Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Giroud: ‘Het is goed dat Nederland hier niet is en dat meen ik’

Laatste update:

Frankrijk bereikte vrijdagmiddag de halve finale van het WK, door Uruguay met 0-2 te verslaan. Oranje zat met les Bleus in de kwalificatiepoule en zag de Fransen als groepswinnaar eindigen, terwijl Zweden tweede werd. Olivier Giroud zegt in gesprek met De Telegraaf dat het voor Frankrijk een voordeel is dat Nederland er nu niet bij is in Rusland.

“Het is goed dat Nederland hier niet is en dat meen ik. Omdat het de kansen voor anderen, zoals wij, vergroot om wereldkampioen te worden. Hetzelfde geldt voor de Italianen, die zie ik hier ook liever niet. Iedereen heeft het over die ploegen gehad. Waarom ze er niet zijn”, stelt Giroud, die in vijf wedstrijden op het WK één assist wist te leveren. “Maar het blijven in onze ogen twee voetballanden op wereldniveau.”

“Het wordt voor anderen alleen maar moeilijker als Nederland en Italië erbij zijn op een WK”, vervolgt de spits van Chelsea. In de halve finale stuiten de Fransen nu op België, dat volgens Giroud een lastige horde gaat worden. Hij stond in de kwartfinale op scherp en moest daarom oppassen. “Ik heb me low profile gehouden, terwijl ik toch even hard in duels ben blijven gaan. Ik probeer gewoon niks opzettelijk te doen.”

Giroud noemt het ‘interessant’ om met Kylian Mbappé te spelen. “Hij brengt snelheid vanaf de rechterkant, heeft skills en andere, grote kwaliteiten. Hij is in korte tijd heel waardevol voor het team geworden”, stelt de spits, die zegt dat hij in dienst van het team speelt. “Kijk even naar het Franse team van het WK in 1998. Christophe Dugarry maakte slechts één goal voor ons, de andere spits Stephane Guivarc'h scoorde helemaal niet. Maar Frankrijk werd wél wereldkampioen.”

Wie haalt de finale van het WK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Erg leuk om te horen maar wat doen we ermee? ..... juist, ene oor in de andere weer uit

9 juli 2018 om 09:24

Omdat complimenten krijgen zo erg is? Vind juist dat wij nuchtere Nederlanders hier juist wel een keer bij stil moeten staan. Negativiteit over eigen land heerst in Nederland in mijn ogen veel meer dan in het buitenland.

9 juli 2018 om 09:31

Omdat wij ee dagelijks mee geconfronteerd worden en andere landen veelal een vertekend, geromantiseerd beeld van Nederland hebben qua voetbal.
De kansloze afgang tegen Frankrijk staat mij nog helder voor de geest.

9 juli 2018 om 09:41

Hij heeft natuurlijk gewoon gelijk. Als landen als Italië en Nederland erbij waren was het toernooi sterker bezet geweest. Maar goed, ook Zweden heeft het niet gek gedaan.

9 juli 2018 om 09:53

Sterker nog, ik denk dat Nederland het niet zover had geschopt als Zweden...

9 juli 2018 om 10:03

Maar elke keer dat hunkeren naar erkenning. Ik wil echt niet verzuurd overkomen, maar als je bij elke topvoetballer vraagt om zijn mening dat Nederland niet bij is en dat wij vroeger een o zo'n sterke land was, terwijl je bar weinig vraagt over het desbetreffend land van de speler zelf, dat vind ik echt verschrikkelijk. Bijna elke interviewer van Nederland stelt dit soort vragen liever aan (ex-)topspelers, dan over hoe ze tegen de halve finale aankijken, etc. Kom op man, we doen laatste tijd verschrikkelijk zielig en we willen continu bevestiging van topspelers hebben over dat we een "topland" zijn. Dit is al de zoveelste artikel dat een speler moet beamen dat we er bij moeten zijn. Maar misschien ben ik daar gewoon te nuchter voor en vinden we het leuk om dit soort berichten te lezen.

9 juli 2018 om 10:11

Nee een topland kwalificeerd zich.. we hebben niet 1 wedstrijd gehad met 50% kans.. nee een hele serie wedstrijden (dus niet dat je toevallig 1 dag niet lekker presteerd en eruit vliegt).. en we hebben gewoon super slecht voetbal laten zien wat om te janken was!!

9 juli 2018 om 11:19

@njfromvol

Die kansloze afgang was inderdaad erg. Probleem is alleen dat veel Nederlanders dat soort gebeurtenissen als het eind van de discussie zien. Kansloze afgang = we hebben nergens wat te zoeken.

ter vergelijking: Rusland heeft geloof ik 2 jaar dramatisch gespeeld. En die vliegen er pas op penalties uit in de kwart. En zo zijn er andere voorbeelden. Er is een hele batterij landen die op een WK altijd lastig te kloppen zijn. Nederland is er daar een van, en daar doelt Giroud op.

We moeten ook zeker niet doen alsof wij wel even de kwartfinale zouden hebben gehaald. Daar hebben we geen enkele aanleiding voor. Maar als je ziet met welke mazzel Zweden het WK heeft gehaald, en met welk anti-voetbal ze vervolgens een eind komen, dan doet Nederland daar echt niet voor onder.

Sommige mensen romantiseren het NL elftal te veel. Andere mensen romantiseren het resultaat teveel. Dat Rusland, Zweden en misschien nog een of twee landen zo ver zijn gekomen is mooi, maar betekent niet dat ze nu opeens zoveel beter zijn dan Nederland, Italie, of een zwik andere landen.

9 juli 2018 om 11:34

Hij bedoelt dat Nederlanders negatiever zijn over Nederland dan anderen over hun eigen land. Niet dat buitenlanders positiever zijn over Nederland dan Nederland.

9 juli 2018 om 11:57

@fcgrun zegt,
'we doen laatste tijd verschrikkelijk zielig en we willen continu bevestiging van topspelers hebben over dat we een "topland" zijn'

Kijk, dit dus 100% mee eens. Nu ook met de Belgische spelers die in de eredivisie hebben gespeeld hoe goed we ze hebben opgeleid vragen. Echt tenenkrommend

9 juli 2018 om 12:40

Oranje is er de volgende keer echt wel wee bij. We zien nu hoe sterk de kwalificatiepoule was. Frankrijk aanstaande wereldkampioen, gewoon ook de meest gruwelijke selectie en Zweden een zeer sterk collectief. Als Nederland dan ondermaats is en pech heeft (Zweden uit hadden met goede arbitrage gewonnen moeten worden) dan kan je eens naast de pot piesen. Nederland is niet zwakker dan Engeland, schat in een beetje gelijkwaardig.
We hebben ook van Dijk, de Ligt, Wijnaldum, Depay, Cillissen, Strootman, Frenkie de Jong, Propper, prima materiaal.
Over een paar jaar kan je ook Xavi Simons op het middenveld zetten...

9 juli 2018 om 12:42

Op dit moment heeft Nederland geen topkwaliteit, dus zijn we geen topland. Echter weten we allemaal dat wij de potentie hebben om weer een topland te worden. Dat hebben wij in het verleden meermaals bewezen. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik ben daar nog steeds trots op. Grappig dat sommige mensen dat hun eigen medelanders niet gunnen. Ik denk dat dit meer over dat soort mensen zegt.

9 juli 2018 om 13:10

De kansloze nederlaag van Brazilie tegen Duitsland vergeet ik ook nooit meer, betekend niet dat Brazilie nu geromatiseerd wordt. Ik snap wat je bedoelt, maar laat 1 afgang niet het einxe betekenen.

9 juli 2018 om 13:26

Nederlandse journalist, werkt voor Nederlandse pers met een Nederlandse doelgroep. Het is toch inderdaad on-be-grij-pe-lijk dat ze vragen over Nederland stellen. Het lijkt wel alsof ze er hun geld mee moeten verdienen en daarom inspelen op wat hun publiek het liefst leest.

Beetje hetzelfde als de oenen die steevast bij een overwinning van Bayern zeuren dat er Robben in de titel staat.

v r a a g en a a n b o d

9 juli 2018 om 13:33

@migi

Nederland is niet eens aanwezig op het Wk dus dat is op dit moment inderdaad geen relevante gespreksstof voor een Giroud. vraag gewoon vragen over het WK, een toernooi waar wij momenteel geen rol van betekenis in spelen

9 juli 2018 om 14:22

@Canniggia

En het idiote is dat Vertonghen en Alderweireld de enige spelers zijn die in het basiself staan. Ze zijn overigens ook belangrijk hoor. Mertens is kind van de rekening geworden, Dembele, Vermaelen en Chadli spelen amper. Maar de absolute topspelers van Belgie: Kompany, Hazard, De Bruyne, Courtois en Lukaku. Die zijn volgens mij niet opgeleid in Nederland... En toch blijft Hugo Borst vasthouden, ja ze moeten ons bedanken. Wat een bs...

9 juli 2018 om 10:09

Haha ik ben blij van niet.. na die laatste oefen wedstrijden.. dat was net also panama..marokko/saudi arabie en Iran kei hard afgaan in de groepsfase.. mischien meer dan van het niveau duitsland afgaan omdat de verwachting van ons hoger ligt als sommig elanden hierboven.. we moeten eens inzien dat we niet bij de troosteloze top 20 landen ter wereld horen..

9 juli 2018 om 10:32

Iran ging niet keihard af, hadden een kans in de laatste wedstrijd laatste minuut, als die erin gaat gingen ze gewoon door

9 juli 2018 om 10:32

Iran ging niet keihard af, hadden een kans in de laatste wedstrijd laatste minuut, als die erin gaat gingen ze gewoon door

9 juli 2018 om 11:00

Het is maar wat je kei hard afgaan noemt. Iran had een doelsaldo van 2 voor en 2 tegen. Marokko 2 voor en 4 tegen (waarvan 1 eigen doelpunt). En dat in een poule met Spanje en Portugal.

9 juli 2018 om 11:15

Nederland staat 17e op die FIFA-ranking. Gewoon top 20 dus ;-)

9 juli 2018 om 12:20

Man man man wat een niveau weer hier.
Nederland had fluitend de kwartfinales gehaald op dit WK.
Man wat schaam ik vaak voor de totale onzin die zogenaamde voetbal kenners hier ten toon spreidt. Als een buitlands team een scheet laat is het geweldig maar doet Nederland precies hetzelfde is het matig en slecht.
Zit helaas weinig echte voetbal knowhow hier.

9 juli 2018 om 12:44

@bjp79

daarom kwalificeren we ons 2 keer op rij niet. laten we eerst maar eens zorgen dat we weer een keer in staat zijn ons te plaatsen voor een eindtoernooi voordat we dit soort uitspraken doen want momenteel zijn die nergens op gebaseerd

9 juli 2018 om 12:45

Eens met Bjp79!

Nederland vergelijken met Panama.... Panama heeft natuurlijk ook een van Dijk, een de Ligt, een Depay en een Cillessen. Het niveau van de comment van dd0492 laat sowieso te wensen over, maar ik kan heel moeilijk omgaan met die negativiteit over ons eigen Oranje. Natuurlijk hebben we een matige lichting (gehad), maar laten we alsjeblieft niet overdrijven!

9 juli 2018 om 12:46

Wat een groot praat. We zouden met twee vingers in de neus makkelijk kwalificeren voor het WK als je zag welk landen in de poel zaten. Alle kenners hebben het mis incl jij. Lekker makkelijk praten achteraf.

9 juli 2018 om 12:51

Nergens op gebaseerd? Heb je het niveau van de andere landen op dit WK gezien? Vergelijk het spelerspotentieel van Nederland eens met dat van bijvoorbeeld Zweden of Rusland. Natuurlijk verliezen we op dit moment 9 van de 10 keer van Frankrijk of België, maar Zweden heeft ons met alle geluk van de wereld uitgeschakeld in de kwalificatie. Met een beetje minder pech en een gunstige loting had je met de matige team toch nog redelijk ver kunnen komen. Ik vind dat Bjp79 dan best een minder voor de hand liggende uitspraak mag doen. Jij doet blijkbaar alleen maar aan scoreboordjournalistiek.

9 juli 2018 om 13:06

haha 17e.. op een corrupte lijst.. we hebben een aantal jaar (of 4 geloof ik) eens op de eerste plaats gestaan door oefen partijtjes te winnen van Luxemburg en Kazachstan en Andorra en San Marino.. ja die rollen we op met 3-1.. pfoe pfoe.. als jij denkt dat wij bij de beste 17 landen horen heb je denk ik al 4 jaar de TV niet aangehad!!

En ja Iran ging bijna door.. mischien kunnen die eruit.. maar je snapt het idee.. ook was het voetbal van Iran nou niet van WK niveau (al valt het gruwelijk tegen dit jaar naast Frankrijk en Belgie helaas)..

9 juli 2018 om 13:07

Inderdaad @bjp79 jij hebt denk ik nog de band recorder van 1998 in je TV zitten.. kijk jij wel hetzelfde voetbal als wij?? Welke wedstrijd zag je oranje eens echt domineren 90 minuten lang een tegenstander kapot spelen en geen grote kansen weggeven?? Pfoe.. niet tijdens de kleuren TV tijdperk..

9 juli 2018 om 13:08

haha de ligt speelt in de Eredivisie.. weetje wel die competitie waar niemand naartoe wil, zonder geld, zonder CL ambitie.. dat is niet veel anders als de competiei in Panama;

Dan noem je Cillesen die op de bank ergens zit.. en in totaal 4 spelers.. weet jij wel dat het 11 tegen 11 is??

9 juli 2018 om 13:11

Haha en jij hebt de kwalificatie gemist @tegengif ik zou willen dat we kampieon werden en goed speelden.. de zomer is klote nu.. maar nee.. de kwalificatie was schudden en beven.. geen vaste selectie bij elkaar houden.. geen enkele speler die echt kwaliteit toonde waardoor Robben maar alles alleen probeerde in zijn wanhoop..

Ik ben het met je eens dat naast Belgie en Frankrijk het niveau bedroevig is.. maar realiseer je wel dat wij ons Niet voor dit niveau hebben gekwalificeerd.. en daarbij het EK trouwens ook niet.. met onze grote mond dat het een incident was.. 4 jaar op rij geen toernooi spelen bijna..

Zolang ze allemaal als ze 16 zijn weg willen om ergens te banken met een vet contract en de ED hard achteruit valt hierdoor.. helaas.. dan zitten we in een vrije val met de ED en het NL elftal..

9 juli 2018 om 13:12

@tegengif

nou, van de huidige Oranje selectie word ik ook totaal niet vrolijk. onze "grote" spelers als Blind, Wijnaldum, Strootman, Vincent Janssen en Babel zijn allemaal pure eenheidsworsten dus ik vind Zweden met hun eenheidsworst elftal eerder gelijkwaardig dan slechter. als ik naar onze huidige selectie kijk denk ik echt niet nou, "nou wat worden die gemist dit WK" of "oh wat raar dat Oranje er niet bij is".

nul creativiteit, nul voetballend vermogen en alleen 3 aardige centrumverdedigers heb je lopen. dan ben je met een beetje geluk erbij op zo een toernooi en met een beetje pech ben je er niet bij. het is niet zo dat je met dit elftal tegenstanders van de mat gaat spelen of resultaten heel snel op eigen kracht afdwingt want die kwaliteit hebben we niet. daarvoor heb je spelers nodig met individuele kwaliteit en die hebben we niet. geen enkele van onze spelers maakt het verschil in de Europese top of subtop op Van Dijk na dan.

daarom vind ik niet echt dat er een aanleiding is om te denken dat we op dit WK wel even de kwartfinale zouden bereiken ofzo. die Zweden pakten 4 punten tegen de Fransen, wij verloren er 2 keer totaal kansloos van. dat zegt eigenlijk al genoeg. als je 2 jaar gaat zeuren over 1 arbitrale dwaling in 12 wedstrijden zegt dat eigenlijk alles over hoe moeizaam we het deden in de kwalificatie

9 juli 2018 om 13:16

Idd Blind wil terug naar Ajax.. dat zegt genoeg..

Wijnaldum en van Dijk zijn denk ik op het moment het beste (consistent).. Depay is zeker goed maar speelt ook wel eens waardeloos waarbij alles mislukjt.. Promes moet het buiten Rusland laten zien want bij NL is het niet veel..

Janssen en Babel.. jongens die zitten in Turkije soms nog te banken.. laten we hopen dat we niet daarnaartoe willen (babel met name door zijn leeftijd die is toch wel wat opgestaan maargoed.)

Van Gaal had het goed gezien.. speel je niet bij je club.. speel je niet bij Oranje.. niet al die vrije tijd spelers die llekker het hele jaar niets doen en dan voor ons moeten presteren.. en ook inschatten op niveau van de competitie.. dat je in de ED er 20 in schiet betekent dat je er 5 in schiet in Spanje of Engeland.. goed voorbeeld wordt Kluivertje.. die werdt hier de hemel in geprezen maar laten we het zien komend jaar in Italie.. wordt dit weer een geval te snel de grote koffer met geld in de zon gezocht?

9 juli 2018 om 13:28

mee eens! het zijn ook gewoon povere jaren. Kluivert die er maar 6 inschiet in de Eredivisie en Frenkie De Jong die al bijna 21 jaar is en nog steeds niet de grote man bij Ajax is in de Mickey Mouse league zijn dan onze hoop in bange dagen. al die zogenaamde toptalenten die we hebben maken op mij nog weinig indruk en zijn voor mij geen reden om te denken dat we heel snel weer een kwalitatief geweldig Oranje gaan zien

Heeft ie gelijk in. ALS we ons kwalificeren spelen we altijd wel een rol. Wij moeten gewoon niet zo arrogant doen met onze speelwijze en respect opbrengen voor de tegenstander. Dat doen we onder Koeman, in 2020 zijn we er hopelijk weer.

9 juli 2018 om 09:26

Niet alleen dat, het valt me op dat 3 kwart van de doelpunten dit WK vallen uit standardsituaties en counters. Waar wij het "totaalvoetbal" uit 1970 willen spelen.

9 juli 2018 om 10:18

@cocoafc

Het is zelfs nog erger. Nederland is belachelijk goed als ze afgeschreven zijn. Op het moment dat iedereen denkt dat wordt helemaal niets boeken ze 9 van de 10 keer een overwinning. Elke keer als ze denken dat is wel te doen stellen we diep en diep teleur. Is al terug te voeren naar het WK zonder Cruijff, misschien nog wel eerder. Elke keer als we de spelers hebben en de gedachte nu moeten en kunnen we presteren, huilen met de pet op. Denken we nou dat is toch allemaal penibel en zwak en bam worden er opeens prestaties neergezet. Goed voorbeeeld het ek onder van Basten, dat werd niets, de landen in de poule fase waren allemaal te sterk en ze schoten zich zo naar groepshoofd. Vervolgens Rusland, goede kansen, dat is een horde die we moeten kunnen nemen en kansloos afgelopen. Nederland onder van Marwijk, we spelen klote voetbal het is beton en 13 in een dozijn daar gaan we niet ver mee komen, finale. Vervolgens kom Louis joh wat moet je met al die eredivisie gasten in je verdediging, dat is veel te jong en onervaren en helemaal niet opgewassen tegen de top. Resultaat derde.

Die kansloze positie ligt ons blijkbaar beter omdat we dan als land kunnen spelen op een manier die het beste past bij de selectie. Je ziet het nu ook aan Koeman. Zijn opstellingen en speelwijze zouden bij een Oranje dat geen aangeschoten wild was volop discussie opleveren. Nu zijn we met z'n allen dolgelukkig met resultaat ongeacht hoe het bereikt wordt.

9 juli 2018 om 11:10

Volledig eens @Ninjakai. 2012 hadden we op ons sterkst moeten zijn en toen gingen we helemaal af. Dat was ook de enige keer in mijn leven dat we zo afgingen.

9 juli 2018 om 13:16

Het is best arrogant om een speelwijze te blijven hanteren terwijl de rest met de tijd meegaat. Het idee onze achter onze speelwijze was met mooi spel een overwinning behalen, alrijd vasthouden aan tactiek formatie. Dat is arrogant, want hedendaags moet je ook naar de tegenstander kijken en je daarop inspelen.

9 juli 2018 om 10:21

Eerst eens respect voor onze medespelers en niet allemaal als een verwende diva over het veld lopen.. kijken wie de dikste trucjes kan en wie daarna in de dikste auto aan kan komen rijden.. nee focus op voetbal is verdwenen..

9 juli 2018 om 11:03

Mag hopen dat die arrogantie weg is voor de komende 20 jaar na het missen van een EK en WK.

9 juli 2018 om 12:28

Welke arrogantie? Je verwisselt hoop en enthousiasme met arrogantie. Ik denk dat dit (matige) Nederlands elftal de meeste poules zou hebben overleefd. Ik denk en hoop dat er weer betere tijden aankomen, waarmee ik niet gelijk denk dat we Europees of wereldkampioen worden!

9 juli 2018 om 13:17

Het is best arrogant om een speelwijze te blijven hanteren terwijl de rest met de tijd meegaat. Het idee onze achter onze speelwijze was met mooi spel een overwinning behalen, alrijd vasthouden aan tactiek formatie. Dat is arrogant, want hedendaags moet je ook naar de tegenstander kijken en je daarop inspelen.

9 juli 2018 om 13:18

haha dat hoopte ik ook 2 jaar geleden.. zolang die jongens meer denken aan mooie vrouwen en ferrari's ipv dat ze nog dromen van een vet contract bij een top club in Italie of Spanje zijn we verloren.. wat boeit het ze toch.. die wedstrijd premie van het NL elftal mislopen van een paar duizend?? haha goh wat erg als je iedere week 200k. opstrijkt..

9 juli 2018 om 11:12

Altijd een rol alleen 8 jaar terug bedoel je. 4 jaar terug kwam je tot de halve finale door een schwalbe van Robben en een gewonnen penalty serie tegen Costa Rica. Dat is pas geluk. Maar ja hoe het zelf zegt als als als

9 juli 2018 om 11:26

Robben werd geraakt en oh oh wat een misdaad, doorstoten na een penaltyserie. Doe niet zo kinderachtig.

9 juli 2018 om 12:27

Het was helemaal geen schwalbe. En wat een geluk? Net zoveel geluk als met de loting bedoel je, toen we bij Spanje, Chili en Australië zaten?

9 juli 2018 om 12:30

Ik vond de penalty wel heel makkelijk gegeven.

Maar wat iedereen even vergeet te melden is dat in minuut 43 Robben twee keer foutief wordt afgestopt in het strafschopgebied. Hector Moreno brak toen zelfs zijn been dacht ik door die tackle.

Hoor je niemand over.

9 juli 2018 om 13:18

Mensen focussen zich vooral op hoe Robben viel, niet wat er daadwerkelijk gebeurde. Marquez volgens mij schopte tegen zijn voet of haakte het, hoe je het ook wilt noemen.

Denk dat vooral die Italianen nog wel eens op dit WK hadden kunnen stunten weer.

Vind het allemaal niet heel bijzonder en op FR en BE na niet veel echt sterk spelende landen.
Zie d winnaar van deze ontmoeting dan ook gelijk als de winnaar van het Wk.

9 juli 2018 om 10:19

Ja ik kan er geen pijl op trekken, dit WK. Waar vooraf Brazilië en Frankrijk misschien de grote kanshebbers waren heeft Brazilië het hele toernooi niet overtuigd. Frankrijk wint wel steeds vrij solide, maar op 1 wedstrijd na vond ik het ook niet sprankelend. Duitsland is altijd favoriet maar dat werd helemaal een drama.

Tijdens de groepsfase was ik echt onder de indruk van Kroatië, maar tegen Denemarken en Rusland was dat ook niet best.

Verder werd het ene grote land na het andere eruit gespeeld. En juist 1 van de landen die het op eindtoernooien altijd slecht doet, Engeland, zijn lekker op dreef.

Ik verwacht dat Frankrijk nu "gewoon" wereldkampioen wordt in een finale tegen Engeland, maar natuurlijk hoop ik dat de Belgen "stunten".

9 juli 2018 om 10:37

@afca:
Ik had ook veel veracht van de Kroaten inderdaad. Maar schrik er van hoe weinig kansen ze weten te creëren tegen de Russen en Denemarken inderdaad. Zeker als je kijkt hoeveel voetballend vermogen ze hebben. Denk dat ze het tegen Engeland wel beter zullen doen. Dan hoeven ze het spel minder te maken.

Duitsland had ik ook in de finale verwacht. Denk de meeste mensen wel en dan als finale Duitsland - Brazilië.

Verwacht ook dat Frankrijk het toernooi gaat winnen. en zou ik nog wel leuk vinden ook, zit er deze zomer ook voor vakantie weer. Dan zijn ze toch wat vrolijker allemaal haha..

Ergens gun ik het België wel, maar tegelijk ook niet. Dan flikken hun bij de eerste de beste serieuze kans het gelijk. En wij als NL met zo veel finales nog nooit.

9 juli 2018 om 11:17

Nederland is ook wel een toernooiploeg.

In 2014 werden we derde maar de stemming voorafgaand het toernooi was toen erg negatief. mensen lijken dat al weer te zijn vergeten.

9 juli 2018 om 11:24

Gezien het spel en de selecties zou ik ook denken dat de winnaar kampioen wordt, echter is het een gekke wk, waarbij ik de winnaar van kro-eng zeker niet uitsluit voor de titel. Veel verrassingen

9 juli 2018 om 12:17

Vind juist de Azurri echt onwijs zwak, nog slechter als Nederland.

9 juli 2018 om 13:22

Idd.. al heeft Italie ook wel een veelste oude selectie.. maar die schat ik hoger in als ons..

Deze mening van Giroud is net zo nietszeggend als de bijgevoegde poll. Waarom kiezen uit twee landen die beide al in de halve finale staan?

- edit - 9:52
Nu de poll is aangepast, moet ik mijn mening herzien.
De mening van Giroud slaat als een tang op een varken. Een land als Frankrijk zou zich niet druk moeten maken wie de tegenstanders zijn op een eindtoernooi. Met zo'n selectie zou het iedere tegenstander het vuur aan de schenen moeten leggen.

De helft van de bankspelers zou bij zowel Nederland als Italiã£â« met eenvoud in de basis staan. Hier valt nog te zwijgen over enkele spelers (bijvoorbeeld Martial of Lacazette) die thuis zijn gelaten door Deschamps.

9 juli 2018 om 13:15

Wat is er mis met de poll? De poll vraagt gewoon wie je denkt dat gaat winnen. Ik zie niet waarom het een "nietszeggende" poll is.

“het wordt voor anderen alleen maar moeilijker als Nederland en Italië erbij zijn op een Wk”, vervolgt de spits van Chelsea. In de halve finale stuiten de Fransen nu op België, dat volgens Giroud een lastige horde gaat worden. Hij staat op scherp en moet daarom oppassen. “Ik heb me low profile gehouden, terwijl ik toch even hard in duels ben blijven gaan. Ik probeer gewoon niks opzettelijk te doen.”

Als ik me niet vergis worden de kaarten toch geschrapt in de halve finale?

9 juli 2018 om 09:48

Behalve als je dus je 2e krijgt en geschorst bent.

9 juli 2018 om 10:07

Klopt. De enige manier waarop je geschorst kan worden voor de finale is door twee gele kaarten of een directe rode in de halve finale.

Giroud heeft gewoon gelijk. Over het algemeen zijn 'wij' ook best goede toernooivoetballers gebleken op Wk's. Op zeven Wk's telkens door de voorronde, drie finales, een halve finale, een kwartfinale en twee achtste finales. Daarbij Brazilië, Argentinië, Duitsland (1978) en Italië al (meermaals) naar huis gestuurd.

"vind jij het ook zo erg dat WIJ er niet bij zin!?" Hoe ongelofelijk zielig van de Telegraaf dat ze dit aan het vragen..
Het circle is compleet. Een middelmatige voetbal land die hunkert naar erkenning van de grote voetballanden, net als Australie en Zuid Korea. Hongarije is misschien een betere vergelijking. Ooit waren zij ook aan de tot van de wereld met Ferenc Puskas en nu zijn ze blij als ze er blij zijn.

9 juli 2018 om 12:36

Weet je wat ik pas zielig vind. Nee sorry, lachwekkend! Dat je ons vergelijkt met Australië, Zuid-Korea en zelfs Hongarije... Neem je jezelf serieus? Hongarije zal best trots zijn op hun oude generatie (van de jaren 50), maar wij hebben recenter veel meer topgeneraties gehad. Daarnaast lacht de toekomst ons weer toe. Elk van die 3 landen zouden wij 9 van de 10 keer verslaan, zelfs met deze zwakke generatie.

9 juli 2018 om 16:00

Pfff! meen je dit? Ik zie Nederland zeker niet 9 van de 10 keer winnen tegen Zuid Korea. Onze verdediging is sterker, maar het middenveld is niet veel beter en hun aanval met Son en Hwang is beter dan die van Oranje. Een ook tegen Australie zijn de verhoudingen meer 40/60.

En recentelijke top generaties? Oh?? elke bedoel je? die van de EK 2016 of die van deze Wk?

Wat een overschatting en arrogantie. lachwekkend.

10 juli 2018 om 14:03

Generatie Cruyff kwam na Puskas. Evenals generatie van Basten, generatie De Boer/Kluivert en generatie Sneijder/Robben. Gras bij de buren is altijd groener. Geen enkele Australiër zou bij ons in de basis staan. Maximaal 3 Koreanen zouden bij ons er in staan. Maar blijf maar stug volhouden met je anti-empathie naar je eigen land. Dit is geen arrogantie van mij uit. Jij verwart arrogantie met trots

Ja als je ziet dat Frankrijk en Zweden de kwartfinales hebben gehaald en als je bedenkt dat Zweden daar eigenlijk alleen maar staat door een dwaling van de scheids hadden we zo de Finale kunnen halen. Nederland heeft namelijk echt geen slechter elftal als England of Zweden.

9 juli 2018 om 11:00

Echt? We hebben een dramatisch elftal met dito mentaliteit. Niet zo gek, we zijn een klein land en hebben soms een goede generatie en soms een mindere. Nu dus.

9 juli 2018 om 11:10

Soms een goede soms een mindere? We hebben al 40/50 jaar achtereen een goede generatie gehad haha. Van generatie Cruijff tot generatie Gullit, van Basten tot generatie Bergkamp, Kluivert, Overmars, Seedorf etc. tot generatie van Nistelrooij, van Persie, Sneijder, Robben. Dit is de 1ste keer in 50 jaar dat we een slechte generatie hebben.

9 juli 2018 om 11:21

Jaren 80 waren we er ook niet bij, ook al scheelde dat niet veel (nu scheelde het ook niet veel, alleen EK 2016 was kansloos).

Engeland heeft wel een beter elftal dit moment. Overtuigend gekwalificeerd voor dit toernooi en staan in de halve finale.

9 juli 2018 om 12:47

@doelmannetje

wat zeg jij nou? Engeland heeft een veel beter elftal als wij. Rashford, Sterling, Kane en Alli bv zijn toch echt beter als een Babel, Depay, Vincent Janssen en Wijnaldum

Zweden is gelijkwaardig qua spelers maar qua teamprestatie hebben ze het wel veel beter gedaan als wij in de kwalificatie. je kan wel steeds gaan zeuren over 1 arbitrale dwaling in 12 wedstrijden maar Zweden pakten 4 punten tegen die Fransen en wonnen met 8-0 van Luxemburg. dat hebben wij niet voor elkaar weten te krijgen

11 juli 2018 om 15:47

Nou ik kan je wel vertellen dat het NL elftal echt niet slechter is dan engeland. Jij bent zo een typische Nederlander die maar blijft roepen dat het allemaal maar heel slecht is.

Het verschil is gewoon een scheidsrechtelijk dwaling anders hadden we 6 punten gepakt van de zweden en die vier punten tegen de fransen hebben ze ook alleen behaalt door een fout van Loris.

11 juli 2018 om 21:28

@doelmannetje

raar dan dat die Engelsen bepalende spelers hebben bij Europese topclubs en wij niet als we net zo goed zijn

Dit is niet meer het Oranje van Van Persie, Robben , Sneijder, Vd Vaart. Dit oranje is niet meer zo dreigent als in het verleden. Heb wel goeie hoop voor de toekomst, in de jeugd loopt toch enorm veel talent rond.

Als ik die ploegen zie op dit WK hadden wij zeker niet onder gedaan. We hadden dan gewoon een mooi elftal gehad met nog steeds Robben etc. We zijn toernooi voetballers en met het oranje legioen gebeurd er haast altijd iets magisch waardoor we in ieder geval de groepsfase uit komen.

9 juli 2018 om 12:32

Gezien de kwalificatie reeks is het niet meer dan verdiend dat we er niet bij zijn. Laat het een goede les zijn voor die verwende 'talenten'.

9 juli 2018 om 13:16

Idd zelfde verhaal als Italië. Ik zie mensen zeggen dat ze zouden stunten als ze er bij zijn. Maar ze zijn er niet eens bij, ik snap die redenering niet helemaal.

9 juli 2018 om 13:35

@skila87

een mooi elftal? een elftal met louter eenheidsworsten die dan totaal afhankelijk waren geweest van een goede dag van Robben

Toch wel mooi om te zien dat het respect voor landen in verval aanwezig blijft. Verder zijn we ook niet zo slecht als het de laatste jaren wel eens lijkt, maar het is lastig om structuur in de huidige ploeg te krijgen. We kunnen niet het voetbal spelen waar de meeste spelers mee zijn opgeleid omdat we de juiste spelers niet hebben, thans, niet met het vereiste niveau.

We zijn weleens zo gefixeerd op de nationale ploeg dat we de kwaliteiten van andere landen overschatten. Vooral als de druk er volop staat, zie je zelfs dat toplanden te bang zijn om te verliezen en hun eigen spel niet meer spelen. Ze spelen dan om niet te verliezen in plaats van voor de winst te gaan.

Op dat moment kan iedereen van iedereen winnen en dat zie je dit WK heel erg goed terug. Nederland zou het WK uiteraard niet winnen, maar ze hadden het best leuk kunnen doen. Italie had 'm zelfs kunnen winnen. Dat blijft gewoon een sterke ploeg en doen het (bijna) altijd goed op een WK.

Wat is het toch een lieve man die Giroud. Ze hebben zelf zonder al teveel moeite Nederland aan de kant gezet en zeggen nu dat we een bedreiging waren als we er toch bij waren. Das niet heel geloofwaardig. Verdedigend hadden we misschien best een rol van betekenis kunnen spelen op dit WK maar aanvallend loopt het nog niet goed genoeg om daar op constante basis op te kunnen vertrouwen. De kwaliteit op het middenveld en voorin is er op papier zeker maar Koeman en zijn voorgangers hebben er nog geen geheel van kunnen maken. Mocht dat Koeman wel lukken naar het komende EK toe dan kunnen we best een leuke outsider zijn.

Ik snap Giroud wel. Wanneer Oranje zich gekwalificeerd had konden we nog beschikken over Robben en in mindere mate Sneijder. Oranje is normaal gesproken altijd wel goed op een eindtoernooi. Gezien het niveau tot nu toe hadden we zeker wel een rol kunnen spelen. Stel je eens voor dat we aan de rechterkant van het schema zouden zitten. Dan was de halve finale of zelfs finale niet eens zo gek geweest.

Beetje onzin uitspraak, maar we moeten het maar als een compliment beschouwen

Ik vind het trouwens een rare man die Giroud, eigenlijk draait hij al een hele tijd mee, maar ik vind eigenlijk helemaal niets van hem

Niet goed, niet slecht, helemaal niets eigenlijk

Als iemand over 10 jaar de naam Giroud noemt zal het enige dat ik me herinner die rare baard zijn... verder niets

Geen mooie actie, geen mooi doelpunt, ik zal me ook niet herinneren waar hij ooit heeft gespeeld, helemaal niets dus

Dat is ook geen compliment

9 juli 2018 om 11:37

Zijn goal tegen Crystal Palace zal ik iig nooit vergeten.

9 juli 2018 om 13:21

Dan zou ik je toch adviseren om even een best goals filmpje van Giroud te bekijken. Hij heeft juist bizar veel mooie goals gemaakt. Zijn statistieken zijn ook altijd goed geweest. In 193 appearances in de premier league direct bij 100 goals betrokken geweest (76 goals, 24 assists) en dit veelal ook nog als invaller. Giroud is erg ondergewaardeerd door de gemiddelde voetbalsupporter.

Even gegoogeld, das een mooie ja

Verder vind ik het een kleurloze speler, en ik verbaas me ook dat hij überhaupt een plek weet te vinden in een van de beste elftallen

Het zal wel aan mij liggen...

Lief zijn kost niks.......heel lief zijn ook niet......er voor zorgen dat oranje weer wat wordt.....kost een wonder.

9 juli 2018 om 13:10

Nederland redt zich altijd wel als opleidingsland. Daar doet een mindere generatie niets aan af. Nog steeds moet dit materiaal goed genoeg zijn om zich te kwalificeren op een eindronde. Een wederopstanding van Oranje een wonder noemen zegt me dat je er niet bijzonder veel van snapt.

Oneens, Kroatie, Belgie en Engeland zijn kwalitatief veel en veel beter dan Nederland. Als een land als Zweden in de halve finale zou hebben gestaan, dan heeft hij een punt...

9 juli 2018 om 12:38

Ik denk inderdaad dat die 3 landen op dit moment (niet veel) sterker zijn dan Nederland, maar een kwartfinale had er dan toch wel ingezeten.

9 juli 2018 om 12:55

@tegengif

wat zeg jij nou? Belgie heeft meerdere spelers die bepalend zijn bij Europese top en subtopclubs en dan ga jij zeggen dat Oranje niet minder is? wij kunnen alleen maar dromen van voetballers als Hazard, Mertens, De Bruyne, Lukaku en Dembele op dit moment

Engeland en Kroatie zijn ook gewoon beter als je naar de spelers gaat kijken. wij hebben geen Modric, Rakitic, Mandzukic, Kane, Alli of Sterling wat belangrijke pionnen zijn bij Europese topclubs. Zweden is gelijkwaardig

9 juli 2018 om 13:27

Ik denk dat ze sterker zijn, maar niet veel. Vandaar de haakjes. Nederland trekt zich vaak op aan het niveau van de tegenstander. Ik denk dat alle 3 deze ploegen nu net van Nederland zouden winnen, maar het zou geen 3-0 worden.

9 juli 2018 om 13:30

ik vind die landen echt veel beter. bij die landen hadden alleen Van Dijk en De Vrij van onze Oranje selectie misschien in de basis gestaan maar daar houd het ook echt op

9 juli 2018 om 14:55

Eens. Dat wil niet zeggen dat ze ons compleet overlopen.

10 juli 2018 om 14:07

Ach daar hebben Japie azijn weer met zijn Belgie mania. Ga toch eens positiever over je eigen land staan. Als Belgie zoveel goede spelers schijnt te hebben (overigens bij de CL finale ontbrak het aan een Belg, terwijl er wel 2 Nederlanders er actief waren) dan kunnen er hier ook talenten ontsproten worden.
Je hebt overigens gelijk dat met name Engeland nu een goed team heeft, zeer tegen de verwachting in zo ver is gekomen en heel veel negatieve pers over zich heen heeft gehad.
Als je realistisch bent heeft Frankrijk het meest effectief gespeeld en dus de terechte kampioen kan worden.

Maar op een WK wil je wel kampioen worden met de best mogelijke bezetting. En tuurlijk vergroot het je kansen zonder die landen maar Nederland, Italië en Chili mis je toch wel.

wat verwachten mensen dan? dat Giroud gaat zeggen dat Oranje er geen fluit van kan en dat hij blij is dat ze er niet bij zijn omdat het voetbal nergens op lijkt? natuurlijk doen de meeste spelers dit soort politiek correcte uitspraken om niet arrogant of denigrerend over te komen. die Fransen hebben ons twee keer volstrekt kansloos gelaten terwijl Zweden 4 punten pakten tegen die Fransen dus Giroud zal Nederland echt niet zo indrukwekkend vinden als hij hier beweert

dit tekent alles wat er mis is met de Nederlandse mentaliteit. je twee keer op rij niet plaatsen met slecht en inspiratieloos voetbal en dan volhouden dat we op zo een Wk wel even de show zouden stelen en niet onder zouden doen voor andere Europese landen. arrogantie ten top! zorg eerst dat je weer eens met je voeten spreekt en je plaatst voor een eindronde voordat je weer hoog van de toren gaat blazen terwijl de prestaties de afgelopen 4 jaar ronduit triest zijn

9 juli 2018 om 13:15

Maar jij bent wel heel erg cynisch. Giroud zegt ook niet dat Oranje wel even zou gaan winnen. Ze zijn er namelijk niet voor niets niet bij. Hij geeft alleen aan dat hij Oranje en Italie nog steeds schaart onder de grote landen. Dat hoeft niet per se als feit gezien te worden.

Verder is het huidige Oranje niet in staat om het WK te winnen, maar je had ook zeker geen flater hoeven slaan. Een kwartfinale plaats was denk ik het hoogst haalbare geweest, maar we moeten ook niet doen alsof we echt helemaal niets hebben lopen.

Dat het (nog) niet lekker loopt en dat er een terugloop in kwaliteit is, is een feit. Echter komen er weer getalenteerde generaties aan al is het natuurlijk altijd afwachten hoe dat uit gaat pakken. Natuurlijk zijn de resultaten van de afgelopen 4 jaar diep triest, maar het verleden is geen garantie voor de toekomst. Niet in positieve zin, maar uiteraard ook niet in negatieve zin.

9 juli 2018 om 13:21

@sirius

onze selectie is gelijkwaardig aan landen als Zweden en Zwitserland. net als die landen hebben we ook geen creativiteit, individuele klasse en voetballend vermogen in ons elftal dus moeten we een voorbeeld nemen aan hun spel. als team voor elkaar door het vuur gaan, het achterin zien dicht te houden en hopen op een fout van de tegenstander of een standaard situatie waaruit we kunnen scoren. dat is momenteel de weg naar succes voor Oranje

je hebt 3 goede spelers lopen en dat zijn De Vrij, Van Dijk en De Ligt. daarom moet je vanuit een verdedigende organisatie spelen en zolang mogelijk de 0 proberen te houden. voor de rest stelt het elftal weinig voor dus met een aanvallend concept slaat Oranje volledig de plank mis

9 juli 2018 om 14:30

Met alle respect, maar je kunt De Ligt absoluut nog niet scharen onder de beste spelers van Oranje. Jongens als Depay, Wijnaldum staan er momenteel nog gewoon beter op. De Ligt is uiteraard een groot talent, maar natuurlijk nog geen zekere factor in dit Oranje.

Maar zoals je zelf inderdaad al aangeeft, zijn we gelijkwaardig aan die landen op dit moment. Toch twee landen die de poulefase van het WK hebben overleefd. Zweden heeft zelfs de kwartfinale gehaald. Dat is het probleem ook momenteel. De ene is veel te cynisch, de andere is veel te optimistisch. De realiteit ontbreekt.

Als België WK word zegt dat eigenlijk genoeg over het toernooi. Dan krijgen we na het EK 2016 een nieuwe kampioen van de armoede.

9 juli 2018 om 13:02

Belgie heeft gewoon een fantastische selectie staan met een aantal wereldtoppers. waarom zouden die dan geen verdiende WK winnaar kunnen zijn?

Ben benieuwd wat voor vraag gesteld was.

''giroud, ben je blij dat Nederland er niet bij is?'' Vraag gesteld door iemand die een verhaaltje wil schrijven over NL en zoekt naar een clickbait headline voor de website voor zijn krant.

Girouds antwoord kon anders zijn gestructureerd.

Headline: ''het is goed dat Nederland er niet bij is.''

Alsof hij er zelf mee is gekomen.

Het valt mij altijd op dat de media woorden verdraaien. Daarom zet ik zelfs vraagtekens bij zulke onschuldige artikelen. Alles voor de clicks tegenwoordig.

Iedereen baalt ervan om tegen NL of Italië te moeten spelen, die win je niet zomaar. Nu ook Spanje, Duitsland en Argentinië slecht presteren is het zo ongeveer wel het slechtste toernooi ever qua tegenstand. Brazilië zal t ook niet echt beste WK van hun vinden....
Kroatie en België zijn normale outsiders, er zijn altijd landen die verrassend presteren waarbij België eigenlijk een idioot makkelijk programma had tot Brazilië; Kroatië mist scorend vermogen en heeft mazzel net penalties.
Rusland en Zweden zijn een grap op dit niveau. Engeland is eigenlijk nog niet keihard aangepakt en hebben al flink moeite gehad.
Frankrijk doet t goed en zou eigenlijk wereldtitel met gemak moeten kunnen binnenharken.
Als België weer als vanouds alle brekers inzet (Fellaini) en met 3 gaat counteren (Kev, Lukaku, Hazard) dan maken ze wellicht nog wat kans maar een finale België-Engeland zou bijv al een foute grap zijn.
Wat dat betreft teleurstellend WK.
Hebben we toch verkeerd gepland qua generaties..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren