Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Zielig’ gedrag Neymar lokt orkaan van woede uit: ‘Ik doe beroep op de FIFA’

Laatste update:

Neymar was na afloop van de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen Mexico het gesprek van de dag. De aanvaller van Brazilië was medeverantwoordelijk voor de plaatsing voor de kwartfinale van het WK, maar vestigde ook de aandacht op zich door zich aan te stellen bij overtredingen van de Mexicanen. Alan Shearer is klaar met het gedrag van Neymar.

“Zijn gedrag is echt diep triest. Niemand twijfelt aan zijn kwaliteiten, maar het is zo zielig dat hij continu over het veld rolt en doet alsof hij zwaar mishandeld is. Waarom doet hij dat in vredesnaam? Het is een fantastisch WK, maar in mijn ogen zijn het veinzen van blessures en de vele schwalbes wel echt een minpunt”, aldus de oud-aanvaller bij de BBC.

Peter Schmeichel, oud-doelman van onder meer Manchester United en de nationale ploeg van Denemarken, is bij RT vernietigend: "De manier waarop hij kaarten probeert aan te naaien, is gigantisch irritant en walgelijk. Ik dacht op een gegeven moment dat hij dood lag te gaan, dat hij met een brancard van het veld af zou gaan en we hem nooit meer zouden zien."

“Ik doe een beroep op de FIFA, dit is iets wat we niet willen zien in het voetbal. We hebben de VAR nu, dus moeten we dit soort acteerwerk verbannen. Het enige wat ik kan zeggen, is dat ik zou wensen dat deze speler niet zou spelen. Het is zo irritant om te zien. Geef hem bij de eerste keer gelijk een waarschuwing en stuur hem daarna eruit. Dat is de enige manier waarop hij kan leren. Zie jij Lionel Messi of Harry Kane dit doen? Nee.”

Ben jij het eens met de analyse van Alan Shearer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Begrijpelijk. Als je Ronaldo, Kaka, Ronaldinho enz. hebt meegemaakt krijg je een spontane hekel aan Neymar. Hij had liever in Messi zijn schaduw moeten blijven.

3 juli 2018 om 11:35

Enige manier waardoor mijn haat voor hem zou kunnen verdwijnen is dat hij er in zn 1tje voor zorgt dat de maat vol zit en dat dit gedrag in het voetbal door hem kei hard word aangepakt. Kaarten, schorsingen etc. Dan zijn we echt ineens op de goede weg als dat gebeurt. Hebben we dat in ieder geval voor een groot deel aan hem te danken.

Met zulk gedrag kan je toch nooit de gouden bal winnen lijkt mij? Was Messi zo? Was Zidane zo? Was Ronaldo (r9) zo? Ronaldinho? Nedved? Kaka?

Tuurlijk een beetje acteren hoort er helaas bij, maar wat Neymar laat zien is lachwekkend.

3 juli 2018 om 10:48

Wat je zegt klopt. Volgens de officiële criteria is gedrag op en naast het veld ook relevant om de gouden bal te winnen.

3 juli 2018 om 11:11

Cr7 was ook niet vies van een schwalbe op zn tijd en heeft er toch wat gewonnen. Natuurlijk kwam dat niet in de buurt van dit triest gedrag, maar het blijkt dat sportiviteit geen criteria is.

3 juli 2018 om 11:14

Natuurlijk wel. Alleen bij cr7 staat het in schril contrast tot zijn prestaties. Neymar komt nog niet in de buurt vd stats van cr7 en Messi dus weegt zijn gedrag zwaarder.

3 juli 2018 om 11:20

Nee. Ik snap voor je dat het zo voelt, maar zo erg als dit ventje hebben we het nog niet gezien. Los van prestaties is dit gewoon walgelijk en onacceptabel.

3 juli 2018 om 14:25

Bij ronaldo was het 10 keer minder dit is schandalig voor de voetballerij

Neymar moet dit niet doen.heeft ie niet nodig.

3 juli 2018 om 10:42

Waarom dat nou weer? Hij heeft toch volkomen gelijk?

3 juli 2018 om 10:46

Als een ander het doet, dan is het prima inderdaad. 'hij doet het ook': zou mijn neefje van 3 ook zeggen.

3 juli 2018 om 10:51

Denk dat verschil is dat Neymar dit doet in 80% van al het fysieke contact contact dat die heeft in de wedstrijd.

3 juli 2018 om 11:00

Als je het verschil niet kan zien ligt dat echt aan jezelf. Melo trapte keihard.

3 juli 2018 om 11:11

Vivabarca klopt Robben deed het ook maar niet op deze manier. En ook niet 10a15 x per wedstrijd bah vervelend mannetje. Heeft hij helemaal niet nodig die duizelingen.

3 juli 2018 om 11:17

In het vorige artikel verkondigde je dit ook al, vandaar dat ik gemakshalve copy-paste doe:

Het grootste verschil tussen Robben en Neymar is, is dat je bij Robben terug moet grijpen naar 2010 en bij Neymar naar je horloge kan kijken om te rekenen hoe lang het geleden is.

Ja Neymar is een uitzonderlijke goede voetballer, maar zoals in het artikel wordt gezegd: "hij zou nog spectaculairder zijn als hij zich focust op voetballen in plaats van andere dingen.”

3 juli 2018 om 11:35

ook weer onzin. Robben gaat haast wekelijks theatraal neer om een strafschop te versieren. Het verschil is dat hij een keer neer gaat voor de strafschop en wil winnen. Neymar ligt vaker op de grond dan dat ik knipper tijdens de wedstrijd, doet er dan 24 radslagen en backflips bij, zegt dat hij het koud krijgt en het licht kan zien en wil enkel en alleen iedereen een kaart aansmeren. Niet om dat van Robben goed te praten overigens, even goed misselijk. Neymar is echter wel next level.

3 juli 2018 om 11:45

Dan zitten we in ieder geval op dezelfde lijn dat het gedrag van Neymar buiten alle proporties is en zoals ik ook al aangeef niet bij te houden is

3 juli 2018 om 11:29

Het probleem is, dat Neymar de imitatie van Robben elke wedstrijd wel 5x uitvoert.

Natuurlijk, Robben, Messi, Ronaldo, die hebben ook vast wel eens wat overdreven, maar wat Neymar dit WK laat zien is gewoon te vaak, te veel.

3 juli 2018 om 14:27

Die neymar is zo gefrustreer dat hij de ballon dor nooit heeft gehad messi en ronaldo die hadden er al 2of 3 op zijn leeftijd geef mij maat coutinho dat is een absolute topper en hij is belangrijker dan neymar tot mu toe

Ze hebben volkomen gelijk. Het is niet eens meer leuk om naar brazilie te kijken als hij speelt, nou ja op de grond licht. Neymar had beter keeper kunnen worden. Lekker verl duiken en op de grond liggen.

3 juli 2018 om 11:18

Als ze nou eens een regel invoeren dat de scheids na zo een duikeling, wat geen schwalbe is maar ook geen mishandeling dat er met acteerwerk een kaart uitgelokt wordt, de acteur 2 minuten buiten de lijn kan bestraffen (en zoiets consequent bestraffen - niet alleen tegen de zwakkere landen), dan zie ik zulke trekjes wel verdwijnen.

Dan staat een Neymar meer naast dan op het veld.. en als bondscoach ga je dan toch even met je sterspeler praten.

3 juli 2018 om 12:20

Simuleren = rood.

Enige wat echt gaat helpen. Voor de VAR relatief simpel te constateren en de scheids in te fluisteren.

Het is inderdaad echt tenenkrommend. Ik kijk puur door deze jongen met aversie naar Brazilië terwijl ik eigenlijk best van de rest van het team kan genieten. Hij vergeet dat hij een volwassen man is geloof ik.

En het gaat alleen maar erger en erger worden. Je ziet al een duidelijke trend in het voetbal algemeen, dat spelers zich meer gaan aanstellen en blijven rollen. Typische voorbeelden:

- Geraakt worden op je rechterknie en grijpen naar je linkerknie. Vervolgens liefst nog even paar keer rollen.
- Hand/arm van tegenstander komt in de buurt van het hoofd, als een stervende zwaan neergaan en liefst 3 minuten blijven liggen met de handen voor het hoofd. Vaak is er nog een knikje te zien naar de verzorger, maar we wachten even af of de scheids een kaart trekt. Liefst rood, maar met geel is ook wat bereikt.
- Treiteren en continu jammeren bij de scheids of vragen om Var, al gaat het om shirtje trekken.

Door voetballers wordt het ook steeds meer geaccepteerd om zo het spel te bederven, juist omdat de grote heren zoals Neymar dit soort irritante gedrag vertonen. In elk land en bij alle spelers zie je het, maar de Zuid- en Midden Amerikanen steken er ver boven uit.

Inderdaad een oproep dat de Fifa hier wat aandoet.

3 juli 2018 om 10:45

Dat laatste vind ik een beetje flauw. Europeanen zijn er ook niet vies van hoor. De grootste duiker van het afgelopen decennium blijft Robben toch echt. Als je dan Peru en Costa Rica ziet spelen. Hard maar fair, tegenstanders recht helpen, de scheids beleefd benaderen en niet steeds op de grond liggen na elk tikje dan kunnen we nog veel leren van die Zuid- en Midden Amerikanen als jet het mij vraagt

3 juli 2018 om 10:59

real8madrid

Dat vind ik totaal geen flauwe opmerking. Spijkenisser geeft duidelijk aan dat het in elk land gebeurd, maar dat het in de America's wel een stuk erger is. En wat mij betreft voegen we daar de Zuid-Europeanen ook aan toe. Het valt wel behoorlijk op dat het vooral in die contreien gebeurd.

Ik persoonlijk vind ook dat de toename van Zuid-Europeanen en Zuid-Amerikanen de Engelse PL behoorlijk aan het verpesten zijn. Vroeger keek ik daar nog heel graag naar met de strijd die geleverd werd en het tempo. Tegenwoordig zie ik ook daar het matennaaien steeds normaler worden. Jammer.

Robben was overigens inderdaad een duiker, is net zo walgelijk

3 juli 2018 om 11:19

Robben, Raúl, Xavi, Piqué, Wilshere, CR7, Drogba etc. etc. Er zijn genoeg continenten en landen met (voormalig) schwalbekoningen...

3 juli 2018 om 11:23

Nou.. je kunt het wellicht beter aan type voetballers koppelen dan aan de regio. En daarom is het flauw. De meer technische, dribbelende spelers neigen meer naar irritant en schwalbegedrag. Dat is altijd zo.. ook op amateur niveau.

3 juli 2018 om 11:24

Raul? Xavi? Pique? Serieus ik heb die 3 nooit op een schwalbe gezien, weet je wat uberhaupt een schwalbe inhoud?

3 juli 2018 om 12:09

Wat een bullshit Robben de grootste duiker noemen. Spelers als Neymar maar ook Ronaldo toen hij wat jonger was zijn vele malen erger. Zo zijn er verder nog aardig wat Zuid-Europeanen die eerder in aanmerking komen.

3 juli 2018 om 12:24

Lol. Barcelona heeft de CL gewonnen door spelers die tegen hun tegenstander opsprongen en zich dan lieten vallen. De bijnaam is niet voor niets Schwalbelona. Messi, Suarez ed deden niet anders/.

3 juli 2018 om 12:49

Waarom? Omdat hij een Nederlander is?

Ik noem Robben de grootste duiker omdat hij er het succesvolste mee is, dat kan je onmogelijk betwisten. Ik denk niet dat er iemand zo vaak een strafschop heeft versierd met een schwalbe, ook op cruciale momenten.

Dat Neymar verder een veel smeriger ventje is vind ik dan ook weer wel. Robben lijkt me verder een aangename vent, zowel op als naast het veld. Dat hij de schwalbekoning is staat voor mij echter buiten kijf.

3 juli 2018 om 12:50

Messi is een van de weinige toppers die nooit een schwalbe begaat. Xavi, hoezeer ik hem ook niet kan uitstaan, ging ook niet voor niks neer. Pique net hetzelfde. Medal maakt een goed punt. Er zijn er zat bij Barca die het wel erg veel doen of deden. Suarez en Alba bijvoorbeeld, Busi in het verleden. Maar Xavi. Pique en Messi behoren daar niet toe en zijn dus slechte argumenten

3 juli 2018 om 14:29

Ja maar nooit zo erg envaak als neymar

3 juli 2018 om 16:43

Gerrard, Pedersen, Cristiano, Sterling, enz. Ze komen in alle geuren en kleuren, er is geen onderscheid. Wij zijn niet speciaal hier in West-Europa.

3 juli 2018 om 21:23

Wij zijn zeker niet speciaal hier, maar als je werkelijk met droge ogen durft te beweren dat europeanen net zoveel theater maken als zuid-amerikanen dan kan ik je niet serieus nemen.

3 juli 2018 om 21:44

Ik kan je niet serieus nemen omdat je daar een onderscheid in wil maken. Dat kan je niet meten.

3 juli 2018 om 10:47

"- Treiteren en continu jammeren bij de scheids of vragen om Var, al gaat het om shirtje trekken"

Vragen naar de VAR is prima. Als het dan om acteerwerk gaat dan de aanvrager ook geel geven. Moet je zien hoe snel het stopt.

3 juli 2018 om 10:51

Vind ook dat spelers die in eigen strafschopgebied of bij cornervlag ook erg makkelijk gaan liggen. Het is bijna een automatisme geworden van scheidsrechters om daar gelijk voor te fluiten. Met de VAR zou je het spel eigenlijk moeten laten doorgaan en daarna laten kijken of je er iets aan moet doen. Ben het helemaal met je eens over het irritante gedrag. Neymar steekt er echt boven uit. Vind dat de schuld wel ligt bij de FIFA. De regels op spelbederf moeten heviger worden. Wat nou als je bij een overduidelijke schwalbe, dus als je niet geraakt wordt, geschorst kan worden. Verder vind ik dat er zuivere speeltijd moet komen. Echt belachelijk dat dat nog niet is ingevoerd. Zou een hoop gedoe schelen. Ik vind dat de FIFA het voetbal moet helpen met betere regels. Enige competitie waarbij dit soort aanstellers amper voorkomen is Engeland op dit moment.

3 juli 2018 om 14:04

Neymar is geen “grote heer”, juist door zijn gedrag is hij dat niet. Kan hij goed voetballen, is hij een van de besten? Geen idee, zie hem alleen maar vallen en liggen. En zeuren en huilen.

Laat hij maar uitkijken met wat hij zegt omtrent enige banden met de Fifa want die kunnen nergens tegen aangezien ze Amrabat ook al voor niks een waarschuwing gaven de lafbekken ook al heeft hij wel zwaar gelijk...

3 juli 2018 om 10:47

Natuurlijk, als ex-prof kritiek uiten op het misselijke gedrag van een speler kun je vergelijken met calimero gedrag en ongefundeerde onzin schreeuwen omdat je zelf te dom bent om de regels van de VAR eventjes op te zoeken.

3 juli 2018 om 17:30

Het heeft wel als vergelijking dat het beiden belachelijk is, en begin jij nou ook al over dat het onsportief is om voor de camera te zeggen dat de VAR belachelijk slecht oftewel bullsh*t is want hij heeft gewoon gelijk en hij heeft het gewoon goed gehandeld, niks onsportiefs aan dat moment en vind je dat wel dan ben je niet lekker in je hoofd!

Eindelijk! Zo zijn er nog wel een paar toppers die er wat van kunnen. Gelijk aanpakken dit.

Helemaal terecht deze reacties, de FIFA moet echt iets doen om dit tegen te gaan. Wat een walgelijke vent die Neymar. Je kan er natuurlijk op wachten tot hij echt een keer een doodschop krijgt binnenkort. Dat zou dan mooi zijn eigen schuld zijn.

3 juli 2018 om 10:53

Ik zat er gisteren ook al op te hopen. Echt een walgelijke gozer inderdaad. Ik vind het bij hem echt te ver gaan. Zelfs bij Suarez kan ik het af en toe nog relativeren en bij CR7 ook, maar bij Neymar is het ontzettend misselijk in mijn ogen.

3 juli 2018 om 14:32

Helemaal gelijk realmadrista vieze vent joh hoop dat madrid zo slim is omhem niet te halen .madrid moet william halen ipv die duikelaar gadver

Brazilie heeft altijd mijn sympathie gehad maar Neymar weet het eigenhandig af te breken, niet dat ze daar van wakker liggen, maar wel als zo ongeveer de hele voetbalwereld het veroordeeld.

Ik heb het wel vaker gezegd: het voetbal is verziekt door teveel aan acteurs die het naaien van de tegenstander belangrijker vinden dan scoren. Exact de reden waarom we in andere sporten uitgelachen worden. Sommige mensen noemen het toneelspelen dan ook nog 'slim' of 'winnaarsmentaliteit' omdat het fanboys zijn. Om van te kotsen.

3 juli 2018 om 10:48

Die sympathie is bij mij al verdwenen sinds Rivaldo in 2002. Misschien zijn leermeester?

3 juli 2018 om 12:17

Dat was ook een hele smerige inderdaad, vooral het grijpen naar het gezicht toen hij een bal op zijn knie(?) kreeg geschoten. Ook Figo komt in me op als grote nepperd toen hij een elleboog in het gezicht probeerde te faken. Werkelijk stuitend en om van te kotsen.

Ooit heeft Peter Wisgerhof bij mijn club tegen Ajax ook een schwalbe gemaakt bij Twente. Het opzoeken waard. Verschil is dat die naderhand publiekelijk aan de schandpaal genageld werd in NL dat hij het toen wel liet. Leek ook helemaal nergens op. Tegenwoordig lijkt het normaal te zijn.

Volgens mij heeft Neymar de voetbalschool overgeslagen en is acteerwerk gaan doen. Ik zou toejuichen dat dit soort spelers op basis van beelden ook een waarschuwing/schorsing moeten krijgen. Dit zie je ook terug bij Suarez en Pepe. Ik hoop daarom dat Neymar nooit de Gouden schoen wint.

Jammer dat Neymar dit doet. Dit wekt alleen maar weerzin op.

3 juli 2018 om 11:03

Vivabara. Ik begrijp jou punt niet helemaal. Dit stuk gaat over Neymar en niet over Robben. Een man met deze voetbalcapaciteiten heeft dit soort zeer verwerpelijke acties toch mi et niidig. Hij doet tevens zijn ploeggenoten te kort omdat men een afkeer krijgt van dit soort idiote fratsen. Ik bedoel dus straks inderdaad er uit gestuurd worden en met 10 man verder.

3 juli 2018 om 11:19

Ja hoor... Robben wist precies waar de camera’s het gunstigst staan. Geloof jij jezelf nog wl?

3 juli 2018 om 12:26

Je bedoelt Felipe Melo? Dat was gewoon natrappen. Ja Robben maakte er wat meer van maar is bij lange na geen Neymar.

Wat mij met name irriteert is dat het door de scheidsrechters niet gewoon wat meer wordt afgestraft. Hij mag best is een keertje geel krijgen tijdens het "doodgaan". Doet hij het nog een keer: nog een gele kaart en er lekker af.
Ook ik heb altijd wel sympathie voor Brazilie, maar door Neymar hoop ik telkens maar dat ze verliezen. Het is gewoon zo zonde en hij heeft het ook gewoon niet nodig.

Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen Neymar nog steeds verdedigen, ik hoop echt oprecht dat Witsel dat kunstje op Neymar nog eens na kan doen wat hij ooit bij Wasilewski deed een aantal jaar terug, dan gaat die echt eens goed huilen en daarna is het in een klap over.

3 juli 2018 om 11:13

Wat Witsel bij Wasilewski deed is nog schandaliger dan 1000 schwalbes. Btw Neymar heeft zijn portie agressie al eens ontvangen. Zuniga vier jaar geleden alweer vergeten?

3 juli 2018 om 11:57

Inmiddels is Neymar al ruim over de 1000 schwalbes heen.
Ik ben natuurlijk niet voor de doodschop maar het zou me niks verbazen dat iemand het eens in z’n hoofd haalt om Neymar eens doormidden te schoppen.

3 juli 2018 om 11:19

Jij bent van het andere uiterste zo te zien. Man man...

3 juli 2018 om 11:22

Tsjah je mag het eigenlijk niet zeggen, echter weet ik zeker dat velen zo denken. Ik zou er in ieder geval geen traantje om laten, net als vorig WK.

3 juli 2018 om 11:31

Das wel een beetje te veel van t goede. Gewoon gele kaart, maar ja is vrij moeilijk. Of boete van de Fifa vanwege onsportief gedrag. Niet dat t m ook maar iets zal uitmaken, maar het is in ieder geval een signaal.

3 juli 2018 om 11:40

Eens. Ik heb gewoon geen zin meer om deze ''man'' op mn tv te zien. Brazilie is leuk, Neymar is gewoon een ziekte voor het voetbal.

Neymar is echt een stumperd eerste klas. Had m wel eens tegen een slager a la Israël willen zien.

Waarom word hier eigenlijk niet op ingegrepen door de Var. Het is gewoon spelbederf dus een gele kaart. Doet hij het nog een x is het zijn tweede geel. Ik ben ook voorstander van wanneer je verzorging 'nodig' bent (dus eigenlijk niet nodig maar dit faked om tijd te rekken) minimaal 90 seconden aan de kant te houden. Wanneer je echt geblesseerd bent duurt het namelijk wel 90 sec.

3 juli 2018 om 11:22

Var gaat niet ovet geel, dus kan het niet. Geldt overigens ook voor die Mexicaan...dat zat dichter tegen rood aan en dat mag de Var wel influisteren

3 juli 2018 om 11:26

Als het duidelijk theater is direct rood trekken! Doen ze het nooit meer!

Een ster onwaardig dus zal als hij dit gedrag blijft tonen geen ster worden. Sterker nog iedereen krijgt een hekel aan hem.

Tis gewoon dom van die jongen, haalt de aandacht weg van die achterlijke actie van due Mexicaan. Als we het toch hebben over rare capriolen, die gozer had ook wel een kaartje verdiend....

3 juli 2018 om 11:42

Van mij hadden beide rood mogen krijgen. Een voor het expres staan op het been de andere voor theater.

Maar goed dat Neymar niet in de tijd van VAN Hanegem en Rinus Israël voetbalde! Die hadden dit gedrag nooit geaccepteerd en hem wel even een handje geholpen........ Het voetbal word steeds minder op deze manier! Ik erger me dood aan zulke spelers als Neymar, Suárez en de ergste van allemaal namelijk Di Maria! Die gaat al liggen als je hem aankijkt

Het gedrag van Naaymaar is werkelijk te absurd voor woorden. Dit is nog erger dan het bijtgedrag van Suarez.

De volgende keer gewoon direct in een ziekenauto gooien en wegbrengen. Zijn kosten natuurlijk. Aks het zo ernstig is.....
Smerige vent

Zou dat ventje graag is een keer een reden geven om te janken zou echt ze been op minimaal 3 plaatsen breken wat een misselijk mannetje is dat is een geweldige voetballer maar wat kl*te karakter heeft hij

wat ik niet snap is dat het spel zo lang stil lag. Dat ventje lag gewoon buiten de lijnen, lekker doorspelen dus, zul je zien hoe snel hij weer opstaat. Zo knullig van die scheids dat moment.

Tijd dat de FIFA dit gedrag gaat aanpakken. Of je Neymar, Suarez, of Robben heet. Eerst een waarschuwing geven en daarna een schorsing. Het probleem is alleen wat is "geoorloofd" en wat gaat te ver...? Zou men Neymar wel schorsen voor z'n Oscar tegen Mexico omdat het een van de beste spelers in de wereld is? Ik denk het niet. Er zal niks gebeuren. Wie weet is een simpel ouderwets "tikje" het beste. Wie zal het zeggen.

3 juli 2018 om 11:51

Suarez en Robben of Neymar. Er is een groot verschil tussen de eerste 2 en Neymar. Ik houd sowieso niet van aanstellerij, maar had graag gewild dat Neymar het niveau van aanstellen van suarez of robben niet zo vreselijk had overstegen als nu.

3 juli 2018 om 12:59

Suarez was tegen Portugal ook lekker bezig. Krijgt een beuk in z'n rug heeft ie last van z'n hoofd...Weet niet of er veel verschil is tussen het gedrag van beide heren. In ieder geval niet in mijn mening.

het is toch gewoon mogelijk om geel te geven onder het mom van schwalbe? simpel op te lossen lijkt me...

God wat mis ik Ronaldinho, als ik naar deze sukkel zit te kijken

Helemaal eens met ze. Natuurlijk zijn er altijd spelers die graag liggen, maar Neymar spant de kroon en staat op eenzame hoogte. De scheids moet gewoon bij een vermoeden van aanstellen (alleen bij Neymar) direct een gele kaart voor spelbederf geven en ook gewoon bij de volgende keer weer geel. Alleen als je het structureel bestraft, moet deze notoire jankebalk wel veranderen.

Ergste is dat de scheidsrechter niks gedaan heeft. Speler met overtreding zo wie zo rood geven en Neymar geel en verder spreken de beelden voor zich. Maakt zich zo heel ongeloofwaardig.

Allemaal haat reacties dit is zijn spel zo speelt hij al jaren gewoon jaloezie omdat jullie het Brazilië niet gunnen was donker rood voor mexico

3 juli 2018 om 15:36

helemaal gelijk, het is altijd schapengedrag hier en neymar en brazillie misgunnen!! Neymar word veruit het meeste getrapt van alle spelers op het WK en dan speelt hij ook nog eens half geblesseerd, die mexicaan ging vol op zijn enkel staan en de VAR heeft nog terugegekken en de scheids geeft geeneens rood, dat hij af en toe overdrijft oke maar ik vind dat de meeste mensen hier nog erger overdrijven dan neymar zelf

Mexico slechte verliezers van te voren in de pers vragen of de scheids wil op letten op neymar omdat ze bang waren dat ze zouden verliezen en terecht verloren

Het is niet om aan te gluren ik vindt dat ze hem net zo hard aan moeten pakken als suwarez in de tijd die is het toch ook groten deels afgeleed

Wat er in het stuk al gezegd is.
Die VAR inzetten voor dit irritante gedrag. Gewoon kaart geven.
Zeker zijn uitlatingen na de wedstrijd. Respectloos en onsportief gedrag. Normaal in andere competities wordt daar een straf op gezet.
Zal me niet verbazen als hij ng een doodschop krijgt dit WK. Al zijn die Belsjes van die lieverdjes, die dat niet doen. 😉

Misschien moet Nike maar eens weer Joga Bonito gaan invoeren om fakers aan te pakken. Oh wacht vergeten, zij sponsoren Neymar...

Gewoon geel geven in een wedstrijd en hij gaat vanzelf wel beseffen dat hij moet uitkijken.

De Fifa, Uefa en alle andere bonden moeten eens wakker worden en keihard gele kaarten uitdelen voor acteer werk.

2 keer rollen als je een doodschop hebt gekregen mag. Maar als je 20 keer ligt te rollen is het wel overduidelijk dat je genoeg kracht hebt om je op de rol te focussen.

Ik snap ook niet dat zulke pussies zoals Neymar denken dat het er mannelijk uit ziet ofzo. Waarom zou je in hemelsnaam zulk bitch gedrag vertonen? Het wordt tijd dat mannen weer mannen worden en dat er ook weer wat mannelijkheid terug komt in het voetbal. Het lijken echt bitches tegenwoordig.

Een Rugby speler gaat vrolijk door met een gat in zijn hoofd, terwijl een voetballer als een bitch loopt te janken na een tikkie op de schouder. En maar vallen en rollen alsof ie in zijn gezicht is geslagen.

Ik ben ''maar'' 28, maar toen ik jonger was werd dit gezien als bitch gedrag.

Natuurlijk overdrijft hij maar als iemand van 80 plus kilo zo op je enkel gaat staan en maar iets zijn gewicht naar voor laat zakken is dat ook een smerig iets en dan heb je een var en die doet niks

De andere voetballers zijn niet beter.Zonder Nymar , geen showvoetballer met schils.Als fan blijf ik genieten van zijn topkunsten hoe hij zijn tegenstanders voor schut zet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren