Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Zoekend Barça verrast en bereikt persoonlijk akkoord in München’

Laatste update:

Arturo Vidal leek lange tijd op weg naar Internazionale, maar daar komt mogelijk op korte termijn verandering in. Sport en Sky Italia berichten donderdagmiddag namelijk dat de middenvelder van Bayern München een persoonlijk akkoord heeft weten te bereiken met Barcelona. De Chileen wordt later op de dag nog in Catalonië verwacht voor de medische keuring.

De komst van Vidal hangt echter nog wel van één ding af: Adrien Rabiot geldt nog steeds als eerste keus in het Camp Nou, maar als de Fransman er op korte termijn niet in slaagt om Paris Saint-Germain te overtuigen van het toestaan van een transfer, schakelt Barcelona door naar Vidal. De 31-jarige middenvelder mag voor dertig miljoen euro vertrekken uit de Allianz Arena en dat bedrag vormt voor de kampioen van Spanje geen onoverkomelijk probleem.

Barcelona en Vidal zouden er al uit zijn wat betreft het salaris dat hij de komende jaren in LaLiga gaat opstrijken. De Spaanse grootmacht werd in het verleden al een aantal keer in verband gebracht met de komst van de honderdvoudig international, maar zag om uiteenlopende redenen steeds af van zijn entree. Vorig jaar gaf Barça nog de voorkeur aan Paulinho, die inmiddels weer is teruggekeerd naar China.

Inter lijkt overigens niet bereid om zich zomaar neer te leggen bij het mislopen van Vidal, aangezien Mediaset vanuit Italië bericht dat i Nerazzurri weer hard aan zijn komst werken. De Italianen zouden de controleur echter wel in eerste instantie willen huren van Bayern, wat de zaak mogelijk kan bemoeilijken. Inter zou dan de optie krijgen om Vidal volgend jaar voor 22 miljoen euro definitief in te lijven.

Wie lijkt jou een betere aanwinst voor Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wauw, waar komt dit ineens vandaan? Goed nieuws voor Barcelona. Zeker een versterking.

2 augustus 2018 om 16:19

Goed? Hij is al 31 en ligt er vaker uit dan dat beschikbaar is. Hij heeft amper gespeeld afgelopen seizoen. En dan nog voor 30 miljoen. Lopen er nou echt geen talenten rond bij la masia

2 augustus 2018 om 17:00

Een fitte Vidal behoort gewoon tot de beste op zijn positie. Denk dat die nog wel wat te bieden heeft voor Barcelona. Met Gomez en Denis red je het gewoon niet.

2 augustus 2018 om 17:59

Erg fijn om zo'n speler erbij te hebben. Paulinho gaat of is toch weg? En Mascherano was eerder al weg. Wat meer balafpakkers erbij lijkt me prima. Alleen wel duur...maar ze zullen het geld wel hebben? Ik had het wel meer een type voor Atletico Madrid gevonden...

2 augustus 2018 om 18:15

AbuBakr, jij was de gene die ook zo negatief was over de komst van Paulinho? Geloof mij dat Vidal één van de betere is op zijn plek en dat hij zeker belangrijk gaat worden voor Barcelona.

2 augustus 2018 om 20:35

Valverde wil gwn een fatsoenlijke stand in voor Busi/Rakitic. Bestuur heeft Paulinho tegen zijn zin in verkocht. Met Gomez geblesseerd hebben ze power nodig op t middenveld. Noem maar een ervaren, goedkope en beschikbare middenvelder op die ook nog een beetje kan ballen?

3 augustus 2018 om 00:16

En waar speelt paulinho komend seizoen? Met vidal moet ik je gelijk geven dat hij één van de beteren is op zijn positie, alleen zijn fitheid laat te wensen over.

2 augustus 2018 om 17:39

Dramatische aankoop net als vorig jaar als je dan geen speler kunt halen die je wil dan doe je een aankoop voor de fans dat hij niet bij Barca voetbal past is dan een tweede. Wat een belachelijke aankoop. Frenkie lukt niet dat Vidal, tuurlijk zelfde type spelers....pffhh. en dan lees je ook nog Rabiot die is zo traag aan de bal dat past niet bij Barca

2 augustus 2018 om 18:18

Zelfde type spelers?!? Frenkie een technisch begaafte speler die het van zijn pasen en techniek moet hebben en vidal van de bal veroveren en fyziek dus totaal anders

2 augustus 2018 om 18:19

Nu in het Nederlands?

2 augustus 2018 om 19:00

Oké leuk en aardig allemaal maar als PSG niet meewerkt aan Verrati, voor wie moet Barcelona dan gaan? Die dan wel bij Barca past?

2 augustus 2018 om 18:37

Nee man Barca heeft in Rafinha en Sergio Roberto inprincipe 2 nieuwe middenvelders erbij voor komend seizoen. En Arthur doet het ook naar behoren en naar verwachting zal Coutinho ook meer minuten maken op het middenveld i.p.v. linksvoor.

Deze jongen past toch helemaal niet in het systeem van Barca. Veel te veel powerhouse voor het tiki-taka systeem

2 augustus 2018 om 16:20

Tiki taka? Dat was pep periode en dat is inmiddels al een tijdje geleden...

2 augustus 2018 om 17:01

Voetballende oplossing is niet gelijk aan tiki taka. Tiki taka is niet gelijk aan positiespel onder Pep.

2 augustus 2018 om 16:26

Bij Paulinho hebben ze ook moeten werken aan het overenthousiasme en trouwens kan aan mij liggen alleen Nederlandse media komen vaak heel laat met nieuws ik las gisterochtend el Mundo Deportivo dat er een persoonlijk akkoord was en nu komt de media uit Nederland pas aanzetten

2 augustus 2018 om 19:27

Vidal kan veel beter voetballen dan jij denkt. Speelde afgelopen seizoen veel meer als spelmaker voor Bayern

Goeie speler maar niet voor barca, zowel qua voetbal als persoonlijkheid...

2 augustus 2018 om 19:54

Inderdaad. Meer iemand voor Atletico, Inter, Porto, Juventus of inmiddels door invloed Mourinho ook Chelsea en Manchester United.

We hebben Arthur, Rakitic, Busi, Rafinha, Roberto, Coutinho en Denis al. Totaal overbodig om Vidal te halen.

2 augustus 2018 om 16:19

Als Coutinho vanaf de linkerflank gaat spelen dan heb je Busquets en Rakitic die de echte grote wedstrijden dr kunnen staan. Sergi roberto staat rechtsback.

2 augustus 2018 om 16:29

En ousmane dembele en malcom dan? Daarnaast Alena ofzo in de jeugd, schijnt toch zo'n groot talent te zijn? Nou krijgt niet echt kansen. Lijkt me wat onnodig

2 augustus 2018 om 16:45

Semedo staat rechtsback, is veel beter dan Roberto daar.

2 augustus 2018 om 18:23

Waar heb jij het over Ajaxnl, Vidal is toch helemaal een flankspeler hoe kom je nou weer op Dembele...

2 augustus 2018 om 19:39

Valverde heeft aangegeven dat zowel Roberto als Coutinho meer minuten zullen gaan maken op het middenveld.

goede speler en een klasse beter als die Paulinho naar mijn mening. het is niet echt een tici taca voetballer maar dat voetbal speelde Barca vorig jaar ook niet echt. het was meer recht toe, recht aan voetbal en zoveel mogelijk Messi en Suarez in stelling brengen en dan kan je wel wat aan Vidal hebben

Barca is de weg echt volledig kwijt... Onder dit bestuur kan de club La Masia maar beter opdoeken.

Vele talenten zijn al vertrokken en dit soort idiote aankopen zullen alleen maar bijdragen hieraan. Begrijp mij niet verkeerd: Vidal is een goede en degelijke middenvelder, maar als hij niet is gehaald voor de basis kan je beter een jongen als Aleña of Samper de kans geven op de bank voor hin ontwikkeling.

2 augustus 2018 om 16:28

Binnen de club gelooft iedereen in Aleña, maar dat hij zich vrij zwaar blesseerde in de laatste competitiematch met Barça B kon niemand voorzien. Dus als je zoiets roept, ken dan gewoon je informatie. Aleña mist de volledige voorbereiding op een erg slecht moment, maar ik ben er zeker van dat hij er wel komt. Overigens speelt Aleña ook het best als 10. Samper is erg vertraagd in zijn ontwikkeling door blessures, dus ook hier kan er wel gesproken worden van onvoorziene omstandigheden.

Er mag zeker de nodige kritiek komen, maar die moet wel gegrond zijn. Naar mijn weten heeft de meerderheid van de jeugdspelers die potentieel hadden voor de eerste ploeg de laatste jaren ooit hun kans gekregen. Uitzondering waar ik nu snel op kan komen is misschien Grimaldo. Tenzij jij mij nu nog veel spelers kan opnoemen die meteen doorgebroken zijn bij andere clubs, maar dat lijkt me sterk. Ben wel benieuwd alleszins.

2 augustus 2018 om 16:38

Ik neem aan dat die blessures niet voor de komende 2 jaar gelden? Ik zie gewoon onvoldoende doorstroom de laatste jaren. Niet elke generatie hoeft Xavi's, Iniesta's of Busquetsjes te bevatten, maar ik zie gewoon een club die alles koopt wat los en vast zit zonder een gedachte erachter. Het middenveld is na de komst van Coutinho, Arthur en het doorschuiven van Sergi Roberto gewoon goed. De club raakt met al die aankopen vervreemd van haar eigen identiteit. Maar he, dit is mijn mening en niet de bindende waarheid.

2 augustus 2018 om 21:26

Er zijn inderdaad jongens geweest die niet voldeden. Echter hadden Rafinha en Sergi Roberto met gemak op het middenveld van Barcelona kunnen spelen. Zoals hieronder ook al ergens wordt aangegeven, hadden die best in hun rol kunnen groeien. Dan had je nu een heel compleet middenveld gehad met Busquets, Sergi Roberto, Rafinha/rakitic.

2 augustus 2018 om 16:29

Op dit moment heeft Barça op het middenveld maar 2 onbetwiste basisspelers die er de grote wedstrijden zullen staan. Al de rest (Denis, Gomes, Rafinha, Roberto, Alena, Samper, Arthur) hebben ofwel nog wat aanpassingstijd nodig of hebben de klasse/ervaring niet om er te staan. Coutinho speelt beter als ie van links komt. Vidal is een speler die bij zowel Juve als Bayern heeft bewezen belangrijk te zijn voor z'n team. Ook is Vidal meer dan alleen een werkpaard. Hij kan echt wel een balletje trappen, hoor.

2 augustus 2018 om 16:40

Je noemt dus nog 7 middenvelders op voor 1 positie en dan vindt jij dat deze aankoop logisch is? Cool.

2 augustus 2018 om 16:46

En niet 1 van deze 7 haalt het niveau dat je zou moeten halen bij Barça. Vidal heeft reeds bewezen een belangrijke pion te zijn bij alle ploegen waar ie speelde. Dat was ie trouwens ook onder Pep. Ja, Pep.

2 augustus 2018 om 16:47

Tenzij je verwacht dat Alena het spel gaat maken tegen Madrid in een halve finale?

2 augustus 2018 om 17:07

Voor zover het zin heeft bij jou: ja. Ik heb vertrouwen dat bijvoorbeeld uit het trio Roberto, Arthur en zelfs Aleña een volwaardige middenvelder is voor het middenveld van Barca. Dat heeft namelijk te maken met ontwikkeling en vertrouwen geven. Die jongen zal toch ook in zijn positie en rol moeten groeien, of spelen ze die halve finale tegen Madrid toevallig over 2 weken al?

2 augustus 2018 om 17:21

Spijtig genoeg is het echte leven geen FIFA. Arthur, Roberto of Alena zullen geen basisspelers zijn. Roberto heeft al jaren niet meer consistent op het middenveld gespeeld en Arthur en Alena zijn gewoon nog niet klaar. Bovendien is Vidal gewoon het type dat Valverde zoekt. En van zijn profiel is hij zonder twijfel 1 van de beste. Ik waardeer wel je naïviteit, maar neen, met deze drie zal het niet lukken. Zeker niet als je een heel seizoen voor alle prijzen gaat.

2 augustus 2018 om 18:45

Alena niet maar Rafinha zou dat wel aankunnen. Rafinha heeft ff stil gestaan door blessures maar die kan onwijs goed voetballen en heeft nog lang zijn volle potentie niet kunnen laten zien. Hetzelfde geld voor Sergio Roberto hij heeft veel minuten gemaakt afgelopen seizoen op een positie die andere kwaliteiten vereist dan hij van nature bezit. En belangrijkste nog Coutinho moet je echt zien als middenvelder en niet als winger.

2 augustus 2018 om 20:09

Hond/ kopen kopen kopen, jouw club doet niets anders meer. Verschrikkelijk als je één van de middenvelders op de bank bent en eindelijk denkt dat dit jouw kans weleens kan gaan worden en dan kopen ze een 31-jarige speler. Stel je eens voor dat Real Madrid nu een middenvelder zou gaan kopen, de hoofden van Ceballos en Kovacic zouden ontploffen. Een steek voor jeugdspelers en talenten die aan het wachten zijn op een kans. Geen woorden voor deze koopwoede van barcelona, afgelopen zomer Dembele Semedo Paulinho voor veel geld gekocht, afgelopen winter Coutinho, nu weer Lenglet Malcom en Vidal Arthur . Het zou tot een onderzoek moeten komen hoe een club zoveel geld achter elkaar kan uitgeven. Een krankzinnige koopwoede, City is er zowat niets bij al kunnen die er ook wat van. Ze zouden een voorbeeld kunnen nemen aan Real Madrid die aantoont dat al dat kopen helemaal niet hoeft om de UCL te winnen, getuige de afgelopen drie jaar.

2 augustus 2018 om 17:14

Maar waarom mag de hele wereld transfers doen, en Barca niet? We hebben genoten van de spelers die voortkwamen uit La Masia maar soms kan het niet anders. Vidal is gewoon een echt goeie versterking hoor. Er zullen vier spelers uit de eigen academie in de A-selectie zitten dit seizoen. Aan hen om zich te bewijzen.

2 augustus 2018 om 17:23

Welke 4 als ik vragen mag. Alena, Cucurella, Munir en...?

2 augustus 2018 om 17:43

Niet Munir, die zal nog wel vertrekken. Kan niet op de namen komen.

3 augustus 2018 om 00:59

Ik bedoel jonge spelers natuurlijk die aansluiten bij de A-kern.

3 augustus 2018 om 08:46

Dan bedoel je als vierde misschien Miranda die beter is als Cucurella. Of Arnaiz?

Bizar als ze Vidal ook nog binnenhalen. Wat een kapitaal is er dan geinvesteerd in Barca. CL finale moet wel bereikt worden met die selectie zou je zeggen.

Wow, die zag ik niet aankomen! Prima versterking voor Barcelona zeg. 30 miljoen is niet bizar veel in deze transfermarkt en ik schat Vidal momenteel toch echt hoger in dan Rabiot. Zou de overstap van Vidal naar Inter ook echt niet begrijpen. Hij is nog steeds een monster op het middenveld.

2 augustus 2018 om 18:59

Waarom zou jij een overstap naar Inter niet begrijpen? Vidal heeft al eerder in de Serie A gespeeld, momenteel een competitie die enorm goede zaken doet, en Inter heeft een ambitieus plan als we het allemaal zo bekijken. Zou niet weten waarom je op dit niet naar Inter zou willen.

Dat Barça blijft ook maar kopen kopen kopen. La Masia kunnen ze maar beter ombouwen tot pretpark of zo als je er toch niks mee doet

2 augustus 2018 om 16:32

Sinds de doorkomst in La Masia van de huidige generatie (Busquets, Xavi, Iniesta, Messi, Puyol, etc.) hebben mensen te hoge verwachtingen van de jeugdspelers. Niet alle jeugdspelers zijn van dat niveau. Op dit moment is misschien alleen Alena en Samper klaar voor wat speelminuten in het eerste elftal.

2 augustus 2018 om 18:52

Rafinha en Roberto zijn ook spelers die van La Masia komen en die zijn nu echt rijp om voor basisplaats te strijden met Rakitic en nieuwe aankoop Arthur. Coutinho en Busquets zijn onbetwist.

2 augustus 2018 om 16:47

Tja want stel je toch eens voor dat je als topclub zijnde in deze tijden spelers koopt..

2 augustus 2018 om 17:19

Dat zou toch gewoon onacceptabel zijn, nietwaar? Ze moeten zich schamen!

2 augustus 2018 om 17:18

Overdrijver. Sergi Roberto vergeten? Trouwens, ze zijn Iniesta, Paulinho, Deulofeu, Digne, Ortola, Douglas kwijt. En Munir, Rafinha, Marlon, Mina (?) zullen ook nog volgen. Ze zijn ook aan het verkopen, dus dat moet je ook wel even vermelden he.

2 augustus 2018 om 17:58

Sergi Roberto speelt alleen omdat er simpelweg geen echte goede rechtsback beschikbaar was, anders was het ook gewoon een bankspeler. Niet echt iets om heel trots op te zijn als je ziet wat La Masia heeft voortgebracht.

Het is inderdaad overdreven hoor, maar La Masia heeft de laatste tijd echt 0,0 goeds voortgebracht wat wel zonde is. Of het talent in La Masia is te slecht, of ze krijgen te weinig kansen.

2 augustus 2018 om 20:27

Of Arsenal stroopt ze al weg voordat ze überhaupt in aanmerking komen voor Barca B!

2 augustus 2018 om 20:29

ja je kan natuurlijk ook gewoon een Realletje pullen en Bellerin en Grimaldo terughalen, Thiago kopen en Icardi terughalen en bij allemaal alsnog beweren dat het je eigen jeugd is. als ze dat doen heb je namelijk op 8 van de 11 plekken in de basis mogelijk ´eigen jeugd´ spelen, als ze zouden willen zelfs 10

2 augustus 2018 om 19:28

Hahaha vind t wel een mooie. Nee maar kom op overdrijf niet zo. Oke tuurlijk vinden we t allemaal jammer dat Barca niet meer zo is als 10 jaar terug maar dat was gewoon heel uniek. Nu is Barca net als andere clubs zoals Real of City bezig. Ook goed toch? ik hoor niemand dit zeggen over die clubs??

Aangezien PSG niet verkoopt gewoon vastleggen. Heb je er toch een ijzervreter erbij op het middenveld. En qua leeftijd past hij prima bij de groep.

Dit komt echt uit het niets. In 1 uur brengen heel veel bronnen dit, Sky meldde het ook. Geweldig als Bayern 30 miljoen vangt voor Vidal. Er is geen plek meer voor hem en heeft nog maar een jaar contract.

Overigens is het bijna onmogelijk om vandaag naar Barca te reizen voor de keuring terwijl hij nu nog aan trainen is in Tegernsee.

Barcelona koopt alles op. Atletico heeft ook goede aankopen gedaan. Maar Real Madrid koopt helemaal niets en Ronaldo is weg. Veel spelers boven de 30. Ik maak mij zorgen om deze competitie. Ben bang dat Barcelona heel makkelijk de dubbel gaat pakken. Aangezien ze geen echte weerstand krijgen zullen ze ook de champions Leage niet pakken. Kijk maar maar PSG. Die winnen alles met 2 vingers in de neus en zijn niet meer gewend om door te gaan tot het gaatje. Ik hoop dat ik ongelijk krijg want de Spaanse competitie word zo wel heel saai om naar te kijken.

2 augustus 2018 om 16:36

Barça wint de voorbije jaren reeds makkelijk de binnenlandse prijzen. Dat was al zo voor deze transfergekte. Real en Atletico hebben gewoon beide een prima selectie en ook teams als Sevilla en Valencia zijn geen makkie. Het probleem dat je aanbrengt hoeft geen probleem te zijn. De spelers/club spelen al lang genoeg op niveau. PSG daarentegen speelt nog maar een paar jaar serieus mee in de CL.

2 augustus 2018 om 16:37

“Veel spelers boven de 30” klopt dus geen hol van natuurlijk. 7 spelers waarvan 2 keepers en 1 ervan ook nog is Coentrao. Ramos en Modric zijn de oudste beide 32. De andere twee veldspelers zijn Benzema en Modric beide 30.

2 augustus 2018 om 16:48

Modric is veelzijdig, maar hij is niet tegelijk 30 en 32

2 augustus 2018 om 16:48

Ramos en Modric zijn de oudste beide 32 daarna zeg je Benzema en Modric beide 30? Wat is het nou

2 augustus 2018 om 17:01

Marcelo* my bad.

Hopelijk betekent dit dat Barcelona ook definitief niet meer voor Frenkie De Jong gaat.

iedereen doet helemaal verbaasd over Barcelona maar dat is al een tijdje een ordinaire koopclub geworden. ze hebben hun eigen visie laten varen en gaan mee in de gekte van de andere grote Europese clubs qua transferuitgaves. de rollen met Real Madrid zijn een beetje omgedraaid en Real is nu juist de club geworden die jonge spelers een kans durft te geven waar Barca alles koopt wat los en vast zit

2 augustus 2018 om 16:50

Welke jonge jongens geeft Real Madrid de kans dan?

2 augustus 2018 om 17:05

Hakimi heeft gespeeld al gaat die nu weg, Ascensio speelt regelmatig, Marcelo en Casemiro zijn op zeer jonge leeftijd gehaald en nu die Vincius en Rodrygo waarvan de eerste ook speelminuten mag maken nu.

die spits die aan Wolfsburg was verhuurd (ben even zijn naam kwijt) mocht ook best veel minuten maken, Morata kwam volgens mij uit de eigen jeugd en heeft aardig wat gespeeld en Carvajal en Jese Rodrigues weet ik niet zeker maar volgens mij komen die ook uit de eigen jeugd of zijn die iig op jonge leeftijd gehaald en die hebben ook aardig wat minuten gemaakt

2 augustus 2018 om 17:34

Umtiti, Dembele, Roberto, Semedo, Ter Stegen, Malcom. Zijn dit dan geen jonge spelers die kansen hebben gekregen/ gaan krijgen?

2 augustus 2018 om 17:41

Marcelo kwam in 2007 naar Real Madrid al was het wel een jonge leeftijd kan je bijna iedereen bij Barcelona noemen.

Umtiti, Dembele, Roberto, Semedo, Ter Stegen, Denis Suarez, Andre Gomes. En recentelijk gekocht Yerry Mina, Lenglet, Arthur, Malcom.

Je hebt wel een selectieve kijk op dingen. "waar Barca alles koopt wat los en vast zit"

Lol je zegt dat op een artikel waar Vidal max 30 - 35 miljoen gaat kosten. Rodrygo en Vincius Jr kosten al meer. Zo kunnen we ook gaan goochelen met gekochte jonge spelers.

2 augustus 2018 om 17:59

Voetbalhond

Die jongens zijn gewoon voor grote bedragen gekocht uit 'grote' competities, dat telt niet echt hè. Op Roberto na, die bij gebrek aan een goede rechtsback alleen in de basis staat.

2 augustus 2018 om 18:03

@voetbalbond

je noemt allemaal spelers die zich al hadden bewezen in een grote competitie waarna Barca ze daar na hun goede prestaties heeft weggekocht. Marcelo en Casemiro bv kwamen op hun 17e en 18e en niemand kon ze nog dus dat zie ik dan eerder als eigen jeugd dan een speler die zijn sporen al heeft verdiend in het interantionale voetbal en daarna word weggekocht

2 augustus 2018 om 18:05

Alleen dembele is voor een groot bedrag gekocht, klopt. Mijn reactie was gericht naar Japie die het algemeen had over jonge spelers, zelf-opgeleid of niet. Ben er trouwens nog enkele vergeten. Arthur, Mina, Lenglet, Marlon,..

2 augustus 2018 om 18:07

Ceballos, Hakimi, Llorente, Asensio, Vallejo, Mayoral, Carvajal destijds net als Nacho, Theo, Reguillon waarschijnlijk nu Theo tijdelijk vertrekt etc

Helaas hebben de meesten van hen vorig jaar niets bewezen en dus bleef het bij invalbeurten en mindere wedstrijden maar ondertussen worden er geen vervangers gehaald en blijft men vertrouwen in hen houden.

Niet om te beweren dat de ene club beter is dan de andere op bepaalde vlakken of iets dergelijks. Maar het is toch met 1 oogopslag duidelijk dat Real Madrid de voorbije 3-4 jaar enorm veel vertrouwen geeft aan jeugd. Zowel eigen jeugd als externe jeugd.

2 augustus 2018 om 18:09

Ze gaan ze niet kopen na hun slechte prestaties, neen. Toen Madrid Marcelo etc. haalden, speelde Barça met meer dan de helft van hun team met spelers uit La Masia. En btw, kende jij Arthur dan voor ie kwam? Of Mina? Marlon?

2 augustus 2018 om 18:14

Mina kon ik van het Columbiaanse elftal en Arthur is een groot Braziliaans talent die wel al bekend was maar die laatste is inderdaad vergelijkbaar met de aankoop van Marcelo en Casemiro, daar heb je zeker gelijk in. Marlon heb ik inderdaad nog nooit van gehoord

2 augustus 2018 om 18:25

Als je voetbal een beetje intensief volgt kende je Mina en Arthur al 2-3 jaar ja. Marlon is een andere kwestie, die was voor mij ook onbekend en ik ben zeker onder de indruk van 'm

2 augustus 2018 om 20:34

@japie, als je marcelo noemt, vergeet je Higuain ook! zijn tegelijkertijd gekocht. maar let op: Deze tellen niet om het volgende, dit was het andere bestuur, het bestuur waar Perez zo'n haat aan had, het laatste bestuur dat kampioen werd voor 2015 en het bestuur dat al die Nederlanders haalde. die wilde een ander beleid en toevallig zijn die 2 daar van over gebleven, het liefst had Perez ze er denk ik helemaal uit gewerkt, want ze waren 'niet van hem'.

2 augustus 2018 om 16:50

Heb je de afgelopen 10 jaar in een grot geleefd? Het voetbal is eenmaal zo ontwikkeld dat clubs elke transfer periode veel geld uitgeven aan nieuwe spelers, is niet alleen barca maar alle clubs.

2 augustus 2018 om 17:08

de afgelopen 10 jaar zijn er inderdaad een hoop dure transfers geweest maar de laatste 3 jaar vooral koopt Barca net als City en PSG alles wat los en vast zit. Bij Bayern en Real valt het de laatste jaren best mee qua aankopen, iig qua hele grote en dure aankopen

De haat is groot tegen Barcelona echt niet normaal. Welke club heeft nou geen eigen jeugd? Doen zei er dan wel wat mee? Als Barcelona iemand koopt is het gelijk en la masia dan. Als er echt iemand was die er kon staan dan stond hij er zeker, dus blijkbaar zijn de talenten er gewoon niet klaar voor. Ik snap die onzin ook weer niet van mensen die roepen tikki takka. In welke tijd leven jullie en tikki takka is allang voorbij, dus vergeet dat.

2 augustus 2018 om 16:53

Volledig akkoord! Alsof andere teams alleen maar hun eigen jeugdspelers opstellen. Ben er zeker van dat diegene die roepen om de jeugdspelers een kans te geven niet 1 volledige wedstrijd van Barça B heeft bekeken.

3 augustus 2018 om 13:29

De mensen willen het gewoon niet begrijpen dat je deze tijd niks hebt aan de jeugd als je mee wilt doen om de prijzen. Ik geloof er niks van dat er nu iemand bij de jeugd is die makkelijk mee kan maar geen kans krijgt. Er zitten grote talenten maar die moeten ook nog grote stappen maken. Trouwens thnx !

2 augustus 2018 om 17:11

@msn10

als je de bal kaatst moet je hem ook terug verwachten. Barca was altijd zogenaamd de voorbeeldclub met een visie, die ook stond voor kansen te geven aan jeugdspelers en zo hebben ze jarenlang alle zogenaamde "koopclubs" bekritiseerd. nu zijn ze zelf ook een ordinaire koopclub geworden en komt al die kritiek als een boemerang terug

2 augustus 2018 om 17:24

Kan je voorbeelden geven van die kritiek op koopclubs?

2 augustus 2018 om 17:30

Japie krekel,
Exact! Daar zit 't hem in! Jarenlang aan moeten horen hoe Barcelona het zogenaamde voorbeeld was. Nu verdienen deze mensen het dubbel en dwars dat even ingewreven wordt dat Barca (net zoals de gehele geschiedenis van de club pre-Guardiola) een ordinaire koopclub is. Schaamteloos hoeveel geld er de afgelopen transferperiodes alleen al uitgegeven is. Neemt niet weg dat Vidal natuurlijk wel van toegevoegde waarde is normaal gesproken. Maar absoluut geen Barca-speler natuurlijk.

2 augustus 2018 om 17:37

Voetbalhond,
In de Pep-tijd hoorde je niks anders dan Barcafans die Real een schandalige koopclub noemden. Misschien was je toen nog niet op deze site, maar iedereen herinnert zich dit nog wel. Daarna ook altijd kritiek op PL-clubs en PSG. Komt erop neer dat Barca zogenaamd heilig was en de rest ordinair en minderwaardig. De NOS deed daar ook altijd leuk aan mee.
Maar goed, Barcelona zit straks met een oud team dat uit balans is, terwijl Real al volop bezig is met de toekomst.

2 augustus 2018 om 17:40

Supporters zeggen zo veel. Kan je me ook een voorbeeld tonen waarbij het bestuur kritiek uit?

2 augustus 2018 om 18:06

misschien zit ik er naast en was het niet het bestuur van Barca maar als je op de TV al die Nederlandse analisten (de Broertjes de Boer etc.) met een Barca fetisj allemaal hoorde oreren hoe geweldig Barca wel niet is hoeveel beter het beleid wel niet is als bij andere grote Europese clubs en dan blijkt Barca nu exact hetzelfde te doen als een Psg, City etc. en ook gewoon het succes bij elkaar te kopen

3 augustus 2018 om 13:26

Jij wilt het gewoon niet snappen dat is wat anders. Als ze er niet klaar voor zijn wat moeten ze ermee dan?? En de tijd is voorbij om alleen op de jeugd te gaan rekenen. Je kan de jeugd Laten door stromen, maar dan eindig je elke seizoen ergens beneden of max in het midden. Deze tijd moet je gewoon mee doen klaar. Het is nu Barcelona dr veel geld Uitgeeft en af en toe denk ik ook van waarom haal je nou zo een speler. Ik wil je duidelijk maken dat wat jij zegt deze tijd een topclub niet kan redden.

3 augustus 2018 om 16:16

@msn10

ik vind het verder helemaal prima maar laat mensen dan niet gaan beweren dat Barca ook geen ordinaire koopclub is zoals een Psg, City en noem het allemaal maar op. het beleid daar heilig verklaren gaat natuurlijk ook nergens over als Barcelona hetzelfde doet als een aantal andere grote Europese clubs die het succes bij elkaar kopen en alles halen wat los en vast zit

Mooi dan is nu wel zeker dat Frenkie de Jong blijft bij Ajax. Persoonlijk vind ik het een goede versterking voor Barca, verwacht dat hij de rol van Paulinho zal overnemen als super sub.

Vaag stukje teksr . Hij wordt vanavond al verwacht voor de medische keuring maar hij is 2e keus omdat Rabiot eerst Psf moet proberen over te halen . Daar heeft Rabiot dus precies nog een paar uur voor beetjr apart allemaal . Verwacht dat inter hem gewoon nog gaat binnen hengelen aangezien zij de meeste moeite doen en hij gegarandeerd een basis plek heeft in milaan

2 augustus 2018 om 19:05

Vond ik ook apart om te lezen. Als je persoonlijk al rond bent dan ga je niet nog even wachten op een Rabiot of wat dan ook, dan kies je als club zijnde voor Vidal en Vidal voor hen.

Anders moet je als speler de deal gewoon afblazen.

Weet niet waarmee ze bezig zijn daar in barcalona maar deze jongen vind ik echt geen aanwinst hij is oud en op zn retour.
Ze kunnen zelf toch zo goed opleiden? Lijkt niks meer van over daar!

Weer een kaping van de Catalanen na Maicom. Barcelona is in de afgelopen jaren getransformeerd van een opleidingsclub naar een koopclub met smerige praktijken van het bestuur. Dat er mensen nog geloven dat La Masia nog steeds de basis is van Barcelona is onbegrijpelijk. Afgelopen jaren is alleen Sergi Roberto doorgebroken meen ik, verder is iedereen gekocht. Real Madrid werd uitgelachen na de transfer van Bale maar Barcelona betaalt voor een 20(!) jarige speler 140 miljoen terwijl hij helemaal niks heeft gepresteerd, ja een paar leuke dribbels, een paar assists en een paar doelpunten in een competitie waar Dortmund(na Bayern) de grootste begroting heeft en amper tegenstand heeft. Over Vidal transfer gesproken: dit getuigt van korte termijn visie bij Barcelona.

2 augustus 2018 om 17:09

Real betaalde 45M voor een speler terwijl hij helemaal niks heeft gepresteerd, ja een paar leuke dribbels, een paar assists en een paar doelpunten in een competitie van wereldklasse (??). Als er nou een team is die het verdient om wat minder kritiek te krijgen op hun jeugdbeleid, die inderdaad minder produceert, is het wel Barça. Wanneer was de laatste keer dat Madrid nog eens een topspeler heeft opgeleid? Er spelen nu 2 zelf-opgeleide spelers die bij de beste op hun positie horen (Pique en Busi) en de allerbeste ter wereld hebben ze ook nog eens zelf opgeleid. Niet 1 team in de geschiedenis van het voetbal komt nog maar in de buurt van wat La Masia reeds heeft geproduceerd. Nu gaat het al enkele jaren wat moeilijker. Maar de toekomst ziet er opnieuw rooskleurig uit met talenten als Miranda, Puig, Alena, Arnaiz, etc.

2 augustus 2018 om 17:24

Real presenteert zichzelf niet als een opleidingsclub, Barcelona wordt erom geroemd. Natuurlijk komt er dan kritiek als er ineens amper spelers meer doorbreken. Ik denk dat je Vinicius bedoelt? Hij geldt als een zeer groot talent in Brazilië en 45m in deze transfermarkt is een koopje. Perez weet dondersgoed waar hij mee bezig is en is achter de schermen een toptranfer aan het regelen mark my words.

2 augustus 2018 om 17:29

Grappig is net dat die kritiek komt van andere clubs die geen recht van spreken hebben, zoals Madrid. Terwijl zij sinds Casillas geen enkele topper nog zelf hebben opgeleid, heeft Barça Pique en Busquets, de besten op hun positie, zelf opgeleid. Ow ja, ook ene Messi komt uit La Masia, dat jullie zo graag bekritiseren. En opnieuw, niet elk jaar kan er een toptalent uit de academie komen. Maar nu zijn er de talenten die ik reeds vermeldde en mits de juiste ontwikkeling en begeleiding worden zij wereldspelers en kan jullie arrogante mondje opnieuw dicht voor de volgende 10 jaar.

2 augustus 2018 om 18:01

Voetbalhond

Je moet even goed gaan lezen.
Topvoetbal zegt het namelijk al: Real Madrid is niet echt een opleidingsclub. Barcelona pretendeert dat ze het wel zijn, maar hebben al tijden niks fatsoenlijks meer uit de jeugd door laten stromen en gooien de laatste jaren met extreem veel geld voor spelers waar je van denkt: Is hij dat wel waard?

2 augustus 2018 om 18:11

carvajal

Dat er nu enkele grote talenten in aankomst zijn hoor ik elke zomer hoor. Cuenca, Deulofeu, Fontas, Samper, Bartra, Rafinha, Munir, Grimaldo etc. Ze werden allemaal de sterren in geschreven. We zullen zien wat er van deze nieuwe lichting komt en of ze de kans krijgen.

Pique de beste op zijn positie? Alsjeblieft zeg?

Vidal naar Barca?????? Zo opeens. Ze hebben in Barcelona volledige lak aan La Masia gekregen maar ze halen wel toppers binnen. Met deze krijger halen ze echt wat in huis. Rafinha, Arthur en Malcom zijn ook versterkingen. Barca krijgt nu een grote selectie maar het is wel een favoriet voor alle prijzen inmiddels. Real gaat dit niet kunnen bijbenen zonder Ronaldo en zonder zware versterkingen.

"inter coach Luciano Spalletti: "it's necessary for a team with international ambition to be well equipped in every position. Last year we lacked quality. Now with Vidal we would be well equipped for Champions League." "

Las ook meerdere artikels die zeiden dat Vidal al rond was met Inter. Wat is dit voor ongein?

2 augustus 2018 om 17:10

Ik vind het ook apart. De puntjes moesten op de i gezet worden en de deal was rond. Dat ze het oo een laag pitje gezetten vanwegen Modric geloof ik niks van wanr als je als Inter zijnde Vidal kan kopen zouden ze dat.gelijk doen . Maar tegenwoordig wordt er zoveel geschreven dat ik het pas geloof als een speler in dat shirt loopy . Witsel zou ook 100% naar dortmund gaan en 2 dagen later is die deal ineens aan diggelen .

2 augustus 2018 om 17:44

Ja, zelfde met Malcom. Zeer apart. Hoop dat het in ieder geval niet waar is.

Goede versterking, met ervaring op topniveau! Of Barça hem veel gaat gebruiken of heeft gekocht voor de breedte is nog de vraag.

Laat deze transfer alsjeblieft NIET doorgaan. Deze man past qua spel en vooral uitstraling totaal niet bij Barcelona. Hij is mogelijk een van de spelers die het minst bij Barcelona past. Al oud, op zijn retour en dan nog 30 miljoen betalen terwijl hij nog maar een contract voor 1 jaar heeft en er geen plek voor hem is bij Bayer. Paulinho weg, Arthur er was prima. Verder moest het middenveld alleen maar worden opgeruimd (Gomes, Denis, Rafinha) zodat Roberto lekker een basisplek kreeg op een 3 mans middenveld met Busquets en Coutinho.

Het is nog steeds mijn clubje, maar man man man wat maakt dit bestuur het moeilijk om van de club te blijven houden. Schandalen en transfersoaps, het voetbal is lang niet meer zo mooi mede door een veel te verdedigende coach, de club smijt met belachelijk veel geld en kan totaal niet onderhandelen als al die miskopen de deur weer uit moeten. En dan ook het aankoop beleid... Na alle drama rondom de transfers van Fabregas en Neymar was ik wel een beetje klaar met het gedoe. Toen kwam de hele soap rondom Dembele, toen Coutinho. Zoveel slechte aankopen als Alcacer en Gomes, en ook onbegrijpelijke aankopen zoals Paulinho vorig jaar en dan nu Vidal?!?! Zou echt nog een stap verder zijn.

3 augustus 2018 om 09:54

@paaschkaal

Waarom zou je dit een slechte transfer vinden? Ik was ook sceptisch over Paulinho, maar hij was toch nuttig vorig jaar.

Vidal is een betere versie van Paulinho, 20 miljoen goedkoper en je hebt een powerhouse nodig op het middenveld.

3 augustus 2018 om 15:26

Powerhouse is niet perse nodig. Voor box to box hebben we Roberto en Artur. Daarnaast kan Rakitic iets meer die powerhouse functie invullen. Vidal past qua uitstraling totaal niet bij de club, en 30 miljoen voor een 1 jaar contract van een speler die weg moet bij de club, een flink blessure verleden heeft en ook nog voor problemen zorgt buiten het veld (laatst toch nog ruzie in een nachtclub?). De man is echt geen Barcelona speler hoe hij eruit ziet en zich gedraagt, maar ook qua manier van spelen.

Het bestuur zal wel wanhopig zijn om voor Vidal te gaan! Er is loopt genoeg potentieel rond die bij de filosofie van Barca past Maar een powerhouse box to box middenvelder op leeftijd van Vidal is niet de aankoop die nodig is voor de Catalanen. Arthur, Malcom en Lenglet waren allemaal sterke aankopen met een visie. Maar dit zal echt een miskoop worden en de ontwikkeling van bijvoorbeeld Alena stagneren. Hopelijk is dit een fabeletje en verlegd Barca weer hun aandacht naar Frenkie de Jong. Gewoon 55 Miljoen betalen aan Ajax en je heb een absolute potentiële topper in huis die nog jaren meekan. Daarna een jaartje terug verhuren aan de Ajacieden zodat hij alles blijft spelen, met als afspraak dat hij verplicht op het middenveld moet spelen.
Naast Frenkie zijn er wereldwijd nog voldoende opties dit beter en jonger zijn dan Vidal op Barca te versterken. Amadou Diawara topper in wording ? Sergi Roberto terug naar het middenveld (niet groot fan van hem en zeker niet als back? Nzonzi die veel rustiger is aan de bal en kan rouleren met busquets.

Ter Stegen
Semedo
Pique
Umiti/Lengle
Alba
Artur
Busquets
Coutinho
Messi
Suarez
Malcom

Poe dat zou een flinke misser zijn. Nog erger dan Arda.

Bij Bayern kwam Vidal al flink te kort en daarnaast spoort hij niet. Europese subtop, maar geen top.

Past niet bij ze... Oh ik ben niet de enige die het zegt

Barcelona en Valverde hebben dus echt het idee dat een type Paulinho nodig is. Eerlijk is eerlijk, Arturo Vidal is dan ook de verbeterde versie van dat type speler. Het is een speler die Barcelona nog niet heeft en indien Denis Suarez en André Gomes vertrekken is dit een goede zaak. Dit is ook einde verhaal voor Sergi Samper en voor Frenkie de Jong, waarbij het in het geval van Frenkie de transfer zich nog 1 of 2 jaar laat wachten. Ik sta er positief in, omdat Paulinho iedereen verrast heeft en ik altijd Arturo Vidal een geweldige speler met een mooie mentaliteit heb gevonden.

2 augustus 2018 om 21:31

Inderdaad en Paulinho wordt na 1 seizoen met 10m winst weer verkocht (na 1 seizoen verhuur). Paulinho voor 50 verkocht en Vidal voor 30 ophalen is (als je het zo bekijkt) gewoon een goede financiele deal. Vidal schat ik trouwens hoger in dan Paulinho. En China zal ook wel interesse hebben voor 40m volgend seizoen

Het blijkt dat Valverde Paulinho helemaal niet kwijt wilde. Hij wilde hem zeker nog minstens 1 seizoen gebruiken, maar het bestuur besloot anders. Als je vanuit dat oogpunt denkt is deze transfer te begrijpen. Ik ben er niet per se blij mee, maar Vaverde zoekt duidelijk nog een soort Paulinho..

Rabiot of vidal... Hmm een wortel of een ongezonde frituursnack. Het is maar waar je voorkeur ligt

3 augustus 2018 om 16:13

Blijkbaar zou de ene transfer de andere niet uitsluiten.

Rotte bestuur. Succes Vidal!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren