Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Queiroz woest: ‘Regels maken geen uitzondering voor Messi of Ronaldo’

Laatste update:

Iran voelt zich bestolen na het 1-1 gelijkspel van maandagavond tegen Portugal. Carlos Queiroz, bondscoach van de Iraniërs, vindt het onbegrijpelijk dat Cristiano Ronaldo geen rode kaart heeft gekregen. De sterspelers van de Portugezen deelde een tik uit aan Morteza Pouraliganji. Scheidsrechter Enrique Cáceres bekeek de beelden aan de zijlijn van het veld en besloot om Ronaldo te bestraffen met een gele kaart. Queiroz vindt dat rood op zijn plaats was geweest.

“De realiteit is: je legt de wedstrijd stil voor de VAR na een elleboogstoot. Dat is volgens de regels een rode kaart. Die regels maken geen uitzondering voor Messi of Ronaldo, een beetje bestaat niet. Het is een rode kaart”, aldus een boze Queiroz na afloop op de persconferentie, geciteerd door Voetbal International.

Queiroz haalde tijdens zijn tirade het functioneren van de VAR aan. Wat de keuzeheer van de Iraanse ploeg werkt de videoscheidsrechter allesbehalve optimaal. “Het gaat mij niet om de scheidsrechters. De beslissingen moeten gewoon duidelijk zijn voor iedereen. De VAR functioneert niet goed, dat is de realiteit. Nee, ik ben niet in een goed humeur, zoals jullie kunnen zien.”

Fernando Santos was het als bondscoach van Portugal niet eens met Queiroz. “Ik maakte me geen zorgen, het leek me een normaal wedstrijdincident en de scheidsrechter deed wat hij moest doen. Hij heeft de VAR drie keer geraadpleegd en twee penalty's toegekend en een gele kaart. Ik zou het opnieuw moeten zien, maar ik denk dat de VAR zijn werk heeft gedaan.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jongens wees nou eens reëel, het was overduidelijk geen bewuste slaande beweging, hij probeerde er langs te komen en maakte gebruik van zijn armen. Het wás een overtreding maar zeker geen rode kaart.

26 juni 2018 om 07:49

Ik vond het dus absoluut een bewuste elleboog, niemand is in de buurt en je ziet hem kijken naar de tegenstander.

Aan de ene kant vind ik geel ook terecht omdat die speler doet alsof hij bijna dood gaat. Maar ik denk toch wel dat de naam Ronaldo hier een grote rol heeft gespeeld. Maar ieder zijn mening natuurlijk.

26 juni 2018 om 07:54

De naam Ronaldo? Dat is echt onzin, alsof een andré silva wel rood had gekregen, dit was gewoon geen rood, bij wie dan ook

26 juni 2018 om 08:01

Nou ik denk dat de meeste scheidsrechters het moeilijker vinden om Messi of Ronaldo rood te geven dan iemand anders.

26 juni 2018 om 08:04

Ik denk dat de intentie niet is om hem te slaan. Als je kijkt naar de sprintrichting van Ronaldo, en dan naar de tegenstander kijkt, zie je dat Ronaldo sprint voor de bal. De Iraniër 'valt' (poging tot obstructie) in de weg, waarbij Ronaldo op een lompe manier er langs probeert te gaan. In mijn mening probeert hij zich op snelheid langs de tegenstander te wurmen en om geen snelheid te verliezen steekt hij de arm over de schouder. Om de tegenstander uit de weg te helpen en Ronaldo in balans te houden in de zelfde sprintrichting beweegt hij die arm terug. Ik zie hier 0% intentie om een elleboogstoot uit te delen. Veel mensen zie ik praten over een vuist, maar die hand is al zo voor het duel plaats vind.

Laat ik het nog anders verwoorden: Het is een sprintduel voor een lange bal. De tegenstander komt in de baan van Ronaldo. Wat had Ronaldo moeten doen? De andere kant er langs kan niet. Recht door kan ook niet, want dan struikelt hij. De enige optie was dit, of stoppen met sprinten. Maar in een duel stop je toch niet omdat er iemand je probeert tegen te houden? Als de Iraniër naar de bal kijkt zoals het hoort, word hij niet eens geraakt. Een ongelukkige tik is wat mij betreft geel prima, rood te zwaar.

26 juni 2018 om 09:23

Lastig te zeggen of dit nou wel of niet rood is. Het is een bewuste inzet van de elleboog om erlangs te komen, maar niet echt een elleboogstoot. Dus dat er enige twijfel is snap ik wel.

Maar Ilse9, laten we eerlijk zijn, als dit incident andersom was gebeurd, dus die Iraniër die dit had gedaan en Ronaldo het slachtoffer, dan was het zonder enige twijfel een rode kaart geweest. Geen scheidsrechter wil het op zich geweten hebben om Ronaldo (of Messi) door een dubieuze beslissing het WK te ontnemen. Dat speelt gewoon mee. Dus ik begrijp de boosheid van Quieiroz wel.

26 juni 2018 om 09:30

Hoe durven jullie nu zo zeker zeggen dat dit geen bewuste slaande beweging was? Ik heb absoluut niets tegen Ronaldo, maar voor mij is dit gewoon rood. "hij wil op snelheid langs de speler gaan en zet zich daarom af", de bal is in geen honderd jaar nog bereikbaar voor Ronaldo? Hoe kan je dit dan serieus zeggen? De Iraniërs speelden erg onsportief en of dat kordater bestraft moet worden is een andere vraag. Maar dat geeft geen enkele speler het recht om na te trappen. Ook Quaresma had btw altijd rood moeten ontvangen hebben voor die aanslag op die Iraniër langs de zijlijn. Ik vond Iran over het randje spelen bij momenten, maar dan moet je als tegenstander slim zijn en niet meegaan in dat onsportief gedrag.

26 juni 2018 om 11:06

Donkerrood je zag dat ronaldo weerr niet in de wedstrijd zat en begon te zeiken als gevolg dat hij slaande beweging maakte dus gewoon rood en wegwezen

26 juni 2018 om 12:22

Jij zal vast een frustrerende wedstrijd hebben beleeft als je dit nu nog steeds donkerrood vindt.

26 juni 2018 om 07:50

Nooit rood. Als hier al rood voor wordt gegeven had die Iraniër ook rood moeten krijgen voor de klap die hij aan Quaresma gaf.

26 juni 2018 om 08:04

Precies. Ronaldo duwde met z'n hand de tegenstander weg. Dit vind ik geen slaande beweging. Ik vond het dan ook totaal geen rood. Sowieso snap ik niet dat Iran zich bestolen voelde, want die penalty was ook geen penalty in de 90ste minuut, omdat de bal de arm niet raakte. Erg jammer dat het zo gelopen is. Nu zit Spanje in die makkelijkere schema kant ipv Portugal. Het was fantastisch geweest als: Portugal, Rusland, Kroatie, Denemarken, Zweden/Mexico, Zwitserland, Japan en Belgie zouden moeten uitmaken wie van deze 8 clubs in de finale terecht kwam. Nu zit Spanje bij dat rijtje clubs ipv Portugal... Gewoon zonde..

26 juni 2018 om 08:13

Helemaal niet zonde! Heerlijk!

26 juni 2018 om 09:44

Zermatt waarom blijf jij overal verkondigen dat die bal de arm niet raakte?! Ik vond de pingel erg licht gegeven ook, absoluut. Maar jij bent gewoon onzin aan het verspreiden overal, er zijn meerdere shots waar je bal gewoon van richting ziet veranderen..

26 juni 2018 om 10:25

@sanderkoevoets:

Je hebt inderdaad toch gelijk.
Ik heb net nog eens de super slow motion beelden terug gekeken, en het blijkt dat de bal inderdaad zeer licht getoucheerd door de arm van Cedric Soares. Zoiets was erg moeilijk te zien, maar met een super slow motion is het nog net te zien dat Cedric hem inderdaad raakte. Desalniettemin vind ik het nog steeds geen penalty, omdat in heel veel situaties de bal hiervoor niet op de stip gaat.

26 juni 2018 om 08:20

Ik zag er wel een slaan beweging en blijkbaar de scheids en VAR ook anders geef je geen kaart.. Of te wel rood of niks, hier kan je niks mee. Snap de coach wel hoor, had het wel willen zien als de spits van Iran degen was die het deed.

26 juni 2018 om 09:46

Dit was geen rode maar een paarse kaart hij maakt een vuist kijkt naar de speler en slaat naar achteren dus hij zet kracht met de hoop dat hij hem raakt en daarna onschuldig kijken, dit was er eentje waar vooraf iets gebeurt of gezegd is waardoor Ronaldo dacht van wacht maar in het volgende duel dan pak ik je, echt eentje die ik eerlijk gezegd vroeger ook maakte waar je hoopte dat de scheids het niet zou zien, is eerlijk gezegd niet netjes maar dat zeg ik nu omdat ik een paar jaartjes ouder ben geworden

26 juni 2018 om 11:01

Je moet wel nooit een lijf hebben gehad wil je dit niet zien als intentioneel. Als jij je armen zo gebruik, slaande naar alle kanten op zo een agressieve manier, dan moet je naar het ziekenhuis gaan jezelf laten behandelen voor een spierziekte. Maar als je gewoon gezond bent, is dat 1000% rood.

Wel grappig dat VAR dan als schuldige word aangewezen.
Het word nog steeds beoordeeld door mensen en die maken de fouten.

26 juni 2018 om 08:00

VAR is de titel van de functie omschrijving van deze mensen.

26 juni 2018 om 09:54

Ja dat weten we.. Video Assistant Referee is nog steeds een/meerdere personen en geen machine oid

Ronaldo maakt een vuist om zich er langs te wurmen. Ik zie geen elleboogstoot. Dus ook nooit rood imo. Vreemd dat je dan toch geel geeft. Dan heeft de scheids in gedachte dat het de intentie was en dan is het rood.

Ronaldo moet daarmee wel opassen, want als het niet loopt zoals hij wil is hij vaak uiterst vervelend. Blij dat die Iraniers niet door zijn. Die liepen een partij te zeuren en schoppen.

26 juni 2018 om 08:20

Ik heb nog nooit iemand een vuist zien maken om zich ergens doorheen te wurmen. Instinctief doe je dat altijd met een platte hand en armen gestrekt zodat je bereik het hoogst is en je afzet optimaal. Zelfs uitsmijters zie je niet op deze manier zich doorheen wurmen. Intentie van Ronaldo is mij wel duidelijk. Zijn uitvoering is echter niet overtuigend vandaar de discussie.

26 juni 2018 om 10:05

Ben ik het niet mee eens. Ik heb ook wel een in een drukke club of feest me ergens langsgewurmt met gebalde vuist ipv platte hand. Dat hoeft niet altijd instinctief te zijn.

26 juni 2018 om 17:45

Oh was jij dat op opsporing verzocht?

Lijkt mij ook een rode kaart. Nier zo zeer om de zwaarte van de overtreding an sich, maar wanneer je een gele kaart trekt heb je als scheidsrechter dus een slaande beweging waar genomen. Slaan is rood, ALTIJD.

26 juni 2018 om 08:11

Nee, de scheids heeft dus geen slaande beweging geconstateerd, anders had hij wel rood getrokken....

26 juni 2018 om 08:17

Waar geeft hij in jou ogen geel voor? Omdat hij zijn veters niet heeft gestrikt? Kom nou toch.

26 juni 2018 om 08:37

Nee fluit dus gewoon een overtreding... niet volgens mij of volgens jou, hij kan geen slaan hebben geconstateerd kijkend naar de gele kaart. Heeft niets met meningen te maken.

26 juni 2018 om 08:40

Maar waar geeft hij geel voor dan? Die vraag ontwijk je heel tactisch, maar beantwoordt je niet. Waar geeft hij in jou ogen geel voor? '' een overtreding '' kan ik echt helemaal niks mee. De overtreding waar hij in mijn ogen voor fluit is een slaande beweging, hoef ik dat zo niet meer te beantwoorden.

26 juni 2018 om 08:42

Ik denk dat hij vind dat Ronaldo zijn arm niet mag gebruiken bij het willen passeren van zijn tegenstander, hij slaat overduidelijk niet dus dan zou dit mijn gok zijn.

26 juni 2018 om 08:46

Ja, ik lees nu pas de lezing van Nijhuis. Die denkt er hetzelfde over. Verschil van inzicht. Kan er bij mij niet in, maar blijkbaar zien scheidsrechters dit anders.

26 juni 2018 om 09:50

Helemaal mee eens want een trek je niet voor de bühne

26 juni 2018 om 08:18

Hij kan ook geel geven voor wild of ruw spel, zonder een bewuste klap te geven.

26 juni 2018 om 08:21

Dan doel je op gevaarlijk spel bijvoorbeeld? Ben erg benieuwd naar de lezing van de scheidsrechter, maar een gele kaart trekken voor deze beweging gaat er bij mij echt niet in. Je trekt rood of je geeft geen kaart.

26 juni 2018 om 08:23

Zo zwart wit is de wereld en de regels gelukkig niet Dr.mario. Mooi dat jij vindt dat het rood of geen kaart is maar dat vind ik dan weer onzin. Situaties zijn namelijk niet zwart wit maar vaak een grijs gebied. Dit is geen slaande beweging, maar hij wurmt zich wel zeer ruw/onhandig langs de Iranees waardoor hij zijn oor maar liefst schampt en dat mag niet, hoe kleuterachtig de Iranees ook reageert.

26 juni 2018 om 08:31

Dit is precies zo'n situatie waar dat dus voor mij niet geldt. Je beoordeelt in deze situatie of er is geslagen of niet. Dan wordt er dus geslagen of niet geslagen. Of je je tegenstander raakt is niet relevant, aangezien het in deze om de intentie gaat. Hij geeft geel en beoordeelt dus dat er geslagen is. Dan is geel niet te verklaren.

26 juni 2018 om 08:56

En waarom zou de scheids hier alleen beoordelen of er wel of niet geslagen is? De scheids vindt dit een overtreding die niet zwaar genoeg is voor rood. Dat vind ik dus ook.

26 juni 2018 om 08:59

Als het hem enkel en alleen ging om ruw spel vind ik het geen eens een kaart waard, die situaties gebeuren 100x per wedstrijd. Kan ik mij ook echt niet voorstellen.

26 juni 2018 om 09:38

Het is geen slaande beweging. Hij probeert op een onregelmataire manier zijn tegenstander te passeren en gebruikt daarbij zijn arm. Je kan er geel voor geven maar er gebeuren in een wedstrijd wel zwaardere overtredingen.

26 juni 2018 om 09:43

Welke onregelmatige manier met wat duw- en trekwerk? Want daar wordt het op gegooid dan neem ik aan? Dat is in mijn optiek geen gele kaart.

26 juni 2018 om 14:35

DR.Mario, je maakt jezelf echt compleet belachelijk om eerst te zeggen dat je dit rood vind of anders niks omdat situaties als dit 100x per wedstrijd gebeuren. Spelers die bij elkaar op de voet staan of net iets te hard doorlopen. Voetballers gaan soms voor het minste al naar de grond. Schwalbes en zware/gevaarlijk/pijnlijke overtreding hard straffen. Voor de rest moeten ze gewoon vaker later doorspelen als spelers door kunnen spelen. Het voetbal ligt al om de haverklap stil. Als je dan ook rood voor zulke dingetjes als dit gaat geven, komt het spel totaal niet ten goede. Daar komt bij dat de tegenstander nauwlijks geraakt word. Als dit al een zwaaiende arm was, was het een hele zwake poging van Ronaldo om zijn tegenstander uit te schakelen. Een zwaaiende arm, moet wel echt een duidelijk zwaaiende arm zijn in mijn ogen. Als je met twee benen een sliding maakt is het rood, met één been is niks aan de hand. Met net niet tweebeen kan je niet inkomen. Dat Ronaldo met zijn arm zijn gezicht raakt, betekend niet dat hij hem daadwerkelijk een elleboog geeft.

Hilariteit alom, de bondscoach gaat dus lekker mee in het aanstellerige van zijn spelers. Iran is by far de meest onsympathieke ploeg die ik in tijden op een WK heb gezien. Hij schamt wellicht zijn oor en hij gaat naar de grond alsof hij een enorme dreun te verwerken krijgt. Misselijke spelers, vooral die rechtsback, wat een kwal. Ronaldo wurmt zich erlangs omdat de Iranees overduidelijk een block probeert te zetten nadat hij onstabiel op zijn voeten staat. Dit is geen rood, of het nou Ronaldo of Ted van de Pavert is die dit doet.

26 juni 2018 om 08:55

Dit inderdaad. Ik heb me ook zitten ergeren aan Iran. Zonder penalty of VAR kunnen ze echt helemaal niets. Hun tactiek is verdedigen, wat ze goed recht is, maar als je zelf móet scoren en niets weet te verzinnen behalve om kaarten of strafschoppen vragen, wat doe je dan op een WK?

Iran toont zich een zeer slechte verliezer. De VAR geeft ze nota bene een zeer dubieuze penalty, ja het is hands maar van zo dichtbij en onbedoeld.
In plaats van naar jezelf te kijken, want Mehdi had gewoon moeten scoren, haalt hij het Ronaldo moment erbij, laag hoor. Ook al had Ronaldo rood hadden ze nimmer gescoord want dan gaat alles op slot bij Portugal, dus zoveel had dat niet uitgemaakt (behalve voor de 8ste finale natuurlijk)

Lijkt me meer dat de scheids geel gaf omdat Ronaldo er wat wild langs probeerde te wurmen en daarbij zijn arm gebruikte, maar rood was het naar mijn mening niet, want het was geen elleboogstoot. Het was meer zijn arm (lichaam) wat te wild gebruiken.

De VAR is gewoon een prima hulpmiddel, echter heb ik dit WK wel al meerdere keren mijn twijfels gehad over de beoordelaars/scheidsrechters. Ze beoordelen het met een team die de beelden allemaal duidelijk te zien krijgen en dan nog laten ze (grote) steken vallen. Er zijn situaties die op het randje kunnen zijn waar 50% de ene mening heeft en 50% de andere mening heeft, bij die situaties kan ik begrijpen dat er verwarring is en dat de keuze erg lastig is. Echter bij bijv. het geval van Zwitserland tegen Brazilië waar Züber scoort na een dubbele duw met twee handen in de rug van Miranda, kan ik niet begrijpen dat de VAR niet ingrijpt. De speler van Egypte tegen Rusland die overduidelijk (en stevig ook) naar beneden werd getrokken en die geen penalty kreeg.

De VAR is een goede toevoeging voor gerechtigheid, maar er zijn zeker nog verbeterpunten te bedenken voor het gebruik ervan.

26 juni 2018 om 08:44

We zullen altijd discussie blijven houden. Men wil honderd procent gerechtigheid. Tja, dat bestaat er niet. Wanneer we een situatie moeten oordelen waarin ook twijfel is zal men altijd discussies houden.

26 juni 2018 om 10:53

Dat klopt, honderd procent gerechtigheid zal het nooit worden, dat ben ik helemaal met je eens. De situaties waar er zelfs na het zien van de beelden twijfel is, die los je niet zo maar op. Echter is verbetering op korte termijn zeker wel mogelijk en zijn er situaties die duidelijk verkeerd beoordeeld zijn en niet door de VAR en/of scheids zijn hersteld, situaties die in eerste instantie door een scheids gemist kunnen worden, maar na de beelden aan de VAR te tonen, maar één kant op zouden moeten kunnen.

26 juni 2018 om 12:41

Ik hoop dat FIFA na het toernooi rustig gaat evalueren. Er zijn zeker ook goede momenten geweest met de VAR. Ik kan me nu echt niet voorstellen dat men ineens compleet dit wil afschaffen.

Quieroz vergeet een ding. Broderic kreeg ook geen rood toen de Kroaat ook weg kwam met een slaande beweging. In principe had ook Ronaldo rood moeten krijgen, maar je geeft beide dan geel of beide rood.

Queiroz noemt dit een elleboog? Ik neem hem niet serieus, want hij heeft overduidelijk de beelden niet gezien.

Dit is echt geen rode kaart, bah wat een kwal van een vent is die coach. Het onnodig 'blocken' van de verdediger terwijl de bal niet in zijn buurt is is juist een overtreding. Ronaldo zet alleen zijn arm voor de verdediger om er langs te komen, theater eerste klas om een rode kaart aan te naaien.

En daarom ben ik zo blij dat Iran eruit ligt, gewoon nog vervelender dan Portugal.

Trouwens, de penalty van Ronaldo moest dan ook over. Keeper komt veel te vroeg van zijn lijn, staat al een meter ervoor voor dat de bal is getrapt. Maar dat vergeet de coach dan even.
Ronaldo had geen tweede keer gemist

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren