Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Wij zijn het opleidingsinstituut van Barcelona aan het worden’

Laatste update:

Clément Lenglet maakte vorige week de overstap van Sevilla naar Barcelona, nadat de Catalaanse grootmacht de ontsnappingsclausule van de 23-jarige verdediger ter hoogte van 35 miljoen euro lichtte. De Fransman is zeker niet de eerste speler in de afgelopen jaren die de Andalusiërs heeft verlaten voor Barcelona, maar Joaquin Caparros, technisch directeur van los Rojiblancos, weet hoe het voetbal werkt.

Dani Alves, Seydou Keita, Adriano, Ivan Rakitic en Aleix Vidal ruilden in de afgelopen jaren Sevilla allemaal in voor een dienstverband bij Barcelona. Zodoende hebben de Andalusiërs in totaal ongeveer 130 miljoen euro getoucheerd. “Wij zijn het opleidingsinstituut van Barcelona aan het worden”, knipoogt de beleidsbepaler bij Cadena SER.

Caparros liet eerder al weten Lenglet niet te willen verkopen en eiste dat Barcelona de clausule moest lichten als ze de stopper wilden halen. “We wilden Lenglet niet kwijt en wilden ook niet onderhandelen. Eerlijk gezegd denken we ook dat het beter was geweest voor hem om nog een jaar te blijven. Maar als een club de vastgestelde som betaalt, dan kunnen we daar niets aan doen”, aldus de sportbestuurder, die beseft dat Sevilla een ‘verkoopclub’ is.

“We kopen en verkopen goed op een manier die ons helpt te groeien en ons te ontwikkelen als club. Het bewijst dat onze technische afdeling het goed doet. Onze relatie met Barcelona is nog goed”, vervolgt Caparros, die nog geen bod heeft ontvangen voor Steven N’Zonzi. “Ik zal tegen alle geïnteresseerde clubs hetzelfde zeggen als toen bij Lenglet: Steven heeft een vastgelegde afkoopsom en die bedraagt veertig miljoen euro.”

Is Clément Lenglet een goede aankoop van Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan moet sevilla maar hoge clausules in de spelers hun contracten zetten.
Spelers van Real en barca hebben allen een clausule van 100 mil minimum.

16 juli 2018 om 13:27

Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. En hij zeurt er toch ook niet over?

16 juli 2018 om 15:57

Hij zegt zelf dat hij lenglet niet wou verkopen.

16 juli 2018 om 16:01

Is dat zeuren?

16 juli 2018 om 16:05

Ik zeg toch nergens dat hij zeurt?
Ik zeg enkel dat hij die niet wou verkopen.
Met een hogere clausule was hij niet verkocht geraakt.

16 juli 2018 om 16:24

"dan moet sevilla maar hoge clausules in de spelers hun contracten zetten."

Daar lijkt het of je vindt dat hij zeurt en dat ze dan maar eventjes hogere clausules moeten gaan gebruiken.

16 juli 2018 om 16:35

Neen nogmaals hij wouw lenglet niet verkopen.
Door een clausule van bvb 60 mil had hij hem miss kunnen behouden.

16 juli 2018 om 15:59

Als sevilla wilt groeien als club dan moeten ze hun beste spelers kunnen behouden.
Als ze daardoor meer salaris moeten geven dan moeten ze dat dan doen.
Sevilla en monaco zijn ploegen die telkens kaalgeplukt worden door andere clubs.

16 juli 2018 om 16:24

Dan heb je als club zijnde weinig ambitie.

16 juli 2018 om 13:30

Hij klaagt toch ook niet? Zegt juist dat hij snapt hoe het werkt. Knap juist dat Sevilla steeds weer goede spelers weet terug te halen.

16 juli 2018 om 16:00

Hij zegt dat met een knipoog.
Lijkt me vrij sterk dat hij niet geergerd is dat Barca elk jaar langskomt om een speler van sevilla te kopen.

16 juli 2018 om 13:31

Spelers moeten er ook nog akkoord mee gaan. Je zou dom zijn om een clausule van 100 miljoen te accepteren als speler zijnde bij zo'n club als Sevilla

16 juli 2018 om 13:35

Hoezo is dat nou weer dom als speler van Sevilla? Het is een prima club in landen als Engeland, Frankrijk, Duitsland etc. is niet eens een clausule en daar tekent men toch ook gewoon contracten?

16 juli 2018 om 15:49

De meeste spelers zien Sevilla toch eerder als springplank dan als eindstation. Als je dan een clausule hebt van 100 miljoen is het moeilijker om weg te gaan als een grotere club geïnteresseerd is. En wat maakt het uit dat er in die andere landen geen clausule is? Althans, dat die niet verplicht is. Die is er natuurlijk wel bij sommige spelers.

16 juli 2018 om 16:03

Een clausule van 100 mil moet ploegen afschrikken.
Dat betekend niet dat de ook voor 100 mil verkocht gaan worden.
Vb;
Als lenglet een clausule had van 100 mil dan had sevilla hem kunnen behouden voor nog 1 jaar of voor 50 mil fzo kunnen verkopen.
Nu zijn ze hem kwijt voor maar 36 mil terwijl ze er meer voor hadden kunnen krijgen.

16 juli 2018 om 16:07

Klopt, en als speler wil je juist niet dat mogelijk geïnteresseerde clubs afhaken vanwege die clausule. De club zit in een betere onderhandelingspositie, maar voor de speler is het onhandig als hij weg wil.

16 juli 2018 om 16:12

Ja, Lenglet wil dus niet 1 jaar langer wil blijven.

16 juli 2018 om 16:17

Elke speler gaat in op een aanbieding van barca maar vaak maken ze de stap te vroeg

16 juli 2018 om 16:26

Dan onderhandel je met je club over de hoogte van de clausule voordat je je contract tekent of maak je duidelijke afspraken indien er interesse is.
Dan zijn zowel club ams speler beschermt.

Het opleidingsinstituut? Rakitic ging van Schalke naar Sevilla, Dani Alves ging van Bahia naar Sevilla, Keita ging van Lens naar Sevilla, Lenglet ging van Nancy naar Sevilla, Adriano ging van Coritiba naar Sevilla en Aleix Vidal ging van Almeria naar Sevilla. Geen van hen komt uit de jeugdopleiding en allemaal hadden ze al op het hoogste niveau geacteerd in de betreffende landen. Bovendien heeft uit dat rijtje alleen Dani Alves een onuitwisbare indruk achter gelaten. Springplank was een betere term geweest.

16 juli 2018 om 13:36

Hij meent dit toch niet serieus, er staat ook niet voor niets "met een knipoog".

16 juli 2018 om 13:43

Er staat nergens dat het betreft de jeugdopleiding? Ze volgen bij Sevilla een vervolg opleiding waarna ze erna goed genoeg zijn voor de absolute top. In wijze gebruikt hij het woord opleiding zoals jij het term springplank interpreteerdt.

16 juli 2018 om 13:45

Neem het niet zo sirius!

16 juli 2018 om 13:50

waar lees jij iets over jeugdopleiding? een mens stopt niet direct met leren nadat deze van school, of in dit geval vanuit een jeugdopleiding, komt he.

En wat houdt je als club tegen om ook van die belachelijke clausules uit te delen zoals Real en Barca doen? Dan houdt het gelijk op.

16 juli 2018 om 13:39

Ik heb geen flauw idee hoe contractonderhandelingen daar gaan, maar ik kan me voorstellen dat een speler hier zelf wel wat over te zeggen heeft.

Wanneer Lenglet nu 100 miljoen als afkoopsom had staan, dan had hij nooit de transfer naar Barca kunnen maken.

16 juli 2018 om 13:48

Ik denk dat het ook zoeken naar een balans is. Als je de afkoopsom op 100 miljoen zet heb je kans dat geen enkele club dat neerlegt en de speler wacht tot hij transfervrij is om een mooie stap te maken. Dan sta je dus met lege handen. Als je een acceptabele afkoopsom opneemt, weet je in ieder geval dat je er een leuk bedrag aan over houdt. Daarbij heeft Sevilla een goede scouting dus die komen wel weer met een leuke vervanger op de proppen.

16 juli 2018 om 13:46

Ze willen uiteindelijk wel verkopen, want hij zegt het zelf dat inkopen en verkopen te behoeve van de club. Daarom zetten ze marktconforme afkoopclausules en maken ze vrijwel altijd winst op een speler.

16 juli 2018 om 13:48

en een speler gaat daar zomaar mee akkoord denk je...? Als je als speler weet dat een club zich daar ook strak aan vast houdt bij vermeende interesse van andere clubs, dan denk je wel een aantal keer na voordat je gaat tekenen of je kiest voor een andere club die daar wat soepeler in is of met lagere clausules wil werken.

16 juli 2018 om 14:24

Volgens mij staat de clausule in relatie met het salaris en andersom. Anders zou iedere club bij iedere goede speler een clausule van 2 miljard in het contract zetten.

Een clausule bepaal je als club niet zomaar. Dit hangt af van de tegenpartij, de speler. Een clausule wordt meestal hoofdzakelijk bepaald aan de hand van het salaris en contractduur.

Sevilla heeft een correcte afkoopclausule bepaalt voor deze speler. Ze zijn tevreden met 35 miljoen en Barcelona denkt dat deze speler die clausule ook waard moet kunnen zijn.

Kijk naar Neymar of Umtiti onlangs. Zij hadden belachelijk lage afkoopclausules. 222 miljoen voor Neymar leek enorm veel maar een paar maanden later nadat alle bedragen omhoog gingen lijkt het een normaal en correct bedrag te zijn. Nu heeft Neymar geen afkoopclausule maar wel een dubbel salaris daar tegenover. Umtiti zijn afkoopclausule is nu ook mits een salarisverhoging verhoogt van 60 miljoen naar 500 miljoen. Waarschijnlijk wou Sevilla het salaris niet verhogen om zo een hogere clausule te kunnen eisen maar vormen ze misschien een streng beleid om het salaris in de ploeg op een eerlijke hoogte te houden tegenover medespelers.

Een clausule bepaal je als club niet zomaar. Dit hangt af van de tegenpartij, de speler. Een clausule wordt meestal hoofdzakelijk bepaald aan de hand van het salaris en contractduur.

Sevilla heeft een correcte afkoopclausule bepaalt voor deze speler. Ze zijn tevreden met 35 miljoen en Barcelona denkt dat deze speler die clausule ook waard moet kunnen zijn.

Kijk naar Neymar of Umtiti onlangs. Zij hadden belachelijk lage afkoopclausules. 222 miljoen voor Neymar leek enorm veel maar een paar maanden later nadat alle bedragen omhoog gingen lijkt het een normaal en correct bedrag te zijn. Nu heeft Neymar geen afkoopclausule maar wel een dubbel salaris daar tegenover. Umtiti zijn afkoopclausule is nu ook mits een salarisverhoging verhoogt van 60 miljoen naar 500 miljoen. Waarschijnlijk wou Sevilla het salaris niet verhogen om zo een hogere clausule te kunnen eisen maar vormen ze misschien een streng beleid om het salaris in de ploeg op een eerlijke hoogte te houden tegenover medespelers.
Met de huidige transferbedragen is Umtiti 60 miljoen waard en mag Barcelona blij zijn dat de speler blijft want er waren zeker ploegen die 60 miljoen wilden betalen en daarbij ook een hoger salaris.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren