Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Feyenoord houdt overbodig tweetal buiten de selectie’

Laatste update:

Calvin Verdonk en Jari Schuurman worden door Feyenoord buiten de selectie gehouden, zo verzekert RTV Rijnmond. Beide spelers werden vorig jaar verhuurd aan NEC en moeten volgens de regionale omroep nu genoegen nemen met een plek in Jong Feyenoord.

Verdonk en Schuurman kregen zaterdag in de eerste oefenwedstrijd tegen SDC Putten (1-8 winst) geen speelminuten van trainer Giovanni van Bronckhorst. RTV Rijnmond stelt dat het zelf opgeleide tweetal naar een andere club mag uitkijken.

Verdonk, 21 jaar en een contract tot medio 2020, maakte op 8 maart 2015 als invaller zijn debuut in de hoofdmacht: de verdediger deed achttien minuten mee tegen NAC Breda (3-0). Tot meer optredens kwam hij echter niet. De voorbije twee seizoenen werd hij uitgeleend aan PEC Zwolle en NEC.

De even oude Schuurman deed op 8 mei 2016 vier minuten mee tegen NEC (1-0). De middenvelder, die eveneens tot de zomer van 2020 op de loonlijst staat, werd vervolgens uitgeleend aan Willem II en NEC, maar in beide gevallen was het geen onverdeeld succes.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schuurman is echt een mislukt talent. Eerder vond ik hem wel potentie hebben. Hij werd wel eens vaker vergeleken met Donny van Ajax in zijn jeugd tijd. Zo zie je maar presteren in de jeugd is niet de garantie voor het echte prof voetbal.

1 juli 2018 om 18:53

Klopt, is ook een lange tijd uit geweest door een zeldzame blessure.

4 juli 2018 om 12:21

Ik zag toen ook al dat het geen top talent was. Ik vond hem toen ook meer op Klaassen lijken dan Van de Beek. Hij kon goed de 16 in rennen en wou wel een doelpuntje maken, maar daarbuiten kon hij weinig met (of zonder) de bal.

Schuurman was toch zo'n wereld wonder? Waar is t mis gegaan

1 juli 2018 om 18:56

Dat zeiden ze ja, althans de fans. Maar hij tipte nooit aan het niveau van Vilhena in zijn jeugd jaren.

Verdonk is verwacht, maar Schuurman had ik 2 jaar geleden toch wel andere verwachtingen van.
Jammer ...

1 juli 2018 om 19:01

Misschien omdat Feyenoord dit soort spelers liever aan kleinere clubs verhuurd ipv kansen geeft? De meeste spelers die verhuurd worden aan degradatiekandidaten redden het niet meer... zie je bij zowel Ajax,PSV en Feyenoord.

Ik denk dat de kans op succes groter was als hij gewoon vaker de kans bij Feyenoord kreeg. Maar daar is GIO niet de juiste man voor.

1 juli 2018 om 19:16

Achteraf kan je concluderen dat Gio het telkens goed zag. Veel supporters waaronder ik wilde Sleegers een paar seizoenen geleden vaker in actie zien ivm gewenste creativiteit. Sleegers speelde een tijdje Jupiler League maar heeft nooit laten zien over voldoende kwaliteiten te beschikken. Veel supporters wilden Woudenberg vaker in actie zien als linksback. Vorig seizoen zat Woudenberg zelfs een tijdje op de bank bij Heerenveen. Hamer werd een korte periode als de opvolger van Clasie gezien. Een klein bijtertje op het middenveld met een goede pass. Ik ben benieuwd wat hij bij PEC Zwolle zal presteren maar het is momenteel niet goed genoeg voor Feyenoord. Idem voor Achahbar, Verdonk, Schuurman, Dammers, Gronsveld, Miazek en nog wat andere spelers.

Knoester en El Hankouri moeten oppassen. Heb het idee dat dit seizoen voor hen wel eens de laatste kunnen zijn bij Feyenoord.

Top omgegaan met Schuurman. Hard gevolg van de blunder om geen jeugdteam in de Jupiler League te laten instromen.

1 juli 2018 om 18:59

Dat heeft daar niks mee te maken. Bij sommige talenten komt het eruit en bij andere niet.

1 juli 2018 om 22:18

Uitgeleend aan Willem II onder een trainer die niet voetballend dacht en een Frenkie de Jong ook al niet liet spelen.
Dan bij NEC in een ploeg dat om promotie vocht en koos voor hun eigen kern.

Een eigen Jupiler League-ploeg had heel hard geholpen, dan heb je hun ontwikkeling in eigen hand ipv afhankelijk te zijn van wat andere clubs met hun doen.

En de clubs aan wie ze dat soort spelers uitlenen, zijn vaak slecht uitgekozen.

Durf me hand in het vuur te steken dat hij veel, veel verder zou staan als Jong Feyenoord in de Juup kon spelen.

Of als hij bij Jong Ajax/AZ/PSV zat.

1 juli 2018 om 23:01

Als Schuurman daadwerkelijk wat had toegevoegd had die, juist in een ploeg die promotie moest bereiken, veel meer gespeeld omdat ze simpelweg hun eigen kern dan niet konden veroorloven te laten spelen... Die druk was juist vergelijkbaar geweest met spelen voor de prijzen voor Feyenoord (op JL niveau dan)... Daar kan een ervaring bij jong Feyenoord die dan 8e ofzo zouden worden niet aan tippen.

3 juli 2018 om 11:24

Wat betreft NEC ben ik het niet me je eens.
Achahbar werd bijvoorbeeld ook gehuurd (van Pec) en die speelde wel.

1 juli 2018 om 19:01

In de JL kwam hij anders vorig seizoen al flink te kort bij Nec. En Verdonk bakte er ook erg weinig van.

1 juli 2018 om 22:19

Ik zeg niks over Verdonk, maar zie mijn andere reactie over Schuurman.

Ook weer van die zogenaamde briljantjes uit de oh zo geweldige jeugdopleiding van Feyenoord.
Nee, vooral blijven volhouden dat er niets scheelt aan de jeugdopleiding. Er is alleen al 5 jaar niets doorgebroken maar dat terzijde ….

1 juli 2018 om 19:00

Malacia is nog recent door gebroken en voor de rest is het matig. Van Gustavo Hamer verwacht ik wel dat hin door gaat breken bij Zwolle, van deze 2 ben jk niet overtuigd, Calvi was met de wk in Malta wel een vd betere spelers maar dat biedt ook geen garantie

1 juli 2018 om 19:05

Malacia is een twijfelgevalletje. Verder loopt Vente er rond maar dat vind ik bij voorbaat al niets. Net als die Geertruida, ook helemaal niets.

1 juli 2018 om 19:11

Malacia twijfelgeval en Vente is niks... Bedankt voor je expertise, spreek je over 1 jaar weer.

1 juli 2018 om 19:01

Feyenoord had een tijdje last van een mindere lichting. Van deze talenten zijn hun ontwikkeling gestagneerd. Kan gebeuren, nu definitief afscheid van nemen. Er komen trouwens nu weer een paar aardige talenten aan, precies op het moment dat Adriaanse vorig seizoen O19 onder zijn hoede had. Blijft een vakman.

1 juli 2018 om 19:04

Ik heb er juist totaal geen vertrouwen in. Van Geel heeft de nodige aanpassingen doorgevoerd aan de jeugdopleiding, andere poppetje etc. Dat heb die toen bij Ajax ook gedaan en mede daardoor zijn ontslag in werking gezet, al was zijn verschrikkelijke aankoopbeleid de hoofdreden.
Het is misschien niet het goede artikel ervoor maar ik blijf erbij dat Feyenoord van Geel moet dumpen willen ze aansluiting vinden met de Nederlandse Top.

1 juli 2018 om 19:05

Adriaanse? Co?

1 juli 2018 om 19:07

Ik heb er wel vertrouwen in want Adriaanse zit sinds begin van vorig seizoen bij O19. Blijft een vakman, eerder hadden wij grote talenten bij O17 door Adriaanse maar zag je ontwikkeling van dezelde toptalenten stagneren omdat er prutsers actief waren bij O19. Denk dan aan Hertog en Makaay.

@ Jason

Nee, Cor Adriaanse.

1 juli 2018 om 19:13

Feyenoord moet Brard terughalen maar die zal niet terugkomen zolang van Geel er zit. Die relatie tussen hun is niet helemaal soepeltjes om zachtjes uit te drukken...

1 juli 2018 om 19:21

Klopt, heb weinig vertrouwen in Grootscholten. Heb alleen vertrouwen in Adriaanse. Juist talenten als Burger krijgt hij dit seizoen nog onder zijn hoede. Heb daarom vertrouwen dat zij door blijven ontwikkelen en niet stil gaan staan in hun ontwikkeling zoals talenten van een paar jaar geleden onder Hertog en Makaay. Dat was om te janken.

1 juli 2018 om 19:04

Laatste 5 jaar? Kongolo, Karsdorp, Vente, Bijlow, Malacia, Nieuwkoop, Vilhena en van Beek.

1 juli 2018 om 19:11

Wat ik hieronder al aangaf, het gros dat jij noemt liep er 5 jaar geleden al.
Vente is niets, dat zie je zo. Malacia een twijfelgeval maar ook daarvan denk ik dat die uiteindelijk niet verder komt dan een club uit het rechterrijtje van de eredivisie.

1 juli 2018 om 20:10

Heb je Malacia vorig jaar aan de bak gezien. Vond hem niet heel veel minder dan Haps. Moet de tijd krijgen.

Vente zal moeten blijken .is in de combinatie redelijk goed. Misschien uitlenen

1 juli 2018 om 21:01

Als je Malacia een twijfelgeval noemt, kan ik je niet heel serieus nemen.

3 juli 2018 om 11:18

Malacia had alleen nooit gespeeld als Haps én Nelom niet waren geblesseerd.
Dat is het meest zorgelijk.

1 juli 2018 om 19:05

Nou nou @raubaht je kan ook wel overdrijven hoor!
Even op een rijtje wat feyenoord de afgelopen jaren heeft opgeleid: vilhena, clasie, martins indi, de vrij, karsdorp, kongolo zijn allemaal een succes geweest. Nu breken jongens door als: nieuwkoop, malacia, boetius kan een net wel net niet worden, van de beek is al doorgebroken. Jongens die er aankomen zijn: el bouchataoui, kockcu, wehrmann, burger, geertruide, hanson, el hankouri, toure, bijlow en vente. Genoeg jeugd toch???

1 juli 2018 om 19:06

Ik snap wat hij bedoeld. Hij bedoeld talenten die er toe doen. En niet af en toe debuteren en de norm niet aantikken. Het doel is het beste opleiden wat er is. Maar dat is zeke geen Verdonk, Clasie enzo.

1 juli 2018 om 19:10

Vilhena, Clasie, Martins Indi, De Vrij, Karsdorp, Boetius en Nieuwkoop liepen er 5 jaar geleden al...
Malacia is een twijfelgeval, de rest die jij noemt is niets en gaan het niet redden. Duidelijk genoeg zo ?

1 juli 2018 om 19:12

Zoals eerder heeft iemand in de reacties al genoemd; er was een mindere lichting en dat is nou net de lichting van schuurman, verdonk, rashaan fernandez, shurendo janga en nog een hoop. Dit is er nou uitgefilterd. De jongens die ik heb opgenoemd hebben veel meer potentie dan de vorige lichting. Feyenoord heeft nu momenteel gewoon een goede mix van ervaring, aangekocht talent en opgeleide talenten. Ik heb er in de huidige lichting veel vertrouwen in dat er zeker 3/4 gaan doorbreken ala vilhena en dat is gewoon een goede prestatie.

1 juli 2018 om 19:15

Wrm is malacia een twijfelgeval? Heeft het geweldig gedaan dit seizoen zowel in de CL als in de eredivisie in de basis en als invaller. En de jongens die er nu zijn hebben allemaal nog het talent om het te kunnen redden.

1 juli 2018 om 19:17

El Hankouri, die jij noemt, was verhuurd aan Willem en daar al vonden ze het helemaal niets. Als je het een beetje gevolgd heb weet je dat hij daar de nodige speeltijd kreeg enkel door gebrek aan beters maar dat zegt vooral iets over het niveau van de rest van de selectie.
Dat is niets en gaat nooit wat worden ook en dat zelfde geldt voor de rest van die zogenaamde toplichting die jij opnoemt.

1 juli 2018 om 19:22

Ben ik het niet mee eens @raubaht. Mo’tje past niet in het systeem van willemII. Hij is een speler die beter past bij een aanvallend team

1 juli 2018 om 20:12

Toch denk ik ook dat El Hankouri te kort gaat komen. Anderzijds spelen er betere spelers om hem heen dan bijvoorbeeld een Chiverella of een Haye

1 juli 2018 om 20:14

Ik denk dat we over mo’tje pas kunnen oordelen als hij het zelfde als gister laat zien tegen sterkere tegenstanders. Ik heb er in iedee geval wel vertrouwen in.

1 juli 2018 om 19:40

Wouter Burger dat is een naam om te onthouden!
Heerlijke speler altijd 1 van de beter zowel in de Jeugd teams van Feyenoord als in de jeugd teams van het NL elftal.

1 juli 2018 om 20:34

Er is geen speler die meer uitgekotst is door voetbalfans bij Oranje jeugdelftallen als Burger, 1 van de betere was hij niet bij Oranje jeugdelftallen. Was wel nuttig maar als middenvelder zie ik het hem niet halen, lijkt me een interessante speler om als CV te gaan proberen. Ondanks dat Feyenoord hem zo aanvallend gebruikt zie ik het echt niet, doet me beetje denken aan Regeer bij Ajax u17 komend seizoen. Ook een speler die ik liever vroeg dan laat achterin zie spelen. Hebben het fysiek ervoor en missen dat verfijnde voor middenveld, ik denk serieus dat Burger op CV zou kunnen werken. Maar Feyenoord doet wel Toure een kans geven op backpositie wat interessant kan blijken. Heeft die felheid, is snel, goed in duels en aanvallend sterk, als hij beetje kan verdedigen kan dat wel eens heel erg goed uitpakken.

1 juli 2018 om 20:37

Hoe komt dat, dat Burger niet geliefd is bij Oranje? Ik denk juist dat Burger over kwaliteiten beschikt wat een moderne middenvelder moet hebben. Sterk, snel, dynamisch, scorend en uithoudingsvermogen.

1 juli 2018 om 20:44

Burger speelde door afwezigheid van Llansana (blessure week voor EK) veel dichter op verdediging spelen en moest spel gaan verdelen, daar ligt zijn kracht niet met gevolg dat hij spel vertraagde. Liep wel veel gaten dicht en was een stillere kracht zonder bal maar aan de bal bron van ergernis bij groot deel. Buiten dat scorend vermogen om zijn die aspecten als CV ook een grote plus, maar iemand als De Ligt scoorde er in de C-tjes bijvoorbeeld ook 10+ in een seizoen en is best een aardige afmaker geweest nog, maar die is ook gemaakt voor CV die zou op middenveld denk ik een hele normale sobere middenvelder zijn en dat vrees ik beetje bij Burger ook.

1 juli 2018 om 20:45

Wel is dat Burger in de spelersgroep van de '01 groep echt goed ligt, is daar geliefd onder de spelers en moest bijvoorbeeld nog speech geven na EK winst nadat aanvoerders Redan en Van Gelderen (de twee spelers die band hebben gedragen op EK) klaar waren. Bedoelde echt door de fans die ik erover heb gesproken.

1 juli 2018 om 20:47

Als 6 is Burger inderdaad niet geschikt. Op 8 vind ik Burger op zijn best. Puur omdat hij dan meters kan maken en beide linies daarmee kan helpen. Zoals jij aangeeft is hij verdedigend sterk door veel gaten dicht te lopen. Aanvallend is hij vaak ook van waarde door middel van zijn scorend vermogen. Ondertussen wint hij ook veel duels door zijn fysiek en lengte.

1 juli 2018 om 21:03

Burger is juist een van de jongens die het verst gaan komen vanuit de Feyenoord jeugd richting het eerste elftal. Het eerste waarmee je je post begint is dat er niemand is die meer uitgekotst werd dan Burger, maar ik snap werkelijk waar niet waar je dat vandaan haalt! Burger was juist de schakel op het middenveld bij Oranje. Zie in hem echt een speler met het traject als Donny van de Beek. Zal mij niets verbazen als ie over een paar jaar ook richting het grote Oranje gaat, alleen zou hij wel de kans moeten krijgen van Gio. Gio is daarentegen wel een eventuele stoorzender want de jeugd krijgt ook niet echt de kans van hem. Ja Malacia en Vente, maar meer vanwege nood (blessureleed)

1 juli 2018 om 21:03

Zijn duelkracht kan ook zijn valkuil zijn, al heeft Feyenoord dat heel goed aangepakt met hem vroeg doorschuiven. Maar zoveel scoort hij toch niet? Heeft de dubbele cijfers niet gehaald dit jaar volgensmij. Heb de cijfers van Feyenoord niet maar bij Ajax waren er 5 middenvelders met 10+ goals -> Naci Ünüvar (2003) voor u15/u16/u17 gescoord. Youri Regeer (2003) voor de u15 gescoord. Ekkelenkamp (2000) 2e geworden op topscoorderslijst voor u19 gescoord. Dani de Wit (1998) voor Jong Ajax gescoord en Ryan Gravenberch (2002) voor de u17 en u19 gescoord. Dit verschilt in aantal van 10 goals (Gravenberch) tot 27 goals (Ekkelenkamp) als Burger er zoals Ekkelenkamp 20+ zou maken vanaf middenveld snap ik het dat een trainer hem liever dichter op aanval ziet spelen maar dat heeft Burger niet. Maar heb niet zijn cijfers qua goals/assists dit seizoen voor me.

1 juli 2018 om 21:19

@Wazza Ik ben serieus in die periode niemand tegengekomen die over het spel van Burger aan de bal een positief woord kwijt kon, eigenlijk was het hele middenveld van Oranje tegenvallend muv Ihattaren. Quinten Timber, Burger, Franken brachten het allemaal niet. Alleen stond het door aanwezigheid van dat type spelers defensief goed en kwam het tot penalties. Maar een schakel was hij zeker niet, was juist een van de redenen dat aan de bal Oranje pover was. Middenveld met Burger en Timber was houterig en mistte kwaliteiten aan de bal maar brachten wel duelkracht mee. Ook op plekken als Twitter was er constant kritiek op het middenveld waaronder Burger die in de rol waarin hij werd geduwd voetballend gewoon niet goed genoeg was. Dat Burger er goed op staat bij Feyenoord weet ik, maar zie hem op middenveld een typisch Nederlandse middenvelder worden waar we er teveel van hebben met aan de bal te weinig kwaliteiten. Ik ben nog niet overtuigd van zijn kwaliteiten op middenveld, heb zelfde met de 2 jaar jongere Regeer bij Ajax. Ben wel benieuwd wat het Donny Vd Beek traject is eigenlijk.

Feyenoord is jarenlang de club geweest met de beste jeugdopleiding van Nederland. Domste wat ze konden doen was geen Jong team in de JL zetten. Zo krijg je een karrevracht aan jeugdspelers die tussen wal en schip zullen vallen en dit zijn daar lichte voorbeeldjes van. Ik durf met zekerheid te zeggen dat als ze wel met een Jong team in de JL speelde dat sommige van die middelmaat spelets niet gekocht had hoeven worden. Denk aan Basacikoglu en de huur van Diks.

1 juli 2018 om 19:05

Ze wou lekker bezuinigen op 2 miljoen. Slaat echt helemaal nergens op.

1 juli 2018 om 19:19

Makkelijk praten maar op dat moment was het super veel geld voor Feyenoord.

1 juli 2018 om 19:32

Denk ik niet want je kon toen ook spelers kopen.

1 juli 2018 om 19:43

'vorig seizoen besloten wij af te haken toen de mogelijkheid bestond om mee te gaan draaien in de Jupiler League', zegt Van Geel. 'de kostenpost van ongeveer 700.000 euro was daarvoor de belangrijkste oorzaak. We willen nu wel graag aansluiten in 2015 en hopen dat wij dan ook kunnen worden toegevoegd.'

1 juli 2018 om 19:43

Domste wat ze hadden kunnen doen is Van Geel aanstellen, die de nodige aanpassingen aan de jeugdopleiding doorbracht en waardoor ook Brard vertrok (ook vanwege een lucratieve aanbieding maar ook zeker door van Geel).

Van Geel zijn aankoopbeleid en verkoopbeleid is al diep bedroevend maar hij wil ook zijn eigen wil doorvoeren in iedere afdeling, van de jeugdopleiding tot de scouting.
Bij Ajax is die daardoor, na een vernietigend rapport, weggejaagd en ik ben van mening dat ook Feyenoord van Geel aan de kant moet schuiven willen ze aansluiting vinden bij de Nederlandse top.

Van Schuurman is het wel erg jammer dat hij het niet lijkt/zal gaan maken bij Feyenoord, want een paar jaar geleden werd hij toch als een van de grotere talenten van de jeugdopleiding van Feyenoord gezien samen met Slabbekoorn en ook altijd op de jeugdtoernooien met de jeugdelftallen van het Nederlands elftal, was Schuurman altijd een van de betere spelers.

Bij Willem ll weet ik nog wel dat hij moeite had met het niveau in de Eredivisie en bij NEC wist hij in de Jupiler League ook niet aan de verwachtingen te voldoen, dus ik vraag me af bij welke club en op wat voor niveau hij dan terecht kan komen.

Weet iemand trouwens hoe het met Slabbekoorn zit? Zoals ik al aangaf: een paar jaar terug was hij met Schuurman misschien wel het grootste talent in de jeugd van Feyenoord, maar ik heb al jarenlang niets meer vernomen van hem en naar mijn idee is hij volledig uit de voetbalwereld verdwenen, of speelt hij alsnog ergens bij een betaald voetbal club waar hij niet aan spelen toekomt?

1 juli 2018 om 19:10

Volgens transfermarkt bij Den Bosch. Al heb ik er weinig vertrouwen in. Bij Dordrecht presteerde Slabbekoorn ook niet. Jammer dat zo'n groot talent destijds zo'n slechte mentaliteit had.

1 juli 2018 om 20:40

Persoonlijk was ik wel fan van Rashaan Fernandes, die jongen kon zo heerlijk voetballen in de C jeugd. In de B volledig stil gevallen en tegen de tijd dat hij te oud was voor A jeugd moest hij zonder contract weg. Wel opvallend dat best wat spelers die stap van B jeugd bij Feyenoord minder goed op hebben gepakt, tuurlijk komt fysiek meer mee te spelen daar maar ook op andere vlakken haakte ze net af. Ben wel benieuwd naar de u14/u15 van dit seizoen, keren dat ik ze zag spelen bevielen ze me wel. U17 verliest met Bogarde wel een topper voor dat niveau. Is trouwens voor Feyenoord te hopen dat er snel drastische veranderingen op Varkenoord gaan plaatsvinden want tussen eerste keer dat ik er kwam en nu is het eigenlijk alleen maar minder geworden naar mijn mening terwijl het potentieel in die regio met de aantrekkingskracht van de naam Feyenoord gigantisch is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren