Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

België schrijft geschiedenis met beste WK-prestatie ooit

Laatste update:

België verlaat het WK in Rusland met een bronzen medaille. De Rode Duivels waren zaterdagmiddag in de troostfinale dankzij doelpunten van Thomas Meunier en Eden Hazard met 2-0 te sterk Engeland. Het betekent voor België de beste WK-prestatie ooit, nadat men in 1986 vierde was geworden op het WK in Mexico.

Het brons kwam de Belgen toe. Het elftal van bondscoach Roberto Martínez was een groot gedeelte van de wedstrijd de bovenliggende partij in Sint-Petersburg en had slechts vier minuten nodig om het klassenverschil uit te drukken in een voorsprong. Nacer Chadli werd aan de linkerkant van het veld bereikt door Romelu Lukaku, waarna de ex-speler van onder andere FC Twente in het Engelse strafschopgebied oog had voor collega-wingback Meunier. Voor hem was vervolgens een koud kunstje om van dichtbij de score te openen.

België trad aan in vrijwel zijn sterkst mogelijke opstelling, terwijl de Engelse bondscoach Gareth Southgate ten opzichte van de halve finale juist de nodige wijzigingen had doorgevoerd in zijn basiself. Onder anderen Kyle Walker, Dele Alli, Jordan Henderson en Jesse Lingard moesten genoegen nemen met een reserverol. België kreeg na 1-0 via Kevin De Bruyne en Lukaku mogelijkheden om zijn voordelige marge nog voor rust te verdubbelen, maar zij misten scherpte in de afronding. Namens Engeland volleerde Harry Kane nog naast in de eerste helft.

Na de onderbreking bracht Southgate Lingard en Marcus Rashford binnen de lijnen voor respectievelijk Danny Rose en Raheem Sterling, maar het was België dat na 57 minuten voetballen de eerste grote kans in de tweede helft kreeg. Lukaku werd op schitterende wijze door De Bruyne vrijgespeeld in het Engelse strafschopgebied, maar doordat zijn controle vervolgens zeer matig was, kon doelman Jordan Pickford een zeker doelpunt voorkomen. Engeland mocht daardoor blijven hopen op een resultaat en kreeg twintig minuten voor tijd ook een uitgelezen mogelijkheid op de gelijkmaker.

Eric Dier ging een combinatie aan met Rashford, waarna eerstgenoemde de bal op fraaie wijze over Thibaut Courtois heen liftte. De Belgische doelman werd op de doellijn echter gered door Toby Alderweireld. Die kans voor Dier schudde de Belgen wakker: nadat Meunier eerder nog een goede mogelijkheid op de 2-0 onbenut had gelaten, zorgde Hazard acht minuten voor tijd alsnog voor de beslissing in de wedstrijd. De Belgische WK-uitblinker rondde na een pass van De Bruyne beheerst af oog in oog met Pickford.


België verdiende de zege

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waat heerlijk dit. Trots dat we brons hebben gehaald en de Engelse toch 2x geklopt hebben. hadden het bij vlagen voetbal, maar onze counters zijn messcherp. Ik heb genoten van de Belgen, jammer genoeg geen finale. Maar we hebben onszelf wel op de kaart gezet.

14 juli 2018 om 17:55

Mooi inderdaad dat Belgie die 3e plek weet te pakken, maar aan de andere kant had Belgie ook makkelijk wereldkampioen kunnen worden als ze wonnen van Frankrijk, want dit Belgie speelde bij vlagen heel heel goed, behalve Lukaku en De Bruyne. Deze wedstrijd bewijst ook hoe ongelofelijk overschat De Bruyne, Harry Kane en Lukaku zijn! Lukaku en Kane hebben beide nauwelijks technische bagage en moeten het vooral van hun fysiek hebben en duel kracht. Het is voor Real Madrid te hopen dat ze niet voor deze overschatte Lukaku of Kane gaan als topspits. (Mocht Real Madrid een topspits willen kopen). Het is een wonder dat dit soort houten klaasen 1ste spits zijn in de top van de Premier League. Ook bij Kevin De Bruyne zie duidelijk hoe overschat en vooral arrogant hij is. De Bruyne doet constant nonchalante passes en loopt constant dom balverlies te lijden. Ook loopt hij erbij alsof hij een Modric, Fabregas, Iniesta of Xavi is, terwijl De Bruyne bij lange na niet dat niveau haalt. De Bruyne kun je eerder in het rijtje: Pastore, Draxler, Lemar qua voetballend vermogen. Ik erger me dan ook kapot hoe de media deze man steeds de hemel in prijst als een van de beste middenvelders ooit, terwijl hij in mijn ogen niet eens bij de top van Europa thuis hoort. Wat een ongelofelijk overschatte voetballer is die De Bruyne dan ook. Ik hoop dat Man City die gast zo snel mogelijk verkoopt. Martinez doet er ook slim aan om hem niet meer op te roepen. Met Nainggolan erbij zal Belgie veel beter zijn.

14 juli 2018 om 17:58

Makkelijk wereldkampioen worden wanneer ze hadden gewonnen van Frankrijk... Ja dat is nou net het punt he. Dan was Ijsland ook wereldkampioen geworden. Frankrijk stak er naar mijn mening vrij ver bovenuit dit toernooi, zonder dat echt te excelleren. Desalnietemin was dit inderdaad dè kans voor België om een toernooi te winnen, als je dat bedoeld. Een mooie afsluiting in elk geval.

14 juli 2018 om 17:59

Als er aan de hand van een landentoernooi geconcludeerd kan worden dat spelers overschat zijn, blijft er nauwelijks goede spelers over. Ene lionel messi, neymar en in de knock out een ronaldo speelde niet best tijdens het wk. Vooral de bruyne en kane hebben met afstand bewezen dat ze niet overschat zijn.

14 juli 2018 om 18:00

De Bruyne overschat? Hij had vandaag 3 assisten moeten hebben als Lukaku niet elke aanname verprutst. Hij staat aan de basis van elke counter en geeft passjes waar jij nog nooit van gehoord hebt. Zoals velen aangeven, ben jij iemand die er niet veel van snapt en dit bericht bewijst dat weer. Je moet verder kijken dan alleen een actie of goal.

14 juli 2018 om 18:00

Ik had gehoopt dat die opmerking over de bruyne sarcastisch was maar ik vrees dat jij gewoon echt niet beter weet.. de speler die city eigenhandig kampioen heeft gemaakt samen met Silva en sane kraak jij af als een middelmatige voetballer. Als ik naar dit toernooi kijk is Messi dus ook maar middelmaat? Haha gast hoe kun je jezelf serieus nemen?

14 juli 2018 om 18:00

@zermatt. Heb je wel gekeken? De bruyne slecht? Hij strooide met wereldpasses en counters heeft hij allemaal opgezet. Jij verdient echt ban. Heb zelden zo'n slechte 'analist' gezien. Mr provaceur. Tuurlijk hij heeft veel balverlies, maar dat risico moeten dat soort spelers gewoon nemen vind ik. Is ook logisch dat je bij je land meer balverlies hebt dan bij je club ivm automatismes

14 juli 2018 om 18:01

Pfff zo'n irritant kereltje ben je. Elke x weer.
Vandaag weer passes gezien van De Bruyne die dan wel weer verprutst werden door Lukaku.
Maar de Bruyne overschat noemen ja succes ermee.

14 juli 2018 om 18:02

ik heb zelden iemand gezien die zo ongenuanceerd een mening geeft. Dat je het lef hebt om De Bruyne in een rijtje met pastore te zetten laat zien dat je of geen verstand van voetbal hebt of alleen maar reageerd om te provoceren. Ik zal niet zeggen dat hij vandaag zijn beste wedstrijd speelde, maar bijvoorbeeld het balletje dat hij op Lukaku gaf liet al zien hoeveel klasse hij heeft. Daarnaast speelde hij heel veel counters goed uit en had hij ook nog kunnen scoren als Hazard de bal eerder afspeelde.

14 juli 2018 om 18:09

Je wordt met de dag minder serieus genomen Zermatt en dat kan ik volledig begrijpen. Het lijkt wel of je express de publieke opinie probeert tegen te spreken met absurde beweringen. Nu weer zeg je dat De Bruyne overschat is. Wat een giller..

Bedankt voor het lachen in ieder geval..

14 juli 2018 om 18:12

Matheq, de Bruyne was echt slecht hoor! Daar is bijna elke Belg het over eens behalve de Vlaamse media...

14 juli 2018 om 18:31

Slecht? Elke gevaarlijk moment vandaag werd door hem opgezet

14 juli 2018 om 20:54

Zermatt, Kane en De Bruyne overschat? Volg jij de premier league wel. Kane die is inderdaad niet zo'n technische voetballer met dribbels maar schiet ze wel van bijna elke hoek in en om de 16 in de goal. En goals is waar voetbal uiteindelijk om gaat. Met mooie dribbels zonder goals win je geen wedstrijd. En De Bruyne die heeft volgens mij het hele middenveld van City geleid en die zijn kampioen van Engeland geworden met een erg grote voorsprong op de nummer 2. Dus snap niet waar je het overschatte van hun vandaan haalt

15 juli 2018 om 00:03

De Bruyne was een aantal keer niet helemaal geconcentreerd, maar speelde overall een goede wedstrijd. Lukaku viel wel echt door de mand.

14 juli 2018 om 17:55

Modric of Mbappe wordt man van t toornooi afhankelijk van de finale. Persoonlijk vind ik echter Hazard t beste van allemaal. Wat een zieke speler.

14 juli 2018 om 17:58

Kante vergeten? Die speelt ook een heel sterk WK. Maar zulke spelers winnen vaak geen individueele prijzen helaas.

14 juli 2018 om 17:59

Dat is algemeen bekend, niemand neemt hem serieus. Gaf doodleuk aan dat Zwitserland het WK ging winnen na de 1-1 tegen Brazilië :P

14 juli 2018 om 18:01

Waarschijnlijk zal het Mbappe worden, maar buiten 2 geweldige wedstrijden vond ik hem prima, maar meer niet. Imo verdienen Modric, Hazard en misschien zelfs Kanté (hij zal het waarschijnlijk niet winnen, maar ik vond hem echt geweldig) het eerder. Vooral Hazard is een speler die een 10/10 wedstrijd kan hebben zonder te scoren of een assist te geven wat hij ook liet zien in het wk.

14 juli 2018 om 18:03

^ een 10/10 als een aanvaller bedoel ik dan. Een middenvelder zoals Modric en Kante kunnen dat natuurlijk ook.

14 juli 2018 om 18:04

Vergeet Griezman niet.

Modric vind ik helemaal niet zo bijzonder spelen.

14 juli 2018 om 18:08

Griezmann vond ik niet een geweldig WK hebben eerlijk gezegd. Ik geef hem eerder een 7,5/10.

14 juli 2018 om 18:22

Griezmann werkt hard maar speelde gewoon vrij matig. Kante Mbappe Hazard en misschien nog Modric zijn de spelers die er voor mij echt bovenuit staken. Kiezen is moeilijk. Wellicht wordt het een Fransman want zij zullen normaal winnen. Wint Kroatie, wordt het Modric.

14 juli 2018 om 18:37

Hazard was vandaag wel teveel met zich zelf bezig, mag wel iets sneller en meer overspelen.

14 juli 2018 om 18:51

Modric speelt eigenlijk best een matig toernooi en is vaak onzichtbaar, hij wint het alleen als hij de winnende scoort tegen Frankrijk.

14 juli 2018 om 19:17

Ik vond Griezmann juist niet zo bijzonder spelen. Modric heeft een ijzersterke WK gespeeld. Paardenlongen die man. Als hij het WK wint met Kroatie zie ik hem ook als kanshebber voor Ballon wat zoiezo niet gaat gebeuren jammer genoeg.

14 juli 2018 om 19:30

Mwa speelt wel sterk maar is niet opvallend genoeg.
Zulke spelers hebben wel eens een prijs gewonnen in het verleden zoals Oliver Kahn goud in 2002 en Hong Myung Bo brons in 2002 en volgens mij toen ook Yoo Sang Chul zilver in 2002 de stofzuiger/spelmaker van Korea toen.
Fabio Cannavaro in 2006 was ook een verdediger die als beste speler werd benoemd van het WK.

14 juli 2018 om 22:37

Gefeliciteerd. Ik heb genoten van de Belgen. Dat komt metname omdat ik een gigantische fan ben van KDB. Ik vond het alleen jammer dat ik Dembele niet veel in actie heb gezien. Zou hem altijd boven Witsel zetten.

15 juli 2018 om 00:06

Dembélé speelde niet zo goed in de minuten die hij kreeg. Normaal gesproken is hij idd beter dan Witsel maar dit WK stond Witsel terecht in de basis.

Eigenlijk heeft Dembélé 2 halve finales verprutst dit seizoen: dit WK en de FA Cup.

Gefeliciteerd met de 3e plek op het WK, Belgische bezoekers van Voetbalzone

14 juli 2018 om 17:54

Dankjewel man! Sympathiek

14 juli 2018 om 21:14

Haha ik zei het je toch paar dagen geleden. België te machtig voor Engeland😉

Beste resultaat ooit op een WK, en Hazard met de bekroning van zijn toernooi, beste Belg van het toernooi, met afstand! Nu zijn welverdiende rust pakken, in zijn trainingspakje naar Madrid afreizen, dat contract bij ome Perez tekenen, de bal daar wat hooghouden op een klein podium voor een halfvol stadion, en dan definitief uitgroeien tot de allerbeste Belgische voetballer ooit.

14 juli 2018 om 17:58

Vond De Bruyne anders ook erg sterk spelen, persoonlijk vond ik hem beter dan Hazard. Al met al was Belgie leuk om naar te kijken en is de 3e plaats meer dan verdiend. Gefeliciteerd!

14 juli 2018 om 18:01

De bruyne speelde alleen de eerste helft tegen brazilie een goede pot. In de andere wedstrijd was die matig. Hij kan zoveel beter. Maar helaas liet hij dat niet zien.

14 juli 2018 om 18:39

De Bruyne presteert al een hele tijd onder zijn kunnen bij de Rode Duivels. Sinds het WK in Brazilië speelt KDB echt ondermaats voor de RD. Het is Hazard die de fakkel heeft overgenomen.

Ik vind KDB veel te veel balverlies lijden. Simpele passes speelt hij gewoon in bij de tegenstander. Zo nu en dan laat hij zijn klasse zien door schitterende steekpasses maar het komt er veel te weinig uit.

14 juli 2018 om 19:23

Dan heb ik misschien net de verkeerde wedstrijden meegepikt van Belgie

15 juli 2018 om 00:10

Hij speelde ook wat te laag op het veld tijdens de groepsfase. Bij City heeft hij Fernandinho achter zich en Silva naast zich, dat is al op het randje maar een tweemansmiddenveld met De Bruyne en Witsel ging te ver tegen goede tegenstanders.

14 juli 2018 om 17:59

Ja dat gaat toch gewoon gebeuren of niet? Kan me zo moeilijk voorstellen dat Real hem niet haalt.

14 juli 2018 om 17:59

Als Real Madrid Hazard daadwerkelijk wilt binnen halen, moet ze minimaal 200+ miljoen bieden.

14 juli 2018 om 18:00

Hij is echt een geboren galactico. Wat een wereld-WK heeft hij gespeeld.

14 juli 2018 om 18:03

Hou m’n hart vast. Hazard zei voor het WK dat het zou afhangen van wie de coach zou zijn en of er kwaliteit spelers bij zouden komen. Weet zeker dat Sarri een coach is met een speltype waar hazard blij van wordt en ook Jorginho is een goede aanwinst. Denk dat als Chelsea hem wil behouden er nog minstens één topper bij moet komen.

Wel grappig na afloop Stones en Hazard, het leek alsof hij vroeg ‘you stay?’ En dat hazard knikte daarop. Maar kan ook gewoon zijn geweest ‘you okay?’ Maar goed, wishful thinking

14 juli 2018 om 18:07

Als Hazard nog een transfer wil maken, moet het nu gebeuren. Uitstekend WK achter de rug en op de top van zijn kunnen. Nu is het de moment, denk eerlijk gezegd dat een aanvallende coach hier weinig verandering in kan brengen. Die komt een aantal jaren te laat bij Chelsea vrees ik.

Real zal komen kloppen en dan is hij weg.

14 juli 2018 om 18:27

Hij schijnt wel iemand te zijn die zn familie voorop zet en zn vriendin wil totaal buiten de aandacht blijven (lukt minder bij een club als Madrid) en zn gezin is helemaal gesetteld in Londen. Toen Mourinho bij Chelsea zat waren de geruchten er ook continue en is hij altijd gebleven. Nu zal real wel wat meer gaan trekken ivm vertrek van Ronaldo, maar ik schat de kans alsnog maar 50/50

14 juli 2018 om 18:33

De 5de plaats en het bijhorend EL ticket heeft Chelsea de das om gedaan vrees ik. Waren ze nog 4de geworden, dan misschien, maar nu zal hij wel vertrekken naar Real/Barca, denk ik. Goed WK gehad, op zijn hoogtepunt, Chelsea dat in de EL uitkomt, aantal jaren bij Chelsea gespeeld... Barca zou ik zeker niet uitsluiten. Iedereen heeft het over Real maar nu Griezmann bijgetekend heeft, zal Barca wel eens verlekkerd eichting Hazard kijken.

14 juli 2018 om 18:56

Ik zie eigenlijk echt niet in waarom Barca nog een topaanvaller nodig heeft met Messi, Suarez en Dembele voor de basis. Een backup spits en back up vleugelspeler zou wel kunnen maar niet voor de basis.

14 juli 2018 om 19:22

Coutinho op de plek van Iniesta natuurlijk. Voorin heeft Dembele geen vaste basisplek. Hazard-Suarez-Messi-Coutinho kan leuk worden.

14 juli 2018 om 18:06

Hazard gaat niet weg denk ik. Chelsea geeft hem waar hij om heeft gevraagd en dat is een aanvallende manager + goede aankopen. Hazard zal onder Sarri denk ik wel 20+ PL goals kunnen scoren

14 juli 2018 om 18:24

Verklaar me gek maar ik vond Witsel beresterk dit toernooi, quasi even goed als Hazard.

Hopelijk zien we die laatste straks bij Real terug, hij is geboren om ooit bij Real of Barca te spelen en de sterren lijken gunstig te staan!

14 juli 2018 om 18:31

Helemaal niet, ik vond Witsel echt het ankerpunt van dit Belgie, de leider op het middenveld, zelden op een fout te betrappen. Ijzersterk toernooi.

Inderdaad, die jongen is geboren voor dat type club, het allergrootste en aanvallen aanvallen aanvallen, en het gaat gebeuren!

14 juli 2018 om 18:36

Ironisch genoeg zal Chelsea waarschijnlijk aanvallender gaan spelen dan Real komend seizoen, Sarri speelt meer naar voren dan Lopetegui, die meer degelijk op balbezit speelt. Ben benieuwd wat het gaat worden!

14 juli 2018 om 18:43

Klopt. Witsel ging ook met de wedstrijd beter spelen, groeide in het toernooi. Deed ook het meeste verdedigende werk in de eerste fase van het WK toen ze met 2 centrale middenvelders speelden.

14 juli 2018 om 18:38

Vind de Bruyne toch meer aanspraak maken op de beste Belg van dit wk.

Leuk voor de Belgen! Verdiend ook. Maar wat een armoedig elftal is dat Engeland zeg. Gevaarlijk bij standaardsituaties, maar verder zit er zo weinig voetbal en creativiteit in. Rashford heeft dat, maar die wordt om onbegrijpelijke redenen op de bank gehouden, ten faveure van dat blinde paard Sterling.

Engeland toch weer dramatisch aan de bal, weten niets te bedenken of te creëren. Ja, hopen op een vrije trap of corner. Je gaat bijna hopen dat ze er een volgend groot toernooi niet bij zijn. En dan vinden ze dus in het eigen land dat dit gewoon een heel erg goed team is, je krijgt er bijna medelijden mee.

België de verdiende winnaar vandaag, en hoefde er volgens mij niet eens zo diep voor te gaan.

14 juli 2018 om 18:02

De lof voor dit team berust vooral op het feit dat ze een hechte groep lijken en niet zoals vroeger vol vedettes zittten die in het nationale elftal niks voor elkaar weten te krijgen. Dat ze niet van het niveau zijn van de favorieten van dit toernooi is ook voor de Engelsen duidelijk, dus waarom je dan zou moeten hopen dat ze er volgend keer niet bij zijn is mij volstrekt onduidelijk.

14 juli 2018 om 18:04

Engeland is met deze tactiek niet in staat om zijn wil op te leggen aan de tegenstander, zagen we al in de oefenwedstrijden.

Ik kan nu een heel zuur verhaal over de Belgen gaan typen maar een derde plek is voor hen natuurlijk meer dan prima. Daarnaast zeker een stuk of 4 uitzonderlijke goals gemaakt. (mertens, Hazard, countergoal Chadli en het schot van De Bruyne) Dat telt ook mee want die beelden worden later nog vaak getoond.

Vandaag Engeland eigenlijk kansloos gelaten. De snelle goal was in het voordeel van het Belgische spel, maar die dwing je zelf af. Daarna over de hele wedstrijd veel dreigender geweest dan de Engelsen. Alleen die kans van Dier was groot, maar heel goed verdedigd door Alderweireld.

Wel nog even een kritische noot over Kane en Lukaku: Als je alleen tegen Panama en Tunesië kunt scoren ben je wat mij betreft geen waardige WK-topscorer. Die kansen van Lukaku waren zonder overdrijven gigantisch, hij hoefde ze alleen maar aan te raken en die bal hangt. Beide spitsen hebben met 6 en 4 goals teveel gekregen.

14 juli 2018 om 18:09

Ik geef je eigenlijk over de hele lijn gelijk. Maar in België mag je dus geen kritiek meer uiten omdat Lukaku 4 goals heeft gemaakt. Wat was dat vandaag weer? Die steekbal. Wat doet hij daar weeral? Ik blijf het technisch zo een matige voetballer vinden. Kracht ja. Veel kracht.

14 juli 2018 om 18:13

Lukaku had hier simpelweg topschutter kunnen worden en Belgie op 3-0 gezet hebben na 2 magistrale KDB balletjes. Maar nee, zijn vierkante voet speelde jammer genoeg weer op...

14 juli 2018 om 18:28

Maar in België mag je dus geen kritiek meer uiten omdat Lukaku 4 goals heeft gemaakt.

Amen. Hier krijg ik steevast het verwijt een zure Club Brugge fan te zijn. Feit blijft toch dat Lukaku het laat afweten in de big games. Tunesie en Panama kan je zelfs van winnen met Depoitre of Dimata in de spits. Lukaku moet er eens staan tegen grote ploegen. In de Premier League ook maar 1 goal tegen de top 6. Maar goed, je ziet wel dat hij als targetman stappen heeft gemaakt bij MU. Tegen Brazilie was hij eens beresterk als aanspeelpunt.

14 juli 2018 om 18:37

Ik ben dat met je eens hoor. Ik vond Kane trouwens ook erg matig, al waren zijn kansen wel iets moeilijker te scoren vandaag. Maar Lukaku heeft het echt laten liggen.

14 juli 2018 om 18:38

Nee hoor, er zijn er heel veel in Belgiã« die kritiek hebben op Lukaku. Heeft zich daar recent nog over uitgelaten over die kritiek. Vindt die kritiek niet onterecht. Vooral zijn 'first touch' is gewoon slecht.

Als je gewoon naar zijn statistieken kijkt is hij de beste Belgische spits ooit en vermoedelijk zzal hij éã©n van de all-time high scorers in de premier league worden. Maar desondanks is hhet iemand die toch vaak frustreert.

14 juli 2018 om 18:45

Zijn kracht is zeer indrukwekkend en zijn schot is prima, met beide benen. Maar verder komt hij wel veel techniek tekort.

14 juli 2018 om 19:27

'Beste Belgische spits ooit'. Je doelt op het Belgische doelpuntenrecord neem ik aan. Overal worden doelpuntenrecords gebroken. Zlatan in Zweden, Lewa bij Polen als ik me niet vergis... Dat is een gevolg van de vele oefeninterlands en interlands tegen Luxemburt, Andorra... die statistieken geven een vertekend beeld en zeggen me weinig. Dat hij eens zijn goaltjes tegen Spanje, Frankrijk, Brazilie, Chelsea, Liverpool... telt. Wanneer het er echt om gaat. Veel vingers zal hij niet nodig hebben.

14 juli 2018 om 18:43

Eerlijk en oprechte reactie. Heb me wel eens gestoord aan je zure reacties over de Belgen, maar je comment in deze topic is gewoon prima. Wat betreft de topscorer, hierin kan ik mij ook vinden. Maar Lukaku heeft zijn werk tegen Brazili♪7 meer dan uitstekend gedaan ondanks dat hij niet scoorde.
Deze 3e plaats is het gevolg van een goed collectief, iets waar het de afgelopen jaren nog aan ontbrak. We hebben goed voetbal laten zien en hebben laten zien dat we ook onder moeilijke omstandigheden voor elkaar bleven knokken. Vooral tegen Japan, in het verleden was dit altijd game over geweest.

14 juli 2018 om 18:49

Het was vooral de angst dat België wereldkampioen zou worden Fabian. Dat zou voor veel Nederlanders onverteerbaar zijn geweest, en ik hoop dat je daar een beetje begrip voor hebt.

Ik vond de wedstrijd tegen Japan een puike partij en een verdiende overwinning. Wel blijf ik erbij dat in de wedstrijd tegen Brazilië echt alles mee zat dat mee kon zitten. Brazilië dat 2 kansen op de 1-0 mist, zelf via een eigen goal op voorsprong komen en na de 2-0 45 minuten totaal onder druk staan inclusief enorme gemiste kansen en een niet gegeven penalty voor Brazilië. Dan kun je echt niet zeggen dat het heel verdiend is.

Maar de eindscore van 15 (+1 own goal) goals is gewoon uitstekend. Dat hebben in de geschiedenis van het WK niet veel ploegen gepresteerd. En het maakt niet uit hoe je ze maakt, als je ze maar maakt.

14 juli 2018 om 18:59

waarom begrip opbrengen ?
Dat is sport en dat kan vaak zo hard zijn.
Nederland heeft geen enkele reden om België dit niet te gunnen.
Qua historie zit Nederland duidelijk voorop.
Maar dit is het heden en so be it.
Jullie komen ook terug hoor.
Maar momenteel is België absolute wereldtop en Nederland subtop zo zie ik het

14 juli 2018 om 19:07

Zo zie ik het ook maar Nederland heeft in het verleden wel heel veel pech gehad dat ze niet één keer die wereldcup hebben gepakt. België dat dan (zeker na zo'n mazzelpot tegen Brazilië) in één lucky serie die titel pakt dat had gewoon heel onrechtvaardig gevoeld.

Dat jullie momenteel beter zijn dan ons weten we inmiddels wel.

14 juli 2018 om 19:43

België heeft mazzel gehad ja maar je moet je kansen ook afmaken en dat deden ze.
Dat is een kwaliteit en dat hebbe ze nu eenmaal.
België heeft die match ander systeem gespeeld en misschien wat te veel respect getoond.
Moesten er spelen met open vizier dan was dit een spektakel match geworden qua doelpunten
Dit België is samen met Frankrijk de te kloppen ploeg op EK 2020

14 juli 2018 om 19:13

Ben het opzich eens met je tekst op de laatste alinea na.
Penalty's , intikkers etc etc moet niet uitmaken. Je scoort het meest dus verdient het.
Zeker op dit WK is weer gebleken dat de spelers van wereldklasse allemaal moeite hebben met penaltys. Een titel als WK topscorer verdien je op basis van statistieken.

What goes around, comes around. België terecht 3e, mooi elftal!

Gefeliciteerd Belgen. Wat waren die Engelse slecht zeg

Gefeliciteerd Belgen onder ons, dik verdiend en een mooie prestatie. Hopelijk tot over 2 jaar in Amsterdam (?).

Mooie wedstrijd en goede terechte overwinning. Het is dat Lukaku niet veel kan, anders was het nog veel ruimer geworden. Maar nu speelt België vanuit de omschakeling in de 2e helft, dan is het goed. Echter wanneer Frankrijk dat doet...

België heeft een puike prestatie geleverd. Wie had dit van te voren durven dromen en dat bij lage met goed spel. Komende jaren is België wel een tegenstander om rekening mee te houden in Europa.

Januzai.. Die naam blijft me altijd bij.. Haha.. Maar ik gun het hem natuurlijk.. Hazard speelde precies voor een transfer naar Barca of eerder Madrid zo te zien ) ondanks de grote teleurstelling, mooie prestatie van onze duivels..

Matige wedstrijd gezien, Belgiã£â« op de counter en Engeland aanvallend weer zwak.

Hopelijk morgen velen malen beter! :D

Gefeliciteerd voor diegene die nu een gratis tv hebben, gezien de 16de goal van Belgiã£â«! Lekker hoor

14 juli 2018 om 18:08

Heb jij vandaag kunnen genieten van België? Ik wel.

Heb je kunnen genieten van Frankrijk in de halve finale? Ik niet.

14 juli 2018 om 18:11

Frankrijk dat met 11 man voor de 16 meter ligt versus een Belgie dat countert met drie man over de middenlijn. Lijkt me toch een wezenlijk verschil.

Objectief zijn lijkt moelijk voor vele zure appels hier

14 juli 2018 om 19:09

Onzin Frankrijk counterde ook goed dit bedoel ik dat de Belgen hypocriet zijn zelfs ook loeren op de counter dan moet je niet op de Fransen afgeven. Frankrijk had grote kansen...

Ik vind dat Engeland met een camping team speelt. Door hen is de halve finale WK niet beter dan regio voetbal.

Nou, dacht dat ik Engeland wil in de finale had willen zien maar valt vies tegen, matig elftal met 2/3 leuke wedstrijden dit WK. Vond het achteraf een matig WK, jammer maarja..

Hazard super goed !
Je bent de beste speler op dit wk.
ga naar Real daar hoor je thuis, het allerhoogste.
Na Messi Ronaldo sta jij

14 juli 2018 om 18:11

Precies. Na Ronaldo en Messi gewoon de beste

Toch vrij zuur dat Januzaj scoorde tegen Engeland. Ik denk dat de Belgen zomaar de finale hadden bereikt. Allemaal leuk en aardig dat je alle duels wil winnen, maar nu was het eigenlijk echt heel dom gedaan.

Hazard na de wedstrijd: Ik verlies liever met dit Engeland dan dat ik win met dit België.

Had Meubiee niet geschorst geweest dan hadden ze de finale mogelijk wel gehaald. Los van dit doelpunt is hij een goede en belangrijke schakel in het team.
Knap dat ze zich voor de troostfinale konden opladen en gefeliciteerd.

Congratz met de 3e plaats Belgen. Terecht gewonnen vind ik. Vond Engeland sowieso niet echt bijzonder dit WK. Hebben een makkelijkere route gehad en verliezen toch 2x van de Belgen. Netjes gedaan. Moet zeggen dat die Belgen wel heerlijke counters hebben pff. Het is dat die Lukaku een first touch van een vrachtwagen heeft.. Kevin de Bruyne kreeg veel kritiek, maar strooide toch weer met lekkere steekballen. Hazard, Mbappé en Modric zijn voor mij de beste drie van dit toernooi. De laatste twee spelen morgen de finale dus zou ik de prijs aan een van hen geven. Aan de Engelse kant vond ik Fabian Delph nog wel een goede indruk maken, maar voor de rest wel matig. Courtois keept trouwens ook wel een lekker toernooi vind ik. Al met al de Belgen kunnen trots zijn op deze mooie prestatie. Ik heb genoten!

Trippier en Meunier hebben beide een geweldig WK gespeeld en verdienen wel een plek in het elftal van het WK.

14 juli 2018 om 18:11

Beide wingback ook. Interessant.

14 juli 2018 om 18:19

Ja misschien dat ze daarom helaas niet beiden er in komen. Terwijl ik niet zou weten welke linksback een goed toernooi heeft gehad.

14 juli 2018 om 18:27

Zou het ook niet weten. Iemand uit de Franse ploeg by default zeker.

14 juli 2018 om 20:05

Vond Coutinho de beste bij Brazilië, Marcelo zou wel als beste linksback verkozen kunnen worden maar dan zou ik eerder gaan voor Laxalt.

Superknap gepresteerd gewoon. Voor het wk zei ik kwartfinale als eindhalte. Maar ze hebben het gewoon zeer knap gedaan uiteindelijk. Goed voetbal gezien bij momenten. Verdiende 3e plaats.

Alle Belgen gefeliciteerd! Derde plek is gewoon uitstekend. Een tweede plek was haalbaar als jullie aan de andere kant van het schema hadden gezeten, maar het siert de spelers dat ze niet expres van Engeland verloren in de derde groepswedstrijd. Verwacht dat Frankrijk het toernooi wint, steken er in mijn ogen ook bovenuit.

België verdiende zonder twijfel eigenlijk de tweede plaats, de Fransen zijn iets meer uitgekookt. Ze brachten wel het leukste voetbal van allemaal.

In principe een mooi toernooi voor België geweest en ze hadden dan wel een makkelijke poule waarvan je op voorhand wel wist dat België door zou gaan en tegen Japan kropen ze dan door het oog van de naald, terwijl ze tegen Brazilië ook wel een beetje het nodige geluk hadden.

Maar dan nog was het gewoon een mooi toernooi voor België. Vond Hazard dit toernooi erg sterk spelen bij België en meerdere malen dit toernooi kunnen genieten van de klasse van Hazard.

Waarom konden België en Engeland niet in hun normale tenues aantreden ? België met rood shirt en de Engelsen in hun witte shirt ?

15 juli 2018 om 00:14

Deze shirts vind ik veel mooier eigenlijk, jij niet?

In de groepsfase speelde het thuisteam op papier ook regelmatig in hun uitshirt, denk dat het om sponsorcontracten gaat.

We waren een beetje Nederland dit tornooi. We speelden het beste voetbal, scoorden met voorsprong de meeste goals maar kwamen net te kort om het tornooi te winnen.

Maar al bij al toch geen slecht tornooi van ons. Beste prestatie (3e) ooit. Engeland twee keer geklopt, Braziliã« verslaan en de wedstrijd tegen Frankrijk was altijd een 50/50 waarbij de eerste die een goal scoorde via stilstaande fase de wedstrijd wint. Daar moet je een beetje geluk mee hebben. We hebben ons geluk misschien al opgebruikt in de wedstrijden tegen Japan en Braziliã«.

Er kan er maar 1 kampioen worden natuurlijk dusja... het zou wel straf zijn dat we de eerste keer dat we een tornooi zouden kunnen winnen die onmiddellijk al winnen. En ondanks de gouden generatie zijn er nog steeds een aantal landen met een beter team dus al bij al derde is een zeer mooie prestatie.

In ieder geval veel plezier beleeft tijdens het bekijken van de wedstrijden op groot scherm. Veel ambiance, biertje erbij, aantal wedstrijden gewonnen, mooi voetbal... al bij al zeer tevreden.

14 juli 2018 om 19:14

Jullie hebben dit tournooi weggegeven door 1 slecht verdedigde hoekschop. Anders had ik het nog wel willen zien, nu kon Frankrijk voor het doel gaan liggen om te doen waar ze goed in zijn. Los van die ene wedstrijd was het natuurlijk een goed WK inderdaad. Leuk voetbal maar net geen droomreslutaat. Erg zonde maar gelukkig heeft een groot deel van deze generatie nog een kans om het WK te winnen. Met iets meer ervaring en iets meer geluk kan het dan zomaar wel raak zijn.

14 juli 2018 om 19:28

Goh ja, als je een goal tegen krijgt op hoekschop kun je altijd zeggen dat die slecht verdedigd is natuurlijk. Vond het ook niet zo'n grote fout. Fellaini zat erbij maar die Umtiti kwam in de laatste fractie net voor hem. Als dat een fout is, is elke goal die je tegenkrijgt op hoekschop een fout natuurlijk.

En eerlijk gezegd denk ik dat we die match toch gingen verloren hebben. Tactisch zat het niet goed. We misten Meunier ook. We moesten Frankrijk gewoon de bal gegeven hebben en op de counter geloerd hebben zoals tegen Brazilie. Nu zijn we echt in hun tactiek meegestapt. En te veel spelers waren ondermaats. De Bruyne en Hazard waren slecht, Lukaku bijna niet gezien, etc... en veel te veel slechte passes ook.

Je voelde gewoon aan alles dat we die match niet gingen winnen.

14 juli 2018 om 19:44

Mooi geschreven en België kan trots zijn op hun nationale ploeg.

Gefeliciteerd België! Jullie mogen hartstikke trots zijn met deze mooie prestatie. Geniet van dit mooie succes!

Prachtig wk, de wedstrijden van belgie zijn altijd heel leuk geweest. Martinez heeft het uiteindelijk erg goed gedaan, maar toch vraag ik me af wat een betere coach hier mee had gedaan. Belgie had het WK kunnen winnen, maar je verliest hem net van Frankrijk en dat is neit beschamend, net zoiets als NL tegen Brazilie in 98. Pracht prestatie, gefeliciteerd buuren!

De finalsten zijn sterker dan Belgie. Maar ik denk dat Belgen toch trots kunnen zijn.. Ze hebben het toch knap gedaan door 3e te worden.. wat dat betreft heeft de beste lichting ooit het toch waar gemaakt.. Oke individueel hebben enkele(kdb/luka) wel een offday afgewisseld met een meesterlijke performance, maar wel gewoon Brazilie geklopt. Hoe mooi is dat.

Het probleem van de Engelsen zijn voetballend oplossen en slimheid, ze kunnen niet simpel voetballen. Voor niets zie je veel buitenlandse spelers in de Engelse competitie.

14 juli 2018 om 21:40

De Spanjaarden hebben eigenlijk geen spits die mee kan voetballen en nog hebben ze niet veel spelers die kunnen scoren.

De Spanjaarden, buiten spits, kunnen wel scoren maar hebben niet in zich om elke keer weer te scoren...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren