Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Oppermachtige ‘Rode Duivels’ walsen over Tunesië heen

Laatste update:

België heeft zich zaterdagmiddag vrijwel verzekerd van een plaatsje in de volgende ronde van het WK. De Rode Duivels waren in het stadion van Spartak Moskou met 5-2 te sterk voor Tunesië, waarbij Romelu Lukaku zich met twee doelpunten naast Cristiano Ronaldo bovenaan de topscorerslijst voegde. Door deze ruime overwinning gaan de Belgen met een imposant doelsaldo aan de leiding in Groep G en zou Panama alleen in het geval van twee monsterzeges nog roet in het eten kunnen gooien. Engeland is donderdag de laatste tegenstander in de groepsfase.

In een stormachtige openingsfase was de eerste kans al snel voor Thomas Meunier, die zijn schot van de rand van de zestien echter niet langs Farouk Ben Mustapha wist te sturen. Een paar minuten later moest de doelman wel capituleren, toen Eden Hazard onderuit werd gehaald en scheidsrechter Jair Marrufo na het raadplegen van de VAR naar de stip wees. De aanvoerder van de Belgen ontfermde zich zelf over dit buitenkansje en liet de doelman kansloos met een schuiver in de linkerhoek. Na de rake strafschop van de aanvaller ontvouwde zich een open wedstrijd met kansen aan beide kanten.

België sneed na een kwartier spelen door de verdediging van de tegenstander heen en Romelu Lukaku liet Ben Mustapha op aangeven van Dries Mertens met een diagonale streep kansloos. Op een moment waarop België dacht een eenvoudige middag tegemoet te gaan, sloeg Dylan Bronn twee minuten na de 2-0 echter toe met een rake kopbal. Aan de overkant was het vervolgens Yannick Ferreira Carrasco die een minuut later bijna opnieuw het net liet bollen, maar de doelman wist nu wel in te grijpen. Doelpuntenmaker Bronn haalde het einde van de eerste helft wegens een op het oog ernstige knieblessure overigens niet.

Tunesië dacht met een doelpunt achterstand aan de thee te kunnen, maar kreeg diep in de blessuretijd van de eerste helft toch nog een domper te verwerken. Meunier combineerde aan de rechterkant met Kevin De Bruyne, waarna de opgekomen back Lukaku met een steekballetje alleen voor de keeper zette. Voor de spits was het vervolgens een koud kunstje om met een wippertje zijn vierde goal van het WK te maken. België scoorde zodoende vlak voor de rust en een paar minuten na de hervatting van de wedstrijd was het opnieuw raak.

Toby Alderweireld bereikte Hazard met een fraaie dieptepass, waarna de aanvaller Ben Mustapha omspeelde en tussen twee tegenstanders in raak schoot. De Rode Duivels namen daarna wat gas terug, al deed Ferreira Carrasco met nog een half uur te gaan een aardige poging van afstand die net naast ging. Invaller Michy Batshuayi ging in de laatste twintig minuten echter nadrukkelijk op zoek naar een doelpunt en had hier ook alle kans toe. Een eerste schot van de spits werd van de lijn gehaald, terwijl hij vier minuten later uit de rebound op de lat schoot. Tien minuten voor tijd stond Ben Mustapha ook een derde poging in de weg, maar in de slotminuut was het toch nog raak toen Batshuayi op aangeven van Youri Tielemans binnen kon glijden. Dankzij Wahbi Khazri werd de stand voor de Adelaars van Carthago in de blessuretijd nog iets dragelijker: 5-2.

Zie jij België als een van de grote kanshebbers voor de eindzege?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuke pot met Eden, Witsel, De Bruyne, Lukaku, Meunier en Carrasco als echte uitblinkers toch vandaag. Denk wel dat we het tegen een echt topland defensief moeilijk gaan krijgen zolang Kompany niet fit is. Boyata is toch vrij pover.

Forza Belgica!❤️

23 juni 2018 om 16:02

Vooral Witsel speelde echt verrassend goed vandaag! Het is voor Belgie nu zaak om 2e te worden in deze groep. 2e worden in deze groep is namelijk gunstiger om 1ste te worden in deze groep, omdat Belgie in kwartfinale tegen Mexico of Zwitserland moeten spelen (Als Duitsland 2e en Brazilie 1ste wordt). Anders moet Belgie als groepswinnaar tegen Brazilie of Duitsland in kwartfinale. Voor de 8ste finale maakt het niks uit of je 1ste of 2e eindigt, omdat de nummers 1 en 2 van deze poule tegen: Japan, Colombia, Polen of Senegal moet en het niveau in die poule verschilt nauwelijk van elkaar. 2e eindigen in poule G is dus gunstiger. Hopelijk zijn Kompany en/of Vermealen weer fit voor 8ste finale.

23 juni 2018 om 16:08

Al die onzin van die ontwijken of die ontwijken. Ja misschien is dat handig voor de 1/8 finale inderdaad maar veel verder moet je niet gaan kijken want anders kan je net zo goed stoppen. Als je wereldkampioen wilt worden dan kom je vroeg of laat toch een topper tegen. Belgie hoeft voor niemand bang te zijn.

23 juni 2018 om 16:12

Haha, mijn hemel. Reageer je nou overal op de bovenste post om maar bovenaan te staan. Mijn hemel. Maar verder geen geldingsdrang ofzo.

23 juni 2018 om 16:02

Wat ben ik jaloers op zulke spelers van België .. wat een talent en klasse loopt daar.. die Tielemans ook wat een speler is dag

23 juni 2018 om 16:11

20 jaar, pas ingevallen en dan zo een balletje op de voet schilderen...

23 juni 2018 om 16:21

21 jaar* en als Batshuayi wat onbaatzuchtiger was, had Tielemans ook nog is een doelpunt gehad.

23 juni 2018 om 16:12

Ik vind Belgie niet beter dan een Portugal, Kroatie of Zwitserland zoals logisch bij een land van vergelijkbare grootte als Nederland, laat staan dat ze zomaar kampioen kunnen worden. In een makkelijke poule met de zwakste landen beginnen staat voor een ploeg als Belgie zowiezo garant voor een zege. Nederland speelde vorig WK wereldkampioen Spanje van de mat, met een zogenaamde middelmatige ploeg. Het gejuich om zo'n zege lijkt me zwaar voorbarig, hetzelfde zouden de altijd jaloerse Belgen van Nederland hebben gezegd indien Oranje met 5-2 van Panama had gewonnen.

23 juni 2018 om 16:16

Neen dat zijn we ook niet, daarom dat ik zeg - tegen een echt topland. Verder juich ik ook niet, mijn reactie is niet overdreven enthousiast ofzo. Komt er op neer dat ik je reactie op mij niet goed snap haha.

23 juni 2018 om 16:24

Organisatorisch niet, maar Belgie heeft gewoon een aantal spelers die uit het niets de wedstrijd kunnen kantelen. De landen die je noemt hebben dat gewoon minder. Als het bij hen met zijn allen niet lukt, staat er niet zo snel iemand indiv. op.

23 juni 2018 om 16:37

Ik hoop dat je kunt relativeren. In het EK 2008 werd Oranje in de poule des doods met de WK finalisten van 2006 Italie en Frankrijk weinig kans toegedicht en wat gebeurde is geschiedenis. Ook deze landen werden weggevaagd, Alleen een Nederlandse coach van de Russen (hiddink) wist het geheim van Oranje te ontrafelen. Het is zuur dat Nederland het tot nu toe met drie tweede WK plaatsen moet doen, toch altijd net-niet. Met andere woorden de eerste wedstrijden zelfs tegen toplanden zeggen niets over de eindzege.

23 juni 2018 om 16:17

Ben wel heel benieuwd waarom iedereen zich zo blijft 'verheugen' op Kompany. Die is de laatste jaren toch juist sowieso na heel wat blessureleed niet vaak meer écht in vorm geweest? Dat terwijl Alderweireld en Vertonghen een duo vormen bij Tottenham en daar toch een stukje constanter zijn geweest of zie ik dat verkeerd? Dat je niet vrolijk wordt van Boyata dat begrijp ik nog, maar of met Kompany de problemen achterin nou plotseling allemaal zijn opgelost? Hetzelfde verhaal hoor ik soms over Vermaelen. Hoe veel heeft die nou gespeeld de afgelopen jaren?

Ik wil op geen enkele manier lullig klinken. Ik ben vooral benieuwd en heb het gevoel dat ik iets mis of zo. Want aanvallend vond ik Belgiã« vandaag een genot om naar te kijken. Zeker Lukaku en Hazard.

23 juni 2018 om 16:19

Kompany en zeker Vermaelen spelen altijd wel goed voor Belgie, vandaar, en ze hebben gewoon meer kwaliteit. Zelfs op hun 40 zouden die twee nog beter zijn dan Boyata.

23 juni 2018 om 16:24

Zonder zijn blessureleed zou Vermaelen een van de beste verdedigers ter wereld zijn. Die man is voor zijn lengte erg sterk en ook een echte topatleet. Speelde dit seizoen bij Barcelona echt geweldig hoor, het is alleen jammer van zijn blessures. Boyata vind ik echt niet meer kunnen, veel te wisselvallig in zijn defensieve acties.

23 juni 2018 om 16:26

Kompany is net Robben qua rendement, eenmaal terug en hij is kwalitatief ook echt terug. Alleen is de beste man nog zwakker als glas.

23 juni 2018 om 16:35

Heeft ook geen matchritme nodig. Speelt dan op ervaring. Zelfs bij Barcelona. Heeft ook aangegeven nog heel lang door te willen. Veel gemist natuurlijk.

23 juni 2018 om 16:36

@alexdelpiero. Ik vond Carrasco op enkele goeie momenten na echt heel slecht juist. Hele trage balbehandeling op bepaalde momenten. Vond hem 1 van de mindere vandaag. Je ziet aan hem dat hij op een lager niveau speelt. Voetballen kan hij zeker. Verdedigend valt hij vaak ook door de mand

Wat geilde die commentator op Lukaku zeg, jezus christus. ik werd er op een gegeven moment een beetje ongemakkelijk van.

Belgie is voorin natuurlijk ijzersterk maar de verdediging blijft wel een beetje het zorgenkindje.
Dat gaat ze later zeker nog problemen opleveren.

23 juni 2018 om 16:05

Valt op dat de toplanden achterin grote namen hebben maar ze het daar toch redelijk matig doen. Duitsland en ook spanje overtuigen achterin niet.

23 juni 2018 om 16:06

Snoeks is sws een hele vervelende commentator met waanzig slechte teksten. De verdediging van belgie is inderdaad kwetsbaar ben benieuwd hoe dat gaat tegen engeland.

23 juni 2018 om 16:10

"doelpunten zijn de weegschaal waarop de wedstrijd wordt gewogen" Daar word je toch direct emotioneel van?

23 juni 2018 om 16:25

Snoeks vertelt ook vaak gewoon foute feiten en blijft ze soms ook herhalen. Dat is gewoon erg slecht. Ik snap ook niet waarom hij commentaar mag geven. Gewoon erg onproffesioneel.. telkens weer.

23 juni 2018 om 16:27

Mensen die geen voetbal kijken vinden hem vaak entertainend en die letten ook niet op zijn fouten. Mijn vader kijkt bijna nooit voetbal en die vind franks snoeks de meest prettige commentator.

23 juni 2018 om 16:10

Vermaelen en Kompany staan er terug tegen de knock-out fase. Dat gaat toch een behoorlijke slok op de borrel schelen.

Hoop dat België toch wat beter gaat verdedigen, aanval speelde goed en Lukaku wereldspits! Hazard ook erg goed!

23 juni 2018 om 16:04

Als Kompany en/of Vermaelen terug zijn word het beter. Nu moeten Alderweireld en Verthongen te veel van Boyata corrigeren.

23 juni 2018 om 16:27

Waarom spelen jullie niet gewoon met twee centrale verdedigers?

23 juni 2018 om 16:36

We hebben geen goeie backs om met 4 achterin te spelen.

23 juni 2018 om 16:46

BackSSSSSS, je kan Meunier moeilijk als rb, lb en je resevebank gebruiken.

23 juni 2018 om 16:50

We hebben geen linksback. Vroeger speelde Vertonghen daar altijd, met reden.

Misschien dat Foket daar zou kunnen spelen.

23 juni 2018 om 17:12

Ik zou juist vertongen in het centrum zetten en dan Meurnier op LB. Vind eerdet aldewereld de zwakke schakel , ondanks zijn briljante paas bij de 4-1.

23 juni 2018 om 16:29

Inderdaad, de verdediging is zeer kwetsbaar nog steeds. Komt voornamelijk doordat op links Carrasco echt niet goed genoeg is in positioneren om op linksback te spelen. Witsel staat als verdedigende middenvelder niet verdedigend genoeg om hier enigszins rugdekking op te geven waardoor Vertonghen constant in een lastig parket komt. Aanvallend is België natuurlijk fenomenaal met de spelers die ze hebben, maar het niet hebben van een fatsoenlijke vleugelback (ofcvm in stofzuiger rol) kan ze nog wel eens gaan opbreken.

Zegt genoeg dat Tunesië meer dan voldoende kansen creeërde, maar ook Panama (die ik aanvallend als zowat slechtste ploeg dit WK zie met Zuid-Korea) af en toe er doorheen kwam.

Bij vlagen redelijk goed voetbal. Maar met alle respect Panama en Tunesië zijn nou niet echt tegenstanders van formaat.

23 juni 2018 om 16:02

een land als Iran wel dan? daar had Spanje bv toch aardig veel moeite mee waar Belgie tactisch veel slimmer was vandaag door het veld breed te houden ipv alles door het centrum te spelen, zodat die verdediging automatisch uit elkaar word getrokken en er ruimte ontstaat

23 juni 2018 om 16:03

Uhhh nee zeg ik dat dan??

23 juni 2018 om 16:06

nee maar veel mensen zeggen dan Spanje, Brazilie en Duitsland bv zijn veel grotere kanshebbers dan Belgie dat zogenaamd slechts een outsider is. tot nu toe maakt Belgie toch wel het meeste indruk op mij al moet Duitsland zijn 2e wedstrijd nog spelen

23 juni 2018 om 16:07

Hahaha ik snap het niet meer. Als "mindere" landen zoals Tunesië of Marokko aanvallend spelen en de deksel dik tegen hun neus krijgen( wat logisch is) dan spreekt men: "het is maar Tunesië, het is paar Panama"
Maar als landen zoals Iran die beseffen dat als ze aanvallend spelen ze de goals rond hun oren krijgen en vol voor de bus gaan dan worden ze weer afgebroken met: "anti voetbal en neem voorbeeld aan marokko die hebben getoond dat ze willen voetballen"

Wat is het nu mensen??? Make your mind.. het is altijd wel iets zonder te kunnen zeggen: Hey de Belgen speelden echt goed ongeacht de tegenstander..

23 juni 2018 om 16:17

@iman0510

ik snap je punt wel. vandaag zie je dan inderdaad wat er gebeurd als dit soort kleine landen willen meevoetballen tegen de toplanden maar neemt niet weg dat die Belgen gewoon prima speelden en die verdedigers van Tunesie een heel lastige dag hebben bezorgd. Engeland had er meer moeite mee

23 juni 2018 om 16:35

@peetr

waar heb jij het allemaal over? ik geniet van mooi voetbal en Belgie speelt tot nu toe leuk voetbal. als Engeland, Duitsland, Brazilie, Argentinie etc goed voetbal spelen geniet ik daar ook van dus waarom niet van Belgie?

je kijkt toch naar een WK om leuk voetbal te zien neem ik aan, anders hoef ik net zo goed niet te kijken

23 juni 2018 om 16:03

Dan is Iran toch ook niet? Waarom hebben spanje en portugal dan zoveel moeite tegen hun? Uruguay won ook nipt tegen egypte & saudi arabie

23 juni 2018 om 16:08

Schat België toch wel wat hoger in dan Uruguay.

23 juni 2018 om 16:27

Uruguay heeft achterin een ondoordringbare muur en voorin 2 echte killers, twee van de beste 9’s ter wereld. Het probleem zit hem in dat middenveld, ze hebben daar amper creativiteit en diepgang. Als Uruguay zelf het spel moet maken, zakken ze door het ijs. Er zit 0 versnelling op de bal en ook geen beweging van de spelers voor de bal.

23 juni 2018 om 16:48

Uruguay speelt zelf ook echt beton/afbraak voetbal inderdaad. Verschil met hen en teams als Costa Rica en Iran enzo is dat ze topspelers hebben voorin en achterin waardoor het recept regelmatig 3 punten opleverd.

Vind dat Belgie by far de simpelste poule hebben van de ‘favorieten plus outsiders’, maar dan moet je het alsnog maar even doen. Ik zie ze absoluut niet als favoriet voor de titel, maar win er maar eens van... Hoop voor Brazilie dat Engeland eerste in de poule wordt bijvoorbeeld.

23 juni 2018 om 16:04

Nee, maar je moet het wel doen. Voorlopig zijn er slechts 2 teams van de 36 die daar in slagen. Belgie en Rusland

23 juni 2018 om 16:11

32 landen. Daarnaast mag je ook de Kroaten daartoe rekenen en heeft Mexico na haar eerste pot ook het voordeel vd twijfel.

23 juni 2018 om 18:44

Oh ja je hebt gelijk. Ja Mexico noemde ik niet omdat ze nog maar 1 potje gespeeld hadden maar overtuigen nu toch ook weer inderdaad.

Prima pot gezien, waarbij het in de eerste helft nog even spannend werd toen de 2-1 viel. Na rust was het gespeeld. Ik zie deze Belgische ploeg nog ver komen als ze zo blijven spelen..

Belgie maakt tot nu toe het meeste indruk. dan hoor je het is maar Tunesie maar hoeveel toplanden hebben wel al niet zien ploeteren tegen de kleinere landen?

dit elftal heeft echt alles. creativiteit, diepgang, fysieke kracht, voetballend vermogen, twee spelers die het verschil kunnen maken in Hazard en De Bruyne, goede verdedigers in de selectie. zeker een van de favorieten voor dit WK voor mij en dat zei ik al voordat het toernooi was begonnen

23 juni 2018 om 16:22

Bij dit Belgische elftal lijkt het vooral te gaan worden: zolang je maar meer scoort dan je tegenstander. Nu klinkt dat vrij logisch, maar wat ik daarmee bedoel is dat de Belgen defensief kwetsbaar waren, ook vandaag weer. Aanvallend zijn ze geweldig, maar ik ben zeer benieuwd hoe het gaat als ze tegen een topland spelen. Dan vermoed ik dat het echt 3-2 en 4-3 wedstrijden gaan worden. Als Kompany terug is zal je meer balans hebben, maar het blijft oppassen. In deze gevallen is het dan niet 'het is maar Tunesie' e.d. omdat het goede aanvalsspel teniet wordt gedaan, maar het scheelt wel dat het tegen die kleine landen was dat de verdediging niet constant afgestraft wordt. Daarom dicht ik andere landen meer kans toe. Belgie lijkt een wedstrijd niet op slot te kunnen gooien met deze defensie.

23 juni 2018 om 16:30

Ik ben van dezelfde mening. Belgie-Engeland bv zou zo maar een 3-4 kunnen worden. Ik hoop stiekem dat we met een viermans verdediging aantreden tegen titelkandidaten. Balans centraal zit niet zo lekker met Boyata maar kan verbeterd worden met Kompany/vermaelen. Het zijn imo de backs die constant gecorrigeerd moeten worden die ervoor zorgen dat de defensie uit verband gespeeld wordt. Carrasco met name is totaal niet geschikt voor de rol die hij nu invult.

23 juni 2018 om 16:39

@martijnnr12

dat is zeker zo maar daar zou zo een Argentinie wat van kunnen leren. die hebben ook een zwakke verdediging maar die stellen niet zoals Belgie hun beste aanvallers op.

aan de andere kant zijn verdedigers als Vertonghen, Alderweireld en Kompany natuurlijk geen koekenbakkers dus zo zwak vind ik ze verdedigend nou ook weer niet. elk topland heeft te maken met 1 of 2 kansen voor de tegenpartij, dat is altijd zo

het is inderdaad alleen wel tricky om met 3 verdedigers te spelen en 2 hele aanvallende spelers op de flanken die meer aanvaller zijn dan back. ik zou er zelf 4 neerzetten maar goed, vooralsnog pakt het prima uit voor Belgie dit systeem

23 juni 2018 om 16:44

@japie Krekel

Ik heb de Tunesiers toch enkele ballen zien krijgen in en rond de 16 die een Kane bv genadeloos zou afmaken. Dat moet toch echt beter.

23 juni 2018 om 16:46

@blieke

dat is zeker zo maar ik denk dat je tegen dit soort landen ook iets minder geconcentreerd bent als het allemaal zo makkelijk gaat in het veld.

ik verwacht dat die Belgische verdedigers tegen Engeland er een stuk scherper op zullen zitten. dat moet ook wel want die Engelsen spelen in een abnormaal hoog baltempo. op een goede dag kunnen die Engelsen het elk topland moeilijk maken, zeker met Kane voorin voor wie bijna elke kans een goal is

23 juni 2018 om 16:52

Mwa, dit is al langer een sluimerend probleem bij de Belgen, je ziet dat de tegenstander, ongeacht de kwaliteit, altijd veel ruimte krijgen in de buurt van de rechthoek, met nauwelijks druk op de aanvallers. Mexico buitte dit in een recente oefenmatch ook heel goed uit (werd toen 3-3)

Het bijzondere is dat Belgiã« op papier een uiterst sterke defensie heeft maar die wordt volledig ondermijnd door de opstelling die ze spelen.

23 juni 2018 om 16:54

Ik vind Kroatië net iets indrukwekkender, omdat zij de organisatie beter voor elkaar lijken te hebben. Maar België is erg goed bezig, leuk om naar te kijken ook. Hopelijk trekken ze deze lijn door.

23 juni 2018 om 17:04

@blieke

zouden ze niet zoiets kunnen spelen achterin?

Meunier - Kompany - Alderweireld - Vertonghen

ik weet dat Vertonghen eigenlijk geen linksback is maar hij heeft daar wel eens gespeeld en deed dat niet slecht. eventueel kan Vermaelen daar ook nog spelen

23 juni 2018 om 17:15

Ja, dat zou de achterlinie dan moeten zijn. Zo speelde Belgie onder Wilmots de voorbije eindronde. Vertonghen is geen echte back maar met een gebrek aan een goed alternatief (lukaku is defensief een grotere ramp dan Carrasco) de enige mogelijkheid.

Je gaat dan wrs een 4-3-3 spelen (of 4-4-2), waar je het nadeel hebt dat De Bruyne en Hazard elkaar weer in de weg gaan lopen, iets wat de huidige opstelling dan wel weer goed oplost. Het is kortom veel wikken en wegen om de balans te vinden in dit team.

België moet zich beseffen dat als er ooit een kans is om wereldkampioen te worden, dan is het tijdens dit toernooi. Alle concurrenten spelen matig tot slecht.

De voorrondes zijn eigenlijk net als de Champions League. Je weet toch al wie er doorgaan. Misschien 1 stuntje. Bv Duitsland of Argentinië eruit. Maar dat is het wel. Wordt pas leuk in de kwartfinales. België is gewoon 2 maatjes te groot voor dit soort landen.

Weet iemand de naam van de commentator op nos? Wat was dat een vervelend mannetje. Als je nika te vertellen hebt noem dan de spelersnamen bij balbezit ipv shalali shalala 5x te benoemen en constant subjectief verslag te geven. Ik bepaal lekker zelf wel of ik vertonghen zn pass slecht vond of dat de bruyne niet goed aannam.

23 juni 2018 om 16:14

@luisnazario9

ik weet het niet maar de NOS heeft wel meer incapabele commentators, vooral die Frank Snoeks en Ano Vermeulen vind ik echt een drama

23 juni 2018 om 16:24

Frank Snoeks wat de commentator. Die man moet gauw met pensioen. Gelukkig zijn er ook andere zenders

23 juni 2018 om 16:40

ok, was me niet eens opgevallen maar dat is ook niet zo raar want ik vind ze allemaal slecht bij de NOS die commentatoren

Het word met de de dag pijnlijker als je ziet wat voor ploegen op het WK aanwezig zijn en het Nederlands elftal niet.
Zo,n Panama en een Tunesie die kunnen er werkelijks niets van,net als Saudi Arabie.
Het leek wel een speeltuin hoe makkelijk je daar door heen speelt.
Ben benieuwd naar Engeland Belgie want dat is pas een echte wedstrijd ipv tegen veredelde amateurs.
Dat je er dan nog 2 tegen krijgt is ongelooflijk.

23 juni 2018 om 16:09

Nederland is ook gewoon een drama de afgelopen jaren natuurlijk. je loopt niet zomaar 2 eindrondes mis en je loopt niet zomaar achter de feiten aan tegen B-landen als Ijsland, Tsjechie en Zweden. noem mij een speler van Oranje die bepalend is bij een grote Europese club? we hebben daar een paar waterdragers rondlopen maar die gaan het verschil niet maken

als die hier hadden gestaan hadden ze qua niveau ook niet veel toegevoegd aan dit Wk

23 juni 2018 om 16:16

Japie valt wel mee, Nederland won nog een oefenmatchke van Portugal en jullie Duivels konden er niet tegen scoren

23 juni 2018 om 16:22

oefenwedstrijden zijn veredelde trainingspartijtjes waarin er niks op het spel staat en er geen druk op een wedstrijd staat, dat soort wedstrijden kan je niet als serieuze graadmeter gaan nemen

het gaat om de officiele interlands en daarin laat Oranje weinig tot niks zien, getuige ook de 2e eindronde op rij die we mislopen. we verliezen 2 keer kansloos van Frankrijk, Zweden pakte daar 4 punten en hadden ook nog eens een veel beter doelsaldo als ons.

dat zegt eigenlijk al genoeg als je naar de matige kwaliteit van Zweden gaat kijken. Oranje is op dit moment geen topland maar zware middelmaat dat zich niet op eigen kracht kan kwalificeren voor een eindtoernooi en niet het voetballende vermogen heeft een tegenstander kapot te spelen

23 juni 2018 om 16:25

Zo kritisch als je bent over Nederland, (2e WK 2010 en 3e in 2014) zo blind ben je voor de Belgen, waarom???? Is het dan zo dat ze een topland hebben weggespeeld, zoals Kroatie tegen Argentinië? Door zuurpruimen als u verliest het Nederlandse team vanzelf wel haar vertrouwen dat het nog ooit wordt zoals 10 jaar geleden.

23 juni 2018 om 16:28

Het klopt dat het de laatste jaren minder was, maar de laatste vier a vijf interlands was het al weer wat beter en de spelers worden ook beter. En als je het over de laatste kwalificatie hebt, dan zou ik wel ook even kijken naar de manier waarop het tot stand kwam. Nederland was in Zweden veel beter en een doelpunt wordt onterecht afgekeurd in de laatste minuut. Zweden thuis tegen Frankrijk doet het prima, maar krijgt in de laatste seconde het doelpunt door een fout van Lloris (waarna Toivonen hem ineens vanaf de middenlijn erin schiet). Bij de Zweden zat letterlijk alles mee in de kwalificatie en zelfs een dramatisch oranje had gewoon op het wk kunnen staan als een van die wedstrijden een keer in het voordeel van oranje eindigde. En tot slot, dat matige Zweden heeft uiteindelijk wel Nederland uitgeschakeld en vervolgens Italie in een onderlinge strijd, dus zo slecht zullen ze nu ook wel niet zijn.

23 juni 2018 om 16:30

die Belgen hebben veel meer kwaliteit en spelen positief aanvallend voetbal. de laatste officiele interland die ergens om ging, waarin ik echt enthousiast werd van Nederland was de 2e helft tegen Spanje op het Wk2014 en dat is alweer 4 jaar geleden. voor de rest was het voetbal niet om aan te zien

natuurlijk hoop ik dat Oranje weer geweldig gaat spelen en resultaat gaat boeken, ik wil niks liever maar we moeten nu niet net gaan doen of het momenteel goed gaat met Oranje en of ze oogstrelend voetbal op de mat leggen en goede resultaten halen. je loopt natuurlijk niet voor niks een EK en een WK mis

23 juni 2018 om 16:36

@peetr

Je kan natuurlijk ook uiterst selectief kijken. Laatste 4 eindrondes 2 keer geplaatst, 2 keer gemist. En daar kwam een halve finale en een groepsfase met 0 punten uit voort. Lijkt me toch dat Oranje stelselmatig in een diep dal terecht gekomen is, waar heel moeilijk uit te geraken is (kijk maar naar Belgi㪠voor 2014)

Ldat is nu niet echt iets om over op te scheppen en hier te komen provoceren.

23 juni 2018 om 16:42

@martijnr12

Helemaal gelijk, Nederland heeft in de kwalificatie echt alles tegen gehad wat tegen kon zitten. Lloris, die ik nooit fouten zie maken, met een blunder van jewelste. Zweden die onterecht een gelijkspel tegen NL weet te behalen in de eerste wedstrijd. Strootman die twee keer in korte tijd dom geel pakt waarna Frankrijk uitloop naar een 4-0 overwinning. Luxemburg en Wit-Rusland verliezen zelden met meer dan 2 goals verschil en pakken er dan respectievelijk 8 en 4 tegen de Zweden waardoor NL qua doelsaldo niets meer kan.

Overigens heeft Zweden zich ook met extreeeeem veel geluk geplaatst tegen Italië, die ook veel pech hebben gehad aangezien ze in eerste instantie in de poule zaten met Spanje dus sowieso gedoemd waren tot play-offs. Kortom, waar het voor NL en Italië allemaal tegenzat zat bij Zweden juist allemaal mee. Niets mis mee, kan gebeuren. Maar we moeten inderdaad niet doen alsof Nederland echt 'slechter' was dan Zweden

23 juni 2018 om 16:50

@martijnnr12

ik ben totaal niet onder de indruk van dat Zweden maar als ze straks Duitsland ook opeens uitschakelen dan zal ik toch echt moeten toegeven dat ze beter zijn als ik dacht

23 juni 2018 om 16:11

Sjah er is een reden dat Nederland niet mee doet. En dat is niet omdat ze de pannen van het dak speelde.. Recent nog tegen Slovenie (of Slowakije) dat was ook een Dra-ma. Het ergste daarvan is dat Nederland over spelers beschikt waar een Tunesie of Panama alleen mogen dromen..

Dit gaat te makkelijk voor België. Altijd leuk dat je zulke cijfers laat zien tegen zwakke ploegen, maar tegen Frankrijk, Spanje, Portugal of Brazilië (die gaan ook heus door) moet ik het nog maar zien. Ook als Duitsland door gaat zou België het niet kunnen halen. De rode duivels krijgen nu zelfvertrouwen, maar ik zou echt nog wachten om hun te bestempelen als titelkandidaat.

23 juni 2018 om 16:11

waarom moeten we wachten om ze als kanshebber te zien? ik moet ook maar zien of Duitsland, Brazilie en Spanje zomaar even van Belgie winnen. Belgie heeft gewoon een geweldige selectie staan en daarom zie ik ze als kanshebber, niet alleen op basis van 2 goede wedstrijden. bovendien hebben spelers als Hazard en De Bruyne dit seizoen meer laten zien als een aantal vedettes van bv een Duitsland

ik zeg niet dat Belgie mijn topfavoriet is, dat zijn voor mij Frankrijk en Brazilie maar Belgie is zeker een kanshebber naar mijn mening

23 juni 2018 om 16:27

Je passie voor Belgie is ons al bekend. Durf te wedden dat je dat niet kunt opbrengen indien Oranje weer prima funtioneert!

23 juni 2018 om 16:31

Of hij nou Passie heeft of niet, hij onderbouwd prima zijn punt. Jij gaat er enkel kinderachtig tegenin, onderbouw jou "afkeer" eens aub.

23 juni 2018 om 16:33

wat een onzin zeg. ik gun Oranje veel meer als Belgie maar als ik hier nu ga beweren dat Blind en Depay beter zijn als De Bruyne en Hazard en dat Nederland geweldig speelt terwijl we net een EK en WK mislopen maak ik mezelf volstrekt ongeloofwaardig.

je moet wel een beetje realistisch blijven en dan zie je zelf ook dat we momenteel geen topland zijn en Belgie wel. er is geen speler van dit Oranje die bij Belgie in de basis zou staan. misschien Van Dijk maar daar houd het dan ook echt op

23 juni 2018 om 16:35

@peetr

Weet niet of iemand je het al gezegd heeft, maar je komt heel gefrustreerd over. België heeft jarenlang een mindere selectie gehad dan Nederland, maar nu zijn de rollen gewoon omgedraaid en daar leg je je het best van al bij neer. Dus ofwel schaar je je achter het buurland ofwel hou je je op de achtergrond. Maar met zo je gal uit te spuwen werp je enkel en alleen een slecht licht over je mede-Nederlanders die het buurland wel eens wat succes gunnen.

23 juni 2018 om 16:43

@lamanita5

hij hoeft die Belgen niet te supporten natuurlijk maar ik ben met je eens dat hij wel heel gefrustreerd overkomt in deze reacties. als een land leuk voetbal speelt kan ik daar van genieten en dan maakt het me echt niet uit of het Belgie, Duitsland of Brazilie is als Oranje toch niet aanwezig is op dit WK.

vandaag heb ik van Belgie genoten en dan gun ik ze ook het succes. geen aanstellende spelers, geen anti voetbal maar gewoon positief aanvallend voetbal, daar kijk ik zo een WK voor

23 juni 2018 om 16:48

Ik vind het alleen vreemd dat hoe kritisch je kunt zijn over je eigen team, ook bij voorspoed, de Belgen enkel kei goed vindt ook al weet je dat ze het nog niet hebben laten zien bij serieuze tegenstanders. Bovendien dat moet gezegd bevinden er ook bij onze zuiderburen nog immer een aanzienlijk deel dat van dit WK extra geniet omdat Nederland er niet bij is. De Belgen hebben een goede ploeg dat is waar, maar dat hebben Kroatie en Zwitserland ook.
P.s. is er op de Nederlandse TV ook een Belgische Jan Mulder actief die Oranje opgeilt?

23 juni 2018 om 16:54

die Belgen vind ik dan echt zeer triest als dat echt zo is, geniet gewoon van het feit dat je ploeg op het WK is en dat die een goede start hebben ipv je met een niet geplaatst Nederland bezig te houden.

verder ben ik ook vaak lyrisch geweest over Oranje hoor. toen we Frankrijk en Italie oprolden op het EK en toen we Spanje oprolden op het WK bijvoorbeeld. daarna is het alleen helaas minder geworden en moeten we het doen met spelers als Vincent Janssen, Strootman en Blind wat het voetbal ook niet echt beter maakt.

ik hoop op een doorbraak van jongens als Kluivert en Frenkie De Jong die iig weer wat creativiteit en voetballend vermogen zouden kunnen toevoegen waardoor het spel en de resultaten misschien ook weer iets beter gaan worden.

Kroatie heeft inderdaad ook een heel goed elftal en daar heb ik ook van genoten tegen Argentinie en ook van Engeland trouwens

23 juni 2018 om 17:00

@Peetr
Je doet ontzettend veel aannames en bent zelf niet kritisch op jouw eigen analyse. Belgie heeft nog niet eens met haar echte verdediging kunnen spelen. Vermaelen en Kompany worden nu nog gespaard totdat het echt moet en ze hebben na 2 wedstrijden 8x gescoord. Niemand doet gekke uitspraken, alleen men mag ook wel een beetje euforisch zijn.

Naar mijn mening zijn de sneren vd Belgen juist zeer gering. Althans, nog steeds binnen de perken van humor. Ik heb juist meer Nederlandse sneren gezien naar landen die wel gekwalificeerd zijn. Het is misschien jouw ego die te snel gekrenkt is. Bovendien waren de reacties vd Nederlanders absoluut niet mild, wanneer zij een prachtgeneratie aan voetballers hadden en de Belgen 3 a 4x op eindtoernooien ontbraken.

Je zoekt spijkers op laagwater. Belgie was al heel snel zeker vd overwinning en hebben het zelfs redelijk rustig aan kunnen doen.

23 juni 2018 om 17:00

Ben dat argument zo zat ‘’de rollen zijn omgedraaid’’.

België heeft nog nooit iets bereikt, nog nooit een halve finale gespeeld, nog nooit de wereld verrast. Hoe, in godsnaam, zijn de rollen omgedraaid? België wint nu zijn wedstrijden, maar domineert precies niets.

23 juni 2018 om 17:05

Daar heb je volledig gelijk in @evangelista. Ik denk dat iedereen met een beetje voetbalverstand in België dat ook niet beweert. Sterker nog, er heerst een gevoel dat het nu echt moet gebeuren of dat anders deze generatie ondermaats gepresteerd heeft.

Met de rollen omgedraaid heb ik het louter en alleen over de selecties. Als je die naast elkaar legt, valt het denk ik gewoon niet te ontkennen dat België kwalitatief sterkere spelers heeft. Maar dus qua prestaties hinkt België nog altijd achter op Nederland uiteraard.

23 juni 2018 om 18:14

Wat is je probleem eigenlijk met België? Ze hebben momenteel een betere selectie dan Nederland. Het is jaren andersom geweest. Toen waren wij Belgen ook niet slecht aan het praten over jullie. Het is bijna nooit geweest dat wij het Nederland niet gunde, behalve als er natuurlijk een wedstrijd tegen mekaar was. Kan je nu niet gewoon genieten van het spel dat België brengt. Wij weten ook dat het kampioenschap ver weg is. Dit is de eerste keer dat we goed gestart zijn aan een WK, laat ons ook wat genieten en vrolijk zijn.

23 juni 2018 om 19:17

@Evangelista
De rollen zijn in die zin omgedraaid: Belgie lijkt nu een vaste naam te worden op de landentoernooien en in Ned hebben wij nu 2 hoofdtoernooien achter mekaar gemist. Meer niet.

Dat was na de generatie Wilmots bij de Belgen precies andersom. Zij thuis. Ned op een toernooi. Zij waren toen verzuurd, nu zijn wij dat. Is geen hogere wiskunde. Dat hoogmoedige mag ook wel een beetje af.

23 juni 2018 om 16:14

Engeland had het lastig tegen diezelfde Tunesiers. Dat zijn geen koekenbakkers. En hen vergelijken met Saoedi Arabie is niet fair. Belgie heeft gewoon veel kwaliteit en dat komt een keer er echt uit.

23 juni 2018 om 16:17

Belgie draalde ook tegen Panama en Engeland moet haar tweede wedstrijd morgen nog spelen.

23 juni 2018 om 16:54

3-0 klinkende overwinning was het toch?

23 juni 2018 om 18:56

Pas in de tweede helft.

23 juni 2018 om 19:12

En dat betekent dus dat ze niet overtuigen? Belgie heeft op haar dooie gemakje die wedstrijd gespeeld.

Jammer van de tegendoelpunten, maar toch een mooie match gezien. Een gevaarlijke outsider voor de wereldtitel, een ploeg die eigenlijk voor niemand onder doet.

Ik hoop dat ze ver komen, al is het alleen om te genieten van spelers als Lukaku en Hazard. Speelt dan wel bij Chelsea, maar dit is echt al jaren 1 van m’n favoriete spelers en ik ben blij dat hij zo in vorm is. Wat een fenomeen zeg!

Wat is Lukaku gegroeid als speler. Wauw! Iemand die altijd al een voorbeeldige mentaliteit had, maar zulke slechte controles. Met hard werken kom je er gewoon ook. Hij is daar het perfecte voorbeeld van.

Uiterst geflatteerde uitslag voor Tunesie, had hier gewoon een 7/8-2 moeten geweest zijn. Heel veel brio gezien en dat mooie balletje van Tielemans, Batsman die zich op 3 doelpunten kon zetten in een kwartier... Verdedigend is het met de billen knijpen tegen een heel zwak Tunesiã«, tegen Engeland gaan we het toch best lastig krijgen op defensief vlak vrees ik. Hopelijk is Kompany of Vermaelen dan fit genoeg.

23 juni 2018 om 16:31

Meunier en voornamelijk Carrasco laten veel te veel gaten in de defensie. Die 343 werkt langs geen kanten en het helpt ook niet dat je iemand als Boyata in het hart van je defensie hebt. Ik hoop zcht sat Martinez inziet dat tegen toplanden je overlopen wordt langs de flanken. Wat betreft de stand, 22 doelpogingen van België tegen 12 van Tunesië, Belgie gewoon heer en meester. Uitstekende overwinning voor het vertrouwen.

23 juni 2018 om 16:41

Gewoon een 4-3-3 hanteren tegen Engeland zou voldoende moeten zijn. Maar Martinez zal wel vasthouden aan zijn 3-4-3. Carrasco vervangen door Chadli zou in dat systeem wel wat meer defensieve zekerheid kunnen brengen. Verder mis je echt een voetballende centrale man, Boyata krijgt steevast de bal toegespeeld. Voetbal dan uit via Vertonghen of Alderweireld (wat al meer werd gedaan dan tegen Panama) maar niet met een pure stopper als Boyata. Hopen op Kompany!

23 juni 2018 om 16:43

Engeland wordt een interessante test idd. Al zou ik Vermaelen gewoon sparen. De Bruyne had ook gewoon geel moeten pakken om met een schone lei aan de knock out fase te beginnen. Tweede of eerste maakt weinig uit.

23 juni 2018 om 18:49

Op basis van de reactie van Martinez zal Engeland toch geen echte waardemeter worden aangezien we met een half B-team zullen spelen. Mertens, Lukaku en Hazard zullen gespaard worden door die kleine blessures. Zou me ook niks verbazen mocht De Bruyne rust krijgen zodat Tielemans beloond zou worden voor een goede invalbeurt. Eén van de twee flanken zal ook wel rust krijgen met Chadli als vervanger dan. Witsel kun je in principe ook vrij makkelijk laten rusten door Fellaini of Dembele in de plaats te zetten.

Zeker aangezien het voor het verdere verloop van het toernooi niet zoveel uitmaakt of we nu 1e of 2e eindigen in deze groep, lijkt het me dat Martinez veel spelers zal laten rusten. Dan is het beter om ervoor te zorgen dat de sterspelers nu een kleine rustperiode krijgen zodat ze op volle oorlogsterkte kunnen staan vanaf de 1/8e finales.

Dit was een ziekelijk goede wedstrijd van België. Echt een leuke match om te zien. Van mij mogen ze de wereldbeker winnen. Het is een elftal met spelvreugde en leuke nuchtere voetballers.

Michy had gewoon langs Lukaku moeten staan in de topschutterstand.

Leuke match hoor, vreesde even dat Tunesie er een schoppartij van ging maken maar dat gebeurde niet. Veel goals, mooi voetbal en een Belgie dat tot nu toe van de (schaduw)favorieten de beste indruk maakt.

Credits ook aan Tunesië. Ze moesten winnen, dus dat kon alleen door aan te vallen. Je weet dat je eigenlijk overdonderd gaat worden. Maar wat moet je anders in dit geval? En natuurlijk zonde voor hen dat ze 2 belangrijke spelers al snel verliezen. Dat scheelt ook hoor. Als je dan ook nog eens kwaliteit moet inleveren. Heb er een beetje met te doen.

Leuk om te zien dat spelers zoals Batshuayi en Tielemans twee klasses beter zijn dan de beste speler van Tunesië en het gros van de spelers op dit WK. Leuk als je dergelijke luxe op je bank hebt zitten. Jammer dat de verdediging zich niet steeds kan concentreren, want die twee doelpunten waren perfect vermijdbaar. Anderzijds kan hetzelfde gezegd worden door Tunesiërs over die doelpunten van België. Dat is het verschil tussen top en subtop, vermoed ik.

Het was een ramp achterin bij Tunesie, Belgie ging er door heen als een mes door boter. Ze waren echt goed en ze verdienden het. Maar ik blijf vraagtekens zetten bij die penalty, naar mijn gevoel was het net niet binnen maar goed. Belgie was veel te goed en Tunesie kon niet genoeg brengen om in aanmerking te komen voor een gelijkspel laat staan een overwinning

Belgie en Kroatie zijn totnutoe best performande landen op WK

23 juni 2018 om 16:36

Waren ze op het EK ook...

23 juni 2018 om 16:55

Belgie verloor zijn eerste wedstrijd op het EK kansloos van Italië.

Ik ga zo hard lachen zodra ze straks met 3-0 van Kane & co hebben verloren en dan afgemaakt zijn in de 1/8 finale.

2 tegendoelpunten van dit Tunesië, inclusief de hulp die ze van de scheids, is gewoon lachwekkend.

23 juni 2018 om 16:46

Witsel was net heel erg goed. Brengt tegen grote landen ook meer balans dan Dembele dus ik snap Martinez hierin wel.

23 juni 2018 om 16:51

Lukaku en Witsel zijn misschien wel de 2 beste spelers van België tot nu toe. Niet eraf halen. Ik deel wel je mening over Boyata. Overigens zou ik nooit fellaini op het middenveld zetten, tenzij je niet meer wilt voetballen.

23 juni 2018 om 16:56

Witsel was echt wel goed, zat er altijd tussen en ik zag een passing rate van ongeveer 92 percent voorbijkomen tijdens de wedstrijd.

23 juni 2018 om 18:38

Alderweireld linksback? Fellaini wel in de basis? Tielemans rechtsbuiten? lol...

Belgie gaat ook niet in een 4-3-3 spelen. Ziet iedereen het liefst maar gaat simpelweg niet gebeuren onder Martinez. Tenminste niet dit wk, tenzij hij noodgedwongen niet anders meer kan.

Ik ga zo hard lachen zodra ze straks met 3-0 van Kane & co hebben verloren en dan afgemaakt zijn in de 1/8 finale.

2 tegendoelpunten van dit Tunesië, inclusief de hulp die ze van de scheids, is gewoon lachwekkend.

Ik wil geen zure Hollander zijn, maar we hebben het over Panama en Tunesië! Laat ze het maar doen tegen Engeland, daarna praten we verder.

23 juni 2018 om 18:34

Klopt. Belgie heeft ook geluk dat Tunesië aanvallend speelt. Als ze met 11 man achter de bal zouden spelen zou belgie niet makkelijk scoren. Verdienste aan Tunesië maar dom gespeeld. Belgie wordt hierdoor nog steeds overschat. Ik ben er van overtuigd dat België tegen de eerste sterke tegenstander eruit vliegen.

Dit België is te sterk voor deze wereld !

Hoogste tijd dat de FIFA werk maakt van een interplanetair toernooi ! ✌️

Nog wat te vroeg voor euforie lijkt me. Panama en Tunesië kun je geen serieuze tegenstanders noemen en België heeft nog steeds nooit van een topland gewonnen. Dit keer moeten ze het echt gaan bewijzen.

Die Belgen nemen wel gewoon courtois en de bruyne mee,terwijl zijn een soort gelijke verhaal,als Lopez en icardi hebben....het kan blijkbaar wel

hoe hadden ze pas gevierd als ze van de aktuelle vicewereld kampioen Argentinie 1.hadden gewonnen,2.met 3-0 van Argentinie hadden gewonnen?! ipv deze voetbaldwerg tunesie waar niemand geen enkel speler kent? dan waren ze al naar huis gegaan zonder tegen Engeland te willen spelen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren