Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kassa rinkelt bij AZ: ‘Je hoeft niet bij een grote club te zitten’

Laatste update:

AZ verbrak onlangs zijn clubrecord door Alireza Jahanbakhsh voor 25 miljoen euro aan Brighton & Hove Albion te verkopen. Eerder deze zomer vertrok Wout Weghorst al voor 10,5 miljoen naar VfL Wolfsburg, terwijl twee seizoenen geleden 22 miljoen werd overgehouden aan de verkoop van Vincent Janssen. Max Huiberts, technisch directeur van AZ, is niet verbaasd dat clubs bereid zijn om zoveel te betalen.

“Er wordt veel geroepen dat het belachelijk is dat er zoveel wordt betaald voor spelers van AZ. Wij vinden dat wel normaal, omdat we denken dat spelers dat waard zijn”, zegt Huiberts in gesprek met de NOS. Hij stelt dat het niet per se een meerwaarde is dat een speler bij een grotere club heeft gezeten. “We hebben veel data van spelers, kunnen ze goed vergelijken en doen dat ook met soortgelijke transfers die zijn gemaakt in andere landen.”

“Als ik kijk wie er bij ons op de tribunes zitten, dan zijn dat scouts van de top en subtop van de Bundesliga, Primera División en de Premier League. Ze zitten daar omdat ze onze spelers interessant vinden. Je hoeft niet bij een grote club te zitten om een grote transfer te maken. Het weegt wel mee dat je in de top van de Eredivisie speelt”, vervolgt de technisch directeur van AZ. Hij begrijpt wel dat Jahanbakhsh meer oplevert dat Justin Kluivert, die van Ajax naar AS Roma vertrok.

“Kuivert had nog een contract voor één jaar, Alireza voor twee. Kluivert is international van Nederland en speelde maar één interland. Alireza is international van Iran en heeft al meer dan veertig interlands gespeeld. En Alireza is de topscorer van de Eredivisie, heeft de meeste assists achter zijn naam. Dan maakt het voor ons niet uit voor welke club je speelt”, concludeert Huiberts.

Zie jij AZ komend seizoen een hoofdprijs pakken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die moneyball strategie van AZ lijkt zijn vruchten af te werpen. Jammer dat niet meer clubs deze weg volgen. Zeker in Nederland zou dit echt een toegevoegde waarde kunnen zijn om wat kapitaal te verwerven en zo de stap te maken naar betere prestaties in Europa.

28 juli 2018 om 11:37

Ook Europees zagen we dat met Fred Friday in de basis. Ik moet eerlijk bekennen dat het beleid bij AZ opleiden en zo en dan de beker winnen en hopen op Europees voetbal. Eens in de zoveel jaar gaat dat goed.

28 juli 2018 om 12:06

mmh.. gemiddeld halen ze om de 4 jaar wel de kwart finales E.l.
Deden ze onder Adriaanse, van Gaal, Verbeek en Advocaat.
Ik ga er vanuit dat ze het thuis gewoon recht trekken tegen deze tegenstander die hun eigen helft veelal niet overkomt.

28 juli 2018 om 12:28

Moeten ze het verdedigend toch anders gaan doen. In ieder geval niet meer met Vlaar. Die is zo traag, die wordt door Sjaak Swart nog voorbij gelopen.

28 juli 2018 om 12:30

Pinkelman dat is echt onzin. Wanneer was de laatste keer dat ze een kwartfinale haalde?

28 juli 2018 om 12:57

2014

28 juli 2018 om 18:17

Ja man, die strategie werkt. Heel het seizoen voetballen voor Europees. Je twee sterspelers verkopen en vervolgens niet voldoende kunnen brengen. Ze lijken wel een beetje op Ajax enkele jaren terug. Bakken met geld op dr bank, maar geen kwaliteit op.het veld.

28 juli 2018 om 11:28

Dan moet je (een deel van) dat geld wel gaan investeren in betere spelers dan subtop spelers waarmee je vast wel weer plek 5-3 kunt bezetten in de Eredivisie, maar nooit echt een serieuze bedreiging zult vormen voor de topclubs, en in Europa nooit potten zult breken.

28 juli 2018 om 11:39

Onzin. Dit is een lange termijn aanpak en het werkt prima. Je vergeet wel even dat AZ nog niet zo lang geleden op de punt van de afgrond stonden doordat ze over ambitieus begonnen te worden. Aansluiting met de top van Nederland op korte termijn is een utopie. Zeker als je maar een paar kilometers verwijderd bent van de grootste club van Nederland. Het bereik is in Nederland gewoon beperkt voor meer dan de traditionele top.

AZ moet gewoon lekker met deze weg doorgaan, en zeker zonder haast langzaam hun ambities uitbouwen.

AZ doet alleen een beetje wat Ajax jaren heet gedaan: flink binnenharken, maar er bar weinig mee doen. Je hoeft natuurlijk niet meteen al dat geld op te maken aan transfers, maar als je veel geld vangt kun je een deel apart zetten om financieel te groeien / te investeren in de club, en een deel om je kracht op de transfermarkt te vergroten en betere spelers te kunnen binnen halen. Zo groei je ook sportief.

28 juli 2018 om 11:33

AS heeft inmiddels waarschijnlijk de beste jeugdopleiding van Nederland, kan jonge jongens beter binnenhouden en investeert gericht. Soms zelfs ruimte voor een gokje zoals nu bij johnsen... Je kan niet verwachten dat ze gewoon maar even 8 miljoen kunnen neerleggen voor een talentje uit Zuid-Amerika die dan zomaar kan floppen. Of dat een bewezen speler van Vitesse heel erg de drang voelt om naar AZ te gaan als het buitenland of de top vd eredivisie lonkt. Het is niet makkelijk investeren voor ze

28 juli 2018 om 13:37

Ik denk dat je je daar wel een beetje op verkijkt. AZ heeft met de middelen die zij hebben een uitstekende jeugdopleiding, maar de faciliteiten en de grootte van talenten bij Ajax zijn nog wel wat beter(logisch ook, die hebben ongeveer een dubbel budget voot de jeugdopleiding).

28 juli 2018 om 14:01

Maak daar maar het drie a vier dubbele van, Ajax pompt per jaar inmiddels tussen de 15 en 20 miljoen in de jeugdopleiding.

28 juli 2018 om 15:07

Onzin. Ajax investeert rond de 8 miljoen per jaar in de jeugdopleiding.

@ikzegmaarwat, waar basseer je op dat AZ waarschijnlijk de beste jeugdopleiding heeft van Nederland?

28 juli 2018 om 19:51

klopt maar in die post zitten niet de transferbedragen die de club jaarlijks kwijt is om talenten aan te trekken.

28 juli 2018 om 11:39

Az kan inderdaad een deel uitgeven aan inkomende transfers,maar ik denk inderdaad dat ze een flink deel reserveren om bijvoorbeeld salarissen op hoog te gooien en te houden.
Wel zou ik het als supporter toejuichen als er nog een goede verdediger bij komt om de strijd achterin scherp te houden.
Verder is de selectie al wel zo'n beetje gezond om de competitie in te gaan.
Op Weghorst en Ali na is iedereen gebleven van de basis en zijn er goede goedkope versterkingen gehaald.
Voorin Johnsen en Rotariu erbij en voor de rest vooral geïnvesteerd in de breedte met transfervrije jongens.
Als straks Koopmeijnders en Wuytens weer fit zijn en ook Stengs eind Oktober weer aansluit zie ik Az wel weer bovenin mee doen, ook omdat de rest zich nou niet echt spectaculair versterkt heeft op Ajax na dan, maar naar de eerste 2 plaatsen kijk ik even niet.

29 juli 2018 om 00:04

Je verkoopt twee sterspelers en je haalt er geen serieuze vervangers voor terug? Ik verwacht eerder een zwaar seizoen voor AZ.

29 juli 2018 om 09:10

Weghorst was destijds ook geen serieuze vervanger van Jansen, ook volgens mij en zie wat er gebeurde.
Alireza was ook niet echt een doelpunten machine het seizoen hiervoor.
Bij Az komt het altijd weer goed.
Het voetballende gedeelte zit over het algemeen wel goed bij Az en nu hebben ze een echte afmaker bij in de punt.
Ook van Rotariu (vervanger Ali) verwacht ik veel en het is uiteraard ook wachten op Stengs die zo mogelijk eind Oktober weer aansluit/fit is.

28 juli 2018 om 11:42

Maar dat moet natuurlijk wel met mate gebeuren. Je kunt wel aardig wat investeren, maar als je dan niet presteert, is dat wel kapitaalvernietiging. Ik vind dat AZ het wel slim doet. Eerst financieel groeien en daarna langzaam en veilig werken richting de top van Nederland.

28 juli 2018 om 11:48

Wat een kortzichtige reactie, zeg.

Zowel AZ als Ajax hebben keihard moeten saneren, omdat de begroting niet op orde was, en daarom ging een deel van de transferinkomsten naar de behoorlijke gaten die er in de begrotingen zaten. Beide clubs hebben het zonder hulp van buitenaf gedaan. Daarnaast werden de jeugdopleidingen uitgebreid, en dat kost (strukureel) geld, met als gevolg dat er betere talenten opgeleid worden. Ajax geeft meer uit aan de jeugdopleiding dan de totale begroting van Excelsior.

Noem talenten als De Ligt, Kluivert, vd/ Beek, Koopmeiners, Stengs en Til maar niets... Te bespottelijk voor woorden!

Wat ik bij jou lees, is dat je wilt dat AZ gaat doen wat Ajax nu doet. Daar heeft AZ helemaal niet de strukturele inkomsten voor; ze doen het ontzettend goed met de middelen die ze hebben, waarvoor petje af. ALs AZ zou uitgeven wat er aan transfergelden binnenkomt, is AZ binnen een paar jaar failliet.

@ikzegmaarwat, je bedoelt de 2e opleiding, na Ajax. Maar ik schat die van PSV momenteel net zo hoog in als AZ; het ontloopt elkaar niet veel. Je moet kijken naar de talenten uit eigen kweek in het eerste, het belofte elftal en de B1 en A1.

28 juli 2018 om 11:57

Je noemt mij kortzichtig? Het lijkt wel of mensen een deel van de reactie lezen en de rest compleet negeren. Ik zeg toch ook dat ze het geld moeten gebruiken om financieel te groeien en verder te investeren in de club? Ik zeg nergens dat je nu voor 10m spelers moet gaan aantrekken. Ik zeg nergens dat die talenten niks voorstellen. Ik zeg nergens dat ze het huidige Ajax achterna moeten. Ze hebben echter zojuist 35m binnen geharkt, maar zijn wel de twee absolute topspelers van het elftal kwijt. In Europa zijn ze waarschijnlijk al weer klaar door veel te laat handelen op de transfermarkt en het lijkt er niet op dat er een vervanger van jahanbaksh gaat komen, terwijl je daar best een aantal miljoenen in zou kunnen investeren, waarna je nog altijd ruim boven de 20m overhoudt aan die transfers. Sportief succes is ook belangrijk tijdens dat groeien, daar vergaar je geld en status mee (waarmee de club weer aantrekkelijker wordt voor andere spelers en in het verlengde sponsoren en dergelijke).

28 juli 2018 om 21:12

AZ heeft een vervanger gekocht voor Jahanbakhsh met Rotariu. Ze investeren gericht en zoals ze al jaren doen; potentiële toppers aantrekken die zich kunnen ontplooien bij AZ.

Terecht en vooral heel knap. Vraag aan jullie: Voor mijn gevoel lukt het PSV nooit om te verrassen met hoge bedragen. Ajax heeft naam, maar waarom lukt het AZ wel?

Kan zijn dat het meevalt hoor, maar vraag me gewoon af waarom PSV relatief weinig overhoudt aan spelers die zich toch wel aardig bewezen hebben

28 juli 2018 om 11:34

Mwoah, depay ging voor veel geld weg. Binnenkort bergwijn en lozano. Verder een aantal van de verkopen nog 1 jarog contrsct

28 juli 2018 om 12:13

Depay is dan dus het enige voorbeeld.

28 juli 2018 om 12:38

Robben van nistelrooy zijn ook voor aardige bedragen weg gegaan.

28 juli 2018 om 12:51

Strootman, Wijnaldum, Mertens ... Google is je vriend!

28 juli 2018 om 13:36

Sterker nog, die 2 zijn weg gegaan voor veel geld toen de hele markt nog niet was verziekt. Nu is het relatief makkelijker om zulke bedragen te incasseren.

28 juli 2018 om 11:39

PSV gaat of ging vooral voor ervaren spelers. Voor jongens als Guardado, Moreno enzovoort ga je de hoofdprijs niet meer krijgen. PSV kijkt nu ook steeds meer naar de eigen jeugdopleiding en als ze die spelers in het eerste kunnen plaatsen, zal ook PSV mooie bedragen gaan ontvangen., om nog maar te zwijgen over Bergwijn, Lozano of Pereiro. Die zijn ook wel aardig wat kapitaal waard.

Verder moeten we het ook weer niet overdrijven. Tot nog toe hebben ze alleen de hoofdprijs voor Jahanbakhsh en Janssen ontvangen. Over het algemeen valt het wel redelijk mee wat ze voor hun spelers krijgen. Het is tegenwoordig ook wel de markt om spelers voor meer te kunnen verkopen.

28 juli 2018 om 11:49

@sirius.
Az is sinds een jaar of twee drie ook eindelijk weer kerngezond en wederom eigenaar van het stadion.
Zonder het DSB fiasco zat Az nu al veel dichter bij de top 2 en had Az spelers als Dembélé, Moreno, Elm, Wernbloom, De Zeeuw etc....voor een veel betere prijs kunnen verkopen dan de uitverkoop die toen zijn intrede deed.
Ook hoeft Az niet echt meer te verkopen omdat ze financieel goed zitten met een behoorlijk eigen vermogen.
Az hanteerde alleen nog weleens (te) vaak de gunfactor, waardoor spelers te vroeg en te goedkoop weggeplukt werden.
Nu heeft Az een elftal vol met jongens die 3, 4 en soms nog 5 jaar vastliggen en ontzettend veel goede jeugd wat staat te trappelen om het eerste in te komen.
Kortom goed bezig.

28 juli 2018 om 13:11

Maar goed, zonder het hele gebeuren van de laatste jaren zat "mijn" club nog in de Eredivisie. Zonder de financiele problemen van Feyenoord en PSV stonden zij er ook beter voor. Gebeurd is gebeurd en daar moet je het als club mee doen.

28 juli 2018 om 13:55

Niet vergeten dat zonder DSB die spelers niet eens bij AZ zouden spelen. Dat t daarna fout is gegaan heeft ze 2 stappen terug gezet, maar door DSB hadden ze er eerst 5 vooruit gedaan

28 juli 2018 om 11:41

Memphis, Wijnaldum, Locadia en Pröpper. Volgens mij hebben ze voor deze vier spelers toch een aardig bedrag binnen gehaald in de afgelopen jaren.

28 juli 2018 om 11:43

Dit absoluut, maar ik heb niet het gevoel dat er nu een absolute hoofdprijs is ontvangen voor zulke jongens. Iets zegt me dat Ajax er meer aan over had gehouden.

28 juli 2018 om 11:59

Ja dat bedoel ik inderdaad

28 juli 2018 om 12:10

AZ heeft in drie seizoenen 80 miljoen aan transfers binnen gehaald.
Vaak op spelers die veelal enkel opleidingskosten hebben gekost zoals Luckassen, Haps of voor een fractie zijn binnen gehaald zoals Janssen, Berghuis, Henriksen, etc.
PSV maakt wel winst maar koopt vaak spelers voor grotere bedragen of constructies waardoor ze relatief weiniger overhouden op zo'n speler.

28 juli 2018 om 11:42

PSV kan dit ook, alleen dan moet PSV eerst meer financiële ruimte creëren. Dan kan PSV ook veel meer geld vragen. Je ziet nu PSV fans hier vaak schreeuwen dat Lozano minimaal 80 miljoen moet kosten en Bergwijn minimaal 30 want hij is beter dan Kluivert, zulke onzinnige opmerkingen raken helaas kant noch wal.

Ik denk dat PSV nog altijd in een situatie zit waarbij een bepaald bod op een speler gewoon niet te weigeren valt. Als er een club zich concreet zou melden met 45 miljoen voor Lozano wil ik dat PSV wel eens zien afwijzen, ik ben bang dat ze dat gewoon niet kunnen vanwege de boost die het de club zou geven.

Ten derde moet je meenemen dat PSV vaak spelers naar Eindhoven heeft gehaald via allerlei constructies waarbij er bijvoorbeeld beloofd is dat de spelers ook weer voor een zachte prijs mochten vertrekken. Moreno en Guardado zijn hier voorbeelden van, maar ook bij Lozano zijn allerlei constructies gebruikt naar het schijnt. Dit belemmerd een club natuurlijk bij de verkoop enorm en daarom kan PSV een minder hoog bedrag krijgen dan bijvoorbeeld een Ajax.

Dat is natuurlijk ook niet vreemd als je veel jonge spelers, oftewel jeugdinternationals in het veld hebt staan. Dan is het logisch dat scouts van grote clubs op de tribune zitten. Het afgelopen seizoen zaten ze zelfs bij PEC Zwolle op de tribune.

Dat neemt niet weg dat AZ het goed doet. Daar moeten Nederlandse clubs het toch van hebben om financieel nog enige stootkracht te ontwikkelen. Spelers goed opleiden en met flinke winst verkopen. Vooral bij Ajax en AZ zie je dat goed terug, terwijl ook PSV steeds meer naar de eigen opleiding neigt.

AZ kan dit enkel in stand houden als ook blijkt dat zulke spelers succesvol zijn. Janssen kwam niet uit de verf, mocht Alireza hetzelfde lot wachten in Engeland is dat toch al een klein smetje. Bovendien verwacht ik ook dat ze van niet-Engelse teams nooit zulke bedragen krijgen, dan valt de som toch iets lager uit.

Ik vind het fantastisch om te zien dat AZ zich zo sterk weet te maken betreffende transfersommen, maar uiteindelijk moet er ook wel iets van blijken op het veld, anders verkoop je vooral lucht en dat gaat dus op een gegeven moment zichtbaar worden. De stap van AZ naar een grotere competitie is ook altijd nog groter dan van pakweg PSV of Ajax richting daar te gaan. Alleen al op trainingen bij de laatstgenoemde clubs zal het niveau stukken hoger liggen, plus spelers worden blootgesteld aan meer druk en hogere verwachtingen.

28 juli 2018 om 11:45

Dat is inderdaad ook meteen het probleem. Meestal blijken spelers die vanaf AZ op een hoger niveau gaan spelen te kort te komen. Janssen is daarvan een voorbeeld, maar een paar jaar teru Jozy Altidore ook. In Nederland hebben PSV en Ajax ook wel in lesje geleerd inmiddels met namen als Maher, Luckassen, Gudelj, Sigthorsson en de Zeeuw. De Haps van Feyenoord is mits fit ook nog niet de Haps van AZ geweest. Het zou heel fijn zijn als Alireza slaagt.

28 juli 2018 om 11:45

Maar in tot hoe verrre sluiten ze zich bij de top 3 aan? Dit jaar waarschijnlijk geen Europees voetbal. Weer een domper op het beleid.

28 juli 2018 om 15:56

" weer een domper......"?

Geef eens een lijstje met dompers.

Je gaat er financieel goed op vooruit,maar als je straks Europees voetbal niet haalt en niet meedraait met de top 3 ,wil je dat wel?

Daar zet hij Martin van Geel even flink voor lul.

28 juli 2018 om 11:53

Feyenoord heeft naast dat het nu een beetje voor "aap" word gezet nog een veel groter probleem en dat is weinig tot geen kapitaal op het veld en een bescheiden eigen vermogen wat dus niet snel aangevuld kan en zal worden.
Geen idee hoe het daar met de jeugd zit overigens, maar ik kan me voorstellen dat V.geel weleens met een schuin oog richting Alkmaar kijkt.

Het is toch logisch dat wanneer de prijzen wereldwijd op hol zijn geslagen dat de Nederlandse clubs ook meer geld gaan krijgen voor transfers? Of mag alleen Neymar 222 miljoen euro kosten en onze spelers een paar centjes? Ook succes in Europa zal ons goed doen wanneer er spelers vertrekken. AZ doet het de laatste jaren best aardig in Europa de hun spelers worden duurder.

Toch denk ik dat AZ en de rest van onze clubs zelf wel langzaam meer moeten gaan betalen voor spelers, maar in de vijvers waar wij vissen kan je ook goedkopere spelers vangen.

Met een Jahanbaksch en Weghorst hebben ze natuurlijk veel geluk gehad. In ieder geval Jahanbaksch gehaald van NEC en is maar de vraag hoe hij presteert, kan ook zomaar niks worden. Deze 2 spelers hebben zich heel goed ontwikkelt en dan hou je er mooie sommen geld aan over, maar de volgende keer kan het anders zijn. Dat is de gok als je spelers haalt die zich moeten ontwikkelen en er meestal nog niet direct zullen staan. De opleiding van AZ is wel erg goed met spelers als Til, Koopmeiners, Stengs en Boadu (aankomend)

Misschien eerst ff afwachten voordat je van daken gaat schreeuwen. Heerenveen ving ooit ook grote bedragen voor spelers totdat ze een voor een door het ijs zakten. En de AZ spelers zakken niet alleen door het ijs in het buitenland, bij transfers in de Nederlandse competitie gaat het nou ook niet je van het. Gaat het verkeerd met alireza en Weghorst dan is het heel snel afgelopen. Dat voordeel heeft de Kluivert transfer wel. Dat was geen bewezen speler en dragende kracht van het elftal, dat was een jong talent met net een basisplaats. Gaat dat fout wordt er gedacht ja talent is grillig kan verkeerd uitpakken. Daarentegen nog twee keer een klaassen transfer en het is over (al krijgt die nu een tweede kans in Duitsland). Bij transfers geldt nu eenmaal resultaten uit het verleden. En eerlijk is eerlijk ook PSV heeft toch wel enige vorm van garantie. Wijaldum, Strootman en Mertens. Nu een propper en locadia. Die doen het goed bij de clubs waar ze terecht komen. Depay was iets minder, maar die revacheert zich nu in Frankrijk. Daar kijken clubs gewoon na. Het is niet zo lang geleden dat clubs de sprong met Suarez niet durfde te wagen.....

28 juli 2018 om 14:36

Dat is gewoon onzin! Al mislukt iedere speler van AZ in het buitenland er zullen altijd clubs zijn die een speler halen die uitstekend presteert in de eredivisie. Als Ajax nu een speler van Heerenveen kan kopen die het gewoon uitstekend doen gaan ze echt niet meewegen dat Sinkgraven en Sulejmani totaal mislukt zijn, ze kijken gewoon naar de kwaliteiten van een speler en het niveau waarop hij actief is. Zeker clubs uit Engeland kopen redelijk blind in.

Mijn club is zeker goede bezig qua lange temijn visie daar zal je me niet over horen. Ik denk dat AZ met een begroting van 24 miljoen een van de clubs is die het meeste rendement daaruit haalt.
Er is echter ook nog zoiets als korte termijn (lees: sportieve prestaties) en daar heeft de directie dit keer toch een kapitale fout gemaakt door afgelopen maanden veel te lang te wachten met anticiperen op de aanstaande verkoop van de twee sterkhouders. Pijnlijke resultaat is a.s. donderdag naar alle waarschijnlijkheid uitschakeling in de voor onze club zo belangrijke EL, waardoor het seizoen al een behoorlijke knauw krijgt voordat we uberhaupt begonnen zijn. Een dure les...

2 goede zwaluwen maken nog geen zomer. Het is nog maar de vraag of AZ nog wel vaker van die hoge bedragen gaat krijgen voor hun spelers. Het lijkt er nu op dat AZ ver wordt teruggeworpen met de verkoop van Jahanbaksh en Weghorst en dat zal ook zijn weerslag geven op de transferwaardes van AZ spelers.

Nu ook nog volwassen inkopen en niet zo piepen en je wordt een serieuze club

28 juli 2018 om 16:26

Grappig. Ajax verkocht de laatste jaren goed, vooral goed omdat de naam Ajax voor een bepaalde kwaliteit staat/stond. Het geld verdween echter naar een bankrekening. Nu dit jaar zie ik, en dit is mijn mening, als een noodsprong om hun eigen hachje te redden dat Overmars en Van de Sar een aantal goede namen heeft binnengehaald. Voor Ajax fans hoop ik dat dit goed uitpakt. Ik ben benieuwd hoelang het duurt om er een team van te smeden. Lukt het en blijft het bij elkaar dan zie ik een rits kampioenschappen van Ajax tegemoet. Lukt het om er een collectief van te maken?

Het betekent wel echter dat er minder kansen voor jonge talenten zullen zijn om door te stromen.

De plotselinge verschuiving naar het betalen van hogere transfersommen is of nieuw beleid of het is een ijsschots waarop Overmars en Sar zichzelf hebben gezet?

Leuk dat er veel geld bij AZ binnen komt
Jammer dat je dan door die geweldige verkopen er bij de 1e de beste wedstrijd uit de EL vliegt
Lekker door gaan met geld tellen, Huiberts

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren