Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ronaldo past beter bij een normale club met normale spelers dan Messi’

Laatste update:

Diego Simeone werd daags voor de oefenwedstrijd tegen Paris Saint-Germain in het kader van de International Champions Cup aan de tand gevoeld over de ‘WhatsApp-affaire’. Een maand geleden lekte immers een fragment uit waarin de oefenmeester van Atlético Madrid en zijn assistent Germán Burgos over de teloorgang van Argentinie op het WK en de rol van Lionel Messi spraken.

“Lionel Messi is heel goed, maar alleen omdat hij altijd omringd wordt door buitengewone spelers. Als jij moest kiezen tussen Lionel Messi of Cristiano Ronaldo voor een normaal team, wie zou jij dan kiezen”, zei Simeone destijds. El Cholo werd zondag op een persconferentie in Singapore gevraagd naar een reactie. “Ja, dat was een gesprek tussen Burgos en mij op WhatsApp. Als ik moet kiezen tussen Ronaldo en Messi, op basis van hun individuele kwaliteiten, zou ik voor Messi kiezen.”

“Ik herhaal, tussen Messi en Ronaldo: als je geld hebt om iemand te kopen en om een goed team te creëeren, dan moet je Ronaldo kopen. In een team met normale voetballers past Ronaldo beter", benadrukte de voormalig Argentijns international. "Maar als je een héél goed team moet creëeren en je hebt ook goede spelers voor eromheen, dan moet je voor Messi gaan.”

“Het was een normaal gesprek tussen Germán en mij, een willekeurig gesprek tussen vrienden. Het ging er niet om wie de beste voetballer ter wereld is. Ronaldo past beter bij een normale club met normale spelers dan Messi. Messi, met geweldige voetballers om zich heen, blijft de beste voetballer ter wereld.”

Denk jij dat Cristiano Ronaldo komend seizoen topscorer van de Serie A wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Praat je er naar uit Diego, een team met Modric, Isco, Varane, Ramos, Kroos, Bale, Benzema, Casemiro etc. Is niet een normaal team. Naar mijn mening ook veel beter (vooral completer) dan Barcelona, ondanks de titel in la liga. De grootste prijs is de CL en die win je niet een keer met een normaal team, laat staan drie keer. Achterelkaar.

29 juli 2018 om 08:53

Volgens mij mis je het punt wat hij probeerde te maken. Ronaldo is veel meer een speler die in zijn eentje het verschil kan maken door middel van zijn doelpunten. Die heeft minder de hulp van andere nodig. Messi is meer de voetballer die andere om hem heen beter kan laten spelen en als spelverdeler meer het verschil kan maken de laatste jaren. Met goede spelers om Messi heen zal hij makkelijker die combinaties kunnen aangaan en in die rol het verschil gaan maken. Dat heeft niets met het afbranden van Ronaldo te maken.

29 juli 2018 om 09:20

Messi zit gewoon op een bepaald niveau dat normale spelers hem niet begrijpen op het veld. Ronaldo vond ik vroeger, net als Messi overigens, juist minder afhankelijk van spelers. De laatste jaren bij Real is gebleken dat Ronaldo zo ontzettend vaak scoort omdat alle penalty's, vrije trappen en heel het spel op hem afgestemd is. Op die manier is Raul destijds ook topscorer geworden. Begrijp me niet verkeerd, een geweldige afmaker maar ook hij heeft goeie spelers om zich heen nodig. Messi is ondanks dat hij minder scoort nog steeds van waarde met assists. De acties en dribbels op snelheid waarbij 5 a 6 man te kijk werden gezet moet je op deze leeftijd van beide heren juist niet meer verwachten.

29 juli 2018 om 09:11

Messi is de laatste 2 jaar goed tegen de kleintjes. Als Barca tegen Celta ofzo moet dan moet je ervoor gaan zitten. Barca heeft dan op elke positie een betere speler. Dan gaat de bal snel van de ene speler naar de ander. En scoort Messi. Maar tegen echt grote teams laat hij het afweten. Dan zijn de tegenstanders fel en hard. Spelen verdedigend om resultaat te halen en hebben schijt aan de media. Daar heeft hij gewoon moeite mee. In de champions leage kan zie je dit al jaren. Ronaldo zie je soms 30 minuten niet maar iedereen weet aan het einde wat er gebeurd. Hij scoort en Real eint vaak door hem. Vooral in de moeilijke wedstrijden. Kleine wedstrijden slaat hij vaak over.

29 juli 2018 om 09:19

Afgelopen seizoen gescoord tegen bijvoorbeeld Chelsea en de clubs uit Madrid. Jouw reactie kan de prullenbak in.

29 juli 2018 om 23:05

Ook enige wedstrijden waar hij scoorde. Daarbij heeft Ronaldo het camp nou ook stil gekregen toen hij scoorde in de supercopa.

30 juli 2018 om 12:44

Man man man, ik snap wat je bedoelt, maar er is 1 ding waar niemand blijkbaar door lijkt te hebben, wat ook heel duidelijk zichtbaar werdop het Wk.

Zodra Messi ook maar in de buurt van iets komt dat op een bal lijkt, duiken er letterlijk 3/4/5 spelers boven op hem zodat hij bijna geen kant op kan. Messi is heel snel en behendig, en heeft het talent 5/6 stappen verder te denken dat zijn tegenstanders, maar zelfs dit is gewoon te lastig voor hem.

Ronaldo heeft dit veel en veel minder. Net zoals iedere andere topspeler die rondloopt.

29 juli 2018 om 09:26

Maar met een normaal team als Portugal wist hij wel het EK te winnen..

29 juli 2018 om 09:51

Maar ook nooit het WK fonale gehaald?????

29 juli 2018 om 12:24

Hebben ze iets gemeen, beide geen WK gewonnen.

29 juli 2018 om 14:42

Nee, het was eerder Portugal dat met hem het WK wist te winnen.

29 juli 2018 om 23:07

Haha ja tuurlijk joh. Maar het was wel Messi dat Argentinië naar het wk loodste. Het is altijd Messi die zijn ploegje redt maar bij Ronaldo is het altijd de ploeg die hem redt. Right.

30 juli 2018 om 12:45

@ramos

Ronaldo speelde de finale maar 25 minuten mee. Dat zij hebben gewonnen, lag niet aan Ronaldo.

30 juli 2018 om 18:08

Ja want Ronaldo speelde enkel die 25min tijdens het ek.

29 juli 2018 om 12:34

Jezus haha , hoe kan je missen wat hij bedoeld???
Zegt het maar 4 keer ofzo.
Zo bezig met wie het beste team heeft..

29 juli 2018 om 12:53

Denk dat Simeone meer doelt op Ronaldo bij Porrugal. Simeone weet ook best wel dat Real geen 'normaal' team is

Messi’s beste jaren waren in mijn ogen de jaren dat hij met Xavi en Iniesta speelde

Eigenlijk zegt hij dat Ronaldo een minder afhankelijke speler is. Wat ik eigenlijk ook niet waar vind, aangezien Ronaldo juist meer de afmaker is dan dat hij zelf creëert. Messi daarentegen is mentaal minder sterk en heeft geen absolute winnaarsmentaliteit.

Verder kunnen ze allebei lekker ballen. AL blijf ik de oude Ronaldo de beste speler vinden die ik bij leven/bewustzijn heb gezien. Die had van beide wat. Een fenomenale afmaker, super snel, kon geweldig (op snelheid) passeren. Eeuwig zonde dat hij zo jong geblesseerd raakte.

29 juli 2018 om 10:31

Als Ronaldo de afmaker is, die altijd op de juiste plek staat, is hij toch juist meer afhankelijk van z’n teamgenoten? Je kunt niet zeggen dat Messi geen winnaarsmentaliteit heeft, daarvoor heeft hij teveel bereikt. Wat je wel kunt zeggen is dat Ronaldo het gewoon wat meer heeft.

29 juli 2018 om 10:46

De je argumentatie van Simeone klopt idd niet, dat onderschrijf ik. Messi vind ik wel de absolute winnaarsmentaliteit missen die Ronaldo wel heeft. Als het niet loopt is Messi vaak de eerste die het kopje laat hangen, daar waar Ronaldo juist extra getergd raakt.

29 juli 2018 om 13:10

Onzin, die periodes heeft Ronaldo ook gehad. Er zijn genoeg beelden van Ronaldo dat ie z'n kop laat hangen, medespelers uitscheld, loopt te janken, schwalbes maakt. Ronaldo heeft de laatste jaren wat meer geluk dat beslissende momenten zijn kant op vallen en bij Messi is t een beetje andersom. Dat beinvloed je mindset tijdens wedstrijden. Ik verwacht Messi dit seizoen beslissend in de laatste maanden. Barca presteert in de cl altijd goed ná een eindronde.

29 juli 2018 om 15:19

Ronaldo heeft zich in tegenstelling tot Messi meer tot een leider ontwikkeld. Mensen die zeggen dat Ronaldo zo afhankelijk is omdat hij tegenwoordig meer een spits is, snappen er niks van. Spitsen zijn natuurlijk afhankelijk van zijn teamgenoten, maar Ronaldo is niet afhankelijk van bepaalde spelers die hem zouden moeten aanvoelen. Ronaldo voelt andere spelers aan en weet waar die moet staan en lopen. Dit is het tegenover gestelde van Messi. We zagen op het WK dat Messi geen klik had op het veld. Als je niet tot nauwelijks kan combineren omdat je teamgenoten je niet snappen als “spelverdeler”, krijg je zulke meningen. Om dan te zeggen dat Ronaldo onder Zidane een beetje geluk had gaat helemaal nergens over. Real was gewoon beter dan 10 van de 10 clubs afgelopen 3 jaar.

29 juli 2018 om 19:11

Inderdaad REAL was beter. Ronaldo combineert niet hij geeft een random bal rent het strafschop in krijgt hem precies terug. Meer kan hij niet

Hij zegt niks verkeerds. Ik snap de hele heisa hierover ook niet. Messi heeft op het wk echt af laten weten. Dan kunnen we zeggen, maar Messi had allemaal slechte spelers om zich heen. Maar met een selectie met aguero di Maria higuain dybala en messi hoor je wel een goede voorhoede te kunnen maken. Maar alles moest op Messi en dat heeft Argentinië genekt. Als dat elftal gewoon was gaan voetballen dan was er geen probleem geweest.

29 juli 2018 om 14:46

Datzelfde kun je toch ook zeggen over Portugal? Alles moet op Cristiano en hij heeft het ook flink laten afweten voor Portugal. Speelde een fortuinlijke pot tegen Spanje, scoorde een vroege kopbal tegen Marokko, en speelde vanaf dat moment een draak van een WK.

29 juli 2018 om 15:41

@Horwi

Nog de snelste sprint en oudste speler met een hattrick ooit op een WK. Vier goals, Portugal verzekerd van de volgende ronde. Wat wil je dan? Dat Ronaldo het WK alleen wint? Spanje had Portugal helemaal afgemaakt als het niet aan Ronaldo lag, zelfde geld voor Marroko. Mensen doen wel alsof Portugal zo goed is, maar wat voor goeds kan je je dit WK herinneren van het Portugese team? Of van een andere Portugese speler dan Ronaldo? Met andere woorden zo goed zijn ze niet. Het EK wat Portugal won, kwam met name in de finale veel geluk bij kijken. Elke andere dag van de week had Frankrijk ze van de stoep geveegd net als Kroatië.

30 juli 2018 om 12:42

Ik snap je reactie niet helemaal. Ik deel dezelfde mening. Ik vind Portugal niet goed. Cristiano is hun beste speler en het is logisch dat je niet ver komt met zo’n ploeg. Ik vond alleen de opmerking van Simeone gewoon dom. Hij betrekt Messi erbij, terwijl die een beter seizoen speelde met mindere spelers om zich heen. En ja Ronaldo won de CL, maar zijn medespelers (en blunderende keepers ) hadden daar net zo’n groot aandeel in als hijzelf.

Waarom is hier ophef over? Je kunt het er mee eens zijn, of niet, maar een hele rare mening heeft Simeone niet

Beide zijn dé beste spelers van hun generatie, maar kijk bijvoorbeeld hoe ze het in hun respectievelijke nationale elftallen doen. Zonder Ronaldo is het huidige Portugese elftal vrij kleurloos, terwijl aan de andere kant Messi eigenlijk nooit echt zijn stempel op het Argentijnse elftal heeft kunnen zetten.

29 juli 2018 om 11:27

Messi 128 caps 65Goals & 40 assista
3 Copa Finales en 1 WK Finale

Ronaldo 154 Caps 85Goals & 28Assists
2 EK finales (waarvan 1 gespeeld & verloren)

Dus wat is je punt precies?? Portugal laat Ronaldo in zijn kracht spelen, waar de Argentijnen hopeloos op alle plekken van het veld opzoek zijn naar Messi die het dan maar weer moet oplossen, waarbij ze alsnog 4 finales hebben behaald, waar Portugal er 2 heeft behaald.

29 juli 2018 om 16:55

Ja omdat je als team je makkelijker kan aanpassen om ronaldo uit te laten blinken. Bij messi moet je de barca tactiek kennen en uitvoeren. Daar heb je wereldspelers voor nodig. Ronaldo gewoon ballen voor de goal pompen

29 juli 2018 om 16:56

En jullie messi fans hameren er altijd op dat het niet om statistieken gaat. Dus bij deze kunnen die de prullenbak in.

Messi is bij Barcelona altijd in zijn kracht gezet, een team waarin hij zijn sterke punten kon gebruiken. CR7 zal in elk team alles geven en alles doen om de beste te zijn. Dat maakt CR7 altijd een goede speler terwijl Messi in sommige teams zal verpieteren.

Er zit een kern van waarheid in. Ronaldo weet met een matig team Europees kampioen te worden. Messi heeft nog nooit een landen prijs bij de senioren gewonnen.

29 juli 2018 om 12:43

Dat is ook enorm overdreven. Dankzij Messi stond Argentinie uberhaupt nog op het WK, maar dat lijken veel mensen ineens te vergeten. Verder krijgt Ronaldo wel erg veel eer voor het EK in 2016. Ten eerste had Portugal ontzettend veel geluk, want ze speelden echt heel erg slecht. Bovendien was Ronaldo op het EK alleen bepalend in de laatste poulewedstrijd. Verder speelde Ronaldo niet eens een goed EK en kreeg hij na de eerste twee wedstrijden ontzettend veel kritiek.

29 juli 2018 om 14:58

Oke dus dus die 3 goals en 3 assist heeft die in de laatste poulewedstrijd gemaakt? Zonder hem waren überhaupt niet eens in de finale.

29 juli 2018 om 15:43

Portugal heeft op bepaalde momenten z'n portie geluk gehad, maar stop ajb met het gejammer dat Portugal ontzettend slecht speelde, want dat deden ze verre van. In de KO fase gewoon de meest evenwichtige ploeg die uiteindelijk won van beide huidige WK finalisten. Ben je Ronaldo tegen Wales vergeten trouwens ?

29 juli 2018 om 18:00

Ik ben er niet om kritiek te leveren op Ronaldo. Ik zeg niet dat hij slecht heeft gespeeld. Ik schrijf alleen dat hij helemaal niet zo heel bepalend was en iets te veel eer krijgt dan nodig is betreft het EK van 2016.

Wat een onzin. Ik heb het idee dat Messi wel heel erg afgerekend word op de prestaties bij de nationale ploeg en al helemaal sinds het WK. Argentinie heeft momenteel gewoon een mindere generatie. In zo'n ploeg kan ook Ronaldo het verschil niet maken. De kwaliteit van het collectief is altijd leidend.

Het zijn allebei geweldige spelers en ze verschillen dag en nacht. Messi is een geweldige dribbelaar met een geweldige trap, natuurtalent en een uitzonderlijk overzicht, terwijl Ronaldo op en top atleet is, een echte goalgetter is en altijd beslissend kan zijn.

Verder is de logica van Simeone een beetje vreemd. Messi heeft juist de kwaliteiten om een ploeg beter te laten voetballen, terwijl Ronaldo de kwaliteiten heeft om altijd beslissend te kunnen zijn. Ik vind ze allebei even goed op hun manier. Maar goed, het is heel lastig om een ploeg dat kwaliteit tekort komt of niet lekker draait op sleeptouw te nemen, zelfs voor Messi en Ronaldo.

29 juli 2018 om 16:53

Nee dit is niet waar. Dit Argentinië kan niet het barca spelletje spelen waardoor messi kan uitblinken. Zet er een guardiola neer en ze komen verder. Ronaldo past in elk team want die moet alleen die ballen de goal in rammen. Begrijp me niet verkeerd, messi is de GOAT en Ronaldo staat voor mij op twee..

Het wk heeft bewezen dat Simeone gelijk heeft, Messi is maar een middelmatige speler als hij in het Argentijns elftal speelt. Ik vond hem ook een hele slechte aanvoerder, geen voorbeeld voor zijn medespelers en na de wedstrijd met Kroatië ook nog eens erg onsportief. Maar goed Tis Messi en die is bij velen heilig. Ik vind hem goed maar inderdaad alleen met grote spelers om hem heen. Persoonlijk denk ik dat Ronaldo veel verder is en veel meer sportman.

Ik vind dit nogal een rare statement. Wanneer heeft Cristiano niet de beste spelers van de wereld om zich heen gehad die hem konden bedienen? Ik kom dan uit op een tijd dat hij nog bij Sporting Club speelde. Scholes, Rooney, Guti, Benzema, Özil, Modric, et cetera. Bij de nationale ploeg is het allemaal wat minder, maar (ook geheel logisch) kan hij daar niet zoveel potten breken als bij zijn club. Portugal won weliswaar in 2016 het EK, maar dat kwam niet door Cristiano. Ik vind dit gewoon een rare opmerking van een coach die imo toch altijd wel een realistische blik heeft. Hoe vaak heeft Messi niet Argentinië op sleeptouw genomen? Hoe vaak heeft nota bene zijn ploeg Atletico verloren door een briljante individuele ingeving van Messi? Messi wint een paar jaar geen Champions League meer en meteen vergeten mensen hoe ontzettend uniek en goed hij is. Korte termijngeheugen en cijfertjes is het enige wat bovendien nog telt bij het publiek.

29 juli 2018 om 15:54

Simeone zegt hier niks raars, er heerst alleen al jaren een klimaat rond deze twee spelers waarin je niks mag zeggen anders valt een groep fanboys over je heen.
Hij zei dit tijdens het WK waarin de consensus alom bestond dat Portugal buiten Ronaldo om weinig voorstelde. Ik vond Portugal idd ondermaats of dan wel gewoon slecht ( mede door opstelling ) maar Ronaldo toonde daadkracht en scoort wel 4 belangrijke goals, anders overleeft Portugal niet eens de groepsfase. Buiten die goals om vond ik 'm eigenlijk opvallend slecht spelen.

30 juli 2018 om 12:45

Heb je het artikel gelezen? Hij zegt dat Messi niet kan presteren met ‘normale’ teamgenoten en Ronaldo wel. Dat klopt gewoon niet, want ze presteren gewoon even slecht/goed bij hun nationale team en hebben beiden altijd wereldspelers om zich heen gehad.

Ze zijn beide afhankelijk van de spelers om hun heen aangezien voetbal een teamsport is. Echter denk ik dat hij bedoeld dat Ronaldo makkelijker binnen een team past. Als je Ronaldo koopt krijg je gegarandeerd doelpunten. Messi functioneert indien de juiste tactieken/strategieën/spelers toegepast/ingezet worden. Messi vind ik beter, maar als ik 1 miljard mag besteden en moet kiezen dan zou ik voor Ronaldo gaan. Ronnie heeft het in meerdere competities laten zien en door zijn specifieke individuele kwaliteiten past hij makkelijker binnen een team en staat hij garant voor doelpunten.

Messi is geboren voetballer hij doet alles met behulp van techniek van fysiek moet hij niet hebben Ronaldo heeft zijn fysiek mee is ook goed en hij traint hard voor zijn lichaam ze zijn dus allebei even goed

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren