Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FIFPro niet blij met speelminuten viertal Ajacieden tegen Sturm Graz

Laatste update:

De internationale spelersvakbond FIFPro heeft zijn zorgen geuit over de gezondheid van spelers die na hun deelname aan het WK al in actie zijn gekomen voor hun werkgever. Daarbij wordt ook gewezen naar vier spelers van Ajax, die vorige week al in actie kwamen in de tweede voorronde van de Champions League tegen Sturm Graz (2-0 winst).

Volgens de FIFPro hebben spelers minstens vier weken nodig om te herstellen na hun WK-deelname. Zeker vijftien spelers hebben al gespeeld voor hun club, onder wie Hakim Ziyech, Lasse Schöne, Dusan Tadic en Nicolás Tagliafico. Alleen Tadic was geen basisspeler tegen de Oostenrijkers. De Servisch international meldde zich vorige week maandag voor het eerst op de training bij Ajax en viel in de slotfase in.

De FIFPro meldt dat de belangen van de spelers op deze manier worden geschaad. “Het is in medisch opzicht herhaaldelijk aangetoond dat te weinig rust in de overvolle speelkalender zeer riskant is”, klinkt het. 'FIFPro begrijpt de financiële belangen voor de clubs, maar de gezondheid van de spelers wordt in gevaar gebracht door een dergelijk overbelast wedstrijdschema. Spelers komen onder een enorme druk te staan. Ze zitten gevangen tussen de behoeftes van de clubs en hun eigen gezondheid.”

Begrijp jij het standpunt van FIFPro?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kunnen ze dan niet beter tegen het speel programma van de Engelse gaan zeiken??

30 juli 2018 om 18:04

De Premier league is nog niet begonnen, dus nee, daarover klagen wachten ze nog even mee.

Wachten met klagen over het Europese voetbalprogramma maakt de klacht zwakker.
Daarom klagen ze nu, het moment waarop WK-gangers alweer officiele wedstrijden moeten spelen na een hele korte periode van rust.

De klacht van Fifpro is volkomen terecht; het is heel slecht voor het voetbal dat spelers onvoldoende rust krijgen.

30 juli 2018 om 18:47

Dan moeten de ovetkoepelende bonden hun speelschema's maar meer gaan aanpassen. De spelers staan op de loonlijst van de clubs en niet van de UEFA of de FIFA.

30 juli 2018 om 19:39

Dan moeten ze die wedstrijden maar lekker anders gaan plannen.

31 juli 2018 om 02:04

Dat is uiteraard een oplossing die Fifpro ook graag zou zien.

30 juli 2018 om 18:05

Dit zijn maar voorbeelden he? Het artikel is niet compleet... Misschien is er wel wat gezegd tegen de Engelsen, maar aangezien ik daar nog amper WK gangers in actie heb gezien en zij nog geen officiele wedstrijden spelen, zou ik me daar niet zo druk om maken... Beetje kleinzerige reactie..

30 juli 2018 om 18:27

Nick Pope is de enige die alweer een officiële wedstrijd gespeeld heeft, maar hij moest er in de Europa League wedstrijd tussen Aberdeen en Burnley na 14 minuten alweer af.

30 juli 2018 om 18:15

Of wat dacht je van de internationale cups? Clubs betalen voetballers toch?
Maar ja laten we nog meer landen in de WK en EK poules gooien, right Fifa en Uefa. En redelijk grote voetballanden als Nederland flink benadelen om landen Engeland, Spanje, Italie en Duitsland flink te bevoordelen mbt internationaal clubvoetbal (vroege voorrondes dus).

Maar goed geef die jongens maar 4 weken vrij na het WK, kom dan ook maar met een statement dat voetballers minstens 50% minder horen te verdienen.

30 juli 2018 om 18:38

Het is een belangenorganisatie voor spelers. Zij bekommeren zich dus onder andere over de gezondheid van de spelers.

Dat het in de Premier League het schema overvol staat is zeker waar en te gek voor woorden. Echter maakt dat geen verschil met deze situatie, dit moet namelijk ook worden aangepakt. Meer rust voor spelers, ik vind dat gezondheid nogsteeds bovenaan hoort te staan. Ook in topsport.

30 juli 2018 om 19:08

Het is een zelf benoemde belangorganisatie die erg dol is op publiciteit.

Het zijn nog altijd de spelers zelf die bepalen of ze alweer willen spelen of dat ze nog met extra vakantie willen.

Zo heeft Tadic gewoon weken vakantie opgenomen. Kennelijk weet de Fifpro dat helemaal niet, ze hebben helemaal geen contact met Tadic maar misbruiken zijn naam gewoon. Andere WK gangers krijgen extra rust na de Cl/el kwalificatie periode, Ajax heeft dat een tijdje geleden al aangekondigd.

Zo wil Ziyech zich in de kijker spelen na zijn teleurstellende WK omdat hij graag een transfer wil maken deze zomer. En die kans is nu een stuk groter na zijn geweldige wedstrijd tegen Sturm Graz.

30 juli 2018 om 19:32

Ik vind die hele Fifpro maar een suffe bedoeling en ik vraag me af of spelers nou echt zitten te wachten op zo'n spelersvakbond die zeurt over dit soort dingen. Of over de Neymar transfer of dat spelers onder de 18 niet meer naar buitenland zouden mogen. Dan denk je in het belang van de clubs en niet de speler. Ik heb het idee dat Fifpro vooral dingen wil beperken. Het enige goede idee dat ik ooit van ze heb gehoord is dat spelers snel weg moeten kunnen als ze niet betaald worden.

Ik denk dat de Fifpro de meest slechte vakbond is qua grote rijke sporten.

30 juli 2018 om 19:35

@speedyafc, je zegt het precies goed, dol op publiciteit. Vooral die Theo van Seggelen is een verschrikkelijk figuur.

Lekker bij de FIFA aankloppen, deze wedstrijden zijn te belangrijk, het is aan de trainer samen met een inspanning arts(?) Om te kijken wanneer extra rust gepakt kan en moet worden. Maar dat kan niet bij deze wedstrijden

30 juli 2018 om 17:53

Dit zijn bijna de belangrijkste wedstrijden van het seizoen, zeker financieel gezien.

30 juli 2018 om 19:27

Eigenlijk moet je deze voorrondes gelijk na de competitie laten spelen. Dat is ook nog eens eerlijker, aangezien de andere (vaste) CL plaatsen ook op basis van prestaties uit het vorige seizoen vergeven wordt. Daarnaast geeft het voor zowel inkomende als uitgaande transfers duidelijkheid of ze wel of geen CL/EL gaan spelen, wat toch een belangrijke overweging is bij de keuze van een club.

30 juli 2018 om 19:41

Haha dan zijn we helemaal alle spelers kwijt

Begrijpelijk voor beide partijen ! Enige wie hier iets aan kan doen is dus de FIFA met het overvolle programma

30 juli 2018 om 17:48

Het heeft ook te maken met de enorme druk bij Ajax. Ze moeten nu na jarenlang geen enkele prijs alles op alles zetten. Dit gaat ten koste van de spelers. Ben benieuwd hoeveel blessures men krijgt in de loop van het seizoen.
Groeten uit Berlicum.

30 juli 2018 om 17:51

Tuurlijk Ajax kan aan het volle geplande programma iets doen!??

30 juli 2018 om 17:54

Ja kampioen worden dat scheelt een paar weken.

30 juli 2018 om 17:54

Ajax zou het volste recht moeten hebben om hun sterkste team op te stellen tijdens zo'n belangrijke wedstrijd. Daar moet in het programma naar gekeken worden. Afgelopen jaren en toegenomen druk hebben daar weinig mee te maken.

30 juli 2018 om 18:08

Kampioen worden scheelt een paar weken inderdaad. Maar het is de fifa die heeft besloten om 4 voorrondes in te plannen vanaf half juli voordat je in de CL komt.

30 juli 2018 om 18:17

Komt goed de WK hangers krijgen later in het seizoen nog vakantie.

30 juli 2018 om 18:17

Kampioen worden scheelt 1 week.
Maakt dus ook niks uit. Aankomend weekend begint de competitie gewoon weer.
Het gaat nergens over dat er clubs zijn die net beginnen met hun voorbereiding terwijl er al worde gespeeld voor cl.
Maar ja we weten allang dat de uefa en fifa geen reet om competities geven maar alleen om geld.
En wil je geld dan moet je rijke clubs te vriend houden.
Smerige oraganisatie hoop zo dat er eens clubs uitstappen en hun eigen competitie starten.

30 juli 2018 om 18:20

De UEFA plant de CL, niet de Fifa

30 juli 2018 om 18:38

klopt, de FIFA gaat het wk clubteams in de winter uitbreiden en het programma verder opvullen. Die doen net zo hard mee. Iedereen wilt meer meer meer helaas

30 juli 2018 om 18:59

Het is de UEFA die over de CL en EL gaan. Verder heb je 100% gelijk natuurlijk.

30 juli 2018 om 19:09

@urrie1

Welnee, Ajax houdt precies bij hoe zwaar een speler belast is en wanneer een speler extra rust nodig heeft. Ajax heeft een brede selectie om te kunnen rouleren.

30 juli 2018 om 20:37

Nee maar wel het wk.
Misschien iets met elkaar afstemmen.
Maar batuurlijk niet allemaal eilandjes die hopelijk snel zinken.

30 juli 2018 om 17:51

Precies. Ik weet dat veel mensen er anders over denken, maar persoonlijk vind ik ook dat clubvoetbal altijd voorrang heeft op landen. De clubs betalen tenslotte het salaris. En ook daar zijn de sportieve en financiële belangen erg groot.

30 juli 2018 om 17:55

Nee, dat heeft maar indirect daarmee te maken. Het ontstaat vooral door dat perverse CL toernooi, waardoor clubs gedwongen worden om in een veel te krappe kalender voorrondes te moeten spelen.

30 juli 2018 om 17:57

Het maakt me niet eens zo zeer uit wat de oorzaak is van het overvolle programma. Wel vind ik dat het clubvoetbal voorkeur geniet.

Heel benieuwd wat ze vinden van die oefenwedstrijden die puur commercieel zijn die nu plaatsvinden, waar diezelfde WK gangers soms 6-8 uur vliegen om elders een potje te spelen dat niet op de kalender van de FIFA staat. Ik ben het er mee eens dat dit iets is dat we niet mogen onderschatten en dat het goed is dat het aangekaart lijkt te worden.

30 juli 2018 om 17:44

Die zijn toch niks anders dan andere oefenwedstrijden van andere clubs?

30 juli 2018 om 18:11

Als je een beetje oplet dan zie je dat die wk-gangers niet in actie komen bij zulke oefenpotjes. De meesten van hen zijn nog op vakantie. Er zijn enkele uitzonderingen zoals Rashford maar die heeft zelf die beslissing genomen, ook hij had normaal nog langer vakantie. Wees niet zo snel op je tenen getrapt omdat jouw cluppie benoemd wordt. Pas deze week zullen die spelers langzaamaan terug binnen komen sijpelen na een welverdiende vakantie.

30 juli 2018 om 20:05

'Enkel uitzonderingen' exact, die ja. Rashford heeft zelfs minder lang vakantie gehad dan deze Ajacieden. Maar ook iemand als Salah bij Liverpool was erbij. Die net zo lang op WK was als Ziyech en Tadic bijvoorbeeld, waar laatstgenoemde paar dagen voor vCL weer in training ging. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld eerder genoemde Salah en langer vakantie dan door jou genoemde Rashford. Dat heeft niets met op de tenen getrapt zijn te maken, eerder met het wel dogen van te korte vakanties als het niet op de FIFA kalender staat dan als de clubs hun team klaar moeten hebben om wedstrijden die ze moeten spelen te spelen.

Dan moet er eens iets gedaan worden aan die overvolle speelkalender.

3 voorrondes om je te plaatsen voor de CL slaat toch ook helemaal nergens op.

30 juli 2018 om 17:45

Klopt, gewoon weer terug naar max 2 teams per land.
En dan max 1 voorronde kwalificatie.

30 juli 2018 om 17:55

Gaat alleen maar erger worden voor clubs buiten de top 4 competities. Vanaf deze editie zijn er 4 gegarandeerde plekken voor de top 4 competities. Tel maar uit. 4 plekken extra weggegeven, dus meer voorrondes voor alle andere "spek en bonen" competities. Doet de UEFA dit niet dan gaan alle topclubs dreigen met een "Super League", dus vrees er voor dat het in de toekomst nog alleen maar erger gaat worden omdat teams als Chelsea, Arsenal, AC Milan, etc. zich nu al niet kunnen kwalificeren voor de CL.

30 juli 2018 om 17:46

Nou precies dit dus! Een keer een fatsoenlijke opzet van de CL. Deze plaatsen die vrijkomen voor de CL kunnen ook onder de landen verdeeld worden.

30 juli 2018 om 18:29

Zal dus nooit gebeuren, want geld. Ik zie het zelfs nog wel zo ver gaan dat top 4 competities op een gegeven moment ook meer kwalificatie plekken krijgen, waardoor je straks als Nederlandse club voorrondes moet gaan spelen tegen Chelsea, of Arsenal of Sevilla.

Het is nu al zo erg dat voor Nederlandse clubs de CL alleen maar interessant is voor het geld en Pr/exposure. Sportief schiet je er geen drol mee op. Het is leuk om tegen topteams te spelen, maar de kans op resultaat is erg klein.

Dan moeten ze bij FIFA / UEFA zijn aangezien hun die speelschema's bepalen en Ajax de zo sterkst mogelijk opstelling wilt.

Is het dan ook geen (in)directe competitie vervalsing om binnen 4 weken na het wk, zo'n groot toernooi aan te vangen?

30 juli 2018 om 17:49

Inderdaad waarom begon het we zo laat dan, had die drie weken eerder laten beginnen

Volgens mij gaat het hier niet (alleen) om de financiele belangen van Ajax, maar meer om de financiele belangen van de UEFA/FIFA. Als ze dit probleem willen aanpakken zullen ze de speelschema’s en het aantal teams dat meedoet aan toernooien onder de loep moeten nemen. Individuele teams uitlichten heeft geen zin. Desondanks dient Ajax zelf uiteraard ook z’n verantwoordelijkheid te nemen inzake de gezondheid van zijn weknemers. Ik neem aan dat dat op de eerste plaats komt.

Als de jongens fit genoeg zijn en zelf aangeven geen rust nodig te hebben dan kan t geen kwaad toch? Ik neem aan dat Ajax hier ook extra rekening mee houdt

30 juli 2018 om 17:51

Daar heb je inspanningsfysiologen voor, wat nu goed voelt kan over dertig weken totaal anders zijn

30 juli 2018 om 19:11

En Ajax heeft inspanningsfysiologen in dienst die het allemaal goed bijhouden. Dus dat komt helemaal goed. Zo heeft Tadic voor en na het WK al vakantie genomen. Wist de Fifpro geeneens, vandaar ze maar wat staan te blaten.

Dan moeten ze eerst maar eens bij zichzelf te rade gaan. Volgens mij maken ze zelf de speelschema's en niet de clubs. Dat neemt niet weg als dit meerdere malen onderzocht is wel anders zou moeten in de toekomst. Benieuw wat ze hieraan gaan doen, want je kan de clubs nauwelijks iets kwalijks nemen vind ik.

achja, als Ajax deze 4 gedurende het seizoen hier en daar wat vrij geeft is er niets aan de hand toch?

ik kan me nog herinneren dat Feyenoord dat met El Ahmadi ook deed na de afrika-cup

gewoon soms maandag en dinsdag vrij geven.
het is heus niet zo dat heel je team van slag raakt als deze 4 zo nu en dan een dagje extra rust krijgen.

30 juli 2018 om 19:12

Precies, en dat gaat Ajax ook doen, hebben ze allang aangekondigd. Verder had Tadic al voor en na het WK zijn vakantie genomen. Andere spelers hebben ook voor en na het WK wat vakantie genomen.

Alle grote clubs in Nederland hebben een brede selectie en rouleren om overbelasting te voorkomen.

Ajax zou zelf ook niet zo vroeg willen beginnen, maar nu het moet willen ze wel de sterkst mogelijke selectie hebben.

Het is gewoon een dilemma. Bedoel de clubs hebben deze spelers nodig. Ajax heeft hen nodig om goed te presteren in de voorrondes van de CL. De CL mislopen kan frustrerend zijn voor de club waarbij ze vele miljoenen mislopen. Dan kan je ook zeggen, dat moeten ze bij de Fifa maar beter regelen, de landen betalen niet hun salaris. Het zijn de clubs die hen betalen, dus zij hebben recht op hen spelers op de belangrijke momenten. Als dat niet gaat, dan moet de fifa het Wk maar anders gaan regelen, even krom gezegd.

30 juli 2018 om 19:13

De spelers willen zelf ook CL voorronde spelen. Is het meest aansprekende toernooi dat ze allemaal graag willen spelen. De rust die ze nodig hebben pakken ze later wel alsnog.

30 juli 2018 om 20:57

Misschien is het dan al te laat want een blessure door overbelasting zou zo maar voor kunnen komen. Ik begrijp dat Ajax en de spelers er alles aan willen doen om de CL te bereiken maar het is ook begrijpelijk dat een organisatie zorgen uit om de spelers. Aan de andere kant nemen Ajax en de speler zelf bewust het risico. Al met al blijft dit een lastige kwestie en de clubs worden ook niet echt geholpen door de speelschema’s want het EK heeft al meer deelnemers en volgens mij het wk binnenkort ook en de belangen voor Nederlandse clubs zijn te groot om de beste spelers rust te geven.

31 juli 2018 om 01:02

Het valt echt reuze mee. Alleen Ziyech en Tagliafico hebben te weinig vakantie gehad.

Maar Ajax speelde verleden jaar geen Europese competitie en lag in de winter al uit de beker. Daarnaast is de eredivisie is kleiner dan de PL of La Liga, scheelt vier wedstijden per jaar en we hebben in Nederland een winterstop.

Vergeleken met de basisspelers uit de spaanse of Engelse top spelen de spelers van Ajax veel minder wedstrijden en zal er niet zo snel sprake zijn van overbelasting.

*haald diep adem* Neem aan dat Fifpro contact heeft gehad met bovengenoemde spelers!? Want op basis van onderzoek van andere kan je geen oordeel hebben over het wel of niet spelen van een speler.
Neem aan dat boven genoemde spelers zelf aangegeven te hebben fit en beschikbaar te zijn.

30 juli 2018 om 19:15

De Fifpro heeft geen contact gehad met de spelers anders hadden ze niet geblunderd met Tadic die al op vakantie was geweest. Wisten ze kennelijk niet bij Fifpro dus noemde ze hem als voorbeeld. Hij kon niet de hele wedstijd spelen tegen Sturm Graz omdat hij pas net weer in training was.

Laat de fifa dat lekker regelen die komen met idee om nu al de voor rondes te doen

30 juli 2018 om 18:29

UEFA

Misschien moeten de voorrondes dan allemaal gewoon later gaan beginnen denk ik dan. Of de hele opzet moet gewoon worden veranderd zodat het weer echt om de kampioenen gaat met alleen de nr2 van de grote landen en de kleine landen alleen de kampioen. En dat alleen de hele kleine landen voorrondes gaan spelen.

Hmm klagen bij Ajax maar laat de UEFA niet cl voorrondes direct na het wk aanvangen? Daarbij waren er al Europese voorrondes tijdens het wk Maja dat zijn kleine "onbelangrijke teams in de ogen van de UEFA. Dat deze clubs zoveel als mogelijk geld naar binnen willen harken is hun goed recht.
Dat wil Ajax ook en ja die hebben wk deelnemers en zo lang de interland compensatie niet opweegt tegen het missen van een CL dan hou je dit soort praktijken.

Ik weet donders goed dat spelers maar ook werknemers van welk bedrijf dan ook op den duur 3 of meer wel en vrij moet hebben om mentaal en fysiek weer in orde te zijn om te voldoen aan de eisen van hun werkgever.

In werkend nederland zijn er vakantie afspraken waardoor bedrijven minder productie draaien (bouwvak) maar in de geldbeluste voetbal wereld denken we daar niet aan er moet praktisch 363 dagen voetbal op tv zijn in welke vorm dan ook ( geen tik fout 363)

Ze hebben groots gelijk. Het is schandalig van Ajax dat ze hun beste spelers opstellen met als doel de championsleague te bereiken. Snappen ze nu echt niet dat een speler beter rust kan hebben en zo min mogelijk wedstrijden speelt. Geen Champions league, geen uefa cup en liever ook geen knvb beker. Oh en als het even kan ook nog wat wedstrijden in de competitie overslaan. Wat denken ze nou zelf bij de fifpro... als je een gelijkwaardige selectie hebt van 20 man dan kun je dit doen, maar we hebben in Nederland geen clubs van het kaliber City, PSG of Madrid... maar dan hadden we ook geen voorrondes en was het probleem er niet geweest. Misschien moet de fifpro dat eens gaan aankaarten bij de uefa/FIFA.

De voetballers verdienen miljoenen Euro's, dus ik heb geen medelijden met hun.

30 juli 2018 om 18:55

Dit is een dooddoener van de eerste orde, zeg dan niets..... dus bij iemand die veel geld verdient mag best met zijn of haar gezondheid gesold worden? Want dat is wat je in feite zegt.

30 juli 2018 om 19:19

Clubs zijn ook intensief bezig met de gezondheid van hun spelers. Clubs willen blessures door overbelasting vermijden, daarom hebben ze inspaningsfysiologen in dienst die het allmeaal bijhouden en aangeven wanneer een speler rust nodig heeft. Dan gaan teams gewoon rouleren om spelers te sparen om zo blessures te voorkomen.

Dit is echt al jaren zo.

Leuk en aardig hoor, die Fifpro. Maar als ze er echt moeten zijn voor hun leden, namelijk bij het bepalen van de speelschema's en de beslissingen die binnen de Uefa genomen worden over ellenlange voorrondes voor de Europese toernooien, dan hoor en zie je ze niet.

Hoe je het ook went of keert, dit zijn voor de deelnemende teams vaak de belangrijkste wedstrijden van het jaar, omdat ze een seizoen maken of breken en ze toonzettend zijn voor de financien. Zolang dat niet verandert, zullen clubs altijd hun beste spelers laten spelen tijdens deze wedstrijden, ongeacht hoeveel rust zij gehad hebben.

Dan werk het WK in het vervolg af binnen 2 weken en start de voorrondes van de CL 2 weken later. Weg probleem. De Fifa wil zelf het WK steeds groter maken door meer landen deel te laten nemen. Daardoor nemen ook "mindere" landen deel aan het WK en de spelers van deze landen spelen nu eenmaal bij de mindere clubs in Europa die weer mee moeten doen aan de voorrondes van de CL. En aangezien de bedragen die er te verdienen vallen, mee genomen worden in de begroting van een club, kun je je betere spelers niet nog langer op vakantie sturen. Een speler is namelijk werknemer bij de club en die verwacht een tegenprestatie van de werknemer.

Dan moeten ze het wk naar voren halen.
En iets minder aanloop tijd nemen.

Dan moet je bij de uefa zijn!
Als je de voorrondes voor het belangrijkste club tournooi ter wereld al start in ongeveer februari (bij wijze van) dan kan je toch onmogelijk verwachten dat clubs hun beste spelers (want dat zijn de internationals meestal) buiten de selectie laat. Sterker nog, die spelers gaan vaak pleite als hun club geen europees speelt. Lekker makkelijk praten zo.

Kan je beter kijken waarom de kalender zo overvol is. Er worden ook extreem veel voorrondes gespeeld voor kwalificatie EL/CL moeten ze maar zorgen dat er niet zoveel voorrondes gespeeld moeten worden die voor een club erg belangrijk zijn voor de inkomsten.

Ik heb daar geen medelijden mee.
Van je hobby je werk maken en veel geld verdienen moet men ook niet zeuren dat je 1 of 2x in de week moet voetballen en de trainingen is gewoon relax.
De meeste mensen onder ons werken 5 dagen in de week 8 uur op een dag zowel geestelijk als lichamelijk zwaar werk die hoor je niet piepen

30 juli 2018 om 18:16

Is toch totaal niet te vergelijken met topsport? En het gaat niet om medelijden, maar om gezondheid, en in staat zijn te presteren.

30 juli 2018 om 18:46

Niet met je eens, Ik hoef geen schouderklopje maar als ik bv naar mezelf kijk en ik dagelijks 1200 kg moet tillen lever ik ook topsport maar ik klaag niet en werk 45 uur per week

30 juli 2018 om 18:50

Nee, almere67, zo lang jij die 1200kg niet in één keer tilt lever jij geen topsport.

30 juli 2018 om 18:53

Dat is geen topsport. Dat is (zwaar) werk.iets zwaars doen is echt iets heel anders dan iets op de totale toppen van je kunnen doen.
En hoeveel weken vakantie heb je per jaar?

30 juli 2018 om 19:22

Veruit de meeste spelers in de eredivisie hebben meer vakantie per jaar dan normale Nederlanders. Alleen sommige internationals hebben ene drukek zomer gehad, zeker de spelers van de landen die ver kwamen op het WK. Maar dat is in de eredivisie echt heel beperkt. De overgrote meerderheid had een lekkere, lange vakantie waar velen van ons jaloers op zijn.

Overigens wordt de belastbaarheid van spelers nauwgezet gemonitord door de clubs. Dreigt overbelasting dan krijgen ze rust. Geen enkele club zit te wachtne op blessures. Jouw club heeft zelfs hun hele trainingsmethodiek afgestemd om blessures door overbelasting te voorkomen (methode Verheijen).

30 juli 2018 om 21:11

Ik 22 dagen zei eind mei tm augustus ruim 2 maanden

31 juli 2018 om 02:33

Niet de jongens die dus verder gekomen zijn op het wk. Daar gaat het ertikel over. Sommige jongens die in engeland spelen hebben zelfs maar zo'n 2 weken. Dat is gewoon echt heel weinig. De spelers zonder internationale verplichtingen heb ik het natuurlijk niet over. 2 maanden vakantie is natuurlijk geen discussiepunt.

31 juli 2018 om 09:24

@ almere67

Je weet dat de gemiddelde BVO (betaald voetbal organisatie) al begin July weer met de trainingen zijn begonnen. Dus blijft alleen de maand Juni over. Stel dat je dus ook nog internationals hebt in je selectie, do the math.

Tis niet voor niets dat de Fifpro hierover aan de bel trekt. Clubs in het betaald voetbal beginnen doorgaans een maand of 2 voor aanvang van de competitie al met hun trainingen.

Ajax was al in mei klaar met voetballen. Tot aan het wk hebben ze echt wel hun rust kunnen pakken. Daarnaast lag bijvoorbeeld Marokko er al na 3 wedstrijden uit. Ziyech heeft dan wel meer rust gehad dan Schone. Daarnaast krijgen mensen met maatschappelijke beroepen ook iets van 4 weken met uitzondering daargelaten

30 juli 2018 om 19:24

Klopt als een bus, de meeste spelers hebben eenb zeer lange vakantie achter de rug. Alleen Tadic heeft voor het WK en weekje gepakt en na het WK twee weekjes. Al met al toch nog drie weken vakantie maar Ajax wil hem straks nog extra rust geven.

Verder kent Nederland in tegenstelling tot de PL een winterstop. Scheelt ook weer een slok op een borrel.

31 juli 2018 om 09:28

@ Speedyafc

Leuk die winterstop echter wordt er dan bijna altijd gewoon doorgetraint. Dus complete vakantie is er vaak niet. Of er wordt een wintertrainingskamp belegd in 1 of ander warm oord waar men ook nog aan een lucratief toernooi deelneemt voor de pegels.

Dus hoezo heeft men dan ook vakantie? Er wordt getraind en er wordt gespeeld.

@ Futures

Ja leuk dat Ajax eind mei klaar was. Maar spelers die afreizen naar hun land voor het WK trainen daar ook gewoon door. Dus hebben dan geen vakantie. Het is niet dat ze aan het WK beginnen zonder ook maar 1x getraind te hebben.

31 juli 2018 om 14:13

@the Ref

Een paar oefenpotjes is iets anders dan vol aan de bak om de twee a drie dagen zoals met in Engeland doet tijdens de winter. Rond de kerst en oud en nieuw zitten de eredivisie spelers gewoon lekker ontspannen thuis met de familie.

Trainen is op zich geen probleem, het gaat om de belasting tijdens de training. In Nederland is men veel bezig met periodisering waarbij hele periodes minder intensief getraind worden, juist om blessures te voorkomen. Met name Feyenoord maar ook veel andere clubs zijn daar zeer serieus mee bezig.

De Verheijen methode is zelfs onderdeel van de cursus betaald voetbal. Sommige trainers vragen zich zelfs af of we in Nederland niet teveel gericht zijn op het voorkomen van blessures

UEFA heeft de oplossing. Ben het helemaal met Fifpro eens, maar Ajax heeft geen andere opties.

30 juli 2018 om 19:27

Ben je het eens met de Fifpro? Waarom dan? De meeste spelers hadden echt een extreem lange vakantie want Oranje speelde geen WK. Zelfs Tadic komt nog aan de drie weken.

Verder gaan ze over een paar maandjes weer op winterstop, hebben ze ook nog een extra vakantie. Ook is de eredivise een competitie met 18 clubs, scheelt ook weer vier wedstrijden (twee tot drie weken extra vakantie) vergeleken met buitenlandse competities

In de eredivisie heeft men echt geen klagen.

30 juli 2018 om 20:14

Ik had me beter moeten formuleren. Ik heb het over het kwartet die het WK hebben gespeeld. Die hadden meer vakantie mogen krijgen, maar vertel dat maar aan de UEFA.

De oorzaak van deze problemen ligt toch echt bij de hebzucht en corruptie van de Fifa en de Uefa. Niet bij de clubs.

31 juli 2018 om 09:32

@ Xyzz

Beide denk ik. Clubs willen meer een meer inkomen de reden waarom de nr 4 uit de grote voetballanden namelijk al standaard in de CL spelen.
Kregen ze die plaatsen niet dreigde men met een eigen League om zo hun inkomen veilig te stellen.

Dus de clubs zijn net zo schuldig aan die hebzucht en corruptie. Waarom niet gewoon zoals het vroeger was 3 Cups waarin de Europa Cup 1 je alleen kon uitkomen als je landskampioen werd. De Europa Cup 2 als je de beker won in je land en de Europa Cup 3 voor de andere Europese plaatsen.

Waarom is dat gesloopt juist vanwege de commercie en de verdiensten. CL is een gedrocht, een financieel gedrocht dat het voetbal uiteindelijk kapot zal maken.

Tja als de FIFPro zijn leden eens aanspoort niet alleen bij de allergrootste clubs te gaan voetballen, dan zijn kleine clubs als Ajax minder afhankelijk van die paar goede spelers die dan ook een WK hebben gespeeld. Nu hebben de grootste clubs 5 volwaardige selecties en moeten de kleine clubs alles op alles zetten om zo vroeg in het seizoen te vlammen om toch een beetje mee te kunnen in het miljoenen/miljardenbal.

Lekker vrijblijvend Fifpro! Naar wie is deze klacht bedoeld? Ik zou hem vooral richten naar de Uefa en Fifa, maar denk dat de toernooien en het feit dat zoveel teams en dus spelers meedoen die allemaal mogen rekenen op flinke deelname-, winst- en prijzenpromoties tijdens de eindrondes die deze bonden met steeds meer geld, bombarie en commercie optuigen. Nee, uiteindelijk zullen de kleinere clubs wel weer een of andere richtlijn of regel aan hun broek krijgen. Clubs, die van bovenin het basiselftal tot diep onderin de jeugdopleidingen toch al onbeschermd te kampen hebben met kooplustige massaclubs uit Engeland en in hun kielzog geldbeluste zaakwaarnemers, en überhaupt al blij zijn als ze hun selectie al goeddeels rondkrijgen een maand nadat het vorige seizoen is afgelopen. Die clubs zijn tenslotte niet de absolute topclubs die het grote geld vertegenwoordigen, naar wier pijpen de hele voetbalwereld moet dansen en wier seizoen pas half augustus op zijn vroegst begint. Werkelijk bespottelijk dat Fifpro maar zo vrijblijvend staat tegenover het clubbelang. In dat licht mag Ajax zelfs blij zijn dat Oranje zich niet kwalificeerde. In betere jaren van ons vaderlandse voetbal waren waarschijnlijk Donny van der Beek, Frenkie de Jong, Mathijs de Ligt, Donny van der Beek en misschien zelfs Klaas-Jan Huntelaar ook halfgaar gestart, met een nog grotere sneer van Fifpro als gevolg.

Dan moeten ze toch echt de CL EL weer op de schop doen en misschien een aparte competie voor beker winnaars alleen en kampioenen alleen dan heb je al die poppenkast niet met zo vroeg voorrondes spelen maar goed alles draait om geld zo zie je maar

We hebben het hier toch over topsporters?
Ik werk 60 uur per week en heb in de zomer twee weken en in de winter 1 week vrij.
Laat de clubs het zelf uitmaken In overleg met de spelers. Die betutteling van een opgeblazen organisatie. Kom op zeg.

31 juli 2018 om 09:35

@ Weerniks

Dan zou ik toch ff met je baas gaan praten, want het minimale aantal vakantieuren bij een volledige werkweek van 40 uur is toch echt minimaal 4 weken. Oh en dit is gewoon wettelijk vastgelegd.

Tenzij je natuurlijk eigen baas bent mag, dan mag je vooral jezelf goed in de spiegel gaan aankijken voor je klaagt. Immers ben je er zelf verantwoordelijk voor dan .

31 juli 2018 om 15:59

Waar haal je vandaan dat ik klaag? Dat doet Fifpro.

Vooropgesteld, ik betwijfel de waarheid omtrent dit bericht ten zeertste.
Maar stel het is waar.
Dan zou het belachelijke bemoeienis zijn van Fifpro.
Want:
Als ik 5 x 8 = 40 uren van maandag tot vrijdag heb gewerkt voor mijn werkgever en mijn werkgever geeft aan dat er op zaterdag een groot probleem ligt bij gebrek aan personeel en hij verzoekt mij op zaterdag een overwerkdag te doen dan is het aan mij om daar al dan niet gehoor aan te geven.
Dus overleg ik dan met die werkgever onder welke voorwaarden ik dat doe en heeft geen enkele vakbond zich daar in te mengen.
In de ijsindustrie speelt nu ook zo'n situatie. Alle personeel is verzocht terug te komen.
Als men dat doet in overleg met de werkgever en die compenseert schijnbaar later dit verhaal dan heeft niemand zich daar verder mee te bemoeien.

Ajax kan hier weinig tegen doen of moet Ajax, hun eigen ambities weggooien. Ze moeten gaan lopen zeiken bij FIFA en de UEFA. Deze zijn verantwoordelijk voor de overvolle agenda.

Ze moeten niet tegen de clubs agereren. Ze moeten dit verhaal tegen de Uefa aanhouden. Die beginnen zo kort na een WK of EK al met de voorrondes van de Uefa en Champions League. En starten met een B-team is geen optie omdat je dan de voorrondes gewoon niet overleefd. Daar heeft Ajax ruime ervaring mee. Je moet gewoon met je sterkste opstelling beginnen en ook die voorronden heel serieus nemen. Een club als Ajax kan dan dus niet anders dan gewoon jongens als Tadic, Ziyech, Schőne en Tagliafico opstellen. Dus: goed punt van FIFpro. Alleen ligt het niet aan de clubs, maar aan de Uefa....

Wat willen ze doen dan? Ajax uisluiten. Kan nog wat geworden als ze een wk houden met nog meer deelnemers. Ook maar gelijk stoppen met de Nations Leauge. Geen voorrondes meer voor cl beste 2 van ieder land mee laten doen.

Maak anders champions league Europa league en tussen league want sommige zijn te sterk voor Europa league maar te slecht voor champions en lost gelijk de belachelijke voorronde probleem op

30 juli 2018 om 22:24

Ah, zoals de Europa Cup 1, 2 en 3.

Komt spuit 11 ook aan, we hebben net flink geïnvesteerd, de clubs plannen deze data ook niet helaas. Opzich goed om het aan te kaarten, maar heb de indruk dat er vooral weel naar clubs wordt gekeken, Tadic heeft verder 3 weken vakantie gehad.

6 mei was de laatste wedstrijd voor Ajax. Tot de aanvang van het WK hebben de spelers dus gewoon 4 weken wedstrijdrust gehad.

Nou topsport bedrijven de Nederlandse clubs niet,trainen misschien 2 uur per dag. De meeste wedstrijden kunnen de ploegen in de ED op halve kracht afwerken(ploegen dus zoals ajax,feyenoord en psv). Daarbij zijn die gasten in hun bloei van hun leven en krijgen heel zwaar overbetaald. Sollen met hun gezondheid is natuurlijk de meest belachelijke en domme opmerking die gemaakt kan worden. Er zijn meer mensen die elke dag gevaarlijker werk moeten doen en waar hun gezondheid meer schade oploopt tegen minder geld. Daarbij hebben ze ontzettend veel vakanties en kunnen overal de beste dokters,diëtisten, inspanningsfysiologen etc betalen en krijgen. Als ik dit vergelijk met de gewone hardwerkende man moeten de overbetaalde baby's niet zeuren.
De uefa/fifa moeten eens ophouden met nog meer waardeloze toernooien en wedstrijden regelen zodat hun meer geld verdienen. Uitbreiden van ek en wk is belachelijk ,duurt alleen maar langer voor je de eerste wedstrijd gaat kijken. De cl of beter gezegd de competitie waar alle beste clubs mogen meedoen en opgevuld met zwakkere teams uit verschillende landen moet gewoon terug gaan naar het kampioenenbal van vroeger,waar alleen de kampioen mag meedoen en dan ko systeem. Eerste half jaar kijk ik niet,want kan nu al voor de loting zeggen welke 12 clubs de 2 ronde halen.
Nu is er weer een draak van een competitie bijgehaald voor landen,weet niet hoe het heet en het interesseert me ook niet.
Als ze spelers minder willen belasten is het vrij gemakkelijk maximaal 32 landen bij wk,maximaal 16 landen bij ek,de nieuwe achterlijke landen competitie afschaffen,terug nar ko systeem met alleen de kampioenen in cl.
Dit lukt alleen als mensen massaal niet meer kijken naar de eerste ronde van cl,ek en wk. Geld bepaalt,dat zijn nu de tv bazen als die zien dat geen hond kijkt gaan ze wel iets doen want hun reclamegelden zullen dan hard terug lopen. Met als gevolg dat ze minder aan Uefa en Fifa gaan betalen voor de uitzendrechten,maar zolang de meerderheid naar duffe potjes blijft kijken zal er niks veranderen

Fifpro leg deze klacht lekker neer bij de Fifa/uefa/ Je kunt het clubs toch niet kwalijk nemen dat zij hun beste/duurste en belangrijkste spelers inzetten bij wedstrijden die van het grootste belang zijn voor een succesvol seizoen? Ik ben het volledig met de Fifpro eens dat de vakanties van de voetballers eigenlijk veel te kort zijn, maar daar is het systeem en het programma debet aan en niet de clubs

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren