Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Neymar was slecht en viel enkel op door een duik'

Laatste update:

Na de 1-2 zege op Brazilië staat België momenteel op zijn kop. Voor het eerst sinds 1986 hebben de Rode Duivels zich geplaatst voor de halve finale van het WK, waarin komende dinsdag Frankrijk de tegenstander is in Sint-Petersburg. De Belgische én buitenlandse media zijn als vanzelfsprekend dolenthousiast over de prestatie van de formatie van bondscoach Roberto Martínez.

“Nu is het hek helemaal van de dam!”, kopt Het Laatste Nieuws. “Een half jaar had Martínez deze clash voorbereid. Wel, het was eraan te zien. Fellaini en Chadli erin voor Mertens en Carrasco waren de juiste wijzigingen. De 4-3-3 bij balverlies die in de omschakeling vliegensvlug switchte naar een 3-5-2 klopte als een bus”, klinkt het lovend over de tactiek van Martínez. “Je proeft aan alles: dit is ons WK. Ons moment. Na de Rostov Rollercoaster, nu ook de belegering van Kazan overleefd.”

“Laatste bericht aan de moeders van onze Duivels: jullie jongens zijn mannen geworden. Nog geen gouden mannen: daarvoor moeten ze nog twee keer alles uit de kast halen”, concludeert de krant. Het Nieuwsblad laat zich vooral lovend uit over Thibaut Courtois, die in de slotminuut een inzet van Neymar op fraaie wijze uit het doel tikte. “Dé redding van het WK. Courtois haalde een prachtige plaatsbal van Neymar van net onder de dwarsligger vandaan en voorkwam zo de gelijkmaker. Hij schreeuwde het uit van adrenaline!”

“HISTORISCH! Fenomenale Rode Duivels kloppen Brazilië en staan in halve finales van WK”, kopt de Gazet van Antwerpen. De Franstalige krant La Dernière Heure heeft lovende woorden over voor Kevin De Bruyne. “De strateeg werd verkozen tot man van de wedstrijd en bracht België in de positie om deze wedstrijd te winnen. Maar er dient ook een speciale vermelding te zijn voor Courtois, die een zeker doelpunt van Neymar voorkwam in blessuretijd.”

“Uitschakelingen dragen het gezicht van een legende. Caniggia in 1990. Zidane in 1998 en 2006. De 7-1 in 2014. 2018 draagt het stempel van een trio: De Bruyne, Hazard en Lukaku. Zij vernietigden Brazilië in de eerste helft”, schrijft het Braziliaanse Globo over de uitschakeling van de Goddelijke Kanaries. “De nederlaag was een pijnlijke les: niemand is onverslaanbaar. Fernandinho (in de laatste wedstrijd) en Paulinho en Gabriel Jesus (tijdens het hele WK) brachten het spelidee van Tite in gevaar. Terwijl de Belgen dat net wel hadden: drie sterren waardoor alles werkte.”

“Nummer zes zal moeten wachten”, schrijft het Argentijnse Diario Olé op plagerige wijze richting de Brazilianen. “Wat wil je dat we zeggen? We zullen niet verdrietig worden omdat Brazilië geëlimineerd werd. Het is ons ook al overkomen. Wel, Brazilië: vertel ons hoe het voelt.” Clarín voegde daaraan toe: “Neymar was een schaduw van zichzelf, net toen Brazilië hem het meest nodig had. De Braziliaanse ster liet zichzelf meer vallen dan hij schoten afvuurde, en ontsnapte zelfs aan een gele kaart toen hij de scheidsrechter probeerde te misleiden.”

“Brazilië was dé topfavoriet voor de wereldbeker. Maar Brazilië moet naar huis. Door de Belgen. Die ervoor zorgden dat de Braziliaanse spelmakers niet te veel tijd aan de bal kregen, en gevat counterden”, schrijft The New York Times, dat bijval krijgt van de Daily Mail. “Bye Bye Brazilië: favorieten crashen uit het WK door briljante Rode Duivels. België, een land van elf miljoen mensen, heeft de technische en tactische capaciteiten ontwikkeld om Brazilië te verslaan, een land van 207 miljoen inwoners. Ze hebben ze 75 minuten lang overklast met verbluffend countervoetbal waarop Brazilië geen antwoord had.”

“De Braziliaanse lammetjes tegen de Belgische wolven”, kopt het Spaanse AS. “Een wedstrijd die nog jaren in de herinnering zal voortleven. Jammer dat er geen verlengingen waren, want zo misten de fans (behalve de Belgen natuurlijk) een extra half uur sensationeel voetbal”, schrijft de Spaanse krant. La Gazzetta dello Sport opent met ‘Seleçiao’. “Neymar was slecht en viel enkel op door een duik. Nu zal het WK zeker gewonnen worden door een Europees land, alweer. De Belgen klopten de Brazilianen door een dodelijke eerste helft en een heroïsche tweede.”

Gaat België de WK-finale halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Opgestaan met een kater!
Potverdikke veel pinten gedronken.

Als Belg:

Gewéldige match. Om door te stoten in zo’n toernooi heb je drie dingen nodig. Eén: een portie geluk. Twee: je moet zelf kunnen scoren. En drie: je keeper moet echt goed zijn. Aan die drie voorwaarden is voldaan. Ook gisteren. Want we hebben allesbehalve een slecht Brazilië gezien.

1e helft waren we dominant.
2e helft was niet goed voor mijne tikker!

7 juli 2018 om 09:19

Belgie was erg goed en het was een fantastische game om te kijken, men vergeet alleen erbij te vertellen dat er ook wel een beetje geluk bij kwam kijken.
Zowel een eigen doelpunt als een niet gegeven penalty waren toch wel twee momenten waar het zogenaamde "geluk van de kampioen" op het goede moment
Om.de hoek.kwam kijken.voor Belgie

7 juli 2018 om 09:22

Geluk hoor het erbij en geluk dwing je af, mensen moeten dat eens een keer gaan begrijpen.

7 juli 2018 om 09:24

Knolselder vermeld dit toch in punt 1 over geluk.

7 juli 2018 om 09:27

Bright One

Inderdaad we hebben veel geluk gehad ook, dat geluk gaan we tegen Frankrijk niet hebben denk ik.

7 juli 2018 om 10:07

Als 'Virtu', winnaarsgeluk/ leidersgeluk. Zoek dat in de aantekeningen van Machiavelli op. Die heeft dit soort geluk goed uitgelegd.

7 juli 2018 om 10:09

Afgedwongen, die corner zal toch eerst goed en scherp genomen moeten worden om voor zo een gevaar te zorgen. Daarnaast had Kompany ook een rol.

7 juli 2018 om 11:11

Laten we duimen van wel, ook al steekt het mij een beetje als nederlander dat het "kleine broertje" ons voorbij gegroeid is, gun ik het jullie het meest...

7 juli 2018 om 11:12

@vivabarsa
Geluk voor belgie, ongelukkig voor Brazilië en achteraf afgedwongen.;-)

7 juli 2018 om 09:33

Ben je vroeg wakker knolselder! Hoeveel Belgen zitten hier eigenlijk op voetbalzone? Is er geen goeie belgische site?

Ontopic de bruyne was weer een stuk beter nu hij een stuk verder naar voren speelde

7 juli 2018 om 09:48

Neen er is geen goed Belgisch alternatief, klinkt alsof je het niet graag hebt dat hier Belgen zitten? En ja, we zijn met veel

7 juli 2018 om 09:56

Het is jullie gegund..

7 juli 2018 om 10:01

Harmr

Thanx, is erg sportief van je!

7 juli 2018 om 10:04

Ik was ook vrij vroeg er aan voor de moeite. Bbq met de vrienden, pinten pakken vanaf 14u00 en er eigenlijk niet meer goed tegen kunnen.
Er is geen goeie Belgische site, vind ik zelfs niet erg aangezien de Nederlanders minder een blad voor de mond nemen.

7 juli 2018 om 10:16

Allereerst zijn de Belgen een sieraad voor deze site, vind ik. De kleur die zij aan de dialogen en discussies voegen, inclusief de woorden die zij net anders gebruiken, brengen regelmatig een glimlach op mijn gezicht.

Ten tweede is het niet zo dat de Belgische sites niet goed zijn, in de zin van wij Nederlanders hebben goed werkende sites en de Belgen niet.. maar dat er op deze site traditiegetrouw veel Nedrlanders op voetbal reageerden. De Belgen die wat mondig zijn, en graag met anderen over voetbal babbelen, zochten dergalve verder dan een nieuwssite. Belgen zelf zijn over het algemeen wat introverter. Op Belgische reageersites wordt niet veel gereageerd. Overigens is deze algemene voetbalnieuwssite lange tijd 1 van de weinige die ik wereldwijd ken, zo niet de enige die voetbal nieuws goed wist te combineren met discussies an de leden. VI lukt het pas net een jaartje.. en allerlei andere sites die het hebben geprobeerd, is het niet echt gelukt. Terwijl hun nieuws en de mogelijkheid om te reageren niet per se anders is op die sites.

Je zult jouw vraag wellicht niet zo bedoelen. Maar dit is typisch een botte Nederlandse vraag. Je verpakt hem net verkeerd. Bedoeld of onbedoeld.

7 juli 2018 om 10:24

Ik zit als Belg op Voetbalzone omdat ik hier een iets objectiever beeld krijg over de Belgische ploegen. Op Belgische fora vindt quasi iedereen de Rode Duivels natuurlijk de beste ter wereld, hier krijg je een iets beter perspectief vind ik .

7 juli 2018 om 10:41

Hehe, je zou zelf voetbalzone.be kunnen beginnen.

7 juli 2018 om 11:28


@alexdelpiero Nee, ik was gewoon benieuwd. Belgische frieten zijn lekker!
@diegopeladona Nee, ik was gewoon serieus benieuwd en het boeit mij geen xzak wie hier zitten. Ik vraag me gewoon af of er geen goeie belgische sites zijn. Het is alleen maar beter voor de Nederlanders aangezien er door jullie nu meer mensen reageren en er meer discussies op gang worden gezet. Mij valt het ook wel op dat Belgen wat introverter zijn. Heb het persoonlijk meegemaakt en zag gisteren beelden van een Antwerpse plein waar belgen de wedstrijd aan het volgen waren. Mij viel op dat Nederlanders echt veel meer uit hun plaat gaan bij doelpunten/overwinningen. Het kan aan mij liggen of het is gewoon echt zo.

Zelf ben ik ook voor Belgie nu(was voor Argentinie aangezien ik Messi support). Ik denk dat dit team van Belgie zelfs een stuk beter is toen wij in 2010 de finale haalde en verloren tegen Spanje. Sowieso meer individuele kwaliteit.

Hazard, De Bruyne,lukaku en Courtois waren de 4 beste voor mij
Motm Hazard met daarop kort volgend Courtoist

7 juli 2018 om 12:13

@diego hahahaha vooral de woorden die ze gebruiken idd, heel aandoenlijk . Ik zal je zeggen dat ik voor het WK niet eens wist dat een Alex uit Belgie komt en zo nog vele anderen.

7 juli 2018 om 12:28

Matjq

Nu heb je me, als je tegen een Belg zegt dat de frieten lekker zijn kan je niet meer kapot

7 juli 2018 om 09:54

Hazard heeft trouwens een record te pakken. 10 dribbels, 10 geslaagd, eerste keer dat dat gzbeurd op een WK sinds de data metingen in de jaren 60.

Eden Hazard's #worldcup game by numbers:

100% take-ons completed
100% aerial duels won
63 touches
10 take-ons completed
7 fouls won
4 aerial duels won
2 shots

Waltzing into the semi-finals. 🙆‍♂️

7 juli 2018 om 10:06

Waanzinnige statistiek. Hij had er ook overduidelijk veel zin in. Heb je toevallig de telefacts reportage over Hazard gezien? Naast het veld met beide voeten op de grond 👌

7 juli 2018 om 10:20

Hazard speelde gisteren een waanzinnige pot. Ik ben vaak negatief over hem in het Belgisch elftal. Maar gisteren hield hij de bal zo goed bij zich en wist hij in die duels zoveel tijd te winnen en zoveel Braz bezig te houden. Erg mooi om te zien.

7 juli 2018 om 10:27

Die heb ik gezien ja gisteren toevallig nog, hij is een speciale e, geen Ferrari willen kopen met zijn geld omdat hij andere mensen, die dat niet kunnen betalen, niet wilt affronteren, met zijn Renault Modus vol blutsen naar de training rijden en parkeren tussen al die superwagens haha, altijd in zijn Nike trainingspak - volgens zijn ploegmaats is zijn eerste kostuum er 1 van nike haha - zo down to earth, zelden uitgaan met het team omdat hij liever een hele dag met zijn kindje speelt. Ongelooflijk eigenlijk die jongen. Met iets meer honger zou Hazard nog beter kunnen zijn, mazr zijn motto is, voetbal is maar voetbal, iets wat ik gewoon graag doe, ik en de bal, dat is al wat er bij komt kijken voor mij. Prachtig toch? Zo herkenbaar voor een gewone jongen zoals ik, Hazard is net als ik, in alles, alleen is Eden veel en veel beter dan mezelf en mijn vrienden die gewoon graag voetbal spelen.

Topgastje!

7 juli 2018 om 10:29

Diego

Klopt, speelde weergaloos, en dat in combinatie met Kevin De Bruyne, twee die volgens velen niet samen kunnen spelen, wel dat hebben we wel gezien. Dit was de beste pot van Kev-Lukaku-Eden die ik ooit gezien heb voor onze Duivels. Het klopte gewoon.

7 juli 2018 om 10:41

Klopt. Tot de 70ste minuut. Lukaku was op en maakte de verkeerde meters. Verloor op een gegeven moment teveel duels. Hier vind ik Martinez te lang hebben gewacht om iemand in te brengen die ipv Lukaku de bal voorin kan vasthouden. Had zelfs van mijn part Dembele gekund. De Brazilianen konden op een gegeven moment zo goed drukken omdat zij vers bloed inbrachten en Martinez dit veel te laat deed.. eigenlijk niet durfde. Daarom lijkt die overwinning nu ook meer door het oog vd naald. Tot minuut 70 was er niks aan de hand.

7 juli 2018 om 10:48

Ja inderdaad te lang gewacht met wisselen, Martinez hinkte te lang op twee gedachten, of nu vers bloed brengen en het systeem riskeren, of wachten en riskeren dat sommigen het niet meer kunnen belopen. Iets sneller wisselen mocht zeer zeker, want het is echt nog veel te heet geworden voor ons. Veel jongens zaten echt kapot, zeker de aanvallende, wat een intensieve meters hebben die gemaakt zeg.

7 juli 2018 om 11:09

Ik vond echt dat Martinez veel te lang wachtte. Chadli had ik wel laten staan totdat die idd zou neervallen. Maar het allerbelangrijkste is Lukaku en Hazard voorin. Die moeten als een soort hanger de bal vasthouden zodat de selectie lucht krijgt, met KdB. Vandaar moest simpelweg Lukaku vervangen worden. Desnoods door Dembele (vroeger spits die goed de bal wist vast te houden), of Bats.

Brazilie kon laatste 20 min zonder enige druk van Lukaku opbouwen. Lukaku was helemaal op. Wat ik overigens wel belachelijk vond, wanneer hij gewisseld werd, gaf hij de trainer geen hand. Ik vind dit echt niet kunnen in zo een fase van de match, waar hij had moeten weten dat hij al 15 min het team in de steek laat. Belachelijk. Lukaku eist wel de aandacht op na de overwinning voor de teamspirit, maar deed tijdens de wedstrijd op het moment dat die zich moest offeren zich van zijn slechte kant zien. Jammer. Dat moet echt eraf.

7 juli 2018 om 11:16

Dat heb ik zelfs gemist? Dat is zeer jammer ja, zeker omdat hij daarna zo tekeerging over de teamspirit, en zichzelf wegcijferen, hij moet toch snappen dat dit nodig was? Waarschijnlijk kwam dan toch de spits in hem naar boven, wereldpot gespeeld maar niet kunnen scoren, een spits ( ik ben er zelf ook eentje geweest ) heeft altijd nog het gevoel dat hij kan gaan scoren, dat zit er een beetje in, en dan is dat ook vaak tegen beter weten in. Maar dat moet er inderdaad af, zonder respect kom je nergens, en hij moet dat als onderdeel van een groter geheel ten allen tijde kunnen tonen richting Martinez en de staff. Op deze manier toont hij ook geen respect voor de speler die er in komt, je moet ook in hen vertrouwen kunnen leggen en dat doe je niet als je de wissel van de trainer ondermijnd.

7 juli 2018 om 11:31

@alex: wat vond jij eigenlijk van de wissels? Ik was niet helemaal akkoord. Ik had lukaku bijvoorbeeld altijd laten staan, die hield het balletje zo goed bij op de counter. Daarnaast had ik kev, jawel kev, eruit gehaald na een uur spelen. Vond hem de tweede helft niet zo sterk. Vooral defensief liet hij wat meer steekjes vallen dan de eerste helft. Bovendien maakte hij, imo, rond de 55e minuut een onbegrijpelijke keuze op een counter. Hij speelde op links hazard aan die 2 man voor zich had terwijl hij voor mijn gevoel lukaku voor goal had kunnen zetten door de bal tussen Silva en Miranda te steken terwijl luk goed naar binnen gesneden kwam van rechts. Maakt hij daar de juiste keuze was het boeken dicht.
Maar goed, een winnende coach heeft gelijk. Martinez heeft iig wat krediet opgebouwd bij mik gisteren. Dit terwijl ik een grote tegenstander van hem ben.

7 juli 2018 om 11:34

@diego: ah ik denk dat we daar niet te zwaar aan moeten tillen. Rom is er niet de man naar om voor gezeik te zorgen in de kleedkamer. Hij was inderdaad duidelijk misnoegd maar ik denk dat zowel martinez als hijzelf beseffen dat dat gebeurt in het heetst van de strijd. Luk zal zich wel geëxcuseerd hebben en volgens mij vind martinez excuses voor zoiets ook niet nodig

7 juli 2018 om 11:34

@diego: ah ik denk dat we daar niet te zwaar aan moeten tillen. Rom is er niet de man naar om voor gezeik te zorgen in de kleedkamer. Hij was inderdaad duidelijk misnoegd maar ik denk dat zowel martinez als hijzelf beseffen dat dat gebeurt in het heetst van de strijd. Luk zal zich wel geëxcuseerd hebben en volgens mij vind martinez excuses voor zoiets ook niet nodig

7 juli 2018 om 12:33

Real

Vanaf minuut 70 werden we echt weggedrukt en dat kwam mijn inziens ook doordat Lukaku niet fris meer zat, ik vond de wissels op zich prima maar had misschien inderdaad ook Kev eraf gehaald, die zat helemaal kapot op het laatste, en Martinez wisselde inderdaad zoals al gezegd door Diego hierboven te laat. Hij zat duidelijk in dubio, en daardoor duurde het uiteindelijk net wat te lang. Maar heej, uiteindelijk heeft de winnaar inderdaad altijd gelijk zeker? Haha

Bij mij ook, ik vind nog altijd dat Radja mee moest, die kan je altijd gebruiken, maar Martinez heeft nu al Belgische geschiedenis geschreven door onze beste prestatie te evenaren, dusja.. daar ben ik hem zeker dankbaar voor, alles wat nu nog komt is extra meegenomen. Deze pot was echt de allesbeslissende voor deze golden generation, verlies je hier en strand je dus weer in de kwartfinale is deze generatie door dat debacle tegen Wales echt verpest. Hij heeft de flaters van o.a. Wilmots rechtgezet, en onder Martinez durven ze tenminste voetballen.

7 juli 2018 om 10:04

Gefeliciteerd knolselder. Het was een geweldige wedstrijd om te kijken en uiteindelijk is de overwinning verdiend. Wat een heerlijke counter hebben jullie toch. De halve finale wordt de finale. Heel veel succes!!

7 juli 2018 om 10:08

Thanks!
Vandaag dafalgan en het komt wel goed!

7 juli 2018 om 10:25

Tegen Les Blues wordt het een ander verhaal ben ik bang. Daar moet deze 3 dingen hebben en hopen op een slechte dag van Frankrijk.
Ondanks het feit dat ik veel over me heen krijg als ik weer op het werk ben, ik ben de enige Nederlander tussen veel Belgen, gun ik België het WK wel.

7 juli 2018 om 10:39

Frankrijk wordt veel moeilijker dan gisteren. Ik krijg niet goed hoogte van hun, waanzinnig elftal, enorme potentie en hun maximum nog lang niet behaald. Ik hoop dus uiteraard op een off day! Waar ik vooral blij om ben is dat we de halve finale gehaald hebben, mijn ouders zagen altijd over Mexico 1986: nu maken we dat ook eens mee! 😁

7 juli 2018 om 11:43

Het Mexico van Maradona.
Ik denk persoonlijk dat het een finale Frankrijk - Kroatië wordt.

7 juli 2018 om 11:55

Nu hebben de Belgen weer iets om trots op te zijn. Is weer iets anders dan praten over de stakingingen en de taalstrijd.

7 juli 2018 om 10:42

Hup belgie hup.. laat de leeuw niet in zijn hempie staan!! Als semi-Nederlanders.. alle vlamen het beste wij supporten jullie :-)

Ps.. wat een selectie.. tjonge jonge dat is echt op iedere positie om jaloers op te zijn.. en dan hebben jullie mog een speler als mertens op de bank!!

7 juli 2018 om 10:51

Spreek voor jezelf

7 juli 2018 om 11:07

Ik identificeer me absoluut niet met België. 3 veloren WK finales, zou het niet kunnen verkroppen als België wel wereldkampioen wordt. Dat is mijn mening.

7 juli 2018 om 11:16

Dat gevoel speelt bij mij ook wel een beetje, maar de fransen of engelsen gun ik het ook niet dua dan maar onze zuiderburen.met hun gouden generatie..na winst even pintjes pakken in belgie..

7 juli 2018 om 11:20

Dat is wel kleinzerig

7 juli 2018 om 11:21

Ach kom op zeg... Belgen ze enorm bescheiden, hoeveel wk s en ek s hebben ze niet moeten toekijken?
Ze hebben nu een geweldige generatie en dit is misschien hun enige kans ooit.
Nederland heeft t aan zichzelf te danken dat ze 3x t niet gehaald hebben, waarom zou je t niet kunnen verkroppen?

7 juli 2018 om 11:36

Triest.. misgunner.. het niet kunnen hebben dat zij een gouden lichting hebben en wij een k selectie met een waardeloze inzet.. die belgen die rennen en vechten terwijl onze pussies als divas lopen te bit hen.. verman jezelf die belgen kwamenook massaal ons steunen als zij niet mee deden en juichten voor ons..

Toch goed geweest om die querelant Naingolan thuis te laten. Net als Zweden met Zlatan.

7 juli 2018 om 09:23

Dit is ook echt de enige manier om de afwezigheid van Naingo te verantwoorden, op elke andere manier kom je er niet mee weg.

7 juli 2018 om 09:24

Allemaal leuk en aardig zulke uitspraken, maar mochten ze er uit vliegen tegen Frankrijk dan ziet de wereld er al weer heel anders uit! Dit succes van België heeft denk ik niks te maken met het niet of wel mee doen van een speler die niet geselecteerd is. Het is in ieder geval lastig te beoordelen!

7 juli 2018 om 10:10

Dan ziet de wereld er niet anders uit hoor, dit WK is voor België al geslaagd. Eindelijk dan toch een geslaagd toernooi.

7 juli 2018 om 10:21

Nou persoonlijk denk ik dat de teleurstelling dan wel groot is! Want iedereen weet ook dat het een geweldig team heeft. Frankrijk heeft dat uiteraard ook. Gaat in ieder geval een mooie pot worden!

7 juli 2018 om 10:23

Halve finale is voor Belgie geslaagd. Een finale of winst zijn een bonus met de spreekwoordelijke kers op de taart.

Maar waar je wel gelijk in hebt.. wij weten niet of je met Radja ook niet had kunnen doorstoten.

7 juli 2018 om 10:52

België een beetje gelukkig naar de halve finale tegen de matige Brazilianen. Ze hebben het meeste toch echt te danken aan wereldkeeper Courtois, na de dotten van kansen voor Brazilie had het ook zomaar 3 of 4-2 kunnen zijn, een godswonder dat ie niet viel. Maar goed, Frankrijk is weer een treetje hoger en ik denk niet dat de Belgen het redden.

7 juli 2018 om 11:08

Wel geslaagd? Kan me niet voorstellen dat ze genoegen nemen met een halve finale.

7 juli 2018 om 11:40

@Gago
Courtois heeft goed gekeept, maar heeft ook veel.fout gedaan gisteren (alleen is dat niet fatsal geweest, waardoor hij als een held gezien wordt). Hij heeft meermaals de bal het speelveld ingestampt waarbij het maar een haar scheelde dat een Braziliaanse voet er tegenaan kwam.

Om het doorstoten van Belgie te bagatelliseren tot de reddingen van Courtois is natuurlijk lariekoek. Er waren meer helden aan Belgische zijde. Er is gestreden, er is samengespeeld en er zijn geen domme overtredingen gemaakt in bijv het strafschopgebied en daaromheen, waardoor de Braz niet echt veel kansen kregen. Geen strafschop weggeven, geen vrije bal op de rand vd 16, en geen vrije trappen op cruciale plekken waar de bal voorgezet kan worden (zie eerste goal Fra tegen Uruguay). Belgie heeft echt zo gedisciplineerd gespeeld. Niets toevalligs aan.. gewoon heel erg goed. In de tweede helft hadden ze moeten wisselen.

7 juli 2018 om 09:54

Nee die waren ze gisteren ook gewoon nodig, en anders als invaller. België heeft nog geluk gehad een aantal situaties. Ik ben blij dat ze gewonnen hebben, maar als de 2-2 was gevallen had ik het maar moeten zien.

7 juli 2018 om 09:58

lol, hetzelfde min of meer bij duitsland met sane, maar die zijn naar huis.

7 juli 2018 om 10:29

Er staat nu een team dat iets over heeft voor elkaar. Misschien is dat de reden geweest dat de Ninja thuis moest blijven. Het blijft vreemd dat toen dit bekend was dat de coach meteen de kop van jut was, hij moest zelfs gelyncht worden. En dit alles zonder de echte reden te weten waarom hij echt thuis moest blijven.

7 juli 2018 om 11:01

Misschien hadden ze wel beter gespeeld met hem erbij. We weten het niet. Enige dat we weten, is dat zn afwezigheid ze tot mu toe niet heeft opgebroken.

Ze zijn lekker positief en dat is leuk om te zien. Echter, Frankrijk verslaan is het moeilijkste wat er is, ik denk wel dat het hier eindigt voor Belgie

7 juli 2018 om 09:24

Ja, en iedereen was er zeker van dat Brazilie ze wel even terug naar huis zou sturen.

7 juli 2018 om 09:30

Dat dacht ik ook van Brazilie maar Belgie heeft mij verrast en met name de eerste helft. Al heeft Brazilie veel kansen gemist en misten ze Casemiro is Belgie alsnog naar de halve finale. Dus ik sluit niks uit. Al is Frankrijk imo de favoriet.

7 juli 2018 om 10:27

Frankrijk is op geen enkele linie beter dan de Belgen.

De voorhoede an Brazilie met een Coutinho daarachter zorgt ervoor dat je weet dat ze altijd een meer kunnen scoren. Frankrijk moet het nu ook laten zien tegen een ploeg die er echt staat (Arg was chaos) en die kan scoren(Uru was tandeloos). Ik zie het als een 50/50.. en de Belgen lijken het gelukndit toernooi net mee te hebben.

7 juli 2018 om 11:25

Brazilie miste Casemíro, frankrijk heeft op die positie een Kanté, dat kan het verschil wel eens maken.
Verder ben ik benieuwd wie op de plek van meunier komt om mbape te stopp en.

7 juli 2018 om 12:16

Ja, maar Braz loopt over vd creativiteit en dan is een Casimero een must om alle gaten te dichten. Dat is anders de Fransen weten echt geen raad, hebben weinig oplossingen en moeten het vooral van het fysieke hebben. Als Belgie achterover gaat leunen, kan een Mbappe ook niet echt veel richten. Denk dat de Belgen met sober spel, en een paar counters het de Fransen heel lastig kunnen maken. Ik vind de Belgen meer een team, een geheel en er zit beter voetbal in de selectie dan bij de Fransen. Ik denk zelfs dat de Belgen de favoriet zijn. Maar dat het vooral een fysieke slijtageslag zal zijn.

Mooi man, geniet er optimaal van Belgen. Over een paar dagen Frankrijk en dat zal zwaarder worden als gisteren.

7 juli 2018 om 09:28

Ja vrees ik ook, Frankrijk is zelf ook volwassen en heeft nog net meer kwaliteit dan Brazilie. We zullen zien, maar kansloos zijn we niet.

7 juli 2018 om 09:49

Absoluut niet. We moeten nou niet gaan doen alsof Frankrijk oppermachtig is. Ze zijn zelfs minder dreigend geweest dan Brazilie dit gehele toernooi. Alleen tegen Argentinie waren ze rete gevaarlijk, maar dat kwam vooral door individueen. Teamgewijs hebben ze nog niet zo een helft gehad als de eerste van Belgie gisteravond. Het is allemaal vrij sober. Ik zeg niet dat Belgie het over algemeen veel beter heeft gedaan qua spel, maar er is geen reden om naar Frankrijk op te kijken.

7 juli 2018 om 12:18

@Coco
Ik deel jouw mening. En het is niet zo dat de Fransen tegen de Argentijnen goed waren, eerder dat de Argentijnen het spelletje speelden waarin ze de Fransen in het zadel hielpen. De Argentijnen deden alles fout.

Barstende koppijn hier zo, maar het was het meeeeer dan waard!

7 juli 2018 om 09:33

Ik ben ook aan het sterven.

Hopelijk is de volgende kater weer van het bier en niet van Frankrijk!

7 juli 2018 om 09:58

In zo'n situatie heb ik het er graag voor over. Hopelijk over 2 en 4 jaar weer..

7 juli 2018 om 11:38

Haha zelfde hier. Heel Antwerpen was in feeststemming dus dat konden we niet aan ons laten voorbij gaan 😂

Geweldig! Ik heb zo lopen schreeuwen gisteren voor België. Zo’n lichting verdiend een wk winst, mja dat kan je van Frankrijk ook zeggen. Eigenlijk jammer dat die pot niet de finale is want beide ploegen zijn zoveel beter dan de rechter helft vh speelschema

7 juli 2018 om 10:30

De Franse lichting is nog jong, deze lichting lijkt er rijp voor. Ik zou een Belgie Rusland / Kroatie als een prachtige finale beschouwen. Omdat ze alle 3 nog nooit een WK finale hebben gespeeld, en wel vele mooie spelers hebben voortgebracht.

Gister 2 heerlijke wedstrijden gezien met als hoogtepunt de winst van onze zuiderburen op Brazilië. Wat heb ik genoten, en was ik 90+ minuten voor België. Ik hoop dat ze deze vorm nog 2 wedstrijden kunnen doortrekken. Het jammere is alleen dat ik de aankomende wedstrijd liever als finale had gezien. Diegene die als winnaar uit deze wedstrijd komt, zie ik kampioen worden. België en Frankrijk hebben naar mijn mening ook de teams met de meeste (individuele) kwaliteit(en).

7 juli 2018 om 09:59

Ik ben even oprecht benieuwd: wat vond je heerlijk aan de wedstrijd van Frankrijk?

Brazilië tegen België was een spektakel waar we al weken op zitten te wachten. Eindelijk!

7 juli 2018 om 11:27

Frankrijk heeft het duel tegen Uruguay wel echt gekilled/gedomineerd, echter een Uruguay met of zonder Cavani is nog al wat.

Voor Brazilië; If anything can go wrong, it will!

Frankrijk 2-0 over Uruguay waarom kan ik niks terug vinden ?
Mbappe is nu al een completere speler dan Neymar!

7 juli 2018 om 10:06

Mbappe is nu al completer? Op basis van 1 WK. Nee, Neymar haat is te groot op VZ, allemaal napraters.

Gefeliciteerd voor alle Belgen. Vond het verdiend, vond ze vechten als leeuwen, en als ze een betere eindpass hadden gehad, hadden de Belgen meer gescoord. Penalty moment Neymar was een schwalbe natuurlijk, die van Jezus kan je wel of niet geven. Is een keuze die de goede kant op viel. Maar ben wel bang dat Frankrijk een maatje te groot is, spelen tactischer dan de Brazilianen. Maar laten we het zien. Ik hoop op een fijne voetbal pot. Geniet er van Belgen. En de rest 😉

7 juli 2018 om 10:22

Zal er om spannen, de Fransen staan er verdedigend niet altijd even sterk op. Maar ze spelen elke wedstrijd wél steeds beter. Agenda voor dinsdag iig leeggemaakt!

Het kan aan mij liggen maar volgens mij ging die bal.van neymar er niet eens in.. op basis van eerste helft verdienen ze het, de tweede helft hebben ze mazzel.gehad met t penalty moment. Toch heb ik niet het gevoel dat ze kampioen worden hoezeer ik ze t gun..

7 juli 2018 om 11:28

Vond die kans van augsto groter dan at schot van neymar

Wat er ook verder in het tornooi gebeurt, ik denk dat we nu al trots mogen zijn. We hebben steeds positief voetbal gebracht en elke pot van ons was leuk om te kijken (behalve die tegen Engeland misschien, maar ik vind niet echt dat ons dat te verwijten valt...). Als je ziet hoe bepaalde andere landen in het tornooi ons hebben 'geëntertaind' met hun bouwvakkerskwaliteiten...

Er waren een heleboel saaie kutwedstrijden door defensief spel, dan denk ik dat wij toch een groot lichtpunt zijn op dit WK, samen met o.a. Frankrijk en Brazilië. Jammer dat die ploegen nu net allemaal in dezelfde tabel terecht zijn gekomen...

7 juli 2018 om 10:54

Lekker ploegie. Zou wat zijn: eerste keer in finale en meteen winnen, terwijl wij het moeten doen met 3 verloren fi ales. Maar het is jullie gegund hoor. Alleen mis ik massale support daar in Rusland, of zat iedereen in verkeerd stadion gisteren?😊

7 juli 2018 om 11:26

Ik vond Frankrijk in de poulefase allesbehalve overtuigend. Noemde het verstoppertje spelen, aangezien ze wel met 4-3 van Argentinië weten te winnen en Uruguay me 2-0 aan de kant schuiven. De poulefase van België was vele malen beter en daardoor gaf je de Belgen op voorhand al meer kans en ook wekte het meer sympathie. Ik ben echter bang dat Frankrijk een maatje te groot zal zijn, want die lijken steeds beter te gaan voetballen. Desalniettemin een pot die ik graag wil zien. Ik had op voorhand Frankrijk - Spanje als finale, maar door die vermaledijde Russen kan dat niet meer. Hoop dat het antivoetbal vanavond niet wint, want dat soort ploegen (op de wedstrijden van Rusland in de poulefase na dan) leidt tot grote ergernis bij mij. Dan kijk ik veel liever naar het frivole België. Ook Engeland weet na jaren weer de verwachting waar te maken. Het Europese voetbal floreert en domineert.

In navolging van de voorgaande quotes van Neymar:

Neymar: "ik heb veel praatjes en nu gaan we naar huis".

Uitgeschakeld worden door Belgie. Denk dat Tite weg kan na dit debakel (hoe kun je nog beginnen met Jesus in de basis terwijl je ziet dat o.a. Augusto, Costa en Firmino zoveel beter zijn en op de bank beginnen?) en dit elftal op de schop gaat. Veel spelers zijn al 27+ en zullen er niet meer bij zijn een volgende keer.

7 juli 2018 om 11:30

In wat is firmino beter?
Scoren? Misschien, maar zal beter op Jesus letten, hij verricht zoveel werk dat zou firminho nooit doen.
En dit heb je wel nodig aangezien neymar dit niet Gaat opknappen

7 juli 2018 om 13:22

Firmino is net iemand die erg veel werk opknapt hoor? Net zoveel als Jesus, alleen is Firmino veel sterker aan de bal en veel beter in de kaats en het spel maken als valse spits.

7 juli 2018 om 15:07

Exact wat hierboven gezegd wordt.
Verder kun je beter gaan verjongen als je iets van een kans wilt hebben over vier jaar. De meeste spelers zijn dan zo rond de 30.

Wedstrijd verliep ideaal voor Belgie.
Met geluk op 1-0 daarna een blok van 7 verdedigen Brazilie liep zichzelf kapot.
Daarna lekker op de counter gevaar stichten , perfect scenario.
Brazilie miste de kansen ook nog eens.
Als Belgie zelf het spel moet maken hebben ze een probleem dat liet Japan al zien.
Maar goed tegen Frankrijk kan Belgie ook op voorsprong komen dan hebben de Fransen hetzelfde probleem want de Bruyne en Hazard zijn in de omschakeling gewoon twee wereldtoppers.
Het zou zo maar kunnen voor Belgie , vooralsnog lijkt Frankrijk te sterk maar je weet het nooit

Jammer dat je nu ook pas begint te beseffen hoe zwaar Wilmots dit elftal heeft tegengehouden met zijn behouden spel. Met deze mentaliteit had Belgie al een trofee kunnen hebben op het EK.

Nog eens bedankt aan alle faire en joviale Nederlanders. Ik denk dat ik voor de meeste Belgen spreek als ik zeg dat jullie steun erg gewaardeerd wordt! Hopelijk hebben jullie ook van de wedstrijd genoten en kunnen jullie dinsdag weer mee vieren! Aan de Nederlanders die het ons niet gunnen: tja, ook begrijpelijk, even goede vrienden hoor 😉

7 juli 2018 om 12:30

Ik denk dat bijna alle Nederlandse voetbalfans het deze fantastische lichting Belgische spelers van harte gunt, alleen al door de link die enkelen hebben gehad met Nederland. Maar helemaal achterlijk zijn we ook weer niet....veel Belgen konden hun geluk in het verleden niet op als Oranje verloor op het EK of Wk....zie nog de beelden van honderden feestende Belgen na de winst van Spanje in 2010....het Belgische volk wordt heerlijk gevoed door populistisch anti-Holland retoriek van HLN en de Vrt....misschien dat Belgen eens een voorbeeld kunnen nemen aan de in het algemeen positieve houding die de Nederlandse voetbalfans nu hebben richting de Rode Duivels.
Succes dinsdag, hopelijk hebben jullie nogmaals het geluk mee wat jullie gisteren toch best wel een beetje veel hadden. Vrees alleen dat Deschamps gisteren ook heeft gezien hoe kwetsbaar Vertonghen oogde na het inbrengen van Douglas Costa...anyway cross fingers

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren