Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax trekt streep: ‘Frenkie, Donny en Matthijs zijn niet te koop’

Laatste update:

Ajax verkocht Justin Kluivert en Deyovaiso Zeefuik deze zomer aan respectievelijk AS Roma en FC Groningen en zag verder onder anderen Amin Younes en Nick Viergever vertrekken. Enkel Hakim Ziyech zou nog weg mogen, maar de rest blijft in Amsterdam, zo verzekert Marc Overmars in gesprek met De Telegraaf.

De directeur spelersbeleid van de runner-up van het afgelopen seizoen is helder in zijn commentaar: “Frenkie de Jong, Donny van de Beek en Matthijs de Ligt zijn wat ons betreft niet te koop. Nee, ook niet voor absurde bedragen. Laat ze dit seizoen eerst eens veertig wedstrijden voor Ajax spelen.”

Overmars weet dat De Jong in de nadrukkelijke belangstelling staat van Barcelona, maar zegt dat hij heeft aangegeven dat de 21-jarige middenvelder ‘not for sale’ is. Hij ziet het bovendien niet zitten om De Jong voor circa vijftig miljoen euro te verkopen om hem vervolgens terug te huren van de Catalanen: “Dat doe ik liever niet, nee”, aldus de sportbestuurder.

Voor De Ligt geldt ‘hetzelfde’, aldus Overmars: “Kom volgend jaar maar terug (...) We willen een zo sterk mogelijk team. En daar kan geen geld tegenop.” Ajax verdiende 17,25 miljoen euro aan de verkoop van Kluivert en ongeveer drie ton voor het vertrek van Zeefuik. Daar staan zeker 41 miljoen aan transferuitgaven deze zomer tegenover.

Overmars maakt zich daar geen zorgen om. De voormalig aanvaller benadrukt dat Ajax voldoende kapitaal op het veld heeft staan en het geen probleem is om ‘een keer rode cijfers’ te schrijven: “Dat mag alleen niet structureel zijn.” Ajax is momenteel op trainingskamp in Engeland en neemt het volgende week woensdag in de tweede voorronde van de Champions League op tegen Sturm Graz.

Wat verwacht jij van Ajax - Sturm Graz?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nu hun eigen positie ook op het spel staat is er ineens van alles mogelijk.
goede ontwikkeling voor Ajax

19 juli 2018 om 06:56

Overmars zijn positie staat never op het spel lol. De man levert jaren puike werk...

19 juli 2018 om 07:01

Eens

19 juli 2018 om 07:24

Probeer eens twee dingen los van elkaar te zien. En als je dan vanuit zakelijk perspectief naar de transfers kijkt van Ajax in de periode van Overmars en vooral hoe het financiële huishouden positief is veranderd, dan ben ik van mening dat die puike werk heeft afleverd.

19 juli 2018 om 07:26

Daar vind ik overmars niet verantwoordlijk voor, hij gaat over de aan en verkopen. Hier vind ik van der Sar verantwoordelijk

19 juli 2018 om 07:28

Als je als verantwoordelijke TD van de grootste club van Nederland 4 jaar op rij geen prijs pakt en trainers aanstelt die er weinig van kunnen (keizer en waarschijnlijk ook Ten Hag) dan lever je niet al jarenlang puik werk. Mocht Ten Hag falen, dan moet ook Overmars zijn conclusies trekken.

19 juli 2018 om 07:55

Klopt,overmars is geen directeur voetbalzaken en is als zodanig geen lid van de directie. draagt daarom geen enkele medeverantwoordelijkheid. je hebt er kijk op !

19 juli 2018 om 08:07

Keizer was een keuze van Bergkamp en meeloper van der Sar, want Overmars wilde toen Laudrup.
Ten Hag zal het wel moeten laten zien dit seizoen, maar dan nog kun je het mogelijke falen dan alleen aan ten Hag wijten.
Overmars heeft gewoon een heel goed team staan en de juiste versterkingen binnen gehaald, naast Tagliafico vorig seizoen al.

19 juli 2018 om 08:16

Master1 Overmars wilde Keizer helemaal niet dat was vanaf minuut 1 bekend. Vivabarca tuurlijk maken ze gezamelijk beleid maar je gaat als directeur van het ene vakgebied niet mengen in het vakgebied van een andere directeur. Of denk jij dat een juridisch directeur van een bedrijf ook even aan de financieel directeur gaat uitleggen hoe het er financieel voor staat? Nee jij hebt er veel kijk op....

19 juli 2018 om 08:16

Vd Sar heeft ze aangesteld en is eindverantwoordelijk....Kortom bij hem moet je wezen

19 juli 2018 om 09:16

Je moet de rol van Overmars en Van der Sar wel los van elkaar zien hè vriendje Lee!

19 juli 2018 om 09:34

"overmars zijn positie staat never op het spel lol. De man levert jaren puike werk..."

En toch: met verreweg het hoogste budget van de eredivisie al vier jaar geen enkele prijs meer gewonnen. Dan mag je toch niet tevreden zijn?

En dat zeg ik echt niet om Ajax te bashen. Als ik me probeer te verplaatsen in de Ajax-supporters, dan begrijp ik de tevredenheid die lijkt te overheersen gewoon niet zo...

19 juli 2018 om 09:47

Trainers geven jaar in jaar uit dat ze tevreden zijn over de selectie, kortom wat is Marc zijn inbreng omtrent het niet behalen van titels? En dat hoge budget is nu pas echt in werking. Daarvoor werd Ajax tegengehouden door de rvc. Nu mag jij aangeven waarom Marc geen puike werk verricht. Ik ben benieuwd

19 juli 2018 om 09:49

Lee112

Dat is de makke van internet he, dat je soms niet weet of mensen nou cynisch zijn of niet.

Maar dat kan in het midden blijven verder want ik ben het met jou eens: echt puik beleid van Overmars bij Ajax van de afgelopen jaren! Ik zou wensen dat dit beleid van Overmars nog een fiks aantal jarenexact zo doorgaat!

Want tja, ik geloof dat iedereen er wel vanuit gaat dat Ajax zeker dit seizoen (maar eigenlijk toch zeker wel voor de komende jaren achtereen) de landstitel al ongeveer binnen heeft (en heel stiekum behoor ik zelf eigenlijk ook wel tot die groep) maar daar moet volgens mij feitelijk echt eerst nog voor gevoetbald worden.

Ik heb verleden seizoen echt exact dezelfde vraag gesteld die nu alweer vacant is. Hoe succesvol is de TD die geen prijzen pakt met zijn beleid? En het antwoord op die vraag kunnen we in mei 2019 geven. Niet nu al, in min ogen.

19 juli 2018 om 09:52

Lee112

"trainers geven jaar in jaar uit dat ze tevreden zijn over de selectie, kortom wat is Marc zijn inbreng omtrent het niet behalen van titels? "

Dat Marc degene is die de mensen moet halen, spelers, en moet aanstellen, trainers, die titels halen. Kennelijk is hij niet zo goed in het aanstellen van winnende coaches?

"nu mag jij aangeven waarom Marc geen puike werk verricht. Ik ben benieuwd"

Ajax is de grootste en meest succesvolle club van Nederland. Die moeten elk seizoen prijzen winnen. Of is de club niet de beste soms? Dus is het beleid gericht op winnen. En wordt er niet gewonnen ,dan deugt dus het beleid niet. Is toch niet zo moeilijk?

19 juli 2018 om 09:54

Echt cabinessence, ik dacht dat jij als PSV'er wel zou weten dat PSV in 16/17 nog een hogere begroting had dan Ajax (85M t.o.v. 80M), je weet wel: in dat jaar dat jullie 3e werden met een straatlengte verschil. Maarja, altijd maar dat 'verreweg het grootste budget' terwijl het een marginaal verschil is en zelfs jaren minder is geweest.. Achja, je moet hetzelfde riedeltje altijd maar in de ruimte blijven lullen he. Gewoon normaal objectief naar iets kijken is niet voor iedereen weggelegd. Overmars hoeft van mij echt niet weg hoor, een betere TD zie ik zomaar niet komen..

19 juli 2018 om 09:55

"nu mag jij aangeven waarom Marc geen puike werk verricht. Ik ben benieuwd"

Laat ik de vraag omdraaien: waarom vind jij dat hij het dan wel goed doet? Omdat hij een hoop geld binnenharkt? Daar mag je inderdaad blij mee zijn als je aandeelhouder bent, maar als supporters moet je toch andere prioriteiten hebben?

Keihard feit is gewoon dat Overmars er mede-verantwoordelijk voor is, dat er een kampioenselftal op het veld komt te staan. Net zoals het een keihard feit is dat dit al vier jaar op rij niet is gelukt.

En daarbij heb ik de indruk dat veel spelers van Ajax tegenwoordig al na een half goed seizoen openlijk beginnen te dagdromen over een mooie transfer. Ik heb het idee dat PSV hier toch wat minder last van heeft. En misschien moet je dan toch even naar het klimaat binnen je vereniging kijken en je af gaan vragen waarom er zo weinig bereidheid is om de club wat langer trouw te blijven. Ook dat is een taak van Overmars.

19 juli 2018 om 09:57

Overmars moet helemaal niets, hooguit Ten Hag ontslaan als het dit seizoen weer niets wordt. Levert prima werk qua ver-en aankopen, daarvoor is hij aangesteld.

19 juli 2018 om 10:04

Hoeft van mij en velen met mij ook niet weg. Als zelfs de ajacieden tevreden zijn met het voetbaltechnische beleid na 4 jaar zonder prijzen, hoop ik dat dit de komende jaren wordt doorgetrokken. Is blijkbaar iedereen blij met deze puike TD

19 juli 2018 om 10:08

@sanderkoevoets:

Ik weet weinig over begrotingen, maar als ik even kijk naar de aankopen die Ajax en PSV de afgelopen jaren hebben gedaan, dan kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat Overmars de laatste jaren toch een wat dikkere portemonnee heeft mogen winkelen dan Brands.

2018-2019
Ajax: Bande (8,25 miljoen), Labyad (6 miljoen), Tadic (11,4 miljoen), Blind (16 miljoen)
Psv: Angelino (5 miljoen), Dumfries (5,5 miljoen), Romero (8 miljoen)

2017-2018
Ajax: Wober (7,5 miljoen), Tagliafico (4,5 miljoen), Kristensen (5,3 miljoen), Johnsen (2 miljoen), De Jong (2,3 miljoen), Van Leer (0,3 miljoen), Orejuela (3,65 miljoen), Schuurs (2 miljoen)
Psv: Lozano (8 miljoen), Luckassen (5 miljoen), Room (0,4 miljoen)

2016-2017
Ajax: Ziyech (11 miljoen), Sanchez (5 miljoen), Casierra (5,5 miljoen), Neres (15 miljoen)
Psv: Ramselaar (4,3 miljoen), Jurjus (0,5 miljoen)

Maar als jullie als Ajax-supporters echt heel tevreden zijn met de huidige gang van zaken, dat vind ik dat natuurlijk prima...

19 juli 2018 om 10:20

Natuurlijk zijn wij niet heel tevreden met de 4 jaar zonder titel maar we gaan kansloos om het hoofd van Overmars schreeuwen terwijl de beste man er gewoon een goed aan- en verkoopbeleid op nahoudt. We hebben na 4 titels twee keer de tweede plek behaald (waarvan 2 keer met zeer minimaal verschil) alsook een Europese finale. Ik snap dat het in Eindhoven lachen, gieren, brullen is omdat Ajax 'al vier jaar helemaal niets heeft', maar zo slecht als vele het willen voordoen is het echt niet. De prijzen worden verveeld op details, we hebben enkele keren pech gehad (titel mislopen in Doetinchem, 1 punt tekort komen achter Feyenoord in een seizoen dat we ook in de EL-finale staan, een verziekte seizoensstart na het drama met Appie, etc.). Als je om die reden gelijk je TD buiten wil trappen getuigd dat juist van paniek. Wat mij betreft doet Marc zijn werk momenteel naar behoren. Ik snap niet dat men in Eindhoven zó graag wil dat Overmars zijn positie ter discussie staat, wat is jullie baat daarbij?

19 juli 2018 om 10:39

Dat ben ik niet met je eens. De selectie (overmars' verantwoordelijkheid) was de afgelopen jaren niet zo sterk als nu (indien alleen Ziyech nog vertrekt), terwijl de middelen daar wel ruimschoots voor aanwezig waren.

De voorgaande jaren was het allemaal veel te jong en talentvol. Vorig jaar al een goede stap in de richting gezet met Huntelaar en De Jong (die helaas nog niet op het niveau zat voor z'n vertrek), in de winterstop Tagliafico en nu met Tadic, Blind en in zekere mate Labyad. Allemaal aankopen die direct kwaliteit en ervaring toevoegen. Heb het gevoel dat de selectie nu eindelijk een beetje in balans is.

19 juli 2018 om 10:43

@cabinessence

Je gaat er volldig aan voorbij dat Overmars mede verantwoordelijk is voor het verdienen van de dikke portemonnee.

Bij Ajax kijken we ook verder dan onze neus lang is. Zo had Ajax vier jaar geleden gewoon uit bij de Graafschap moeten winnen. Het ligt echt niet aan de TD dat dat niet lukte.

Verleden jaar hadden we ook kampioen kunnen worden als we niet zo'n geweldige EL campagne hadden. Maar een finale plaats EL is voor heel veel Ajacieden meer waard dan een kampioenschap.

Ook PSV investeerd jaarlijks in haar selectie, ook PSV doet grote aankopen zoals Lozano en Romero. Ook PSV huurt ervaren spelers die een grote impact hebben. Ook PSV haalt routeniers terug met constructies waarmee ze ver boven het salarisplafond verdienen.

Het enige verschil tussen Ajax en PSV is dat Overmars terwijl hij hetzelfde doet als Psv, ook nog een tientallen miljoenen euros verdiend omdat hij spelers erg duur weet te verkopen.

19 juli 2018 om 11:06

"ik snap niet dat men in Eindhoven zó graag wil dat Overmars zijn positie ter discussie staat, wat is jullie baat daarbij?"

Geen. Maar nogmaals, ik schreeuw helemaal niet om het hoofd van Overmars. Ik probeer me alleen te verplaatsen in de Ajax-supporters en als ik dat doe, dan begrijp ik de gelatenheid niet zo. Dat is alles.

Hoe je het ook went of keert en hoeveel excuses je er ook bijhaalt (paar keer pech gehad, zwaar Europees seizoen, drama met Nouri, etc.), het blijven keiharde feiten: 4 seizoenen op rij geen landstitel, 8 seizoenen op rij geen Knvb Beker, 3 seizoenen op rij niet gekwalificeerd voor de CL.

19 juli 2018 om 11:21

@speedyafc:

"zo had Ajax vier jaar geleden gewoon uit bij de Graafschap moeten winnen. Het ligt echt niet aan de TD dat dat niet lukte."

Volgens mij wordt een landstitel beslist over 34 wedstrijden, niet over 1.

"ook PSV doet grote aankopen zoals Lozano en Romero"

Die hebben allebei 8 miljoen gekost en zijn daarmee de twee duurste spelers van Psv. Dat vind ik nog vrij bescheiden als je het vergelijkt met de duurste spelers van Ajax: Blind (16-21 miljoen), Neres (12-15 miljoen), Tadic (11,4 miljoen), Ziyech (11 miljoen) en Bande (8,25 miljoen).

19 juli 2018 om 11:32

Maar is overmars daar eindverantwoordelijk voor? Ook de klimaat? Ajacieden worden gek gemaakt door topclubs. Amper belangstelling van grote clubs voor PSV’ers. Goh wel een verschil. Ik wil wel zien hoe bergwijn had gereageerd als roma voor hem kwam i.p.v. Kluivert en dan ook hetzelfde contract he. En waarom ik Marc goed vind, omdat hij als de beste kan verkopen. Goed inkoopt en achter zijn visies staat. Nu krijgt hij ook eindelijk zijn zin. Van de 4 jaar geen kampioen wel 2 keer heel dichtbij. Feyenoord op 1 punt (veel punten behaald) en 1 x vs de graafschap verpest. Ja het kwartje had ook de andere kant kunnen vallen. Het zit niet altijd mee. Net als dat het kwartje Ajax zijn kant viel op 15 mei 2011....

19 juli 2018 om 11:39

Dan wat of Ajax meer uitgeeft dan PSV? Man Ajax verkoopt toch ook voor hogere bedragen? Ze hebben sowieso meer te besteden en kunnen dus ook veel meer uitgeven. Geen idee waar jij je druk om maakt. Ajax wint 4 jaar letterlijk niks en is gewoon 2 x zo rijk als PSV en groter in nagenoeg alles bij wijze van. Doen ze toch goed in mokum. Nu nog omzetten in prijzen. En dan wil jij ff doen alsof je het beter weet? Lol

19 juli 2018 om 13:55

@ cabinessence

Interessante vergelijking, zet er ook nog even de uitgaande transfers bij voor de volledigheid en dan zal netto Ajax nog steeds hoger uitkomen dan PSV is mijn hypothese. Ja dan ben ik best tevreden, economisch gezien groeit de club waardoor het zich kan veroorloven om duurdere spelers aan te trekken. Dat sommige daarvan geen deuk in een pakje boter spelen is jammer, maar er is ook geen man overboord. Je kan nu al voorspellen dat Ziyech, Tagliafico, Neres en Schuurs bijvoorbeeld veel meer gaan oplveren uiteindelijk wanneer Ajax ze weer verkoopt. En datzelfde zou zo maar eens met meer aangetrokken spelers kunnen gebeuren.

19 juli 2018 om 15:47

@kramzovic:

"interessante vergelijking, zet er ook nog even de uitgaande transfers bij voor de volledigheid en dan zal netto Ajax nog steeds hoger uitkomen dan PSV is mijn hypothese."

Ik verwijt het Ajax ook helemaal niet dat het veel geld uitgeeft. Sterker nog, ze hebben groot gelijk. Als je het geld hebt, dan moet je het uitgeven. Wat je Overmars alleen wel kwalijk mag nemen, is dat hij veel meer te besteden heeft dan PSV en dat PSV uiteindelijk drie keer landskampioen wordt in vier jaar tijd en Ajax nul keer.

19 juli 2018 om 15:52

@lee112:

"ajax wint 4 jaar letterlijk niks en is gewoon 2 x zo rijk als PSV en groter in nagenoeg alles bij wijze van. Doen ze toch goed in mokum."

Als je denkt dat rijker en "groter" zijn het belangrijkste is in het voetbal, dan wil ik je bij deze feliciteren met je rijke, grote club. Maar als je het niet erg vind, dan hecht ik toch iets meer waarde aan landstitels.

"en dan wil jij ff doen alsof je het beter weet?"

Nee hoor. Maar ik ben dan ook geen voetbalbestuurder. Wat ik wel wil zeggen is dat de voetbalbestuurders van PSV het de afgelopen jaren een stuk beter hebben die gedaan dan die van Ajax. Meer resultaten met minder middelen!

19 juli 2018 om 07:10

Onzin wat je zegt overmars zijn positie staat niet op het spel. Je zou eens wat minder simpel moeten denken dit is een proces wat al jaaaaaaarrrreeeennn bezig is en dat is eerst een kapitaal opbouwen zodat je sterk in je schoenen staat en ook wat kan doen op het moment dat je dat wilt en steviger staat in de onderhandelingen. Voorheen kon Ajax dit namelijk niet verantwoorden om nee te zeggen tegen dit soort bedragen.

19 juli 2018 om 09:02

@patyrickstern:
Howw howw.. Dit is geen proces wat al jaren bezig is! Dit is volledig het roer om gooien en gelukkig maar. Het proces van jaren geleden was de visie van Cruyf end ie heeft hier niks mee te maken.

Sterker nog dit is het tegenover gestelde, dure en oudere spelers aantrekken voor heel veel geld! En gelukkig maar dat ze dit nu doen, want ze hebben ook gezien dat je met alleen jeugd er niet gaat komen. Ajax heeft het geld in Nederland dus blij dat ze het eindelijk gebruiken.

Maar laten we nu niet zeggend at dit een jaren lang proces was. Want eerst was het geld nog om het stadion op te kopen.

Laten we vooral hopen dat het gaat werken voor Nederland. Maar ben nog steeds bang dat deze trainer niet overweg kan met zo'n ervaren en sterke groep. Had wel een wat meer zwaargewicht voor de groep gemogen.

19 juli 2018 om 09:17

Het kopen van dure/ oudere spelers gaat niet tegen de Cruijf visie in hoor. Breedte aankopen als Siem en Labyad echter wel.

19 juli 2018 om 09:36

@Capis. Aankopen zoals Blind en Tadic en Ziyech zijn volledig volgens plan Cruijff. Namelijk op posities daar waar het niet kan worden opgevangen door jeugdspelers gerichte aankopen doen die er direct staan. Daarnaast wordt plan Cruijff sowieso grotendeels gewoon uitgevoerd. Iets wat hier wel vaker wordt tegengesproken. Belangrijke punten namelijk zoals meer nadruk op het individueel trainen van jeugdspelers en deze doorschuiven naar hogere eftallen, en Internationale samenwerkingen aangaan wordt allemaal gedaan.

19 juli 2018 om 10:08

vorig jaar brandde iedereen Overmars nog af, na de zoveelste keer de selectie niet tijdig op orde te hebben. Voorlopig heeft hij mazzel gehad met een aantal briljanters. zijn ‘aankopen’ zijn ook niet allen goed te noemen. Huntelaar is ver over de top, Orejuela niet goed, kristensen niet goed, Siem terug is een lachertje, etc.
Wat mij betreft blijft deze puike TD nog jarenlang, voor iedereen het beste.

19 juli 2018 om 07:13

Overmars weet ook dat en nog geld binnen gaat komen voor Ziyech. In het verleden mocht hij van de rvc niet zoveel uitgeven en moest er eerst verkocht worden voordat er werd aangekocht.

19 juli 2018 om 07:26

Ziyech blijft

19 juli 2018 om 07:51

Op basis van wat concludeer je dat ?

19 juli 2018 om 09:04

Zelfs Overmars zegt Ziyech mag nog gaan. Dan kan je het wel uitrekenen die gaat nog weg gewoon.

al zou dat wel zonde zijn. Want met Ziyech weg en Tadic er bij blijft het niveau algemeen gelijk. Maar met beide mannen zou het wel heel dreigend worden.

19 juli 2018 om 09:34

Ziyech gaat pas weg als er interesse is en als die club voldoende betaald. Zo het er nu naar uit ziet blijft ie dus in Amsterdam.

19 juli 2018 om 09:36

@kohaku...
No shit..? Hij gaat niet gewoon gratis weg en thuis zitten?

Hoezo ziet het er naar uit dat hij blijft. Er is al duidelijk aangegeven dat er meerdere clubs wel interesse hebben.....

19 juli 2018 om 10:01

Tot nu toe had alleen AS Roma serieuze belangstelling en die zijn definitief afgehaakt. Maar te transfermarkt is nog lang open en er zullen best clubs zijn die door slechte resultaten in Europese voorrondes in paniek raken en ineens wel interesse krijgen.

Heel goed Marc eindelijk nu eens je poot stijf houden ik vind dat je goede aankopen hebt gedaan en nu is het afwachten hoe dit afloopt en gaat werken. Kampioenschap is het belangrijkste doel

19 juli 2018 om 06:57

Eerst maar eens prijzen halen anders wordt Mark netto met pek en veren Amsterdam uitgestuur in plaats van dat hij bewierookt wordt. Zaak voor Ajax om het boven in het bestuur het eens een keer rustig te houden onderling.

19 juli 2018 om 07:31

Als er geen prijzen behaald worden dan is Erik Ten Hag hier volledig verantwoordlijk voor, Overmars heeft hem alle denkbare tools aangereikt om kampioen te worden. Bovendien heeft hij ervoor gezorgd dat Ajax weer een bankrekening heeft, met zijn geweldige aankopen (uit het verleden) en verkopen. Natuurlijk zitten er bij alle aankopen een paar die niet geslaagd zijn en de titel miskoop mogen dragen, maar dit is onvermijdelijk

19 juli 2018 om 07:37

Als je zoveel uitgeeft,koop je het kampioenschap. anders had Ajax echt wel rustig aangedaan.die Schaal niet winnen is absoluut geen optie dit seizoen.

19 juli 2018 om 08:41

De aankopen die Ajax heeft gedaan maakt de concurrent ook scherper en des te meer gemotiveerd om het Ajax zo lastig mogelijk te maken. Deze versterking waren nodig. De miljoenen van Blind hoef je eigenlijk niet mee te tellen aangezien je hem verkocht hebt voor 17,5 en hem koopt voor 16/21 miljoen. Maak je dus een kleine winst en het slechtste geval een klein verlies. Natuurlijk moet Ajax kampioen worden, dat is ieder jaar het doel maar om nu te zeggen dat het kampioenschap gekocht word vind ik overdreven. Als Ziyech verkocht word heb je met Tadic zijn vervanger al in huis. Daar is hij voor gekocht, niet als extra ervaren man naast Ziyech.

19 juli 2018 om 09:17

Nou CL mag ook hoor ;-)

19 juli 2018 om 09:37

Zijn salaris ligt nu een stik hoger!!

19 juli 2018 om 10:24

Je hebt ook 4 jaar geen salaris aan hem uitgegeven.

19 juli 2018 om 10:42

Ik denk niet dat je Overmars mag afrekenen op een eventueel kampioenschap. Er staat nu eindelijk een selectie waarvan iedereen het gevoel heeft dat deze sterker is dan de concurrentie. De verantwoordelijkheid voor een kampioenschap ligt nu bij Ten Hag.

Hij doet het toch goed hoor Overmars kunnen kletsen wat we willen en met deze aankopen moeten we het toch doen want heb er tegen sturm graz een hard hoofd in.
Stel je voor ze verliezen dan heb je Europees helemaal niets

19 juli 2018 om 06:53

En zie dan de jonge jongens maar te houden. Dan wordt er weer gemopperd. Twee keer europees (cl) missen zou erg slecht voor hun ontwikkeling.

19 juli 2018 om 06:59

Dat bedoel ik, we moeten gewoon door CL of anders EL anders gaan ze gewoon weg

19 juli 2018 om 09:27

Op je 19 e en 21ste nog geen CL ja dat is dodelijk 🤡...nou ken wel Laar toppers opnoemen die nog geen CL op hun 21ste hadden hoor...wat een drama reactie

19 juli 2018 om 09:37

Geen drama reactie want ik begrijp best wel dat die jonge knaapjes zich in de kijker willen spelen en dat doe je niet echt in de Mickey Mouse competitie

19 juli 2018 om 11:29

Pardon?

Talenten bij Ajax staan er altijd (terecht of onterecht) internationaal goed op. Of is de interesse van internationale topclubs in dit drietal afgelopen jaar waarin géén Europees voetbal is gespeeld aan je neus voor bij gegaan?

19 juli 2018 om 07:26

Stel je wint morgen 20 miljoen, hoef je nooit meer te werken. Stel, stel, stel... iedereen kan negatieve situaties stellen, dan kun je nooit meer iets ondernemen. Overmars heeft nu gewoon goed werk geleverd.

En stel Ajax verliest van sturm graz, dan gaan ze voorronde EL spelen. Dus het klopt sowieso al niet wat je stelt.

Hij verdient toch wel wat meer krediet dan ik en de meeste hier hem altijd hebben gegeven. Sinds hij meer te vertellen heeft zonder altijd maar de RVC doet hij onwijs goed werk!

Lekker! Zo hoort het, dit is een volgende stap die we moeten zetten als club. Gewoon nee verkopen!

19 juli 2018 om 10:11

En met ontevreden spelers komen te zitten. Ajax is niet het hoogst haalbare, vrijwel iedere speler verkiest alles in de middenmoot en erboven in de Franse, Duitse, Spaanse, Italiaanse, Portugese en Engelse competitie.

Ach ja deze stoere praat horen we overal. Als. er straks een mooie club komt die veel geks biedt en de speler wilt zelf ook moet ik het nog maar zien wat deze woorden waard zijn.
Zelfs overmars heeft dit al vaker geroepen dus we wacbten wel af tot de transfermarkt is gesloten

19 juli 2018 om 06:57

Nou nee heb hem nooit horen roepen dat zelfs absurde bedragen worden geweigerd. Dat is voor het eerst en ik geloof hem

19 juli 2018 om 07:01

Nou hij heeft vaker geroepen dat niemand meer weg mocht en vervolgens op de laatste dag werden er spelers verkocht.

19 juli 2018 om 07:35

Kan me alleen Milik herinneren, en terrecht dat hij verkocht werd. Voor 3 miljoen gekocht en verkocht voor het 11 voudige daarvan. Bij Sanchez hebben ze aangegeven hem hoopte te kunnen behouden

19 juli 2018 om 08:20

Ja maar hij zei toen altijd tenzij er een absurd bedrag op tafel wordt gelegd en het niet te weigeren valt. Nu is zelfs dat uitgesloten. Zit een groot verschil in. Ziyech zal wel vertrekken daarom wordt hij bijvoorbeeld niet benoemd

19 juli 2018 om 08:26

Dat is mijn punt. Ik geloof niet dat het uitgesloten is. Als er een goed bod komt en de speler wilt zelf zal het heel lastig worden. En een mega bedrag weigeren is ook in financieel opzicht niet verstandig ondanks dat je het geld niet direct nodig hebt

19 juli 2018 om 09:56

Had Overmars niet verleden seizoen ook zoiets gezegd over Sanchez, dat die niet te koop zou zijn? Kan het mis hebben maar er staat me bij dat Overmars destijds ook eerst heel zelfverzekerd was maar later toch die speler verkocht. Wel voor een mooi bedrag trouwens.

Ik zie deze opmerking als een signaal aan de bühne dat er echt stupid money op tafel moet komen omdat de spelers anders blijven. Niets meer of minder.

Zullen ze in ieder geval Europa in moeten om die 40 wedstrijden te halen. En ik ben vooral voor de Jong benieuwd of ie elke week speelt met dat overvolle middenveld.

19 juli 2018 om 08:03

34 competitie en 6 bekerwedstrijden zijn er anders ook 40. En je hebt sowieso 4x Europa mocht je alles verliezen.

Dit soort spierballentaal is perfect. Clubs zonder echt veel geld haken direct af. De clubs die wel geld hebben weten nu ook dat het menens is en dat Ajax weer een club is waar Europees rekening mee gehouden moet worden.

19 juli 2018 om 06:57

Eerst weer bewijzen in Europa, dan pas kan je zeggen dat Ajax weer zo’n club is. Nu beetje voorbarig

19 juli 2018 om 08:08

Is gewoon grootspraak. Als er een topclub zou komen met 45 miljoen verkoopt Overmars echt wel. Bedrijfseconomisch zou het onverantwoord zijn dat niet te doen. Overmars durft dit te roepen omdat hij weet dat er geen enkele club dit gaat bieden. Deze uitspraken doet hij om het publiek te bespelen. Vind het erg doorzichtig.

19 juli 2018 om 10:00

Dekaleneus

"dit soort spierballentaal is perfect. Clubs zonder echt veel geld haken direct af. "

Clubs zonder geld dingden dus nog gewoon mee om de gunsten van Ajaxspelers denk jij? Ik niet. Ik denk dat die clubs zonder echt veel geld niet eens bezig waren met de genoemde spelers.

Los daarvan, dat het 'menens' is dat vind ik een vage term, wat bedoel je exact? Want dat Ajax heel veel geld wil voor haar spelers, dat is geen nieuws. Dat wisten die clubs allang. Alleen weten die clubs ook wel dat, ongeacht wat er in de media geroepen wordt, als ze een speler echt willen ze die ook wel kunnen halen. Iedereen is te koop. Ook bij Ajax, uiteraard. En dat er Europees rekening gehouden moet worden met Ajax, dat hangt natuurlijk veel meer af van de resultaten dan van de dingen die de Technisch Directeur in de media zegt.

Denk als Ajax geen europa speelt dit seizoen alsnog een leegloop zal ontstaan.. spelers als Onana, de Ligt, Frenkie zullen dan echt niet willen blijven.

19 juli 2018 om 09:39

Die hebben al eerder aangegeven weg te willen als de mogelijkheid zich voordoet. Maar ook voor Onana is blijkbaar weinig interesse.

Marc zal ook wel weten dat er dit jaar geoogst moet worden. En hij weet ook al dat er volgend seizoen 6/7 belangrijke spelers zullen gaan vertrekken. Denk aan De Ligt, de Jong, vd Beek, Neres, Huntelaar, Ziyech, Onana.

Heb er voor dit seizoen wel vertrouwen in!

19 juli 2018 om 07:49

Ben benieuwd hoeveel bovenstaande spelers (excl. Huntelaar) op gaan leveren bij elkaar na volgend seizoen. Zeker indien ze een goed seizoen doormaken en kampioen worden.

Dat wordt bij elkaar opgeteld echt een absurd bedrag denk ik.

19 juli 2018 om 09:40

Als er voldoende interesse is wel. En nu blijkt ook dat clubs niet zomaar alles willen betalen wat gevraagd wordt.

Ik vind het wel goed hoor wat er gebeurt bij Ajax. Ook al is het niet mijn club het is toch mooi om te zien dat ze de beste spelers niet verkopen en aansprekende namen aankopen. Dat is namelijk ook geweldig voor de eredivisie. Als Ajax internationaal weer wat mee telt straalt dit ook af op Psv, Feyenoord en de rest. De concurrentie moet niet zuur zijn, maar zeggen " he wat tof" , want wij zijn ook onderdeel van een competitie waar dit soort spelers rondlopen.

19 juli 2018 om 09:51

Precies mijn gedachte. Ik hoop dat PSV op de een of andere manier kan aanhaken en tegen nieuwe spelers of eigen jeugd kan zeggen dat ze strijd met Ajax aan willen gaan. Als ze dan ook nog spelers als lozano en bergwijn voor grote bedragen kunnen verkopen, dan kunnen ze denk ik ook echt in de buurt komen. Ajax zal financieel voor blijven lopen, hebben meer jeugd die een grote waarde vertegenwoordigt, maar PSV en hopelijk ook Feyenoord moet echt wel mee kunnen klimmen in deze gekke markt.

Overmars doet uitstekend werk, maar heeft hij niks geleerd van Dolberg? De Jong verkopen en vervolgens terug huren lijkt mij ideaal. Stel je kan hem voor 50 miljoen verkopen, als je hem houdt zal dat volgend seizoen waarschijnlijk geen 60 a 70 miljoen zijn. Ik zou hem verkopen als je hem weer kan huren. Dan kan je ook een vervanger halen die er niet gelijk hoeft te staan. Is zijn vervanger beter, dan laat je die spelen.

50 voor de Jong moet je gewoon doen. Hij heb niets laten zien. Zo'n kans krijg je misschien nooit meer. Kijk naar Dolberg, die is ook hooguit 20miljoen waard

19 juli 2018 om 10:25

Juist in deze periode moet je de spelers net wat langer zien te behouden. De transfermarkt ontploft en wanneer je nu je spelers verkoopt loop je een hele hoop geld mis. Daarnaast zou het sportief ook een goede stap zijn wanneer ze de groep wat langer bij elkaar kunnen houden. Vaak zie je de automatismen dan toenoemen, waardoor je makkelijker wedstrijden wint.

Kijk nu wordt het leuk. Dit dwingt ook psv en feyenoord om kwaliteit aan de selectie toe te voegen. Ben benieuwd of ze aan kunnen haken de komende jaren.

19 juli 2018 om 07:59

Precies het dwingt anderen om ook iets te doen, maar het wordt ook makkelijker om goede spelers aan te trekken (niet direct, maar na verloop van tijd als Ajax internationaal iets heeft gepresteerd). Dat grote Servische talent dat moet kiezen tussen Portugal of Nederland denkt misschien net: Nederland? Ja daar speelt Tadic. Ik ga tekenen bij Psv.

19 juli 2018 om 08:00

Aan kunnen haken impliceert dat psv en feyenoord achter lopen, wacht nou eerst het seizoen maar af want er was maar 1 club die de laatste jaren qua prijzen achter liep en dat was ajax. Ze hebben sterk ingekocht maar de voorbereiding gaat niet goed en het is maar de vraag of ten hag presteert, ook sturm graz is nog geen genomen horde. Hoogmoed komt voor de val..

19 juli 2018 om 08:34

Ik denk dat Ajax het echt wel goed gaat doen dit jaar, maar ik denk dat PSV ook gewoon een ijzersterk seizoen gaat draaien. Dan krijg je dus 2 teams die heel veel wedstrijden gaan winnen, niet te zeggen wie er dan kampioen gaat worden. Misschien worden de toppers die jaar echt doorslaggevend. We gaan het zien.

Je hoeft echter niet Feijenoord met PSV en Ajax te vergelijken hoor. Afgezien van een hoop fans en wat historie, is de club tegenwoordig van een andere orde dan de clubs uit Eindhoven en Amsterdam.

19 juli 2018 om 08:35

@tubby

Dat roept iedereen heel makkelijk. Dit seizoen kampioen en Amsterdam is de voetbalhoofdstad van Nederland van het lopende decennium. Ajax 4, PSV 3 en Feyenoord 1. Er zijn er maar toen te verdelen, dus een kampioenschap voor Ajax en dan hebben zij de meeste binnen weten te slepen. Een kampioenschap voor ieder ander dan PSV en dan kan PSV hooguit nog op gelijke hoogste komen.

Snap best dat je niet alleen naar het verleden kan kijken want 30+ kampioenschappen zegt niet zo veel. Kijkende naar de lopende 10 jaar is toch wel wat anders. Dat ze tussendoor nog ff een Europese finale halen (wat volgens alle kenner onmogelijk was, een Nederlandse club zou namelijk nooit meer een finale halen van een Europees toernooi, het hoogst mogelijke was de KO fase bereiken van de Cl), maakt het des te mooier.

Ja afgelopen vier jaren geen prijzen, klopt helemaal. Echter de afgelopen vier jaren ook slechts 1 keer kansloos voor de titel (afgelopen seizoen) in de overige drie seizoenen was Ajax telkens in een directe strijd verwikkeld met de latere kampioen. Kansloos derde of vierde heeft er zelfs helemaal niet ingezeten.

Maar dat zegt natuurlijk allemaal niets, vier jaar geen prijzen zegt alles. Gemakshalve zou ik eens de lopende 10 jaren vergelijken met het vorige decennium. Maakt het misschien iets duidelijker. Het vorige decennium was er namelijk een hele duidelijke voetbalhoofdstad van Nederland, ze werden maar liefst 7 van de 10 keer kampioen. Ajax moest het voornamelijk doen met de beker als resultaat (wat door de meeste Ajax supporters toen net als nu gezien werd als een prijs die alleen waarde had als je de dubbel won).

Het was juist Ajax dat moest aanhaken, dat is dit lopende decennium gebeurd en nu lijken ze de stap te zetten naar erover heen. Dat is in het verleden ook een paar keer geprobeerd (met spelers als bv luque die echt helemaal niets toevoegde, roger en Urzais) maar toen was het streven in een keer er overheen. Nu lijkt het een stuk verstandiger te zijn aangepakt. Er wordt in ieder geval niet gegokt met geld dat er niet is dan wel het laatste beetje geld wat er nog wel is.

19 juli 2018 om 08:54

Haha, ninja Kai. Mooi. Op dit luister op feiten beruste stuk gaat geen antwoord komen. Typical VZ. Waneer je met feiten strooit wordt er afgehaakt.

Overmars heeft er nu toch wel alles aan gedaan wat in zijn mogelijkheden ligt om een zo'n sterk mogelijke ploeg samen te stellen. Ben dik tevreden. Ten Hag is nu aan zet. Die moet hier een winnend team van maken. Gaat het dit seizoen weer mis, valt Overmars weinig te verwijten, die heeft zijn werk uitstekend gedaan.

Zou met deze cijfers niet de FFP om de hoek komen kijken? Ik heb niet echt een idee, alleen dat de uitgaven niet meer mogen zijn dan de inkomsten?

19 juli 2018 om 08:04

Nee hoor je mag als club gewoon sparen en dan kopen van je spaarcentjes.

Benieuwd of Ziyech ook echt weg gaat en benieuwd waar naar toe? Is het een probleem als hij blijft? Dan heeft Ten Hag een luxe probleem.

Natuurlijk zegt Overmars in werkelijkheid geen nee tegen 50 miljoen voor Frenkie De Jong. Waarschijnlijk wordt alles boven de 35 geaccepteerd en al helemaal wanneer daarbij terughuur in het spel is. Dit is simpelweg een tactiek om de prijs op te drijven en niet dat clubs met lullige boden van 20 miljoen komen en daarmee het hoofd van Frenkie op hol brengen.
Ik denk overigens ook niet dat een club 40 miljoen gaat betalen, blijft toch een gokje.

Ik wil Marc geloven, maar we moeten hoe dan ook in de herfst wel Europees actief zijn. Ik geloof ook dat we dat gaan doen. Wat er vorig jaar gebeurde was een ramp, maar waarschijnlijk was de Nouri tragedie de rede daarvoor. Nu moet men gewoon presteren en dat betekent minimaal de groepsfase van de EL halen. Als dat niet lukt dan geloof ik dat Frenkie en Matthijs vertrekken. We gaan het de komende tijd zien...

19 juli 2018 om 08:17

''wat er vorig jaar gebeurde was een ramp, maar waarschijnlijk was de Nouri tragedie de rede daarvoor.''

Misschien wel, misschien ook niet. Wat de reden ook is geweest, het was natuurlijk verschrikkelijk zuur aangezien je twee maanden ervoor nog in de finale van EL staat. Ajax en PSV hebben gewoon weg gefaald afgelopen seizoen in Europa, maar het was geloof ik de eerste keer in iets van 50 jaar dat ze zich een seizoen niet hadden gekwalificeerd? Ik zie dat dan ook als een incident.

Het lijkt me duidelijk dat zowel Ajax als PSV dit seizoen gewoon weer mee gaan doen in Europa dit jaar, dat het nu de CL of EL is. De punten zijn nodig voor ons kikkerlandje, welke club het dat dan ook is.

19 juli 2018 om 08:49

We zullen nooit echt te weten komen wat zwaarder weegde, de Nouri tragedie, of het feit dat Bosz er niet meer was, een onervaren trainer voor de groep stond of dat we gewoon meer spelers hadden moeten halen. Ik denk dat het gedoe rond Sanchez ook ons de das heeft omgedaan. Toen hij nog eens wegviel na de uitschakeling in de CL werd de verdediging gatenkaas.

Laten we zo zeggen, er waren meerdere redenen waarom we voor schut werden gezet. Ik wil er nu echt in geloven dat ook Ajax, maar ook PSV gewoon tijdens de herfst in Europa spelen. Beide clubs zijn dat gewoon verplicht.

19 juli 2018 om 09:44

Klopt, er speelde meerdere factoren mee die duidelijk in het nadeel waren, wat te denken van het vertrek van Klaassen. Die jongen wordt zo ontzettend onderschat, hij heeft niet eens een serieuze kans gekregen in het buitenland om zich te laten zien, hopelijk komt ook daar dit seizoen verandering in.

De trainerswissel heb ik nooit begrepen, het is dan ook niet voor niets dat er nog veel ajacieden balen van zijn vertrek. Sommige binnen Ajax hadden hun ego aan de kant moeten zetten en er alles aan moeten doet om Peter voor de groep te houden. De manier van spelen, zijn commentaar voor en na een wedstrijd, zijn visie, eerlijkheid en recht door zee. Een type trainer die ik het liefst voor mijn favorieten club zie staan. Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen. Laten we in ieder geval hopen dat Ten Hag de boel aan de praat krijgt en er een machine van kan gaan maken dit seizoen.

Een prijs voor aankomend jaar is wel een must, al blijf ik een kleine slag om de arm houden, we zijn de afgelopen jaren dan ook niet echt verwend en hebben meerdere tegenslagen te verwerken gehad.

Dat het maar snel weer mag gaan beginnen!

Goed zo Ajax consequent blijven. Ze zijn te jong om naar een andere club te gaan.
Eerst maar een goed seizoen mee draaien

Waarom zouden ze De Jong niet verkopen en terughuren dan? Dan heb je nog en De Jong en weer vele miljoenen om uit te geven. Dat zou de kwaliteit van de selectie toch alleen maar ten goede moeten komen? Volgens mij wil Overmars gewoon alleen even sterk overkomen voor de bühne.

19 juli 2018 om 08:26

Omdat Barã§a De Jong nu wil halen om de prijs te drukken, de verwachting is dat hij spoedig veel meer waard is..

19 juli 2018 om 09:24

Nou nee. Frenkie de Jong wordt echt niet nog veel meer waard dan 50 miljoen zolang hij bij Ajax speelt.

19 juli 2018 om 11:23

Waarom denk jij dat Barça zoveel haast heeft en niet wil wachten op een seizoen later?

Als je dan de grote broek aantrekt, zou ik er alles aan doen om dan ook Ziyech te behouden. Oké, daar zijn afspraken over gemaakt.

Maar vraag dan of hij 1 jaar langer wilt blijven en stel daar tegenover dat je volgende zomer geen 35 miljoen vraagt, maar dat dan de transfersom 25 miljoen wordt. De grote boekwinsten ga je uiteindelijk maken op Frenkie en De Ligt.

19 juli 2018 om 09:00

Als Ziyech blijft dan wordt de kans op speeltijd bij één van de talenten of dure aankopen die je nou hebt gedaan anderzijds wel weer minder, leidend tot onvrede. Het aankoopbeleid was er ook duidelijk op gericht om het vertrek van Ziyech op te vangen. Tadic is de steraankoop en die zal 100% gaan spelen, maar voor Labyad is ook een aardig bedrag uitgetrokken en bovendien een jongen die moeilijk gaat doen als je hem te vaak op de bank zet. Niet dat dat nou een reden is om hem maar altijd op te stellen, maar mede door het feit dat Ten Hag zelf zo nadrukkelijk om hem vroeg denk ik dat ook zíjn intentie is om hem zo veel mogelijk te laten spelen. Hij en Tadic kunnen ook beiden zowel op de flank als vanaf het middenveld uit de voeten, dus het zou me niet verbazen als zijn idee is dat als je ze beiden opstelt ze veel van positie kunnen wisselen. Neem daarin mee dat Ziyech stiekem ook al met zijn gedachten in het buitenland zat toen hij met het WK begon en je moet denk ik concluderen dat het 't beste is dat hij vertrekt.

Ik ben daarnaast benieuwd naar wat er met Schöne gaat gebeuren. Dat is eigenlijk ieder seizoen weer zo'n beetje de vraag en dan knokt hij zich weer terug, maar de laatste seizoenen ging het toch ook vooral om een stukje ervaring in hectische tijden. Die ervaring is nu ruimschoots ingekocht en op de posities waar hij uit de voeten kan is het onwijs druk. Frenkie de Jong zal normaliter eerst de kans krijgen op '6'. Daar daar vorig jaar op zo'n belangrijke positie met zijn onervarenheid nog wat risico lag zal dat nu met Blind achter hem en Tadic vóór hem toch anders zijn. Daarnaast kan Blind zélf ook op '6' uit de voeten en zal die denk ik tweede keuze zijn. Op de twee aanvallende middenveldposities kun je Frenkie en zoals gezegd Ten Hag lievelingetje Labyad ook nog kwijt, naast de vrijwel zekere basisplaatsen van Van de Beek en Tadic. En dan heb je daar óók nog Siem de Jong, Sinkgraven, Eiting, Mazraoui en talenten uit de jeugd die je af en toe de kans wil geven rondlopen. Die zitten allen met een soortgelijk probleem en daar zal er vast ook nog wel eentje van verkocht of verhuurd worden. Maar Schöne zal duidelijker dan vorige seizoenen genoegen moeten gaan nemen met een rol als 12e man en de vraag is of hij daar gezien zijn prominente rol van de afgelopen jaren zin in heeft. Zeker als je daarin meeneemt dat hij misschien ook nog een keer in een ander land wil spelen en de kans dat hij bij een leuke club terecht kan met het jaar kleiner wordt gezien z'n leeftijd.

19 juli 2018 om 09:25

Is het niet zo, dat de besten gewoon spelen of anders gezegd het beste team ?

Als Europees voetbal wordt gehaald, dan wordt er al veel gespeeld, dus dan kun je ook iets gemakkelijker rouleren. En daarnaast komt er altijd wel 1 of andere blessure voorbij zetten.

Dus ook met Ziyech komt iedereen aan het spelen toe, te meer daar er ook qua posities meer opties zijn.

19 juli 2018 om 09:50

Coaches hebben vaak ook voorkeuren voor spelers of zullen bepaalde spelers minder snel dan andere spelers op de bank zetten vanwege naam of reputatie, dan wel de inschatting dat zo'n speler moeilijk gaat doen als je hem in de roulatie zet. Ziyech is zo'n speler. Ondanks dat het een prachtige speler is of kán zijn had hij afgelopen seizoen wel hier en daar een reeks wedstrijden waarna je best een keer een Frenkie de Jong op z'n positie had kunnen laten beginnen. Daar was je op dat moment als team niet minder door gaan voetballen. Ik durf er gif op in te nemen dat bijvoorbeeld een Van Gaal dat ook had gedaan. Die is daar altijd heerlijk consequent in, ook al komt hem dat ook wel eens op botsingen met vedettes of kritiek van de buitenwacht te staan. Maar zowel Keizer als Ten Hag waagden zich daar niet aan. Ten Hag zal eerder doodleuk een Frenkie de Jong op de bank zetten of weer als excuusjes in de verdediging posteren dan Ziyech op de bank zetten. Terwijl als je zo redeneert als jij (en die redenering vind ik volkomen logisch) je ook gewoon een Ziyech zo nu en dan op de bank moet kunnen zetten.

19 juli 2018 om 09:42

"als je dan de grote broek aantrekt, zou ik er alles aan doen om dan ook Ziyech te behouden. Oké, daar zijn afspraken over gemaakt."

Ziyech is sowieso wel een ander geval. Bij Ziyech merk je aan alles dat hij weg wil. Ergens ook wel begrijpelijk, hij loopt immers al zes jaar rond in de eredivisie. Als je die gaat dwingen om nog een jaar te blijven, dan denk ik dat je komend seizoen weinig aan hem hebt. Dat ligt bij die jongere jongens denk ik wel anders. Die zijn nog gretig genoeg om zich ook in de eredivisie nog te willen bewijzen. Als die een droomtransfer af zien ketsen, dan denk ik dat ze zich best nog wel kunnen herpakken. Dat zal bij Ziyech anders liggen.

19 juli 2018 om 10:03

Ik denk dat het beter is als we gewoon een mooi bedrag voor Ziyech ontvangen. Ik denk dat Frenkie en Donny te dienend spelen als Hakim mee doet en bovendien verdiend Carel Eiting ook een kans anders wordt het gat te groot tussen Eiting en bv. van de Beek en de Jong, als ze verkocht worden.

Tadic gaat zich ook dood ergeren vrees ik.

Overmars blijft gewoon hoor. De enige die zeggen bij niet kampioen moet hij weg zijn supporters van de andere clubs. Heeft zo goed werk gedaan. Jaren zuinig geweest, nu tijd om te oogsten. Een hoop jaloezie hier.

Ja Overmars heeft het deze transferperiode (tot nu toe) fantastisch heeft gedaan.
En ja hij heeft de afgelopen jaren geweldige dingen laten zien voor zowel in- maar vooral bij uitgaande transfers. Echter vind ik het wel erg overdreven om hem nu de hemel in te prijzen voor het werk van de afgelopen seizoenen. Hij was er (mede-)verantwoordelijk voor dat seizoenen op rij de selecties niet op tijd op orde waren, en we weten allemaal wat voor gevolgen dat heeft gehad.
Hopelijk wordt het komend seizoen weer eentje met prijzen, met als belangrijkste target natuurlijk de titel.

Ik zeg verkopen die hap! Dan krijgt mijn cluppie ook enkele miljoenen die we kunnen investeren zodat we wellicht niet tegen degradatie hoeven te knokken.

19 juli 2018 om 09:58

Ik denk dat je volgend jaar nog meer krijgt, dus best het wachten waard hoor.

Goed dat Overmars op zijn strepen blijft en kan staan! Het aanblijven van deze spelers verhoogd aanzienlijk de kans op kwalificatie CL, wat financieel ook weer goed is.

Aan de ene kant is het zeer goed dat Overmars de jonge talenten wilt behouden maar aan de andere kant betekent dit eigenlijk wel dat Ziyech verkocht moet worden om niet in de rode cijfers te komen. Het lijkt mij niet dat Ajax rode cijfers wilt schrijven dit seizoen. Liever had ik eigenlijk dat Ziyech bleef en Frenkie verkocht zou worden. Frenkie heeft nog niks betekent voor Ajax.

19 juli 2018 om 14:43

Overmars heeft gezegd dat een jaartje rode cijfers schrijven geen kwaad kan, zolang het maar niet structureel is.

Jongens..al dat gelul en meningen op social media.. We weten het allemaal ook al voordat er ook maar 1 bal getrapt is..pff.In wat voor tijd leven we eigenlijk? Waarom verlang ik toch steeds meer naar de 70's en 80's. Toen werd er alleen en ook beter gevoetbald..gek hè?

19 juli 2018 om 12:17

Dan zou ik je adviseren om pas weer voetbal te gaan volgen als de eerste bal weer gaat rollen in wedstrijdverband.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren