Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Guus Til: ‘Ik denk niet dat ik heel veel minder ben dan Van de Beek’

Laatste update:

Guus Til merkt dat AZ het vaak lastig heeft in topwedstrijden. In de wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord en PSV pakten de Alkmaarders vorig seizoen geen enkel punt; verder verloor AZ slechts één wedstrijd van een andere club (0-2 tegen Excelsior). "Dat komt omdat wij in die wedstrijden minder dominant zijn", doelt Til in gesprek met FOX Sports op de topwedstrijden.

De twintigjarige middenvelder kan tegen minder goede clubs 'heel vaak weggestoken worden', als AZ de dominante partij is. "Dat zijn wij vaak ook, behalve in die drie wedstrijden. Dan hebben we het altijd lastig. We spelen meer op eigen helft. Het is de kunst om in die wedstrijden dominanter te worden, waardoor ik ook nog eens tot m'n recht kom", geeft hij aan. Til heeft er moeite mee om uit te blinken in topduels, al denkt hij niet dat hij veel minder is dan bijvoorbeeld Donny van de Beek van Ajax.

Til, enkelvoudig international, ziet een kloof tussen Jong Oranje en Oranje en tussen AZ en de traditionele topdrie in Nederland. "Dat is ook het verschil tussen op de bank zitten bij Oranje en spelen bij Oranje", zegt hij. Til debuteerde in maart als invaller in de oefeninterland tegen Portugal (0-3 zege). Hij merkte tijdens de trainingen dat hij nog weinig status genoot. "Ik was de allerlaatste man. Dat gevoel had ik wel een beetje."

"Ik zat er wel bij, maar wist wel dat als we elf tegen elf gingen spelen, ik niet eens bij een van de twee elftallen zat", vervolgt de AZ'er. "Kijk bijvoorbeeld maar naar Donny. Ik denk niet dat ik heel veel minder ben dan Donny, maar hij speelt wel gewoon bij Ajax." Til en AZ kenden een valse start van het seizoen, met de vroegtijdige Europese uitschakeling tegen Kairat Almaty. Volgende week zondag begint men de competitie met een thuiswedstrijd tegen NAC Breda.

Eindigt AZ komend seizoen in de top drie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mogelijk, wel lullig dat deze uitspraak naar buiten komt na een wedstrijd waar je opvallend weinig deed met de kansjes .

Hoewel ik Donny van de Beek geen bijzondere voetballer vind, denk ik dat Til (nog) geen gelijkwaardig niveau heeft. Leuke voetballer die Til, maar ik zie hem vaker verzaken in wedstrijden dan echt zijn stempel drukken, bij wijze van spreken. Die moet zich echt nog wel gaan ontwikkelen.

4 augustus 2018 om 13:27

En vergeet niet wat er allemaal bij komt kijken als je bij Ajax speelt of bij AZ. Zie wat het doet met bijvoorbeeld Ziyech.

4 augustus 2018 om 13:49

@skede:

Geen bijzondere voetballer? Ik vond zijn debuutjaar toch aardig imposant. Goed, het is geen nieuwe Sneijder, maar als je op je 20e in Ajax 1 voetbalt en 11 goals maakt, ben je goed bezig vind ik.

4 augustus 2018 om 15:23

Een bijzondere voetballer en een statistisch goede voetballer zijn twee aparte dingen. Ik denk dat Skede op de unieke kwaliteiten ban Donny doelt en daarin is hij geen unieke speler.

Guus zou in ieder geval wat betreft z’n praatjes niet misstaan in de top

4 augustus 2018 om 13:52

Guus Til heeft een aantal tekortkomingen die hij nooit meer kan compenseren door training.
Donny vd Beek heeft niet alleen een betere handelingssnelheid,maar kan deze ook benutten om het verschil te maken in topwedstrijden. Guus sneeuwt dan onder,en dan praten we niet eens over het trage draaien altijd over zn goede rechterbeen, en zn gemaakte tweebenigheid. Vdbeek doet dat net effe wat behendiger en sneller,ondanks zn gehoekte moves.

4 augustus 2018 om 14:27

Zou het er ook mee te maken kunnen hebben dat Donny betere spelers om zich heen heeft waardoor hij met vertrouwen kan spelen? Ik dicht Til een grotere toekomst toe dan van de Beek vind hem een beetje een draver Klaassen 2.0

4 augustus 2018 om 15:55

Heeft er geen zak mee te maken. Til gaat geen steek verder komen dan van de Beek. Simpel zat agressie. Van de Beek zou zo'n zaadpartij niet over z'n kant laten gaan. Van de Gijp zei het eens heel passend over van de Beek en ook Vilenha. Dat zijn vervelende spelers voor de tegenstander want ze blijven 90 minuten gaan en in de weglopen. En dat zie ik bij til gewoon niet, die zit vol opgekropte frustratie na de wedstrijd, maar nauwelijks agressie tijdens.

Til, je hebt 1 seizoen aardig gespeeld. Donny doet dit al meerdere jaren heel constant en maakt goals en assist. Hoe kun je je met hem vergelijken?

4 augustus 2018 om 11:52

Donny speelt pas 1.5 jaar regelmatig in Ajax 1. Dat is een half jaar langer...

4 augustus 2018 om 11:56

Speelt al vanaf 2015 regelmatig voor Ajax en deed dit altijd naar behoren, ook in een handvol wedstrijden.

4 augustus 2018 om 13:01

Voor jong ajax ja, niet in het eerste.

4 augustus 2018 om 11:58

Til: 3146 minuten in de Eredivisie, 11 goals en 4 assists.
Van de Beek: 3741 minuten in de Eredivisie, 11 goals en 8 assists.
Wat een ervaring heeft Van de Beek zeg.

4 augustus 2018 om 12:05

Zeker wel als je Europese wedstrijden meetelt en het feit dat Donny bij Ajax speelt en dus veel meer druk heeft om te presteren. ~ Maicon123

4 augustus 2018 om 12:10

+ Van de Beek 1395 minuten in Europees voetbal
+ Til 239 minuten in Europees voetbal

Dus gecombineerd 1700 minuten meer voor Van de Beek waarvan veel internationale minuten die belangrijker zijn voor een jeugdige speler. Dus een wedstrijd of 19 meer is best behoorlijk.

4 augustus 2018 om 12:18

Je zegt dat hij al meerdere jaren heel constant speelt, presteert bij Ajax en goals maakt.
Hij heeft afgelopen seizoen zijn eerste doelpunt voor Ajax 1 gemaakt en voor afgelopen seizoen heeft hij respectievelijk 500 en 300 minuten gespeeld voor het eerste elftal, dat komt neer op 5 en 3 wedstrijden. Waar heb je het überhaupt over?

4 augustus 2018 om 12:19

False9. Je hoeft geen statistieken erbij te pakken. Bij AZ is alles zo zoals het in hun ogen is. AZ speelt het beste voetbal. AZ is verder als Feyenoord. AZ heeft prima ingekocht. Het is allemaal onzin wat we zeggen. Zelfs Vlaar denkt dat AZ zich over 2 jaar titel favoriet mag noemen. Wat zien wij niet wat hun wel zien? Help me met uitleggen echt waar.

4 augustus 2018 om 12:20

Hij heeft meer ervaring ja, dat wisten we al, maar jullie doen alsof die jongen al 5 seizoenen bij Ajax in de basis speelt tegenover het eerste seizoen van Til. Beide jongens hebben vorig jaar pas hun eerste echte seizoen bij het eerste elftal gezeten. In 2016/2017 zaten beide jongens gewoon nog bij Jong AZ en Jong Ajax en mochten ze af en toe invallen. Je kunt ze dus prima met elkaar vergelijken.

4 augustus 2018 om 12:25

Til speelt zeker bij AZ vanwege het meedoen met de prijzen en Europees voetbal. Tot heden is het leuk voetballen tegen de kleintjes. En dan zich voor doen als top speler. Als Til echt zo goed was dan speelde hij niet bij AZ. Als je geen potten kan breken wanneer het om gaat zegt genoeg.

4 augustus 2018 om 12:28

Nou nou 19 wedstrijden. Volgens mij gaat het niet om wie de meeste minuten maakt. Maar deze beste man denkt dat hij niet onder doet voor donny. Wel knap speurwerk, speurneus.

4 augustus 2018 om 12:28

@JasonRhijn,
Wat ben jij een verschrikkelijk vervelend provocerend mannetje zeg. Bij elke gelegenheid die zich voordoet boor je AZ de grond in en generaliseer je alle supporters.

4 augustus 2018 om 12:32

Vedetterut, als je iets wilt roepen om het mannetje te zijn, zorg dan dat je feiten kloppen!

Donny vd Beek: 76 wedstrijden voor zijn club, 14 goals.
Guus Til: 43 wedstrijden voor zijn club, 11 goals.

Verschil van 33(!!!) Wedstrijden. Dat is volgens mij een heel seizoen, op 1 wedstrijdje na..

4 augustus 2018 om 13:04

Alleen, v. Til heeft tegen de top3 geen enkele pot kunnen breken terwijl dat de wedstrijden waarin je je moet laten zien en op Europees niveau helemaal niks terwijl v/d Beek daar al wat naam maakte als talent. (niet meteen het vorig seizoen erbij halen, dat was voor Ajax en v/d Beek een rampjaar na de tragedie Nouri) De kans dat v. Til de overstap naar Ajax maakt is dan ook nihil.

4 augustus 2018 om 13:34

Guus Til mag in mijn ogen de veters van van de Beek niet strikken. Donny is een completere voetballer, meer ervaring(zeker Europees), en presteert onder veel hogere druk. Az is natuurlijk een lachertje vergeleken met Ajax.

Ik zie het niet zo in die Til, maar ik hoop dat hij mij weet te verrassen en mijn ongelijk bewijst🤓

4 augustus 2018 om 14:30

ach die wedstrijden loopt Til dit seizoen wel in aangezien van de Beek de bank kan gaan warm houden dit seizoen.

4 augustus 2018 om 15:05

Jasonrijn heeft wel recht van spreken want zijn ajax pakt de ene na de andere prijs als je de laatse vier jaar niet meetelt. En als je puur naar twee jaar terug kijkt doen ze het ook Europees erg goed.
Er zal wel een stille liefde voor AZ bij hem zitten want hij reageert altijd.

Haha, Guusje Til toch. Wat overschat hij zichzelf toch schaamteloos. Als het er op aankomt geeft hij nooit thuis. Maar ohoh wat ben ik goed. Jaja. Eerst maar eens presteren. Tot die tijd kan hij beter zijn mond houden. Het wordt een beetje lachwekkend.

4 augustus 2018 om 12:02

Til: 3146 minuten in de Eredivisie, 11 goals en 4 assists. Van de Beek: 3741 minuten in de Eredivisie, 11 goals en 6 assists. ~Vedetterut

4 augustus 2018 om 13:26

Aantal goede passes, aantal intercepties, aantal gewonnen punten, aantal voor assists.

Ik mis nogal wat statistieken, goals en assists vind ik meer relevant voor buitenspelers

Denk dat Donny momenteel graag met Guus zou willen ruilen, Guus is aanvoerder én heeft veel zicht op speelminuten. Nu met Donny is dat maar afwachten natuurlijk.

4 augustus 2018 om 11:53

Ik denk het niet 😉

4 augustus 2018 om 12:01

Een half jaartje verder, dan doel ik op de winterstop, praten we wel weer verder.

4 augustus 2018 om 12:05

Keertje banken en we trekken weer voorbarige conclusies. Wie wilt nou ruilen bij Til. Voetballen bij een club die niet eens Europees speelt. Voetballen bij een organisatie die de spelers niet op tijd heeft. Die niet kan winnen van Kazachstan en daarnaast denken dat ze kampioen kunnen worden.

4 augustus 2018 om 12:12

Conclusie is wel dat Eiting momenteel de voorkeur ijkt te krijgen. Niet hij maar VD Beek werd opgeofferd voor nieuweling Tadic. Daarbij is Eiting wel lekker bezig dacht ik toch.

4 augustus 2018 om 15:15

Ach gut, ze hebben bij Ajax ook eens een keer hun zaakjes op orde en meneer krijgt meteen praatjes. Heb je nog geluk dat afgelopen seizoen de spelers bij Ajax zo nodig Europees wilden spelen want anders waren er heel veel spelers vertrokken.

4 augustus 2018 om 11:54

Als deze situatie zo blijft is Guus Donny aan het einde op alle fronten voorbij. Ik denk niet dat er een groot verschil tussen beide zit. Vd Beek heeft betere voetballers om zich heen dat scheelt ook een slok op een borrel.

4 augustus 2018 om 12:03

Klopt, al hoort dat natuurlijk bij een topclub, daar heb je geen 11 de beste spelers maar 16 de beste spelers. Kans dat je moet banken is ook weer groter.

4 augustus 2018 om 12:29

@Tornado: het is in het verleden heel vaak gebleken dat als topspelers van subtoppers bij de top komen, ze eigenlijk helemaal niet zo goed zijn. Guus Til heeft naar mijn mening het leuk gedaan bij az maar meer ook niet. Juist in de wedstrijden tegen de top 3 was hij vaak onzichtbaar. Als hij dan nu met deze trieste teksten komt, denk ik dat hij het niet allemaal op een rijtje heeft. Hij had zich de afgelopen wedstrijden moeten laten gelden op het veld dan nu zulke sneue teksten produceren.

4 augustus 2018 om 12:58

Dat klopt. Ik zie niet veel verschil in kwaliteit tussen Til en vd Beek. Je kan beide pas echt beoordelen als ze op gelijk niveau spelen. Ik zie Til wel als toegevoegde waarde voor de top 3 misschien niet gelijk in de basis maar toch zeker bij de eerste 18.
Er wordt van spelers die van buiten worden gehaald ook altijd wat extra's verwacht dat ze dat niet altijd kunnen brengen lijkt me duidelijk.

4 augustus 2018 om 13:10

Haha wauww, hij heeft een wedstrijd op de bank gezeten en gelijk al een ramp? Ajax is dit seizoen al verzekerd van ongeveer 50 wedstrijden. Daar heb je gewoon echt al je spelers bij nodig! Dat hebben we 2 seizoenen geleden wel kunnen zien!

5 augustus 2018 om 00:57

Iemand die afgelopen seizoen vooral basisspeler was en nu door de nieuwe aankopen bankzitter is.

4 augustus 2018 om 12:00

En die conclusie trek jij omdat hij slechts 1 helft uit de basis heeft gestaan afgelopen woensdag? Het middenveld/team van AZ is dan ook wel even wat anders dan dat van Ajax dat werkelijk op elke positie een betere speler heeft.

4 augustus 2018 om 12:05

De discussie over wie de betere spelers ga ik niet aan. Echter zijn de afgelopen 2 wedstrijden dingen duidelijker geworden in het nadeel van Donny. Zelfs Carel lijkt hem voorbij te zijn gestreefd.

4 augustus 2018 om 12:08

Waar was Til dan afgelopen donderdag. Wat is dat een overschatte voetballer zeg.

4 augustus 2018 om 12:12

Donny heeft een half jaar met een lichte blessure gespeeld, ook sins de start van de voorbereiding waren de klachten nog steeds niet verdwenen, daar kan het natuurlijk ook mee te maken hebben. Conclusies trekken op basis van twee wedstrijden waarin de competitie nog niet eens is begonnen lijkt me wat vroeg.

4 augustus 2018 om 12:16

Til was afgelopen donderdag in Alkmaar. Maar op het veld was hij afwezig.

4 augustus 2018 om 12:19

Echter waren deze 2 wedstrijden wel min of meer de belangrijkste van het seizoen. Je wilt nu al niet uit Europa liggen dus iedereen is gebaat bij een positief resultaat. Dan speel je toch met je sterkste 11 lijkt mij. Dat over zijn blessure was mij niet bekend.

4 augustus 2018 om 12:20

Goede voetballers zijn aanwezig. Ook in de toppers is hij altijd afwezig. Heeft te maken zeker dat je het moet laten zien thuis tegen de kleintjes zeker? Want die club uit Kazachstan is niveau CL zeker.

4 augustus 2018 om 12:34

Kampioen wordt je tegen de kleintjes toch zeggen ze altijd? Kerel Til roept iets dat hij wat minder is dan VD Beek en je lijkt gelijk op je teentjes getrapt. Nu is het aan Til om het te laten zien, echter na vorige week begint hij alweer met een achterstand. Over clubs die het champions league niveau wel of niet ontberen ga ik niet op in, zijn de afgelopen jaren meer Nederlandse clubs over nietige clubjes gestruikeld inzake champions league.

4 augustus 2018 om 12:38

Baseer jij nu echt letterlijk op 1 wedstrijd dat Donny van de Beek voorbij is gestreefd door Carl Eiting? Die jongen die moet je rustig brengen, want hij liep al een tijdje met een blessure te sukkelen. Ik houd mij verder niet veel bezig met Nederlandse voetbal, maar een speler als Donny van de Beek is ideaal om in je team te hebben.

4 augustus 2018 om 12:40

Til kan wel weer praatjes hebben. Die zitten een heel seizoen zonder Europees voetbal. Zeker goed voor je ontwikkeling. Lekkere graadmeter straks Sittard uit.

4 augustus 2018 om 12:43

Heb het woord letterlijk nooit verwoord, mocht het de komende wedstrijden zo blijven staan dan schijnt wel dat VD Beek een stapje terug heeft moeten doen in de pikorde. Daarbij zijn het 2 wedstrijden die er toe doen.

4 augustus 2018 om 12:52

Klopt, maar Ajax heeft een overvloed aan middenvelders. De concurrentie is daar het grootst, dus voor een trainer ook makkelijker om daar een wissel door te voeren, zeker voor een speler die al een tijdje met een blessure rond loopt. Eiting vond ik buiten dat afgelopen woensdag op wat kleine instap foutjes na erg verdienstelijk spelen. Het blijft toch allemaal speculeren, we gaan het vanzelf zien de aankomende maanden.

4 augustus 2018 om 13:49

Voetbalfeest, als je het nieuws rondom Ajax een beetje gevolgd zou hebben, zou je hebben geweten dat Van Beek maanden met pijnstillers heeft gespeeld. Dan is het niet zo raar dat hij wat rust krijgt, nu er een speler is die ook op zijn positie kan spelen.

4 augustus 2018 om 13:49

* Van de Beek

5 augustus 2018 om 00:53

Ik volg het voetbal al wel een tijdje zoals je ziet, echter kan ik niet alles bijhouden. Ook niet van Ajax.

4 augustus 2018 om 12:30

Donny speelt bij Ajax. Een club met stukken meer concurrentie en daarom stukken meer aanzien.

4 augustus 2018 om 12:36

En een club die de zaakjes al in orde heeft voor de europese kwalificatie wedstrijden.

4 augustus 2018 om 13:58

Ook voor het eerst in jaren trouwens.. ik vind dit beetje appels en peren vergelijken. Het zijn compleet andere spelers. Persoonlijk vind ik Vd Beek 10x niks en denk dan ook dat hij net zo hard faalt als Klaassen in het buitenland. Wat betreft Til valt er nog weinig te zeggen. Net 1 seizoen alles gespeeld, wel super goed, als hij dat dit seizoen kan doortrekken kun je toch spreken van een stabiele voetballer, iets wat Vd Beek naar mijn mening minder heeft. Dat AZ tegen de top 3 niks laat zien, heeft niks te maken met Til he. Als je Messi bij Almere zet, worden ze niet gelijk kampioen ofzo. Voetballen doe je met 11 man, niet alleen..

4 augustus 2018 om 15:10

Alleen zit Til bij een club die wederom geen Europees voetbal speelt. Dus speelt hij maar een paar wedstrijden per jaar onder druk van een gelijkwaardige of betere tegenstander.

Van de Beek speelt bij Ajax. Die speelt wel Europees. Die ervaringen maken hem beter, tegen sterke tegenstanders, spelers die andere dingen doen dan voetballers opgeleid in Nederland. Dat zorgt voor een hogere groei curve.

Van Til moet echt oppassen niet stil te komen te staan bij AZ. Het is niet goed om op zijn leeftijd al de beste van het elftal te zijn. Hij zou serieus moeten overwegen om een stap te gaan zeten als hij de ontwikkeling van van de Beek bij wil houden.

5 augustus 2018 om 00:51

Echter als hij op de bank komt te zitten speelt hij ook weinig 'europees'.

4 augustus 2018 om 16:01

Ik denk dat Donny helemaal niet wilt ruilen. Die speelt genoeg, let maar op. Geen donny is geen diepgang vanuit het middenveld. Missen namelijk alle andere middenvelders behalve Siem de Jong. Zag je woensdag al. Ziet ten Hag ook.

4 augustus 2018 om 12:07

Altijd het zelfde bij AZ. Ze hebben een hekel aan Ajax. Maar ze denken zich te kunnen meten met de top 3. Het is een triest iets dat ze er serieus in geloven.

4 augustus 2018 om 12:08

Nee AZ waarschuwt zelfs de top 2 dat ze eraan komen. Ze zijn Feyenoord al voorbij denken ze.

Het begint echt aandoenlijk te worden.

4 augustus 2018 om 12:12

Waarom moet hier altijd alles over Ajax gaan? Waar blijkt die hekel aan Ajax aan bij Til? Waar zegt hij dat precies?

4 augustus 2018 om 12:13

Ze moeten wellicht uit die bubbel komen. Het is helemaal niet zo goed hoe iedereen beweert. Heb je AZ gezien? Een groot matig groepje voetballers bij elkaar. Die selectie tipt toch nooit de top 3 aan. Feyenoord haalt Clasie, Ajax Blind en Tadic en PSV heeft een goede selectie. Maar AZ haalt als opvolger Johnsen. Zo zo. Ook donderdag weer eens bewezen dat AZ op elk vlak werd weggevoetbald.

4 augustus 2018 om 12:40

Nou met het vertrek van Jahanbakhsh en Weghorst kunnen ze zich nu eerder gaan met de subtop naar mijn mening.

4 augustus 2018 om 14:49

@jason:
Als je de wedstrijden niet kijkt kun je beter niets zeggen. AZ heeft afgelopen donderdag gewoon gewonnen en zonder die onterechte penalty waren ze waarschijnlijk gewoon door geweest.

Hoe kom jij trouwens toch aan die haat jegens AZ? Heeft een speler van AZ ooit je lollie afgepakt ofzo ?

4 augustus 2018 om 15:12

@edwin Vork

Til vergelijkt zichzelf met van de Beek, een van de Ajax talenten die hard groeit en grote stappen maakt. Hij vind zichzelf zelfs beter.

Echter Til speelt alleen eredivisie, heeft nauwelijks ervaring tegen voetballers uit andere culturen, die anders denken en spelen. En in die paar Europese wedstrijden die hij wel speelt, krijgt AZ klop van laagvliegers.

Dan is het toch logsich dat Koeman kiest voor de Ajax speler die wel heel veel Europees speelt en wel wekelijks met betere spelers op het veld staat?

Til verliest gewoon veel tijd in zijn ontwikkeling door bij AZ te blijven en daar de grote man te spelen.

4 augustus 2018 om 21:53

Jij maakt er van dat hij zich beter voelt dan vd Beek. Hij zegt toch “niet heel veel minder”, dus maar een klein beetje minder. Persoonlijk vind ik Til trouwens wel een flink stuk minder. Hij zal in zijn hoofd wel een beeld hebben gevormd bij de trainingen van Oranje.

4 augustus 2018 om 12:10

Dat je een hekel aan AZ hebt is prima hoor. Maar dat je in elk topic over AZ je gal komt spuwen begint een beetje triest te worden. Kan er niets anders dan frustratie van maken dat een kleine provincieclub jouw eigen clubje op vele vlakken voorbij is gestreefd.

Als er iemand is met zelfreflectie dan is het deze gozer. Prima interviews altijd, eerlijk en realistisch. Hij zegt hier ook niets bijzonders. Hij geeft ook gewoon toe dat Donny beter is op dit moment maar de verschillen zijn niet zo groot. Bij een topclub heb je simpelweg betere spelers om je heen waardoor je zelf ook beter wordt.

4 augustus 2018 om 12:15

Feyenoord wordt helemaal niet voorbij gestreven. AZ kan zich niet eens plaatsen voor EL voetbal. Wat wil jij continue goed praten? In wat zijn ze Feyenoord voorbij gestreefd. Zeker op transfer gebied zodat ze met volle sterkte tegen Kazachstan kunnen strijden.

4 augustus 2018 om 12:17

Edwin Vork. Vandaar dat er afgelopen donderdag zo weinig publiek zat. Bij Feyenoord is er een grote achterban. Daar kan AZ nooit aan tippen.

4 augustus 2018 om 12:23

Het is vakantietijd. En inderdaad, qua geld en achterban zal Feyenoord nooit ingehaald worden. Ik heb het over jeugdopleiding, jeugdcomplex, innovaties, uitgaande transfers en prestaties in Nederland en Europa. Dat ontloopt elkaar weinig de afgelopen 15 jaar terwijl AZ het met veel minder middelen moet doen.

4 augustus 2018 om 12:23

@Frtorres

Als jij je mening uit ben je provocerend bezig. Het is wel makkelijk om je zo te kak te zetten. Je hebt gewoon gelijk. Traditie en een achterban kan je niet zo 1, 2, 3 in halen. Vooral AZ niet ooit probeerde Twente het.

4 augustus 2018 om 12:28

Wat is er mis met gezonde ambitie? Moeten we over 100 jaar nog steeds een traditionele top 3 hebben? Waarbij Feyenoord eigenlijk allang is afgehaakt. Lekker spannend. Mensen willen graag een leuke competitie maar als het dan even tegen zit bij de uitdager dan volgt er meteen kritiek en leedvermaak. AZ (en Twente) hebben recentelijk al bewezen dat je met een goede trainer en een klein zakje extra geld het wanbeleid bij de topclubs kunt afstraffen. Dus zo gek is die ambitie van AZ niet. Het zakje extra geld (en de goede trainer) is er helaas niet meer en dus zal het met een goed beleid op de lange termijn moeten gebeuren. Daar horen ook miskleunen bij.

4 augustus 2018 om 12:43

Het extra zakje geld verdien je niet met geluk. Maar met prestaties wellicht moet AZ zich kwalificeren. Worden de spelers ook duurder in de prijs klassen. En alle inkomen daarom heen op Europees gebied.

4 augustus 2018 om 12:46

Hoezo is Feyenoord eigenlijk allang afgehaakt? Doen het qua prijzen toch uitstekend de laatste jaren? Afgelopen 8 jaar ook eigenlijk standaard 2e en 3e, met twee keer vierde volgens mij. Noem mij 1 aspect waarin AZ beter is geweest de afgelopen 10 jaar.

4 augustus 2018 om 14:03

Je wilt er 1? Laten we er anders 10 noemen. Az heeft afgelopen 8 jaar twee x kwartfinale Europa league gehaald, hebben een betere jeugdopleiding, hebben meer centjes op de bank, doen het stabieler in de competitie, laten beter voetbal zien, hebben een beter jeugdcomplex, hebben betere trainers, hebben meer innovatief vermogen..

Maar dat telt allemaal niet uiteindelijk.. feit is en blijft, dat AZ lekker deze uitspraken moet blijven houden, maar dat de werkelijkheid is, dat als ze de top willen aanvallen, dat het belangrijkste nog ontbreekt.. en dat is achterban. Andere kant, kijk Monaco..

4 augustus 2018 om 17:18

AZ doet het stabieler dan Feyenoord in de ED? Ze eindigen stabiel onder de top 3 ja..

Beide aardig overschat, maar Van de Beek is nog wel een stukje beter en tevens multifunctioneler. Het enige wat Til kan is lopen, hij heeft geen techniek, goede balbehandeling of enig voetballend inzicht. In de Eredivisie kan je daar nog wel mee wegkomen (zie Immers, Toornstra of Klaassen), maar in de buitenlandse competities val je daar volledig mee door de mand als aanvallende middenvelder. Ik ben er van overtuigd dat Til ook niet eens goed genoeg is voor de top 3 van Nederland. Opmerkelijk Nederland alleen maar dit soort voetballers opleiden of enkel deze voetballers komen bovendrijven. Slechte ontwikkeling in mijn ogen, je ziet het probleem samenkomen bij het Nederlands Elftal, met teveel dezelfde type spelers op het middenveld is er niemand meer die het spel kan verdelen of de aanvallers vrij voor de keeper kan zetten.

4 augustus 2018 om 12:06

Wat me op viel tijdens de EL wedstrijd is dat het schieten op het doel zo wild was, ver naast en ver over.

4 augustus 2018 om 12:08

Ben het volledig met je eens. Ik zie in Nederland al jaren geen spelers met een echt exceptionele techniek meer. De lichting Van Persie, Robben en Sneijder kon zo ongelofelijk veel meer met een bal, daar zit niet een beetje niveauverschil tussen maar een complete loopgraaf.

4 augustus 2018 om 12:09

Frenkie komt dr nog aan

4 augustus 2018 om 12:20

ik vin dat ophemelen van Frenkie de Jong ook zo Schrijnend
die is ook al 21, dus nou niet echt de aller jongste. maar echt heel bepalend is hij nog niet

Talentvol? ja. maar of hij ooit Sneijder/persie niveau gaat halen. denk het niet

4 augustus 2018 om 12:58

@stengun volgens mij doelt TimonSeldenrijk niet zo zeer op hoe goed Frenkie kan worden, maar op de techniek van Frenkie in vergelijking met die van Van Persie en Sneijder. Qua techniek denk ik wel dat Frenkie dat niveau kan halen, maar of hij (in andere aspecten) net zo goed wordt als die andere twee valt nog te bezien

Ik denk wel dat hij veel minder is dan Van de Beek. De techniek van Donny is uitstekend. Behoorlijk tweebenig, goed schot, veel variatie in zijn goals.

Bij Til zie ik helemaal niets bijzonders. Maakt alleen maar rommelgoaltjes, heeft technisch niets waar ik van onder de indruk ben.

4 augustus 2018 om 12:08

Rommelgoaltjes kan ook een kwaliteit zijn, een Jon Dahl Tomasson had ook vaak rommelgoaltjes. Zo zijn er wel meer natuurlijk. Filippo Inzaghi.

4 augustus 2018 om 12:18

Bij Milan had Tomasson opvallend veel rommelgoals ja, bij Feyenoord kan ik me ook tientallen prachtige goals herinneren.

4 augustus 2018 om 12:29

Voor Heerenveen scoorde hij eens met een dribbel van eigen helft en rondde af met een stiftje. Hij kan inderdaad ook prachtig scoren.

Kan deze praatjesmaker ff zijn mond houden? Leuk dat je het laat zien tegen NAC en VVV en tegen degradatiekandidaten. Maar waar is Guusje Til tegen PSV, Ajax of Feyenoord? Nergens. Valt nooit op in grotere wedstrijden. Meneer had ook al uitspraken dat die een tussenstap niet zo nodig vind. Prima ga dan maar a la Janssen van AZ naar een club waar je als nobody binnen komt. Ik ga op deze kerel eens letten dit jaar, eens kijken hoeveel goals die gaat maken en assists gaat leveren.

4 augustus 2018 om 12:15

Wacht maar af dit jaar. Met de VAR gaat AZ niet meer genaaid worden in bijna elke topwedstrijd dus aankomend seizoen is de uitgelezen mogelijkheid om jouw woorden te logenstraffen. Wat zegt hij hier nou verkeerd?

4 augustus 2018 om 12:22

of AZ nou genaaid wordt of niet. ik was bij de bekerfinale en voorlopig blijft AZ en Choke-club
altijd als het er om gaat. om dat laatste stapje te zetten laten ze het afweten

donderdag Moesten ze wel, ze stonden 2-0 achter.
je wist van te voren dat Kairat ging hangen en counteren (kan ik z3 niet kwalijk nemen) en wat laat AZ zien? Helemaal niks

4 augustus 2018 om 12:42

Ook donderdag werden ze genaaid toch? En die bekerfinale was gewoon het gevolg van een tactisch hopeloze trainer. Want sinds zijn komst gaan al die toppers verloren, daarvoor was dat niet zo.

4 augustus 2018 om 12:45

Edwin, als ik jou moet geloven wordt hun hele leven genaaid. Altijd ligt het aan iets anders. Het was zeker niet de kwaliteiten die de overmacht kon geven?

4 augustus 2018 om 13:03

Met 25% van de begroting zou het schandalig zijn als je beter bent dan Ajax of PSV. Dan helpt het niet als je ook nog eens genaaid wordt. Zo simpel is het.

4 augustus 2018 om 13:54

Dus jij denkt serieus dat AZ het dit jaar beter gaat doen door de VAR? Beter dan vorig seizoen betekent dus de 2e plaats.

4 augustus 2018 om 17:21

Edwin Vork, het zou inderdaad schandalig zijn, maar toch komt er vanuit Alkmaar vaak een geluid dat suggereert dat ze gelijkwaardig of beter zijn.

Dit soort praatjes ontstaan mede door bondscoaches die zulke speler oproepen na 5 goede wedstrijden ten faveure van spelers die wekelijks op een beter niveau spelen in grotere competities en al jaren ervaring hebben.

Hoop dat zulk selectiebeleid ook afgelopen is. 55 (of weet ik hoeveel) spelers oproeper in 3 tijd is gekkenwerk.

Is dit dezelfde Guusje Til die van mening was dat hij de top 3 (voor de AZ fans: Ajax, PSV, Feyenoord) wel over kon slaan en direct de stap naar het buitenland kan maken?

Het lijkt erop dat die jongen enige vorm van zelfreflectie ontbeert.
Deed Guusje wel mee tegen de Kazachen? Ik heb hem namelijk niet gezien.

4 augustus 2018 om 12:17

Hij kan die stap ook overslaan, voorbeelden genoeg. Ik snap niet zo goed waarom je de top 3 nog even moet benoemen? Ajax heeft een begroting van 80+ miljoen tegenover 22 bij AZ. Schaam je je niet?

4 augustus 2018 om 12:22

Net als Vincent Janssen zeker. Hoe is het met hem afgelopen dan? Waar komt die praat vandaan dat AZ zich serieus meet met de top 3?

4 augustus 2018 om 12:25

het verschil tussen AZ en de traditionele top 3 is qua punten misschien niet altijd heel groot. dat geef ik toe.

Het grote verschil zit hem in de mentaliteit. bij AZ is een seizoen met 70 punten geweldig en dan zijn ze allemaal in de wolken. en nog leuker als de spits er 20 maakt wat een feest

Bij Feyenoord, Ajax en Psv? 70 punten is een slecht seizoen! want je kan 102 punten pakken en hebt er dus liefst 34 laten liggen! en de spits hoort er toch wel minimaal 20 te maken. anders moet je eens gaan kijken naar een betere

4 augustus 2018 om 12:26

Noem een paar voorbeelden dan? De enige ex-speler van AZ die op hoog niveau acteert, die ik kan bedenken, is Dembele. En die ging eerst naar een kleinere club (Fulham) voordat hij bij de Spurs kwam.

4 augustus 2018 om 12:34

@stengun Nou overdrijf je wel wat over Feyenoord. Kijk eens terug hoevaak die de 70 punten hebben aangetikt de laatste 25 jaar. Maximaal 5 keer. Dat betekent dat Feyenoord 20 hele slechte seizoenen heeft gehad.

4 augustus 2018 om 12:47

Wie heeft het over buitenlandse topclubs dan? Daar gaan spelers van PSV en Ajax ook niet meer heen. Een middenmoter in een grote competitie is gewoon haalbaar vanuit AZ. De talrijke voorbeelden mag je zelf opzoeken.

4 augustus 2018 om 14:23

Guus Til is een leuke speler maar geen top. Ik zie Donny van de Beek en Frenky de Jong wel als spelers die de top kunnen halen. Voor alle duidelijkheid ik ben geen Ajax supporter. Az mag blij zijn met plek 4 of 5.

4 augustus 2018 om 13:42

Ja Guusje deed zeker mee tegen de Kazachen. In de uitwedstrijd was hij de slechtste man op het veld. Dat is dan de aanvoerder. Donderdag viel hij vooral op door zijn uitspraak achteraf dat de scheidsrechter uit het Oostblok kwam.

Ik vind Guus Til helemaal niet zo goed. Heeft een erg lage handelings snelheid. Ik vind niet dat je beide heren mag vergelijken. Vd Beek heeft toch in bekangrijke wedstrijden vorig seizoen en in de voorronde vs Nice een belangrijke bijdrage gehad.

Wie weet wat Til gebruikt heeft? Het lijkt in ieder geval geweldig spul.
Ik mag hopen dat hij het zelf niet gelooft want Til is niet echt geweldig.
Hij zegt het immers zelf al dat hij het moeilijk heeft tegen betere tegenstanders, terwijl Van de Beek zich wel staande houd.
Nee zonder zelfreflectie wordt het moeilijk.

Misschien eerst even presteren met az en nu eerst een hele tijd schamen voor de wanprestatie van zojuist, voordat hij met zulke slechte verhalen komt...

Daar is hij weer! Vorig jaar ook al een praatjesmaker, zorg dat je az draagt en dan kan je woorden uitspreken.

Guus Til vind zichzelf langzamerhand heel wat. Donny is zeker een stap verder als Guus. Spelers, bestuurders van AZ moeten eens ophouden met al die praatjes de laatste tijd en gewoon eens een keer presteren op het veld! Laat ze eens een topwedstrijd winnen en een prijs pakken!

Die Til vind ik geen special voetballer. Leuke speler voor AZ maar meer dan dat nee totaal niet op dit moment. Snap uberhaupt niet waarom die gozer zonder enige creativiteit daar op 10 staat.

Wat het niveau van Til en Van de Beek ook mag wezen, ze zijn duidelijk op het moment geen meerwaarde voor de top. Dus die hele discussie over welke speler nu beter is of meer ervaring heeft, lekker boeiend. Het zijn beide puur middelmaat. Best wel sneu dat dan hier zo’n ophef over gemaakt wordt

4 augustus 2018 om 13:56

Van de Beek is wel degelijk een meerwaarde voor Ajax en Ajax behoort tot de Nederlandse top...

Wij zijn blij met Guus Til. Was donderdag zeker in eerste helft goed, tweede helaas minder. Grote kans dat hij als aanvoerder, en als onze voorhoede weer op sterkte is, gaat verrassen dit seizoen. Come on AZ!

Bij AZ leiden ze alleen maar middelmatige voetballers op zonder de winnaarsmentaliteit. Ook Til is daar een voorbeeld van. Kan aardig voetballen tot aan de 16 maar heeft niet de killersmentaliteit om kansen af te maken.
Daarom is investeren in een AZ middenvelder of in een AZ aanvaller voor een Nederlandse topclub vaak geen goede keuze.

Wat mij opvalt is dat iedereen gaat discussieren over Til versus van de Beek

Natuurlijk is dat de titel en het onderwerp maar ik hoor niemand zeggen: waarom deze vergelijking?

Totaal andere spelers, en als ik het goed heb ook op een andere positie

Dus als iemand roept Van Bronckhorst was beter dan van Bommel gaan we daar ook op los?

Ik voel me niet minder dan Halsema... Kom maar op met jullie mening!

4 augustus 2018 om 13:49

Kan het nog minder dan Halsema dan?

Allebei leuke frisse teamspelers waar Nederland nog veel profijt van kan hebben. Al die analyses op basis van de laatste paar wedstrijden zeggen me niets. Het gaat om de grote lijn.

4 augustus 2018 om 15:05

Dat denk ik niet. Donny heeft bijvoorbeeld weinig specifieks wat hem goed maakt, het is een klunzige speler die okay kan passen maar veel te diep speelt en door gebrek aan overzicht heel veel aanvallen verpest.

Wat een reacties allemaal , Til zegt toch helemaal niks geks ? Hij vergelijkt zichzelf toch niet met Modric of Kroos? Gewoon met een speler die iets verder is in zijn ontwikkeling , en het verschil tussen beide is idd niet zo groot. Beide zijn redelijke talenten die nog heel veel te bewijzen hebben, niet meer niet minder.

deze jongen is iets te veel in de hype rondom zichzelf gaan geloven. modale voetballer bij een subtopper in de eredivisie en gaat ook niet veel meer worden.

Ik vind eigenlijk dat Donny niks voorstelt en Til ook niet, dus zit wel een kern van waarheid in uiteraard. Van de Beek heeft namelijk geen specifieke kwaliteiten en loopt bij Ajax heel willekeurig diep zonder dat hij inzicht heeft waardoor hij bijna elke aanval verpest. Til heeft me nog nooit weten te overtuigen.

Met al die zaakwaarnemers, persvoorlichters en meer van die grappenmakers zou ik me ff gedeisd houden nadat je medeverantwoordelijk bent geweest voor de neergang vh NL voetbal in Europa.
Hekel aan praatjes na wanprestaties

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren