Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Oranje ‘doet niet onder’: ‘Van Kroatië hoef je niet te verliezen’

Laatste update:

Frankrijk won zondag met 4-2 van Kroatië in de WK-finale. De Kroaten imponeerden bij tijd en wijle met hun spel op het mondiale eindtoernooi. Dick Advocaat, voormalig bondscoach van onder meer Oranje, zegt in gesprek met Voetbal International dat het Nederlands elftal niet had misstaan op het WK en wijst onder meer naar Kroatië.

“Ik heb kwartfinalisten gezien waar wij echt niet voor onderdoen. Je maakt mij niet wijs dat Rusland een betere ploeg heeft dan Nederland. We hadden echt niet misstaan op dit WK. Dat weet ik zeker. Sommige landen zouden ons waarschijnlijk te machtig zijn”, aldus Advocaat, die wijst op de sterke selecties van onder andere Frankrijk en België.

Van andere kwartfinalisten was de oefenmeester minder onder de indruk, zo geeft hij aan: “Van Kroatië hoeft Nederland niet te verliezen, hoor. En ik heb kwartfinalisten gezien waar wij echt niet voor onderdoen. Tegen Zweden hebben we ruim een half jaar geleden nog bewezen dat we ze kunnen verslaan. In een systeem met drie aanvallers.”

Eerder zei bondscoach Koeman iets soortgelijks: “Als je ziet hoe Zweden met beperkte middelen wereldkampioen Duitsland aan rand van de afgrond bracht en hoe Iran dat deed met Portugal, dan ben ik ervan overtuigd: Oranje had geen slecht figuur geslagen bij dit WK. Absoluut niet. Wat ik op het WK zie bevestigt me alleen nog maar meer in de keuze die we hebben gemaakt met Oranje.”

Ben jij het eens met de analyse van Dick Advocaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
18 juli 2018 om 11:32

Kroatië heeft een middenveld waar Nederland alleen maar van kan dromen, en ook de aanval is beter. Maar, qua verdediging heb ik liever het Nederlands elftal.

18 juli 2018 om 11:41

Nouja. Kroatië heeft wel een van de beste centrale verdedigers ter wereld.

18 juli 2018 om 11:41

Ik vind dus alleen het middenveld (aanzienlijk) beter. Tevens had Kroatië natuurlijk een relatief makkelijke road naar de finale. Maar goed, ga er maar aan staan. Dit soort geleuter heb je niets aan als je je niet eens kwalificeert.

18 juli 2018 om 11:56

Mentalist, als je drie middenvelders al zo ontzettend veel beter zijn dan die van Nederland, dan maakt dat ook al een heel groot verschil. Ook zou ik Subasic, Vrsaljko, Perisic en Mandzukic op de fiets komen omruilen voor de spelers op hun positie bij Oranje. Alleen van Strinic en Rebic ben ik niet echt onder de indruk. Maar zelfs zij deden leuk mee op het WK.

18 juli 2018 om 11:57

Hahaha Perisic zijn linkerbeen is al beter dan de aanval van nederland bij elkaar. We moeten eens stoppen met het ophemelen van ons oranje. We zijn al 2xniet naar een eindtoernooi geweest door pure armoede in de selectie. Alleen de defensie van Oranje kan door de beugel. De aanval is om te janken. Weghorst mag dromen om ooit het niveau van Mandzukic te bereiken. Rebic heeft in een handje vol wedstrijden tijdens het WK meer laten zien dan Depay/Promes in hun hele carriere. We moeten gewoon eerlijk zijn en wachten op de volgende generatie.

18 juli 2018 om 12:07

Grootste deel met je eens, maar Depay/promes hebben echt wel een grotere staat van dienst dan Rebic. Grote verschil zit m vooral in de gretigheid van Rebic. Komt soms wild over, maar combineert snelheid, kracht en redelijke techniek met heel veel arbeid.

18 juli 2018 om 12:23

"We moeten eens stoppen met het ophemelen van ons Oranje." Zegt hij terwijl hij Perisic en de rest van Kroatiã« ophemelt tot onrealistische hoogte.

Ik kan hier zo verschrikkelijk slecht tegen. Natuurlijk is Perisic een goede speler, maar waarom moet je altijd zo overdrijven? Depay en Promes doen echt niet veel onder voor een speler als Rebic. Ik durf zelfs te beweren dat het beide betere spelers zijn.

18 juli 2018 om 12:23

Ook weer niet overdrijven over Rebic.

18 juli 2018 om 12:51

Ja... Nederland ook. Wie ik dan bedoel mag je zelf bepalen.. Van Dijk, De Vrij, De Ligt, Blind..

18 juli 2018 om 13:18

Nederland ook.

18 juli 2018 om 14:31

Rebic is veel completer dan Depay en Promes, Rebic is tweebenig snel, sterk en technisch.

18 juli 2018 om 16:28

Yeah right, een paar zonnestralen maakt geen zomer. Toevallig wat wedstrijdjes van hem gezien en nu ben je opeens een echte kenner. Ik vind het een goede voetballer, maar laten we nou geen insider gaan spelen.

18 juli 2018 om 11:39

Nou dat is voorlopig allemaal niet te bewijzen omdat Nederland niet tegen Kroatië voetbalt.

18 juli 2018 om 11:46

Inderdaad. Alleen het centrale duo van Nederland vind ik beter met van Dijk en de Vrij. Voor de rest heeft Kroatië op elke plaats een betere speler. Met Depay en Promes hebben we nog twee aardige spelers, maar in Oranje bakken ook zij er weinig van. Qua talent ziet Oranje er redelijk uit, maar ik zie nog geen spelers die binnen twee jaar in de Europese top meedoen. Qua keeper, backs, spelmaker en spits is het qua talent ook erg karig.

18 juli 2018 om 12:16

Kroatië heeft het helemaal niet zo heel erg goed gedaan op het WK. Nipt van Rusland, Denemarken en Engeland gewonnen. Twee van de drie na penalty's. Met een beetje minder geluk (want dat zit er bij penalty's zeker in) lagen ze er al een stuk sneller uit. In de finale hebben ze uiteindelijk dik verloren.

18 juli 2018 om 12:52

Hahaha jij bent grappig, echt. Ze hebben Argentinië op hun donder gegeven. Ze waren al door en hebben Ijsland als nog met een B-elftal met gemak verslagen. Ze hebben gastland Rusland naar huis gestuurd (gastlanden zijn altijd favoriet) en ze hebben verdiend gewonnen van Engeland. En niet te vergeten ze waren dik de bovenliggende partij tegen 'het ook zo goede en grote Frankrijk' en zijn gewoon tweede van de wereld geworden. Door onterechte penalty en vrije trap zijn ze uitgeschakeld. Maar nee, Kroatië heeft het helemaal niet zo goed gedaan. Ga je huiswerk maken. Waar was Nederland? Ga niet een land afzeiken die het kei goed gedaan heeft en die maar 4,5 miljoen inwoners heeft.

18 juli 2018 om 13:18

Om nou de ene kant van onzin meteen te pareren met nog meer onzin van de andere kant, Damkso, dat schiet natuurlijk ook niet op. Voetbel heeft best gelijk dat Kroatiã« best wat mazzel gehad heeft om tot de finale te komen (gunstige loting en penalty's meermaals overleven), maar dat doet weinig af aan de grote prestatie van dat land. Het moet ook een beetje mee zitten tijdens zo'n toernooi, en dan kan zo'n ploeg tot behoorlijke hoogtes stijgen.

Maar om er dan mee aan te komen dat gastlanden per definitie favoriet zijn... Onzin. Dat was Zuid-Afrika destijds niet, Rusland nu niet (zeker niet tegen Kroatiã«), en over een paar jaar zullen Qatar en later de VS en Canada dat ook niet zijn.
Kroatiã« heeft een goed toernooi gespeeld, maar tegen Engeland was het kantje boord (ook dat hoort erbij) en Frankrijk was weldegelijk beter in de finale. Misschien niet door de wedstrijd te domineren, dat was (helaas) ook niet hun spelopvatting, maar wel door hem te controleren. Alle lof voor Kroatiã« hoor, maar laten we wel een bã©ã©tje realistisch blijven.

We kunnen alleen maar speculeren over hoe Nederland het gedaan zou hebben tegen dit Kroatiã«. Ik zou Oranje verdomd weinig kans op een overwinning geven, maar Kroatiã« liep dit toernooi wel vaker tegen een gelijkspel aan, dus wat dat betreft heeft Advocaat wel gelijk als hij zegt dat Nederland niet van Kroatiã« hoeft te verliezen

18 juli 2018 om 13:26

Meh, de Fransen hebben echt gemazzeld hoor, met name de eerste helft. 1 schot van de Fransen tegenover 7 van de Kroaten voor rust. Na de 2 discutabele doelpunten is het makkelijk voetballen voor Frankrijk, lekker met 11 man vlakvoor eigen 16 staan en counteren met Mbappe en Griezman.

18 juli 2018 om 13:59

Magnetics. Jij bent hier aan het voorspellen. Waarom kijk je niet terug in de geschiedenis? Frankrijk speelt in eigen land in 1998, wordt Wereldkampioen. Zuid-Korea in eigen land werd derde. Duitsland speelt in eigenland en wordt derde. Ja, dit zijn misschien sterke landen die altijd ver komen, maar voordelig wordt het wel. Kijk eens a.u.b. terug hoever landen waar het EK werd gehouden het tot halve finale geschopt hebben. Wat ik zeg is geen onzin. Spelers zijn gemotiveerd om voor eigen publiek te presteren en het stadion bestaat voor 80% uit het gastland. Niet te vergeten dat de scheids ook een handje mee kan helpen aan het succes om deze landen door te loodsen naar de volgende ronde

Kroatië heeft gunstige loting? Sorry? Ijsland was in groepsfase boven hen geëindigd. Heel sterk land. Argentinië was vooraf als favoriet afgeschilderd. Een Afrikaans land, vaak sterk en lastig aangezien ze goed kunnen buffelen. Wat een onzin zeg dat ze een gunstige loting hadden. Enige gunstige loting was Denemarken. Maar ook die moet je niet onderschatten met in totaal 5 spelers die boven de 1.90 uitreiken. Zulke landen kunnen het iedereen lastig maken, misschien alleen niet de toplanden zoals België, Frankrijk en Brazilië.
Engeland in halve finale is geen kattepis.

Dit Nederland zou geen schijn van kans maken tegen dit Kroatië !

18 juli 2018 om 14:24

Dat is niet waar wat je zegt de enige die als favorieten werden gezien waren spanje frankrijk brazilie en duitsland.

Met Name Brazilie en Frankrijk hadden bij de bookmakers een hoge score.

18 juli 2018 om 12:34

De ploeg van Kroatie is wellicht beter, maar voornamelijk beter uitgebalanceerd. Daar hebben ze alles nu: snelheid, creativiteit, vechtlust, scorendvermogen, ervaring. Bij Oranje missen voornamelijk creativiteit, vechtlust en ervaring. En zolang Koeman er niet in slaagt Memphis niet meer in de bal te laten komen mist de snelheid ook. Dus voornamelijk op dat feit doet Oranje idd gwn onder voor Kroatie

Nederland heeft de pech dat het in Europa moet kwalificeren. Een of twee slechte wedstrijden en je kan het vergeten.
Tuurlijk hadden we het goed gedaan als we erbij waren geweest, maar ja dat waren we niet....

18 juli 2018 om 10:58

Tsja soms komt er ook beetje geluk, of in Nederlands geval pech bij kijken.
De goal van Bas dost (meen dat hij t was) in Zweden onterecht afgekeurd.
En llrois die in de laatste min. Zweden 3 punten schenkt.

18 juli 2018 om 11:01

Vergeet het assistje van Strootman op Marcus Berg niet in diezelfde wedstrijd..

18 juli 2018 om 12:20

De blunder van Strootman is een andere categorie: onkunde. Waar de goal van Dost gewoon een arbitrale blunder is.

18 juli 2018 om 12:56

En met onkunde en ongeluk heeft NL beide te maken. Dus hadden we een flater geslagen..? Ik denk dat de kans daarop groter is dan een plek in de finale..

18 juli 2018 om 13:25

Je kunt je nog wel afvragen hoe groot de flater geweest zou zijn, aangezien de ene na de andere titelfavoriet zich blameerde en vroegtijdig naar huis moest. De verwachtingen rond Oranje zouden sowieso vele malen lager zijn, dus zo'n blamage als Duitsland zou er echt niet in gezeten hebben. Dat zou het leed voor de Duitsers wel wat verzacht hebben, dus wat dat betreft is het misschien wel fijn dat Oranje er überhaupt niet bij was!

18 juli 2018 om 11:01

Helemaal mee eens: probleem is dat we zijn afgegleden van Europese top naar de Europese subtop. Vroeger was een ongelukje niet fataal. Nu zijn we gewoon niveau Zweden/Denemarken/Servië en dan is 1 of 2 keer ‘pech’ hebben gewoon dodelijk. Zowel in de kwalificatie als eventueel eindtoernooi.

18 juli 2018 om 12:06

Inderdaad. Met van Dijk hebben we maar één speler die het niveau van de internationale top haalt. Zelfs Wijnaldum wordt bij Liverpool als een waterdrager gezien (letterlijke woorden van Anfield tour guides). Spelers als Strootman, Pröpper, Depay en Promes zijn leuk, maar daar hebben al je concurrenten er ook genoeg van.

18 juli 2018 om 12:21

Ik ben het helemaal met je eens, Maykel. Ik zie te veel mensen hier met 0 realiteitsbesef. Ze beweren dat Nederland helemaal niets meer is, maar we missen gewoon echte toppers.

18 juli 2018 om 13:24

Er is na de oefenwedstrijd tegen Portugal ook weer een heleboel onzin geschreven alsof Nederland plots weer Europese top was. Je speelt daarna gelijk tegen het zwakste Italie van de laatste 30 jaar en tegen Slowakije.

Eerst maar weer eens voor een tornooi kwalificeren. Dan zien we wel weer.

18 juli 2018 om 11:35

Je bedoeld het geluk, Europa is zowat de makkelijkste continent samen met die van Azië om je te kwalificeren.

18 juli 2018 om 11:57

Volgens mij vergeet je noord/midden en zuid Amerika..

18 juli 2018 om 12:08

Zuid amerika en europa zijn echt verreweg de lastigste. In noord amerika moet je boven panama eindigen en dan kwalificeer je je al. In afrika is de competitie groot maar je ziet die landen bijna nooit presteren op een wk. En in azie kwalificeerd australie zich altijd dus dat zegt ook wel genoeg.

18 juli 2018 om 12:52

Inderdaad dat probleem heeft Zweden niet gehad bv die moest zich ook in Europa kwalificeren.
En dat Zweden het Duitsland het moeilijk heeft gemaakt zegt denk ik meer over de Duitsers gezien de resultaten in het toernooi

18 juli 2018 om 11:54

@manstan, het ligt aan de rare regels van de Fifa dat doelsaldo stelt boven onderling resultaat. Buiten de slippertjes van Strootman en Lloris.

Ook de offensieve taktiek van Advocaat tegen de Fransen bij het 4-0 verlies en de te conversatieve taktiek toen we ons doelsaldo op moesten schroeven waren vreemde keuzes van Advocaat.

@sharifmhend, Afrika had veruit de zwakste afvaardiging, wat betekent dat je je daar het makkelijkste plaatst. Slogisch, zou Johan zeggen.

18 juli 2018 om 13:28

Aan Dickie heeft het echt niet gelegen hoor. Verliezen van de Fransen kan altijd gebeuren. Met Dickie vanaf het begin hadden we ons met 2 vingers in de neus gekwalificeerd.

Dit is echt een probleem, Dick: de drie aanvallers.

Als je kan echt drie goede vinden, het zou fantastisch, want hebben we slechts een van, op dit moment.

18 juli 2018 om 11:37

Het is hopen dat of Bergwijn of Kluivert de ontwikkeling doorzet in de komende 2 jaar. Met een beetje mazzel allebei. Als we dan ook nog een goeie spits (vente? Sierhus? Locadia?) er tussen kunnen zetten hebben we wel weer een leuke aanval.

18 juli 2018 om 11:42

of misschien depay, doet het ook goed in de punt bij lyon en is dan ook wat meer geslepen en slimmer.

Leuk en aardig allemaal deze teksten maar je hebt er geen klote aan. Wordt tijd dat al deze wijsneuzen eens beseffen dat mentaliteit misschien nog wel belangrijk dan kwaliteit is tegenwoordig.

We hadden van niemand hoeven verliezen, maar dit gebeurde wel. Dus is dit verder allemaal onzin. Achteraf lekker makkelijk praten, maar toen het nodig was er niet staan

Laten we nou wel gewoon nederig blijven en een beetje de realiteit onder ogen zien. We wonnen niet eens van Slowakije. Kroatië zal ons op dit moment vrij gemakkelijk verslaan. Is niet erg, als het over een jaar of 2 maar anders is.

18 juli 2018 om 11:43

Kroatie is imo gewoon een topploeg. Ze kunnen zich gewoon scharen bij landen als Frankrijk,Brazilië,etc. Wat Dick hier zegt is wel een beetje een goedkoop praatje.

18 juli 2018 om 12:42

2 jaar? Heb ik iets gemist? Hoeven we ons niet te qualificeren?

18 juli 2018 om 13:27

Het zou toch wel heel erg zijn als je je niet kan kwalificeren: je hebt al de kans via de kwalificaties en als dat niet lukt is er het vangnet van de Nations League.

Dick heeft helaas gelijk. Dat we het EK 2016 gemist hebben was werkelijk het grootste dieptepunt uit de geschiedenis van het Nederlands elftal. Dat we het WK niet halen is echt grotendeels pech, het is als je alles bij elkaar optelt echt ongelofelijk dat we niet tweede zijn geworden in de poule. We waren veel beter dan Zweden, en die halen gewoon een kwartfinale.

Eeuwig zonde maar gelukkig beginnen we weer opnieuw.

18 juli 2018 om 12:04

We hebben zeker pech gehad, maar 4-3-3 spelen tegen Frankrijk uit met een sneijder die over the hill was, heeft niks met pech te maken.

18 juli 2018 om 12:14

Dat was dom maar die wedstrijd verlies je ook zonder Sneijder 9 van de 10 keer. Plus een ongelukkige rode kaart.

18 juli 2018 om 12:12

Het is echt ongelovelijk hoeveel pech we hebben. Nu met die nations league ook weer met de afgelopen 2 wereldkampioenen in een poule.

Zullen we ons eerst maar even focussen op het kwalificeren van het volgend toernooi voordat we beginnen met praatjes maken a.u.b.

Laten we het maar is op het veld zien is makellijk elke x vertellen hoe zwak de andere landen zijn maar het punt is wel dat hun wel wat bereiken en hier in Nederland doen ze of ze het uitgevonden hebben. Ga eerst maar is werken en laat maar is zien dat we niet onder doen voor Rusland en Kroatie en laat ons volk ook is trots zijn op onze nationale ploeg.

Kroatie heeft een geweldig team, die winnen met twee vingers in de neus van ons. Laat me niet lachen Dick.. Het is zo makkelijk zeggen dat we goed zouden presteren op het WK, maar ik weet zeker dat we de allergrootste moeite met bijvoorbeeld Iran zouden hebben.

Ik vind dit compleet misplaatst.
Als je achtereenvolgens het EK en WK mist dan past nederigheid.

Er zijn vast 20 landen die niet op het WK waren die zich in pakweg een poule met Panama en Tunesië hadden kunnen plaatsen voor de volgende ronde.

Maar als je er niet bij bent, moet je zwijgen.

Het hangt er dus vanaf met wie je je vergelijkt. Heb je pech of heb je geluk?

Als Strootman net als tegen Zweden in de kwalificatie Marcus Berg weer een assist geeft, waardoor hij alleen voor de keeper komt...tsja dan lig je er snel uit. Of wanneer je keeper (zoet) 2x de verkeerde hoek in duikt..ook dan wordt het lastig. Of wanneer je sterspeler na 25 minuten in de eerste pot zwaar geblesseerd raakt (robben tegen Ijsland) en niet meer inzetbaar is; de linksback ook na 25 minuten rood krijgt en je rechtsback ook binnen het half uur een domme penalty veroorzaakt...(allen tegen Ijsland)...dan kun je toch wel stellen dat Oranje een flater had geslagen.

En aangezien dat soort blunders en ongeluk de afgelopen 3 a 4 jaar over Oranje heen hangt denk ik dat we blij mogen zijn even een WK-tje te hebben gemist...

Advocaat mag zijn mond gaan spoelen. Als iemand terecht in de finale stond was het Kroatië wel. Die hebben tot de allerlaatste seconde gestreden. Met als hoogtepunt de tweede helft tegen Engeland. Als Nederland zo goed was hadden ze wel op het WK gestaan wat jammer genoeg niet is gebeurd.

Op Papier heeft Nederland inderdaad helemaal niet zo'n slecht elftal. Verdedigend zijn gewoon heel goed. We hebben best een leuk middenveld met spelers als F. De Jong, Propper, Van de Beek en noem ze maar op. Alleen aanvallend is nog wel een dingetje. We hebben best kwaliteit met spelers al Depay en Promes of talenten als Bergwijn en Kluivert. Maar het lukt nog niet om daar een goed aanvallend team van te maken. Als koeman dat lukt dan kunnen we wel weereens hoge ogen gaan gooien tegen toplanden. Dan zou ik 5-3-2 spelen met backs met loopvermogen, voetballende en lopende middenvelders en zwervende aanvallers. Zoiets als in m'n opstelling. Over de namen valt te twisten natuurlijk

Cillessen
De Vrij
Van Dijk
De Ligt
Fosu-Mensah
Propper
F. De Jong
Willems
Promes
Bergwijn
Depay
18 juli 2018 om 11:30

Middenveld is juist de zwakke plek. De spelers bij topclubs, Wijnaldum en Strootman renderen niet, en de eredivisiespelers hebben simpelweg een te laag niveau. Alleen Propper lijkt een zekerheidje te worden. Kan er alsjeblieft ook opgehouden worden met die Frenkie de Jong. Heeft net 20 wedstrijdjes in het eerste gespeeld en wordt nu al Oranje in geschreven. Eerst maar eens Schone uit de basis spelen en dan pas naar Oranje kijken.

18 juli 2018 om 12:45

Juist omdat Strootman en Wijnaldum niet renderen lijkt Frenkie de Jong me nodig bij Oranje. Hij is de enige middenvelder die we hebben die echt dat voetballende vermogen heeft. Ik schrijf hem niet direct Barcelona in maar voor Nederland is het denk ik een prima speler. We kunnen het in ieder geval proberen. Al zou hij natuurlijk niet alle problemen oplossen, we hebben een aanval nodig die ballen vast kan houden en aanspeelbaar is. Anders is het gewoon heel moeilijk voor een middenveld ongeacht wie je er neerzet. Misschien is een targetman ala Luuk de Jong daarbij wel nodig. Hij is niet geweldig maar hij kan een bal vasthouden en is aanspeelbaar via de lucht.

Oké, dan heeft het dus alleen maar gelegen aan de waardeloze coaches? Nee bedankt voor de opheldering.

Hahaha, ondanks dat dit voor een bepaald gedeelte ironisch genoeg waar is, hebben wij tegen bijna alle Europese teams die deelnamen aan het WK weinig tot niets te vertellen. En van Kroatië hoeven wij niet te verliezen? Kom op, naast dat hun middenveld misschien wel het beste ter wereld is zie ik bij ons spelers rondlopen die afgezien van hun mindere kwaliteiten ook niet de mentaliteit op kunnen brengen om zo te strijden als deze Kroaten. Enige nederigheid na 2 misgelopen eindtoernooien zou ze niet misstaan.

Je mist 2 toernooien op rij en dan krijg je dit te horen. Typisch Nederlanders die nog steeds denken dat ze nog bij de wereldtop horen.

Het is zo, maar het lijkt alsof men bij dit soort uitspraken vergeet dat het om meer gaat dan alleen kwaliteiten. Een speler als Modric hebben we niet, maar als collectief moeten we goed genoeg kunnen zijn om een groepsfase te overleven. Het komt allemaal neer op tactiek en mentaliteit.

Enige verschil is beste Dick dat deze landen zich wel hebben geplaatst voor dat wk. In tegenstelling tot Oranje die ondanks jou inspanningen niet zijn geplaatst voor het wk in Rusland, waarvan jij denkt dat dit oranje niet onder zou doen dan landen als Zweden en Kroatie. Ik vind het zo gemakkelijk gezegd.Dit is gewoon hoogmoed. Overigens ben ik ook niet met Dick eens dat oranje van kroatie zou kunnen. Kroatië is te sterk voor dit oranje

Oranje heeft een lekker team met potentie voor de toekomst maar er lopen te veel egos en princesjes rond. Er moet een eenheid gevormd worden die voor elkaar willen strijden..dit is iets waar bv een Kroatië zich van Nederland onderscheid en waarmee je verder kan komen en bouwen.

Dickie plaatst Nederland dus gewoon even on de top 5.
Gewaagd aangezien we oa dankzij hem al jaren een lachertje zijn dat matig voetbal laat zien.
Nederland zal pas weer bloeien als jongens meer willen en kunnen laten zien dan normaal en trots zijn op het Oranje shirt en willen strijden en vechten voor hun land.

Maar er klopt al jaren geen ene zak van bij Oranje, dus dan ga je er gewoon keihard af tegen Kroatie, Dick.

Volgens mij is Dick flink de weg kwijt. Uitgerekend de Kroaten zal Nederland het onmogelijk van winnen. Alleen met heel gedisciplineerd defensief spel en dodelijke counters kun je de Kroaten aftroeven. Voetballend zijn ze het gehele WK de bovenliggende partij geweest. Denkt Dick werkelijk dat Nederland daartoe in staat is?

18 juli 2018 om 12:18

Onmogelijk winnen? Denemarken en Rusland hebben beide na 120 minuten gelijkgespeeld tegen de Kroaten. Dan moet een overwinning voor Nederland ook zeker tot de mogelijkheden behoren.

Echt weer typisch Nederlandse arrogantie weer. Totaal geen zelfreflectie en onszelf maar blijven overschatten. Je hebt 2 eindtoernooien gemist op basis van gebrek aan kwaliteit. Dit Oranje kent geen een stersspeler die bij de absolute top een bepalende rol speelt. Dus ja, je een beetje nederig gaan opstellen en het voetbal laten spreken is wel meer op zijn plaats.

Dit is dus het hele probleem. Er zijn nog teveel Nederlanders die denken dat wij bij de top horen. Even pas op de plaats zou gepaster zijn. Laten we eerst maar eens zien dat we ons kunnen kwalificeren. Ook de nieuwe aanwas talenten is mondjesmaat, we zijn al jaren subtop.

Dit is misschien de reden waarom het zo ruk gaat met het Nl voetbal. We denken allemaal goed te kunnen voetballen en bakken er niks van. In clubverband al jaren hetzelfde. Als we de mentaliteit hadden van de voetballers uit Zweden, IJsland of Kroatië dan hadden we er een stuk beter voorgestaan

Joh de Instagram / Facebook generatie van nu heeft helemaal geen gevoel voor het Nederlands elftal.

Kom op zeg, Depay, ja het talent spat er vanaf, maar hij gaat niet meer zo diep als Sneijder, Robben, vd Vaart, v Persie, Huntelaar en daarvoor Overmars, vd Sar, v Bronckhorst, Cocu - die echte leiders mentaliteit hebben en er echt voor gaan op kracht en inzet.

Ja Depay kan veel beter voetballen dan mij, maar ik weet zeker dat ik 100x meer inzet zou geven.

Nee, dit is gewoon een verloren generatie, teveel mannetjes die het gevoel met NL niet hebben.

Dickie word wakker !!
Het zal wel je ouderdom zijn

Zij je nou Zweden,Denemarken kan ik je gelijk geven,maar Kroatië!!

Weer van die domme uitspraken waar je niets aan hebt.
Nou laten ze dat de komende jaren maar bewijzen.
Het feit is gewoon dat we ons niet hebben geplaatst en al dat gezeur over dat we niet misstaan zou hebben op dit toernooi is onzin.
Op grond van wat zouden we niet verliezen van Kroatië? Kom dan en onderbouw dit eens met concrete feiten en aanwijzingen

Wij hebben ons niet geplaatst in een naast Frankrijk vrij makkelijke poule.
De anderen waren beter en we hadden daar niets te zoeken.
Ik las over het EK ook dat we daar hoge ogen hadden kunnen gooien, maar ook niet voor geplaatst.
Laten we voorlopig maar even niet te hoog van de toren blazen.

Als Nederland meedeed op de plaats van Zweden, dan zie ik Oranje opgerold worden door de Mexico en Zuid-Korea die met veel meer techniek en passie spelen. We hadden misschien wel gewonnen tegen de super slechte Duitsers. Het grootste probleem, naast het gebrek aan creativiteit en goeie motoriek van de meeste spelers (vooral onze middenvelders) is denk ik pressies wat Dick hier tentoonstelt, complete zelfoverschatting en een ernstige disconnectie met de realiteit.

Hoe kom je in godsnaam bij dat deze Oranje kan tippen aan Kroatie?? Ik begin me een beetje te schamen voor de uitspraken van onze voetbaltrainers.

Minachting voor de kijker en vooral de Oranjefan dat dit soort koe-in-de-kont-kijk uitspraken worden gedaan door direct betrokkenen. Het is nu Advocaat en eerder riep Koeman ook al dat Oranje niet zou misstaan op het toernooi in Rusland. Met hun ervaring en vooral spelers als Modric, Peresic, Lovren en Rakitic die hun stempel drukken binnen een Europees topteam, heeft Kroatie spelers waar wij een puntje aan kunnen zuigen.

Niettemin denk ik dat er licht aan de horizon schijn. Met Stefan de Vrij en vooral Mathijs de Light en Virgil van Dijk hebben we nu en straks nog meer een solide blok achterin dat Oranje sinds Frank de Boer en Jaap Stam niet meer gekend heeft, terwijl we met Fosu-Mensah, Nathan Ake, Kenny Tete, Rick Karsdorp, Jetro Willems en Terence Malacia, R. Haps, Denzel Dumfries behoorlijk wat opties voor de back hebben, die het merendeel in het buitenland spelen en allemaal nog stappen kunnen gaan maken naar een hoger niveau. Ik verwacht dat Frenkie de Jong over maximaal een jaar alsnog naar Barcelona gaat, daar een kans zal krijgen en over twee, drie jaren een vaste waarde kan worden; hij is bij uitstek de man om de lijnen uit te zetten in Oranje straks. Strootman en Wijnaldum zijn straks over de hill, daarachter schat ik de kans in dat Hendix zijn plek opeist en in de toekomst bij een club als Lazio of Napoli een vaste waarde wordt. Donny van der Beek is een betere versie van Klaassen en dicht ik ook een succesvoller vervolg toe naar Ajax. Voorin zullen over twee jaren de topjaren van Memphis Depay aanbreken, speelt Steven Bergwijn op een hoger plan en hebben we met Donyell Malen en Tahith Chong beschikking over puur aanvallend talent dat tot grote hoogtes kan komen. Ik zie de toekomst zonnig in, zeker als - ik weet het, er moet nog veel water door de zee tot die tijd - Barcelona's grootste en bovendien Nederlandse parel rond deze tijd 18 is geworden: Xavi Simons...

19 juli 2018 om 00:25

Ben je nou serius allemaal talenten opnoemen die nog gepresteert hebben? Zulke uitspraken waren er ook jaren geleden over Maher en kijk maar waar die geindigd is.

Nou voorlopig zijn we er al twee toernooien niet bij en heet Advocaat het niet gered om ons naar het WK te brengen en eerder stapte hij al op als assistent. Ook Koeman heeft nog niet weten te overtuigen, al gaat het voor hem na de oefeninterlands waar voornamelijk spelers zijn uitgeprobeerd nu echt beginnen. Wat ik heb gezien van Kroatie is dat ze naast dat ze voetballend gewoon veel beter zijn dan Nederland ook veel meer mentaal bereid zijn om tot het uiterste te gaan. Meters overbruggen, zowel in de omschakeling na balverlies als na bal verovering. Maar Koeman mag het laten zien, vooral volgend jaar in de kwalificatie voor EK 2020.

Turkije pakte in de kwalificatiewedstrijden 4 punten tegen Kroatië, maar kon toch niet naar het WK. Aan zulke vergelijkingen heb je dus niets.

Haha grappig. Kroatie heeft momenteel op iedere positie een betere speler dan het Nederlands elftal.

18 juli 2018 om 14:36

Denk het niet, Van Dijk en de Vrij zijn toch echt beter dan wat hun hebben staan.

Qua vechtlust en karakter loopt Nederland mijlenver achter op iedereen. Als je ziet hoever IJsland al kan komen met een beetje inzet.... Typisch Nederlands die enorme zelfoverschatting.

Wat nederigheid zou Dick na twee gemiste eindrondes wel sieren. Echter denk ik dat we toch weer een prima team neer kunnen zetten als iedereen fit is. Ik zou in dat geval ongeveer zo'n opstelling tegen de zwakkere landen proberen:

Keep: Cillessen
Verdediging: Karsdorp (/tete), De Vrij (/de Ligt), Van Dijk, Ake (?). Vind de linksback dan een moeilijke.
Middenveld: Wijnaldum, Prã¶pper, VD Beek (/vilhena).
Aanval: Berghuis, Depay (/babel), Kluivert (/depay).

Tegen de sterkere broeders zou ik toch weer terug gaan naar de 5-3-2, met De Ligt erin en Babel en Depay voorin.
Ik heb er wel goede hoop in dat we het EK in ieder geval zullen bereiken, want zelfs als we de komende 2 jaar alle interlands verliezen kunnen we er met de nieuwe opzet van de nations league nog steeds bij zijn, als alle andere landen van Divisie A zich via de kwalificatie kwalificeren. Of je in dat scenario mee moet willen is een andere kwestie, maar je snapt het idee.

Niemand zal zeggen dat Kroatië geen geweldige prestatie heeft neergezet door 2e te worden op het WK. En ze hebben een team dat lef, vechtlust combineert met een paar uitstekende voetballers.

Maar ik zie ze het huidige Oranje ook niet zo maar wegspelen. Oranje heeft op dit moment goede spelers (alleen geen top in de aanval) met een goede coach in de vorm van Koeman. Het is even afwachten hoe ze het de komende wedstrijden gaan doen, maar het onmachtige geklungel van de afgelopen 4 jaar is denk ik wel voorbij.

Qua kwaliteit is Oranje (op papier) zeker beter dan Zweden, dat toch wel een vrij matig spelersmateriaal heeft. Alleen hebben die een heldere tactiek en sterke wedstrijdinstelling.

Ik denk ook dat Nederland het niet onaardig gedaan had (zo goed waren de andere landen nou ook weer niet). Alleen een top prestatie zoals 4 en 8 jaar geleden (een plaats bij de laatse 8 of beter) had er echt niet in gezeten.

Maar een beetje respect voor de vicewereldkampioen mag best, zeker als je jezelf niet eens gekwalificeerd hebt.

Wij hebben op papier inderdaad wel aardige spelers, maar het is eigenlijk al vier jaar compleet los zand en totaal geen overtuiging. Zowel Hiddink als Blind als Koeman vooralsnog hebben dat er niet uit weten te krijgen. Daarom ben ik van mening dat advocaat er volledig naast zit en wij niet verder zouden zijn gekomen dan de poulefase.

Kroatie wordt enorm onderschat door Advocaat of hij overschat het Nederlands elftal lichtelijk. De Kroaten hebben naast hun vechtersmentaliteit ook nog eens meerdere spelers die beslissend zijn op het allerhoogste niveau. Cillessen is reservekeeper bij Barcelona, terwijl Rakitic het middenveld dicteert, om maar een voorbeeld te noemen. Over Rusland heeft hij gelijk dat ze op papier niet beter zijn dan Oranje, maar ik heb onder zijn periode bij Rusland geen enkele strijd gezien, ondanks dat zijn selectie in 2012 veel beter was. Dat is misschien wel de voornaamste reden waarom Rusland zo ver is gekomen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren