Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Club uit Moskou zwicht en annuleert contract voor zwarte speler na zes dagen

Laatste update:

Erving Botaka-Yoboma sloot zich zes dagen geleden aan bij Torpedo Moskou. De negentienjarige centrale verdediger kwam transfervrij over van Lokomotiv-Kazanka Moskou en tekende tot volgend jaar zomer. Zijn nieuwe club heeft bijna een week na zijn handtekening onder het contract de samenwerking alweer gestopt.

Fans van Torpedo Moskou waren namelijk furieus dat Botaka-Yoboma, een speler met een donkere huidskleur, het shirt van de club ging dragen. Elena Yelentseva, president van de club uit Moskou, heeft aangekondigd dat de verdediger niet voor de ploeg gaat spelen, nadat fans het aantrekken van de jongeling hevig bekritiseerden.

“Aangezien jij het acceptabel vindt om je in ons huis te betreden en aan te sluiten bij onze familie zonder respect voor de regels en tradities, maken wij gebruik van onze rechten. We gaan zien wie het sterkst uit de strijd komt”, liet een fan online weten. “Zwart mag wellicht de kleur van de club zijn, maar we willen alleen witten in onze gelederen”, zo stelde een andere supporter.

De aversie van de fans tegen Botaka-Yoboma, geboren in Pushkino en in het bezit van de Russische nationaliteit, wordt verder aangewakkerd door het feit dat de verdediger eerder uitkwam voor het tweede van rivaal Lokomotiv Moskou. Opvallend detail is dat Botaka-Yoboma een jeugdproduct is van Torpedo Moskou en tweeënhalf jaar in de jeugdopleiding heeft geacteerd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Only in Russia...ook ongelofelijk zwak van de club. Maar die speler zal ongetwijfeld ergens anders beter af zijn.

20 juli 2018 om 09:50

Only in Russia? Gebeurt ook gewoon in de VS en Europese landen hoor.

20 juli 2018 om 10:35

Niet dat de club er ook voor zwicht.

20 juli 2018 om 13:32

Ooit van Colin Kaepernick gehoord, die komt nergens meer aan de bak in de VS. Geïnstitutionaliseerd racisme heet dat. Sluimert overal, daar in rusland is het in ieder geval nog out in the open

20 juli 2018 om 14:04

Colin Kaepernick is toch een totaal ander verhaal? Dat komt door de controverse die hij zelf is begonnen. Niet omdat hij zwart is. Als clubs in de NFL zwarte spelers zouden weren, zouden ze een gigantisch probleem hebben.

20 juli 2018 om 09:50

Bedoel je de vorm van racisme of dat er een club zwicht voor de eisen van de fans?

20 juli 2018 om 09:52

Niet alleen in Russia (Israël ook b.v.) maar inderdaad ongelooflijk zwak. Wel beter voor die speler, zou daar geen leven hebben.

20 juli 2018 om 09:59

Gebeurt nu toevallig in Rusland, maar dergelijke acties van supporters komt overal voor helaas. Echter is het bijzonder dat er wordt toegegeven aan dit achterlijk gedrag. Hoop dat de speler een club vindt waar hij wel wordt beoordeeld op zijn kwaliteiten en niet zijn afkomst. Pannekoeken!!!

20 juli 2018 om 10:00

Ook in Nederland worden spelers racistisch bejegend. Weliswaar (waarschijnlijk) niet op de manier waarop het daar in Rusland plaatsvindt, maar hier in Nederland (om een voorbeeld te noemen) kan men er ook wat van. Racisme is en blijft fout, dus laten we (bagatelliserende) teksten als 'only in Russia' achterwege laten.

20 juli 2018 om 10:11

Je zegt “om een voorbeeld te noemen” over rascistische gebeurtenissen in het Nederlandse voetbal. Maar noemt vervolgens geen voorbeeld?

20 juli 2018 om 10:17

Vitesse supporters richting Onana en VVV supporters richting donkere spelers van Psv...

20 juli 2018 om 10:27

Google jozy altidore en fc den bosch. Was een schandalige vertoning van de fans. Ook in Nederland.

20 juli 2018 om 10:41

Apocalyps, het klopt dat er in Nederland ook het een en ander plaats vind. Dat is niet goed en gelukkig keuren we dat ook af. Echter in Rusland vind men het veel normaler.

Overigens snap ik niet wat je bedoeld over spelletjes die ik speel? Jij gaf geen voorbeeld bij je reactie terwijl je juist zei “om een voorbeeld te noemen”

20 juli 2018 om 10:43

De foto van Oranje spelers op facebook in 2014? Met Memphis, Wijnaldum en Fer, als ik het me goed herriner waren dat “apen” die er niks van konden en naast hun schoenen liepen.

20 juli 2018 om 10:44

Apocalyps

Dat klopt, racisme komt natuurlijk niet alleen maar in Rusland voor. Ook hier in Nederland bestaat racisme. Steker, zelfs onze eigen minister van Buitenlandse Zaken (of all people) gaat openlijk een pleidooi houden dat xenofobie iets pramatisch is.

Maar waar je een denkfout maakt is dat dit niet gaat over racisme versus, bijvoorbeeld, spelers van de tegenstander. Dit gaat over fans die een speler van hun eigen club het recht ontzeggen om hun shirt te dragen 'omdat hij zwart is' en 'wij alleen witten willen'. Dat is wel eventjes een slag erger, vind ik.

Eerder zagen we dit soort idiotie bij clubs als Lazio, waar donkere spelers van de eigen club werden beledigd en bedreigd (zelfs Aron Winter kreeg het aan de stok met de Lazio aanhang omdat men dacht dat hij, vanwege zijn voornaam, Joods was). Maar zo openlijk zoals deze fans nu deze speler bejegenen en, nog veel ernstiger, het bestuur dat ook nog de oren laat hangen naar dit soort elementen, dat vind ik echt ongehoord!

20 juli 2018 om 10:44

Feyenoord - gervinho

20 juli 2018 om 10:51

Hveenbayern,

Ik haalde Nederland als land als voorbeeld aan. Het was niet mijn intentie om concreet voorbeelden op te noemen waaruit blijkt dat supporters hun eigen of spelers van de tegenstanders racistisch bejegenen. Ik ging er, kennelijk onterecht, vanuit dat je mij hierin begreep.

20 juli 2018 om 11:01

@ The Saints,

We weten dat het voorkomt dat supporters apengeluiden maken of bananen gooien naar donkere spelers. Echter vind ik het aanhalen van Gervinho in dezen niet een sterk voorbeeld. Het was een soort opblaasballon die, naar mijn mening, per toeval in de buurt van een bewegende Gervinho terechtkwam.

Zou hij ergens stilstaan bij een cornervlag en als men dan een of meerdere bananen had gegooid, dan zou het voor mij zo klaar als een klontje zijn geweest, maar een opblaasbanaan kun je, voor zover ik dit denk te weten, niet zodanig sturen.

20 juli 2018 om 11:05

@ Constant Kante,

'maar waar je een denkfout maakt is dat dit niet gaat over racisme versus, bijvoorbeeld, spelers van de tegenstander. Dit gaat over fans die een speler van hun eigen club het recht ontzeggen om hun shirt te dragen 'omdat hij zwart is' en 'wij alleen witten willen'. Dat is wel eventjes een slag erger, vind ik.'

Ik maakte naar mijn mening nergens een denkfout. Het besef bestaat dat de gebeurtenissen niet 1 op 1 zijn, maar aan het einde van de streep blijft de daad en achterliggende gedachtegoed racistisch. Dat is waar het bij mij om draait... Maar ik snap je punt.

20 juli 2018 om 11:32

ik zal wel weer worden gebanned vanwege het delen van een link, maar ook in Nederland zijn we niet vies van racisme richting eigen spelers.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/reacties-op-f...

jezus, wat een randdebielen daar. Hopelijk vind deze jongen snel een andere club in een ander land.

20 juli 2018 om 10:08

Inderdaad, hier kan mijn verstand niet bij, maar dat zal wel aan mij liggen dan. Die jongen heeft de Russische nationaliteit, hoe moet die zich nu wel niet voelen. Bah bah bah.

Wat een triest land is het toch ook.

20 juli 2018 om 10:12

Een heel land over 1 kam scheren is ook niet superslim...

20 juli 2018 om 10:17

In Rusland hebben ze ook anti-homowetgeving. Prima om een heel land over een kam te scheren. Natuurlijk zullen er vast redelijke mensen wonen, maar die zijn niet in de meerderheid

20 juli 2018 om 12:28

Durf je Turkije en Marokko ook triest te noemen dan? Of mag je dat alleen over Rusland zeggen? In Rusland is wel geteld één bepaalde wet die , als je je daarover inleest, heel erg mee valt met wat de media je probeert te vertellen. In Marokko is het illegaal om Homosexueel te zijn. In Rusland is het helemaal niet ilegaal. Lekker blijven luisteren naar de NOS en je vooral niet verdiepen.

20 juli 2018 om 17:16

Rusland is ook een democratie, toch?

Zwakzinnig gedrag, natuurlijk Rusland loopt wat achter in dit gedachtegoed, maar hier zou de Russische bond toch ook iets van moeten vinden? Natuurlijk je kunt een club niet zo maar beboeten omdat zij een contract verbreken, maar een duidelijk statement is wel het minste lijkt me...

20 juli 2018 om 10:19

Als Poetin ballen zou hebben moet hij met een duidelijke statement komen hier faliekant tegen te zijn en het niet te tolereren in zijn land. FIFA ook overigens aangezien hun nu beste vriendjes zijn met Poetin

20 juli 2018 om 10:28

Hij was idd nogal trots op het georganiseerde wk, dat zonder wanklank was verlopen. Maar t toernooi is nog geen week voorbij en dan komt zoiets als dit in het nieuws, wat zou het een ultiem statement zijn van hem om hier nou ook iets van te vinden.

20 juli 2018 om 10:31

Ik heb niet het idee dat gelijkheid en mensenrechten prioriteit nummer 1 is voor Poetin.

Wauw, gewoon wauw. Middeleeuws.
'maar verder is het racisme in Rusland niet erger dan in de rest van de wereld', heb ik hier iemand (vrij vertaald) weleens horen zeggen.

20 juli 2018 om 09:56

Racisme is racisme. We hoeven er geen dick measure contest van te maken.
Het is op een heleboel plekken in de wereld, dus o.a. ook in Nederland, raak alleen uit het zich op verschillende manieren. Bottomline; het is en blijft verwerpelijk.

Op een bepaalde manier moet hij 'blij' zijn met dit soort openlijke uitingen. Hij weet precies waarmee hij te schaften heeft en waar hij al dan niet z'n kop moet laten zien.

20 juli 2018 om 10:10

Nee, die meetlat hoeven we er niet bij te pakken. Het valt me alleen op dat hier door zgn. insiders weleens wordt gezegd dat het in Rusland niet erger is dan elders en racisme hiermee nogal eens gebagatelliseerd wordt. Juist dat bagatelliserende gaat het me om.

20 juli 2018 om 10:15

Dus laten we maar doen alsof het alleen maar in Rusland gebeurt, wil je zeggen? Het was ze namelijk vooral te doen dat die speler naar hun rivaal Lokomotiv is gegaan en nu op hangende pootjes terugkwam. Ook een erg zwak gedrag als je het mij vraagt.

20 juli 2018 om 10:20

Ah kijk, daar is-ie.
Nee, ik zeg nergens dat het alleen in Rusland bestaat, ik praat geen Chinees voor zover ik weet.
Maar blijf ontkennen dat Rusland een groot probleem heeft met racisme, er wordt wel meer ontkend vanuit Rusland..

20 juli 2018 om 10:31

Blijf jij maar lekker wijzen naar de problemen in Rusland. Er wordt wel meer gewezen naar Rusland vanuit het westen..

20 juli 2018 om 10:52

Koni

"het was ze namelijk vooral te doen dat die speler naar hun rivaal Lokomotiv is gegaan en nu op hangende pootjes terugkwam. "

Aha. Dus die fan bedoelde eigenlijk iets heel anders toen hij zei:
"zwart mag wellicht de kleur van de club zijn, maar we willen alleen witten in onze gelederen"?? Hij bedoelde eigenlijk, 'jij bent weggegaan naar de rivaal en nu met hangende pootjes terug zeker? Nooit!'

Weet je wat het ergste is, ik ben nog geneigd je te geloven ook. Dat er best veel mensen zijn wier wrevel inderdaad vooral in de overstap naar de rivaal is gelegen. Maar ik heb niet de indruk dat die mensen het discours bepalen. Dat doen de mensen die over witte mensen inzwarte shirts beginnen. En daarin is Rusland niet uniek nee. Maar wel wat betreft de houding van de clubleiding. Dat zijn een stel laffe laarzen, die niet hard genoeg te schande gemaakt kunnen worden. En daar horen echt geen manteltjes der liefde bij.

20 juli 2018 om 11:03

Constant kante

Deze jongen heeft al eens eerder gespeeld voor Torpedo, dus als het om huidskleur te doen was hadden ze hem toen ook al weggejaagd, lijkt me.

Klopt, je moet altijd afstand doen van zulk wangedrag, maar aan de andere kant is dit ook niet bepaald een veilige situatie, voor zowel de speler als het bestuur.

20 juli 2018 om 11:11

@koni,

'deze jongen heeft al eens eerder gespeeld voor Torpedo, dus als het om huidskleur te doen was hadden ze hem toen ook al weggejaagd, lijkt me.'

' “zwart mag wellicht de kleur van de club zijn, maar we willen alleen witten in onze gelederen”, zo stelde een andere supporter.' '

Deze citaat lijkt mij toch vrij evident van hetgeen zich heeft afgespeeld...
Kennelijk zit z'n huidskleur toch zodanig in de weg, want anders hadden ze hem ook met open armen terug kunnen ontvangen...

Buiten dat ben ik het met je eens dat racisme in Rusland weleens wordt aangegrepen om de problemen in elders, bijvoorbeeld Nederland, te mitigeren.

20 juli 2018 om 11:24

Ik denk niet dat een speler die overstapt naar de rivaal ooit met open armen is ontvangen.

20 juli 2018 om 11:55

Wat is dan de meerwaarde om de huidskleur van een speler erin te betrekken?

Je kan zijn switch beschouwen als Ajax jeugd - Feyenoord 1 - Ajax 1, toch?

'we willen je niet terug hebben, omdat je zwart bent.'

Dat is toch waar het op neerkomt?

20 juli 2018 om 12:22

Dat zal waarschijnlijk met hun clubkleuren te maken hebben, althans dat hoop ik voor de supporters. Dat ze alleen "echte" Torpedo-spelers willen en geen "overlopers" zeg maar. Maar het kan ook gewoon uitschelden zijn. Neemt echter niet weg dat dit ook bij een blanke persoon kan gebeuren als ze terugkeren via hun rivaal.

Die switch zou je eigenlijk om moeten draaien.

Overigens is door zijn zaakwaarnemer ook al gezegd dat racisme niets met deze situatie te maken heeft.

20 juli 2018 om 13:19

Koni078,

"dat zal waarschijnlijk met hun clubkleuren te maken hebben, althans dat hoop ik voor de supporters."

“zwart mag wellicht de kleur van de club zijn, maar we willen alleen witten in onze gelederen”, zo stelde een andere supporter."

Ik begrijp dat je op bepaalde moment moe wordt van de schijnheiligheid en hypocrisie als het op racisme in Rusland terechtkomt, maar dit is panklare taal.

20 juli 2018 om 13:30

Voor dat taalgebruik verwacht ik dan ook binnenkort een boete van de Russische bond, wat het Torpedo-bestuur op hun supporters zouden moeten aankaarten. Maar nogmaals vind ik het ook niet correct om een speler puur om het sentimentele aspect weg te sturen.

20 juli 2018 om 16:00

Koni078
Gek inderdaad dat er voor de Mh17 kwestie naar Rusland gewezen wordt, die zijn vast onschuldig toch? Doel je daarop?
Naar landen als Liechtenstein wordt niet snel gewezen, die hebben nl. niets op hun kerfstok.

20 juli 2018 om 16:31

Jij maakt er nu een MH17 zaak van terwijl het eerst nog over racismeproblemen ging...

Gelijk heel die rascistische bende daar opdoeken.

Maakt maar weer duidelijk dat Rusland gewoon een ontwikkelingsland is wat nog een lange weg te gaan heeft richting beschaving. Schandalig dit.

20 juli 2018 om 10:02

Rusland heeft wat dat betrefd inderdaad een lange weg te gaan. Alleen Nederlanders kunnen er zelf soms ook nog wat van hoof, terwijl we hier allemaal naast elkaar leven en beter zouden moeten weten. Foto met Memphis, Wijnaldum etc vergeten? Gelukkig word er in Nederland er wel een dingetje van gemaakt en zie je het overal voorbij komen... Maar toch minstens even absurd.

20 juli 2018 om 11:09

Het feit dat er hier een dingetje van gemaakt werd geeft aan dat wij dus een stap verder zijn dan Rusland op dat gebied. Ik zou het 'maar zij dan-argument' hier even achterwege laten en het keihard veroordelen, zoals we in Nederland ook deden.

20 juli 2018 om 11:17

@ Yeisoonnn,

'gelukkig word er in Nederland er wel een dingetje van gemaakt en zie je het overal voorbij komen'

Er wordt inderdaad een dingetje van gemaakt. Er moet een Ding van worden gemaakt.
Er wordt mijns inziens nog te weinig aan gedaan. Zo lang er niet kei-harde maatregelen worden getroffen voelt men zich te vrij om bepaalde zaken te kunnen maken. Want tja, wat doet een klein tikje op de vingers nou precies? Een vinger of pols eraf is een stuk minder aantrekkelijk (metaforisch gezien, voordat bepaalde per se over mijn voorbeeld willen struikelen...).

20 juli 2018 om 11:51

In Rusland wordt dit hier ook schande van gesproken. Torpedo is na mijn weet ook een van de meest racistische clubs van Rusland, dus we moeten ook niet doen alsof dit de standaard is. Uiteraard is het verder heel zwak van het bestuur van de club, want op deze manier geef je die idioten nog hun zin ook.

20 juli 2018 om 21:36

@Samcro Hoezo? Ik reageer simpel op het feit dat iemand Rusland een ontwikkelingsland noemt die nog een lange weg te gaan heeft richting beschaving. Dat hele generaliseren sta ik niet voor en daarom ontkracht ik dat gelijk. Denk je dat ik het zelf niet veroordeel? In Nederland veroordeeld de ene groep het ja, en de andere zijn het er gloeiend mee eens. Hetzelfde geld waarschijnlijk onder Russen. Maar om zulke dingen te zeggen en te doen alsof wij zoveeeeel beter zijn is gewoon onzin, dat zijn we niet. Het feit dat in zo’n ontwikkeld land nog steeds racisme voor komt, zelfs van een politicus, doet mij toch echt afvragen, hoezo zijn wij een stap verder? Ook heb ik Quincy Promes welleens horen zeggen nooit racisme ervaart te hebben in Rusland.

Toch wel apart dat ze een eigen (voormalig) jeugdproduct niet in dienst willen. Vraag me ook af of de club is gezwicht in belang van haarzelf of in belang van de speler.

Laten we echter niet doen alsof het racisme (oh en voor de mensen die direct over racisme vallen: ik heb het over racisme richting allerlei kleuren en afkomst) daar zoveel erger is dan in andere landen. Wellicht dat het daar wel meer tot uiting komt wat tevens breder in de media terecht komt.

Wat een bende marginalen. Voor hun is de kleur van spelers duidelijk belangrijker dan het succes van de club.

deze traditie zou verboden moeten zijn. echt niet meer van deze tijd. zeer triest. deze club gaat niet ver komen in de toekomst met dit soort rare fratsen

Als de Fifa hier geen reactie op geeft moeten ze ook niet schijnheilig de spelers voor een belangrijke wedsrtrijd achter een spandoek zetten waarop staat No against racism. Een aanfluiting als hier geen sanctie komt.

Dit verbaast mij wel. Ik heb tijdens het WK een inkijkje in Rusland mogen zien en dat is echt een voorbeeldig land. Een inspiratie voor allen.

20 juli 2018 om 10:33

Hoezo verbaast jou dit? Jij hebt gezien precies wat Rusland de mensen heeft willen laten zien. Voor de start van de WK speelde Rusland tegen Frankrijk een oefenwedstrijd. Na de wedstrijd kreeg de Russische bond een boete voor... racistische uitlatingen van de fans...

Momenteel kun je Rusland niet met de Westerse ethiek vergelijken. Qua rechten voor ‘anders-dan-zijzelf-zijn’ lopen ze wat ‘achter’. Alleen in plaats van straffen en vervloeken zie ik het wat meer pragmatischer. Die jongen moet in Hongarije, Polen, Nederland of een ander land gaan spelen en in de komende 10 jaar 9 keer de winnende maken in een knock-out duel.
Wraak kan zoooo subtiel en zo zoet zijn he.
Als Torpedo Moskou maar toegang wilt tot 20% van de wereldwijde talentenpoel, dan is dat hun keuze.

Triest, heel erg triest. Ik hoop dat hy hoogstpersoonlijk Torpedo een keer de genadeklap kan geven. Hij verdient een betere club, maar elke club lijkt nu wel beter dan Torpedo. Racisme is echt laag

De Uefa / Fifa met al hun 'say no to racism' en 'respect' campagnes moet deze club opdoeken. Een club waar het management wordt beinvloed door de racisitsche achterban moet genadeloos gestraft worden. Alleen zo kunnen de bonden een voorbeeld stellen en laten zien dat hun campagnes meer dan slechts een PR-stunt zijn. Ik vrees echter dat deze club er zeer goedkoop vanaf gaat komen en de bonden het lekker laten gebeuren.

Een club die bestuurd wordt door de fans zal niets kunnen bereiken, hopelijk stapt die naar de FIFA Ofzo voor een fixe schade vergoeding

Ik word er gewoon misselijk van. Ongelofelijk en nog luisteren naar de fans ook nog. Heb te doen met die jongen. Hopelijk vindt hij een mooie club.

Ik hoop dat de speler een hele dikke vette bonus krijgt. Echt schandalig dat dit mogelijk is.
En de politiek hoor je hier dan ook niet over.
De Fifa hoor je hier ook niet over. En over een week is iedereen dit al weer "vergeten".
Ik vind dat dit soort berichten en acties nog lang mogen worden herinnerd. En dat er dan passende acties komen.
Hoe mooi zou het zijn als door dit soort dingen een club in een slecht daglicht komt dat alle sponsors zeggen, bekijk het maar.
Echt ik kan hier zo kwaad en verontwaardigd over zijn.
Dat er mensen zijn die zo klein van geest zijn en zich meer voelen dan een ander om de kleur (of welk ander onderwerp dan ook)

Zwak van het Torpedo bestuur dat ze alsnog toegeven aan het achterlijke gedrag van hun supporters. Of het nou om de overstap naar hun rivaal of de huidskleur te doen is, moet je nooit toegeven aan het gedrag van supporters.

20 juli 2018 om 10:54

Misschien nemen ze de speler hiermee wel in bescherming. Er is best kans op agressie richting deze speler en hij zal elke wedstrijd uitgescholden worden door het publiek.

20 juli 2018 om 12:58

Dat is ook zo. Dat risico loop je altijd als je bij de grote rivaal hebt gespeeld, maar dan zou Vermeer ook nooit een wedstrijd in De Kuip hebben gespeeld. Als bestuur zou je ten alle tijden achter je product moeten staan.

Club s schorsen

Boete laten betalen
Hopelijk moeten ze zn hele contract afkopen

Nou ja wie wil voor deze club spelen Getver

En het verdoezelende laken dat WK heet verdwijnt en gelijk komen de pijnlijkheden van dat land weer boven drijven.
Ongelofelijk dat dit gewoon kan zonder dat de Russische bond ingrijpt

Triest van alle partijen die hier akkoord aan geven. Ik hoop dat deze idioten tot de generatie voor ons behoren, want ooit moet dit gewoon stoppen.

Z'n club / bestuur moet gestraft worden om toe te geven aan dergelijke vormen van intimidatie.
Zeker als je dan bedenkt dat die jongen een aantal jaar terug nog in hun eigen jeugd heeft gespeeld !

Maar goed ook van de supporters super zwakzinnig gedrag !

Hier moet een regering tegen optreden, discriminatie is bij wet verboden namelijk. En anders de VN, die konden zich tenslotte ook druk maken over de zwarte Piet discussie.

Ik word hier eerlijk gezegd best wel stil van, dat dit anno 2018 waar dan ook ter wereld kan gebeuren...

Gatverdamme gewoon, primitieve kutgedrag. Dat de club er ook nog in meegaat jezus.

Daarom moest ik om de uitspraken van Infantino zo hard om lachen. Racisme is er nog in Rusland

Triest dat dit anno 2018 nog mogelijk is! Tuurlijk kan je altijd het argument gebruiken dat het hier om een aantal individuen gaat. Maar dit soort incidenten blijven het bloed onder nagels halen.
Helaas is het bewezen dat er in vele landen nog haat gaat naar mensen met een donkere huidskleur Argentinië, Italië, Spanje, Rusland.. etc het komt altijd wel een keer boven water drijven. Maar puntje bij paaltje doen de clubs zelfs niks aan het gedrag van hun supporter laat staan de voetbal federaties. Die met die soort gevallen duidelijk een statement kunnen maken naar de rest.

Bedrijven die trainingskampen regelen en hotels hebben niet altijd te kiezen Maar zou vanuit Torpedo Moskou een verzoek komen dan zou ik die pertinent weigeren. En er meteen bij vertellen waarom.

Een speler ontslaan om zijn huidskleur, gekker moet het niet worden. Kan de FIFA e.d. hier niet iets mee qua schorsing?

Sorry, maar velen gaan rusland nu wegzetten als een achterlijk land. Maar wat de russen doen en hoe zij hiermee omgaan heb ik meer respect voor dan menig ander westerse landen. Zoals usa en ander west europees land. Waar dit ook veel voorkomt, maar onder het mom van het hoort niet meer in deze tijd, wordt t allemaal maar sneaky gedaan. Zwaar hypocriet. In amerika waar afro americans leiden. In frankrijk waar ze duidelijk aversie hebben jegens de moslims. Maar ze doen voorkomen alsof zij de meest superior zijn.
Nee, geef mij maar rusland. Je weet waar je aan toe bent. Niks schijnheilig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren