Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ten Hag: ‘Ik zou hem graag houden, maar de afspraken liggen er’

Laatste update:

Ajax zwaaide Justin Kluivert onlangs uit en Hakim Ziyech lijkt de volgende speler die uit de Johan Cruijf ArenA gaat vertrekken. De spelmaker werd in een eerder stadium eveneens in verband gebracht met een overstap naar AS Roma, maar het is de vraag of i Giallorossi nog interesse hebben nu zij Javier Pastore hebben overgenomen van Paris Saint-Germain. Erik ten Hag geeft aan dat hij de Marokkaans international hoe dan ook zal gaan missen.

“Als je van voetbal houdt, dan hou je van Hakim Ziyech. Los van zijn technische kwaliteiten, daarover hoeven we het niet eens te hebben, is het vooral ook zijn spelintelligentie die hem zo goed maakt”, begint de trainer, die verder wijst op de bereidheid van Ziyech om meters te maken, in gesprek met Voetbal International. Ten Hag had de middenvelder niet alleen aan boord willen houden vanwege zijn kwaliteiten, maar ook omdat hij het idee heeft dat hij Ziyech nog iets kan bijbrengen.

“Hakim is compleet, maar als ik één ding moet noemen wat nog beter kan, is het zijn duelkracht. Hij is slim genoeg, hij vermijdt de meeste duels, alleen ontkom je er soms niet aan. En als je kijkt naar pure power, kan hij op dat vlak winst boeken”, stipt de oefenmeester van Ajax aan. Ten Hag vertelt dat hij Ziyech als speler en ook als mens gaan missen: “Ik moet oppassen dat ik niet te veel in superlatieven praat, maar het is gewoon een feit dat er van een voetballer met zijn kwaliteiten, niet nog een loopt in Nederland.”

Met het ogenschijnlijke afhaken van AS Roma zijn Olympique Lyon en Liverpool vooralsnog de twee clubs waar Ziyech de afgelopen weken het meest nadrukkelijk in verband wordt gebracht. Ten Hag twijfelt er niet aan dat de middenvelder klaar is voor een buitenlands avontuur: “Nogmaals, ik had hem graag gehouden, maar de afspraken tussen hem en de club liggen er. Of hij het in het buitenland gaat redden? Als je de beste bent in Nederland, lijkt me dat geen enkel probleem.”

Vind jij dat Hakim Ziyech 'uitgeleerd' is bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij Is niet uitgeleerd maar hij heeft duidelijk aangegeven dat hij naar twee jaar hoger op wilde. Ik kan hem niets anders dan succes wensen, hakim het gaat je goed!

27 juni 2018 om 10:45

En daarnaast ook nog hard onterecht uitgefloten. Dan moet je sowieso niet meer willen blijven vind ik.

27 juni 2018 om 11:04

Daar moet ie zich gewoon overheen zetten. Je gaat je toch niet laten wegjagen door een marginaal deeltje van de supporters dat zich te gefrustreerd voelt? Die éã©ncelligen die een bus op staan te wachten en de eigen spelers uitfluiten zijn geen vertegenwoordigers van de Ajax-aanhang. Het zijn parasiterende werklozen met een minderwaardigheidscomplex.

27 juni 2018 om 11:32

Dat is jouw mening. Het ging puur om de actie dat hij voor de zoveelste keer achter de bal ging staan bij een vrije trap, terwijl hij bij de voorgaande pogingen de bal het stadion uitschoot en Lasse Schone in het veld stond, die vrijstrapspecialist is. Het ging puur om die actie, en daarna ging hij rare gebaartjes maken waardoor een steeds grotere groep fans zich aan hem ging storen. Dit ligt echt helemaal aan hem, omdat hij het verkeerd interpreteert en doet alsof de hele wereld tegen hem is, terwijl het puur ging om het feit dat hij die vrije trappen aan Schone over zou moeten laten en belangrijke rnog : het grootste deel van het publiek juicht hem toe! Maar dat laatste hoort en ziet hij niet.

Bij Ronaldo gebeurt precies hetzelfde in Bernabeu, maar die gaat daar niet (nog)gekker van doen.

27 juni 2018 om 12:00

Fcexclusief

"je gaat je toch niet laten wegjagen door een marginaal deeltje van de supporters dat zich te gefrustreerd voelt?"

Hakim Ziyech dus wél ja. Zo zit hij gewoon in elkaar. Ga maar na wat hij allemaal gezegd heeft naar aanleiding van al die toestanden en die gefrustreerde gebaartjes die hij naar het publiek maakte.

En inderdaad, die eikeltjes die hem bedreigd en fysiek aangevallen hebben zijn uitstekend omschreven door jou met 'parasiterende werklozen met een minderwaardigheidscomplex'!!

27 juni 2018 om 12:02

Doncoxxx

"dit ligt echt helemaal aan hem, omdat hij het verkeerd interpreteert en doet alsof de hele wereld tegen hem is, terwijl het puur ging om het feit dat hij die vrije trappen aan Schone over zou moeten laten en belangrijke rnog : het grootste deel van het publiek juicht hem toe! Maar dat laatste hoort en ziet hij niet. "

Tja, of dit nou de 'schuld' is van Ziyach of van (een deel van) het Ajaxpubliek, feit is dat dankzij datgene wat er is voorgevallen Hakim komend seizoen simpelweg niet meer bij Ajax te bewonderen zal zijn. Dat is nu een gepasseerd station.

27 juni 2018 om 12:54

@constant kante,

Als volwassene moet je een beetje panser hebben op je ziel, en helemaal als publiek persoon, en al helemaal in deze tijd met social media. En van die doorgesnoven randdebielen die verhaal komen halen heeft ook elke club; daar moet ook elke speler mee om kunnen gaan.

Het is zijn schuld niet, er is gewoon iets misgegaan bij het opgroeien en een kind kan daar niets aan doen. Hij ging hier op een kinderachtige manier mee om; ik hoop dat hij hier veel over gepraat heeft met een vertrouwenspersoon en ervan geleerd heeft.

Overigens was er met zijn inzet niets mis na die incidenten, dus hij heeft een enorm karakter.

Overigens is er niets stuk tussen Ajax en Ziyech. Hij heeft nog niet zo lang geleden in een televisieinterview aangegeven dat hij gewoon bij Ajax blijft(zonder morren) als er geen mooie club komt. Jouw interpretatie klopt niet, maar ik snap best waarom je zou willen dat hij wegging, ouwe PSV-er het zou mij niet verbazen als Ziyech nergens heengaat, vooral na zijn matige WK icm het feit dat Roma voor Pastore is gegaan.

27 juni 2018 om 12:56

Is natuurlijk geen feit hé.

'maar ook bij een mogelijke volgende club moet het plaatje kloppen', geeft Ziyech aan, waarna hij de Ajax-fans toch nog een sprankeltje hoop geeft. 'als dat niet zo is, blijf ik.'

Heb je nu al vaker zien zeggen dat Ziyech zeker weggaat vanwege wat er is voorgevallen. Ziyech gaat naar alle waarschijnlijkheid weg, maar wel vanwege zijn afspraken met Ajax en Overmars.

Persoonlijk denk ik dat het het beste voor iedereen is wanneer Ziyech voor een mooi bedrag een leuke club vind. Ajax is eigenlijk gewoon te zwak in de restverdediging om met Ziyech tot grootse prestaties te komen. Al die afstandsschoten en dat knullige balverlies wanneer je elftal ver op de helft van de tegenstander staat is levensgevaarlijk.

Bovendien hoop ik dit seizoen enorm veel minuten te mogen genieten van Frenkie. Als rechtsbuiten zou ik het wel zien zitten in Ziyech echter hebben we daar Neres al.

27 juni 2018 om 13:59

origineel

"heb je nu al vaker zien zeggen dat Ziyech zeker weggaat vanwege wat er is voorgevallen. "

Dat klopt! En ik kan je mededelen, uiteraard zal ik dit ook blijven zeggen, al is het maar omdat ik ook denk dat dit zo is. Wat dát betreft kan je mij alles verwijten maar niet dat ik niet consequent ben in mijn standpunten! En mocht, om wat voor reden ook, ik totaal ongelijk krijgen en Ziyech toch nog in Amsterdam blijft, dan ga ik er ook voetstoots vanuit dat jij mij nog lang zult herinneren aan mijn uitlatingen op dit vlak!

"persoonlijk denk ik dat het het beste voor iedereen is wanneer Ziyech voor een mooi bedrag een leuke club vind. Ajax is eigenlijk gewoon te zwak in de restverdediging om met Ziyech tot grootse prestaties te komen. Al die afstandsschoten en dat knullige balverlies wanneer je elftal ver op de helft van de tegenstander staat is levensgevaarlijk.

Bovendien hoop ik dit seizoen enorm veel minuten te mogen genieten van Frenkie.

Maar even zonder dollen, en helemaal los van mijn suggestie dat er geen toekomst is voor Ziyech bij Ajax, dít is toch nog veel belangrijker, gewoon puur voor Ajax? Ajax heeft de 'vervanger' als vormgever allang in huis. Frenkie snakt al drie jaar naar een vaste plek in Ajax 1 en geef hem de teugels en hij gaat mooie dingen doen! Ben ik van overtuigd. Ik zie dat niet gebeuren als Ziyech nog blijft. Want als rechtsbuiten, hoewel een mogelijkheid, dat zie ik ook niet echt als serieuze optie.

Hoe dan ook, wegdoen die Ziyech! Is echt voor alle partijen verreweg het beste!

27 juni 2018 om 14:12

Doncoxxx

"hij heeft nog niet zo lang geleden in een televisieinterview aangegeven dat hij gewoon bij Ajax blijft(zonder morren) als er geen mooie club komt. Jouw interpretatie klopt niet, "

Ja. Klopt ook, dat interview heb ik ook gezien. Ik zie wel meer interviews trouwens, van spelers. in 99% van de gevallen weet je dat het interview niet met de speler, maar in wezen met de persvoorlichter van de club is gevoerd. Steekzinnen als 'het gaat niet om mij, het gaat om het team', 'wij moeten het met zijn allen doen' en 'ik ben niet bezig daarmee ik ben alleen gefocussed op Ajax en verder ben ik nergens mee bezig' zijn wat dat betreft altijd de teksten waarbij je dus weet: deze speler heeft werkelijk niets gezegd, alleen maar de antwoorden gegeven die hij moest geven.

Oftewel, ik ben niet heel geneigd om dit soort teksten werkelijk te geloven. Of wilde nij beweren dat jij Marcel Brands geloofde, als die zegt 'lozano? Neuh joh, onhaalbaar voor Psv, is te duur'??? Ik bedoel maar, je mag wat mensen in het voetbal op TV beweren vaak met een behoorlijke korrel zout nemen en al helemaal niet als iets dat wij, als kritische volgers van het voetbal, voor zoete koek zouden hoeven slikken toch?

Draai het eens om. Stel dat ik wél gelijk had. Hoe groot acht jij de kan sdat Ziyech in dat geval wél de waarheid zou spreken? Dat hij zou zeggen 'joh weet je, ik weet ook wel dat het maar een deel van het publiek is dat zo op mijn reageerde, maar weet je, het zegt mij alles! Als ik geen waardering krijg, dan kunnen ze van mij allemaal oplazeren!' Nee natuurlijk! Maar dat sluit niet uit dat hij er zo over denkt. Om een idee te geven hoe Ziyech, in zijn algemeenheid, met de fans omgaat is het echt niet heel raar om gewoon te kijken hoe geliefd hij nu ong is in Heerenveen en in Twente. Weet jij hoe hij daar ligt bij die fans? Okay, het zegt niet dat hij dus ook bij Ajax persé zo hoeft te zijn, maar hoe groot acht jij de kans dat hij nu echt anders is dan eerder het geval was? Eerlijk zeggen he?!

"maar ik snap best waarom je zou willen dat hij wegging, ouwe PSV-er "

Haha, okay, ja dat moest er een keer van komen ook he, ik zou dit allemaal zeggen omdat ik eigenlijk heel blij ben dat ie weggaat. Nou ja, in twee seizoenen Ziyech heeft Ajax geen prijs weten te pakken, dus ja, van mij mocht hij blijven ja.
Maar even zonder dollen, ik meen 100% wat ik zeg over Frenkie de Jong en Ziyech. Frenkie is het nieuwe gouden haantje en de Kip met de Gouden eitjes (ziyech) blijkt toch geen puur gouden eieren te leggen, dus dan moet je de kip slachten en de haan de baas in het kippenhok maken lijkt mij! In die zin zou ik het als Psvér, juist oejuichen dat Ziyech blijft! Ik denk dat Ajax een stuk minder gevaarlijk is als Ziyech blijft namelijk. Ik geef elders ook al aan dat ik Vdbeek en Neres ook al minder heb zien worden omdat Ziyech onder Ten Hag rechtshalf moest gaan spelen.

Dus nee, zo simpel als dat (jij bent Psvér, dús je wilt dat hij weg gaat) is het helaas niet, in dít geval.

27 juni 2018 om 15:26

@constant kante

"dat klopt! En ik kan je mededelen, uiteraard zal ik dit ook blijven zeggen, al is het maar omdat ik ook denk dat dit zo is. Wat dát betreft kan je mij alles verwijten maar niet dat ik niet consequent ben in mijn standpunten!"

Waarom blijf je dan bij je standpunt wanneer Ziyech zelf zegt dat dit niet zo is? Is toch een beetje vreemd? Komt over alsof je koppig bent om het koppig zijn.

"en mocht, om wat voor reden ook, ik totaal ongelijk krijgen en Ziyech toch nog in Amsterdam blijft, dan ga ik er ook voetstoots vanuit dat jij mij nog lang zult herinneren aan mijn uitlatingen op dit vlak! "

Ten eerste ging het niet om of Ziyech nu wel of niet vertrekt maar om of er nog draagvlak was voor Ziyech om te blijven (waarvan hij zelf dus zegt van wel). Ten tweede is het een beetje kinderachtig om te veronderstellen dat ik zoiets simpels tegen je zou blijven gebruiken. We hebben allemaal een heleboel meningen en zitten er allemaal vaak genoeg naast.

Verder denk ik dat we op een lijn zitten. Natuurlijk wil Ziyech zo snel mogelijk hogerop naar een andere mooie club en het is hem gegund.

27 juni 2018 om 10:54

Hij is zeker nog niet uitgeleerd, maar ik denk wel dat hij naar een betere competitie moet om bij te leren. In de Eredivisie komt hij te makkelijk weg met dingen die niet goed gaan (foute passes, duelkracht zoals hierboven gezegd), maar in een sterkere competitie zal dit afgestraft worden waardoor hij wel gedwongen wordt hier keihard aan te werken.

27 juni 2018 om 11:47

Hij is niet uitgeleerd, maar dat betekent ook niet dat hij dat bij zijn volgende club niet meer kan leren. Ziyech is een geweldige voetballer, en natuurlijk kan hij een stap hogerop. Hij moet alleen zijn kop er goed bijhouden en weten hoe hij zich moet gedragen naar de club en supporters, in het buitenland zou hij misschien wel zo uitgekotst zijn.

27 juni 2018 om 12:38

Ben alleen benieuwd wie die belachelijke vraagprijs van Ajax nu gaat betalen, ze willen rond de 40 miljoen voor hem vangen. Dat had gekund als hij een goed WK had gedraaid maar dat is er niet van gekomen, niemand gaat dat bedrag aftikken nu.

Als Ajax hem wil verkopen zal men water bij de wijn moeten doen of Ziyech moet accepteren dat hij mogelijk toch nog een jaar bij Ajax blijft.

Had in het geval van Ajax alleen gewacht met het aantrekken van Tadic tot je zeker wist dat Ziyech verkocht was, nu heb je straks wel een luxeprobleem maar wel spelers die je op de bank mag gaan zetten indien verkopen niet lukt die daar niet blij mee gaan zijn.

Het bekende verkoop praatje !! Het is waarschijnlijk gewoon vreselijk stil rondom Ziyech, nadat Roma voor Pastore is gegaan lijkt die transfer van de baan. Welke andere club kan/wil +30 miljoen betalen voor Ziyech? Alleen Engelse clubs kunnen dat zonder problemen , maar ook die zullen allemaal twijfelen aan zijn fysiek en duelkracht. Daarnaast kan hij zich in de top niet zoveel slordigheden en balverlies permiteren want dan zijn de supporters snel klaar met je...

27 juni 2018 om 10:13

Verkooppraatje? Ik denk dat Ajax heel blij zou zijn als Ziyech nog een jaar zou blijven.

27 juni 2018 om 12:05

blackpool

" Ik denk dat Ajax heel blij zou zijn als Ziyech nog een jaar zou blijven."

Ik denk dat ook ja. Tenminste, je hebt als je ook nog die Tadic haalt dan wel heel erg veel spelers die allemaal willen (en ook moeten) spelen om onrust in de tent te voorkomen, maar in principe is dat een luxeprobleem.

Maar ik denk dat Ziyech niet heel blij is als hij nog een jaar bij Ajax moet spelen. En dat is een understatement. Ik bedoel, zodra iemand in het publiek een keer gaat fluiten heb je de poppen aan het dansen.

27 juni 2018 om 10:54

Vermoed nog steeds dat Leicester gaat komen als Mahrez naar City gaat. Vraag is of Leicester in het beeld van Ziyech past..

27 juni 2018 om 11:03

Waarom niet? Dat zou een geweldige stap zijn als hij daar Mahrez op kan volgen. Dan kan hij laten zien of hij de snelheid van de PL werkelijk kan volgen, wie weet zit er dan over een paar jaar nog een stapje omhoog in Engeland in. Bij Leicester speelt je gewoon minimaal 12 absolute topduels per jaar en verdien je ook al een heerlijk salaris. Ik zou het zeker doen als ik Ziyech was (en die kans kreeg)

27 juni 2018 om 11:47

Het gemiddelde salaris bij Leicester ligt tussen de 2 en 2 en half miljoen, denk dat iemand uit de eredivisie niet bij de topverdieners gaat horen, dus zeg 2 miljoen, voor de kwaliteiten die Ziyech heeft en gezien de salarissen die in het voetbal betaald worden, hoop ik toch echt dat hij hoger inzet.

27 juni 2018 om 12:07

wandering

Het punt is niet zozeer op waar Ziyech zelf inzet en op welk salaris, maar welke club in staat is om de forse 'prijs' voor Ziyech op te hoesten.

Is Leicester wel bereid om 25 miljoen neer te leggen voor een speler van wie de fysieke aspecten niet heel sterk zijn ontwikkeld (terwijl de PL behoorljik fysiek is) en die bepaald geen grote naam heeft in de 'grote' wedstrijden? Misschien wel. Maar datzelfde geldt voor iedere club met interesse.

27 juni 2018 om 12:15

Ik vind dat Ziyech een vergelijkbaar fysiek heeft als Mahrez (en dan bedoel ik qua lichaamsbouw). Na een paar maandjes verplicht het krachthonk in daar in Engeland zie ik dat helemaal goed komen met Ziyech.

27 juni 2018 om 12:17

@Constant ik denk dat Leicester hem juist wel kan betalen, in de PL kan iedereen hem betalen namelijk. In de andere topcompetities zal hij voor de meeste subtoppers al aan de dure kant zijn, laat staan voor middenmoters: die kunnen hem zeker niet betalen. Roma was een goede club geweest maar dat zal in ieder geval niet meer door gaan, het is afwachten welke clubs zich nu gaan melden..

27 juni 2018 om 13:46

Rekik

Ik denk dat je wel een punt hebt, Mahrez en Ziyech zijn ongeveer even lang en hebben een vergelijkbare fysiek.

Maar, als je het spel ziet van Mahrez, dan valt het vele balverloies van Ziyech wel enorm op. Mahrez raakt nooit zoveel ballen per wedstrijd kwijt als Ziyech.

27 juni 2018 om 13:50

"@constant ik denk dat Leicester hem juist wel kan betalen, in de PL kan iedereen hem betalen namelijk. "

Mijn suggestie is ook niet dat Leicester hem niet zou kúnnen betalen, maar of ze wel bereid zijn om een toch pittig bedrag neer te leggen voor een speler die zich (nog) niet heeft bewezen als europese subtopspeler. Misschien zijn ze bereid om die gok voor hem te nemen, dat zou zomaar kunnen, maar ik denk dat ze in dat geval toch andere opties prefereren.

Ik denk trouwens óók dat Roma wel een goede club voor hem had kunnen zijn. Ik zie geen Europese topper in Ziyech. Dit is daarentegen wél het niveau waarbij hij zijn bijzondere kwaliteiten kan etaleren, alleen heeft Roma, in mijn ogen, goed ingeschat dat Ajax kennelijk een veel te hoge prijs vraagt. Ik zou óók geen 30 miljoen betalen voor Ziyech, ook niet in deze markt, als je een Pastore kunt halen voor ongeveer de helft van dat bedrag. Kom op zeg, Pastore of Ziyech, dat is toch een no-brainer??

27 juni 2018 om 15:01

@constant kante

Daar ben ik het wel mee eens. Wat ik eerlijk gezegd verwacht is dat Ziyech bij een Leicester City niet zoveel risico in het spel zal leggen, zoals hij nu bij Ajax wel doet. Hij deed dat vlak na zijn komst bij Ajax ook niet zo, maar sinds hij een andere status heeft bij Ajax doet hij dat wel. Ik denk dat hij bij Leicester City in het begin zeker erg dienstbaar zal spelen.

Zijn (en Ajax) hoop was toch wel gevestigd op een goed WK. Dat viel zowel voor Marokko, maar ook persoonlijk voor Ziyech een beetje tegen. Waren niet zijn beste wedstrijden voor de atlasleeuwen.

Zal voor Ajax een aantal miljoenen minder opbrengen, en voor Ziyech is het hopen dat de clubs die hij voor ogen heeft nog wel aankloppen. Zou zonde zijn om hem te zien vertrekken naar pakweg Huddersfield of Sant Etienne.

27 juni 2018 om 13:32

Gozer hoe kom je nou weer bij St Etienne? Die hebben helemaal geen geld om zo een speler aan te trekken.

28 juni 2018 om 05:55

De suggestie van Huddersfield of Saint Etienne zijn voorbeelden. Ik bedoel dus dat ik hoop dat hij niet in de middenmoot van Frankrijk (oke, waren 6e afgelopen jaar, misschien subtop) of in het rechterrijtje van Engeland terechtkomt.

Hij heeft zich in ieder geval niet in de kijker gespeeld de afgelopen weken. Desondanks zal hij wel gaan vertrekken helaas. Na het WK gaat het pas los op de transfermarkt. Zou mooi zijn als hij bij de voorronde van de CL nog bij Ajax zou zitten.

27 juni 2018 om 10:43

Totdat Ziyech weg is zal ajax Tadic niet kopen dus ik weet niet of dat goed is..

27 juni 2018 om 10:48

Tadic is al binnen hoor alleen het WK is nog bezig dus die komst is sowieso zeker en daarbij hoop ik dat Ziyech dan ook nog een jaar blijft maar dat is ijdele hoop denk ik .

27 juni 2018 om 10:50

Waar baseer je dit op?

27 juni 2018 om 10:51

Als ik de berichtgeving moet geloven, is die deal al rond. Tadic en Ziyech samen in een elftal kan toch makkelijk? Smullen zelfs!!

27 juni 2018 om 10:55

Het zou echt oliedom zijn als Ajax de komst van Tadic ook maar 1 seconde vertraagt om de enkele reden dat Ziyech nog niet verkocht is. Ajax heeft geld zat, en het zijn twee spelers die gegarandeerd presteren. Dus het risico is nul. Sterker nog, het zou mooi zijn om ze een seizoen samen te hebben.

27 juni 2018 om 10:57

Zolang ze maar niet samen op het middenveld komen vind ik het prima. En ik meen gelezen te hebben dat Tadic wel in eerste instantie gehaald is als middenvelder. Dat moet je Ziyech gewoon zien te slijten zo simpel is het.

27 juni 2018 om 11:54

Ajax gaat echt niet wachten tot Ziyech weg is, ze zijn niet afhankelijk van dat geld. Het zou ook gewoon goed kunnen dat Ziyech pas richting het einde van de transfermarkt verkocht gaat worden. Als ik de watchers moet geloven is het gewoon wachten tot Tadic klaar is met het WK. Hoop dat dat waar is en het snel afgerond wordt.

27 juni 2018 om 12:13

blackpool

Het is voor Ajax en voor de ontwikelling van Frenkie de Jong van groot belang dat Ziyech zo snel mogelijk verkocht wordt. Ziyech zal de definitieve doorbraak van De Jong in de weg staan, met zijn spel. Tijd om door te selecteren, zeker gezien het feit dat Ziyech naast een uitstekende voetballer toch een beetje een aparte jongen is, zoals we allemaal hebben kunnen zien in zijn reacties richting het publiek.

Dus De Jong is de nieuwe regisseur, in Labyad heeft Ajax een uitstekende vervanger voor Ziyech (maar dan eentje die fysiek veel sterker is, die een beter schot heeft dan Ziyech én die ook een beter scorend vermogen heeft) en Tadic kan de nieuwe ster worden, zonder die stralen te hoeven delen met Ziyech.

Ajax zou echt gek zijn als ze Ziyech deze zomer niet van de hand doen.

27 juni 2018 om 13:09

De Jong en Ziyech hebben al vele wedstrijden samen gespeeld in de basis. Daarbij is De Jong nog steeds geblesseerd. Tel daarbij op dat hij nu al oren heeft naar een vertrek. Die speelt hooguit nog maar een jaar bij Ajax.

27 juni 2018 om 13:44

"de Jong en Ziyech hebben al vele wedstrijden samen gespeeld in de basis. "

Is dat werkelijk zo? Dat valt wel mee. Daarbij, Frenkie de Jong moest bijna altijd in de defensie spelen. Terwijl hij natuurlijk veel beter is als middenvelder. En als je ook wilt dat Frenkie rendeert, moet je niet nog een speler op het middenveld neerzetten die alle ballen opeist en in de voeten wil hebben.

In mijn opgtiek is het letterlijk een keuze over het voetbal dat je als Ajax zijnde komend seizoen wilt gaan spelen. Ik denk dat Ten Hag, zijn stijl kennende, de accenten gaat leggen op het beperken van balverlies, juist heel veel 'vanuit de controle' wil gaan spelen (dat hebben zijn leermeesters Rutten en daarvoor Hiddink hem geleerd) en daarin is Frenkie een veel belangrijker pion dan Ziyech. Ziyech verliest té vaak de bal en legt teveel risico in zijn spel. Nou kun je denken 'huh, maar dát is nou juist Ajaxvoetbal, alles met risico?' maar daarbij moet je niet vergeten dat Ten Hag natuurlijk helemaal geen Ajaxcoach is uit de Ajaxfilosofie. Ten Hag gaat zijn eigen spel en systeem erin slijpen. Omdat hij ervan overtuigd is dat zijn visie Ajax naar het volgende plan kan brengen. Dus daarin is Frenkie een veel belangrijker pion dan Ziyech, die sowieso toch een speler blijft die het op een hoger niveau nog niet heeft laten zien.

Dus ik ben er echt enorm van overtuigd dat je Ziyech moet wegdoen om Frenkie alle ruimte te geven. IK denk trouwens dat ook Donny van de Beek weer gaat floreren. Want ik weet niet of het jou was opgevallen, maar sinds Tenhag naar Ajax kwam, en Ziyech van linkshalf naar rechtshalf verhuisde, en Vdbeek van rechts- naar linkshalf, is Vdbeek een stuk matiger gaan spelen, omdat die een stuk meer arbeid moest verrichten in dienst van Ziyech. Ook de prestaties van Neres werden falikant minder toen Ziyech de rechtshalf plek in ging vullen. Dus het zou ook op die twee spelers een positief effect moeten hebben.

En tenslotte, maar dit zeg ik hier al maanden, het tijdperk Ziyech bij Ajax is voorbij. Het is niet zo dat hij slaande ruzie heeft met iedereen of zo, maar sinds dat gedoe met een deel van de fans is helder dat hij niet nog in Amsterdam kan blijven. Onrealistisch scenario.

Hem op duelkracht laten trainen zou erg dom zijn. Je laat een iniesta daar toch ook niet op trainen? Het zou sws ten koste gaan van zijn flegmatiek en beweeglijkheid. Juist zijn spel inzicht kan verbeterd worden wanneer neem je risico en wanneer niet... Door dit soort uitspraken ga ik echt twijfelen aan ten Hag.

27 juni 2018 om 10:36

Op een hoger niveau gaat Ziyech echt niet ontkomen aan duels hoor. Hij kan ze daar niet blijven ontwijken. Ook Iniesta heeft flink in de gewichten gehangen.

27 juni 2018 om 10:51

Denk je dat bergkamp en Van Persie niet in het krachthonk hebben gezeten toen ze naar Engeland gingen?!? Dit soort uitspraken doen mij juist geloven in Ten Hag.

In Nederland zijn onze voetballers te slap en als je ze na een transfer naar Engeland of Italie na een paar maanden een keertje ziet spelen denk je dat ze aan de anabolen zitten

27 juni 2018 om 10:56

Martijnovic, een beetje kracht opbouwen is echt niet erg voor je andere kwaliteiten. Pas als ze een bodybuilder van hem maken wordt het een probleem.

Ik hoop wel dat hij Ajax voor een mooie club verlaat, echt een stap vooruit!
Dus niet voor een degradatiekandidaat in een betere competitie. In dat geval kan hij beter blijven om te proberen als kampioen Nederland te verlaten.

Straks zien we opeens Hakim met een helikopter in De Kuip landen....vind ik echt wel iets voor Ziyech om met zo'n move te komen. en dat ie dan zegt :ja ik kon naar Arsenal,maar.....nu ben ik hier.

27 juni 2018 om 10:41

Ja, en toen ging de wekker. Feyenoord kan hem zonder enig discussie punt te doen starten gewoon weg niet betalen.

Het is in alle opzichten dan ook geen stap voorruit, dat is wel iets wat hij graag wil, wat begrijpelijk is. Ik hoop dat er een mooie club voorbij komt waar hij mee de CL in gaat, ik ben dan ook zeer benieuwd hoe hij zich staande gaat houden in een betere competitie.

27 juni 2018 om 10:59

Waarom zou dat iets voor Ziyech zijn? Ziyech is een carriere-voetballer. Hij is altijd duidelijk geweest dat hij geen logo's gaat kussen en dat hij altijd hogerop wil. Hij kiest voor het hoogste niveau, de grootste kans op prijzen, en het meeste geld. Allemaal zakelijke afwegingen. Ik zie op al die punten geen enkele reden om naar Feyenoord te gaan.

27 juni 2018 om 12:16

Edo

"hij kiest voor het hoogste niveau, de grootste kans op prijzen, en het meeste geld. "

Nou, dan was zijn keuze voor Ajax dus een totaal verkeerde! (geintje!...)

Waarom ingaan op de suggestie dat hij naar Feyenoord zou gaan? Slaat toch nergens op??

27 juni 2018 om 15:08

Geen prijzen, maar wel ietsje beter dan de prestaties van zijn vorige club...

Tja, waarom ingaan op dit soort reacties. Eigenlijk slaat het ook nergens op, maar soms is het gewoon leuk om over voetbal te lullen, en dan reageer je ergens op. Een enkele keer leidt het tot een leuk gesprek.

27 juni 2018 om 11:53

Zie jij Feyenoord op dit moment tientallen miljoenen euro's gaan betalen voor Ziyech?

Denk dat Feyenoord haar geld liever gereserveerd houdt voor het nieuwe stadion.

Ik vraag mij af hoe veel interesse er in Ziyech is. Het is een goede voetballer, maar in top wedstrijden geeft die vaak niet thuis. Op het WK viel die ook tegen, dus de interesse kan ook zo maar tegenvallen.

27 juni 2018 om 11:16

Er is genoeg interesse in hem dat kan toch niet anders? De vraag is alleen wat wil Ziyech zelf als hij naar clubs als Roma, Dortmund, Schalke, Sevilla etc. Wil is de huidige vraagprijs van Ajax misschien te hoog terwijl een hoop Engelse clubs wel zo’n bedrag af zouden willen tikken voor hem. Maar Ziyech is een slimme jongen en ik denk dat hij gewoon naar een club wil die jaarlijks CL voetbal speelt.

Sorry hoor maar is een Marrokkaanse broodvoetballer.en of hij het nou wel of niet goed doet in het buitenland is beetje raar.hij is als Marrokaans internationaal al in het buitenland .en of het nou in Frankrijk of Italië wel of niet gaat wij als Nederland hebben daar niks aan .hin heeft ook eerlijk gezegd wil 2 jaar bij Ajax en dan verder .is beter en eerlijker dan een kluivertje die elk jaar een nieuw club embleem kust

Er is geen club die hem wil hebben. Ik vrees dat we hen niet kwijtraken. Jammer, want voegt niets toe.

27 juni 2018 om 12:31

Hilarisch dit!! Ik durf volmondig toe te geven dat ik bij lange na geen voetbalexpert ben maar iemand die zegt dat Ziyech niets toevoegt, daar kan ik zelfs smakelijk om (uit)lachen.

Check zijn stats en probeer het dan nog maar een keertje.

Even off topic: kans is groot dat denemarken en argentinie eruit vliegen in de achtste finales, maar kunnen zij dan spelen tegen sturm graz of gaan ze eerst op vakantie?

27 juni 2018 om 12:20

Volgens mij heeft ten Hag aangegeven dat die jongens dan juist topfit zijn en juist gaan spelen. Ze wilden kijken of er dan later nog wat vrij te regelen is voor die wk gangers.

Ajax zal blij moeten zijn als een club 15 miljoen voor hem betaald. Ik denk dat het een moeilijk verhaal voor hem wordt. Daarnaast krijg ik het gevoel dat hij hoe dan ook bij Ajax weg wilt. Als is het bij wijze van spreken naar Rubin Kazan ofzo.

Las in een artikel dat Ziyech gek is met de Marokkaanse supporters. Dus zal dat land wel zijn volgende station worden, want in de Europese voetballanden word je als voetballer beoordeeld op je prestaties en gedrag op en buiten het veld. Dus zijn die opties voor hem uitgesloten, want hij heeft een te groot ego. Alleen is hij daar zelf niet van op de hoogte. Jammer, want blijven bij Ajax is voor hem het beste, gezien zijn spel dat nog sterk moet worden verbeterd, wil je op het hoogste podium schitteren. Dat heeft het voor hem afgelopen WK wel aangetoond. Maar je moet het zelf wel willen zien....

27 juni 2018 om 12:32

Te groot ego? Jij bent Hakim-kenner of je kent hem persoonlijk, geloof ik?
In dat geval raad ik je aan de definitie van groot ego nog eens losjes door te nemen.

27 juni 2018 om 15:59

Ja, te groot ego. Maar je moet het wel willen zien. En dat van hem herken ik van kilometers afstand;-)).

Als hij iets moet verbeteren is het wel rendement, al jaren ondermaats en wordt gemaskeerd omdat stats te weinig kijken naar doelpunten versus pogingen. Ook moet hij soms betere keuzes maken meer in teambelang denken, hij speelt gewoon elke (onmogelijke) bal.

Ik denk dat Ziyech AS Roma wel kan vergeten. Hij is een goeie speler maar vind Pastore dan toch een klasse beter. Hoop voor hem dat ie naar een mooie club kan waar die het beste uit de verf komt.

Ajax zou er goed aan doen om Mount ook te halen als vervanger van Ziyech. Dan kan Tadic lekker op de flanken spelen waar hij het gevaarlijkst is en heb je een erg talentvolle nummer 10 met Mount.

27 juni 2018 om 12:22

mattereazzi

Mount halen?? Ajax heeft, want Ziyech is nog niet weg, nu tien spelers voor het middenveld. Tien! En daar moet nog een speler bij?

Okay, dat Siem de Jong niet veel kans heeft op speeltijd, dat is niet zo erg, maar je eigen jeugdspelers gaan zo wel heel erg weinig aan spelen toekomen, denk je niet?

27 juni 2018 om 12:27

Frenkie De Jong mag verkocht worden aan Barcelona. Siem is prut. Eiting, Mazraoui zijn meer verdedigende middenvelders. Labyad zie ik meer als reserve voor de flanken. Tadic moet linksbuiten spelen. Neres rechtsbuiten. Bande eerst bij Jong Ajax laten wennen.

27 juni 2018 om 12:36

Labyad gaat ondr Ten Hag straks gewoon op het middenveld spelen. In de basis. Vergeet niet dat het een lievelingetje is van ten Hag.

Daarnaast, je bent het kennelijk wel met mij eens. Dat wordt dus, als je naast die tien middenvelders (al zal Ziyech vast nog vertrekken mag ik hopen voor Ajax) ook nog Mount gaat halen, heel weinig speeltijd voor de jeugd. Eiting, Matusiwa, ze zullen allemaal stilstaan in hun ontwikkeling. Of worden ze verhuurd misschien?

Ajax zou er goed aan doen om Mount ook te halen als vervanger van Ziyech. Dan kan Tadic lekker op de flanken spelen waar hij het gevaarlijkst is en heb je een erg talentvolle nummer 10 met Mount.

27 juni 2018 om 12:21

dubbel, mag weg

Ik vind hem juist echt overschat, ook op het WK laat hij het weer niet zien. Een speler van het Marrokaanse elftal die er wel bovenuitstak is Amrabat, damn die liet veel goeds zien

Het is hem gegund. Afspraak is afspraak. Snap ook best dat iemand als hij zich niet gewaardeerd voelt. Vond hem geweldig en bij vlagen een lust voor het oog. Succes Hakim, het is je gegund jongen.

ben benieuwd of er nog een stevig bedrag op tafel gaat komen voor hem. Ik verwacht niet meer dan 25 miljoen aangezien Roma nu is afgehaakt

Ach, even geduld Erik, wellicht lost dit probleem zich dankzij het WK vanzelf op. AS Roma blijft in elk geval ineens angstig stil.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren