Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Daley Blind gaat bij Ajax een hele hoop verdienen’

Laatste update:

Daley Blind en Ajax zijn ‘in feite’ akkoord over een meerjarig contract, zo verzekert Valentijn Driessen. De chef voetbal van De Telegraaf verzekerde vrijdagavond in het programma VI Oranje blijft thuis dat alleen Manchester United nog een terugkeer van de verdediger annex middenvelder bij de Amsterdamse club kan blokkeren.

“Hij gaat een hele hoop verdienen. We moeten aan een Engels salaris denken. Of ja, eigenlijk niet aan salaris. Je krijgt tekengeld van een paar miljoen en daarna een uitstekend salaris. Dan kom je in de buurt van dat Engelse gebeuren”, verzekerde Driessen, die ook aangaf wat het standpunt van Manchester United is. "Manchester United wil zeventien miljoen euro voor een contract van negen maanden. Dat gaat voorlopig natuurlijk niet door."

Johan Derksen vindt het terecht dat Ajax van het salarisplafond afstapt om Blind, en eerder Dusan Tadic, binnen te kunnen halen. “Als ze dat niet doen en daar niet vanaf gaan, krijgen ze nooit de routiniers die ze nodig hebben om die jonge spelers te begeleiden. Die jonge spelers hebben veel meer aan een routinier dan aan een trainer met een accent die zit te schreeuwen in de dug-out. Die heeft ook geen invloed.”

De 28-jarige Blind staat nog tot medio 2019 onder contract bij Manchester United, waarvoor hij afgelopen seizoen maar zeven Premier League-wedstrijden speelde. Door zijn gebrek aan speeltijd onder trainer José Mourinho hoopte Ajax dat de Engelsen niet de hoofdprijs zouden vragen voor Blind, die in 2014 voor 17,5 miljoen euro naar Old Trafford vertrok.

In zijn eerste twee jaar bij United had Blind vrijwel altijd een basisplaats en ook in het eerste jaar onder Mourinho kwam hij veel in actie. Afgelopen seizoen deed de Portugees echter bijna geen beroep op de Amsterdammer, die in januari een transfer naar AS Roma zag afketsen. De club verlengde kort daarna nog wel het contract van Blind met een jaar, om te voorkomen dat hij deze zomer transfervrij zou vertrekken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima toch. Ajax heeft het geld dus..

6 juli 2018 om 23:51

Ajax gaat geen 17 miljoen euro betalen voor negen maanden contract. Het is aan Man United wat ze met Blind willen doen.

7 juli 2018 om 00:08

Zal wel ergens rond de 10 miljoen uit komen. ManU moet ook ergens mee beginnen

7 juli 2018 om 00:19

10 miljoen zou nog steeds veel geld zijn. Zal er voornamelijk aan liggen hoeveel interesse er verder is en of Blind ook naar andere clubs wilt. Aangezien hij 5 miljoen per jaar verdient zou een transfer van 5 miljoen Man Utd ook al 10 miljoen opleveren.

7 juli 2018 om 06:29

Wat is nou 5 miljoen voor Man. Utd?
Die gaan echt niet zover zakken.

Zo te zien doet Ajax er wel echt alles aan om kampioen te worden. Iets wat ik niet zag bij de voorgaande seizoenen.

6 juli 2018 om 23:39

Werd ook wel is tijd he

6 juli 2018 om 23:47

Denk dat ze het ook doen voor cl voetbal. Hopelijk houden ze dit vol

7 juli 2018 om 02:54

Bosz was degene die dit al wilde inzetten. Je zag dat hij graag wat meer geld wilde uitgeven aan spelers die echt wat zouden toevoegen, maar dit werd tegengehouden. Nu die mensen weg zijn, heeft Overmars enigszins vrij baan en gebeurt het alsnog. Als Ajax het daadwerkelijk voor elkaar krijgt om na Tadic ook nog Blind aan te trekken, doen ze echt uitstekende zaken. Ik mag alleen wel hopen dat dit niet ten koste gaat van Frenkie de Jong en/of Donny van de Beek; die hebben toch ook een grote toekomst voor zich. Dit zeg ik overigens kijkend vanuit een Nederlands oogpunt, want vanuit Feyenoord oogpunt vind ik dit verschrikkelijk. Ajax wordt op deze manier de gedoodverfde kampioen, PSV zal met hun begroting enigszins kunnen aanhaken en Feyenoord is weer terug bij af. Als er maar geen alleenheerschappij komt zoals in Duitsland, want Ajax heeft daar in principe het vermogen voor.

7 juli 2018 om 06:42

Die alleenheerschappij waar mensen het vaak over hebben snap ik niet, vooral omdat het dan vaak wordt vergeleken met Bayern, wij zijn namelijk niet in staat om net als Bayern de concurrentie leeg te kopen wat daar het verschil maakt, we hebben wel het meeste geld, dat klopt maar geld koopt geen prijzen want anders zouden we wel elk jaar kampioen zijn geworden de laatste jaren, ben het er wel mee eens dat Ajax nu eindelijk lijkt door te pakken door een x ervaring te halen want met alleen jochies kom je er niet

7 juli 2018 om 07:52

Ik hoop dat Ajax dit jaar bij PSV kan aanhaken Ipv andersom..... Niet normaal..... 4 jaar helemaal niks en dan na een transfer van Blind over alleenheerschappij van Ajax in de Nederlandse competitie praten. De realiteit is werkelijk helemaal zoek in Amsterdam

7 juli 2018 om 08:29

Hahaha pukkiedukkie laatste 10 jaar niet lager dan 2de geworden en 4x eerste en dan zal Ajax bij PSV moeten aanhaken nee dankje.

7 juli 2018 om 08:35

Er worden flinke investeringen gedaan in spelers, al jaren op rij en dit seizoen lijkt er nog een stapje bovenop te komen. T is eigenlijk te gek dat Ajax hun positie in Nederland gewoon niet heeft kunnen omzetten in structurele kampioenschappen. Grote achterban, geweldige opleiding en een bankrekening die in Nederland niet wordt geëvenaard.

7 juli 2018 om 08:56

10e seizoen was Ajax 3e

7 juli 2018 om 09:02

Nou ja, als je op het moment dat PSV kampioen wordt iets van 10 punten achter staat en in Eindhoven volledig wordt weg gespeeld is het wel degelijk aanhaken. Dat je dan een keer 1e bent geworden 4 jaar geleden zegt dan niet zo veel!

7 juli 2018 om 09:12

@RomanEmpire010: mooi verhaal, lekker kort. Jouw verhaal raakt kant, noch wal en is echt nergens op gebaseerd. Elk jaar word er hetzelfde geroepen door Ajax gerelateerde supporters en elk jaar staat Ajax weer met lege handen. Ga eerst eens presteren ipv gebakken lucht produceren. Feyenoord en PSV hebben nog steeds een prima selectie, die makkelijk met Ajax kunnen concurreren. Wacht ook maar eerst eens af wat er nog allemaal op de transfermarkt gebeurd en hoe deze spelers als team gaan functioneren, voordat je weer onzin begint te boeren. Blind en Tadic zijn aardige spelers, maar nou ook weer geen wereldspelers.

7 juli 2018 om 09:34

@pukkiedukkie: ben het wel met je eens, Blind of Tadic zijn natuurlijk niet de spelers die zo groots zijn a la Messi of Ronaldo die je zeker kampioen maken. Maar als je een Blind én Tadic kan toevoegen aan jouw toch-al-niet-te-slechte team in de eredivisie, dan is je kans wel aardig wat groter geworden. Zeker ook als dat team vooral ervaring ontbrak, wat ze nu er bij krijgen door deze twee

7 juli 2018 om 10:01

@ Yoda, die is simpel. Begroting. De begroting van Ajax is niet veel hoger dan de begroting van PSV. Je moet binnen je begroting besteden anders krijg je de KNVB op je dak en vervolgens de UEFA. Pas bij een aanzienlijk verschil in begroting ga je ook een serieus verschil in spelers zien. Aanzienlijk verschil in begroting is momenteel een kwestie van tijd. Feyenoord wil niet voor niets een groter stadion. Dat betekend weer aanhaken bij Ajax en PSV qua begroting. Ajax wilt een eigen stadion voor die sprong vooruit.

7 juli 2018 om 10:38

@Ninjakai Je vergeet dat Ajax haar begroting flink kan opschroeven dankzij hogere sponsorgelden, merchandise verkoop, kaartverkoop en het eigen vermogen van 230 miljoen en dat zie je nu al gebeuren Tadic en (hopelijk) ook blind gaan de begroting aardig opvijzelen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat Ajax de mogelijkheid heeft om spelers aan te trekken zodat Ajax meer kans kan maken op de titel. En een begroting is afhankelijk van wat Ajax kan uitgeven, niet andersom en met de inkomsten wat Ajax heeft en het vermogen kunnen ze de begroting gewoon met 50 miljoen opschroeven naar 140 miljoen en precies dat kan geen andere Nederlandse club.

7 juli 2018 om 11:46

Een begroting kun je niet structureel opschroeven met eigen vermogen. Ajax moet kampioen worden om deze aankopen er uit te halen, ik vind al dat de supporters veel te veel druk zetten. Ik zie liever nog 5x 2e en de structurele begroting verdubbelen dan 1x in de 4 jaar kampioen.

7 juli 2018 om 08:32

Kopen is geen garantie voor een kampioenschap, maar er is geld en kampioenschappen kun je kopen. Dat is vaak gebleken.

Daley je bent van harte welkom...
Niet alle supporters hebben je altijd gewaardeerd maar voor mij ben je nogmaals Welkom!!!
Wat meer verdienen dan sommige snotneuzen die amper wedstrijden spelen voor ons Ajax, en alweer weg willen, is op zijn plaatst!!! Hopelijk tot snel in het wit rood wit 😃

6 juli 2018 om 23:55

De kritiek die hij in eerdere seizoenen kreeg was te hard, maar wel terecht. Hij was in zijn laatste anderhalf jaar echter wel een van de beste spelers van de eredivisie. Bij Ajax zag ik wat ik ook bij Vertonghen destijds zag: de eredivisie ontgroeit.

Overmars is hard bezig om dit jonge team goed uit te balanceren met wat oudere spelers voor meer ervaring. Blind terug kunnen halen? Ik zeg doen. Weet hoe het is om kampioen te worden, heeft toch een hoop duals bij Man U mogen spelen, is pas 28 jaar.. Enige vraagteken die ik persoonlijk heb is zijn positie op het veld, maar dat Ajax hier beter van wordt is in mijn ogen absoluut waar.

6 juli 2018 om 23:49

Cm indien Ziyech verkocht wordt (dan Frenkie als lm en Donny op Rm). Lcv als Ziyech blijft dan Frenkie op cm en Ziyech lm. Daar hoop ik op. Of lcv en dan Frenkie op cm en tadic op 10. Labyad of bande lw. Keuzes 🤗

7 juli 2018 om 06:45

Voorlopig gaat Ziyech helemaal nergens heen dus hebben we straks een waar luxe probleem, de belangstelling valt namelijk tegen en misschien is Hakim nog wel te porren voor een jaar als Ajax zulke spelers weet te halen.. Dan kan de Jong wat mij betreft gewoon achterin spelen met Blind, Donny en Hakim op het middenveld, Tadic, Dolberg en Neres voorop, noet verkeerd lijkt me

7 juli 2018 om 07:44

Nee aub stop met de Jong achterin posteren... ik wil hem graag eens een heel seizoen vanuit het middenveld zien. Schitterende speler

7 juli 2018 om 11:29

Precies. Gewoon een normale Ajax waardige CV halen en de jong op middenveld

Super! Ik als Ajacied juig dit alleen maar toe. Het is inmiddels weer even geleden dat we kampioen zijn geworden en het moet nu weer gebeuren. Daarnaast is het van belang om vroegtijdig de selectie op orde te brengen met een juiste mix van talent en ervaring. Ook daar ontbrak het de laatste jaren imo aan. Ook zou je, als je nog in de buurt wilt blijven (al is die afstand al te groot) van de Europese topcompetities het salarisplafond omhoog moeten gooien. In Blind zijn geval krijgt hij een hoop tekengeld, maar de beginselen zijn er. Ik ben enorm blij mocht Blind dadwerkelijk komen. We moeten weer eens iets gaan winnen!

Oeh, goed nieuws voor Ajax natuurlijk. Daley is zonder twijfel een meerwaarde bij Ajax. Is alleen Anita geen veel goedkopere optie? Heb geen flauw idee meer waar die speelt of hoe oud die is. Maar vond dat altijd wel een prima voetballer.

Hoop niet dat mijn club PSV zich nou laat opjagen om ook meer te gaan betalen, want dat kunnen we eigenlijk ook niet.
OT. Als Ajax dit goed opbouwd kunnen ze hopelijk weer aansluiten bij de internationale top.

6 juli 2018 om 23:50

Aansluiten bij de Internationale top? Kijk, dromen mag altijd en dat moet ook, maar wat je nu zegt is wel erg voorbarig. De afstand met de Internationale top is echt veel te groot. Ik durf bijna te stellen dat we daar nooit meer bij aanhaken. Als je ziet wat spelers tegenwoordig kosten en wat een schulden ploegen mogen hebben, zullen we nooit meer dichterbij komen.

7 juli 2018 om 02:57

Met een team dat goed draait, aangevuld met spelers als Tadic en Blind, mag je best weer denken aan een halve finale Europa League. Dat moet dan mogelijk zijn met een enigszins gunstige loting.

7 juli 2018 om 07:30

Ze hebben toen heel veel geluk gehad met de loting. Tot aan de kwartfinale alleen maar nietszeggende clubjes gehad en zowel tegen schalke als Lyon met heel veel mazzel die afsluitende wedstrijd gewonnen. Dat seizoen zat echt alles mee zoals nu met de Belgen. Maar dat gaat ze geen tweede keer overkomen.

7 juli 2018 om 09:38

Blind en Tadic zijn toch niet de Europese top doe je dan wil nastreven?? Natuurlijk zijn het voor eredivisie begrippen zeer goede spelers en word je vals wel kampioen, maar Europees wordt er wel wat meer gevraagd

7 juli 2018 om 09:41

Vond dat tegen Schalke en Lyon juist de ervaring ontbrak om die wedstrijden te killen. En ze zijn nu juist bezig die ervaring binnen te halen. Maar om nou al te praten over Europees succes. Dat heeft met zoveel factoren te maken, zullen we dat gewoon maar later zien. Eerst móet Ajax kampioen worden

7 juli 2018 om 09:46

Wat moet je een vervelend leven hebben als je zo in elkaar steekt atleticofc. Man man man. Met Panatinaikos, Standard, Celta, Legia en Kopenhagen gewoon doodnormale ploegen voor de EL groepsfase en eerste knock out rondes, niets nietszeggends aan. Vervolgens over 2 wedstrijden zéér verdiend door tegen zowel Schalke als Lyon. Ja, in allebei de uitwedstrijden zwaar gehad, maar Lyon en Schalke hadden het nóg zwaarder in de Arena hoor.. Zo kan je het ook gewoon bekijken natuurlijk maar nee laten we alleen maar alles als geluk afdoen, het was gewoon een keurige prestatie, mensen zoals jij: enkel afgunst, jammer... Vanaf ronde 2 hoorde we: "daar gaan ze niet van winnen.." en 2 weken later was het steeds geluk. Gewoon een geweldige EL-campagne onder Bosz waarbij iedere ploeg volledig gesloopt werd in de thuiswedstrijden, dit was voldoende om door te stoten naar de finale. "Gaat ze geen tweede keer overkomen", hahaha gast heb je enig idee hoe veel Europese finales Ajax gespeeld heeft?!

7 juli 2018 om 13:22

@romanempire010

Het is veel veiliger om te denken dat dat gewoon een incidenteel succes was. Je komt als Nederlandse club niet meer structureel mee in Europa. Daar is geen enkele club een uitzondering in.

7 juli 2018 om 07:26

Met een Daley Blind en Dusan Tadic ga je niet aansluiten bij de internationale top. In Nederland ben je nu met afstand titelkandidaat nr1, maar om met de internationale top te wedijveren heb je ook echte topspelers nodig, en die zijn niet haalbaar, en ook niet aanwezig in de selectie.

9 juli 2018 om 10:30

Wel met een in vorm Younes, Traore, Sanchez, Dolberg erbij. Het klopt dat je wat geluk moet hebben met loting en spelers die pieken, maar de selectie aanvullen met zulke kwaliteit jongen als Tadic en Blind zou je weer net een stapje meer kunnen maken richting Europees succes.

9 juli 2018 om 10:56

Alleen noem je nu spelers op die niet meer bij Ajax zitten. Maar Europees succes zit er echt niet in hoor. Natuurlijk hebben we dat al eerder gezegd, en stond Ajax alsnog in een finale. Maar daar hebben ze alle geluk van de wereld gehad. Ze zijn een aantal keer, zelfs tegen mindere ploegen, met veel geluk door gekomen. Ajax is geen internationale top, en Ajax wordt geen internationale top meer. Net als de rest van de Nederlandse clubs.

17 miljoen is natuurlijk gekkenwerk voor een 9 maanden contrast. Hopelijk kunnen we hem krijgen voor Max 10 miljoen of zo. De rest uitkeren als tekengeld en salaris over 3-4 jaar. Meer dan terecht dat Ajax een uitzondering maakt voor dit soort spelers.

Haha, Ajax doet alsof ze een topspeler binnen halen. Blind is een middelmatige speler die absoluut geen wedstrijden voor je gaat winnen.
Dat ze bij Tadic van het salarisplafond afstappen kan ik nog begrijpen, maar bij Blind is het gewoon lachwekkend.

6 juli 2018 om 23:52

Tuurlijk.... Blind vertrok niks voor niks met de gouden schoen uit de ed naar de bpl. Voor de ed gewoon een topspeler die eigenlijk hoger aankan. Een speler waarbij je minimaal een 6 iedere wedstrijd mag verwachten evenals bij tadic. Dat kan geen 1 Ajacied opbrengen. Te vaak gezakt door de ondergrens. Misschien de ligt ook.

6 juli 2018 om 23:53

Voor welke club is Blind een middelmatige speler? Ajax? Of United?

6 juli 2018 om 23:54

Gebaseerd op wat? Blind is voor Ajax begrippen een topspeler. Heeft bij United redelijk wat gespeeld op een hoog niveau. Hierdoor is het een betere speler geworden en belangrijker: hij kan ervaring overbrengen aan de jonge jongens. Dus niks lachwekkends aan en super goed gedaan door Ajax.

6 juli 2018 om 23:59

Nu wil ik Blind met niemand vergelijken, maar als je een reserve speler van Man U kan binnen halen met ervaring in de top van de PL zouden we allemaal doen alsof het een topaankoop. Gaan we nu doen alsof Blind er ineens niets meer van kan? Hou toch op.

7 juli 2018 om 00:04

Salarisplafond is al een tijd weg. En ook Blind is een uitstekende aankoop vvor iedere eredivisieclub. Snap wel dat je dat niet wilt toegeven.

7 juli 2018 om 00:51

Hoe kom je hier nou weer bij, Blind zou voor ED-begrippen echt een speler van de buitencategorie zijn. Ruim 100 wedstrijden PL ervaring, voormalig speler van het jaar in de ED, kampioen, international. Waarom doe je in godsnaam alsof dit geen goede aankoop zou zijn. Voor iedere ploeg in Nederland een directe versterking voor de basis.. Kan ook nog eens op 3 posities uitstekend uit de voeten.

7 juli 2018 om 00:58

Wil net zeggen. Ben voor PSV en Daley Blind terughalen zou echt een meesterlijke zet zijn van Ajax, net als Tadic. Begin hem qua aankopen van Ajax wel te knijpen, maar misschien dat Ten Hag het alsnog om zeep weet te helpen.

7 juli 2018 om 01:15

Ik denk (en misschien ook deels uit hoop haha) dat Ten Hag veel criticasters de mond gaat snoeren. Ik vond hem bij Utrecht al een goede trainer en ik denk dat hij, na een volledige voorbereiding, degelijk voetbal op de mat kan krijgen in de Johan Cruijff Arena. De selectie is so far so good, als Blind (en misschien Magallán) nog komt zijn we sterker dan vorig jaar, en belangrijker nog: een shitload aan ervaring extra. Laten we hopen op weer een mooi jaar ED voetbal, hopelijk voor ons dit keer weer met Ajax als winnaar natuurlijk

7 juli 2018 om 09:10

De kritiek op Ten Hag was toch ook terecht? Hij deed het toch ook gewoon erg matig? Dat hij halverwege instapt bij Ajax is zijn eigen keuze, dus daar moet je hem ook gewoon op beoordelen. Dat hij het dan goed gedaan heeft bij Utrecht betekent niet dat je hem kritisch mag beoordelen bij Ajax.

Als Ten Hag komend seizoen geen kampioen wordt vliegt hij er ook uit. Als Blind er bij komt heeft Ajax de sterkste selectie waarin ze de afgelopen 2 jaar ruim 70 miljoen hebben hebben geïnvesteerd. Het zou schandalig zijn als Ajax geen titel pakt

7 juli 2018 om 09:56

Dat jij het matig vond verbaast me niks BurdyM, ik vond het nog wel meevallen. Tuurlijk komt er kritiek, echter is het weer buitenproportioneel. Die man sluit in de winter aan met 4 punten achterstand, eindigt het seizoen ook met 4 punten achterstand. Je mag hem zeker kritisch beoordelen, daar hoef je ook niet bang voor te zijn, dat gebeurt in Amsterdam wel, meer dan waar dan ook. Hij heeft gewoon hetzelfde aantal punten gehaald als Cocu na de winter dus doen alsof het allemaal dramatisch was is weer typisch zo overdreven. In 2 jaar 70 miljoen geïnvesteerd zeg jij, dat is ook weer zulke lekker sensatiepraat. Ajax heeft al jaren op rij een positieve transferbalans, elk jaar wordt er meer verkocht dan gekocht, dus in feite is er niets geïnvesteerd, er is juist keer op keer winst gemaakt op de spelersgroep. Desalniettemin met je eens dat Ajax dit jaar weer kampioen moet gaan worden.

7 juli 2018 om 01:17

Ik snap Blind in deze situatie niet echt.. oke ik begrijp dat hij veel can Ajax houdt, kind van de club etc. Maar waar is je ambitie? Hij is nog 28 en kan nog wel gewoon voetballen in de grote competities misschien als middenmoter of subtopper.

En even gericht op jou bericht is hij voor Ajax wel top, United is een niveau te hoog en kan hij daardoor middelmatig lijken ja.

7 juli 2018 om 01:28

Hij toont juist ambitie want hij wil kampioen worden en Champions league spelen. Dat kan niet bij een middenmoter of subtopper.

7 juli 2018 om 01:57

Bij een middenmoter of subtopper speel je week in en week uit tegen goede tegenstanders. Laten we nou niet doen alsof hij die tegenkomt in de Eredivisie, en laten we nou alsjeblieft niet doen alsof Ajax de groepsrondes overleeft als ze die behalen.

7 juli 2018 om 02:08

Blind weet gewoon dat hij het niveau MU niet aankan. En om eerlijk te zijn hoort ie bij Ajax niet eens bij de basiself te staan. Als LB is onze Argentijnse vriend beter en op het middenveld komt er groter talent aan dan Blind ooit is geweest

7 juli 2018 om 02:13

Ik heb het idee dat hij in dat opzicht op zijn vader lijkt. Hij houdt van Nederland en van Ajax en hoeft niet elk jaar steeds meer te verdienen. Bovendien houdt hij van voetbal en hij weet dat hij bij Ajax zal spelen.

7 juli 2018 om 07:49

Denk dat ie er anders weinig op achteruit gaat als ik het zo lees. Een lager salaris maar wel een beste bak met tekengeld. Hopelijk zorgt dat niet voor scheve gezichten in de selectie.

7 juli 2018 om 09:58

Branquinho ik zie het (zeker dit jaar) ook niet zomaar gebeuren inderdaad maar PSV overleefde de groep een paar jaar geleden ook nog, het kan dus weleens gebeuren. Waarom denk je dat dit bij Ajax niet zou kunnen?

7 juli 2018 om 09:31

Denk ook dat je Blind wel onderschat. Als PSV'er begin ik zo toch wel met enige jaloezie naar de selectie van Ajax te kijken. Ben benieuwd wat wij hier nog tegenover gaan zetten.

7 juli 2018 om 09:59

Blind is een zeer nuttige speler en heeft dit ook bij United laten zien. Onbegrijpelijk hoe mensen Blind blijven afkraken terwijl hij zowel bij United als Oranje heeft laten zien een meerwaarde te kunnen zijn.

7 juli 2018 om 13:24

Blind is gewoon 1 van de betere spelers van de selectie. Voor Ajax is dit gewoon een topspeler. Voor internationale begrippen is hij redelijk.

Als MU echt 17 miljoen voor Blind wil, of ook maar iets boven de 8 of 9 miljoen, dan zie ik deze deal niet doorgaan. Juist omdat Ajax zoveel aan tekengeld en salaris zal moeten betalen.

6 juli 2018 om 23:54

Denk t ook wel

" Die jonge spelers hebben veel meer aan een routinier dan aan een trainer met een accent die zit te schreeuwen in de dug-out"

Lekker denigrerend weer...

7 juli 2018 om 00:14

Klopt.. hoge bomen vangen veel wind. Triest, maar de analisten (zogenoemde kenners) zijn graag denigrerend naar Ten Hag.

7 juli 2018 om 01:23

Los van het feit dat ze de poten onder Ten Hag weg willen zagen (bespottelijk in mijn ogen), is het toevoegen van “met een accent” volstrekt overbodig. Keizer is toch ook niet de laan uitgestuurd vanwege zijn (weliswaar andere) accent? Dat Derksen sowieso een relatie van kwaliteiten als trainer met een accent durft te leggen. Straks zijn alle trainers met blauwe ogen ook nog eens onbekwaam.

7 juli 2018 om 01:32

Goed verwoord! Het is inderdaad volstrekt idioot om iemand op basis van zijn accent belachelijk te maken. Dat heb je of dat heb je niet. Ik hoop dat Ten Hag de monden van de criticasters kan snoeren. Maar mocht Ajax het goed doen krijg je weer die lulkoek dat iedereen het met zon selectie kan. Welkom in onze wereld..

7 juli 2018 om 07:51

Je gaat Derksen toch niet met een analist vergelijken? Die zit daar alleen maar om zijn eigen jaren zestig muziek en zijn boeken te promoten. Wat voetbal betreft valt het wel mee met zijn kennis.

7 juli 2018 om 06:40

Het zijn de mannen van VI.
Daar hoef je niet veel intelligentie van te verwachten. Ik ben al jaren klaar met die galbakken.
Kijk alleen al naar het begin van hun afbraakmeningen. Die Manolev heeft wat te verduren gehad, ook zeer onterecht.
Hopelijk verdwijnen zd straks in de anonimiteit.

7 juli 2018 om 11:40

Je hoeft niet te kijken hoor als je het niet leuk vindt hoor. De strekking van het verhaal is toch duidelijk dat jonge spelers meer aan ervaring op t veld hebben dan aan een trainer.

9 juli 2018 om 19:47

Of je kijkt waar ik op reageer.
Reds1965 uit terecht kritiek op dat volk aangezien ze niet fatsoenlijk kunnen beoordelen.

Wat fijn om vóórdat de CL-kwalificatie begint er zoveel op de transfermarkt gebeurt en de selectie (mijns inziens) klaar is om mee te strijden om het kampieoensschap en de kwalificatie van de CL eens door te komen. Was 2 jaar geleden bij Rostov thuis en nog steeds een trauma... :D

Als dit door gaat dan hebben we een hele leuke selectie voor komend seizoen. Misschien besluit Ziyech hier door ook wel te blijven.

7 juli 2018 om 07:52

Je mag hopen dat Ziyech vertrekt, wordt anders wel overvol op het middenveld en Blind wordt niet gehaald voor de bank.

7 juli 2018 om 09:03

Er zullen veel spelers verhuurd/verkocht gaan worden. Maar Ziyech word nog wel verkocht het is nog lang voor dat het 1 september is. Maar het zou ook mooi zijn als Ziyech blijft.

Och och och, zoveel geld gekkenwerk noemen voor een contract van 9 maanden en vervolgen wel heel veel willen vangen voor andere spelers. Kluivert, Ziyech etc etc... wel vragen maar niet betalen

Ik zeg daarmee overigens niet dat ze dat moeten doen want vraag me af of je zoveel moet betalen voor een speler die vrij veel op de bank heeft gezeten het afgelopen seizoen en een contract voor 9 maanden heeft.

Wel heeft ie weinig restwaarde en vraag ik me af of ie echt wat toe gaat voegen. Ervaring, stabiel, maar net dat ene plusje meer? Heeft Blind dat?

7 juli 2018 om 00:39

Haha ik begrijp je punt en ergens heb je gelijk, maar: Kluivert is gewoon een (groot) talent en voor talenten die nog flink kunnen groeien in hun ontwikkeling wordt nou eenmaal veel geld gevraagd en vaak ook betaald. Logisch en zo werkt de markt nou eenmaal. En Ziyech heeft zich, met prima statistieken, bewezen bij Ajax en is ook nog jong. Ook hier zit nog rek in. Dus ook hier weer: logisch dat ze een mooi bedrag willen vangen. Blind daarintegen moet weg van de club, is 28 jaar oud (valt natuurlijk nog mee) en heeft nog een contract voor 9 maanden. Dan is het logisch dat je niet de hoofdprijs wilt betalen.

Dus er zit nogal een verschil tussen Blind en Kluivert/ziyech.

Zou dit als PSVer echt geweldig vinden. Als we de andere competities bij willen blijven dan zijn dit soort spelers wel echt nodig. Wat ze in Turkije al jaren doen, die kijken naar alle buitenkansjes en weten hun competitie zo alleen maar sterker te maken. Hoop de komende jaren nog meer spelers te zien zoals Tadic, Blind, en wat Guardado voor PSV was.

7 juli 2018 om 00:39

zolang ze maar geen kampioen worden

7 juli 2018 om 00:57

Als Tadic en Blind beide zouden komen is Ajax wat mij betreft, zelfs al vertrekt Ziyech, zwaar favoriet voor de titel. Dat is wel weer een keer nodig ook na vier 2e plaatsen op rij.. Natuurlijk kunnen we na het sluiten van de transferdeadline pas echt de balans opmaken maar deze transferzomer ziet er tot dusver rooskleurig uit voor ons Ajacieden, mag ook wel eens gezegd worden opzich, Marc lijkt nu echt door te pakken met misschien wel 2 toppers in 1 zomer!

8 juli 2018 om 19:11

ja zeker. het zijn ook goeie aankopen en dat maakt me bang als non-ajacied

Neeeeeeee !! Dat geld kan zo veel beter worden uitgegeven. Ajax heeft een strijder nodig. Een type bloed, zweet en tranen en met die ideale schoonzoon die totaal geen bravoure in zijn spel heeft ga je het niet redden. Wat dat betreft begrijp ik Mourinho wel.

Kan ajax net zo goed 5 a 6 maanden wachten en dan kan je Blind zo al een contract aanbieden...belachelijk van man utd om nu 17 miljoen te vragen

7 juli 2018 om 07:39

Idd gewoon wachten op de winterstop en dan een contract tekenen

Als we middelmatige spelers ten opzichte van wat je nastreeft zoveel salaris gaat geven is het potje in no time leeg. Dragende spelers willen dan ook daar loon

De intentie is er tussen Ajax en Blind. Nu afwachten welke vraagprijs Manu hanteert.

Ajax zal 0/12 miljoen voor deze deal willen uitgeven. Maar zeker geen 17 miljoen !

Stel dat het lukt met Blind, dan krijgen we toch een geweldige selectie, waarvan je een kampioenschap mag eisen !!

7 juli 2018 om 08:01

Kampioenschap eisen ja! Dat is elk jaar zo maar nu meer of minder. Dat is elk jaar het doel. Maar Ajax werkt met korte termijn doelen. Eerst voorronde CL maar is halen. Met namen het begin tegen SturmGraz. Als je die wint heb je recht op Europa League.

7 juli 2018 om 08:51

Na 4 prijsloze jaren, is die eis nu duidelijk meer !

En daarnaast moeten we hopen op deelname CL, maar in ieder geval Europees voetbal. Zo'n jaar als vorig jaar willen we absoluut niet nog een keer !

Ik als Ajax-supporter zie liever wat talent doorstromen voor de aanval.

Ik vind wel als Blind veel tekengeld ontvangt, ze dat ook voor de grotere talenten moeten doen. Daar moeten we immers aan verdienen

7 juli 2018 om 08:02

Meeste talenten bij Ajax hebben net een jaar gevoetbald. Nee tenzij Neres nog een seizoen als deze presteert en verlengt dan mag hij wel salaris verhoging en een zakcentje erbij.

Ik vraag me af of Driessen wel kan rekenen. Al zou Blind bij Ajax 2 miljoen per jaar gaan verdienen, dan moet hij bij een 3 jarig contract al 9 miljoen aan tekengeld krijgen. Zo kom je bij 3 jaar ook aan 15 miljoen.

Zo kan je zien dat je als matige voetballer ook miljonair kan worden. Voor de eredivisie is deze jongen natuurlijk een aanwinst echter zegt dit ook genoeg over het niveau van deze competitie. Vraagteken staat wel bij het beleid van Ajax al zal de simpele supporter dit geen ene sier schelen. Die leven in de waan van de dag. De beleidsmakers zullen met dit komende gekochte kampioenschap weer wat steviger in het zadel zitten. 5 jaar geen prijzen pakken is dan alweer gauw vergeten.

7 juli 2018 om 08:59

Gewoon 9 maanden wachten. Is hij transfervrij.

7 juli 2018 om 09:01

Dan zie jij Tadic en Blind als verlossers die ajax wel even kampioen gaan maken?

7 juli 2018 om 09:05

Neres, Dolberg, Donny en Onana en De Ligt het is een te he.

Ik schrik van al te positieve reacties. Blind is geen topspeler.

Tadic - Dolberg - Neres

De Jong - Blind - Van de Beek

Tagliafico - Wober - de Ligt - Kristensen

Onana

Kristensen gaat dit jaar laten zien waarom Ajax zich voor hem gemeld heeft.

Ik zou graag Vertonghen hebben ipv magallan.

Tadic is tot nu toe de enige substantiã«le versterking bij Ajax. Daarnaast wel geinvesteerd in spelers voor de toekomst, maar naast de al binnengehengelde Tagliafico heb ik nog niet de nodige kwaliteitsinjectie bij Ajax gezien om als gedoodverfde kampioenskandidaat te worden bestempeld. Nog geen goede rechtsback en centrumverdediger naast De Ligt. Blind halen is een zwaktebod. Sommigen menen in hem een defensieve versterking te zien. Laatst hem nog bij Oranje gezien? Alles wat een verdediger moet kunnen, heeft hij nu net niet in huis. Geen snelheid, geen kopkracht en geen duelkracht. Dus kun je hem alleen nog voor de nummer 6 positie gebruiken. Maar dan zijn er toch genoeg alternatieven voor deze jongen op zijn retour met ook nog eens een bijzonder hoog prijskaartje om de nek? Maar goed, Overmars staat bekend om zijn smijten met geld voor diverse mislukte aankopen. Die Deense rechtsback is zijn laatste “foutje”. Ajax, haal eerst eens een inkoper die een neusje heeft voor talent. Inzicht, heet zoiets. Daar heb ik Overmars zelden op kunnen betrappen. Eind juli moet de selectie klaar staan voor het tweeluik met Sturm Graz. Hallo, Marc, het is bijna (weer) zover....

Ik denk dat Ajax wel goed bezig is. Jonge jongens met veel potentie (de Ligt, de Jong) die straks voor 40 miljoen plus weg gaan, daarnaast een paar spelers die zich al ruim hebben bewezen (tadic, Blind) voor 10 - 20 miljoen halen

Met de kwaliteit zit het wel goed, als je de potentiële waarde van de Ajax spelers naast dat van PSV zet zou je de komende 4 jaar moeiteloos kampioen moeten worden

Dan moeten we dat maar eens in praktijk gaan brengen, dan zijn we ook van dat gezeur af. Er maar een hoofdstad en er is maar een voetbalhoofdstad. Geen discussie mogelijk

En sorry 010, jullie doen helemaal niet meer mee voorlopig. Dan zie ik meer potentie in AZ, en zelfs in Utrecht

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren