Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax betaalt meer dan Feyenoord en PSV: ‘Dit is pas het begin’

Laatste update:

Ajax versterkte zich deze zomer onder meer met Dusan Tadic en Daley Blind en de verwachtingen onder de achterban van de Amsterdammers voor aankomend seizoen zijn hooggespannen. Directeur spelersbeleid Marc Overmars snapt dat er succes verwacht wordt, maar geeft ook aan dat zijn club het eerst allemaal nog maar eens moet waarmaken. Wel lijkt er de komende jaren meer vuurwerk op de transfermarkt te komen.

“Ik weet niet of het een trendbreuk is maar dat we op het gebied van salaris omhoog willen is heel belangrijk, denk ik. Wat dat betreft zaten we eerst nog op het niveau van Feyenoord en PSV. Nu gaan we daar overheen. Wat mij betreft is dit pas het begin”, steekt hij van wal in gesprek met het Algemeen Dagblad. Overmars geeft aan dat de juiste timing van levensbelang was bij de transfers van Tadic en Blind: “Het moet net goed vallen. We hebben ook contact met de Ajax-jongens die bij Tottenham Hotspur voetballen (Toby Alderweireld, Jan Vertonghen en Christian Eriksen, red.). Die zeggen wel dat ze ooit weleens terug willen maar dat moet dan net goed vallen.”

Ajax leek zich in eerste instantie te gaan versterken met Lisandro Magallán, maar uiteindelijk lukte het niet om tot een akkoord met Boca Juniors, dat eerst een vervanger in huis wilde halen, te komen. Overmars noemt dat ‘sneu’ voor de Argentijn en geeft aan dat hij daarna vrij snel overschakelde op Blind. De voetbalbestuurder wilde per se dat Erik ten Hag voor de belangrijke duels in de voorronde van de Champions League met Sturm Graz over de Oranje-international kon beschikken: “Als we nog zes weken hadden gewacht met Daley was het aankoopbedrag veel lager geweest. Maar dat wilden wij dus niet.”

“We wilden het snel in orde maken. Mensen zeggen over ons dat het kapitaal op het veld moet staan. Dat is zo maar men vergeet weleens dat we dat al hadden staan met spelers als David Neres en Hakim Ziyech.” Overmars kon snel toeslaan dankzij een meewerkende directie en Raad van Commissarissen. Vader Danny Blind, die zitting heeft in de RvC, speelde echter geen rol bij de terugkeer van zijn zoon in de Johan Cruijff ArenA: “Die heb ik de afgelopen weken niet gesproken. Dat willen we strikt gescheiden houden.”

Voor Tadic was Ajax niet de enige club die in de markt was. Overmars geeft echter aan dat het belangrijk was dat zijn club er met contacten die al maanden speelden vroeg bij was. De mindset van de Serviër heeft daarnaast een doorslaggevende rol gespeeld: “Voor Tadic was Ajax altijd al iets magisch. Eigenlijk had hij na zijn periode bij Twente naar Ajax moeten komen.” Toch was hij voordat transfer rond was nog niet helemaal zeker van zijn zaak: “Toen ik bij Southampton op de tribune zat en hem twee keer zag scoren, kroop ik wel even in elkaar”, sluit Overmars af met een knipoog.

Denk jij dat Ajax aankomend seizoen kampioen zal worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een puik werk levert overmars af!!

18 juli 2018 om 15:50

Dit jaar is ook de laaste kasn voor Overmars.
Dit jaar geen kampioen betekend einde voor overmars en van der Sar dus hij moet ook wel.

Wat hij nu doet riep ik 4 jaar geleden al alleen toen spraken de ajacieden mij tegen. Dit is namelijk niet de cruyff visie. Er staat als het zo doorgaat volgend seizoen nog maar 3 a 4 eigen jeugd spelers in de basis.

Ajax had al eerder door kunnen pakken en naar mijn idee is dit 4 jaar te laat. Maar ja voor ajax natuurlijk beter laat dan nooit.

18 juli 2018 om 15:58

Ja joh Ajax heeft pas net een jaar of 8 weer een beetje een eigen vermogen en volgens jou hadden ze dat er gelijk weer over boord moeten gooien. Ik snap reacties als de jouwe nooit zo goed, je kunt niet stabiel groeien als je hals over kop meteen het beetje geld uitgeeft dat je hebt. Ajax kan nu juist dat risico wel nemen omdat ze nog wat achter de hand hebben zodra het verkeerd uitpakt, hoef je niet gelijk als Feyenoord op een houtje te bijten en te hopen dat 16 jarige jeugdspelers je erin houden.

18 juli 2018 om 16:00

Rare redenering Overmars zijn laatste kans. Wat er op het veld gebeurt daar kan Overmars niets aan veranderen. Ten Hag is nu verantwoordelijk. Als Ajax nu geen kampioen wordt mag hij weg. Deze selectie moet kampioen worden.

18 juli 2018 om 16:02

3 a 4 eigen jeugd spelers is best goed, zeker met de huidige doorloopsnelheid van talenten (kluivert die na amper een jaar basis vertrekt). Het gaat erom dat de jeugd de kans krijgt, niet dat je per se 11 jeugdspelers moet opstellen. Ieder jaar breken er jeugdspelers door en dat is gewoon helemaal in lijn met de visie Cruyff. Daar waar je geen jeugdspelers hebt zet Ajax nu alleen geen types Zimling of Sana neer, maar gewoon grote gevestigde namen die de jeugd op sleeptouw kunnen nemen. Ik vind het perfect beleid!

18 juli 2018 om 16:03

als Ajax de selectie bij elkaar houdt, m.u.v. Ziyech, dan ligt het niet aan de selectie die Overmars bij elkaar heeft gekregen. De selectie van voorgaande jaren was te jong en te onervaren. Nu is dat niet het geval. Je kunt Overmars dan m.i. niet verantwoordelijk meer houden.

18 juli 2018 om 16:03

Laatste kans voor Overmars slaat inderdaad ook nergens op, iedereen kan zien dat hij geweldig werk levert. Ajax mag zuinig zijn op zijn huidige technisch hart, zelfs al zouden we onverhoopt geen kampioen worden. Er is niemand die Overmars gelijkwaardig zou kunnen vervangen.

18 juli 2018 om 16:03

Dit is wel zeker de Cruiff visie, goede jeugdopleiding met doorstroming naar het 1e, vervolgens het 1e aanvullen met ervaren spelers

18 juli 2018 om 16:05

Hoezo laatste kans voor Overmars? Overmars is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de selectie en ik denk dat iedereen het er mee eens is dat ie al jaren goed wel aflevert. Ik denk eerder dat trainers gefaald hebben. En van der Sar? Het is me een raadsel dat die man er nog zit, die heeft nog nooit iets goed gedaan.

18 juli 2018 om 16:11

Bliek,

Overmars heeft zijn werk toch gewoon goed gedaan? Eerst een sloot geld binnengehaald en nu een kwalitatief sterk team neergezet. Oftewel, hij heeft gezaaid en gaat nu oogsten.

Als ze geen kampioen worden heeft het niet aan Overmars gelegen in mijn ogen. (ja, oke, hij heeft ook de trainer aangesteld).

18 juli 2018 om 16:22

@bliek....je hebt helemaal gelijk. De inkomsten van Ajax moet uit verkopen komen en van de Europese topclubs uit sponsors, eigenaren en tv-inkomsten. Met deze aankopen (die trouwens wel goed zijn) zit er een talent(kutwoord) op de bank. De inkomsten van de talenten gaat met de Overmars filosofie nu echt achteruit. Daarbij doen ze weer net of ze er weer helemaal bovenop zijn. Mocht Psv met wederom 18x 1-0 overwinningen in de blessuretijd kampioen worden .......wat dan, wat gaat er dan weer gebeuren? Door de zelfverzekerde arrogante houding, zal iig weer iedere club in Nederland erop gebrand zijn om ze te verslaan. Zal wel weer aan de Fifa liggen dan of de Knvb die de wedstrijden te dicht op het WK hebben gepland. Ze waren nog niet helemaal fit uit het WK gekomen. We gaan het zien dit jaar.....

18 juli 2018 om 16:26

Feelinggood,

Ajax werd op een gegeven moment 4 keer kampioen zat in de cl en haalde daar veel geld mee op.
Toendertijd wilde men niet doorpakken met ervaren spelers erbij te halen en te investeren in ervaring en kwaliteit.
Dit werd door elke ajaxsupporter goed bevonden.nu is ajax 4 keer geen kampioen geworden en word er volop geinvesteerd en in 1 seizoen veel spelers gehaald voor een flink bedrag.

Als ajax die jaren geleden gestructureerd gedaan stonden ze europees gezien ook al verder.

Als je 4 jaar geen kampioen word en je stelt verkeerde mensen aan word er aan je stoelpoot gezaagd. Ajax moet dit jaar kampioen worden anders vallen de poten bij overmars en van der Sar denk ik weg.....

18 juli 2018 om 16:29

@shorty denk dat je me al jaren niet volg. Ajax had het aleen recht in Nederland toen ze 4 keer kampioen werden.
Ze hadden toen langzaamaan ervaring moeten kopen. PEr jaar 1 of 2 en dan gestructureerd. NU zijn ze 4 jaar geen kampioen en moet er voor een vermogen gekocht worden.

Ik vind het nog steeds wanbeleid.

18 juli 2018 om 16:30

Ach, daar hebben we pukkiedukkie weer die nog nooit een positief woord over Ajax neer heeft gepend. Als je de grootste club bent op basis van alle prijzen, wil elke club je verslaan. Daar is niets raars aan.

18 juli 2018 om 16:31

Onzin overmars doet het top en mag van mij nog lang blijven

18 juli 2018 om 16:35

@no.2
Volkomen gelijk. Deed Cruijff zelf ook als trainer van Ajax. Haalde o.a. de ervaren Ronald Spelbos, Arnold Mühren, Danny Blind en Jan Wouters. Daarna nog wat minder geslaagde experimenten met Hennie Meijer, Frank Stapleton, Mark Verkuijl, Peter Larsson en Jan Sörensen. Dat was de praktijk in de Cruijff-jaren als trainer tussen 1986 en 1988.

18 juli 2018 om 17:06

Ben hier zeker mee eens bliek. Zeg ik toen al. Toen hadden ze de ballen er nog niet voor om door te pakken. Hadden ze dat gedaan, had men een lichtjaar voorsprong gehad. Maar nu hebben ze(voornamelijk psv) toch weer enigzins bij kunnen houden. Vanaf dit jaar moet de financiele voorsprong ook worden omgezet in sprotieve resultsten.

18 juli 2018 om 17:10

Wanbeleid, wil ik het echter niet noemen. Maar ze hadden toen wel meer ballen mogen tonen.

18 juli 2018 om 17:14

Ajax heeft net een speler uit de eigen jeugd terug gehaald...

18 juli 2018 om 17:18

Er is echt geen 1 echte Ajacied die vind dat dit overmars zijn kans is. ..staat top selectie op het veld ! 100 miljoen op de bank ! En met de ligt de jong neres onana Ziyech nog 150 miljoen op het veld !!

18 juli 2018 om 17:19

Dat is nou juist het probleem, je wilt als organisatie niet steeds wisselen van mensen. Ik had gehoopt dat we na de Cruijff revolutie eens voor decennia wat continuïteit binnen de club hadden en men kon leren van de fouten. Dat zie je nu ook gebeuren op sommige gebieden, alleen moet je dat doorzetten en continueren. Je moet je altijd de vraag stellen wie ervoor in de plaats komt mochten die twee vertrekken, die hebben veel tijd nodig (jaren) om te wennen aan de functie en eerst een paar keer op de bek te gaan.

Cruijff had een lerende organisatie voor oog, maar inderdaad, het plan Cruijff is helaas niet meer bestaand, of bijna niet meer. Een trainer zit nu in het technische hart, dat is echt verschrikkelijk voor je beslissingsvermogen als hij weer vertrekt, want het zijn passanten die trainers.

Dat kopen kon eerder nog niet, de volgorde van eerst de financiën in orde en dan pas kopen vind ik uitstekend. Alleen hoop ik dus dat we nu niet doorslaan en straks weer moeten bezuinigen, dan is de opleiding natuurlijk weer als eerste aan de beurt, terwijl we daar juist volop moeten blijven investeren.

18 juli 2018 om 17:21

@bliek
Jeugd en eigen jeugd: onana, de ligt, wober, veltman, kristensen, die jonge mc/rb, vd beek, (nouri als het drama biet was gebeurd), frenkie, siem, dolberg.
En dan kan je nog discussieren of jeugspelers als Neres, schuurs, bande die Ajax binnenhaalt door hun leeftijd nog als jeugd tellen.

Tegenover ervaring van buiten:
Tagliafico, schone, huntelaar, viergever. Nu viergever weg en tadic, blind, labyad erbij.

18 juli 2018 om 17:21

@Bliek: gelukkig maak jij de dienst niet uit bij Ajax. Man wat en compleet stukje onzin. On: zoals ik vaker heb vermeldt gaat het uiteindelijk wel komen met de uitgaven of je daarmee succes hebt is maar afwachten maar ik heb er zin in komend seizoen.

18 juli 2018 om 17:26

@bliek Het alleenrecht? Ja man Ajax werd met afstand en overmacht kampioen, doe normaal zeg! Ik krijg sterk de indruk dat je dit gewoon een beetje in het negatieve probeert te spinnen, maar veel plezier ermee. Ik ben er als Ajacied in ieder geval blij mee en vindt het helemaal geen gevalletje beter laat dan nooit zoals jij suggereert.

18 juli 2018 om 17:46

Slaat ook nergens op. Kijk objectief naar de afgelopen jaren. Meest stabiele club van de afgelopen jaren. Elke keer op een paar puntjes verschil geen kampioen. Behalve afgelopen seizoen, toen hebben ze gefaald. Europa leaque finale en bijna 200 miljoen op de bank. Toen overmars begon hadden ze niets meer. Dit heeft tijd nodig, binnen 5 jaar worden ze met dit beleid alleenheerser in Nederland. Door het kapitaal wat is opgebouwd kunnen ze salarissen verhogen en investeren in complex voor de jeugd. Het heeft tijd nodig, maar goed beleid kost tijd.

18 juli 2018 om 17:51

Nou ik zou het als ik Ajax supporter zou zijn als een brevet van onvermogen zien , zo veel geld uitgeven en dan geen kampioen worden .. er zijn geen verzachtigende omstandigheden als ze dit keer voor de 5e x op rij het kampioenschap niet behalen .
En by the way heeft niets met trollen te maken , ik zou hetzelfde zeggen als dit het geval bij Feyenoord zou zijn.
In de meeste competities bepaald het geld de volgorde van de ranglijst ..
Overmars zou zeker ter discussie komen te staan als ze dit jaar geen prijzen pakken , en dat lijkt me vrij logisch .

18 juli 2018 om 17:52

Bliek bliek bliek, bij ieder artikel zeg je hetzelfde, ik bespeur wat angst achter het omlaag praten van overmars en vd sar. Jij weet net zo goed als heel veel mensen, dat als ajax deze lijn door trekt. - even kort door de bocht - jong (aangekocht) eige talenten voor dik verkopen, geld her investeren in de selectie - er straks geen houden meer aan is voor andere clubs om dezelfde kwaliteit op het veld te krijgen, onmogelijk! Het is een kwestie van tijd tot dat er bayern taferelen in NL ontstaat.

18 juli 2018 om 18:07

Ik wil best van je aannemen dat je hetzelfde zou denken als het bij Fnoord zou gebeuren. Dat wil echter niet zeggen dat je visie niet onder de noemer kortzichtigheid valt. Gelukkig maar dat jij de clubs niet leidt, dan zou het gauw afgelopen zijn.

18 juli 2018 om 18:12

@bliek, Jij bepaalt gelukkig niet of dit de laatste kans is. Sowieso is het een beetje lastig om een directeur weg te sturen. Die staat namelijk bovenaan in de organisatie.

Daarnaast heb je zo te zien helemaal geen kaas gegeten van de financien bij Ajax, want 4 jaar geleden voerde Ajax nog steeds de keiharde sanering door. Daarom kocht Ajax toen ook in de categorie waarin Feyenoord nu winkelt.

Buiten dat er voldoende eigen jeugd in de selectie zit, moet Ajax gedwongen schakelen, want de toptalenten uit de jeugd worden al op 16 jarige leeftijd weggehaald(b.v. Malen, Redan, Tfm). Dit is de keerzijde van het succes van de opleiding, zo ook dat talenten die het eerste wel halen, vaak niet 3-5 jaar bij het eerste spelen voordat ze weggekocht worden. Het idee van Cruyff was dat ze minimaal tot hun 23e zouden blijven, maar helaas kiest o.m. een Justin Kluivert voor een eerder vertrek.

Overigens is de Cruyff filosofy dat spelers die gehaald worden extra kwaliteit moeten meebrengen, alsmede alleen moeten worden gekocht voor posities waar geen eigen jeugd van voorradig is. Welnu, er ontbreekt kwaliteikt op de posities waarvoor Blind en Tadic zijn gehaald, dus het aantrekken van juist deze twee heren is volledig volgens de Cruyff filosofie.
.
Kortom, ik zie jou elke topic over de aankopen van Ajax zoeken naar een stok om Ajax mee te slaan, maar ik zie je daarbij hopeloos falen. Probeer het anders nog een keer, maar probeer dan een keer legitieme redenen aan te voeren.

18 juli 2018 om 18:18

Ze durfe eindelijk Een x geld uit te geven waar van ze de transfersom die ze betaald nooit meer zoveel terug gaan zien! Goed hoor....iedereen ineens helemaal positief over overmars...als ze dit nou al eerder deden hadden ze warschijnlijk niet al 4 jaar met lege haden gestaan!

18 juli 2018 om 18:42

dat klopt, alleen was de Cruijff visie bedacht met als doel om aansluiting te vinden bij de Europese top. Dat is niet gelukt.

18 juli 2018 om 18:57

1 ben idd voor Feyenoord voor de mensen die mij negatief vinden.
Wil niet zeggen dat ik vind dat Ajax al veel verder had kunnen staan.

Ga terug in de tijd naar de kampioenschappen en visie Cruyff dat gebeurde met veel eigen spelers jeugd stroomde door en Ajax werd steeds kampioen.
Toen riep ik al als Ajax slim is dan gaan ze in elke
Linie een ervaren speler halen. Echter was dit town niet nodig wzawzdb is de slogan. Toen kwam psv om de hoek die gingen investeren en werden opeens kampioen met als mooie mijn cluppie een keertje.

Vorig jaar lag het hoofd van van der Sar al voor de helft op straat. En als die zou gaan zou het
Logisch zijn dat overmars er achteraan geen ze zijn samen verantwoordelijk.

Nu word er aardig wat geld uitgeven want er word verwacht dat men kampioen word.
Het kan niet zo zijn dat Ajax weer niet kampioen word.

Nu word er dus geïnvesteerd en is dit het beste wat overmars gedaan heeft. Tja de waan van de dag regeert want als jullie
Toegeven en dit was gebeurd nadat er is uitgesproken een visie te volgens was het niet goed geweest.

Maar nu even terug Ajax werd 4 keer kampioen haalde de cl en er kwam voldoende geld binnen. Al hadden ze toen per seizoen 1 a 2 versterkingen gehaald dan was Ajax zeker de laatste 4 jaar meer kampioen geweest en kwamen ze makkelijk door de eerste ronde van de cl. Echter het beleid en de visie was anders dan nu.......

Ik weet het het is niet
Tof om toe te geven. Wel makkelijk om mij als negatief te bestempelen.
Maar dit zag je van mijlenver aankomen.......

18 juli 2018 om 19:07

Haha heb al tijden niet meer zo gelachen, dankjewel!

Overmars zal eerder een standbeeld krijgen dan ontslagen worden.. Bovendien zou het wanbeleid bij onder andere je eigen club je toch wel hebben moeten laten inzien dat een flinke reserve opbouwen geen slecht idee is. We zaten allemaal vrij dicht bij de afgrond en het lijkt alsof Ajax daar het beste van geleerd heeft. Nu is er een buffer en worden er gerichte versterkingen aangetrokken, dat is de enige juiste volgorde.

18 juli 2018 om 20:51

fcoldambt

"wat er op het veld gebeurt daar kan Overmars niets aan veranderen. Ten Hag is nu verantwoordelijk."

Ja, okay. Maar wie heeft Ten Hag aangesteld? Overmars toch? In onze Westerse kapitalistische afrekencultuur hebben wij het tot onze norm gemaakt dat diegenen die verantwoordelijk is voor de aanstelling, ook verantwoordelijk is voor het resultaat van die aangestelde. Dat is overal zo. Dus ook bij Ajax.

Overmars kan zich dus niet verschuilen. Hij heeft een heleboel geld uit mogen geven, en hele hoge prijzen betaalt voor een aantal spelers. Hij stelde ook de trainer aan die het met die spelers moet gaandoen. Als die trainer dat niet voor elkaar krijgt is Overmars daar uiteraard ook gewoon verantwoordelijk voor; .

En dán kom ik terug op de kern. Iedereen prijst Overmars de hemel in, maar hoezo tellen resultaten opeens niet meer (als Ajax ze niet haalt...??) en hoezo mag Ajax onbestraft jaren en jaren achtereen zonder prijs blijven terwijl de verantwoordelijke man veren in zin reet gestopt krijgt??? ik blijf het iets heel merkwaardigs vinden.

Of Overmars' beleid deugt of niet deugt, dat kan pas over een maand of tien duidelijk worden. Want als Ajax dan nóg geen kampioen is, ..........

18 juli 2018 om 20:55

origineel

Tja, okay, lachen is gezond! Maar ik neem aan dat het lachen als een boer met kiespijn is, als Ajax geen kampioen wordt inderdaad. En kennelijk denk jij dat Ajax al kampioen is maar er moet nog wel eventjes 34 wedstrijden gespeeld worden. Ik heb mijn geld ook staan op een titel voor Ajax, maar jij weet zelf ook donders goed dat in voetbal alles kan en dat je pas kampioen bent als je echt niet meer in te halen bent. Zo ver is het nog lang niet.

18 juli 2018 om 22:55

@pukkiedukkie

Precies goed toch, talent hoort gebracht te worden zoals van de Beek, niet zoals Kluivert. De Ligt is de uitzondering, niet de regel. Via invalbeurten naar een basisplaats en stabiel presteren. Iedereen roept maar visie Cruijff, maar dit is visie Cruijff. Dat talent wordt zo uitgelicht. Talent moest er sneller klaar voor zijn, omdat spelers eerder weggekocht worden. Hebben we geprobeerd 20 jarige spelers werden vervangen door 18 jarige spelers. Ging redelijk. Inmiddels zijn we bij een punt aanbelandt dat 18 jarige spelers vervangen zouden moeten worden door 16 jarige spelers. Niet te doen. Door meer goede ervaring te kopen. Moeten spelers weer klaar staan rond hun 18/19 als invaller en rond 20 basisspeler. Past perfect in visie Cruijff want jeugd krijgt meer tijd. Cruijff verafschuwde het feit dat spelers zo vroeg vertrokken en niet aan de hand genomen konden worden door ervaren spelers. Die had niet kunnen voorzien dat die gekke overmars zo goed kon verkopen, dat Ajax weer ervaren spelers van niveau kon kopen. Goed genoeg voor topcompetities, maar niet goed genoeg voor de top in deze competities. Excuses zijn er niet, halen ze het niet ligt dat aan niemand anders dan de trainer.

18 juli 2018 om 23:49

Bliek heb hier 100% gelijk ik heb jullie elk jaar horen zuren over overmars....van waar blijfen de aankopen...ja spellers waar van je niet weet of ze er wel gelijk staan en dat heb gebleken maar dit is ff wat anders nu met blind en tadic en vandaar ik ook vindt dat die dat al paar jaar eerder mog doen zulke spellers aantrekken die er gelijk staan

18 juli 2018 om 17:11

Vind dit wat voorbarig. Iedereen is ineens helemaal idolaat van Overmars.
Juli 2012 aangesteld als directeur voetbalzaken (verantwoordelijk samenstellen selectie)
2012/2013 heeft hij geen invloed op kunnen uitoefenen.
2013/2014 t/m 2017/2018 wel.
In deze periode 1x een kampioens-elftal afgeleverd.

Zijn toch geen cijfers om bij te juichen

18 juli 2018 om 17:14

Hij doet veel goed, al heb ik ook een aantal kritiek punten. Plan Cruijff moet meer omarmd worden ten aanzien van de opleiding. 6 jaar na de start van de Cruijff revolutie bewijzen de doorgebroken jeugdspelers dat het niveau van de opleiding is gestegen. En dat komt onder andere omdat er vanuit het TH voldoende aandacht was voor de opleiding.

Ze hebben baat bij de individuele benadering (die het nodige kost aan Fteers) en moeten ook voldoende kansen krijgen. Alleen worden die nu in de weg gezeten door middelmatige spelers als Orejuela en Kristensen, ze hadden al moeten zien dat Mazraoui minimaal van hetzelfde niveau was.

Er zijn veel oud ajacieden slachtoffer geworden van deze revolutie en helaas hebben we Witschge nu ook weer uit de opleiding getrokken. Bergkamp kreeg twee maanden voor zijn 'ontslag' nog een contract voor het leven, voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat ze daar afscheid van hebben genomen.

Het ontslag van Keizer vind ik nog minder begrijpelijk, die kreeg bijna geen versterkingen en had kreeg na Nouri een elftal dat helemaal in zak en as was. Ik vind het nog steeds echt hufterig om hem te ontslaan. Ten Hag is totaal niet het antwoord, als we al kampioen worden, heb ik het gevoel dat het ondanks de aanwezigheid van Ten Hag wordt en niet dankzij. Echt nul vertrouwen in.

18 juli 2018 om 17:23

@lausho bergkamp is ontslagen door zijn gedrag dat niet te tolereren was. Had hij zich normaal gedragen dan was hij nog bij Ajax.

18 juli 2018 om 19:46

Welk gedrag? Iedereen schijnt exact te weten wat er gebeurd is, maar er is nooit een officieel statement geweest over wat er echt gebeurd is.

Als dit echt pas het begin is, mogen we van Ajax ook structureel groepsfase Champions League verwachten. Elk jaar kampioen van de Eredivisie is dan niet meer goed genoeg.

18 juli 2018 om 15:36

Helemaal mee eens. Met de selectie die er nu is, met Ziyech en Frenkie er nog bij, zou je overwintering in de Champions League als doel moeten hebben of kwartfinale Europa League. Natuurlijk hangt dat ook af van veel facetten, maar de kwaliteit en ervaring is er. Het enige jammere vind ik nu het ontbreken van een toptrainer a la Van Gaal, Ronald Koeman en ja, ook Bosz. Een trainer die het topvoetbal kent en een ploeg duidelijk naar zijn hand kan zetten. Iedere trainer zou met dit spelersmateriaal kampioen moeten worden, maar in Europa kan het zeker aankomen op de kwaliteit van de trainer.

18 juli 2018 om 15:44

Goed gezegt heb ook liever een van gaal of bosz of koeman voor deze groep

18 juli 2018 om 16:07

OK, dit zeg ik met mijn bijnaam, maar we moeten nu niet meer aankomen met van Gaal (66). Je moet wel met je tijd meegaan. Ten Hag is tactisch sterk hoor. Juist een goede trainer die zich ook durft aan te passen aan de tegenstander. Mensen vallen weer over zijn manier van praten of voorkomen, maar laten we hem in ieder geval nog een vol seizoen de kans geven. Ik heb er wel vertrouwen in.

18 juli 2018 om 17:23

Eens, Bosz reken ik daar overigens totaal niet onder. Had heel goed materiaal, dat vooral, toen hij trainer was bleven een aantal bepalende spelers net wat langer (klaassen, Schone, Veltman onder andere), kwam er een gouden lichting door (nouri, van de Beek, Frenkie, de Ligt, Kluivert, Onana, Tete, Dolberg, Cerny) en werd Ziyech, Sanchez, Traore en Neres aangetrokken. En hij had nog de beschikking over flink wat concurrenten, Sinkgraven, Bazoer, Gudelj.

18 juli 2018 om 16:12

Niet te hard van stapel lopen he. Laat de jongens eerst maar eens kampioen worden voordat we uberhaupt aan de champions league groepsronde gaan denken.

18 juli 2018 om 16:34

Ajax zou elk jaar kampioen moeten kunnen worden met dit beleid. Een beetje a la Basel zouden ze kunnen gaan. Denk dat dat ook een beetje het voorbeeld is wat Overmars navolgt. Kijken of t lukt. Hou echt niet van Ajax maar zou t mooi vinden voor een Nederlandse club en mijn vrienden die Ajax supporten

18 juli 2018 om 16:42

Qua beleid zijn wij nu groter dan Basel. Of zie jij Basel spelers voor 20 miljoen terugkopen van een Europese grootmacht als Manchester United? Ajax is groter.

18 juli 2018 om 17:18

Dat is zo alleen Basel heeft wel meer sportieve resultaten behaald. Basel doet het Europees vaak ook beter dan ajax

18 juli 2018 om 17:24

Haha barcalover ok hoeveel EC1/CL heeft basel dan?
Meer resultaten geboekt hahahaha wat en onzin lees ik weer hier man man man

18 juli 2018 om 17:27

Qua beleid groter? Je weet wat beleid inhoudt?! Daarin kan je wellicht beter of slechter zijn, maar groter?!

Daarnaast niet met Bliek eens. Overmars is de reden dat ze dit soort (mega)aankopen kunnen doen. Overmars is een hele goede zakenman en en een echte Ajacied natuurlijk. Jullie mogen in jullie handjes wrijven!

18 juli 2018 om 17:30

@BJP79: Ik vermoed dat je wat te ver terug gaat in de tijd. Naar tijden waar er ander beleid gevoerd werd. Ik denk dat Barcalover123 meer doelt op de afgelopen 10 jaar, en waarempel; dan heeft hij/zij nog gelijk ook!!
En dat met minder mogelijkheden en een midere begroting.

Daarnaast kan je iemand ook op een normale manier wijzen op een foutje, dat hoeft niet zo denigrerend...

18 juli 2018 om 17:55

Je kraamt zelf onzin uit want hij heeft het niet over de prijzen die Ajax vroeger won. Als je naar bv de afgelopen tien jaar kijkt, naar de begrotingen en dan naar de resultaten dan mag Ajax hooguit het gras maaien bij Basel. Ondanks die ene finale die ze met hangen en wurgen hebben gehaald.

Je bent uitstekend bezig Marc! Als we dit jaar niet kampioen worden ligt het niet aan jou. Op tijd ingekocht en goede namen.

Alleen zakaria vind ik stiekem best een ietwat dure aankoop. Ben benieuwd of die jongen de 2 extra stappen die hij nodig heeft gaat maken.

18 juli 2018 om 15:35

Als hij fit blijft en het met zijn mentaliteit goed zit( wat ik zeker van hem verwacht op zijn leeftijd en ervaringslevel), moet hij zeker nog stappen kunnen zetten. Ik ben altijd al gecharmeerd van Labyad geweest. Ik hoop dat ie het nu laat zien.

18 juli 2018 om 15:41

Sluit me aan bij Aangeschoten wat Labyad betreft. Op basis van recente interviews die ik heb gezien en gelezen oogt hij een stuk volwassener en rustig in het koppie. Hopelijk kan hij die transformatie ook omzetten in vooruitgang in z'n spel!

Ik heb het al een keer eerder hier gezegd, maar dit moeten wel de jaren worden waarin Ajax doorpakt. Nu komen deze ervaren jongens, over twee jaar komen dan hopelijk een Vertonghen, Alderweireld en vlak erna Suarez. Als je dat voor elkaar kan krijgen en grote talenten blijft aankopen, dan kun je echt structureel weer een subtopper worden. Maar dan is het wel essentieel dat je succes behaalt en geregeld CL speelt. Dan blijf je, ondanks de competitie waar je in speelt, aantrekkelijk. Ik ben echt heel benieuwd naar het komende seizoen. Stel dat Ziyech ook nog blijft, dan heb je gewoon een wereldelftal staan voor Eredivisiebegrippen. Op de rechtsbackpositie na dan.

18 juli 2018 om 15:41

Kristensen schrijf ik nog niet af. Die was rechtermiddenvelder in Denemarken en rechtsback spelen op een hoger niveau in een nieuw land kunnen voor een stroef begin zorgen. Daarnaast zag ik ook goede punten in zijn spel; hij bestrijkt de hele rechterkant, uitstekende mentaliteit en diepgang. Als hij wend aan ons spel en zijn voorzet verbeterd, komt dat helemaal goed. En anders komt Veltman op termijn terug of staat er iemand anders op als Mazraoui.

18 juli 2018 om 15:47

Suarez is denk ik toch niet haalbaar? Lijkt me dat hij na Barcelona waarschijnlijk een stap gaat maken naar Amerika, China of het Midden-Oosten.

18 juli 2018 om 15:49

Waar baseer je zijn uitstekende mentaliteit op? Ik hoop dat ik er naast zit maar heb al meerdere malen deze man zien afgeven op ploegenoten. In de omschakeling is hij dramatisch en laat hij vaak zijn hoofs hangen. Enkel zijn voorzet vind ik wel goed. Hopelijk heb ik het mis en gaat hij het beter doen maar ik iriteer me best vaak aan hem.

18 juli 2018 om 15:59

Ik heb me ingelezen voor zijn komst. Oud-ploeggenoten, supporters, trainers kwamen daarin aan bod. Allemaal gaven zij juist op over zijn "over mijn lijk" mentaliteit. Zelf zag ik dat ook terug in zijn spel. Ik zag een speler die er echt voor wilde gaan, maar de automatismen in ons spel nog niet voldoende begreep.

18 juli 2018 om 16:09

Ik denk ook dat het nog wel goedkomt met Kristensen. Hoop dat hij de kans gaat krijgen om een tijdje in de basis te beginnen. Indien hij zich kan aanpassen heb je hier gewoon een hele goede back aan met inderdaad een goede voorzet waardoor Neres meer in het strafschopgebied kan opduiken.

18 juli 2018 om 18:05

AFC, dat vraag ik me af. Of hij dus voor het geld gaat tegen die tijd. Hij verdient een waanzinnig salaris bij Barca en hoeft het voor het geld niet te doen. Hij heeft ook altijd gezegd dat hij een geweldige tijd bij Ajax heeft gehad.

18 juli 2018 om 16:19

Anita Halen voor rechtsback bikkel kent de Ajax school en is meerdere posities beschikbaar

18 juli 2018 om 16:43

Anita is zelfs bij Leeds (Leeds toch?) al geen vaste basisspeler. Van Mazraoui, Kristensen, Veltman en die Colombiaan zal er echt wel iemand opstaan.

18 juli 2018 om 17:12

Die Colombiaan zal het niet worden hoor, zelden zo'n slechte speler gezien.

Verwacht zelf dat Kristensen het inderdaad alsnog gaat waarmaken, Neres had het net zo moeilijk zijn eerste half jaar. Valt ook allemaal niet mee op jonge leeftijd in een vreemd land.

Mazraoui kan ook prima en anders moeten we er maar een omturnen tot rechtsback. Backs hoor je gewoon zelf op te leiden door snelle vleugelspelers die nét het niveau niet aankunnen om te turnen tot back.

18 juli 2018 om 17:30

@origineel. Doe je net alsof een verdediger een mindere voetballer is dan een aanvaller.

Heel andere aspecten die nodig zijn. Een gemiddelde aanvaller zou gigantisch falen als verdediger. Die missen zaken als anticiperen, snel handelen, kracht, mandekking, positioneel goed staan etc.

18 juli 2018 om 21:00

Iselroed

Mooio verhaal, maar de simpele en naakte waarheid is dat verdedigen nu eenmaal simpeler is dan aanvallen. Een verdediger kan anticiperen en wachten op wat de aanvaller doet. De aanvaller moet zelf de creativiteit of de techniek hebben om een aanvaller, op het juiste moment, voorbij te spelen. Dat is gewoon veel lastiger.

Het gaat ook niet zozeer om minder, maar meer om minder technische vaardigheden. Een verdediger hoeft ook geen techniek te hebben voor kleine ruimtes bijvoorbeeld.

Zolang het allemaal verantwoord gebeurd en er een fatsoenlijke reserve is lijkt me het geen verkeerde zet om wat zwaarder financieel geschut in te zetten. Maar goed, het geeft geen enkele garantie tot het winnen van prijzen. Als Ajax de middelen verstandig inzet dan zou het wel een logisch gevolg zijn dat het resultaat meer kampioensschappen, bekers en supercups zal zijn.

18 juli 2018 om 15:34

De kans bestaat dat ze elk seizoen een speler voor een flink bedrag verkopen. Het zou me dus niet verbazen dat ze nog steeds winst maken na een dure transferperiode.

Ik moet zeggen dat ik dit voor Ajax niet meer mis zie gaan. Ze hebben financieel echt veel meer kracht dan PSV en Feyenoord gezamenlijk hebben en dat verschil lijkt nu toch wel uit te monden in prestaties. Waar ik de voorgaande seizoenen andere ploegen wel kampioen zag worden, zie ik Ajax dit seizoen niet meer in gevaar komen. Het kan zomaar gebeuren dat Ajax de komende jaren op eenzame hoogte staat.

18 juli 2018 om 15:44

Dat is nu net het gevaar: je hebt het al over prestaties, maar welke dan? Tot nu toe is de oefencampagne dramatisch. Nou tellen die wedstrijden gelukkig niet, maar het is nog niet echt hoopgevend wat Ajax daarin laat zien.

Ajax heeft inmiddels inderdaad spelersmateriaal om van te smullen, maar met elf goede poppetjes op het veld heb je nog geen winnend team. Anders was Ajax de afgelopen jaren wel vaker kampioen geworden, want Ajax heeft eigenlijk ook in de voorbij prijsloze periode telkens een minstens aan de kampioen gelijkwaardige selectie gehad zonder zelf kampioen te worden.

Overmars heeft geweldig werk geleverd, maar nu moet Erik ten Hag het nog maar laten zien...

Overigens denk ik ook niet dat je gelijk hebt dat Ajax inmiddels financieel krachterig is dan PSV en Feyenoord bij elkaar - dan overschat je Ajax of onderschat je met name PSV toch wel flink hoor!

18 juli 2018 om 16:00

Inderdaad. Om een heel seizoen constant te presteren heb je naast een goede selectie nog meer nodig. Dat de groep lekker met elkaar omgaat en gemotiveerd is, dat het tactisch goed staat.

18 juli 2018 om 17:15

Inderdaad zeg. Ajax bakt er tot nu toe niks van. Het is te hopen dat we met deze coach kunnen presteren. Men praat alsof een op papier sterke selectie gelijk is aan een titel. We zullen zien

18 juli 2018 om 17:22

Ik denk eigenlijk wel dat Ajax financieel krachtiger is dan beide teams bij elkaar. Ik weet het eigenlijk wel zeker. Eind 2017 was het eigen vermogen van Feyenoord en Psv respectievelijk 24 om 34 miljoen euro. Bij Ajax was dat in februari 2018 175.7 miljoen euro.

Nou zegt eigen vermogen natuurlijk ook niet alles, maar als je alleen dit ziet schrik je er toch wel van. Het is namelijk 3x zoveel als Feyenoord en PSV bij elkaar. Tuurlijk, Ajax heeft meer kosten, maar tegelijkertijd ook weer meer inkomsten, buiten alle transfers om dan.

Het enige wat in het nadeel van Ajax werkt is dat bij ons elke uitgaande euro goedgekeurd moet worden. Als de RvC niet meewerkt, kan Overmars geen spelers halen.

Overigens wil ik wel duidelijk benadrukken dat geld geen kampioenschap koopt. We hebben op papier nu bijna een selectie om van te dromen en om eerlijk te zijn zou je nu wel een kampioenschap mogen verwachten, lijkt mij? Maar de laatste jaren hadden we in grote lijnen ook een kampioenwaardig team, terwijl we geen kampioen geworden zijn. Tuurlijk, je bent het 2x misgelopen op de laatste dag dus je was wel vlakbij. Maar feit blijft dat we niets gepakt hebben. De EL finale was super, maar heeft ook geen prijs opgeleverd. Heel zwart-wit gezien was dat dan ook mislukt, al ben ik stiekem nog steeds wel trots dat het toch gelukt is. Een niet-tastbaar gevoel zeg maar?

Er is nog niets beslist. Je mag verwachten dat Ajax komend seizoen te sterk is, maar onderschat PSV niet. Die doen met minder geld en op papier mindere spelers toch veel meer dan ons de laatste jaren. Heel leuk dat volle spaarbankje, maar PSV was de kampioen.

18 juli 2018 om 21:02

Lee112

"ajax bakt er tot nu toe niks van. Het is te hopen dat we met deze coach kunnen presteren."

Hecht nou nooit waarde aan oefenpotten joh, lekker belangrijk allemaal die potten waarin Siem de Jong, Eiting, Bijleveld en die linksback, ben zijn naam effe kwijt, mogen opdraven. Dit kun je toch niet beoordelen als de basis waar Ten Hag mee gaat spelen straks. Zegt echt niks, dit.

Hoe dan ook, Ten Hag is een opbouwtrainer, dus die gaat gewoon oogsten met Ajax nu.

18 juli 2018 om 16:19

Sirius? Welke prestateis eigenlijk? Ajax heeft al 4 jaar niks gewonnen, in tegenstelling tot Feyenoord en Psv. De waan van de dag regeert weer. Er zijn 2 spelers gehaald en het is hosana.

Er is nog helemaal niets gewonnen. Kans is groot dat Ajax, dat in de voorbereieding alles behalve lekker draait gewoon in de voorrondes uit Europa geknikkerd wordt. Dan slaat de stemming opeens weer om naar negatief en kunnen ze er niets meer van.

Ajax moet eerst maar eens een constant seizoen gaan spelen. Het is prima als je beter bent als PSV en Feyenoord, maar als je weer punten laat liggen tegen de 'kleintjes' pak je weer geen prijzen.

18 juli 2018 om 16:49

@feelingood: Nou ga jij ook meteen wel weer van het andere uiterste uit: dat de kans groot is dat Ajax "gewoon" in de voorrondes uit Europa geknikkerd wordt. Omdat dat zo "gewoon" is nu dat één keer (afgelopen seizoen) gebeurd is? Voor de goede orde: tot vorig seizoen was dat sinds 1966 niet meer voorgekomen (de diskwalificatie in 1991 vanwege het staafincident niet meegenomen). Nee, de kans dat Ajax dit jaar geen Europees voetbal haalt is best wel klein, gebaseerd op statistieken uit het verleden. Maar hij bestaat inderdaad. In elk geval voor kwalificatie voor de Europa League heeft Ajax een vrij korte en eenvoudige route, maar het kán inderdaad mis gaan. Zou kunnen. Who knows?

En wees even eerlijk: lijkt het je écht waarschijnlijk?

18 juli 2018 om 21:20

Het lijkt me niet waarschijnlijk dat Ajax eruit gegooid wordt in de voorrondes, verwacht dat ze Europa league halen, alles meer zal mij als een aangename verrassing zijn.. je hebt je hele post gebaseerd op 1 woordje: ‘gewoon’.. dat woord heb je verkeerd geïnterpreteerd en ik geef toe dat dit door mijn zinsopbouw ook redelijk logisch is.. tot nu toe speelt Ajax echter erg matig, maar mensen doen net alsof ze de komende 3 jaar al kampioen zijn.. ik wilde even een tegengeluid geven

20 juli 2018 om 11:21

Dan moet je je zorgvuldiger uitdrukken Als je het hebt over "gewoon" in de voorrondes uit Europa geknikkerd worden, dan ga ik er niet vanuit dat je "buitengewoon" bedoelt en denkt dat Ajax toch nog in Europa actief zal zijn!

Verder ben ik het dus wel met je tegengeluid eens hoor. Leuk en aardig, die toptransfers, maar ze garanderen helemaal niets, zeker niet onder een trainer die bij Ajax ook nog in niets bewezen heeft beter te zijn dan zijn voorganger. Het is dus allemaal afwachten.

18 juli 2018 om 17:58

Zal Ajax toch Ziyech nog moeten verkopen want anders krijg je sowieso al 1 persoon met een chagrijnig gezicht op de bank.

18 juli 2018 om 17:59

Het gaat idd wel die kant op dat straks (ik denk zelf omdat nu al te roepen iets te vroeg is ligt ook de prestaties )Ajax op eenzame hoogte komt. Want de inkomsten, talenten, ervaren spelers stijgen harder als bij de rest. En woorden dit is pas het begin lijkt mij een juiste bewoording.

Het is een schitterend artikel, iets wat de meeste Ajacieden denk een positief gevoel geeft over de komende jaren; er is ambitie en daadkracht. Het mooiste aan dit artikel vind ik echter dat het erop lijkt dat Overmars daarbij betrokken wil zijn de komende jaren door te zeggen dat dit pas het begin is. Overmars is uitstekend bezig en heeft ervoor gezorgd dat wij nu de beste selectie in jaren hebben. Zowel qua ervaring als potentieel. Het is een goede mix. Zeker als Ziyech blijft (kans acht ik groot) en ook Frenkie of andere talenten niet vertrekken, moet dit Ajax de Eredivisie domineren dit seizoen. Overmars, bedankt!

Allemaal leuke praatjes. Maar laten we eerst maar eens kampioen worden. Dan zien we wel verder

Ajax heeft volgens de media altijd de beste en sterkste selectie. Maar kampioen worden lukt al 4 jaar niet.

18 juli 2018 om 15:41

Nou moet ik zeggen dat Ajax dit jaar ook wel een hele sterke selectie heeft. Als ik dan de selectie van ons bij Feyenoord zie gaat het een zwaar seizoen worden

18 juli 2018 om 15:44

Voorlopig hebben jullie wel bepalende spelers als Vilhena, Van Persie, Jorgenson, Berghuis kunnen behouden. Ook dat is zeer knap. Jullie hebben al de routine die Ajax nu inkoopt en zijn ingespeeld, mits iedereen blijft. Dat zijn ook gewoon voordelen. Ajax moet nu een hele nieuwe hiërarchie krijgen.

18 juli 2018 om 15:42

Valt wel mee met altijd. In de jaren dat wij kampioen werden, was dat beeld volgens mij juist anders..

18 juli 2018 om 15:45

Ik wilde niet reageren omdat ze dan weer roepen: daar heb je weer zo’n jaloerse Rotterdammer. Deels klopt dat ook, want ik sta weleens versteld wat een selectie er bij Ajax staat. Maar de prijzen blijven al een tijdje uit.
Ze mogen het laten zien of ze de beste zijn. Voor de eredivisie in het algemeen is het sowieso niet verkeerd als Ajax zich nu zo versterkt. Je zal toch altijd zien dat de rest zich daar aan gaat meten en dat over een heel seizoen de verschillen niet eens zo groot zijn

18 juli 2018 om 15:49

Eens hoor. Ik moet nog maar zien of ze dit jaar kampioen worden. Voorlopig blijven alle sterkhouders van de concurrentie ook.

18 juli 2018 om 16:03

Over jouw laatste zin (concurrentie behoud sterkhouders) ben ik ook erg enthousiast! Je moet nog maar zien wat er van de huidige selecties over is 1 september (Ook bij Ajax kunnen nog zat spelers vertrekken), maar tot nu oogt het heel rustig. Spelers als Ziyech, Lozano, Jorgenson worden wel soms genoemd bij andere clubs, maar meer niet. En dan heb ik het niet eens over spelers als Berghuis, Vilhena, Onana, Neres, De Ligt, Zoet... Als de selecties zo blijven, gaat het niveau in de top van de competitie sowieso omhoog. Het enige jammere is dan weer dat er onderin de competitie juist relatief veel mindere clubs zitten..

18 juli 2018 om 17:58

dit zou zomaar weer eens een klassiek seizoen worden waar de top 3 allemaal boven de 80 punten eindigt en de onderste 2 nog geen 20 punten bij elkaar weten te krijgen

18 juli 2018 om 17:25

Het lukt inderdaad al 4 jaar niet, maar daarvoor weer 4 jaar wel. Persoonlijk zit ik er niet zo mee dat we al 4 jaar geen kampioen zijn geworden. Het is geen wanprestatie geweest, PSV en Feyenoord waren gewoon sterker. Dat kan! PSV en Feyenoord zijn ook geen koekebakkers maar ook gewoon goede teams, zeker PSV moet men niet onderschatten.

het mooie is dat ajax niet zo snel meer in de financiele problemen gaat komen. als je kijkt hoeveel geld buitenlandse clubs voor onze spelers willen betalen. frenkie en matthijs zijn samen al goed voor bijna 100 miljoen. dan heb je nog ziyech, dolberg, donny, neres etc. grote talenten die ons bijna niks hebben gekost worden voor een veelvoud verkocht. de volgende is ryan gravenberch.

Als je ziet wat voor talenten in de jeugd en in de 1e selectie dan heb je het over bedragen van misschien wel potentiële transferwaarden van 300 miljoen eu als je dat allemaal bij elkaar optelt. De ligt 40 frenkie 40 dolberg 40 Neres 40 vd beek 30 onana 20 dan kom je al een heel eind. plus de opvolgers zijn al in huis. Als ajax deze lijn weet Door te trekken dan zit de top van de wereld er echt in ondanks de lage tv gelden maar dat word goed gemaakt Door de verkoop.

18 juli 2018 om 15:47

Tegen de tv gelden, merchandise en inkomsten uit Europese prestaties kan Ajax niet op verkopen... Als ik zie wat clubs als West Ham, Everton, Leicester al uitgeven.. Ajax ligt daar echt nog ver op achter..

18 juli 2018 om 15:53

Die bedragen kunnen nog eens extra hoog worden als we een keer kampioen worden...en Europees wat bereiken..

18 juli 2018 om 16:10

Inderdaad.
Maar met dit uitgavenpatroon moet je wel incidenteel CL overwinteren en / of structureel ver komen in de El.
Anders ga je toch wel snel interen op het budget.

18 juli 2018 om 16:05

De laagvliegers in de BPL hebben al een veel hoger budget én meer omzet dan Ajax, als je daar al niet bij aan kan haken, gaat stappen hoger nog lastiger. Dat is gewoon een logisch feit, gezien de inkomsten van die clubs gewoon veel hoger zijn. Kun je dus weinig aan veranderen. Incidenteel kun je natuurlijk een selectie hebben die top presteert voor 1 of 2 seizoenen, maar structureel zie ik dat nooit meer gebeuren voor een ajax, psv of Feyenoord.

18 juli 2018 om 16:18

Ja dat komt Door de tv gelden maar Door verkoop en prestaties in Europa kun je zeker dat level bereiken. Moet je er wel voor zorgen dat je voor elke talentvolle speler die je verkoopt de opvolger al in huis hebt. Het echt grote geld zit in de cl dus als je daarin presteert jaarlijks kom je steeds dichterbij.

18 juli 2018 om 16:26

Ajax verdient meer meer met het verkopen van spelers in een jaar dan een jaartje CL.

18 juli 2018 om 17:49

Veel hoger? Niet overdrijven, Ajax had in 2016-2017 een omzet van 118,2 miljoen euro, zonder CL en de transfer van Sanchez, maar met goede EL resultaten. Ajax zit er net onder, maar als we nog iets meer sponsoren kunnen werven, wat zeker lukt als je Blind en Tadic gaat aantrekken en de kosten kunnen blijven drukken met een goede opleiding, dan kun je toch aardig concurreren. Ik denk dat ook het prijskaartje best wat omhoog mag, dat is in vergelijking met PL clubs behoorlijk laag, natuurlijk ook wat waard maar iets erbij zou mooi zijn voor de club Ajax.

Schijnbaar heeft Ajax nu wel twee PL waardige salarissen aangeboden, al dan niet met bonus constructies. Voor PL clubs is het overigens de vraag hoe de Brexit gaat uitpakken, de pond daalt al behoorlijk in waarde.

18 juli 2018 om 17:40

Oftewel, opleiding en plan Cruijff bedankt! Want dit zijn allemaal kinderen van de opleiding (gekocht of niet) van de Cruijff Revolutie, Gravenberch, van Gelderen, Botman, Ekkelenkamp, Brobby en Unuvar, de Timbers en de gekochte Danilo, Kotarski, Pasquali en Jensen komen er ook weer aan.

Ik zie alleen een groot risico in het opzij zetten van plan Cruijff, nu Bergkamp uit het TH is, is het maar de vraag of de opleiding nog voldoende aandacht krijgt en ook ervaring heeft. Ik vrees dat de kwaliteit van opleiden achteruit gaat, het TH moet in ere hersteld worden, zonder passanten en dus trainer Ten Hag.

Verkoop moet je in een potje gaan stoppen en allemaal in termijnen van 4-5 jaar uit laten betalen, dan verzeker je je van extra inkomsten per jaar. Mocht het eens tegenvallen kun je daar rekening mee houden, die transferinkomsten komen nu teveel in pieken en dalen en dat is te gunstig voor de fiscus.

Goed om te lezen! Nu de verwachtingen waarmaken, ook volgend jaar verwacht ik weer enkele mooie transfers, geld is aanwezig, selectie lijkt nu op orde al had ik nog wel een topaanvaller erbij willen hebben moeten we in de eredivisie redelijk wat potten kunnen breken. Nu doortrekken, ook volgend jaar en die jaren erna moet er een topselectie staan, maar wat Overmars hier zegt word ik wel blij van!

18 juli 2018 om 15:50

Wat voor top aanvaller? Met Huntelaar en Dolberg is de spitspositie uitstekend ingevuld. Neres op rechts is ook uitstekend. Op links zijn er met Tadic (zeker als Ziyech blijft), Labyad en Bande ook voldoende jongens met niveau. Potentie van Cerny, Johnson, Kuhn, Nunnely mag het op de vleugels opvangen als het tegenzit qua blessures. Talentvolle spelers die zomaar door kunnen breken als ze kansen krijgen.

Ajax lijkt wakker te zijn. Duidelijke taal van Overmars. Ben erg benieuwd waar dit heen gaat

De verwachtingen zijn weer lekker hoog, terecht ook, maar daardoor kan het alleen maar tegenvallen. Ik moet het allemaal nog maar zien met Ten Hag aan het roer.

18 juli 2018 om 15:51

Ook met Ten Hag moet Ajax, met de huidige selectie, kampioen worden.

18 juli 2018 om 16:07

Eens met De Toekomst. Het moet echter nog wel ‘even’ gebeuren. Kan iedereen met die druk overweg? Dagtaak we dit seizoen bezien. Het zou mij niet verbazen als ajax komend seizoen met grote overmacht kampioen wordt.

18 juli 2018 om 16:24

Als we het van Ziyech moesten hebben als leider, had ik mijn bedenkingen gehad. Tadic en Blind zijn echter zeer volwassen en professionele spelers in de bloei van hun leven. Ik heb er alle vertrouwen in dat zij, in combinatie met spelers als Huntelaar, Schone, Veltman, Tagliafico en Siem jonge spelers als De Ligt, Frenkie de Jong, Van de Beek, Neres en Dolberg nog beter kunnen laten presteren.

18 juli 2018 om 18:03

Het zou mij wel verbazen als Ajax met overmacht kampioen wordt. Alsof PSV niets meer voorstelt.

18 juli 2018 om 18:52

Zeker wel, maar mijn verwachtingen zijn gewoon niet zo hoog. Ga er overigens nog steeds vanuit dat we nog 3, 4 spelers kwijtraken, vandaar.

18 juli 2018 om 17:28

Ik ben -zoals vrijwel heel VZ al weet- zeker geen fan van Ten Hag. Hij hoort niet bij ons thuis en heeft eigenlijk gewoon nog niks goeds gedaan. We zien wel wat hij ons kan brengen...

En zo komt dat spaarpotje goed van pas.
Goed bezig Overmars.

Uiteindelijk zal de rest van de competitie hier ook profijt van hebben hoor. Ajax wordt sterker, PSV en Feyenoord moeten op hun tenen blijven staan. Leuke namen komen naar de Eredivisie en andere spelers zien dat ook. Als Ajax ook nog eens wat presteert in Europa met dit soort spelers zorgt dat voor meer aanzien. Ik heb er geen problemen mee, maar man wat wordt de druk hoog.

18 juli 2018 om 16:08

Leuke namen? Tadic en Blind zijn toch niet de mannen van naam neem ik aan?

18 juli 2018 om 16:19

Ik neem aan dat Cocoafc die wel bedoelt.

Maar jij ziet regelmatig transfers vanuit de Premier League naar een van de niet top 5 competities, van spelers die nog niet "over the hill" zijn?

Dan zijn dat toch leuke namen welke de eredivisie komen versterken en een kwaliteits impuls gaan leveren.

18 juli 2018 om 18:03

het is natuulijk wel zo dat als Feyenoord straks Janmaat en Clasie weet terug te halen en alleen Van Beek daarvoor kwijt raakt, je het wel een sterkere competitie mag gaan noeman dan de afgelopen jaren

Blind, Tadic, Clasie, janmaat. stuk voor stuk spelers rond de perfecte leeftijd die nog 5 jaar op hoog niveau mee kunnen en ook aansprekend zijn in het Nederlands voetbal

en zeker als spelers als Zoet, Lozano, Jorgensen, Huntelaar, Van Persie, De Ligt en Berghuis behouden blijven

18 juli 2018 om 18:51

Ging mij meer om dat we nou ineens in de handen moeten gaan klappen dat een Tadic en Blind weer in de eredivisie rondlopen.
Gasten als van Persie, dat is een aansprekende naam. De rest heeft natuurlijk nauwelijks potten kunnen breken in het buitenland. Maar goed, ik snap enigszins het opportunisme wel. We gaan het zien!

Prima werk weer van Marc.

Heerlijk artikel om te lezen, als je dit in toekomst perspectief ziet, ziet alles er zeer rooskleurig uit. Ajax is uitstekend bezig de laatste jaren op financieel gebied.

Nu eerst maar weer eens prijzen gaan pakken aankomend seizoen.

Wat mij betreft begint het nu pas zegt Overmars. Toch wel een vreemde uitspraak voor iemand die al 6 jaar dezelfde functie bekleed. Wat heeft hij in die jaren dan gedaan zou je bijna vragen als hij geen publieke functie had. Heeft die toen maar zo wat gedaan, en bedacht hij zich nu ineens van goh zullen we wat hogere salarissen gaan geven.

18 juli 2018 om 16:06

Overmars is jarenlang tegengewerkt. Pas nu eindelijk krijgt hij de vrije hand, dus vandaar die uitspraak denk ik.

18 juli 2018 om 16:09

Als je 6 jaar lang tegengewerkt wordt, dan blijf je toch niet op je plaats zitten. Als je 6 jaar lang niet kunt werken zoals jij het wilt dan houd je dat toch niet vol. Je gaat toch geen aankopen doen waar je niet achterstaat, maar wel op wordt afgerekend?

18 juli 2018 om 16:29

Dat spel is er altijd in een club. Altijd zijn er andere mensen met andere voorkeuren. En tegenwerken is een groot wordt. Hij kon niet altijd zijn gang gaan en moest binnen kaders van de club werken qua salaris en transfersommen. Dat heeft elke werknemer.

18 juli 2018 om 19:47

Nee jarenlang een iets terughoudender beleid gevoerd, waardoor hij nu geld kan uitgeven. Het is niet een keuze geweest van wel of niet, jaren had Ajax het geld niet.

De voetbalbestuurder wilde per se dat Erik ten Hag voor de belangrijke duels in de voorronde van de Champions League met Sturm Graz over de Oranje-international kon beschikken: “als we nog zes weken hadden gewacht met Daley was het aankoopbedrag veel lager geweest. Maar dat wilden wij dus niet.”

Met andere woorden, Ten Hag moet de poulefase CL bereiken om zo de investering terug te verdienen. Lukt dat niet, is het gelijk einde verhaal voor Ten Hag. De druk op Ten Hag is immens. De vraag is, kan onze nuchtere boer hier mee omgaan ?

18 juli 2018 om 16:10

Raar dat jij dat daaruit opmaakt. Ajax wil inderdaad de groepsfase van de CL halen maar volgens mij kan Ajax in de laatste ronde tegen Benfica komen en dan lijkt Ajax mij niet de favoriet. Ajax zet er nou gewoon vol op in zo simpel is het maar als het niet lukt zullen ze gewoon doorgaan met ten Hag.

18 juli 2018 om 16:11

Als we eruit vliegen, verwacht ik het al tegen Sturm Graz. Aankopen nog niet wedstrijdfit en gewend, spelers met (lichte) blessures en bepalende spelers die net terug zijn van vakantie. Als we Sturm Graz overleven, moet de volgende ronde ook lukken.

18 juli 2018 om 16:19

@raubaht,
Het ligt nog wel complexer dan Mike Verweij meld, tuurlijk over 6 weken (eind transfermarkt ) Daley Blind met nog een 1 jaar contract zal dan fiks goedkoper zijn.
Maar in die 6 weken kunnen er ook nog andere intressantere clubs voorbij komen dan Ajax, indien Daley daarvoor zwicht in die tussentijd heb je geen Daley Blind.
Dus het is en je hebt hem niet voor de wedstrijden tegen Sturm Graz, en je betaalt meer omdat je dan zeker weet dat hij nu naar Ajax komt omdat er tot nu toe nog geen club concreet voor hem was (afgelopen winter was AS Roma nog concreet voor Blind ) .
Indien dat soort kaliber clubs in die 6 weken nog concreet zouden worden , kans acht ik zeker aanwezig, dan had je geen Blind gehad...
Betaal je nu meer, maar heb je wel zeker Blind, anders was het maar afwachtten of hij zou komen.

Ajax koopt goed in, druk wordt daarentegen wel groot natuurlijk.

18 juli 2018 om 16:08

Klopt, maar qua leeftijdmix en persoonlijkheden is het een groep die zich niet snel gek zal laten maken.

Zullen we dan maar concreet meldden hoeveel Ajax ook opgehaald heeft afgelopen 5 jaar.

Inkomsten afgelopen 5 jaar uit transfersommen:
223,8 miljoen euro
Uitgaven : 129,3 miljoen euro.

Ja, maar dan moet Ajax eens het seizoen goed starten ipv elke winterstop een inhaalslag proberen te maken.
Eerste 10 wedstrijden moeten gewoon 27 punten zijn. Zo niet, dan zie ik Feyenoord of PSV al punten voorstaan op Ajax

18 juli 2018 om 16:33

Dus als Ajax tegen die tijd 26 punten heeft, denk jij dat Feyenoord of PSV al 30 punten heeft?

18 juli 2018 om 16:55

Ajax heeft een historie opgebouwd om in de winterstop telkens op een achterstand te staan. Dat dateert al van voor Jol als trainer. Het zou eens fijn zijn om voor te staan op de concurrentie of minstens gelijk. 25 punten voor PSV, Feyenoord of beiden zie ik als realistisch. Verbaas mij zelfs niet of AZ of Zwolle dat puntenaantal zal hebben, maar zie ze dat geen seizoen volhouden.

18 juli 2018 om 16:55

Ajax heeft een historie opgebouwd om in de winterstop telkens op een achterstand te staan. Dat dateert al van voor Jol als trainer. Het zou eens fijn zijn om voor te staan op de concurrentie of minstens gelijk. 25 punten voor PSV, Feyenoord of beiden zie ik als realistisch. Verbaas mij zelfs niet of AZ of Zwolle dat puntenaantal zal hebben, maar zie ze dat geen seizoen volhouden.

18 juli 2018 om 16:55

Ajax heeft een historie opgebouwd om in de winterstop telkens op een achterstand te staan. Dat dateert al van voor Jol als trainer. Het zou eens fijn zijn om voor te staan op de concurrentie of minstens gelijk. 25 punten voor PSV, Feyenoord of beiden zie ik als realistisch. Verbaas mij zelfs niet of AZ of Zwolle dat puntenaantal zal hebben, maar zie ze dat geen seizoen volhouden.

Zakken geld kunnen niet scoren en t blijft 11 tegen 11 volgens JC.
Niettemin uitstekend om gericht te investeren en spelers met binding aan de club te halen.
Elk jaar kampioen is wat overdreven.. anders was ManCity al 8 jaar kampioen geweest.
Geen probleem ook lijkt me. Veel minder dan afgelopen jaren kan t ook niet nationaal.
Internationaal is t compleet ander verhaal dat vergeten mensen wel eens.. landencoefficient staat lager dan menige andere competitie en moeten we nog weer aanhaken bij subtop.
Komt wel weer.
Nu nog eens een gekke investering waar Udinese/Palermo patent op hadden: Sanchez, Cavani, Dybala, die concurrentie moet aan te gaan zijn. Ajax is toch wat leuker dan die clubs.
En qua salaris dan maar iets gekker doen.

18 juli 2018 om 16:35

We hadden al een Sanchez en ook Neres kan in die categorie komen.

Duidelijk niet het motto geen woorden maar daden. De woorden zijn er wel maar die zijn er al jaren. Ajax is al seizoenen lang de gedoodverfde kampioen en heeft al jaren het meeste geld. Ajax heeft op papier prima ingekocht het is natuurlijk maar de vraag ten Hag er een team van kan smeden. Ajax is wederom de grote favoriet maar dat zegt weinig dat zijn ze elk seizoen. Eerst zien dan geloven.

We zullen het zien. Die titel zullen ze wel fluitend pakken maar voor de Europese subtop zullen er nog wat stappen gezet moeten worden. En 21 miljoen voor een beperkte Blind met een 1-jarig contract vind ik zelf lachwekkend.

18 juli 2018 om 16:54

Tsja, haast elke transfersom is tegenwoordig lachwekkend. De stijging in transfersommen is ongekend. Het gaat zo verschrikkelijk snel, dat het moeilijk is om aan te wennen.

18 juli 2018 om 18:20

Edwin, Blind kost 16 miljoen.

18 juli 2018 om 20:55

Kan met bonussen oplopen tot 21 miljoen

18 juli 2018 om 23:19

Kluivert is verkocht voor 17 miljoen welk bedrag kan oplopen tot 23 miljoen. En toch zegt iedereen dat Kluivert 17 heeft opgeleverd. Dat noem ik dus meten met twee maten.

De recente ontwikkelingen bij Ajax stemmen mij tot tevredenheid en hoopvol over de toekomst van het Nederlandse voetbal.
Dit kan namelijk heel gunstig uitpakken voor het niveau van de Nederlandse eredivisie. Daar Ajax hoog inzet zijn PSV en ook Feyenoord verplicht om ook hoog in te zetten om nog enigszins in het spoor van Ajax te blijven. Natuurlijk moet daar het geld voor zijn dus het is aan PSV en Feyenoord om extra inkomsten te genereren. En met dat geld wat er is, niet gaan shoppen in de Eredivisie wat bijvoorbeeld Feyenoord doet (vorig zomer 30 miljoen weggooien aan spelers die er nauwelijks toe doen) maar aankopen, in een hogere prijsklasse, die er meteen staan en die je team significant sterker maken. Beter 2 duurdere aankopen van 10/15 miljoen per stuk die je daadwerkelijk naar een niveau hoger tillen dan 5 aankopen van 4 / 7 miljoen die niet of nauwelijks het niveau aan kunnen tikken

18 juli 2018 om 16:59

Tsja haha, dit is gewoon waar. PSV was al uitstekend bezig met onder andere Lozano, Luuk de Jong, Pereiro, Guardado, Moreno.. Feyenoord koopt gewoon middelmaat met nauwelijks potentieel in en dan lees ik net dat Van Geel klaagt dat hij zijn spelers voor lagere bedragen moet verkopen.. Tsja.. Eigen schuld, dikke bult.

18 juli 2018 om 18:06

Feyenoord heeft gegokt met spelers als Amrabat en Haps, die toch wat moeite hadden met de stap hogerop

maar laten we wel wezen, die zijn niet agfeschreven! voor hetzelfde geld staan spelers als Amrabat en Larsson komend seizoen juist op, en laten ze na een jaar wennen zien dat ze het wel aan kunnen

vergeet niet dat ten hag dit geïntroduceerd heeft bij het bestuur en daarna heeft overmars gehandeld net als hij bij bosz wou doen maar toen hield van der sar en zijn vriendjes hem tegen

18 juli 2018 om 17:02

De selectie was vorige zomer, op de linksback positie na, ook goed. Relatief veel spelers bleven en er stonden vaak al vervangers klaar voor vertrekkende spelers (Neres, Van de Beek/Frenkie/Nouri, De Ligt). Dat aangevuld met Huntelaar en Siem voor de ervaring.

Als Ajax zich kwalificeert voor de CL dan zie ik Ziyech zeker blijven dan heb je echt een selectie om van te smullen. Geeft geen garanties maar in ieder geval beter begin als voorgaande jaren! Ajax het Bayern van NL gaat ook niet over 1 nacht ijs.. van bijna broke naar kapot veel vermogen op de bank en kapitaal op het veld! Aleen frenkie en matthijs zijn al 100 miljoen, met ziyech, neres die ook min 40 ps waard zijn. Goed bezig maar nu ook presteren en met blind en tadic heb je 2 jongens die de NL comp kunnen slopen..daarnaast talent genoeg👌🏽

Nu nog zn rekening op tijd betalen, vanaf Mn werk is hij klant bij ons en moet rr altijd een aanmaning naar toe. En dan duurt het nog 2-3 maanden

Ach Feyenoord kocht in een zomer ook eens allemaal “top” spelers als: Makaay, Hofland, Cler, Sahin. Uiteindelijk werd dat een teleurstellend jaar. Maar ik snap het wel als je het grootse budget van Nederland heb en je wint al 4 jaar geen prijs.

ik ben in ieder geval heel erg blij met overmars. heeft alle zaken goed op een rijtje en er is duidelijk te zien dat ajax al tijden progressie boekt. ik vraag me dan ook af, hoe het er over een jaar of 5 aan toe zal gaan bij ajax. ik hoop dan ook dat, ook al ben ik niet echt een fan van ten hag dat hij gewoon hele goeie resultaten gaat boeken en dat vanaf nu dingen min of meer van een leien dakkie zullen gaan, zodat overmars ze gedachten bij de belangrijke zaken kan gaan houden

Er is altijd veel commentaar geweest op zijn werkwijze en ook ik deed hier aan mee..
Als je nu alles is goed gaat bekijken heeft die echt goed werk verricht, ajax heeft wel is waar niet altijd om de prijzen mee gedaan terwijl ze dat misschien wel horen te doen.
Alleen als je nu kijkt hoe gezond ajax geworden is, dat ze na jaren dus iets aan het salaris kunnen doen en in 1 transfer window zoveel geld uit kunnen geven aan spelers is die volgens mij toch wel goed bezig geweest.
Wie weet zijn de wat donkere jaren voorbij en kan je nu doorpakken, "betere" spelers aantrekken, je jeugd langer behouden door ze meer aan salaris te kunnen bieden, je met een "sterker" elftal ook in europa kan spelen en wie weet nog is een jaar beleefd als onder Bosz..

Hulde aan Overmars, eindelijk kan hij zijjn gang gaan en de nodige aankopen doen.

Prima, alles voor een goede prijs kopen in Nederland. Kunnen die clubs ook eens goedkoop/ goed inkopen. Zo gaat het voetbal naar een beter niveau. En blijft het grote geld in Nederland.

Eerst sparen en dan pas investeren. Meer geld voor betere spelers die ook nog ervaring hebben zal zich terug betalen dankzij die langere termijn visie.

Goed nieuws ook mocht Luis Suarez nog een keertje daadwerkelijk terug komen. Kans hierop is weer een beetje groter geworden met deze ontwikkeling.

Wat denken hier veel mensen dat Ajax het ligt heeft gezien. Dit noemen ze een lange termijn beleid.tadic en Blind kunnen een aantal seizoenen de stabiele factoren zijn in het elftal. De steunpilaren waarop Ajax nieuw succes zal proberen te bouwen. Het zijn grote investeringen maar naar mijn inziens acceptabele risico’s.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren