Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FIFA buitengewoon lyrisch over ‘beste WK ooit’: ‘VAR schoont het voetbal op’

Laatste update:

Het WK in Rusland zit er bijna op. Na de troostfinale tussen België en Engeland op zaterdag en de grote finale tussen Frankrijk en Kroatië op zondag is het toernooi ten einde. Gianni Infantino, president van de FIFA, is lyrisch over de organisatie van het WK en spreekt over het beste mondiale eindtoernooi ooit.

“Een paar jaar geleden zei ik dat dit het beste WK ooit zou worden. Vandaag kan ik dat zeggen met stellige overtuiging. Het is het beste WK ooit”, zegt Infantino op een persconferentie in Moskou, geciteerd door Goal. “98 procent van alle stadions was bezet, meer dan één miljoen fans vanuit het buitenland zijn gekomen en meer dan drie miljard tv-kijkers.”

“Via de kanalen van de FIFA is content wel 11 miljard keer bekeken”, vervolgt Infantino de lofrede. De sportbestuurder wijst ook naar het succes van de VAR, de afwezigheid van dopinggevallen, de weinige rode kaarten, de uitstekende infrastructuur in Rusland en de vele doelpunten die gevallen zijn. “We hebben maar één wedstrijd die in 0-0 eindigde (duel tussen Denemarken en Frankrijk, red.).”

Met name dankzij de VAR is er progressie geboekt, aldus Infantino. “VAR schoont het voetbal op en helpt scheidsrechters de juiste beslissingen te nemen. Van alle checks die zijn uitgevoerd, was 95 procent al goed. En met de VAR is dat aantal gestegen naar 99,32 procent. Het buitenspeldoelpunt is verleden tijd in het voetbal. Althans, met de VAR. Hoe vaak is er wel niet geschreven dat een speler buitenspel stond? Het is over nu.”

Ben jij het eens met Gianni Infantino?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het beste WK vindt over vier jaar plaats. En vervolgens over vier jaar daarna, etc....

13 juli 2018 om 15:30

Over 4 jaat wordt het echt een heel raar WK denk ik. Het vindt midden in het seizoen plaats en in totaal gaat het toernooi 4 weken duren ipv 5. Daarnaast zal het mij verbazen hoeveel supporters naar qatar toe gaan. Overigens is het wel handig dat alle stadions naast elkaar staan, waardoor reistijden erg klein zijn.

13 juli 2018 om 18:03

Nouja ik verwacht dezelfde aantallen als dit wk. Tegenwoordig ga je ook niet zomaar naar Rusland

13 juli 2018 om 18:17

Over 4 jaar midden in het seizoen. Dat kan inderdaad wel eens voor het mooiste WK in tijden gaan zorgen, omdat de toppers dan niet uitgeblust zijn.

13 juli 2018 om 18:21

@thejurgenklopp, hoezo niet dan? Het barst er van de cultuur.

13 juli 2018 om 16:36

Ja, die Infantino is net zo'n clown als zijn voorganger. En net zo corrupt. Maar ook corrupte clowns doen weleens wat goeds, zie de invoering van het VAR systeem.

Statistisch gezien kan ik hem geen ongelijk geven maar voetballend was dit WK armoedig. Alle grote landen stelden voetballend teleur. 4 jaar geleden had je Nederland, Colombia, Duitsland, Mexico , Uruguay en Argentinie die echt mooi voetbal lieten zijn. Dit WK wil ik niet eens beginnen....

13 juli 2018 om 15:36

Je kunt hem prima ongelijk geven. Een WK is, in mijn ogen, namelijk niet het 'beste' WK als er een groter aantal mensen naar heeft gekeken.

Ze moeten het hele systeem bij dit soort eindtournooien eens aanpassen als je echt een goed WK wilt.
Als Kroatië, met alle respect, in de finale eindigt is het gewoon geen goed WK omdat Kroatië de finale simpelweg niet had gehaald als ze aan de linkerkant van het schema terecht waren gekomen.

Maak a.u.b. een pot voor de #1 en #2 en ga loten, net als in de Cl.
Dit maakt het veel spannender + je komt geen wedstrijden meer tegen dat een land niet 'wilt' of 'hoeft' te winnen.

13 juli 2018 om 15:39

Hiermee sluit je alleen maar de verrassingen uit. Zo krijg je net als in de cl elke keer dezelfde 4 tot 8 landen die de halve finale bereiken. In dat opzicht vind ik het wel verfrissend dat Kroatië in de finale staat. Ik ben het wel met je eens dat het geen goed WK is geweest, omdat er bijna geen enkel topland echt goed heeft gepresteerd. Ze leken allemaal wel redelijk uitgeblust te zijn na een zwaar seizoen.

13 juli 2018 om 15:58

Tja dat kan wel waar zijn maar een land dat wereldkampioen wordt doordat het schema heeft gefaald is leuk zeker.
Bij een WK wil je toch dat het beste land wint en niet een minder land door een makkelijk schema?

Wat je nu krijgt is dat de #1 in de poule #2 wil worden en andersom omdat het schema voor het hele WK toch al vast staat.

Ik begrijp inderdaad dat de kans op een verassing groter is in het huidige schema maar dan moeten ze daar maar een fun tournooi oprichten i.p.v. het Wereld kampioenschap :'

13 juli 2018 om 16:01

Hoezo kan een land met spelers die in de basis staan en beslissend zijn bij de grote Europese topclubs niet in de finale eindigen? Het is niet de schuld van Kroatie dat de grote landen, ondanks het schema, uit het toernooi liggen.

13 juli 2018 om 16:21

@nolimit
''ze moeten het hele systeem bij dit soort eindtournooien eens aanpassen als je echt een goed WK wilt.
Als Kroatië, met alle respect, in de finale eindigt is het gewoon geen goed WK omdat Kroatië de finale simpelweg niet had gehaald als ze aan de linkerkant van het schema terecht waren gekomen.''

Dit ben ik niet met je eens, het speelschema was aan die kant alleen zo 'simpel' omdat de toplanden niet presteren. Ik bedoel maar, aan die kant had je Spanje, en normaliter zou ook Duitsland aan die kant hebben gezeten. Als die vervolgens niet presteren kan je daar Kroatie toch niet de schuld van geven?

13 juli 2018 om 16:29

En waarom is Kroatië dan niet het beste land? Ze hebben de Russen verslagen die Spanje niet wist te verslaan. Ze pakte de volle punten in de groepsfase en eindigde boven Argentinië en daarna verslaan ze Engeland. Ik snap jou logica niet helemaal. Waar baseer jij dan op welk land tot de beste behoren?

13 juli 2018 om 16:29

@bruijnie

Ik geef Kroatië zelf toch niet op de schuld? Ik heb kritiek op het schema en niet op een land. Kroatië was slechts een voorbeeld en had ook zomaar een ander 'minder' land kunnen zijn.

Ik probeer alleen aan te geven dat Kroatië de finale niet had gehaald als het dezelfde route als België moest bewandelen.

Het feit dat je de laatste wedstrijd in een poule bezig bent met of je 1e of 2e moet worden terwijl elk land eigenlijk altijd 1e moet willen worden vind ik al pijnlijk.

Als je met een loting gaat werken zal elk land altijd 1e in de poule proberen te worden.

Maargoed, het is niet erg dat je er anders over denkt :'

13 juli 2018 om 16:29

Het schema heeft absoluut niet gefaald. Dit is gewoon een heel eerlijk systeem.

Wie er gefaald hebben zijn als eerste Nederland en Italië die als grote namen ontbraken omdat ze zich niet eens wisten te kwalificeren. Als tweede titelfavorieten Spanje en Duitsland die als ze hun huiswerk gedaan zouden hebben in de rechterkant van het schema terecht waren gekomen (als ik me niet vergis).

Dat heeft helemaal niks met het schema te maken. Dat heeft met het falen van grote voetballanden te maken.

13 juli 2018 om 16:35

Hoe kan een systeem eerlijk zijn als voor het WK alle routes al zijn bepaald?
En dat landen zelf mogen beslissen of ze 1e of 2e worden omdat ze dan een makkelijker schema krijgen?

Het heeft heel veel met het schema te maken. Je blijft namelijk simpelweg een schema houden met een linker en rechterkant waarbij bijna altijd één van de twee kanten zwaarder is. Waarom zou je dat willen?

Waarom zijn er uberhaupt 2 kanten van een schema?
De nummer 2 moet tegen de nummer 1 van een andere poule, waarom ligt dit vóór het WK al vast en wordt dit niet na de poulefase bepaald?

Dat grote voetballanden hebben gefaald dat snap ik ook wel, maar daar gaat mn stukje over het schema niet over.

13 juli 2018 om 16:38

@nolimit

Dat is leuk een aardig maar wanneer Kroatie in de poule met Argentinie gewoon 1e wordt dan heb je het "recht" om in dat gedeelte van het schema te komen. Duitsland heeft ook gewoon gefaald op het WK anders had bijvoorbeeld Duitsland ook wel aan die kant kunnen komen. Of Spanje wanneer ze van Rusland hadden gewonnen.

En waarom met alle respect Kroatie? Je doet net alsof ze een middelmatig land zijn en het armoedig is dat ze de finale gehaald hebben. Als ze aan de andere kant hadden gezeten hadden ze de finale ook wel kunnen halen. Dat zullen we simpelweg nooit meer weten.

Een pot maken maakt het inderdaad spannender maar dan krijg je meer plichtmatige wedstrijden als een ploeg toch al zeker is dat ze door zijn. Ook zullen er meer "akkoordjes" komen wanneer beide ploegen aan een punt genoeg hebben bijvoorbeeld. Als je ten koste van alles eerste moet worden dan heb je tot de laatste wedstrijd nog om ergens voor te spelen.

Je vraagt je af waarom het schema al van te voren vastligt? Wat dacht je van alleen al de logistieke redenen. Het is niet mogelijk om het uit te voeren na de poulefase aangezien je moet wachten tot alle teams door zijn. De ploegen die de volgende dag moeten spelen waar gaan ze dat doen? Dan moeten ze last minute verhuizen en onderkomen regelen dus het is ook helemaal niet praktisch. Lekker 6 uur vliegen na de loting om dan de volgende dag een belangrijke wedstrijd te spelen. Nee natuurlijk niet, dan wil je er toch al liever op zijn minst een paar dagen zijn.

13 juli 2018 om 16:39

Hoezo is Kroatie een teken van een slecht WK? 2 jaar geleden behoorden zij ook tot de smaakmakers van het EK (en imo verdienden zij het EK te winnen). Die staan meer dan terecht in de finale en waren net als Belgie bv een outsider (in dat opzicht valt het WK wel mee, 1 topfavoriet en 3 outsiders bij de laatste 4)

Je kan ook gewoon zeggen dat het WK van hoger niveau was omdat de zogenaamd grotere landen zich verslikten tegen te laag ingeschatte tegenstanders. Het is maar hoe je het wil zien.

13 juli 2018 om 16:49

"een pot maken maakt het inderdaad spannender maar dan krijg je meer plichtmatige wedstrijden als een ploeg toch al zeker is dat ze door zijn. Ook zullen er meer "akkoordjes" komen wanneer beide ploegen aan een punt genoeg hebben bijvoorbeeld."

Dat gebeurt in de CL toch ook niet? Waarom zou je het op een akkoordje gooien in een knock-out ronde?
Als je na de poule gaat loten is er tijdens de poulefase geen enkel land die zijn of haar hoofd laat hangen omdat ze persé 1e willen worden. Dan kom je het gevalletje Belgie Engeland in ieder geval al niet meer tegen.

Verder kan elk land elk land loten. Hoe spannend wil je het hebben?
Waarom zou een land op voorhand al een 'simpel' schema kunnen hebben?
Nogmaals, Kroatië was slechts een voorbeeld maar in het huidige systeem is het ook mogelijk dat een land na de poulefase gewoon vrije doortoch krijgt naar de finale.
Dat had Spanje zou je zeggen als ze niet zo dramatisch waren.

13 juli 2018 om 16:52

@Nolimit

Ik moet zeggen dat ik in dat linker rijtje van jou niet echt veel hoogstaander voetbal heb gezien als aan de rechter zijde. Kroatië heeft gewoon laten zien te beschikken over een mentaliteit waar je u tegen zegt. Daar komt bij dat ze alsnog tegen de sterkste tegenstander moeten uit het andere schema. Het is niet dat ze al kampioen zijn!

13 juli 2018 om 16:56

Is qua rustdagen en reizen nagenoeg onmogelijk. Speelt straks een land met maar 1 rustdag tegen een land met 5 rustdagen..

13 juli 2018 om 17:00

Ik merk in ieder geval dat ik m'n betoog, over het schema, helemaal verkeerd ben begonnen
Kroatië was misschien een slecht voorbeeld, of misschien had ik helemaal geen voorbeeld van een land moeten geven, want daar is waar iedereen nu steeds op terug komt.

Ik heb kritiek op het huidige schema en zeker niet op Kroatië. Sterker nog, van mij mogen ze winnen en die kans hebben ze ook.

Ik probeer in ieder geval aan te geven dat het schema, zoals deze op dit moment wordt gebruikt, naar mijn mening niet zorgt voor het 'beste' WK.

Als we nu na de poulefase eens gaan loten voor de volgende ronde i.p.v. dat de volgende ronde al vast staat terwijl de poulefase moet worden gestart wordt sowieso de poulefase al een stuk leuker (geen landen die liever 2e willen worden).
Verder is er dan geen enkel land die voretijd al een heel simpel, of juist een heel zwaar schema, voor de boeg heeft en blijft het elke ronde juist spannender wie wie loot.

13 juli 2018 om 17:21

Het begint al bij groepen van 4. Maak je groepen van 3 waarvan er maar 1 doorgaat naar de volgende ronde, krijg je nooit geen wedstrijden zoals Engeland-Belgie. Vervolgens heb je alleen maar teams die eerste zijn geworden, waardoor je een "blinde" loting kunt doen. Nu zou het oneerlijk zijn wanneer je eerste wordt in een bepaalde poule en je moet in de ronde erop tegen een Brazilie, terwijl een nummer 2 bijvoorbeeld tegen Polen uitkomt, die ook tweede zijn geworden in hun poule. Door groepen van 3 te maken, krijg je echter wel meer deelnemers. 3 x 16 = 48, waardoor de poulefase makkelijker wordt dan nu het geval is. Echter kun je dan geen enkele misstap ondergaan. Wat weer niet eerlijk zou zijn omdat de bal rond is en er altijd een wedstrijd verloren kan gaan. (hoe onterecht het ook is) Het enige wat je zou kunnen doen is meteen beginnen met kwartfinales, waardoor je maar 8x3 = 24 teams nodig hebt. Het nadeel daarvan zou weer zijn dat er veel meer "grote" landen niet aanwezig zullen zijn op het toernooi, omdat je te maken hebt met verschillende continenten. Ik ga voor een toernooi zonder poulefase. Willekeurige lotingen, beginnen we met 64 landen. Gas erop!

13 juli 2018 om 17:23

Je hebt helemaal gelijk.
Het schema was gemaakt zodat Rusland (met enig geluk ver kon komen) Vrije loting is lastig qua logistiek maar veel eerlijker.
Ik las dat in Quatar de stadions naast elkaar liggen dan is dat een mooie gelegenheid om vrij te loten.

13 juli 2018 om 17:33

Als het allemaal zo simpel was waarom plaatst Duitsland zich dan niet voor de volgende ronde en waarom wint Spanje dan niet van Rusland.
Kroatie heeft zeer verdiend de finale gehaalf of jij dat nu leuk vind of niet.
Uiteindelijk is het toch nooit goed hoe een WK verloopt.

13 juli 2018 om 17:56

Loten prima plan! Je kan eventueel wel de 1e plek ‘belonen’ bij de loting door tegen alle 2e plekken te loten. Hoe dat uitpakt moet je dan natuurlijk nog maar zien. Maar over t algemeen zijn de groepshoofden wel wat sterker.

14 juli 2018 om 23:21

Kroatië is toch een prima selectie. Snap niet dat men zegt dat het gek is dat zij in de finale staan. Over Engeland in de halve finale hoorde je niet.a d. Dat was pas gek, bedoel, nou niet echt een sterke selectie

14 juli 2018 om 23:23

Eens

13 juli 2018 om 16:24

Hahah Nederland liet ver van mooi voetbal zien dus weet niet hoe je ze in je lijstje durft te zetten maar zal wel iets met een bril en objectiviteit te maken hebben.

13 juli 2018 om 16:41

Nederland mooi voetbal? In welk universum? Eerder hangen en wurgen en met veel geluk door naar de halve finales.

13 juli 2018 om 17:10

Veel geluk niet, het was gewoon telkens de individuele kwaliteit wat de doorslag gaf. Maar inderdaad, voor ons was het mooi voetbal omdat we genoten en veel mooie doelpunten maakte, objectief gezien niet.

13 juli 2018 om 18:14

15 goals gemaakt vorig WK. Dat is meer dan genoeg om over mooi voetbal te kunnen spreken.

13 juli 2018 om 18:24

Maar als Belgie er 14 scoort kunnen ze er niets van?

Ik ben benieuwd naar de automatisch veronderstelde correlatie tussen veel doelpunten en mooi voetbal.

13 juli 2018 om 17:26

Dus omdat grote landen telleur stellen en dus niet goed voetballen is het WK armzalig? Vreemde beredenering.
Dit WK is juist erg leuk geweest om naar te kijken en verassingen maken het toernooi juist spectaculair.
De Organisatie is vanuit ons oogpunt samen met het WK in Korea en Japan in 2002 het beste ooit.

VAR is inderdaad een verademing alleen wordt het slecht toegepast. Is het zo moeilijk om gewoon te luisteren naar je collega in het busje? In plaats daarvan moet hij eerst zelf de beelden zien... Kom op zeg. Dat is net als niet naar je grensrecht luisteren omdat je het zelf niet gezien hebt?

Daarnaast mag het ook wel consequenter gebruikt worden, maar dat is dus in een lijn met het eerste, namelijk luisteren naar je oortje. Nu wordt het soms gebruikt en soms niet.

13 juli 2018 om 15:42

Ze luisteren ook naar de die man in het busje, alleen bij echte belangrijke momenten moet de scheids zelf kijken en beslissen.

13 juli 2018 om 16:09

Ik vind die dubbel-check juist slim bedacht. Neem Cuneyt Cakir als voorbeeld bij de wedstrijd Argentinie-Nigeria. De mensen in het busje gaven aan dat het hands was en een penalty. Cakir loopt naar het hokje en kijkt er goed naar en neemt de juiste beslissing om geen penalty te geven. Ik vind een dubbel-check altijd goed. Net als dat de scheidsrechter op het veld het mis kan hebben, en dat de VAR ingrijpt. Kan de VAR soms ook ernaast zitten blijkbaar.

13 juli 2018 om 16:34

Er is inderdaad het e.e.a. op het VAR systeem aan te merken, maar niet wat jij zegt. De scheidsrechter is verantwoordelijk, dus die moet uiteindelijk de beslissing nemen.

Nou ik vind de VAR maar niks, heel hoop gezeik en nog steeds vind ik dat er teveel fouten worden gemaakt. Simpelweg omdat er nog steeds een belangrijke rol is voor de scheids en zijn mening.

Laat dan alle technologie achterwege en ga gewoon genieten van het voetbal en ga niet zeuren om elke wissewasje.

13 juli 2018 om 15:42

Ja, lekker punten mislopen of een eventuele plaatsing omdat de scheidsrechter een moment mist, top idee.

13 juli 2018 om 15:51

Het is toch prima gegaan al die jaren, nu de scheids momenten terug kan zien blunderen ze toch nog, dus wat is jouw punt?

13 juli 2018 om 15:58

Dat is nu in ieder minder vaak het geval dan vroeger. Daarnaast kan de uitvoering altijd nog aangepast worden. Ik denk dat je onmogelijk kunt zeggen dat de VAR geen vooruitgang is.

13 juli 2018 om 16:00

Heb je de kwart- en halve finales champions league gemist? Volgens mij was dat enig voer voor discussie hoor

13 juli 2018 om 16:26

Kijk naar Duitsland, waar twee ploegen tijdens rust uit de kleedkamer worden gehaald om een penalty te nemen, dat is toch belachelijk.

Discussies zijn goed, dat is niet het probleem. Maar er zijn ook geen duidelijke spelregels en al zijn die er wel er wordt niet consequent opgetreden. De ene vind het wel een handsbal de ander niet, zoals je dit WK al heb kunnen zien. Ik vind dat de extra discussie en controle het moment wegneemt en het spel verpest.

Kleine foutjes of momenten dat de scheids het niet ziet dat hoort erbij, dat maakt het spel zo mooi. Door alle technologie wordt het minder een spel en is het minder genieten. Doellijn technologie vind ik nog wel een prima toevoeging, zeker weten, maar de VAR vind ik te veel onzin.

Ik heb toch echt genoeg lege plekken gezien bij heel wat duels. Het helpt de sfeer ook niet echt als er mensen in de stadions zitten die niet eens voor hun eigen land daar zitten. Het zal wel aan mij liggen, maar ik vond dit het slechtste WK dat ik heb gezien. Ik heb heel weinig attractief voetbal gezien, geen enkele ploeg heeft op mij een onuitwisbare indruk gemaakt en teveel topspelers hebben in mijn optiek teleurgesteld. De keuze voor beste speler van het toernooi zal in mijn optiek tussen Kanté en Modric gaan en ook die twee vond ik niet elk duel op de top van hun kunnen spelen.

13 juli 2018 om 15:56

Ik ben het daar niet mee eens. Het aantal lege plekken is een stuk verminderd in vergelijking met het vorige WK in Brazilie, waar sommige stadions ook nog eens niet op tijd af waren. En het feit dat geen ploeg een onuitwisbare indruk heeft gemaakt biedt mogelijkheden voor verrassingen. Hoe vaak zien we dat nog in bijvoorbeeld de Champions League?

13 juli 2018 om 16:18

Dat het aantal lege plekken verminderd is wil niet zeggen dat ze er niet zijn en als Infantino hier zegt dat het voor 98 procent gevuld is, geloof ik daar helemaal niks van. Dat er door de mindere prestaties van de toplanden mogelijkheden voor verrassingen zijn is een hele andere discussie. Voor mij helpen de zwakke prestaties van de toplanden en topspelers niet aan het amusement van dit WK en dat was het hele punt. Infantino vind dit het beste WK en haalt daar statische feitjes bij, maar ik vind niet dat je de kwaliteit van een WK kunt toetsen aan hoeveel mensen er gekeken hebben en hoeveel mensen er in het stadion hebben gezeten.

13 juli 2018 om 16:43

Ik heb bijna alle wedstrijden gezien en ik denk zeker wel dat het in de buurt van die 98 procent komt. Qua amusement verschillen we dan van mening, want ook de mindere landen hebben spelers waar ik persoonlijk van kan genieten.

13 juli 2018 om 15:59

Wat verwacht je dan na een slopend seizoen en coaches die steeds meer op resultaat spelen. Het voetbal van vroeger is niet meer.

Als je nog voetbal kijkt is het gewoon tijd om jezelf aan te passen, we krijgen geen hoge scores meer en teams beseffen dat energie heel erg belangrijk is dus na een 1-0 gaan ze niet zomaar vol voor de 2-0 maar eerder energie besparen en de wedstrijd op 80 uitspelen. Kroatiã« speelt gewoon keurig voetbal en staat terecht in de finale evenals de Fransen.

Kijk maar naar Japan, die stopten niet met aanvallen en uiteindelijk stonden ze met lege handen.

13 juli 2018 om 16:24

Prima dat ploegen op resultaat spelen en energie willen besparen, maar ik ga hier niet doen alsof het niveau van het WK heel hoog lag. Waarom je het hebt over dat Kroatië en Frankrijk terecht in de finale staat snap ik niet helemaal, want nergens trek ik dat in twijfel.

Ach, dat wordt idd over elk WK gezegd. 2014 vond ik ook buiten de wedstrijden van Oranje vrij leuk en spannend om te zien.

Dit WK heeft enkele goede wedstrijden (spanje - Portugal bijv) gebracht met ook uitslagen die niemand van tevoren zou bedenken. Duitsland eruit, Spanje eruit tegen een op papier zeer matig Rusland.
Maar ook vele wedstrijden, zeker in de groepsfase, die óf een snoozefest waren óf van een zeer laag niveau. Hou wat dat betreft m'n hart vast als straks het aantal deelnemers naar 48 gaat.

Wat betreft de Var, perfect is het nog niet, maar in mij ogen écht een goede toevoeging om het spel zo eerlijk mogelijk te laten verlopen. Ik verwacht dat bij het EK over 2 jaar en de komende CL rondes de kinderziektes er meer uit worden gehaald.

Gewoon een prima en goed georganiseerd WK. Knap hoe de Russen hun hooligan-scene gewoon buitenspel zetten. Dat is de positieve kant van hun systeem. Dat mag ook wel eens gezegd worden vind ik. Opgeruimd staat netjes. Daarnaast de VAR echt een uitstekende toevoeging.

13 juli 2018 om 16:16

Weet jij hoe ze dat hebben gedaan met die hooligans? Vorige toernooien was dat een groot probleem maar nu lijkt dat niet het geval (of er wordt gewoon geen ruchtbaarheid aan gegeven). Scheelt natuurlijk dat de Britten met veel minder zijn gekomen dan ze doorgaans doen..

13 juli 2018 om 16:46

Ze tikken er gewoon op. Zo als het hoort met die gasten. Preventief opsluiten of afranselen. Dat halfweke gedoe bij ons lachen die lui om.

13 juli 2018 om 16:54

Maar dat is toch weinig verrassend? Zelfs in competitiewedstrijden zitten er meer dan genoeg politieagenten in de stadions om de hooligans in toom te houden.

Organisatorisch lijkt het inderdaad super allemaal. Ook met de VAR ben ik erg tevreden (hoewel nog wat kinderziektes maar het gaat de goede kant op). Ik vraag mij wel af hoe het buiten de stadions gaat. Ik mis een beetje sfeerbeelden die je met andere toernooien wel ziet. Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat oranje er niet bij is..

13 juli 2018 om 16:25

Ik ben geweest en qua sfeer was het top. Fan fest was geweldig. En veel pleinen waar verschillende nationaliteiten kwamen om elkaar te ontmoeten.

13 juli 2018 om 19:10

Sfeer was bizar goed. Centrum van iedere stad op z’n kop na elke wedstrijd.

14 juli 2018 om 10:41

Goed om te horen. Ik mis die reportages een beetje deze editie..

Ik vind het een niet al te best wk, maar dat zal hij natuurlijk nooit zeggen. De statistieken spreken ook wel in zijn voordeel. Ik ben het alleen niet eens met zijn rode kaarten argument. Ik vond dat er best wat vaker een kaart getrokken mocht worden dit toernooi. Als de scheids weinig geel geeft (misschien wel opgedragen foor de FIFA), dan krijg je ook niet zo snel een 2e gele kaart.

VAR is top, het WK is ruk.

Uiteraard ben ik compleet bevoorordeeld, want een WK zonder oranje is een beetje als strand zonder zon : treurig en de moeite niet waard.

13 juli 2018 om 17:13

Kwalitatief gewoon een matig WK.

13 juli 2018 om 18:16

Ik snap wat je zegt, maar om nou te zeggen dat wij het toernooi glans hadden gegeven vind ik ook niet terecht. Los daarvan heb ik bijzonder weinig echt leuke wedstrijden gezien..

WK van de armoede.
Wordt hoog tijd de spelregels zodanig te wijzigen dat het veel attractieve wordt. Met 11 man voor de pot gaan liggen is nu een garantie om zelfs Wereldkampioen te worden. Zullen we eens beginnen met tijdstraffen koppelen aan geel en de buitenspellijn verleggen van 50 naar 25 meter?

13 juli 2018 om 20:09

Eens.. er moet wat bedacht worden om het spel meer open te krijgen. Aanvallen moet weer beloond worden.

Ik vind het een aardig WK, maar veel wedstrijden zijn niet speciaal. Hooguit onderhoudend, waarbij moet gezegd worden dat veel poulefasewedstrijden geen reet aan zijn. Maar om hier lyrisch over te zijn? Ja? Is het zo bijzonder leuk dat finales met penalties of verlenging moeten worden beslist? Afgezien van het fantastische resultaat van Oranje was het WK 2010 wel het allerbelabberste WK dat ik heb zien langskomen sinds ik eindrondes op de voet volg. Afbraakvoetbal door vrijwel alle deelnemers, geen spektakel te bekennen. Hoe anders was het vier jaar later in Brazilie, dat naar mijn smaak dan weer het leukste WK was. Op korte voet gevolgd door het WK 1998, wat eveneens smullen was!

Matig voetbal, warrige VAR, idd een groot succes. Stadions zaten vol en waren op tijd af. Op zich vrij normaal.
Denk dat die Italiaanse kleiduif doelt op het commerciële gedeelte.

Alles top geregeld. Aantal hele spannende potten gezien maar helaas ook veel saaie wedstrijden met weinig strijd. Ligt natuurlijk aan het overvolle speelschema van tegenwoordig waarbij spelers na een paar dagen vakantie alweer moeten trainen bij de nationale ploeg.

Rusland als organisator krijgt in ieder geval een welverdiende 10.

VAR is wel echt top. Heeft iedereen ook jaren naar uitgekeken en Fifa enorm getreuzeld maar nu is het er en werkt het prima.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren