Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AZ na ontluisterende nederlaag ver verwijderd van volgende voorronde

Laatste update:

De derde voorronde van de Europa League is heel ver weg voor AZ. Het team van John van den Brom verloor donderdag, na een reis van 6.405 kilometer, met 2-0 van Kairat Almaty uit Kazachstan. De Eredivisionist maakte een ongeïnspireerde en machteloze indruk en werd in rouw gedompeld door een dubbelslag van spits Aderinsola Eseola. Over een week is de return in Alkmaar.

Kairat zit middenin de competitie in Kazachstan en staat bekend als een ploeg die sterk is voor eigen publiek. In de voorgaande twee seizoenen verloor Kairat geen enkele thuiswedstrijd in het eigen stadion; in de huidige jaargang werden van de tien thuiswedstrijden negen gewonnen en een verloren: tegen regerend kampioen FC Astana (1-2). De ploeg staat tweede in de competitie, met zes punten minder dan koploper Astana. AZ, zonder het vertrokken aanvalsduo Wout Weghorst en Alireza Jahanbakhsh, was dus gewaarschuwd. Toch kwamen de Alkmaarders op achterstand tegen Andrey Arshavin en consorten.

Na twaalf minuten werd Eseola bereikt op de helft van AZ. Hij stond er alleen voor, had vier AZ'ers om zich heen én gleed uit, maar kwam toch voor het doel van Marco Bizot. Eseola profiteerde van het uitglijden van Ron Vlaar, tikte de bal behendig langs Mats Seuntjens en schoot de bal door de benen van Bizot. De club uit de grootste stad van Kazachstan hield de rijen achterin goed gesloten. AZ kwam er zelden doorheen, al kwamen er wel enkele kansen: zo schoot aanvoerder Guus Til over na een fraaie pass van Oussama Idrissi.

Kairat nam de voorsprong mee de rust in en breidde de marge na de onderbreking uit. Opnieuw was het Eseola die AZ pijn deed. De spits, die in vier van de vijf voorgaande officiële wedstrijden ook al tot scoren kwam, stond vrij in het strafschopgebied en werd met wat mazzel gevonden. Al glijdend kreeg de Oekraïner de bal in de rechterhoek: 2-0. AZ was ondertussen bijzonder slordig in de passing en daardoor ging het aanvallen moeizaam. Aanspraak op de aansluitingstreffer maakten de bezoekers daarom niet.

Sterker nog: achttien minuten voor tijd werd het bijna 3-0 door toedoen van Baurzhan Islamkhan. De aanvoerder kon vanaf de rand van de zestien meter vrij uithalen, nadat verdediger Pantelis Hatzidiakos een lange trap van Kairat volledig verkeerd taxeerde. Bizot lette echter op en keerde het schot. De keeper moest opnieuw ingrijpen in een één-op-één-situatie met Márton Eppel, die werd bereikt door een steekpass van Arshavin. De voormalig ster van het Russisch elftal volleerde zelf naast, waardoor het bij 2-0 bleef in Almaty.

Gaat AZ de volgende voorronde bereiken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een wanprestatie. Dit team heeft nog vele versterkingen nodig.

26 juli 2018 om 18:53

Een schande hoe ze voor de dag kwamen. Dit is niet AZ waardig. Ze moeten NU nieuwe mensen.

26 juli 2018 om 19:03

Ik heb de wedstrijd niet gezien maar denk wel dat de topdrie in Kazachstan lichtelijk wordt onderschat. Ga hier niet beweren dat AZ de mindere ploeg is maar weet wel dat er relatief veel geld wordt geïnvesteerd in de Kazachse clubs. Had vooraf niet per se gedacht dat AZ dit wel even fluitend zou winnen.

26 juli 2018 om 19:16

Nou, dan heb je echt niet gekeken. Zoals az speelde staan ze dit seizoen wel in het rechterrijtje

26 juli 2018 om 20:01

dat zegt hij ook

26 juli 2018 om 20:09

Dat is inderdaad wel duidelijk. AZ is ook 39 doelpunten kwijtgeraakt.. Vervang dat maar eens. Het geld hebben ze wel, maar dat weten de verkopende partijen ook.

26 juli 2018 om 20:33

Die kansen missen oké, maar die tegengoals.... dan ziet het er toch niet goed uit achterin hoor. Daar hadden een jahanbaks of een weghorst weinig aan veranderd.

26 juli 2018 om 22:28

Waarom een wanprestatie dan? Niemand kent de ploeg dus kan je ook niet inschatten hoe goed ze zijn. De statistieken van de club liegen er niet om.
Denk overigens dat Arshavin nog meer gevoel heeft in zijn rechterteen dan elke AZ speler in zijn geheel.

De as van Az was verschrikkelijk vandaag. Die 2 centrale verdedigers kunnen echt niet meer en Friday laat zien waarom hij zelfs bij Sparta wissel zat. Daarnaast Seuntjens ook echt heel zwak. Totaal geen verdedigende middenvelder en spelverdeler, veel te passief ook in balbezit. Kan iemand mij vertellen waarom Koopmeiners niet speelde? Daarnaast deed de aanvoerdersband Til ook weinig goeds. Het wordt tijd dat Az hun verdiende geld gaat investeren, want anders vrees ik een zwaar seizoen voor ze.

26 juli 2018 om 21:18

Koopmeiners is geblesseerd helaas

Dit was echt heel erg slecht, deze vertoning van AZ vandaag. Je mist natuurlijk 4 van je beste spelers (Weghorst, Alireza, Wuytens en Koopmeiners), waarvan de helft definitief, maar had niet verwacht dat ze zoveel zouden inleveren ten opzichte van het frivole team van vorig seizoen. De keeper inclusief verdediging zijn op Svensson na zeer middelmatig (Ouwejan) tot slecht (het centrale duo). Ik heb die Noorse middenvelder ballen zien inleveren die hij heel vorig seizoen niet 1x zo heeft ingeleverd. Til en Seuntjes beiden ongelukkig/onzichtbaar zonder de aanwezigheid van Koopmeiners. De aanval heeft veel potentie maar is jong en erg wisselvallig en Friday kan het niveau gewoon niet aan.
Ik hoop voor ze dat Huiberts een leuk lijstje heeft gemaakt want met alleen Johnsen ga je het ook niet redden.
Daarnaast een beetje onterecht dat AZ nu zo wordt gebasht, want ze zijn jarenlang ook de ploeg geweest die in Europa constant nog puntjes bij elkaar sprokkelde. Hopelijk weten ze het thuis nog goed te maken. Als er nog van het binnengekomen geld versterkingen kunnen worden gehaald, met name op het middenveld en in de verdediging, kan AZ misschien nog de groepsfase halen. Laten het het hopen voor het Nederlandse voetbal!

26 juli 2018 om 19:02

Het is ook niet terecht dat AZ gebashed wordt. Dit is gewoon het niveau van het Nederlandse voetbal. Het verbaast me nog dat veel mensen de realiteit niet zien en denken dat we normaal gesproken Europees topniveau zijn.

26 juli 2018 om 22:48

Als een Nederlandse club gewoon speelt zoals in de Eredivisie dan is dat een appeltje eitje. Qua tempo, qua creativiteit en qua kwaliteit kunnen de Kazachstanen niet mee.. Maarja, het is ook typisch Nederlands om in paniek te raken als een club niet Nederlands speelt. Weinig ruimte, meer fysiek en lange ballen, dan worden ze onrustig. Ik heb AZ een wedstrijd zien spelen die ik ze jarenlang niet meer heb zien spelen. Het is geen Europese top, maar de Nederlandse competitie kan je qua status gerust Europese subtop noemen

26 juli 2018 om 19:04

"als er nog van het binnengekomen geld versterkingen kunnen worden gehaald, met name op het middenveld en in de verdediging, kan AZ misschien nog de groepsfase halen."

Nou dat zal toch echt de huidige groep moeten doen. Als het ze al lukt om zo snel nieuwe spelers te kopen, lijkt het me sterk dat die volgende week in de return al meedoen. Heb er toch nog wel vertrouwen in dat ze het thuis recht kunnen zetten, al is dat vertrouwen meer gestoeld op het verleden dan op de wedstrijd van vandaag.

26 juli 2018 om 19:17

Dat geroemde middenveld functioneert een stuk minder zonder Koopmeiners , die koppelt fysiek en mentaliteit aan voetballend vermogen. Is ook veel stabieler en constanter dan Til en eigenlijk ook een meer logische aanvoerder. Tel daarbij op het vertrek van Jahanbaksh en de falende achterhoede en het verhaal is compleet.

26 juli 2018 om 20:20

Zo dat nadat 1 wedstrijd fout gaat. Je zit er kort op

26 juli 2018 om 21:21

Niet alleen gebasseerd op deze wedstrijd , al zijn dit wel de partijen waarin bepaalde tekortkomingen nog beter zichtbaar worden.

26 juli 2018 om 20:35

Seuntjes is gewoon dramatisch slechte voetballer. Heeft niks te zoeken bij een club in het linker rijtje. Wat az daarmee moet...

26 juli 2018 om 21:20

Ben ik echt niet met je eens. Als je seuntjens rond de 70e minuut inbrengt, heb je wel degelijk iets aan hem. Dat bleek afgelopen seizoen in de competitie

En Nederland wordt weer goed vertegenwoordigd in Europa... Wat een dramatisch slechte wedstrijd van AZ.

Het Nederlands voetbal zakt dieper en dieper. Het is treurig.

26 juli 2018 om 18:57

Hoezo. Van de 3 wedstrijden 1 gewonnen, 1 gelijk en 1 kansloos verloren.
AZ speelde echt erbarmelijk slecht. Maar dat laat toch zien wat een voorbereiding zegt. AZ leek er helemaal klaar voor op basis van de voorbereiding....

26 juli 2018 om 19:10

Ze verliezen van een club uit Kazachstan die niet eens aan kop staat. Een normale club uit een Competitie met veel historie en success hoort daarvan te winnen.

26 juli 2018 om 20:40

Historie staat alleen nog in de boeken. Oké en op wiki, maar aan historie heb je niks. Een land dat nog niet zo lang bestaat kan ook nog geen geweldige historie hebben, maar van az mag je toch wel wat meer verwachten. Twee doelpunten verschil wordt een lastig karwei in Alkmaar, maar daar horen ze toch echt wel te winnen. Hoop wel zonder Vlaar. Die heeft zijn tijd echt gehad. Maar die is echt te traag. Dat was bijvoorbeeld vorig jaar in wedstrijd tegen psv goed te zien. Zeker lijkende overwinning gaf hij zo weg. Ook vandaag had hij het weer zwaar. Rob beton is aan het afbrokkelen.

Zo blijkt dat de verkoop van je 2 beste spelers ook een keerzijde heeft. Waarschijnlijk geen Europees voetbal en ik zie niet welke spelers met extra kwaliteiten zomaar naar AZ willen komen.

Wordt een zwaar sportief seizoen voor AZ.

Ik weet nog dat mensen mij belachelijk gingen maken dat Kairat AZ zou oprollen,maar je merkt gewoon duidelijk dat dit AZ Niet ervaren genoeg is

26 juli 2018 om 19:02

AZ retteketet. Gewoon hard gefaald in het beleid. Geen vervangers en een zwaar matige selectie die er niks van kan. In de Eredivisie verbloemd het allemaal. Maar in principe kunnen ze er niks van.

26 juli 2018 om 21:35

Een week geleden was iedereen nog super positief over het beleid van AZ. Hoe snel Nederlanders hun mening wel niet wijzigen in iets pessimistisch. AZ heeft gewoon een spits nodig die voorop gaat in de strijd, veel doelpunten maakt. 1 met karakter. Dat was net iets wat weghorst had. Ik zie AZ in de return wel meer dan 2 goals maken. Ze hebben nota bene een vlucht van 8 uur er op zitten. Dat is van Amsterdam naar Bangkok. Dan is de gemiddelde persoon ook total wrecked. Feit is wel dat het centrale duo erbarmelijk slecht is. Graag zie ik daar Bergsma en wuytens. Hopen dat wuytens op tijd fit is...

26 juli 2018 om 22:45

Iedereen is wat overdreven. Vorig seizoen heeft AZ al laten zien er in wedstrijden waar het er om draaide (tegen de top 3) niet thuis te geven. Zeven wedstrijden, zeven verloren! De selectie is er tot nu toe niet beter op geworden, dus heel erg verrassend is dit nou ook weer niet.

Lekker blijven onderschatten die onbekende Oost-Europese ploegen joh. Mijn toto is in ieder geval goed.

Bah hier walg ik echt van bij NLse ploegen in Europa. Buiten dat: 1 keer gewisseld? En eigenlijk best matige spelers bij AZ, met name voorin.

Was wel een beetje te verwachten. Nog geen fatsoenlijke spits, een dramatisch centraal duo en een hele vervelende loting. En helaas nog steeds een tactisch onbenul op de bank. Maar wel een vette bankrekening!

26 juli 2018 om 19:16

Hoezo. Een hele vervelende loting? Als je dit soort potjes al niet kan winnen

Ongelofelijk, wat een totale offday. Werkelijk niks ging goed en alles ging fout. Deze wedstrijd laat maar eens zien dat countervoetbal dodelijk effectief kan zijn. Oh ja, en we hebben echt een nieuwe spits nodig

26 juli 2018 om 22:51

Fredje kan echt niet mee op dit niveau. Bankzitter bij AZ en ineens basis bij AZ, mede uit nood. Huiberts had eerder moeten anticiperen op het vertrek van Weghorst. En Vlaar, heel veel respect voor hem, maar die kan echt niet meer mee! Een draaicirkel van een Boeing en de snelheid van een slak.. Nee, dit AZ is nog niet klaar voor de competitie

Was wel een beetje te verwachten. Nog geen fatsoenlijke spits, een dramatisch centraal duo en een hele vervelende loting. En helaas nog steeds een tactisch onbenul op de bank. Maar wel een vette bankrekening!

Waarschijnlijk ligt de eerste club er al uit. en Bij Vitesse moet ik het ook nog zien. Zo zetten we de trend goed door en leren we niet van onze fouten.

Dit AZ is tekenend voor het Nederlands voetbal. Geen inspiratie, geen creativiteit, geen voetbalgochem, geen vechtlust... helemaal niks. Triest.

26 juli 2018 om 18:57

Gogme is het woord dat je zocht. Maar dan moet Ajax je toch wel hebben kunnen bekoren gister? We hebben AZ vorig seizoen echt mooie wedstrijden op de mat zien leggen, laten we hopen dat ze dat volgende week thuis ook kunnen !

Pfffff.. Hoe diep kunnen we zinken met het Nederlandse clubvoetbal... we stellen niets voor in Europa en dan (waarschijnlijk) ook nog deze "kleine" teams onderschatten.. schaam je AZ....!!

26 juli 2018 om 18:58

Onderschatten? Keirat heeft thuis al jaren niks verloren. AZ moet gewoon weer opnieuw beginnen na die verkopen. En ze hebben een zwakke trainer verlengd die ze sportief niet verder brengt.

26 juli 2018 om 19:14

De enige mensen die dit soort tegenstanders onderschatten zijn chauvinistische Nederlanders met grootheidswaanzin die nog vast zitten in een andere tijd (zeg maar een paar decennia geleden). Die geloven serieus dat de nummer 3 van onze Mickey Mouse competitie beter is dan al die andere D-ploegen die in de tweede voorronde van de EL spelen. Die beseffen niet dat die supporters in die Oostbloklanden op exact dezelfde manier naar AZ kijken als zij (de Nederlanders) naar hun, en dat is volledig terecht natuurlijk. Al die clubs zijn allemaal van hetzelfde waardeloze niveau waarop iedereen van iedereen kan winnen.

En het trieste is nog, dat waarschijnlijk AZ in de competitie het goed zal doen, maar op Europees niveau gewoonweg niets presteert... Utrecht had beter de plek in kunnen nemen van AZ, maar goed, mijn mening

26 juli 2018 om 19:09

Hoezo dat dan? Die zijn met Labyad en Ayoub ook steunpilaren kwijt. Wat garandeert dat FC Utrecht niet op herhaling gaat voor een flater als enkele jaren geleden tegen een stel Luxemburgse postbodes?

26 juli 2018 om 19:21

Want die presteren wel Europees? 1x tegen Zenith misschien, daarvoor gingen ze er af tegen Luxemburgse amateurs toch..........overigens, ook Ajax en Psv hebben het wel es af laten weten in Europa, niet voor niks dat de kampioen VCL moet spelen natuurlijk

Oei wat zuur. Als ik de commentaren zo lees was het een vrij pijnlijke vertoning.. Hopelijk kunnen ze er thuis een draai aan geven; 2-0 is nog binnen bereik..

26 juli 2018 om 18:59

Saai, inspiratieloos, geen vechtlust, 1x wissel... AZ was dramatisch!

Ongeïnspireerd, slap, ideeëloos. Dit AZ is alles behalve op elkaar ingespeeld en er moet echt kwaliteit bijkomen willen we niet in de middenmoot terecht komen in de eredivisie. Met Friday in de spits sta je in ieder geval compleet voor joker. Je werkt keihard om Europees voetbal te spelen en na 1 wedstrijd in de voorbereiding is het al klaar. Moet wel eerlijk zeggen dat het wel heel raar is dat je tegen een team speelt die al bijna klaar is in de competitie, en dus op elkaar ingespeeld is. Dat zou gewoon niet mogen. Wilt niet zeggen dat we vandaag gewoon collectief gefaald hebben.

Dat krijg je als je alleen maar vertrouwd op eigen jeugd en nauwelijks versterkende aankopen doet.
Natuurlijk is eigen jeugd heel belangrijk maar dat werkt alleen met gerichte aankopen die een absolute meerwaarde hebben. En zo bijzonder vind ik al die jongelingen bij AZ niet, maar dat terzijde.
In ieder geval hoop ik dat AZ volgende week boven zichzelf uitstijgt en toch naar de volgende ronde gaat. Waarom speelde Vejinovic niet ?

Dat de nummer 2 van Kazachstan wint van de nummer 3 van Nederland vind ik niet zo gek eigenlijk. Bovendien is in Kazachstan de competitie al in de slotfase terwijl voor AZ dit dit eerste serieuze wedstrijd is. Ook dat speelt zeker mee.

26 juli 2018 om 19:42

Verre verplaatsing ook. Je 2 beste spelers verkocht. Ga er maar aanstaan. En dan voetbalt er bij die tegenstander ook een hele aardige spits en die Arshavin is ook nog topfit. Allemaal zo evident niet hoor. En voor AZ komt dit waarschijnlijk nog te vroeg idd. Dat is het grote nadeel van deze voorrondes. Ploegen op 2 snelheden. Maar hoe zou je dat moeten oplossen? Geen flauw idee.

Tsja, alles was bar en bar slecht. Geen enkel aanknopingspunt gezien. Centraal achterin dramatisch, middenveld zwak met Guus Til als slechtste man van het veld en voorin ga je nooit iets bereiken met Friday in de spits. Op de bank zit schijnbaar helemaal niks, want v/d Brom heeft maar 1x gewisseld. Die bankzitters weten ook waar ze staan, als ze zelfs onder deze omstandigheden niet worden ingebracht.

De afgelopen weken werd AZ behoorlijk omhoog geschreven hier maar wat een schande vandaag’

26 juli 2018 om 19:01

Genoeg bewijs dat AZ voornamelijk dreef op de kwaliteiten van Alireza en Weghorst.

AZ had met het vertrek van belangrijke spelers kunnen weten dat nieuwe aankopen nodig waren. Nu die aankopen nog niet binnen zijn zie je dat het gewenste niveau helemaal niet gehaald wordt. Erg zonde, ook voor het Nederlandse voetbal.

Wat een flutteam. Ze worden nu keihard uitgeschakeld. Dadelijk doen ze weer stoer dat ze goed voetbal neerzetten met een nuchtere houding. Ga spelen!

Schandalig van AZ, oprecht. Het spel was niet om aan te gluren en er zat ook totaal geen idee achter. AZ probeerde vandaag zowaar Fred Friday als aanspeelpunt te gebruiken... Van den Brom paste dezelfde tactiek toe toen Alireza en Wout er nog waren, maar je ziet hoe slecht het is zonder hun. Het is bovendien verbazingwekkend dat de vervanger van Weghorst nog steeds niet binnen is. Friday kon het zelfs bij Sparta niet aan.

AZ verpest het even flink voor Nederland, goed gedaan.

Pfff wat was dit slecht zeg. Deed gewoon pijn aan de ogen. Snap niet dat Az zo slaapt, je twee beste spelers zijn weg, sla dan meteen toe en haal de nodige vervangers. Met dit elftal ga je het niet redden. Vooral die Friday is een drama, ongekend, hoe kan hij prof zijn? En ook met Vlaar is het klaar. Hoop echt dat het niet afgelopen is, bedoel hoe slecht is die Almaty wel niet. Maar ja wel 2-0 verliezen.

Hopelijk kunnen ze het nog rechtzetten en ik denk dat het wel lukt maar ze hadden een goal moeten maken. Die uitdoelpunt zal super belangrijk zijn. Winnen in Alkmaar lukt zeker wel maar, 1 tegendoelpunt en het is klaar.

Het is dat Az nog zo goed speelde,anders was het al beslist geweest.
Dan had het zomaar 4-0 kunnen worden.

Dit is over en uit. Wat een wanprestatie van mijn ploeg, een die je overigens van mijlen ver kon zien aankomen. Wat is dat toch met Nederlandse clubs, voor een fortuin 40 goals verkopen wat je al maanden ziet aankomen en gewoon verzuimen om ook maar 1 speler te halen terwijl je weet dat je vroeg aan de bak moet in het seizoen. Wat een ongekende flater, ook voor je publiek...

Als je de reacties hier leest (voornamelijk van buitenstaanders) dan zou je denken dat de wereld is vergaan. Ten eerste kan het volgende week nog alle kanten op. En ten tweede: geen Europees betekent meer punten in de competitie voor AZ en misschien wat meer spanning bovenin. Dan moet er nog wel wat bij natuurlijk.

26 juli 2018 om 19:19

Als dit AZ Europees uitgeschakeld wordt door deze ploeg, dan denk jij wel even dat AZ een geduchte concurrent voor de titel kan gaan worden?

26 juli 2018 om 21:50

Van de laatste drie keer dat ze geen Europees speelden werden ze een keer kampioen en twee keer derde. Tel dus maar uit. In de jaren dat ze wel Europees speelden eindigden ze elk jaar veel lager.

27 juli 2018 om 11:37

Haha oh ja dan moet het wel een garantie zijn op een titelstrijd voor AZ.

26 juli 2018 om 19:21

Nee, die mensen zijn realistisch je moet volgende week minimaal 3 goals maken en dan moeten hun niet scoren, zie je het voor je? AZ gaat met dit zootje echt geen top 5 spelen, geloof ik (als AZ fan) helemaal niets van. Schandalig dat je met een speler als Fred Friday die er zelfs bij Sparta geen zak van bakt gewoon in de basis start, ik heb er geen andere woorden voor.

26 juli 2018 om 19:34

Nu is het opeens een zooitje? Selectie is bijna intact gebleven, Huiberts heeft alleen gefaald op de spitspositie. En de verdediging is matig maar dat was vorig jaar ook al zo.

26 juli 2018 om 19:44

Tuurlijk Edwin Vork. Selectie is bijna intact gebleven. Er zijn alleen maar 40 goals verdwenen met Weghorst en Jahanbaksh. Maar goed dat is opgelost door Friday neer te zetten en een 17 jarige Boadu. Voor de rest zijn alle andere zwakke punten van het elftal niet aangepakt. Wat kan er nou misgaan.

26 juli 2018 om 20:03

Heb je een glazenbol ofzo

26 juli 2018 om 20:48

Ik beoordeel het resultaat en met deze opstelling waarin Friday de spits is en een erkende aangever ontbreekt is dit een logisch resultaat. Nee, het seizoen is niet direct verloren, want de transfermarkt is nog open. Echter als ze niet snel zijn is het Europese seizoen wel voorbij en dat is vast niet de insteek geweest.

AZ heeft gewoon te veel ingeleverd voorin. Het kan dus zomaar zijn dat het prachtige vorige seizoen nu in een poep en een zucht om zeep wordt geholpen.
Jammer.

Tja. Gisteren start je goed met Ajax, en dan lopen AZ en Vitesse, de volgende dag te kloten. Waar Vitesse nog gelukkig van een 2-0 achterstand is gekomen, en op het eind bijna nog wonnen.

Onvoorstelbaar zeg dit AZ. Het gemis van Alireza en Weghorst, is echt te groot. Met die Friday in de spits, gaat AZ echt geen wedstrijden winnen. Kerel is notabene geflopt bij Sparta. Die rechtsbuiten ken ik niet, maar die was ook niet goed. Idrissi ook erg matig.

En Vlaar, pffff. Kom op man. Iemand moet tegen hem zeggen, dat die beter kan stoppen met voetballen. Wat doet het pijn aan je ogen hoe ontiegelijk traag die gozer is in alles.

Hopelijk maakt Vitesse het klusje af in Arnhem, en herpakt AZ zich in Alkmaar. Kom op man, je gaat toch niet uitgeschakeld worden door een team uit Kazachstan? Dan is het wel erg triest allemaal.

26 juli 2018 om 22:14

Uitwedstrijden zijn voor Nederlandse clubs zelden de wedstrijden waarin het moet gebeuren. De laatste zege van Ajax buiten de eigen deur? najaar 2016 tegen Panathinaikos. Laatste zege van PSV buiten eigen huis? najaar 2014 ook tegen Panathinaikos. Laatste zege van Feyenoord buiten de Kuip? ook najaar 2014 tegen Standard Luik.

Ajax laatste 8 uitwedstrijden niet gewonnen
PSV laatste 10 uitwedstrijden niet gewonnen
Feyenoord laatste 7 uitwedstrijden niet gewonnen

Als we een beetje eerlijk zijn dan moeten we het vooral hebben van de thuisduels (waar niks mis mee is, dat geld voor veel buitenlandse clubs ook) en gaat het vooral om een uitgangspositie verwerven. Tuurlijk win je ze het liefst, en als er kans daarop is moet je hem vooral grijpen. Maar als dat niet lukt, zorg dat je dan genoeg marge in de heenwedstrijd hebt opgebouwd of dat je de schade beperkt. Kijk naar het laatste CL avontuur van PSV en Ajax in de EL van 2016-2017 : het zijn succesvolle thuiswedstrijden die de sleutel vormde.

als je weet dat je europees moet spelen waarom beginnen ze dan niet een paar weken vroeger met de voorbereiding,of kunnen dat de dikbetaalde profs niet aan,ieder jaar hetzelfde liedje ze willen allemaal europees voetbal halen en ze bakken er helemaal niks van

Schandalige verlies meer kan ik gewoon niet zeggen, Vitesse gaat het ook moeilijk krijgen straks liggen er weer 2 clubs uit loop je weer punten mis, lekker dit weer.

Bedankt wijze heren van het zogenaamd beter weten hoe het allemaal moet tjonge jonge ze zijn net begonnen ongelooflijk wat een een commentaar weer

26 juli 2018 om 19:39

Dan zijn ze te laat begonnen. Az wist wanneer ze moesten spelen voor de el. Dus dat is lulkoek.

26 juli 2018 om 20:06

Mogen ze nog op vakantie? Een tijdsverschil van 4 uur is lachwekkend in een Europees toernooi en Keitat zit midden in de competitie. Slechte loting, slecht gespeeld, maar straks in de competitie moeten ze er staan. En wie weet komt het volgende week nog goed.

26 juli 2018 om 20:52

@edwin Vork

Wat heb je er aan als ze er straks in de competitie weer staan? Dat ze weer 3e kunnen worden zodat ze ook volgend seizoen in de 2e voorronde EL kunnen starten? Daar schiet je toch niet heel veel mee op? Juist een Europees programma is voor de spelers en fans zeer waardevol. Meer dan die serie wedstrijden in Venlo, Zwolle en Almelo.

Logisch als je de 2 beste voorhoedespelers voor de hoofdprijs laat gaan en niet direct investeert. Volgende ronde EL zal bijzonder moeilijk worden, maar voor de competitie kun je nog tijdig versterken. En de Eredivisie is over de hele linie zeker niet sterker dan de top drie van Kazachstan.

Het is gewoon hetzelfde liedje bij bijna alle Nederlandse clubs: de selectie niet op orde en totaal geen wedstrijdritme. Kijk, dat hebben die Oost-Europese clubs goed begrepen: tijdens de competitie heb je meer spelritme en wordt het gemakkelijker om Nederlandse clubs uit te schakelen. Ze moeten hier ook de competitie vervroegen: dat levert veel meer op in punten.....

26 juli 2018 om 20:21

Eindelijk iemand die iets logisch zegt

We zijn vaak terecht lyrisch over AZ omdat ze de Europa League wel serieus nemen. Dan is het nu wel tijd om ook hier AZ op de vingers te tikken voor een wanprestatie. Als je zo speelt, en überhaupt met een spits als Friday op komt draven in de El, dan neem je het ook niet serieus genoeg.

26 juli 2018 om 20:09

Dat Keirat is thuis al jaren ongeslagen, heeft aardige spelers in de ploeg en zit midden in de competitie. Gewoon de slechtst mogelijke loting. AZ is nog niet op volle sterkte en had vandaag een paar hele zwakke schakels. Friday en Hatzidiakos hebben op dit niveau niets te zoeken, dat is echt wanbeleid van de directie.

26 juli 2018 om 22:17

Waarom de slechtst mogelijk loting? Wie had je dan gewild Sevilla ,atalanta of Leipzig niet zeuren .

26 juli 2018 om 23:35

AZ was geplaatst pipo dus dat kon niet. Een goede club in een lopende competitie op 8 uur vliegen is geen prettige loting, zo simpel is dat.

En als ze volgende week 3-0 winnen danst iedereen weer de polonaise

26 juli 2018 om 20:37

@marrieaandebal

Eerste officiële wedstrijd, en AZ gaat in de competitie degradatie voetbal spelen (erg overdreven) als je de reacties leest. Ik zie dit thuis nog wel goed komen om heel eerlijk te zijn.

26 juli 2018 om 21:44

Precies, er is nog niets verloren ook al denken de meeste dat hier.
Thuis kunnen ze dit echt nog wel rechtzetten.

AZ speelde erg mat. De ploeg leek niet fit en werden in sprints eruit gelopen.
Anderhalve dag voorbereiding om aan het hoogte verschil en de ijle lucht te wennen lijkt mij te kort.
Andersom werkt het volgende week in het voordeel van Kairat omdat zij dan juist van die hoogte komen.

Volgende week zullen ze met 4-1 moeten winnen en dat is een loodzware opgave. Want Kairat gaat echt wel 1x scoren op de counter met die Eseola. Prima voetballer.

Waarom speelt een club uit een Aziatisch land, die circa 250 km van de Chinese grens gevestigd zit, mee in de Europa League?

26 juli 2018 om 20:46

Omdat Kazachstan bij de UEFA hoort

26 juli 2018 om 22:13

Joh. Dat is juist wat ik vreemd vind. Het is geen Sovjet-Unie meer dus waarom een Aziatisch land toelaten tot een Europese competitie.

Ja hoor, Az kan er niets meer van....er moeten spelers bij....blah blah.
Ze spelen hier gewoon tegen een team dat volop in competitie is, 2e staat en al 3 jaar ongeslagen is thuis.
Na zo'n lange reis etc...kan ik me deze uitslag voorstellen al had ik en iedereen natuurlijk anders gehoopt.
Volgende week zijn de meeste rollen omgedraaid en wil ik nog weleens zien of Kairat overeind blijft.
Zo ja....is het gewoon een goede counterploeg, zo'n team waar al menig Neerlands club onderuit tegen is gegaan in het recente verleden.
Zulke clubs liggen ons Nederland gewoon niet.

Ik geloof dat niemand van ons Kairat Almaty op wekelijkse basis heeft zien voetballen, maar dat ze thuis moeilijk te kloppen zijn, niet ruim 6000 km reis erop hebben zitten en midden in de competitie is duidelijk wel iets waar je rekening mee moet houden. Als je dan de namen van AZ ziet en ook nog eens leest dat Til en Midtstjo slecht spelen dan kun je wel voorstellen dat het een moeilijke opgave gaat worden. AZ mist zijn sterkhouders van vorig jaar en is nog niet compleet. Vooral jammer dat AZ geen uitgoal heeft gemaakt, zo wordt de terugwedstrijd nog behoorlijk lastig.

Absoluut een slechte prestatie, maar om AZ nu volledig af te kraken gaat veel te ver. Helemaal om AZ te verwijten dat AZ het europees laat afweten, terwijl AZ wel zo'n beetje het minste te verwijten valt van de Nederlandse clubs de laatste jaren. Ik ben nog vol vertrouwen dat AZ thuis kan winnen, maar of het dan genoeg zal zijn na deze prestatie waag ik te betwijfelen.

26 juli 2018 om 22:57

Heb je het gezien? Ik heb AZ jarenlang niet meer zo slecht zien spelen. Heb creativiteit, geen rust.. Ballen die over 2 meter nog mis gingen, ballen die van de voet afstuiteren.. Dit leek echt nergens op! Friday in de spits, de reservespits van degradant Sparta vorig seizoen.. AZ was vandaag echt niet zichzelf. AZ krijgt terecht veel lof, maar Huiberts heeft zich echt vergist in de opvolging van Weghorst. Daarnaast kan het centrum echt niet achterin. Vlaar en Hatzidiakos.. Te sloom, lamlendig en kunnen echt niet meer mee. Hoop overigens wel dat AZ in de return de zaken recht kan zetten, maar dan moet er wel wat gebeuren

26 juli 2018 om 23:47

@wazza

Ik heb niet alles gezien, wel stukken van de wedstrijd. Het was inderaad niet best, gerust zeer slecht te noemen. Maar kijk ook naar de namen die spelen, dan moet je toch ook zien dat Wuytens, Koopmeiners, Weghorst en Jahanbakhsh gemist worden. Als dan ook Til en Midtsjo zo slecht spelen valt er toch weinig eer te behalen?

Overigens is nooit gezegd dat Friday de opvolger van Weghorst zou worden, dat moet geloof ik Johnsen worden. En die Roemeen is er ook nog niet bij. In tegenstelling tot Ajax kan AZ niet zomaar even wat miljoenen uittrekken om alvast vooruit te lopen op het vertrek van belangrijke spelers. AZ zal ongetwijfeld sterker worden, en kan sowieso beter dan vandaag sommige spelers lieten zien. Of dat genoeg voor de volgende ronde zal zijn moet afwachten worden, het ziet er in ieder geval niet goed uit. Meest vervelende is het uitblijven van de treffer in de uitwedstrijd. Nederlandse clubs buiten de grenzen is meestal al een ander verhaal als thuis. Maar om thuis minimaal 2-0 te maken en eigenlijk met 3-0 of 4-1 te winnen is natuurlijk lastig.

Adzevedo komt in ieder geval met een analyse die getuigt van logisch nadenken.
Natuurlijk kan een meer gerenommeerd team het lastig krijgen tegen een minder team dat wel in competitie is.
Voorbeeld: Ajax - FC Nordsjaelland van amper een week geleden.
Naar het schijnt heeft AZ nog geen tegenmaatregel gevonden voor het verlies van haar twee aanvallers.
Dat is in die zin jammer dat het er nu op lijkt alsof AZ een minder goed seizoen zal gaan draaien dan het afgelopen seizoen.
Jammer , want Ik heb er met genoegen gezeten bij de wedstrijden tegen FC Groningen en Vitesse.

Een 2-0 valt opzich toch nog wel mee? Bedenk wel dat die ploeg uit Kazachstan de volgende x 6000 km moet reizen dus die gaan het ook zwaar krijgen. Een 3-0 is theoretisch nog best mogelijk als ze er vol op klappen

Waarom is iedereen verrast? Clubs uit Kazachstan doen het steeds beter en Nederland is al jaren geen schim meer van zichzelf.

Wat een genot om Arshavin op zijn 37ste nog zo makkelijk mee te zien draaien op dit niveau. Deze overwinning is hem van harte gegund, maar AZ was wel echt schrikbarend slecht. Toch moet AZ thuis ook zonder hun topscorers minimaal 2 goals kunnen maken.

Haha, die mensen die helemaal los gaan op AZ slaan echt helemaal nergens op. We hebben het over de ploeg in de afgelopen jaren 3 keer de kwartfinale haalden en een keer de halve finale. Ga lekker boos zijn op Zwolle, Groningen en Utrecht.

Daarnaast vind ik het gebrek aan inzicht hier soms stuitend. De reden dat AZ vorig jaar derde kon worden is exact omdat ze niet in Europa speelden voor het eerst in jaren. Voor zo'n jonge ploeg is dat gewoon veel te veel. Er wordt zoveel verwacht maar met zo'n lage begroting kun je niet alles verwachten. Van PSV en Ajax mag je dat wel. Van de laatste 3 keer dat AZ geen Europees voetbal speelde (in 14 jaar tijd) werden ze kampioen en twee keer derde. AZ is door het budget gewoon genoodzaakt met jonge spelers te spelen, is al jaren zo. En daar is dit soort wedstrijden het resultaat soms van. (dat, en Fred Friday).

26 juli 2018 om 22:25

Met dat eerste ben ik het volledig eens, maar die afgelopen jaren en 3 kwartfinales is natuurlijk een beetje spelen met het begrip ''afgelopen jaren'' Die kwartfinales waren in 2007, 2012 en 2014. Met een beetje goede wil tel je 2014 nog tot afgelopen jaren (die resultaten vervallen dit seizoen). De rest heeft al geen impact meer. Tuurlijk heeft AZ naar zijn mogelijkheden gespeeld, maar de tijd dat AZ bakken met punten binnen bracht zijn wel een beetje voorbij (wat overigens geen schande is aangezien het veelal bonuspunten waren).

Boos worden op Pec, Groningen of Utrecht (wat het vorig seizoen ook uitstekend deed) heeft maar weinig zin. Zelfs als ze falen moet de grootste hoeveelheid punten van de traditionele top drie komen. Als een van die drie ploegen (of alle 3 zelfs) het laten afweten is de impact vele malen groter. Tuurlijk, alle beetjes helpen. Het zou fijn zijn als de subtop zijn plicht doet (en het liefst zwakke tegestanders twee keer verslaat in plaats van alleen thuis). Maar realistisch gezien vliegen ze er vroeg of laat toch uit tegen clubs als Lazio, Lyon of Zenit. Dan helpt het meer als Ajax niet over Rosenborg struikelt of PSV de nummer 4 van Kroatie gewoon uitgeschakeld.

Als Huiberts niet snel met directe versterkingen komt ga ik maar het bonnetje van m'n seizoenskaart zoeken want dit is tegen het beschamende aan.

Niet vergeten dat een reis naar Kazachstan ook het een en ander met je doet. Hopelijk geldt dat ook voor die kazakken en valt er nog een en ander recht te breien in Alkmaar.

Erg zonde dat AZ verliest tegen een tegenstander uit Kazachstan, moet niet gekker worden.

Az heeft 2 goede aanvallers nodig anders komen ze in het rechter rijtje terecht

Hoop dat Feyenoord en PSV door kunnen stoten naar de groepsfases

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren