Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

België kruipt door het oog van de naald tegen verrassend Japan

Laatste update:

België heeft zich met de allergrootste moeite geplaatst voor de kwartfinale van het WK. De Rode Duivels kwamen op een 0-2 achterstand tegen Japan, maar bogen de stand uiteindelijk op miraculeuze wijze om in een 3-2 overwinning. In blessuretijd schoot invaller Nacer Chadli de winnende treffer tegen de touwen, waardoor de Belgen het in de kwartfinale gaan opnemen tegen Brazilië.

Bondscoach Roberto Martínez bracht tegen Japan in principe zijn sterkste elf in het veld en voerde maar liefst tien wijzigingen door ten opzichte van het laatste groepsduel met Engeland (1-0 winst). De Rode Duivels begonnen in Rostov sterk aan het duel en lieten zich in aanvallend opzicht direct gelden, via Axel Witsel, Romelu Lukaku en Vincent Kompany. Japan overleefde de Belgische storm in de beginfase en deed zelf ook van zich spreken. Zo kregen Shinji Kagawa en Takashi Inui kansen namens de Japanners.

Op slag van rust kon België opgelucht adem halen nadat Thibaut Courtois een inzet van Yuya Osako bijna liet glippen, al stond de aanvaller van 1.FC Köln buitenspel. Drie minuten na rust greep Japan verrassend de voorsprong. Genki Haraguchi dook vrij op aan de rechterkant van het strafschopgebied, hield even in en schoot vervolgens in de verre hoek raak: 0-1. België had de stand al snel gelijk kunnen trekken, nadat Eden Hazard opdook in het strafschopgebied. De aanvoerder van de Rode Duivels trof echter de paal.

Waar België niet op gelijke hoogte kwam, maakte Japan na 52 minuten spelen de situatie alleen maar erger voor de Rode Duivels. Kagawa ving een door Vincent Kompany weggekopte bal op en gaf het leer vervolgens aan Takashi Inui. De aanvaller, die Eibar deze zomer verruilt voor Real Betis, kreeg de tijd om uit te halen en schoot op fraaie wijze de 0-2 tegen de touwen. Na de treffers zakte Japan niet terug en bleef de ploeg van bondscoach Akira Nishino in aanvallend opzicht gevaarlijk.

Via Lukaku kreeg België twee grote kansen om de aansluitingstreffer te realiseren, maar uiteindelijk was het Jan Vertonghen die de Belgen terug in de wedstrijd bracht. Na een afgeslagen hoekschop kreeg de verdediger van Tottenham Hotspur de bal op het hoofd, waarna hij op fraaie wijze raak kopte. Na de aansluitingstreffer kon het offensief van België helemaal beginnen en Martínez had al Marouane Fellaini en Chadli in het veld gebracht. Het was uiteindelijk de middenvelder van Manchester United die de stand weer gelijk wist te trekken.

Fellaini kopte op aangeven van Hazard de gelijkmaker tegen de touwen. Vrijwel direct na de Belgische treffer kreeg Japan weer een mogelijkheid, maar Inui kon in het strafschopgebied niet tot een schot komen. Aan de andere kant kregen Chadli en Lukaku in de slotfase grote kopkansen, die allebei gekeerd werden door Eiji Kawashima. De Japanse doelman moest kort daarna ook reddend ingrijpen na een schot van Vertonghen.

Courtois moest in de slotfase nog een eigen doelpunt van Axel Witsel voorkomen, terwijl ook Honda de Belgische doelman nog testte. In de allerlaatste minuut van de blessuretijd bekroonde België zijn comeback na een perfect uitgevoerde counter. Meunier stond volledig vrij aan de zijkant van de het veld en gaf de bal breed op Chadli, die in extremis de 3-2 tegen de touwen schoot. Zodoende gaat België het komende vrijdag in Kazan opnemen tegen Brazilië in de kwartfinale.

Terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
2 juli 2018 om 21:56

Zeker respect voor hun, maar ik vond ze ook niet weer indrukwekkend hoor. Dit Belgie mag blij zijn dat ze 1ste zijn geworden en tegen Japan mochten spelen in 8ste finale WK. Tegen Colombia waren ze namelijk sowieso uitgeschakeld. Ook tegen Zweden of Zwitserland zou dit Belgie het niet gered hebben, omdat ik Colombia, Zweden en Zwitserland veel hoger inschat dan Japan. Ik zie dit Belgie het ook niet redden tegen Brazillie, maar uitgeschakeld worden door Brazilie is geen schande. Beter uitgeschakeld worden door Brazilie in kwartfinale dan door Zweden of Zwitserland. Als Belgie nog een kans wil, moet Martinez het systeem omgooien in een 4-2-3-1 systeem met: Meunier, Alderweireld, Kompany en Vertonghen achterin, Dembele en Witsel als controleurs, De Bruyne op 10 en Hazard, Mertens, Lukaku voorin.

2 juli 2018 om 21:57

Zelden iemand zo vaak van mening zien veranderen als jij. Komedie ten top 😂

2 juli 2018 om 21:58

Gebasseerd op wat schat jij Zwitserland hogerin? Japan speelt goed verzorgd voetbal met heel creatieve spelers en een gevaarlijke Honda op de bank. Colombia kan ik nog begrijpen. Zweden schat ik gelijk in.

2 juli 2018 om 21:59

Japan speelde geweldig tegen de o zo 'goede' Belgen. Durfden de aanval te zoeken en speelde tactisch enorm goed. Je kan beter stoppen met die rare voorspellingen van jou want ze komen toch nooit uit overigens.

2 juli 2018 om 21:59

Je verwoordt het wel een beetje op een betweterige manier, misschien even daar naar kijken? Ben het opzich wel eens met je hoor, daar niet van.

On: ik heb als neutrale toeschouwer echt flink genoten van die prachtige 2e helft. Eerst gunde ik het Japan heel erg, maar toen je België eindelijk echt zag vechten gunde ik het hun ook weer. Top voetbalavondje zo!

2 juli 2018 om 21:59

Haha je blijft gewoon doorgaan he 🤣

2 juli 2018 om 22:01

Maat jij en je onzin berichten Zwitserland wordt je helemaal opgewonden van. Belgie vecht zich heel sterk terug laat dit een les voor ze zijn tegen brazil. En stop jij aub net als gister bij spanje rusland met je onzin bedankt!

2 juli 2018 om 22:02

Duh jullie blijven met zen allen happen.

2 juli 2018 om 22:02

Pannenkoek van het jaar award kan die krijgen

2 juli 2018 om 22:06

Dat is niet waar hij zal vast ergens een winnaar voorspeld hebben en het goed hebben. Aangezien hij ongeveer over iedereen zegt dat ze gaan winnen.

2 juli 2018 om 22:08

Zermatt is gewoon de MVP van Voetbalzone.

2 juli 2018 om 22:10

@AlexDelPeiro10, wat bedoel je met "happen"? Het is niet zo dat ik loop te provoceren en reacties loop uit te lokken hoor. Ik geef gewoon een keurige reactie op GunnerBarca. Het enige wat bij mij wat onhandig is, is dat ik misschien te veel mijn mening laat lijken als een feit, terwijl ik het absoluut niet als feit bedoel. Soms vergeet ik dingen als "naar mijn mening", "in mijn ogen" of "denk ik" erbij te schrijven, waardoor men vind dat mijn mening te veel als waarheid verkondig, wat ik absoluut niet bedoel. Dat ik zoiets vergeet te typen, komt doordat ik te snel wil typen.

2 juli 2018 om 22:12

Idd daar is zermat top in, zwitserland, zweden. Zoek de resultaten onderling maar eens op. Belgie helemaal in het voordeel. En colombia zonder james toch wel een heel pak minder

2 juli 2018 om 22:13

Mvp = meest vervelende poster?

2 juli 2018 om 22:14

James is volgende wedstrijd er waarschijnlijk gewoon weer bij.

2 juli 2018 om 22:16

@Yeisoonnn, tegen Engeland of pas in kwartfinale? Ik las laatst namelijk dat James nog niet heeft mee getraind met de groep.

2 juli 2018 om 22:17

Zermatt

Ach kom nou je weet best dat je soms wat loopt te trollen, daar is in mijn ogen ook niks mis mee want je blijft wel respectvol en beleefd.

2 juli 2018 om 22:17

@Zermat
Betrap ik mezelf ook wel eens op haha, ben het niet heel vaak met je eens maar vind die reacties desondanks meer toevoegen dan de vele pseudo one liners van sommige "grappenmakers" hier.

2 juli 2018 om 22:19

Uitgeschakeld worden maakt niet uit door wie

2 juli 2018 om 22:20

@Zermatt Klopt, maar de scans kwamen positief terug. De schade blijkt minder en we kunnen dus waarschijnlijk op hem rekenen. Zonder James gaat Colombia niet ver komen, het is echt cruciaal dat hij mee speelt. Met hem en Quintero weten ze niet wie ze moeten dekken. Als ze van Engeland winnen kunnen ze de finale halen! Krijg al kriebels als ik er aan denk 🤣

2 juli 2018 om 22:24

@Bon Jovi. Bingo!

3 juli 2018 om 00:41

Ik denk vooral dat Zermatt ff moet stoppen met Ultimate team te spelen op Fifa, want net als alle fifa-spelers, begrijpt hij helemaal geen snars van voetbal.

Belgie gaat de wedstrijd tegen Brazilie compleet anders benaderen dan tegen Japan.

Laat Brazilie maar lekker ballen, als het op omschakeling aankomt hebben de Belgen de sterkste ploeg van dit WK, ook qua mentale opsteker kan een overwinning als deze zeker tellen.

Met spelers als Hazard, Mertens en Lukaku voorin (bekijk de niet-fifa stats maar eens) is dit altijd dodelijk, laat de Brazilianen zich maar ergeren en lekker doorrollen, ik denk niet dat we Neymar veel de grasmat zullen zien opzoeken op vrijdag.

Je tactische opstelling is trouwens compleet achterhaald, dat heeft Spanje nu wel bewezen denk ik, the era is over. Welke aanvallende impuls voegt Vertonghen toe aan een team? (wetende dat Hazard of Mertens naar binnen snijden en hij die flank moet bestrijken?). Hij is te traag, te loom, wel technisch goed en heeft een goed inzicht. Alle respect voor Jan, maar hij is een Centrale verdediger, om die gaten op te vangen komt hij te kort.

Als je echt met jouw systeem wil spelen, dan zet je beter zelfs Dembele op de linksachter.

Off: Je typt ook gewoon te snel omdat je maar wil dat je reactie eerste staat, Je kan zo bij de telegraaf aan het werk, lekker tendentieus wezen.

3 juli 2018 om 00:58

Ha ha, het was Belgie dat niets begreep van voetbal, Zeker in het analyseren van tegenstanders. Oh ja, we moeten nog eerst tegen Japan.... Mijn voorspelling dat Japan liet zien terecht in de 1/8 ste finales stond is uitgekomen. Hoop dat deze misplaatste arrogantie tegen Brazilie wordt afgestraft.

3 juli 2018 om 01:04

Het verschil tussen een Ollander en een Belg is dat den Ollander wel kritisch op zijn elftal kan zijn, terwijl een Belg wanhopig een zwakke vertoning onder het mom van heroisch gevecht onder een roze bril legt. 2-0 achterstaan tegen het vooraf onderschatte Japan is het bewijs dat het kampioenschap te hoog gegrepen is.

2 juli 2018 om 21:59

Japan was veel beter en verdiende om door te gaan. Belgie had maar 1 tactiek en dat was voorzetten geven. Laf gespeeld terwijl je hazard de bruyne mertens carrasco lukaku hebt. Dit gaat belgie zeker niet volhouden tegen brazilie. Een echte oorwassing wordt dit.

2 juli 2018 om 22:05

Hopelijk walst Brazilië er overheen, want dat verdient België echt.

2 juli 2018 om 22:08

Zet je oranje bril af want jullie zijn er zelf niet bij dus geen recht van spreken wie wat verdiend

2 juli 2018 om 22:12

Oh ja, volwassen reacties. Houden we van. Dan mag Voetbalzone.nl wel sluiten tijdens het wk.. ondanks dit
Kinderachtige gedrag toch gefeliciteerd.

2 juli 2018 om 22:13

Je wilt serieus Neymar met die WK zien staan janken? Nee, geef mij maar Hazard en ze vrienden.

2 juli 2018 om 22:13

Lekker man Davy538, wij zijn er niet bij dus hebben geen recht van spreken, goed man.

2 juli 2018 om 22:16

Oranje bril terwijl Nederland niet mee doet? Beetje rare opmerking, wellicht scoor je daar punten mee op voetbalzone.be. maar vandaag was het mooiste voetbal toch van Japan, in plaats van dat lelijke spel van België. Vandaar dat Brazilië eroverheen moet walsen, om die lelijke tactiek van België de nek om te draaien

2 juli 2018 om 22:24

Xavikoning, Hazard gaat naar huis

2 juli 2018 om 22:25

Je mag wel je mening geven en dat doet hij.

2 juli 2018 om 22:56

@goalski: die 3e goal van belgie was idd niet om aan te zien

3 juli 2018 om 01:08

Gehypte ploeg.

3 juli 2018 om 12:51

Deze westrijd was een feest voor het voetbal met 2 teams die er allebei voor gingen en met veel kansen voor beide teams. 1 van de beste wedstrijden van het tornooi, misschien wel dé beste. Dat jij het spel van Belgie "lelijk" vond, toont alleen maar aan dat je erg jaloers bent op ons moment van glorie. Gun het ons nou ook eens een keer man. De komende 100 Wk's zijn weer voor jullie!

2 juli 2018 om 21:59

Japan was veel beter en verdiende om door te gaan. Belgie had maar 1 tactiek en dat was voorzetten geven. Laf gespeeld terwijl je hazard de bruyne mertens carrasco lukaku hebt. Dit gaat belgie zeker niet volhouden tegen brazilie. Een echte oorwassing wordt dit.

2 juli 2018 om 23:14

Carrasco wat een drama is dat, snap al niet dat die geselecteerd is...

3 juli 2018 om 02:20

21 schoten tegen 9. Ja japan was sterker lol. Jij bent waarschijnlijk zo iemand die met geprinte vlagjes van japan (weinig inkt gelukkig nodig) de belgen uitdaagt en bier op hun gooit wanneer het tegenzat.

Als je zoveel aandacht geeft over wie je gaat spelen in de kwartfinale en niet focust op de ploeg (Japan) waar je nog tegen moet spelen. Dan krijg je bijna de deksel op de neus. Alle Belgische analisten, de Belgische spelers en bondscoach hadden het alleen maar over Brazilië. België heeft geluk dat ze lange spelers hebben, want anders zag het er niet goed uit.

Japan heeft alles gegeven en verliezen de wedstrijd in de laatste minuut. Zo jammer voor ze!

Edit: martinez zegt dat er niks negatiefs is te bespreken over de wedstrijd. Als je geen negatieve aspecten haalt uit deze wedstrijd, dan ga je echt afgemaakt worden door Brazilië.

2 juli 2018 om 21:59

Helemaal met jou eens. Brazilië dit Brazilië dat. Ik las hier ook al tijdens de wedstrijd van Brazilië: België gaat Brazilië vernederen. Vrijdag ligt België eruit. De verdediging van België is ontzettend zwak. Dat ligt niet zo zeer aan de spelers maar meer aan de tactiek. Ze spelen met 3 verdedigers de ruimtes zijn zo groot daarachter. Vertonghen is niet echt in vorm zelfde geldt voor De Bruyne. Respect voor de Japanners die een enorm goed WK hebben gespeeld. Iedereen dacht die liggen er in de groepsfase er al uit, maar ze waren dicht bij een enorme stunt.

2 juli 2018 om 22:05

Bedenk hierbij dat neymar tegen deze verdediging gaat spelen. Een Brazilië op de counter scoort hun kansen tegen deze Belgische verdediging die teveel ruimtes achterlaten.

Ik vind ook wel dat het niet alleen de schuld is van de verdediging want ze krijgen te weinig bescherming van het middenveld.

2 juli 2018 om 22:17

Ik vind het ook niet de schuld van de verdediging, ik vind het eerder de schuld van Martinez die met een belachelijk aanvallende opstelling komt aanzetten. Carrasco als wingback? Kom op man hij is een aanvaller, Meunier kan ook beter aanvallen dan verdedigen dus in principe speel je met maar 3 verdedigend ingestelde spelers. Als ze aanvallen dan staan Carrasco en Meunier zo hoog dat als er een counter komt dat je vrijwel direct 1 op 1 staat, zelfs als Witsel achterblijft. Met alleen al Neymar en Willian heb je genoeg snelheid.

Ik ben echt benieuwd naar Brazilië vs België, op papier het leukste afficheje van de kwartfinales maar het zou mij niks verbazen als het 3/0 voor België wordt.

2 juli 2018 om 23:00

Wat een azijnpissers zijn jullie. Ik kan me 8 jaar herinneren nl-bra. Enige wat ik.neymar zie doen is janken en rollen.durf je wel mee te geven dat brazilir, belgie niet even oprolt. En met opportunisme is niets mis. Maar mensen kunnen blijkbaar alleen maar zuur reageren

2 juli 2018 om 23:09

België speelt veelte opportunistisch en dat gaat ze opbreken tegen Brazilië. De aanval van Brazilië maakt gehakt van de verdediging als België zo aanvallend blijft spelen. Je moet ook realistisch blijven. Carrasco en Meunier als wingbacks is gewoon ongelofelijk aanvallend.

2 juli 2018 om 23:27

Carrasco gaat er hopelijk uit voor Chadli. Kleine hoop op een 4 mans verdediging maar zal wel ijdel zijn...

2 juli 2018 om 23:31

Idd, desnoods Vertonghen als linksback want Carrasco en Meunier zijn gewoon dramatisch.

2 juli 2018 om 23:46

@Bliekie ook al gaat Chadli spelen dan staat het nog veelte aanvallend. Meunier als rechtsback en Vertonghen als linksback met Toby en Kompany centraal achterin. Dat zou ik doen. Maar waarschijnlijk treed Martinez weer aan met een 3-4-2-1 opstelling.

2 juli 2018 om 23:59

Tegen Brazilie mag de linkerflank best nog aanvallend zijn vind ik. Die rb is niet veel soeps, daar liggen echt wel kansen. Chadli vind ik defensief gedisciplineerder en toont al sinds de voorbereiding aan dat hij beter in vorm is dan Carrasco. Zou een volstrekt logische keuze moeten zijn.

3 juli 2018 om 00:09

Marcelo zal dan weer starten lijkt me

3 juli 2018 om 00:12

Riciotto Marcelo is een linksback... @Blieke Fagner is niet de beste back nee, maar het gaat mij meer om wie straks Willian gaat oppakken en aan de andere kant Neymar. Dat is dan toch de taak van Chadli en Meunier?

2 juli 2018 om 22:15

Gelukkig ziet Martinez niks! Kan Brazilie zichzelf ff loslaten en hopelijk samba voetbal spelen.

2 juli 2018 om 23:01

Welk sambavoetbal? Wat was de laatste "sambapot" van brazilie? Ik kan het me niet herinneren

3 juli 2018 om 02:21

1-7

Totaal niet terecht dit

2 juli 2018 om 21:57

Totaal terecht bedoel je na die goal 2-1 was België dik de betere

2 juli 2018 om 21:59

Wil je zeggen dat je belgie beter vondt? Het grootste gedeelte van de wedstrijd was japan veel beter. Wat een wedstrijd ze hebben gevochten heerlijk

2 juli 2018 om 22:00

Maar die 2-1 zelf was natuurlijk ook een gelukje. Wel mooi hoe de tactische wissel van Fellaini daarna uitpakt.

2 juli 2018 om 22:01

Na die ongelooflijk lucky 2-1 waren ze idd beter

2 juli 2018 om 22:14

Vond met dt, serieus?

2 juli 2018 om 22:17

Japan was zeker niet het grootste gedeelte van de wedstrijd beter. Ze hadden een aantal fases, maar waren bij balverlies vooral indrukwekkend.

2 juli 2018 om 22:22

Het grootste gedeelte van de match? Lol prima dat jij het hen gunde maar Belgie was toch echt wel de betere ploeg? En de ploeg met de beste kansen?

2 juli 2018 om 22:58

@bon Jovi: Als je echt meent wat je schrijft zou ik als ik jou was mijn ogen laten testen. De ploeg met de beste kansen was Japan, de ploeg met het meest verzorgde voetbal was Japan, de ploeg die het middenveld meerendeels beheerste was Japan. Als die lucky goal van Vertonghen niet valt (gaf het zelf toe, het was een mislukte voorzet) dan was het waarschijnlijk eerder 3-0 geworden dan 2-1...

2 juli 2018 om 23:05

Ik heb alleen de 2e helft gezien maar zeggen dat japan betere kansen had en dan zeggen dat hii de ogen moet laten testen? Sorry hoor de belgen hebben 6-7 open kansen gehad

2 juli 2018 om 23:44

24 schoten en 8 op doel vs 11 schoten en 4 op doel... "japan had het meeste kansen"

Ik begrijp best dat enkele mensen hier het Japan gunden. Ze speelden uitstekend met veel minder kwaliteit en Belgie speelde arrogant. Sowieso zijn er een boel Nederlanders die ons Belgen niets gunnen. Maar wat voor malloot moet je zijn om met droge ogen zulke dingen te komen beweren. Belgie was gewoon de betere ploeg ondanks dat Japan een haast perfecte wedstrijd speelde

2 juli 2018 om 21:58

Onzin. Het had beide kanten op kunnen gaan, maar uiteindelijk geeft kwaliteit de doorslag. Heerlijk dat ze in de laatste minuut scoren, het is ze absoluut gegund.

2 juli 2018 om 22:00

Uiteindelijk geeft het geluk de doorslag. Beide teams hadden genoeg kansen om te scoren die niet benut worden. Dat het uiteindelijk voor België goed valt is in mijn ogen niet per se kwaliteit, het is dus ook een flinke dosis geluk dat Honda bijvoorbeeld die bal er eerder niet inschoot. Dat gezegd hebbende heeft België ook flink wat kansen verpest, dus de wedstrijd had eerder al beide kanten op kunnen vallen. Spektakelstuk.

2 juli 2018 om 22:03

Lengte had meer de doorslag gegeven. Die kleine Japanners kunnen nooit winnen van bijna 2m spelers zoals Fellaini en Lukaku

2 juli 2018 om 21:59

Ik vind het raar om te zeggen maar Japan is bijna te sportief. Ze blijven voetballen, rekken geen tijd, gaan niet schoppen. Ik heb veel respect voor ze, maar ze moesten eigenlijk gewoon zuigen en sleuren na die 2-0 voorsprong.

2 juli 2018 om 22:03

Hier ben ik het volledig mee eens. We spreken schande van een neymar die blijft rollen (terecht om dat te veroordelen uiteraard), maar ik vind ook dat Japan dit wel wat geniepiger had kunnen aanpakken. Het naïeve aanvallen bij die laatste corner verraad een hoop helaas. Blijkbaar zijn we gewend aan zeikerig gedrag om te winnen, een beetje vind ik geoorloofd. Ze hadden meer verdiend, maar ik ben niet ontevreden met België in de volgende ronde.

2 juli 2018 om 22:03

Hier ben ik het volledig mee eens. We spreken schande van een neymar die blijft rollen (terecht om dat te veroordelen uiteraard), maar ik vind ook dat Japan dit wel wat geniepiger had kunnen aanpakken. Het naïeve aanvallen bij die laatste corner verraad een hoop helaas. Blijkbaar zijn we gewend aan zeikerig gedrag om te winnen, een beetje vind ik geoorloofd. Ze hadden meer verdiend, maar ik ben niet ontevreden met België in de volgende ronde.

2 juli 2018 om 22:04

Inderdaad en mede daarom zou je ze veel meer gunnen. Wat een zwak elftal dat België, Japan verdiende hier de winst en niets minder. Lelijk voetbal van België.

2 juli 2018 om 22:01

Gewoon dom dat je in de laatste minuut, als Japan zijnde vol voor de corner gaat. Geen rekening houden met een counter. Doet me denken aan PSV - Feyenoord een paar jaar geleden. 4-3 dacht ik. Zo zonde.

2 juli 2018 om 22:03

Klopt! Onterecht want Japan speelde beter, aanvallen, kansen krijgen maarja als je die afmaakt dan scoren ze aan de andere kant.

Hoop wel dat Brazilie gehakt maakt van die verdediging van Belgie!

2 juli 2018 om 22:14

België had 24 schoten in de match tegenover 8 van Japan. Wat niet wegneemt dat Japan een sterke wedstrijd speelt. Maar niet overdrijven he

2 juli 2018 om 23:00

24 schoten.... waarvan hooguit 10 op doel. Belgie heeft wat dat betreft dan echt een les in efficientie gehad..

2 juli 2018 om 23:34

Als je de laatste goal bekijkt lijkt het me eerder andersom...

3 juli 2018 om 06:07

Totaal wel terecht België was beter en hebben meer doelpunten gescoord.

Kanonnenvoer voor Brazilië dat België. Amateur verdediging met een goede aanval, dat is België een beetje. Zuur voor de Japanners, het was ze gegund.

2 juli 2018 om 21:58

Absoluut, ze hebben echt niets te zoeken op dit wk. Tis een team van niks met veel talent.

2 juli 2018 om 22:01

Niets te zoeken op dit wk... 😂😂 ga dan maar een wk met 6 teams of minder houden die wel goede spelers en een goed team hebben

2 juli 2018 om 22:02

Op basis waarvan? Brazilië speelde ook niet bepaald goed tegen Mexico en als je een strenge scheidsrechter hebt, dan heeft Brazilië sowieso al een gigantisch probleem, want dan wordt het toneelspel niet geduld. Ik vind dat België dit WK (tunesië, Panama, Engeland, Japan) meer heeft laten zien dan Brazilië (zwitserland, Costa Rica, Servië, Mexico).

Iedereen overschat Mexico (dat vernederd werd door Zweden) en onderschat Japan in mijn ogen.

2 juli 2018 om 22:06

Precies en daarnaast aan de reacties hier te lezen waar men al vanuit gaat dat brazilië belgië gaat verslaan vind ik ook een beetje achterlijk aangezien ik zowel alle teams zwaar vind tegenvallen van wat wij gewend zijn. Ik zeg altijd onderschat geen enkel team en wie weet gaat brazilië wel naar huis maar dat zien we dan vanzelf wel

2 juli 2018 om 22:11

Ook ik heb Japan zeker onderschat. Gaf ze vooraf gezien nauwelijks kans echt chapeau over hun prestaties dit WK. Senegal, Polen en op een haar na Belgie uitgeschakeld. Die kunnen eervol naar huis.

Verder ben ik het wel met Blindevogel eens. Dit Belgie gaat het tegen elk topland niet redden. Ik vind dat Belgie als team totaal niet staat. Als je Belgie afzet tegen Brazilië dan hebben ze beide net zoveel talent maar staat Brazilië als een huis. Geldt overigens niet alleen voor Brazilië maar voor elk topland, hoe Belgie speelt zoals ze nu spelen zijn ze inderdaad kannonenvoer voor elk topland.

Brazilië speelt ook niet goed, maar dat is ook niet hun intentie, Brazilië staat met defensief als een huis en geeft bijna niks weg.

2 juli 2018 om 22:45

Ik ben het met je eens wat Brazilië betreft, maar verder staan de meeste toplanden toch niet als een huis, maar zijn ze al naar huis?

2 juli 2018 om 23:08

Was te verwachten hoor dit Japan. In het najaar heeft Belgie hier al tegen gespeeld en toen bleek het ook een moeilijk te ontwrichten team. Coach van Japan had Belgiã£â£ã¢â« goed bestudeerd, op bepaalde momenten drukten ze hoog met 4 tegen de 3 centrale van Belgiã£â£ waardoor men lange ballen ging pompen en totaal niet tot voetbal kwamen. Ze maakten ook heel goed gebruik van de ruimtes in de rug van de wingbacks. Teken aan de wand dat deze 3-4-3 opstelling problemen zal opleveren tegen toplanden.

Respect voor Japan, speelden 70 minuten de perfecte wedstrijd.

2 juli 2018 om 23:40

Maar jongens toch Brazilië staat als een huis? Wat een grap. Hoop dat je vrijdag niet meer zo hoeft te kwebbelen. Brazilië krijgt gewoon klop. Moesten er al uit liggen tegen Servië.

3 juli 2018 om 08:49

Dus na dat Duitsland verliest van ZK en Spanje van Rusland kom je met de uitspraal dat Belgie verliest van elk topland? Lekkere conclusie.

2 juli 2018 om 21:59

Maarja, Brazilië is tot nu toe ook niet echt overtuigend toch? Ik zie dit bijv. Geen 7-1 worden zoals 4 jaar geleden hoor.

2 juli 2018 om 22:02

Sprokkie tot nu toe 1 tegendoelpunt. Brazilie maakt gehakt

2 juli 2018 om 22:14

Braziliã« gaat geen gehakt maken, van niemand. Maar gaan wel alles heel zakelijk uit spelen. Braziliã« krijgt nooit meer dan 1 doelpunt tegen en zullen als de Belgen zo verdedigd als vandaag er wel minimaal 2 maken. Dit Braziliã« is geen ploeg die voor een grote winst gaat. Het is een machine die totale controle wil uitoefenen over elke ploeg. Dat lukt ze tot nog toe aardig. Ik denk dat Braziliã« dit hele WK nooit op achterstand zal komen, simpelweg omdat ze dat nooit toe zullen laten. Controle is het nieuwe samba-voetbal bij Braziliã«.

2 juli 2018 om 22:24

Ik denk ook niet dat Brazilie Gehakt gaat maken. Ik denk dat Belgie beter zal spelen want er zal geen sprake zijn van onderschatting en arrogantie zoals vandaag. Desondanks denk ik en hoop ik natuurlijk (subjectief) dat Brazilie zal winnen en een groot deel van de wedstrijd zal controleren. In mijn ogen is Brazilie over het algemeen sterker, clynischer en meer een team.
Belgie haar eerste test is hwet Brazilie.

2 juli 2018 om 22:32

Dat gaat het probleem worden voor elk land tegen Brazilië. Er is geen land wat beter verdedigd dan Brazilië en geen land wat zo dodelijk is als ze ruimte krijgen. Dan sta je bij voorbaat al voor een dilemma. Hoe moet zo'n Belgie spelen tegen Brazilië? Aanvallend voetbal is het domste wat ze kunnen doen. Dan wordt het echt 6-1. Enige manier dat Belgie kans maakt is om jezelf toch min of meer in te graven, Fellaini en Witsel voor de verdediging om alles dicht te houden en dan Hazard, Mertens, de Bruyne en Lukaku counteren. Echter zit dat denk ik niet in Martinez om zo te spelen.

2 juli 2018 om 22:00

Ach ga toch een ei bakken man. Verdediging is idd niet de beste linie maar kanonnenvoer? Brazilie had vandaag ook gewoon geluk dat mexico zo slordig voorin was. Ik wil het nog wel even zien.

2 juli 2018 om 22:02

Sean040, wat voor kansen had Mexico dan??

2 juli 2018 om 23:16

Geen, doordat ze hun mogelijkheden verprutsten door slordigheid. Maar ze had bij vlagen echt een zee van ruimte

2 juli 2018 om 22:04

Wat zijn jullie Nederlands toch zo bitter. Ongelooflijk. Zoveel toplanden die achterkomen en dit niet meer kunnen goedmaken. België toont hier dus duidelijk veerkracht. Het zal spannend worden tegen Brazilië. Ik heb er de volste vertrouwen in!

2 juli 2018 om 22:19

Bij de BBC zeiden ze nog dat dit voor het laatst gebeurde in 1970, kan je nagaan.

2 juli 2018 om 22:26

Volste vertrouwen na zo’n pot? Hmhm

2 juli 2018 om 22:35

Bedoel je met twee goals achterstaan?

2 juli 2018 om 22:50

Winnen nadat je 0-2 achter staat (of 2 goals in het algemeen, weet niet zeker)

Die gaan eraf tegen Brazilie.

2 juli 2018 om 21:56

Kan goed zijn, verwachten we ook maar we zijn nu toch maar mooi door en daar op het WK.

2 juli 2018 om 21:56

Dubbelpost sorry

2 juli 2018 om 23:20

Ze moeten gewoon Dembele erin zetten, die man was in periodes echt ongelooflijk afgelopen seizoen bij Spurs. Zo sterk, verdedigend goed, goede drive naar voren met een gevaarlijke dribbel. Snap echt niet dat hij niet speelt, vond hem vorig seizoen top3 middenvelders in de PL. Hij en Naingolan, wat een duo... en nu spelen ze gewoon allebei niet, snap er niks van

We winnen en daar is alles met gezegd, hopelijk praten ze nu in die irritante studio eens met wat meer respect over hun tegenstander, want als Belg schaam ik me daar voor. Met zo een instelling spelen, en zo kleinerend praten over je tegenstander is gewoon schandalig. Tegen Brazilie liggen we er alvast uit, dat is zeker.

Kudos naar Japan, jullie spelen wel met respect voor de tegenstander, jullie spelen wel als een echt team, en jullie willen wel tot het uiterste gaan voor jullie natie. Mijn excuses voor de onbeschofte boeren in de studio, zij zijn niet representatief voor alle Belgen, hopelijk weten jullie dat.

Respect voor Japan.

2 juli 2018 om 21:57

Brazil wint 4-0 tegen dit België.. absoluut niks laten zien..

2 juli 2018 om 22:00

Brazilie geeft meters ruimte weg, daar waar Japan compact verdedigde op een manier wat Brazilie niet zal kunnen. Zit gewoon niet in hun bloed. Zou me niet verbazen als dat in 90 minuten 3-3 wordt ofzo.

2 juli 2018 om 22:05

Brazilië heeft de afgelopen 25 wedstrijden 18x!! de 0 gehouden. Dat wordt geen 3-3.

2 juli 2018 om 22:25

Haha grapjas. Of Brazilië nou wint of Belgie, als er een land geen meter ruimte weggeeft is het Brazilië wel. Is onmogelijk dat er een land 3x kan scoren tegen Brazilië.

2 juli 2018 om 23:09

7-1 vergeten?

2 juli 2018 om 23:19

Brazilië geeft juist heel veel ruimte weg. Ook tegen Mexico was er genoeg ruimte in de omschakeling, maar de Mexicanen speelden dit (net zoals tegen Duitsland) vreselijk slecht uit.

2 juli 2018 om 23:36

Zowel Belgie als Brazilie geven ontzettend veel ruimte weg. Ik hoop dan ook op een mooie open wedstrijd met veel doelpunten komende vrijdag.

3 juli 2018 om 00:47

3-1 van Wales vergeten? Of de 4-1 van Marokko? Of misschien de 11-2 van Engeland? Goede vergelijking vind ik..

3 juli 2018 om 02:23

Ik heb het over het Braziliã« van nu, niet van 4 jaar geleden. Ik ben overigens geen Braziliaan, voor de duidelijkheid. Ik was die WK trouwens voor Duitsland dus ik was heel blij met die 7-1.

@ Blieke,

Braziliã« geeft ruimte weg waar ze het kunnen permitteren, in de 16 geven ze geen centimeter. Is natuurlijk niet voor niks dat de laatste 25 wedstrijden 20 keer de nul hebben gehouden.

2 juli 2018 om 22:01

Niet zo schijnheilig doen. Want jij praat net zo over andere teams, nog erger zelfs.
Verder gefeliciteerd met de zwaar bevochten overwinning.

2 juli 2018 om 22:04

Hoezo ik praat net zo over andere teams? Wat lul jij nu man? Heb je onze studio bezig gezien? Ik zeg het als een team erg slecht is ja, maar ik lach geen natie uit omwille van hun nationale team zoals onze analisten dat deden. Of ik breek geen speler af zonder hem te kennen en zonder onderbouwing, zoals Degryse over Inui.

2 juli 2018 om 22:06

Ik erger me sowieso een beetje aan al die Belgen in die studio. Van Duitsers kan ik dat dan weer wel hebben. Als je nog nooit een serieuze rol van betekenis hebt gespeeld zou wat nuchterheid sieren

2 juli 2018 om 22:09

In die studio zijn ze echt op hun kop gevallen, onmetelijke arrogantie zonder eigenlijk iets te weten van de tegenstander. Waar dat vandaan komt weet ik ook niet, hebben het echt hoog in hun kop gekregen.

2 juli 2018 om 22:12

Van analisten kan ik het nog hebben, die oordelen op basis van de selectie en wat België in staat is, maar het volk, de fans die zijn pas respectloos bezig. Ik woon in België en ik hoorde vandaag op de radio zeggen ‘ dat de Belgen sushi gingen maken van Japan ‘ dat is gewoon respectloos zeker als je weet dat België twee jaar terug kansloos eruit ging tegen Wales.

2 juli 2018 om 22:15

Wat ik lul? Ik heb je zelfs een keer aangesproken.
Jammer dat het niet toegestaan is om andermans reactie te kopieren en plakken anders had ik het wel gedaan. Maar goed, nogmaals, geniet van de overwinnning. En tot de kwartfinale.

2 juli 2018 om 22:20

Drop ze dan maar op mijn persoonlijke pagina, het zou me verbazen maar het kan, niemand is perfect en zeker ik niet. Thanx, dit was denk ik wel onze laatste wedstrijd op dit WK.

2 juli 2018 om 22:06

Klasse gezegd, dit verdient een groen randje. Het ontbreekt de Belgen aan respect voor de tegenstander. Hoe de commentator die Japanners kleineerden, was niet om aan te horen. Japan was qua voetbal beter dan België. België heeft twee keer op lengte gescoord. Tegen Brazilië zie ik ze eruit gaan.

2 juli 2018 om 22:07

Geweldige post en 100 procent mee eens. De Rode duivels hebben veel geluk gehad vandaag, met de kopbal van Jan als hoogtepunt. Ik zeg het eigenlijk al maanden, de omschakeling naar het defensieve kent nog altijd problemen en daarin ben ik wel teleurgesteld in Martinez. Hazard stond weer op met die assist vandaag, de Bruyne stelt me nog altijd teleur.

2 juli 2018 om 22:07

Gefeliciteerd. Maar wat een spannende avond voor jullie Belgen zeg. En to be honest: het was toen ze achter stonden gewoon alle ballen voor de pot en kijken waar het schip strandt. Maar toen het gelijk werd, werden ze weer voorzichtig. Ze moeten echt meer lef tonen

2 juli 2018 om 22:12

Aan het begin van de wedstrijd hoorde ik Sonck en Mulder nog zeggen: “4-0 voor de Belgen en de Japanners stellen niets voor blabla”. Walgelijk zooitje arrogante betweters daar bij Sporza.

2 juli 2018 om 22:26

Mulder is de ergste. Die denkt zich zo sympathiek te maken bij ons, wat een onnozele kontlikker. Sonck en de Vlieger zijn natuurlijk ook geen sympathieke analisten. Dat ze eens Gertje Verheyen etc vragen.

2 juli 2018 om 22:30

Japan speelde ons in het begin van de 2de helft echt helemaal weg mede dankzij die briljante 3-mansverdediging van Martinez. Vertonghen volgende wedstrijd in de tribune, wat een blunders bij die eerste goal.

2 juli 2018 om 22:32

Gaat Verheyen niet trainen komend seizoen? Oostende toch? Kwam indd veel sympathieker over maar zal wel vol in de voorbereiding zitten nu.

2 juli 2018 om 22:37

Ja wellicht vindt hij het zelf ongepast om als trainer van Oostende commentaar te komen geven. Maar goed, genoeg alternatieven die beter zijn dan de Vlieger.

2 juli 2018 om 23:16

Vertonghen heeft tot nu toe elk toernooi zo een dwaas moment gehad. Laat ons hopen dat het bij dit ene moment blijft, want zo een cadeau kan echt niet.

2 juli 2018 om 23:25

En hij bleef maar doorgaan! Elke kopbal eindigde in de voeten van een Japanse middenvelder. Vertonghen joeg mij telkens de daver op het lijf als hij of Carrasco in de omschakeling moesten terugzakken. D

Wie laatst lacht lacht het beste hahaha.

2 juli 2018 om 22:17

Dat wordt Brazilie dus.

2 juli 2018 om 22:21

Daar hebben we het nu niet over, ik doel op de nederlanders en andere fans die bij 0-2 aan het vieren waren

2 juli 2018 om 22:19

Dat zien we volgende week wel na Brazilië

Aaaah zo zonde ze hebben gestreden helaas tegen al die reuzen kan je niks doen en dan die corner counter helaas.

2 juli 2018 om 21:59

Ik snap niet waarom Japan die corner niet gewoon kort had gespeelt? Ik weet dat ze willen scoren maar ze winnen toch niet van spelers als Lukaku, Vertonghen, Witsel en Fellaini in de lucht. Ze moesten die corner gewoon kort nemen en desnoods tijdrekken.

2 juli 2018 om 22:02

Ja of stuur maximaal 2 man mee naar voren, je weet toch dat je in de lucht weinig kans hebt tegen die reuzen van België. Buiten dat dit dom gespeeld is van Japan was het toch een counter uit het boekje.

2 juli 2018 om 22:05

Snap er ook niks van Courtois houdt al die corners met gemak echt al tig keer en dan ga je met zoveel man naar voren terwijl die nooit allemaal kopduel gaan winnen van die reuzen.

2 juli 2018 om 22:05

Precies, dit was tactisch heel slecht van Japan (Honda). De kans dat er een counter uit deze corner kwam was vele malen groter dan dat Japan zou scoren. Oftewel uitspelen en uitzingen tot de verlenging, daar had Japan zeker nog kans gehad.

2 juli 2018 om 22:05

Ja precies ik gun het Hazard en co wel maar er had meer ingezeten voor Japan.

2 juli 2018 om 22:17

Honda dacht: die schot ging lekker, ik laat even nog een keer mijn traptechniek zien. Wat moest hij zich dom voelen daarna.. Kagawa stond gewoon naast hem op een pass te wachten. Ach ja uiteindelijk is logisch handelen ook gewoon een kwaliteit.

2 juli 2018 om 22:21

Was gewoon kansrijk als de bal wat hoger was.

2 juli 2018 om 22:22

Daarom was dat 3e doelpunt zo mooi. Lukaku ging niet voor eigen succes, maar een prachtig over stapje. Grote klasse.

2 juli 2018 om 22:09

Kan het nog steeds niet geloven, hoe naïef was die corner zeg 😥

onverdiend vind ik. Japan heeft echt pech dat ze een gebrek aan lengte hebben achterin anders was Belgie nooit meer terug gekomen in de wedstrijd. Japan voetbalde veel beter

2 juli 2018 om 22:01

Die bal die er per toeval in viel heeft ze echt gered. Je hebt zon lucky goal soms gewoon nodig, toen roken ze bloed. Japan had het anders denk ik sowieso gered gezien ze goed overeind bleven. Gefeliciteerd aan de Belgen hier, wordt een mooie kwartfinale.

2 juli 2018 om 22:21

Hoop echt dat die ontmoeting aan de verwachtingen gaat voldoen, want ik verwacht er heel veel van. Denk dat de winnaar ook wereldkampioen wordt.

2 juli 2018 om 22:41

Brazilie laat veel ruimtes op het middenveld en ze spelen zonder Casemiro en tja België is België, daar scoort iedereen tegen.

2 juli 2018 om 23:15

Vergeet Frankrijk niet he, die hebben een beter team dan zowel België als Brazilië. Ze imponeren nog niet, maar tegen voetballende teams als die beide kunnen ze echt dodelijk counteren met oa Mbappe en Griezmann

2 juli 2018 om 23:49

Frankrijk hun verdediging is zo lek als een mandje, en Deschamps weet nog steeds niet hoe hij wil spelen. Hangt teveel af van de vorm van die jonkies.

3 juli 2018 om 22:06

Ja ik natuurlijk ook, en tot dusver heeft Brazilie het wel laten zien in de belangrijke wedstrijden maar het kan zomaar een waardeloze pot worden. Casemiro zal moeten opgevangen worden door Fernandinho en Augusto(voor Paulinho) om dezelfde stabiliteit te hebben. Ik ben verre van objectief maar denk oprecht dat dit Brazilie van elke ploeg kan winnen en ben ondanks dat ik op Japan als tegenstander hoopte best wel optimistisch over deze wedstrijd. Vond Belgie echt enorm veel ruimte op de flanken laten in de eerste 4 wedstrijden en het centrum is echt traag.

Zo naïf gevoetbald van de Japanners. Ze waren zo goed bezig speelde de Belgen bij vlagen weg en dan ga je na de 2-0 nog zo vol naar voren.. kudos naar Belgie hebben toch laten zien dat ze een back bone hebben. Goeie wissels ook. Zal wel beter moeten tegen Brazilie..

Leukste wedstrijd van het WK!

Japan verpeste het bij die 2 corners.

Vond Japan wel aardig combineren

Wat een heerlijke tweede helft. Doelpunten, geen gezeur, geen tijdrekken, geen vieze overtredingen. Wat een verademing..

Zet aub Chadli in de basis ipv Carasco

Ik mag hopen dat ze Carrasco op het vliegtuig naar huis zetten. Chadli was zoveel gevaarlijker.

Leuke wedstrijd gezien maar wat had België een geluk zeg. Japan speelde echt enorm goed en erg sterk tegen de op papier betere Belgen.

Krankzinnige tweede helft maar wat naïef van Japan in de laatste seconde

2 juli 2018 om 21:59

Heel naief inderdaad, maar dat vond ik ook wel wat moois hebben. Willen winnen door aanvallen.

2 juli 2018 om 22:01

Ze doen precies het tegenovergestelde wat alle underdogs dit WK doen, aanvallen. Echt prachtig.

2 juli 2018 om 22:57

Marokko was ook niet bepaalde verdedigend ingesteld als underdog zijnde!

Hoop het persoonlijk niet. Maar lijkt wel op kampioenen geluk!

Wat dom van Japan om in de laatste minuut met zijn allen naar voren te gaan bij die corner. Ik had gewoon die verlenging naar binnen gesleept

2 juli 2018 om 21:58

Nog dommer is het feit dat Honda die corner niet kort neemt zoals ze hele tijd deden maar dom voorslingert.

De mocros van België staan op. Jammer japan jullie hebben gestreden, maar team los zand moet helaas verder op een WK waar ze niets te zoeken hebben.

3 juli 2018 om 13:02

Team los zand? Leg uit? Als er een team mentale weerbaarheid heeft getoond na tegenslag, is het Belgiã« toch wel? Heb je de honger van de invallers gezien?
Niks te zoeken? Hoezo? Leg uit aub? Alle wedstrijden gewonnen tot hiertoe. En nu in de kwartfinale.

Niet zo jaloers, volgende keer is het weer aan jullie om te shinen.

Plan B. Marokkanen redden belgie😂

2 juli 2018 om 21:58

Mooi plan.

Een typisch gevalletje onderschatting zullen we maar zeggen. Gecombineerd met de ijzeren discipline van de Japanners is dat een dodelijke combinatie. Japan had minstens een verlenging verdiend. België komt hier echt heel goed weg, maar gaat er op deze manier wel af tegen Brazil.

3 juli 2018 om 00:37

Het was niet echt onderschatting. Beide landen hebben nog tegen elkaar geoefend nog geen jaar terug. Eerder een geval van perfecte inschatting en aanpassing door de Japanse coach. Belgie werd tactisch naar huis gespeeld.

Chadli basis vrijdag. Carrasco was schandalig. Vertonghen en de Bruyne ook. Vermaelen er in en hopen dat Kevin zijn vorm hervindt. Snel inpakken en wegwezen hier, gewoon vergeten en tegen brazil met de volle concentratie. Bah bah bah deze nonchalance en arrogantie

2 juli 2018 om 22:02

Carrasco kan aardig ballen, maar koos werkelijk continu voor de verkeerde oplossing/hervatting.

2 juli 2018 om 22:23

Vertonghen schandalig?

Denk dat Chadli wel in de basis staat i.p.v. Carrasco, ben benieuwd of Mertens ook op de bank gaat beginnen. Misschien 4-3-3 spelen? Denk dat De Bruyne in ieder geval wat hoger op het veld moet spelen.

2 juli 2018 om 22:25

Stond de eerste helft al de macarena te dansen i.p.v. te verdedigen. Werd zo 3-4 keer afgetroefd. Tweede helft breekt de nonchalance hem eindelijk op. Dat noem ik schandalig. Dat hij dan niet eens de bal goed in het pak kan koppen en alle mazzel van de wereld heeft verandert niets meer

2 juli 2018 om 22:29

Vertonghen kopt elke lange bal pardoes in de voeten van een tegenstander. Lachwekkende speler. Belgie heeft maar 2 toppers achterin en dat zijn Vermaelen en Alderweireld. Maar Vermaelen mag blijkbaar niet spelen.

2 juli 2018 om 22:52

Ik twijfel nog of het geen bewuste goal was, hij is ook goed in basketbal en daar had het wel iets van.

Bij Spurs heeft Vertonghen zich allang bewezen, vooral afgelopen seizoen. En Kompany is ook top, al werkte hij sommige ballen niet zo goed weg vandaag.

2 juli 2018 om 23:23

Kompany is geen topper? Dat kan je toch niet menen?!

Hahah lekker opportunistisch die Japanners... België toont hier mentaal tich heel sterk te zijn

Wat een geweldige counter!

maar tegen Brazilië ga je niet meer terug komen van een 2-0 achterstand.

Dit België wordt afgeslacht door Brazilië. Wat slecht die verdediging.

2 juli 2018 om 22:04

Gezien de laatste counter MOET De Bruyne op tien.

Als Martinez hem weer op 8 zet kan je inpakken, dat was De Bruyne van City.

Brazil gaat aanvallen dus Belgie kan er keihard uitcounteren.

2 juli 2018 om 23:01

Hoe haalt Martinez het in zijn hoofd om De Bruyne in een 2 mans middenveld te zetten? Martinez heeft echt een blunder gemaakt door Naingolan niet mee te nemen.

2 juli 2018 om 23:19

Dembélé is toch mee?

2 juli 2018 om 23:21

Dembele moet daar gewoon staan en de Bruyne ervoor, snap echt niet waarom Martinez dat niet doet

Het zijn toch de Marokkanen die het doen voor België.

2 juli 2018 om 22:03

Het zijn gewoon Belgen.

2 juli 2018 om 22:04

Calimero gedrag, ze moeten even claimen.

2 juli 2018 om 22:11

@Madridista-10 Klopt tot er een kiest voor het criminele pad, dan roept niemand meer dat het Belgen zijn.

2 juli 2018 om 22:19

Chihinho, tis maar net hoe je het wilt

Ik vond Japan echt een genot om naar te kijken. Ondanks dat ze een sterkere tegenstander tegen zich hadden groeven ze zich niet in en probeerden er met combinatiespel doorheen te komen. Hoewel ik vooraf voor de Belgen was vind ik het toch wel jammer dat Japan eruit ligt.

Marokko door naar de kwartfinale, door Marouane Fellaini en Nacer Chadli.LOL

2 juli 2018 om 21:57

Marokko was er na 2 wedstrijden al ut hoor? België is door.

2 juli 2018 om 22:00

Een kwestie van humor

2 juli 2018 om 22:02

En toch ben je sportief beter af om voor België, Nederland of Frankrijk te kiezen als je daar geboren bent als Marokkaan. Sorry hoor, maar zo is het gewoon.

2 juli 2018 om 22:03

Wel een droge humor hebbie man.

Wat een geweldige counter!

maar tegen Brazilië ga je niet meer terug komen van een 2-0 achterstand.

Brazilie moet deze Belgen kunnen oprollen, Belgie is zwak

Hahaha zieke comeback van de Belgen. Zal wel veel beter moeten tegen Brazilië. Gefeliciteerd zuiderburen!

Heel mooi voor de belgen, en zo verschrikkelijk voor de japanners. Dit is knock out voetbal op zn best!

Toch bizar dat Belgie pas goed (of 'logisch' begint te voetballen nadat het 0-2 achterstaat. Gewoon de bal in de 16 pompen en oorlog maken. Meer was er niet eens nodig eigenlijk.

Maar wat een geweldige counter om het dan toch over de streep te trekken, zeg. Fantastisch. Wel uiterst jammer voor de strijdende Japanners. Hebben toch een puike pot op de mat gelegd.

Kudo's voor Japan hoor. Zo gesciplineerd en met zelfvertrouwen. 2e helft reclame voor het voetbal!

2 juli 2018 om 21:59

Ze hadden echt veel meer verdiend, jammer.

Echt Wat een respect voor Japan... echt sneu... maar ja zo is sport..

Pas als de Belgen van Brazilië kunnen winnen geef ik ze respect. Deze overwinning is lachwekkend. Knap dat ze na de 0-2 niet in paniek raakte, maar Japan verdient hier de lof.

Jammer geen gratis sushi. Respect voor Japan.
Wat een heerlijke pot. 100x beter dan de wedstrijden van gisteren.

Mooi voor de Belgen, goed teruggekomen. Wel jammer voor de Japanners, heel dapper gestreden, leuk gevoetbald en ook blijven spelen.

Misschien geen hoogstaand voetbal, maar een lekkere pot hoor. Credits aan Japan die misschien een overwinning wel verdiend hadden, gestreden als een team zonder zich met elf man in de 16 terug te trekken. En daarnaast, waar ik misschien nog wel het meeste van heb genoten, geen toneelspel. Geen walgelijke schalwbes en continu gezeik. Ook wel eens lekker.

Kon niet anders Japan verloor ieder luchtduel.
Op het laatst bij een kansloze corner je linksback mee naar voren sturen - beetje dom ook wel

Zonder die geluksgoal van Vertonghen had België het niet gered vrees is. Met deze tactiek ben ik bang dat ze het niet redden tegen Brazilië. De zijkanten liggen veel te veel open voor Neymar en Willian. Complimenten voor Japan. Goede techniek en strijdlust en de laatste minuut verliezen doet pijn voor ze. België benutte het lengteverschil goed in de laatste 20 min.

Ik dacht dat de duitsers al naar huis waren.....

Dom gespeeld van Japan na de 2-0, vooral laatste doelpunt sjonge jongee... kom op joh je hebt
een gemiddelde lengte van 1.50m ga je in de laatste secondes er van uit dat je gaat scoren in een corner en je zelf gevoelig maken voor een counter... lekker slim en professioneel...

Heerlijk België. De Japanners waren sterk. Hoewel ik meer van België had verwacht rechtte ze toch hun rug en winnen de wedstrijd na twee wissels van de o zo bekritiseerde Martinez. Op naar de wedstrijd tegen Brazilië. Gefeliciteerd België!!

2 juli 2018 om 22:03

Blijkt toch nog altijd efficiënt. Ziet die Mourinho toch goed.

2 juli 2018 om 22:21

Spelen altijd al zo, vandaar dat Marouane altijd meegaat. Is toch een ‘wapen’ maar tegelijk ook zielig dat je met dit materiaal het niet kan afmaken en moet rekenen op grote spelers.

Proficiat belgie, goed gedaan, alleen Japan was erg sterk

De belgen hebben gewonnen omdat ze meer lengte hebben maar niet omdat ze beter kunnen voetballen. Enorm genoten van japan, tikten ze bij vlagen van het matje. Als België hun opstelling niet verandert, worden ze compleet afgeslacht door Brazilië.

Door het oog van de naald inderdaad. Vind het gezien de spel en kansverhoudingen wel terecht ook al zullen er hier mensen dit wel anders zien. Zoals voorspeld gewonnen dankzij de luchtmacht. Oef. Maar tegen Brazilie zal je defensief toch sterker moeten staan. Vertonghen en Kompany heel matig, zet daar maar Vermaelen in. Lukaku is echt gegroeid in zijn veldspel. Vond hem zowaar vrij goed, al mist hij wel weer 2 of 3 open kansen. Maar Carrasco, Mertens en de Bruyne waren offensief heel matig. Dan wordt het moeilijk. Volgende ronde is het eindstation. Inui trouwrns een hele leuke speler zeg. Respect voor de Japannerd is groot. 0-2 voor en geen schwalbes, geen tijdgewin, geen matennaaierij. Zeer mooie en faire ploeg om te zien. Leuke pot!

2 juli 2018 om 22:38

Martinez moet inzien dat 3-4-3 niet werkt. Dat is leuk tegen de kneusjes maar tegen een deftige tegenstander word je helemaal kapot gespeeld, zelfs Japan wist daar optimaal gebruik van te maken. Speel nou is gewoon 4-3-3, hij had 2 jaar de tijd om er iets van te maken en nog altijd is het niks. Carrasco en Meunier kunnen gewoon niet verdedigen, dat ziet iedereen. Vertonghen,Kompany en Carrasco gewoon op de bank en Chadli,Vermaelen erin.

2 juli 2018 om 22:43

Probleem is dat we geen linksback hebnen voor een 433. Maar de 343 loopt inderdaad niet lekker

2 juli 2018 om 22:51

Desnoods zet je daar een Vermaelen, want wingbacks is echt een verschrikkelijk idee. Ze lopen voortdurend allebei uit positie en dan moeten de CV’s het corrigeren maar die zijn vaak te sloom.

3 juli 2018 om 00:04

Chadli zou ik ook nog zien als een lb in een 4-3-3. Desnoods Dembele erin smijten als een pure defensieve rb. Alles beter dan Carrasco of Vertonghen op links.

2 juli 2018 om 22:39

Er moet een middenvelder bij tegen Brazilië, De Bruyne komt dan beter tot zijn recht dan zo laag op het veld. Fellaini in een meer defensieve rol misschien, al zou ik voor Dembélé kiezen. Chadli vervolgens op de plek van Mertens opstellen en 4-3-3 spelen. Misschien Carrasco toch linksback vanwege zijn snelheid tegen Willian?

2 juli 2018 om 22:45

Denk niet dat Martinez zijn 343 nog omgooit. We spelen al 2 jaar in dat systeem.

2 juli 2018 om 22:55

Dan moet Witsel zich op Coutinho richten, en kan De Bruyne best tegenover Paulinho staan. Maar er komen zoveel spelers naar binnen dat Dembélé daar wel van pas zou komen. Voorin een speler minder kan ook wel, betekent meer ruimte voor Hazard en Lukaku. De Bruyne daar dus achter op tien. Counteren dus, al zouden ze met de gewone speelstijl misschien ook kunnen winnen. Ben in ieder geval heel benieuwd.

2 juli 2018 om 23:20

Ik had eigenlijk ten alle tijde Dembele opgesteld.. Dat is echt een beest en zorgt voor zoveel meer rust in je team. Dan kan KdB zich ook meer bezig houden met het spel verdelen.

2 juli 2018 om 23:51

Haha nee Brazilië gooit de boel op slot als zij voor komen, en dan mag Neymar het voorin lekker uitzoeken in zijn speeltuin.

Dit was zo ongelofelijk zonde. Je had hier geschiedenis kunnen schrijven. Ongelofelijk dom om met zoveel man voorin te gaan staan in de laatste minuut en prachtig weg gecounterd.

België viel me echt vies tegen, had zoveel meer van ze verwacht maar zelfs na de 2-2 durfde ze niet meer aan te vallen. Dit België zal over de knie gaan als ze zo spelen tegen de Brazilianen.

Dessalniettemin ongelofelijk trots op dat elftal. Kagawa speelde een wereldpartij, Shibasaki en het centrale duo zaten overal boven op, Osako hield elke bal voorin vast tegen twee beren van verdedigers en niet de minste, Inui die een heerlijke pot speelde.

Gefeliciteerd alle Belgen, uiteindelijk wel verdiend door een tactische fout in de laatste minuut waar België perfect op anticipeerde. Succes tegen Brazili

2 juli 2018 om 22:07

Ja bizar die laatste corner. Waarom zoveel risico, qua lengte leggen ze het toch altijd af in de zestien.

2 juli 2018 om 22:21

Ze nemen de hele wedstrijd lang corners kort en dan opeens in de allerlaatste minuut beslist Honda om hem hoog te nemen. Heel dom en erg bizar, de Belgen hadden knikkende knieën.

Japan wauw. Great game.

Die 3-2. Dat kan toch niet vanuit Japans oogpunt

#belgie!
Dit was zowieso de beste wedstrijd op dit wk tot nu toe! Spanning, onverwachte wendingen, kansen, prachtig!

Nee zeg snert Belgen! En wat een geluk bij die 2-1
Japan echt goed, met toch veel matige spelers! Het was ze erg gegund!

België echt overschat, verwacht dat ze weggespeeld worden door Brazilië!

Geweldige tweede helft, ik heb genoten. Fantastisch!!

Wat een wedstrijd alles erop en eraan. Dit zelfvertrouwen gaat België langs Brazilië helpen believe me

Wat is die Jan Mulder ook een galbak he. Toen Nederland op de counter potjes won was het allemaal anti-voetbal en nu hebben we het ineens over de schoonheid van het voetbal.

2 juli 2018 om 22:04

Zo zie je maar hoe raar de mensen kunnen zijn op deze planeet helaas!

2 juli 2018 om 22:38

Krijgt dik betaald he

Gezien het veldspel totaal niet verdiend maar daar koop je niks voor helaas, tegen Engeland als ze bijvoorbeeld speelden zoals tegen Panama en Tunesiã« in diezelfde groep waar de Belgen ook in zaten of de Kroaten gaan ze het niet redden en zelfs de Uruguayanen en Russen zijn nog beter dan de Belgen en dan heb ik het nog niet over de rest gehad, het is onthutsend slecht en hadden de mazzel dat Japan al stond te dromen van de kwartfinale terwijl ze die hitte om hun nek hadden hangen en op een gegeven moment ook op waren na de 2-0 en het is zeer jammer dit, hebben gevochten voor wat ze waard zijn en kunnen met opgeheven hoofd naar huis...

Zoooo zo jammer van Japan. Ze verdienden echt meer dan dit. Ze combineerden heerlijk en hadden het betere van het spel, totdat die zaadspeler van een Fellaini erin komt. En die Vertonghen bakt er weinig van..

Brazilië walst over de België heen

Wake up call voor de Belgen, dit is een WK en dat is nu duidelijk voor ze.

Japan naar alle kwaliteit gespeeld maar een erg naive eindfase.

En Martinez lijkt nu een genie door zn wissels maar zijn eigen tactiek is de hele reden dat ie nu als genie wordt gezien.

Vrijdag moet een wereldpot worden, nu al zin in.

2 juli 2018 om 22:10

Alle Nederlanders nog wel, ik wist niet dat Voetbalzone sowieso al over de 15 miljoen mensen aan leden had?

2 juli 2018 om 22:16

Meer dan een handjevol Ajacieden komt hier niet hoor. Denk om je hart trouwens.

2 juli 2018 om 22:23

"alle Nederlanders" Absolute onzin sla jij hier uit, ik gun het ze wel degelijk.

Kagawa was fenomenaal. Klasse beter dan iedereen op het veld

Gefeliciteerd Japan! België verdient door wat mij betrefd. Leuke 2e helft. Begin me toch wel vreselijk te irriteren aan die Hugo Borst. Die man is echt verslaafd aan om alle negativiteit even te belichten.

Toch leuk dat België door is.
Na al die veldslagen is even genoeg.

Sws krijgen we nu 2 van de titel favorieten in de halve finales en met een beetje geluk 2 outsiders in de vorm van Kroatië en Engeland

zo mooi om al die mensen die zich vrolijk maakten over de inbreng van Fellaini en Chadli en nu even keihard de karma-boemerang te zien terugkrijgen.

On: Belgie moet wel eens serieus gaan nadenken over enkele dingen: Mertens voegt vooral veel balverlies toe en gaat echt nooit de hoeken in, Carrasco kan echt niet meer op die wingback tegen Braziliã« en Kompany speelde een voor zijn doen zwakke wedstrijd met veel slechte passes en fouten.

Veel respect wel voor die Japanners en vooral Kagawa en Inui. Wat waren die goed.

2 juli 2018 om 22:17

Ik was dan juist wel een van de weinige die dat niet vond. Fellaini was gewoon perfect omdat die zowat elke kopduel met garantie weet te winnen dat is echt een heel groot voordeel als mensen is nadachten.

2 juli 2018 om 22:59

Beter komt de karma voor België dan ook nog even terug praten nu als of ze door deze wedstrijd wereldkampioen worden.

Zielig voor Japn, maar leuk voor de Belgen, gefeliciteerd!

Dit is het mooiste WK dat ik ooit heb gezien, na het mooiste Champions League seizoen dit ik ook gezien heb. Respect voor alle teams die dit mogelijk hebben gemaakt. Ik heb nog nooit zo weinig niveau verschillen gezien, zo veel spektakel. En ehh..

BELGIË VOOR WERELDKAMPIOEN!!!

Ik verwacht een behoudend België tegen Brazilië.

Altijd handig, van die Marokkaantjes op de bank #meermeermeer

2 juli 2018 om 22:14

Je bedoelt meer Marokkanen die voor hun land kiezen waar ze wonen. Ze deden het perfect.

2 juli 2018 om 22:16

Volgens mij wonen ze allebij in Engeland; maar ik bedoel gewoon MAROKKANEN!

2 juli 2018 om 22:43

Zoals ik al zei . Ze deden het perfect.

Aantal schoten 24-8 voor België. Maar onverdiend verloren. Grappig 😊

Ik zei na Tunesië al dat deze opstelling met 3 verdedigers zelfmoord zou zijn tegen de wat betere tegenstanders. Nu zijn ze er nog op het nippertje doorheen gekomen maar tegen Brazilië gaat het op deze manier een ander verhaal worden. Meunier en Carrasco is echt een drama op de flanken. de Bruyne voelt zich in dit systeem al helemaal niet thuis. Ze zullen wel naar een 4231 ofzo toe moeten.

2 juli 2018 om 22:18

Ze hebben te lang in deze opstelling gespeeld om nu opeens te gaan switchen. De Bruyne heeft zich nooit ‘goed’ gevoelt bij België. Verschillende opstellingen, verschillende coaches is nooit de Kevin van bij zijn clubs.

België wint hier door een lucky en hun lengte. Voetballend was Japan eigenlijk beter. Wel te hopen ze nu die afschuwelijke Neymar afstraffen.

2 juli 2018 om 22:17

Nee Japan verliest door hun lengte. Volgens professor vd Gijp, moet je minimaal 1,80 zijn om prof voetbal te kunnen bedrijven. Rusland zet reuzen in om elke vorm van voetbal te voorkomen en wordt bejubeld.

2 juli 2018 om 22:26

Je hebt in ieder geval achterin lengte nodig. En geen keeper met kinderarmpjes.

Zo grappig dat ik in de meeste reacties alleen maar lees hoe brazilië belgië gaat afmaken hahaha ik kan jullie 1 ding zeggen het is en blijft een wk en je moet het met me eens zijn dat er nu teams uit liggen wat geen ieder van ons had verwacht. Dus dat je nu al kan zeggen dat brazilië gaat winnen dat is natuurlijk onzin. Voor hetzelfde geld gaat brazilië naar huis? Sowieso is brazilië een aanvallende ploeg waardoor belgië meer ruimte krijgt om terug te slaan vergeleken vanavond. We zullen het zien het zal vast een mooie wedstrijd worden!

Alweer niet onder de indruk van België ( van zoveel landen niet dit WK ) maar bij België proef ik een soort arrogantie dat niet pakt, van de Brazilianen kan ik het hebben omdat zij ‘gewoon’ de voetbalkonings zijn, zij mogen alles, zij hebben die strepen verdient. Maar België? Kom op man, ik hoorde op de radio dat er sushi van gemaakt zal worden, ik hoorde dat men al aan Brazilië denkt.. teveel arrogantie proef ik, akkoord ze hebben een wereldselectie maar die strepen hebben ze nog niet. Ik ben benieuwd tegen Brazilië want dat word de enige echte test.

2 juli 2018 om 22:20

Zoals Mertens al zei de arrogantie komt doordat er heel veel spelers in Olland hebben gevoetbald.

2 juli 2018 om 22:24

Ik voorzie een "kampioenswedstrijd" uitspraak zometeen.

2 juli 2018 om 23:24

Inderdaad, misplaatste arrogantie. Maar ik ben het niet met je eens dat Brazilië dit wel mag.. Die mogen het ook alleen obv hun geschiedenis, want qua recente prestaties valt het toch tegen. En Voetbalkoningen zijn ze allang niet meer, ze spelen allang geen "samba" voetbal meer. Daarnaast kan ik persoonlijk ook ontzettend slecht tegen al dat gejank.. Zo ook weer vandaag een theaterstuk van Neymar waarvoor je bij drama op school een 10 met een griffel zou krijgen.. (ondanks dat het wel een gemene actie was van de speler van Mexico en dat ook bestraft had moeten worden).

4 -5 -1 tegen Brazilië. Fellaini mee op het middenveld. Mertens even op bank, net als Carrasco. En extra verdediger erbij. Voila. En counteren.

2 juli 2018 om 22:49

Lukaku is wel een hele goede counterspits, heeft hij wel bij Everton bewezen. Kopballen is iets minder zijn ding zagen we helaas.

Jammer voor Japan. Er had meer in gezeten. Leuke wedstrijd was dit trouwens. Na Portugal-Spanje en Frankrijk-Argentinië de beste wedstrijd op dit WK tot nu toe.

Belgie tactisch en qua inzet overklast.

Enige wat japan miste is lange verdediging. België heeft zo veel geluk dat ze lange spelers hebben en tegen relatief korte spelers spelen. Anders hadden ze de eerste twee goals nooit gemaakt.

Leuke match gezien! Het was spannend en dat was met name de verdienste van Japan. Die hebben gevochten voor wat ze waard waren en speelden meer dan behoorlijk. Kagawa laat ook nog zien aardig te kunnen ballen. ( naast de rest die ook goed speelden ) Belgie heeft wel veerkracht getoond dus dat is ook een compliment waard. Ik vind het maar een rare opstelling van de Belgen en zou altijd kiezen voor Dembele erin in een 4231 formatie. Een middenveld met Dembele, Witsel en de Bruyne op 10 komt denk ik veel beter tot zijn recht. Een affiche tussen Brazilie en Belgie is denk ik wel leuker voor de neutrale kijker. Dus ik ben tevreden.

Ik had Japan in de halve finale en iedereen verklaarde mij voor gek maar het was prachtig om te zien dat spelers als Kagawa, inui en Honda op stonden wanneer het er echt om ging. Stiekem vind ik het wel heel jammer dat ze niet door zijn maar als Club supporter moet ik ook voor de Belgen zijn. Ze moeten wel echt iets aan hun instelling doen want dit België leek er niet heel erg veel zin in te hebben het eerste helft.

2 juli 2018 om 23:22

Leken mij heel zenuwachtig het openingskwartier. Maar op vlak van ingesteldheid kan je ze weinig verwijten vind ik. Na de 0-1 was er de reactie en de kans op de paal met Hazard op de 1-1, het wordt dan 0-2 en dan terugkomen tot 3-2 in de 94e minuut. Mentaal een sterk staaltje.

Erg zuur voor de jappaners...

Veel respect voor Japan, die hebben echt een sterke pot gespeeld door de Belgen snel en goed onder druk te zetten en zelf ook prima te voetballen. Belgie toonde geweldige veerkracht en slepen de overwinning bijna op z'n Duits over de streep met een prachtige counter.

Tegen Brazilie moeten ze echt gaan switchen naar een vier mans verdediging, anders worden ze op de vleugels - vooral de rechterkant - helemaal overlopen. Zal een mooie pot worden denk ik tegen Brazilie, maar Brazilie is denk ik nog een stukje sterker.

Ik had het Japan echt gegund, het had de arrogantie van Belgie afgestraft. Niet ik het Belgie niet gunde want ze kwamen knap terug! Maar Japan liet zien hoe je hoort te combineren. Ze kunnen dat oh zo mooi. Maar een 2-0 voorsprong moet je kunnen vasthouden. Daar schieten ze tekort, te weinig power. Chapeau voor Japan en wat ze lieten zien en chapeau voor de comeback die Belgie liet zien.

Yuya Osako is speler van Werder Bremen vanaf gisteren VZ, niet meer van Köln. Weet ik omdat ik in Bremen woon :’)

OT: Einde generatie Honda, Hasebe, Okazaki, Yoshida, Nagatomo. Was een ploeg in zijn hoogtijdagen. Ben benieuwd wat mannen Osako en Sakai er van gaan bakken. Goed gedaan zover, toch! Met een wat betere keeper hadden ze het misschien toch gered tot de kwartfinales.

Toch nog een Marokkaanse tintje dit jaar

Denk dat Belgie het best zoals de meest gebruikele en betrouwbare opstelling terug met 4 verdedigers speelt in plaats van 3 verdedigers.
Gewoon 4-3-3 / 4-2-3-1 spelen tegen Brazilie. 2 defensieve middenvelders zijn echt nodig. Jammer dat Naigolan er niet is dus Witsel met een Fellaini of Dembele naast hem als defensieve werkers op het middenveld en De Bruyne als meest offensieve middenvelder gebruiken.

Ik heb de wedstrijd niet kunnen kijken, maar ik heb van vrienden gehoord dat Japan het verdiend had om te winnen en kreeg foto's gestuurd van dat vooraf aan de goal van Vertonghen, Lukaku buitenspel stond toen er naar hem werd gekopt. Heb dit terug gezien en bleek inderdaad zo te zijn. Ondanks dat denk ik dat België daarna dan alsnog had gescoord in de verlenging, maar daar gaat het voor mij nu niet om, ik snap alleen niet waarom hier dan niet de VAR wordt gebruikt, want dit is toch gewoon een keerpunt in de wedstrijd? Maar ja, felicitaties naar België, echt knap dat ze de achterstand wisten om te buigen. Jammer voor de Japanners die dit WK goed gestreden hebben.

3 juli 2018 om 00:58

Vertonghen kopte dan ook niet naar Lukaku maar recht in doel. Zijn intentie was wellicht anders maar de bal dwarrelde echt buiten het bereik van enige speler. Nooit of nimmer buitenspel.

Het is nu wel over en uit voor de Belgen
Tegen Brazilië zie ik ze absoluut niet winnen. Met hakken over de sloot zijn ze nu door.

Zo te zien is de overwinning voor België harder aangekomen in Nederland dan in Japan.

Vooral onze vriend Peetr heeft het moeilijk de laatste twee weken. Die leeft naar, voor hem, het grote moment toe dat België uitgeschakeld zal worden op dit WK.

Ik had trouwens zijn gezicht wel eens willen zien bij elk doelpunt van België. Volgens mij hebben ze hem moeten afvoeren in een dwangbuis, volledig lam gespoten van de kalmeringsmiddelen.

Die vreet zichzelf op als België vrijdag moest winnen (wat ik sterk betwijfel).

Goud waard!




3 juli 2018 om 14:58

De realiteit is dat de RD middels een uitgekiende marketing machine van onbeduidende wedstrijden iets heroisch weet te maken. Niets tegen de Belgen, wel tegen hun sportieve arrogantie. zelfs Kompany liet zich niet onbetuigd in zijn vreugde om het ontbreken van Oranje dit WK. En ja voor Nederland is het onverteerbaar mochten jullie met veel geluk die mafifa beker omhoog houden. Immers de uitvinders van het aanvallende totaalvoetbal zien hun slechte imitators het hoogst haalbare halen, terwijl ze zelf met prachtig voetbal tegen aansprekende tegenstanders slechts een EK binnen wisten te slepen. Logisch dat velen in Nederland zijn bedenkingen heeft over het presteren van de Belgen.

Ik heb in het begin gezegd dat Belgie maximaal de kwart finale gaat halen, en ik lijk dus gelijk te krijgen. Tegen Brazilie zal het ze niet lukken met zo n spel. Wat was die Carrasco weer slecht vandaag, ongelofelijk dat hij in de basis staat. Zelfde voor Witsel.. ( 2 spelers van china ) waarom hij, als je Dembele hebt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren