Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Geel: ‘Snap het wel, als je ziet dat Ajax al vier jaar niets heeft gewonnen’

Laatste update:

Feyenoord schrikt niet van de uitspraken van Marc Overmars over de doelstellingen van Ajax. De directeur spelersbeleid sprak woensdag de ambitie uit om 'het Bayern München van Nederland' te worden. De Amsterdammers gaven deze zomer al 41,65 miljoen euro uit: een record voor een Nederlandse club. Technisch directeur Martin van Geel van Feyenoord is niet verrast door de aankopen en de uitspraken uit de hoofdstad.

"Dat had ik wel verwacht met de mogelijkheden die ze daar hebben", reageert Van Geel donderdag tijdens de Open Dag van Feyenoord, dat het 110-jarig bestaan viert. "Als ze het kunnen, moeten ze dat doen. Ik begrijp het ook wel als er vier jaar achter elkaar geen enkele prijs is gewonnen. Dan wil je er alles aan doen om daar verandering in te brengen", legt de beleidsbepaler uit aan de NOS.

Feyenoord heeft komend seizoen heldere doelstellingen. "We gaan voor de landstitel, voor de Johan Cruijff Schaal en opnieuw voor de beker. En we willen ook de groepsfase van de Europa League doorkomen", blikt Van Geel vooruit. Feyenoord heeft de zaken volgens hem 'redelijk voor elkaar' en dat maakt Van Geel trots. "We hebben jongens die langdurig vastliggen en veel stabiliteit. Eigenlijk is Karim El Ahmadi de enige speler uit de basis die we hebben laten gaan."

Op het gebied van inkomende transfers is het vrij rustig in De Kuip. Yassin Ayoub werd transfervrij overgenomen van FC Utrecht en Luis Sinisterra kwam voor ruim twee miljoen euro over van Once Caldas. De club is bovendien bezig met Jordy Clasie van Southampton. "Ik wil niet ontkennen dat we aan het onderzoeken zijn of Clasie kan komen. We kennen hem natuurlijk als kind van de club. Hij zou een geweldige toegevoegde waarde kunnen zijn."

Wie staat er op dit moment beter voor?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij begrijpt t wel, ondertussen kan hij het niet laten om toch nog een onderwater sneer uit te delen. 4 jaar lang geen enkele prijs moet worden gezegd..

Ik neem hem niet kwalijk verder.. Maar tis wel ff pijnlijk om te lezen

19 juli 2018 om 16:31

Je kunt het als een sneer lezen maar het is wel de hoofdreden dat Ajax zo'n enorm bedrag investeert.

19 juli 2018 om 16:55

Jij stelt dus dat als Ajax vorig seizoen (of een ander seizoen de afgelopen 4 jaar) kampioen was geworden dat ze geen grote transfers hadden gedaan? Dan heb je totaal geen idee van de lange termijn plannen van Ajax. Ik vind het juist knap dat ondanks alle interne problemen het toch is gelukt om het gewenste kapitaal op te bouwen.

19 juli 2018 om 17:00

Wat zijn de lange termijn plannen dan? Werd het kapitaal niet gewoon (toevalligerwijs) opgebouwd omdat Overmars minder macht had?

Maar hoe dan ook staat er nu wel meer druk achter om kampioen te worden. Alsof Tadic en Blind dit jaar toevallig in de (lange termijn) planning stonden. Daarom is het uitgeven van al dat geld 'de hoofdreden'. Niet de enige reden.

19 juli 2018 om 16:31

Iemand maakt de kop uit een interview er is niks pijnlijks aan lees het stukje en het is helemaal helder...

19 juli 2018 om 16:33

Het is toch ook gewoon zo? Van Geel bedoelt die in feite ook niet achterdochtig o.i.d., maar gewoon realistisch. Zoals hij ook realistisch is over Feyenoord's budget. Ajax staat ondertussen al een aantal jaren droog qua prijzen en ze hebben veel financiele middelen om kwaliteit aan te trekken die ze weer een prijs kunnen bezorgen. Logisch verhaal.

19 juli 2018 om 16:33

Sneer onder water? Het is gewoon een feit wat die 40 miljoen verklaart.

19 juli 2018 om 18:02

Dus het aankaarten van een feit kan niet tegelijkertijd een sneer naar een concurrent zijn? Het is dat Feyenoord vorig jaar kampioen is geworden maar hoevaak is daarvoor niet ter sprake gekomen dat Feyenoord bijna 20 jaar geen kampioen was geworden.

19 juli 2018 om 22:03

Nee, in mijn optiek niet. Al heb ik wel het empatische vermogen om dat zo te ervaren wanneer je een beetje kleinzerig bent.

19 juli 2018 om 16:36

Waarom pijnlijk? Laat het hem lekker zeggen. Maak me er totaal niet druk over. Mooi dat Feyenoord kampioen is geworden een jaar geleden, knappe prestatie. Nu is Ajax weer aan zet.

19 juli 2018 om 16:44

Het klopt dat we al 4 jaar geen tastbare prijs hebben behaald al vind ik dit wel heel kort door de bocht. In deze 4 jaar waren wij altijd de enige uitdager voor de titel waarbij we tegen de Graafschap gewoon een kampioenschap hebben weggegeven. Daarnaast is een EL-finale voor mij in deze tijd net wat belangrijker dan een kampioenschap of bekerwinst. Dit was namelijk mijn eerste Europese finale en dat was heel mooi om eens mee te maken!

19 juli 2018 om 16:52

Ik zou dat jaar de EL finale nooit geruild hebben tegen een kampioenschap. Ik ben er ook niet bang voor dat Ajax weer prijzen gaat pakken dat doen ze overall in NL ook het vaakst

19 juli 2018 om 17:03

@cruijffstadion dat doen ze in je prille leven nog niet. Verder is 4 jaar zonder prijs natuurlijk wel een lange periode voor een topclub, zeker als er financieel gezien geen problemen zijn. Dat verklaart die 40 miljoen nu.

19 juli 2018 om 17:30

Cruijffstadion

"in deze 4 jaar waren wij altijd de enige uitdager voor de titel waarbij we tegen de Graafschap gewoon een kampioenschap hebben weggegeven. Daarnaast is een EL-finale voor mij in deze tijd net wat belangrijker dan een kampioenschap of bekerwinst."

Aha. Dus tweede worden is opeens, als er geen prijzen worden gewonnen, tóch een prijs?? Tja, zo kun je inderdaad heel erg ruim door elke bocht gaan ja. En misschien weet jij dat niet, als je nog zo jong bent dat de EL finale je eerste was, maar recent is Feyenoord nog een keer uitgebreid gehuldigd en toegejuicht toen ze een keer achter Ajax tweede waren geworden. Er kwam toen een hoop hoon uit Amsterdam van heb-ik-jou-daar. Ik neem aan dat de hoon voor jouw bijdrage nu niet heel veel minder zal zijn.

19 juli 2018 om 17:33

Pparzyszek

Dat denk ik dus ook. In zijn leven heeft PSV meer prijzen hebben gepakt dan Ajax lijkt mij.

19 juli 2018 om 17:41

qua landstitels is het ook 23 om 25 voor ajax sinds de eredivisie is opgericht dus zo een groot verschil is er niet tussen die 2

19 juli 2018 om 19:46

Nee, maar ik kijk niet alleen naar de prijzen anders zijn we snel klaar die heeft Ajax het meest. En een huldiging voor wanneer je tweede wordt vind ik inderdaad wel heel sneu met name voor de eredivisie, maar ik snap het wel na zoon droogte van 20 jaar..

19 juli 2018 om 20:00

Dit is ook altijd zo sneu Ajax heeft gewoon 33x de hoogste divisie van Nederland gewonnen. En voor het gemak laten we de Europese prijzen even achterwege? Psv en Feyenoord supporters moeten altijd een bepaalde periode of andere kul reden aanhalen dat ze kunnen concurreren met Ajax maar dit is gewoon onzin. Er is maar 1 geschiedenis die telt en dat is alle geschiedenis niet een bepaalde periode of oprichting van een nieuwe marketingnaam van een competitie.

20 juli 2018 om 20:56

Ja roep je dan ook dat Ajax de enige nederlandse club is die de champions league heeft gewonnen? Of dat dan weer niet?

20 juli 2018 om 20:57

Inderdaad..

Zoals ik net al aangaf..

'zij' noemen hun 'cl' winst ook gewoon de champions league. En zeggen echt niet dat wij de enige zijn die die hebben gewonnen.

19 juli 2018 om 17:56

Kijk eerst het interview voor je hier oordeel hier over geeft, het is absoluut geen sneer naar Ajax oid. Hij spreekt het uit omdat het naar gevraagd wordt, niet om iets uit te lokken. Zeer nuchtere reactie en gepast, niets mis mee wat van Geel hier zegt.

19 juli 2018 om 21:25

Ja als het zelfs op je open dag nog ober Ajax gaat weet ik niet wat pijnlijker is.

19 juli 2018 om 22:39

Tuurlijk, je kan natuurlijk ook gewoon geen antwoord geven op vragen die de media stelt. Dan sta jij weer vooraan om van Geel zielig te noemen.

En 1 2 3 we hebben het artikel niet gelezen en gaan reageren op de kop.

Duidelijk en logisch verhaal. Ze hebben de ruimte en het geld en dus logisch dat ze spelers halen.
Geen speld tussen te krijgen.

19 juli 2018 om 17:07

Zijn verhaal is inderdaad helemaal logisch maar juist daarom vind ik het onnodig om dan weer die 4 jaar te noemen. Denk bovendien dat het er weinig mee te maken heeft, Overmars krijgt eindelijk wat meer vrijheid en wil/kan nu een hele sterke selectie neerzetten met het geld wat er dankzij het beleid is vrijgekomen.

19 juli 2018 om 18:00

En waarom krijgt hij die vrijheid? Juist ja, omdat er 4 jaar niets gewonnen is. Zegt helemaal niets raars. Maar de titel is wel lekker provocerend

19 juli 2018 om 18:20

Die vrijheid komt omdat Overmars nu zelf de baas is en niet het kliekje Bergkamp die liever alleen maar jeugd wilde doorstromen, nu heeft Ajax een goed gevulde spaarpot waardoor het ook kan, dat was 3 jaar geleden natuurlijk nog niet zo.. Het wil namelijk niet zegge dat als Ajax voor bijvoorbeeld 80 miljoen verkoopt je ook weer gelijk 50 miljoen ervan kan uitgeven aan transfers, waarom snappen mensen dat n iet

19 juli 2018 om 19:39

Uiteindelijk was overmars altijd de baas.
Maar Mees het was geen sneer maar wel een logische verklaring waarom er nu zoveel gekocht moet worden. Een vijfde jaar zonder landskampioenschap kan niet . De Ajacieden die zeggen dat als ze dit jaar weer geen prijs pakken dat niet uit maakt die liegen.

3 jaar geleden was er ook geld en konden ze mAkkelijk 1 speler met meerwaarde en ervaring per seizoen toevoegen was je nu al verder geweest. Ajax werd 4 keer
Kampioen er kwam genoeg geld binnen via cl. Als Ajax vanaf dat moment per jaar 1 spelers met ervaring en meerwaarde hadden gekocht 100 % dat ze nu verder waren.

Had keizer er ook nog gewoon gezeten..

19 juli 2018 om 22:42

Overmars wil maar één ding en dat is afscheid nemen van de naam Marc Netto. Daarom roept hij zo hard over hoeveel geld hij wel niet uitgeeft en hoe graag hij de bonussen ook nog wil betalen voor Blind. Het is een feit dat zij 4 jaar geen prijzen hebben gepakt, waardoor hij nu wel moet spenderen. Als ze weer geen kampioen worden dit jaar is het einde verhaal voor zowel Ten Hag als Overmars.

Als Ajax haar volle potentie benut is dat niet bij te houden door Feyenoord en PSV. Ik vind het mooi dat Ajax nu spierballen toont en ook gewoon uitspreekt dat ze het Bayern Munchen van Ajax willen worden. Half Nederland hoopt dat dit niet lukt en zullen in de rij staan om Ajax dan uit te lachen. Maar ook dat geeft aan dat Ajax verreweg de belangrijkste club in Nederland is.

19 juli 2018 om 16:35

Ik snap dat ze het willen en gezien de status en financiële mogelijkheden van de club moet het ook zeker mogelijk zijn. Echter vind ik het wel een flinke uitspraak om te doen nadat er 4 jaar lang geen enkele prijs is geworden.

19 juli 2018 om 22:44

Ach, ik zie de beste spelers van Feyenoord en PSV nooit op structurele basis naar Ajax vertrekken zoals dat in Duitsland wel gebeurd bij Bayern. Zal dus nooit kunnen.

19 juli 2018 om 16:38

Het Bayern München van Ajax? Daar klopt iets niet, volgens mij. Overigens is Ajax niet de belangrijkste club in Nederland.

19 juli 2018 om 17:09

Daar heb je het dan toch mis Zwiers, ik snap dat het niet leuk is maar waarom levert een Kluivert met een 1 jarig contract meer op dan de beste verkochte speler van Feyenoord? Omdat ze in het buitenland Ajax wel de belangrijkste club vinden, het is niet voor niks dat onze spelers voor vette prijzen de deur uit gaan.. Noem het maar arrogant of wat je er van wil maken maar zo is het gewoon

19 juli 2018 om 17:22

Puur door het feit dat hij Kluivert heet en door de media in het buitenland flink gehypt wordt. Eriksen leverde met een 1 jarig contract toch ook maar 12/13 miljoen op. Kishna, El Ghazi en Bazoer leverde toch ook vrij weinig op. Het bedrag dat voor Kluivert betaald werd heeft in mijn optiek niks met de statuur van Ajax te maken. Ik ben het wel met je eens dat Ajax vaak grotere transfersommen ontvangt, maar dat heeft meer met beter onderhandelen te maken en bijvoorbeeld niet zoveel liefdadigheid te tonen zoals bij een PSV gebeurd.

19 juli 2018 om 17:35

Kokkieafca

Clubs in het buitenland betalen veel voor spelers omdat die spelers goed zijn. Niet ómdat ze voor Ajax, Feyenoord of voor De Graafschap spelen. Het is niet dat Ajax gaat spelen voor AS Roma. Kluivert gaat daar spelen.

19 juli 2018 om 17:39

Giodinho

Als ik de directie van KV Mechelen en van Midtjylland mag geloven heeft Overmars met de bedragen die hij daar afgestort heeft ook een vorm van liefdadigheid toegepast. Overmars doet goede verkopen maar in Belgie zijn ze echt nog steeds niet uitgelachen dat Overmars negen miljoen heeft betaald voor Bandé, laat staan die 5,5 miljoen voor een rechtsback die in Jong Ajax mag gaan spelen vooral.

Verder weet ik niet zozeer wat die liefdadigheid van PSV inhoudt. Want als je bedoelt dat de directie van PSV zich houdt aan gemaakte afspraken, dan kan ik daar met geen enkele mogelijkheid liefdadigheid in zien. Waar zie jij die wel dan?

19 juli 2018 om 18:14

@Kante, in een artikel van Van Geel gister geloof ik geeft hij zelf ook aan dat hij Sneijder bij Ajax voor 26 miljoen verkocht en dat als hij bij Feyenoord zou spelen het waarschijnlijk voor de helft zou zijn geweest, bij welke club je speelt maakt dus wel degelijk uit, of denk jij dat als Kluivert bij een pakweg Utrecht zou spelen hij ook voor dat bedrag maar Roma zou gaan?

19 juli 2018 om 18:17

Ik heb het meer over dat PSV bijvoorbeeld een Guardado en Moreno vastlegt, maar dan aangeeft dat ze bij het onderhandelen met clubs zich niet moeilijk zullen opstellen. Voor beide spelers had PSV veel meer geld kunnen ontvangen, maar door die afspraak die ze maakten zorgde ze er zelf voor dat het bedrag niet al te hoog was wat ze ontvingen.

19 juli 2018 om 18:24

@Giodinho, dat Eriksen voor minder weg ging klopt, maar toen was de markt ook niet zo gestoord als nu natuurlijk, daarbij heeft de status van een club natuurlijk wel iets te maken met de hoogte van een transfersom, stel PSV speelt de komende 5 jaar CL en haalt steeds de kwartfinale, denk je dan dat spelers nog steeds voor 12 miljoen weg gaan? Door de groeiende status of grote bekendheid van een club worden spelers dus ook gewoon duurder, een voetbalclub is namelijk ook een merk en hoe groter het merk, hoe duurder de prijs

19 juli 2018 om 19:06

Ja, maar dan hebben we het over een recente status. Als Ajax of PSV 5 jaar achterelkaar de cl kwartfinale haalt dan wil dat iets zeggen over de klasse van die spelersgroep. Ajax heeft nu op die Europa league finale na, al tijden matige prestaties in Europees verband weerlegt. Dan vind ik het frappant om te wijzen op de status van Ajax tegenover die van PSV. Ik denk dat de reden dat Ajax meer geld voor hun spelers ontvangt is dat Ajax meestal individueel betere spelers heeft dan PSV of Feyenoord en dat er veel beter onderhandeld wordt.

19 juli 2018 om 19:17

Ondanks dat Ajax de laatste jaren niet veel voorstelt, net als het Nederlandse voetbal is de naam Ajax nog steeds bekend en groot in het buitenland, vooral door de jeugd opleiding, dus wordt er ook meer voor betaald, stel Sanchez had bij PSV of Feyenoord gespeeld, dan was die waarschijnlijk niet voor 40 miljoen naar Spurs gegaan, hoe zou dat komen denk je?

19 juli 2018 om 20:10

Beter onderhandelen zoals ik nu al voor de derde keer vermeld.

19 juli 2018 om 20:27

Dat vind jij, maar zo is het niet, ik zou zeggen lees even voetbalzone van gister terug en pak daar de artikelen van Van Geel terug, daar heeft hij het namelijk zelf ook daarover dat het wel meetelt, hij spreek namelijk uit ervaring omdat hij bij zowel Ajax als Feyenoord dezelfde functie heeft bekleed, en van Geel lijkt mij snugger genoeg om dat zo te beoordelen, maar ieder zijn mening natuurlijk.. Als het alleen goed onderhandelen zou zijn dan zou Overmars bij Utrecht kunnen werken en dan ook spelers voor tientallen miljoenen kunnen verkopen in jouw opinie, ik denk dat het tegen gaat vallen aangezien Utrecht kwa status minder is in de wereld

19 juli 2018 om 20:32

Giodinho, Van Geel heeft letterlijk gezegd dat de naam Ajax ervoor zorgt dat clubs veel meer betalen voor spelers.

19 juli 2018 om 20:32

Ik neem aan dat hij er meer verstand van heeft dan jij, dus...

19 juli 2018 om 23:33

Volgens mij heb ik in een van mijn reacties ook aangegeven dat Ajax meestal individueel betere spelers heeft. Hoe kan van Geel zijn situatie bij Ajax vergelijken met zijn tijd bij Feyenoord waar de prestaties niet op hetzelfde niveau lagen en Feyenoord toch redelijk om geld verlegen zat? Ik vergeleek daarom ook vooral PSV en Ajax, omdat Feyenoord absoluut niet op hetzelfde niveau vind zitten. Bij PSV en Ajax geloof ik gewoon niet dat het feit dat Ajax groot is geworden door prestaties van 20 jaar geleden dat zij daarom meer geld ontvangen. Voor mij is het puur omdat PSV bijvoorbeeld genoegen neemt met 20 miljoen of wat meer en ze bij Ajax gewoon aangeven van we willen 35 miljoen en niet minder.

20 juli 2018 om 21:01

In de tijd dat Ajax nauwelijks geld had (begin Frank De Boer) ging Suarez ook gewoon voor een mooi bedrag weg, en ik weet zeker dat er 5 miljoen bovenop had gezeten als hij dat bijt incident niet had. En als Suarez destijds bij PSV zat leverde hij toch echt minder op.

Lol wat een stompzinnige poll

Hij zegt niets geks, Ajax is aan het investeren in het kampioenschap. Mocht een keer tijd worden dat de miljoenen op het veld komen. Nu een beetje goed scoren in Europa want we hebben wat goed te maken.

Stemmingsmakerij die titel, in de tekst staat er netjes verwoord welk punt hij wilt maken. Ik kan mij er als ajacied wel bij zijn uitspraken vinden.

Zo is het natuurlijk ook. Ajax heeft een lange tijd op de centen gelet en plukt daar nu de vruchten van. Nu kunnen er spelers aangetrokken worden die echt wat toevoegen naast de toptalenten uit eigen jeugd.

En toch denk ik dat feyenoord er beter voor staat als iedereen blijft staat er een goed ingespeeld team. Als Ziyech bij Ajax blijft dan moet je altijd maar afwachten of Ziyech en Tadic samen kunnen spelen. En veel concurentie betekent ook veel goede spelers op de bank.

Nja de finale van de Europacup spelen is voor mij een grotere prestatie dan 1 keer in de 20 jaar kampioen worden. Ik denk dat Overmars ook wel eens gelijk gaat krijgen met het Bayern van Nederland.
Als je zo enorm veel financieele mogelijkheden hebt vergeleken met PSV en Feyenoord moet je eigenlijk gewoon elk jaar met kerst al kampioen zijn. Ben alleen niet zo overtuigd van de trainer.

19 juli 2018 om 17:08

Ja daarom kunnen wij nog teren op een europa leage winst in die 20 jaar is toch grotere prestatie

Mocht er een Nederlandse club zijn die mee kan gaan doen met de Europese top dan is dat wel Ajax. Ze verkopen goed en hebben het geld om ook spelers te kopen. Blijven ze dat de komende jaren ook doen zie ik ze elk jaar wel kampioen worden. Helaas gaat dat ten koste van de Nederlandse competitie want PSV en Feyenoord kunnen dit niet bij benen. Het blijft speculeren maar ik denk niet dat dit goed is voor onze competitie.

19 juli 2018 om 17:13

Volgens mij worden wedstrijden op het veld beslist en niet op papier dus niet zo bang zijm jongens, vaker dit gezien en dan niet het gewenste resultaat als jezelf denkt dat je een goed team hebt ga je dat zelf ook geloven en dan ga je minder hard je best doen, we shall see maar dit kansloos gejank van de concurenten is niet nodig altind uitgaan van eigen kracht

19 juli 2018 om 17:45

europese top????

19 juli 2018 om 18:48

@cuco10

dan zal je toch echt je salarishuis moeten opvoeren. spelers als Tadic en Blind zijn geweldige aankopen voor een Nederlandse topclub maar als je het over de Europese top hebt heb je het over spelers als Mbappe, Neymar, Messi, Ronaldo, Modric etc. dat is toch echt een paar niveautjes hoger als Tadic en Blind

19 juli 2018 om 22:10

Laten we eerst eens zien dat we weer een fatsoenlijk aantal clubs in Europa krijgen. Ajax heeft verder helemaal geen baat om het Bayern van Nederland te worden. Het niveau over de gehele breedte moet omhoog. Wanneer Ajax dit wil doen zoals Bayern, ten koste van de concurrentie, dan gaat dit ten koste van het niveau van de Eredivisie en dan zijn daarmee de nu al kleine kansen in Europa nog miniemer.

Klinkt logisch maar ik zie het ook als een steek onder water naar Ajax toe.
Meneer van Geel kan het nog steeds niet hebben dat hij, volkomen terecht overigens, met pek en veren is weggejaagd bij Ajax.

In ieder geval doet Feyenoord, en ook Psv, er verstandig om Ajax in het spoor te blijven. Dat doet de competitie ten goede. Of wil Feyenoord die eeuwige subtopper blijven ?

19 juli 2018 om 17:34

Zoals je wellicht gelezen hebt wil Feyenoord gewoon voor de titel, beker en Europese overwintering strijden; dus nee, Feyenoord wil niet die eeuwige subtopper blijven.

Van Geel tekent gewoon de situatie bij Ajax aan en dat snijdt alleen maar hout.

19 juli 2018 om 17:38

Dat verklaren ze ieder jaar. Maar Feyenoord heeft in de afgelopen, pakweg, 15 jaar 1 keer Europees overwintert. Je kan me niet ongelijk als ik zeg dat het er nog behoorlijk amateuristisch aan toe gaat bij Feyenoord.

19 juli 2018 om 18:05

@mgvm

Ajax voert gewoon een beter beleid door creatief te scouten en daardoor verdienen ze veel geld aan uitgaande transfers zoals bv met Milik en Sanchez die bij elkaar 7,5 miljoen kostte en voor 75 miljoen werden verkocht. Van Geel shopt liever voor middelmaat bij bv een Heerenveen of haalt alleen maar in het buitenland geflopte oud spelers terug die 0 restwaarde hebben en betaald dan ongeveer hetzelfde als wat Ajax heeft betaald voor potentiele toppers.

Overmars snapt ook beter wanneer je moet verkopen, Van Geel snapt dat iets minder goed zoals we hebben kunnen zien met Jorgensen en De Guzman die voor de hoofprijs weg konden maar door Van Geel in de Kuip werden gehouden

als je dat dan allemaal bij elkaar optelt is het niet zo gek dat je financieel steeds verder achter raakt op Ajax. het inspiratieloze aankoopbeleid van Van Geel doet de financiele vooruitgang van Feyenoord de das om. met deze man aan het roer gaat Feyenoord niet verder groeien

19 juli 2018 om 18:58

@ Japie, nu sla je de plank wel heel erg mis. Jorgenssen laten gaan was gewoon een goede zet, je kunt moeilijk zonder spits verder een seizoenshelft.

Maar waar je vooral nat gaat is Van Geel de schuld geven van het gratis weglopen van De Guzman. De guzman liep in 2010 gratis weg, van Geel kwam in 2011 pas bij Feyenoord binnen....

19 juli 2018 om 20:45

sorry, dat was Gudde inderdaad

wat betreft Jorgensen had je met dat binnengekomen geld wel weer een goede spits kunnen halen. ik neem aan dat elke topclub een schaduwlijstje heeft als je weet at een spits goed presteert en dat de mogelijkheid er is dat er clubs voor hem gaan komen

20 juli 2018 om 13:02

@ Japie, maar dan 3 dagen voor de deadline? Dat is niet verantwoord. En dan moet je er zelf ook echt duur aan. Bij Jorgensen weten we wat we hebben en hij heeft nog een langlopend contract. Lekker houden die jongen.

19 juli 2018 om 17:56

Welk spoor bedoel je precies? Feyenoord en ook PSV hebben al financiële tegenslagen gekend. Kijk ook naar Twente, dat lijkt me een prima voorbeeld voor Ajax. Pak een paar jaar geen CL en je bankrekening is verdampt.
Een subtopper wint trouwens geen 4 prijzen in 3 jaar.

19 juli 2018 om 18:13

Feyenoord zegt zelf ook dat het een subtopper is, die aansluiting willen vinden met Ajax en Psv. Maar dan moeten ze wel harder hun best doen. En je vooral niet blind staren op die paar prijsjes die de rotzooi binnen de club verbloemen.

19 juli 2018 om 18:44

Feyenoord zegt nooit dat ze een subtopper zijn. Ze zeggen dat ze zich willen meten met de top van Nederland, maar moeten doorgroeien om dit gat te verkleinen. Er zijn al enorme stappen gemaakt en de volgende stap moet het nieuwe stadion worden. Je kunt wel alles negatief willen maken zoals je hier elke dag doet, maar blijf wel bij de feiten.

19 juli 2018 om 22:13

Hoe wil je extra kosten die het stadion gaan bekostigen? Van die rekenmodellen is al bekent dat die veel te rooskleurig zijn, zo is er zelfs geen rekening gehouden met mogelijke financiele groei van de concurrentie...!

20 juli 2018 om 13:01

Dat klopt helemaal niet. Het gaat om de groei. Jij volgt nu blind die red de kuip professor. Die komt met allemaal zaken die niet relevant zijn.

Zo lang je met dat geld het contract van die onverstaanbare onbenul van een Ten Hag niet afkopen.. kan je halen wie je wilt. Maar ga je nooit kampioen worden, en zal het hoongelach alleen maar erger worden. Ten Hag er uit voor het seizoen begint is het begin.

Van Geel heeft vorig jaar ook 28 miljoen uitgegeven. dat je dat dan liever investeert in bv 5 middelmatige spelers dan in 2 echte toppers is dan zijn eigen keuze maar het is maar net hoe je je geld spendeert als TD

19 juli 2018 om 18:40

Ja je zult toch een grote selectie moeten hebben en zodoende moest hij het verdelen over 5 spelers. Is maar net hoe je je geld moet spenderen als td

19 juli 2018 om 18:44

ja maar je koopt Haps voor 6 miljoen terwijl je ook Malacia hebt bv al vind ik Haps op zich wel een goede speler maar uit je jeugdopleiding moet je toch wel iets kunnen halen wat kan tippen aan een matige speler als Boetius bv

19 juli 2018 om 18:51

Boetius heeft weinig gekost, voor dat geld vind je bijna geen buitenspeler. Daarnaast kopen ze Sam Larsson, naar mijn idee een prima aankoop. Heeft dit jaar nog niet veel laten zien, maar ik veracht daar aankomend seizoen meer van. Bij heerenveen heeft hij leuke dingen laten zien. Je moet gewoon 2 spelers op die positie hebben en die heb je nu.
Niemand had ooit verwacht dat Malacia het zo goed zou doen, die overtrof iedereen zijn verwachting. Je hebt gewoon 2 mensen nodig op die plek, dus er moest iemand bij komen. Het is juist toch topclub waardig dat je er nu 2 spelers hebt die kunnen concurreren aan elkaar? En 6 miljoen voor Haps vind ik niet gek, die gast heeft zeker het 2e seizoenshelft laten zien waarvoor hij gehaald is.
Hij is nog een klasse beter dan Malacia.

20 juli 2018 om 00:04

Die matige Boetius (presteerde nog altijd beter dan de dure Larsson). was toen hij 18 was wel een van de grootste talenten uit diezelfde opleiding. Oftewel, nee die haal je niet zomaar altijd eventjes uit je jeugdopleiding.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren