Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Daley Blind meldt zich op trainingskamp van Ajax in Engeland

Laatste update:

De transfer van Daley Blind naar Ajax is zo goed als rond. De Telegraaf meldt maandagmiddag namelijk dat de 28-jarige verdediger annex middenvelder zich bij het trainingskamp van de club uit Amsterdam heeft gevoegd.

Blind meldde zich tijdens het eten bij de spelersgroep en technische staf onder leiding van trainer Erik ten Hag, aldus journalist Mike Verweij op Twitter. De clubs hebben de deal nog niet wereldkundig gemaakt, maar dat lijkt niet lang meer te kunnen duren.

Ajax en Manchester United zouden overeenstemming hebben bereikt over een transfersom van 16 miljoen euro, die kan oplopen tot 21 miljoen euro. Daarmee wordt de linkspoot zo goed als zeker de duurste aankoop aller tijden van Ajax; het record staat nu nog op naam van Miralem Sulejmani, die voor 16,25 miljoen overkwam van sc Heerenveen.

Blind, die vier jaar geleden voor 17,25 miljoen euro naar Old Trafford verhuisde, kan een contract voor vier seizoenen ondertekenen in de Johan Cruijff ArenA. De 54-voudig international van het Nederlands elftal wordt de vijfde zomeraanwinst voor de nummer twee van het afgelopen seizoen. Eerder legde Ajax Dusan Tadic (Southampton), Zakaria Labyad (FC Utrecht), Perr Schuurs (Fortuna Sittard) en Hassane Bandé (KV Mechelen) vast.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Meesterzet van Ajax en Overmars! Nu hopen dat Ten Hag met een complete selectie de pionnen op de juiste plek kan zetten en dan kan Sturm Graz de borst natmaken!

16 juli 2018 om 15:45

Dit zou hem moeten zijn. Zou enorm voorstander zijn van Blind op 6 want met Frenkie op 6 wordt je toch makkelijker overlopen. Als Ziyech vertrekt zou ik Frenkie op zijn plek zetten. Moet er nog wel een goede CV aangetrokken worden want Wober en Schuurs zijn nog niet stabiel genoeg.

Onana
Mazraoui
de Ligt
Blind
Tagliafico
Ziyech
Frenkie
Donny
Neres
Huntelaar
Tadic
16 juli 2018 om 15:54

Ik zou 343 selen met een vierkant op het middenveld zo lang ziyech er is.

16 juli 2018 om 15:56

Misschien wel met Blind ervoor. Wober op de spits zetten en de ligt de vrije rol.

16 juli 2018 om 15:56

3223?

16 juli 2018 om 16:18

Hij gaat LCV spelen, linksbenige verdediger op links die meeschuift op het middenveld, zodat de aanvallende middenvelders (ziyech/van de beek/dejong/tadic?) diepte kunnen zoeken tussen de voorste linies om zo overhand te creeeren op het middenveld.

16 juli 2018 om 16:47

Tadic-Dolberg-Neres (Labyad)
Ziyech-Van de Beek-Frenkie de Jong
Tagliafico-Blind-de Ligt-Veltman(Kristensen,Mazraouis)
Onana

16 juli 2018 om 17:54

Voetballen in een vierkant kan niet. Dat is zo ongeveer les 1.

16 juli 2018 om 18:57

City van Pep wel eens zien spelen? Werden er toch zeer degelijk kampioen mee.

16 juli 2018 om 15:45

Heerlijke aankoop. Dit ziet er goed uit. Tadic komt erbij en nu vormen van een team. Ik hoor goede geluiden over het willen blijven bij Ajax vanwege de mooie ambities van aankopen.

16 juli 2018 om 15:50

@ AFCA-Stevens,

Zijn transfer is nu dus alleen nog een kwestie van tijd en het is dus wachten op de officiële mededeling.

Ik ben wel blij met de terugkeer van Blind. Waarschijnlijk zal hij centraal in de verdediging komen te spelen, maar in praktijk zal hij waarschijnlijk als een soort 4de inschuivende middenvelder fungeren of in ieder geval: zoiets verwacht ik dus.

Eindelijk is (het grootste gedeelte) de selectie eens 'n keer op tijd rond. Het enigste wat ik misschien nog zou overwegen, is een extra vleugelaanvaller aantrekken want Bandé ligt er dus tot de winterstop uit, terwijl Cerny nu juist terugkomt van een zware blessure en met Neres, Tadic en Labyad heb je 3 spelers die als vleugelaanvaller (kunnen) spelen en in Jong Ajax heb je Nunnely en Johnson nog rondlopen, maar dat vind ik persoonlijk toch wel wat magertjes wat betreft de vleugelaanvallers.

Alleen zal het denk ik lastig zijn om een vleugelaanvaller aan te trekken die als stand-in van Neres en Tadic (zou met deze 2 op de flanken spelen) kunnen fungeren en dus een basisplaats moet afwisselen met wedstrijden op de bank.

Een vleugelaanvaller huren zou denk ik de beste optie zijn voor aankomend seizoen.

16 juli 2018 om 17:57

Misschien kunnen we Suarez oppikken om die lage bezettingsgraad op de vleugels wat op te krikken. Nu we toch bezig zijn met oud eredivisiespelers terug te halen.
Kunnen we Bande misschien aan Barcelona verkopen voof 60m. Mogen ze echter voorlopig niet meer aan Frenkie komen.

16 juli 2018 om 18:09

@adutchbrew
Nee joh, messi in een vrije rol van links of rechts. Die wil ook wel eens bij de club van Cruijff ballen en met het vertrek van Ronaldo uit de primera is die vast op zoek naar een nieuwe uitdaging. En ik las van de week nog op deze site dat Modric graag naar Ajax wilde vroeger. Halen we hem nu gewoon. Als ruilmiddel eerste optie tot koop op orejuela voor de een en Kristensen voor de ander. Geven we wel een seintje als we er klaar mee zijn...

16 juli 2018 om 17:27

Haalt Blind nu het maximale uit zijn carrière met deze stap of zou hij beseffen dat Ajax zijn plafond is?

16 juli 2018 om 17:33

Ik denk dat ManU zijn plafond was. Geen onaardig plafond dacht ik zo

16 juli 2018 om 17:50

Toch paar jaar premier league gespeeld en uefa cup gewonnen met grote spelers gespeeld dus dit is wel weer een stap terug om meer speeltijd te krijgen lekker in ritme komen en bij Ajax net als je vader eventueel afsluiten jongen van de club altijd welkom en komt in de beste periode van zijn leven pas 28 die gaat minimaal 4 5 jaar op dit niveau mee.

16 juli 2018 om 17:54

Onzin weer, blind werd alleen gehaald omdat van gaal daar coach was, kortweg vriendjespolitiek. Hoeveel wedstrijden heeft blind gespeeld na die trainerswissel?? Ik wil niet zeggen dat ajax zijn plafond is, maar om te zeggen dat manchester united zijn plafond is is nog al onzinnig. Hij komt duidelijk te kort anders zou hij wel vaker spelen.

16 juli 2018 om 18:23

Nog 56 wedstrijden wedstrijden nadat Van Gaal vertrok (39 in 16/17, 17 in 17/18 toen hij ook nog een tijd geblesseerd was). Oftewel, nog best wel veel gewoon dus. Maar je kunt beter roepen dat hij bijna niks speelde zonder het even op te zoeken natuurlijk.

16 miljoen dat kan oplopen tot 21 miljoen maakt het toch weer een ander verhaal. Goedkoper ga je het niet krijgen in de huidige markt voor een speler met zijn ervaring. Maar leuk voor Ajax, toch fijn dat we dit soort spelers weer kunnen zien in de Eredivisie.

16 juli 2018 om 15:55

Shaqiri koste circa 11 miljoen, heeft toch meer ervaring en is van een hoger niveau. Een speler in dezelfde linie ben ik wel met je eens, al had je voor 15/20 miljoen denk ik ook wel iemand anders gevonden.

16 juli 2018 om 15:59

Zo kan je op praktisch alle transfers wel wat verzinnen. Het gaat hier om Ajax. Zie jij een Shaqiri of een andere speler die beter is en past bij Ajax naar Ajax toe komen?

16 juli 2018 om 16:02

Wat krijgt die Shaqiri aan salaris?

16 juli 2018 om 16:07

Shaqiri kostte 15 miljoen, plus een jaarsalaris dat vele malen boven het salarisplafond ligt. Dat had je zelfs met tekengeld niet kunnen compenseren. Daarnaast gaan spelers als Shaqiri absoluut niet naar Nederland komen. In de vijver waar Ajax nu vist voor ervaren spelers, maak je alleen kans bij spelers die een bepaalde binding met Ajax/nederland hebben. Zoals nu met Tadic en Blind en waarschijnlijk over enkele jaren met Vertonghen en Alderweireld.

16 juli 2018 om 16:11

Shaqiri had een degradatie clausule, dus die kon voor dat bedrag weg in die clausule, anders zal die niet voor dat bedrag worden verkocht. Verder denk ik dat er voor 15/20 miljoen geen speler rond loopt die moeiteloos kan aansluiten bij ajax, en dan bedoel ik het niet op het voetbalveld, want voor een nl-club moet een versterking van dit bedrag meteen mee kunnen spelen.

16 juli 2018 om 16:20

Blind is natuurlijk ook gedegradeerd met zijn club waardoor zijn degradatieclausule is ingegaan...... oh wacht toch niet.....

16 juli 2018 om 16:23

Shaqiri had een degradatieclausule en verdiende 4 miljoen salaris.

16 juli 2018 om 16:26

Shaqiri moet je vergelijken met Tadic, min of meer vergelijkbare spelers. Waarbij Tadic echt wel beter is, niet voor niets had Liverpool ook interesse in Tadic maar wilde hij zelf terug naar NL vanwege zijn gezin. Shaqiri is veel te wisselvallig en wordt bij Liverpool gehaald voor de breedte die speelt alleenin de league cup straks.

16 juli 2018 om 17:10

Denk dat Shaqiri niet naar Ajax wilt, Tadic en Blind kun je met heel veel moeite en veel geld misschien lokken voor een terugkeer naar NL. Dat is al heel wat, maar je moet het deels hebben van een stuk clubliefde, liefde voor het land of voorkeur en een bepaalde drang naar kampioenschappen. De ED is verder niet heel aantrekkelijk namelijk.

16 juli 2018 om 17:53

Shaqiri is overschat joh overal mislukt inprencipe scoort af en toe mooie goal dat wel maar te weinig rendement blind is een betere speler meer allround zijn ook niet de zelfde spelers dus moeilijk t vergelijken
Heb liever een blind dan een shaqiri

Top nieuws. We hebben nu genoeg centrale verdedigers ervan uitgaande dat de Ligt blijft. Als we ook jongens als de Jong, Onana en misschien zelfs Ziyech kunnen behouden hebben we een zeer sterke selectie.

16 juli 2018 om 16:20

Ziyech behouden....dat moet Ajax niet willen. Dat betekent dat er eentje op de bank moet plaatsnemen die voor de basis bedoeld is. Donny, Frenkie of Labyad. Deze zomer verkopen die jongen, bij voorkeur na Sturm Graz, aangezien Tadic er dan nog niet helemaal is.

16 juli 2018 om 16:26

Wie zegt dat Labyad voor de basis gehaald is?

16 juli 2018 om 16:43

Labyad is bank vulling met de spelers die Ajax heeft , Frenkie en donny zijn ook beter als labyad

Fantastisch nieuws dit. Super veel zin in het komende seizoen! Credits aan Overmars.

Gefeliciteerd met de aankoop.

Wat nu door mijn hoofd spookt is zijn er voor dat geld in deze markt jongere spelers te krijgen?
Zoals nu uitzie zal hij zijn carrière afsluiten bij ajax of ooit nog een klapper maken. Laten we voorop stellen dat het wel een boost voor de selectie is deze speler.

16 juli 2018 om 15:43

Ja, die zijn wel te krijgen maar het punt is nu juist dat Ajax genoeg jonge spelers heeft en juist behoefte heeft aan oudere spelers die de boel op sleeptouw kunnen nemen. Gebrek aan ervaring is ook de reden dat Schone zich altijd terug in de basis wist te knokken, ondanks dat hij fysiek nu echt wel tekort begint te komen. Met Blind en Tadic heb je dat probleem opgelost (de de Hunt natuurlijk als hij speelt).

16 juli 2018 om 15:43

Vast wel, maar jongere spelers zoekt Ajax juist niet. Die komen wel door uit de opleiding die jonkies. Het is al langer duidelijk dat Ajax behoefte heeft aan ervaren mannen om de jonge jongens als Neres, De Ligt, Frenkie en Donny bij de hand te nemen. Blind en Tadic aantrekken (en dan Tagliafico en Ziyech nog erbij hebben) is gewoon een meesterzet natuurlijk!

16 juli 2018 om 15:46

Bandé en Schuurs zijn althans jonge spelers..

16 juli 2018 om 16:25

Ja maar dat zijn ook niet per se directe versterkingen voor de basis. Die worden voor de breedte gehaald en om op den duur resp. Labyad en De Ligt op te volgen.

16 juli 2018 om 16:31

Tadic* en De Ligt, excuus.

16 juli 2018 om 15:46

Willen we jongere spelers? We kwamen duidelijk wat ervaring tekort en de ervaring die aanwezig was had al moeite genoeg met hun plekje in de basis te bemachtigen/behouden. Nu heb je dus Blind en Tadic die zo'n beetje alles zullen spelen. Daaronder dan de groep Nico, Veltman, Huntelaar en Lasse die allemaal een gezonde dosis ervaring hebben.

Van die groep zullen in een ideale wereld dan Blind, Tadic én Nico wekelijks spelen en is er dus voldoende ruimte voor de overvloed aan jonge spelers met potentie die we al hebben.

Sluit me er wel bij aan dat het nu wel voldoende is aangezien we voldoende ervaring hebben ingekocht. De levensader zal altijd jong talent blijven, hopelijk helpen deze aankopen dat jonge talent wat stabieler te presteren.

16 juli 2018 om 17:19

Eens en dan Siem de Jong ook nog, heeft ook buitenland ervaring, al zat hem daar flink tegen, maar dat is ook zeker een ervaring. Ik zat ook nog te denken om Stekelenburg terug te halen, die zie ik toch liever dan Lamprou en heeft ook buitenland ervaring. Je moet ook alvast nog een niveautje hoger gaan polsen voor een terugkeer Suarez, Verthongen, Alderweirld, Vermaelen, Luis Felipe? en spelers als Anita warm houden.

Verder zou ik graag nog van Drongelen zien komen, dat is een LCV met snelheid, dat missen we nu nog.

16 juli 2018 om 18:27

Misschien is Lamprou niet een geliefde Ajaxspeler vanwege zijn verleden maar toch denk ik op de een of andere manier dat deze jongen goed in de groep ligt. En hij is derde keeper. Niet veel teams die een derde keeper hebben met zijn kwaliteiten. Niet alleen als keeper maar ook als leider.
Andre, Benjamin en Kostas lijken ook echt een goede klik te hebben. Wat hij in het verleden over Ajax heerft gezegd en niet lekker overkwamen neem ik voor lief. Er zijn genoeg Ajax spelers die dat over Feyenoord hebben gezegd. Maar hij is gewoon heel prefessioneel bezig bij Ajax.
Als Onana vertrekt dan zie ik van Leer eerste keeper worden en dan kunnen Lamprou en Kotarski voor de twee andere posities bikkelen.

16 juli 2018 om 18:31

Lamprou is geen verkeerde vent, maar een Stekelenburg zou een geduchte concurrent voor Onana zijn en heeft veel meer internationale ervaring. Mocht Onana geblesseerd raken dan sta je er meer Steek veel beter voor, die heeft ook een prima persoonlijkheid en daar kijken spelers net wat meer tegen op.

16 juli 2018 om 17:14

Jongere spelers hebben we zat, nu hebben we voor de komende 3-4 jaar ervaren topspelers als Tadic en Blind tot onze beschikking. Ze zullen ook minder de drang hebben nog een stap naar het buitenland te willen maken en kunnen voor een stuk stabiliteit zorgen.

Ik hoop dat Veltman, Siem de Jong en Schone op die manier ook nog jaren blijven. Met aankopen als Tadic en Blind zou dat voor een Veltman een prachtige optie zijn, dan heb je een mooie vaste kern met behoorlijk wat ervaring, maar die nog niet uitgeblust zijn. Schone dan als eerste want wordt al 31.

Blind en Tadic kosten veel geld maar als je ziet dat een tribuneklant van Watford de beste speler is bij Feyenoord en een speler die bij Stoke amper tot spelen kwam aanvoerder werd van PSV kan ik niet wachten tot Blind en Tadic minuten gaan maken.

Ten eerste zijn ze directe versterking voor elftal. Maar ten tweede kan dit ook goed uitwerken op de jonge spelers die denken na 1 seizoen al klaar te zijn voor de volgende stap. Met de aankomende jaren Tadic en Blind in je team moet je een heel goed seizoen draaien om verkozen te worden als beste speler van het jaar. Want je moet pas vertrekken als je Ajax echt elke week bij de hand neemt.

Als het niveau hoger gaat liggen zal dat kunnen betekenen dat spelers net even één jaar extra blijven.

Geweldig gehandeld van Overmars.

16 juli 2018 om 15:48

@false9: of juist eerder weg gaan omdat zij zich bewezen hebben door de bewijsdrang die ze voelen door de aanschaf van deze spelers. Dit is voor het aankomend competitiejaar geweldig en mooi; daarna maakt het niet zoveel uit. Wij kunnen in Nederland op budgetair niveau niet wedijveren met de grote landen. Als F. De Jong volgend jaar geweldig speelt behoud je hem niet. Idem voor De Ligt.

16 juli 2018 om 15:49

vginkel speelde 21 wedstrijden in een half jaar tijd bij Stoke. Berghuis werd verkeerd gebruikt, dat kan. Je verdraait de feiten. Volgens mij lopen alle Ajacieden iets te hard van stapel.

Vergeet niet dat Blind dit jaar tribuneklant bij Manu was, dat alles behalve imponeerde. Blind is ook nooit onbetwiste basisspeler geweest daar. Daarnaast heeft Tadic dit jaar 6 doelpunten en 3 assists gemaakt en is hij 17e geworden met Southampton. Alles behalve overtuigend. Deze 2 spelers zullen beter moeten spelen dan het afgelopen jaar om een direct versterking te zijn.

Persoonlijk denk ik dat een Guardado veel meer waard was dan deze 2 spelers. Als je dan ook weer ziet hoe hij tegen Brazilië schitterde

16 juli 2018 om 16:09

Blind heeft rond de 140 wedstrijden gespeeld in de PL. Genoeg ervaring dus. Tadic is afhankelijk van het team om hem heen dus dat ze 17e zijn geworden komt niet door hem. Maar fijn dat jij denkt dat Guardado veel meer waard was dan deze twee spelers. Overmars zal jouw mening ook bijzonder op prijs stellen. Zullen we eerst even afwachten hoe ze het gaan doen?

16 juli 2018 om 16:12

Zo kan je natuurlijk alles in het negatieven richting Ajax draaien.
Feit is gewoon dat Ajax prima aankopen heeft gedaan en daar veel plezier aan gaan beleven, hoe je het ook maar redeneert

16 juli 2018 om 16:22

Voor een tribuneklant zijn 6 wedstrijden in de Champions League dan nog best aardig.. united fans zijn grotendeels niet blij met de verkoop van Blind. Vele zijn liever Shaw en Rojo kwijt dan Blind.

16 juli 2018 om 16:23

Guardado is oud. Blind was geblesseerd dit seizoen, vandaar dat ie weinig speelde en op een zijspoor kwam. De seizoenen ervoor speelde hij veel. Tadic speelde bij een degradatiekandidaat, dan wordt er niet zo veel gescoord. Hij was het lichtpuntje in de selectie.

16 juli 2018 om 17:13

Ja ze hebben super goede aankopen gedaan maar hij reageert op de persoon die een beetje neerbuigend over berghuis en v ginkel aan t praten is dus vandaar dat die t zo negatief terug countert

16 juli 2018 om 17:58

Ik als unitedfan ben veel liever blind dan shaw kwijt.

Ben wel benieuwd welke united fans jij dan bedoelt

16 juli 2018 om 18:07

Betrokken bij 9 goals bij een degradant in de bpl. Wat waren de statistieken van Marco van Ginkel ? Lachwekkend om te doen alsof tadic een koekenbakker is.

16 juli 2018 om 18:54

Ik ben het in zekere zin met je eens. Zeker met Tadic heb ik mijn twijfels. Geweldig talent en heeft bij Groningen, Twente en Southampton mooie dingen laten zien. Maar een 4-jarig contract voor iemand die binnenkort 30 wordt is wel veel. Zeker als het een buitenspeler betreft, die moeten het normaal wel hebben van hun explosiviteit en snelheid.

16 juli 2018 om 16:26

Zoals Klaassen en siem ook volledig geslaagd zijn in het buitenland nadat ze Ajax ontgroeid waren. Je "feiten" zijn leuk, afhankelijk van welke voorbeelden he erbij haalt.

16 juli 2018 om 17:12

Ach wat minderwaardig! Dusan tadic met de geweldige statistieken 3 goals 6 assist😱 en daley blind 4 wedstrijden gespeeld god o god ajax is kampioen

16 juli 2018 om 18:15

Haha je bent nerveus he. Beiden zeer slechte voetballers. Horen beiden gewoon bij NEC of zo. Ajax is zwaar verzwakt.... De rest puur versterkt.

16 juli 2018 om 18:34

Hoezo Ajax is toch juist versterkt

16 juli 2018 om 18:28

Hahah wat een pannenkoek ben jij zeg. Berghuis speelde een heel sterk seizoen vorig jaar net als v Ginkel. Tadic is nog maar afwachten he.. Met hoge verwachtingen kan het zo maar is tegenvallen. Blind een ervaren speler maar meer ook niet. Is traag en aanvallend beperkt.

16 juli 2018 om 18:50

"Aanvallend beperkt", goed argument om te gebruiken bij een centrale verdediger.

16 juli 2018 om 18:58

Ligt eraan hoe je het bekijkt.. Blind speelt meestal op de back positie. Imo

16 juli 2018 om 20:20

Leuk die sneren, maar Van Ginkel was bij Stoke gewoon basisspeler. Daarbij zijn er ook genoeg spelers die in de Eredivisie door de mand zijn gevallen, maar het in de PL wel hebben gered (moet meteen denken aan die Zanka van PSV). Het zegt dus allemaal niet zo veel.

Fantastisch nieuws. Hopelijk blijkt de uiteindelijke transfersom een stukje lager te liggen, lijkt me prima haalbaar voor Marc onder de huidige omstandigheden.

Ik vind het een goede aankoop maar wel erg veel geld. Ik vraag me af hoe sturm graz naar al die topaankopen kijkt.

16 juli 2018 om 15:50

Ik neem eerlijk gezegd aan: met angst en beven. Alleen de naam Ajax al doet veel clubs over de grens (vaak ten onrechte) al huiveren, maar als ze bij Sturm Graz lezen dat Ajax zich flink versterkt heeft terwijl ze zelf juist de selectie nog helemaal niet op orde hebben... Die zullen echt niet met vertrouwen naar de wedstrijden tegen Ajax uitkijken. Gelukkig voor Graz heeft Ajax een waardeloze reputatie als het op Europese kwalificatiewedstrijden aan komt...

Heerlijk nieuws zo op de maandag. Hier ben ik echt blij mee. Als nu niemand meer weg zal gaan hebben er echt een geweldig team staan komend seizoen

Goed nieuws! Hoop dat er nog een snelle CV wordt aangetrokken zodat Blind op 6 kan spelen, met Frenkie en Donnie voor zich. Tadic op links en Neres op rechts, wat moet dat top zijn voor de spits. Mocht Ziyech blijven zou Frenkie op 6 kunnen spelen maar ik heb zo'n gevoel dat Frenkie eigenlijk helemaal geen 6 is en zich lekker moet richten op een aanvallende rol.

16 juli 2018 om 17:24

Ja dat missen we nog, van Drongelen leek mij een goede optie. Ik zat ook te denken om met met Tagliafico op LCV te gaan spelen en Sinkgraven op LB met Blind op VM ervoor, overnemen van posities is dan bijna een tweede natuur. Blind kan namelijk LB, LCV en op het middenveld spelen, Sinkgraven op LB en op het middenveld en Tagliafico kan ook LB en Lcv. Werkt ook perfect met Tadic op LA, die kan dan zwerven als Sinkgraven doorschuift.

Als je situaties hebt met veel ruimte in de rug heb je dan het liefst Tagliafico centraal staan (bij een snelle spits) in de dekking. Bovendien is Sinkgraven ook snel, wel verdedigend twijfelachtig, taak voor Blind om het dan goed neer te zetten, bovendien kan Tagliafico perfect rugdekking geven.

16 juli 2018 om 18:35

Lausho,
Daar heb ik ook al een paar keer over gedacht. Sinkgraven deed het echt niet slecht toen hij eenmaal gewend was aan de backpositie. Dan heb je met Nico een goede centrale verdediger naast Mathijs.
Misschien fysiek niet het sterkste middenveld, maar creatief kan dat heel lekker gaan lopen. Voor mij zeker de moeite waard om mee te experimenteren, mocht Hakim alsnog vertrekken, wat geloof ik nog wel gaat gebeuren voordat de markt sluit.
Wanneer sluit de markt dit jaar trouwens? was dat veranderd of is het nog steeds 31 augustus?

16 juli 2018 om 18:45

Sterker nog, als je goed nagaat wanneer Ajax onder Bosz echt begon te draaien dan was dat nadat we Sinkgraven op LB gingen zetten. En verdedigen begint toch echt met de bal niet verliezen, zeker vanuit de Ajax filosofie.

Hij ontwikkelde zich daar inderdaad wel wat, je zag aan zijn tackles en positionering wel dat het geen echte verdediger was, maar niet iets wat je niet kunt leren. Fysiek is hij natuurlijk niet krachtig, maar qua felheid viel hij mij altijd positief op.

Siem de Jong kun je er nog bij gooien op het middenveld voor wat meer kracht op het middenveld, zo ook Wober of Veltman achterin (mits fit) en in extreme gevallen Matusiwa, wat echt een type Enoh is qua felheid.

Eiting linksachterin is ook een grappige optie, hoe dan ook, vind ik het grootste voordeel dat we snelheid achterin hebben, we zijn nu wel heel kwetsbaar met ruimte in de rug.

16 juli 2018 om 21:47

Tagliafico is 1.69 en weegt 65 kilo. Zelfs voor een meisje zou hij vrij klein en tenger zijn. Ik snap dat de Eredivisie van een laag niveau is maar je gaat niet zo'n ventje opstellen als Lcv.

16 juli 2018 om 23:35

Voor de echt fysieke duels heb je de Ligt. Alleen een centraal duo in combinatie met Blind of Wober, heeft een flink tekort aan snelheid, als je dan ver voor je goal verdedigd is dat vragen om problemen. Dus hij staat er vooral om counters eruit te halen.

Door in zulke situaties centraal te staan en van plek te wisselen van Blind of Sinkgraven los je dat op.

Welkom thuis Daley!

Heel blij met deze aankoop, en de recente aankopen bij Ajax. Een verdedigingsduo Blind/de Ligt is voor eredivisie begrippen gewoon erg goed. Nu maar hopen dat ze vanaf volgende week ook als team voldoende ingespeeld zijn om de eerste horde te nemen.

Ajax is productief bezig. Ze zijn met Kluivert 1 basisspeler kwijtgeraakt, en hebben er met Tadic, Blind en Labyad zo goed als drie potentiele basisspelers erbij. In vergelijking: PSV is Brenet en Van Ginkel kwijt, de laatste was welliswaar gehuurd, maar is nu zwaar geblesseerd, en hebben er een wisselspeler van Ajax en een basisspeler van NAC en Heerenveen bij gekregen, en Feyenoord heeft Ayoub erbij, maar is El Ahmadi, Bilal en Nelom kwijt.

Per saldo gaat Ajax er het meeste op vooruit op dit moment.

16 juli 2018 om 15:49

Absoluut. Echter hebben wij een trauma overgehouden aan de laatste 3-4 weken van de transferperiode, dus ik hou mijn hart nog even vast. Straks doen Real en wat andere clubs een paar top transfers en dan begint het geweld pas.

16 juli 2018 om 16:31

Het scheelt dat de Engelse clubs nog maar drie weken hebben, en de Italiaanse nog 4 weken, daar komt meestal het grote geweld vandaan.

16 juli 2018 om 15:53

Labyad is (oogt) een paar kilo te zwaar en heeft zich vooralsnog deze voorbereiding niet zozeer van zich laten spreken. Bij Utrecht vond ik hem er al niet met kop en schouders bovenuit steken. Ik denk dat dit een gigantische mislukking wordt. Leuk voor de breedte maar zeker niet voor de basis.

16 juli 2018 om 16:42

We hebben Sinisterra als "vervanger" van Bilal en Nelom was een 3de keus linksback. Niet echt noemenswaardig.
Al geef ik je wel gelijk dat Ajax tot nu toe het beste bezig is geweest op de markt.

Hopelijk zie ik het verkeerd want ik gun Ajax het beste. Vind hem een matige speler internationaal. Met zo veel geld moet er internationaal gepresteerd worden. Zal mij benieuwen. Hopelijk wordt het wat veel ajaxieden denken dat het nu gaat worden.

16 juli 2018 om 16:38

Met zijn ervaring en kwaliteiten ben ik wel blij wanneer hij weer bij Ajax speelt. Maar het is gewoon een erg matige verdediger. Geen snelheid, matig draaivermogen en handelingssnelheid mag eigenlijk ook ietsje sneller. Echt springen kan hij ook niet.

Dit is een verdedigende middenvelder/middenvelder, die eventueel linksback of links achterin kan spelen. Maar meer uit nood dan om specifieke kwaliteiten.

Ben benieuwd. Had liever Zakaria in Utrecht gehouden, Blind aangetrokken en een echte verdediger aan getrokken zien worden.

16 juli 2018 om 18:49

Jordy,
Ik geloof niet dat Ajax Labyad had gehaald als ze wisten dat ze Tadic zouden aantrekken. Labyad is gewoon aangetrokken met de filosofie om zo snel mogelijk duidelijkheid te schaffen aan het team voor het komende seizoen. Hij zal gelukkig zeker geen koekenbakker zijn als hij geen basisspeler wordt. Met de band die Zakaria met Erik heeft, weet je echter niet wat daarmee gaat gebeuren.

Blind is niet de typische centrale verdediger, maar hij heeft genoeg ervaring in het centrum bij Manchester United opgedaan om niet met angst en beven tegenover een eredivisieaanvaller te moeten staan. Hij is heel goed in positie kiezen om wat gebreken op te vangen. Ik ben het niet eens over handelingssnelheid. Blind werd bij Manu vaak met tegenstanders dicht bij hem de bal in de voeten gespeeld omdat hij gewoon snel toch de bal kon doorspelen. Als je met handelingssnelheid een type Hakim of Frenkie bedoeld, dan heb je gelijk. Maar Blind weet de bal vak meteen door te kaatsen en naar de juiste speler.
Mathijs wordt de pure centrale verdediger en Daley neemt dan het voetballende gedeelte op zich. Ook al kunnen ze dat in de eredivisie meestal gewoon afwisselen.

16 juli 2018 om 16:44

Ik vind het inderdaad ook een matige speler.. Het verwonderd mij dan ook dat ik alle Ajacieden zo positief zie reageren op een absolute record aankoop met de kwaliteiten van Blind?

Met alle respect maar de verdegigers en middenvelders die er nu al lopen zijn niets minder dan Blind.
Tadic vind ik dan wel weer een gigantisch goede aankoop, voor bijna de helft.

16 juli 2018 om 16:53

Ten eerste is de transfersom 16 miljoen euro, geen record aankoop dus, dat blijft Sulejmani vooralsnog, tenzij je de bonussen al mee gaat rekenen voor ze überhaupt in werking treden. Ten tweede, hoe kan het je verbazen dat de supporters overwegend positief zijn als er een kind van de club op perfecte leeftijd (28 jaar) terugkeert uit de PL, gerespecteerd international, 140 wedstrijden voor United gespeeld, EL en CL ervaring. Ik kan niet begrijpen dat mensen niet begrijpen dat Ajacieden hier blij mee zijn eigenlijk!

16 juli 2018 om 17:17

Nolimit, leg eens uit in welke wereld 13 miljoen bijna de helft is van 16. Niet in dit universum.

17 juli 2018 om 11:24

"ten tweede, hoe kan het je verbazen dat de supporters overwegend positief zijn als er een kind van de club op perfecte leeftijd (28 jaar) terugkeert uit de PL, gerespecteerd international, 140 wedstrijden voor United gespeeld, EL en CL ervaring. Ik kan niet begrijpen dat mensen niet begrijpen dat Ajacieden hier blij mee zijn eigenlijk!"

Simpelweg omdat het een werkelijk belachelijk bedrag is voor iemand met zijn kwaliteiten.
Die gast gaat Ajax op geen enkele manier naar een hoger niveau brengen, en daar ben je dan 20 miljoen aan kwijt.

Had nog 2 spelers, op een andere positie gekocht, van het niveau Tadic en je wordt kampioen met een blinddoekje om.

Edit: @kyle66; goeie! maar dat ga ik jou niet uitleggen.

Ajax betaald dan niet zoveel voor een 2 jarige opleiding in de PL.
Eén speler die Ajax en de eredivisie kent. Zal weinig tot geen aanpassingsproblemen hebben, dus direct inzetbaar.
Geen spectaculaire speler wel een zekerheidje

16 juli 2018 om 15:49

Een vierjarige opleiding. Blind is in 2014 naar de PL vertrokken.

16 juli 2018 om 16:23

Nou kijk eens dan valt dat bedrag helemaal mee....

16 juli 2018 om 15:51

Ajax betaalt gigantisch veel voor een 1-jarig contract van een speler die in de uitverkoop staat indien deze prijs correct is. Echter weegt het voor mij zwaarder dat deze ras ajacied thuis terugkeert.

16 juli 2018 om 16:03

Manu kon er nog een jaar aan vast plakken dus eigenlijk twee jaar.

16 juli 2018 om 18:03

Nee, die optie had United al gelicht, waardoor hij dus nog een jaar vast lag. Ajax betaalt een hoge prijs voor een 1jarig contract in mijn ogen.

16 juli 2018 om 18:11

Nee die optie is al gelicht.

16 juli 2018 om 18:32

Wacht nou gewoon af. Tadic was ook miljoenen goedkoper dan gemeld (echt zes miljoen goedkoper ofzo) als dat bij blind ook zo is zit je op 10 met bonussen tot 12 ofzo. Kan me niet voorstellen dat Ajax überhaupt ooit tot max 21 miljoen gaat. Overmars is ook niet compleet gestoord.

Geweldig nieuws! Nu hopen op de officiële bevestiging en ik ben helemaal blij. Als Blind en Tadic een paar seizoenen het team dragen wordt het voor de jonkies veel moeilijker om op te vallen. Is zowel goed voor Ajax, die hopelijk spelers langer weet te binden, als voor de spelers zelf, aangezien zij een stuk sterker zullen zijn dan wanneer ze 2 jaar eerder weg zouden gaan. Geweldig beleid van Overmars!

Uiteraard een aanwinst voor Ajax en de Nederlandse competitie. Maar ik blijf mijn vraagtekens zetten bij het bedrag (als dit klopt), had het nou echt niet wat minder gekund ?
Inclusief bonussen 21 miljoen voor een tribuneklant met een eenjarig contract lijk mij absurd veel.

16 juli 2018 om 15:52

De Tadic deal werd ook getaxeerd op 17m, viel ook lager uit in werkelijkheid.

16 juli 2018 om 15:54

Met tekengeld zit je alsnog op 17 miljoen dus dat klopte in principe wel.

16 juli 2018 om 15:54

Ik vind het een koopje. Een international van NL, 28 jaar, ruim 130 wedstrijden voor United gespeeld en met een Ajax verleden, die terug wil naar Ajax. Een unieke kans!

16 juli 2018 om 15:56

Het is veel inderdaad maar je weet wel wat je haalt. En tevens is het een opluchting om Blind als duurste speler ooit te zien en niet Sulejmani haha

16 juli 2018 om 16:45

Waarom ze ooit zoveel hebben betaald aan Sulejmani is mij nog steeds een raadsel, dat geld ben je kwijt en je ben er niets wijzer van geworden.

16 juli 2018 om 17:30

Klopt al moet ik wel zeggen dat ik ook niet zag aankomen dat hij het zo slecht zou gaan doen. Hij was erg goed voordat hij naar Ajax ging maar bezweek onder de druk. Dat kan je nooit helemaal weten als je hem koopt. Alsnog was die 16 miljoen wat veel, maar was toen wel blij dat sulejmani naar Ajax kwam.

16 juli 2018 om 19:13

Sulejmani ging voor het eerst naar een topclub en moest zich aanpassen. wat gaat Van Basten doen, die jongen overal neerzetten behalve op zijn sterke positie op links waar hij bij Heerenveen excelleerde. hij werd door Van Basten opeens op 10 en op rechtsbuiten gezet. niet zo gek dat zo een jongen dan zijn vertrouwen verliest en niet slaagt

Laten we t hopen, maar juich pas als hij heeft getekend. Ben dat gedoe met Magallan niet vergeten, met die wachttijd nadat hij al was gekeurd en al.

Ajax wordt serieus nu. Als ze spelers als Ziyech, De Ligt, vd Beek en Frenkie behouden hebben ze met gemak de beste selectie van de Eredivisie.

Voor het eerst in jaren het idee dat de selectie op tijd rond is. Heerlijk dit, nu hoeven we alleen nog maar in te grijpen wanneer er spelers mochten vertrek. Compliment aan Overmars (wie noemt hem nu nog Marco Netto??). De druk ligt nu bij Ten Hag, het is volledig aan hem, aan het gegeven materiaal ligt het nu niet!

16 juli 2018 om 15:58

Het gegeven materiaal is veel te veel. Voor ten Hag wordt het echt lastig om alle spelers tevreden te houden.

Nu nog een goeie rechts back Halen en de schaal weer naar 020 waar ie hoord ik zou Anita proberen te Halen als rechtsback

16 juli 2018 om 15:57

Liever halen ze dan een echte rechtsback en een middenvelder die omgeturnd moet worden. Al vind ik trouwens niet dat er nog een back moet bijkomen

16 juli 2018 om 16:09

Ik zou zeggen Fosu Mensah huren met optie tot koop om hem volgend seizoen definitief over te nemen. Is financieel gezien ook interessant. Voor United ook een kans om vers bloed in de selectie door te voeren.

Het is veel geld, maar in zo veel opzichten is dit een fantastische aankoop. Het is een kind van de club, is op meerdere posities inzetbaar, neemt een bak aan ervaring mee en kan jonge jongens op sleeptouw nemen.

Voor de mensen die zeggen dat je voor dat geld een betere speler had kunnen halen gaan voorbij aan het feit dat een aankoop als Blind er veel eerder voor zal zorgen dat spelers als de Ligt en de Jong deze zomer bij Ajax zullen blijven. Bij zo'n speler kunnen ze echt terecht en kunnen ze op vertrouwen. Een voorbeeldprof voor velen! Goed gehandeld!


Zo....... en nu Frank terug.
Dan is het plaatje rond.

16 juli 2018 om 17:31

Ja, Ten Hag staat wel onder grote druk met deze selectie. Kwalitatief gelijkwaardig aan die van Bosz met Klaassen en Sanchez.

Als Ajax dit jaar weer geen kampioen wordt mogen ze zich echt helemaal gaan schamen , maar als je iedereen zo hoort is die sowieso in de pocket ..
Hebben we dat niet vaker gehoord ?

16 juli 2018 om 16:10

Laten we eerst afwachten of de rest van de spelers wel bij Ajax blijft en of Ten Hag wel voor een langere tijd Ajax top kan laten presteren. Zolang dat nog niet het geval is is het zeker nog geen done deal. Al zijn de verwachtingen nu natuurlijk wel extra hoog gespannen met deze investeringen.

16 juli 2018 om 16:16

Jij leest wat je wil lezen. Ajax supporters zijn enthousiast over de aankopen, maar roepen niet dat het in de pocket is. Juist door de tegenvallende seizoenen zijn de Ajacieden extra voorzichtig. Maar goed, dat wil jij liever niet horen

16 juli 2018 om 16:57

Inderdaad, echt nergens gelezen maarja: jongentjes die Ajax-bashen bijna tot kunst verheffen verzinnen zelf wel de nodige dingen om de club/haar supporters alsnog in een slecht daglicht te zetten uiteraard. We zijn het gewend

16 juli 2018 om 18:47

Twee reactie hierboven nog Sander. En niet zo selectief lezen, dat bashen gebeurt hier constant over en weer.

16 juli 2018 om 19:12

Twee reacties hier boven zie ik niets staan over een kampioenschap dat in de pocket is hoor (misschien is de volgorde op mobiele versie anders, don't know: welke reactie bedoel je precies?). Mocht er wel ergens iemand dat zeggen is het 1 van de 150 reacties, niet bepaald 'iedereen' dus, vind je wel? Verder zeg ik nergens dat het alleen jegens Ajax gebeurt, mensen die zo generaliserend en ongefundeerd op Feyenoord, PSV of voor mijn part VVV bashen vind ik evengoed irritant..

16 juli 2018 om 17:32

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik als ajacied vind wel dat je met deze selectie verplicht bent om kampioen te worden. Maar ik ben er niet zeker van, met name door de trainer.

16 juli 2018 om 17:34

Nouja, Blind alleen maakt ons geen kampioen. Snap wel dat je er weinig vertrouwen in hebt als feyenoorder nu, Ajax lijkt een erg sterke selectie te krijgen. De druk om kampioen te worden zal enorm zijn.

Oke als Ajax nu goed als zijn selectie bij elkaar weet te houden, kan het niet meer zo snel aan de spelers liggen. Alle druk op Ten Hag!

Als ik even op de voorbereiding af gaat, ben ik heel bang dat het seizoen opnieuw niet goed zal wezen.

Credits voor Overmars, maar ook erg stoer van Daley Blind om zo jong al terug te keren terwijl hij makkelijk nog elders aan de bak kon. Zijn terugkeer zal Ajax laten groeien

Ik zou voor de volgende opstelling gaan als ik ten Hag was. (ps. met de buitenspelers op de lijn van de aanvallende middenvelder. Is heel aanvallend, maar dit zal mooi en effectief resultaat leveren!)

Onana
De Ligt
Blind
Tagliafico
Tadic
De Jong
v/d Beek
Labyad
Ziyech
Dolberg
Neres
16 juli 2018 om 16:43

Dus in een 3-2-3-2 opstelling.

Als Ajax nu geen kampioen wordt moeten ze zichzelf opheffen.

Onanana
Kristensen
De Ligt
Wober
Tagliafico
Vd Beek
Blind
De Jong
Neres
Dolly
Tadic
16 juli 2018 om 19:03

Liever Maszraoui ipv Kristensen.
Ik vindt Noussair beter verdedigen terwijl hij aanvallend al zeker meer brengt. Kristensen heb ik, zoals genoeg andere, niet afgeschreven maar hij moet echt beter leren verdedigen voordat hij basis mag gaan staan. Nu hou ik mijn hart vast bij iedere aanval over de die vleugel.

Ik vind het heel erg veel geld voor een speler van zijn kaliber. En sowieso, als ik bestuurder zou zijn van een club die dat geld op zich wel kan missen, dan zou ik zo'n bedrag misschien nog wel uit willen geven aan een makkelijk scorende spits, maar aan een verdediger...?

Maar op zich wel erg mooi dat een speler die het toch enkele jaren prima heeft gedaan in de Engelse top en die nog steeds in de bloei van z'n leven is zich niet te goed voelt voor de eredivisie. Dat vind ik toch wel goed nieuws voor het Nederlandse voetbal.

16 juli 2018 om 17:20

Ik denk dat als Ajax De Ligt zou willen verkopen voor 16 miljoen, ze hem binnen 10 minuten kwijt zijn. En hij is ook een verdediger.

17 juli 2018 om 09:41

@kyle66:

Uiteraard, maar De Ligt wordt in dat geval waarschijnlijk gekocht door een Spaanse, Engelse of Duitse club. En voor die clubs is 16 miljoen uitgeven voor een verdediger toch een stuk minder pittig dan voor een Nederlandse club.

16 juli 2018 om 17:26

Makkelijk scorende spitsen heeft Ajax in principe al als Huntelaar en Dolberg in vorm zijn.

16 juli 2018 om 17:36

Ja maar Ajax moet toch kopen wat het nodig heeft? En dat is voornamelijk ervaring en verdedigende kwaliteiten. Al ben ik met je eens dat vorig seizoen Ajax grootste probleem was dat er niet gescoord werd en dus een spits nodig is. Maar nu is Dolberg terug van een blessure he.

16 juli 2018 om 19:07

En als Dolberg en Huntelaar niet scoren, dan laat je gewoon Sierhuis debuteren. Wil wel eens zien of hij ook kan brengen wat hij op alle andere niveaus elk jaar heeft laten zien. Kaj is een Hunter zoals in zijn jonge jaren. Niet technisch, maar wat kan deze jongen goed zijn positie uitzoeken. Zien of hij met grotere weerstand dit nog steeds kan doen. Ik geloof het wel.

Prima aankoop. Kost wat, maar Ajax heeft toch geld op de bank. Internationaal stelt Ajax op financieel gebied niets voor, of ze nou 100, 200 of 500 miljoen op de bank hebben, dus laat je geld lekker rollen.

Oppassen dat de afschrijvingen niet te hoog worden en je weer structureel verlies gaat maken, je wilt een dergelijk niveau van investeren structureel kunnen doen. Ik vind het eigenlijk vooral jammer dat Bande, Kristensen en Orejuela zoveel moesten kosten, daarvoor koop ik liever 1 goede speler als Blind of Tadic, Neres of Ziyech. Dan aangevuld met toptalent (zowel kort als langer opgeleid) en spelers als Tagliafico. Denk ook dat 1 of 2 transfervrije spelers ala Huntelaar en Schone de kosten kunnen drukken en toch een geweldige toevoeging kunnen zijn.

Ik heb ook mijn twijfels bij Labyad, voor 3-4 miljoen kan ik er nog bij, maar volgens mij is er 7 betaald, dat vind ik wat veel. Opzich goed bezig! Maar toch, opleiding moet belangrijk blijven om toptalent te blijven binden, dus geen overbodige dure middelmatige aankopen.

16 miljoen euro vind ik wel erg veel geld voor een huis, tuin en keukenvoetballer als Blind. natuurlijk is hij een aanwinst voor de Eredivisie waar het niveau niet heel hoog ligt maar het is nog steeds een dienende speler dus geen speler die je kampioen gaat maken

16 juli 2018 om 17:25

Daarvoor heeft Ajax al Neres, Dolberg, Huntelaar en Tadic gehaald en wie weet blijft Ziyech nog een jaartje. De verdediging heeft echt versterking nodig want dat was wel te merken in die dramatische oefenpot tegen Anderlecht. Ik schrok echt van hoe slecht er door elke verdediger werd verdedigd. Vooral Schuurs, Wober en Orejuela vielen me vies tegen.

16 juli 2018 om 17:30

maar Blind als centrale verdediger is bij United vaak geen succes gebleken. hij komt fysieke kracht, snelheid en lengte tekort voor die positie. in de Eredivisie kan het overigens wel maar in de Europa League of Champions League moet je hem niet gaan neerzetten als centrale verdediger want dat is vragen om problemen. dan krijg je straks van die Veltman taferelen

16 juli 2018 om 22:20

Blind tegen Luuk de Jong in een kopduel lijkt me idd een makkie voor Luuk. Ik zou Blind CVM zetten.

16 juli 2018 om 17:31

Over spelers als Blind wordt nogal laagdunkend gedaan, al in zijn eerste periode bij Ajax. Dergelijk spelers maken je team beter, dat deed hij een jaar of 4 geleden al en dat is na een periode bij Man Utd, waar hij tegen de verwachtingen in ook goed presteerde, echt niet minder geworden.

Ajax mist vaak geen kwaliteit, maar gogme, ervaring, inzet, professionaliteit, continuïteit. Zaken waar Daley Blind echt in uitblinkt.

Ajax mist nog wel een goede rechtsback en een spits tenzij Dolberg nu een keer blessurevrij blijft. Veltman en Kristensen dat kan echt niet op dit niveau. Huntelaar is een goede spits maar speelde wel een heel matig seizoen afgelopen jaar

16 juli 2018 om 19:14

Japie, ik denk dat Ajax het probleem is geweest dat ze geen spelers hadden die de spits goed (konden/wilden?) bedienen. En omdat het daardoor nu al even schort gaan die spitsen ook met minder zelfvertrouwen en wat meer geforceerd spelen. Als je niet in een flow zit, dan scoor je ook minder. Ook als je nieuwe spitsen haalt blijft dat probleem. Tenzij Suarez terugkomt. Die creeert voor zichzelf wel de kansen als ze niet komen,.
Als Erik het spel zo wet af te stemmen dat spitsen weer in hun spel kunnen komen, dan denk ik dat dat probleem al grotendeels opgelost is.

Mooie aankoop en dat voor dat bedrag!!! Gezien de marktwaarde van voetballers tegenwoordig had Overmars dit niet beter kunnen doen. Daley was al goed toen United hem kocht, en hij is in die jaren daar nog een stuk beter geworden. Ik heb me eigen altijd al geërgerd aan mensen die zelf blind zijn en niet de kwaliteiten zien die Blind wel degelijk heeft. Is het omdat hij een nederlander is dat we zo overdreven kritisch naar hem kijken of is het ze achternaam... Ik vind het iniedergeval een geweldige speler met veel inzicht een fantastische pass en een hele harde werker. Wat ie aan fysiek vermogen een beetje te kort komt maakt ie goed met allerlei slimmigheden. Daarom hoop ik ook zo dat Ziyech blijft aangezien hij ook een voetballer is die qua spelinzicht een extraatje in huis heeft en dat de ballen straks letterlijk van alle kanten komen.

Super! Echt super! Het zat natuurlijk in de pijpleiding, maar dat zaten Eto'o, Berbatov, El Haddadi en vele anderen ook de afgelopen jaren. Dat onze club nu eens echt 2x doiepakt is geweldig!

Anderlecht kon er Celeste gemakkelijk door de verdediging heen komen. Dat is zeker waar. Dit heeft volgensmij vooral te maken met de positionering van de verdediging. Die stonden te ver na achteren waardoor de ruimtes veelste groot werden waardoor Anderlecht er heel gemakkelijk door konden komen. Juist in het positioneren van de verdediging moet Daley Blind het verschil maken.

16 juli 2018 om 18:16

Ajax miste daarnaast ook ervaring in de personen van Veltman en Tagliafico. Viergever is weg.. De Ligt moet de boel nu echt alleen leiden en voor 3 anderen denken.

De man van 21 miljoen. Belachelijk veel geld voor een (voor dat geld) matige voetballer met weinig snelheid. Hiermee zeg ik niet dat hij geen toegevoegde waarde heeft, maar ik vind 21 miljoen voor Blind gewoon veel te duur.

16 juli 2018 om 18:04

Het is nog niet de helft van wat we voor Sanchez hebben ontvangen en straks nog geen 1/3 van wat we voor de Ligt en misschien ook wel Frenkie (al we hem nog een jaar houden) kunnen krijgen. Ajax heeft enorm veel kapitaal op het veld staan en zelfs speler met 1 jarige contracten gaan voor 17 miljoen.

Ajax staat er wel in een klap een stuk sterker op bij jeugdspelers, sponsoren, supporters etc. door dit soort aankopen. Niet te onderschatten wat daar de waarde van is, buiten het sportieve plaatje.

Tadic en Blind schrijf je af na 3-4 jaar, maar je kunt er wel de komende jaren op rekenen.

21 miljoen! Voor dat bedrag had je 2 spelers kunnen kopen met veel beter kwaliteiten.

O ja papa blind zit tegenwoordig ook bij ajax
Dan kan het wel

Succes Ajax!!


Goed om Blind terug te gaan zien in Nederland. Met deze investering kan het bijna niet anders dan dat het kampioenschap onze kant op komt.

Nu Luis Suarez nog even terughalen en dan hebben we een aardig elftalletje aankomend seizoen 😎😀

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren