Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als ik Belgen beledigd heb, wil ik me excuseren, maar ik sta wel in de finale’

Laatste update:

Frankrijk wist zich dinsdagavond te plaatsten voor de finale van het WK door België met 1-0 te verslaan. Kylian Mbappé is tot op heden een van de smaakmakers bij les Bleus, maar vertoont volgens menigeen bij tijd en wijle ook irritante trekjes. Ook tijdens het duel met de Rode Duivels lokte de aanvaller van Paris Saint-Germain lichte woede uit.

Op sociale media lieten veel Belgische fans zich negatief uit over Mbappé, die een keer opzichtig tijd rekte en ook een enkele keer makkelijk naar de grond ging. “Ze mogen denken wat ze willen. Als ik de Belgen beledigd heb, dan wil ik me excuseren. Maar ik sta wel in de finale, hè. Dat is wat telt”, wordt de negentienjarige aanvaller geciteerd door RMC. “Aan het einde van de wedstrijd hebben we alles gegeven om de kleine voorsprong te verdedigen."

“Het is niet de leukste manier, maar het is effectief. Het was moeilijk spelen tegen België. Ze hebben in iedere linie grote spelers", besluit Mbappé. De sterren van België liet na afloop weten niet blij te zijn geweest met het strijdplan van de ploeg van bondscoach Didier Deschamps. “Ik verlies liever met België dan dat ik win met dit Frankrijk”, zei Eden Hazard.

Thibaut Courtois was ook niet onder de indruk van les Bleus. “We hebben verloren van een ploeg die anti-voetbal speelt. De spitsen van Frankrijk speelden op dertig meter van het eigen doel, dat heb ik zelfs bij Chelsea niet meegemaakt zo", zei de doelman. "We hadden moeite om iets te creëren en de vrije man konden we ook niet makkelijk vinden. Ze hebben niet veel grote kansen gehad, in de tweede helft was dat eigenlijk hetzelfde."

Verwacht jij dat Frankrijk het WK gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En zo is het Kylian! De frustratie bij de Belgen is begrijpelijk en die moeten we ook lekker uit laten razen, maar dat wil niet zeggen dat de frustratie volledig gegrond en terecht is. België heeft tegen Engeland anti voetbal gespeeld, a la dat kon omdat ze al geplaatst waren, tegen Japan was er bijna (wederom) een wanprestatie in de knock out fase en tegen Brazilië speelt België zelf enorm behoudend en op de counter. Dat Frankrijk zo tegen België speelt kan je ook als compliment zien, Frankrijk had ontzag voor België.

11 juli 2018 om 13:50

inderdaad, het hoort gewoon bij het spelletje en wij hadden niets anders gedaan bij een voorsprong. Hoe frustrerend het ook is, iedereen doet het.
Moet wil je wel even corrigeren dat Belgie tegen Engeland anti voetbal heeft gespeeld, dit is eerder andersom geweest. We speelde redelijk en creëerde meer dan de Engelsen. Zij wilden niet.
Japan is moeilijk te bestrijden, vraag dat maar aan Colombia, maar we hebben de wedstrijd wel naar ons toegetrokken in 20 minuten tijd.

11 juli 2018 om 13:59

Mwah België wilde ook niets van die wedstrijd maken totdat Januzaj ineens besloot reclame voor zichzelf te willen maken. Japan is wel moeilijk te bestrijden, maar je treft liever Japan dan Argentinië of Uruguay dunkt me. De Belgen hebben gewoon een mooi toernooi gehad, geen exceptioneel toernooi. Ik vind de Belgen persoonlijk met deze generatie te weinig indruk maken in verschillende knock-out fases van toernooien, maar dit was wel de eerste keer dat je echt een eendrachtig België zag en dat moet de Belgen moet geven voor de toekomst. Niet langer werd er gesproken over Walen en Vlamingen, het was gewoon België voor de titel en dat is ook een grote winst van deze generatie.

11 juli 2018 om 13:59

Moed geven uiteraard..

11 juli 2018 om 14:10

Ik ben het met Shorty eens, de Belgen wilden zelf ook niet voetballen tegen Engeland en begonnen zelfs opzichtig kaarten te pakken zodat ze bij een gelijkspel geen groepswinnaar zouden worden. Januzai pakte gewoon zijn kans wat iedere bankzitter in zijn situatie zou doen.

On: dat Mbappe gisteren zo'n balletje even een paar meter meeneemt en zogenaamd onhandig wegtikt is natuurlijk bloedirritant en dat moet hij ook niet meer doen maar verder heb ik hem niet zo overdreven zien duiken of zo.
Dat gedoe met tijdrekken bij de cornervlag is ook niet iets wat ik graag zie maar komt helaas in deze situaties vaak voor.

11 juli 2018 om 14:26

zou die Januzai Belgiã« nog in mogen? En al helemaal als Engeland de finale haalt?

11 juli 2018 om 17:34

België had al geluk tegen Japan en Brazilië. Frankrijk terecht door

11 juli 2018 om 17:34

België had al geluk tegen Japan en Brazilië. Frankrijk terecht door

11 juli 2018 om 14:04

Niet de beste teams gaan in de finale staan maar de teams net de lafste tactiek 4 controleurs op het middeveld schandalig

11 juli 2018 om 14:05

Wat zijn de beste teams dan? Alsof er ook maar 1 team is dat steevast een onuitwisbare indruk achterlaat..

11 juli 2018 om 15:08

Die zijn er dit toernooi helaas niet geweest. Wat dat betreft vind ik het hele toernooi maar matigjes, met te weinig wedstrijden die er echt uitspringen. Jammer, want ik had mij er echt op verheugd. Hopelijk krijgen we vanavond spektakel voorgeschoteld of anders komend weekend in de finale (3e plaats wedstrijd is vaak wat gezapig)..

11 juli 2018 om 14:30

Leert die van Neymar.. laten we hopen dat hij niet zo wordt want die Neymar die hoef ik geen seconde te zien voetballen/huilen..

11 juli 2018 om 14:55

De Belgen moeten niet zo zeuren, want als ik Hazard zo hoorde de afgelopen twee wedstrijden verbaast het me dat hij nog twee benen over heeft. Zo veel theater tegenwoorden dat we het normaal gaan vinden...

11 juli 2018 om 15:21

Waarom reageer je op mij, je reactie is in niets een reactie op mijn post? Puur om bovenaan te staan?

11 juli 2018 om 15:39

Ik sta er ook tussen!

Voor het toernooi gunde ik België de wereldtitel, maar na elke wedstrijd werd de gunfactor minder. Hebben echt ondergepresteerd met dit team, uiteindelijk nog knap dat ze mogelijk 3e worden met het vertoonde spel. Japan en Brazilië waren inderdaad ook al gevaarlijker in de afgelopen wedstrijden.

11 juli 2018 om 16:00

Hazard werd gister wel regelmatig gevonden en ook voorheen.. die kreeg wel wat klappen maargoed dat hoort erbij.. men up!! laat hem anders gaan schaken.. hierdoor worden in de VS voetballers als watjes gezien..

Tijdrekken wordt door alles en iedereen gedaan, het is ook gewoon iets dat erbij hoort. Nu Mbappe het doet gaat iedereen opeens lopen zeuren en een conclusie trekken. Het wordt allemaal erg overdreven, want hij doet helemaal niet vervelender dan de gemiddelde voetballer. Alle vergelijkingen gaan met Neymar gaan al helemaal niet op, heb Mbappe nog geen 1 keer zo overdreven zien reageren of om de minuut zien vallen. Mensen willen te graag iemand hebben om hun woede op te richten, niet zo kinderachtig doen allen.

11 juli 2018 om 13:46

Tijdrekken op deze manier lijkt er inderdaad bij te horen, maar niemand wil dit zien. Het is zielig gedrag en moet snel uit het voetbal verbannen worden. Scheidsrechters moeten duidelijkere instructies krijgen hoe ze met zulk gedrag moeten omgaan.

11 juli 2018 om 13:50

Ik kan je er gelijk in geven hoor, het gaat mij erom dat iedereen doet alsof Mbappe het heeft uitgevonden. Hij doet het zo veel als alle andere spelers.

11 juli 2018 om 14:31

Dit is inderdaad een hardnekkige ziekte in het voetbal dat maar door blijft etteren. Dit komt puur doordat er niet adequaat tegen wordt opgetreden.

11 juli 2018 om 14:45

Is zo op te lossen, iets met effectieve speeltijd?

11 juli 2018 om 16:04

Ik hoop toch echt dat de Fifa dat eens gaat inzien, dat dat tijdrekken totaal niet ten goede komt van het spel, dus dat er daadwerkelijk effectieve speeltijd komt. Als er weer tijd gerekt wordt in blessuretijd weet je nooit of het er bij komt of niet. Scheidsafhankelijk. Maar om alle onduidelijkheden en irritaties te voorkomen, verander het alsjeblieft. En zelfs als mijn team voorstaat en zo bij de cornervlag loopt te pielen, erger ik me er kapot aan. En dan heb ik het nog niet eens over blessures veinzen en dat soort kwalijke dingen

11 juli 2018 om 16:06

En het is zo makkelijk in dat in te voeren. Kost niks, geen camera's of nog meer scheidsen voor nodig. Direct doen.

11 juli 2018 om 13:53

Er waren toch twee momenten die toch iets meer waren dan gewoon tijdrekken. Ik heb geen probleem met een balletje verder over de zijlijn te schoppen of in een hoek de bal bijhouden , maar wat Mbappe deed was louter onsportief gedrag. Hij faket dat hij de bal aan Alderweireld geeft (gooit hem volledig langs hem heen in het veld) dribbelt vervolgens met de bal verder en gaat verongelijkt neer wanneer Witsel hem terecht een tik geeft. Even later loopt Vertonghen tegen hem aan en gaat hij met een duikje kermend naar de grond. Dit was voor niets nodig, de kans dat Belgie nog een goal ging maken die laatste 10 minuten was vrij klein.

11 juli 2018 om 14:00

Vond het zelf niet zo heel erg, heb ergere dingen gezien. Alles wat je nu verteld is dat dan echt zo een ramp en moeten we een heksenjacht gaan voeren?

11 juli 2018 om 14:03

Nee natuurlijk niet, tijdrekken hoort erbij maar uit sportief oogpunt vind ik deze twee acties persoonlijk jammer. Zeker voor iemand met zijn kwaliteiten. Belgie rekte ook tijd tegen Brazilie maar niet op zo'n flagrante manier, bv Hazard die dribbelde en de fout uitlokte om vervolgens weer naar voor te dribbelen op zoek naar die fout, dat vind ik dan net iets mooier.

Een vergelijking met Neymar gaat daarbij vooral niet op, en die maak ik dan ook niet. De jongen excuseert zich daar nu ook voor, wat hem dan weer siert.

11 juli 2018 om 14:23

Eens. We moeten niet overdrijven daar gaat het mij om en volgens mij delen we dezelfde mening. Uiteindelijk is tijdrekken tijdrekken, op welke manier dan ook.

Ik vind het wel heel erg zielig dat Courtois en Hazard zo zeuren. Chelsea staat namelijk ook niet bekend om het aantrekkelijke voetbal. Het is behoorlijk hypocriet van die twee, maar ze hebben natuurlijk wel een punt. Het is jammer dat Mbappé zo moest gaan doen. Hier moeten scheidsrechters gewoon veel harder tegen gaan optreden. Sneller een kaart trekken voor zielig gedrag.

11 juli 2018 om 14:01

Waarom is het hypocriet dat ze zich zo uitlaten over Frankrijk? Ik lees dat nu overal maar net Hazard en Courtois hebben zich geregeld negatief uitgelaten over het spel van Chelsea...

11 juli 2018 om 14:27

Tegen Brazilië liet Hazard zich ook constant vallen.

11 juli 2018 om 14:33

Dat wist ik niet. In dat geval is het iets minder hypocriet, maar ze spelen alsnog bij een club met dezelfde opvatting als Frankrijk. Ze hadden de club allang moeten verlaten in dat geval.

11 juli 2018 om 14:33

Maar dat Mbappe de bal eerst weggooide en vervolgens ermee ging dribbelen was naar mijn weten ook de eerste echt sneue actie van hem. Dus dat had in deze situatie niets uitgemaakt als scheidsrechters sneller zouden optreden. Daarnaast ligt het grote probleem in de halve finales bij het feit dat je zonder consequenties geel kunt pakken. Ik had verwacht dat Lloris bij een eventuele doeltrap aan het einde ook wel zo lang mogelijk stil was blijven staan. De scheids trekt die tijd er toch nooit bij en een gele kaart boeit helemaal niets. Het enige dat ze kunnen doen om dat gedrag in halve finales aan te pakken, is door nog voor de kwartfinales de kaarten kwijt te schelden zodat spelers op scherp kunnen staan in de halve finales. Maar ja, dan loop je het risico dat er sterren zullen missen in de finale en dat wil de fifa niet.

11 juli 2018 om 14:38

Hazard en Courtois hebben vaak genoeg geklaagd over de verdedigende tactieken van Mourinho en Conte.

En zo is dat. Als een Belg dat had gedaan om de voorsprong te bereiken had je dezelfde azijnzeikers ook niet gehoord. Hypocrisie ten top. Ja, frustrerend, maar it's part of the game.

België had voor de 1-0 gewoon alle kans om de wedstrijd naar zich toe te trekken hoor. Dat ze het dan na de 1-0 dicht gooien is begrijpelijk. Argentinië kon ook 3 keer scoren tegen dit Frankrijk. Behalve Hazard had haast iedereen de bibbers bij België. Brachten niet wat moest in zo'n wedstrijd. Vooral Chadli was dramatisch en de Bruyne en Lukaku hadden geen enkele chemie.

11 juli 2018 om 13:58

Lukaku heeft imo er persoonlijk voor gezorgd dat België eruit ligt. Had twee grote kansen en verprutste die.

11 juli 2018 om 15:15

Samcro,

Ach...dezelfde Lukaku zorgde ervoor dat België in de halve fin kwam door die pass op de Bruine waar toen de 2-0 door viel te scoren.

België wist gewoon niet door de verdediging te komen van de Fransen. Eerlijk gezegd zie ik Frankrijk ook kampioen worden.

Die hebben een geweldige mix van talent en kwaliteit. Niet leuk om naar de kijken altijd...maar wel effectief.

België heeft tegen Japan en Brazilië ook geluk gehad dat ze verder gingen. Verlies voelt altijd zwaar zover in het toernooi.

11 juli 2018 om 15:34

Gelukkig voor hem deed Giroud precies hetzelfde aan de kant van Frankrijk.

11 juli 2018 om 16:00

Die pass had iedereen kunnen geven toch? Lukaku staat er om goals te maken en op het beslissende moment faalde hij, net als Giroud gisteren. Giroud heeft het geluk dat er door een teamgenoot wel gescoord werd, Lukaku niet, maar beiden hebben gisteren gefaald.

Dit is nog wel acceptabel en functioneel, maar het is te hopen dat hij niet teveel trekjes van zijn collega Neymar gaat overnemen

Frankrijk speelt inderdaad bedroevend lelijk anti-voetbal met een ploeg die op elke linie zo ontzettend veel kwaliteit bezit. Alleen dat de zure Belgen dit nu voor de schenen van de Fransen gooien, terwijl ze zelf de hele tweede helft tegen Brazilië hebben verdedigd met 10 man... niet echt op z'n plek lijkt me.

Daarnaast heb ik van Mbappe genoten, wat een mannetje zeg. Hazard speelde ook een dijk van een wedstrijd. Die zure reacties van Hazard en Courtois (die notabene bij Chelsea spelen) vind ik erg onprofesionneel.

Zo jong en al zo volwassen petje af. Wat een speler. De Belgen moeten niet zo huilen iedereen had het zo gedaan.

Als ze hetzelfde systeem hadden gespeeld als tegen Brazilië was er niets aan de hand geweest. Nu afgeven op anderen laat gewoon je eigen zwakte zien.

11 juli 2018 om 13:59

Ik weet het niet hoor. Met die dodelijke counters van Frankrijk zou dat ook heel fout hebben kunnen aflopen. Ik zie liever ook liever coaches die dat risico durven nemen, maar begrijp het ergens ook wel wanneer ze dat niet doen.

11 juli 2018 om 14:06

Frankrijk heeft maar 1 aanvaller die een beetje snel is. Giroud raakt geen ene knikker dus daar komt geen gevaar van dus Mbappe staat tegenover 3 verdedigers. Nu zat er totaal geen beleving in het spel van de Belgen. Lukaku stond er als een zoutzak voorin. Had een grote kans kunnen hebben als hij doorgelopen was op die strakke pass van Kevin.

11 juli 2018 om 14:12

Frankrijk kon juist nu counteren omdat België het spel wilde maken, tegen Brazilië was het juist Brazilië dat het spel maakte en België die kon counteren.

11 juli 2018 om 14:15

Vanaf de 1-0 heeft Frankrijk toch amper gecounterd, terwijl de Belgen tegen Brazilie er af en toe nog goed uitkwamen.

11 juli 2018 om 14:19

Tolisso en Giroud hadden nog (een) kans(en).

11 juli 2018 om 14:32

Zelfs na de 1-0 hebben de Belgen meer schoten (op doel) geproduceerd dan de Belgen, als die niet door counters tot stand kwamen, dan heeft dus toch normaal gespeeld of hoe zit dat?

11 juli 2018 om 14:32

De Fransen meer schoten uiteraard

Remember: what goes around come around juli hade pricies zo tege engeland en brasil gespeeld dus niet klagen maar dragen

he wat? dus als de Belgen het zelf doen dan is het allemaal goed maar als een ander land zo tegen hun speelt zijn ze boos? best wel hypocriet ...

Mbappe heeft gewoon gelijk

“Ze mogen denken wat ze willen. Als ik de Belgen beledigd heb, dan wil ik me excuseren. Maar ik sta wel in de finale, hè. Dat is wat telt”

Wel het slechtste excuus ooit, aangezien die laatste zinnen aangeven dat hij er niks van meent. Erg jammer, echter hoort dit bij het huidige voetbal. In plaats van deze jongen hiervoor verwijten te maken kunnen we het beter hebben over het grootschalig aanpakken van dit soort gedrag in de voetbalsport.

11 juli 2018 om 14:01

Hoezo, je kan je toch excuseren, maar uitleggen waarom je het deed en dat het niet was om de belgen te beledigen. Je kan het doen om popiejopie te doen of simpelweg om de finale te behalen, hij doelt op het tweede.

11 juli 2018 om 14:11

Hij bied eerst zijn excuses aan om vervolgens aan te geven dat hij geen spijt heeft omdat de finale halen telt.

Ik vind overigens dat hij zijn excuses niet eens hoeft aan te bieden, aangezien het op alle velden gebeurd tegenwoordig. De Fifa, Uefa en voetbalbonden zouden hun excuses moeten aanbieden voor het verpauperen van de sport door een gebrek aan leiderschap en daadkracht.

11 juli 2018 om 14:24

Waaruit haal je dat hij uiteindelijk geen spijt heeft? Hij excuseert zich om het feit dat mensen denken dat hij het deed om jolig te doen, hij legt uit dat ze focus op de finale lag niets meer niets minder.

11 juli 2018 om 15:21

Hij excuseert zich en vervolgens zegt hij dat de finale halen het enige is dat telt. Dat is dan toch geen gemeend excuus? Alsof je tegen je vriendin zegt "sorry dat ik ben vreemdgegaan, volgende week zie ik haar nog een keer"

Waarom zou hij zich bovendien moeten excuseren voor wat de mensen denken..

11 juli 2018 om 15:38

Hij heeft dan ook geen spijt van het tijdrekken an sich, maar hij excuseert zich als sommigen zich er beledigd door voelen. Hij excuseert zich dus voor onbedoelde gevolgen, niet voor de daad an sich. Die metafoor met vreemdgaan slaat dan dus ook nergens op.

11 juli 2018 om 16:12

Bedankt Shorty, maar ik denk dat hij het steeds niet begrijpt. Je kan je best excuseren als mensen je woorden verkeerd opvatten om vervolgens uit te leggen wat je echt bedoelde.

11 juli 2018 om 16:15

Het zal allemaal wel. Theater maken op het veld om vervolgens excuses te maken komt gewoon niet geloofwaardig over. Hij weet dat veel mensen niet van theater houden en kiest er toch voor om op die manier de wedstrijd dood te maken. Prima hoor, maar dan moet je achteraf geen fake excuses maken naar de mensen die je bewust hebt lopen irriteren met je duik en irriteer acties.

11 juli 2018 om 16:31

Je begrijpt het dus nog steeds niet. Je kijkt naar wat we schrijven, maar je ziet het niet.

11 juli 2018 om 16:42

Hij excuseert zich niet voor het theater en tijdrekken! Weet je origineel, je wilt graag reageren en discussiëren, maar je neemt niet de moeite zowel het artikel als de reacties begrijpend te lezen. Zowel Mbappe als wij zijn heel duidelijk in waarvoor hij zich excuseert, dan kan je het telkens zo draaien dat het in jouw verhaaltje past, maar je houdt je krampachtig vast aan een verkeerde interpretatie van zijn woorden.

11 juli 2018 om 17:26

Doe ik nu niet de moeite of houd ik krampachtig vast, wat is het nou?

Het zou kunnen dat ik het niet goed begrijpend lees, echter heb ik zeker de tijd genomen om het hele artikel en jullie reacties te lezen. Dat we er niet hetzelfde van maken betekent niet dat ik uit dwarsheid bij een standpunt blijf. Denk ook dat ik al meermaals mijn ongelijk heb toegegeven op deze site dus waar je het vandaan haalt dat je me anders kent snap ik blijkbaar net zo weinig van als van deze excuses van Mbappe.

Denk dat ik misschien op een punt ben aangekomen waar ik de woorden van duikelaars niet meer wil horen. Dat zou erg jammer zijn aangezien het op alle velden gebeurd. Misschien word ik wel oud, ik vind dat voetbal zijn charmes verliest met steeds meer theater en gedoe i.p.v. gewoon te voetballen. Daar kan Mbappe in zijn eentje natuurlijk weinig aan doen dus zal er maar over ophouden.

Dankjewel voor de Nederlandse les in ieder geval

11 juli 2018 om 19:20

Je kunt toch wel niet de moeite doen om goed te lezen en krampachtig vasthouden aan je eigen interpretatie, wat is dat nou weer voor een vraag? Mbappe zegt duidelijk zich te excuseren als het beledigend over kwam en geeft aan het niet beledigend bedoeld te hebben maar het enkel te doen om het hogere doel te bereiken. Jij maakt ervan dat Mbappe zich excuseert voor theater en tijdrekken, maar daarin geen enkele aanwijzing voor. Ik kan echt niet begrijpen hoe je dat in de tekst kunt lezen en hoe je er aan vast kunt blijven houden als je wel de moeite neemt om alles goed te lezen. Maar goed we zullen het er dan maar op houden dat we het niet eens zullen worden, want zo ellenlang doorgaan heeft ook weinig zin. Dat duikelaars je irriteren heb je groot gelijk in, doen ze mij namelijk ook en daar ging deze discussie eigenlijk ook niet over.

11 juli 2018 om 23:04

Volgens mij gaf ik jullie met mijn vorige comment dan ook gelijk, waarbij ik zelfs nog bedankte voor de nederlandse les. Dat je nu alsnog deze post plaatst met verongelijkte ondertoon zegt dan ook meer over jou dan mij. Ga anders lekker ergens anders lopen zaniken.

12 juli 2018 om 00:15

Ik kreeg niet de indruk dat je ons gelijk gaf, maar dat je gewoon aangaf waarom je er anders over dacht. Mijn fout dan.

Tuurlijk mag Mbappe zulke streken doen, maar ik zou me als je zo een team had wel schamen voor de manier waarop ze spelen. Je hebt op elke positie een wereld topper staan en je speelt zo laf reactie voetbal.

Op 9gag wordt letterlijk gebombardeerd door memes waar mensen niet blij met hem zijn. Maar wat hij doet, dat wordt al zo lang gedaan. Elke ploeg doet het wel eens. Dat maakt het nog steeds niet goed, maar ik snap heel het gezeur erom niet. De Belgen zouden andersom ook tijd hebben gerekt. Tuurlijk is het frustrerend als het tegen je wordt gebruikt. Maar ga niet erom huilen als je je er zelf ook een of meer dan schuldig aan hebt gemaakt.

En dat van anti-voetbal van de Fransen is helemaal bullshit. Ja ze hebben behoudend gespeeld en afgewacht en de bal aan de Belgen gelaten. Maar ze hebben het gewoon goed dichtgehouden en gewacht op hun kansen. Als de kansverhoudingen en het aantal schoten ver in je voordeel spreken, dan heb je voor mij geen anti-voetbal gespeeld. De Belgen speelden precies hetzelfde zo tegen de Brazilianen en toen was het allemaal zo geweldig hoe de Belgen hadden gespeeld. Maar nu is het anti-voetbal van de Fransen. Slechte verliezers.

11 juli 2018 om 14:12

Op 9gag hebben de meeste mensen dan ook een IQ van 1 cijfer.

Dit is gewoon goed uitgespeeld door Frankrijk, de Belgen moeten niet zeiken want ze speelden hetzelfde spelletje tegen Brazil. Er werd goed verdedigd en eruit gecounterd... niks mis mee.

Mbappe heeft gewoon gelijk.

Laten we zo zeggen. Die trekjes zijn irritant, maar zou België voorstaan dan weet ik zeker dat ook zij zouden gaan tijdrekken. Zelfde geldt voor de speelstijl. Tegen Brazilië zagen we ook bijna negentig minuten een defensief team. Ik vind tot het doelpunt Frankrijk gewoon spelen. Dat ze daarna achteruit gingen zou België dus ook doen.

11 juli 2018 om 14:14

Inderdaad. Deze wedstrijd kon twee kanten uit, maar het stond vast dat de ploeg die de 1-0 scoort ging winnen. Had België de 0-1 gemaakt dan had Belgie ook defensiever gespeeld (maar wellicht niet zo laf als de Fransen die wel tevreden waren met een doelpuntje) en tijd gewonnen. Maar wat Mbappe deed was toch iets meer dan klassiek tijdrekken lijkt me?

11 juli 2018 om 14:46

Zo laf vond ik het niet aangezien het wel een halve finale van een WK is. Ben overtuigd dat België niets anders had gedaan als zij de 1-0 hadden gescoord. Wat Mbappe deed was nergens voor nodig.

Vond het gewoon heel volwassen eigenlijk. Bijna ieder joch van die leeftijd is gierig voor die doelpunt maar hij denkt aan het teambelang. Vaak zie je bij jeugdteams dat ze op die manier tegen een tegendoelpunt aanlopen.

Ik vraag me af wat een Depay in zijn plaats had gedaan. Ik vrees dat ie een domme dribbel zou inzetten en de bal zo zou kwijtraken. En als er dan een tegendoelpunt uitkomt dan staat half Nederland natuurlijk weer te schreeuwen hoe dom het was

Wat lopen die Belgen nou te zeuren.
Als het andersom was geweest en de belgen hadden de overwinning zakelijk binnen gehaald was het wel goed zeker.
Wat hadden ze dan verwacht dat Frankrijk vol op de aanval ging met sprankelend voetbal.
Het gaat wel om een plek in de WK finale.
Ik snap dat de teleurstelling groot is maar zo toon je je een slecht verliezer.

Ik heb echt totaal niks met frankrijk en van mij mochten ze er in de voorronde al uit haha.
Maar al die mensen die praten over laf voetbal, het is gewoon simpel, Frankrijk hoefde niet veel beter te spelen. Laten we stellen Belgie zou 2 - 0 voorstaan dan had men een totaal ander frankrijk gezien. En Belgie had dan ook vast lopen rekken.
Dat tijdrekken is idd vreselijk maar er staat natuurlijk veel op het spel ik kan die jongeman het echt niet kwalijk nemen. Sterker nog.. voor zo een jonkie vond ik het vrij slim het te doen.

De belgen mogen trots zijn op deze prestatie en kunnen beter commentaar op frankrijk laten, want ze hadden waarschijnlijk hetzelfde gedaan - je kan ook simpel stellen, belgie kwam niet langs Varane en co. Tja

Slechte verliezers die hazard en courtois. Elke ploeg rekt tijd op zijn manier als ze voor staan de ene doet het op een vieze manier de andere op een professionele manier. Frankrijk gewoon verdiend erdoor belgie kon niet scoren en om door te gaan moet je scoren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren