Update: PSV-fan veroordeeld tot boete, gebiedsverbod en schadevergoeding

Vrijdag, 2 november 2018 om

Zaterdagavond won Feyenoord ten koste van PSV de Johan Cruijff Schaal, nadat de Rotterdammers beter waren in het nemen van strafschoppen. De strijd tussen de landskampioen en de bekerwinnaar in het Philips Stadion werd ontsierd door enkele incidenten, weet ook Toon Gerbrands, algemeen directeur van de Eindhovense club.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.



Gerelateerd

140 reacties (laatste reactie door dennisvan leeuwen)

Die zin moet zijn: ook werd een Feyenoord-fan in het gezicht geslagen door een verstandelijk beperkte PSV-supporter

6 augustus 2018 om 09:12

Inderdaad, wat een weggooiers heb je toch rondlopen op deze aardkloot. Nooit meer binnenlaten daar.

6 augustus 2018 om 09:25

Wat te denken van die twee jongens, die meen ik, in het zelfde vak zaten, en werden verzocht om hun shirt van Feyenoord om te draaien. Waar gaan we heen? Een beetje steward gaat er bij staan en straalt uit dat als je aan die jongens komt, de betreffende persoon het stadion uit kan. Harder optreden tegen dit soort lompe gasten.

6 augustus 2018 om 09:45

Dat ze hun shirtje moesten omdraaien is nog het minste. Het was een neutraal van, en daar hoorden geen clubuitingen in. Iets wat vooraf duidelijk gecommuniceerd is door de KNVB en door PSV en toch kiezen deze Feyenoorders ervoor schijt aan de regels te hebben. Dan moet je ook een vent zijn en op de blaren zitten!

6 augustus 2018 om 09:51

Inderdaad, dan moet dat jongetje van 10 ook een vent zijn! Lees zelf je tekst nog een keer en bedenk of dit echt je mening is..

6 augustus 2018 om 09:54

Psv beweerde juist dat hier geen communicatie over is geweest bij deze twee jochies (!!!). Want daar doelt ryanbabel op neem ik aan

6 augustus 2018 om 09:54

Kinderen van 7 moeten een vent zijn ? Kom op zeg. Die media spinner van PSV probeert zich overal uit te praten en jij volgt hem slaags ?

6 augustus 2018 om 09:56

Slaafs ...

6 augustus 2018 om 09:56

@Yatsemata Er zaten ook mensen in PSV shirt in datzelfde vak...

6 augustus 2018 om 10:02

@yatsemata
Voordat je gaat reageren, zorg dat je goed ingelicht bent. Het betreffende vak was bedoeld voor mensen die er op uitnodiging van de JC-foundation waren. Er is nooit gecommuniceerd door wie dan ook dat clubuitingen verboden waren. Sterker nog, ook de jongetjes is niet verteld dat het verboden was maar dat het verstandiger was aangezien enkele PSV-supporters zoekende waren.
Blijkbaar heb jij je al neergelegd bij het idee dat het normaal is om mensen op hun bek te slaan als ze het lef hebben voor een andere club te zijn. Op de blaren zitten noem jij dat. Ik weiger dit te aanvaarden. Het idee dat er zoiets zou kunnen bestaan als neutrale vakken verwerp ik als een achterlijke gedachtegang. Je komt naar het stadion om je favoriete club te zien en te juichen als ze scoren.
Mensen als jij accepteren als norm dat geweld tussen supporters normaal is en alleen te voorkomen door een strikte scheiding. Maar dit mag nooit de norm zijn of worden. De norm moet zijn dat je elkaar respecteert en met je poten van elkaar af blijft. Wie dit niet accepteert moet zonder aarzelen uit de stadions van Nederland geweerd worden. Op de blaren zitten heet dat.

6 augustus 2018 om 10:14

Beter kan het niet gezegd worden.

6 augustus 2018 om 10:23

En zo zou het inderdaad moeten zijn. Nooit meer toelaten in een stadion dat soort gasten. Ga maar lekker met z'n allen voor de buis zitten dan en verbouw je eigen huis als je zo nodig wat wil slopen.

6 augustus 2018 om 11:29

Tja. Ben het met je eens hoor. En vooral te triest voor woorden als het kinderen betreft. Maar denk je nou echt dat bovenstaand verhaal opgaat als ik met een PSV shirt in de Kuip ga zitten, buiten het uitvak? Ik denk dat je bij de top 3 nog het beste af bent bij PSV. Bij Ajax en Feyenoord ga je in een ambulance naar huis! Daarmee praat ik het niet goed overigens. Ik kan zelf erg genieten van samen een feestje vieren met supporters uit andere landen op Stratum, als we Europees spelen!

6 augustus 2018 om 11:30

Top verwoord Koen.

6 augustus 2018 om 13:56

Ik snap je gedachtengang echter was ik aanwezig in April bij de bekerfinale tussen Feyenoord en Az.. Beide teams hadden natuurlijk een eigen gedeelte in het stadion maar op de lange zijden vd Kuip zaten Feyenoord en Az supporters gewoon gemoedelijk door elkaar heen.. En met het clubshirt aan.. Verder kwam ik vroeg in de middag aan met de trein op Rotterdam CS net als vele mede supporters.. Ook zijn de AZ supporters in grote getalen naar Rotterdam CS afgereisd met de trein en hebben we er met zn allen een groot feest van gemaakt ( met name in de tram naar het stadion was het erg gezellig) Ik denk dat het beeld van die aggressieve Feyenoord supporters enigszins achterhaald is.. Tuurlijk zijn die er wel maar die zitten over het algemeen toch meer achter het doel

6 augustus 2018 om 17:14

Ik weiger als mens te accepteren dat het slaan van een ander mag, omdat hij/zij een andere club support dan de betreffende persoon. Ik weiger al geheel te accepteren dat kinderen in een voetbalstadion geslagen worden. Naar een voetbalstadion moet een feestje zijn en zeker voor kinderen, die moeten in een volledig tenue op de tribune kunnen plaatsnemen, zonder dat er ook maar iemand wat van zegt. Dus omdat een duur betaalde prof een pingel mist mag een kind niet juichen voor de winnaar? Dat is dus de scheidingslijn tussen wel of geen geweld? De dader moet op de blaren zitten en goed ook. Als je daar niet tegen kan Dan hoor je niet in een stadion thuis. En anders wees je een vent en zoek je iemand met het postuur van Rick Verhoeven. Kijk dan heb je pas lef!

Dat is wel heel laag zeg, iemand met een verstandelijke beperking pakken. Zo zie je maar dat leeghoofden overal vertegenwoordigd zijn, gister ook bij Dordt. Kan zoiets niet nationaal aangepakt worden met wetten e.d.? Die vent moet eigenlijk gewoon boete afleggen voor de wandaad! Ik pleit echt voor camera's en dan wel van het goede soort. Een stadionverbod helpt helemaal niets, zo'n leeghoofd gaat er bij zijn maten waarschijnlijk prat op hetgeen hij heeft gedaan. Je moet ze echt financieel pijn doen om te kunnen kraken. Geen bijstand meer of iets en anders een dikke boete naar gelang zijn inkomsten. Als het een manager of iets is hebben we altijd de publieke schandpaal nog....

6 augustus 2018 om 09:16

Je bedoeld een wet waarin mishandeling strafbaar is gesteld? Die is er al enkele honderden jaren. De man is gepakt en gaat hier echt wel straf voor krijgen, maak je daarover maar geen zorgen..

6 augustus 2018 om 09:20

Die straf zal wel loslopen hoor. Een boete betalen en hij is er vanaf. Op zijn hoogst 8 schoffelen, maar daar geloof ik niet in dat het zoiets wordt. Oh ja en die straf wordt over meer dan een jaar pas uitgesproken.

6 augustus 2018 om 09:24

Mijn punt is dat je ze pijn moet doen, en niet afwimpelen na een proces welke na maanden pas voorkomt met een suffe kleine boete. Je moet het ijzer smeden als het heet is, nu dus!

6 augustus 2018 om 09:55

Ben ook vaak wat cynisch mbt dit soort zaken maar het feit dat dit een geestelijk beperkt slachtoffer is, waarbij de impact immens groot is, wordt zeker meegenomen bij het bepalen van de straf. Het zou fijn zijn als de groep PSV hooligans waar zo'n vent mogelijk bij hoort hem ook uitkomst, dan raak je hem in elk geval op een plek waar het zeer doet.

6 augustus 2018 om 09:56

Uitkomst = uitkotst.

6 augustus 2018 om 10:04

Als je het mij vraagt krijgt hij daags een meldplicht totdat zijn zaak voorkomt. Wou je op vakantie? Jammer dan leg maar uit aan je vrouw. Had je een belangrijke afspraak op werk? Jammer dan, leg het je baas maar uit. Als hij nu over een jaar voorkomt (roep maar wat), zegt ie tegen zijn baas dat hij naar de tandarts moet of iets en kan financiën regelen bij vriendjes. Ijzer smeden wanneer het heet is, echt, werkt het beste...

6 augustus 2018 om 10:44

Master D

Klopt, first offence is de richtlijn voor een 'eenvoudige' mishandeling (geen letsel, wel pijn) een boete van 400 Euro. Als er méér dan één klap is gevallen kan dat al een taakstraf worden van 32 uur en als er een slag- of stootwapen is gebruikt of een kopstoot is gegeven wordt het al snel 60 uur taakstraf.

Als sprake is van recidive, dan kan het al snel een voorwaardelijke gevangenisstraf van 3 weken worden, óf een taakstraf van 48 uur.

Als sprake is van letsel, zijn de basisstraffen nog hoger. Ook zijn er nog strafverzwarende omstandigheden, als medepleging, kwetsbare slachtoffers, evenementen voetbalgerelateerd, voorbedachte rade, gebruik van drugs/alcohol, etc.

6 augustus 2018 om 10:53

Koos Busters

De rechter neemt altijd alle omstandigheden van het geval mee in zijn beslissing. Dus inderdaad ook het feit dat die jongen verstandelijke beperkt is dat dit voetbalgerelateerd is, dat mogelik sprake is van gebruik van alcohol, etc.

Overigens kan ik mij niet voorstellen dat deze man lid is van de 'psv hooligans' (heeft PSV hooligans dan? Famous for not travelling en verder alles behalve hooligans toch?). Dit gebeurde, wat ik begreep, in een skybox. Dat is een wat andere type volk dan wat zich 'PSV-hooligans' noemt. Dit gaat waarschijnlijk gewoon om wat een normaal gesproken bekend staat als een 'keurige man' die zich echter compleet heeft laten gaan en die zich, een beetje vergelijkbaar met Sjaak Swart, compleet heeft laten gaan door een weerloos kind te slaan. Geen enkel excuus verder natuurlijk, deze man moet gewoon zoals we dat in onze Rechtsstaat hebben afgesproken worden berecht en hij zal zijn straf daarvoor krijgen.

Maar daarmee is deze nare man geen PSV hooligan, of iets dergelijks. Want, zoals ook binnen de harde kern van Ajax en Feyenoord natuurlijk de code geldt dat je geen zwakkeren pakt (geen gehandicapten, geen éénlingen), zo geldt die binnen de PSV harde kern óók. Normaal is dat als een hooligan dit zou doen, hij nog veel grotere problemen krijgt met zijn kerngenoten dan met justitie, als je begrijpt wat ik bedoel.

6 augustus 2018 om 14:13

Twee dingen waar ik erg van op kijk:
Dat Sjaak Swart een weerloos kind geslagen heeft. Dat is nieuws voor mij. Wat een nare man is dat toch.
Dat hooligans weliswaar treinen en historische fonteinen slopen, hun eigen spelers bedreigen, mensen die voor een andere club zijn molesteren of doodsteken, met vuurwerk gooien en beledigende/kwetsende liedjes zingen, maar toch een morele grens trekken. Een zwakker iemand in zijn porum slaan is dus meer iets voor een keurige man.
Een mens is nooit te oud om nog iets te leren.

6 augustus 2018 om 16:35

Pardon? Sjaak Swart heeft een kind geslagen? Waar haal je dat vandaan?

6 augustus 2018 om 18:52

Constante kante, voor zover ik kon opmaken uit het filmpje was dit gewoon in een regulier vak. Natuurlijk prima dat de rechter gaat afwegen. Maar ik denk dat voorbeelden stellen ook belangrijk is. Dus nog even los van het strafrechterlijk deel door het OM, ik hoop toch dat dit raar wezen minimaal een jaar of 5 de toegang tot alle stadions wordt ontzegd.

6 augustus 2018 om 22:04

jaakke

Maar vanzelfsprekend! Ik vind tien jaar in dit geval ook wel gepast trouwens. Dit gaat erg ver namelijk, in mijn ogen, wat hij gedaan heeft. Dat is inderdaad het minste. Strafrechtelijk is het verder wel een duidelijke zaak lijkt mij, met zoveel getuigen. Dus daar zal hij ook nog minstens een boete voor krijgen. Het volkstribunaal doet verder wel de rest, in de vorm van een leven waarin hij zal worden lastig gevallen, bedreigd, etc. nog wel overheen komen. Daar hoort dan, in mijn ogen, niet óã³k nog een pak op zijn flikker van de menigte bij, zeg maar. Niet eens zozeer voor dat rare wezen zelf. Maar voor het principe. Voor de beschaving.

7 augustus 2018 om 00:36

Ik ben nogsteeds verbaasd over de vergelijking met Sjaak Swart. Wanneer heeft de beste man een weerloos gehandicapt kind een klap verkocht? Of ben je het toch met me eens dat je vergelijking van dit raar wezen met Sjaak Swart als een tang op een varken slaat?! Mister Ajax, de persoon die het meest betrokken is bij Ajax van iedereen zo ongeveer, heeft zich verbaal een keer laat gaan na het mislopen van een titel. En Sjaakie is wel vaker boos op de scheids, de tegenstander of whatever, dat noem je pure passie en blinde liefde voor je club. Maar hoe kom je erbij om hem te vergelijken met een volwassen supporter die een gehandicapt kind op zijn bek ramt omdat zijn cluppie verliest?!

Als je dat filmpje ziet van Ritchie die stralend van enthousiasme staat te springen voor z'n cluppie lopen de rillingen over mijn lijf. Je ziet aan alles dat die jongen niet helemaal honderd is, hoe haal je het in je botte kop om zo'n jongen te slaan? Scheen na afloop ook helemaal te shaken van de schrik. In en intriest.

6 augustus 2018 om 13:18

Waar kan je dat filmpje zien dan?

6 augustus 2018 om 13:44

Stond bij het artikel op FR12.

Wel een grote mond als Ajax supporters fakkels op het veld in De Kuip gooien en moet je hun eigen gedrag zien.

6 augustus 2018 om 09:22

Op wie reageeer je nu? Gerbrandt is de directeur van Psv, niet van Ajax.

6 augustus 2018 om 09:22

Tja Erik volgens mij heb je weinig reacties gelezen van Feyenoord supporters over het incident . Er is alleen maar afkeur geweest. Het gras is heilig in welk stadion dan ook..... Maar weet eigenlijk niet wel punt je gemaakt had in je reactie

6 augustus 2018 om 09:23

Inderdaad en kranten als het AD melden bijna geen regel over het vuurwerk maar wel hele diepte interviews over de andere zaken. Gewoon levenslang stadion verbod voor iedereen die problemen veroorzaakte en aanpakken zoals in de UK

6 augustus 2018 om 09:27

@ erikk

Biede gevallen zijn te kansloos voor worden, dus laten we het vingertje wijzen vooral lekker achterwegen laten. Het zijn gewoon een stel neanderthalers die dit soort dingen flikken. Die horen in geen enkel stadion thuis.

6 augustus 2018 om 12:29

Ik kan je verzekeren dat elk voorval met vuurwerk naar het veld/andere vakken gooien gewoon ronduit triest is. Mijn club afgelopen week ook voor beboet, ik schaam me kapot voor dat soort ‘supporters’.

6 augustus 2018 om 16:36

Hey, weer zo iemand die hele groepen generaliseert.

6 augustus 2018 om 17:26

Moet je hun (ons) eigen gedrag inderdaad zien; met volle 100 die rare actie van die 'supporters' afkeuren. Is er een test met dit soort grotere uitvakken, etc., ga je dit doen. Nog los van het feit dat fakkels op het veld gooien sowieso ridicuul is. Helemaal op je eigen keeper.

Dat is meestal met dit soort wedstrijden en van beiden kanten een serieus aantal supporters in het stadion. Men gaat kloten met vuurwerk/rookbommen en een paar rare mensen kunnen hun emoties niet bedwingen als er een club wint/verliest. Daarom bleef het bij 0-0 rustig en kan na die penalty van Clasie een verstandelijk beperkte Feyenoord-fan een klap krijgen. Had andersom ook zomaar kunnen gebeuren.

De vraag is of je dit accepteert en voor lief neemt of dat je niet meer zoveel fans toestaat. Dat is de enige oplossing, want anders gaat dit echt nooit veranderen bij wedstrijden tussen Ajax, PSV of Feyenoord.

6 augustus 2018 om 13:32

"de vraag is of je dit accepteert en voor lief neemt of dat je niet meer zoveel fans toestaat. Dat is de enige oplossing, want anders gaat dit echt nooit veranderen bij wedstrijden tussen Ajax, PSV of Feyenoord."

De individu -die verantwoordelijk is voor zijn eigen handelen- oppakken en flink straffen. De voetbalwet zou nu echt eens moeten komen conform Engels model. Jouw voorstel is mi niet uitvoerbaar. Hoeveel is dan wel te handhaven? 5000? 1000? 100? 10? En het ontneemt plezier voor vele goede fans en verpest de charme van een finale.

Het leipe is ook gewoon dat die vent 21 rijen omhoog is gelopen om dat ventje een klap te kunnen verkopen. Dan is het geen eens meer in een opwelling maar een zeer bewust uitgekozen actie. Bizar wat sommige mensen bezielt..

6 augustus 2018 om 09:31

Zo eentje moet je een levenslang stadionverbod geven. En een half jaartje de bak in. Mist niemand wat aan.

6 augustus 2018 om 10:05

Ohnee er is anders een chronisch tekort aan laag opgeleiden 🤣🤣

6 augustus 2018 om 18:55

Jij gaat er vanuit dat hij überhaupt opgeleid is...... 🤨

6 augustus 2018 om 18:55

Jochempie, ik ga er vanuit dat de rechter dat ook wel degelijk zal meewegen in de strafmaat. Hij had tenslotte tijd genoeg om af te koelen.

Het is wel duidelijk dat supporters van twee topclubs niet over het stadion verdeeld kunnen worden. Normaliter beperkt het afgesloten uit vak de problemen maar nu waren er zelfs gemengde vakken en dat blijkt helaas nog steeds niet te kunnen.

Wellicht een idee om de volgende keer de landkampioen thuis te laten spelen en de bezoekers alleen kaarten voor het uitvak te geven? En ook geen kaarten meer te verdelen onder 'neutrale' fans, want de die-hard fans weten die vakken toch wel te vinden als ze geen kaartje voor de eigen vakken kunnen bemachtigen.

Het is jammer dat het zo moet maar het is duidelijk dat het niet anders kan.

6 augustus 2018 om 09:32

In Duitsland is het heel normaal dat er mix vakken zijn, daar gaat alles goed zonder opstootjes. Ikzelf bezoek regelmatig wedstrijden van Borussia Mönchengladbach en ik moet zeggen dat het er onderling erg gemoedelijk aan toe gaat. Hoe mooi zou het ook zo in Nederland kunnen zijn om eens een leuk gesprek uit te wisselen met andere supporters

6 augustus 2018 om 09:33

Een volkomen mislukt experiment blijkt. Ik hield eerlijk gezegd mijn hart al vast voor de wedstrijd en het is werkelijkheid geworden. Ook al is het maar de JC schaal, PSV en Feyenoord is hier gewoon te beladen voor. Jammer, maar we kunnen voortaan dit soort situaties beter voorkomen, dan na deze incidenten roepen dat er ‘enkele’ idioten het verpesten. Het is schaamtevol, maar het kan gewoon niet anders.

6 augustus 2018 om 09:33

Mooi idee, maar die kaarten van de neutrale fans komen toch wel weer bij de supporters van de grote clubs. Gemengde vakken zijn mooi, maar nu is maar weer aangetoond dat het niet kan. Laat de kampioen maar thuis spelen en de bezoekers gewoon plaatsnemen in het uitvak. Ze laten nu zelf zien dat ze het nog steeds niet snappen

6 augustus 2018 om 09:58

Zullen we dat af laten hangen van de tegenstander van de landskampioen? Kleinere clubs kunnen prima naast het uitvak een neutraal van krijgen, maar onderling tussen de topclubs kan dat duidelijk niet.

6 augustus 2018 om 10:46

Ik zat in 2012 bij Ajax - PSV om de Johan Cruijff Schaal in een vak waar mensen met Ajax- en PSV-shirtjes gewoon door elkaar zaten. Niets gemerkt van enige agressie. Dus op zich kan het wel. Helaas kun je nooit uitsluiten dat er ergens een raar wezen zit die het in z'n eentje verpest voor tienduizenden anderen.

6 augustus 2018 om 11:00

cabinessence

Ik zat in 1998 in De Kuip voor de bekerfinale PSV - Ajax. Mooi dat ik dus in een levensechte veldslag terecht ben gekomen, in een zogenaamd 'neutraal vak', waarbij eerst de Ajaxfans het vak leeg veegden en daarna omgekeerd de PSV aanhang weer het Ajaxdeel wegjoeg. Zo is het tijdens de wedstrijd wel drie keer een en weer gegaan. Ik had tot dan toen al best wel wat dingen meegemaakt rond uitwedstrijden met Psv, maar die middag sloeg echt alles. Kinderen, bejaarden, iedereen werd zonder pardon het vak uit geslagen, als je toevallig van de ene of de andere club was.

Op zich zou het inderdaad 'moeten kunnen'. Maar helaas blijkt in de praktijk dat het nu eenmaal in de meeste gevallen voor rotzooi en ellende zorgt.

6 augustus 2018 om 10:52

Of we gaan in Nederland dit soort uitwassen gewoon eens een keer aanpakken. Waarom dit tuig niet gewoon een meldplucht opleggen van 10 jaar bij elke wedstrijd van het eerste elftal van hun club. En de avond of middag van de wedstrijd verplicht op het politiebureau zitten. In Engeland is deze ellende vrijwel geheel uitgebannen maar de politiek hier durft niet aan te pakken.

6 augustus 2018 om 11:03

Kohaku

De politiek hier heeft tot twee keer toe de juiste wetgeving gemaakt waardoor de bevoegde autoriteiten (knvb, overheid, clubs) meer dan voldoende middelen hebben om mensen die zich misdragen aan te pakken en via stadionverboden uit de stadions te weren. En in de praktijk gebeurt dat dus ook constant. Weet jij wel hoeveel stadionverboden er jaarlijks uitgedeeld worden? Dat is echt enorm! En vaak ook voor akkefietjes die veel minder zijn dan deze kansloze actie waar we het hier over hebben.

6 augustus 2018 om 11:24

@kohaku:

"waarom dit tuig niet gewoon een meldplucht opleggen van 10 jaar bij elke wedstrijd van het eerste elftal van hun club."

Dat bestaat al. Bij een strafrechtelijk stadionverbod (oftewel een stadionverbod dat je krijgt voor een vergrijp dat ernstig genoeg is voor een gevangenis- of taakstraf) krijg je automatisch een meldplicht.

6 augustus 2018 om 16:43

@constant kante, hoeveel stadionverboden worden er jaarlijks uitgedeeld?

6 augustus 2018 om 22:09

Xyzz

Jij vindt ruim 600 gemiddeld per jaar niet enorm (veel)?

Als PSV supporter schaam ik mij diep voor dit soort rare wezens die de zwakste in de samenleving pakken. Hoop dat diegene een stadionverbod voor het leven krijgt.

6 augustus 2018 om 10:37

Als Feyenoord supporter schaam ik mij ook voor de fakkels die op het veld gegooid zijn. Vanaf dat moment sloeg de vlam in de pijp en is het niet meer rustig geworden. Ik zat zelf in vak JJ.

Hoewel het natuurlijk walgelijk is vind ik het ook enigszins naïef dat mensen / ouders niet verwachten dat dit ka gebeuren. Ik vraag mij wel eens af in wat voor een wereld zij leven. Kinderen moeten hun shirtjes omdraaien bij een vriendschappelijk duel, supporters meppen er op bij vriendschappelijke wedstrijden in de aanloop na een seizoen etc etc. Tussen zoveel mensen loopt er altijd wel een gek tussen. Waar ik me dan kapot aan irriteer is dat niemand heeft ingegrepen in dat vak. Maar ook dat is niet nieuw natuurlijk

6 augustus 2018 om 18:59

Jouw opmerking dat het naief is, is het falliet van een normale samenleving!
Hoewel ik je snap, mogen we ons daar dus nooit bij neerleggen!

7 augustus 2018 om 21:25

Ben ik niet met je eens. Het is een realistische blink op de samenleving. Mensen leven niet in een perfecte wereld en als je je ogen opent zie je dat dit nodig is. Ik zou iig nooit met mijn zoontje in zijn Zwolle tenue bij een grote ploeg gaan zitten (Of supporters uit deventer) ik ben het opzich wel met je eens dat de samenleving faalt, Maarja zo is het nou eenmaal

Zullen eens beginnen met ze geen PSV fans of Feyenoord fans meer te noemen. Het is gewoon tuig en tuig moet je aanpakken. Een zo lang mogelijk stadionverbod en een flinke boete voor de vuurwerkgooiers en voor de mensen die het zo nodig vonden om te vechten.

We gaan dit evalueren? Dat lijkt me simpel, de controle heeft gefaald. En dan doel ik met name op het wangedrag van de Feyenoordfans die vuurwerk gooiden. Dat kan en mag gewoon niet. Maar ergens ben ik ook niet verbaasd aangezien het elke keer fout gaat met Feyenoord. Jammer dat de KNVB ze 'beloonde' voor hun chantage door ze duizenden extra kaarten te geven itt ons vorig jaar. Dat terwijl wij ons nooit zo misdragen hebben!

Het is niet goed te praten maar ook als hij niet verstandelijk gehandicapt was is het toch schandalig. Wees blij dat er in Eindhoven gevoetbald werd want als dit andersom in de kuip was dan weet ik niet hoe het afgelopen zou zijn. Daar is het in elk vak zeer vijandig en asociaal. Ik ga daar niet meer heen met kind.

6 augustus 2018 om 10:22

Deze problemen bestaan al meer als 50 jaar. Oorzaak: het softe beleid in NL. Altijd krijgt men vuurwerk binnen terwijl ik al vragen krijg over een rol snoep in mijn zak. Oorzaak: men durft de harde kernen niet aan te pakken.

Breng dese wedstrijd maar gewoon weer terug naar de ArenA. Daar hoort hij thuis. De Johan Cruijff-schaal, in de Johan Cruijff-ArenA.

6 augustus 2018 om 10:58

Ik denk dat niemand er gelukkiger van was geworden als die wedstrijd in de Arena gespeeld zou zijn.

Ten eerste de politie van Amsterdam niet, want de twee grootste rivalen van Ajax tegen elkaar in het hol van de leeuw is voor hen natuurlijk een nachtmerrie.
De PSV-supporters zeker ook niet, want die hadden veel verder moeten reizen (en bovendien was het niet helemaal eerlijk dat Feyenoord altijd al thuisvoordeel heeft bij een bekerfinale en Ajax bij de Cruijff Schaal).
De Feyenoord-supporters wellicht ook niet, want de Feyenoord-supporters die ik ken (vrijwel mijn hele schoonfamilie) krijgen al bijna braakneigingen als ze het woord Amsterdam uit moeten spreken.
En de Ajax-supporters ook niet, want die zouden vast niet zo gecharmeerd zijn geweest van Rotterdamse fakkels op hun veld.

Dus gewoon lekker houden zo, in het stadion van de landskampioen.

6 augustus 2018 om 14:17

Lijkt me niet gewenst. De Johan Cruijff schaal is verliesgevend in het geval dat Ajax niet meedoet. Dit is ook de reden waarom de opzet veranderd is

Psv heeft Feyenoord tegemoet willen komen door ze veel meer kaarten te geven, en blijkbaar kan dat in Nederland dus niet. Ik zou zeggen laten we lekker stoppen met uit supporters. Er is altijd wel een groepje die het verziekt.

Aanpakken zulke gasten. Ikzelf zat 2e ring gemengd met flink wat feyenoord supporters wat bleek naarmate de wedstrijd vorderde. Mijn 2 buurmannen voor feyenoord, ik met 2 maten voor Psv. Na de wedstrijd een gemeend handje aan deze mannen incl. felicitaties, en we zijn bier gaan drinken... life goes on!

6 augustus 2018 om 11:06

liverpsv

Kijk, en zó hoort het dus! Gewoon naast elkaar, ieder steunt zijn club en na afloop, wie er ook wint, gewoon normaal een hand geven en het leven gaat gewoon weer door!

En weet je, ik ben ervan overtuigd dat wat jij beschrijft ook de ervaring is van de meeste mensen. De aandacht, uiteindelijk, gaat vooral uit naar de uitzonderingen en de excessen. Die trekken de aandacht. En niet die keren dat het goed gaat.

Wat een raar wezen
Als je zoiets doet moet je wel onder invloed zijn
Voor eeuwig verbannen en 3 jaar cel met tbs,lijkt me wel een gepaste straf.
Zulke gasten moeten zich bij de politie melden bij elk wedstrijd weet je 100 dat ze niet in het stadion zitten

Gadverredamme zeg wat een smerige actie is dit! Ik denk dat ik namens mij en 99% van de PSV fans spreek dat dit gewoon een aso ten top is die met spoed opgenomen moet worden in het Pieter Baan centrum want er zit niet een draadje los bij deze maniak maar ieder draadje wat in die kerel zijn kop zit is werkelijk waar helemaal naar de gallemiezen! Bah zeg.. wat schaam ik ervoor dat wij ook dit soort volk er tussen hebben lopen. Hoe je dit ook wendt of keert dit valt niet goed te praten! Ik vind dat wij gezamenlijk moeten eisen voor een levenslang stadionsverbod voor deze gek en een torenhoge schadevergoeding! Laat diegene maar lekker zijn hele leven werken bij een rotbaan in de bak en iedere cent die hij verdient aan de familie van het slachtoffer betaalt!! Ik wens alle betrokkenen van jet slachtoffer en natuurlijk het slachtoffer zelf heel veel sterkte! Dit soort holbewoners verdienen geen plekje in het stadion en iedereen die dit maar enigzins goed probeert te praten verdient ook een psychologisch onderzoek.. Ik baalde ontzettend dat PSV niet heeft weten te winnen, maar hier baal ik nog zoveel meer van. Ritchie ik hoop dat jij eroverheen komt en voortaan gewoon jouw club blijft supporten want jouw steun zal altijd welkom zijn bij jouw club! En aan de vader van Ritchie u mag zichzelf niks verwijten dat u dit had aan moeten zien komen. Er is hier maar een boeman en dat is de dader. Te triest voor woorden dit..

6 augustus 2018 om 17:16

Mooi bericht. Zou goed zijn als psv supporters met een dergelijk statement komen als dat niet al is gebeurd. Ik ben zelf voor het afschaffen van uitsupporters bij alle risicowedstrijden. Dan voorkom je dit hopelijk.

Ik was vorig jaar naar Borussia Dortmund Bayern Munchen voor de duitse supercup geweest. En ik moet zeggen daar werd er echt een mooi feest van gemaakt. Het liep allemaal door elkaar heen en er was totaal geen haat en nijd. Dat is daar normaal dat gebeurd bij vrijwel elke Duitse wedstrijd. Borussia Dortmund verloor na strafschoppen maar de sfeer werd er niet minder door. Bayernfans vierden feest en dat kon gewoon.. Dan nu terug naar Nederland. Ik was zelf niet bij de wedstrijd maar als ik hoor dat iemand met een verstandelijke beperking geslagen word omdat hij voor Feyenoord juicht en heb je echt het verstand van een varken. Het is goed om te lezen dat die gast al is opgepakt. Verder vind ik het jammer dat er na de wedstrijd toch weer opstootjes waren. Laat ik heel duidelijk zijn. Er word vaak over Feynoordfans en Ajaxfans gepraat maar bij PSV lopen er ook van die debielen rond die niet tegen hun verlies kunnen. Het is jammer dat ze dan toch weer de confrontatie moeten opzoeken en wellicht hebben de fans van Feyenoord ook wel geprovoceerd maar dat weet ik niet want ik was er niet bij. Ten slotte slaat dat vuurwerk gooien (notabene naar de eigen keeper) ook helemaal nergens op. Hopelijk kan Feyenoord die gasten opsporen en ze ook een stadionverbod geven.

Waar gaat het naartoe in Nederland . Feyenoord en Psv ook een risico wedstrijd aan het worden .. leuk man straks mogen er nergens uitsupporters meer komen..

90 dagen stadionverbod.. Ik mag toch hopen dat dat nog word omgezet in een permanente. Geweld in een stadion omdat je jezelf niet in de hand kon houden = zero tolerance!

90 dagen maar.... een paar stappen op het veld zetten is een boete van 10K en een stadionverbod..

6 augustus 2018 om 16:40

"90 dagen maar.... een paar stappen op het veld zetten is een boete van 10K en een stadionverbod.."

Dat is slechts de voorlopige straf, tot aan de rechtszaak. Reken maar dat de uiteindelijk straf veel zwaarder zal zijn.

6 augustus 2018 om 17:47

Reken daar maar niet op. Het is een enkelvoudige mishandeling. Dat doet voor een politierechter niet veel hoor. Boete van een paar 100,- of een paar uurtjes schoffelen. Meer wordt het niet.

6 augustus 2018 om 19:05

Psv heeft ook nog de kans een duit in het zakje te doen. We mogen toch verwachten dat dit ook gaat gebeuren, anders zijn ze geen knip voor de neus waard.

6 augustus 2018 om 22:12

Master D heeft gelijk, strafrechtelijk wordt het een boete en mogelijk nog een taakstraf, als het zijn eerste overtreding is. Maar PSV en de Knvb kunnen hem wel een civielrechtelijk stadionverbod geven, voor een aantal jaar.

6 augustus 2018 om 22:24

@master D:

Maar hij zal ongetwijfeld een stevig stadionverbod krijgen. En als je een stadionverbod krijgt op basis van een strafbaar feit waar minimaal een taakstraf op staat, dan komt er automatisch een meldplicht bij.

6 augustus 2018 om 16:45

90 dagen ja, tot aan de rechtszaak heeft plaats gevonden. Daarna zien ze wel weer verder

90 dagen verbod, en dat voor het slaan van een geestelijk beperkte supporter. Wat een aanfluiting zeg.

Had hem in ieder geval een verbod van een jaar of 2 met meldplicht gegeven, dan geef je een duidelijk signaal af, nu zeg je eigenlijk, sla maar, want straffen doen we toch maar licht.

6 augustus 2018 om 17:31

Wacht in ieder geval het proces af voordat je conclusies trekt. Deze straf overbrugt de tijd tot de man moet voorkomen bij de rechter.

6 augustus 2018 om 17:44

Met alle respect hoor, maar verwacht alsjeblieft niet daar er voor deze simpele enkelvoudige mishandeling een veel hogere straf komt. Veel meer dan een boete of lage werkstraf(afhankelijk van strafblad dader) zal er echt niet komen.

Mag het woordje ‘supporter’ weg? Dit heeft niks met voetbal te maken. Deze mensen moeten gewoon vooraltijd wegblijven. Wellicht zouden we in Nederland iets kunnen organiseren voor mensen die graag een potje meppen. Een groot hek erom heen en we noemen het friesla...

Wat een laffe fan... En wat een slappe straf (99 dgn) opgelegd door Psv. Slechte verliezers, des te mooier dat de JC Schaal naar Rotterdam ging....

6 augustus 2018 om 17:29

Het stadionverbod is opgelegd door het openbaar ministerie.

Vind het wel raar dat iemand een stdion verbod krijgt terwijl nog niet bewezen is dat degene iets gedaan heeft. In nederland wordt je onschuldig geacht totdat schuld is bewezen. Het process is pas op 2 november. Het is gek dat het OM dan toch alsvast een straf kan opleggen, zeker omdat hier dan geen sprake is van scheiding van de machten.

6 augustus 2018 om 17:30

In afwachting van het proces kan het openbaar ministerie dit soort maatregelen nemen, net als een voorarrest.

6 augustus 2018 om 19:49

Dat is niet helemaal waar, voorarrest wordt door de rechter commisaris getoetst, niet door het Om.

Het zou best lullig zijn als iemand het niet gedaan blijkt te hebben en vrijgesproken wordt.

Heb je wel de eerste maanden van het seizoen en de CL poule fase gemist (er vanuit gaande dat PSV zich plaatst). Zou het logischer vinden dat er met straffen gewacht zou worden totdat de rechter zich uitgesproken heeft over de schuldvraag.

Richie en een vriend die erbij was hebben een seizoenskaart van Psv. Ze zijn Feyenoord-fan maar bovenal voetbalfan. Ik hoop van harte dat zij zich altijd welkom zullen blijven voelen in het Philips Stadion.

Ik denk dat we er allemaal wel over eens zijn dat deze vent een stadionverbod van minimaal 5-10 jaar mag krijgen. Ik heb net een filmpje gezien van de verstandelijk gehandicapte jongen maar als je zo'n iemand expres gaat aanvallen ben je hoe dan ook een gevaar voor de samenleving. Want je kan zien dat die jongen geen vlieg kwaad doet. En nee geweld is altijd kansloos maar pak dan een Feyenoorder van 2 bij 2 die je alle hoeken van het veld laat zien ipv hem. Maar goed nu ik dit type word ik alleen maar boos over hoe kansloos die 45 jarige wel niet moet zijn om je agressie te uiten richting de zwakken van de samenleving.

Zolang voetbal een populaire sport is waar veel mensen op af komen, blijf je altijd tegen dit soort problemen aanlopen. Dit is al ruim 40 jaren aan de gang en je krijgt dit niet voor 100% weg, helaas. Een ieder MOET dit weten en je kunt hierbij zo goed als voorzorgsmaatregelen voor nemen als je met bijvoorbeeld met je kind naar dit soort type wedstrijden gaat. Geen clubuitingen in een gemixed vak & vooral niet juichen. Beter is om helemaal niet in een gemixed vak te gaan zitten. En als je in het uitvak zou gaan zitten leer je je kind de meest verschrikkelijke & asociale scheldwoorden en openlijk ( hard ) drugs gebruik: dus gewoon lekker thuis blijven met een uitwedstrijd, hoe belachelijk dit ook klinkt: je bent gevrijwaard van de meest idiote taferelen. Is dit er dan aan toegeven? Dat is het zeker, ja! Als het probleem chronisch is moet je beter weten.

Tjonge, 45 jaar.. Dan ben je echt een loser hoor.

6 augustus 2018 om 19:52

Absoluut maar het is echt niet de eerste keer dat dit gebeurt, het gebeurt vaker. In Nederland moet je publiek niet mengen, het gaat te vaak fout. Soms loopt het bijna fataal af, zoals destijds met die Pool die in de Kuip van de tribune af gejonast werd. Hij liep twee gebroken polsen op, maar het had zomaar fataal kunnen aflopen.

Gewoon publiek strikt gescheiden houden, de kans dat er een [piep] tussen zit, is gewoon te groot

Dat ze dan ook lekker in het uitvak gaan zitten... wat een aandacht krijgt dit zeg... helaas gebeuren er wel veel ergere dingen.

2 november 2018 om 14:32

Gefeliciteerd. Je hebt je net gekwalificeerd voor de meest belachelijke reactie van de dag! Ten eerste was het niet het uitvak. Ten tweede vind jij mishandeling ( en dan ook nog van zwak begaafden) blijkbaar normaal. En ja er gebeuren ergere dingen. Holocaust, natuurrampen, atoombommen op steden. Dus laten we de rest maar niet meer benoemen? Zucht.

2 november 2018 om 16:04

@jorginho2.0

Op de eerste plaats: het was een gemengd vak (soort van proef of dat kon, maar blijkbaar dus niet), waar ook nog eens twee kinderen werd "geadviseerd" hun Feyenoordshirt binnenstebuiten te dragen omdat ze "al gezocht werden".. Kinderen met een andere clubvoorkeur werden "gezocht" door volwassen PSV supporter... Laat dit eerst maar even goed bezinken, voordat je meer onzin gaat uitkramen.

Ten tweede: die malloot die Richie een klap verkocht is daarvoor zo'n beetje 40 rijen voor omhoog gelopen en blijkbaar vond geen enkele andere PSV supporter het nodig (gemengd vak, weet je nog ?) die mafkees te stoppen.

Het allerergste is natuurlijk nog, dat het niet eens mogelijk is om in een ander stadion of (nog erger) een andere stad blijkbaar niet rond kan/mag lopen met een shirt van een andere club, omdat er een groot aantal hersenloze imbecielen is, die alleen vanwege een andere clubvoorkeur het nodig vinden mensen in elkaar te rossen..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

PSV

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7478
2.PSV7466
3.Feyenoord5628
4.AZ5222
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
L. de JongAanvaller3026
H. LozanoAanvaller2817
D. MalenAanvaller277
C. GakpoAanvaller121
M. RomeroAanvaller10
J. ZoetDoelman300
A. BehichVerdediger40
Voor de complete selectie: Clubpagina PSV.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina PSV.

In de wandelgangen

Zaterdag 20 april
Ajax troeft Anderlecht en Standard Luik af. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren