Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PEC Zwolle praat met ‘buitenkansje’ Van der Vaart: ‘Ik sluit niets uit’

Laatste update:

Rafael van der Vaart traint sinds het begin van deze maand mee bij PEC Zwolle en vrijdag gaan beide partijen met elkaar om de tafel om te bekijken wat de mogelijkheden zijn, zo vertelt technisch directeur Gerard Nijkamp tegenover FOX Sports. In eerste instantie zou de 109-voudig Oranje-international louter zijn conditie op peil houden bij de ploeg van trainer John van ’t Schip, maar Nijkamp wil niet uitsluiten dat Van der Vaart wordt vastgelegd voor het komende seizoen.

"Vanmiddag gaan we de twee weken evalueren met Rafael en John (van 't Schip, red.). Daarin gaan we zien hoe zijn gevoel is en hoe hij het heeft ervaren. En wat eventueel de toekomst voor Rafael zal brengen bij PEC, of niet”, aldus Nijkamp, die vindt dat Van der Vaart een aanvulling zou zijn op de club. "De persoon Rafael van der Vaart past absoluut bij PEC Zwolle. Het leek alsof hij hier al jaren rondliep binnen de groep. Hij brengt natuurlijk enorm veel ervaring mee. Een soort mentorschap-rol had hij eigenlijk de afgelopen twee weken. Daarom is het mooi dat hij deze week ook bij het trainingskamp aanwezig was.”

Van der Vaart is transfervrij nadat zijn contract bij het Deense Midtjylland afliep. “Ik moet zeggen dat hij fysiek al verder is dan ik had gedacht, dus dat is positief. Maar laten we eerst maar eens met elkaar gaan praten vanmiddag om de volgende stap eventueel wel of niet te gaan zetten", gaat Nijkamp verder. De Eredivisie-club zou de 35-jarige Van der Vaart graag aan de selectie toevoegen “PEC is een club die zich graag wil onderscheiden, ook met dit soort buitenkansjes. Dat moet je goed onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. Ik sluit niets uit.”

“Met zijn ervaring is hij voor iedere club in de Eredivisie een toegevoegde waarde. We moeten het eens goed met elkaar gaan bespreken. Het is aan ons wel besteed dat we de voetbalwereld kunnen verrassen”, besluit Nijkamp over de ex-speler van onder meer Ajax, Real Madrid, Hamburger SV en Tottenham Hotspur.

Verwacht jij dat Rafael van der Vaart komend seizoen bij PEC Zwolle speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij is gewoon over the Hill nu sorry dat ik het zeg. Geldverspilling voor pec. Maar ik laat me graag verassen...

13 juli 2018 om 12:32

Ik vond hem in 2015 al over de Hill, in zijn tweede periode bij Hsv. Bij Betis was het niks en in Denemarken heeft hij geloof ik 15 wedstrijden gespeeld in 2 jaar. Hij is leuk om nog een keer terug te zien in de Eredivisie, maar buiten de kleedkamer om is het geldverspilling inderdaad.

13 juli 2018 om 12:49

Zeer zeker geen geldverspilling voor pec! Qua ervaring voor de spelersgroep kan hij zeker voor meerwaarde zijn en ook qua spelinzicht.

13 juli 2018 om 15:31

Precies. Alleen moet je je ploeg zo instellen, dat RAF niks/nauwelijks iets hoeft te doen bij balverlies.

13 juli 2018 om 12:51

Hij kan wel nuttig zijn achter de spits. Alleen dan moet je wel het elftal op hem afstemmen én moet je zorgen dat het middenveld helemaal voor hem gaat werken. Met zijn techniek en inzicht kan hij absoluut nog van waarde zijn, mits je het elftal dus op hem afstemt. Beetje idee zoals van Persie afgelopen seizoen. Al is hij natuurlijk wel nog wel wat klassen beter...

13 juli 2018 om 13:27

Denk dat dit erg gaat tegenvallen. Amper aan de bak gekomen bij een subtopper uit denemarken

13 juli 2018 om 13:36

Klinkt leuk op papier maar denk dat er weinig van gaat komen.

Van Bommel had het ook zwaar bij PSV met onervaren spelers rond zich (nog altijd beter dan veel eredivisie teams). En dan gaat een Vdvaart die niet qua niveau of fitheid bij een Van Bommel (toen) in de buurt komt het even laten zien bij Zwolle.

13 juli 2018 om 13:43

Inderdaad, van der Vaart gewoon laten bewegen binnen een straal van 5 meter rond de 10 positie, de rest van het team op hem afstellen.... zou wel een leuk zijn om hem op de Nederlandse velden te bewonderen en PEC is een mooie club. Maar hij mist gewoon echt het fysiek van een moderne middenvelder, denk dat je als PEC meer hebt aan een speler die het zweet uit zijn sloffen loopt - vechters in plaats van een dikke techneut,.

13 juli 2018 om 13:43

Slechte vergelijking. Van Bommel kwam terug bij een club die om het kampioenschap moet spelen. Bij PEC is dat totaal niet het geval. En Van Bommel en Van der Vaart, twee verdere uitersten kan ik haast niet vinden.

Juist de spelers die het van hun werklust moesten hebben en terugkwamen, hadden het zwaar, leken eerder versleten en onderschatten denk ik de jonge honden in onze Eredivisie; Stam, Davids, Heitinga en dus Van Bommel verkeken zich overduidelijk. De spelers die hun geniale inzicht en techniek nooit zullen verliezen, krijgen het denk ik minder zwaar in onze technische competitie: Van Persie doet het goed, Litmanen heeft nog mooie dingen laten zien, Cocu kwam goed mee..

13 juli 2018 om 14:25

Cocu kwam goed mee? Op Rijkaard na, de beste en succesvolste terugkeer op de Nederlandse velden.

13 juli 2018 om 14:41

Cocu kwam goed mee? Haha ga je schamen man. Cocu speelde de hele Eredivisie nog aan gort en schoot PSV naar de halve finale CL.

13 juli 2018 om 14:43

Rolo: denk dat je met het woord subtopper de huidige kampioen van Denemarken toch te kort doet.

13 juli 2018 om 15:28

Haha, lekker gepikeerd zeg. Ik bedoelde het juist cynisch positief, maar blijkbaar lezen jullie dat niet in die puntjes. Ook Litmanen haalde de kwartfinale CL gewoon (als Tomasson er niet was geweest had Litmanen ons ook naar de halve finale geschoten) en Cocu boven een Cruijff scharen als succesvolste terugkeer vind ik dan weer lachwekkend.

13 juli 2018 om 16:01

Van de vaart is voetballend (technisch en inzicht) gezien juist klasses beter dan Robin. Dus als robin het kan, dan kan van de vaart het ook.

13 juli 2018 om 13:39

Rafael van der Vaart de beste Nederlandse speler op jonge leeftijd die ik ooit gezien heb wat had jij ontzettend veel talent. Dit is echt een van mijn favoriete Ajax voetballers en hoewel er zeker nog meer in gezeten had heeft hij toch een mooie carrière gehad. Wanneer je nog heel veel plezier in het spel hebt moet je vooral blijven voetballen, echter hoop ik dat je er mee stopt en als analist aan het werk gaat. Heeft vooral heel leuk vermakelijk en vrolijk commentaar wat ik van toegevoegde waarde vind op de NL televisie. Inhoudelijk zijn er uiteraard nog wel wat verbeterpuntjes

13 juli 2018 om 18:23

nou sorry ik kan er niet naar luisteren. Echt goede kerel, maar niet een man met veel spelinzicht oid. Die man staat vanuit zijn onderbuik een partij dom uit zijn lek te lullen. Bijvoorbeeld door te zeggen dat Frankrijk tegenvalt omdat ze belgië afwachtend aanpakten. Wat moeten we daar mee..

13 juli 2018 om 13:59

Voor de ahirtverkoop misschien wel interessant.. maja.. zij hebben geen namen op de shirts geloof ik.

13 juli 2018 om 16:00

Over the hill? Ik denk dat hij zelfs op zijn 35ste nog bij de beste van de eredivisie behoort. Hij voetbalt namelijk op basis van techniek en spel intelligentie. Hij hoeft dus absoluut niet veel te lopen en hoeft alleen maar mensen in stelling te brengen. Misschien geen 90 minuten, maar een v de vaart bij PEC voor 70 minuten is goud waard. Er is wel 1 voorwaarde; er moet een werkpaard naast hem staan en men moet aanvallend spelen. De laatste lijkt me gezien de trainer geen probleem.

13 juli 2018 om 16:10

Zelfs Ajax wilde hem een paar jaar geleden zelfs als (schaduw)spits halen toch? Beetje a la Messi rondsjokken en af en toe een kapbeweging en poeier op het doel. Het zou kunnen werken.

Zou het heel vet vinden als mijn favoriete Ajax speler die ik ooit live heb zien spelen weer terug komt te spelen in de ED!

13 juli 2018 om 12:40

Gaat hij niet doen. Hij heeft al aangegeven niet op kunstgras te willen spelen

13 juli 2018 om 13:00

Je weet maar nooit. Voor een oudje als van der vaart is dat niet erg natuurlijk hoef je minder te lopen . Plus je speelt in de eredivisie bij uitwedstrijden ook op natuurgras.

13 juli 2018 om 13:00

Je weet maar nooit. Voor een oudje als van der vaart is dat niet erg natuurlijk hoef je minder te lopen . Plus je speelt in de eredivisie bij uitwedstrijden ook op natuurgras.

13 juli 2018 om 13:06

Ach, dan pakt hij toch enkel de uitwedstrijden..

On: ik denk zeker dat Rafael van waarde kan zijn voor Pec, al is het maar als mentor voor de jonkies. Het is nogal een schat aan ervaring wat je erbij hebt lopen.

Is nog steeds een meerwaarde voor Pec, hij zal niet 35 wedstrijden 90 minuten spelen, maar dat doen Van Persie en Huntelaar ook niet.
Het gaat om de ervaring en kennis die ze meenemen, dat is heel erg belangrijk voor een relatief jong elftal zoals PEC heeft.
Hij kan als een soort mentor voor die ploeg functioneren die afentoe een vrije trap het kruis in krult.

13 juli 2018 om 12:39

Jaja was het maar zo mooi. In Denemarken was hij ook zo een goede mentor en speelde hij nog geen 90minuten in een heel seizoen. Daar heb je als club helemaal niets aan. Hier moet Pec de vingers niet aan branden. Het enige voordeel zal zijn dat hij niet meer als analist zal optreden.

13 juli 2018 om 13:35

In Denemarken spelen ze wel eventjes ander voetbal. De Eredivisie is de perfecte plek voor spelers met techniek en eventueel iets minder werklust.

13 juli 2018 om 13:29

Van persie en huntelaar waren echt heel veel fitter dan vdb. Die speelden regelmatig bij schalke/fener. Vdb speelde nooit bij de denen

13 juli 2018 om 13:36

Vandaar dat RvP binnen 2 maanden na zijn terugkeer al geblesseerd was.

13 juli 2018 om 14:23

Dat klopt ook maar de cijfers liegen ook niet natuurlijk.

Kunstgras lijkt me niet verstandig voor het lichaam van van der Vaart. Pec heeft zich overigens goed versterkt je zou denken dan was er dus geld voor een normale grasmat

Die grasmat komt er ook zoals afgesproken. Maar zonder versterkingen speel je volgend jaar in de JL .

13 juli 2018 om 12:52

Van Crooij en Leemans vind ik toch wel prima spelers voor Pec hoor...

13 juli 2018 om 13:02

Nou nee. PEC heeft echt een sterke selectie met een goede coach, en de juiste afwisseling tussen jong en oud. Ik zie ze zomaar om plek 4,5 en 6 mee spelen.

13 juli 2018 om 13:30

Nee joh 4,5,6 never! Utrecht,Groningen Heerenveen Vitesse hebbe allemaal veel meer kwaliteit. Az ook nog

13 juli 2018 om 13:38

PEC heeft inderdaad een prima selectie, maar plek 4,5,6 lijkt me te hoog gegrepen.
Ik schat Ajax, Psv, Feyenoord, AZ, Utrecht en Vitesse hoger in dan Pec.

14 juli 2018 om 19:59

Zo wat optimistisch! Ik hoop graag met je mee!
Crooij en Leemans was op het moment dat ik het typte nog niet officieel, maar dan nog mis je saymak Mokthar en mogelijk Thomas. Ik ben nog niet zo overtuigd dat Crooij en Leemans dit maar 'even' gaan opvangen.

Zo blessuregevoelig en op leeftijd.dan vraag je om problemen als je op kunstgras gaat voetballen.

Geef hem een vrije rol a la Pirlo, vlak voor de verdediging en ik denk dat hij tegen bepaalde tegenstanders zeker van waarde kan zijn. Op het moment dat hij veel verdedigende arbeid moet verichten, krijgt hij het moeilijk denk ik.

13 juli 2018 om 12:52

Vlak voor de verdediging zal je toch verdedigende arbeid moeten leveren, zeker bij een club als Pec, wat niet het Juventus van Nederland is...

13 juli 2018 om 14:28

Daarom zeg ik tegen bepaalde tegenstanders. Tegen clubs uit het rechterrijtje maakt PEC vaak het spel.

13 juli 2018 om 15:09

Met de huidige selectie zie ik PEC niet als kandidaat voor de playoffs, als je dan het hele middenveld moet aanpassen een van der Vaart ga je een probleem erbij halen wat onnodig en weinig efficiënt is... Zeker een hele goede speler (geweest) maar een club als PEC kan hier op het veld, alleen maar slechter van worden.

Zou een goede zet zijn van PEC. Met zijn ervaring en inzicht zou van der Vaart voor elke club die meedraait in het linker rijtje een aanwinst zijn. Misschien niet elke wedstrijd 90 minuten, maar denk dat er zeker wel 60 minuten in de benen zit.

13 juli 2018 om 13:26

Op basis van wat? De praatjes die hij bij de NOS heeft?

Geniaal. Van der Vaart is een liefhebber, voelt zich nergens te groot voor. Wat mij verbaast zijn die negatieve reacties op Vdv, terwijl wanneer een Van Persie terugkomt bij Feyenoord de loftrompet wordt geblazen en bij iedere bal aanraking het een bovenmenselijke actie is. Beide spelers zijn liefhebbers, VdV wil gewoon lekker ballen en kan denk ik het niveau van PEC vrij eenvoudig aan.

14 juli 2018 om 20:05

Ik zou het ook heel leuk vinden om te zien, maar ik denk niet dat je VdV met vpersie kan vergelijken.

VdV speelde een paar minuten zijn laatste seizoen. Van Persie heeft ook langer op hoog niveau gepresteerd en ook iedereen was daar kritisch over. Vorig jaar heeft hij bij Feyenoord echter wel laten zien van meerwaarde te zijn.

Als je het bij midjyland oid niet red, hoe ga je je dan staande houden in de eredivisie?
Of schat ik de eredivisie nu veel te hoog in ten opzichte van de Deense competitie?

13 juli 2018 om 15:18

Midtjylland is kampioen van Denemarken en speelt gewoon Europees, dat is wel even een stapje hoger dan PEC.

Als ik PEC was zou ik hem echt niet halen. Het is geen uber prof die zijn conditie altijd op peil heeft gehouden. Daarom is hij later in zijn carrière trager geworden en is meer een zwakte geworden in ieder team dan een kracht.

Van der Vaart had misschien een wereldtopper kunnen zijn met de mindset van een Ronaldo. Je lichaam in top conditie houden is zoveel belangrijker geworden in het voetbal. Ronaldo is natuurlijk van een exceptionele kwaliteit. Ik geloof niet echt in de praatjes dat hij alles te danken heeft aan het trainen. Hij was ten eerste een top talent. Hij heeft die top talent genomen en daar een top conditie en top lichaam bij toegevoegd. Zonder het getrain was hij nog altijd een talent geweest, maar hij had het vast niet uitgehouden tot zijn 33ste om dan nog altijd zoveel te scoren. Hij is nu 33 maar hij speelt naar mijn mening nog als een 28 jarige. Als Van der Vaart een top conditie had gehad naast zijn talent dan was hij niet mislukt bij Real. Dan had hij gewoon de concurentiestrijd gewonnen.

Ik vind Van der Vaart daarom zeer overschat. In Nederland wordt er alleen gekeken wat iemand kan doen met een bal. Maar VdV kon dat vaak alleen maar voor 60 min. Het viel reuze mee met wat voor wereldklasse hij was. Bij Oranje zeiden ze altijd de grote vier. Maar het was naar mijn mening de grote drie: Sneijder, Robben en Van Perie. Spelers die het meer waar hebben gemaakt ook in Europees verband. Sneijder won de CL met Inter, Van Persie werd kampioen en topscoorder met United en Robben heeft wervelend gespeeld en prijzen gepakt met Bayern. VdV was top voor Ajax, HSV en deed het aardig met de Spurs (waar hij ook vaak gewisseld werd). Bij Madrid kwam hij te kort en heeft daarna nooit wereldklasse getoond. Maar in Nederland wordt hij op 1 plaats gezet met de ''grote drie''. Dat vind ik een misvatting. Hij is net een klasse minder. Das niet erg, maar hij wordt overschat. Hij is geen Modric, Rakitic, Kroos, James of 2010 Sneijder.

Hij moet echt tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Van een ooit een van de betere Nederlandse voetballers is hij een lachertje geworden. Waarom naar PEC om daar vervolgens op de bank te belanden en "ed kroket" liedjes te horen. Ga lekker talkshows doen, handbal kijken en eventueel op amateurniveau bij AFC voetballen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren