Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Löw veroorzaakte met opvallende keuzes gigantische tweedeling’

Laatste update:

De positie van Joachim Löw als bondscoach van Duitsland wankelde nadat die Mannschaft al in de groepsfase van het WK werd uitgeschakeld. Löw en de Duitse voetbalbond gaan echter met elkaar door, zo hebben beide partijen dinsdag bekendgemaakt. Volgens de Frankfurter Allgemeine Zeitung heeft Löw veel werk te verrichten.

Bronnen binnen de nationale ploeg van Duitsland hebben namelijk aan de krant verteld dat er een ‘gigantische tweedeling’ was in de spelersgroep. De ervaren spelers stonden tegenover de jongere garde, zo klinkt het. De jonge spelers hadden het gevoel dat Löw de oudere voetballers in de trainingen en wedstrijden bevoorrechte zonder aanwijsbare reden.

Ook de wijze waarop Löw is omgegaan met de situatie rond Manuel Neuer deed de wenkbrauwen fronsen. De doelman van Bayern München was afgelopen seizoen langdurig geblesseerd en raakte pas vlak voor het WK fit. Desalniettemin nam Löw de keeper mee naar Rusland en gaf hij hem de voorkeur boven onder anderen Marc-André ter Stegen.

Een deel van de spelersgroep stelt dat het onbegrijpelijk is dat Neuer een ‘speciale status’ kreeg na zijn blessure, iets wat in het verkeerde keelgat is geschoten bij sommige spelers. “Löw heeft het idee dat je wordt opgesteld op basis van je prestaties en verdienste beschadigd”, zo klinkt het. Löw ligt nog tot medio 2022 vast bij de Duitse voetbalbond.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Belachelijke keuzes van deze bondscoach. Neuer opstellen, Sane en Younes thuislaten.

Ook bijzonder dat de Duitse voetbalbond door met hem wil gaan. Tijd voor een nieuwe coach!

4 juli 2018 om 15:04

Younes ? Serieus ?

4 juli 2018 om 15:37

Haha, neem toch aan dat Simpatico een grapje maakt

4 juli 2018 om 16:22

Nee, ik ben bloed serieus Formus .

Heerlijk hoe iedereen reageert op Younes. Ik moet een beetje lachen.

4 juli 2018 om 16:38

hahah Sane niet mee was een grote fout dat weten we allemaal.. maar Youness? Die zou ik als ik Panama was of Luxemburg nog niet meenemen..

4 juli 2018 om 16:41

Hoezo Sane niet mee nemen een fout? Sane had er ook niks aan kunnen veranderen ook op basis dat hij voor Duitsland altijd matig presteerd.

4 juli 2018 om 15:06

Younes?

Alleen Sane niet meenemen is een fout geweest.

4 juli 2018 om 15:08

Younes.... hier kan ik enkel om lachen. Helft van het seizoen niet gespeeld.
En dan wel hetzelfde argument gebruiken voor Neuer. Overigens kan ik wat betreft Neuer het best begrijpen. We hebben het hier niet over een simpele linksback. Het gaat om de beste keeper van de wereld van de afgelopen vijf jaar. Dan heb je best wat krediet. Wij laten Cilessen toch ook keepen omdat die nog steeds de beste keeper is. Overigens is Sane een grote fout geweest. Dit was precies een speler die Duitsland nodig had om met een individuele actie op snelheid iets te bewerkstelligen.

Het lijkt mij na 8 toernooien en 12 jaar? wel gezond om weer eens met een nieuwe bondscoach te beginnen.

4 juli 2018 om 15:32

Nee, Cilessen keept bij oranje omdat hij de enigste keeper is die structureel solide keept voor oranje. Daarnaast heeft Neuer niet gespeeld, en heeft Cilessen de kansen die hij kreeg een goede indruk achter gelaten.

4 juli 2018 om 15:09

Dat hij Younes thuislaat is te begrijpen, maar Sané absoluut niet. Het zou me niks verbazen als er de komende tijd nog meer negatieve publiciteit komt en Löw en de bond alsnog besluiten afscheid te nemen.

4 juli 2018 om 15:11

Met Younes was het allemaal beter geweest, ongelooflijk dit. Sterker nog, ik geloof zelfs dat het falen van Low komt door het thuislaten van Younes. Younes is eigenlijk de eerste die je op het wedstrijdblad zet, dat lijkt me wel duidelijk. Als er ooit een speler geweest is die je altijd moet selecteren, is het toch wel Younes!

4 juli 2018 om 17:14

Lach maar, een Younes had wel de wedstrijd open kunnen breken. Ik heb Draxler alleen maar balletjes breed en terug zien geven.

5 juli 2018 om 08:39

Je hebt geen flauw idee hoe hard ik heb gelachen

4 juli 2018 om 15:23

Hahaha ja hij meent het volgens mij....OMG jij ben nooit meer serieus te nemen

4 juli 2018 om 16:39

Younes door die op te noemen ben je niet serieus te nemen en Sane werd terecht niet meegenomen Sane heeft bij Duitsland niks maar dan nooit wat laten zien.......

Neuer was destijds gewoon de #1 van de wereld, dus zo heel gek is het niet dat ie na zn blessure de kans krijgt. Low heeft blijkbaar tijdens de training gezien dat hij weer op niveau is , anders had Ter Stegen echt wel gespeeld. Zou dan eerder naar zn keuze voor Trapp kijken ipv Neuer.
Geloof uberhaupt niet heel veel van dit bericht.
Wie zijn de jonge garde? Sule , Kimmich , Brandt , Draxler, Werner? Wie van hun verdiende ongetwijfeld een basisplaats? Draxler of Brandt miss , maar dat is slechts 1 speler. Werner mag blij zijn dat ie basis stond dus die heeft niks te klagen. Sule heeft betere verdedigers voor zich. Kimmich stond basis.

4 juli 2018 om 15:10

Blijft gewoon gek. Iemand die een heel seizoen niet speelt is gewoon passeren, klaar! Enige uitzondering is Messi en Ronaldo omdat er simpelweg geen vervangers zijn op hun niveau( zelfde geldt half voor neymar, let wel half. Ter stege kan neur zonder moeite vervangen. Sane etc. ga ik jiet eens over beginnen, belachelijke keuzes. Tijd km door te selecteren. Mensen zoals tah sane erin en rustiger of hummels etc. Mogen van mij eruit. Khedira is niet meer zoals vroeger en kan zo doorgaan.

4 juli 2018 om 16:18

Ik vind Neuer de Messi/Ronaldo tussen de keepers enige die op zijn niveau zit is de Gea dus ik zal Neuer altijd opstellen en snap daarom de keuze van Low heel goed.

4 juli 2018 om 16:40

Neuer is echt wel van het kaliber Messi/Ronaldo hoor, qua keepers.

4 juli 2018 om 15:24

Je neemt een bepaald risico door hem op te stellen. Het is ook niet dat de rest van de wereld is stil blijven staan sinds Neuer 10 maanden geleden geblesseerd raakte. Zonder concurrentie had men heus wel begrepen dat Neuer zou keepen, maar als de concurrent Ter Stegen is, die bij Barca uitstekend gepresteerd heeft, dan is een basisplaats voor Neuer al minder logisch.

4 juli 2018 om 15:52

Hoe kan Neuer destijds de #1 van de wereld zijn, als hij een jaar geblesseerd bent?
Leuk dat hij dat was voor zijn blessure, maar je bent een jaar verder, hij heeft geen wedstrijd ritme en ter Stegen had ook nog eens een wunderjahr gehad...

Dat is gewoon proberen recht te lullen wat krom is....
Zie jij het gebeuren dat NL een speler die een jaar geblesseerd een basisplaats krijgt op WK, terwijl zijn vervanger het fantastisch heeft gedaan, zonder dat er tramalant van komt?

Zal je voorbeeld geven: m. van Basten was tijdens EK 88 begonnen als bankzitter

5 juli 2018 om 08:54

@conti
Met destijds bedoel ik natuurlijk vóór zijn blessure.
En zoals ik al zei , Low die heeft blijkbaar op de training geconstateerd dat hij er klaar voor is.
Zoals hierboven al wordt aangegeven is Neuer de Messi/ronaldo van de keepers en is het gewoon logisch dat hij de kans krijgt.
En hij heeft het ook gewoon goed gedaan.
Dan zou je eerder om Trapp moeten zeuren , dat is de Van Beukering onder de keepers.

Zal je een voorbeeld geven...strootman? Weliswaar geen Wk , maar het principe is hezelfde , namelijk dat een geblesseerde speler wordt verkozen boven een speler die al het hele jaar speelt.
Zullen ongetwijfeld meer voorbeelden zijn bij andere landen.

En ben hartstikke kritisch (geweest) op Low hoor.
Maar dat ging meer om het tactisch beleid dan om het selectie beleid (al flipte ik hem wel toen die Sane thuis liet).

4 juli 2018 om 16:12

Toen hummels geblesseerd raakte speelde Rudiger in plaats van Sule, en die speelde erg dramatisch

5 juli 2018 om 08:56

@ Lars

Klopt , helemaal mee eens.
Denk dat ie snelheid in de verdediging wilde ivm hoe hoog de verdediging staat.
Rudiger is een stuk sneller dan Sule , die gewoon rete traag is.
Maar hij had gewoon niet zo hoog moeten spelen uberhaupt.
Maar goed , Sule's tijd komt nog wel.
Tah - Sule is de toekomstige duo verwacht ik.

Khedira is idd op zn retour. moet zelfs vrezen voor een definitief afscheid uit de selectie van Lã¶w.

Een fitte Neuer is nog altijd 2 klasse beter dan ter Stegen... Ongeacht wedstrijd ritme of niet. Deze keuze begrijp ik wel, de keuze om Sane thuis te laten snap ik niet helemaal. Toch iemand die het verschil kan maken, ben wel van mening dat Löw daar een gegronde reden voor had(wss slecht presteren bij de nationale ploeg).

4 juli 2018 om 15:18

Klinsmann had in 2006 wel het lef Kahn te passeren ten faveure van Lehmann. Misschien had Löw dit ook moeten doen voor het groepsproces. Achteraf praten he...

4 juli 2018 om 16:03

@keizer!
volgens een bericht heeft Sane bij eerdere gelegenheden bij de Mannschaft zich "patserig" gedragen. Alsof ie het mannetje was.
Dit heeft irritatie gewekt bij de ervaren en gearriveerde spelers.
Ik denk dat Low de gedachtegang heeft gevolgd dat ie beter kritiek kon krijgen op het thuis laten van Sane, dan dat ie voordat het tournooi begon al een deel (ervaring) van de selectie tegen de haren in zou strijken.

4 juli 2018 om 17:32

Nooit! Wat kunnen jullie overdrijven zeg. Ter stegen was afgelopen jaar 1 vd miss wel de beste keeper ter wereld. Het is geen Ruthes vs Neuer, maar een wereld klasse keeper vs een Neuer zonder ritme. Had gewoon gekozen voor marc.

Duitsland en Löw hadden elkaar gewoon moeten bedanken voor de bewezen diensten. De koek is op en Löw heeft te lang vertrouwd op de oude garde, daar is niks mis mee maar na dit WK is wel gebleken dat er eerder had moeten worden door geselecteerd. Als er ergens geen gebrek aan is dan is het wel Duits talent.

Het tijdperk van Neuer, Boateng?, Khedira, Müller?, is voorbij. Ze zijn niet eens te oud maar het is wel goed om te verjongen en tijd voor vers bloed.

Op de bank heb je dan nog de keuze uit spelers als; Leno, Horn, Weiser, Henrichs, Rudiger, Mustafi, Max, Weigl, Can, Demirbay, Meyer, Havertz, Gnabry en Volland

Ter Stegen
Kimmich
Tah
Sule
Plattenhardt
Gundogan
Goretzka
Brandt
Draxler
Sané
Werner
4 juli 2018 om 15:20

@ronaldonilis

uiteindelijk is het de bedoeling van een nationaal elftal dat je je beste spelers opstelt. leeftijd is niet zo belangrijk. gewoon kijken welke spelers aankomend seizoen het meeste uitblinken bij hun clubs en die selecteer je.

dan heb je het best mogelijke nationale elftal staan. daarom was het ook volstrekt belachelijk dat Sane er niet bij zat die echt een topseizoen heeft gedraaid bij City

4 juli 2018 om 15:23

Van sommige namen kan ik wel begrijpen dat je wil doorselecteren. Muller presteert bv. gewoon niet bij de Duitse ploeg. Ik zie dat Kroos niet in jouw basis staat, kun je toelichten waarom je hem eruit laat? Niet dat het ooit zou gebeuren dat hij niet meer in de basis staat, maar puur uit interesse.

("het tijdperk is voorbij" is geen argument trouwens)

4 juli 2018 om 15:30

ligt eraan. als Muller er dit seizoen bv 25 inschiet in de Bundesliga en 7 in de Champions League dan hoort hij er natuurlijk gewoon bij te zijn. speelt hij slecht dan inderdaad niet selecteren en zo geld dat voor alles spelers. als je goed presteert selecteren, presteer je slecht dan passeren

4 juli 2018 om 15:54

Je kan je dus afvragen of je de best presterende spelers bij hun clubs moet selecteren, of diegenen die aantoonbaar beter presteren bij het Duitse elftal. Hoe iemand het bij zijn club deed heeft, als je eenmaal op dat WK staat, niet zo veel waarde meer namelijk. Wat mij betreft wordt er dan ook geselecteerd op basis van chemie in het Duitse elftal.

4 juli 2018 om 16:18

deze uitschakeling had weinig met een een gebrek aan chemie te maken maar denk ik meer het feit dat er geen enkele speler met diepgang in zijn spel werd opgesteld door Low en dat de meeste van de Duitse internationals die speelden een slecht seizoen bij hun clubs achter de rug hadden. dan ben je niet opeens wel in topvorm als je een Duits tenue aantrekt

4 juli 2018 om 17:17

Geen diepgang en te weinig spelers die een man meer situatie konden creëren. Ook past een Gomez beter bij het spel van Duitsland dan Werner.

4 juli 2018 om 18:13

ik vind het ook onzin om bij de eerste de beste teleurstelling gelijk te gaan doorselecteren. Nederland bakte er helemaal niks van bv op het Ek1996 met Hiddink en de perikelen rondom de zogenaamde "kabel". 2 jaar later op het Wk1998 haalden we met precies dezelfde spelersgroep en dezelfde bondscoach de halve finale van dat WK en speelden we geweldig voetbal

doorselecteren moet je pas doen als de jongere spelers aantoonbaar beter zijn dan de oudere spelers anders schiet je je doel voorbij want dan lever je kwaliteit in

Ik vind het geen schokkende keuzes en de selectie had natuurlijk nog steeds meer dan genoeg kwaliteit om door te gaan. Op basis van de prestaties van Duitsland onder Löw was er toch ook geen enkele reden om te twijfelen aan de weg die hij koos? Conclusie is dus eigenlijk dat men eruit is gevlogen, omdat een deel van de spelers hun eigen ego niet opzij konden zetten.

Low had na 2014 moeten renoveren en verjongen ....net als in 2006! Helaas is dit
Niet gebeurd..... Khedira , Neuer, Hector, Ozil, Boateng ka echt niet meer op mondiaal niveau. Spelers als Havertz, Goretzka , Tah, Kehrer, Moukoko, Henrichs, Sané hadden al lang basis moeten spelen.

Op gegeven moment is de chemie op

Ik zou er ook niet aan moeten denken om 12 jaar met van Gaal opgescheept te zitten, alsjeblieft zeg

Op = Op zeggen ze in supermarktland en dat geldt ook hier: Lekker opnieuw beginnen met een nieuwe bondscoach en dan verliezen van Oranje

Zo is de cirkel weer rond

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren