Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax met B-keus onderuit in laatste test voor cruciale CL-voorronde

Laatste update:

Ajax blijft wachten op een overwinning op een profclub in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Met hoofdzakelijk de B-keus ging het elftal van Erik ten Hag donderdag onderuit op bezoek bij de Engelse derdeklasser Walsall FC: 2-0. Het was voor Ajax de laatste oefenwedstrijd voorafgaand aan het duel met Sturm Graz in de tweede voorronde van de Champions League.

In het duel met Wolverhampton speelde voornamelijk de A-keus van Ajax; tegen Walsall kwamen veel reserves in actie. Ook was er plek voor spelers als Siem de Jong, Kasper Dolberg en zomeraanwinst Zakaria Labyad. Ajax leek nog goed te beginnen en combineerde makkelijk. In de negende minuut legde De Jong aan voor een vrije trap, die snoeihard tegen de lat zeilde. Daarna testte de zestienjarige Ryan Gravenberch de reflexen van doelman Liam Roberts na samenspel met Labyad.

Walsall liet zich echter niet onbetuigd. Zeli Ismail liet een goede kans onbenut, voordat het alsnog 1-0 werd door toedoen van Andy Cook. De aanvaller kon na 27 minuten binnenkoppen tussen Luis Manuel Orejuela en Perr Schuurs. Ajax zocht naar de gelijkmaker, maar kende geen succes in de eerste helft. Gravenberch was met enkele fraaie actief een lichtpunt, terwijl ook Labyad voor gevaar zorgde.

In het tweede bedrijf kreeg Dennis Johnsen een aardige mogelijkheid na een uitgespeelde aanval. Hij koos voor een schot met de buitenkant van de voet, maar dat miste kracht. Aan de overzijde pareerde Kostas Lamprou een afstandsschot Jordan Sangha. Het lukte Walsall twintig minuten voor tijd alsnog om op 2-0 te komen: na een lange bal en zwak defensief werk van Ajax schoot Cook zijn tweede treffer binnen. Jurgen Ekkelenkamp was nog het dichtst bij de aansluitingstreffer, nadat hij knap zijn man uitkapte en op de lat vuurde.

Is Ajax al klaar voor het duel met Sturm Graz van volgende week woensdag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Soms vraag ik me weleens af of clubs niet gewoon zouden moeten stoppen met filosofiën over "de eigen speelstijl en fris aanvallend voetbal".

Wat ik bij Ajax de laatste jaren (en ook vandaag weer) zie is eindeloos veel gebrei en eindeloos overspelen om tot een kans te komen. Ik weet dat dit potje niet de beste indicatie was, de wedstrijd eerder op de dag echter wel want toen speelden veel basisspelers.

Het voordeel van veel balbezit is uiteraard dat de tegenstander minder kans heeft om een goal te maken. Het nadeel is dat als het niet goed wordt uitgevoerd of je er de juiste spelers niet voor hebt, het al snel stroperig wordt. Een speler zoals Labyad moet naar binnen dribbelen en op doel schieten, die is niet geschikt om eindeloos dat balletje rond te tikken.

In de tijd van Martin Jol weet ik nog dat Ajax enorm veel goals maakte maar dat totaal niet op de Ajax-manier deed. Gewoon die bal naar voren peren en daar Suarez de goals laten maken (met een goed aansluitende tweede spits in de vorm van Siem de Jong of Pantelic) was eigenlijk de tactiek. En dat werkte perfect.

Moet een trainer niet veel meer kijken naar de type spelers die hij tot zijn beschikking heeft in plaats van altijd maar weer op zoek te gaan naar "verzorgd voetbal"?

19 juli 2018 om 22:42

Dit leek niet op het ajax voetbal, dat is veel sneller en verrassender. Ik denk dat aanval de beste verdediging is, maar je moet ook wel gevaarlijk zijn.

19 juli 2018 om 22:46

Welk Ajax speelde er de laatste 20 jaar wel echt Ajax-voetbal dan? De succesvolle campagne van Bosz werd met name tegen Lyon ook vooral bereikt door omschakelingsvoetbal. Absoluut geen schande overigens, ik houd ervan.

19 juli 2018 om 22:51

Onder Frank en Keizer ook wel bij vlagen, alleen dat wordt vaak gebagatelliseerd tot tikie breed voetbal.

19 juli 2018 om 22:52

Omschakelingsvoetbal zou ik het niet noemen. Ajax speelde aanvallend maar dat deed Lyon na de achterstand ook, waardoor de ruimtes achterin bij Lyon enorm groot werden.

19 juli 2018 om 22:55

Onder Frank speelde Ajax juist ultiem tikkie breed voetbal. Ik kan me heel veel wedstrijden herinneren waarbij er maximaal 1 kans per wedstrijd gecreëerd werd.

20 juli 2018 om 00:22

Onder Frank verdedigde het elftal wel stukken beter, plus dat zeker de eerste 3 jaar weinig sprake was van tikkie breed.

Dat veranderde voor een groot gedeelte toen de kwaliteit werd verkocht en de vervanging bestond uit goedkope aanwinsten en spelers die uit de jeugdelftallen moesten doorstromen. Dat ging uiteindelijk zover dat er een elftal stond met Cillessen, Boilesen, Van Rhijn, Veltman, Moisander, Andersen, Serero, Klaassen, Fischer, Sigthorsson, Kishna. Met spelers als Van der Hoorn, Duarte en Hoesen als back-up.

Het opbouwen wilt nogal eens helpen als je begint bij een Vertonghen en een Alderweireld, net zoals spelers als Eriksen het spel konden versnellen en de bal kwijt kon bij mede spelers die hem begrepen (siem de Jong, Schone en Anita bijv).

19 juli 2018 om 23:02

Ten Hah speelt totaal geen Ajax voetbal, is een ontzettende pragmatist.

19 juli 2018 om 23:57

Overdrijven is een kunst. Ik vond deze wedstrijd bv veel beter dan de wedstrijd van vanmiddag (als team dan he). Zeker de tweede helft zag ik aanvallen die een beter lot verdiende dan ze kregen. Steekballen de 16 in die dan weer niet lekker werden meegenomen, voorzetten van de zijkant, waarbij de bezetting voor de goal waardeloos was, en natuurlijk alles in een tempo te laag. Maar des al niet te min zag ik wel mogelijkheden en kansen, tegen een elftal dat vrij defensief speelde. Klopte nog steeds van alles niet, maar het was niet tikkie breed, tikkie terug te noemen. Er gebeurde dingen in en rond om de 16 van de tegenstander. Verdedigend was het beneden alle peil. Elke lange bal was gevaarlijk. Bakker viel nog wel een paar keer positief op. Labyad laat in iedergeval niet zien waarom Ajax 7 miljoen voor hem betaald heeft. Bij zo’n jong elftal, mag je verwachten dat hij ze bij de hand neemt en dat was absoluut niet het geval. Laten we voorop stellen dat het tempo echt hoger moet, dan komen de ruimtes vanzelf.

Je zou toch onderhand verwachten dat deze trainer zijn team toch zo kan motiveren dat ze een keer winnen, want met zo'n start houd ik mijn hart vast volgende week...

19 juli 2018 om 22:42

Tja. Als Ajax supporter kan je inderdaad alleen maar hopen dat zoveel mogelijk spelers van de eerste 11 fit zijn en kunnen spelen. Dit was gewoon niet best. Niet gek als er een C selectie speelt, maar dan nog. Ook andere wedstrijden waren nooit een hele wedstrijd goed.

Als Ajax supporter haal ik hoop uit de voorbereiding van Bosz, waar het ook enorm slecht liep, en vorig jaar toen Ajax er duidelijk wel stond tegen Nice. Dat het daarna mis ging, tja..

Op naar Sturm! Ben benieuwd hoe de sfeer in het stadion zal zijn.

19 juli 2018 om 23:04

Praat het maar weer goed met je C-selectie.
Dit was gewoon jong Ajax aangevuld met 3 potentiële eerste spelers.
Dit soort wedstrijden moet je eigenlijk makkelijk winnen.

19 juli 2018 om 23:45

Ik hoor dit wel vaker. “Onder Bosz draaiden we een slechte voorbereiding, maar daarna kwam het goedâ€. Maar onder Bosz miste Ajax ook de CL door de voorrondes te verliezen. Dus erg bemoedigend is dit niet.

19 juli 2018 om 23:49

Ik praat helemaal niks goed Tinus, ik zeg vervolgens nog "maar dan nog. Ook andere wedstrijden waren nooit een hele wedstrijd goed". Terug komend daarop, in feite is het toch ook gewoon een C-selectie met wat B (reserve) spelers? Op Dolberg na wellicht allemaal die of banken (de reserves) of die Jong Ajax gaan spelen (c). Neemt niet weg dat je gelijk hebt, dat je dit soort wedstrijden hoort te winnen.

20 juli 2018 om 07:07

Dan is het nog steeds niet best dat je verliest van een derde divisie club uit Engeland die elk jaar onderaan bungelt.

20 juli 2018 om 10:22

Sander

Het maakt geen ene moer uit, al verliest Ajax van een vijfdeklasser.

Dit is de oefencampagne. Dit dient alleen voor ritme, fit worden en wat patronen en stilstaande momenten. En om heel veel spelers aan het werk te zien. Punten kunnen niet worden behaald, noch prijzen. Draai het om. Stel dat Ajax iedereen had weggeblazen in deze campagne. En dan? Wat dan? Zou je dan nu in je luie stoel zitten en denken: Sturm Graz kan beter niet op komen dagen, anders wordt het twee keer 7-0?

Kom op nou, dit gaat over teams die geen enkele relatie hebben met de basisformatie die Ten Hag gaat opstellen, noch met de elf die Graz gaan bestrijden. Dit gaat over Gravenberch, Bijleveld, Eiting en Orajuela. Die ga je echt niet in de basis zien straks, dus no worries!

20 juli 2018 om 12:35

Jong Ajax en onder 19. Moeten misschien winnen maar denk dat de focus wat meer op aankomende woensdag lag. En wat jij ervan vindt is eigenlijk totaal niet interessant.

Geen enkele oefenwedstrijd tegen een profclub winnend afgesloten. Eigenlijk hoort het schaamrood op de kaken te staan.

Laten we maar vasthouden aan het feit dat Bosz ook bijna al zijn oefenwedstrijden verliezend afsloot. Op naar Sturm Graz!!

19 juli 2018 om 22:34

Zegt niks. De beste spelen nog niet eens

19 juli 2018 om 22:53

Frenkie en Donny halffit, evenals Dolberg volgens mij. Spelers als Ziyech, Tagliafico, Schone later aangesloten door WK. Blind net pas binnen, Tadic nog op vakantie.. Er is gelukkig nog veel progressie te boeken..

20 juli 2018 om 00:16

Ja maar die tijd is er niet. Ajax heeft 0x gewonnen en 0x gespeeld met de elf die woensdag spelen. Io wil graag positief denken. Maar feit dat spelers er zijn, maakt het nog niet tot een goed functionerend elftal

19 juli 2018 om 22:53

"laten we maar vasthouden aan het feit dat Bosz ook bijna al zijn oefenwedstrijden verliezend afsloot."

Even vergeten dat Ajax het na die slechte oefenwedstrijden nog een hele tijd dramatisch bleef doen? In de CL-voorronde eerst met samengeknepen billen langs Paok Saloniki en daarna eruit gekegeld door Rostov, na een 4-1 nederlaag. In de competitie in de eerste drie wedstrijden vijf punten verloren tegen Roda JC en Willem Ii...

19 juli 2018 om 23:29

Dan ga je wel gemakkelijk voorbij aan het feit dat Ziyech daarna pas kwam en het ging lopen. Ziyech en Tadic sluiten nog aan. Dat is een kwaliteitsinjectie van jewelsste voor een Nederlandse club. Oefenpotjes zeggen mij nooit zoveel. Volgende week moet er gepresteerd worden.

20 juli 2018 om 07:15

Alsof je alleen met Ziyech erbij van Roda JC en Willem II kunt winnen...

20 juli 2018 om 10:37

Zegt hij dat? Ziyech en Tadic kunnen gewoon het verschil maken.

20 juli 2018 om 17:04

Ach, ik zie de laatste tijd alleen maar excuses voorbijkomen van Ajax-supporters.

"als Ziyech er toen al bij was geweest..."
"als we toen gewoon hadden gewonnen van De Graafschap..."
"als dat drama met Nouri niet was gebeurd..."
"als we in 2016-2017 niet zo'n zwaar Europees seizoen hadden gehad..."
"als Keizer/ten Hag er niet zo'n puinhoop van had gemaakt..."
"als Dolberg niet geblesseerd was geraakt..."

Alsof andere clubs nooit tegenslagen hebben.

Enige wat ik hierover kan zeggen is dat het goed gaat komen met Dolberg.

19 juli 2018 om 22:36

Op basis waarvan?

19 juli 2018 om 22:45

Dolberg heeft he-le-maal niets laten zien. Alles in wandeltempo. In niets heeft hij laten zien dat hij kandidaat is voor de basis. Hij denkt nog steeds dat hij kan teren op zijn vermeende talent. Het wordt hoog tijd dat iemand hem uit die droom helpt, anders zit hij in no-time weer in Denemarken.

19 juli 2018 om 23:14

Wat mij juist opviel is dat hij actiever was dan normaal. Meer druk zetten en steeds beweeglijk en aanbieden. Combineerde ook goed vond ik. Verder staat zijn talent natuurlijk niet ter discussie dus zo kwam ik tot mijn conclusie.

Volgende week gaat het om het echie dan kunnen we zien hoe Ajax er echt voor staat. En wat de basis elf ongeveer gaat zijn. In oefenduels ga je dingen proberen en kun je verliezen.

19 juli 2018 om 22:40

Wat een onzin. Als je zes dagen voor misschien wel de belangrijkste wedstrijd van het seizoen - de wedstrijd tegen Sturm - nog niet weet hoe het team ervoor staat, dan zou ik me als Ajax zijnde even achter de oren krabben

19 juli 2018 om 22:46

Ten Hag weet al lang met welke 11 hij de vrcl in gaat en de competitie

19 juli 2018 om 22:54

Zelf zegt hij van niet, zeker niet over de voorronde Champions League...

19 juli 2018 om 23:00

Als de spelers wedstrijdfit zijn wel. Daarom weet hij nog niet over welke 11 fitte spelers hij kan beschikken woensdag.

19 juli 2018 om 23:00

Als je 6 dagen voor de CL wedstrijd de helft van je basis nog niet fit hebt door blessures en Wk gangers wordt het ook wel een stuk lastiger, het is namelijk niet zo dat Ten Hag vanaf dag 1 in deze voorbereiding heeft kunnen werken aan een ideaal elftal aangezien tot vorige week 8 man nog afwezig waren, het is gewoon lastig om dan een team te vormen

19 juli 2018 om 23:12

Aan de andere kant weet hij al een tijdje van de WK gangers. En als je weet dat een aantal spelers geblesseerd zijn dan moet je daar als coach ook rekening mee houden. De wedstrijd van woensdag lijkt me nu de belangrijkste vd seizoen. Ik zou 6 dagen voor de wedstrijd met mijn basiself spelen die ik wel tot mijn beschikking had. Dat dit misschien niet de ideale basis is is dan jammer maar daar moet ETH op anticiperen.

Laten we hopen dat Ajax het redt maar het geeft mij weinig vertrouwen op dit moment.

19 juli 2018 om 23:58

@burdym

Dat is toch precies wat hij heeft gedaan..

Er zijn gewoon een heleboel spelers die wedstrijdritme missen, licht geblesseerd zijn, net terugkomen van een blessure of nog op vakantie zijn. Dit is een verre van optimale voorbereiding geweest en de enige reden dat dit weggewuifd word is omdat het besproken word in dit topic en het dan als excuus gezien word. Alsof er een excuus gemaakt moet worden wanneer we oefenwedstrijden verliezen..

Word toch wel erg spannend zo zeg, heb veel matige wedstrijden gezien en zie geen reden tot snelle verbetering. Veel dragende spelers zullen Woensdag nog geen 90 minuten kunnen spelen en zullen bovendien nog ingespeeld moeten raken. Zou wel des Ajax zijn om weer met een valse start te beginnen.

19 juli 2018 om 22:50

Haha zoveel onzin in drie zinnen. Oefenwedstrijden zijn er om in het ritme te komen, op elkaar in te spelen en om automatismes op te bouwen voor het komende seizoen. Het is 1 grote bende nu in die oefenwedstrijden en het zou mij niks verbazen als je er volgende week alweer zo goed als uit ligt.

20 juli 2018 om 10:25

Mafa

Als Ten Hag tegen Graz gaat spelen met Eiting, Schuurs, Orajuela, Bijleveld en Bakker, ja dan zou het weleens lastig kunnen gaan worden. Maar dat gaat Ten Hag niet doen. Die gaat dan gewoon met zijn beste team spelen. En dat team heb je echt nog niet aan het werk gezien. Dus waar hebben we het eigenlijk over?

Wat een dramatische voorbereiding zeg, kan iemand mij vertellen waar dat aan ligt?

19 juli 2018 om 22:37

Selectie niet optimaal kunnen voorbereiden op het seizoen vanwege het WK.

19 juli 2018 om 23:11

Hahahaha is dit het excuus ja?

19 juli 2018 om 22:38

Scoren. Klinkt flauw en simpel, maar daar lag het in veel wedstrijden wel aan. Tuurlijk, ajax heeft een paar potjes ook echt ruk gespeeld. Maar er waren ook genoeg wedstrijden waarin ze in fases echt goed speelden maar de creativiteit en het scorende vermogen ontbrak. En in die fases vond ik Ajax beter voetballen dan normaal in de voorbereidingen. Dan focus ik me vooral op wedstrijden waarin de a ploeg speelde, want potjes met grotendeels jong Ajax boeien niet zoveel.

19 juli 2018 om 23:08

Gg555, ik denk dat Ten Hag vanaf het moment dat hij is aangesteld de focus eigenlijk continu heeft gelegd (heeft moeten leggen) op resultaat. Hij moest het gat met PSV gaan dichten en moest blijven winnen. En zodra het seizoen was afgelopen vlogen er een aantal spelers richting Rusland en was het wederom lastig om procesmatig bezig te zijn met de ploeg want volgende week telt er wederom maar 1 ding: resultaat. Je hebt als coach gewoon tijd nodig en in een proces kun je echt ergens naar toe werken op de lange termijn. En met gelijk presteren gaat het puur om nu. Dat is in het huidige voetbal ook het moeilijke denk ik voor de coaches. Je wil een proces starten maar na 3x verliezen staat je baan op de tocht. Of Ten Hag uiteindelijk de juiste man is voor zowel proces als resultaat durf ik echt niet te zeggen.

20 juli 2018 om 00:13

Dat is het hele probleem trainers denken dat ze recht hebben op een proces. Dat heb je niet. Je moet het maximale uit de selectie halen, klaar. Alleen bij de allerrijkste heb je een mogelijkheid op een proces. Die kopen namelijk wat het beste bij je visie past. Bij de rest moet je je visie maar aanpassen aan het materiaal. Heb je het beste materiaal voor een counterploeg, dan bedenk je een stijl en systeem die zo veel mogelijk counter kansen oplevert. Heb je het materiaal voor tikkie takka, dan doe je dat. Proces, visie, gelul. Spelers maken of breken je, je visie stelt dan geen ruk meer voor. Guus en Danny moesten zo perse 433 aanvallend voetbal spelen, zaten mooi twee toernooien thuis. EtH hoeft maar een ding, aanvallend voetbal, veel kansen en liefst veel goals. De invulling daarvan, mag hij zelf bepalen.

20 juli 2018 om 00:51

Zag nog niet echt aanvallend voetbal. Zet dan Frenkie op het middenveld. Kristensen is aanvallend ook niet veel en Lang komt net lijken als lv. Hopen dat het goed komt woensdag!

Zoals eerder gezegd: 2 zwaluwen (fig. tadic en blind) maken nog geen zomer.

19 juli 2018 om 22:37

Kun je nog niet zeggen Blind heeft een helft mee gedaan en Tadic heeft helemaal nog niet mee gedaan.

20 juli 2018 om 07:40

Maar dan kun je misschien wel de conclusie trekken dat het niveau zonder deze spelers toch eigenlijk best wel tegen valt. Het is voor Ajax te hopen dat ze niet te veel afhankelijk zijn van 2 spelers.
Als ik Feyenoord zie spelen met oa de combinatie van Persie met Berghuis dan zie ik bepaalde klasse die ik bij Ajax niet zie.

20 juli 2018 om 10:28

Janssen

"maar dan kun je misschien wel de conclusie trekken dat het niveau zonder deze spelers toch eigenlijk best wel tegen valt"

Hoezo? Omdat er in een oefenserie, waarin je doorlopend wisselt en veel verschillende spelers in verschillende samenstellingen laat opdraven, niet zo heel veel succes geboekt is?

Je kunt Ajax pas beoordelen in wedstrijden om het echie. Dit gaat nergens over.

19 juli 2018 om 22:38

De een heeft niet gespeeld, de ander nauwelijks.

19 juli 2018 om 22:39

Oja want die speelde ook deze wedstrijd... Kom op man. Hoe wil je nu al conclusies gaan trekken.

19 juli 2018 om 22:49

@godspeed:

Of je bent aan het trollen of je snapt helemaal niets van voetbal en de wereld eromheen. Ik vermoedt het eerste.

Zucht, dat ik hier uberhaupt op in ga...

19 juli 2018 om 23:05

Maar hij heeft wel gelijk. Toen Ziyech naar Ajax kwam was de kampioen al bekend. Het pakt al twee seizoenen anders uit.

19 juli 2018 om 23:09

Eens. Maar ik zie hier ook genoeg Ajacieden die relativeren en beseffen dat de titel nog net binnen is.

Bij vlagen leuk voebal, maar de kansen werden niet afgemaakt. Desondanks toch een redelijk gevoel overgehouden aan deze pot, ondanks dat je verliest van een League One ploeg.

Wat verder duidelijk wordt in deze pot. Gravenberch is gewoon echt een groot talent. Op dit moment is Jong Ajax prima voor hem, maar deze jongen gaat er echt wel komen. Prachtige techniek deze jongen. Daarnaast mogen we Orejuela ondertussen toch wel als een miskoop bestempelen. Die jongen komt helaas in alles tekort. Niet iedere aankoop kan een schot in de roos zijn, dus het is geen ramp. Maar ik houd mijn hart vast wanneer hij erin komt.

19 juli 2018 om 22:39

Kristensen is ook al niet echt wat en staat er niet meteen voor 5 miljoen, ik vind dat je dan gewoon jeugdspelers als Mazraoui en Zeefuik een kans moet geven voor dat je 10 miljoen uittrekt voor twee ondermaatse backs.

19 juli 2018 om 22:51

Zeefuik heeft zijn kansen gehad. En we weten allemaal nog héél goed hoe dat ging. Dus ik begrijp werkelijk niet dat je hem nog een kans zou willen geven.

19 juli 2018 om 22:55

Kansen ja? Een paar invalbeurten. Hem wordt een fout tegen Rosenborg aangerekend terwijl heel Ajax daar flink ondermaats was, maar een soort, Zeefuik afschrijfwedstrijd is er van gemaakt.

Hij had gewoon teruggehaald moeten worden, talenten moeten soms kunnen leren van een paar fouten, Tete had dat ook. De tijdelijke overgang naar Groningen was prima, daarna had je hem op z'n minst een kans moeten geven in deze voorbereiding.

Orejuela en Kristensen bakken er een stuk minder van, maarja, die hebben nou eenmaal 10 miljoen gekost.

19 juli 2018 om 23:04

Iedere jonge speler maakt fouten. Is niet erg zolang ze er maar van leren. Wat je bij hem zag was paniek. Hij raakte in paniek omdat hij denk ik zelf heel goed wist niet klaar te zijn voor dit niveau. En ja, dat kon ik na die paar inval beurten wel al concluderen. Dat was vooral heel vervelend voor hem. Tuurlijk maakte Tete ook fouten, maar daar had je tenminsye nog het idee dat het wel zou komen. Bij Zeefuik heb ik dat idee totaal niet. Is niet erg. Lekker ballen op een iets lager niveau. Maar niet elk talent haalt Ajax-1. Daar hebben we er vanavond heel wat van gezien.

20 juli 2018 om 00:24

Sorry lausho. Dat is niet 1 pot. Elke keer als zeefuik speelde was het alarmfase 1. Hij weet gewoon niet waar hij moet lopen. Speelde goed als invaller tegen vvv. Elke andere pot slecht vb twente 2x. Maar ook in jong ajax matig. Ik hoop dat ie het ergens red maar zou me verbazen tbh

20 juli 2018 om 01:37

Ik ben het met je eens dat Orejuela en Kristensen niet beter zijn dan Zeefuik. Maar ook Zeefuik is niet het niveau dat Ajax nastreeft en ik begrijp wel dat Ajax hem heeft laten gaan. Daarnaast zal hij op de training het ook niet hebben laten zien.

20 juli 2018 om 08:19

Komen jullie nog van terug, hij gaat een geval Elia worden, waarvan je denkt, waarom hebben we die weggedaan?

Overmars kan er beter nog maar een kopen. Ook tegen een 3e klasser moet je natuurlijk winnen met een B-elftal. Volgens mij hebben ze andere wedstrijden met voornamelijk A spelers ook niet in winst om kunnen zetten. Maak me toch wel zorgen over de CL voorronde zo.

19 juli 2018 om 22:40

Dit was eerder een c elftal. Zo'n Botman is normaal gezien de 4e/5e keus als cv, die ga je niet terugzien in ajax 1 dit seizoen. Lamprou is 3e keeper, grote kans dat ie geen wedstrijd in actie komt. Johnsen is ook 3e keus, zelfs toen Ajax alleen Kluivert en Neres als vleugel had mocht ie niet op de bank zitten. Een Bakker heeft Tagliafico en Sinkgraven voor zich.

20 juli 2018 om 07:44

Dit is een versterkt jong Ajax waar voor een kapitaal aan gekochte spelers in zit. Ik vraag me af waar het b elftal volgens jou uit bestaat. Maar er deden gisteren wel een aantal spelers die gezien de leeftijd heel weinig wedstrijden gaan spelen.

20 juli 2018 om 08:09

De b-keus is heel simpel de reserves die er als eerst inkomen als de basis 11 een blessure heeft. Deze spelers zien we wss zelfs op de bank amper.

Buiten dat het een onthutsende vertoning was, begrijp ik niet het nut van deze opstelling. Je wilt je toch voorbereiden op Sturm Graz? Ga dan vast in je vaste opstelling oefenen. Wat ben je hier nu in hemelsnaam wijzer van geworden? Behalve dat de B-keus er niets van bakt.

19 juli 2018 om 22:36

Ajax heeft deze middag al een wedstrijd er op zitten. Je kan moeilijk op een dag 2 wedstrijden spelen...

19 juli 2018 om 22:43

Je plant als Ajax zijnde toch een goede voorbereiding in? Twee wedstrijden op één dag verzinnen ze toch echt zelf!

19 juli 2018 om 22:46

Och. Ik heb nu toch de perfecte quote van meneer Van Gaal in mijn hoofd maar ik zal hem maar niet herhalen hier tegen jou.

Zo'n dag met 2 oefenwedstrijden doet Ajax al jaren. Op die manier kunnen er meerdere spelers ritme op doen. Denk aan bijvoorbeeld Labyad. Die is geschorst voor woensdag, maar van hem wil je natuurlijk wel dat hij ritme opdoet. Dan doet hij niet mee met het team wat waarschijnlijk tegen Sturm gaat aantreden maar kan hij wel in zo'n wedstrijd als dit ritme op doen.

19 juli 2018 om 22:56

Dank je voor de uitleg; dan zal ik, volgens de quote van van Gaal die jij niet voor mij wilt herhalen, wel zo dom zijn. Maar als Ajax dit al jaren zo doet, kunnen we toch wel concluderen dat het gewoon een concept is wat zijn vruchten niet echt heeft afgeworpen de laatste jaren.

19 juli 2018 om 23:03

Wat een kul argument. Ajax doet dit al jaren, klopt inderdaad, maar ze spelen ook al jaren bagger in de Europese voorrondes, terwijl de start van de competitie de afgelopen jaren ook niet al te best was. Waarom niet oefenen met een vast elftal waarmee je de competities gaat beginnen. Ben ik nu zo slim of......?

19 juli 2018 om 23:43

Maar dat is nu toch ook gedaan Master? Maar je doet er toch verder niks aan dat bijvoorbeeld een Tadic nog op vakantie is, een Ziyech, van de Beek, Frenkie de Jong etc niet fit zijn. In die zin heeft Ten Hag dus zijn best mogelijke 11 opgesteld naar wat kon met alle spelers die nu missen en/of niet fit zijn. Je zit gewoon in een lastige situatie, dat je zo vroeg, ik meen 1,5 week later dan het WK, al begint aan het seizoen.

19 juli 2018 om 23:52

@master1

Het vaste elftal is nog niet geheel beschikbaar als je de voorbereidingen had gevolgd. Ajax mist namelijk voortdurend spelers door blessures en het feit dat spelers laat terug komen van het Wk.

Ajax mist drie spelers al de gehele voorbereiding door langdurig blessureleed van vorig seizoen (sinkgraven, Veltman en Cerny). Daarbij hadden ook
Frenkie de Jong en Van de Beek blessures van vorig seizoen waardoor ze niet direct konden starten. Siem de Jong raakte geblesseerd aan het begin van de voorbereiding, evenals Bande tijdens de voorbereiding. Aankopen als Tadic en Blind zijn er pas sinds deze week en moeten nog wedstrijdfit worden. En dan hebben we nog de wk gangers die pas sinds vorige week terug zijn en beschikbaar. Daarvan zijn Ziyech en Schone nog niet fit. Ook Wober was vandaag met lichte klachten afwezig.

Ajax heeft wel geprobeerd zoveel mogelijk met de vaste elf te oefenen, zie het duel tegen Steaua, Anderlecht en vanmiddag tegen de Wolves. Alleen om de B keuze ook te laten spelen was er diezelfde dag ook een duel tegen Nordsjaelland, Anderlecht B en nu tegen Walsall. Dat tweede duel is puur om ook de rest wedstrijdritme te laten opdoen.

19 juli 2018 om 22:40

Daar was het (matige) duel tegen Wolverhampton voor. Dit duel is voor de overige spelers om wedstrijdritme op te doen. Dat is ook de reden dat Labyad in dit duel mee doet, die is geschorst de eerste wedstrijd tegen Sturm Graz.

De B-keuze is eigenlijk nog te complimenteus, ruim de helft van het elftal is op zijn positie zelfs 3de keuze. Maar goed, vrolijk wordt je er niet van. Weinig samenhang, verdedigend zwak en aanvallend vaak voorspelbaar door de te trage opbouw. Als Orejuela dan ook nog eens voorzetten gaat geven die zelfs Manolev nooit zo had gegeven dan weet je wel hoe laat het is.

Tja, dit wisten we allang : de b/c keuze van Ajax is niet opgewassen op dit moment tegen tegenstanders van dit kaliber. Dat hebben we al gezien tegen Preussen Munster, Nordsjaelland en Anderlecht (b). Vandaag weer precies hetzelfde verhaal, af en toe leuke acties of combinaties maar totaal geen eenheid en verdedigend veel te zwak. Ik zou toch echt eens op zoek gaan naar een extra centrale verdediger en overwegen. Eventueel op de flanken kijken naar een extra optie als rechtsbuiten.

Ik hoop dat Ajax er tegen Sturm Graz staat, maar die hoop is weinig gebasseerd op wat ik gezien heb in de oefencampagne. Alleen louter op het spelermateriaal wat Ajax bezit. Volgende week moet er een goed resultaat (winst en de 0) geboekt worden.

19 juli 2018 om 22:46

Lijkt me wat overdreven om voor die plekken te zoeken naar extra spelers. Centraal heb je De Ligt en Blind, met daarachter Wober en Schuurs en De Jong die er kan spelen. Rechtsbuiten heb je Neres, waarna je daar ook nog Tadic en Ziyech meer dan prima neer kan zetten voordat een jeugdspeler aan de beurt komt. Het idee van Ajax is juist dat jeugdspelers een kans krijgen. Tja, als je team dan grotendeels uit die jeugdspelers bestaat in dit soort wedstrijden dan bak je er niet altijd veel van. Ondanks dat ze vandaag bij vlagen vrij aardig hebben gespeeld. Maar het heeft weinig zin om nog meer kwaliteit te gaan kopen zodat je vierde keuze wel voldoende kwaliteit heeft.

19 juli 2018 om 23:32

Ik vraag me oprecht of De Ligt zal blijven wanneer Ajax dadelijk tegen een deceptie aanloopt in de voorronde van de CL of zelfs EL. En als De Ligt vertrekt heb je gewoon een groot probleem. Vind dan nog maar eens iemand die hem kan vervangen, want Schuurs komt nog duidelijk tekort voor directe opvolging.

De hele theorie over basisspelers gebruiken als back-up voor andere posities ben ik al helemaal geen fan van. Dan moet je bij een blessure van Neres al afwijken van je sterkste basiself op twee posities. Het issue is gewoon dat we twee flankspelers missen (cerny en Bande) en dat nog maar de vraag is wanneer en hoe die terug keren. We zitten nu al in de situatie dat we op Lang/johnsen gaan teruggvallen voor het eerste duel.

Dat ze dit verliezen doet er ook niet zoveel toe, maar het hele feit dat de oefencampagne van Jong Ajax en Ajax 1 met zoveel nederlagen verloopt geeft niet heel veel vertrouwen. De uiteindelijke A keuze van Ajax heeft zelfs niet eens echt samengespeeld voordat een van de belangrijkste duels van het seizoen begint. Sterker nog, die zal er tegen Sturm Graz ook niet staan als ik de afwezige bekijk en spelers die net terugkomen. En dat die halve A keuze en de B/C keuze vaak zo weinig samenhang tonen maakt dat ik toch behoorlijk sceptisch ben over de kansen. Mijn vertrouwen bestaat louter uit de namen die op papier zouden kunnen spelen, niet op wat ik gezien heb de afgelopen duels.

Ik ben toch een beetje met stomheid geslagen over onder andere de opbouw van Ten Hag, hij blijft maar zeggen dat hij het allemaal zo goed gaat. Maar zelfs een oefenwedstrijd op deze manier verliezen met een C keus is Ajax onwaardig, maar dat snapt ten Hag niet. Ik mag toch hopen dat hij zich realiseert dat hij bij Ajax zit, niet Utrecht met alle respect.

De selectie is goed, maar ik twijfel of ten Hag er genoeg uit haalt om te beginnen eens in de top 3 te komen. Kan mij niet voorstellen dat dat vertrouwen er in de selectie wel volop is. Hoe dan ook, tegen Sturm Graz zorg je maar dat Ajax er staat, anders zsm eruit met deze trainer.

Het is mij een raadsel hoe hij dit allemaal wil bewerkstelligen.

Iedereen roept maar dat Ajax zo goed heeft ingekocht. Jullie snappen er helemaal niets van. Viergever is weg, Blind ervoor terug. Maakt niet zoveel uit. Tadic erbij, Zyech zal wel weggaan, zal niet veel uitmaken. Probleem zit voorin. We hebben geen scorende spelers!!!! We zijn zelfs verzwakt. Kluivert is vertrokken, Bande kan er niet veel van en labyad is meer een middenvelder. Kortom Ajax koop een voorhoofd speler !!!!!!!!’nn

19 juli 2018 om 22:47

Inderdaad! Geef al het geld uit! De 150 miljoen op de bank voor Ronaldo! Maak allez kapot twentestyle en daarna je handje ophouden bij de geneente

19 juli 2018 om 22:48

Na de "maakt niet zoveel uit" nadat je Viergever vergeleek met Blind had je denk ik beter je computer uit kunnen zetten...

19 juli 2018 om 23:12

Ja want Blind is een wereldvoetballer. Kom op zeg, goede techniek en passing, maar geen snelheid en duelkracht. Viergever heeft onder Bosz (met name in de EL) goed gepresteerd en wordt nu weggezet als een verdediger die er niets van kan. Ik denk dat hij bij PSV in positieve zin gaat verrassen en dat Ajax spijt krijgt dat ze hem zo makkelijk hebben laten gaan.

19 juli 2018 om 23:33

Ik zeg toch nergens dat Viergever er niets van kan? Ik vond het een uitstekende voetballer zelfs. Maar Blind was een aantal jaar een gewaardeerde selectiespeler van United die zelfs onder de nieuwe coach Mourinho een tijd lang genoeg aan spelen toe kwam. Ook nu had hij meerdere keuzes binnen Europa, en dat was neem ik aan niet alleen van matige clubjes. Om dan te zeggen dat het vertrek van Viergever en komst van Blind nauwelijks verschil maakt...tja, dan kan ik de comment al niet heel serieus meer nemen. Viergever is goed en zeker toen in de EL, maar Blind vind ik, zeker op voetballend gebied, voor Ajax een ander niveau. Maar verder ben ik het met je eens dat Viergever veel PSVers positief gaat verrassen. Bij Ajax was men er echt niet zo blij om hoor dat hij zomaar mocht gaan. Het is meer dat het een prima gast is dat iedereen hem die stap naar het buitenland gunde. Tja, dat pakte iets anders uit haha.

De hele achterhoede is een aanfluiting met Olejuera voorop. Zijn komst is een klap in het gezicht van de jeugdopleiding. Elke willekeurige Eredivisie club heeft een betere rechtsback. Voorin zijn ze tandeloos en de trainer doet maat wat. Ik hou mijn hart vast voor woensdag. Pff

19 juli 2018 om 22:44

Daarom haal ik hoop uit het CV duo De Ligt en Blind. Met Nico heb je een prima linksback en is alleen de rechtsback een zorgenkindje. Toch hou ik vertrouwen in Kristenssen. Was in mijn ogen zeker niet slecht vandaag. Goed is anders, maar geef zo'n jongen ook de tijd.

20 juli 2018 om 07:53

Maar wat heb je achter deze spelers staan ? Wat doe je bij schorsingen of blessures ? Een Schuurs en Wober hebben deze voorbereiding laten zien het niveau niet aan te kunnen. Dat geld ook voor de Colombiaanse rechtsback. De basis zal wel oké zijn maar daarna wordt het heel snel minder.
Daarbij is het de vraag wie de spits wordt. Zowel Huntelaar als Dolberg spelen een slechte voorbereiding.

wederom een trieste dag. Er zit helemaal niks in. Voorbereiding is helemaal klote.
Ze kunnen beter helemaal niet voetballen volgende week en door gaan met trainen, Dan hebben we kan sdat er bij het begin van de competitie een redelijk ingespeeld elftal staat.

Iedereen kan wel blijven zeggen dat het maar oefenwedstrijden zijn, maar geen een oefenwedstrijd winnen is wel erg dramatisch, ik zie niet echt een reden waarom het volgende week tegen Sturm Graz wel moet lukken.

Ajax heeft dus geen enkele oefenwedstrijd tegen 'n profclub gewonnen en natuurlijk baal ik daarvan als Ajacied, maar desondanks dat maak ik me niet echt zorgen en me zorgen maken, zou ik pas doen als Ajax hun oefenwedstrijden niet winnend af zou sluiten met hun vaste basiself.

Want de oefenwedstrijden die Ajax tot nu toe heeft gespeeld, hebben ze of met een volledige tweede elftal gespeeld, of met een soort mix van wat basisspelers en 'n b-elftal.

19 juli 2018 om 22:44

Ja en waarom dan? Je wilt toch op z'n minst dat spelers even aan elkaar kunnen wennen? Volgens mij is woensdag de wedstrijd van het jaar al.

Een zeer slechte voorbereiding qua resultaten en het spel is ook nog verre van wat het moet zijn. Volgende week tegen Sturm Graz niet winnen en er wordt al gezaagd aan de poten van Ten Hag. Ik ben nog steeds overtuigd dat hij niet de trainer is die Ajax voor de titel laat spelen, laat staan met Ajax de titel gaat pakken komend seizoen. Qua selectie moet die kampioen worden, maar dat kan alleen als hij er een team van kan smeden. We zullen zien hoe het seizoen gaat verlopen. Ik hoop voor alles wat Ajax is dat het een mooi seizoen mag gaan worden. We houden onze adem weer in............... .

19 juli 2018 om 22:49

Gezaagd aan de poten? Dacht het niet he, als ze uitgeschakeld worden dan moet het gewoon Exit ten Hag zijn, geen slappe smoesjes, winnen!

Na vandaag weet ik het zeker. Ajax heeft een serieus spitsenprobleem. Huntelaar is ver over de top en Dolberg is echt geen schim meer van de speler van 2 jaar geleden. Wat is die jongen ver weggezakt zeg. Ik vraag me af of hij zijn oude niveau ooit weer zal bereiken. Vooralsnog lijkt het een eendagsvlieg die net als Viktor Fischer een glansrijke carrière werd voorspeld, maar uiteindelijk niet verder kwam dan de hoogste divisie in Denemarken.

19 juli 2018 om 22:47

Probleem is het middenveld, geen aansluiting en de spits staat op een eiland. Siem de Jong zou dat perfect in kunnen vullen, sterker nog, als de spitsen zo door gaan zie ik hem graag weer in de spits.

Het is geen toeval dat Dolberg wel draaide toen Klaassen er achter speelde, er moet beweging om de spits zijn en wel slimme beweging. Klaassen en Siem de Jong zijn daar meester in.

20 juli 2018 om 02:16

Ajax heeft ook nog Sierhuis die weleens kan gaan verrassen

Zal wel... Heb echt geen andere woorden dan die 2 woorden als het gaat om mijn vertrouwen in een goede afloop over een weel... En de rest van het seizoen.

Waarom zou je de laatste serieuze test ook met je beoogde basis beginnen. Nergens voor nodig. Woensdag staat er een draaiende machine die het zwaar overschatte Graz van de mat gaat spelen. Zou de zoveelste schande zijn als dat niet lukt.

Wauw, dit verwacht je toch niet.
Na zo'n voorbereiding waren wij gedegradeerd.

Woensdag moeten wij er staan en dan gaat het erom, in de voorbereiding zijn een aantal dingen goed gegaan en een aantal dingen fout. Hopelijk kunnen we leren van deze fouten en gewoon een goed resultaat boeken tegen Sturm Graz. Oefenduels leuk en aardig, maar woensdag zien we het 'echte' Ajax en dan kunnen we oordelen waar we staan.

19 juli 2018 om 22:50

Zou toch prettig zijn als de beoogde basis op z'n minst een helft met elkaar op het veld zou hebben gestaan. Ik gok dat we een of andere onnozele goal tegen gaan krijgen, omdat men nog niet ingespeeld is (dat is Graz ook nog niet).

19 juli 2018 om 23:31

Ben ik mee eens, maar door blessures kon het denk ik niet.

Ajax ontbeert scorend vermogen, begint op een breimachine te lijken en kan niet verdedigen. Geen goed gegeven aangaande de komende cruciale duels voor EL voetbal. Tegen Sturm Graz kan Ajax nog even oefenen en na de uitschakeling hopelijk niet te zwaar loten voor de voorronde EL. Anders is er nog altijd het voordeel van geen Europees voetbal. Dan moet een plaats bij de top 3 in de Eredivisie wel mogelijk zijn. Ik wacht na de video “he’s coming home†ook op een video “he’s going homeâ€Â. Als ik verklap dat die laatste over een Tukker gaat, weet iedereen dan genoeg?;-))

19 juli 2018 om 22:58

Ze kunnen nooit het Bayern van Nederland worden. Bayern kan hun elftallen langer bij elkaar houden namelijk.

20 juli 2018 om 07:56

Bayern koopt de echt grote spelers van de directe concurrenten. En Schuurs, Labyad en Bande vallen zeker niet in deze categorie.

De voorbereiding is zeer dramatisch afgesloten.
Oefen potjes zeggen niet alles over een seizoen,maar het verteld genoeg.
Er is inderdaad een spitsen probleem,Dolberg zit in een mega dip,Huntelaar is niet scherp meer,Cassiera lacht zich rot.
Gravenbergh per direct naar het eerste halen wat een beest,Sierhuis ook meenemen.
Voor de rest allemaal jong Ajax materiaal.
En ik houd van me club,maar vrees dat Sturm Graz ons een pak slaag gaat geven.
Grootste blunder van Ajax tot nu toe is Ten hag halen,die gaat het niet redden.

Probleem van Ajax is toch al jaren dat ze zonder schaduwspits spelen. Op papier moet je toch met een blok van 6 en blok van 4 spelen. 2 verdedigende en 1 aanvallende middenvelder. Ajax drukt soms te veel waardoor de ruimtes te klein worden. Met tadic, labyad en misschien wel eens Neres in de spitspositie voor de steekballetjes. AJAX was in 95' 96' ook wel dominant maar nooit zo erg dan dat ze nu willen zijn. Met Finidi en Overmars hadden ze top vleugelspelers maar lag er ook ruimte om actie te.maken. Nu staan ze op de 16 te ballen. Handbal lijkt er verdomd veel op!!

19 juli 2018 om 22:57

Daarom, zet Siem de Jong gewoon in de basis en Tadic op links, heb je naast de spits nog iemand die wat met een voorzet kan.

Drama dit weer. Okee c-team maar het voorseizoen is ook automatismen inslijpen en dat gaat zo nooit lukken. Ik heb eigenlijk gewoon geen vertrouwen in Ten Hag en de spelers denk ik ook niet. Er wordt hier en daar gesteld dat Bosz toch ook geen enkele oefenwedstrijd won en inderdaad is toen het kampioenschap al verspeeld in de beginfase van de competitie. Gaat nu weer gebeuren want Ten Hag had het al op orde moeten hebben. De competitie start duurt nog even maar voor Sturm Graz hou je je hart toch al vast zo

Er staat volgende week een team tegen Sturm die nog nooit in een samenstelling heeft gespeeld dit seizoen.
Vrees vrees

Leuk die aankopen, nu nog een fatsoenlijke trainer voor Ten Hag in de plaats, en het wordt misschien nog wat.Is Peter Bosz nog beschikbaar ?#TenHagout

Ajax heeft een voorhoede probleem, erg zwak, PSV en Feyenoord zijn voorin een stuk sterker

19 juli 2018 om 23:48

Tadic gaat ons binnen kort wel voorin helpen

Wat een slechte oefenuitslagen, niet normaal.

Dan spelen we met een B-keus, dan met jong-Ajax etc maar het wordt gewoon tijd dat we met onze sterkst mogelijk formatie (zonder Tadic) eens wedstrijden gaan spelen én winnen.

Ik vrees met grote vrezen dat de hobbel Sturm Graz niet genomen gaat worden. En dan krijgen we weer van blabla, Ten Hag heeft niet kunnen trainen met zijn beoogde basis vanwege het WK en het laat aantrekken van Blind. Maar wees nou eens eerlijk, Ten Hag is geen coach voor Ajax, te voorzichtig en teveel gebrei.

Er moet een trainer met ballen voor de groep staan. Waar is Bosz ? Waar is Jonk ? En anders graag Reiziger & Bogarde doorschuiven !

Het zal voor Ajax toch echt een stuk beter moeten woensdag. Als ik de wedstrijden in de voorbereiding bekijk van de nederlandse clubs dan heeft Ajax me nog geen enkele keer kunnen overtuigen. Terwijl ik wel een uitstekend psv heb gezien tegen galatasaray en een heel goed Feyenoord tegen FC Basel.

Ten Hag kan zich zeer weinig nog maar veroorloven. Nog een paar nederlagen en een ontslag ligt op de loer. Dan maar verder gaan met Reiziger. Volgens mij hebben de spelers ook geen enkel ontzag en vertrouwen in Ten Hag. Nou dan weet je het wel, dit gaat niks worden. Ook niet met die rechtsbacks bij Ajax trouwens. Het is echt om te janken zo slecht met Kristensen en Orejuela. Koop een fatsoenlijke rechtsback Overmars!!!

Wat ik zie is te veel onduidelijkheid. Veel jonge spelers met te grote ogen. En te weinig kennis van wat ze moeten doen. Daarnaast zie ik Een ten Hag die ze ook niet duidelijk maakt, wat ze moeten doen. Dit is geen basis om tot goed voetbal te komen. En dat hij steeds 2 teams door elkaar haalt bevordert de duidelijkheid al helemaal niet.
Wat voor mij wel duidelijk is, is dat je een vriendschappelijk duel mag verliezen. Omdat je er iets van kan leren. Maar van die team waar Ajax van verloren heeft kan je niets leren. Dus ik denk geen CL voor Ajax. Met 5 man jagen. Soms om te breken, soms om te scoren. Weten wat je aan het doen bent. Dat zie ik bij Frankrijk wel en bij Ajax niet.

Ajax mist nog een aantal spelers, dat is natuurlijk lastig. dat snappen we allemaal. maar je kan het niet verkopen dat je na een stuk of 6 oefenwedstrijden nogsteeds aan het experimenteren bent

de eerste 3/4 kun je dingentjes proberen. maar de laatste 2/3 wedstrijden moet je toch gewoon met je beoogde basis 11 starten, al dan niet met de directe vervangers van de spelers die er nog niet zijn?

(Zo doet Feyenoord dat in ieder geval, paar wedstrijden aanrommelen, maar Basel, Fener en Levante met de basis 11 spelen) dan is je team tenminste een beetje ingespeeld

Na woensdag kunnen we conclusies trekken.
Dan is er geen weg meer terug.
In mijn ogen missen we nog een RB en een vleugelspeler.
Met het wegvallen van bande kom je op die positie nou een goede dubbele bezetting tekort.
Als ziyech straks nog weggaat dan zal tadic op 10 spelen en dan mis je zelfs 2 vleugelspelers.

Kan iemand mij uitleggen waarom we zoveel geblesseerden en half fitte spelers hebben zo vlak voor de competitie?..

Het is nou niet zo dat onze spelers massaal op het WK te bewonderen waren..

Als Dolberg en LaByad al gezien worden als B keus is er duidelijk iets mis bij Ajax. De oplossing is simpel de trainer maar daar is een groot gedeelte van de supporters al achter alleen de directie nog niet. Ten Hag heeft niemand beter gemaakt.

Spelers worden gescout en voor veel geld aangetrokken. Kunnen deze spelers ineens niet meer voetballen. Is er bij Ajax 1 speler beter geworden onder ten Hag. Ze zakken allemaal door de ondergrens. Wanneer gaat men dat bij Ajax inzien.

Voornamelijk B en C keuze die hebben gespeeld. Echt geen maatstaf. Gaat er om dat Ajax er woensdag staat. Alle vertrouwen in.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren