te zitten wachten op een vertrek vlak voor de deadline van de transfermarkt, want voor een speler van zijn kaliber heb je tijd nodig om een goede vervanger te vinden en die tijd zou er dan niet meer zijn.

7 augustus 2018 om 12:30

Luuk de Jong blijft toch een wisselvallige speler die het zo ineens kwijt kan zijn. Als PSV niet lekker loopt dit seizoen, kun je er vanuit gaan dat Luuk de Jong weinig klaarspeelt. Hoe dan ook gaan ze Van Ginkel missen als ze voor hem geen vervanger halen.

7 augustus 2018 om 12:39

Klopt wat betreft De Jong, momenteel verkeert hij in prima vorm echter. Overigens hebben we Romero ook nog. Door De Jong te behouden heb je nu hopelijk twee goedeopties, waarvan er minimaal eentje toch wel een noemenswaardige vorm vast moet kunnen houden.

Helemaal mee eens wat van Ginkel betreft. Ik hoop stiekem nog steeds dat deze deal ook een nieuw lijntje uitlegt naar Gutierrez, of anders een andere aanwinst voor het middenveld. Isimat gaat nu waarschijnlijk weg en daar zullen wel enkele miljoenen voor gevangen kunnen worden. Dat is dan netto winst die je maakt over deze verdedigerswissel (en Sainsbury gaat echt niet minder zijn dan Isimat) die je eventueel kunt inzetten voor het versterken van het middenveld.

Kan iemand mij uitleggen waarom PSV nooit eens investeert in een echt goede cv? De laatste jaren is alleen Moreno echt een goede cv geweest, tegenover de middelmaat van Marcelo, Derijck, Isimat, Rekik, Luckassen, Viergever en Sainsbury (en dan vergeet ik er nog een paar). Ik snap echt niet dat ze alleen geld in het middenveld en in de aanval stoppen bij die club, terwijl een stabiele verdediging toch ook zo belangrijk is.

7 augustus 2018 om 11:31

Rekik, Luckassen, Bruma waren door hun jonge leeftijd inderdaad matig omdat ze zo onstuimig waren en vaak blunderde. Wel veel potentieel.

Echter met een stel ervaren, ingespeelde verdedigers zoals Schwaab en Viergever kun je een hele goede defensie bouwen. Een goede defensie gaat sowieso minder om individuele kwaliteit en meer om samenwerken en discipline.

Het zou mij niet verbazen als ze Isimat nu voor 6 miljoen verkopen, om dat geld vervolgens in te gaan zetten om Gutierrez los te weken bij Pachuca.

Ik ben niet onder de indruk van de versterkingen van Psv dit seizoen. Stel dat Overmars deze spelers had gehaald dan was er veel kritiek op hem losgebarsten. Omdat het nu maar pure middelmaat spelers zijn. De versterkingen van Psv zouden bij Ajax niet in de basis staan. Ze waren wellicht zelfs 3e keuze geweest want Ajax heeft voor de rechtsback positie in principe al Veltman en Mazraoui en voor de cv positie hebben ze al Blind en Wober en voor de linksback positie hebben ze al Tagliafico en Sinkgraven.

Leuke speler maar of ie het niveau van PSV omhoog schroeft daar heb ik mijn twijfels over.

Met groot verdriet, moet PSV denk ik Isimat verkopen voor een miljoen of 6, Viergever is een mooie stand-in (ook eventueel voor Angelino) samen met Obispo want die moet ook een kans krijgen en Schwaab en Sainsbury als basisspelers. Dit kan een leuk duo zijn in mijn ogen. Allebei toch redelijk sterk en ook sterk aan de bal. Dit jaar heeft PSV in mijn ogen een sterk meevoetballende verdediging. Alhoewel ik het toch altijd wel mis om een stormram als CV te hebben ALA Isimat. En het mooiste is nog dat Viergever en Sainsbury gratis zijn opgehaald. Goede zet van de Jong!

Leuke verdediger voor erbij, maar ook niet meer dan dat. Je hebt met Schaap, Viergever, Luckassen, Isimat al 4 centrum verdedigers. En er schijnt een groot talent rond te lopen, die amper aan de bak komt. Dus een beetje een overbodige aanwinst. Vrij klein ook. Niet voor niets transfervrij, maar goed dat brengt ook weinig risico met zich mee....

7 augustus 2018 om 13:07

Sainsbury is een meer slimme verdediger dan Isimat net als Schwaab, hiernaast is Sainsbury ook vele malen beter aan de bal, en zal er ook minder onnodig balverlies geleden worden achterin, waar we met Isimat toch echt af en toe met onze handen in het haar zaten. Hiernaast ook de onnodige penalty’s/overtredingen veroorzaakt door Isimat in een seizoen. Dus in mijn ogen gaan we hier gratis notabene zwaar op vooruit. Vind dit een goede zet want ik vind Viergever niet het niveau halen. Maar we gaan het zien

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren